(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 20 دي 1388- شماره 19555 

هشدار وزير بهداشت درباره افزايش شيوع ديابت و سرطان
در صورت داشتن ليسانس60 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام مي شوند
تراكم تشويقي به نوسازان بافت هاي فرسوده
رئيس سازمان زندان ها: اعطاي مرخصي به زندانيان ضابطه مند مي شود
دادستان تهران: تبعه آلماني بازداشت شده يك گردشگر است
محيط زيست با ساخت بزرگترين تله كابين خاورميانه مخالفت كرد
كشف6 كتيبه سنگي در كليبر
هزينه احداث تونل توحيد از 400 ميليارد تومان گذشت
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ: بيش از 6 تن مواد مخدر در پايتخت كشف شد
سهم 35درصدي موتورسيكلت ها در تخلفات رانندگي
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ناجا:مجرمان سابقه دار در زمينه مواد محترقه كنترل مي شوند
به زودي تصويب و ابلاغ مي شود طرح جامع فرهنگي و پيشگيري از اعتياد
پس از گذشت 5 ماه دختر ربوده شده اراكي هنوز پيدا نشده است
كتابت هزاران تابلو با نام الله
85 هزار بيكار طي يك ماه
پول واحد كشورهاي حاشيه خليج فارس



هشدار وزير بهداشت درباره افزايش شيوع ديابت و سرطان

وزير بهداشت گفت: تا 10 سال آينده شيوع بيماري هاي ديابت و قلبي عروقي دو برابر و بيماري سرطان در كشور سه برابر مي شود.
مرضيه وحيد دستجردي در مركز تحقيقات غدد و متابوليسم دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: با توجه به وضعيت كشور و اينكه بيماري هاي واگير را پشت سر گذاشته ايم و وارد عرصه ديگر بيماري هاي غيرواگير شده ايم و با افزايش اميد به زندگي مردم به سمت مسن شدن افراد پيش مي رويم، ضرورت وجود چنين مراكزي بيش از پيش احساس مي شود.
وي ادامه داد: 11 درصد مردم ديابت گرفته اند و حدود 13 درصد دچار اختلالات قند و در شرف ابتلا به ديابت هستند. درصد فراواني به بيماري ليپيد و بيماري هاي قلبي دچارند، حدود سه تا چهار درصد افراد به سكته هاي قلبي مبتلا هستند و بيماري هاي عروق قلبي و كرونر به 13 درصد مي رسد. مسائل مربوط به سبك زندگي نيز در اين سير تغيير موثر است به طوري كه 60 درصد مردم ما افزايش وزن دارند و درصد زيادي چاق هستند.
دستجردي ادامه داد: همچنين 25 درصد مردم ايران دچار مشكلات قلبي هستند كه معمولا بالاي 30 سال هستند و 80 درصد مردم ورزش منظم در برنامه زندگي خود ندارند و اين در حالي است كه 90 درصد آنان معتقدند كه ورزش به نفع سلامتي آنهاست.
وي با تاكيد بر حمايت بيشتر از چنين مراكزي در زمينه پژوهش و خدمات رساني ادامه داد: افراد بسياري از ديابت نوع 1 در كشور رنج مي برند كه اميدواريم تا سال آينده به روش سلول درماني در مركز غدد و متابوليسم دانشگاه تهران رنج آنان كاهش يابد.
دستجردي از تامين اعتباري و حمايت فكري و ايجاد تعرفه هاي لازم براي گسترش چنين مراكزي خبر داد و گفت: مسائل تغذيه اي براي سلامت مردم بسيار مهم است و آزمايشگاه ويتامين D در اين مركز كه مقادير زيادي از كلسيم را وارد شير مي كنند در اين زمينه فعال است كه اميدواريم با همكاري وزارت صنايع در زمينه افزايش ريزمغزي ها در مواد خوراكي از چنين آزمايشاتي بهره مند شويم.
وزير بهداشت و درمان گفت: متاسفانه مراكز آموزشي و تحقيقاتي ما به صورت جزاير پراكنده فعاليت مي كنند و دستاورد تحقيقاتي آن هم از نوع كاربردي ندارند در حالي كه اگر مراكز تازه تاسيس زير نظر مديريت واحد درآيد مي تواند ارتباط بين علوم پايه باليني و علوم آزمايشگاهي را افزايش دهد.

 



در صورت داشتن ليسانس60 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام مي شوند

وزير آموزش و پرورش از استخدام رسمي 60 هزار نفر در آموزش و پرورش به شرط دارا بودن مدرك ليسانس طي 5 سال آينده خبر داد.
به گزارش برنا، حميدرضا حاجي بابايي از پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان و حق الزحمه امتحانات تا پايان دي ماه خبر داد و افزود: نيروهاي متخصص مانند مربيان بهداشت، فني حرفه اي مي توانند با گزينش مجدد براي كار در مدرسه و همان شهر با حفظ رديف حقوقي سازمان مبدأ، به آموزش و پرورش منتقل شوند.
وي گفت: افرادي كه به سن بازنشستگي مي رسند در صورت دارا بودن مدرك كارشناسي ارشد و تصدي پست هاي مديريتي مي توانند به خدمت خود ادامه دهند.حاجي بابايي افزود: جايگاه دفترداران نيز در آموزش و پرورش در حد معاون مدرسه ارتقا خواهد يافت و افرادي كه داراي مدرك تحصيلي ليسانس باشند و در امور رايانه و سامانه اطلاعاتي توانايي دارند شرايط احراز اين پست را خواهند داشت.
وي با تاكيد بر اين كه روساي سازمانها در بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان دقت بيشتري به خرج دهند گفت: البته با بازنشستگي همكاران اداري موافقت خواهد شد و پاداش پايان خدمت اين افراد سريع تر پرداخت خواهد شد.

 



تراكم تشويقي به نوسازان بافت هاي فرسوده

شهرداري تهران به مالكان بافت هاي فرسوده براي نوسازي يك طبقه تراكم تشويقي مي دهد.
به گزارش واحد مركزي خبر مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: لايحه تشويق مالكان و سرمايه گذاران براي نوسازي بافتهاي فرسوده تصويب و به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است.
فريدون درويش زاده افزود: در اين لايحه بافت هاي فرسوده به دو بخش تقسيم شده است؛ 96 درصد بافت هاي فرسوده شهر تهران در بخش اول يعني مناطق 7 تا 20 واقع شده است و به همه افرادي كه بخواهند در اين بخش واحد مسكوني خود را نوسازي كنند، پروانه ساختماني رايگان داده مي شود.
وي افزود: اگر شهروندان مناطق 7 تا 20 بخواهند كاربري غيرمسكوني داشته باشند، 50 درصد در هزينه پروانه ساخت آنان تخفيف داده مي شود و 50 درصد بقيه نيز طي سه سال بدون كارمزد تقسيط مي شود.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران گفت: در مناطق ديگر يعني منطقه 1 تا 6 و مناطق 21 و 22 كه 4 درصد بافت فرسوده در اين مناطق قرار دارد و حدود 140 هكتار است، شهروندان مي توانند از 80 درصد معافيت پروانه ساختماني در واحدهاي مسكوني استفاده كنند.
درويش زاده گفت: در اين مناطق واحدهاي تجاري از 50 درصد تخفيف براي پروانه ساختماني برخوردارند و 50 درصد بقيه نيز در سه سال بدون كارمزد تقسيط مي شود.

 



رئيس سازمان زندان ها: اعطاي مرخصي به زندانيان ضابطه مند مي شود

رئيس سازمان زندان ها از طبقه بندي زندانيان و ضابطه مند شدن اعطاي مرخصي به آنان براساس آيين نامه جديد خبر داد.
سهراب اسماعيلي در خصوص محدوديت زندانياني كه در ايام مرخصي دست به ارتكاب جرم مي زنند، گفت: ما قبول داريم كه بعضاً زندانياني در زمان مرخصي مرتكب جرم مي شوند اما با مقايسه اينكه در سال چند زنداني به مرخصي مي روند و چند تن از آنان مرتكب جرم مي شوند، خواهيم يافت كه تعداد آنان زياد نيست البته انتظار ما اين است كه همين تعداد نيز نباشد يا حداقل كاهش يابد.وي با اشاره به گستردگي جامعه زنداني در كشور، اظهار داشت: 170 هزار زنداني در زندان هاي كشور ما به سر مي برند و اگرنرخ ارتكاب جرم در اين شهر 170 هزار نفري با شهر ديگري با همين تعداد جمعيت مقايسه كنيم، درمي يابيم كه اين نرخ بالا نيست.
رئيس سازمان زندان ها اعلام كرد: البته انتظار مردم اين است كه زنداني مرتكب جرم نشود اما انتظار ما اين است كه كسي كه به زندان هم نيامده است نيز نبايد مرتكب جرم شود و عدم ارتكاب جرم تنها متوجه زنداني نباشد.
اسماعيلي گفت: اصل مرخصي را نمي توان از فرايند بازسازي شخصيت زندانيان حذف كنيم، هم زنداني در فرايند بازسازي شخصيت و هم خانواده او براي اينكه دچار فشارها و آسيب هاي متعدد اجتماعي بر اثر دوري سرپرست خانواده نشوند، نيازمند مرخصي اند.
رئيس سازمان زندانها در خصوص برنامه هاي اين سازمان، جهت ضابطه مند كردن مرخصي زندانيان، اظهار داشت: اولين اقدام ما طبقه بندي زندانيان است تا زندانيان جرايم خشن به مرخصي نروند مگر در شرايط استثنايي ساير زندانيان نيز متناسب با نوع جرم بايد بخشي از محكوميت خود را تحمل كنند و سپس اجازه استفاده از مرخصي را دارند.
وي اظهار داشت: دسته دوم زندانياني هستند كه براساس ضوابط اخلاقي و رفتاري، اجازه رفتن به مرخصي را دارند اين كار منجر مي شود تا زنداني، اخلاق و رفتار خود را تصحيح كند. دسته سوم زندانياني هستند كه دوران پاياني حبس را تحمل مي كنند، بنابراين بايد با دادن امتياز به آنان شرايط انطباق با محيط را فراهم كرد.
رئيس سازمان زندانها اين امتيازات را شامل انتقال به زندانهاي باز و مراكز حرفه آموزي و اشتغال خارج از زندان دانست و اظهار داشت: با دادن اين امتيازات، زنداني با جامعه خود ارتباط بيشتري برقرار مي كند تا در پايان مدت حبس، به عنوان فرد عاصي به جامعه بازگردانده و در اولين بازخورد نيز مرتكب جرايم نشود.
به گزارش فارس، اسماعيلي با اشاره به اينكه تدوين بخشي از آيين نامه مربوط به مرخصي ها، تا نيمه بهمن به پايان مي رسد، گفت: اما برابر قانون، آيين نامه به وزارت دادگستري ارسال شده تا كارشناسان آنان نيز نظر خود را اعلام كنند و سپس پس از توافق، آيين نامه براي تصحيح به رياست قوه قضاييه ارسال مي شود بنابراين تا اوايل سال آينده تدوين آيين نامه جديد سازمان زندان ها طول خواهد كشيد.

 



دادستان تهران: تبعه آلماني بازداشت شده يك گردشگر است

دادستان تهران گفت: تبعه آلماني بازداشت شده در روز عاشورا كاردار اروپايي نيست.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا درباره بازداشت يك تبعه آلماني اظهار داشت: اين تبعه آلماني بازداشت شده يك گردشگر است و كاردار اروپايي نيست.
وي همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده سه كوهنورد بازداشت شده گفت: اين پرونده در دادسرا در حال انجام تحقيقات است و به محض تكميل تحقيقات به دادگاه ارسال مي شود.
جعفري دولت آبادي شب گذشته اعلام كرد كه يك تبعه آلماني كه در بازداشت بسر مي برد، به زودي آزاد خواهد شد.

 



محيط زيست با ساخت بزرگترين تله كابين خاورميانه مخالفت كرد

8 هزار هكتار از منطقه نمونه گردشگري كه بزرگترين تله كابين خاورميانه را در خود جاي داده، به علت تداخل با مناطق حفاظت شده سياهرود رودبار، با مخالفت سازمان محيط زيست مواجه شده است.
علي رضا رحمتي درباره ساخت بزرگترين تله كابين خاورميانه در بخشي از مناطق حفاظت شده شمال كشور، گفت: منطقه نمونه گردشگري رودبار (منطقه گردشگري درفك) در شهرستان رودبار واقع شده است و قرار است بزرگترين تله كابين خاورميانه در اين منطقه احداث شود.
وي در ادامه گفت: در تاريخ 30 آبان سال جاري اين مسئله در كميته ارزيابي زيست محيطي مطرح شده است.
معاون دفتر ارزيابي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: وسعت اين طرح (منطقه نمونه گردشگري) 18 هزار هكتار است كه 8 هزار هكتار آن داخل منطقه حفاظت شده سياهرود رودبار قرار دارد.
وي با اشاره به وسعت قابل ملاحظه منطقه نمونه گردشگري و تداخل آن با مناطق تحت مديريت سازمان بيان كرد: اين مسئله جهت تصميم گيري به كميته شوراي ساماندهي مناطق سازمان ارسال شده است.
معاون ارزيابي سازمان محيط زيست گفت: به استناد به ماده 16 قانون حفاظت بهسازي محيط زيست و تبصره 14 ماده 31 قانون حفاظت و بهره برداري از جنگل ها و مراتع همچنين تبصره ماده 3 دستورالعمل ابلاغي وزير جهاد كشاورزي در تاريخ 3 ارديبهشت سال 87 براي واگذاري منع قانوني دارد.
طبق گفته رحمتي، اين مسئله به معاون سرمايه گذاري طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي اطلاع داده شده و نامه اي در اين زمينه ارسال و مخالفت سازمان محيط زيست به صراحت اعلام شده است.
وي با اشاره به اين كه وسعت اين تله كابين در حدود 12 كيلومتر در داخل منطقه شكارممنوعه درفك در استان گيلان است، تأكيد كرد: به علت عبور از عرصه هاي بكر و منحصر به فرد جنگلي، همچنين با توجه به مغايرت با فضاهاي تفريحي براساس مطالعات مديريت زيست محيطي مناطق، ضرورت حذف محدوده هاي تداخلي اين پروژه با منطقه حفاظت شده سياهرود به كارفرما اعلام شده است.
رحمتي در كميته بررسي و تصويب طرح جامع منطقه نمونه گردشگري درفك كه در محل معاونت سرمايه گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري در تاريخ 2 دي سال جاري، برگزار شده، به عنوان عضو كميته به نمايندگي از سازمان محيط زيست اين موضوع را به كميته مذكور اعلام كرده است.
به گزارش فارس، وي تأكيد كرد: مقرر شد، تصميم گيري نهايي پس از طرح موضوع در كميته ارزيابي اثرات زيست محيطي اعلام شود.

 



كشف6 كتيبه سنگي در كليبر

تبريز - خبرنگار كيهان:
پليس آگاهي شهرستان كليبر در آذربايجان شرقي 6كتيبه سنگ نوشته را كشف كرد.
پليس 5 تا از اين كتيبه ها را از منزل 4 متهم مواد مخدر كشف كرد. در اين رابطه اين متهمان به نام هاي «ا-م»، «ن-ع» و «ا-ا» دستگير شدند.
از منزل «ا-گ» نيز در همين رابطه 4 آفتابه زيرخاكي و يك كتيبه سنگي كشف و ضبط شد.

 



هزينه احداث تونل توحيد از 400 ميليارد تومان گذشت

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران از افزايش هزينه ساخت تونل توحيد به بيش از 400 ميليارد تومان خبر داد و گفت: اين در حالي است كه هنوز تونل توحيد آماده بهره برداري نشده و امكان افزايش هزينه نيز وجود دارد.
پروين احمدي نژاد روز شنبه در گفت وگو با ايرنا با اشاره به برآورد هزينه اوليه شهرداري تهران از ساخت تونل تاكيد كرد: پيش بيني هزينه اوليه ساخت اين تونل حدود 130 ميليارد تومان بوده كه اكنون به سه برابر افزايش يافته است.
وي با تاكيد بر لزوم واكاوي هزينه هاي اجرايي ساخت اين تونل اظهار داشت: بايد دلايل اين افزايش هزينه و اينكه شهرداري از كدام منابع مالي براي جبران افزايش هزينه استفاده كرده بررسي شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: حساب هاي مالي شهرداري در پروژه تونل توحيد بايد شفاف شده تا رقم نهايي ساخت اين تونل مشخص شود.به گفته وي با توجه به روند ساخت تونل توحيد اين افزايش هزينه مربوط به گذشت زمان نيست و بايد عوامل ديگري براي آن جستجو شود.عضو شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص جابجايي برخي رديف هاي بودجه توسط شهرداري تهران براي اجراي پروژه هاي شاخص شهرداري تصريح كرد: اين موارد در تفريق بودجه شهرداري بررسي مي شود و نبايد به گونه اي جابجايي صورت گيرد كه مشكل ايجاد شود.
وي خاطرنشان كرد: طبق قانون شهردار تهران تا سقفي معين اجازه جابجايي رديف هاي بودجه را دارد كه نبايد بيش از اين به سقف جابجايي بودجه بپردازد.
احمدي نژاد با اشاره به يكي از مصوبه هاي شوراي شهر تهران درباره الزام شهرداري به اتمام پروژه هاي نيمه تمام گفت: شهرداري تهران موظف به اجراي طرح هاي نيمه تمام خود است و بودجه ريزي سال آينده بر همين مبنا انجام خواهد شد.

 



رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ: بيش از 6 تن مواد مخدر در پايتخت كشف شد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: در 9 ماهه امسال 6 تن و 543 كيلوگرم انواع مواد مخدر در تهران كشف شده است.
سرهنگ كشفي در گفتگو با ايسنا با اشاره به اين كه معتادان پايتخت بيشتر كراكي شده اند از كشف 390 كيلوگرم مواد مخدر كراك در 9 ماهه امسال خبر داد.
وي افزود: در 9ماهه امسال 6 تن و 543 كيلوگرم انواع مواد مخدر توسط ماموران پليس در تهران كشف شد كه سهم مواد مخدر شيشه 77كيلوگرم، مواد مخدر كراك 390 كيلوگرم و مواد مخدر ترياك چهار هزار و539 كيلوگرم بوده است.
سرهنگ كشفي ادامه داد: در اين مدت 919 هزار عدد انواع قرص و آمپول روانگردان در پايتخت كشف شد.
وي با اشاره به اين كه ماموران پليس 12قبضه اسلحه جنگي را طي اين مدت از قاچاقچيان مواد مخدر كشف كردند، به ايسنا گفت: در 9 ماهه امسال 37 هزار و859 نفر حامل، توزيع كننده و قاچاقچي مواد مخدر دستگير شدند.
سرهنگ كشفي اضافه كرد: از نظر تعداد مصرف كننده مواد مخدر، مصرف كنندگان «كراك» بالاترين سهم را در اين مدت به خود اختصاص دادند كه بر اين اساس 41 درصد از افراد دستگير شده حامل مواد مخدر كراك، 24درصد حامل مواد مخدر ترياك، 22درصد حامل مواد مخدر شيشه و 7 درصد نيز حامل مواد مخدر حشيش بودند.

 



رئيس مركز شماره گذاري راهور خبر داد
سهم 35درصدي موتورسيكلت ها در تخلفات رانندگي

رئيس مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: 35درصد تخلفات مربوط به موتورسيكلت هاست.
سرهنگ محمدرضا غلامي در گفت وگو با ايرنا ضمن اشاره به اين كه از ميان 8 ميليون موتورسيكلت موجود در كشور تنها 6 ميليون آنها پلاك دارند افزود: با اجرايي شدن طرح تعويض پلاك موتورسيكلت ها رشد فزاينده اي در كاهش تخلفات اين وسايل نقليه بوجود مي آيد.
وي با اشاره به دريافت پلاك ملي در 65 هزار و977 موتورسيكلت نوشماره گفت: در حال حاضر نقل و انتقال موتورسيكلت همچنان با روشهاي گذشته صورت مي گيرد و پليس از آخرين نقل و انتقال اين وسايل نقليه بي خبر است.
سرهنگ غلامي خاطرنشان كرد: براي اشراف بر نقل و انتقال موتورسيكلت ها نصب پلاك ملي در دستور كار مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي قرار گرفت.
وي افزود: فاز اول اين طرح با موتورسيكلت هاي نوشماره آغاز شده است.سرهنگ غلامي گفت: در فاز دوم اين طرح نيز تعويض پلاك تمامي موتورسيكلت ها در دستور كار قرار دارد.
وي در تشريح عملكرد مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي در 9 ماهه ابتداي سال جاري گفت: در اين مدت زمان 887 هزار و656 خودرو نوشماره، 51 هزار و689 تعويض پلاك و يك ميليون و221 هزار و 693 خودرو نقل و انتقال انجام گرفته است.
سرهنگ غلامي با اشاره به اينكه در مجموع دو ميليون و 161هزار و38 دستگاه خودرو در 9 ماهه سال جاري شماره گذاري شده اند، گفت: در مقابل اين تعداد خودروي شماره گذاري شده تنها 91هزار دستگاه خودروي فرسوده از رده خارج شده اند.

 



رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ناجا: مجرمان سابقه دار در زمينه مواد محترقه كنترل مي شوند

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ناجا از كنترل مجرمان سابقه داري كه در گذشته به اتهام ورود يا توزيع مواد محترقه دستگير شده بودند از سوي پليس خبر داد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ زمانيان با اشاره به اين كه طي سال گذشته با اجراي 2 طرح عملياتي و كنترل مجرمان در حوزه قاچاق مواد محترقه، در روزهاي پاياني سال شاهد آرامش مطلوبتري نسبت به سال هاي گذشته بوديم، افزود: ورود و توزيع مواد محترقه به طور ميانگين در سه ماهه چهارم سال، افزايش مي يابد كه در همين راستا اقدامات پليس در اين مدت شدت بيشتري مي يابد.
وي درباره اقدامات پليس در سال جاري، اظهار داشت: طي 9 ماهه امسال بيش از 15ميليون قطعه مواد محترقه كشف شد كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش 91درصدي را نشان مي دهد به طوري كه ميزان كشفيات پليس در اين رابطه 7 ميليون و 990 هزار قطعه بود.
سرهنگ زمانيان ادامه داد: طي 9 ماهه امسال 123نفر به اتهام قاچاق و توزيع مواد محترقه دستگير و 21 دستگاه خودرو و يك فروند شناور نيز در اين خصوص توقيف شد. همچنين استان هاي غربي و جنوبي بيشترين حجم قاچاق مواد محترقه را به خود اختصاص دادند كه استان هاي هرمزگان و كردستان نيز بيشترين آمار ورود قاچاق مواد محترقه را دارا هستند.
سرهنگ زمانيان از اجراي دو طرح عملياتي منطقه اي و سراسري به منظور برخورد با مجرمان مواد محترقه در اواخر ماه جاري و اسفندماه خبر داد و افزود: كنترل مجرماني كه در گذشته به اتهام ورود و يا توزيع مواد محترقه دستگير شده بودند، از ديگر اقدامات پليس تا پايان سال است كه بر اين اساس مشخصات متهمان به همراه آدرس محل سكونت و تردد آنها در سيستم رايانه پليس ثبت شده و ماموران اين افراد را در سطح استان ها رصد خواهند كرد.
وي يادآور شد: براساس آمار اعلامي از سوي پزشكي قانوني و وزارت بهداشت و درمان در سال 86، يك هزار و179 تن در چهارشنبه آخر سال مجروح و 5 تن نيز كشته شدند.

 



به زودي تصويب و ابلاغ مي شود طرح جامع فرهنگي و پيشگيري از اعتياد

حميدرضا صرامي مشاور دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با اعلام ضرورت و اهداف تدوين طرح جامع فرهنگي و پيشگيري از اعتياد گفت: با داشتن اين طرح به منظور مصون سازي آحاد جامعه، گام هاي اساسي از سوي دستگاههاي فرهنگي و پيشگيري و نيز سازمانهاي مردم نهاد برداشته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر، حميدرضا صرامي افزود: در جلسه 124ستاد كه در آبانماه سال جاري با حضور مسئولان ستاد برگزار شد، مقرر گرديد طرح جامع فرهنگي و پيشگيري از اعتياد، به منظور كاهش ورودي جديد به چرخه اعتياد و همچنين كاهش نرخ بروز اعتياد طي دوره برنامه پنجم توسعه، تهيه و پس از طرح در جلسه ويژه ستاد، تصويب و ابلاغ گردد.
اين مقام مسئول در ستاد، در خصوص ضرورت تهيه طرح جامع پيشگيري اظهار داشت: مواد مخدر سيستمي هوشمند، فعال، پويا و ديناميك است كه سعي دارد با توليد انواع مواد مخدر با اهداف سريع الاثر بودن، زمان و هزينه كم براي مصرف، بخش هاي وسيعي از جغرافياي انساني و محيطي كشور را آلوده كند.
وي افزود: در اين راستا كميته اي با حضور 35 نفر از اساتيد و صاحب نظران در چهار گروه تخصصي روان شناسي و روان پزشكي، جامعه شناسي، حقوق و جرم شناسي و مديران سابق و فعلي عرصه پيشگيري تشكيل و مقرر شد، براساس زمان بندي پيش بيني شده حداكثر تا پايان سال جاري پيش نويس طرح مزبور تهيه و تدوين شود.
صرامي ابراز اميدواري كرد: با شروع برنامه پنجم توسعه و اجراي طرح جامع پيشگيري از اعتياد موجبات واكسيناسيون ذهني آحاد سالم و در معرض خطر جامعه از پديده شوم مواد مخدر و روان گردان ها فراهم شود.
وي در پايان از كليه صاحبان انديشه و پژوهشگران عرصه اعتياد دعوت به همكاري كرد و گفت: صاحب نظران مي توانند پيشنهادهاي خود را به نشاني public-relationsdchqir ارسال يا با شماره 12290119 داخلي 1121 تماس حاصل نمايند.

 



پس از گذشت 5 ماه دختر ربوده شده اراكي هنوز پيدا نشده است

اراك - خبرنگار كيهان:
«دختر 11 ساله اراكي پنج ماه پيش در ديزين واقع در شهرستان كرج ربوده شده و پس از گذشت اين مدت هنوز كوچكترين نشانه اي از او در دست نيست.
اعظم وفايي مادر زهره جنيدي دختر ربوده شده دراين باره به خبرنگار كيهان در اراك گفت: سوم مردادماه امسال با خانواده از شهر اراك راهي شمال بوديم كه بين راه و در ديزين توقف كوتاهي براي صرف ناهار داشتيم كه دخترم ربوده شد.وي گفت: علاوه بر دختر من دو دختر ديگر (18 ماهه و 11 ساله) در آن منطقه ناپديد شده اند اما نيروي انتظامي شهرستان كرج هيچ اقدامي براي پيدا كردن فرزندم تاكنون انجام نداده اند.وفايي با اشاره به اينكه پس از گم شدن زهره اهالي آن منطقه يك ماه براي پيدا كردن دخترم تلاش مي كردند تصريح كرد: از مسئولان براي پيگيري اين موضوع درخواست كمك داريم.

 



كتابت هزاران تابلو با نام الله

يك هنرمند مصري هزاران تابلو با نام مبارك الله كتابت كرد.
به گزارش پايگاه اينترنتي الشروق، اين هنرمند مصري كه «محمدحسني» نام دارد، از شش سالگي با فرا گرفتن انواع كتابت خطوط، موفق به خلق آثار هنري بسياري در اين كشور شده است.اين خطاط مصري كه 73 سالگي خود را سپري مي كند در حال حاضر بيشتر اوقات زندگي خود را به كتابت، كلمه مبارك الله سپري مي كند و در اين راستا هزاران تابلوي زيبا را ترسيم كرده است، بدون اينكه هيچكدام به يكديگر شباهتي داشته باشند.وي با وجود اينكه به بيماري لرزش دستان خود در هفتاد سالگي دچار شد، اما همچنان به اين كار با شور و شوق ادامه مي دهد و مي گويد برخي از طرح هاي خود را هنگامي كه آماده خواب مي شود، الهام مي گيرد.

 



85 هزار بيكار طي يك ماه

در ماه دسامبر 2009 ، 85 هزار آمريكايي شغل خود را از دست دادند.
به گزارش شبكه تلويزيوني يورونيوز وزارت كار آمريكا در گزارشي با اشاره به نرخ بيكاري 10 درصدي اين كشور اعلام كرد، در ماه دسامبر نيز مانند ماه نوامبر 85 هزار نفر از افراد شاغل در آمريكا، شغل خود را از دست داده و بيكار شدند.پايگاه خبري اينترنتي «سوئيس انفو» نيز اعلام كرد نرخ بيكاري در سوئيس دسامبر گذشته به ميزان چهار مميز چهاردهم درصد افزايش يافت كه اين بالاترين درصد نرخ بيكاري است كه سوئيس تاكنون با آن مواجه شده است.

 



پول واحد كشورهاي حاشيه خليج فارس

كشورهاي حاشيه خليج فارس در سال 2015 داراي پول واحد مي شوند.
به گزارش العربيه، «محمد المزروعي» معاون دبيركل شوراي همكاري خليج فارس، با اعلام اين خبر گفت: كشورهاي حاشيه خليج (فارس) توانايي به جريان انداختن يك پول واحد بين خود را تا سال 2015 دارند.وي پيش بيني كرد در صورت تمركز تلاش ها، در اين زمينه، روياي پول واحد اين كشورها تا سال 2015 به جريان بيفتد.اين در حالي است كه در حال حاضر فقط 4 كشور در اين طرح مشاركت دارند، چرا كه امارت سال گذشته خود را از آن كنار كشيد و شيخ نشين عمان نيز سه سال قبل انصراف خود را اعلام كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14