(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



یکشنبه 27 دي 1388- شماره 19561
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير ايران در مسكو:رفتار روسيه در گروه 1+5 بايد منطقي باشد
توديع و معارفه نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج
رئيس دفتر رهبرمعظم انقلاب:آيت الله علي صافي گلپايگاني نسبت به نظام و انقلاب بسيار حساس بودند
با ابلاغ رئيس جمهوري هيات نظارت بر مطبوعات ، مسئول نظارت بر خبرگزاري هاي داخلي شد
حضور دو خرگوش گربه نما در برازجان
برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد علي محمدي امروز در مسجد دانشگاه تهران
طومار مردم مهريز يزد براي محاكمه سران فتنه
بسيج اساتيد استان كرمانشاه: گناه شهيد علي محمدي نشر دانش بود
اعزام سرباز معلم به مناطق محروم كشور در سال آينده
برگزار ي چهارمين كنگره سراسري عاشورا پژوهي در قم
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت: سران فتنه روزي قصد كمك به صدام و طالبان را داشتند
مريخ دي ماه رصد مي شود
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي:حضور در بورس دست واسطه ها را از بازار محصولات كشاورزي كوتاه مي كند
با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي عمليات اجرايي قطار شهري قم آغاز شد
اخبار ادبي و هنري
موج نامه نگاري پشت پرده سران فتنه براي فرار از مجازات



سفير ايران در مسكو:رفتار روسيه در گروه 1+5 بايد منطقي باشد

سفير ايران در روسيه گفت: ايران از مسكو انتظار دارد در گروه 1+5 رفتاري منطقي داشته باشد.
سيدمحمودرضا سجادي، در گفت وگو با نووستي گفت: طبيعتا طرف ايراني گاهي با حساسيت نسبت به روند همكاري هاي دو جانبه واكنش نشان مي دهد، اين امر به ويژه در مورد موعد تحويل سامانه هاي دفاعي ضد هوايي اس-300 و موضع روسيه در شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي هسته اي در زمينه صدور قطعنامه مربوط مي شود. با عنايت به حساسيت موضوع، عملكردها در چنين مواردي بر افكار عمومي و موضع دولت ايران تاثير خواهد داشت.
سجادي درباره تاثيرات بازنگري در رابطه بين مسكو و واشنگتن بر روابط تهران و مسكو گفت: آمريكائي ها مي خواهند به جمهوري اسلامي ايران فشار وارد كنند. كاري كه طي 31 سال گذشته كرده اند. آنها مي خواهند تهران را از سياست مستقل خود منصرف، تا در نتيجه بتوانند نفوذ از دست رفته خود را بر شئون ايران مجددا برقرار كنند. در هر صورت آنها در تلاشند با استفاده و تشويق ديگر عوامل و ابزار سياسي و اقتصادي از جمله جلب همكاري كشورهايي مانند روسيه بر اين فشارها بيفزايند. اما به نظر من كه نظر يك كارشناس سياسي است، ميان روسيه و آمريكا فضاي عدم اعتماد و اختلاف نظرهاي بسياري برقرار است.
اختلاف نظرهايي كه در كوتاه مدت قابل حل نبوده و به طرفين امكان توافق درباره همه مسائل را نمي دهد.
وي افزود: ما هنوز از ياد نبرده ايم كه مدتي پيش جمهوريخواهان آمريكايي، روسيه پهناور و يكپارچه را دشمن اصلي و خطرناك خود خواندند. اگرچه جمهوريخواهان فعلا در مسند قدرت نيستند اما آنها در جامعه آمريكا به صورت پرقدرت حضور دارند و از وزن كافي براي تاثيرگذاري در تصميم سازي و تصميم گيري سياسي برخوردارند. بنابراين فكر نمي كنم به دليل وجود تضادهاي فراوان ميان دو كشور، رهبري كنوني آمريكا بتواند به نحوي عميق در روابط ايران و روسيه تاثير بگذارد. مضافا اينكه روسيه، ايران را به عنوان يك قدرت منطقه اي مي شناسد و بعيد است مسكو دوستي با همسايه قابل اعتماد خود را فداي روابط مقطعي و پرهزينه با واشنگتن كند.
سفير ايران در روسيه ادامه داد: از طرفي ايران مستقل و امن در جنوب روسيه وزنه ثبات و امنيت حوزه خزر، آسياي ميانه و قفقاز است. همين طور ايران مانع و سد محكم نفوذ افراط گرايي و موادمخدر به داخل خاك روسيه است. بنابراين فكر مي كنم در سياست خارجي روسيه، ايران و آمريكا هر يك جايگاه خود را دارند. طبيعي است در چنين شرايطي روسيه منافع بلندمدت خود را فداي لبخندهاي مقطعي نمي كند.
سجادي درباره آنچه «لحن منفي جامعه ايران نسبت به روسيه» خوانده شد با اشاره به تبليغات غربي ها نظر جريانات متاثر از تبليغات غرب را موضع رسمي ايران ندانست و در عين حال گفت: هر كشوري بايد دوستان و همكاراني داشته باشد. اما مشاركت با دوستان و همكاران به اين معنا نيست كه ديدگاه ها، مواضع، رويكردها و منابع يك كشور با شريك ديگر بطور يك سويه تطابق و تسليم پذيري داشته باشد. شركا همواره بايد بكوشند شرايط براساس حسن اعتماد، احترام متقابل و در جهت تامين منافع مشترك تداوم يابد.
سفير ايران در روسيه با اشاره به نشست هاي 1+5 در بيان حداقل انتظار ايران گفت كه دولت روسيه به عنوان يك شريك قابل اعتماد موضع منطقي و متفاوت از مواضع پنج كشور ديگر عضو گروه شش اتخاذ كند.
سجادي گام هاي بعدي ايران را به نتايج مشورت هايي كه در حال حاضر بين دولت و مجلس ايران صورت مي گيرد منوط دانست و گفت: اما در مجموع از طرف ما مسير براي ادامه گفتگوهاي منطقي بدون پيش شرط و تعامل سازنده باز است. مقامات رسمي ايران راهكارهاي مشخصي از جمله نحوه تبادل همزمان سوخت در ايران را نيز پيشنهاد داده اند. بايد ديد آيا غربي ها حسن نيت دارند يا خير؟
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي توان گفت كه پيشنهاد آژانس ديگر توسط طرف ايراني بررسي نمي شود يا اينكه با اين وجود امكان عملي ساختن اين پيشنهاد وجود دارد؟ خاطرنشان كرد: منطقي اين است كه تبادل اورانيوم با غلظت پايين با اورانيوم 20% غني شده لازم براي راكتور تحقيقاتي تهران به صورت همزمان در خاك ايران انجام پذيرد. اگر ما اورانيوم خود را به خارج از ايران بفرستيم و در مقابل چيزي نگيريم در آن صورت ابزار ما چه خواهد بود؟ آيا اين موضوع هم نمي تواند به يكي از دهها قراردادي تبديل شود كه غرب به آنها عمل نكرده است؟

 



با حضور رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب صورت گرفت
توديع و معارفه نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج

سرويس فرهنگ و معارف-
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در آيين توديع و معارفه نماينده سابق و جديد ولي فقيه در امور حج و زيارت با تاكيد بر اينكه در فضاي فتنه، هوا غبارآلود مي شود، معيار همه را براساس نظر رهبري، «قانون» عنوان كرد.
مراسم توديع و معارفه نماينده سابق و جديد ولي فقيه در امور حج و زيارت صبح ديروز در ساختمان اصلي سازمان حج و زيارت برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در اين مراسم حج را داراي نقش ممتازي در انتقال پيام نظام و انقلاب اسلامي به جهان دانست و گفت: در طول 20سال فعاليت آيت الله ري شهري؛ مديريت بعثه به خوبي و به رغم محدوديت هاي فراوان و شرايط حساس توانست در اين زمينه به فعاليت بپردازد.
وي افزود: اين مراسم توديع و معارفه نيست بلكه جابجايي سنگري با سنگر ديگر است. آقاي ري شهري يكي از چهره هاي برجسته و ممتاز است. جديت در امر تحصيل و تهذيب، تقوا و خداترسي از جمله خصوصيات او است. رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: وي داراي تحقيقاتي درباره اهل بيت(ع) است و طي اين سالها هم به فعاليتهاي تحقيقاتي پرداخته و هم به كارهاي اجرايي و از اين پس توليت آستانه حضرت عبدالعظيم حتي بهتر از گذشته توسط وي انجام خواهد شد.
محمدي گلپايگاني با اشاره به اينكه يقين دارم همان سياست ها و تدابيري كه آقاي ري شهري طي 20سال اجرا كردند آقاي قاضي عسگر اجرايي خواهند كرد، با نيم نگاهي به حوادث اخير كشور گفت: امروز راه روشن است و در فتنه هوا غبارآلود مي شود و در اين ميان كسي نمي تواند راه را تشخيص دهد. الان معيار ما همانگونه كه رهبر انقلاب فرمودند قانون است.
وي تاكيد كرد: براساس فرمايشات رهبري قانون بايد حاكم باشد و اعمال، گفتار و نوشته افراد را بايد با قانون معيار بزنيد و اگر اين گونه عمل شود همه چيز درست مي شود.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري در مورد انتصاب حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسگر به عنوان نماينده جديد رهبري در حج و زيارت افزود: ايشان در طول 20سال مسئوليت آقاي ري شهري در اين عرصه ياري صدوق، علاقمند و همكاري جدي بودند و تجربيات طولاني دارند كه انشاءالله اين همكاري را ادامه خواهند داد.
«اهل افراط و تفريط»
پيرو رهبري نيستند
نماينده سابق ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه نبايد در كارها افراط و تفريط شود، گفت: اگر كسي افراط و تفريط كند اصولگرا و پيرو رهبري نيست. آيت الله ري شهري در مراسم توديع خود تصريح كرد: اصولگرايي يعني همراه با رهبري بودن و هنر اين است كه مخالف را به دوست تبديل كنيم. علاقمندان به نظام و رهبري بايد تلاش كنند از مخالفان بكاهند و به موافقان بيفزايند و سياست ما در بعثه اين بود كه علاقمندان به رهبري را افزايش دهيم.
وي با بيان اينكه «لازم مي دانم از رهبر انقلاب تشكر كنم كه با حكم و عنايت و هدايت و رهنمودهاي خود زمينه اين خدمت عظيم را براي بنده فراهم كردند» افزود: در سال 70 كه رهبر معظم انقلاب اين مسئوليت را به من واگذار كردند من يك موي سپيد نداشتم و امروز عكس اين قضيه است.
نماينده سابق ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينكه كناره گيري او ربطي به تغييرات در سازمان حج ندارد تاكيد كرد: وزيري كه انتخاب مي شود اين حق را دارد كه معاون جديدي را انتخاب كند و بنده هم هنگامي كه توانايي اين فرد را ديدم آن را تائيد كردم.
ري شهري با اشاره به اينكه دو بار طي سالهاي گذشته قصد واگذاري امور به فرد ديگري را داشته و به رهبر انقلاب عرض كرده كه اگر صلاح است فرد ديگري را انتخاب كنند ولي ايشان نپذيرفتند، اضافه كرد: چندي پيش نيز همين موضوع مطرح و چند گزينه براي جايگزيني بنده اعلام شد. بنده نيز در ميان چند گزينه مطرح حجت الاسلام قاضي عسگر را كه داراي همه اين ويژگي ها و اصلح نيز بود پيشنهاد كردم.
نماينده سابق ولي فقيه در امور حج و زيارت ادامه داد: آقاي قاضي عسگر شخص امين، كاملا آگاه به تمام ابعاد و مديري قوي و معتدل است و شجاعت لازم در انجام تصميمات را دارد.
هرگز دنبال گرايش هاي سياسي نبوده ام
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسگر در مراسم معارفه خود افزود: 30سال است كه در خدمت رهبر معظم انقلاب بوده ام و هرجا كه ماموريتي به بنده واگذار شده آن را اجابت كردم و هرگز به دنبال گرايش هاي سياسي نبوده ام بلكه به دنبال خدمت بوده ام.
سرپرست حجاج ايراني گفت: افسوس مي خورم شخصيت هاي نظام تا وقتي زنده هستند مردم شناختي از آنها ندارند اما وقتي فوت مي كنند مردم مي فهمند آنها چه ذخايري بوده اند.
وي افزود: وقتي مراجع، خبر استعفاي ري شهري را شنيدند ناراحت شدند ولي وقتي شنيدند كه قرار است من جايگزين ايشان شوم خوشحال شدند و امروز نيز نمايندگان آنان در اين مراسم حضور دارند.
قاضي عسگر با اشاره به اينكه آقاي ري شهري در مسائل فرهنگي بسيار مشتاق و پيگير است، گفت: تاكنون حدود 800 اثر فرهنگي در حوزه حج، عمره، عتبات و پاسخگويي به شبهات توليد كرده ايم و بسياري از آنها به دليل پيگيري هاي شخص آقاي ري شهري بوده و نزديك به 100اثر ديگر نيز در دست توليد است و همچنين 100شماره فصلنامه ميقات فارسي و عربي منتشر شده است.
وي تاكيد كرد: حجت الاسلام ري شهري كه 20سال به حج رفته است در پايان هر سفر هزينه آن را شخصا پرداخته است.

 



رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: آيت الله علي صافي گلپايگاني نسبت به نظام و انقلاب بسيار حساس بودند

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: آيت الله شيخ علي صافي گلپايگاني نسبت به نظام و انقلاب بسيار حساس بودند و عشق و علاقه فراواني به اهل بيت عصمت و طهارت داشتند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا محمدي گلپايگاني روز جمعه در حاشيه مراسم بزرگداشت مرحوم آيت الله صافي گلپايگاني اظهار داشت: ايشان از نظر اخلاقي بسيار متواضع و مردم دار بودند و در يك خانه ساده به گرمي جواب سأال هاي مراجعه كننده ها را مي دادند.
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب به مقام علمي آيت الله صافي گلپايگاني اشاره كرد و گفت: مقام علمي ايشان كاملاً روشن و محرز است و شخصيت هاي بزرگي به مقام والاي علمي ايشان شهادت دادند. محمدي گلپايگاني با بيان اينكه ايشان از شاگردان برجسته آيت الله العظمي بروجردي بودند، تصريح كرد: ديگر تمامي شاگردان ايشان از جمله امام راحل مرحوم شدند.
آيت الله شيخ علي صافي گلپايگاني برادر بزرگ آيت الله شيخ لطف الله صافي گلپايگاني، مرجع تقليد شيعه در صبح گاه روز دوشنبه 14 دي ماه 1388 در زادگاه خويش در گلپايگان درگذشت. آيت الله حاج شيخ علي صافي از مجتهدان بزرگ و شاگردان برجسته آيت الله بروجردي (رضوان الله عليه) و برادر بزرگ مرجع شيعه، آيت الله حاج شيخ لطف الله صافي در سن 99 سالگي به لقاء حق شتافت. تقريرات اين فقيه و مجتهد عاليقدر، از دروس فقه و اصول آيات عظام بروجردي و حجت در بيش از 20 جلد به چاپ رسيده است. آيت الله علي صافي از فقهاي مجاهدي بود كه در دوران طاغوت، به حبس و تبعيد محكوم شد. بعد از رحلت حضرت آيت الله بهجت، آن مرحوم به عنوان نماينده ايشان انتخاب شده بود.

 



با ابلاغ رئيس جمهوري هيات نظارت بر مطبوعات ، مسئول نظارت بر خبرگزاري هاي داخلي شد

رئيس جمهوري قانون اصلاح ماده 1 قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحات بعدي آن كه در جلسه علني هشتم آذرماه 1388 مجلس شوراي اسلامي تصويب شده بود را به وزارتخانه هاي دادگستري و فرهنگ و ارشاد اسلامي ابلاغ كرد.
رئيس جمهور در نامه اي به وزارتخانه هاي دادگستري و فرهنگ و ارشاد اسلامي قانون اصلاح قانون مطبوعات را ابلاغ كرد.
بر اساس ماده واحده اين قانون، ماده 1 قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحات بعدي آن به شرح ذيل اصلاح و يك تبصره به عنوان تبصره 4 به آن الحاق مي گردد:
الف- عنوان فصل اول به «تعاريف» تغيير مي يابد.
ب- متن زير ذيل ماده 1 الحاق مي گردد:
تبصره 4: خبرگزاري هاي داخلي از حيث حقوق، وظايف، حمايت هاي قانوني و جرايم و مجازات ها و مرجع و نحوه دادرسي، مشمول احكام مقرر در اين قانون و اصلاحات آن هستند.
بر اساس اين اصلاحيه، مديرعامل و نويسندگان و تهيه كنندگان مطالب خبر گزاري ها حسب مورد داراي همان مسئوليت هايي هستند كه براي مديرمسئول و نويسنده مطبوعات منظور شده است.
اين اصلاحيه همچنين مرجع نظارت بر خبرگزاري ها را، هيات نظارت بر مطبوعات معرفي كرده است.
آيين نامه اجرايي اين تبصره ظرف سه ماه بنا به پيشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تصويب هيات وزيران خواهد رسيد.
ماده 1 قانون مطبوعات مصوب 1364، خبرگزاري داخلي را موسسه اي خبري مي داند كه در زمينه جمع آوري، پردازش و انتشار خبر، تحليل، مصاحبه و گزارش در قالب نوشتار، صدا و تصوير در محيط رقمي (ديجيتال) و يا غير آن فعاليت مي كند.
قانون اصلاح ماده (1) قانون مطبوعات مصوب 1364 و اصلاحات بعدي آن در جلسه علني روز يكشنبه مورخ هشتم آذرماه 1388 مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 18/9/1388 به تاييد شوراي نگهبان رسيده بود.
رئيس جمهور اين اصلاحات اين قانون را در 21 دي ماه به دستگاه هاي مذكور ابلاغ كرد.

 



حضور دو خرگوش گربه نما در برازجان

برازجان - خبرنگار كيهان:
دو خرگوش گربه نما در منزل دو شهروند برازجاني زندگي مي كنند.
اين خرگوش ها فقط داراي سر گربه اي هستند. يكي از خرگوش هاي گربه نما كه در محله فردوسي نزديك جوان برازجان زندگي مي كند داراي دست و پايي بلند و دمي دراز است كه به صورت آزاد در منزل صاحب خود و همسايگان رفت آمد مي كند. اما خرگوش گربه نماي ديگري كه در محله دانش آموز توسط يكي ديگر از شهروندان برازجاني نگهداري مي شود داراي دست وپا و دمي كوتاه است. اين خرگوش گربه نما در قفس با فنس نگهداري مي شود. گفتني است خرگوش هاي گربه نما هم سبزي و هويج و خيار و هم گوشت و شير و پنير مي خورند!

 



برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد علي محمدي امروز در مسجد دانشگاه تهران

مراسم بزرگداشت شهيد مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران امروز يكشنبه در اين دانشگاه برگزار مي شود.
مراسم يادبود و بزرگداشت استاد شهيد مسعود علي محمدي از ساعت 11 الي 12 روز يكشنبه در مسجد دانشگاه تهران برگزار مي شود.
اين مراسم با حضور خانواده مرحوم مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران، اساتيد و دانشجويان دانشگاه تهران برگزار مي شود و مقامات اين دانشگاه در اين مراسم سخنراني خواهند كرد.

 



طومار مردم مهريز يزد براي محاكمه سران فتنه

جمعي از اقشار مردم شهرستان مهريز يزد با امضاي طوماري، خواستار دستگيري، محاكمه و مجازات سران فتنه شدند.
به گزارش ايرنا، مردم مهريز در اين طومار كه خطاب به رئيس قوه قضائيه نوشته شده است آورده اند: اغتشاشگران و ساختارشكنان در حوادث روز عاشورا با چراغ سبز سران فتنه دست به اين اعمال زشت زده اند.
در اين طومار، راهپيمايي غيرقانوني، تخريب اموال عمومي و بيت المال، اهانت به امام خميني، ارزش ها و بخصوص اصل ولايت فقيه به عنوان نتيجه فعاليت سران فتنه ذكر شده است.
تهيه كنندگان طومار خواهان برخورد قضايي با سران فتنه شده اند.

 



بسيج اساتيد استان كرمانشاه: گناه شهيد علي محمدي نشر دانش بود

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
بسيج استادان دانشگاه هاي استان كرمانشاه با انتشار بيانيه اي ترور دانشمند هسته اي ايران را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: دستان سياه و خباثت دشمنان پيشرفت علم از آستين عمال بي مقدارشان در يك حادثه كور ظاهر شد و حادثه اي تلخ آفريد، حادثه شهادت همكار عزيز و دانشمندمان كه عمري در راه بالندگي كشور گام استوار برداشت و در عرصه علم و دانايي به عنوان استادي ممتاز به تربيت انسان هاي آينده ساز اين مرز و بوم همت گمارد، جامعه دانشگاهي را عزادار و در ماتم فرو برد و ملت بيدار ايران را متأثر كرد.
در اين بيانيه تصريح شده است: دشمنان قسم خورده انقلاب، كشور و مردم با اتخاذ رويكرد رذيلانه ماهيت تروريستي خود را به نمايش گذاشته و بار ديگر اثبات كردند كه براي دستيابي به اهداف شوم خود حاضرند دست به هر اقدام ضد بشري و جنايتكارانه اي بزنند و خون مظلومي كه تمام گناه او معلمي و نشر دانش بود به ناحق بريزند.
در اين بيانيه ضمن محكوم كردن به شهادت رساندن دكتر مسعود علي محمدي تاكيد شده است: سران سلطه و ستم بدانند هرچند كه اين حادثه تروريستي كام جامعه دانشگاهي و عموم ملت ايران را تلخ كرد اما انقلابي كه منبعث از منطق حسيني شكل گرفته با شهادت بالندگي و اقتدار آن افزوده و بيداري ملت تضمين مي شود. در پايان اين بيانيه بر تبعيت كامل جامعه دانشگاهيان كرمانشاه از رهبر معظم انقلاب تاكيد شده است.

 



يك مقام مسئول در سازمان آموزش و پرورش خبرداد
 اعزام سرباز معلم به مناطق محروم كشور در سال آينده

ساري- خبرنگار كيهان:
با هدف افزايش پوشش تحصيلي در مناطق محروم كشور از سال تحصيلي آينده نيروهاي سرباز معلم در آموزش و پرورش بكارگيري مي شوند.
معاون پژوهش، برنامه ريزي و منابع انساني سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: داوطلبان براي شركت در اين طرح تا تاريخ 13 بهمن ماه جاري فرصت دارند با مراجعه به آموزش و پرورش محل سكونت نام نويسي كنند.
منيره موحدي گفت: متقاضيان واجد شرايط از بين كساني كه دفترچه اعزام به خدمت بدون غيبت دارند و زمان اعزام آنها اول اسفند امسال، اول اردي بهشت، اول تير و اول شهريور سال آينده است، انتخاب مي شوند.
وي از آمادگي پذيرش 216 سرباز معلم در مازندران خبر داد و افزود: از بين متقاضيان 60 فوق ديپلم، 150 ليسانس و 6 نفر فوق ليسانس پذيرفته مي شوند.
موحدي خاطرنشان كرد: اين سهميه صرفاً براي خدمت افراد در مناطق محروم است و امكان جابجايي افراد در ساير مناطق وجود ندارد.
اين مقام مسئول يادآور شد: با اجراي اين طرح بخشي از كمبود نيروي انساني آموزش و پرورش در مناطق محروم و غير برخوردار تأمين مي شود.

 



برگزار ي چهارمين كنگره سراسري عاشورا پژوهي در قم

قم- خبرنگار كيهان:
چهارمين كنگره سراسري عاشورا پژوهي با موضوع عاشورا، عدالت و پيشرفت در مركز همايش هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم برگزار شد.
آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در اين مراسم با اشاره به آسيب هايي كه انقلاب اسلامي با آن روبرو است گفت: در صورتي كه در جامعه اي بي تفاوتي شكل گرفت و به محرومان و مردم عادي نگاه لازم نشد آن جامعه روي عدالت را نخواهد ديد. وي افزود: اگر مسابقه در ثروت اندوزي در جامعه راه افتاد و اين امر نهادينه شد و عالمان به موقع در صحنه حضور نيافتند و حقايق الهي، حرام و حلال الهي و مصاديق عدل و ظلم را در آن جامعه بيان نكردند عدالت در آن جامعه زنده و پويا نخواهد بود.
امام جمعه قم اضافه كرد: كساني كه راه اشتباهي را پيش گرفتند بايد به راه حقيقت برگردند زيرا اين گونه جامعه نمي تواند از حاكميت ديني بهره مند شود.
وي در ادامه به راهكارهاي ماندگاري انقلاب و آنچه سبب مي شود تا صداي آن به دورترين نقطه دنيا برسد اشاره كرد و گفت: بايستي معيارهاي اخلاقي را در جامعه حاكم، با دنياطلبي ها و خواسته هاي هوس آلود مبارزه كنيم و پايبند به قانون باشيم تا جامعه عدالت محور و عدالت گستر شود.

 



مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت: سران فتنه روزي قصد كمك به صدام و طالبان را داشتند

مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت گفت: رهبر معظم انقلاب در 20 سال گذشته همانند يك جراح متخصص ديني و سياسي در برهه هاي حساس، مسير استقلال و عزتمندي نظام اسلامي را گشوده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين ناصر سقاي بي ريا جمعه شب در جلسه هيئت فرهنگي، مذهبي فدائيان ولايت كه در سالن اجتماعات گلزار شهداي قم برگزار شد، اظهار داشت: رمز پيروزي انبياي الهي همواره انسان هاي متعهد، بصير و از خودگذشته در راه خداوند بوده است و ايشان تلاش مي كردند چنين افرادي را تربيت كرده و با خود همراه كنند.
وي با اشاره به ضرورت حضور يك رهبر در يك جامعه افزود: هيچ مكتب و ملتي را نمي توان يافت كه قائل به هرج و مرج و بي قانوني باشند و امروز كساني كه ادعا مي كنند ولايت فقيه براي مردم عاقل و بالغ لزومي ندارد، بايد بدانند كه امام و رهبر سرمنشأ نظم و وحدت در جامعه هستند.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت گفت: زندگي اجتماعي در اسلام همچون نماز جماعت است كه يك نفر امام و ديگران مأموم هستند و كسي حق ندارد زودتر از امام سر از ركوع و سجود بردارد.
سقاي بي ريا خاطرنشان كرد: همه فقها و مراجع تقليد در طول تاريخ تشيع اعتقاد دارند كه اگر يك مجتهد جامع الشرايط و مبسوط اليد حكم ولايتي كند بر همگان حتي مجتهدان انجام آن واجب است و اين از مسلمات فقه شيعه است.
وي تأكيد كرد: ولايت فقيهان و اداره جامعه اسلامي توسط شوراي فقها نيز اشتباهي بزرگ است كه امام خميني در اين مورد تذكر داده اند.
مشاور رئيس جمهور همچنين تصريح كرد: به رهبري حكيمانه رهبر معظم انقلاب كه مي نگريم در مي يابيم كه در 20 سال گذشته، چگونه همانند يك جراح متخصص ديني و سياسي در برهه هاي حساس مسير استقلال و عزتمندي نظام اسلامي را گشوده اند.
وي با بيان اينكه روزي سران فتنه اخير مي خواستند به ياري صدام و طالبان بروند، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با درايت و هوشمندي اجازه ندادند حتي يك لهيب از آتش برافروخته در اطراف مرزهاي جمهوري اسلامي به كشور ما آسيب بزند.
سقاي بي ريا در ادامه افزود: در جريان اغتشاشات اخير نيز رهبري با سخنان خود در نماز جمعه 29 خرداد چشم فتنه را بيرون آوردند و مواضع خود را نسبت به هاشمي رفسنجاني مشخص كرده و اعلام كردند كه راه رهبر و هاشمي در دو سوي متفاوت است، همانگونه كه امام راحل(ره) نسبت به منتظري هشدار داده بودند.
وي خاطرنشان كرد: سران فتنه در جريان انتخابات اخير در مصاحبه با روزنامه هاي بيگانه اعلام كردند كه در هر دو صورت باخت و پيروزي براي دريافت مطالباتشان اردوكشي هاي خياباني به راه مي اندازند و مشخص شد كه جنجال بر سر رياست جمهوري نيست، بلكه هدف آنها خدشه به نظام اسلامي و اصل ولايت فقيه است.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت گفت: پس از پذيرش رهبري به عنوان نخستين گام، خداوند انسان را با مطامع دنيوي دچار ابتلائات مي كند و آنگاه مأمنان بايد ايستادگي خود در مسير حق و حقيقت را به اثبات برسانند.
سقاي بي ريا تصريح كرد: امروز برخي مي گويند كه ما نمي توانيم در برابر آمريكا با آن همه تكنولوژي مقاومت كنيم، اما خداوند متعال در طول تاريخ بارها پيروزي عده كم ولي با ايمان را به رخ مستكبران و طاغوتيان كشيده است.
وي در ادامه افزود: در فتنه اخير همه دشمنان و مزدوران داخلي آنها دست به دست هم دادند و تصور كردند كه با اين انقلاب مخملي مي توانند پيروز ميدان باشند، اما همانطور كه رهبر معظم انقلاب آنها را تنها كف بر روي آب توصيف كردند، همه از ميان خواهند رفت و خداوند بار ديگر پيروزي را نصيب مأمنان و پيروان حق خواهد كرد.
وي بر افزايش آگاهي و بصيرت در ميان جوانان تأكيد و تصريح كرد: امروز اسلام و انقلاب به جوانان پرشور و آگاه به زمان نياز دارد كه با بصيرت دشمنان و ابوسفيان هاي زمان را بشناسند و با آنها مبارزه كرده و در برابر جنگ نرم آنها ايستادگي كنند.
مشاور رئيس جمهور در امور روحانيت اظهار داشت: امروز جوانان مي توانند ظالمان و مستكبران امروز را به جهانيان معرفي كرده و در هيئت هاي مذهبي آنها را مورد لعن قرار دهند.

 



مريخ دي ماه رصد مي شود

دبير انجمن نجوم اهواز از امكان رصد سياره مريخ در شبهاي دي ماه خبر داد.
خسرو جعفرزاده با بيان اين مطلب افزود: سياره مريخ، اين روزها كمي پس از غروب خورشيد از افق شرقي طلوع مي كند و اين بهترين فرصت براي رصد اين سياره است.
وي ادامه داد: سياره مريخ در دي ماه و بهمن ماه مهمان صورت فلكي سرطان (خرچنگ) است و در حال طي كردن مسير برگشتي خود است.
جعفرزاده به نحوه پيدا كردن اين سياره در آسمان اشاره كرد و اظهار داشت: رصدگران براي پيدا كردن اين سياره مشكل چنداني نخواهند داشت چرا كه نوراني ترين جسم آسماني كه در افق شرقي پس از غروب خورشيد طلوع مي كند و به رنگ قرمز است همان سياره مريخ است.
به گزارش مهر، سياره مريخ يا بهرام، چهارمين سياره در منظومه خورشيد است كه در مداري طويل تر از زمين و با سرعتي كمتر از زمين حركت مي كند به طوري كه هربار كه به دور خورشيد مي چرخد معادل 687 روز (روز زمين) طول مي كشد و شب و روز كمي طولاني تر از كره زمين است.

 



سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي: حضور در بورس دست واسطه ها را از بازار محصولات كشاورزي كوتاه مي كند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
حضور بخش كشاورزي در معاملات بورس راهي براي كوتاه كردن دست واسطه ها از بازار محصولات كشاورزي است.
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين مطلب در مورد واردات محصولات كشاورزي ساير كشورها به ايران، اظهار داشت: براي مقابله با اين مسئله طرح جامع تعرفه ها پيش بيني شده است كه براساس آن در هر دوره كه محصول كشاورزي به اندازه نياز داخل داشته باشيم از ورود محصولات براساس مقررات خاص سختگيري شده و از اين طريق شرايطي فراهم مي شود كه نياز به واردات كاهش يابد.
«محمد حسين انصاري فرد» در مورد تصميم وزارت جهاد كشاورزي مبني بر اختلاف قيمت محصول كشاورزي در محل توليد و بازار، افزود: مشكل اصلي كشاورزان نداشتن پول مورد نياز در زمان توليد است كه اين كمبود اعتبار كشاورز را مجبور مي كند محصول خود را به قيمت پايين به دلال ها بفروشد.
وي با بيان اينكه با توجه به واقعي بودن قيمت ها در بورس حضور بخش كشاورزي در بورس را ضروري مي كند.
سخنگوي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به حمايت بانك هاي دولتي از بخش كشاورزي حضور اين بخش در معاملات بورس را توسعه صنعت بيمه محصولات كشاورزي عنوان كرد و افزود: تأمين تسهيلات بانكي و نقدينگي در بخش كشاورزي از طريق بانك ها، صندوق سرمايه گذاري توسعه كشاورزي كه با سرمايه گذاري 51 درصدي از سوي دولت و 49 درصدي بخش خصوصي انجام شده است از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه براي حضور اين بخش در بازار بورس كشور است.
وي افزود: بالغ بر يك هزار ميليارد تومان پيش بيني سرمايه گذاري در اين بخش شده است و به منظور تسهيل حضور اين بخش در بورس، برنامه ريزي براي ايجاد بانك خصوصي كشاورزي با عنوان مأسسه مالي و اعتباري ويژه كشاورزان انجام شده است

 



با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي عمليات اجرايي قطار شهري قم آغاز شد

با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي عمليات اجرايي خط A قطار شهري قم آغاز شد.
مراسم آغاز عمليات اجرايي خط A قطار شهري قم وكلنگ زني پل زيرگذر قائم و ادامه خيابان شهيدان محمودنژاد با حضور دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي، سرتيپ قاسمي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص)، حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم، نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان استاني و اقشار مختلف مردم قم برگزار شد.
محسن عابديني پور شهردار قم دراين مراسم در سخناني اظهار داشت: امروزه يكي از مشكلات كلان شهرهاي جهان، ترافيك و مشكلات عبور و مرور شهري است كه شهر قم نيز از اين معضل مستنثي نيست واميدواريم با اجراي پروژه هاي حمل ونقل شهري بتوانيم مشكل ترافيك را در استان قم در آينده اي نزديك مرتفع كنيم.
وي افزود: در بدنه مديريتي وزارتخانه ها در برابر تخصيص اعتبار به دو پروژه همزمان مترو و منوريل در يكسال مقاومت مي شد، درعين حال به دليل افزايش مطالبات مردمي، اعتبارلازم براي اين دو طرح ملي فراهم آمده است.
عابديني پور با بيان اينكه گسترش فضاي سبز درشهر قم در دستور كار شهرداري قرارگرفته است خاطرنشان كرد: درمرحله اول بيش از هزار هكتار فضاي سبز درضلع شمال غربي قم احداث خواهد شد و دريك برنامه پنج ساله اين مقدار به بيش از 10هزار هكتار افزايش پيدا مي كند.
شهردارقم خاطر نشان كرد: دهه جاري، دهه گسترش و توسعه شهر مقدس قم خواهد بود و با ايجاد زيرساخت هاي لازم، اين شهر به الگوي مدنيت اسلامي درشهرهاي اسلامي تبديل مي شود.
سرتيپ رستم قاسمي فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) نيز دراين مراسم با اشاره به توانمندي هاي اين قرارگاه درجمهوري اسلامي گفت: اين قرارگاه با سه هدف بازسازي، سازندگي و حضور در طرح هاي بزرگ از طريق مناقصه ها وارد عرصه فعاليت اقتصادي شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درمراسم آغاز عمليات اجرايي خط A قطار شهري قم گفت: تخصيص بجا و متناسب اعتبارات نيازمند ترسيم افق بلند مدت و برنامه ريزي كلان است.
دكتر علي لاريجاني افزود: امروز بايد كشور درمسير توسعه متوازن قرارگرفته و مسئولان اجرايي خود را درگير حاشيه ها نسازند.
وي افزود: دشمنان به دنبال منحرف كردن نگاه هاي مردم از خدمت رساني مسئولان نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و همه بايد متوجه اين امر باشند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئولان استان قم با تبعيت از فرمايشات رهبر معظم انقلاب و توجه به اصل مهم پيشرفت و توسعه كشور، با جديت كارهاي عمراني استان را پيگيري كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

حضور يك فيلم فاقد مجوز در جشنواره هاي خارجي
يك فيلم سينمايي موهن كه هنوز مجوز نمايش نگرفته، قرار است در چند جشنواره خارجي شركت كند.
فيلم «پاداش» به كارگرداني كمال تبريزي كه فيلمنامه آن توسط محمد رحمانيان نوشته شده است، هنوز مجوز نمايش عمومي نگرفته است، با اين حال منابع خبري گزارش دادند كه اين فيلم قرار است در دو جشنواره بين المللي فيلم پوسان كره جنوبي و فيلم اوكيناوا ژاپن شركت كند.
اين اتفاق در شرايطي در حال روي دادن است كه رئيس شوراي نظارت وارزشيابي معاونت سينمايي اعلام كرده بود كه فيلم هاي فاقد مجوز نمايش امكان حضور در جشنواره هاي خارجي را ندارند.
فيلم جديد هاليوود ضديكتاپرستي معرفي شد
فيلم هاي هاليوود كه همواره در پي زير پا گذاشتن حريم هاي اخلاق انساني و توهين به اديان و ملل- به خصوص اسلام و ايران- بوده است، با يكي از تازه ترين محصولات خودش اعتراض مسيحيان غربي را نيز برانگيخته است.
فيلم «آواتار» به كارگرداني جيمز كامرون كه به تازگي در سينماهاي غرب اكران شده است به خاطر داشتن مضموني ضددين اعتراض متدينان را برانگيخته است. از جمله اين كه راديو اي پي متعلق به واتيكان اين فيلم را ضديكتاپرستي دانست. به گزارش شبكه ايران، فيلم آواتار كه با هزينه و جلوه هاي ويژه سرسام آوري تهيه شد، درونمايه اي كمابيش مشابه سري فيلم هاي «نابودگر»، از ساخته هاي پيشين خود كامرون دارد كه به تقابل آخر زماني نوع انسان با تكنولوژي مي پردازد. به جهت همين نگاه، به نظر مي رسيد فيلم به مذاق واتيكان خوش بيايد. ولي واتيكان اعتقاد دارد فيلم با ارائه طبيعت به عنوان راه حل گريز، مضموني غيرمذهبي را دنبال مي كند.
پيكر عكاس فقيد انقلاب امروز تشييع مي شود
پيكر مرحوم بهمن جلالي امروز ساعت 9 صبح از مقابل خانه هنرمندان ايران تشييع و در بهشت زهرا(س) به خاك سپرده مي شود.
اين عكاس فقيد انقلاب اسلامي، جمعه 25 دي ماه در اثر بيماري سرطان لوزالمعده در سن 65 سالگي دارفاني را وداع گفت.
بهمن جلالي، از عكاسان صحنه هاي به يادماندني قيام مردم ايران در مقابل رژيم طاغوت بود.
در همين زمينه معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس مركز هنرهاي تجسمي اين وزارتخانه در پيام هاي جداگانه اي درگذشت اين هنرمند را به خانواده او و جامعه هنري كشورمان تسليت گفتند.
پرده خواني انقلاب در جشنواره تئاتر فجر
وقايع انقلاب اسلامي در قالب «پرده خواني انقلاب» توسط نقالان جوان و پيشكسوت در روزهاي جشنواره بيست وهشتم تئاتر فجر روايت مي شود. در اين برنامه 72 مجلس كه شامل نقل هايي تركيبي از وقايع عاشورا و انقلاب اسلامي است با همان شيوه سنتي توسط هشت نقال پرده خواني خواهد شد. اين برنامه هر روز 20 دقيقه قبل از اجراهاي اصلي در تالارهاي انتظار وحدت، سالن اصلي تئاتر شهر، چهارسو، سايه، تماشاخانه، سنگلج، مولوي، تماشاخانه مهر و ايرانشهر براي تماشاگران نقل خواهد شد. به گفته پيمان شريعتي سرپرست اين برنامه «پرده خواني انقلاب» نقل واقعه 13 آبان 57، عمليات حصر آبادان، عيدفطر 57، ماجراي 17 شهريور، چگونگي شهادت كامران نجات اللهي و... هر روز توسط اين نقالان اجرا مي شود و نقل «انفجار نور» كه به داستان ورود حضرت امام(ره) برمي گردد نيز در روز آخر جشنواره به صورت مشترك توسط اين هنرمندان در تمامي تالارها روايت خواهد شد.
گفتني است بيست وهشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر از دوم بهمن ماه آغاز خواهد شد.
شب شعر عاشورايي رندان تشنه لب
شب شعر عاشورايي «رندان تشنه لب» يك شنبه 27 دي مطابق با اول ماه صفر با حضور علي معلم دامغاني، حسين اسرافيلي و يوسفعلي ميرشكاك و ... در حوزه هنري برگزار مي شود. در اين شب شعر، هنرمندان و مداحان برجسته كشور با مرثيه خواني و قرائت اشعار خود و نيز با اجراي تعزيه حضرت عباس(ع)، به پيشگاه حضرت سيدالشهدا(ع) اداي احترام مي كنند. در اين مراسم كه با حضور حاج علي انساني و محمدعلي مجاهدي برگزار مي شود، مظفر قربان نژاد، مجلس شبيه خواني حضرت ابوالفضل(ع) را براي حاضران اجرا مي كند. بنا به اعلام روابط عمومي دفتر طنز حوزه هنري، شب شعر «رندان تشنه لب» يكي از پر مخاطب ترين برنامه هاي اين دفتر است كه هر سال در يكي از ماه هاي محرم يا صفر برگزار مي شود. گفتني است، اين شب شعر ساعت 16 در تالار انديشه حوزه هنري ميزبان عموم علاقه مندان است.




گزارش اختصاصي كيهان
موج نامه نگاري پشت پرده سران فتنه براي فرار از مجازات

سرويس سياسي-
به رغم ظاهرسازي هاي پرآب و تاب، موج آشتي طلبي و تدارك راه فرار در حال تبديل شدن به قدرتمندترين جريان پشت پرده جبهه فتنه است.
اگرچه در روزهاي گذشته تا حدود زيادي از شدت و حدت اظهارنظرهاي علني سران فتنه كاسته شده ولي در پس پرده، تحركات گسترده اي با سرعت بسيار بالا در حال انجام است تا راه برون رفتي براي فتنه گراني كه اكنون همه چيز خود را در حال از دست رفتن مي بينند، باز كند.
رايزني هاي پشت پرده اي كه اكنون در جريان اصلاحات و با همكاري و همراهي برخي از محافل و شخصيت هايي كه در ماه هاي گذشته نقش راهبري اين جريان را برعهده داشته اند، در حال انجام است در واقع ادامه فرآيندي است كه از پيش از انتخابات آغاز شد.
قبل از انتخابات برخي از سردمداران جريان فتنه از جمله محمد خاتمي مصرانه بر اين عقيده بودند كه حضور در جريان انتخابات دهم معامله دو سر باخت است. استدلال خاتمي در آن مقطع اين بود كه اصلاح طلبان اگر انتخابات را ببرند تازه بايد گرفتاري هاي 8 سال 84-76 را دوباره تكرار كنند و اگر نبرند آن وقت براي هميشه نابود خواهند شد. خاتمي دقيقا به همين دليل از صحنه انتخابات كنار كشيد و در حالي كه دوستانش- به تعبير خودشان- تلاش مي كردند همه راههاي فرار را به روي او ببندند، اين بار حاضر نشد شخصيت عافيت طلب خود را در بازي كه مي دانست عاقبت خوشي ندارد، قرباني كند.
با ورود ميرحسين موسوي به صحنه انتخابات اگرچه اصلاح طلبان خيلي زود پروژه خاتميزاسيون او را كليد زدند و در پيش بردن آن هم موفق شدند، اما از همان ابتدا ترديدهايي در برخي محافل آنها وجود داشت كه آيا فردي مانند موسوي اساسا آنقدر قابل اعتماد هست كه در جاده پرخطر انتخابات بتوان فرمان اتوبوس اصلاحات را به دست وي سپرد؟ اعضاي سازمان مجاهدين در روزهاي اول فروردين 88 با موسوي ملاقات كردند و عقيده آنها در آستانه آن ملاقات اين بود كه «موسوي خود دفن مي شود و اصلاحات را هم با خود دفن خواهد كرد.»
اكنون گويي همان فضاست كه دوباره زنده شده است. اصلاح طلبان دريافته اند كه اگر فقط مختصري به گره زدن سرنوشت خود به سرنوشت موسوي ادامه دهند، شايد چنان فاجعه اي بر سر جبهه اصلاحات بيايد كه ديگر براي هميشه نتوان آن را احيا كرد. خصوصا آشكار شدن اينكه اولا مردم پيوند خود را با جريان فتنه قطع كرده اند، ثانيا جريان ضدانقلابي كه اكنون در حال عرض اندام است ممكن است دست به اقدامات بسيار خطرناكي بزند كه سران اين جريان كنترلي روي آن ندارند ولي بايد هزينه هايش را بپردازند. ثالثا نظام قصد ندارد كوچكترين امتيازي به فتنه گران بدهد و رابعا فضاي امنيتي فعلي امكان هرگونه فعاليت سياسي در آينده را از اصلاح طلبان خواهد گرفت، باعث شده موجي از نقد و اعتراض دروني عليه ميرحسين موسوي به راه بيفتد و سران جريان اصلاحات يكي يكي خرج خود را از او سوا كنند. حتي برخي علائم وجود دارد كه نشان مي دهد خود موسوي هم به اين فرايند پيوسته و مي خواهد به نوعي پاي خود را از اين ماجراها بيرون بكشد ولي سرعت او از بقيه كمتر است.
محمد خاتمي پس از انتخابات اولين فردي بود كه نشانه هاي اعتراض در او پديدار شد. او با اين كه خود جزو سردمداران اصلي فتنه بوده و نقشي مهم در برخي از اقدامات مجرمانه اين جريان ايفا كرد، چند ماه پس از انتخابات و همين كه دريافت نظام قدرتمندتر از آن است كه بتوان از اين حركات نتيجه اي گرفت، نامه اي به سران نظام نوشت و در آن ضمن «تكذيب» تمامي رفتارها و اعمال خود به صراحت اعلام كرد خويش را بخشي از نظام مي داند. خاتمي به محض انتشار بخشي از محتواي اين نامه آن را تكذيب كرد ولي در همان حال هم به نهاد دريافت كننده نامه اعتراض نمود كه چرا نامه خصوصي او را منتشر كرده اند در حالي كه اين نامه اول بار توسط پايگاه هاي اينترنتي نزديك به خود وي منتشر شده بود!
نامه دوم از آن يكي از مؤسسان كميته به اصطلاح صيانت از آراست كه ميرحسين موسوي به استناد ادعاهاي بي اساس و پايه آنها تهمت بزرگ تقلب را به نظام وارد آورد. اين فرد كه با وجود ادعاهاي غلاظ و شداد از دست و پا كردن چند صفحه كاغذ براي اثبات ادعاهاي خود عاجز مانده بود، اكنون با نگارش نامه اي خطاب به مسئولان كشور تمام ادعاهاي سابق خود را پس گرفته و تاكيد كرده كه نيت بدي نداشته است!
بخش ديگري از نامه نگاري ها هم حول داستان مرده حكميت شكل گرفته است. بيانيه شماره 17 ميرحسين موسوي ميان او و محفل پيش برنده موضوع حكميت كاملا هماهنگ شده بود و بنابراين بود كه بلافاصله پس از اين بيانيه- كه در آن نرمشي مختصر و بي ارزش درباره كوتاه آمدن از بحث تقلب صورت گرفته بود- موجي از نامه و بيانيه به راه بيفتد و از نظام طلب «ختم غائله» و چشم پوشي از همه آنچه كه در اين ماه ها گذشته بكند.
شنيده هاي كيهان حاكي از آن است كه طراح كل اين پروژه هم نامه اي آماده كرده و در آن ضمن تعديل همه شرط هاي گذشته خود براي پادرمياني و جمع كردن ماجرا اعلام آمادگي نموده است. در اين نامه آخر كه پيش نويسي از آن آماده شده، شرط آزادي زندانيان تعديل شده و به جاي برخي شروط ديگر هم مطالبي بسيار معتدل تر آمده است.
اين همه در حالي است كه مسئولان عالي رتبه نظام عقيده دارند فتنه گران اساسا در موقعيتي نيستند كه براي نظام شرط بگذارند يا نظام نيازي به واسطه گري و پادرمياني آنها داشته باشد. تحت اين شرايط هرگونه بازگشت فقط در صورتي ممكن خواهد بود كه خسارات وارد شده به نظام جبران شده و دروغ ها پس گرفته شده باشد و الا هيچ يك از اين نامه نگاري ها كه هدف همه آنها گشودن راه فراري براي فتنه گران است، هيچ حاصلي نخواهد داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14