(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 دي 1388- شماره 19557
 

اسكان شبانه بي خانمان ها در 5 گرمخانه تهران
دستور اژه اي به دادستان تهران
كشف 81 تن انواع موادمخدر در استان تهران
سومين جلسه دادگاه كلوتيدريس
ساماندهي 7 نقطه حادثه خيز در محورهاي غرب تهران
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور: كشف يكهزار و 612 گذرنامه جعلي در فرودگاه هاي كشور
دستگيري زن جيب بر اتوبوس هاي بي آرتي
فرمانده مرزباني كشور: توسعه اجتماعي و اقتصادي مناطق مرزي آسيب پذيري را كاهش مي دهد
در گيلان برداشت غيرمجاز شن و ماسه منجر به درگيري دو مقام مسئول شد
حوادث كوتاه از كشور
هواي ايستگاه هاي آزادي و استانداري همچنان در شرايط ناسالم است
اهداي اعضاي بدن يك مرگ مغزي به 4 بيمار نيازمند در قائم شهر
هواي تهران صاف تا كمي ابري است
حكم بازداشت قاضي صدام صادر شد
شكستن ركورد در دماي 10 درجه زير صفر
فرودگاه هاي آمريكا سرطان زاست



شهرداري تهران خبر داد
اسكان شبانه بي خانمان ها در 5 گرمخانه تهران

مديرعالي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران از فعاليت 5 گرمخانه براي اسكان شبانه افراد بي خانمان و متكدي در سطح شهرتهران خبر داد.
محمدجواد روزبهاني دراين باره گفت: يكي از اقداماتي كه سازمان رفاه و خدمات اجتماعي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در بحث پيشگيري از آسيب و حمايت از افراد در معرض آسيب انجام مي دهد جمع آوري و اسكان شبانه افراد بي خانمان و كارتن خواب از سطح شهر و جلوگيري از تكدي گري در شهر است.
وي با بيان اين كه مراكزي براي اسكان شبانه و ساماندهي اوليه اين افراد در سطح شهر تهران پيش بيني شده است، گفت: تعداد اين گرمخانه ها از اول خرداد تا پايان شهريور با توجه به گرماي هوا 2 مركز است كه اين گرمخانه ها از اول مهر تا پايان ارديبهشت كه هوا سردتر مي شود به 4 مركز فعال افزايش مي يابد. ضمن اين كه با توجه به كاهش دماي هوا، از ماه گذشته پيش بيني كرديم تا تعداد اين مراكز را به 5 مركز افزايش دهيم.
به گفته روزبهاني، در شب هايي كه هوا نسبتاً سرد است، به طور متوسط 880 تا 900 نفر در اين گرمخانه ها پذيرش مي شوند.
وي با اشاره به حضور پزشك و مددكار در گرمخانه ها، خاطر نشان كرد: به افرادي كه نياز به مددكاري و درمان سرپايي دارند اين خدمات ارايه مي شود و اگر كسي نياز به بيمارستان داشته باشد با هزينه شهرداري تهران به بيمارستان منتقل مي شود.
مديرعالي سازمان رفاه و خدمات اجتماعي شهرداري تهران در ادامه گفت: برخي از بي خانمان ها و كارتن خواب ها خودشان به گرمخانه ها مراجعه مي كنند اما براي انتقال افرادي كه امكان يا توان مراجعه به گرمخانه ها را ندارند، واحدهاي گشتي تحت عنوان «جمع آوري متكديان و بي خانمان ها» پيش بيني شده كه اين افراد را به گرمخانه ها منتقل مي كنند.
روزبهاني افزود: از ميان اين افراد متكديان را به مقام قضايي معرفي مي كنيم و افرادي را كه تحت سرپرستي كسي نيستند و توانايي امرار معاش ندارند و بايد به بهزيستي تحويل شوند را تا زماني كه به دستور مقام قضايي تحويل بهزيستي شوند در گرمخانه ها نگهداري مي كنيم.
به گزارش فارس وي زمان پذيرش گرمخانه ها را بعد از اذان مغرب تا بعد از اذان صبح اعلام كرد و گفت: در اين مراكز خدمات مددكاري و پزشكي ارائه مي شود و پذيرايي از پذيرش شدگان نيز در 2 وعده غذايي شام و صبحانه انجام مي شود.

 



دستور اژه اي به دادستان تهران

دادستان كل كشور در پي درخواست اساتيد حوزه هاي علميه تهران براي محاكمه عوامل فتنه در دستور خود خطاب به دادستان تهران خواستار توجه به درخواست امضاكنندگان و برخورد قاطعانه با عوامل فتنه گر شد.
به گزارش روابط عمومي دادستاني كل كشور، اساتيد و فضلاي حوزه هاي علميه استان تهران ضمن صدور بيانيه و با ارسال طومار امضا شده اي از دادستان كل كشور خواستار محاكمه عاملان فتنه هاي پس از انتخابات شدند.
در اين بيانيه آمده است: انتظار دارد به درخواست بر حق قاطبه اساتيد و طلاب جامعه عمل پوشانده و سران فتنه را به مجازات اسلامي و الهي رسانيد.
حسب اين گزارش دادستان كل كشور نيز طومار واصله را جهت پيگيري و تعقيب به دادسراي عمومي و انقلاب تهران ارسال كرد.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در دستور خود خطاب به دادستان تهران خواستار توجه به درخواست امضا كنندگان و برخورد قاطعانه با عوامل فتنه گر شد.
شايان ذكر است پيش از اين نيز طومارهاي امضا شده اي از شهرهاي مختلف كشور در اين رابطه به دادستاني كل كشور ارسال شده بود كه با دستور مشابه توسط دادستان كل كشور جهت برخورد قانوني و قاطعانه به دادسراي عمومي و انقلاب تهران ارسال شده است.

 



كشف 81 تن انواع موادمخدر در استان تهران

كرج- خبرنگار كيهان:
پليس استان تهران از كشف 2 تن و 521 كيلوگرم انواع موادمخدر كه از استان هاي شرقي كشور به اين استان وارد شده بود، خبر داد.
سرتيپ عليرضا اكبرشاهي فرمانده پليس استان تهران با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران در كرج افزود: سال گذشته توسط پليس مبارزه با موادمخدر استان تهران اعضاي اصلي باندي كه مبادرت به تهيه و توزيع موادمخدر كرده بود شناسايي و در اين رابطه 10 نفر دستگير شدند.
وي گفت: در تحقيقات غيرمحسوس از اين باند مشخص شد سركرده آن يك جوان 30 ساله است كه در ايام محرم مي خواهد يك محموله سنگين موادمخدر را از استان هاي شرقي كشور به استان تهران حمل كند. وي افزود: مأموران با اطلاع كامل از ورود اين محموله به استان تهران و تعقيب نامحسوس خودروهايي كه در ارتباط با اين محموله بودند موفق شدند طي يك عمليات غافلگيرانه سركرده اين باند همراه با 9 نفر ديگر عوامل اصلي آن را دستگير كنند. اكبر شاهي با تأكيد بر اينكه اعضاي اصلي اين باند افراد حرفه اي هستند گفت: در اين راستا 3 نفر كه در ديگر استان ها در عمليات انتقال 2 تن و 521 كيلوگرم موادمخدر توسط باند مزبور به تهران همكاري داشتند دستگير شدند.
فرمانده پليس استان تهران همچنين از كشف 18 تن انواع موادمخدر خبر داد وگفت: طي 9 ماهه سال جاري 18 تن انواع موادمخدر توسط پليس مبارزه با موادمخدر كشف شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 61 درصد افزايش كشف داشته است. وي افزود: در اين راستا 77 باند بزرگ منهدم، 24 قبضه سلاح در ارتباط با موادمخدر كشف و بيش از 50 دستگاه خودرو سبك، سنگين و موتورسيكلت از سوداگران مرگ كشف و ضبط شده است.

 



26 دي ماه برگزار مي شود
سومين جلسه دادگاه كلوتيدريس

وكيل مدافع كلوتيدريس- تبعه فرانسوي- از برگزاري سومين جلسه دادگاه موكلش در تاريخ 26 دي ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.
دكتر محمدعلي مهدوي ثابت با بيان اين مطلب اظهار داشت: دومين جلسه دادگاه كلوتيدريس، دوم دي ماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
به گزارش ايسنا، وي افزود: پس از موكول شدن ادامه رسيدگي به وقت ديگري، دادگاه بيست و ششم دي ماه را براي رسيدگي به پرونده تعيين كرده است.

 



ساماندهي 7 نقطه حادثه خيز در محورهاي غرب تهران

معاون حمل و نقل ترافيك منطقه 5 گفت: همزمان با اجراي طرح فوريتي ترافيكي، 7 نقطه حادثه خيز در محورهاي غرب تهران ساماندهي و ايمن سازي شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5، حميدرضا معظمي با بيان اين مطلب اظهار داشت: همزمان با اجراي سومين طرح فوريتي اقدامات گسترده ترافيكي در قالب ايمن سازي معابر اصلاح هندسي و احداث پهلوگاه ايستگاه اتوبوس و جزيره ايمني در سطح بزرگراه و معابر سطح منطقه انجام شد.
وي با اشاره به اين كه 7 نقطه حادثه خيز و پرتردد در محورهاي غرب شناسايي و ساماندهي شد، گفت: به منظور كاهش حوادث رانندگي و روان سازي تردد عمليات اصلاح هندسي تقاطع فردوس- ستاري اجرا شد.
معظمي احداث دوربرگردان فلكه اول شهران و حذف تقاطع كاشاني و جنت آباد را از ديگر طرح هاي در دست اقدام برشمرد و گفت: به منظور افزايش ايمني تقاطع هاي كاشاني- فرهنگ و كانون- فرهنگ، جزيره ايمني با استوانه و به صورت خشكه چيني احداث شد.
معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه نصب تابلوهاي ترافيكي، استوانه ايمني، تجهيز پل هاي عابر پياده و ايجاد دسترسي اتوبوس هاي شركت واحد به بزرگراه همت و تقاطع تعاون- شربياني را از ديگر اقدامات اجرايي در طرح فوريتي برشمرد.

 



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور: كشف يكهزار و 612 گذرنامه جعلي در فرودگاه هاي كشور

رئيس پليس فرودگاه هاي كشور از كشف و ضبط
يك هزار و 612 گذرنامه جعلي و 58 قطعه سكه طلاي گلدكوئيست طي 9 ماه گذشته توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور خبر داد.
به گزارش فارس، سردار نبي الله حيدري افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 84 نفر سارق دستگير شده در حالي كه طي اين مدت 62 فقره سرقت در فرودگاه هاي كشور به وقوع پيوست كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته اين ميزان 10درصد كاهش داشته است.
سردار حيدري افزود: 8 قبضه سلاح كمري كلت جنگي، 576 فشنگ جنگي، يك قبضه سلاح كمري بادي كپسولي، يك قبضه سلاح تپانچه اي، 98 عدد گاز اشك آور از مسافران پروازهاي داخلي كشف و ضبط شده است.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور اعلام كرد: ارزش ريالي كالاهاي قاچاق كشف شده در فرودگاه هاي سطح كشور طي 9ماه گذشته يك ميليارد و 659 ميليون و 868 هزار و 250تومان است، كالاهاي قاچاق، اكثراً شامل فرش هاي نفيس، طلا، عتيقه، مجسمه، كتب دستي و خطي است.
وي اظهار داشت: طي اين مدت 227 نفر قاچاقچي كالا دستگير و به مقام قضايي تحويل داده شدند.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور افزود: طي اين مدت يك هزار و 612 گذرنامه جعلي، 402 بطري مشروبات الكلي، 58 قطعه سكه طلاي گلدكوئيست توسط پليس فرودگاه هاي سراسر كشور كشف و ضبط شده است.
وي اظهار داشت: 13 نفر از اعضاي باند جعل مدارك مسافرتي، 913 نفر بدحجاب شامل 388 نفر مرد و 525 نفر زن در 9 ماه گذشته دستگير شده اند.

 



دستگيري زن جيب بر اتوبوس هاي بي آرتي

سه تيم ورزيده پليس آگاهي تهران بزرگ پس از يك هفته تلاش موفق به دستگيري زن جيب بر خطوط اتوبوس راني شدند.
به گزارش ايرنا با شكايت تعدادي از شهروندان كه در اتوبوس هاي «بي.آر.تي» از آنان سرقت شده بود و همچنين نتايج بررسي هاي كارآگاهان در خصوص پرونده هاي شكايت كه نشان از آن داشت كه بيشترين فراواني سرقت ها از مسافران خط پايانه آزادي به ترمينال شرق و اغلب سرقت ها بين ايستگاه هاي ميدان انقلاب و ميدان امام حسين (ع) و در قسمت خانم ها صورت گرفته است. يكي از كارآگاهان زن اعزامي به اين مأموريت با مظنون شدن به حركات مادر و دختري در بين مسافران در قسمت خانم ها و با زير نظر گرفتن آنها، در حوالي پل چوبي در حالي كه مادر دستش را براي سرقت به داخل كيف يكي از مسافران برده بود، دستگير و به همراه دخترش به اداره هفدهم پليس آگاهي منتقل شدند.
متهمه دستگير شده به نام سكينه (38 ساله) در مقابل كارآگاهان به 50 فقره سرقت جيب بري در سال جاري و در اتوبوس هاي بي.آر.تي مسير ميدان آزادي - ترمينال شرق، اعتراف كرد.
وي گفت: در اين محل ها محتويات جيب شهروندان را به علت شلوغي صف ايستگاه قبل از سوار شدن و يا در زماني كه مردم در پشت باجه ها براي بليط گرفتن تجمع مي كردند، در فرصت مناسب به دست آمده سرقت مي كردم.
وي در خصوص اقلام مورد سرقتي نيز گفت: بيشتر به دنبال سرقت وجه نقد، طلا و جواهر، گوشي هاي تلفن همراه، كارت هاي عابر بانك،كوپن، بن شركت ها و ادارات، بودم و اغلب سرقت هاي خود را نيز در ساعات شلوغي روز ساعت 9 تا 18 انجام مي دادم.
اين سارق ادامه داد: پس از سرقت كارت عابربانك ها، در صورتي كه رمز كنار كارت يا در كيف پول سرقتي يادداشت شده بود، سريعاً نسبت به برداشت پول از حساب اقدام مي كردم.
سرهنگ كارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر به شهروندان محترم توصيه كرد در زمان تردد و حضور در مراكز خريد و يا ايستگاه ها و پايانه هاي مسافرتي به ويژه در ساعات و روزهايي كه ازدحام جمعيت در اين مراكز بيش از ساير مواقع است مراقبت بيشتري از وسايل همراه خود كنند و به اطراف خود و موارد مشكوك نيز توجه داشته باشند.
معاون مبارزه با سرقت خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با دعوت از مالباختگان گفت: تمامي شهرونداني كه از ابتداي سال جاري در داخل اتوبوس ها و يا ايستگاه هاي اتوبوس BRT به شيوه فوق از آنها سرقت شده دعوت مي شود تا جهت پيگيري پرونده و شكايت خود به اداره هفدهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه و يا با شماره تلفن 51055392 تماس حاصل كنند.

 



فرمانده مرزباني كشور: توسعه اجتماعي و اقتصادي مناطق مرزي آسيب پذيري را كاهش مي دهد

فرمانده مرزباني كشور با اشاره به اهميت اختصاص بودجه مورد نياز به انسداد مرزهاي كشور تاكيد كرد: توسعه اجتماعي و اقتصادي در مناطق مرزي بايد مدنظر قرار گيرد تا آسيب پذيري در اين رابطه به حداقل برسد.
سردار ذوالفقاري در حاشيه نشست فرماندهي مرزباني با نمايندگان شهرهاي مرزنشين در مجلس، اظهار داشت: هزينه طرح انسداد مرزهاي كشور بالغ بر سه هزار و 400 ميليارد تومان است كه پس از اجراي اين طرح صرفه جويي را براي يك كشور در پي خواهد داشت.
وي ادامه داد: هر چند روند انسداد مرزها نسبت به سال هاي اخير مطلوب بوده، اما سالانه حدود 100 ميليارد تومان اعتبار از سوي مجلس تصويب مي شود كه اين ميزان هم به صورت كامل اختصاص نمي يابد، در نتيجه اگر اين موضوع با همين روند ادامه يابد، بحث انسداد مرزها حدود 35 سال ديگر به طول خواهد انجاميد و در اين ميان ممكن است قاچاقچيان هم براي ورود كالاهاي خود به كشور راهكارهاي ديگري را در نظر بگيرند.
فرمانده مرزباني كشور قانون مرزباني و توجه به بودجه مورد نياز براي انسداد مرزها را مهم ارزيابي كرد و دراين باره افزود: هرچقدر بتوانيم نقطه صفر مرزي را كنترل كنيم به نفع كشور است. همچنين با توجه به نحوه آرايش نيروهاي مرزي و با بهره گيري از تجهيزات روز دنيا و غيره مي توانيم در پايان برنامه پنجم توسعه اين وعده را بدهيم كه مرزهاي كشور از امنيت باثباتي برخوردارند.
وي افزود: توسعه و امنيت مناطق مرزي دو موضوع وابسته به هم هستند، يعني اگر توجه كافي به توسعه نداشته باشيم، امنيت مرزها را نمي توانيم برقرار كنيم و بالعكس اگر امنيت مرزها را برقرار نكنيم، به توسعه نخواهيم رسيد، در نتيجه اين دو موضوع بايد به موازات هم مدنظر قرار گيرند.
سردار ذوالفقاري اضافه كرد: توسعه اجتماعي و اقتصادي در مناطق مرزي بايد صورت گيرد كه آسيب پذيري در اين رابطه به حداقل برسد.
فرمانده مرزباني كشور همچنين در نشست فرماندهي مرزباني با نمايندگان شهرهاي مرزي در مجلس، از جداسازي ستاد مرزباني از ستاد ناجا تا پايان بهمن ماه امسال خبر داد.
فرمانده مرزباني كشور در رابطه با مرزباني دريايي هم گفت: برنامه هاي زيادي در اين زمينه مدنظر قرار گرفته كه در اين راستا با توجه به خريد شناورهايي كه از فصل تابستان آغاز شده و وارد ناوگان خواهد شد، فرماندهي مرزباني در آب هاي داخلي، آب هاي سرزميني و آب هاي تحت نظارت، همچنين در آب هاي انحصاري و اقتصادي، اعمال حاكميت كرده و حقوق كشور را استيفا كند.
به گزارش ايسنا، وي با بيان اين كه اگر منزلت مرزنشينان و مرزبانان رعايت نشود، نمي توان امنيت مرزها را به صورت موثر برقرار كرد، افزود: بين منافع و ضرورت هاي بخشي از زندگي مرزنشينان تضاد ايجاد شده است و به دنبال آن هستيم كه بين مرزنشينان و مرزبانان مشاركت ايجاد كنيم، اما به دليل آن كه عامه مرزنشينان مشكلاتي دارند، اين موضوع اتفاق نمي افتد.

 



در گيلان برداشت غيرمجاز شن و ماسه منجر به درگيري دو مقام مسئول شد

رشت- خبرنگار كيهان:
برداشت بدون مجوز شن و ماسه از رودخانه لوندويل آستارا از سوي شهرداري موجب درگيري شهردار اين شهر با رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا شد.
اين حادثه هنگامي روي داد كه رئيس اداره محيط زيست آستارا به جهت جلوگيري از تخريب محيط زيست مانع از برداشت شن و ماسه توسط شهردار و عوامل شهرداري از رودخانه لوندويل شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا كه از شهردار لوندويل خواستار ارائه مجوز براي برداشت شن و ماسه از رودخانه شده بود به دستور وي مورد هجوم و حمله عوامل شهرداري قرار گرفت بطوري كه بنابر اظهار رئيس محيط زيست آستارا، شهردار از راننده خود خواست وي را زير بگيرد.
به دنبال اين حادثه كه در نزد ديدگان تعدادي از اهالي محل صورت گرفت رئيس اداره محيط زيست آستارا مصدوم و راهي بيمارستان شد.
همين گزارش حاكي است شهردار لوندويل در حضور قاضي موارد مذكور را تكذيب و راننده خودروي شهرداري را مسئول اين حادثه معرفي كرده است.
كامران زلفي نژاد مديركل محيط زيست آستارا نيز با تائيد مورد ياد شده گفت: در حال حاضر موضوع اين درگيري توسط حوزه قضايي و دادگاه انقلاب شهرستان آستارا در دست بررسي است و راننده اي كه رئيس اداره محيط زيست آستارا را زير گرفته بازداشت شده است ضمن اينكه شهردار نيز مراحل دادگاهي خود را طي مي كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

اخاذي با استفاده از قمه
آق قلا-خبرنگار كيهان: سارقي كه با پوشاندن چهره خود و با استفاده از قمه اقدام به اخاذي و سرقت اموال مردم در آق قلا مي كرد دستگير شد.
نامبرده به اتفاق همدستش شبانه به مغازه ها وارد شده و وجه نقد آنها را مورد دستبرد قرار مي داد. در بازرسي از منزل متهم تعدادي وسايل جرم كشف شد. سارقان به پنج فقره سرقت به شيوه زورگيري اعتراف كردند.
انهدام دو شركت هرمي
قائم شهر-خبرنگار كيهان: سه نفر از اعضاي دو باند شركت هرمي در قائم شهر دستگير شدند. يكي از اين باندها 130 شاكي داشت و اعضاي آن 800 ميليون تومان از افراد كلاهبرداري كرده بودند. ديگر شركت هرمي 19 شاكي داشت و اعضاي آن مبلغ 378 ميليون تومان كلاهبرداري كرده بودند. تلاش براي دستگيري ديگر اعضاي شركت ادامه دارد.
دستگيري سارقان منازل
دزفول-خبرنگار كيهان: 12 نفر از اعضاي دو باند بزرگ سرقت منازل شهرهاي شمالي خوزستان دستگير و روانه زندان شدند. هشت نفر از اعضاي يكي از اين باندها تاكنون به 25 فقره سرقت اعتراف كرده اند. از 3 نفر ديگر از اعضاي باند ديگر به 13 فقره سرقت از منازل اعتراف كرده اند. اين افراد در شهرهاي دزفول، شوش و انديمشك به مدت يك سال و نيم مبادرت به سرقت مي كردند. همچنين 26 قبضه انواع سلاح شامل 15 قبضه جنگي و يازده قبضه شكاري در اين شهر كشف شد.
كشف سكه هاي قديمي
دهلران-خبرنگار كيهان: 12 قطعه سكه قديمي از قاچاقچيان در دهلران كشف شد. اين سكه ها مربوط به دوره عيلامي و ساساني است كه هنگام معامله يك قاچاقچي در بخش زرين آباد به دست آمد.
سارق در دام پليس
قم-خبرنگار كيهان: با دستگيري سارق لوازم داخل خودرو در قم، مقادير زيادي اموال مسروقه از خودرو و منزل وي كشف شد. اين فرد به نام ف 36 ساله در حين فروش لوازم صوتي مسروقه دستگير شد. لوازم صوتي و تصويري، مانيتور، سيم كارت و گوشي تلفن همراه از جمله وسايل سرقتي مسروقه است.
افشاي سرقت از بانك
پارس آباد-ايرنا: با بازبيني فيلم ويدئويي ضبط شده در بانك راز سرقت 50 ميليون ريالي بانك مذكور برملا شد سارق با استفاده از غفلت متصدي بانك اقدام به سرقت مبلغ مذكور از پشت پيشخوان كرده بود.
مسئولان بانك در بررسي تراز مالي اين شعبه كسري موجودي را مشخص و با بازبيني فيلم متوجه سرقت شدند.
امحاي مشروبات الكلي
بيش از 5 هزار و 600 قوطي و بطري مشروبات الكلي در شهرستان كوثر كشف و معدوم شد. اين مقدار مشروبات از قاچاقچيان كشف شده بود.
سرقت به دليل اعتياد
سمنان-خبرنگار كيهان: 3 نفركه با تشكيل باندي اقدام به سرقت 30 دستگاه موتورسيكلت در گرمسار كرده بودند، دستگير شدند. در اين رابطه دو نفر به نام هاي م-الف 25 ساله و م-م 17 ساله هر دو تبعه افغانستان و ساكن گرمسار دستگير شدند. متهمان فقر مالي ناشي از اعتياد را عامل ارتكاب سرقت ها اعلام كردند.

 



هواي ايستگاه هاي آزادي و استانداري همچنان در شرايط ناسالم است

مدير مركز پايش آلودگي هواي محيط زيست استان تهران اعلام كرد: هواي ايستگاه هاي آزادي و استانداري همچنان در شرايط ناسالم قرار دارد.
سيدامير وحدتي درباره وضعيت هواي تهران گفت: با توجه به اطلاعات ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا محيط زيست و شهرداري، ايستگاه هاي آزادي و استانداري همچنان در شرايط ناسالم قرار دارند.
وي با بيان اين كه ميزان شاخص آلايندگي مونوكسيدكربن در اين 2 ايستگاه بالا است، اظهار داشت: مونوكسيدكربن در استانداري 153ppm و آزادي 185ppm است.
مدير مركز پايش آلودگي هوا محيط زيست استان تهران به فارس گفت: در مجموع ميانگين شاخص هاي آلايندگي در همه ايستگاه ها در شرايط ناسالم است؛ اما توصيه مي شود، كودكان، سالمندان و بيماران قلبي از تردد در مناطقي كه هواي آلوده دارند، خودداري كنند.

 



اهداي اعضاي بدن يك مرگ مغزي به 4 بيمار نيازمند در قائم شهر

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
در اقدامي ايثارگرانه خانواده يك تصادفي مرگ مغزي در قائم شهر اعضاي حياتي عزيزشان را به چهار بيمار نيازمند اهدا كردند.
مرحوم حاج سيد مهدي كاظمي 58 ساله اهل و ساكن روستاي آهنگر كلانوكنده كا شهرستان قائم شهر كه در مسير رفتن به مراسم هيئت ابوالفضل با دوچرخه در شانه خاكي جاده اصلي جويبار به قائم شهر در حركت بود با يك دستگاه موتورسيكلت تصادف مي كند و به دليل شدت برخورد، نامبرده دچار مرگ مغزي شد.
سيدابوالقاسم كاظمي فرزند ارشد حاج سيدمهدي كاظمي در مصاحبه با خبرنگار كيهان گفت: به دنبال انتقال پدرم به بيمارستان ولي عصر قائم شهر و آگاهي و اطمينان از مرگ مغزي با مشورت اعضاي خانواده تصميم گرفتيم از آنجا كه ابوي ما از خيران و نيك انديشان و محبان اهل بيت(ع) بود با اهداي اعضاي وي به 4 بيمار، چهار انسان همنوع نيازمند نيز به زندگي عادي و طبيعي خود بازگردند.
وي افزود با هماهنگي هاي به عمل آمده از سوي بيمارستان ولي عصر «عج» قائم شهر با مركز بيمارستاني و پيوند مسيح دانشوري تهران، آمبولانسي ويژه از تهران به قائم شهر اعزام و پس از انجام مراحل قانوني و اخذ رضايت و تعهد از خانواده، مصدوم به تهران منتقل و پس از اقدامات پزشكي و عمل جراحي «قلب، كبد و دو كليه» از بدنش خارج و براي اهدا به چهار بيمار نيازمند تقديم اين مركز بيمارستاني شد.
لازم به ذكر است پيكر مرحوم حاج سيدمهدي كاظمي طي تشريفات خاص و انجام آئين باشكوه تشييع و با حضور مردم متدين و قدرشناس منطقه در آرامگاه روستاي آهنگر كلانوكنده كا قائم شهر به خاك سپرده شد.

 



هواي تهران صاف تا كمي ابري است

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: وضعيت هواي استان تهران طي 24ساعت آينده صاف تا كمي ابري در پاره اي نقاط غبار محلي پيش بيني مي شود.
طبق اعلام سازمان هواشناسي كشور، بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر اين مطلب است كه به تدريج با نفوذ زبانه كم فشار، دماي هوا در نيمه شمالي كشور افزايش خواهد يافت و افزايش دما در سواحل درياي خزر محسوس بوده و با وزش باد گرم همراه خواهد بود.
همچنين تا اواخر هفته جاري در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت كشور افزايش آلاينده هاي جوي دور از انتظار نيست.
طي ديروز و امروز به علت نفوذ جريانات گرم جنوبي وزش باد نسبتا گرم در استان هاي حاشيه درياي خزر پيش بيني مي شود؛ سه شنبه با گذر موجي در شمال غرب كشور رشد ابر و بارش پراكنده رخ خواهد داد.
بنابراين گزارش، وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده صاف تا كمي ابري در پاره اي نقاط غبار محلي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 13+ و 5+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان خراسان رضوي طي 24ساعت آينده صاف تا كمي ابري پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 2+ و 4- درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس طي 24 ساعت آينده صاف پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 16+ و 3+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



حكم بازداشت قاضي صدام صادر شد

حكم بازداشت قاضي اي كه «صدام حسين» و برخي از خويشاوندان وي را محكوم كرده بود، صادر شد.
ريانووستي نوشت: «محمد العريبي» در دادگاه هاي رسيدگي به پرونده نسل كشي كردها طي عمليات «الانفال» و سركوبسازي شورش شيعيان در جنوب عراق در سال 1991قاضي ارشد بود.
آنطور كه رسانه هاي عراقي اطلاع مي دهند، حكم بازداشت اين قاضي براساس همان بند از قانون، يعني جنايت عليه بشريت، صادر شد كه دادگاه با قضاوت العريبي صدام حسين و برخي از همدستان او را به بالاترين مجازات محكوم كرده بود.آنطور كه معلوم شد، العريبي در زمان صدام محقق دادگاه در دپارتمان امنيت استان جنوبي الديوانيه بود. امضاي او بر پاي سند بازداشت و اعدام 12 نفر از اپوزيسيونرهاي رژيم سرنگون شده از شركت كنندگان در شورش شيعيان، يعني «انتفاضه شعبانيه» در سال 1991 قرار دارد. روز بعد از آن سر همه آنها قطع شد. در دوره حكومت صدام حسين، محققين دادگاه در استان ها بدون اطلاع و تاييد نيروهاي امنيتي عراق منصوب نمي شدند كه رياست آنها را قصي، پسر صدام بر عهده داشت. يك منبع قضايي عراقي كه نخواست نامش فاش شود به «ريا نووستي» گفت كه اين بدين معناست كه العريبي هنگامي كه در دادگاه عالي جزايي عراق به مقام قضاوت منصوب شد و اعضاي رژيم سابق صدام را محكوم كرد، اطلاعات دروغ داده بود كه اين نيز طبق قانون مجازات دارد. همه قضات دادگاه عالي جزايي متعهد بودند كه كتباً تاكيد كنند عضو حزب بعث نبودند و ارتباطي نيزبا نيروهاي امنيتي رژيم سابق نداشتند.تحت پيگرد قرار گرفتن قاضي ارشد سابق مي تواند تاثيري منفي بر وجهه و اعتبار دادگاهي داشته باشد كه صدام و شش همدست او در پرونده الانفال و 15عضو رژيم سابق را براساس پرونده سركوب شورش در جنوب عراق در سال 1991 محكوم كرد. قاضي العريبي شهرت پيدا كرده بود كه در اولين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده الانفال كه با قضاوت وي برگزار شد، متهم اصلي را از سالن دادگاه خارج كرد. اما پيش از آنكه متهم را بيرون ببرند، صدام حسين به قاضي ارشد گفت كه پدر وي (قاضي) را مي شناسد. صدام گفته بود: «تا قبل از اشغال، پدر تو مامور نيروي امنيتي بود.» روزنامه عراقي «الدستور» اطلاع مي دهد كه بلافاصله پس از صدور حكم بازداشت وي، العريبي از عراق گريخت. در اين گزارش گفته مي شود كه روز پنجشنبه هفته گذشته، او را در فرودگاه بين المللي بغداد ديدند. در همان زمان از آنجا دو پرواز وجود داشت كه يكي به تهران و ديگري به اربيل در منطقه خودمختار كردستان بود كه او مي توانست از آنجا به خارج از كشور برود.

 



شكستن ركورد در دماي 10 درجه زير صفر

يك مرد 53 ساله اهل «چين» با خوابيدن زير تلي از برف و در دماي منفي 10 درجه سانتيگراد ركورد جديدي را براي خود به ثبت رساند.
«چن كي پي» كه 53 سال دارد، روز گذشته درحالي كه ده ها نفر او را تشويق مي كردند، در دماي منفي 10 درجه سانتيگراد زير تلي از برف دراز كشيد و موفق شد نام خود را به عنوان مرد يخي در كتاب ركوردهاي گينس به ثبت برساند.اين مرد ميانسال چيني در مصاحبه اي با خبرگزاري شينهوا تصريح كرد: از كودكي هميشه در زمستان بدون لباس از منزل خارج مي شدم و در هواي برفي بازي مي كردم، در آرزوي اين بودم كه روزي ركوردي را با برف از آن خود كنم.به همين دليل طي سه سال تمرين موفق شدم بدنم را بيش از پيش با برف و سرما مطابقت دهم، تا اين كه روز گذشته در منطقه كوهستاني «مودان جيانگ» در شمال شرق اين كشور پس از اين كه چندين سطل آب يخ بر روي خودم ريختم. زير تلي از برف دراز كشيده و با اين حال ركورد جديدي را در كتاب ركوردهاي گينس به نام خود به ثبت رساندم.

 



فرودگاه هاي آمريكا سرطان زاست

پايگاه اينترنتي نيويورك تايمز در گزارشي نوشت به كارگيري گسترده پرتوهاي ايكس براي اسكن كردن بدن مسافران در فرودگاه هاي آمريكا موجب سرطان مي شود.
پايگاه اينترنتي نيويورك تايمز در گزارشي نوشت به كارگيري گسترده پرتوهاي ايكس براي اسكن كردن بدن مسافران در فرودگاه هاي آمريكا موجب سرطان مي شود.اين موضوع باعث شدت يافتن بحث درباره سلامت ميليونها مسافري شد كه در معرض پرتوهاي ايكس قرار مي گيرند، پرتوهايي كه كارشناسان معتقدند موجب افزايش مرگ و مير بر اثر سرطان خواهد شد. كارشناسان مي گويند اگر چه پرتوي ايكسي كه به بدن يك مسافر براي رديابي سلاح يا بمب تابانده مي شود خيلي كمتر از ميزاني است كه در دندانپزشكي مورد استفاده قرار مي گيرد ولي به دليل آن كه اين پرتوها هر روز براي بازرسي هزاران يا ميليونها مسافر استفاده مي شود ميزان آن رفته رفته زياد مي شود و ويژگي سرطانزايي پيدا مي كند.از طرف ديگر گفته مي شود دستگاه هاي موجود در فرودگاه ها پرتوهاي غيرقطبي ساطع مي كنند كه سرطانزا نيستند در حالي كه دستگاه هاي جديد پرتوهاي قطبي شده مي تابانند. كنگره آمريكا با تامين بودجه براي استقرار چهارصد و پنجاه عدد از دستگاههاي جديد اسكنر در فرودگاه هاي اين كشور موافقت كرده است.از اين دستگاه سالها در زندان ها و نيروگاه هاي هسته اي و جاهايي كه براي كشف سلاح مورد بازرسي قرار مي گرفتند استفاده مي شده است. انگليس نيز قرار است تعدادي از دستگاه هاي جديد را در فرودگاه هاي خود بكارگيرد ولي فرانسه و ايتاليا قصد دارند از دستگاه هاي قبلي كه پرتوهاي غيرقطبي ايكس ساطع مي كنند استفاده كنند.شوراي ملي سنجش و حفاظت در برابر پرتوها در آمريكا سرطان زايي دستگاه هاي جديد اسكنر را كه قرار است در فرودگاه هاي آمريكا به كار گرفته شوند در گزارشي در سال 2002 تاييد كرده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14