(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 دي 1388- شماره 19557
 

طارق الهاشمي وجود زندان هاي سري اشغالگران در عراق را تاييد كرد
آغاز رسيدگي به وزيران پيشنهادي كرزاي در مجلس افغانستان
پيروزي كانديداي سوسيال دموكرات ها در انتخابات رياست جمهوري كرواسي
دور تازه حملات نظاميان صهيونيست به غزه حماس : بي پاسخ نمي گذاريم
تشكيل دادگاه تل آويو براي رسيدگي به تخلفات موشه كاتساو
بشاراسد براي ديدار با ملك عبدالله فردا به رياض مي رود
رشوه 3 ميليارد دلاري عربستان براي ساقط كردن دولت مالكي
عمليات همزمان رژيم سعودي و يمن عليه مواضع شيعيان در صعده
درگيري دولت و شبه نظاميان سومالي 14 كشته برجاي گذاشت
آتش پدافند ارتش لبنان جنگنده هاي متجاوز اسرائيلي را فراري داد



طارق الهاشمي وجود زندان هاي سري اشغالگران در عراق را تاييد كرد

معاون رئيس جمهوري عراق از وجود زندان هاي سري در اين كشور خبر داد و از صليب سرخ خواست در اين مورد تحقيق كند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «طارق الهاشمي» گفت: در عراق هنوز زندان هاي سري وجود دارد. وي بدون اشاره به اينكه مالكان اين زندان ها، اشغالگران و يا نهادهاي داخلي هستند، از سازمان صليب سرخ بين المللي خواست در اين مورد تحقيق كند. الهاشمي كه در ديدار با رئيس هيئت سازمان صليب سرخ سخن مي گفت، افزود: به رغم هشدارهاي من مبني بر اينكه وجود چنين زندان هايي مغاير با قانون اساسي و قوانين كشور است، هنوز اين زندان ها وجود دارند و بايد اعضاي اين هيئت از اين زندان ها بازديد كنند تا ببينند آيا اين زندان ها بر اساس معيارهاي بين المللي عمل مي كنند يا خير.

 



آغاز رسيدگي به وزيران پيشنهادي كرزاي در مجلس افغانستان

وزراي پيشنهادي«حامد كرزاي» براي كسب رأي تأييد صلاحيت از پارلمان، برنامه ها و طرح هاي خود را به نمايندگان ارائه مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس، پارلمان افغانستان پس از بررسي سوابق تحصيلي و كاري 16 وزير پيشنهادي كابينه جديد رئيس جمهور، كه ديروز انجام شد، امروز از آنها خواست در پارلمان حاضر شوند و در مورد برنامه ها خود، به سؤالات نمايندگان پارلمان پاسخ دهند. شنبه گذشته كرزاي 16 نامزد كابينه خود را به پارلمان معرفي كرده بود. ماه گذشته نمايندگان پارلمان تنها به صلاحيت هفت نامزد از مجموع 24 نامزد پيشنهادي رئيس جمهور رأي مثبت داده بودند.
كرزاي هفته گذشته قول داده بود فردي را نيز براي منصب وزارت خارجه افغانستان به مجلس معرفي كند، اما تاكنون اين وعده عملي نشده است.

 



پيروزي كانديداي سوسيال دموكرات ها در انتخابات رياست جمهوري كرواسي

كانديداي حزب مخالف سوسيال دموكرات كرواسي، در دور دوم انتخابات رياست جمهوري اين كشور با كسب اكثريت آرا پيروز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «ايوو يسوويچ»، نامزد حزب سوسيال دموكرات كرواسي توانست با كسب 29/60 درصد آرا بر «ميلان بانديچ» رقيب سرسخت و شهردار فعلي زاگرب پيروز شود. بانديچ در اين دور از انتخابات تنها موفق به كسب 71/39 درصد از آرا شد.
كميسيون انتخاباتي كرواسي روز گذشته خبر پيروزي «يسوويچ» و آراء كسب شده توسط دو كانديدا را تأييد و رسماً اعلام كرد.
«بانديچ» پس از اعلام نتايج انتخابات با پذيرفتن شكست، ضمن اعلام تبريك به رقيب خود اظهار داشت، به كارش در شوراي شهر بازمي گردد.
گفتني است در كشور كرواسي، پارلمان از اختيارات فراواني برخوردار است اما در مقابل، رئيس جمهور نيز فرماندهي كل ارتش را در اختيار داشته و مسئوليت عزل و نصب مقامات سرويس هاي اطلاعاتي بر عهده رئيس جمهور است. در حوزه سياست خارجي نيز اين رئيس جمهور است كه داراي اختيارات فراواني است. بسياري از تحليلگران بر اين باورند، هر چند سوسيال دموكرات ها تنها طي سال هاي 2000 تا 2003 حاكميت بر اين كشور را در اختيار داشته اند اما پيروزي نامزد اين حزب مي تواند كرواسي را به سمت عضويت در اتحاديه اروپا سوق دهد.
جمهوري كرواسي كشوري است واقع در منطقه بالكان (جنوب مركزي اروپا) كه حدود پنج ميليون جمعيت دارد. اين كشور از شمال به اسلووني و مجارستان، از جنوب با مونته نگرو و از شرق با بوسني و هرزگوين هم مرز است. اين كشور نامزد عضويت در اتحاديه اروپا بوده و از سال 1386 به عنوان ناظر در جلسات شوراي امنيت سازمان ملل شركت كرده است. 90 درصد مردم از نژاد كروات، حدود پنج درصد صرب و بقيه نيز مجار، اسلووني و ايتاليايي هستند.

 



دور تازه حملات نظاميان صهيونيست به غزه حماس : بي پاسخ نمي گذاريم

جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد، مقاومت در مقابل تجاوزات پي درپي رژيم صهيونيستي به غزه پاسخ دندان شكني به آن خواهد داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، «مشيرالمصري» دبير فراكسيون تغيير و اصلاح وابسته به حماس تاكيد كرد، نيروهاي مقاومت در موقعيت مناسب پاسخ رژيم صهيونيستي را خواهند داد.
وي افزود: تشديد تجاوزات اخير رژيم صهيونيستي به نوار غزه باعث خواهد شد كه مقاومت پاسخ سختي به دشمن بدهد و پيامدهاي اين مسئله دامن گير خود رژيم صهيونيستي خواهد بود.
وي ضمن درخواست از كشور مصر براي بررسي دلايل خشم ملت فلسطين كه دامنه آن به خارج از فلسطين نيز كشيده شد؛ بيان كرد: محاصره بايد پايان پذيرد و ديوار فولادي نه تنها هيچ نفعي براي ملت فلسطين به همراه ندارد بلكه كاملا در خدمت منافع دشمن صهيونيستي خواهد بود.
المصري يادآور شد كه برادران مصري به خوبي مي دانند حماس خواهان تحقق آشتي ملي براساس اصول و موازين ملت فلسطين بوده و در قبال هر گونه باج خواهي و اعمال فشار و ساخت هر گونه ديوار امتيازي واگذار نخواهد كرد.
دبير فراكسيون «تغيير و اصلاح» گفت كه اگر حسن نيت در اجراي پيشنهاد مصر وجود داشته باشد ما با آن موافقيم و حماس به خون شهيدان و اسيران و مجروحان وفادار بوده و هرگز به ملت خود خيانت نخواهد كرد.
اسماعيل هنيه نخست وزير دولت حماس نيز اعلام كرد كه تنها راه برقراري ثبات و آرامش در منطقه نابودي اشغالگري است.
وي جامعه جهاني را به جانبداري از رژيم صهيونيستي و مشاركتش در تحريم نوار غزه متهم كرد و گفت تحريم يك سياست اشتباه و از روي ناداني است.
گفتني است در حمله جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به منطقه «ديرالبلح» غزه سه فلسطيني شهيد شدند.
همچنين بر اثر تيراندازي نيروهاي اشغالگر به شهروندان فلسطين در شمال غرب بيت لاهيا واقع در شمال غزه دو فلسطيني به شهادت رسيدند.
قايق هاي توپدار رژيم صهيونيستي نيز روز گذشته به سمت ماهيگيران فلسطيني در سواحل غزه حمله كردند كه تلفات جاني نداشت ولي خسارت هاي مادي به ماهيگيران وارد كرد.
اين حملات جديد در حالي صورت مي گيرد كه طي روزهاي اخير ارتش رژيم صهيونيستي در چند نوبت مناطق مختلفي از غزه را هدف بمباران و موشك قرار دادند و عده اي از شهروندان فلسطيني را به شهادت رسانده و يا مجروح كردند.
از سوي ديگر، روزنامه صهيونيستي هاآرتص از افزايش دو برابري انبار تجهيزات نظامي اضطراري آمريكا در سرزمين هاي اشغالي به شرط مجوز داشتن تل آويو در استفاده از اين تجهيزات براي انجام هر گونه عمليات نظامي كه از فوريت برخوردار باشد خبر داد.
در همين رابطه بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و ايهودباراك وزير جنگ اين رژيم بارها از حمله مجدد به غزه و لبنان خبر داده اند.
اين در حالي است كه به جز حملات متعدد رژيم صهيونيستي طي روزهاي اخير به غزه بارها حريم هوايي لبنان نيز مورد نقض و تعرض قرار گرفته است.
سنگ اندازي آمريكا
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس با اشاره به مخالفت آمريكا با برقراري آشتي ميان گروه هاي فلسطيني، خبر درخواست سوريه از اين جنبش براي امضاي سند آشتي مصر در خارج از قاهره را تكذيب كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، خالد مشعل كه براي ديدار با مقام هاي قطري به دوحه سفر كرده است، شامگاه يكشنبه تاكيد كرد سوريه از حماس براي امضاي توافقنامه آشتي فلسطيني كه مصر باني آن است، خارج از قاهره درخواستي نكرده است.
مشعل تاكيد كرد آمريكا در برابر برقراري آشتي ميان فلسطيني ها سنگ اندازي مي كند.مشعل گفت: هيچ كس نه در دمشق يا خارج از آن، خود را به عنوان جايگزين قاهره معرفي نكرده است و هيچ كس نمي خواهد توافقنامه آشتي را در شهر ديگري غير از قاهره امضا كند.
وي افزود: فقط تلاش هاي عربي براي تسهيل آشتي انجام مي شود و اينكه گفته مي شود ما خواهان امضاي توافقنامه آشتي خارج از مصر هستيم، تهمت به حماس است.
رئيس دفتر سياسي حماس ضمن انتقاد از دولت مصر براي احداث ديوار فولادي تاكيد كرد، رژيم قاهره هيچ توجيهي در ساخت اين ديوار ندارد.
وي اظهار داشت: زمان بازنگري در تصميم گيري هاي سياسي، مبارزات و مذاكرات فرا رسيده است.
خالد مشعل رژيم صهيونيستي را مسئول مانع تراشي ها در روند تبادل اسيران دانست و گفت: حماس همچنان به خواسته هايش پايبند است و موضع نهايي خود را در مورد تبادل اسيران ظرف چند روز آينده به طرف آلماني اعلام خواهد كرد.
وي بار ديگر تاكيد كرد، آمريكا با برقراري آشتي ملي ميان فلسطيني ها مخالفت مي كند و اگر اين توافقنامه امضا شود آمريكا كمك هايش را به محمود عباس قطع خواهد كرد.
احداث ديوار حائل جديد
بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل با ساخت يك ديوار در امتداد بخشي از مرزهاي سرزمين اشغالي و مصر موافقت كرد تا به زعم خود مانع ورود غيرقانوني افراد به سرزمين اشغالي شود.
به گزارش فارس نخست وزير رژيم صهيونيستي با ساخت يك ديوار در امتداد مرزهاي شهر «ايلات» در خليج عقبه تا مرزهاي مشترك ميان مصر، سرزمين اشغالي و نوار غزه موافقت كرده و قرار است علاوه بر ساخت اين ديوار با دستگاه ها و سيستم هاي الكترونيك حوادث و عمليات مختلف مرزي نيز رصد شود.
براساس اين گزارش، نتانياهو در نشست ويژه اي كه با وزيران امنيت داخلي، خارجه، داخلي، دادگستري، دفاع و مقامات سرويس هاي امنيتي تشكيل شده بود ساخت اين ديوار را تائيد كرد.
اين در حالي است كه دولت مصر نيز در حال احداث ديواري فولادي با همكاري آمريكا در مرز خود با نوار غزه است كه اين ديوار با عمق بيش از 20 تا 30 متر در زيرزمين ساخته مي شود و 9 تا10 كيلومتر نيز طول دارد.
اين ديوار داراي سيستم هايي است كه هر گونه تلاش براي تخريب آن را به مسئولان مصري اطلاع مي دهد و مصر همچنين كانال آبي را در طول اين ديوار ايجاد خواهد كرد.
گفتني است از زمان احداث ديوار فولادي در مرز مصر با غزه واكنش هاي شديدي از سوي مردم فلسطين و كشورهاي مختلف جهان عليه اين ديوار اتخاذ شده است كه همگي ساخت اين ديوار را مشاركت مصر در جنايات و تحريم هاي رژيم صهيونيستي عنوان كرده اند.
در همين رابطه علماي ديني نيز با دادن فتاوي متعدد احداث اين ديوار را يك جنايت و از نظر شرعي حرام اعلام كرده اند.
ساير رويدادها
¤معاون رئيس دفتر سياسي حماس گفت، نتانياهو و ميانجي آلماني در بي نتيجه بودن مذاكرات تبادل اسيران مقصرند.
¤وزير جنگ رژيم صهيونيستي در حالي 27 دي براي ديدار مقام هاي تركيه راهي اين كشور خواهد شد كه جنگ غزه باعث تيرگي روابط طرفين شده است.
¤سران سوريه و عربستان پنجشنبه در رياض با هم ديدار مي كنند.

 



تشكيل دادگاه تل آويو براي رسيدگي به تخلفات موشه كاتساو

رئيس سابق رژيم صهيونيستي به اتهام تجاوز و آزار جنسي در دادگاه حاضر شد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، موشه كاتساو 64 ساله روز يكشنبه به همراه وكلايش وارد دادگاه تل آويو شد. اما پيش از ورود به جلسه دادگاه با خبرنگاران صحبت نكرد.
انتظار مي رود كه وكلاي مدافع و مقام هاي ارشد اين دادگاه تا زمان اعلام نتايج نهايي دادگاه، در هر هفته سه جلسه هشت ساعته داشته باشند.
اين دادگاه بررسي اتهام ها عليه موشه كاتساو را با داشتن حداقل 56 شاهد در ماه مه سال گذشته آغاز كرد كه در آن جلسه كاتساو مدعي شد كه بي گناه است.
رئيس سابق رژيم صهيونيستي در اين دادگاه به دو فقره تجاوز، سوءاستفاده از قدرت عليه يكي از كارمندانش در دهه 90 زماني كه وي وزير امور گردشگري بود متهم شده است.
وي هم چنين به آزار جنسي حداقل يكي از كارمندان زن خود در زمان رياست رژيم صهيونيستي متهم شده است.
كاتساو در ژوئن 2007 به دليل اين اتهامات مجبور شد كه از سمت خود كناره گيري كند.

 



بشاراسد براي ديدار با ملك عبدالله فردا به رياض مي رود

سفير دمشق در رياض از سفر «بشاراسد» به عربستان خبر داد.
به گزارش فارس، «مهدي دخل الله» در گفت وگو با روزنامه سعودي «المدينه» گفت، «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه فردا (چهارشنبه) به رياض مي رود.
قرار است رئيس جمهور سوريه در اين سفر با «ملك عبدالله بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان ديدار و در چارچوب پيشبرد روند صلح منطقه گفت وگو كند.
دخل الله تاكيد كرد كه سفر اسد به رياض در راستاي تحرك ديپلماتيك سران عرب در منطقه است كه با هدف يكپارچه كردن مواضع كشورهاي عربي صورت مي گيرد.
«سعود الفيصل» وزيرخارجه عربستان در سفر اخير خود به دمشق و ديدار با اسد، پيام پادشاه كشورش را به وي ابلاغ كرده بود كه احتمالا حاوي يك دعوتنامه نيز بوده است.

 



بارزاني نپذيرفت
رشوه 3 ميليارد دلاري عربستان براي ساقط كردن دولت مالكي

«مسعود بارزاني» رشوه سه ميليارد دلاري دولت عربستان براي ساقط كردن دولت «نوري مالكي» را نپذيرفت و اين اقدام رياض را توهيني به ملت عراق دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس، «مثال الالوسي» نماينده پارلمان عراق و رئيس حزب «الامه» اين كشور فاش كرد، سال گذشته زماني كه ميان دولت بغداد و رئيس منطقه كردستان عراق بر سر مسئله كركوك مشكلاتي پيش آمده بود، دولت رياض به «مسعود بارزاني» (رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق) اطلاع داد در صورتي كه از دولت مالكي خارج شود و با اين كارش، اين دولت سرنگون گردد و دولت جديدي روي كار بيايد، عربستان فورا در اربيل (مركز منطقه خودمختار) سه ميليارد دلار سرمايه گذاري مي كند. به گفته الالوسي، بارزاني كه در عربستان چنين پيشنهادي به وي شده بود، به مقام سعودي پاسخ داد: چگونه به من توهين مي كنيد، در حالي كه مهمان تو هستم! چگونه مي تواني درباره نخست وزير (مالكي) با من صحبت كني و به من پيشنهاد رشوه بدهي؟
رئيس حزب الامه تصريح كرد: بارزاني سپس، همه نشست هاي خود را قطع كرد و به عراق بازگشت.
براساس اين گزارش، سعودي ها از مالكي با عبارات توهين آميزي ياد مي كردند. الالوسي اطلاعات خود را از طريق «نيچروان بارزاني» برادر مسعود بارزاني، به دست آورد. مسعود در حالي دست رد به سعودي ها زد كه در آن زمان با مالكي بر سر استان نفت خيز كركوك اختلاف داشت.
اين خبر در حالي فاش شده است كه عربستان به دخالت هاي خود در عراق و انتقال مخفيانه دلارهاي نفتي براي شخصيت ها و جريان هاي همسو ادامه مي دهد تا بتواند بر نتايج انتخابات پارلماني در اسفندماه تاثيرگذارد و بعثي ها را به قدرت برساند.
هشدار مالكي
به گزارش خبرگزاري مهر، نخست وزير عراق درباره تلاش برخي جريان ها براي خريد آرا و مردم هشدار داد و گفت: هركس راي خود را بفروشد، در واقع وطن، كرامت و آينده اش را فروخته است.نخست وزير عراق با هشدار درباره ظهور پديده خريد آراء مردم كه به منزله خيانت و فساد است، اظهار داشت: از مردم مي خواهم پل اين خيانت نباشند و خود را دستاويز اهداف شوم اين جريان ها نكنند.
مالكي با هشدار درباره نفوذ برخي اشخاص و جريان ها در روند سياسي عراق، اظهار داشت: اين جريان ها هدفي جز بازگرداندن اين كشور به دوران ديكتاتوري و سلطه يك حزب واحد (بعثي) بر امور كشور را ندارند. وي قبلا به عربستان در مورد دخالت در انتخابات و روند سياسي عراق هشدار داده است. انتخابات پارلماني عراق در روز هفتم مارس (16اسفند) برگزار مي شود.
به اعتقاد كارشناسان، دولت رياض از شكل گيري يك نظام دموكراتيك در عراق كه شيعيان نقش كليدي را در آن بازي كنند، وحشت دارد.
سعودي ها كارشكني عليه حزب الله در لبنان و كشتار فجيع شيعيان يمن را نيز در چارچوب تضعيف جايگاه شيعه در منطقه دنبال مي كنند و نسبت به هرگونه تغييري در وضع موجود خاورميانه و تضعيف نفوذ آمريكا، به شدت مي هراسند.

 



عمليات همزمان رژيم سعودي و يمن عليه مواضع شيعيان در صعده

منابع خبري از عمليات همزمان رژيم سعودي و ارتش يمن عليه مواضع شيعيان در صعده خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم عربستان در ادامه تجاوزات خود بر ضد مناطق مسكوني و روستاهاي اطراف صعده در سومين ماه ورود خود به جنگ داخلي يمن، اقدام به حمله زميني كرد كه با واكنش جنگجويان الحوثي مواجه و مجبور به عقب نشيني به مرزهاي خود در منطقه جبل الدخان شد.
براساس اين گزارش، ارتش آل سعود براي جبران شكست خود در حمله زميني به الحوثي ها، با هماهنگي نيروهاي نظامي ارتش يمن اقدام به شليك صدها موشك و حملات سنگين هوايي كرد كه در اين حملات بيش از 1710 موشك را شليك كرد و 18 حمله هوايي انجام داد، اما هنوز از تعداد تلفات انساني و خسارات مالي خبري به دست نيامده است.
به گزارش صعده آنلاين، ارتش يمن نيز كه از استقامت جنگجويان الحوثي و تسلط آنها بر سه موضع نظامي در منطقه «ال عقاب» در روزهاي اخير ناخشنود است، به بهانه مخفي شدن الحوثي ها، ده ها خانه و مسجد را در بخش قديمي شهر صعده با بولدوزر تخريب و با خاك يكسان كرد.
سرلشكر «محمد عبدالله القوسي» فرمانده ارتش يمن در صنعا به خبرگزاري ها گفت: اين عمليات با نام «عمليات ضربه سر» بر ضد الحوثي ها در بخش قديمي صعده انجام شده است، اما وي توضيح بيشتري در اين مورد نداد و از علت تخريب تعدادي مسجد و حسينيه سخني به ميان نياورد. در حالي كه دفتر رسانه اي عبدالملك الحوثي، اين اقدام را نوعي انتقام گيري از مردم شيعه منطقه در مقابل شكست هاي نظامي ارتش عنوان كرد.
براساس بيانيه ا ي كه از سوي پايگاه اينترنتي صعده آنلاين منتشر شد، شيعيان الحوثي در روز يكشنبه توانستند طي عملياتي در محور ال عقاب سه پايگاه نظامي در مجاورت جاده اصلي صعده، را به دست آورند و سلاح و مهمات بي شماري را به غنيمت گرفتند.
در همين حال منابع خبري از سفر غيرمنتظره وزير خارجه آلمان به يمن در روز دوشنبه خبر دادند. به گزارش منابع يمني، «گوئيدو وستروله»، نخستين وزير اروپايي است كه از زماني كه القاعده در يمن مسئوليت اقدام براي انفجار هواپيماي آمريكايي در ديترويت را به عهده گرفت به اين كشور سفر مي كند.
گزارش هاي غيررسمي حاكي از آن است كه وزير خارجه آلمان براي گفت وگو با مقامات يمني در خصوص پنج آلماني كه به مدت 6 ماه است در اين كشور ربوده شده اند وارد صنعا شده است.
وزير خارجه آلمان روز يكشنبه پيش از سفر به يمن در عربستان از تبديل شدن اين كشور به پايگاهي براي تروريسم ابراز نگراني كرده بود.

 



درگيري دولت و شبه نظاميان سومالي 14 كشته برجاي گذاشت

منابع خبري از كشته شدن 14 سوماليايي در درگيري هاي اخير نيروهاي دولتي و شورشيان در جنوب سومالي خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در اين درگيري، طرفين تلاش مي كردند، كنترل شهر «بلدوين» در 400 كيلومتري پايتخت را به دست بگيرند.
در اين درگيري ها، طرفين از سلاح ضد هوايي و مسلسل هاي سنگين استفاده كردند و نيروهاي متحد دولت مدعي شدند كنترل شهر بلدوين را به دست گرفته اند، اما يكي از فرماندهان شبه نظاميان محلي در تماس با خبرگزاري فرانسه، ادعاي نيروهاي دولتي را تكذيب كرد و گفت: با كمك گرفتن از نيروهاي رزمنده اهل سنت و الجماعه، نيروهاي ما، با دشمن درگير شده و پس از چند هفته كنترل شهر را بدست گرفتند.
وي گفت: در اين درگيري ها 4 نفر از نيروهاي شبه نظامي حامي دولت و افزون بر 10 نفر از شورشيان كشته شده اند و پس از كنترل شهر توسط ما، شبه نظاميان شورشي فرار كردند.اما يكي از ريش سفيدان محلي با رد ادعاي دو طرف تأكيد كرد كه درحال حاضر طرفين هر كدام يك قسمت از شهر بلدوين را در دست دارند.

 



آتش پدافند ارتش لبنان جنگنده هاي متجاوز اسرائيلي را فراري داد

چهار فروند جنگنده متجاوز ارتش رژيم صهيونيستي با شليك ضد هوايي ارتش لبنان مجبور به فرار از آسمان اين كشور شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي ارتش لبنان از شليك ضدهوايي ارتش اين كشور به سوي چهار فروند جنگنده ارتش رژيم صهيونيستي در جنوب لبنان خبر داد.
اين سخنگو تصريح كرد كه چهار جنگنده اسرائيلي بامداد روز دوشنبه با تجاوز به حريم هوايي لبنان در ارتفاع پايين در منطقه مرجعيون به پرواز درآمدند.
در پي اين حمله، توپخانه هوايي ارتش لبنان حدود 70 گلوله به طرف اين جنگنده ها شليك كرد.
پرواز جنگنده هاي اسرائيلي بر فراز لبنان و نقض حريم هوايي اين كشور ناقض قطعنامه 1701 شوراي امنيت سازمان ملل است و نيروهاي پاسدار صلح سازمان ملل موسوم به يونيفيل بارها به سران رژيم صهيونيستي هشدار داده اند ليكن اين رژيم اعتنايي به اين هشدارها نكرده است.
اين در حالي است كه «نواف موسوي» عضو فراكسيون وفاداري به مقاومت وابسته به حزب الله در پارلمان لبنان تصريح كرد، اسرائيلي ها هرگز در تحقق اهداف نظامي خود موفق نخواهند شد.
وي افزود، هيچ قدرت نظامي در جهان هرقدر هم قدرتمند باشد نمي تواند مقاومت را از بين ببرد، مقاومت در برابر تهديدات دشمن عقب نشيني نخواهد كرد.
موسوي گفت، مقاومت در موضع قدرت است و مانع وقوع جنگ و تحقق اهداف دشمن در جنگ مي شود.
وي اظهار داشت، كساني كه بر سر تجاوز اسرائيل شرط بندي كرده اند با شكست اسرائيل، شكست خواهند خورد.
عضو حزب الله همچنين گفت، آنچه در مورد تجاوز احتمالي اسرائيل عليه لبنان در برخي رسانه ها مطرح مي شود جنگ رواني و اقدامي هدفمند در جهت ايجاد ترس و وحشت در ميان مردم و تسليم كردن آنها است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14