(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار پرشور مردم قم : مسئولان ديدند كه ملت چه مي خواهد به وظيفه خود عمل كنند
متكي در ديدار سفير جديد مالزي در تهران:
غرب مي خواهد از حربه سلاح هسته اي براي دخالت در ايران سوء استفاده كند
سخنگوي وزارت خارجه: ضرب الاجل دريافت سوخت از غرب آخر ژانويه پايان مي يابد
موافقت نيروي زميني سپاه با به كارگيري گردان هاي امام حسين(ع) در موارد امنيتي
جامعه مدرسين حوزه علميه قم اهانت به آيت الله سيستاني را محكوم كرد
دادخواست سمناني ها عليه پنج عامل اصلي فتنه هاي اخير
باشماق؛ مرز جديد براي اعزام زائران عتبات
وزير كشور: دستگير شدگان حوادث اخير كشور كينه قديمي با نظام دارند
حزب الله يزد هتك حرمت دفتر نماينده ولي فقيه در استان را محكوم كرد
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب در ديدار پرشور مردم قم : مسئولان ديدند كه ملت چه مي خواهد به وظيفه خود عمل كنند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از مردم قم، حضور عظيم و تعيين كننده ملت مأمن، بابصيرت و باغيرت ايران را در راهپيمايي سراسري نهم دي ماه امسال، تجلي دست قدرت خدا و حركتي ماندگار در تاريخ انقلاب خواندند و تأكيد كردند: سلطه گران و جريانهاي ضد دين كه امروز در شرايط غبارآلود فتنه در مقابل نظام و انقلاب شعار مي دهند همان كساني هستند كه سالها زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب صف آرايي كرده بودند و مردم نيز با درك همين شاخص و حقيقت، حضور تعيين كننده خود را در حفظ نظام و انقلاب، بار ديگر ثابت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظيم 19 دي سال 56 در قم تأكيد كردند: قيام 19 دي مردم قم در 32 سال پيش با ويژگيهايي همچون بصيرت، موقع شناسي، دشمن شناسي، و مجاهدت، مبدأ تحول و ايجاد جرياني عظيم در ملت ايران شد كه همچنان درس آموز و تأثيرگذار است.
ايشان، اراده و مجاهدت انسانها را زمينه ساز شاخص شدن برخي روزهاي تاريخ، از جمله 19 دي 56 دانستند و خاطرنشان كردند: روز 9 دي امسال نيز از جمله روزهايي است كه به واسطه حركت عظيم و فوق العاده مردم، در تاريخ ماندگار شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به شرايط غبارآلود كنوني تأكيد كردند: در چنين شرايطي، اين حركت مردم، اهميت مضاعفي داشت و روح ولايت، و روح حسين بن علي(ع) در آن ديده مي شود و همانگونه كه امام راحل همواره مي گفت تجلي دست قدرت خدا بود. رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه در شرايط فتنه، كار، دشوارتر و تشخيص سخت تر است، به تبيين فتنه انگيزي جبهه مقابل اميرمأمنان در جنگ صفين پرداختند و افزودند: در آن شرايط سخت و غبارآلود، جناب عمار ياسر كه از ياران خاص و خالص و هميشگي امام علي(ع) بود، به روشنگري پرداخت تا به افراد متزلزل يادآوري كند كه هيچ تفاوتي بين جبهه مقابله كنندگان با رسول خدا(ص) و دشمنان امير مأمنان وجود ندارد جز اينكه جبهه مقابل حضرت علي(ع) در ظاهر ادعاي اسلام و طرفداري از قرآن و پيامبر را مي كند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، و در تمام طول حيات امام خميني(ره) همواره آمريكا، انگليس، ديگر قدرتهاي استكباري، مرتجعين وابسته به نظام سلطه و منحرفان داخلي در زير پرچم مبارزه با امام و انقلاب قرار داشتند، و اكنون هم شرايط به همين صورت است.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: از قبل از انتخابات رياست جمهوري تاكنون، آمريكا، انگليس و رسانه هاي صهيونيستي در كجا ايستاده اند؟ جناحهاي ضددين همچون توده اي ها، سلطنت طلب ها، و ديگر مخالفان انقلاب و امام در كجا قرار دارند؟ آيا جز در زير همان پرچم مقابله با نظام اسلامي قرار گرفته اند؟ بنابراين صف بنديها هيچ تغييري نكرده، و اين يك علامت و شاخص مهم است.
حضرت آيت الله خامنه اي حماسه بزرگ 9 دي را نتيجه هوشياري مردم و درك اين شاخص بسيار مهم دانستند و افزودند: اگر صدها بار براي نعمت هوشياري اين ملت، سجده شكر بجا آورده شود، باز هم كم است.
ايشان بيداري و حضور مردم را عامل اصلي حفظ انقلاب اسلامي و كشور، و علت وحشت سران استكبار از حمله به ملت ايران دانستند و افزودند: برخلاف برخي تبليغات رسانه اي، مشكل اصلي دشمنان اين سرزمين، بصيرت ملت و غيرت ديني جوانان كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: با وجود اين غيرت ديني جوشان، جوانان در مقابل برخي مسائل صبر پيشه مي كنند كه بايد هم چنين باشد ولي هرگاه كه زمان حضور در صحنه باشد، در ميدان حاضر هستند.
ايشان، توجه به ناكامي استكبار در محاسبات جهاني و منطقه اي را در تحليل صحيح حوادث ماههاي اخير كشور، ضروري دانستند و خاطرنشان كردند: بيداري ملت ايران، محاسبات استكبار را برهم زده و سلطه گران با هياهو و جنجال و توطئه تلاش مي كنند فرياد بصيرت و آمادگي اين ملت به گوش امت اسلامي نرسد و موجب بيداري بيشتر ملتها نشود.
حضرت آيت الله خامنه اي آزردگي و خشم جوانان عزيز و فرزندان بسيجي ايران را از بي حرمتي عده اي به عاشوراي حسيني و اباعبدالله الحسين(ع)، امري طبيعي دانستند و افزودند: دلهاي همه مردم از اين بي حرمتي به درد آمده است اما همه بايد مراقب باشيم كه با كارهاي بي رويه، به فتنه انگيزي دشمن كمك نكنيم.
ايشان تلاش همه جانبه دشمنان را براي طراحي فتنه اي پيچيده و يك بازي خطرناك خاطرنشان كردند و افزودند: در اين شرايط غبارآلود بايد خيلي با احتياط و تدبير و البته در وقت خود با قاطعيت عمل كرد تا دشمن در فتنه انگيزي ناكام بماند.
حضرت آيت الله خامنه اي دستگاههاي مسئول را به اعمال كامل و قاطع مر قانون در برخورد با حوادث اخير موظف كردند و در عين حال افزودند: افرادي كه مسئوليت و وظيفه قانوني ندارند نبايد در اين قضايا دخالت كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به دعوت قرآن كريم به رعايت عدالت و اعتدال افزودند: عده اي دشمني و خباثت مي كنند و عده اي نيز از خباثت كنندگان حمايت مي كنند اما اگر در اين قضايا بدون دقت و درك كافي عمل شود ممكن است بي گناهاني كه از اين خباثت ها بيزارند لطمه جدي ببينند بنابراين همه بايد از حركت خودسرانه پرهيز كنند و همه چيز بر روال قانون انجام شود.
حضرت آيت الله خامنه اي حركت عظيم ملت در نهم دي ماه را، اتمام حجتي براي همه دانستند و افزودند: مسئولان قواي سه گانه ديدند كه ملت چه مي خواهد بنابراين بايد وظايف خود را در مقابل مفسدان و اغتشاشگران به خوبي انجام دهند.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با يادآوري وظايف مسئولان و دستگاهها در مديريت صحيح و استمرار حركت رو به جلوي كشور تأكيد كردند: دشمن درصدد است با حوادث ماههاي اخير، چرخ پيشرفت اقتصادي و علمي ايران و روند حضور قدرتمندانه جمهوري اسلامي در عرصه هاي بين المللي را تخريب كند و مسئولان بايد با انجام مدبرانه و قدرتمندانه وظايف خود در عرصه هاي اقتصادي- اجتماعي- علمي- فرهنگي و سياسي، اين هدف را ناكام بگذارند.
ايشان حضور مردم در صحنه را بزرگترين ثروت و پشتوانه نظام خواندند و با اشاره به تبليغات غلط و مغرضانه رسانه هاي بيگانه درباره حكومتي بودن راهپيمايي عظيم نهم دي افزودند: آنها با اين گونه تبليغات، ناخواسته به قدرت مردمي جمهوري اسلامي اعتراف مي كنند چرا كه هيچ حكومتي در جهان قادر نيست ظرف 2 روز چنين بسيج عظيم ملي را انجام دهد و دهها ميليون نفر را به خيابانها بكشاند.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان با تجليل دوباره از بصيرت و آمادگي ملت عزيز ايران افزودند: در پرتو نفس گرم امام راحل عظيم الشأن و فداكاري شهيدان گرانقدر، مردم و حكومت، در اين كشور بزرگ يك حقيقت واحد به شمار مي روند و همه مسئولان از جمله اينجانب، فقط قطره هاي كوچكي هستيم در اقيانوس عظيم ملت.

 



متكي در ديدار سفير جديد مالزي در تهران:
غرب مي خواهد از حربه سلاح هسته اي براي دخالت در ايران سوء استفاده كند

محمد صادق بن كدرگاني سفير جديد مالزي در تهران روز شنبه در ملاقات با وزير امور خارجه كشورمان رونوشت استوارنامه خود را تسليم وي كرد.
در اين مراسم منوچهر متكي مناسبات دوجانبه ايران و مالزي را خوب توصيف كرد و تعيين وزير پيشين علوم كشورمان به عنوان سفير درمالزي را دليلي بر تلاش دوجانبه براي توسعه مناسبات دانست.
وزير امور خارجه كشورمان، در ادامه خاورميانه را مهد اديان الهي خواند و با اشاره به رشد كشورهاي آسيايي در چند دهه گذشته، گفت: خانواده كشورهاي آسيايي همه مألفه هاي پيشرفت و ترقي را دارند.
وي روابط رو به رشد تهران- كوالالامپور را حاصل مطالعات دو كشور و وجود زمينه هاي فراوان و همكاري و اشتراكات فرهنگي دانست و از صنايع نفتي، نيروگاهي، زيرساختي و سرمايه گذاري به عنوان عناصر كار مشترك ذكر كرد.
متكي در پايان به مذاكرات هسته اي ايران پرداخت و گفت: غرب مي داند ايران دنبال ساخت سلاح هسته اي نيست اما مي خواهد از اين حربه به عنوان دستاويزي براي دخالت در امور داخلي كشورمان سوء استفاده كند.
محمد صادق بن كدرگاني نيز با ابراز خوشوقتي از اين كه در تهران حضور يافته، گفت: من ايران را خانه دوم خود مي دانم. او خواهان رشد مناسبات اقتصادي هم پاي روابط سياسي شد و از اتباع و بازرگانان ايراني مقيم مالزي به عنوان عواملي ياد كرد كه مي توانند در توسعه روابط اقتصادي مأثر باشند.

 



سخنگوي وزارت خارجه: ضرب الاجل دريافت سوخت از غرب آخر ژانويه پايان مي يابد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد طرف هاي مقابل براي تامين سوخت رآكتور تهران تنها يك ماه فرصت دارند.
رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اظهارات مقامات بلندپايه ايران مبني بر غني سازي اورانيوم تا سطح 20 درصد در صورت عدم نهايي شدن طرح پيشنهادي پيرامون سوخت مورد نياز رآكتور تهران تا پايان ژانويه گفت: برابر مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با طرف هاي ذيربط قرار شده بود كه سوخت رآكتور تحقيقاتي جمهوري اسلامي ايران تامين گردد و چنانچه اين امر محقق نشود اين كشور خود سوخت را توليد مي كند.
سخنگوي وزارت امور خارجه ادامه داد: در اين ميان برخي از طرف ها از جمهوري اسلامي ايران خواستند كه ايران 2 ماه براي تفاهم صبر كند كه از سوي كشورمان با اين موضوع موافقت شد.
وي گفت: اينك يك ماه از آن دو ماه به پايان رسيده و يك ماه ديگر فرصت باقي مانده است تا چنانچه اين امر اجرا نشود جمهوري اسلامي ايران تصميم مقتضي را اتخاذ نمايد.

 



سردار عراقي خبر داد
موافقت نيروي زميني سپاه با به كارگيري گردان هاي امام حسين(ع) در موارد امنيتي

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه اعلام كرد ما از طرفداران به كارگيري نيروهاي زبده و آموزش ديده گردان هاي امام حسين(ع) در مباحث امنيتي هستيم.
سردار عبدالله عراقي جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در گفت وگو با فارس، با اشاره به تغيير و تحولات اخير در ساختار سازمان بسيج اظهار داشت:در اين تفكيك، وظايف نظامي بسيج به نيروي زميني واگذار شده و همه آموزش ها و به كارگيري نيروها در تهديدات سخت به عهده نيروي زميني است و سازمان بسيج مستضعفين صرفاً مسئوليت به كارگيري بسيجيان در مقابله با تهديدات نرم را برعهده دارد.
وي افزود: زبده ترين و آموزش ديده ترين نيروهاي بسيج كه داراي روحيه نظامي هستند، شناسايي و در گردان هاي امام حسين(ع) سازماندهي و آموزش ديده و در مواقع لزوم به كارگيري خواهند شد.
عراقي در پاسخ به اين سوال كه آيا بناي استفاده از اين نيروهاي زبده بسيج در برقراري امنيت در نقاط ناامن مانند شمال غرب و جنوب شرق كشور را داريد، عنوان كرد: اگر فرمانده كل سپاه موافقت كنند و اين موضوع به ما ابلاغ شود قطعاً، يكي از طرفداران به كارگيري گردان هاي امام حسين(ع) در مباحث امنيتي هستيم.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه در بخش ديگري از صحبت هاي خود درباره موضوع ناامني در شمالغرب و جنوب شرق كشور، مقابله با اين پديده را جزو استراتژي هاي اصلي سپاه پاسداران و نظام جمهوري اسلامي دانست و گفت: ما نبايد اجازه نفوذ گروهك هاي تروريستي به داخل كشور را بدهيم و اگر آنها توانستند به هر نحوي وارد مرزهايمان شوند، با اشراف اطلاعاتي مناسبي كه داريم مي توانيم يك به يك آنها را تعقيب و به سزاي اعمالشان برسانيم.
عراقي در پايان سطح آمادگي نيروي زميني براي مقابله با تهديدات مختلف دشمن را قابل قبول ارزيابي كرد و گفت: نيروي زميني همواره يك قدرت فوق العاده بازدارنده در مقابل دشمن محسوب مي شود.

 



جامعه مدرسين حوزه علميه قم اهانت به آيت الله سيستاني را محكوم كرد

جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پي توهين امام جمعه رياض به آيت الله العظمي سيستاني اطلاعيه اي صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: خبر اهانت به محضر آيت الله العظمي حاج سيدعلي سيستاني، از مراجع عظام تقليد، خشم و نفرت هم مسلمانان و دوستداران اسلام و مرجعيت شيعه را برانگيخت. بي ترديد اهانت به فقيه وارسته و روحاني مجاهدي كه عمر خود را در مسير خدمت به اسلام عزيز گذرانده و با تحمل مشقات فراوان، در مقابل اشغالگران ايستاده و عامل وحدت مسلمانان عراق بوده و هست، چيزي نيست كه به سادگي بتوان از آن گذشت.نيز مسلمانان جهان بايد توجه داشته باشند كه اين گونه اعمال زشت، باعث خوشحالي دشمنان اسلام - بويژه آمريكا و انگليس - و برهم زننده صفوف متحد مسلمانان خواهد بود و زمينه نفوذ دشمنان را فراهم مي سازد. جهان اسلام همواره هزينه خشك مغزي و تعصبات افراطي فرقه وهابيت را متحمل گرديده است. به راستي جرم مرجعيت شيعه جز آن بوده كه همواره با تدابير عاقلانه و مدبرانه، عامل وحدت مسلمانان عراق و تعامل درست شيعيان در جهان بوده است؟!
جامعه مدرسين حوزه علميه قم، ضمن محكوم كردن اهانت بي شرمانه به ساحت مرجعيت شيعه، همه مسلمانان جهان را به بيداري و هوشياري فرا مي خواند.

 



با امضا ي طومار انجام شد
دادخواست سمناني ها عليه پنج عامل اصلي فتنه هاي اخير

مردم سمنان در طوماري چندين متري، عليه پنج عامل اصلي فتنه هاي اخير دادخواست عمومي ارائه كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سمنان، دادخواست عمومي مردم اين شهر روز جمعه در حاشيه آيين سياسي- عبادي نمازجمعه به رئيس قوه قضاييه تقديم شد.
در اين دادخواست عمومي آمده است: «ما مردم هميشه در صحنه سمنان و حاميان عصر بصيرت و ولايت علوي از رئيس قوه قضائيه شناسايي و مجازات سران، زمينه سازان، حاميان و عاملان فتنه را مجدانه خواستاريم».
در اين دادخواست عليه ميرحسين موسوي، سيد محمد خاتمي، مهدي كروبي، فائزه هاشمي رفسنجاني و مهدي هاشمي رفسنجاني اعلام شكايت شده است.
مردم سمنان در طومار خود آورده اند: ما پيگيري امور مربوط به اين افراد را كه زمينه حضور دشمنان كمين كرده و فرصت طلب انقلاب را فراهم كرده اند، به دلايل هتك حرمت به ساحت مقدس حضرت سيدالشهدا(ع) در مراسم عزاداري عاشوراي حسيني، هتك حرمت به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره)، ضربه زدن به چهره نظام اسلامي در عرصه بين الملل، تخريب اموال عمومي و بيت المال، ايجاد ناامني و آشوب در كشور، اختلال و مزاحمت در كسب و كار مردم و ضربه جدي به اقتصاد كشور، تضعيف نظام جمهوري اسلامي و زير سؤال بردن اقتدار آن و برهم زدن آرامش محيط علمي دانشگاه خواهانيم.

 



استاندار كردستان خبر داد
باشماق؛ مرز جديد براي اعزام زائران عتبات

سنندج - خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان گفت: طي مذاكرات به عمل آمده با مسئولان كشوري از اين پس زوار عتبات عاليات مي توانند از مرز باشماق به عراق اعزام شوند.
اسماعيل نجار تصريح كرد: با توجه به مناسب بودن مسير عبور زوار و كالا از طريق مرزهاي رسمي باشماق مريوان اميدواريم با تلاش تمام مسئولان متولي در سطح استان كردستان با ايجاد بستر لازم تعداد بيشتري از زائران عتبات عاليات از طريق اين استان به عراق اعزام شوند.
به گزارش روابط عمومي استانداري كردستان نجار تاكيد كرد: به دليل نزديكي اعتقادات و باورهاي ملت هاي ايران و عراق بايد با سرمايه گذاري مناسب در زمينه انتقال زائر از طريق مرزهاي استان بازدهي اقتصادي لازم را براي استان كردستان كسب كنيم

 



وزير كشور: دستگير شدگان حوادث اخير كشور كينه قديمي با نظام دارند

وزير كشور گفت: برخي از دستگير شدگان وقايع اخير كشور كينه قديمي با نظام مقدس جمهوري اسلامي دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از ايلام، «مصطفي محمد نجار» پيش از ظهر ديروز در نشست معارفه استاندار جديد ايلام در سالن اجتماعات استاندار ايلام اظهار داشت: ميان دستگيرشدگان وقايع اخير در كشور افراد سلطنت طلب، معاندان نظام، بهائيان و... به چشم مي خورند.
وي افزود: برخي از اين افراد در روز عاشوراي حسيني زماني كه چشم مردم را دور ديدند وارد صحنه شده و به مقدسات اسلام و انقلاب هتاكي كردند.
نجار تصريح كرد: در بررسي وقايع اخير سرنخ هايي به دست آمده كه بيانگر عمق كينه توزي عوامل فتنه از ملت ايران اسلامي در انتخابات اخير است. با اين حال مردم هوشيار ايران اسلامي همواره در صحنه بوده و با حضور خود جواب دندانشكني به دشمنان نظام داده است.
وزير كشور ادامه داد: حضور ميليوني مردم در روزهاي گذشته و در شهرهاي مختلف كشور كه از چشم رسانه هاي معاند نظام در خارج از كشور دور ماند و آن را حضوري چند 100 نفري اعلام كردند، خط بطلاني بر تمام توطئه هاي دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.
در ادامه اين آيين مجتبي اعلايي به عنوان استاندار ايلام معرفي و از خدمات غراوي استاندار سابق ايلام تقدير به عمل آمد.

 



با انتشار بيانيه اي
حزب الله يزد هتك حرمت دفتر نماينده ولي فقيه در استان را محكوم كرد

يزد-خبرنگاركيهان:
به دنبال هتك حرمت به دفتر نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد جمعي از امت حزب الله يزد با انتشار بيانيه اي اين اقدام را محكوم كردند.
در بخشي از اين بيانيه آمده است قطعاً اگر قوه محترم قضائيه در برخورد قاطع با سران فتنه و حرمت شكنان عاشوراي تهران تسريع مي كرد و برهم زنندگان امنيت كشور را به سزاي اعمال ننگينشان مي رساند اكنون شاهد اين گونه اعمال مغرضانه و ساختارشكنانه آن هم در دارالعباده يزد نبوديم و اين زنگ خطري است براي آنان كه دم از آشتي و وحدت آن هم با محاربان و معترضان به ساحت ولايت مي زنند و اين نشان مي دهد كه هرگونه نرمش و كوتاه آمدن نتيجه اي جز جري تر شدن جريان فتنه نخواهد داشت.
اين بيانيه مي افزايد: امت حزب الله يزد گرچه از حضور برخي افراد معلوم الحال در بيت نماينده ولي فقيه در استان دلي پرخون دارد و ماه ها از عدم اتخاذ موضع شفاف امام جمعه محترم يزد در وقايع پس از انتخابات و عضويت ايشان در شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز و تائيد بيانيه هاي ساختارشكنانه و معاندانه آن مجمع، قلبي مالامال از درد دارد اما هتك حرمت به دفتر نماينده رهبرمعظم انقلاب «مدظله العالي» در استان را برنتافته و آن را از عمق جان محكوم مي كند.
گفتني است عصر روز جمعه افراد ناشناسي با حمله به دفتر حجت الاسلام والمسلمين صدوقي امام جمعه يزد، درب آن را به آتش كشيدند.
برپايه اين گزارش عصر روز جمعه با توجه به تعطيلي اين دفتر، فرد يا افرادي درب چوبي دفتر امام جمعه يزد را به آتش كشيدند و گريختند.
اين گزارش حاكي است همسايگان دفتر با مشاهده آتش براي خاموش كردن آن اقدام كردند.
استاندار يزد نيز طي اطلاعيه اي اين حركت را محكوم كرد.

 



اخبار ادبي و هنري

عزت الله انتظامي خبر مدعيان اصلاح طلبي را تكذيب كرد
رسانه هاي وابسته به جريان موسوم به اصلاح طلب اقدام به خبرسازي، درباره عزت الله انتظامي (بازيگر برجسته سينما و تئاتر) نمودند.
انتظامي از جمله هنرمندان مدعو براي داوري بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر بود كه به دليل گذراندن دوران درمان و همچنين حضور در يكي از فيلم هاي جشنواره، امكان داوري جشنواره را نيافت. با اين حال برخي از رسانه ها به گونه اي اين خبر را منعكس كردند كه گويي، انتظامي، از سر تخاصم و مخالفت، حاضر به پذيرش داوري جشنواره فجر نشده است.
عزت الله انتظامي روز گذشته در مصاحبه با يكي از روزنامه ها، اين سوءتعبيرهاي رسانه اي را تكذيب كرد و با بيان اين كه «حضور در اين جشنواره براي هر يك از اعضاي سينماي ايران افتخاري بزرگ است» تصريح نمود: بنده هم به عنوان يك عضو خانواده سينمايي نه تنها خود را ميزبان جشنواره مي دانم بلكه از هر فرصتي براي ياري رساندن به برگزاري هرچه مطلوب تر آن استفاده مي كنم.
گفتني است، در روزهاي اخير، رسانه هاي مدعي اصلاح طلبي، هرگونه عدم حضور در جشنواره هاي دولتي را، سياسي تعبير مي كنند.
استفاده ابزاري از هنرمندان، از جمله ترفندهاي اين رسانه ها براي پيش برد اهدافشان است كه خبرسازي اخير درباره عزت الله انتظامي هم در همين راستا محسوب مي شود.
استقبال گسترده از جشنواره ضدصهيونيستي حديث مقاومت
در حالي كه هنوز بازبيني آثار واصله به دبيرخانه دومين جشنواره بين المللي فيلم «حديث مقاومت»ادامه دارد، دبيرخانه اين جشنواره از راهيابي آثار تازه راه يافته به دور نهايي داوري جشنواره خبر داد.
دبيرخانه اين جشنواره اعلام كرد، با استقبال گسترده فيلمسازان حوزه مقاومت ضد صهيونيستي، در مجموع بيش از سيصدو ده اثر توسط دبيرخانه جشنواره در تهران و بالغ بر يكصد و پنجاه اثر توسط دبيرخانه جشنواره در بيروت دريافت شده كه از ميان آثار ارسالي به دفتر تهران، بيش از يكصدو شصت اثر متعلق به فيلمسازان ايراني است كه بازبيني تعدادي از آنها انجام شده و مابقي نيز كماكان در حال بازبيني است.
مراسم اختتاميه دومين جشنواره فيلم حديث مقاومت آن بيست و نهم دي ماه مصادف با 19 ژانويه و در ايام سالگرد حماسه شكوهمند غزه در شهر بيروت برگزار خواهد شد.
مجموعه آثار امام موسي صدر به فارسي ترجمه مي شود
مجموعه آثار امام موسي صدر به فارسي ترجمه مي شود.مهدي سرحدي، مترجم، گفت: ترجمه اين مجموعه كه حاوي تمام آثار امام موسي صدر است در حال حاضر به مجلد نهم رسيده و با به پايان رسيدن ترجمه مجلدات بعدي، كارهاي آماده سازي چاپ و توزيع آن آغاز خواهد شد.
موسسه فرهنگي تحقيقاتي امام موسي صدر عهده دار انتشار اين مجموعه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14