(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
امروز پاره پاره قرآن ، فردا ... ؟! (يادداشت روز)
نيويورك تايمز: تغيير نظام جمهوري اسلامي يك توهم است
جنگ (گفت و شنود)
تلاش فتنه گران براي اخلال در برگزاري امتحانات دانشگاه ها ناكام ماند
بررسي لايحه هدفمندي يارانه ها ظرف 20 روز آينده در شوراي نگهبان
كيهان و خوانندگان
بازي سبزها با واژه هاي مذهبي آب در هاون كوبيدن است (خبر ويژه)
شاهد از سازمان «سيا» رسيد! (خبر ويژه)
ديوار فولادي از مرز غزه به فيس بوك كشيده شد! (خبر ويژه)
تور عنكبوت مگس هاي ضدانقلاب را به دام انداخت (خبر ويژه)
تظاهرات عظيم 8 نفره عليه جمهوري اسلامي ايران (خبر ويژه)
شاهد بيانيه 17از وزارت خارجه آمريكا رسيد (خبر ويژه)



امروز پاره پاره قرآن ، فردا ... ؟! (يادداشت روز)

آنچه در اين يادداشت نقد مي شود اگرچه بخش هايي از اظهارات آقاي دكترعلي مطهري در ميزگرد تلويزيوني پنج شنبه شب گذشته را نيز شامل مي شود ولي روي سخن با ايشان نيست- و يا بهتر است گفته شود فقط با ايشان نيست- بلكه نگاه اصلي اين يادداشت به كساني است كه از روي غفلت و ساده انديشي و يا به دليل برخي از آلودگي هاي مالي و سياسي و تعصب هاي كور حزبي و جناحي اصرار دارند ستون پنجم شكست خورده و رسوا شده دشمنان بيروني را بار ديگر و در پوشش فريبكارانه «آشتي ملي»! به صحنه باز گردانند و اين دمل چركين را براي فتنه انگيزي و انتشار عفونت در فرصتي ديگر باقي بگذارند و البته، كساني كه براي آگاه سازي برخي از فريب خوردگان تلاش مي كنند، حساب جداگانه اي دارند و سعي آنان انشاءالله كه مشكور است.
دراين وجيزه به چند نمونه از اصلي ترين ادعاهاي جماعت ياد شده كه اين روزها به «شاه» بيت و ترجيع بند گفتمان آنان تبديل شده است اشاره اي گذرا داريم.
1- مي گويند ماجرا از مناظره تلويزيوني آقايان احمدي نژاد و موسوي شروع شد و ادعا مي كنند اگر احمدي نژاد در آن مناظره نامي از آقاي هاشمي رفسنجاني به ميان نمي آورد، كار به اينجا نمي كشيد! خب! بر فرض كه بپذيريم آقاي احمدي نژاد در آن مناظره به خطا رفته است و نبايد نامي از آقاي رفسنجاني به ميان مي آورد. ولي ادعاي مضحك تقلب در انتخابات، دعوت از هواداران براي غائله آفريني و آشوب در خيابان ها، آتش زدن اموال عمومي، حمله به مقر بسيج و پاسگاه پليس، شعار به نفع اسرائيل، حمايت از آمريكا، پاره كردن عكس حضرت امام(ره) و نهايتاً اهانت به ساحت مقدس امام حسين عليه السلام چه ربطي به مناظره ياد شده دارد؟! اين درحالي است كه سران فتنه در تمامي موارد ياد شده از آشوبگران و غائله آفرينان آشكارا حمايت كرده و حتي اهانت كنندگان به حضرت امام حسين عليه السلام را با كمال وقاحت «مردم خداجوي»! ناميده اند! آيا چنانچه عليه آقاي هاشمي رفسنجاني حرفي زده شود، پاسخ آن، حمايت از اسرائيل و آمريكا و اهانت به امام(ره) و انقلاب و امام حسين(ع) است؟!
2- تمامي شواهد و قرائن و اسناد غيرقابل انكار موجود كه كيهان به مناسبت هاي مختلف بارها به آن پرداخته است، كمترين ترديدي باقي نمي گذارد كه سران فتنه در تمامي مراحل از فرمول ديكته شده آمريكا و اسرائيل براي فتنه انگيزي پيروي كرده اند و با جرأت بايد گفت هيچ مرحله اي از مراحل چندگانه حركت سران فتنه را نمي توان آدرس داد كه قبل از انجام آن از سوي مقامات و يا رسانه هاي رسمي آمريكايي و اسرائيلي و انگليسي به سران فتنه ديكته نشده باشد. بهترين گواه براي اثبات اين ادعا پيش بيني مرحله به مرحله حركت فتنه انگيزان از سوي كيهان است. مراحلي مانند ادعاي تقلب در انتخابات، گزينش يك نماد رنگين، دعوت به آشوب خياباني، خودداري سران فتنه از تن دادن به روش هاي قانوني، نفي مباني نظام و... تمامي اين مراحل قبل از انجام آن از سوي كيهان پيش بيني شده بود. چرا و چگونه؟! پاسخ بسيار ساده و روشن است. براي اين كه مراحل ياد شده پيشاپيش و بي كم وكاست در فرمول «كودتاي مخملي» جرج سوروس- كسي كه آقاي خاتمي دوبار مخفيانه با وي ملاقات داشته است- جين شارپ، مايكل لدين و ساير نظريه پردازان و استراتژيست هاي كودتاي مخملي آمده است. آيا مي توانيد انكار كنيد؟! معلوم است كه نمي توانيد، چرا كه تمامي اسناد آن موجود است بنابراين درباره اين ادعا كه ماجرا از مناظره تلويزيوني آقايان احمدي نژاد و موسوي آغاز شده است فقط مي توان گفت؛ ادعاي مضحك و خنده داري است.
گفتني است وقتي در گرماگرم فتنه، آقاي خاتمي پيشنهاد رفراندوم را مطرح كرد، كيهان طي يادداشتي با عنوان «آقاي خاتمي! پيشنهاد شما يا سفارش مايكل لدين» به سندي اشاره كرد كه نشان مي داد پيشنهاد آقاي خاتمي از سوي مايكل لدين به ايشان ديكته شده است. البته آقاي خاتمي به روي خود نياورد- دقيقاً مانند ملاقات هاي خود با جرج سوروس صهيونيست كه آن را تكذيب كرد!- اما چند روز بعد مايكل لدين در مصاحبه با واشنگتن تايمز كوشيد نظر كيهان را نفي كند، ضمن آن كه اشتراك نظر خود با خاتمي و اين كه پيشنهاد وي قبل از خاتمي مطرح شده است را انكار نكرد!! و باز هم به عنوان مثال، شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» دو روز قبل از روز قدس از سوي سايت وزارت خارجه اسرائيل براي روز قدس پيشنهاد شده بود و...
اسناد و شواهد موجود درباره پيروي مو به مو و بي كم و كاست سران فتنه از فرمول ديكته شده استراتژيست هاي آمريكايي و مخصوصا اسرائيلي، به اندازه اي فراوان است كه پرداختن به تك تك آنها مصداق «مثنوي هفتاد من كاغذ» است.
3- مي گويند در ماجراي اخير هر دو سو مقصر بوده اند و افراط گرايي از هر دو طرف صورت گرفته است! و توضيح نمي دهند كه اين دو طرف موردنظر آقايان كدام «دوطرف» هستند؟
الف: آيا دو جناح سياسي درون نظام در مقابل هم قرار گرفته بودند؟! بديهي است كه اين گزينه قابل قبول نيست چرا كه جناح سياسي درون نظام به آموزه ها و مباني نظام حمله نمي كند و عليه اصول و شاخصه هاي ساختاري نظام شعار نمي دهد و... آيا شعار «جمهوري ايراني» به جاي جمهوري اسلامي، نفي اسلاميت نظام نيست؟ آيا ادعاي مضحك تقلب در انتخابات و پذيرش تلويحي سلامت انتخابات - بيانيه شماره 17 موسوي- نفي جمهوريت نظام و حضور بي نظير 85 درصدي و راي 40 ميليوني مردم نيست؟! آيا شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه»! اعلام مقابله با جمهوري اسلامي ايران نيست؟ مگر شعار در حمايت از اسرائيل و آمريكا، پاره كردن تصوير مبارك حضرت امام(ره) و اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين عليه السلام، اعلام جنگ با اسلام و خدا و پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نيست؟! از اين روي دو طرف مورد اشاره آقايان را فقط مي توان اينگونه توضيح داد كه در يك طرف، دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامي - البته با تعدادي اندك و كم شمار- ايستاده اند و در سوي ديگر توده هاي عظيم مردم وفادار به اسلام و امام و انقلاب و رهبري، آيا غير از اين است؟! معلوم است كه نيست. بنابراين آقاياني كه در جايگاه معلم اخلاق مي نشينند و زبان به نصيحت مي گشايند كه هر دو طرف مقصر بوده اند و نسخه آشتي مي پيچند، اولا؛ بايد مشخص كنند كه خودشان در كدام طرف ايستاده اند؟ در جبهه اسلام و انقلاب؟ در اردوگاه دشمنان اسلام و انقلاب؟ و يا اين كه «بي طرف»! هستند؟ در حالت سوم به يقين مي دانند كه «بي طرفي» در اسلام معني ندارد و بي طرف ها چه بخواهند و چه نخواهند در مقابل اسلام و انقلاب ايستاده اند و ثانيا؛ بايد توضيح بدهند كه چگونه مي خواهند ميان اسلام و انقلاب با دشمنان آن وحدت ايجاد كنند؟!... و اين قصه سر دراز دارد.
ب: در حماسه بي نظير- تاكيد مي شود بي نظير طي 30 سال گذشته- روز نهم ديماه كه دشمنان تابلودار و دروغپرداز نظام نيز سرانجام چاره اي جز اعتراف به آن نداشتند، توده هاي چند ده ميليوني مردم را در كدام طرف ارزيابي مي كنند؟ حاميان دولت؟ يا شيفتگان نظام اسلامي؟ مردم اگرچه آقاي احمدي نژاد را با رأي 25 ميليوني خود به ساير نامزدها ترجيح داده بودند ولي آن روز به حمايت از امام حسين(ع)، امام، رهبري و نظام اسلامي به صحنه آمده بودند. چرا كه مي دانستند ماجراي اين روزها، اختلاف دو جناح يا دو سليقه سياسي درون نظام نيست، بلكه گروهي اندك با حمايت بي پرده مالي، تداركاتي و سياسي و اطلاعاتي دشمنان بيروني به مقابله با اسلام، امام حسين(ع)، امام و نظام اسلامي برخاسته اند و مردم براي ابراز وفاداري خود به اين آموزه ها و مباني الهي به صحنه آمده بودند. در تمامي طول تظاهرات چند ده ميليوني آن روز هيچ سخني و شعاري به حمايت از دولت بر زبان ها و پلاكاردها نبود، مردم حتي يك عكس احمدي نژاد را هم با خود حمل نمي كردند. بنابراين بايد از آقايان پرسيد آيا غير از اين است كه دو طرف مورد ادعاي شما دو جناح سياسي نيستند، بلكه در يك سو توده هاي ميليوني وفادار به اسلام و انقلاب و در سوي ديگر گروهي اندك و كم شمار قرار دارند كه عليه اين آموزه ها خروج كرده اند؟!
4- آقايان «ميانجي»! مي گويند هر دو طرف دست به خشونت زده اند!! و توضيح نمي دهند كه اگر عده اي به تحريك سران فتنه و محافل بيگانه به خشونت گرايي، آشوب آفريني، ضرب و شتم مردم، قمه كشي، حمله به پايگاه بسيج و نيروي انتظامي، آتش زدن اماكن عمومي و اموال ملت، تعرض به نواميس مردم، قتل عابران و ... دست زدند وظيفه نيروهاي انتظامي چيست؟ آيا بايد دست روي دست بگذارند و در مقابل اين آشوب آفريني ها فقط ناظر بي طرف باشند؟! اگر چنين انتظاري داريد چه بخواهيد و بدانيد و چه نخواهيد و ندانيد، از آشوبگري و خشونت عليه مردم حمايت كرده ايد. چرا در اين ميان، به آسايش و آرامش مردم و حفظ جان و مال و نواميس آنها فكر نمي كنيد؟! در كجاي دنيا و با كدام عقل سليم و نگاه دموكراتيك و مردم سالارانه به آشوبگران و برهم زنندگان آرامش و آسايش مردم اجازه غائله آفريني مي دهند؟! پيرزني به كريم خان زند شكايت برد كه حراميان نيمه شب به خانه ام تاخته و اموالم را به غارت برده اند، كريم خان پرسيد؛ چرا خفته بودي كه حراميان فرصت تاخت و تاز پيدا كنند و پيرزن پاسخ داد؛ پنداشتم كه تو بيداري!
5- كداميك از آشوب هاي خياباني را سراغ داريد كه اولا؛ قانوني بوده باشد و ثانياً؛ فتنه انگيزان، آشوبگري و تعرض به جان و مال و نواميس مردم را آغاز نكرده باشند؟! اگر نمونه اي داريد بفرمائيد و اگر نداريد - كه نداريد- شما نيز مانند توده هاي چند ده ميليوني مردم عليه آشوبگران خروش برداريد و چنانچه ميانجي بي طرف! هستيد، جانب بي طرفي حفظ كرده و سكوت كنيد! اگرچه در اين ماجرا، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن».
6- ممكن است گفته شود كه در مواردي نيز برخي از نيروهاي حافظ نظم و آرامش در برخورد با آشوبگران زياده روي كرده اند. كه دراين باره بايد گفت؛ اولا؛ از كجا معلوم اين عده نفوذي نبوده و از جانب سران فتنه و مديريت بيروني فتنه گران ماموريت نداشته اند؟! وقتي كساني كه روزي نخست وزير، رئيس جمهور و رئيس مجلس بوده اند در چنبره دشمنان بيروني به انواع دروغپردازي، صحنه سازي، فتنه انگيزي، قتل، غارت و آشوب آلوده مي شوند، احتمال وجود چند نفوذي دور از انتظار نيست و سابقه نيز داشته است. ثانياً؛ در حالي كه سران فتنه و عوامل اصلي آن علي رغم اثبات جرم و جنايت آزادانه پرسه مي زنند، دستگاه قضايي، سخت ترين برخوردها را با تعدادي از متخلفان چه در نيروي انتظامي و چه در قوه قضائيه داشته است و دستور پي گيري نيز از سوي بالاترين مقام كشور صادر شده است. بنابراين بديهي است كه يك نمونه از اين دست آنهم در مقياسي بسيار كوچك و اندك كه به شدت نيز پي گيري شده است نمي تواند توجيه كننده جنايت آشوبگران باشد. ثالثاً؛ و از همه مهم تر اين كه تخلف مورد اشاره بعد از آشوب و حمله آشوبگران به مال و جان و ناموس مردم صورت گرفته است بنابراين نمي توان از اين تخلفات به عنوان يك سوي ماجرا ياد كرد. ظاهراً بايد اين نكته بديهي نيز براي آقايان توضيح داده شود كه هم رد شدن از چراغ قرمز جرم است و هم بمباران اتمي هيروشيما و ناكازاكي، اما، آيا مي توان راننده عبوركننده از چراغ قرمز را با صادركننده فرمان بمباران هيروشيما و ناكازاكي مقايسه كرد و هر دو را در يك سطح و مقياس مجرم تلقي نمود؟! آقايان به كجا مي رويد؟!
7-مي گويند چه اشكالي دارد كه كساني برخي از نظرات ولي فقيه را قبول نداشته باشند اما طرفدار نظام و امام و اسلام باشند!! كه بايد گفت؛ ولايت فقيه ركن اصيل و تيرك خيمه نظام اسلامي است، بنابراين كساني كه اين ركن اصيل تصريح شده در اسلام و قانون اساسي را ناديده مي گيرند اولا؛ نمي توانند طرفدار نظام باشند، چرا كه نفي قانون اساسي با اعتقاد به نظام در تضاد است. ثانياً؛ نمي توانند پيرو اسلام ناب محمدي(ص) باشند، زيرا، اسلام ناب از فقه آل محمد(ص) ريشه مي گيرد، بنابراين چگونه مي توان حكومتي را تصور كرد كه نام اسلامي داشته باشد، اما، رهبري آن با ولي فقيه، يعني فقيه عادل و آگاه به قوانين اسلامي نباشد؟ ثالثاً؛ ادعاي پيروي اين افراد از حضرت امام(ره) نيز دروغ محض است. آيا اصل ولايت فقيه كه آقايان شعار مرگ بر آن را سر داده اند، از اصول بنيادين خط امام(ره) نيست؟ و آيا مي توانند ادعا كنند كه منظور حضرت امام(ره) از ولايت فقيه، تنها ولايت خود ايشان بوده است؟! بديهي است كه پاسخ منفي است، زيرا در اين صورت بايد بپذيرند حضرت امام(ره) به ادامه نظام جمهوري اسلامي اعتقاد نداشته اند؟! چرا كه آن بزرگوار با تكيه بر مباني عقلي و بديهي اسلام نشان مي دادند، جمهوري اسلامي بدون حضور ولي فقيه در آن، جمهوري اسلامي نيست بنابراين در صورتي كه ادعا شود ايشان ولايت فقيه را منحصر به وجود مبارك خود مي دانستند بايد پذيرفت كه آن امام به حق پيوسته، اعتقادي به ادامه نظام جمهوري اسلامي بعد از رحلت خويش نداشته اند!!
8- از سران فتنه كه ماموريت بيروني دارند و نيز از برخي آلودگان به چرب و شيرين دنيا و گرفتارشدگان در تعصب هاي كور گروهي و جناحي انتظار حق گويي و واقع بيني نمي رود، اما، از كساني كه مي دانيم نيت خير دارند و از آلودگي به دورند، انتظار مي رود ساده انديشي را كنار بگذارند و چشم ها از غبار بشويند تا اهداف اصلي فتنه گران را همانگونه كه هست ببينند. آيا حمله آشكار به اسلام و انقلاب و امام و رهبري و از همه بي شرمانه تر، حمله به امام حسين(ع) را نمي بينند؟! آيا آمريكا و اسرائيل و سلطنت طلب ها و بهائيان و منافقين و همه دشمنان تابلودار اسلام را مشاهده نمي كنند كه به حمايت از فتنه و سران فتنه برخاسته اند؟! جنگ احزاب است با سناريوي صفين، آن روز برخي اين هشدار را درك نمي كردند كه؛
«امروز پاره پاره قرآن به نيزه هاست
فردا سر حسين(ع) كه قرآن پرپر است»
ولي مردم اين روزها به بصيرت دريافته اند اگر فريب پاره هاي قرآن-بخوانيد شال سبز و ادعاي خط امام- بر نيزه ها را بخورند، فردا بايد شاهد سر حسين(ع) بر همان نيزه ها باشند. اما؛ امروز توده هاي عظيم مردم چشم به رهبر دارند و ديديد و مي بينند، همه جا از او به يك اشاره است و از مردم به سر دويدن. اين بار، خيمه معاويه است كه ويران مي شود. خدا كند هيچ مسلماني از اين قافله غافل نماند.
حسين شريعتمداري

 



ادامه اعتراف غرب به شكست فتنه
نيويورك تايمز: تغيير نظام جمهوري اسلامي يك توهم است

روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز تلاش هاي غرب و رسانه هاي غربي براي كارشكني در اوضاع داخلي ايران را بي فايده خواند و تاكيد كرد كه تصور اينكه جمهوري اسلامي از درون منفجر شود تصور اشتباهي است.
اين روزنامه آمريكايي در سرمقاله خود در واكنش به كم نشان دادن تعداد راهپيمايان حماسه تاريخي 9 دي ماه نوشت: اكثريت جامعه ايران از معترضان ناراحت هستند. راهپيمايي بسيار بزرگ ايراني ها در روز چهارشنبه حمايت از جمهوري اسلامي بود.
به گزارش فارس، نيويورك تايمز با اشاره به تلاش هاي غرب در رسانه هاي غربي براي سوءاستفاده از تحولات داخلي ايران تصريح كرد: تصور اينكه جمهوري اسلامي از درون منفجر شود تصور اشتباهي است و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا از آن براي سرپوش گذاشتن بر شكست خود محقق ساختن وعده هايي كه در خصوص تعامل با ايران از طريق هرگونه پيشنهاد استراتژيك و جدي مطرح كرده بود بهره گرفته است.
اين گزارش در ادامه تاكيد كرد: حتي فرض احتمال وقوع انقلابي ديگر در ايران فرضي اشتباه است چرا كه در سال 57 هركسي مي دانست كه چه كسي انقلاب را رهبري مي كند و آن شخصي نبود جز آيت الله خميني كه با وجود اينكه در پاريس در تبعيد به سر مي برد قادر بود به راحتي و تنها با فرستادن يك نوار كاست ضبط شده به داخل ايران جمعيت عظيمي را در اين كشور بسيج كند.
نيويورك تايمز افزود: پس از خروج شاه از ايران نيز آيت الله خميني با يك پيش نويس قانون اساسي براي نظم نوين سياسي وارد ايران شد كه در نتيجه آن ساختار اساسي جمهوري اسلامي نيز با سرعتي چشمگير برقرار شد.
اين نشريه آمريكايي در ادامه سرمقاله خود با مطرح كردن اين سوال كه «جنبش كنوني مخالفان در ايران فراتر از ابراز نارضايتي سازمان دهي نشده چه خواسته ديگري دارد»؟ تاكيد كرد: اين جنبش ديگر از كانديدا شدن موسوي براي انتخابات رياست جمهوري حمايت نمي كند؛ موسوي شخصا برنامه خود را مجددا «آشتي ملي» تعريف كرده است. در اين ميان برخي از معترضان به نظر مي رسد كه مي خواهند آزادي هاي شخصي و همچنين تعامل خود را با ديگر كشورهاي جهان افزايش دهند، اما هيچ برنامه جامعي ندارند. آن دسته از افرادي كه پوشش هاي خبري قابل توجه غرب را دريافت كرده اند به مطرح كردن درخواست ها براي جايگزيني جمهوري اسلامي با جمهوري ايراني و به ظاهر سكولار اقدام كرده اند، اما نتايج نظرسنجي دانشگاه مريلند پس از انتخابات و واكنش عمومي به اعتراضات روز عاشورا در ايران نشان مي دهد كه اكثريت مردم ايران اگر اين ايده ها ]براي جايگزين كردن جمهوري اسلامي با جمهوري ايراني[ را رد نكنند، تحت تاثير آن نيز قرار نگرفته اند.
از سوي ديگر؛ رجب صفراف مدير پايگاه خبري روسيه نيوز اغتشاشات جمعي اندك در ايران را سوژه طراحي شده غرب دانست و تاكيد كرد: اوضاع واقعي ايران با آنچه در رسانه هاي غربي بازتاب داده مي شود تفاوت دارد و نظام اسلامي در اين كشور قدرتمند بوده و هيچ نيرويي نمي تواند خللي به آن وارد كند.
حركت جنبش به اصلاح سبز
در مسير ضد انقلاب
در همين حال، لس آنجلس تايمز ديگر روزنامه آمريكايي در گزارشي با اشاره به بيانيه هاي اخير مخالفان در ايران نوشت كه جنبش به اصطلاح سبز ايران در مسير ضدانقلاب حركت مي كند.
«لس آنجلس تايمز» در گزارشي به قلم «رابين رايت» نوشت: گروه هاي معترض عليه حكومت فعلي آشكار كردند كه آنها به دنبال يك حكومت جديد در ايران هستند.
در اين گزارش آمده است: جنبش به اصطلاح سبز ايران هنوز ضد انقلاب نيست، اما تحولات اخير نشان مي دهد كه اين جنبش در اين راستا حركت مي كند.
اين روزنامه در ادامه به بيانيه مخالفان از جمله بيانيه اخير «ميرحسين موسوي» اشاره كرده و نوشت: روي هم رفته، اين بيانيه ها نشان مي دهند كه اين جنبش در ازاي چيزي كمتر از يك تغيير افراطي و اساسي راضي نخواهد شد.

 



جنگ (گفت و شنود)

گفت: گروهك هاي ضدانقلاب در خارج از كشور اعلام كرده بودند كه قرار است روز شنبه يك تظاهرات گسترده عليه جمهوري اسلامي ايران برپا كنند.
گفتم: پشه خودش چي هست كه فشارخونش باشه!
گفت: چند روز بود كه منافقين و سلطنت طلب ها و بهايي ها و ماركسيست ها در سايت ها و راديوهاي بيگانه و تلويزيون هاي اروپايي و آمريكايي براي اين تجمع تبليغ مي كردند.
گفتم: خب! حالا چي شد؟
گفت: روز شنبه در برلين 8 نفر، در لندن 11نفر و در لس آنجلس 9نفر جمع شده بودند.
گفتم: شخصي به يك نقاش سفارش داد كه منظره ميدان جنگ را برايش نقاشي كند و بعد از چند روز كه مراجعه كرد، نقاش تابلويي با منظره يك كوه به او تحويل داد. يارو با تعجب پرسيد، پس صحنه جنگ چي شد؟ و نقاش گفت؛ اين كوه را مي بيني؟ الان پشت اين كوه جنگ با شدت در جريان است!!

 



تلاش فتنه گران براي اخلال در برگزاري امتحانات دانشگاه ها ناكام ماند

سرويس سياسي -
تلاش حاميان موسوي براي اخلال در روند برگزاري امتحانات دانشگاه ها ناكام ماند.
حاميان موسوي كه در تكاپوي يك ماهه اخير با تبليغات گسترده پروژه اخلال در امتحانات دانشگاه ها را در دستور كار خود قرار داده و هفته گذشته براي اجراي اين پروژه در دانشگاه صنعتي شريف به تهديد دانشجويان روي آورده بودند، روز گذشته با تجمع در مقابل محل هاي برگزاري امتحانات اين دانشگاه و با ايجاد مزاحمت براي دانشجويان، سعي در جلوگيري از برگزاري امتحانات دانشگاه شريف داشتند.
جمع 30 نفره حاميان موسوي با سردادن شعار دانشجوي باغيرت، به جمع ما بپيوند سعي در همراه كردن دانشجويان داشتند، اما دانشجويان بدون توجه به هياهوي اين عده قليل، در محل برگزاري امتحان حاضر شدند. وثوقي وحدت معاون دانشجويي فرهنگي دانشگاه شريف هم در همين رابطه و در گفت وگو با فارس با بيان اينكه امتحانات اين دانشگاه طبق تقويم آموزشي برگزار مي شود و تعويق نخواهد افتاد، اظهار داشت: قبلاً هم اعلام كرده بوديم كه هر فردي بخواهد در روند برگزاري امتحانات مزاحمت و خللي ايجاد كند، با او به شدت برخورد مي كنيم.
پروژه فتنه گران در دانشگاه شهيد بهشتي نيز با حضور تمامي دانشجويان در جلسه هاي امتحان با شكست مواجه شد. در حالي كه هفته گذشته سايت هاي حامي موسوي در تبليغاتي وسيع اعلام كردند انجمن اسلامي دانشگاه بهشتي از دانشجويان خواسته است تا امتحانات روز شنبه را تحريم و تعطيل كنند، انجمن اسلامي اين دانشگاه در اطلاعيه اي ضمن تكذيب اين خبر، بر حضور دانشجويان در امتحانات پايان ترم نيم سال اول تاكيد كردند.
پروژه به تعطيلي كشاندن امتحانات در دانشگاه ها اما با حضور تمامي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي در جلسه هاي امتحانات با شكست كامل مواجه شد.

 



كدخدايي خبر داد
بررسي لايحه هدفمندي يارانه ها ظرف 20 روز آينده در شوراي نگهبان

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: اين شورا ظرف 20 روز آينده لايحه هدفمند كردن يارانه ها را بررسي مي كند
عباسعلي كدخدايي صبح ديروز در نشست خبري با خبرنگاران رسانه ها با قدرداني از حضور مردم در راهپيمايي روز نهم دي ماه گفت: ملت ايران با حضور خود نشان داد كه همواره با شور و حرارت در صحنه براي دفاع از نظام حاضر است.
كدخدايي در ادامه با اشاره به بررسي لايحه مجازات اسلامي گفت: اين لايحه از مدتي پيش به صورت آزمايشي در مجلس به تصويب رسيده و در اختيار شوراي نگهبان قرار گرفته است.
وي اضافه كرد: لايحه مجازات اسلامي داراي بيش از 730 ماده است كه تاكنون 380 ماده آن به صورت غيررسمي در شوراي نگهبان مورد بررسي قرار گرفته و در اين خصوص شوراي نگهبان از مجمع مشورتي فقهي كه در قم مستقر است كمك گرفته است.
كدخدايي با اشاره به اينكه هفته گذشته لايحه مجازات اسلامي به صورت رسمي از مجلس براي شوراي نگهبان ارسال شده گفت: با تشكيل جلسات فوق العاده نظرات شوراي نگهبان براي مجلس ارسال مي شود.
سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سئوالي در خصوص آخرين وضعيت لايحه هدفمند كردن يارانه ها گفت: لايحه هدفمند كردن يارانه ها در روزهاي پاياني هفته گذشته به شوراي نگهبان ارسال شده و در ظرف مدت قانوني كه 20 روز است در مورد آن اظهارنظر مي شود.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگاري كه از وي در مورد تذكرات نمايندگان در خصوص ايرادات شوراي نگهبان پرسيد گفت: بخشي از تذكرات نمايندگان به آئين نامه داخلي مجلس باز مي گردد كه در مورد آن ما نمي توانيم اظهارنظر كنيم اما در مورد ايراداتي كه شورا گرفته نمايندگان مي توانند اعمال اصلاحات كنند وبه عنوان نمونه ايراد شوراي نگهبان اگر به ماده 15 باشد نمايندگان نمي توانند وارد ماده 13 شوند ولي در مورد ماده 15 مي توانند كل ماده را حذف و يا جايگزين كنند و يا تغيير دهند.
وي در ادامه نشست خبري خود نظر شوراي نگهبان را در خصوص دو لايحه يك طرح و يك اساسنامه بيان كرد و گفت: لايحه اصلاح ماده 14 قانون حقوق و مزاياي مستمر، پس انداز ثابت، حق بيمه، و بيمه درماني مشمولين قانون ارتش جمهوري اسلامي ايران مصوب 1368 و ماده 190 قانون استخدامي نيروي انتظامي مصوب 1382 و الحاق ماده 187 مكرر به قانون مقررات استخدامي سپاه مصوب 1370 با توجه به اصلاح به عمل آمده از سوي مجلس شوراي اسلامي مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص طرح يك فوريتي استفاده از تسهيلات حساب ذخيره ارزي براي حمل ونقل ريلي و عمومي شهرها (مترو) نيز گفت: از نظر شوراي نگهبان ماده واحده از اين جهت كه به افزايش هزينه عمومي مي انجامد و به طريق تامين آن معلوم نشده است و مغاير اصل 75 قانون اساسي شناخته شد.
كدخدايي در رابطه با لايحه توسعه ابزارها ونهادهاي مالي جديد به منظور تسهيل اجراي سياست هاي كلي اصل 45 قانون اساسي گفت: با بررسي هاي شوراي نگهبان اين لايحه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.
سخنگوي شوراي نگهبان در مورد اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفت: از نظر شوراي نگهبان با توجه به اصلاح به عمل آمده اين اساسنامه مغاير با موازين شرع و قانون اساسي نيست.

 



كيهان و خوانندگان

¤ به قوه قضائيه بفرمائيد كه مردم وفاداري خود را به نظام نشان دادند. حالا نوبت اين قوه است كه به خاطر مردم با فتنه گران برخورد كند.
يك شهروند از لرستان
¤ به كساني كه خود را خط امامي مي دانند تذكر دهيد كه انحرافات بزرگ از زاويه هاي كوچك شروع مي شود. برخي از افراد كه جهت گيري شان براساس جهت وزش باد است، بايد بدانند كه مردم دودوزه بازي كردن آن ها را متوجه مي شوند.
رضايي
¤ با بررسي نظرات جين شارپ در زمينه انقلاب مخملين و اقدامات فتنه گران به اين نتيجه مي رسيم كه سران فتنه از آن نظرات الگوگيري نموده اند. با اين حساب جاي شگفتي است كه بعضي از خواص اعتبار و حيثيت خودشان را خرج افرادي مي كنند كه از جين شارپ خط مي گيرند.
اكبري از بابل
¤ اخيرا پيامك هاي تحريف شده اي به نقل از امام (ره) از صحيفه نور از طريق تلفن هاي همراه عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي دريافت مي شود كه جاي تامل دارد. از وزارت اطلاعات و مخابرات تقاضا مي كنم كه به اين موضوع رسيدگي كنند.
فرج زاده از تهران
¤ نظام اسلامي ما با داشتن رهبر عزيزي چون حضرت آيت الله خامنه اي و اين مردم هميشه در صحنه چنان ريشه مستحكمي دارد كه سهمگين ترين طوفان ها هم نمي تواند آن را تكان بدهد. سران فتنه درباره اين خيال خام كه بتوانند به اين نظام مقدس ضربه بزنند كور خوانده اند.
احمدي
¤ ما با دشمنان اسلام هيچ گاه سر سازش نخواهيم داشت مگر امام حسين(ع) با دشمنان بيعت كرد كه ما هم بيعت كنيم.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ ضمن تشكر از روند اطلاع رساني روزنامه كيهان در جريان فتنه لطفا به موضوع عملكرد آقاي مشايي كه از خانم هديه تهراني حمايت كرده هم بپردازيد. آيا اين درست است كه دولت عدالت محور براي يك نمايشگاه عكس اين خانم 80 ميليون تومان كمك مي كند اما در كنار آن خيلي ها را داريم كه به خاطر نياز به يك ميليون تومان، كارتن خواب مي شوند؟
يك هموطن
¤ چرا بايد كشور ما به گونه اي باشد كه خارجي ها به سادگي وارد ايران مي شوند، در اغتشاشات شركت مي كنند و دوباره به كشورشان برمي گردند؟ چه كسي پاسخگوي اين مسئله است؟
باقري
¤ اين روزها باب شده كه هرگاه مي خواهند به هواداران جريانات ناسالم سياسي اشاره كنند، مي گويند بالا شهري ها، اين در حالي است كه يكي از محله هاي قديمي شمال تهران شميران است. اگر به اين منطقه سري بزنيد، مي بينيد كه تمام كوچه ها و خيابان هاي آن به نام يك شهيد مزين شده است. اتفاقا مردم بومي آن محله نيز همه از وفاداران به انقلاب هستند. بنابراين، حساب يك مشت نو كيسه را بايد از مردم بومي شميرانات جدا كرد.
يك شهروند از شميران
¤ لطفاً در مقاله ها و نوشته هايتان به روشنگري بيشتري درباره افراد بي بصيرت، ابن الوقت و يا به تعبير ديگر فرصت طلب بپردازيد.
رسولي از تهران
¤ چرا نيروي انتظامي هيچ فكري درباره جمع آوري ماهواره ها نمي كند؟!
رضائيان
¤ دستگاه ديپلماسي منتظر اتفاق افتادن چند فاجعه ديگر است تا كاهش روابط ديپلماتيك با انگليس را در دستور كار خود قرار دهد؟ لااقل وزير امور خارجه در يك برنامه تلويزيوني نسبت به چرايي اين تصميم توضيحات قانع كننده به مردم ارائه كند.
زرپي
¤ از روشنگري هاي روزنامه كيهان در افشاي ماهيت واقعي وابستگان به آمريكا، انگليس و صهيونيسم تشكر مي كنم.
مهدي شاملو
¤ از مسئولان خدمت نظام وظيفه تقاضا مي شود كه نسبت به اجراي عفو اضافه خدمت سربازان اقدام نمايند.
يك سرباز از تهران
¤ وضعيت خريد محصولات از كشاورزان و باغبانان توسط وزارتخانه هاي كشاورزي و بازرگاني در استان مازندران رضايت بخش نيست. از مسئولين اين دو وزارتخانه تقاضاي رفع اين مشكل مي شود وگرنه روز به روز شاهد گران شدن محصولات كشاورزي و تضعيف كشاورزان خواهيم بود.
يك هموطن از مازندران
¤ از آرم و نحوه اجراي جديد اخبار ساعت 19 و 21 شبكه اول سيما به شدت انتقاد دارم. در آرم جديد نه از اقتدار جمهوري اسلامي تصويري پخش مي شود و نه از عزت و سربلندي رهبر و ملت شريف ايران اثري مشاهده مي شود. در آرم قبلي قبل از ساعت اخبار نشانه هاي ديني و عزت ملي جمهوري اسلامي بر صفحه تلويزيون نقش مي بست اما در آرم جديد جاي خالي آن به شدت احساس مي شود. از مديران محترم پخش اخبار شبكه اول سيما تقاضا مي شود كه به موارد ياد شده رسيدگي كنند.
مهرباني از گنبد كاووس
¤ مدتي است كه داروهاي بيماران كليوي بسيار كمياب شده است. لطفاً رسيدگي شود.
محمدزاده
¤ نامه رسان منطقه 18 هستم. قبلاً هر شش ماه يكبار پاداشي به ما مي دادند. امسال پرداخت اين مبلغ را مشروط به امضاي تسويه حساب كرده اند لطفاً بفرمائيد كه مسئولان به اين موضوع رسيدگي كنند.
يك پستچي
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه درباره گازهاي گلخانه اي مطالب بيشتري بنويسد.
نوروزي
¤ هر ماهه مبلغ گزافي بابت بيمه و مكمل درمان پرداخت مي نمائيم كه در مواقع ضروري و نياز به پزشك با حداقل هزينه ها روبرو شويم ولي متاسفانه در صورت مراجعه به پزشك و بيمارستان مبالغ هنگفتي از بيمار اخذ مي شود چرا؟ كسي كه هر ماهه بيمه و مكمل آنرا پرداخت مي نمايد سزاوار است براي نصب يك سرم 3000 تومان پول بدهد؟!
طاهري
¤ از مدير عامل محترم بانك ملي و وزير ارتباطات تقاضا مي شود نسبت به راه اندازي مجدد بانك ملي و دفتر پستي در شهرداري منطقه 15 در خيابان خاوران كه مدتي است تعطيل شده اقدام نمايند چرا كه با جمع آوري آنها مردم به عسروحرج افتاده اند.
جمعي از اهالي خيابان خاوران
¤ هر روز صبح از فرودگاه قلعه مرغي هواپيماها و بالگردهاي آموزشي حداقل هر پنج دقيقه يك بار به صورت پرواز در ارتفاع پايين كه هم موقع بلند شدن و هم موقع نشستن از بالاي سر منازل حداقل يك ميليون سكنه مناطقي مثل جواديه، نازي آباد، خاني آباد، علي آباد و تمام مناطق جنوب شهر تهران عبور مي كنند و هر بار كه اين اتفاق مي افتد تمام خانه ها و چهار ستون ما به لرزه در مي آيد، شما به اين سروصداها سروصداي دو خط ريل مترو كه از اين منطقه هم عبور مي كند اضافه كنيد خدا وكيلي آيا درست است كه اهالي اين مناطق اين همه آلودگي صوتي را تحمل كنند؟!
جانباز - عباس كاشفي

 



بازي سبزها با واژه هاي مذهبي آب در هاون كوبيدن است (خبر ويژه)

دشمنان معاند اسلام نتوانستند تظاهر منافقين جديد به ارزشهاي اسلامي را تحمل كنند.
الهه-ب از عناصر سلطنت طلب فراري با بيان اينكه روشنفكران به تعزيه گرداني صحنه كربلا روي آورده اند مي نويسد: ايراد در اين است كه همه اينها ظاهراً معتقدند دين را نبايد به عرصه سياست آورد اما گويا حالا آن را مباح بلكه واجب مي دانند... نبايد گذاشت واقعيت تحريف شود و آن واقعيت هجوم دوباره مفاهيم و اسطوره هاي مذهبي به زبان و قلم كساني است كه ادعاي سكولاريسم، لائيسيته و حتي چپ و سوسياليسم و كمونيسم دارند! اگر بتوان بر تهوع و شرم خود غلبه كرد، آنگاه مي توان گفت اين همه را بايد در راستاي استفاده سياسي و ابزاري از مذهب درك كرد. مي توان درك كرد اما نمي توان پذيرفت.
نامبرده در ادامه مقاله منتشره در يكي از سايت هاي ضد انقلابي لائيك مي افزايد: روشنفكري كه دست به دامان علي]ع[ و حسين ]ع[ شود، ترديد نبايد داشت كه راه را كژ مي كند. شما كه پرچم سرخ را با شعار يا حسين علم مي كنيد و حسين را پيشتاز نافرماني مسالمت جويانه مي شماريد، در برابر هر آنچه مي گوييد يا هر خاكي كه در چشم جنبش مي پاشيد، مسئول هستيد.
از سوي ديگر سايت ضد انقلابي اخبار روز هم در تحليل مشابهي نوشت: مذهب يكي از سخت جان ترين تأسيس هاي اجتماعي است. حمله مخالفان به حكومت با واژه هاي اسلامي، آب در هاون رژيم كوفتن است و رسيدن به سكولاريسم را به تأخير مي اندازد. در اين پروسه حتي كساني كه مذهبي نيستند و به تفكرهاي سكولار باور دارند، متأسفانه در دام رژيم و نيروهاي مذهبي اسير مي شوند. اين روند نحس بايد شكسته شود. مشكل ما توسط آقايان صانعي و كروبي يا منتظري حل نمي شود. ما بايد حتي از حقوق جنسي دگرباشان ]نام آبرومندانه هم جنس بازان[ دفاع كنيم. بايد بين جنبش سبز با جنبش آزاديخواهانه و دموكراتيك فرق گذاشته شود و به طور اصولي نمايندگان هر دو طيف در ديگري حضور داشته باشند.

 



شاهد از سازمان «سيا» رسيد! (خبر ويژه)

يك سايت رسمي سازمان سيا به ارزيابي نقش اصلاح طلبان در اغتشاشات چند ماه اخير پرداخت.
گويانيوز در اين ارزيابي تأكيد مي كند: جر و بحث بر سر بيانيه ميرحسين موسوي، بيش از هر چيز نشان دهنده نقش بحث برانگيز اصلاح طلبان در جنبش سبز است. اكثريت مخالفان جمهوري اسلامي، نسبت به اصلاح طلبان و سوابق حكومتي آنها بدبيني به حقي دارند و اين بدبيني در ذهن عده اي چنان سنگيني مي كند كه حضور آنها را در جنبش مانع پيشروي آن مي دانند. اصلاح طلبان از بد حادثه اينجا به پناه آمده اند.
سايت ياد شده اضافه مي كند: نفوذ اصلاح طلبان در جنبش با تعميق آن رابطه معكوس دارد. هر چه جنبش ادامه مي يابد، شعارهاي آن از محدوده خواست اصلاح طلبان به سمت ضديت با اصول بنيادي نظام فراتر مي رود و نفوذ آنها كاهش مي يابد. در حال حاضر همراه با راديكال شدن حركت، از نفوذ اصلاح طلبان حكومتي كاسته مي شود. جنبش نخست تحت هدايت اصلاح طلبان شكل گرفت. اصلاح طلبان علي رغم اينكه شعارها از محدوده ايدئولوژيك آنها فراتر رفته ولي هنوز به جنبش پشت نكرده اند. مخالفان از آنها به عنوان سپر و پوشش دفاعي استفاده مي كنند و اصلاح طلبان همين اين پوشش را فراهم مي آورند. اما همذات پنداشتن جنبش با رهبران آن اشتباهي بسيار خطرناك است. اصلاح طلبان هنوز مانع پيشروي نيستند بلكه پوشش دفاعي آن هستند و از طرف ديگر شكاف در حكومت را تشديد مي كنند. نفوذ آنها در عين حال تناقض جنبش است.

 



ديوار فولادي از مرز غزه به فيس بوك كشيده شد! (خبر ويژه)

سايت فيس بوك تلاش جوانان مصري عليه ديوار فولادي در مرز غزه را توقيف و از سايت خود حذف كرد.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، مسئولين پايگاه اينترنتي فيس بوك يكي از بزرگترين خيزش هاي اينترنتي مردم مصر را كه عليه ديوار فولادي در رفح تشكيل شده بود را توقيف كردند. كارشناسان ساخت اين ديوار توسط حكومت مصر را در راستاي نابود كردن مقاومت حماس در غزه و خدمت به اهداف آمريكا و اسرائيل دانسته اند.
خيزش اينترنتي مردم مصر، «مصري ها بر عليه نكبت ديوار فولادي» نام داشت. روزنامه الشروق در پايگاه خود، نامه الكترونيكي فيس بوك را به نمايش گذاشت كه مسئولين اين خيزش مردمي-اينترنتي مصري آن را دريافت كرده بودند. در اين نامه علت حذف اين خيزش «نقض قوانين استفاده از فيس بوك و فعاليت مجموعه هاي مغرض و تهديدگر و اهانت گر» ذكر شده است.
در اين نامه الكترونيكي آمده است: «ما هر گروه يا مجموعه اي را كه به افراد يا گروه هاي ديگر تعرض كند متوقف مي كنيم و سوءاستفاده مستمر از فيس بوك منجر به توقف حساب شما شده است».
فيس بوك در ماه هاي گذشته نقش برجسته اي در هماهنگي عناصر آشوبگر در ايران ايفا كرد و انواع مطالب دروغ عليه كشورمان و نيز مطالب زننده ضداسلامي در آن جريان دارد.

 



تور عنكبوت مگس هاي ضدانقلاب را به دام انداخت (خبر ويژه)

گردانندگان شبكه عنكبوت در عرصه اينترنت از نفوذ و اقتدار و اشراف ارتش سايبري ايران دچار هراس و سرگيجه شده اند.
براساس اخبار منتشره در برخي از پايگاه هاي اينترنتي ضدانقلاب، سايت«بالاترين» كه تا پيش از اين به يكي از بازارمكاره هاي سازمان هاي جاسوسي غرب براي شايعه پراكني، فريب و تحريك به آشوبگري تبديل شده بود، اكنون به يكي از تورهاي اطلاعاتي ايران براي بازداشت فتنه گران و تحريك كنندگان آشوب تبديل شده است. ماجرا به جايي رسيده كه حتي خود سايت بالاترين نيز هشدار داده كه ديگر محيط امني براي سرويس دهي به آشوبگران نيست.
اين سايت و شبكه هاي همسو با آن اعلام كرده اند «با وجود توانايي ايران براي فيلتر كردن هر سايت- حتي جديد التأسيس- در كمتر از 3 ساعت و با وجود اينكه بالاترين پيش از اين فيلتر شده بود، اكنون اين سايت مدتي است فيلتر نمي شود و احتمالاً براي شناسايي فعالان سايت مورد استفاده قرار مي گيرد. مراقب باشيد برخي فيلتر شكن ها آي پي شما را عوض نمي كند و براي وبلاگ نويسي امن نيستند. به بقيه هم هشدار دهيد. حتماً رژيم هدف مهمي از رفع فيلتر بالاترين دارد.»!
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي ايران گلوبال مدعي شد «ياهو» نيز ديگر امنيت ندارد و مسئولان اين شركت براي ادامه فعاليت در ايران حاضر شده اند اطلاعات 200 هزار كاربر را به مقامات ايراني تحويل دهند كه در ميان آنها آدرس برخي اعضاي اپوزيسيون و شركت كنندگان در تظاهرات عليه رژيم وجود دارد.
ايران گلوبال مي افزايد: آدرس مخالفاني كه در ياهو Account هستند طي چند ساعت در اختيار مخابرات ايران قرار گرفته.

 



تظاهرات عظيم 8 نفره عليه جمهوري اسلامي ايران (خبر ويژه)

تقلاي گروهك هاي ضدانقلاب براي برپايي تجمع عليه جمهوري اسلامي در برخي شهرهاي اروپايي به يك آبروريزي تمام عيار تبديل شد.
صدها شبكه و سايت وابسته به دولت هاي غربي يا گروهك هاي ضدانقلاب به مدت يك هفته تبليغات سنگيني را تدارك ديدند تا روز جمعه تجمع و تحصن هاي ضدانقلابي در برخي شهرهاي اروپايي برپا شود. گروهك هاي مختلفي چون منافقين، سلطنت طلب ها، اتحاد جمهوري خواهان، فدائيان خلق، بقاياي حزب توده، برخي اصلاح طلبان فراري و... در اين تبليغات پرحجم به ايفاي نقش پرداختند اما اخبار و تصاوير منتشره از سوي همان محافل و رسانه ها حاكي است كه كوه تبليغات دوباره موش زاييده است.
به عنوان مثال در تحصن - تجمعي كه در شهر كلن برگزار شد- و دويچه وله آلمان با بزرگ نمايي به انتشار آن پرداخت-طبق تصاوير منتشره روي هم رفته 8-7 نفر از عناصر ضدانقلاب در مقابل يك كليسا تجمع كردند و تلاش كردند با چند عكس فتوشاپي! توجه عابرين را به خود جلب كنند. با اين حال تصاوير دويچه وله حاكي از آن است كه عابران اعتنايي به اين 8-7 نفر نمي كنند. اين تحصن ساعتي بعد، احتمالاً به خاطر استقبال فوق العاده جمعيت و امكان ايجاد مشكلات امنيتي و ترافيكي براي شهر كلن پايان يافت!!
در ايتاليا نيز 8 تن از منافقين در حالي كه تصويري از مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي را در دست داشتند مقابل سفارت ايران تجمع كردند و پس از سر دادن چند شعار ضدانقلابي، پراكنده شدند. پراكنده شدن آنها هم احتمالا به خاطر انبوه جمعيت و قفل شدن خيابان هاي رم بوده است!!
اين تحصن نيمه كاره در حالي ركورد برودت و يخ بندان در اروپا را شكست كه طي چند روز قبل از آن گروهك هاي مختلفي اقدام به فراخوان جهت تجمع و تحصن كرده بودند. در اين فراخوان ها بر حمايت از آشوبگران بازداشتي در ايران تاكيد شده بود.
خوبي چنين تجمعاتي آن است كه روشن مي كند هر يك از گروهك ها و بعضاً همه گروهك هاي مقيم خارج فارغ از حجم هياهو و گنده گويي هايشان چه قدر پايگاه اجتماعي دارند.

 



شاهد بيانيه 17از وزارت خارجه آمريكا رسيد (خبر ويژه)

دولت آمريكا به دنبال راهي براي افزايش كمك به جريان براندازي در ايران است. روزنامه وال استريت ژورنال در گزارشي اعلام كرد وزير خارجه آمريكا اخيرا با 4 نفر از عناصر مخالف در وزارت خارجه قهوه صرف كرده و درباره تحولات ايران به گفت وگو پرداخته است.
فشار به نهادهاي مهم در جمهوري اسلامي كه جريان آشوبگر و برانداز را متوقف كرد به ويژه سپاه پاسداران از جمله توافقات جلسه مذكور بوده است.
در حالي كه موسوي اخيرا در بيانيه 17 خود ادعا كرد ما نه انگليسي هستيم و نه آمريكايي، وال استريت ژورنال تاكيد مي كند كه دولت آمريكا مصمم است براي مواجهه و مهار برنامه هسته اي ايران، حمايت بيشتري از جنبش سبز و جريان مخالفان انجام دهد.
وال استريت ژورنال گزارش مي دهد؛ «در هفته هاي اخير و در جلسات مختلفي كه در موسسات مطالعات راهبردي آمريكا در زمينه ايران برگزار شده، برخي از حاميان ايراني مخالفان جمهوري اسلامي با ارائه ليست هايي به آمريكايي ها از آنها خواسته اند كه شركت ها و موسسات وابسته به سپاه مورد تحريم قرار گيرد.»
وال استريت ژورنال در ادامه به نقل از كارشناسان امور ايران در وزارت خارجه و ديگر موسسات مطالعاتي آمريكا مي نويسد: پس از رويدادهاي متعاقب فوت آيت الله منتظري و نيز پس از وقايع عاشورا، دولتمردان آمريكايي بارها از آنها خواسته اند تا در جلساتي به تشريح اوضاع ايران بپردازند.
اين كارشناسان همچنين مي گويند وقايع متعاقب فوت آيت الله منتظري و روز عاشورا تصورات پيشين دولتمردان آمريكايي درباره مخالفان را تحت تاثير قرار داده و آنها پس از اين وقايع، حساب بيشتري روي اين جنبش باز كرده اند.
وال استريت ژورنال در عين حال به نقل از يك ديپلمات ارشد عرب كه نامي از او نيامده است مي نويسد كه او به مقامات آمريكايي گفته اگر واشنگتن تصور مي كند كه اوضاع كنوني در ايران شبيه به ماههاي قبل از سرنگوني دولت پهلوي است، سخت در اشتباه است. يك مقام بلندپايه در وزارت امور خارجه آمريكا هم مي گويد كه از نظر واشنگتن با وجودي كه شكافي در حاكميت ايران پديد آمده اما آمريكا بر اين باور نيست كه دولت احمدي نژاد سقوط خواهد كرد.
در اين ميان و در حالي كه روزنامه لس آنجلس تايمز ديروز تاكيد مي كرد مخالفان دنبال براندازي جمهوري اسلامي هستند، روزنامه گاردين دليل اهميت فتنه سبز براي غرب را توضيح داد و نوشت: تغيير در ايران براي غرب فقط يك موضوع اخلاقي و معنوي نيست بلكه بهترين امكان و اميد براي دستيابي به هدف رئيس جمهور آمريكا براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران است. آمريكا بايد در كنار «مجازات و تحريم سخت گيرانه» و «مذاكره»، از تلاش براي تغيير نظام سياسي در ايران حمايت كند. اين از تلاش براي قانع كردن روسيه و چين جهت تحريم ايران واقع گرايانه تر است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14