(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555

حديث دشت عشق
مربيان، بازيگران اصلي هفته
كاراته در آستانه انتخابات افزايش حاشيه ها و آينده اي مبهم!
آغاز جام ملت هاي آفريقا همه چيز تحت تأثير عمليات تروريستي
قرعه كشي مسابقات بسكتبال امارات مهرام در گروه قهرمان
اخبار كوتاه از فوتبال
ذوب آهن در آخرين دقايق پيروزي را از دايي گرفت
گوگشليدزه: ايراني ها فقط روي زير گيري كار مي كنند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته سردار شهيد «حميد باكري»
از وسوسه هاي نفس برحذر باشيد
در اين لحظات آخر عمر سر تا پا گناه و پشيماني، وصيت خود را مي نويسم و علم كامل دارم كه در اين مأموريت شهادت، جان به پروردگار بزرگ بايد تسليم نمايم.از راحت طلبي و بدست آوردن روزي، بطور ساده دوري نماييد و دايم بايد فردي پرتلاش و خستگي ناپذير باشيد.در زندگي تان همواره آزاده باشيد و به هيچ چيز غير از خدا و آنچه غيرخدايي است دل نبنديد و بدانيد كه دنيا زودگذر و فاني است و فريب زرق و برق دنيا را نخوريد. برحذر باشيد از وسوسه هاي نفس و مدام به ياد خدا باشيد تا از شر نفس و شيطان در امان باشيد.

 



ديدارهاي حساس در تهران و اصفهان
مربيان، بازيگران اصلي هفته

سرويس ورزشي-
امروز بازي حساس و اتفاق جالب توجه كم نيست. از بازگشت پرويز مظلومي به ليگ برتر با جامه مربيگري ابومسلم، حضور ملوان با سرمربيگري فرهاد پورغلامي، رويارويي امير قلعه نويي با مجيد جلالي تا ديدار سايپا با استقلال در ورزشگاه آزادي هفته بيست و دوم را هم جذاب و تماشايي كرده است.
پيشتاز بلامنازع ليگ برتر. شانس اول قهرماني اينها جملاتي شايسته درباره سپاهان امير قلعه نويي است. تيم او با يك بازي كمتر از ديگر تيم ها سه امتياز با تيم دوم جدول اختلاف امتياز دارد، بيشترين برد را دارد (13 برد)، متحمل كمترين باخت شده (3 باخت)، بيشترين گل را به ثمر رسانده (40 گل) و كمترين گل را دريافت كرده است (16 گل). پس بيخود نيست از اين تيم به عنوان شايسته ترين تيم براي قهرماني ياد كنيم.تيم امير قلعه نويي امروز در ورزشگاه فولادشهر به ديدار فولاد خوزستان مي رود، جدال فولادي از نوع مباركه و خوزستان. نكته جالب توجه اين مسابقه فراتر از رويارويي تيم اول با تيم شانزدهم جدول است. اين بازي رويارويي امير قلعه نويي با مجيد جلالي است. بايد ديد قلعه نويي در مصاف با تيمي كه مربي اش را مردترين مربي ايران مي خواند (اشاره به روز قهرماني استقلال در ليگ هشتم) چه خواهد كرد؟!اما در ديگر ديدار حساس امرز تيم هاي استقلال تهران و فولاد خوزستان به مصاف يكديگر مي روند.
هنوز هيچ كس بازي جنجالي استقلال- سايپا در دور برگشت ليگ هشتم را از ياد نبرده است، آن بازي جنجالي كه باعث خداحافظي مايلي كهن از تيم ملي شد و بيانيه و ... با گذشت ماه ها از آن تاريخ بازهم مايلي كهن و سايپا به ورزشگاه آزادي مي آيند تا رودرروي استقلال بايستد.
استقلال كه با 32 امتياز تيم پنجم جدول رده بندي است امروزبرابر سايپايي صف آرايي مي كند كه با 27 امتياز رتبه يازدهم را در اختيار دارد. آبي پوشان در اين بازي كيانوش رحمتي و محمد محمدي را در اختيار ندارند اما اميدوارند حسين كاظمي بخشوده شده و طالب لو خسته از ديدارهاي ملي جاي اين دو را پركنند. بايد ديد استقلال در بازگشت محرومان همان تيم شكننده پيش از تعطيلات است يا چهره يك مدعي را به خود مي گيرد.
برنامه ادامه ديدارهاي هفته بيست و دوم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در ادامه مي آيد:
يكشنبه: 20/10/88
¤ استيل آذين تهران- راه آهن شهرري (ساعت 30:14- ورزشگاه اكباتان)
¤ مس كرمان- صباي قم (ساعت 30:14- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
¤ ابومسلم خراسان - شاهين بوشهر (ساعت 30:14 ورزشگاه ثامن الائمه(ع) مشهد)
¤ استقلال اهواز- پاس همدان (ساعت 15- ورزشگاه تختي اهواز)
¤ ملوان انزلي- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 15- ورزشگاه تختي انزلي)
¤ تراكتورسازي تبريز- پيكان قزوين (ساعت 15- ورزشگاه يادگار امام(ره) )
¤ سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان (ساعت 15- ورزشگاه فولادشهر)
¤ سايپا كرج- استقلال تهران (ساعت 15- ورزشگاه آزادي تهران)

 



كاراته در آستانه انتخابات افزايش حاشيه ها و آينده اي مبهم!

چندي پيش يكي از شاخه هاي سبك «شيتوريو» به دلايل متعدد از جمله حضور بدون حجاب بانوان در مسابقات بين المللي آلمان و در پي آن پناهندگي برخي همراهان تيم با نظر مسئولان فدراسيون و دستور شخص رئيس سازمان تربيت بدني منحل شد و يا به عبارتي به حال تعليق درآمد.
پس از آن مشكل داوري در مسابقات سوپر ليگ، اتهام به دريافت رشوه داوران از سوي يكي از مديران و نارضايتي مربيان اين رشته پرطرفدار را به چالش كشيد.
مدتي قبل يكي از سبك هاي زيرشاخه، «كيوكوشين» نيز به دلايلي ديگر به حالت تعليق درآمده است. فدراسيون كاراته 21 شهريور ماه سبك «كيوكوشين ايچي» را به دليل عدم هماهنگي و دريافت نكردن مجوز شوراي برون مرزي و سفر به ژاپن معلق مي كند، بدون آنكه خبر آن از سوي اين فدراسيون منتشر شود. اين در حالي است كه شنيده مي شود از همراهان اين سبك هم يكي دو نفر به كشور بازنگشته اند.
عليرضا آهي سرپرست فدراسيون در مورد حكم تعليق براي اين سبك به مهر گفت: اين موضوع مربوط به چند ماه قبل است. ما وظيفه داريم با هر سبكي كه تابع قانون نباشد برخورد كنيم. مشكلات كاراته به همين جا ختم نمي شود. حضور بيش از 70 سبك در فدراسيوني كه مديري تمام وقت ندارد، نزديك به يك سال است دبير نداشته و نايب رئيس آن مشخص نيست باعث شده تا كاراته كمتر روزي را بدون حاشيه سپري كند.

 



آغاز جام ملت هاي آفريقا همه چيز تحت تأثير عمليات تروريستي

بيست وهفتمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا از امروز با ديدار تيم هاي آنگولا، ميزبان مسابقات و مالي در ورزشگاه «يونيورسيتاريا» لوآندا آغاز خواهد شد.
رقابت هاي جام ملت هاي 2010 آفريقا از امروز در حالي در پايتخت آنگولا برگزار خواهد شد كه اين مسابقات تحت الشعاع حمله تروريستي جدايي طلبان اين كشور به اتوبوس حامل اعضاي تيم توگو قرارگرفته است.
حمله به اتوبوس تيم توگو
اما در فاصله يك روز تا شروع رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا افراد مسلح به اتوبوس حامل بازيكنان تيم ملي توگو حمله كردند كه اين حمله باعث كشته شدن راننده اتوبوس و مجروحيت 9نفر شد. اين حمله تروريستي به اتوبوس حامل بازيكنان تيم ملي توگو نگراني هاي فراواني را براي تأمين امنيت تيم هاي حاضر در اين رقابت ها به وجود آورده است.
جمعه و در حالي كه بازيكنان تيم ملي توگو با اتوبوس وارد منطقه «كابيندا» آنگولا شده بودند، افرادي مسلح به اين اتوبوس حمله كردند كه در نتيجه راننده و 9نفر از جمله دو بازيكن تيم توگو مجروح شدند. وزارت كشور آنگولا اين حمله را «تروريستي» خواند. به احتمال فراوان يكي از گروه هاي جدايي طلب آنگولا مسئوليت اين حمله را برعهده خواهد گرفت.
پس از اين اتفاق سپ بلاتر رئيس فيفا از سران فدراسيون كنفدراسيون فوتبال آفريقا خواست تا گزارشي از آنچه كه بر سر اعضاي تيم توگو آمده ارائه دهند. مسابقات جام ملت هاي آفريقا در چهار گروه برگزار مي شود كه گروه بندي اين رقابت ها به شرح زير است:
¤گروه اول: آنگولا، مالي، مالاوي، الجزاير
¤گروه دوم: ساحل عاج، بوركينافاسو، غنا، توگو
¤ گروه سوم: مصر، نيجريه، موزامبيك، بنين
¤گروه چهارم: كامرون، گابن، زامبيا، تونس
تيم فوتبال مصر با 6 عنوان قهرماني به عنوان پرافتخارترين تيم جام ملت هاي آفريقاست. اين تيم مدافع عنوان قهرماني نيز هست.

 



قرعه كشي مسابقات بسكتبال امارات مهرام در گروه قهرمان

بر اساس قرعه كشي رقابتهاي بسكتبال جام شيخ راشد دبي، تيم مهرام در گروه A با نمايندگاني از لبنان، سوريه، مصر و تيم ملي امارات ديدار خواهد كرد.
مسابقات سال 2010 بسكتبال جام شيخ راشد دبي با حضور 10 تيم از كشورهاي لبنان، امارات، سوريه
( دو تيم)، اردن، فيليپين، مصر و ايران برگزار خواهد شد. براساس قرعه كشي صورت گرفته براي اين رقابتها تيم مهرام كه به عنوان نماينده ايران و غرب آسيا به اين تورنمنت دعوت شده است ديدارهاي مرحله مقدماتي خود را در گروه A برگزار خواهد كرد. الرياضي لبنان كه در دوره پيشين اين رقابتها موفق به كسب عنوان قهرماني شد يكي از حريفان مهرام در گروه A است. گروه بندي مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال جام شيخ راشد دبي به شرح زير است:
گروه A : مهرام ايران ، الرياضي لبنان، الوحده سوريه، الجزيره مصر و تيم ملي امارات
گروه B : زين اردن، الجلا سوريه، شانويل لبنان، اسمارت فيليپين و النصر امارات
رقابتهاي بسكتبال قهرماني جام شيخ راشد دبي 24 دي آغاز شده و تا چهارم بهمن ماه ادامه خواهد داشت.تيم مهرام كه قهرمان سال 2006 اين مسابقات است براي حضور در دور جديد رقابتها روز سه شنبه تهران را به مقصد دبي ترك خواهد كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

پيروزي نه ليست مازاد دارد نه ليست بازيكنان جديد
سرپرست باشگاه پيروزي گفت: بر خلاف شايعات منتشر شده نه ليست مازاد داريم و نه ليست بازيكن جديد.حبيب كاشاني با رد شايعات منتشر شده در خصوص تهيه ليست خريد از سوي سرمربي جديد، افزود: شايعات بسياري درباره ارايه شدن ليست خريد بازيكنان جديد از سوي علي دايي به من منتشر مي شود كه به هيچ عنوان صحت ندارد. ما بدون توجه به شايعات، فقط به بازي هاي باقي مانده تا پايان ليگ فكر مي كنيم و هدفمان كسب بهترين نتايج در ادامه بازي ها مي باشد.
عذرخواهي تراكتور سازي ، تنها راه بازگشت آذرنيا
اتفاقات اخير باشگاه تراكتورسازي تبريز ناراحتي آذرنيا را به دنبال داشت .سرمربي 5 روزه تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز گفت: باشگاه تراكتورسازي بايد به دليل بازي با آبرويم، از من عذرخواهي كند تا دوباره روي نيمكت اين تيم بنشينم. وي ادامه داد : پس از آن كه كمالوند با مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان به توافق نرسيد، پنج شنبه شب به من زنگ زد و براي حضور دوباره در تراكتورسازي رخصت خواست كه به او گفتم از نظر من مهم نيست اما مديريت باشگاه در اين باره قضاوت كند. حتي جمعه هم به تمرينات تيم نرفتم چرا كه كمالوند پس از جلسه با ناصر شفق مديرعامل باشگاه تراكتورسازي، دوباره به تمرينات بازگشته بود.
ايران به مصاف كره جنوبي مي رود
سرمربي تيم ملي فوتبال زير 15 سال ايران از حضور تيمش در مسابقات المپيك سنگاپور خبر داد و گفت: مطمئنا با حمايت مسئولان و اجراي برنامه هاي خود جزو 4 تيم اول در المپيك سنگاپور خواهيم بود. محمد ياوري اظهار داشت : بعد از كسب سهميه المپيك سنگاپور، خود را براي حضوري پرقدرت در اين رقابتها آماده مي كنيم و بدون شك جزو 4 تيم اول اين پيكارها خواهيم بود. ياوري از احتمال برگزاري يك ديدار تداركاتي با تيم كره جنوبي و تورنمنت 4 جانبه در تهران با حضور تيم هاي برتر دنيا و يك ديدار با كشورهاي حوزه خليج فارس نيز خبر داد.
صالح نيا جانشين كرافت در استقلال
انتظار مي رود كه به زودي يك مربي بدنساز به نيمكت استقلال اضافه شود كه اين مربي به احتمال فراوان ايراني خواهد بود. در صورت ادامه همكاري صمدمرفاوي با باشگاه استقلال، ولي الله صالح نيا ، به جمع آبي پوشان تهراني اضافه خواهد شد. صالح نيا، مربي با تجربه بدنسازي فوتبال ايران سابقه حضور در 2 باشگاه پيروزي و استقلال را در كارنامه اش دارد.
پيام 8 ميليارد از خداداد خسارت خواست
باشگاه پيام مشهد از شكايت اين باشگاه عليه خداداد عزيزي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال و دادگاه عمومي مشهد خبر داد. به گفته پيامي ها بعد از ادعاهاي گاه و بيگاه و البته ضد و نقيض خداداد عزيزي درباره طلبكاري اش از پيام، اين باشگاه مجبور شد با استناد به قراردادي كه سال گذشته بين عزيزي و پيام بوده، از وي شكايت كند. پيامي ها مدعي هستند ، خسارتي كه خداداد عزيزي بايد به اين باشگاه پرداخت كند رقمي نزديك به 8 ميليارد تومان است!
نامه سازمان ليگ به چهار باشگاه ايراني
سازمان ليگ برتر به چهار باشگاه حاضر در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا نامه اي را ارسال كرد تا هرچه سريع تر نمونه تجهيزات باشگاه خود را به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كنند.
اين سازمان با ارسال نامه اي به باشگاه هاي استقلال تهران، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان و مس كرمان خواست تا تمام نمونه هاي تجهيزات، وسايل و لباس هاي آن باشگاه براي شركت در ليگ قهرمانان آسيا در سال 2010 را هر چه سريعتر به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كنند.نمايندگان باشگاه كه به منظور حضور در كارگاه آموزشي ليگ قهرمانان آسيا در سال 2010 به كوالالامپور سفر مي كنند بايد تجهيزات فوق را به كميته بررسي مسابقات ارائه دهند.
احتمال انتقال كريمي به الاهلي قوت گرفت
مدير فني تيم فوتبال استيل آذين تهران با تاكيد بر اينكه كادر فني اين تيم مخالف ترانسفر كريمي به هر تيمي است، گفت: مسئولان باشگاه الاهلي امارات خواهان به خدمت گرفتن كريمي هستند و شايد اين اتفاق هم بيفتد.كريمي از مدتها قبل مورد توجه مسئولان باشگاه الاهلي قرار گرفته بود كه با مخالفت مسئولان استيل آذين در اين باشگاه ماندني شد اما با توجه به مصاحبه اخير مديرفني اين باشگا ه دوباره احتمال انتقال كريمي به امارات قوت گرفت. كريمي پيش از اين نيز براي دوفصل در الاهلي بازي كرده بود و درامارات چهره محبوبي به حساب مي آيد.

 



يخ ليگ با تساوي شكست
ذوب آهن در آخرين دقايق پيروزي را از دايي گرفت

تعويض طلايي منصور ابراهيم زاده باعث شد تا علي دايي در نخستين تجربه مربيگري اش با پيروزي نتواند طعم برتري را بچشد.
در آغاز هفته بيست و دوم رقابتهاي ليگ برتر از ساعت 15 ديروز تيم هاي پيروزي و ذوب آهن به قضاوت محسن قهرماني و در حضور كمتر از 20 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند كه جدال دو تيم در پايان با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. محسن خليلي در دقيقه 53 از روي نقطه پنالتي براي پيروزي و كيوان امرايي در دقيقه 85 براي ذوب آهن در اين ديدار گلزني كردند.
نكته جالب آن كه هر دو گلزن بازي در نيمه دوم از سوي علي دايي و منصور ابراهيم زاده به ميدان آمده بودند. امرايي تنها 4 دقيقه پس از ورودش به ميدان به جاي محمدرضا خلعتبري توانست گل تساوي را براي تيم اصفهاني به ثمر برساند تا تعويض طلايي ابراهيم زاده تلقي شود.
ذوب آهن در دقايق پاياني مسابقه چندين فرصت مسلم گلزني را به خاطر بي دقتي مهاجمانش در زدن ضربه آخر و همچنين درخشش ميثاق معمارزاده سنگربان پيروزي از دست داد.

 



گوگشليدزه: ايراني ها فقط روي زير گيري كار مي كنند

دارنده مدال برنز وزن 96 كيلوگرم كشتي آزاد المپيك پكن گفت: در حال حاضر رقيب سرسختي در اير ان ندارم.
گئورگي گوگشليدزه كه تيم ر اه آهن خراسان را در ليگ برتر كشتي آزاد همراهي كرد، پيش از بازگشت به گرجستان اظهار كرد: حريفي كه با او كشتي گرفتم (جعفر دليري) رقيب آساني نبود. چهارمين سال است در ليگ ايران كشتي مي گيرم و هر موقع پيشنهاد خوبي وجود داشته باشد با افتخار به ايران مي آيم. گوگشليدزه همچنين در مورد تفاوت كشتي ايران و گرجستان گفت: با توجه به تفاوت در جمعيت اين دو كشور و تعداد كشتي گيراني كه دارند نمي توان كشتي ايران و گر جستان ر ا با هم مقايسه كرد اما از لحاظ فني ايراني ها فقط زير گيري مي كنند و فنون ديگري را نمي توانند اجرا كنند در حالي كه در گرجستان كشتي گيران به اجراي فنون بيشتري مي پردازند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پس از پايان مرحله دوم اردوي آماده سازي تيم كشتي آزاد جوانان كشورمان كه زير نظر مجيد خدايي در تهران برگزار شد، قرار است اين تيم در صورت موافقت فدراسيون كشتي، مرحله سوم اردوي خود را براي حضوردر تورنمنت لتوني از 15 اسفندماه به مدت 14 روز در تهران پشت سر بگذارد.
¤ معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني طي احكام جداگانه اي اعضاي هيئت مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور را منصوب كرد.علي سعيدلو، رئيس سازمان تربيت بدني طي احكام جداگانه اي حسين هادياني، خليل نيكزاد، محمد صادقي، عباس رضايي و قاسمي زواره را به عنوان اعضاي هيئت مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور منصوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14