(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 دي 1388- شماره 19557
 

مديراني كه مشكلات مردم را ناديده بگيرند منتظر برخورد شديد باشند
صله رحم دسته جمعي در مشهد
كوتاه از ورزش شهرستانها
كرجي ها بيش از 2 ميليارد ريال زكات پرداخت كردند
آزاد راه ساحلي چالوس تا آزاد شهر عملياتي مي شود
تبديل حمام تاريخي بناب به موزه مردم شناسي
فرماندار: بيكاري بزرگترين معضل سراوان است
دبير شوراي ترافيك استان هرمزگان:امسال طرح هسته مركزي شهر بندرعباس اجرا مي شود
چيني ها، كفاشان اصفهاني را خانه نشين كردند
بهره مندي 20 روستاي مسجد سليمان از جاده
توليد برق از انرژي باد در اردبيل
7200 خانواده زنداني كرمانشاه تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند
اعضاي متهم شوراي شهر سنندج از دادگاه حكم برائت گرفتند
استاندار: شاهد عدم همكاري بعضي دستگاه هاي اجرايي كردستان هستيم
توليد 30 درصد شكلات كشور در آذربايجان شرقي



مديراني كه مشكلات مردم را ناديده بگيرند منتظر برخورد شديد باشند

شيراز- خبرنگار كيهان:
استاندار فارس گفت: با پشتيباني مردم دست متجاوزان به حقوق جامعه را قطع خواهيم كرد.
روح الله احمدزاده در جريان سفر به شهرستان هاي خرم بيد و بوانات در جمع نمازگزاران مسجد جامع المهدي مركز بخش سرچهان بوانات اظهار داشت: وجود محروميت در شأن مردم و نظام جمهوري اسلامي نيست و بايد تلاش كنيم محروميت هاي موجود را از چهره نقاط مختلف استان بزدائيم.
وي افزود: اگر اعتقاد رئيس جمهوري نبود كه مديران بايد به عمق محروميت ها بروند بسياري از مشكلات در كشور تاكنون پا برجا مانده بود.
استاندار فارس با تاكيد بر اين موضوع كه مديران استاني بايد به نقاط مختلف استان سركشي كنند تا با مشكلات مردم از نزديك آشنا شوند، گفت: مديران براي خدمتگزاري بايد به دنبال مردم بدوند چرا كه مديريت در نظام جمهوري اسلامي چيزي جز خدمتگزاري به مردم نيست.
وي تصريح كرد: با مديراني كه برخلاف وظايف سازماني خود به دنبال كار اقتصادي شخصي باشند و مشكلات مردم را ناديده بگيرند به شدت برخورد مي كنم و عذر او را مي خواهم چرا كه اين دولت، دولت خدمتگزاري به مردم است.
وي از مردم فارس خواست به عنوان چشم بينا و گوش شنواي مسئولان مسائل و مشكلات استان را به وي منعكس كنند.

 



صله رحم دسته جمعي در مشهد

از كارهاي بسيار نيك و پسنديده كه خداوند، پيامبر اعظم و امامان معصوم «ع» بر انجام آن اصرار ورزيده اند صله رحم است. قرآن كريم به صله رحم سفارش فراوان مي كند و آن را «عمل صاحبان خرد» مي داند و قطع رحم را به عنوان فسق و قاطع رحم را فاسق معرفي مي كند.
در روايات از «صله رحم» به بهترين اعمال پس از ايمان، اولين سخنگوي روز قيامت و بهترين خصلت مؤمن ياد شده است. در روايتي از پيامبراكرم(ص) قطع رحم منفورترين عمل و قاطع رحم يكي از سه گروهي معرفي شده است كه روي بهشت را نمي بيند.
در خانداني مشهدي، هفت هشت نفر نوه و نوه زاده تصميم مي گيرند براي احياي اين سنت حسنه اسلامي و ملي كه رفته رفته رو به فراموشي گذاشته مي شود 400 نفر از مجموع اعضاي خاندان از 60 خانواده را در يك جا و در يك زمان جمع بكنند تا نزديكي هاميان آنها دوباره بشكند، جان بگيرد و گسترش يابد. همه از زن و مرد و پير و جوان، عروس و داماد و بچه و نوه زاده در روز جمعه اي درسال 83 درمشهد از صبح تا شب گردهم جمع مي شوند. بيشتر كساني كه دراين همايش خانوادگي جمع مي شوند يكديگر را قبلا نديده اند و ياد ديده و فراموش كرده اند حلاوت و شيريني اين صله رحم دسته جمعي باعث مي شود كه آنها دوباره امسال نيز همان همايش را باشكوهتر و در همان مكان دوباره برگزاركنند. همايش به خير و خوشي در شادي و در رضايت همگاني و با پشتوانه اي از خاطره هاي به يادماندني در مجتمع فرهنگي ورزشي شهيد هاشمي نژاد مشهد پايان مي پذيرد و خانواده هاي حاضر تصميم مي گيرند همه ساله اين عمل نيك الهي و انساني را تكرار كنند. به اميد آن كه اين صله هاي رحم دسته جمعي در سرتاسر كشور پهناور عزيزمان و در ميان خانواده هاي ديگر نيز گسترش يابد.
مشهد- علي شريفي نيا

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

غلبه مسجد سليمان بر اهواز
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال نفت و گاز مسجدسليمان تيم اطلس اهواز را با نتيجه پرگل بدرقه كرد. اين تيم كه با نتيجه 6 بر يك تيم اطلس اهواز را شكست داد در چهار بازي انجام شده اش دو پيروزي و يك تساوي و يك باخت به دست آورد. اين تيم همچنين با تيم هاي جم اهواز، استقلال ويس، استقلال، قلعه تل، وحدت دزفول، متحدين هويزه، دارايي ماهشهر، يادآوران شلمچه و سپاهان ايذه همگروه است.

تن دادن هويزه به تساوي
هويزه-خبرنگار كيهان: تيم متحد هويزه در نخستين ديدار خود مقابل تيم يادآوران شلمچه خرمشهر به تساوي يك- يك تن داد.
متحد هويزه كه در بازيهاي دسته دوم به مقام قهرماني دست يافته است با حضور در اين رقابتها براي ورود به دسته يك استان پيكار مي كند.
متحد در ديدار دوم خود در هويزه به مصاف نفت مسجدسليمان رفت.

كسب قهرماني دانشجويان شهركردي
شهركرد-خبرنگار كيهان: تيم فوتبال پسران دانشگاه شهركرد مقام اول و تيم فوتسال دختران اين دانشگاه نيز مقام دوم مسابقات فوتسال قهرماني دانشجويان منطقه 3 كشور را كسب كرد.
همچنين در رشته كشتي نيز ابراهيم ميرزاييان از دانشگاه شهركرد موفق به كسب مقام سوم وزن 60كيلوگرم اين مسابقات شد و تيم بسكتبال دختران اين دانشگاه نيز به مقام نايب قهرماني دست يافت.

معرفي دوندگان برتر كرجي
كرج-خبرنگار كيهان: مرحله نهايي مسابقات دوصحرانوردي ليگ شهرهاي اقماري كرج در رده سني جوانان و بزرگسالان به صورت تيمي و انفرادي برگزار شد. در نتيجه اين مسابقات تيم كمال شهر اول، مشكين دشت دوم و گرمدره سوم شدند.

تكميل زورخانه مولا علي(ع)
فيروزآباد-خبرنگار كيهان: رئيس هيئت استان زورخانه مولا علي(ع) فيروزآباد فارس گفت: براي تكميل اين زورخانه به مساحت 280 و زيربناي 200مترمربع كه توسط فرد نيكوكاري به نام جليل فولادي در سال 1380احداث شده است به حدود 100 ميليون ريال نياز است. عباس زحمت كشان، برقرساني، گازكشي، نصب سيستم هاي گرمايشي و سرمايشي و تهيه وسايل ورزش باستاني، نصب كتيبه و ارگ و سقف كاذب را از اولويت هاي تكميلي اين زورخانه دانست. تاكنون 600ميليون ريال براي احداث تجهيز اين زورخانه هزينه شده است.

ساخت مجتمع ورزشي در تالش
هشتپر تالش-خبرنگار كيهان: مطالعه براي ساخت مجتمع ورزشي 15 هزار نفري تالش از مصوبات سفر دوم هيئت دولت به گيلان آغاز شد. ساخت سالن سرپوشيده بانوان اين شهر هم اكنون با 65درصد پيشرفت فيزيكي در دست انجام است كه اعتبارات آن از محل بودجه سالانه ملي تامين مي شود. براي ساخت مجتمع ورزشي تالش 5 هكتار زمين در نظر گرفته شده است.

ساخت پنج سالن ورزشي روستايي
شاهرود-خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي ساخت پنج سالن ورزشي در شاهرود آغاز شد. اين سالن ها در روستاهاي خيج، چارطاق پر و ميقان، دشت ساد و سوداغلن با اعتباري بالغ بر 14ميليارد ريال احداث مي شود در عمليات ساخت دو سالن ديگر در روستاهاي دهمدا و كلوبين نيز بزودي آغاز مي شود. سالن هاي ورزشي ابراهيم آباد، بكران سرحدات با 95درصد پيشرفت فيزيكي بزودي به بهره برداري مي رسد. همچنين سالن ورزشي احمدآباد خارتوران نيز آماده بهره برداري شد.

راه اندازي ليگ فوتبال در نمين
نمين-خبرنگار كيهان: مديركل تربيت بدني استان اردبيل گفت: 80درصد از اماكن ورزشي شهرستان نمين در دولت نهم احداث شده است.
سيد شروين اسبقيان افزود: اين شهر از سرانه ورزشي بالا برخوردار است.
وي از راه اندازي ليگ فوتبال اين شهر خبر داد و بر لزوم شناسايي و شكوفايي استعدادهاي ورزشي نوجوانان وجوانان شهرستان تاكيد كرد.

اهداي زمين براي توسعه ورزش
اهواز-خبرنگار كيهان: رئيس روابط عمومي شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان گفت: دو تن از مردم نيكوكار قلعه خواجه 8 هزارمتر مربع زمين براي توسعه ورزش در انديكا اهدا كردند.
رسول احمدي افزود: براي احداث سالن چندمنظوره در شهرستان انديكا كه جزو پروژه هاي عمراني عالم المنفعه شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان محسوب مي شود با مشكل زمين مواجه بوديم كه با تلاش و پيگيري هاي فرماندار شهرستان انديكا و دو تن از خيرين منطقه قلعه خواجه اين مشكل حل شد.

صعود به قله الوند
خرم دره-خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي سندان خرم دره با وجود بارش برف سنگين و باد و كولاك موفق به فتح قله الوند همدان شدند. در اين صعود 15نفر شركت داشتند و سرپرستي گروه را محسن بيگلر بر عهده داشت.

تيراندازي جانبازان با تفنگ بادي
اقليد-خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه تيراندازي با تفنگ بادي بين جانبازان شيميايي اقليد برگزار شد. نفرات برتر اين مسابقه براي شركت در مسابقات شهرستاني كه در استان فارس برگزار مي شود اعزام شدند.

تقاضا براي احداث سالن ورزشي
دزفول-خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي شهر دزفول خواستار احداث سالن ورزشي ويژه جانبازان و معلولان در اين شهر شد.
عليرضا زماني گفت: شهرستان دزفول حدود چهار هزار نفر جانباز دارد اما هنوز از داشتن يك سالن ورزشي ويژه محروم هستند.
وي افزود: اين شهرستان 5 قهرمان مدال آور جهاني در رشته هاي مختلف ورزشي دارد كه معلول هستند و افتخارات زيادي را براي اين شهرستان به ارمغان آورده اند.
وي گفت: ساخت سالن چندمنظوره ورزشي براي تصويب در كارگروه هيئت دولت پيشنهاد شده است.

صدرنشيني تيم فوتبال ميلاد
¤ در پايان هفته هفتم مسابقات ليگ فوتبال خوزستان، تيم فوتبال ميلاد دزفول با كسب 15امتياز در صدر قرار گرفت و تيم هاي نيشكر هفت تپه و شاهين ماهشهر با 13 و 12 امتياز دوم و سوم شدند. در مسابقات فوتبال ليگ برتر خوزستان 16 تيم شركت دارند كه تيم قهرمان به مسابقات ليگ دسته سوم باشگاه هاي ايران راه خواهد يافت.

 



كرجي ها بيش از 2 ميليارد ريال زكات پرداخت كردند

كرج - خبرنگار كيهان:
در سال زراعي 88 - 87 بيش از 2 ميليارد و 200 ميليون ريال زكات به صورت نقدي در غرب استان تهران جمع آوري شده است.
يحيي رمضاني معاون توسعه و مشاركتهاي كميته امدادامام خميني غرب استان تهران با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: در اين راستا مبلغ جمع آوري شده صرف احداث پروژه هاي عمراني عام المنفعه كه نقش بسيار زيادي در توسعه پايدار روستاها و جلوگيري از مهاجرت به شهرها دارد هزينه مي شود.
وي افزود: احداث مجتمع هاي فرهنگي، احداث مساجد، لوله كشي آب روستايي، بلواركشي خيابان، روشنايي معابر، مصلاي نمازجمعه، كانون هاي فرهنگي و حسينيه ها از جمله اين موارد است.
وي اظهار داشت: با توجه به اينكه براساس ميزان گندم و جو توليد شده در غرب استان تهران و زكات قابل احصاء ازآن با مبلغ تقريبي زكات پيش بيني شده به ميزان 20 ميليارد ريال مي تواند نقش بسزايي در رفاه اجتماعي و توسعه زيرساخت هاي روستايي و از طرفي ديگر ارتقاي سطح معنويت و اصول اعتقادي مردم و به تبع آن ترويج تجارت اسلامي و ايجاد محيطي امن و جامعه اي عاري از ناهنجاري ها به همراه داشته باشد.

 



آزاد راه ساحلي چالوس تا آزاد شهر عملياتي مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
با تصويب دولت پروژه بزرگ آزاد راه ساحلي در مسير چالوس تا آزادشهر در استان گلستان عملياتي مي شود.
مديركل راه و ترابري مازندران با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اهميت اين پروژه قطار ساحلي نيز به موازات آن اجرايي خواهد شد.
«موسي رحيمي» با اشاره به مذاكرات در حال انجام براي عملياتي شدن اين پروژه ها با مشاركت يك شركت خارجي افزود: هم اكنون اجراي اين عمليات در دست مطالعه است.
وي همچنين از آغاز مراحل اجرايي ساخت كمربندي در ساحل درياي رامسر خبر داد و افزود: عمليات اين پروژه با اعتبار 800 ميليارد تومان از سوي سازمان بنادر و دريانوردي كشور اجرا خواهد شد.
وي با اشاره به تحقق برنامه آسفالت 70درصد راههاي روستايي مازندران در برنامه چهارم گفت: امسال 180ميليارد ريال اعتبار ملي براي راههاي روستايي مازندران اختصاص يافت.
وي در مورد آخرين وضعيت پل چالوس كه اخيراً تخريب شد افزود؛ با هزينه 200 ميليون توماني راه و ترابري مازندران پل جديد چالوس ظرف چند روز آينده به بهره برداري مي رسد.

 



تبديل حمام تاريخي بناب به موزه مردم شناسي

بناب- خبرنگار كيهان:
حمام تاريخي مهرآباد شهرستان بناب كه به موزه مردم شناسي جنوب سهند تبديل شده است ميزبان علاقمندان به آثار فرهنگي است.
اين حمام قديمي به جاي مانده از دوره صفويه با معماري ارزشمند كامل حمام هاي قديمي آذربايجان است و در زميني به مساحت 342 متر مربع ساخته شده و روبه روي آن هم بناي مسجد تاريخي مهرآباد قرار دارد و اين بناها مجموعه شهري كاملي را تشكيل داده اند.
هدف از شكل گيري و تجهيز اين موزه كه نخستين موزه مردم شناسي در سطح استان است، ايجاد يك مركز علمي، تاريخي و فرهنگي، در راستاي اهدافي گسترده و بلندمدت تعريف شده است.
اشياي حاضر در اين موزه از منطقه جنوب كوهستان بزرگ و زيباي سهند و از شهرستان هاي هشترود، مراغه، بناب، عجبشير و ملكان تهيه شده و در معرض ديد علاقمندان و پژوهشگران تاريخ و مردم شناسي قرار گرفته است.
بناي حمام مهرآباد شامل 12 بخش مختلف مردم شناسي است و در آن آلات و ادوات موسيقي، صنعت پارچه بافي، روشنايي، زيورآلات، پوشاك، تدفين، طب سنتي، ادعيه و طلسمات، ابزارآلات سنتي كشاورزي، دست بافته هاي سنتي، آهنگري و ظروف مرتبط با آب در فرهنگ مردم جنوب سهند به نمايش عمومي درآمده است.

 



فرماندار: بيكاري بزرگترين معضل سراوان است

سراوان- خبرنگاركيهان:
فرماندار سراوان بزرگ ترين معضل اين منطقه را بيكاري دانست و گفت: سراوان بالاترين آمار بيكاري را در استان سيستان و بلوچستان دارد.
مهندس سجادي در مراسم توديع و معارفه فرماندهي نيروي انتظامي سراوان با بيان اين مطلب افزود: اين معضل سبب شده است برخي افراد براي تامين هزينه هاي زندگي خود به كارهاي خلاف روي بياورند. بنابراين زمينه اشتغال پايدار همراه با زيرساخت هاي قانوني آن بايد فراهم شود.
در پايان اين مراسم سرهنگ دوم محمدعلي كاظمي به عنوان فرمانده جديد نيروي انتظامي سراوان معرفي و از خدمات سرهنگ دوم غلامرضا جعفري فرمانده قبلي اين نيرو تقدير و تشكر به عمل آمد.

 



دبير شوراي ترافيك استان هرمزگان:
امسال طرح هسته مركزي شهر بندرعباس اجرا مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
دبير شوراي ترافيك استان گفت: طرح هسته مركزي شهر بندرعباس بعد از دو سال وقفه اسفند ماه سال جاري به صورت آزمايشي به اجرا درمي آيد.
سرهنگ رسول دهقان افزود: اين طرحي است كه از نظر تخصصي 90درصد از مشكلات هسته مركزي شهر را حل مي كند.
وي گفت: بندرعباس از وضعيت ترافيكي مطلوبي برخوردار نيست و براي حل اين مشكل بزرگ هرچه سريعتر طرح هسته مركزي بايد در اين شهر به اجرا درآيد.
دهقان با اشاره به 540 سفر درون شهري در هرمزگان گفت: پس از اجراي طرح هسته مركزي شهر بندرعباس طرح خط واحد نيز به اجرا درمي آيد.
در اين جلسه معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري بندرعباس گفت: در 20نقطه از نقشه طرح مركزي شهر بندرعباس اصلاحيه صورت گرفته كه حدود 70درصد آن انجام شده . بهروز اكرمي افزود: اين طرح در 2 فاز انجام مي شود كه مرحله اول آن 11 اسفند ماه سال جاري اجرايي و در مرحله دوم تمام رفوژ خيابان برداشته مي شود. البته اين مهم همكاري اداره برق را مي طلبد.

 



چيني ها، كفاشان اصفهاني را خانه نشين كردند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
ورود بي رويه كفش هاي ساخت چين به كشور امسال بيش از نيمي از واحدهاي توليدي كفش اصفهان را به تعطيلي كشاند.
رئيس اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان كفش استان اصفهان با اعلام مطلب بالا گفت: تا سال گذشته هزار كارگاه توليدي كفش در كلان شهر اصفهان فعاليت داشت كه با افزايش واردات كفش هاي چيني، هم اكنون حدود 50 تا 60 درصد از اين كارگاه ها مجبور به تعطيلي واحدهاي خود شده اند.
«محمد نايب پور» افزود: 2 هزار و 500 نفر از افرادي كه در اين كارگاه ها مشغول به فعاليت بودند در حال حاضر بيكار شده اند.
وي با بيان اينكه كفش هاي داخلي توان رقابت با نوع چيني را ندارد، افزود: مواد اوليه ارزان قيمت، كمك دولت به بازاريابي براي توليدكنندگان و به روز بودن توليدات از جمله علل قدرت توليدات چيني در بازارهاي جهاني به ويژه در كشور ما شده است.
نايب پور گفت: 90 درصد از چكمه هاي فعلي كه در بازارهاي شهر اصفهان به فروش مي رسند چيني و از طريق امارات و پس از آن بنادر جنوبي كشور وارد بازار مي شود.

 



بهره مندي 20 روستاي مسجد سليمان از جاده

مسجد سليمان - خبرنگار كيهان:
باتلاش شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان، اهالي 20 روستاي بخش مركزي اين شهرستان پس از سالها از جاده ارتباطي بهره مند شدند.
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان با اعلام اين خبر گفت: اين پروژه كه بانام جاده دسترسي به چاههاي چوب سرخ تعريف شده است از جمله پروژه هاي عمراني و عام المنفعه اين شركت جهت زدودن چهره فقر و محروميت از چهره اين شهر نفتي است.
غلامحسين بابادي خاطرنشان كرد: اين جاده با طول 6 كيلومتر و عرض 7 متر و با احداث 6 دهانه پل بصورت استاندارد و با روكش آسفالت گرم و با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد و 287 ميليون ريال از محل اعتبارات شركت ملي نفت ايران احداث شده است.
وي تصريح كرد: با احداث اين جاده، دسترسي روستاييان به مراكز بهداشتي درماني رفاهي ، فرهنگي و خدماتي شهر مسجد سليمان با صرف كوتاه ترين زمان انجام مي شود.
شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان120 پروژه عمراني و عام المنفعه را با اعتباري بالغ بر 200 ميليارد تومان براي زدودن چهره فقر و محروميت از اولين شهر نفتي و صنعتي خاورميانه و ايران به مرحله اجرا درآورده است.
برخي از اين پروژه ها همزمان با ايام دهه فجر به بهره برداري مي رسند و عمليات اجرايي برخي ديگر نيز در اين دهه آغاز مي شود.

 



استاندار خبر داد
توليد برق از انرژي باد در اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: انتقال تجهيزات فني مورد نياز براي توليد برق از انرژي باد در استان اردبيل انجام شد.
منصور حقيقت پور در بازديد از نيروگاه سيكل تركيبي سبلان اردبيل افزود: استان اردبيل از حيث دارا بودن ذخاير و منابع انرژي اعم از باد، نفت وضعيت عالي دارد و به فعليت رساندن اين ظرفيت ها پيگيري مي شود.
وي با اشاره به زيربنايي بودن فصل انرژي گفت: به فعليت رسيدن قابليت هاي ياد شده، استان اردبيل را در يك شاخص مهم ديگر در سطح كشور ممتاز خواهد كرد.
وي گفت: به موجب نظريه كارشناسان شركت سانا شهرهاي نمين، خلخال و كوثر استان اردبيل بعد از منجيل به عنوان شهرهاي بعدي از حيث بادخيزي به شمار مي روند و محقق شدن توليد 1500 مگاوات برق از باد در استان فصل نويني را فرا روي منطقه قرار خواهد داد.
حقيقت پور با تاكيد بر اجرا و اتمام فازهاي تكميلي نيروگاه سبلان در موعد پيش بيني شده افزود: براي تامين گاز بيشتر به اين مجموعه ارزشمند، پيگيري هاي لازم از كميته سوخت وزارت نفت در حال انجام است.
وي گفت: اين نيروگاه با توان علمي متخصصان داخلي و با بهره گيري از تجهيزات توليد شده در كشور اجرا و به بهره برداري رسيد. كه خود افتخار ديگري به شمار مي رود.

 



مدير كل زندانهاي استان كرمانشاه
7200 خانواده زنداني كرمانشاه تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بيش از 7200 خانواده زنداني كرمانشاه تحت پوشش نهادهاي حمايتي چون انجمن حمايت از زندانيان و كميته امداد هستند و بعضي خانواده هاي زندانيان تا سقف 200 هزار تومان كمك بلاعوض دريافت مي كنند.
علي اشرف رشيدي مدير كل زندان هاي كرمانشاه با بيان اين مطلب افزود: در سطح استان كرمانشاه 10 زندان و كانون اصلاح و تربيت و بند نسوان وجود دارد. البته بيشترين درصد فراواني جرم در زندانيان كرمانشاه مواد مخدر و سرقت است. رشيدي در ادامه اظهار داشت: يكي از خدماتي كه به زندانيان و خانواده آنها ارائه مي شود خدمات مددكاري است. در حال حاضر واحدهاي مددكاري تمام زندان هاي كرمانشاه فعال هستند.
علي اشرف رشيدي در بخشي از سخنانش به ستاد ديه كرمانشاه اشاره كرد و گفت: طي 9 ماهه سال جاري ستاد ديه استان توانسته 300 ميليون تومان از شاكيان زندانيان جرايم غيرعمد تخفيف بگيرد. مديركل زندانهاي استان كرمانشاه در ادامه به مهارت هاي فني و حرفه اي زندانيان اشاره كرد و گفت: بيش از هزار نفر از زندانيان استان كرمانشاه دوره هاي حرفه آموزي را گذرانده اند و در حال حاضر هم 750 نفر از زندانيان گواهينامه مهارت را دريافت كرده اند. علي اشرف رشيدي در خاتمه اظهار داشت: عمده ترين عامل بزه در استان كرمانشاه بيكاري، مشكلات فرهنگي و مهاجرت است.

 



اعضاي متهم شوراي شهر سنندج از دادگاه حكم برائت گرفتند

سنندج - خبرنگار كيهان:
در پي طرح پرونده سوء استفاده مالي براي چهار نفر از اعضاي اصلي شوراي شهر سنندج چهار نفر عضو متهم اين شورا در هفته گذشته حكم برائت خود را را براي بار دوم از دادگاه دريافت كردند.
براساس خبرهاي رسيده عزت الله زندي، فرزاد هلالي، سيدمهدي تخت فيروزه و خسرو دنيايي در يادداشتي تصريح كرده اند طي دادنامه شماره 1150 تاريخ 2/10/88 شعبه چهارم دادگاه تجديدنظر حكم برائت و اثبات بي گناهي صادر شده خود را از اتهامات وارده موضوع كيفرخواست شماره 870811 شعبه سوم بازپرسي دريافت كرده اند.
عزت الله زندي با تائيد اين خبر تصريح كرد: اين اثبات بي گناهي موجب روسفيدي ما و خوشحالي مردم شرافتمند و فهيم شهر سنندج شده است.
وي اطمينان داد ما هرگز حمايت هاي مردم قدرشناس شهرمان را در دوراني كه او آن را متاثر از رفتار سوء بدخواهان و تعدادي افراد مغرض ناميده فراموش نخواهيم كرد.
زندي گفت فرافكني و غوغاسالاري كه از پيش طراحي شده توسط چند نفر مغرض هرگز ما را از صف مردم جدا نخواهد كرد و ما خود را همواره خادم مردم مي دانيم و خداي را شاكريم كه ما را در اين امتحان بزرگ نزد مردم محبوب تر كرد.
وي با اعلام اينكه به اتفاق تخت فيروزه، هلالي و دنيايي به زودي به شوراي شهر بازخواهند گشت از زحمات اعضاي علي البدل شوراي شهر سنندج كه در غياب اينجانبان امورات محموله را پيگير بوده اند قدرداني كرد.
گفتني است دادگستري كردستان كيفرخواست شماره 870811 مورخ 4/6/88 عضويت اين چهار نفر عضو شوراي شهر را به دليل طرح اتهام اختلاس در محاكم قضايي به حالت تعليق درآورد و به دنبال آن چهار نفر از اعضاي علي البدل براي بار دوم به شورا راه يافتند.

 



استاندار: شاهد عدم همكاري بعضي دستگاه هاي اجرايي كردستان هستيم

سنندج - خبرنگار كيهان:
استاندار كردستان در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان كردستان درباره راه هاي تسهيل سرمايه گذاري بيشتر گفت: اين استان داراي زمينه ها و امكانات لازم براي رشد اقتصادي در بخش هاي گوناگون است و با همكاري همه دستگاه هاي اجرايي استان بايد بستر لازم براي افزايش تمايل سرمايه گذاران فراهم شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري كردستان «اسماعيل نجار» در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با بيان اين مطلب افزود: متاسفانه در اجراي برخي از طرح هاي عمراني و توليدي استان شاهد عدم همكاري بعضي از مسئولان دستگاه هاي استان براي به اتمام رسيدن طرح ها هستيم.
نجار گفت: بايد نگرش خود را در زمينه طرح هاي اقتصادي در استان تغيير دهيم و همه بايد تلاش كنيم با رفع موانع پيش روي بيشتر طرح ها را در زمان مقرر به اتمام برسانيم تا افراد جوياي كار بيشتري را جذب بازار كار كنيم.
استاندار كردستان در خاتمه گفت: در اين راستا بانك هاي عامل با تسهيل در پرداخت اعتبارات حمايتي مورد نياز و رفع موانع دست وپاگير اداري، سرمايه گذاران را براي سرمايه گذاري در داخل استان ترغيب كنند.

 



توليد 30 درصد شكلات كشور در آذربايجان شرقي

تبريز - خبرنگار كيهان:
حدود 30 درصد شكلات و شيريني ايراني ها، در استان آذربايجان شرقي توليد مي شود.
رئيس سازمان صنايع و معادن آذربايجان شرقي، در جمع صاحبان صنايع اين استان با اعلام مطلب فوق گفت: 810 واحد توليدي شيريني و شكلات در منطقه وجود دارد.
علي مسافري افزود: اين تعداد كارخانه و واحد توليدي سالانه
745 هزار تن شيريني و شكلات توليد و به بازار عرضه مي كنند كه 30 درصد شكلات و شيريني كشور را شامل مي شود.
به گفته وي، 65 واحد از مجموع كارخانجات فوق، با ظرفيت اسمي 225 هزار تن در سال، بيسكويت توليد مي كنند.
مسافري افزود: 37 درصد توليد بيسكويت كشور متعلق به آذربايجان شرقي است و 46 درصد توليدات تافي ايران نيز، در اين استان، توليد مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14