(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 بهمن 1388- شماره 19568
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آغاز بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر
متن كامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگليس
سفير سابق كانادا در ايران به جاسوسي براي سيا اعتراف كرد
حداد عادل: فتنه گران هيچ سودي از 22بهمن نخواهند برد
اخبار ادبي و هنري
امكان پهلوگيري كشتي هاي 45 هزار تني در بندر ماهشهر فراهم شد
نخستين نمايشگاه نفت، پتروشيمي و گاز در اهواز گشايش يافت
مشاور عالي رهبرمعظم انقلاب: تامين امنيت جنوب شرق كشور به عهده سپاه است



آغاز بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر

گروه ادب و هنر-
بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر شنبه شب با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ، معاون سينمايي وزير ارشاد و جمعي از سينماگران در سالن همايش هاي برج ميلاد آغاز شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم افتتاحيه جشنواره فيلم فجر گفت : سينما در جمهوري اسلامي ايران معنايي متفاوت با ساير هنرها دارد. اين سينما با انقلاب متولد شد. نطفه آن با عشق به اعتلاي دين و ميهن بسته شد. فرزند انقلاب بود و اگر قليلي از شذوذات را ناديده بگيريم بر همان است كه بودست و همان خواهد بود.
سيد محمد حسيني افزود : ايران را اگر به شعر مي شناسند، انقلاب را در دنيا به سينمايش در بخش هنر مي شناسند؛ كه انقلاب و ايران با امام راحل بر سر زبانها قرار گرفت و با نام رهبر فرزانه و جانانه، نشانه يافت و با رفتارهاي شجاعانه رئيس جمهور زبانزد مردمان زمانه گشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه افزود: ما هنوز از شهيد چمران ها، صياد شيرازي ها، همت ها، خرازي ها، كاظمي ها و شهيدان روحاني همچون محلاتي ها و شاه آباديها و عمليات هاي غرور آفرين طريق القدس ، ثامن الائمه ،بيت المقدس ، خيبر، بدر،كربلا ، والفجرها و مرصاد فيلمي در خور نساخته ايم. لازم است كه معاونت سينمايي عزم خود را جزم نمايد براي برنامه ريزي هاي منطبق با عظمت انقلاب و اجراي آن، بيش از آنچه تاكنون صورت گرفته است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري از صحبت هاي خود افزود: اينك كه رياست محترم جمهوري، فرهنگ را منشور دولت خود قرار داده است و با صراحت مهمترين وزارتخانه را در دولت دهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرده است فرصت را مغتنم بشماريم و دل به اعتلاي فرهنگ و هنر ايران اسلامي بسپاريم.
حسيني در بخش ديگري از صحبت هايش تصريح كرد : باور كنيم كه رايحه دل انگيز جمهوري اسلامي ايران از سراسر جهان به مشام مي رسد. بر سينماست كه سهم خود را ادا كند و عطر بوستان علم و ادب، همت و مجاهدت، دانش و معرفت، هنر و فرهنگ اين سرزمين را همراه سياست عزت جويانه نظام در دنيا، پراكنده سازد.
وي افزود : جشنواره فرصت خوبي است كه بنشينيم و با مردم فيلم ببينيم و اگر از نظر آنها در فيلم ايرادي بود و براي ارتقاي فيلم تغيير وجود داشت، اين تغييرات را بدهيم و معاونت سينمايي هم آماده تقبل هزينه هاي پيش آمده است، چون مخاطب ايراني هوشمند است پس واكنش آنها بر هر فيلمسازي اهميت دارد و مهم است كه فيلمسازان بدانند كجا خراب كردند و دچار لغزش شدند.
شمقدري در ادامه با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب گفت: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب كه اين روزها از تأسيس كرسي آزادانديشي در دانشگاه ها صحبت مي كنند، اگر قرار است چنين مسئله اي در دانشگاه ها باشد، در تمام حوزه هاي مرتبط با تفكر و انديشه من جمله سينما نيز مي تواند حضور داشته باشد و اين اتفاق نمي افتد مگر با اعتماد، مشاركت و همدلي و اين عوامل در سينماي ما كم هستند اميدوارم بزودي اين مورد اصلاح شود.
مهدي مسعود شاهي دبير بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر هم با بيان اين كه اين دوره از جشنواره فيلم فجر حاصل كار جمعي خانواده بزرگ سينما است گفت : به ياري خداوند متعال به تماشاي حاصل هنرنمايي ها مي نشينيم تا لحظه هاي انساني را عميقا احساس كنيم و در راستاي متعالي ترين ارزش ها، خويش را تغيير دهيم.
در ادامه مراسم آغازين جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر، پس از پخش نماهنگ معرفي بخش هاي جشنواره، تيزري به ياد درگذشتگان سال گذشته سينماي ايران، امير قويدل، مسعود رسام، مهدي نوربخش، نيكو خردمند، فرخ لقا هوشمند، عباس شباويز، پروين سليماني، پيمان ابدي و ناصر آراسته پخش شد و سپس، كليپ ديگري به نام «لحظه هاي به يادماندني » پخش شد كه در آن، بعضي از خاطرات عوامل پشت صحنه سينما تصوير شد.
در اين مراسم همچنين از جمعي از هنرمندان سينما به اين شرح تقدير شد: امير قويدل (كارگردان فقيد سينماي ايران)، رضا برجي (عكاس و مستند ساز مقاومت) داريوش ارجمند (بازيگر پيشكسوت)، اسحاق خانزادي (مدير صدابرداري) محمد تقي پاكسيما (مدير فيلمبرداري) ، علي كسمايي (دوبلور با سابقه) ، ابراهيم رضايي (اولين پايه گذار لابراتوار رنگي در ايران) ، محمد صادق آذين (از توليدكنندگان قديمي سينماي ايران)، اصغر شاهوردي (صداگذار) و مهدي جعفري (از بنيانگذاران شبكه نمايش خانگي).در ادامه اين مراسم برگزيدگان بخش هايي از جشنواره فيلم فجر نيز معرفي شدند. در بخش عكاسي پشت صحنه محمد فوقاني براي عكاسي فيلم پستچي سه بار در نمي زند ، در بخش پوستر سحر صبا براي فيلم درميان ابرها ، در بخش گرافيك محيطي امير شيوايي خاقاني براي فيلم نيش زنبور، در بخش آنوس آثار سينمايي آرش معيريان براي فيلم احضارشدگان و در بخش تيزر نيز مسعود آقاباباييان براي فيلم ملكه زمين سيمرغ بلورين را به خود اختصاص دادند.اهداي جوايز باقي مانده از دوره گذشته جشنواره فيلم فجر هم از ديگر بخش هاي اين برنامه بود.در اين مراسم همچنين ياد درگذشتگان سينماي ايران در يك سال اخير گرامي داشته شد.

 



در آستانه بررسي در كميسيون امنيت ملي
متن كامل طرح الزام دولت به قطع رابطه با انگليس

در صورت تصويب طرح الزام دولت به قطع رابطه كامل سياسي با انگليس از اين پس روابط جمهوري اسلامي با دولت انگليس به حالت تعليق در مي آيد.
به گزارش فارس، كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در نشست ديروز خود با مسئولان وزارت امور خارجه طرح فوريتي الزام دولت به قطع رابطه كامل سياسي با دولت انگليس را مورد بررسي قرار مي دهد.
اين طرح كه از سوي 35 تن از نمايندگان ملت ارائه شده داراي يك مقدمه و يك ماده واحده با 2 تبصره است كه در صورت تصويب نهايي در مجلس دولت موظف خواهد شد كليه روابط سياسي جمهوري اسلامي با انگلستان را متوقف و معلق كند.
در مقدمه اين طرح به دلايل لزوم تهيه و طرح پيشنهاد قطع رابطه كامل سياسي دولت جمهوري اسلامي با دولت انگليس تشريح شده و يكي از اين دلايل سوابق طولاني دخالت هاي مستقيم و غير مستقيم دولت انگليس در امور ايران به ويژه نسل كشي در جنگ جهاني اول، كودتاي رضا خان، سرنگون دولت مصدق و حمايت از رژيم صدام عليه جمهوري اسلامي ذكر شده است.
دليل ديگر ارائه اين طرح يك فوريتي اظهارات مكرر و صريح مقامات رسمي دولت انگليس در حمايت از فتنه گرايي هاي غرب و بعد از انتخابات دهم در كشورمان و پشتيباني مالي تبليغاتي و رسانه اي و اعزام جاسوس ذكر شده است.
در ماده واحده طرح فوريتي الزام دولت جمهوري اسلامي ايران به قطع رابطه كامل سياسي با دولت انگليس آمده است دولت موظف است از تاريخ تصويب اين قانون كليه روابط سياسي خود با دولت انگليس را متوقف كرده و يا به حالت تعليق در آورد. در تبصره يك ماده واحده طرح تصويب شده دولت موظف است همزمان با توقف ارتباطات سياسي، دعاوي خود مبني بر ضرر و زيان هاي مادي و معنوي به ملت ايران در طول ساليان گذشته را در مجامع داخلي و بين المللي دنبال كرده و مجلس را هر 6 ماه از نتيجه اقدامات خود مطلع كند.
تبصره 2 اين طرح نيز مقرر داشته چنانچه دولت انگليس از اقدامات خود عليه دولت و ملت ايران عذر خواهي رسمي و علني نكند برقراري مجدد رابطه موكول به نظر مجلس شوراي اسلامي است.

 



سفير سابق كانادا در ايران به جاسوسي براي سيا اعتراف كرد

سفير اسبق كانادا در ايران به جاسوسي براي سازمان سيا اعتراف كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «كينس تيلور» سفيراسبق كانادا در ايران اعتراف كرد كه زمان تسخير لانه جاسوسي آمريكا در ايران،براي سازمان جاسوسي آمريكا فعاليت مي كرده است. به گفته وي، جاسوسي او براي سيا با توافق «جيمي كارتر» و «جوكلارك» سران وقت دو كشور آمريكا و كانادا انجام مي شد.
تيلور كه بين سال هاي 1980 تا 1997 به عنوان سفير كانادا در ايران اقامت داشت، پس از تسخير سفارت آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام، عملاً به نفر اول سيا در ايران تبديل شد. روزنامه «گلوب اندميل» چاپ كانادا هم ضمن اذعان به همين مطلب نوشت: تيلور كه 30 سال پيش بخاطر پناه دادن به كارمندان سفارت آمريكا مورد تشويق نخست وزير وقت دولت كانادا قرار گرفت، بطور فعال در روزهاي گروگان گيري و در عمليات چنگال عقاب براي سيا جاسوسي مي كرد. اين ديپلمات سابق كانادايي در گفتگو با اين روزنامه و در پاسخ به اين پرسش كه آيا فعاليت هاي جاسوسي شما در ايران فاش شد يا خير، گفت: ايرانيان به هيچ وجه نمي توانستند اين موضوع را تحمل كنند و كشف اين ارتباط (با سيا) مي توانست تبعات بسيار سنگيني براي من به همراه داشته باشد.
رابرت رايت، مورخ معروف دانشگاه ترنت در جديدترين كتاب خود با نام «مأمور ما در ايران» نوشته است: جو كلارك، نخست وزير وقت كانادا از بيم اينكه افشاي جاسوسي يك ديپلمات كانادايي براي آمريكا تبعات سوء سياسي در داخل كشور به همراه داشته باشد، اصرار داشت اين همكاري و نقش تيلور مخفي بماند.
تيلور در واكنش به انتشار اين كتاب به گلوب اندميل گفت: فكر نمي كردم روزي اين رازفاش شود. اين موضوع براي 30 سال مخفي مانده بود و انتظار داشتم تا 30 سال ديگر نيز مخفي بماند. پروفسور رايت در كتابش نوشته است: درخواست براي جمع آوري اطلاعات نظامي توسط تيلور در تهران، مستقيماً از طرف جيمي كارتر، رئيس جمهوري وقت آمريكابه جو كلارك منتقل شده بود.
تيلور نيز در گفتگو با اين روزنامه تأييد كرد: اين درخواست رسمي از طريق فلورا مك دانالد، وزير خارجه وقت كانادا به وي ابلاغ شد.گلوب اندميل نوشت: نخستين مأمور سيا كه توسط آمريكا به ايران فرستاده شد، پس از ملاقات با آقاي تيلور رد شد. تيلور در آن زمان اين مأمور را با در نظر گرفتن شرايط موجود تهران نامناسب ارزيابي كرده بود. دومين مأموري كه با نام مستعار باب وارد ايران شد مورد تأييد تيلور قرارگرفت و از آن به بعد در خارج از سفارت كانادا مشغول به فعاليت شد. براساس آنچه در كتاب «مأمور ما در ايران» نيز به آن اشاره شده است: ادوارد به صورت مخفي به جمع آوري اطلاعات نظامي مشغول شد، وي همچنين با ظاهري مبدل درتجمعات مردمي مقابل سفارت آمريكا نيز حضور داشت.

 



حداد عادل: فتنه گران هيچ سودي از 22بهمن نخواهند برد

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: از 22بهمن امسال چيزي عايد جريان فتنه نمي شود و سهم اين جريان از راهپيمايي 22بهمن همان خواهد بود كه از روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و عاشورا بهره برد.
غلامعلي حداد عادل در حاشيه جلسه ديروز (يكشنبه) مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران درباره فضاسازي برخي رسانه ها براي سوءاستفاده از راهپيمايي 22بهمن به نفع جريان فتنه گفت: ماهيت اين جريان ها براي همه مشخص است و جز اينكه مردم فاصله بيشتري با عوامل فتنه بگيرند و عده اي جمع شوند و خوش باشند، چيز ديگري عايد اين جريان نمي شود.
وي اضافه كرد: اين تحركات در مقابل اقيانوس ملت كاري نخواهد كرد و مردم نگران حاشيه هاي 22 بهمن نباشند.
حداد عادل در پاسخ به سوالي درباره چگونگي واكنش دولت در برابر اين افراد تصريح كرد: مسئله دولت نيست، مسئله اين است كه عده اي در مقابل ملت ايستاده اند و تكليف كاملاً روشن است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به سوالي درباره دخالت بيگانگان در امور داخلي ايران اظهار داشت: دخالت در امور داخلي ايران تاواني دارد كه بايد بپردازند.
حداد عادل درباره ديدگاه ايران درخصوص مسائل هسته اي هم به ادامه گفت وگوها با كشورهاي گروه 1+5 تاكيد كرد: حرف ما روشن است، ايران قصد استفاده از فناوري صلح آميز هسته اي را دارد.
وي يادآور شد: ما با مبادله اورانيوم 20 درصدي موافقت كرده ايم اما چون عهدشكني دولت هاي اروپايي را تجربه كرده ايم، شرايطي گذاشتيم كه مبادا اورانيوم 5/3 درصد از دست برود و آنها نيز اورانيوم 20 درصدي را به ايران تحويل ندهند.
وي گفت: هيچ دولتي نمي تواند مانع ملتي شود كه بخواهد حقش را بگيرد.

 



اخبار ادبي و هنري

تجديد بيعت اصحاب فرهنگ و هنر با امام خميني(ره)
اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به همراه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و با حضور در مرقد مطهر با آرمان هاي امام(ره) تجديد بيعت مي كنند.
اين برنامه كه معاونين، مديران و رئيسان سازمان هاي تابعه وزارت ارشاد نيز در آن حضور مي يابند ساعت 45:8 امروز از مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آغاز و درمرقد برگزار مي شود.
جشنواره فرهنگي و هنري «حماسه 9 دي» برگزار مي شود
جشنواره «حماسه 9 دي» در رشته هاي فيلم نامه، نمايش نامه، شعر، رمان و عكس برگزار مي شود.
محمد حسين ايماني خوشخو مسئول كميته فرهنگي و هنري ستاد دهه فجر گفت: اين جشنواره كه جزئيات آن به زودي اعلام خواهد شد در رشته هاي رمان، فيلم نامه نويسي، نمايش نامه نويسي، شعر و عكس برگزار خواهد شد كه بعد از استحكام يافتن در سطح ملي مي تواند به شكل بين المللي نيز برگزار شود.
وي افزود: به مناسبت دهه فجر در تهران علاوه بر جشنواره هاي فيلم، تئاتر، موسيقي، هنرهاي تجسمي و شعر فجر، در راهپيمايي 22 بهمن ماه ايستگاه هاي نقاشي در نظرگرفته شده است.
به كبودي ياس از 17 بهمن اكران عمومي مي شود
اكران عمومي فيلم سينمايي «به كبودي ياس» به كارگرداني جواد اردكاني از 17 بهمن ماه در گروه سينمايي آزاد شروع مي شود.
به گزارش مهر، اين فيلم سينمايي در هفت سالن اكران مي شود و اكران آن يك ماه ادامه دارد. «به كبودي ياس» داستان زندگي سردار شهيد عبدالحسين برونسي را به تصوير مي كشد. اين فيلم در بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر به نمايش درآمد. حوزه هنري و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران پخش اين فيلم را برعهده دارند.
جواد اردكاني فيلم هاي سينمايي «قناري» و «چوري» را در كارنامه دارد و به زودي ساخت فيلم سينمايي «شور شيرين» را آغاز مي كند.

 



امكان پهلوگيري كشتي هاي 45 هزار تني در بندر ماهشهر فراهم شد

مدير مهندسي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي بندر ماهشهر از امكان پهلوگيري كشتي هايي با ظرفيت 45 هزار تن براي تخليه و بارگيري محصولات پتروشيمي در اسكله هاي صادراتي اين بندر خبر داد.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر «سيدعباس موالي» افزود: ظرفيت كنوني صادرات محصولات پتروشيمي مايع از اسكله هاي اين منطقه به بيش از سه ميليون تن افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون توسعه اسكله شماره يك بندر ماهشهر به طور كامل با نصب تجهيزات به پايان رسيده، افزود: تجهيز اسكله شماره دو صادراتي بندر ماهشهر نيز در حال انجام است.
وي با اشاره به اجراي شبكه 500 كيلومتري خطوط انتقال خوراك و محصولات پتروشيمي در سطح منطقه ويژه ماهشهر، بيان كرد: هدف از ساخت و توسعه اين شبكه انتقال خوراك و محصولات بين واحدهاي پتروشيمي مستقر در سطح منطقه به مبادي واردات و صادرات است.
موالي در ادامه با اشاره به مصوبه شوراي عالي مناطق آزاد كشور مبني بر افزايش محدوده منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي ماهشهر از يك هزار و 700 كيلومتر به دو هزار و 600 كيلومتر افزود: هم اكنون طرح حصاركشي پيراموني اين منطقه جديد در حال انجام است.

 



نخستين نمايشگاه نفت، پتروشيمي و گاز در اهواز گشايش يافت

اهواز- خبرنگار كيهان:
نخستين نمايشگاه تخصصي نفت، گاز و پتروشيمي با حضور 130 شركت فعال داخلي در عرصه توليد تجهيزات صنعت نفت در اهواز آغاز به كار كرد.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در آيين افتتاح اين نمايشگاه كه در محل نمايشگاه هاي بين المللي خوزستان بدون حضور مسئولان وزارت نفت برگزار شد درخصوص جايگاه نفت در معادلات جهان گفت: تا 50 سال آينده نفت به عنوان اصلي ترين عامل انرژي مطرح خواهد بود و تكنولوژي هاي نوين نيز نتوانسته اند به عنوان رقيبي اصلي براي اين صنعت ظاهر شوند.
غلامرضا حسن بيگلو اظهار داشت: درحال حاضر شركت مناطق نفتخيز جنوب 80درصد نفت كشور را توليد مي كند كه با توجه به اين ارقام ضروري است كه به موقعيت استان خوزستان توجه ويژه اي شود.
بيگلو با اشاره به اينكه شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب برنامه هاي عملياتي و سرمايه اي خود را در قالب برنامه هاي 5 ساله پايه گذاري مي كند گفت: 800 پروژه و 2 هزار پيمان در برنامه 5 ساله گنجانده شده است.
وي خاطرنشان ساخت: در سال هاي گذشته سالانه اعتباري بالغ بر 100 ميليون دلار را صرف خريد لوله از خارج از كشور مي كرديم كه از سه سال گذشته به دليل انعقاد قرارداد با شركت گروه ملي صنعتي فولاد به ميزان 30 ميليارد تومان انواع لوله خود را از اين شركت خريداري مي كنيم و از واردات اين محصول بي نياز شده ايم.
وي در ادامه افزود: همچنين با وجود اينكه كشورهاي خارجي از فروش تجهيزات درون و بيرون چاهي به ما خودداري مي كنند خوشبختانه امروز در اين خصوص بي نياز و مستقل شده ايم.
در نخستين روز برگزاري نمايشگاه نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان، نخستين روتور توربين هاي گازي ساخت داخل رونمايي شد.روتور توربين ساخت داخل پس از سه سال تلاش كارشناسان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و يك شركت سازنده داخلي طراحي و ساخته شده است.
خريد هر عدد از اين روتورها 200 تا 300 هزار دلار هزينه دارد كه با ساخت آن به همين ميزان از خروج ارز از كشور جلوگيري مي شود ضمن آن كه توليد آن از انحصار كشورهاي بيگانه خارج شده است.
در اين نمايشگاه قطعات و تجهيزات مورد نياز ساخت داخل در قالب يك لوح فشرده ارائه شده است.

 



مشاور عالي رهبرمعظم انقلاب: تامين امنيت جنوب شرق كشور به عهده سپاه است

مشاور عالي رهبرمعظم انقلاب در امور نيروهاي مسلح گفت: تامين امنيت در جنوب شرق كشور يكي از ماموريت هاي سپاه پاسداران است.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومي فرمانداري زابل، «يحيي رحيم صفوي» صبح ديروز در جمع معتمدان، سران طوايف و ريش سفيدان شهرستان هاي شمال استان سيستان و بلوچستان اظهار داشت: ناتواني دولت هاي دو كشور همسايه سبب ايجاد ناامني در مرزهاي مشترك اين كشورها با خاك جمهوري اسلامي ايران شده است.
وي افزود: عدم توانايي و تسلط دولت هاي پاكستان و افغانستان بر مرزهايشان و نيز حمايت آمريكا از اشرار مزدور، ناامني هايي را در منطقه ايجاد كرده است كه بايد مراقب توطئه ها و ترفندهاي دشمنان بود.
اين مقام عالي در امور نيروهاي مسلح تصريح كرد: تامين رفاه و آسايش و پيشرفت همراه با ايجاد عدالت يكي از مهم ترين وظيفه هايي است كه برعهده قشرهاي مختلف جامعه بويژه معتمدان و سران طوايف است.
سرلشكر صفوي گفت: امنيت پايدار در استان مرزي سيستان و بلوچستان زمينه ساز بستري براي رفاه و آرامش و همچنين توسعه و سازندگي بوده و ضروري است از هرگونه عامل تفرقه كه خواسته دشمنان اسلام و نظام است، دوري كنيم و همواره با اتحاد و يكپارچگي كه در منطقه وجود دارد براي عمران و پيشرفت بيشتر منطقه تلاش كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14