(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
افتتاح پيشرفته ترين كارخانه آلومينيوم كشور در بندرعباس
رئيس قوه قضائيه خواستار ارتقاي روابط قضايي با بحرين شد
اعلام آمادگي ايران براي تعميق همكاري امنيتي با كشورهاي منطقه
حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور: حركت در خط رهبري مانع توقف در اردوگاه دشمن مي شود
سردار نقدي:مردم به برخورد ضعيف دستگاه هاي امنيتي و قضايي با فتنه گران انتقاد دارند
مشاور رئيس جمهوري: جريانات اخير عمق كينه توزي دشمنان را به اصل ولايت فقيه نشان داد
معاون وزيرخارجه روسيه: اعتقادي به كارآمدي تحريم ها عليه ايران نداريم
نماينده تهران در مجلس: مردم نشان دادند در دفاع از مباني ديني محكم ايستاده اند
با تأييد فرمانده انتظامي قزوين تيراندازي به كروبي دروغ از آب درآمد
دانشجويان بسيجي خواستار نظارت بيشتر بر قراردادهاي نفت و گاز شدند
كوثري: بيانيه هاي تحريك آميز فتنه گران باعث رويگرداني مردم از آنان شد
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس:
عصبانيت دشمنان نظام از رسانه ملي به دليل پرده برداري از خباثت جريان فتنه در روز عاشورا است
مسئول مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور:
بانك ايده هاي قرآني راه اندازي مي شود



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح پيشرفته ترين كارخانه آلومينيوم كشور در بندرعباس

رئيس جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه ملت ايران متحد، يكپارچه و بزرگ است، گفت: به رهبري عزيز و ملت ايران اطمينان مي دهم كه دولت پاي ساختن كشور و حفظ منافع ايران ايستاده و در اين مسير سر سوزني كوتاه نخواهد آمد.
به گزارش ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد شنبه در آيين افتتاح كارخانه آلومينيوم هرمزگان در سخناني در جمع دست اندركاران اين پروژه، تصريح كرد: دشمنان ملت ايران خيال نكنند كه مي توانند مانعي در برابر حركت اين ملت ايجاد كنند. اگر هنوز اين طور خيال مي كنند، صحنه هايي اتفاق خواهد افتاد كه مي فهمند خيالشان رويايي بيش نبوده است.
رئيس جمهور شيوه صحيح برخورد با ملت ايران را احترام به ملت و تن دادن به عدالت دانست و اظهار داشت: در هر جاي دنيا كه مانعي در برابر ما ايجاد كنند، مقابل آنها خواهيم ايستاد و مقابله خواهيم كرد. البته مقابله ما برآمده از زور و زورگويي نيست بلكه برخاسته از فرهنگ و تمدن و انديشه است و معتقدم فرهنگ و تمدن و انديشه بر بي فرهنگي و بي تمدني غلبه خواهد كرد.
احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه اگر دولت نهم با 120كيلومتر حركت كرد، دولت دهم بايد با 150كيلومتر حركت كند، گفت: آنها مي خواهند سرعت توسعه و پيشرفت ملت ايران كم شود و مي خواهند در برابر حركت ملت مانع ايجاد كنند، اما ايران در 5 تا 10 سال آينده يك قدرت بلامنازع در جهان خواهد بود.
رئيس جمهور با بيان اينكه هر چه در برابر ملت ايران مانع ايجاد كردند، سرعت ملت بيشتر شد، تصريح كرد: ما هيچ گاه فريب آنها را نخواهيم خورد.
احمدي نژاد با اشاره به خساراتي كه از سوي استكبار در طول ساليان گذشته بر ملت ايران تحميل شده، تأكيد كرد: دولت در مطالبه خسارات وارده به ملت ايران در طول جنگ جهاني دوم جدي است و تا ريال آخر اين خسارت ها را از قدرت هاي زورگو خواهد گرفت.
رئيس جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: ما ملتي نيستيم كه سخنان تبليغاتي بزنيم؛ خسارت جنگ جهاني دوم را خواهيم گرفت و پاي آن مي ايستيم.
احمدي نژاد به بهانه تراشي دشمنان نظام براي مقابله با پيشرفت ملت ايران اشاره كرد و اظهار داشت: آنها مي دانند كه با اين بازي ها ملت ايران، نظام جمهوري اسلامي و انقلاب ايران به زمين نخواهد خورد. آنها مي دانند كه قادر نيستند با فشارها و تهديدها ملت ايران را بشكنند اما تصور مي كنند بتوانند انرژي ملت ايران را مستهلك و سرعت حركت ملت ايران را كند كنند.
رئيس جمهور خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: بدانيد كه ملت ايران دست شما را خوانده است؛ جاي جاي ايران صحنه تلاش و كار و حركت براي ساختن و پيشرفت مبتني بر عدالت است. ملت ايران همانطور كه كشورش را خواهد ساخت، همزمان عدالت را با قاطعيت دنبال خواهد كرد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه دشمنان ملت ايران خيال كردند كه با زبان طلبكاري بتوانند ملت ايران را تحت فشار قرار دهند، خطاب به آنان، گفت: دوره اي كه با زبان طلبكاري بتوان ملت ايران را تحت فشار قرار داد. گذشته است كه شما سنگين ترين جنايت ها و خيانت ها را انجام دهيد و زشت ترين رفتارها را در عرصه جهاني انجام دهيد و بعد از آن طلبكار ديگران باشيد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه امروز ملت هاي جهان طلبكار قدرت هاي زورگو هستند، اظهار داشت: يكي از طلبكاران اصلي شما، ملت ايران است.
احمدي نژاد افزود: آنها تصور مي كنند كه با استفاده از رسانه هاي خود و پخش تصاوير عليه نظام جمهوري اسلامي، مي توانند ملت ايران را متوقف كنند در حالي كه اشتباه مي كنند.
رئيس جمهور با بيان اينكه جنگ جهاني دوم يكي از مواردي است كه ايران از دولت هاي زورگو طلبكار است، اظهار داشت: آنها اين جنگ را براي اين به راه انداختند تا دنيا را مجدداً بين چند قدرت تقسيم كنند و بتوانند استعمار نو و فرانو را بر جهان حاكم كنند زيرا استعمار كهنه به پايان راه رسيده بود.
احمدي نژاد با بيان اينكه جنگ جهاني دوم بين كشورهايي به راه افتاد كه مي خواستند سهم بيشتري از دنيا ببرند، گفت: با اينكه دولت وقت ايران در اين جنگ اعلام بي طرفي كرد اما ايران را اشغال كردند و از كشور ما جبهه جديدي عليه دولت متخاصم آلمان باز كردند و در جنگ پيروز شدند.
احمدي نژاد تصريح كرد: بدانيد كه اگر ملت ايران ادعايي كرد پاي آن مي ايستد تا بگيرد؛ ما ملتي نيستيم كه حرف تبليغاتي بزنيم. اگر امروز مي گوييم كه تمام خسارت جنگ دوم جهاني را از شما مي گيريم، بدانيد كه پاي آن مي ايستيم و تا ريال آخر آن را خواهيم گرفت و اين عزم ملت ايران است.
احمدي نژاد گفت: اين همه خسارت به ايران زديد، و با سوءاستفاده از ملت ما و كشور ما جنگ را پيروز شديد اما نه تنها ملت ايران را در منافع جنگ شريك نكرديد بلكه به ملت ايران توهين مي كنيد.
وي با بيان اينكه مطالبه خسارات وارده به ايران در جنگ اول جهاني، تحميل 25سال ديكتاتوري و نيز خسارات 30ساله به ملت ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز در دستور كار است، خطاب به قدرت هاي زورگو اظهار داشت: خسارت اينها را از شما مي گيريم. تصور نكنيد كه اگر شبكه تلويزيوني به راه بياندازيد و عليه ملت ايران سر و صدا كنيد، ملت ايران هم تسليم مي شود.
رئيس جمهور در عين حال ايران را اهل تعامل و گفت وگو دانست و با بيان اينكه ملت ايران از دعوا استقبال نمي كند، تحريم ملت ايران و صدور قطعنامه هاي يكجانبه و ضدايراني را نمونه اي بارز از زياده خواهي و پررويي قدرت هاي زورگو در برابر ملت ايران برشمرد.
احمدي نژاد تأكيد كرد: آنها تصور كرده اند كه ملتي بزرگ با اين چيزها به زانو درمي آيد. آنها اشتباه كردند و ايران وارد فاز جديدي شده است.
رئيس جمهوري ادامه داد: تصور مي كرديم كه اگر مطلبي چند بار تكرار شود، عقل و فهمي در طرف مقابل هست كه بنشينند فكر كنند اما ظاهراً چنين چيزي در آن طرف ناياب است و آنها مي خواهند با پررويي و قلدري مسايل را در دنيا جلو ببرند در حالي كه دوره اين چيزها تمام شده است.
اين گزارش حاكيست، رئيس جمهور در ابتداي سخنان خود در آيين افتتاح كارخانه آلومينيوم سازي هرمزگان (هرمزال) اظهار داشت: از همه كساني كه براي به ثمر رساندن اين پروژه و كار بزرگ زحمت كشيده اند تشكر مي كنم زيرا در مقايسه با پروژه هاي مشابه، اين كارخانه در كمترين زمان به انجام رسيد.
گفتني است با افتتاح رسمي كارخانه آلومينيوم سازي هرمز ال 47درصد به ظرفيت آلومينيوم كشور افزوده شد و ميزان كل ظرفيت آلومينيوم از 310هزار تن فعلي به 457 هزار تن مي سد.
ظرفيت توليد اين كارخانه 147 هزار تن شمش آلومينيوم است كه ارزش ماشين آلات آن 98 ميليارد ريال داخلي و 330 ميليون و 959هزار و 154يورو خارجي است كه در سطح زيربنايي 90 هزار مترمربع نصب شده است.
با بهره برداري از اين كارخانه زمينه اشتغال 700 نفر به طور مستقيم و 7 هزار و 700 نفر به طور غيرمستقيم فراهم مي شود.
اين كارخانه داراي 228 دستگاه ديگ است و از پيشرفته ترين نوع تكنولوژي برخوردار است به طوري كه قابليت كاهش مصرف برق و كاستن از ميزان مصرف را نيز دارا است.

 



رئيس قوه قضائيه خواستار ارتقاي روابط قضايي با بحرين شد

خليفه بن احمد خليفه الظهراني رئيس مجلس بحرين و هيئت همراه كه به دعوت رئيس مجلس شوراي اسلامي به ايران سفر كرده، صبح ديروز با حضور در قوه قضائيه با آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه كشورمان ديدار و گفت وگو كرد.
آيت الله آملي لاريجاني در اين ديدار با اشاره به مشتركات فراوان خواستار ارتقاي روابط سياسي، فرهنگي و قضايي دو كشور شد و افزود: با توجه به صف آرايي هاي موجود در صحنه هاي اقتصادي و سياسي از سوي استكبار جهاني لازم است كشورهاي مسلمان با توجه به امكانات وسيعي كه در جهان اسلام دارند تلاش بيشتري را در اين خصوص معطوف دارند.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به وجود استعدادهاي فراواني كه در زمينه تبادل مسائل حقوقي و قضايي وجود دارد اين قبيل ديدارها را موجب گسترش روابط دانست و اظهار داشت: به نظر مي رسد توافق نامه معاضدت قضايي كه از سال 1384 پيشنهاد شده مقدمه خوبي براي گسترش روابط حقوقي و قضايي في مابين دو كشور باشد كه لازم است سريعتر مسير قانوني و حقوقي خود را در مجالس دو كشور طي كند و به تصويب نهايي برسد.
آملي لاريجاني در اين ديدار پيشنهادات حقوقي و قضايي در مسير ارتقاي روابط مطرح كرد و گفت: مناسب است كشورهاي اسلامي در جهت بسط و گسترش روابط خود بررسي تطبيقي سيستم هاي قضايي في مابين را نيز در دستور كار قرار داده و در موضوعات مختلف اين قبيل مطالعات را گسترش دهند و فلسفه مهم حقوق اسلامي را مورد مطالعه و بررسي قرار دهند.
در اين ديدار رئيس مجلس بحرين با تشكر از رئيس قوه قضائيه براي انجام ديدار اظهار داشت: ميان ايران و بحرين روابط بسيار خوبي وجود دارد و با روابط تاريخي و ريشه دار بين دو كشور لازم است دو كشور با بسط همكاري هاي دوجانبه خود مانع از هر گونه دخالت دشمن به پيكره جهان اسلام شويم.
به گزارش ايسنا، رئيس مجلس بحرين همچنين با اشاره به ديدارهاي خود با مقامات و مسئولان جمهوري اسلامي ايران، اين سفر را منحصر به گسترش روابط پارلماني ندانست و گفت: روابط دو كشور در سطوح مختلف بايد گسترش يابد و اميدوارم اين ديدارها گسترش روابط حقوقي و قضايي نيز به دنبال داشته باشد و قول مي دهم به محض بازگشت موضوع معاضدت قضايي را پيگيري كرده و به محض وصول آن را در مجلس مورد تصويب قرار دهيم.

 



جليلي در ديدار رئيس مجلس بحرين مطرح كرد
اعلام آمادگي ايران براي تعميق همكاري امنيتي با كشورهاي منطقه

دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: تامين امنيت منطقه به عهده كشورهاي منطقه و نه بيگانگان است.
سعيد جليلي صبح شنبه در ديدار رئيس مجلس بحرين، امنيت كشورهاي منطقه را مرتبط با يكديگر و زمينه ساز رشد و توسعه پايدار خواند و تصريح كرد: ايران آماده تعميق هر چه بيش تر همكاري ها با همسايگان در زمينه تامين امنيت منطقه است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، موضع اصولي جمهوري اسلامي ايران را در زمينه فعاليت هاي هسته اي «انرژي صلح آميز هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» اعلام و تصريح كرد: با وجود گذشت 40 سال از امضاي معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي «ان پي تي» هنوز بند 6 آن يعني خلع سلاح قدرت هاي داراي سلاح هسته اي اجرا نشده است.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي، مطالبه جهاني براي خلع سلاح هسته اي را خواستار شد و با اشاره به برگزاري كنفرانس بين المللي خلع سلاح هسته اي در آينده نزديك در تهران تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران از همكاري همه كشورها به ويژه همسايگان خود براي گسترش مطالبه خلع سلاح هسته اي استقبال مي كند.
در اين ديدار خليفه بن احمد الظهراني نيز موضع كشورش را در دفاع از فعاليت هاي هسته اي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران، روشن و واضح خواند و خواستار تقويت همكاري دو كشور در اين زمينه شد.
رئيس مجلس بحرين ذخاير نفت و گاز را در جهان و منطقه رو به اتمام خواند و گفت: به همين دليل همه كشورها دير يا زود بايد به طور جدي براي تامين انرژي به ويژه انرژي هسته اي اقدام كنند. رئيس مجلس بحرين همچنين با اشاره به ويژگي هاي مشترك تاريخي و فرهنگي فراوان دو كشور رايزني بيش تر و تبادل اطلاعات و استفاده از تجربه هاي جمهوري اسلامي ايران را خواستار شد.

 



حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور: حركت در خط رهبري مانع توقف در اردوگاه دشمن مي شود

قائم مقام نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: پشت سر رهبري حركت كردن براي اين است كه انسان در ميدان غبارآلود فتنه متوقف نشود و از اردوگاه دشمن سردرنياورد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه قم اظهار داشت: برخي قلم هاي پليد در بيانيه هاي خود نوشته اند كه اگر كشته شدن آسان است، كشته ساختن نيز آسان خواهد بود، همان قلم منحوس مقاله اي نوشته است و در آن گفته است كه حادثه كربلا نتيجه خشونتي است كه پيامبر اكرم(ص) در جنگ بدر از خود نشان داده است.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه ما در زمان هايي اشتباه كرديم و امور را به دست كساني سپرديم كه قبله دلشان با آمريكا بوده است، يادآور شد: اين افراد با افكار ناب امام خميني فاصله داشته اند و پيش بيني چنين فتنه هايي و بسترسازي آن را از گذشته انجام مي دادند.
وي با بيان اينكه كربلا و عاشورا به عنوان يك قانون است، تصريح كرد: هركجا حقي در مقابل ناحق ايجاد شد، هركجا پرچم خدامحوري برافراشته شد، آنجا كربلا و آن روز عاشوراست، اين كربلا ممكن است در غزه، يمن، افغانستان، عراق و حتي در سال 56 باشد كه مردم به دليل اهانت روزنامه اطلاعات به امام خميني قيام كردند.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به حوادث اخير اظهار داشت: اگر كساني امروز مهر سكوت بر لب زده اند و موضعي اتخاذ نكرده اند، فكر نكنند كه انسان هاي مقدسي هستند، ممكن است اين افراد بينش و بصيرت لازم را نداشته باشند.
وي ادامه داد: در طول تاريخ اسلام خواص بسياري دچار لغزش شده اند و يكي از عوامل اين لغزش تشخيص اشتباه است، ممكن است كه فرد نيت بدي نداشته باشد ولي از درك و فهم درست مسائل برخوردار نباشد و دچارلغزش شود.
وي بيان داشت: عده اي در انقلاب بودند كه با امام به زندان هم رفتند ولي مسير خود را بعدا تغيير دادند چون جنسشان با امام تفاوت داشت.
وي اضافه كرد: عده اي كه خود را صاحب انقلاب مي دانستند، ابتدا تلاش كردند تا مسير انقلاب را به نفع خود تغيير دهند ولي زماني كه موفق نشدند سعي كردند به بدنه انقلاب سنگ اندازي كنند، اين افراد و خانواده آنها مي گويند كه اگر ديگ انقلاب براي ما نمي جوشد پس براي ديگران هم نبايد بجوشد و بعد توطئه ها و فتنه ها را آغاز مي كنند.
قائم مقام نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: اگر كساني كه اصل ولايت فقيه را ناديده گرفته اند به جاي چتر امام، چتر خدا و پيامبر اكرم(ص) را بر سر خود بكشند و نقاب فتنه بر چهره خود بزنند، مردم چهره زشت و باطن آنها را خواهند ديد.

 



سردار نقدي:مردم به برخورد ضعيف دستگاه هاي امنيتي و قضايي با فتنه گران انتقاد دارند

رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه مردم به برخورد ضعيف دستگاههاي امنيتي و قضايي با فتنه گران انتقاد دارند، تصريح كرد: پس از وعده اي كه از سوي اين دستگاه ها داده شده، مردم اقدامات آنان را زير نظر دارند.
سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين كه در جمع اعضاي شوراي بسيج اجتماعي سخن مي گفت اظهار داشت: قيام خونين مردم قم در 19 دي ماه 1356 كه در مقدمه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران از آن بعنوان طوفان خشم ملت ياد شده است قيامي است كه جوهر ملت ايران را آشكار ساخت و نشان داد كه ملت ايران ملتي غيرتمند و بصير است و تا چه حد به دين و احكام الهي پايبند است.
نقدي افزود: عشق به اسلام و غيرت ديني كه در 19 دي 56 آنگونه جوشيد و زنجيره هاي قيام هاي مردمي تا پيروزي 22 بهمن 57 را به دنبال داشت، امروز در ميان مردم ما بسيار قوي تر و جدي تر است و انقلاب ما با همان قوت استمرار دارد.
وي ادامه داد: در 19 دي 56 ملت ايران نسبت به مقاله توهين آميز عليه ولايت آنگونه واكنش نشان داد كه نتيجه اش آن انقلاب عظيم بود. شايد امروز كه ملت بعضي توهين ها و بد اخلاقي ها را تحمل مي كند بعضي به خطا تصور كنند كه آن تعلق خاطر و غيرت ديني ضعيف شده است كه قطعا اين تصور اشتباه و خطاست.
رييس سازمان بسيج مستضعفين تصريح كرد: عشق و شور به اسلام و ولايت، امروز در نسل جوان ما بسيار قوي تر و جدي است و خويشتنداري مردم از آن جهت است كه احساس مي كنند الان حكومت دارند و دولت بايد اين وظيفه را انجام دهد و بايد پايبند قانون باشند. نقدي با اشاره به برخي حرمت شكني ها در عاشوراي حسيني خاطرنشان كرد: در اين روزهاي پس از حادثه عاشورا دسته هاي مختلف مردم با ما تماس گرفتند، حتي از شهرهاي خيلي دور جوانان تماس مي گرفتند و اجازه مي خواستند كفن پوش به صحنه بيايند و كار را تمام كنند. ما آنها را آرام كرديم و قول داديم كه دولت و دستگاه قضايي ان شاء ا... به زودي وظيفه شان را انجام خواهند داد و نيازي به حضور آنان نيست.
وي تصريح كرد: اگر در 15 خرداد 42 در دفاع از ولايت چند هزار نفر از مردم ورامين كفن پوش به ميدان آمدند و اگر در 19 دي 56 چند صد نفر از طلاب در قم براي دفاع از حريم ولايت به ميدان آمدند، در حوادث اخير اگر اجازه داده مي شد دهها هزار طلبه و ميليونها نفر از ملت كفن پوش به ميدان مي آمدند.
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: فعلا همه مردم منتظر اقدام و انجام وظيفه دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي دولت و مراجع قضايي قوه قضاييه هستند و اگر مردم احساس كنند اين دستگاهها در انجام وظيفه ضعيف عمل مي كنند تكليف خودشان را عمل خواهند كرد.
نقدي افزود: مردم به برخورد ضعيف دستگاههاي امنيتي و قضايي با فتنه گران انتقاد دارند و پس از وعده اي كه داده شده اقدامات آنان را زير نظر دارند.
وي خاطر نشان كرد: طوفان حضور مردم در 22 بهمن امسال جلوه جديدي از قدرت ملت را به نمايش خواهد گذاشت و آمريكا و تفاله هايش را در هم خواهد كوبيد و ملت ايران 22 بهمن امسال دنيا را شگفت زده خواهد كرد.

 



معاون وزيرخارجه روسيه: اعتقادي به كارآمدي تحريم ها عليه ايران نداريم

سرگئي ريابكف گفتگوي ديپلماتيك را تنها راه واقع گرايانه براي حل وفصل برنامه هسته اي ايران دانست.
سرگئي ريابكف، معاون وزير امور خارجه روسيه در گفت و گو با روسيا اليوم با رويكرد سخت غرب به جاي تعامل و گفتگو با ايران مخالفت كرد.
به گزارش ايرنا اين مقام روسي در پاسخ به اين پرسش كه آمريكا در سال 2010 تلاش مي كند تا بسته جديدي از مجازاتها را بر ضد ايران به تصويب برساند آيا مسكو از برقراري چنين مجازاتهايي به خاطر ادعاي غرب مبني بر همكاري نكردن تهران با سازمان ملل متحد و اژانس بين المللي انرژي اتمي حمايت خواهد كرد، گفت: ما اطمينان داريم تنها شيوه واقع گرايانه براي حل وفصل برنامه هسته اي ايران در آوردن تهران به مذاكرات گفتگو و حل وفصل ديپلماتيك مشكلاتي نهفته است كه اين مشكلات در سطح گسترده اي شناخته شده هستند و طي مدت زمان طولاني براي اين مشكلات راه حلي ارائه نشده است. بنابراين بايد فرمول هايي ايجاد شود كه طرف ايراني و جامعه بين المللي را به طور مساوي راضي كند.
وي افزود: اما درباره مساله مجازات ها بايد گفت: روسيه تعهداتش را در قبال آنچه كه شيوه دو طرفه در خصوص اين پرونده ناميده مي شود، رد نكرده است. رييس جمهور روسيه بارها در اين خصوص صحبت كرده است. در مواضع ما همواره بر اين مساله تاكيد شده كه مجازات ها بي فايده است. امكان دارد در مرحله اي ازآن استفاده شود. ولي درباره موفقيت اين مجازات ها ترديدهايي وجود دارد. ما به اين مساله اطمينان زيادي داريم كه جايگزيني براي گفتگوي سياسي به منظور يافتن راهكارهاي مسالمت آميز كه به نتيجه مورد انتظار منجر شود، وجود ندارد.
وي ادامه داد: ما همواره مجبور هستيم به شركاي غربي خود يادآوري كنيم كه در روابط خود با ايران مولفه هاي زيادي داريم كه امكان ندارد از آنها صرف نظر كنيم و در آينده نيز اين كار را نخواهيم كرد.
روسيا اليوم از ريابكف پرسيد به تهران پيشنهاد شده است كه ميزان خلوص غني سازي اورانيوم در خارج افزايش يابد به نظر شما چرا تهران در پذيرفتن چنين پيشنهادي طفره روي مي كند؟ معاون وزير خارجه روسيه گفت اولا ايران اين پيشنهاد را رد نكرده است بلكه آمادگي خودش را براي پذيرش طرح معروف در چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي اعلام نكرده است.
اين طرح بر اساس رايزني هايي پاييز گذشته مطرح شد. دوم آنكه ما معتقديم قطار هنوز به حركت در نيامده است و مهلت وجود دارد ما از دوستان ايراني خود مي خواهيم به فايده اي كه در صورت موافقت با طرح پيشنهادي به دست خواهند آورد نگاه كنند. امكان پيشرفت در حل وفصل مسايل مربوط به پرونده هسته اي وجود خواهد داشت. ما به شركاي خود در خصوص امكان وجود نقاط مشترك براي دستيابي به يك راهكار ميانه چشم دوخته ايم و روسيه به تلاش هايش در اين جهت ادامه مي دهد.

 



مشاور رئيس جمهوري: جريانات اخير عمق كينه توزي دشمنان را به اصل ولايت فقيه نشان داد

مشاور رئيس جمهوري درامور ايثارگران داشتن بصيرت را لازمه مقابله با فتنه ها، شناخت توطئه ها و دشمن شناسي عنوان كرد وگفت: براي افزايش سطح بصيرت بايد از روح شهدا و فرهنگ دفاع مقدس استمداد طلبيد.
به گزارش ايرنا، «مجتبي رحمان دوست» روز جمعه درهمايش رابطان ايثارگران اداره ها و سازمان هاي استان خوزستان دراهواز افزود: رهبر معظم انقلاب بارها داشتن بصيرت در شرايط فعلي را شرط پايداري دربرابر دشمن واقعي دانستند. لذا ايثارگران به عنوان صاحبان اصلي انقلاب اسلامي كه نقش غيرقابل انكاري در دفاع مقدس داشته اند بايد قادر باشند علاوه بر خود ديگران را نيز آگاه سازند و اجازه ندهند دشمن در داخل يارگيري كند.
وي اظهار داشت: جريانات اخير عمق كينه توزي دشمنان را به اصل دين و ولايت فقيه نشان داد و اگر هوشياري مردم و ايثارگران و حضور جوانان برآمده از نسل اول نبود، دشمن به اهداف خود مي رسيد اما با حضور حماسي و عاشورايي مردم پس از توهين و جسارت به مقدسات ديني همه خيالات دشمن باطل شد.
مشاور رئيس جمهوري درامور ايثارگران درخصوص مناسب سازي مكان هاي عمومي براي رفاه حال جانبازان تصريح كرد: مسئولان براي درك بهتر اين موضوع (مناسب سازي ) بايد يك روز زندگي خود را در ويلچر سپري كنند تا اهميت موضوع را دريابند.
مسكن، اشتغال و بيمه تكميلي از جمله مشكلات ايثارگران خوزستاني بود كه مشاور رئيس جمهوري قول پيگيري آنها را داد و بر ارتقاي سطح آموزش، مهارت و اشتغال فرزندان ايثارگران تاكيد كرد.

 



نماينده تهران در مجلس: مردم نشان دادند در دفاع از مباني ديني محكم ايستاده اند

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد كه مردم در وقايع اخير به جهانيان نشان دادند پاي دفاع از مباني ديني محكم ايستاده اند.
حميد رسايي روز شنبه در گفت وگو با ايرنا، واقعه 19 دي ماه سال 1356 و قيام خونين مردم قم را برگرفته از عشق و ارادت مردم به دين، ولايت و مرجعيت شيعه توصيف كرد.
وي به حضور گسترده مردم در دفاع از ولايت فقيه و ارزش هاي ديني در حوادث پس از انتخابات تاكيد كرد و گفت: با گذشت 32 سال از اين قيام خونين، مردم ايران بار ديگر در اعتراض به اهانت به ساحت ولايت و مباني ديني با همان شور و غيرت و بصيرت وارد ميدان شدند.
اين عضو هيئت رئيسه فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس، يادآور شد: مردم در وقايع اخير به جهانيان نشان دادند، همانگونه كه امام خميني(ره) فرمودند پاي دفاع از مباني ديني محكم ايستاده اند.
رسايي تصريح كرد: وقايع اخير در كشور نشان مي دهد كه دشمنان تغييري نكرده اند، كساني كه در 19 دي سال 56 به ساحت مرجعيت وامام خميني(ره) اهانت كردند امروز نيز همچنان به فتنه گري خود در كشور ادامه مي دهند.

 



با تأييد فرمانده انتظامي قزوين تيراندازي به كروبي دروغ از آب درآمد

فرمانده انتظامي استان قزوين تأكيد كرد كه شايعه تيراندازي به خودروي حامل كروبي در قزوين به هيچ وجه صحت نداشته و اين موضوع تنها خوراك تبليغاتي براي دشمن فراهم كرده است.
«مسعود جعفري نسب» در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در پي انتشار خبر حضور حجت الاسلام مهدي كروبي به قزوين و ورود وي تمهيدات امنيتي لازم براي حضور ايشان فراهم شد. وي ادامه داد: مأموران انتظامي براساس وظايف مصرح قانوني از ابتداي حضور مردم معترض به حضور كروبي در محل مربوطه مستقر و با اتخاذ تدابير لازم سعي در كنترل اوضاع داشتند.
فرمانده انتظامي استان قزوين اضافه كرد: با توجه به شرايط تجمع مردم و با هماهنگي هاي لازم با گروه امنيتي آقاي كروبي، ايشان با اسكورت مستقيم و غير مستقيم پليس از منزل مذكور خارج شد.
وي تصريح كرد: در اين ميان نه تنها درگيري وجود نداشت بلكه با تدابير انديشيده شده حتي يك گلوله نيز تيراندازي نشد و تجمع اعتراضي، بدون تنش پايان يافت.
جعفري نسب خاطرنشان كرد: برخي كه به دنبال دروغ پراكني و شايعه سازي هستند با اظهارات غير واقعي و كاذب از تيراندازي به سوي خودروي كروبي سخن مي گويند حال آنكه هيچ يك از حاضران در تجمع مذكور نه تنها تيراندازي به خودروي كروبي را تأييد نمي كنند بلكه هيچگونه تيراندازي را تاييد نمي كنند.
وي تأكيد كرد: نه تنها هنگام خروج كروبي بلكه از ابتداي تجمع تا پايان هيچ گلوله اي چه از سوي نيروهاي پليس و يا افراد ديگر شليك نشده است و اين ادعا شايعه و دروغ پراكني بيش نيست.
فرمانده انتظامي استان قزوين اعلام كرد: در مدت تجمع مردم در محل اقامت آقاي كروبي پليس با درايت و هوشمندي كنترل اوضاع را در دست داشت و با همكاري مردم نيز اين تجمع بدون تنش پايان يافت.
وي توضيح داد: پليس همواره بر رعايت مقررات و قوانين تأكيد داشته و دارد، از همين رو درجريان حضور آقاي كروبي سعي بسيار شد تا همه كارها براساس قوانين و ضوابط لازم اجرا شود چرا كه هدف پليس تأمين امنيت مردم است و در اين راه با كسي تعارف ندارد.

 



دانشجويان بسيجي خواستار نظارت بيشتر بر قراردادهاي نفت و گاز شدند

بسيج دانشجويي 8 دانشگاه تهران در نامه اي به رئيس مجلس خواستار دقت و نظارت بيشتر مجلس بر انعقاد قراردادهاي گازي و نفتي شدند.
در اين نامه با اشاره به بررسي طرح متوازن سازي بهره برداري از منابع گازي كشور در مجلس خطاب به لاريجاني آمده است: همانطور كه مستحضر هستيد عدم شفافيت در قراردادهاي نفتي و به ظاهر محرمانه بودن آنها به طوري كه حتي رياست محترم مجلس نيز از مفاد آنها اطلاع ندارد، سبب حرف و حديث هاي بسياري شده است و از سوي ديگر تصويب نشدن قراردادها در مجلس محترم و عدم اجراي كامل اصل 77 قانون اساسي شبهات اين بخش راتقويت مي كنند لذا از مجلس محترم خواستاريم براساس حق قانوني خود و به نمايندگي از ملت شريف ايران قراردادهاي مهم نفت و گاز را در مجلس به تصويب رساند و به وظايف نظارتي خود به نحو احسن عمل كند.
همچنين از سال 82 تاكنون بحث هاي بسياري در مورد تراز گاز كشور (توليد و مصرف) صورت گرفته است و نظر بسياري از مديران و كارشناسان بر اين است كه تراز گاز كشور منفي است، لذا از مجلس انتظار مي رود موارد مصارف داخلي گاز از جمله تزريق به مخازن نفتي، صنعت، پتروشيمي و... را مورد محاسبه قرار دهد و دستگاه هاي مربوط به اين بخش را مكلف كند تا تراز گاز كشور راتدوين كرده و در صورت وجود گاز مازاد بر مصارف داخلي، برنامه صادرات گاز در دستور كار قرار گيرد؛ چرا كه در غير اين صورت كشور تعهداتي خواهد داشت كه توانايي برآورده كردن آن را ندارد.
از آنجا كه قراردادهاي صادرات گاز از جنبه سياسي حائز اهميت است، بايستي در تعامل با دستگاه ديپلماسي كشور نظر آن بخش را در مورد بازارهاي صادرات گاز مورد توجه قرار داده و بعد از در نظر گرفتن ملاحظات سياسي وزارت نفت با طرف خارجي وارد مذاكره شود، چرا كه در غير اين صورت دچار عدم تخصيص بهنيه منابع خواهيم شد و هزينه هاي بسياري به كشور تحميل خواهد شد.
در پايان نامه دانشجويان بسيجي با اشاره به سوء استفاده برخي افراد از قراردادهاي گازي و نفتي براي منافع شخصي تأكيد شده كه هوشياري نمايندگان مجلس دست بدخواهان را از منافع ملت كوتاه خواهد كرد.

 



كوثري: بيانيه هاي تحريك آميز فتنه گران باعث رويگرداني مردم از آنان شد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: رفتارهاي فراقانوني و بيانيه هاي پي درپي فتنه گران براي تحريك مردم به اغتشاش از ديگر عوامل رويگرداني مردم از آنها بوده است.
اسماعيل كوثري، در گفتگو با فارس گفت: در ايام بعد از انتخابات به واسطه روشنگري هاي رهبري و نيز حمايت هاي بيگانه از جريان فتنه در كشور، روشن شد كه طراحي اغتشاشات در كشور از قبل در خارج صورت گرفته است.
وي با اشاره به حمايت برخي افراد از موسوي در جريان انتخابات گفت: نظر برخي افراد در ايام قبل انتخابات براي برگزيدن موسوي در ميان بقيه كانديداها بلامانع بود زيرا هر كسي مي توانست از بين كانديداي مطرح يك نفر را برگزيند، ولي امروز شاهد هستيم كه بسياري از افرادي كه موسوي را برگزيدند از رأي خود پشيمان هستند.
كوثري با اشاره به زمينه سازي موسوي براي ايجاد اغتشاشات در كشور گفت: موسوي با اعمال و رفتار خود، آغازگر اغتشاشات در كشور بود و باعث شد كه عده اي سوء استفاده گر با پياده كردن نقشه هاي شوم خود دست به تخريب اموال عمومي و كشتار مردم بي گناه بزنند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، همچنين اظهار داشت: لايه ظاهري آشوب هاي اخير كشور جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين بود ولي پشت سر اين افراد ملي مذهبي ها و سلطنت طلبان بودند كه اقدامات گسترده اي را براي براندازي انجام دادند.
وي خاطرنشان كرد: بعد از سخنراني و خطبه روشنگرانه رهبري در نماز جمعه و نيز روشن شدن بسياري از ابعاد جريان فتنه شاهد بوديم كه طيف عظيمي از حاميان موسوي نظرشان نسبت به وي برگشت و حتي از رأي خود پشيمان شدند.
كوثري ادامه داد: رفتارهاي فراقانوني و بيانيه هاي پي درپي فتنه گران براي تحريك مردم به اغتشاش از ديگر عوامل رويگرداني مردم از آنها بود و در اين راستا شاهد ريزش جمعيت اغتشاش گران در روزهاي قدس، 13 آبان و 16 آذر بوديم و در روز عاشورا هم تعدادي قليل كه عمدتاً از مغرضان و كينه ورزان نسبت به نظام بودند دست به آشوب گري زدند.
نماينده مردم تهران اظهار داشت: افرادي كه در روز عاشورا دست به اغتشاش زدند، اعتقادي به دين و مذهب و نظام كشور نداشتند كه البته مردم هم جواب محكمي به اين عده در روز نهم دي دادند.

 



عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس:
عصبانيت دشمنان نظام از رسانه ملي به دليل پرده برداري از خباثت جريان فتنه در روز عاشورا است

نماينده مردم تهران در مجلس تاكيد كرد عصبانيت دشمنان داخلي و خارجي نظام از رسانه ملي به دليل روشنگري اين رسانه از خباثت هاي جريان فتنه و ضددين در روز عاشورا است.
حسين فدايي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به اقدامات و روشنگري صداوسيما در وقايع روز عاشورا كه موجب خشم دشمنان خارجي و داخلي كشورمان شد، گفت: نظام سلطه با امپراطوري رسانه اي -خبري خود كه توسط صهيونيست ها اداره مي شود، پس از انتخابات رياست جمهوري دهم ظرفيت گسترده اي را براي ايجاد سوال، ابهام، ترويج شبهات و انتقال اخبار ناصحيح و كذب و در نهايت عمليات رواني عليه جمهوري اسلامي ايران تدارك ديدند.
وي تاكيد كرد: تنها ظرفيت مقابله با عمليات رواني دشمنان عليه كشورمان ظرفيت گسترده رسانه ملي است اگرچه هنوز رسانه ملي با همه ظرفيت هاي خود به ميدان نيامده است.
فدايي با اشاره به روشنگري صداو سيما در حوادث روز عاشورا، اظهار داشت: رسانه ملي در فتنه پس از انتخابات و به ويژه حوادث روز عاشورا گوشه كوچكي از خباثت جريان فتنه، ضددين و ضدانقلاب را نشان داد و به تبع آن دشمنان داخلي، خارجي و نظام سلطه از اين اقدام خشمگين و غضبناك شدند.
وي شاخص عملكرد درست صداوسيما را در وقايع پس از انتخابات و حوادث روز عاشورا را ابراز ناراحتي دشمنان داخلي و خارجي نظام اسلامي دانست و گفت: ابراز ناراحتي و نارضايتي دشمنان ملت از اقدامات صداوسيما نشانگر عملكرد خوب رسانه ملي است كه اميدواريم در اين مسير صداوسيما روشنگري خود را ادامه دهد.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي درخصوص تاثير روشنگري صداوسيما در موضع گيري هاي برخي خواص، اظهار داشت: قطعاً روشنگري رسانه ملي براي مردم و به ويژه خواص موثر بوده است و موجب مي شود تا مردم و خواص از واقعيت و ماهيت جريان فتنه انگيز هرچه بيشتر آگاه شوند.

 



مسئول مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور:
بانك ايده هاي قرآني راه اندازي مي شود

حجت الاسلام والمسلمين حميد محمدي در يك مصاحبه مطبوعاتي برنامه هاي جديد مركز توسعه و ترويج فعاليت هاي قرآني كشور را تشريح كرد.
به گزارش خبرنگاركيهان، وي با اشاره به واگذاري تصدي گري فعاليتهاي قرآني كشور به بخش مردمي و دستگاههاي عمومي واجد شرايط، وظيفه اين مركز را، مديريت كلان، نظارت و حمايت از فعاليت هاي فعالان قرآني ذكر كرد.
مسئول مركز توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني كشور افزود:قرآن بايد طوري مطرح شود كه براي همه مردم خصوصاً جوانان، چشم نواز، خواستني وجذاب باشد و ارائه هنري گزاره علوم قرآني مي تواند دراين خصوص راهگشا باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: ما درآينده منظومه اي از جشنواره هاي تحقيقات قرآني را اعلام و اجرا خواهيم كرد.
حجت الاسلام محمدي افزود: بزودي دراستانها، محققان،مدرسان مبلغان و مروجان قرآن مورد تكريم قرار خواهند گرفت و يكي از برنامه هاي جدي ما توجه به تحقيقات و حمايت از محصولات فرهنگي قرآني است. وي اظهارداشت: درخصوص برگزاري نمايشگاه قرآن نيز تحول ايجاد خواهد شد و ستاد تفسير سامان مي يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14