(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 26 دي 1388- شماره 19560
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت علي محمدي
 
آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: مناظرات نبايد احساسي و شعاري باشد
تشييع پيكر استاد شهيد بر دوش مردم قدرشناس تهران
وزارت كشور تاكيد كرد الزام دستگاه ها به اختصاص 20 دقيقه از وقت روزانه به نماز
توقف روند خصوصي سازي خدمات پرستاري در بيمارستان هاي كشور
وزير مسكن و شهرسازي خبر داد پي ريزي 175 هزار واحد مسكوني در كشور
محكوميت ترور دانشمند هسته اي ايران توسط امامان جمعه تشيع و تسنن
امام جمعه قم: مدعيان مبارزه با تروريسم در عراق و افغانستان دانشمند ما را شهيد كردند
ميرتاج الديني: به دليل مصرف بي رويه بايد گاز بخريم
اخبار ادبي و هنري



پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت علي محمدي
دشمن درصدد ضربه زدن به جهاد علمي كشور است

حضرت آيت الله خامنه اي در پيامي شهادت استاد دانشمند دكتر مسعود علي محمدي را تسليت گفتند و انگيزه دشمنان جمهوري اسلامي را از ترور اين دانشمند ايراني ضربه زدن به حركت و جهاد علمي كشور خواندند.
متن پيام به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
شهادت استاد دانشمند مرحوم آقاي دكتر مسعود علي محمدي رضوان الله عليه را به مادر و همسر و خاندان گراميش و به همه دوستان و شاگردان و همكارانش تبريك و تسليت عرض مي كنم.
دست جنايتكاري كه اين ضايعه را آفريد، انگيزه دشمنان جمهوري اسلامي را كه ضربه زدن به حركت و جهاد علمي كشور است افشاء و برملا كرد. بي گمان همت دانشمندان و استادان و دانش پژوهان كشور به رغم دشمن اين انگيزه خباثت آلود را ناكام خواهد گذاشت.
علو درجات آن شهيد سعيد و صبر و اجر بازماندگان را از خداوند متعال مسئلت مي كنم.
سيدعلي خامنه اي
25 دي ماه 1388

 



آيت الله امامي كاشاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران: مناظرات نبايد احساسي و شعاري باشد

سرويس فرهنگ و معارف-
خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به سوء استفاده دشمن از فضاي داخلي كشور و برخي منازعات با توصيه به مباحث علمي و اخلاقي گفت: بايد از برخوردهاي تند و بي ربط و زشت پرهيز كرد و اگر مناظره هم قرار است انجام شود بايد مستدل و علمي باشد، نه احساسي و شعاري.
آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه تهران ضمن تبريك و تسليت شهادت استاد فيزيك دانشگاه تهران افزود: شهادت ها و جنايت هايي كه دشمن انجام مي دهد همواره براي اين كشور موجب تكامل بوده است. وي با اشاره به اين حادثه تروريستي تصريح كرد: دانشمند و استاد عزيز و گرانقدر دانشگاه، شهيد دكتر علي محمدي به دست عوامل استكبار جهاني به شهادت رسيد و اميدوارم اين حادثه موجب كمال و ترقي بيشتر شود. وي خطاب به دانشگاهيان گفت: دانشگاهيان ما بدانند دشمن چه نقاطي از كشور را نشانه مي رود و به علم، كلاس و درس اهميت دهند و بدانند دشمن، دشمن علم، تكنولوژي، صنعت و ارزشهاي كشور است و مسأله انرژي هسته اي هم كه يك كار علمي است، بهانه اي براي استكبار جهاني است.
وي در ادامه از حضور مردم ايران در راهپيمايي روز نهم دي تشكر كرد و گفت: اين راهپيمايي براي خنثي كردن توطئه ها و حرف ها و شعارهايي بود كه در روز عاشورا داده شد. اين حركت عبادت است؛ عبادتي كه خيلي قيمت دارد؛ گرچه انسان فكر مي كند عبادت فقط نماز و روزه است، ولي نگه داشتن انقلاب، نظام و حمايت از نظام بسيار مهم است؛ اين شيوه اي است كه امام(ره) داشت و در مواقع مختلف دستور مي داد مردم به خيابان ها بريزند. امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به آيات پاياني سوره مباركه نحل اظهار كرد: خداوند به پيامبر مي فرمايد مردم را با سه چيز به حق دعوت كن؛ حكمت، موعظه و اگر استدلال و موعظه كافي نبود، با جدال روبرو شويد.
وي در همين زمينه با اشاره به اينكه جدال يعني منازعه، گفت وگو و مناظره اضافه كرد: مناظره سه نوع است؛ اول مناظره اي كه خوب نيست، دوم مناظره حسن؛ يعني خوب و سوم مناظره احسن؛ يعني مناظره اي كه بهتر است.
امامي كاشاني با بيان اين كه قرآن به جدال حسن راضي نيست و مي فرمايد جدال بايد احسن باشد تأكيد كرد: اگر جدال، قدري هم مشكل داشته باشد، اصل بحث را خراب مي كند و خواص بايد به اين مسأله توجه كنند، اين مسأله خطاب به وزرا، نمايندگان، مسئولان، قضات، خطبا، فرهيختگان و تمام كساني است كه مي توانند جامعه را پيش ببرند.
وي با تأكيد بر اين كه بايد به گونه اي بحث كرد كه طرف مقابل مجاب شود و حرف را بپذيرد، تصريح كرد: اگر جدال، حسن نباشد بحث خراب مي شود و اگر حسن بود و احسن نبود، باز هم بحث خراب خواهد شد. اگر بخواهيم جريان اخير و مسأله روز عاشورا را باز كنيم چطور مي توانيم تحليل كنيم كه طرف مقابل بپذيرد و با چه بياني مي توان اين مسائل را مطرح كرد؟ عبارات و كلمات مفرط، افراط گري يا تفريط گري زياد است، ولي نكته مهم اينجاست كه چگونه بايد بيان كرد. عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: روزنامه نويسان بايد به اين مسأله احسن بنگرند و مناظره كنندگان در صدا و سيما و خود صدا و سيما هم بايد ببيند اين تشكيلات دستگاهي است كه مي خواهد فرهنگ دين را بيان كند و بداند چه كساني و چطور بايد بيايند و حرف بزنند.
امامي كاشاني در ادامه خطاب به جوانان در خصوص تشخيص خط باطل گفت: چه بسا كساني كه در خيابان ها هم حركت مي كنند ولي نمي دانند خط شان باطل است و يك باره چشم باز مي كنند و مي بينند در برابر شعارهايي كه در مقابل قانون اساسي و اصل ولايت فقيه كه ضامن تمام اصول قانون است، قرار گرفته اند.
وي با بيان اين كه اين درست نيست بگويند ما به خيابان مي رويم و به اين مسائل هم كاري نداريم، گفت: وقتي مسافران، سوار يك هواپيما مي شوند بايد بدانند همه مسائل حساب شده و مقصد مشخص است. يك هواپيما گارد حفاظت دارد و اگر اين ها نباشند يك عده هواپيماربا، هواپيما را به مقصد ديگري مي برند و يك باره در كشور دشمن و بيگانه فرود مي آورند.
امام جمعه موقت تهران اضافه كرد: وقتي بنا باشد حركتي شود در اين حركت افرادي وارد شوند كه جمع عظيم مسافر را به كشور بيگانه ببرند، با وجود اين كه اين جمع دلشان نمي خواهد در كشور دشمن باشند، دشمن اين طور كشور را احاطه كرده است و به هر راه و عنوان مي خواهد عليه اين كشور اقدام كند؛ بنابراين فرزندان ما بايد توجه كنند پياده روي و گوشه و كنار خيابان به اين عنوان راه رفتن اين نتيجه را دارد كه هواپيماربا شما را به كشور دشمن مي برد و اين مسأله را در روز عاشورا ديديم.
عضو مجلس خبرگان رهبري با توصيه به اينكه برخوردها را علمي و اخلاقي كنيد، تصريح كرد: از اين برخوردهاي تند و بي ربط و زشت بيرون بياييد كه وقتي در دنيا مطرح مي شود، دشمن از آن سوء استفاده مي كند، اگر مناظره هم قرار است انجام شود بايد مستدل و علمي باشد، نه احساسي و شعاري. امامي كاشاني افزود: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند، مناظره بايد باشد و بحث ها به دانشگاه ها و صدا و سيما بيايد و اين مسأله بسيار هم بجاست. وي با اشاره به بيان رهبر معظم انقلاب در خصوص جذب اكثر و دفع اقل تأكيد كرد: به اين كلمات و حرف ها و ارشادها بايد واقعاً توجه كرد.
امامي كاشاني با بيان اين كه بايد شرايط دنيا و دشمنان را نيز مدنظر داشت، گفت: بايد در جهت كمال كشور حرف بزنيم، نقص ها را بگوييم و آنها هم بپذيرند. اين ها بايد منصفانه و مستدل گفته شود و اين همان چيزي است كه اسلام تأكيد مي كند.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اسماءالحسني گفت: يكي از اسماء خدا، رحيم است و خداي متعال متصف به ارحم الراحمين است، رحمت، بحث وسيعي است كه در خطبه هاي مختلف بايد ابعاد آن را توضيح دهم. وي افزود: رحمت، عامل اصلي تكامل است. اين يك بحث عملي است و همه عالم در رحمت خداست و انسان هم موجودي است كه بايد اين رحمت را در تمام امور داشته باشد.
معيار حقانيت خواص در گرو تبعيت از محوريت حق است
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: اگر رضايت امام براي ياران و پيروانش شرط لازم است، ولي شرط كافي، رضايت رهبري بعد از امام است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخنان پيش از خطبه هاي نماز جمعه تهران، با اشاره به اينكه تمامي انقلاب هاي توحيدي در تاريخ به لحاظ عمق و گستره آن ها با انواع فتنه ها مواجه بوده و هستند، به نمونه هايي در انقلاب حضرت موسي(ع) و انقلاب صدر اسلام اشاره كرد و گفت: در صدر اسلام، چه در زمان پيامبر و چه بعد از رحلت ايشان، انقلاب دچار فتنه هايي شد كه از جمله اينها مي توان به فتنه مسجد ضرار، فتنه قتل عثمان و جايگزيني شورايي به جاي جايگزيني الهي جانشين پيامبر اشاره كرد.
سعيدي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران نيز از اين قاعده مستثني نيست، اظهار داشت: در طول اين 30 سال، انقلاب با فتنه هاي ريز و درشتي مانند فتنه جريان ليبرال، ملي گراها، نهضت آزادي، جبهه ملي، جنگ تحميلي، فتنه بني صدر و منافقين و نيز فتنه بيت قائم مقام رهبري در زمان حضرت امام راحل و يا فتنه جريان سكولار و ليبرال در دوره اصلاحات و فتنه اخير كه تركيبي از جريان اشرافي گري و قدرت طلب را شامل مي شد رو به رو گرديد. وي با تأكيد بر اينكه دنياي استكبار در پشت صحنه، اين فتنه ها را هدايت مي كند، خاطرنشان كرد: گاهي فتنه، سياسي و گاهي امنيتي و اجتماعي است. گاهي فتنه آشكار است مانند جنگ تحميلي، گاهي فتنه نيمه پنهان است كه با بررسي و شناسايي مي توان به وجود آن پي برد اما گاهي فتنه پيچيده و پنهان است. نماينده ولي فقيه در سپاه با بيان اينكه اگر ملت ها در تشخيص فتنه و عقبه آن ناتوان باشند، مغلوب آن خواهند شد، تصريح كرد: ملت بني اسرائيل و مسلمانان صدر اسلام دچار اين عدم تشخيص شدند و انقلاب منحرف شد و اگر ائمه اطهار نبودند حتي استخوان اسلام نيز خاكستر شده و بر باد مي رفت هر چند ائمه اطهار در اين زمينه هزينه زيادي مانند حادثه عاشورا دادند.
سعيدي ايمان و تقوا و بصيرت و بينش سياسي را از جمله عوامل برون رفت از فتنه دانست و گفت: با مطالعه تاريخ مي فهميم كه بيشترين انحراف ها به دليل نبودن حداقل يكي از اين دو عامل بوده است. وي شناخت و تبعيت از محوريت حق را از مهمترين مألفه هاي بصيرت دانست و خاطرنشان كرد: در زمان پيامبر، ايشان محور حق بود بعد از رحلت وي امير المأمنين و فرزندانش محوريت حق شدند اما امروز كه امام عصر(عج) به لحاظ فيزيكي در ميان مردم نيست ولي فقيه محور حق است كه به نيابت از امام زمان(عج) اداره امور مسلمين را برعهده دارد و تنها راه نجات نيز شناخت و تبعيت از اين محور حق است.
نماينده ولي فقيه با بيان اينكه اشتباه خواص در تاريخ اين بود كه يا محوريت حق را نشناختند و يا از آن تبعيت نكردند، تصريح كرد: حتي معيار حقانيت خواص هم در گرو تبعيت از محوريت حق است.
سعيدي با بيان اين مطلب كه ياران امام راحل چه در حيات ايشان و چه پس از ايشان محترم هستند، گفت: بايد توجه داشت كه تنها يار امام بودن كافي نيست و اگر رضايت امام براي ياران و پيروانش شرط لازم است ولي شرط كافي، رضايت رهبري بعد از امام است.
وي جبهه شناسي را از ديگر مألفه هاي بصيرت دانست و افزود: گاهي يك جبهه در پيش روي انسان است ولي در برخي از مواقع، فرد با چندين جبهه رو به رو مي شود كه اگر در جبهه حق قرار نگيرد و يا نسبت به آن بي تفاوت باشد، در جبهه باطل خواهد بود. نماينده ولي فقيه در سپاه، جريان شناسي را از ديگر مألفه ها در ايجاد بصيرت خواند و افزود: در طول تاريخ شاهد بوديم كه هزاران جريان بدلي ساخته شد تا جريان حق براي مردم گم شود.
سعيدي ادامه داد: امروز برخي به اشتباه فكر مي كنند دعوا بين دو نفر و يا بين دو حزب است. اما بايد توجه داشته باشيم كه امروز جريان قدرت طلب و اشرافي به همراه سلطنت طلب ها و منافقين و در رأس آنها استكبار جهاني، در مقابل انقلاب اسلامي قرار گرفته و اين يك صف بندي بين دو كانديدا نيست اما متأسفانه وقتي انسان حوزه ها را تشخيص نمي دهد در موضع گيري نيز اشتباه مي كند. وي شخصيت گرايي را از جمله موانع ايجاد بصيرت دانست و گفت: وابستگي به اشخاص موجب مي شود كه اگر كسي به واسطه فردي وارد جبهه حق و انقلاب شد با چپ شدن او نيز چپ مي كند، در حالي كه بايد همواره محور حق را مد نظر داشت و از شخصيت گرايي پرهيز كرد.

 



با شعارهاي «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر اسرائيل» انجام شد
تشييع پيكر استاد شهيد بر دوش مردم قدرشناس تهران

پيكر دكتر علي محمدي استاد دانشگاه تهران در ميان حزن و اندوه مردم انقلابي تشييع و در امامزاده علي اكبر(ع) چيذر به خاك سپرده شد.
پيكر اين استاد متعهد و انقلابي كه هفته گذشته به دست عوامل آمريكا و اسرائيل ترور شد صبح روز پنج شنبه از مقابل منزلش و با حضور جمع كثيري از آحاد امت انقلابي، مسئولان سياسي و علمي كشور، همكاران و اعضاي خانواده وي تشييع شد.
در مراسم تشييع آن شهيد انبوه مردم با سر دادن شعارهايي همچون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل و انگليس، مرگ بر منافق و انرژي هسته اي حق مسلم ماست، خشم و انزجار خود را از عوامل استكبار و سران فتنه اعلام كردند. همچنين در اين مراسم در حالي كه انبوه جمعيت از محل خانه آن شهيد در قيطريه به سوي امامزاده علي اكبر(ع) چيذر در حركت بود، گروه موزيك ارتش پيشاپيش جمعيت عزادار مارش عزا مي نواخت.
عكاسان و فيلمبرداران شبكه هاي داخلي و خارجي نيز از فراز ديوارهاي اطراف امامزاده مشغول پوشش تصويري برنامه بودند.
حاضرين در مراسم پلاكاردهايي با مضمون ترور نشانه ضعف آمريكاست، مرگ بر منافقين كوردل را به همراه پرچمهاي يا حسين و يا ابوالفضل حمل مي كردند. قبل از دفن شهيد نماز ميت به امامت حجت الاسلام شمس الدين رئيس اوقاف شهرستان شميرانات با حضور مردم و مسئولان در محوطه بيروني امامزاده خوانده شد.
محل دفن شهيد از قبل آماده شده بود و پرچمهاي سه رنگ جمهوري اسلامي و يا حسين(ع) نيز در اطراف محل دفن مشاهد مي شد، قبل از ورود پيكر شهيد علي محمدي مادر وي با ويلچر به داخل محوطه انتقال يافت.
در هنگام دفن پيكر شهيد علي محمدي صداي گريه و شعارهاي «يا حسين، الله اكبر و لااله الاالله، ابوالفضل علمدار منافقين رو بردار» از اطراف شنيده مي شد و مجري مراسم اعلام كرد امروز علي محمدي مهمان 700 شهيد هم رزم خود است و امروز اين به خاك خفتگان پذيراي ميهمان خود هستند. بسياري از همكاران و دانشجويان اين استاد در گوشه و كنار امامزاده به آرامي اشك مي ريختند.
پس از دفن پيكر شهيد علي محمدي نوحه سراي مجلس اقدام به نوحه سرايي و قرائت زيارت عاشورا كرد كه چشمهاي حاضرين را باراني ساخت.
يكي از بستگان نزديك وي در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: او فردي ساكت و آرام بود و در تمامي عمرش هدفي جز درس خواندن و پيشرفت كشور نداشت. وي از مسئولان دولتي خواست براي جلوگيري از تكرار چنين حوادثي، براي حفظ امنيت اين دست از دانشمندان كشور اقدامي عاجل انجام دهند.
يك استاد دانشكده ادبيات تهران نيز با اشاره به ترور دكتر علي محمدي گفت: اين كار قطعا از سوي استكبار جهاني هدايت شده است، اساتيد ما بايد هوشيار باشند و دولت نيز شرايطي را براي حفظ امنيت اين عده فراهم كند.
يكي ديگر از حاضرين در مراسم گفت: اين كار شايد ادامه پيدا كند، مسئولان بايد مسئله را با قدرت پيگيري و عوامل حادثه را شناسايي كنند، ما از خون اين شهيد نمي گذريم.
مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران روز سه شنبه بر اثر انفجار بمب در مقابل منزل خود به شهادت رسيده بود.
شهادت علي محمدي ، مردم را
در پيگيري اقتدار علمي كشور استوارتر كرد
دكتر كامران دانشجو تاكيد كرد كه شهادت استاد مسعود علي محمدي سبب مي شود كه مردم محكم تر و استوارتر از گذشته مسيرعلمي و اقتدار كشور را دنبال كنند.
وزير علوم،تحقيقات و فناوري در ديدار با خانواده دكتر مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران كه درحادثه تروريستي قيطريه تهران به شهادت رسيد، اظهار داشت: شهادت استاد علي محمدي سبب مي شود راهي را كه ايشان درمسير پيشرفت علم و دانش در كشور داشت، با جديت بيشتري پيگيري كنيم.
دراين ديدار كه روز پنجشنبه انجام شد، وي افزود: دنيا بداند كه مردم، دانشگاهيان، اساتيد و دانشجويان ما در قبال اين مسائل و اتفاقات، هرگز پايشان نخواهد لرزيد و محكم تر و استوارتر از گذشته، مسير علمي، استقلال و اقتدار كشور را دنبال خواهند كرد.

 



وزارت كشور تاكيد كرد الزام دستگاه ها به اختصاص 20 دقيقه از وقت روزانه به نماز

ساري-خبرنگار كيهان:
تمامي دستگاه ها و ادارات دولتي بايد 20 دقيقه از وقت اداري روزانه را در وقت اذان به اقامه نماز اختصاص دهند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار مازندران با اعلام اين خبردر جلسه شوراي اقامه نماز استان افزود: وزارت كشور اين مهم را ابلاغ كرده است.
احمد جمشيدي با اشاره به ضرورت پرداختن جدي مسئولان به فرهنگ نماز افزود: ترويج فرهنگ نماز نيازمند صدور بخشنامه نيست ولي بسترهاي آن بايد مهيا شود.
وي گفت: مديران مي توانند از محل نيم درصد بودجه فرهنگي دستگاهها به گسترش فرهنگ معنوي نماز اهتمام بورزند.
وي با انتقاد از وضعيت نامطلوب برخي نمازخانه ها در ادارات و دستگاه ها گفت: وضعيت نمازخانه ها بايد بگونه اي شاداب و با نشاط باشد كه افراد براي حضور در آن ها ترغيب شوند. جمشيدي خاطرنشان كرد: در سايه توجه به فرهنگ نماز بسياري از مشكلات رفتاري و اجتماعي در جامعه سامان خواهد يافت.

 



رئيس سازمان نظام پرستاري ايران خبر داد
توقف روند خصوصي سازي خدمات پرستاري در بيمارستان هاي كشور

ساري- خبرنگاركيهان:
بزودي با عملياتي شدن لايحه بهره وري كاركنان بهداشت و درمان سطح خدمات بهداشتي در كشور ارتقا خواهد يافت.
«غضنفر ميرزابيگي» رئيس سازمان نظام پرستاري كشور با اعلام اين خبر در مازندران افزود: همچنين با تدوين و تصويب آيين نامه ارتقاي بهره وري نيروهاي باليني بيمارستاني در هيئت دولت مشكلات شاغلان حرفه پرستاري مرتفع خواهد شد.
وي از تغيير قريب الوقوع فرم لباس پرستاران در كشور خبر داد و افزود: تغيير لباس فرم پرستاري در دستور كار قرار گرفت كه اين كار با نظر پرستاران عملياتي مي شود.
«ميرزابيگي» از عضويت 90 هزار پرستار كشور در اين سازمان خبر داد و يادآور شد: امسال 2 هزار و500 نفر از پرستاران در آزمون هاي استخدامي دانشگاههاي علوم پزشكي در كشور پذيرش شده اند.
به گفته وي در راستاي حرفه اي شدن شغل پرستاري بزودي آموزش هاي ضمن خدمت پرستاران در مناطق مختلف كشور برگزار خواهد شد.
وي استاندارد ساعت كار پرستاران را در هفته 5/34 تا
5/36 ساعت ذكر كرد و افزود: با هدف اجراي اين استاندارد بزودي لايحه كاهش ساعات كار پرستاران تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.
اين مقام مسئول از شناسايي 150مورد از مطالبات واقعي پرستاران خبر داد و افزود: با پيگيريهاي انجام شده تاكنون 64 مورد از اين مطالبات عملياتي شده است.
«ميرزابيگي» گفت: با همكاري موثر دولت واگذاري خدمات پرستاري به بخش خصوصي در مراكز درماني و بيمارستاني كشور متوقف شده است.
وي خاطرنشان كرد: با هدف تشويق پرستاران ساعي و خلاق سالانه 200پرستار نمونه كشور به حج اعزام مي شوند.

 



وزير مسكن و شهرسازي خبر داد پي ريزي 175 هزار واحد مسكوني در كشور

وزير مسكن و شهرسازي گفت: زيرسازي و پي ريزي 175 هزار واحد مسكوني در كشور ريخته شد.
به گزارش ايرنا، «علي نيكزاد» عصر پنجشنبه در مراسم توديع و معارفه رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان اصفهان با بيان اينكه هم اكنون مشكل تسهيلات بانكي نداريم، افزود: وزارت مسكن علاوه بر ساخت مسكن مهر و با حمايت دولت ساخت 200 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي را مديريت مي كند كه تاكنون 150 هزار نفر به بانك معرفي شدند و 140 هزار نفر هم تسهيلات خود را دريافت كردند.
وي اظهارداشت: دولت سياست اختصاص زمين رايگان را به منظور تامين سريع مطالبات مردم در بخش مسكن، انجام داد.
وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه احداث مسكن، نقش اساسي در رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال دارد، گفت: شعار دولت دهم تامين اشتغال و مسكن است.
وي با اشاره به اينكه وزارت مسكن به تنهايي نمي تواند اين بخش را ساماندهي كند، گفت: بدون همكاري و كمك سازمان مديريت شهري، سازمان نظام مهندسي و انبوه سازان امكان حل مشكلات بخش مسكن وجود ندارد.
نيكزاد بر حمايت وزارتخانه متبوعش از صنعتي سازي مسكن در كشور تاكيد كرد و گفت: در شهرها حدود 6 هزار انبوه ساز وجود دارد كه اگر آنها سالي 100 واحد مسكوني بسازند، مشكل مسكن حل خواهد شد.

 



محكوميت ترور دانشمند هسته اي ايران توسط امامان جمعه تشيع و تسنن

امامان جمعه و علماي شيعه و اهل تسنن شهرهاي جنوبي استان آذربايجان غربي و شهرستان خاش واقع در استان سيستان و بلوچستان به شهادت رساندن دانشمند هسته اي ايران را محكوم كردند.
به گزارش ايرنا امام جمعه اهل تسنن مهاباد با اشاره به ترور دكتر مسعود علي محمدي گفت: اين ترور تنها در فضاي فتنه و ناامني صورت گرفته است و بايد با زمينه سازان و عاملان آن به شدت برخورد شود.
ماموستا قادر سهرابي افزود: انجام ترور و سكوت حمايت گونه دولت هاي غربي نشان دهنده همدستي استكبار جهاني است و آنها بايد بدانند ملت ايران با ادامه راه فرزندان خود پاسخ اين گستاخي ها را در زمان مناسبي خواهد داد.
امام جمعه تكاب نيز اظهار داشت: ترور اين دانشمند ايراني نتيجه زبوني و درماندگي دشمنان ملت ايران در برابر رشد و جهش علمي جوانان اين كشور بود.
حجت الاسلام والمسلمين علي مرادي گفت: اساتيد دانشگاه ها طبق فرموده رهبر معظم انقلاب فرماندهان جنگ نرم هستند و دشمنان انقلاب اسلامي نشان دادند كه در برابر فرزندان اين ملت كاري جز تسليم نخواهند داشت.
امام جمعه اهل تسنن تكاب هم گفت: دشمنان با تكيه بر خيال پردازي هاي خام خود فكر مي كنند با ترور يك دانشمند و خدمتگزار ملت ايران در عرصه علمي خللي در اراده آنان به وجود خواهد آمد.
ماموستا سعيد عثمان حسيني افزود: دانشجويان و اساتيد دانشگاه ها با حضور گسترده خود در روز پر حماسه 9 دي موجب نااميدي دشمنان و معاندين انقلاب از دانشگاه ها شده و ترور اين استاد دانشگاه خون تازه اي در رگ ها و كالبد دانشگاه ها و مراكز علمي تزريق كرد.
امام جمعه اهل تسنن اشنويه گفت: علما و روحانيون اشنويه با اعلام انزجار و محكوم كردن اين اقدام تروريستي، آن را موجب بيداري مردم ايران اسلامي مي دانند.
ماموستا سيدمصطفي خاتمي افزود: انجام اين اقدام تروريستي در ايران اسلامي بيانگر سرخوردگي سران دولت هاي غربي است. چنين اقدامات تروريستي حيثيت و آبروي سران، دولتمردان غربي و هم پيمانان آنها را در مقابل ملل آزاديخواه جهان بر باد داد.
براساس همين گزارش امامان جمعه تشيع و تسنن، فرمانداري، دانشگاهيان، شوراهاي اسلامي، ادارات و نهادها و ورزشكاران شهرستان خاش با صدور بيانيه هاي جداگانه به شهادت رساندن دكتر مسعود علي محمدي را محكوم كردند و از دستگاه قضايي و نيروهاي امنيتي خواستند با عاملان اين حادثه با قاطعيت برخورد كنند.

 



امام جمعه قم: مدعيان مبارزه با تروريسم در عراق و افغانستان دانشمند ما را شهيد كردند

كساني كه در عراق و افغانستان شعار مبارزه با تروريسم سر مي دهند امروز خود عامل ترور شده اند.
به گزارش ايرنا امام جمعه موقت قم در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ضمن محكوم كردن ترور استاد دانشگاه تهران افزود: اين حركت كور حلقه ديگري از طرح هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي است و اين نشانه قدرت دشمن نيست بلكه نشانه زبوني، بي منطقي و درماندگي آنان است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدهاشم حسيني بوشهري گفت: ملت ايران از حقوق هسته اي خود تاكنون به خوبي دفاع كرده است و چون دشمنان نمي توانند روند حركت رو به جلوي ملت را در اين زمينه كنترل كنند با همكاري سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكا و موساد دست به ترور افراد نخبه مي زنند.
وي همچنين با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت: زمان آن رسيده است كه همه با هم دشمنان اسلام و انقلاب را مايوس كنيم.

 



ميرتاج الديني: به دليل مصرف بي رويه بايد گاز بخريم

معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: بعد از روسيه، ايران دومين كشور گازي جهان است ولي با اين حال به دليل مصرف بي رويه بايد گاز خريداري كنيم.
به گزارش فارس حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا ميرتاج الديني در حاشيه جلسه شوراي اداري شهرستان نهاوند با بيان اين مطلب اظهارداشت: قراردادي با كشور تركمنستان بسته شده كه روزانه 8 ميليون مترمكعب گاز خريداري كنيم كه اين مصرف علاوه بر مصرف سالانه 450 ميليون مترمكعب گاز كشور است.
معاون پارلماني رئيس جمهور گفت: منابع گازي 40 ميليارد دلار براي كشور درآمد دارد كه به صورت يارانه اي و بدون حساب و كتاب توزيع مي شود.
وي افزود: اگر اصلاح الگوي مصرف را به صورت بهينه رعايت كنيم به ميزان 20 ميليارد دلار بودجه كشور است و اين در صورتي است كه مصرف خود را به 250 ميليون مترمكعب برسانيم.
ميرتاج الديني ادامه داد: سالانه بيش از 90 تا 120 هزار ميليارد تومان يارانه براي كالاهاي مختلف توزيع مي شود كه عادلانه نيست و اگر يارانه ها هدفمند توزيع شود مردم از ما مي پرسند چرا تا به حال آن را اجرا نكرده ايم.
وي افزود: مصرف آب سالانه حدود 09/2 ميليارد مترمكعب در بخش شرب و 8/0 ميليارد مترمكعب در بخش شستشو و صنعت و 86 ميليارد مترمكعب در بخش كشاورزي است كه در اين بخش نيز 30 درصد استفاده بي رويه داريم كه اگر قانون هدفمند كردن يارانه ها به درستي اجرا شود جلوي اين مشكل نيز گرفته مي شود.
معاون پارلماني رئيس جمهور درباره تأخير ارائه بودجه 89 به مجلس نيز تصريح كرد: اين تأخير خير و بركات زيادي با خود به همراه داشت و علت آن نيز رايزني نمايندگان مجلس در مورد بودجه استان ها و شهرستان ها بود كه اين بودجه نيز به زودي به مجلس فرستاده مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

انتقاد حاتمي كيا از تصوير غيرواقعي ايران در رسانه هاي خارجي
ابراهيم حاتمي كيا از تصوير تحريف آميز ايران در رسانه هاي خارجي انتقاد كرد.
كارگردان فيلم «آژانس شيشه اي» در مراسم افتتاحيه سومين جشنواره فيلم هاي ايراني در بيروت (پايتخت لبنان) سخنراني كرد و گفت: يكي از نكات قابل توجه در نمايش فيلم هاي ايراني در خارج از كشور، عكس العمل تماشاچيان است نسبت به آنچه در اين فيلم ها از ايران مي بينند و تعارض آن با تصوري است كه از ايران دارند. تصور كشوري عقب مانده، فاقد مظاهر زندگي مدرن، بي فرهنگ و دچار مشكلات كه گاهي اين تصوير بسيار افراطي و تيره و تار است و اين موضوع نشان دهنده تاثيري است كه وسايل ارتباط جمعي و رسانه ها بر افكار عمومي و بر شكل دهي تصورات مردم دارند و همچنين بيانگر هجوم و تبليغ منفي گسترده رسانه اي عليه ايران است.
تاكيد رئيس فرهنگستان هنر بر اثرگذاري هنرمندان
بر تجمعات مردمي
رئيس فرهنگستان هنر بر تاثيرگذاري هنرمندان در شعارهاي مردم در تجمعات و تظاهرات تاكيد كرد.
علي معلم دامغاني در ديدار با رئيس سازمان بسيج هنرمندان توضيح داد: شعور دادن شيوه هاي گوناگوني دارد كه در قالب هاي متنوع هنري ظرفيت آن وجود دارد. بايد از اين ظرفيت ها استفاده كنيم. به طور مثال همين شعارهايي كه در راهپيمايي ها و تجمعات بين مردم داده مي شود يكي از همين راه هاست كه هنرمندان مي توانند اثرگذاري كنند.
وي تصريح كرد: هنر بسيجي هوشيار و به روز است و حيات به روز برايش مهم است.
در پايان اين جلسه مجيد قناديان به نمايندگي از رئيس سازمان بسيج مستضعفين لوح تبريك سردار نقدي را به همراه كارت عضويت بسيجي سازمان بسيج هنرمندان به رئيس جديد فرهنگستان هنر اهدا كرد و از زحمات ساليان متمادي اين هنرمند و انديشمند انقلاب تقدير به عمل آورد.
جشنواره فيلم فجر در 10 استان برگزار مي شود
بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر امسال همزمان با تهران در 10 استان كشور برگزار مي شود.
اين برنامه ريزي در راستاي عدالت محوري، تمركززدايي و گسترش فعاليت هاي فرهنگي و سينمايي در سطح كشور، با توسعه مناسب جغرافيايي جشنواره امكان حضور و مشاركت مردم اقصي نقاط كشور در اين رويداد بين المللي فراهم شده است.
براساس اين گزارش، بيست و هشتمين دوره جشنواره امسال علاوه بر تهران در استان هاي خراسان رضوي، فارس، خراسان جنوبي، گلستان، مازندران، همدان، سيستان و بلوچستان، اصفهان، آذربايجان غربي و خوزستان برگزار مي شود. اين انتخاب برگرفته از حضور مناطق فرهنگي در جشنواره است و در سالهاي آينده انتخاب استان ها در مناطق به صورت چرخشي خواهد بود.
بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در استان ها از 7 تا 15بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود.
دعوت معاونت سينمايي از بسيج دانشجويي براي نقد اين مديريت
در پي نامه انتقادآميز بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) به وزير ارشاد و انتقاد شديد از رفع توقيف فيلم ها، معاونت سينمايي نيز واكنش نشان داد. جواد شمقدري در پاسخ به اين دانشجويان اعلام كرد: نامه سرگشاده شما به وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي را كه انشاءالله ناشي از روحيه انقلابي و دردمندانه نسبت به پاسداري از ارزشها و آرمانهاي امام و رهبري معظم انقلاب اسلامي است مطالعه كردم.
واقعيت اين است كه از دانشجويان متعهد و انقلابي همين انتظار مي رود كه نسبت به تحولات و وقايع اطراف خود حساس باشند و به موقع واكنش نشان دهند. اينجانب و همكارانم در معاونت سينمايي از شما دعوت مي كنيم در اولين فرصت نسبت به طرح مستقيم و رو در روي انتقادات و تحليلهاي خود ما را بهره مند سازيد. بديهي است مسيري را كه ما انتخاب كرده ايم ناشي از سه دهه حضور در عرصه سينمايي است، حضوري كه همواره از سوي بعضي جريانات مخالف حركت اسلام ناب محمدي(ص) مورد انتقاد و تخريب قرار مي گرفت. با اين حال ممكن است ما مرتكب خطايي شده باشيم كه منتظر شنيدن نظرات شما هستيم.
افتتاح جشنواره شعر فجر با حضور بيش از 150 شاعر
همزمان با آيين گشايش چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر 156شاعر، شخصيت هاي علمي، فرهنگي و هنري از سراسر كشور ميهمان استان بوشهر هستند.
همچنين بيش از 40 خبرنگار و عوامل اجرايي بعنوان نمايندگان رسانه هاي مكتوب، الكترونيك، ديداري و شنيداري به منظور پوشش خبري اين رخداد بزرگ فرهنگي در مراسم حضور خواهند داشت.مراسم افتتاحيه جشنواره شعر فجر 3 بهمن ماه در بوشهر برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14