(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 بهمن 1388- شماره 19568
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
داود احمدي نژاد:اظهارنظر سخيف درباره حضرت نوح (ع) پروژه مشغول سازي نظام است
تقديم بودجه 89 آغاز بحث هاي فشرده مجلس
خارج از دستور
علي باقري: دشمنان ملت ايران از منطق قوي انقلاب اسلامي در هراسند
ضرورت دوري انسان مومن از ريزش ها
قره باغي: تمام مراحل جنگ نرم در انتخابات ايران اجرا شد
هاندلزبلات: شركت هاي آلماني مخالف تحريم ايران هستند
محمدجواد لاريجاني: هاشمي شخصيت بزرگي است و خطاهاي بزرگي هم دارد
فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): آمريكا به زودي مجبور به ترك منطقه خواهد شد



داود احمدي نژاد:اظهارنظر سخيف درباره حضرت نوح (ع) پروژه مشغول سازي نظام است

دبيركل پدافند غيرعامل اظهارات شبهه افكنانه برخي افراد درباره موضوعاتي همچون مديريت حضرت نوح را پروژه اي براي مشغول سازي نظام و ايجاد غفلت در ميان مسئولان و نخبگان دانست.
داوود احمدي نژاد در گفت وگو با فارس درباره اظهارت اخير برخي افراد گفت: امروز انقلاب اسلامي با رهبري حكيمانه و عالمانه جانشين و خلف صالح امام(ره)، جايگاه ويژه اي در دنيا پيدا كرده كه جهانخواران اين جايگاه معنوي، منطقي و اخلاقي و علمي و پژوهشي را برنمي تابند، لذا عوامل خود را از يك سو به ميدان آورده اند كه فضاي آزاد و امن جامعه را كه در سايه ولايت محقق و تجلي يافته مخدوش كنند و از طرف ديگر در باورهاي ديني و سابقه تاريخي و انقلابي اين ملت بزرگ ترديد ايجاد كنند.
وي با اشاره به اينكه اين افراد با اظهارات شبهه افكنانه و مشكوك خود، تا امروز هيچ نفعي براي نظام نداشته و اگر منافعي براي نظام داشته اند بيايند اعلام كنند، ادامه داد: آن آقا كه آنگونه سخنان سخيف مي گويد، خدماتش به مملكت در مسائل فرهنگي و معنوي، در مبارزه براي پيروزي انقلاب و تهاجم فرهنگي و در اغتشاشات اخير را بگويد؛ بگويد كجا بوده و چه كار كرده است. شايد رفاقت با دلال آمريكا هوشنگ اميراحمدي را بتواند به عنوان عملكرد افتخارآميز خود مطرح كند؛ همانطور كه قبلا بعضي ها تجربه كرده بودند و عاقبت آنرا نيز ديدند.
وي اضافه كرد: اينكه او مثلا بگويد حضرت نوح نتوانسته جامعه را مديريت كند، چه دردي از دردهاي جامعه را حل مي كند؟ او فقط مي خواهد ما را مشغول كند تا از آن هدف بزرگ كه امام براي ما ترسيم كرد و مقام معظم رهبري آن را هدايت مي كند، غافل باشيم، وي دنبال چيز ديگري نيست.
رئيس سابق دفتر بازرسي رياست جمهوري با اشاره به جنايات گسترده رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: عليرغم اينكه مستكبران اسرائيل را درست كردند، بدنبال اين بوده و هستند كه علاوه بر شهروندان خود، ما را نيز طرفدار اسرائيل كنند واز ما براي اسرائيلي ها تاييديه بگيرند.
وي افزود: در حالي كه مردم اروپا و اسرائيل به سردمداران خود «نه» گفتند و اسرائيل را متجاوز خواندند و جلوي سردمداران خود ايستادند، برخي كاسه از آش داغ تر، عامدانه و عاملانه در برابر اسرائيل سر تعظيم فرو مي آورند و از اسرائيل جنايتكار تعريف و تمجيد مي كنند. چطور چنين انساني مي تواند مطمئن و سالم باشد و عامل نباشد؟ قطعا بايد منافعي از سوي اسرائيل براي اين شخص باشد كه مقابل اسرائيل سر تعظيم فرود آورده است.
رئيس سابق دفتر بازرسي رياست جمهوري اضافه كرد: هيچ انسان آزاده و منصف و كسي كه حتي يك ذره دل در گرو آزادگي، اخلاق و معنويت داشته باشد، اين متجاوز را نمي پذيرد كه كوچك و بزرگ و زن و مرد بي سلاح و بي دفاع را با بدترين و فجيح ترين وضع و پيچيده ترين تسليحات مورد هجمه قرار مي دهد. چه كسي اين را قبول مي كند؟ آن وقت برخي اسرائيل را خوب مي دانند. جاي ترديد ندارد كه چنين افرادي وابسته به انگليس، آمريكا و اسرائيل باشند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اين اظهاراتي كه درباره پيامبران مي شنويد چيزي نيست، آن زمان كه در مقابل اسرائيل سر تعظيم فرود آورد، حركت رذيلانه و بدتر از اين اظهارات بود.
وي با بيان اينكه امروز اين انقلاب پرخروش تر از زمان امام خميني(ره) با رهبري مقام معظم رهبري، اين خلف صالح امام(ره)، پيش مي رود، گفت: مستكبرين سي سال هجمه كردند كه مردم را به ترديد بيندازند اما ديديد كه مقام معظم رهبري بعد از سي سال و با يك اشاره 85 درصد مردم به پاي صندوق هاي راي آمدند، در حاليكه آمريكا، انگليس و اروپا و كشورهايي كه در ظاهر ادعا مي كنند از نظر اجتماعي، سياسي، اقتصادي و نظامي بالاترين و پيچيده ترين سازمان ها و بهترين مديريت ها را دارند، حداكثر بين 25 تا 40 درصد را مي توانند به صحنه اجتماعي بياورند.
احمدي نژاد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خطبه نمازجمعه 29 خرداد يادآور شد: وقتي رهبر معظم انقلاب فرمودند «من اين بدعت را نمي پذيرم و باج به كسي نمي دهم» بر پيكره اوباما و همه نوچه هاي داخلي اش در حوادث پس از انتخابات آب سرد ريختند.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري هم حماسه آفريدند و هم هجمه ها را دفع كردند، تاكيد كرد: با اين وجود اگر عدالت داشته باشيم از ايشان اطاعت كرده و او را مولا و مرشد خود قرار داده و مي گوئيم نظام، با قدرت و قوت و پويايي لازم به سمت هدف با هدايت ايشان پيش مي رود. چه افتخار و عزتي بالاتر از اين وجود دارد؟
احمدي نژاد همچنين تاكيد كرد: برخي از افراد به جاي التزام عملي به ولايت خود را به غلط در جايگاه حق قرار داده و سخنان انحرافي و التقاطي به زبان مي آورند، اما بايد بدانند كه نگاه و دل مردم معطوف به ولايت است و در جهت تشكيك اعتقادات و باورهاي مردم تلاش نكنند چرا كه همه نگاه ها به سمت نور ولايت و نور انقلاب يعني مقام معظم رهبري است وامروز سر ريسمان الهي در دست ايشان است.
احمدي نژاد افزود: آنچه امام گفتند و خواستند امروز جاري و ساري است و مستكبرين نتوانستند كمترين آسيبي به انقلاب برسانند و با سكان داري ولي امر ما انقلاب با سرعت هر چه بهتر پيش مي رود، بنابراين چه دليلي دارد كه برخي از حضرت عيسي(ع) و حضرت موسي(ع) و حضرت نوح(ع) مي گويند؛ آنهم به غلط.

 



رئيس جمهور ويژگي هاي لايحه بودجه را تشريح كرد
تقديم بودجه 89 آغاز بحث هاي فشرده مجلس

با ارائه لايحه بودجه سال 89 كل كشور به مجلس شوراي اسلامي، روند بررسي اين لايحه در خانه ملت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، دكتر احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان ديروز با حضور در مجلس و پيش از ارائه لايحه بودجه سال آينده به بيان ويژگي هاي آن پرداخت و گفت: امروز اولين بودجه منطبق با برنامه پنجم و سياست هاي آن و اولين بودجه از دومين برنامه تدوين شده براساس چشم انداز تقديم مجلس مي شود.
وي با اشاره به اينكه همه شرايط داخل و شرايط منطقه و بين المللي براي يك جهش بلند آماده است خاطرنشان كرد: اميدوارم با همدلي و هماهنگي موجود بين نمايندگان ملت، دولت و دستگاه هاي گوناگون و آحاد مردم طي برنامه 5 ساله پنجم با حفظ رشد 8 درصدي اقتصاد ايران به يكي از اقتصادهاي قدرتمند منطقه و جهان تبديل و اهداف معين شده در برنامه محقق بشود.
نرخ تورم تك رقمي مي شود
رئيس جمهور تصريح كرد: گرچه در برنامه پنجم پيش بيني شده است كه نرخ تورم تك رقمي شود اما باور ما اين است كه اگر هدفمند كردن يارانه ها آن طوري كه مد نظر است اجرا بشود در كمتر از نيمي از دوره برنامه پنجم نرخ تورم به زير 5 درصد خواهد رسيد.
احمدي نژاد به ويژگي هاي بودجه 89 اشاره كرد و گفت: يكي از مهمترين مختصات بودجه 89 توجه به بخش فرهنگ است. چرا كه اساس حركت ملت ايران و انقلاب اسلامي يك حركت فرهنگي است و از نگاه اعتقادي ما اقتصاد، توليد، عمران، روابط اجتماعي، تحركات سياسي و اصل حكومت بايد در خدمت اعتلا و ارتقاء فرهنگ و ارزش هاي اخلاقي قرار گيرد.
وي در خصوص ويژگي هاي ديگر بودجه 89 اظهار داشت: به رشد فضائل اخلاقي، تقويت و هويت ملي، ترويج ارزش هاي الهي در جامعه، تقويت بنياد خانواده و نقش زنان كه نقش ويژه اي است در بودجه 89 توجه جدي شده است.
افزايش بودجه فرهنگي
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: علاوه بر بودجه هاي معمول در بخش فرهنگ كه در سال 88 به حدود 3 هزار و 500 ميليارد تومان بالغ مي شود هزار و 500 ميليارد تومان نيز به بخش فرهنگ اختصاص داده شد.
وي در ادامه گفت: تمام نقاط و مسائل كشور در بودجه سال آينده ديده شده از جمله در روستاها و مناطق محروم و مرزي كشاورزي و صنعت، عمران، تجارت و خدمات آموزش و پژوهش به صورت عادلانه در بودجه ديده شده است.
اعتبارات عمراني افزايش يافته
رئيس جمهور در خصوص ويژگي ديگر بودجه 89 اظهار داشت: اعتبارات عمراني بيش از 34 هزار ميليارد تومان است؛ در لايحه بودجه 88 سهم بودجه هاي عمراني 28 هزار و 200 ميليارد تومان پيش بيني شده بود كه در مجلس به 28 هزار و 450 ميليارد تومان افزايش يافت، اما از آنجا كه هدفمند كردن يارانه از بودجه حذف شد و كسري هاي آن تامين نشد بودجه عمراني بالاجبار به حدود 20 ميليارد تومان محقق شده كاهش پيدا كرد و براي جبران آن و تسريع آباداني بودجه عمراني سال آينده به بيش از 34 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است.
رشد بودجه جاري
وي با اشاره به بودجه مراكز تحقيقاتي و آموزشي تصريح كرد: بودجه مراكز تحقيقاتي و آموزشي كشور رشد قابل ملاحظه اي دارد يعني اگر متوسط بودجه جاري 66. درصد رشد دارد، بودجه مراكز آموزشي نزديك به 20 درصد رشد داشته و اين بيانگر آن است كه توجه ويژه اي دولت به كار عملي و حمايت از نوآوري ها و اختراعات و فن آوري هاي جديد دارد.
احمدي نژاد با اعلام خبري مبني بر اينكه در ماه بهمن و يكي دو هفته بعد از ماه بهمن چند نوآوري جديد معرفي خواهد شد، افزود: برخي از اينها ما را به مرتبه دوم در آن رشته در دنيا مي رساند و در برخي از موارد فقط يك كشور از آن برخوردار است و منحصرا در اختيار يك كشور است كه دانشمندان و مخترعين جوان كشور توانسته اند با دانش بومي به آن دست پيدا كنند كه از آن رونمايي خواهد شد.
رئيس جمهور اين دستاوردها را باعث افزايش عزت ملت ايران عنوان كرد و در خصوص ويژگي هاي ديگر برنامه بودجه 89 تصريح كرد: توجه به كارهاي فوق برنامه دانش آموزي، دانشجويي، رفاهي دانش آموزي و دانشجويي در سرانه مدارس به ازاي هر دانش آموز افزايش پيدا كرده چرا كه يك بودجه اي در اختيار مدير مدرسه براي كارهاي رفاهي در مدرسه قرار مي گرفته و بيش از 2.25 صدم افزايش پيدا كرده است.
تكميل پروژه هاي نيمه تمام
وي سپس با تاكيد بر اينكه تكميل و بهره برداري از پروژه هاي نيمه تمام از ديگر ويژگي هاي بودجه 89 است، تصريح كرد: پيش بيني كرده ايم كه اين پروژه ها سريعتر از گذشته به نتيجه برسند البته در دولت نهم متوسط دوره تكميل پروژه هاي ملي از 9 سال به كمتر از 7 سال رسيد. اما اين رقم همچنان زياد است و بايد تكميل پروژه ها را به 3 سال برسانيم كه در سال آينده بخشي از آن عملياتي خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به برخي اصلاحات ساختاري در بودجه يادآور شد: سهم درآمدهاي غيرنفتي نسبت به سال 88 افزايش پيدا كرده و نسبت درآمدهاي مالياتي به توليد ناخالص داخلي كه امسال 56. درصد است در سال آينده به 7 درصد پيش بيني شده كه در جهت قانون برنامه پنجم است.
رئيس جمهور ادامه داد: درآمد عمومي و سهم آن در تامين اعتبارات هزينه اي جاري از حدود 76 درصد در سال 88 به 91 درصد افزايش پيدا كرده و در نتيجه طراز عملياتي از منهاي 149 هزار ميليارد ريال به منهاي 60 هزار ميليارد ريال رسيده كه اين بيانگر آن است وابستگي به نفت در بودجه جاري به شدت كاهش پيدا كرده و در مجموع هزينه هاي جاري دولت كاهش پيدا كرده است. چرا كه كل رشد جاري دولت 66. دهم درصد است كه با توجه به پيش بيني تورم 10 درصدي در پايان سال به قيمت ثابت بودجه جاري كاهش پيدا كرده و سهم عمراني به بيش از 30 درصد افزايش پيدا كرده است.
صندوق آتيه
وي يكي ديگر از ويژگي هاي بودجه را پيش بيني صندوق آتيه عنوان كرد و افزود: در صندوق آتيه بودجه اي را قرار مي دهيم كه در ابتداي تولد هر فردي دولت يك ميليون تومان به او اختصاص مي دهد و خانواده او نيز در اين صندوق مبالغي را پس انداز مي كنند تا در زمان ازدواج، كار و تحصيل آن فرد وي بتواند از سرمايه قوي برخوردار باشد.
درباره هدفمند كردن يارانه ها با مردم سخن مي گويم
احمدي نژاد همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به سأالي در خصوص اظهارات متناقض برخي از مسئولين در خصوص تخصيص يارانه هاي نقدي به مردم نيز اظهار داشت: هيچ صحبت ضد و نقيضي از سوي مسئولين در اين زمينه بيان نشده است اگر چه ممكن است در بيان با هم متفاوت باشد. در اين خصوص كار بسيار شفاف و روشن است و هدف دولت آن است كه همه مردم تحت پوشش قرار بگيرند.
رئيس جمهور اين را نيز اضافه كرد كه در آينده نزديك گفتگوي زنده تلويزيوني با مردم خواهد داشت و جزئيات توضيح يارانه ها را نيز در آنجا تشريح خواهد كرد.
وي با بيان اينكه براساس اطلاعات خود مردم آنان را براي دريافت يارانه ها خوشه بندي مي كنيم، افزود: طبيعي است كه كار انساني بين 5 تا 10 درصد خطا دارد كه اميدواريم در اين زمينه نيز پس از بررسي ها نواقص اصلاح شود. اگرچه در اين زمينه پايگاه هاي اطلاعاتي همچون پايگاه بانك ها، ثبت احوال و مركز اطلاعات پليس راهبر ناجا، اطلاعات را كنترل مي كنند.
خبر خوش هسته اي
رئيس جمهور اسلامي ايران در پاسخ به سأالي در خصوص اتمام فرصت غربي ها براي ايران در خصوص سوخت 20 درصد هسته اي گفت: ايران به كشورهاي غربي فرصت داده است از اين رو در دهه فجر خبرهاي خوشي در خصوص توليد سوخت 20 درصد هسته اي را در كشورمان اعلام مي كنيم.
وي افزود: اين خبر آنقدر شيرين است كه همه ملت ما و نيز ملت هاي آزاده جهان را خوشحال مي كند ضمن آنكه در اين دهه اخبار خوبي از پيشرفت هاي كشورمان نيز اعلام خواهيم كرد.
لاريجاني: نمايندگان بررسي بودجه را سريع آغاز كنند
به گزارش فارس، علي لاريجاني نيز بعد از ارائه لايحه بودجه توسط رئيس جمهور به مجلس اظهار داشت: از رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت براي اين كار مهم تشكر مي كنيم.
رئيس مجلس سپس با اشاره به آغاز سريع بررسي لايحه بودجه در مجلس گفت: براين اساس كميسيون هاي تخصصي به خصوص كميسيون تلفيق بايد هر چه سريعتر اين لايحه را بررسي كنند.
لاريجاني خطاب به نمايندگان گفت: نمايندگان پس از اينكه لايحه چاپ و در اختيار آنها قرار گرفت، 01 روز فرصت دارند پيشنهادات خود را پيرامون اين لايحه به كميسيون هاي تخصصي ارائه دهند.
وي افزود: كميسيون هاي تخصصي نيز 51 روز مهلت دارند تا اين پيشنهادات را بررسي كنند.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: بعد از اين روال، كميسيون تلفيق همه پيشنهادات رسيده را بررسي خواهد كرد. لاريجاني با بيان اينكه به زودي اعضاي كميسيون تلفيق مشخص خواهند شد، گفت: كميسيون هاي تخصصي مجلس بايد نمايندگان خود را براي تشكيل كميسيون تلفيق هرچه سريع تر مشخص كنند.
رئيس مجلس تأكيد كرد: در بررسي لايحه بودجه بايد سند چشم انداز ملي مبنا قرار گيرد تا با روش منطقي به آن سمت حركت كنيم.
وي همچنين سياست هاي كلي نظام مصوب مقام معظم رهبري را از چارچوب هاي اساسي كار براي بررسي بودجه 98 برشمرد و يادآور شد: اميدواريم اين كار با سرعت انجام شود و فرصت براي بررسي برنامه پنجم نيز ايجاد شود.
لاريجاني همچنين در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سأال كه دولت بودجه را با چه رقمي تقديم مجلس كرده است گفت: رقم بودجه در روزهاي آتي علني مي شود.
روند بررسي لايحه بودجه
در مجلس
خاطرنشان مي شود طبق آئين نامه داخلي مجلس، پس از ارائه لايحه بودجه نمايندگان مي توانند ظرف 01 روز پيشنهادات خود را در اين خصوص ارائه دهند. پس از آن كميسيون هاي تخصصي مجلس نيز طي 51 روز به بررسي پيشنهادات مي پردازند و سپس با تشكيل كميسيون تلفيق، لايحه بودجه طي مدت زماني مشخص مورد بررسي قرار مي گيرد و در نهايت لايحه مذكور به صحن علني آمده و تمامي نمايندگان به بحث و بررسي درباره كليات و جزئيات آن مي پردازند.

 



خارج از دستور

انتقاد از تعلل دستگاه قضا در محاكمه سران فتنه
يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از تعلل دستگاه قضايي براي پيگيري نامه 144 نماينده مجلس در خصوص محاكمه سران فتنه انتقاد كرد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام حميد رسايي ديروز در تذكري آيين نامه اي در مجلس اظهار داشت: 144 نماينده مجلس در نامه اي به دستگاه قضايي خواستار رسيدگي به اتهامات كساني كه در انتخابات رياست جمهوري با ادعاي خود به آبرو و اموال عمومي آسيب زدند و در كشور بحران ايجاد كردند، شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه تاكنون دستگاه قضايي هيچ اقدامي را انجام نداده است، افزود: هم اكنون اين متهمان از روزنامه هاي كيهان، ايران و وطن امروز كه به حق در آن زمان روشنگري كردند، شكايت كرده اند.
نماينده تهران در مجلس تاكيد كرد: آقاياني مانند ميرحسين موسوي، خاتمي و برخي ديگر، از اين روزنامه ها شكايت كرده اند و دستگاه قضايي نيز آنها را احضار كرده است.
رسايي ادامه داد: دستگاه قضايي در درجه اول بايد آنهايي را كه چهار ماه است به لندن پناهنده شده اند و به كشور بازنمي گردند احضار كند.
وي همچنين گفت: 144 نماينده از كساني كه متهم به تضييع حقوق ملت هستند، شكايت كرده اند اما دستگاه قضايي هيچ اقدامي را انجام نداده است؛ حال همان متهمان از نشرياتي كه اين پيگيري ها را انجام داده اند شكايت مي كنند.
رسايي خواستار رسيدگي دستگاه قضايي به شكايت نمايندگان و برخورد با برخي از عوامل در دستگاه قضايي كه خلاف مي كنند و مسئولين قضايي نيز گاهي از آنها اطلاع ندارند، شد.
ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس كه رياست جلسه علني را بر عهده داشت در پاسخ به اين تذكر گفت: مسئولين به اين موضوع رسيدگي كنند.

 



علي باقري: دشمنان ملت ايران از منطق قوي انقلاب اسلامي در هراسند

معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي تأكيد كرد دشمنان ملت ايران از منطق قوي و قدرت نرم انقلاب اسلامي در هراسند و از اين رو به تبليغات سوء بر ضد پيشرفت هاي علمي ايران مي پردازند.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي باقري معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي در گفتگو با جمعي از خبرنگاران رسانه هاي كرواسي، استمرار دستاوردهاي انقلاب اسلامي را ناشي از ظرفيتهاي عميق فرهنگي و تمدني مردم ايران خواند و گفت: دشمنان مستكبر ملت ايران از اين قدرت نرم و منطق قوي نگران هستند و از اين رو به تبليغات و اقدامات سوء بر ضد پيشرفتهاي علمي ايران مي پردازند.
معاون شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي كشورمان، گزارش هاي رسمي آژانس بين المللي انرژي اتمي را در مورد رفع ابهامات مطرح شده درباره فعاليت هاي هسته اي ايران يادآور شد و تصريح كرد: موضع جمهوري اسلامي ايران تأكيد بر اجراي كامل مفاد معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (NPT) توسط همه كشورها است.
باقري افزود: جمهوري اسلامي ايران به همه مسئوليت هاي قانوني خود عمل كرده و به همين دليل از استيفاي حقوق كامل خود نيز براساس قوانين بين المللي منصرف نخواهد شد.
معاون سياست خارجي شوراي عالي امنيت ملي عدم تحقق خلع سلاح اتمي را نشانه دورويي برخي قدرتهاي بزرگ دانست و گفت: برخي قدرتها چون آمريكا كه خود سلاح هاي اتمي را توليد كرده و بر ضد مردم بيگناه به كار برده اند، همچنان در حال آزمايش نسل هاي جديد اينگونه سلاح ها هستند و كوچكترين توجهي به تعهدات خود در زمينه خلع سلاح اتمي ندارند.
باقري مسئوليت برخي كشورهاي غربي را كه متهم به تجهيز رژيم صهيونيستي به سلاح اتمي هستند يادآور شد و تأكيد كرد: جامعه جهاني بايد مجازات عاملان اشاعه سلاح هاي اتمي به اين رژيم غاصب را مطالبه كند. معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، رژيم غاصب صهيونيستي و حاميان آن را كه به دنبال تضييع حقوق ملت هاي منطقه هستند، عامل بحران خاورميانه دانست و بار ديگر بر پيشنهاد جمهوري اسلامي مبني بر برگزاري همه پرسي با مشاركت همه ساكنان اصلي فلسطين براي تعيين سرنوشت خود تأكيد كرد.
باقري با تشبيه تجاوزهاي رژيم اشغالگر قدس به اقدامات نازيها در جريان جنگ جهاني دوم اظهار داشت: نبايد خون اروپاييها را رنگين تر از ملت فلسطين دانست و همانطور كه حق دفاع از سرزمين و اخراج نازيهاي اشغالگر براي ملتهاي اروپايي به رسميت شناخته شد بايد عيناً همين حقوق در مورد فلسطينيها هم پذيرفته شود.

 



ضرورت دوري انسان مومن از ريزش ها

جريان «شيطان» نه افسانه است، نه افسون و نه افيون!! همه ما در درون خود يك خاطراتي را مي بينيم، يك. اين وسوسه يك امر وجودي است نه امر عدمي و اگر امر وجودي است، يك مبدا فاعلي دارد، دو. مبدا فاعلي آن يقينا ذات اقدس اله و فرشتگان رحمت نيست، سه. يك مبدائي است كه از آن به عنوان اهرمن ياد مي كنند، چهار. و آن ما نيستيم، پنج. به دليل اينكه بعد از ارتكاب، پشيمان مي شويم، شش.
حيات بخشي (دين) و ابطال نظريه افيون دانستن آن
آن بيچاره كه مي گويد: دين افيون است، او دارد در برابر پيغمبر كه فرمود: اين دين حيات بخش است قرار مي گيرد! اگر خدا فرمود: استجيبوا لله و للرسول اذا دعاكم لما يحييكم (1)، يعني اين، حيات بخش است، شما را زنده مي كند، افيون كه عامل هلاكت يك ملت است! اين دين، دولت را زنده مي كند، ملت را زنده مي كند؛ نه افيون است، نه افسون است و نه افسانه!! آنكه مي گويد: اساطير الاولين است، كتاب الهي را نشناخت. او نه اهل تحقيق است، و نه اهل درايت و نه اهل روايت. بالاخره انسان يا بايد اهل عقل باشد، استدلال كند؛ يا گوش به حرف انبياء و عاقلان بدهد. يا روايت، يا درايت و جمع بين هر دو لازم است براي اينكه اين دو، يكديگر را تكميل مي كنند، مويد يكديگرند. فرمود: شما اگر دير بجنبيد، در ميانه راه سقوط مي كنيد. وقتي سقوط كرديد، او شما را مي گيرد.
نزول فرشتگان و شياطين
اين دو دسته از آيات را خوب دقت كنيد؛ در بخشي از آيات فرمود: الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه (2). آنها كه گفتند خدا و ايستادند، ديگر ريزشي نكردند: فرشتگان رحمت بر آنها نازل مي شوند، آنها را بشارت مي دهند، از هر خطري مي رهانند؛ دنياي آنها تامين، آخرت آنها تامين و مانند آن. در حالت هاي گوناگون، مثل حالت احتضار و مانند آن مي گويند.
اما آنهائي كه ريزش كردند، از راه دين منحرف شدند: افانبئكم علي من تنزل الشياطين. تنزل علي كل اقاك اثيم (3). اگر كسي اهل گناه و تباهي و سيه روئي بود، شيطان او را صيد مي كند، بر او مسلط مي شود، او را تحت ولايت خود قرار مي دهد. اين دو دسته از آيات مال كساني است كه اهل رويش و ريزش اند و قرآن هر دو را مشخص كرد.
ضرورت دوري انسان مومن از ريزش ها و پايداري در مسير حق
امام سجاد عرض مي كند: خدايا! متعني بطريقه صالح لااستبدل به (4). خدايا! توفيق بده راهي را پيدا كنم، بعد عوض نكنم، ريزش نكنم، تبديل نكنم، تحريف نكنم. اگر در سوره مباركه احزاب آمده: من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا (5)، يعني اين! يعني اگر كسي مومن بود، ديگر ريزش نكند؛ اگر انقلابي بود، ديگر ريزش نكند؛ اگر به نظام اسلامي راي داد، ديگر ريزش نكند. هرچند مسئولين موظفند بيش از گذشته؛ خدمت كنند به اين مردم، مشكلاتشان را حل كنند. اينها وظيفه دارند و دارند مي كنند؛ سعي همه شان مشكور، اما اگر خداي ناكرده يك غفلتي شد، يك سهوي شد؛ كسي مواظب باشد ريزش نكند: الذين قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل عليهم الملائكه؛ و اگر خداي ناكرده ريزش كرد: افانبئكم علي من تنزل الشياطين.
امام سجاد عرض مي كند: خدايا! يك راهي به من بده كه من برنگردم! بشوم من المومنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا. اين را آدم از خدا بايد بخواهد كه خدايا! ما را در اين راه استوار بدار، مستقيم بدار، پايدار بدار، پايه دار بدار كه ما بتوانيم اين راه را تا به مقصد نهائي برسانيم و مقصودمان را در آن مقصد ببينيم كه لقاي تو باشد. اين بيان نوراني امام سجاد در اين صحيفه، از آيه سوره مبارك احزاب استنباط شده است كه فرمود: ما اين را بدون استبدال طلب مي كنيم. استقامت را از تو مي خواهيم، تداوم راه را از تو مي خواهيم؛ اينها پيام شهيد است، مطالبات شهيد است.
ضرورت پايبندي به ارزش هاي ديني
با تكيه بر تجارب تلخ دوران طاغوت
آنهايي كه هم سن مايند، يعني به 70 سالگي رسيدند؛ اينها در جنگ جهاني دوم آن خطرات را ديدند. ما مازندراني ها در اسارت كماندوهاي شوروي بوديم. كاري از پليس ايران ساخته نبود. و تمام اين اسارت ها را همه ما تحمل مي كرديم. در جنگ جهاني اول كه يادمان نيست چقدر اين كشور ويران شده، جنگ جهاني دوم ما در اسارت اينها بوديم. هر چه اينها خواستند از اين آب و خاك بردند. پسر پهلوي را روي كار آوردند؛ او گفت: نفت را اين ببرد، گاز را آن ببرد، تا او بشود ژاندارم منطقه؛ همه اين كارها را پسر پهلوي كرد!
تا شد كودتاي ننگين 1332 هجري شمسي؛ در آن روز مردم قبل از ظهر مي گفتند: مرگ بر شاه، چون صنعت ملي شدن نفت مطرح بود. در ظرف يكي، دو ساعت كودتاي ننگين 28 مرداد 1332هجري شمسي شد، مصدق به زندان رفت. بسياري از امراء به زندان رفتند، و اين كودتاي ننگين انگليسي - آمريكائي شكل گرفت. سپهبد زاهدي آمد روي كار، داماد شاه رئيس دولت شد، كابينه خود را تشكيل داد؛ بعدازظهر همان روز گفتند: جاويد شاه، آن روز اين صحنه ها را انسان از نزديك مي ديد. اينها مسئله روز ما بود. در ظرف 2 ساعت آن مرگ بر شاه شد جاويد شاه!
اما وقتي سخن از مذهب باشد، سخن از دين باشد. سخن از امام راحل باشد، سخن از سيدالشهدا باشد؛ مردم در 16 شهريور 1357 گفتند: مرگ بر شاه، 17 شهريور در ميدان شهداي فعلي، ژاله سابق هزارها نفر شربت شهادت نوشيدند، گفتند: مرگ بر شاه، 18 شهريور هم گفتند: مرگ بر شاه؛ بالاخره نهضت را به انجام رساندند. وقتي نام سيدالشهداء و دين باشد، كشور مي ماند. اگر نام اينها نباشد و تنها براي نفت و گاز باشد كسي حاضر نيست 2 تا شهيد يا 3 تا شهيد بدهد! اينها كار كوچكي نيست!! شما عاقل تر از آنيد كه به دنبال اين و آن راه بيفتيد! شما دنبال ابي عبدالله راه مي افتيد. در زمان حضرت خون نداديد، الان خون مي دهيد. اگر اينچنين است، آدم چرا اين شرف را از دست بدهد؟! اين كشور را حسين بن علي حفظ كرد. در حمله ها و دفاع هاي مقدس، بسياري از شما حضور داشتيد. در آن خط مقدم و در خاكريز، مرثيه، اول بود. مردم به عشق كربلا اين كشور را حفظ كردند، به نام سيدالشهداء اين كشور را حفظ كردند.
ولايتمداري مردم مازندران از بدو ظهور اسلام
ما طبرستاني ها افتخارمان اين است كه مستقيما به دامان اهل بيت رسيديم. شما قدم به قدم اينجا مي بينيد امامزاده است. در بعضي از كلان شهرهاي ايران كه مي رويد، من خودم كه رفتم؛ از صفويه به بعد بزرگواراني آنجا دفن شدند و مزاري دارند! يك سيدي از اهل بيت؛ 7 قرن قبل، 8 قرن قبل، 9 قرن قبل در آنجاها نيست! به بركت اهل بيت هر كه آمد، اينجا را ولايتمدار كرد. اينجا مستقيما بيگانه را اصلا نشناختند، به دامان اهل بيت رسيدند. اين استان اين بركت را دارد.
سخنراني آيت الله جوادي آملي (مدظله العالي) در يادواره شهداي شهرستان ساري، در جمع خانواده هاي معظم شاهد استان مازندران
مصلاي شهرستان ساري، لشكر 25 كربلا مازندران - اسفند 1381
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) انفال / 24 (2) فصلت / 30 (3) شعراء / 221 و 222
(4) صحيفه سجاديه / دعاي 02 (5) احزاب / 32
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود.

 



قره باغي: تمام مراحل جنگ نرم در انتخابات ايران اجرا شد

يك كارشناس مسايل سياسي با بيان اينكه دشمن با ابزارهاي تبليغاتي و عمليات رواني سعي در تحت تاثير قرار دادن جامعه دارد گفت كه در انتخابات دهم رياست جمهوري ايران تمام مراحل براندازي و جنگ نرم به اجرا درآمد.
ناصر قره باغي در گفت وگو با فارس، در خصوص جنگ نرم، ابزارها و تكنيك هاي آن اظهار داشت: دشمن در جنگ نرم روح، قلب و فكر انسان ها را هدف قرار داده و با ابزارهاي تبليغاتي و عمليات رواني سعي در تحت تاثير قرار دادن جامعه دارد.
وي با اشاره به انتخابات اخير در كشورمان تصريح كرد: دشمنان انتخاباتي را كه سالم بوده و 85 درصد مردم در آن شركت كرده و نزديك به 25 ميليون نفر به يك رئيس جمهور راي داده بودند را با هماهنگي اپوزيسيون داخلي، ضد انقلاب و سران استكبار با استفاده از دستگاه هاي تبليغي و امپراطوري رسانه اي خود تلاش كردند تا به گونه اي القا كنند كه تقلب شده كه البته موفق نشدند.
وي با تاكيد بر اينكه در انتخابات دهم رياست جمهوري در نظام جمهوري اسلامي ايران تمام مراحل براندازي و جنگ نرم به اجرا درآمد، اظهار داشت: از 198 دستورالعمل جين شارپ براي انقلاب هاي رنگي و به اصطلاح مبارزه مسالمت آميز و عاري از خشونت بيش از 140 مورد آن در ايران به اجرا درآمد.
وي گفت: نمادسازي و انتخاب يك رنگ به عنوان نماد و شعارهايي كه در كشورهايي كه كودتاي مخملي در آنها اتفاق افتاده بود را تكرار و اقتباس كردند. قره باغي افزود: تاجيك يكي از مشاوران ميرحسين موسوي، در ايام انتخابات جزوه اي را نوشت كه كپي برداري از اتفاقاتي است كه در كشورهايي كه انقلاب مخملي در آنها روي داده بود و حتي در برخي موارد از همان عبارت ها استفاده كرده است.
وي اضافه كرد: در انتخابات دهم تمام اتفاقات انقلاب هاي رنگي صورت گرفت و در مصاحبه ها و بيانيه هاي سران اين انقلاب نيز كاملا مشهود بود كه هدف فقط انتخابات نيست.
وي اضافه كرد: تسخير صدا و سيما، پارلمان و وزارت كشور جزو برنامه آنها بوده و تجمع هاي وسيع پس از انتخابات در مقابل اين مراكز با هدف تسخير بود.
اين كارشناس مسائل سياسي ادامه داد: با توجه به اينكه نيروي محافظ نهادهاي مذكور قوي بود، جريان موسوم به سبز جرات وجسارت اقدام جدي را نداشته و موفق نشدند.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه در چند كشور اين اتفاق افتاده، بايد خيلي ساده لوح بود كه متوجه نشد حوادث پس از انتخابات با قصد تسخير نبوده است. قره باغي با تاكيد بر اينكه با بصيرت مردم و اقدامات نخبگان مدافع نظام تمام ترفندهاي اين جريان منحرف خنثي شد اظهار داشت: مردم در روز نهم دي ماه سيلي نهايي را به صورت فتنه انگيزان زدند و اين جريان را سركوب كردند از اين رو آنها منتظر فرصتي هستند تا دوباره حركت خود را انجام دهند.

 



هاندلزبلات: شركت هاي آلماني مخالف تحريم ايران هستند

يك روزنامه اقتصادي آلماني در گزارشي با اشاره به بروز تنش بين بخش تجاري آلمان با صدراعظم اين كشور درزمينه تحريم ها عليه ايران نوشت كه شركت هاي آلماني مخالف تحريم ايران هستند.
روزنامه آلماني «هاندلزبلات» در گزارشي با اشاره به سياست دولت برلين در قبال ايران نوشت: سياست جنجالي «آنگلامركل»، صدراعظم آلمان در زمينه تحريم عليه ايران تنش هاي جديدي را با بخش تجاري آلمان كه مايل به ادامه تجارت سودمند خود با ايران است، ايجاد كرده است.
براساس اين گزارش، طرح هاي اخير مركل براي تحريم عليه ايران با مقاومت شديد شركت هاي آلماني مواجه شده اند.
شركت هاي آلماني از اين موضوع خشمگين هستند كه حتي معاملات قانوني كه شامل تحريم هاي سازمان ملل نيستند، توسط نه تنها آمريكا و لابي حامي اسرائيل، بلكه مركل مورد ممانعت قرار مي گيرند.
اين روزنامه آلماني تاكيد كرد كه شركت هاي آلماني به واسطه سياست مركل مبني بر منصرف كردن اين شركت ها از تجارت با ايران، تمايل خود را از دست نداده اند.
گفته مي شود كه شركت هاي آلماني مصمم هستند كه روابط خود را ايران كه يكي از شركاي تجاري بادوام آنها بوده است، حفظ كنند.
فدراسيون فروش عمده و تجارت خارجي آلمان پيشتر تحريم ها عليه ايران را تحمل ناپذير خوانده بود.
در همين رابطه، جنز ناگل، مديرعامل اين فدراسيون بارها از تحريم هاي يك جانبه عليه ايران انتقاد كرده و آن را غيرقابل درك خوانده بود. ناگل همچنين ابراز نگراني كرده بود كه شركت هاي آلماني در حال باختن بازار پرمنفعت ايران به رقباي آسيايي و اروپايي هستند.
ارزيابي مقامات فدراسيون فروش عمده و تجارت خارجي آلمان توسط «هلن رنگ»، مديرعامل انجمن بانفوذ خاورميانه و نزديك آلمان انعكاس يافته بود.
«هلن رنگ» تاكيد كرده است كه تشديد تحريم ها عليه ايران مشكلي را حل نخواهد كرد.
وي گفت: تحريم ها نتايج معكوس دارند. يورگن تومان، رئيس فدراسيون صنايع آلمان نيز پيشتر هشدار داد كه شركت هاي آلماني روابط تجاري خوب خود با ايران را كه طي چندين دهه به دست آورده اند، از دست خواهند داد.
براساس اين گزارش، حدود 50 شركت آلماني شعبه هاي خود در ايران را دارند.
«آنتون بورنر»، رئيس فدراسيون فروش عمده و تجارت خارجي آلمان نيز اخيرا هشدار داد كه آلمان مي تواند در ميان بازندگان سياست تحريم عليه ايران باشد.
وي تاكيد كرد كه تحريم ها عليه ايران مي توانند به ويژه به شركت هاي متوسط آلماني كه شديدا وابسته به تجارت با ايران هستند، آسيب برسانند.
اتاق بازرگاني و صنعت آلمان (DIHK) نيز اخيراً اعلام كرده است كه تحريم هاي اقتصادي عليه ايران مي تواند به قيمت از دست دادن بيش از 10 هزار شغل در آلمان و تاثير منفي بر اقتصاد اين كشور (آلمان) تمام شود.

 



محمدجواد لاريجاني: هاشمي شخصيت بزرگي است و خطاهاي بزرگي هم دارد

جواد لاريجاني، هاشمي را از شخصيت هاي بزرگ انقلاب خواند و تاكيد كرد آدم هاي بزرگ خطاهاي بزرگي هم دارند.
محمدجوادلاريجاني در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين نفاق زدايي از صحنه سياسي كشور را امري ضروري دانست و يادآور شد: مرحوم بازرگان بسيار آدم شريفي بود؛ چرا كه رك و راست مي گفت حكومت اسلامي چيز بي خودي است؛ بنابراين بازرگان به نفاق آلوده نبود. نفاق اين است كه ما ادعا كنيم قانون اساسي را قبول داريم، منتهي فقط اصل 27 قانون اساسي- اصل تجمعات- را مورد توجه قرار دهيم. اين در حالي است كه وقتي آقاي موسوي نخست وزير بود خودشان آيين نامه تجمعات را ابلاغ كرد.
لاريجاني گفت نفاق چيز عجيبي است؛ انسان آرام آرام در دره نفاق ليز مي خورد و همين طور كه جلو مي رود بيشتر آلوده مي شود. ما تجربه نفاق را در جريان انقلاب داريم، چنانچه مي بينيم مجاهدين انقلاب آدم هاي عجيب و غريبي نبودند؛ چنانچه من وقتي در دانشگاه شريف بين دو نماز احكام مي گفتم، جواد غديري كه سخنگوي منافقين است از نهج البلاغه مي گفت. گاهي هم به من تعريض مي زد و به من مي گفت امروز ما با امپرياليسم بحث داريم اما لاريجاني مي گويد ما چطور يك بزغاله را ذبح كنيم تا گوشتش حلال باشد.
اين فعال سياسي در پاسخ به سؤالي در مورد مواضع هاشمي رفسنجاني در جريان پس از انتخابات با بيان اين كه «من هاشمي را خوب مي شناسم؛ ايشان بسيار آدم پيچيده اي است و اين طور نيست كه با يك جمله از دولت دفاع كند و يا اين كه اين كار را انجام ندهد» هاشمي رفسنجاني را از شخصيت هاي بزرگ انقلاب اسلامي خواند و گفت: خدمات ايشان ركورد بسيار بالايي دارد اما به هر ترتيب آدم هاي بزرگ خطاهاي بزرگ هم دارند.
وي با بيان اين كه «راه اندازي دوم خرداد بدون آقاي هاشمي امكان پذير نبود» افزود: منتهي ايشان دوم خرداد را راه انداخت تا نظراتش- كه براي انقلاب مفيد و اساسي است - اجرا شود اما دوم خردادي ها در ابتدا بلايي بر سر اين پيرمرد آوردند كه طي آن او در انتخابات مجلس نفر آخر شد و در واقع مي توان گفت توهيني كه به آقاي هاشمي شد توسط همين حضراتي انجام شد كه امروز سنگ ايشان را به سينه مي زنند.
لاريجاني يكي از خطاهاي هاشمي رفسنجاني را شركت در انتخابات رياست جمهوري عنوان و اظهار كرد: بحث حذف هاشمي و يا حذف فلان آدم نشانه اين است كه ما هنوز به اخلاق دموكراتيك عادت نكرده ايم و اين كه ما احساس كنيم بايد ادامه داشته باشيم و اگر دوباره نبوديم حذف مي شويم، درست نيست.
وي همچنين با بيان اين كه «اشتباه آقاي هاشمي رفسنجاني در جريان پس از انتخابات دو مرحله دارد» ابراز عقيده كرد: اين كه ايشان گفتند هر كسي غير از آقاي احمدي نژاد خوب است، تاكتيك غلطي بود؛ چرا كه ما بايد به شكل اصولي بحث كنيم. همچنين وقتي ايشان گفتند كه احمدي نژاد نباشد به هر قيمت به نظر من بزرگترين اشتباه استراتژيك ايشان رخ داد.
اين كارشناس مسايل سياسي اضافه كرد: مشرب آقاي هاشمي را در انتخابات صددرصد باطل مي دانيم، نحوه حمايت ايشان از اين جريان فتنه سبز و نفاق را اشتباه استراتژيك ايشان مي دانم و اي كاش اين شخصيت بزرگ تاريخ معاصر ما چنين اشتباهي نمي كرد.
وي همچنين با بيان اين كه«من نمي خواهم هاشمي را از دست بدهيم» گفت: هاشمي هنوز مي تواند براي اين انقلاب خدمت كند و من اين را از نحوه برخورد مقام معظم رهبري با ايشان درك مي كنم. ضمن اين كه اصولگرايي به ما حكم مي كند با كسي كه با او مخالف هستيم براساس نوع مبناي مان مخالفت كنيم.
لاريجاني در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه مسئله كهريزك، حمله به كوي دانشگاه، آري دولتمردان به استكبار نيست؟ گفت: ما با اين كه دولتمردان بايد به استكبار نه بگويند موافقيم و آن جريان كهريزك و كوي دانشگاه هم بسيار زشت بود. منتهي بايد دانست كه اگر هم تخلفي مي شود عملي است و اين تخلف در سياست گذاري صورت نمي گيرد.
وي خاطرنشان كرد: برخي مي گفتند با توجه به مسئله كهريزك پس زندان ابوغريب چيست. البته اين نشان مي دهد سياسيون ما چقدر در برخورد با مسائل آدم ها سطحي هستند. من در پاسخ به اين دوستان گفتم اگر چه در هر دو مورد جنايت اتفاق افتاده اما دولت آمريكا در كنگره قانون تصويب كرده كه نيروهاي امنيتي براي بازجويي در زندان ابوغريب از هر كار غيرمعقولي استفاده كنند و وقتي هم كه ماجراي زندان ابوغريب مشخص شد آنها ناراحت نشدند، اما وقتي در نظام ما چنين اتفاقي مي افتد بزرگان اين قوم گريه مي كنند كه چرا در نظام جمهوري اسلامي چنين اتفاقي افتاده است.
لاريجاني با بيان اين كه «مابا نظام استكبار تا آخر مي جنگيم ولي حاضر نيستيم به كسي ظلم شود» گفت: بزرگ كردن حادثه كهريزك، كوي سبحان و كوي دانشگاه بخشي اش براي اين بود كه آن گناه بزرگ و آن جنايت عظيم كه به استقلال اين كشور وارد شد، پوشانده شود.
وي همچنين استقلال ايران را نقطه مركزي و سيبل چنين تهاجمي خواند و خاطرنشان كرد: ما بايد به اين تهاجم يك نه بزرگ بگوييم و اين وظيفه هر ايراني حتي ايرانيان غيرمسلمان است. حتي اگر قبل از همه اين ها مي خواهيم همديگر را بكشيم، اما اگر خواستار اين نيستيم كه زير بليت غرب برويم، بايد مرزمان را با غربي ها مشخص كنيم. اين كه مقام معظم رهبري هم مي فرمايند قبل از هر چيز مرزتان رامشخص كنيد، ناظر به چنين واقعيتي است.

 



فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص): آمريكا به زودي مجبور به ترك منطقه خواهد شد

سرتيپ خلبان دكتر احمد ميقاني با اشاره به رشد روزافزون اسلام گرايي در خاورميانه تصريح كرد كه مستكبرين در آينده منطقه جايي نخواهند داشت و به زودي مجبور به ترك منطقه خواهند شد.
به گزارش روابط عمومي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) سرتيپ ميقاني كه در آستانه دهه مبارك فجر در مراسم صبحگاه مشترك قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) سخن مي گفت، با بيان تضاد فكري و عملي نظام جمهوري اسلامي ايران در مقابل مستكبرين تصريح كرد: اين تضاد عميق نظري و عملي تهديد عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را دائمي كرده است و از آنجا كه ما مسئوليت دفاع از آسمان جمهوري اسلامي ايران را داريم، بايد با تلاش و فداكاري و جديت شبانه روزي توان رزم را ارتقاء بخشيم و با همت تمام اين مسئوليت مقدس را به نحو احسن انجام دهيم.
ميقاني افزود: آمادگي دفاعي و رزمي نيروهاي مسلح ما آميخته با ايمان و خلوص نيت است و اين امر وجه تمايز نيروهاي مسلح ايران اسلامي با نيروهاي نظامي دشمنان ماست و اين خود در كنار علم و دانش پيش رونده اي كه در بعد سخت افزاري و تجهيزات به دست آورده ايم، موجب برتري قاطع نيروهاي مسلح ميهن عزيزمان مقابل هر متعرضي است و هر متجاوزي را از تجاوز به حريم ميهن عزيزمان نا اميد مي كند. ميقاني با اشاره به فتنه انگيزي هاي اخير دشمنان افزود: آنها اساس نظام ما را نشانه رفته اند و قصد تفرقه اندازي دارند، اما ملت بزرگ و فهيم ايران در نهم دي ماه دفاع از آرمان هاي اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را به نمايش گذاشت و با راهپيمايي دهها ميليوني خود در سراسر كشور مستكبرين را در رسيدن به اهداف شومشان نا اميد كرد.
ميقاني با تصريح اين كه رويكرد امروز ملت ها به عدالت و معنويت است، اظهار داشت: مكتب ها و سيستم هاي سياسي و اقتصادي غرب نتوانستند پاسخگوي اين رويكرد و نياز باشند و امروز پرچم عدالت، معنويت و دين داري در دستان پرتوان ملت بزرگ ايران رو به جلو در حركت است و خيلي از ملت ها نيز پشتيبان و پيرو اين الگو هستند. فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در بخش پاياني سخنان خود به نقل از نظريه پردازان غربي گفت: سقوط و فروپاشي آمريكا قريب الوقوع و حتمي است و عامل اصلي اين فروپاشي معنويت و معناگرايي خيلي از دولت ها و ملت ها است. وي خاطرنشان ساخت: اين فروپاشي در بعد اقتصادي مشهود و در بعد نظامي هم با توجه به شكست هايي كه آنها درعراق، افغانستان، لبنان و فلسطين و... داشتند در آستانه تحقق است. وي تصريح كرد: البته استكبار ماندگاري خود را در تضعيف انقلاب اسلامي مي داند و بر ماست كه با آگاهي، بصيرت و بينش تمام به مصاف جنگ نرم دشمن برويم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14