(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 بهمن 1388- شماره 19569
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حسين بشيريه و معاون اسبق وزارت كشور همديگر را تكذيب كردند !
غني سازي در سطح وسيع پاسخ ايران به هرگونه قطعنامه شوراي امنيت
استراتژي جديد آمريكا در ايران فعلاً حمايت از آشوبگران
آيت الله سيداحمد خاتمي: كساني كه از ملت عقب افتاده اند خود را معتدل مي نامند
توصيه آيت الله يزدي به خواص؛ حتي با سكوت هم با دشمنان همراه نشويد
مدير مدرسه علميه حضرت خديجه (س) تهران:خبر ضرب و شتم عروس امام خميني به هيچ وجه صحت ندارد
لاريجاني: اساسنامه اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي اصلاح مي شود
معاون پارلماني رئيس جمهور: مبلغ و زمان اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها هنوز قطعي نيست
با تلاش وزارت اطلاعات صورت گرفت آزادي گروگان ها از چنگال اشرار مسلح در استان كرمان
علي شيميايي اعدام شد



با تأييد افشاگري «كيهان» پيرامون «نظريه پردازي اصلاح طلبان براي ترورهاي سياه»
حسين بشيريه و معاون اسبق وزارت كشور همديگر را تكذيب كردند !

افشاگري مستند «روزنامه كيهان» از پروژه «حسين بشيريه» در وزارت كشور دوره اصلاحات براي نظريه پردازي پيرامون«ترورهاي سياه»، تشكيل «گروه هاي مقاومت چريكي» و ايجاد «شورش هاي شبه نظامي» زير پوشش و عنوان «گذار به دموكراسي» واكنش هاي گسترده اي به همراه داشت. تحليل كيهان از اين پروژه كه به «نقشه عملياتي كودتاي مخملي» مشهور است، در بيش از 50 رسانه اينترنتي، خبرگزاري ها و روزنامه هاي «ايران»، «وطن امروز»، «خراسان»، هفته نامه «پرتو سخن» و... باز نشر شد. اين افشاگري كه روزهاي 29 و 30 دي ماه 1388 در 2مقاله «روش شناسي ترورهاي آكادميك» و «ترور براي دموكراتيزاسيون» به قلم «پيام فضلي نژاد» در صفحه 14 «كيهان» به چاپ رسيد، همچنين موجي از فحاشي ها و تهديدات گروهك هاي اپوزيسيون مانند «جنبش سبز» و «راديو فردا»، سايت صهيونيستي «بالاترين» و... را برانگيخت. «سازمان بازرسي كل كشور» نيز با انتشار جوابيه اي شگفت انگيز به وكالت (!) از معاون اسبق وزير كشور در دولت اصلاحات، نويسنده كيهان را فردي «عليل» و «بيمار» ناميد كه «سر در آخور بيگانگان دارد!»
«حسين بشيريه» (محقق CIA و نظريه پرداز اصلاح طلبان) در تكذيبيه اي كه روز اول بهمن در سايت هاي «روز آن لاين» و گروهك موسوم به «جنبش سبز» منتشر كرد، با تأييد انعقاد اين قرارداد نوشت: «برطبق اصل قرارداد كه موجود است، و نيز بر طبق اسناد مالي و بانكي كه قاعدتاً نسخه هاي آن در امور مالي وزارتخانه حفظ مي شود، مبلغ قرارداد مذكور 3ميليون تومان و مدت آن 12ماه بود.» اين تكذيبيه، عملاً بر مقاله كيهان مبني بر همكاري رسمي اين عاملCIA با وزارت كشور دوره اصلاحات صحه گذاشت. تكذيب مبلغ پروژه نيز در حالي است كه براساس اسناد، اولاً برآورد مالي اين قرارداد توسط شخص بشيريه مبلغ 19ميليون و 170هزار تومان بوده كه در قرارداد نهايي (ماده 3) به 25ميليون تومان افزايش يافت.
ثانياً، ادعاي بشيريه درباره زمان اجراي پروژه نيز كذب است، چرا كه بر پايه سند «طرح پژوهشي» آن كه ابتدا ذيل عنوان «شيوه هاي گذار و فرآيند مردم سالاري در ايران» در مورخه 26/8/1382 به «دفتر مطالعات سياسي وزارت كشور» ارائه گشت، زمان اجراي پروژه از دي 1382تا آذر 1383(يعني 9 ماه) برآورد شده بود، اما براساس «ماده2» قرارداد رسمي، به نحو نامعلومي اين زمان تغيير كرد! برابر اين ماده «مدت قرارداد 10ماه تا تاريخ 28/12/1382 تعيين مي گردد.»
در حالي كه «حسين بشيريه» با تأييد اين قرارداد، در تكذيبيه خود حتي از وجود اسناد بانكي آن در بخش امور مالي وزارت كشور سخن گفته، «سازمان بازرسي كل كشور» در اقدامي عجيب و غيرقانوني، به دفاع از اقدامات «معاون» فعلي خود در زمان مسئوليتش در دولت اصلاحات پرداخت(!) و مدعي عدم انعقاد چنين قراردادي شد! «روابط عمومي» اين سازمان طي بيانيه اي رسمي كه به رسانه ها ارسال شد، از قول «غلامحسين بلنديان» (معاون اسبق وزير كشور) و با فحاشي عليه «نويسنده كيهان» نوشت:«تراوش چنين افكاري كه متهم كردن خدمتگزاران انقلاب اسلامي را در پي دارد، زاييده افكار «عليل» و «بيماري» است كه دل در گرو انقلاب و ايران ندارد و سر در آخور بيگانگان دارند و آرامش و امنيت كشور را برنمي تابند.»
معلوم نيست بنابر كدام قانون و ضابطه، در موضوعي كه به هيچ وجه ربطي به وظايف «سازمان بازرسي كل كشور» ندارد، روابط عمومي آن اقدام به فرستادن جوابيه اي چنين سست و توهين آميز به رسانه ها مي كند؟! آن هم سازماني كه در برابر پرسش هاي مرتبط با وظايف خود، عمدتاً سكوت اختيار كرده است! چرا «سازمان بازرسي كل كشور» خود را موظف به دفاع از همكاري يك عامل تابلودار CIA با برخي مقامات وزارت كشور دولت «محمد خاتمي» مي بيند؟» جالب است كه اقدام خلاف قانون و توهين آميز روابط عمومي اين سازمان را اكثر رسانه ها برنتابيدند و جز سايت «تابناك»، (وابسته به محسن رضايي) و سايت «خبر آن لاين» آن جوابيه را منتشر نكردند. بنابراين، «غلامحسين بلنديان» مجبور شد تا شخصاً و بدون «سوءاستفاده» از عنوان «سازمان بازرسي كل كشور» جوابيه اي ديگر در پاسخ به افشاگري كيهان بنويسد. وي در اين نامه نيز با حدس و گمان و استناد به يك «تماس تلفني نامعلوم»، مدعي عدم عقد اين قرارداد مي گردد و مي نويسد: «در اين مورد براي روشن شدن موضوع، با دفتر مطالعات سياسي و اداره كل امور مالي وزارت كشور تماس گرفتم و آنها پس از بررسي تا آخر وقت روز شنبه3بهمن 1388، منكر وجود چنين قرارداد و پروژه اي با شخص مذكور شدند.» معاون اسبق وزير كشور در جوابيه اش، بازهم مانند سايت هاي اپوزيسيون به فحاشي روي آورد و خيال كرد كه با چنين اهانت هايي مي تواند استنادات و استدلال هاي «پژوهش آكادميك» كيهان پيرامون «ترورهاي سياه» و تدوين نقشه عملياتي كودتاي مخملي را در دوره مسئوليتش مخدوش سازد. اين جوابيه توهين آميز هم با بي اعتنايي رسانه هاي ارزشي مواجه شد. فقط سايت هاي گروهك «جنبش سبز» به جاي نقد مستدل اين مقالات، موجي از فحاشي هاي ركيك و تهديدها را عليه كيهان و نويسنده اش منتشر كردند.
واكنش پرتناقض و سراسيمه بلنديان در حالي است كه «حسين بشيريه» هم در جوابيه اخير و هم در مقدمه كتاب هايش به پروژه ها و قراردادهاي خود با وزارت كشور در دوره اصلاحات مفصلاً اشاره كرده است. جاي اين سؤال باقي است كه اگر ادعاي معاون اسبق وزير كشور در تكذيبيه اش دروغ نباشد، چرا اين اسناد كه نسخه هايي از آن نزد شاگردان پيشين بشيريه مثل فضلي نژاد موجود است، در وزارتخانه موجود نيست؟! چه بلايي بر سر آن ها آمده؟! بهتر است «سازمان بازرسي كل كشور» به جاي صدور بيانيه هاي غيرقانوني و توهين آميز، بنابر وظيفه اش به دنبال سرنوشت اين اسناد تكان دهنده باشد و وزارت كشور نيز كه تحت مديريت اصولگرايان است، نسبت به اظهارات متناقض بلنديان و بشيريه واكنش نشان دهد.
بنابراين، تنها نكته اي كه در اين ميان نه تنها تكذيب نشد، بلكه تأييد هم گشت، اصل افشاگري روزنامه كيهان مبني بر «نظريه پردازي اصلاح طلبان براي ترورهاي سياه» و تدوين «نقشه عملياتي كودتاي مخملي» در وزارت كشور دوره اصلاحات بود كه با كپي برداري ناشيانه از دستورالعمل شماره 2/10 «شوراي امنيت ملي آمريكا» صورت گرفت.

 



سلطانيه در گفت وگو با انجمن كنترل تسليحات خبر داد
غني سازي در سطح وسيع پاسخ ايران به هرگونه قطعنامه شوراي امنيت

نماينده دايم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در مصاحبه با نماينده انجمن بين المللي كنترل تسليحات تأكيد كرد كه اگر قطعنامه اي در شوراي امنيت بر عليه ايران به تصويب برسد غني سازي در سطح وسيع را آغاز خواهيم كرد.
«اوليور مير» نماينده بين المللي انجمن كنترل تسليحات در شروع مصاحبه خود از «علي اصغر سلطانيه» پرسيد: چرا ايران هم اكنون از سرگيري كار بر روي سانتريفيوژها و تأسيسات غني سازي آزمايشي در نطنز را انتخاب كرده است؟
سلطانيه در پاسخ به وي تأكيد كرد كه شما نبايد از من بپرسيد كه چرا حالا اقدام به اين كار كرده ايد بلكه بايد بپرسيد چرا تا اين اندازه دير به انجام چنين كاري پرداخته ايد. ما منتظر مانديم زيرا ما مي خواستيم حسن نيت خود را به جامعه بين المللي و دوستان اروپايي خود به اثبات برسانيم. زماني كه ما در پاريس مذاكره مي كرديم، خوشبين بوديم. آنها]اروپاييان[به ما وعده دادند كه اگر ما]عمليات[ تعليق مشاركتي ]فعاليت هاي مرتبط با غني سازي اورانيوم[ را گسترش دهيم تا همچنين تحقيقات پروژه «يو سي اف» (تأسيسات تبديل اورانيوم) در اصفهان را پوشش دهد، موضوع]برنامه هسته اي ايران[ از دستور كار شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي حذف مي شود و تنها بازرسي روزمره در ايران ادامه پيدا مي كند و همه چيز آرام مي شود]به حالت عادي باز مي گردد[ و ما براساس وعده هاي آنها ادامه داديم اما متأسفانه، آنها به وعده هاي خود عمل نكردند. اين امر ]عمل نكردن غرب به وعده هاي خود[ ادامه پيدا كرد. بنابراين پس از نااميدي هاي طولاني مدت و مشاهده اين مسئله كه هنوز موضوع هسته اي ايران از دستوركار شوراي حكام حذف نشده است، ما ديگر نتوانستيم به تعليق ادامه دهيم و بنابراين، اين تحقيقات را مجدداً از سر گرفتيم.
وي اينگونه ادامه داد كه هم اكنون، سؤالي كه ممكن است شما در اين راستا مطرح كنيد اين است كه در دور دوم مذاكرات ما با اروپاييان در ارتباط با كارهايي كه انجام مي دهيم صادق و شفاف بوده ايم يا خير. قبل از آغاز دور دوم مذاكرات كه در 21 دسامبر(30 آذرماه) آغاز شد، كه در واقع ما آن را قبل از 5 دسامبر (14 آذرماه) آغاز كرده بوديم، دكتر «علي لاريجاني» رئيس مجلس ايران به طور رسمي در مصاحبه اي به تمامي جهان اعلام كرد كه ما نمي توانيم به تعليق تحقيقات ادامه دهيم و بنابراين ما مي خواهيم تحقيقات خود را آغاز كنيم و وي همچنين به طور شفاف اعلام كرد كه اين تحقيقات بخشي از موضوع مذاكره]در نشست 21 دسامبر[ محسوب نمي شود. وقتي ما براي مذاكره با دوستان اروپايي خود در 21 دسامبر به «وين» آمديم و من نيز در آنجا حضور داشتم، ما مجدداً به دوستان اروپايي خود گفتيم كه اين موضوع در مذاكرات ما قرار ندارد و جزئي از دستور كار ما محسوب نمي شود. چيزي كه ما آماده شده بوديم در]نشست وين[ ارتباط با آن صحبت كنيم، عدم تبديل فرآيند غني سازي خود به اهداف نظامي بود.
توافق نامه پاريس روشن است
«مير» در ادامه سخنان نماينده دائم ايران درآژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: بنابراين شما اعلام مي كنيد كه آن تحقيقات تحت توافقنامه پاريس پوشش داده شده بود كه طبق آن ]قرارداد پاريس[، عمليات سانتريفيوژها به وضوح بخشي از توافقنامه پاريس بودند و بنابراين، اين مسئله ]از سرگيري كار سانتريفيوژها[ نقض توافقنامه پاريس بود.
علي اصغر سلطانيه در پاسخ تصريح كرد: نه اين چيزي نيست كه من سعي دارم بگويم. در توافقنامه پاريس، ما موافقت كرديم كه ميزان تعليقات خود را گسترش دهيم تا پروژه «يو سي اف» و همچنين تحقيقات و آزمايش را نيز تحت پوشش قرار دهد، اما به طوركلي يك چيز كه ما بايد به خاطر بسپاريم اين است كه در توافقنامه اكتبر 2003 تهران و همچنين توافقنامه نوامبر 2004 پاريس، آنچه كه توسط طرفين مورد موافقت قرار گرفت، تعليق فعاليت هاي غني سازي و نه توقف آن بود و بر آن اساس، زماني كه دوستان اروپايي ما متأسفانه پيشنهاد ما براي هدفي كه تضمين مي كرد كه فعاليت هاي ما منحصراً براي اهداف صلح آميز باقي مي ماند را در ژنو رد كردند و زماني كه ما سال گذشته پيشنهاد خود را ارائه داديم، انتظار داشتيم تا آنها پيشنهاد خود را در چارچوب توافقنامه پاريس مطرح كنند اما آنها به جاي اين كار، پيشنهادي را مطرح كردند كه صريحاً و به وضوح فعاليت هاي چرخه سوخت هسته اي در ايران از جمله غني سازي را حذف كردند]ناديده گرفتند[ كه اين امر در تخلف كامل با توافقنامه پاريس بود. در واقع مقامات اروپايي توافقنامه ميان ايران و اتحاديه اروپا-3]فرانسه، آلمان، انگليس و اتحاديه اروپا[ را نقض كردند. اتحاديه اروپا-3 در واقع از توافقنامه پاريس دنباله روي نكرد.
وي اينگونه ادامه داد: هم اكنون مسئله اينجاست كه چرا ما پروژه «يوسي اف» را مجدداً در ماه اوت از سر گرفتيم و اينكه آيا اطلاعات مختصري در اين باره اعلام شد يا خير؟ من مي خواهم توجه شما را به اين واقعيت جلب كنم كه لاريجاني با سه تن از وزراي خارجه برجسته انگليس، فرانسه و آلمان در ژنو ديدار كرد و رسماً اعلام كرد كه شما پيشنهاد ما را رد كرديد و ما منتظر پيشنهاد شما خواهيم ماند اما اگر پيشنهاد شما، ايران را حق چرخه سوخت هسته اي محروم كند، شما مي توانيد فرض كنيد كه اين پيشنهاد همين حالا رد شده است. اين مسئله از قبل در ماه اوت و قبل از آنكه اروپاييان پيشنهاد خود را ارئه دهند اعلام شده بود و وقتي ما متوجه شديم كه پيشنهاد آنها حق ايران را ناديده گرفته است، نيازي به مطالعه و بررسي بيشتر اين مسئله نبود زيرا ]پيشنهاد آنها[ در تخلف و تضاد با توافقنامه پاريس بود. از آنجايي كه توافقنامه پاريس توسط اروپاييان دنبال نشد، مذاكرات ادامه پيدا نكرد.
سلطانيه در ادامه تصريح كرد: در توافقنامه پاريس يك پاراگراف موجود بود كه در آن نوشته شده بود كه تا زماني كه مذاكرات براي توافقنامه درازمدت ادامه داشته باشد، تعليق اورانيوم بايد استمرار داشته باشد. زماني كه اين پيشنهاد مطرح شد، برخلاف توافقنامه پاريس، مذاكرات متوقف شد و بنابراين تعليق اورانيوم بايد متوقف مي شد زيرا آنها اين مسئله را در توافقنامه پاريس لينك كرده بودند، بنابراين ما اين اقدام را آغاز كرديم و ما حق آغاز اين كار، پروژه «يوسي اف»، را داشتيم و هم اكنون پس از گذشت زماني كه ما تصميم گرفتيم كه ما نمي توانيم دانشمندان خود را از توانايي انجام تحقيقات محروم كنيم و بنابراين ما تحقيقات خود را از سر گرفتيم.
به گفته نماينده دائم آژانس بين المللي انرژي اتمي، ما ]ايران[ در اين برهه زماني تصميم گرفتيم كه غني سازي تمام عيار يا غني سازي در سطح صنعتي تجاري را كه تا بيش از 50 هزار دستگاه سانتريفيوژ با ظرفيت 30 تن اورانيوم با غناي در سطح پايين در هر روز پيش مي رود، آغاز نكنيم. اين فعاليت و اين سطح بزرگتر هنوز در تعليق قرار دارد و اين يك نكته مهم و ژست مثبتي از جانب ايران است كه فضاي كافي براي مذاكرات احتمالي و رفع صلح آميز كل موضوع باقي گذاشته است، و بنابراين ما به دوستان اروپايي خود توصيه مي كنيم كه تصميم عجولانه اي اتخاذ نكنند و دستاوردهايي كه به دنبال مذاكرات ما و مصالحه و حق امتيازات ايران، يعني سه سال تعليق كه ما انجام داديم تا حسن نيت خود را به شما، اروپا و جامعه بين الملل نشان دهيم و به ميز مذاكرات بازگرديم را از بين نبرند.
غني سازي در سطح وسيع
سلطانيه در پاسخ به زمان آغاز غني سازي كامل گفت كه اين پاسخ بسيار واضح و آشكار است اگر دوم فوريه ]در يك نشست شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي[ يا هر زمان ديگري، قطعنامه اي به تصويب برسد كه موضوع ايران را خارج از حوزه و چارچوب آژانس بين المللي انرژي اتمي بداند و آن را به شوراي امنيت سازمان ملل متحد ارجاع دهد، سپس به دنبال قانوني كه به اتفاق آراء توسط مجلس ما به تصويب رسيد - با 180 راي موافق و 10 راي مخالف، دولت ايران به سرعت اجراي پروتكل الحاقي را متوقف مي كند و ما غني سازي در سطح وسيع را آغاز خواهيم كرد.
مير در سوالي از سلطانيه، مطرح كرد: چرا ايران به سوالات باقيمانده به ويژه درباره برنامه سانتريفيوژ 2-P كه يكي از موضوعات مهم كه هنوز آنها ]غرب[ به دنبال پاسخ هايي براي آن هستند، ارائه نداده است و ايران چگونه درصدد است تا نگراني هاي آژانس را درباره برنامه هسته اي برطرف كند؟
سلطانيه در پاسخ به اين سوال تصريح كرد: در ابتدا در ارتباط با موضوع2-P من بايد شما را به گزارش هايي ارجاع دهم و اگر شما تك به تك اين گزارش ها را از زماني كه اين موضوع مطرح شده بررسي كنيد، پيشرفت هاي چشمگير و اطلاعاتي كه به آژانس ارائه شده خواهيد ديد. مسئله اي كه وجود دارد اين است كه چرا در بين سالهاي 1995 تا 2002 و يا بيشتر، شكافي به وجود آمده كه ما بر روي پروژه2-P كار نمي كرديم. ما بايد به وضوح توضيح دهيم كه بسيار عاقلانه است زماني كه ما هيچ دستاوردي در زمينه 1-P به دست نياورديم، به سراغ نسل بعدي 2-P نرويم بنابراين در آن دوره ما نبايد بر روي2-P فعاليت مي كرديم.
اين همان كاري است كه صنعت اروپايي يورنكو (URENCO) انجام داد. اين بدان معناست كه آنها به مدت 10 الي 12 سال بر روي1-P كار كردند و سپس به سراغ2-P رفتند، بنابراين آن چيزي است كه ما انجام داده ايم و بنابراين كاري كه ما انجام داديم از نظر فني به خوبي قابل توجيه است. تنها چيزي كه وجود دارد اين است كه آنها ازما مي خواهند دليل آن را بيان كنيم. پاسخ آن بسيار ساده است. ما قبل از آنكه به سراغ P-2 يا نسل بعدي برويم در P-1 مهارت كافي به دست نياورديم.
تعليق محال است
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است ايران مجددا فعاليت هاي خود را به حالت تعليق درآورد تا بدين وسيله از دور جديدي از مذاكرات حمايت كند، گفت: ايران در زمينه تحقيقات، فعاليت هاي خود را به حالت تعليق در نمي آورد و تغيير نمي دهد زيرا اين تصميم را پس از مدت طولاني تعليق و نااميدي اتخاذ كرد به ويژه زماني كه محدوديت هاي تحقيقاتي منجر به نااميدي دانشمندان دانشگاه هاي ما و همچنين سازمان انرژي اتمي شده بود. در واقع آنها اين پيام را به دانشمندان ايراني دادند كه حق حتي فكر كردن و انجام تحقيقات را ندارند اما در عين حال مي خواهم به شما بگويم كه تمامي تحقيقاتي را كه ما انجام مي داديم آژانس از آنها آگاهي داشت و به آژانس اطلاع داده شده بود و همه فعاليت ها تحت نظارت بين المللي انرژي اتمي و بازرسان آژانس بود. بازرسان در ايران و نطنز حضور داشتند و بنابراين در واقعيت همه چيز تحت نظارت بود.
مير در ادامه پرسيد: آيا موضوع ميزان فعاليت هاي هسته اي ايران در ميز مذاكره خواهد بود؟
سلطانيه در پاسخ به اين سوال تصريح كرد: منظور من اين است كه نگراني اصلي همين ميزان فعاليت هاي هسته اي ايران است زيرا ديگر فعاليت هاي ايران تحت بازرسي آژانس قرار دارد.نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاسخ به نظر ايران درباره حمايت آمريكا از هرگونه توافقنامه مورد بحث]درباره برنامه هسته اي ايران[ اعلام كرد كه اگر آمريكا حسن نيت دارد و قصد دارد كه اثبات كند كه قصد رويارويي ]با ايران[ و به وجود آوردن تنش و همچنين مشكلات امنيتي در منطقه و امنيت جهان را ندارد، بايد اجازه دهد كه موضوع هسته اي ايران تنها در آژانس مديريت شود. اين بهترين كاري است كه مي تواند در چارچوب آژانس انجام دهد. اين راهي است كه من فكر مي كنم بهترين راه است. زيرا اگر اين موضوع در چارچوب آژانس باشد به اين معناست كه ما از سياست خلع سلاح چند جانبه حمايت مي كنيم و در واقع اين يك آزمايش تاريخي براي آمريكا است كه نشان دهند تا چه اندازه درصدد تجديدنظر در رويكرد يكجانبه خود است و مي خواهد از اين سازمان بين المللي مربوطه [آژانس بين المللي انرژي اتمي] حمايت كند. اين راهي است كه مي توان انجام داد و من فكر مي كنم اين بهترين راهي است كه آنها مي توانند در اين رابطه انجام دهند.
وي ادامه داد: آمريكا نبايد در اين مسير مانع به وجود آورد، اين اولين مسئله است. دوم اينكه به اروپا اجازه دهد كه كار خود را انجام دهد و دستاوردهايي كه ما به دست آورده ايم را دست كم نگيرد و اجازه دهد كه همه چيز در مسير خود پيش رود.

 



استراتژي جديد آمريكا در ايران فعلاً حمايت از آشوبگران

سرويس سياسي -
مقامات كاخ سفيد و تل آويو كه در پي حوادث پس از انتخابات در ايران به كرات و بي پرده حمايت خود از فتنه گران و آشوبگران را اعلام كرده اند اين بار تصريح كردند كه استراتژي آمريكا و اسرائيل عليه ايران بر حمايت از آنچه «جنبش سبز» مي نامند متمركز است.
«ريچارد هاس» رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا طي مقاله اي در نيوزويك با تاكيد بر اينكه «در حاشيه بودن در قبال ايران ديگر بس است» نوشت: «ما بايد بر روي پيش بردن ايران به سمت ايجاد تغييرات عميق سياسي متمركز شويم.»
اين مقام آمريكايي با اين ادعا كه «جنبش سبز ايران بزرگ تر و قوي تر از قبل شده است» تاكيد كرد: بر آمريكا، اروپا و ساير كشورهاست كه سياست هاي خود در قبال ايران را به سمت ايجاد تغييرات سياسي در ايران متمركز سازند.
وي ادامه داد: «رفتارهاي خارجي ها بايد در جهت تقويت اپوزيسيون و تعميق شكاف در سطوح رده بالاي رهبران ايران باشد.»
«هاس» همچنين در بخش ديگري از مقاله خود به موضوع هسته اي ايران اشاره كرده و نوشت: بحث هاي عملي در موضوع هسته اي ايران بايد ادامه پيدا كند اما اگر دستاوردي غيرمنتظره در اين بحث ها حاصل شد بايد دامنه امتيازدهي به ايران محدود شود.
تاكيد شيمون پرز
بر حمايت از سبزها
در همين ارتباط، شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي در گفت وگو با روزنامه آلماني فرانكفورتر الگمانيه، حمايت سياسي از جنبش سبز در ايران را خواستار شد.
پرز علاوه بر حمايت از آنچه جنبش سبز در ايران مي ناميد تاكيد كرد كه بايد همزمان تحريم هاي اقتصادي تعيين كننده اي نيز بر ايران به اجرا درآيند. وي گفت: چنانچه ايران ظرفيت ساخت تسليحات نظامي پيدا كند در آنصورت رقابت تسليحاتي در خاورميانه بوجود خواهد آمد.
ازسوي ديگر؛ منوشه امير مستخدم سرويس جاسوسي موساد در سخناني در مركز روابط همگاني بيت المقدس با حمايت از فتنه گران در ايران مدعي شد كه اعمال تحريم هاي شديد به نفع ناراضيان ايران خواهد بود.
به گزارش پايگاه اينترنتي صهيونيستي ايسراكست، وي در اظهاراتي مضحك و بي پايه و اساس گفت كه 60 تا 70 درصد ايرانيان خواستار تغيير عمده اي در حكومت هستند! امير توضيح نداد كه اگر چنين است، چگونه نظام جمهوري اسلامي تا به حال سرپا مانده است؟!
اعتراض چين
به حقه هاي سياسي آمريكا
روزنامه پيپلز ديلي چين هم با اشاره به ادعاي آمريكا براي كنترل كردن اينترنت به نام آزادي تصريح كرد كه پشت آنچه آمريكا آزادي بيان مي خواند «حقه هاي سياسي» نهفته است.
اين روزنامه چيني با طرح اين سوال كه چگونه ناآرامي ها پس از انتخابات رياست جمهوري ايران به وقوع پيوست نوشت: «علت اين بود كه ارتش اينترنتي آمريكا از طريق تصاوير ويديويي يوتيوب و پيام هاي تويتر به پخش شايعات، ايجاد اختلاف، تحريك مردم و كاشتن بذر نفاق بين حاميان احزاب سياسي در ايران كمك كرد.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: كساني كه از ملت عقب افتاده اند خود را معتدل مي نامند

خطيب نماز جمعه تهران گفت: كساني كه از سيل خروشان ملت عقب افتاده اند خود را معتدل مي نامند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: اين روزها واژه اعتدال فراوان به كار گرفته مي شود و كساني كه بعضا خودشان از سيل خروشان مردم عقب هستند خود را معتدل مي نامند.
وي افزود: ما اعتدال را فقط رهروي راه ولايت مي دانيم و هر تفسير ديگري از اعتدال نادرست است.
خطيب نمازجمعه تهران همچنين با انتقاد از جوسازي برخي رسانه هاي داخلي و خارجي درباره اظهارات اخيرش در نمازجمعه اظهار كرد: در پي خطبه هاي اين هفته اينجانب شاهد بودم كه رسانه هاي بيگانه و برخي از رسانه هاي داخلي و سياسيون برداشتي نادرست از سخنان اينجانب داشته اند؛ تعبير بعضي ها اين بود كه خاتمي از مواضع گذشته خود چرخش داشته است. در اين راستا در جهت اطلاع مردم عزيزمان هم براي آن كه بيگانگان بدانند كه اشتباه مي كنند چند نكته را عرض مي كنم.
وي با بيان اين كه «مواضعي كه مبناي درستي دارد، قابل تغيير نيست» خاطرنشان كرد: مواضع اينجانب از قبل از پيروزي انقلاب- آغاز جواني بنده- براساس مباني ولايت فقيه و امام راحل عظيم الشان بود و بعد از ارتحال ايشان نيز براساس مواضع مقام معظم رهبري آيت الله العظمي خامنه اي بوده است. من بر اين مبنا سخن گفته و موضع گرفته ام؛ بنابراين چرخش در مواضع آن هنگام است كه مبنا تغيير كند و مبناي اينجانب تغيير نكرده و نخواهد كرد. سيداحمد خاتمي خاطرنشان كرد: آنچه كه در خطبه هاي اول گفتم بيان يك ارزش والاي اخلاقي به صورت كلي بود. كينه زدايي يك ارزش اخلاقي است، اما متاسفانه برخي رسانه هاي داخلي نيز اين موضوع اخلاقي را به مسايل سياسي گره زدند. در حالي كه، كساني كه خطبه اول را گوش كردند مي دانند كه من در اين خطبه صرفا به يك بحث اخلاقي- البته با توجه به نيازهاي روز- نظر داشته ام. خطيب نمازجمعه تهران تاكيد كرد: بنده سخني گفتم كه همچنان بر آن سخن هستم؛ اعتراض در چارچوب قانون اساسي حق همه شهروندان است. لكن سخن آن است كه آيا اعتراضي كه معترضان در اين 7 ماه داشتند در چارچوب قانون اساسي بوده است؟ آيا حمله به مسجد، به آتش كشيدن اموال مردم، حمله به عزاداران حسيني و هتك حرمت عاشورا، اهانت به تصوير و آرمان امام(ره)، اعتراض در چارچوب قانون اساسي است يا اغتشاش؟ اين مغلطه گري است كه كساني اغتشاش را اعتراض بنامند، من در همين خطبه تصريح كردم؛ ادامه اعتراض به سبك كنوني خيانت به مردم و انقلاب اسلامي و خلاف شرع و عقل است. وي افزود: حال سخن اين است كه ما هم بر اين باوريم كه جامعه نياز به آرامش، صفا، يكدلي و وحدت دارد، اما آيا اين سؤال جا ندارد كه اغتشاش را چه كساني شروع كردند؟ فتنه گري را چه كساني آغاز كردند؟
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه «منطق اسلام در حل دعواها و اختلافات اين است كه تلاش كنند در جامعه اسلامي اختلافات به پايان برسد» تاكيد كرد: اما اين روند به معناي صرف نظر كردن از جرم و جنايت نيست. قرآن نيز مي گويد عادلانه به اصلاح بپردازيد؛ بنابراين جاي اين سخن است كه آيا نام آنچه در طول اين 7 ماه برخي معترضان انجام دادند، اعتراض است كه حق قانوني خود بنامند؟ از نظر بنده بسياري از اين اعتراضات خلاف قانون اساسي و ضديت با ملت و آسيب رساندن به ملت بوده است. خاتمي تصريح كرد: روح سخن بنده كه همچنان به آن تاكيد دارم اين است كه متاسفانه معترضان تاكنون به صورت شفاف خط خود را از بيگانگان جدا نكرده اند؛ بيانيه مي دهند، بعد از 7 ماه يك كلمه عليه منافقين و آمريكا گفته اند و در مقابل چندين سطر نظام را متهم كرده اند، اين همان دو پهلو سخن گفتن و دو پهلو موضع گرفتن است.

 



توصيه آيت الله يزدي به خواص؛ حتي با سكوت هم با دشمنان همراه نشويد

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد بايد از هر نوع همراهي با دشمنان اسلام ولو با سكوت پرهيز شود.
آيت الله محمد يزدي در ديدار جمعي از كاركنان وزارت دفاع اظهار داشت: اگر توطئه ها و حوادثي كه در كشور ما انجام گرفت، در هر نقطه اي از جهان رخ داده بود، آن حكومت واژگون مي شد ولي اقتدار و پشتوانه محكمي كه در اين مملكت و حكومت آن است، سبب شده كه همواره دشمنان اسلام ناكام بمانند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه از اسلام و رهبري نبايد فاصله گرفت، گفت: همه دشمنان اسلام به دنبال اين هستند كه حاكميت نظام جمهوري اسلامي را زير سوال ببرند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در شرايط دفاعي قوي قرار گرفته است از همين رو دشمن جرات ندارد حمله كند.
عضو فقهاي شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: در اين دوره ها كه من در شوراي نگهبان بوده ام هيچ دوره اي به اندازه اين دوره شوراي نگهبان در معرض فشارها و تهمت ها نبوده است.
يزدي با اشاره به حوادث پس از انتخابات خاطرنشان كرد: همان روزها كه از كميته نظارت بر آراي مردم سخن به ميان آمد دريافتم كه مسئله، مسئله ديگري است زيرا با وجود شوراي نگهبان، معني ندارد كميته حفاظت از آرا ايجاد شود.
وي گفت: بايد در برابر فتنه هاي استكبارگران بصيرت بيشتري داشته باشيم و درك كنيم كه اكنون جنگ استكبارگران و دشمنان مبارزه با اسلام و انقلاب اسلامي است.
مسئول دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: عمق ديدها بايد افزايش يابد و از هر نوع همراهي با دشمنان اسلام ولو با سكوت پرهيز شود.
آيت الله يزدي همچنين در ديدار مسئولان ارشد سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به سخنراني اخير هاشمي رفسنجاني در جمع اعضاي حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: به نظر من سخنان هاشمي با آن نوع بيان به جاي اينكه احترام به رهبري باشد نوعي توهين و جسارت به آيت الله خامنه اي بود.
وي ادامه داد: فرمايشات مقام معظم رهبري را كه مي شنويم بسيار روشنگرانه و حاوي مطالب مهمي است اما در مقابل هاشمي با اظهارات دو پهلو معلوم نيست چه هدفي دارد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان تاكيد كرد: هاشمي در ديدار با اعضاي حزب اعتدال و توسعه گفته است كه براي برون رفت از شرايط موجود كشور راه حل هايي را كه با توجه به تجربياتم در نماز جمعه بيان كردم به آن پايبندم و بايد اجرا شود.
آيت الله يزدي ادامه داد: آقاي هاشمي مگر شما در اين 30 سال از رهبر جدا بوده ايد. هر كجا كه رهبري بوده اند شما نيز بوده ايد. تجربيات شما چه تفاوتي با تجربيات آقاي خامنه اي دارد؛ شما در نماز جمعه گفتيد نسبت به نتيجه انتخابات ترديد داريد ولي مقام معظم رهبري ضمن تاكيد بر سالم بودن نتيجه انتخابات فرمودند اگر مشكلي است قانوني عمل كنيد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اظهارات اخير اوباما در كنگره آمريكا ادامه داد: چقدر اين دشمنان نظام نادان هستند كه با اختصاص مبالغي مي خواهند نظام اسلامي ايران را سرنگون كنند. آنها كور خوانده اند نظام اسلامي ايران مقتدر با رهبري آيت الله خامنه اي پابرجاست و دشمنان هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
آيت الله يزدي ادامه داد: آقاي هاشمي، اگر امروز مي خواهيد صحبت كنيد جسارت به عكس امام و توهين روز عاشورا را محكوم كنيد. معني ندارد كه بياييد و دوباره بر مواضع خود پافشاري كنيد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: آقاي هاشمي در ديدار اعضاي حزب توسعه و اعتدال گفته است در شرايط فعلي بايد افرادي از دو جناح مشكلات را در كنار رهبري حل كنند.
وي با انتقاد شديد از اين سخنان آقاي هاشمي اضافه كرد: كساني كه در مقابل حكومت قرار دارند، از نظام جدا هستند، آن وقت شما مي گوييد افرادي معتدل از دو جناح بايد در كنار رهبري مشكلات را حل كنند؟ بگوييد افراد معتدل جناح مخالف چه كساني هستند؟
آيت الله يزدي گفت: در ديداري كه با رهبر معظم انقلاب داشتيم از ايشان در مورد مشكلات موجود و آيا اينكه در كشور مشكلي وجود دارد پرسيدم كه آقا فرمودند: «اگر مشكلي هست طبق قانون حل مي شود و جاي نگراني وجود ندارد. طي 30 سال گذشته مشكلات از اين بدتر وجود داشته كه حل شده است.»
وي اضافه كرد: رهبري بارها و بارها بر خودداري خواص از دو پهلو حرف زدن تاكيد كرده اند و ايشان در سخنان خود بارها خواسته اند كه هاشمي به آغوش نظام بازگردد، ولي هاشمي با موضع گيري هاي خود هر روز از نظام دورتر مي شود.

 



مدير مدرسه علميه حضرت خديجه (س) تهران: خبر ضرب و شتم عروس امام خميني به هيچ وجه صحت ندارد

قم - خبرنگار كيهان:
مدير مدرسه حضرت خديجه (س) تهران هرگونه ضرب و شتم عروس امام خميني (ره) در اين مدرسه را تكذيب كرد.
دكتر گيتي شركا، خبر منتشر شده از سوي برخي از رسانه ها مبني بر توهين و ضرب و شتم فاطمه طباطبايي، عروس امام خميني در مدرسه علميه حضرت خديجه (س) را تكذيب كرد و گفت: چنين خبري به هيچ وجه صحت ندارد.
وي با بيان اينكه فاطمه طباطبايي پيش از اين در اين مدرسه تدريس داشته است، اظهار داشت: خانم طباطبايي خودشان اعلام كرده بودند كه به دليل مشغله كاري امكان ادامه تدريس را در اين مدرسه ندارند.
مدير مدرسه علميه حضرت خديجه (س) تهران، با انتقاد شديد از مطرح شدن چنين شايعات كذبي در برخي رسانه هاي مسئله دار تصريح كرد: جاي تاسف است كه برخي رسانه ها براي رسيدن به اميال خود هر مسئله را مستمسك قرار مي دهند.
وي با اشاره به توقف تدريس خانم طباطبايي در مدرسه علميه حضرت خديجه (س) خاطرنشان كرد: خانم طباطبايي به هيچ وجه مورد توهين و ضرب و شتم قرار نگرفته است و بلكه خود مايل به ادامه تدريس در اين مدرسه علميه نبوده است.
استاد حوزه هاي علميه اظهار داشت: خانم طباطبايي حتي از دو سال قبل اعلام كرده بود كه به دليل مشغله كاري مايل نيست تدريس خود را در مدرسه حضرت خديجه (س) ادامه دهد و ما نيز كمال احترام را براي ايشان داشته و داريم.
وي هدف از طرح چنين شايعاتي را جنجال سازي به منظور نيل به اهداف نامشروع دانست.

 



لاريجاني: اساسنامه اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي اصلاح مي شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: پس از گذشت ده سال از تاسيس اين اتحاديه كشورهاي مختلف نظراتي براي تغيير در اساسنامه داشتند كه اين نظرات در مصر مورد بررسي قرار گرفت و برخي اصلاحات آماده شد كه در شوراي اجرايي و مجمع عمومي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پيش از سفر خود به كويت و اوگاندا در نشستي با خبرنگاران درباره اهداف اين سفر اظهار داشت: سفر به كويت كه يك بخشي از سفر ما است به دعوت رئيس مجلس كويت صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه كويت از همسايگان ماست و روابط اقتصادي سياسي و... نقطه نزديكي داريم تصريح كرد: رايزني هاي مشتركي درباره مسائل حساس منطقه در اين سفر به كويت با رئيس مجلس اين كشور خواهيم داشت.
وي افزود: در سفر به مصر، رئيس مجلس كويت را ديدم و صحبت هايي با هم داشتيم و انشاءالله در اين سفر اين مباحث را پيگيري خواهيم كرد. رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در اين سفر با صاحبنظران اصحاب مطبوعات و گروه هاي دوستي دو كشور گفتگوهايي صورت گرفت.
لاريجاني با اشاره به بخش دوم سفر خود اظهار داشت: پس از كويت به اوگاندا رفته و در اجلاس بين المجالس كشورهاي اسلامي شركت خواهيم كرد. وي با بيان اينكه سفر به اوگاندا نيز خود دو بخش دارد افزود: بخش اول شركت در شوراي اجرايي بين المجالس كشورهاي اسلامي است كه رياست آن با ايران است كه اين بخش از سفر دو روز به طول خواهد انجاميد.
وي ادامه داد: بخش دوم سفر به اوگاندا نيز شركت در مجمع عمومي بين المجالس كشورهاي اسلامي است كه مصر رياست آن را به عهده دارد. رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين توفيق را داريم كه در خدمت آقاي ناطق نوري باشيم خاطرنشان كرد: در زمان رياست آقاي ناطق نوري در مجلس شوراي اسلامي كشورمان، مجمع مجالس كشورهاي اسلامي تأسيس شد و به همين دليل ايشان هميشه به عنوان مهمان ويژه در اين اجلاس حضور دارند.
لاريجاني تغيير اساسنامه اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي را موضوع مهمي عنوان كرد كه در اين مجمع مورد بررسي قرار خواهد گرفت. وي در اين خصوص گفت: پس از گذشت ده سال از تاسيس اين اتحاديه كشورهاي مختلف نظراتي براي تغيير در اساسنامه داشتند كه اين نظرات در مصر مورد بررسي قرار گرفت و برخي اصلاحات آماده شد كه در شوراي اجرايي و مجمع عمومي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بحث هاي مهمي كه در جهان اسلام مطرح است و همچنين چالش هاي مهم منطقه در اين كنفرانس مطرح خواهد شد و مذاكرات دوجانبه اي نيز در حاشيه اين اجلاس با رؤساي مجالس كشورهاي حاضر خواهيم داشت.
لاريجاني در پايان گفت: در سفر به اوگاندا با مسئولان اين كشور نيز ديدارهايي خواهيم داشت.
علاء الدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، شبيب جويجري نماينده اهواز در مجلس شوراي اسلامي و حجه الاسلام اكبر ناطق نوري و همچنين ذوالقدر رئيس گروه دوستي ايران و كويت در اين سفر لاريجاني را همراهي مي كنند.

 



معاون پارلماني رئيس جمهور: مبلغ و زمان اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها هنوز قطعي نيست

معاون پارلماني رئيس جمهوري گفت: مبلغ يارانه نقدي و زمان اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها هنوز قطعي نيست و مبلغ توسط كارگروه اعلام خواهد شد.
حجه الاسلام ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور كه براي بدرقه علي لاريجاني در سفر به كويت و اوگاندا در پاويون جمهوري فرودگاه مهرآباد حضور يافته بود در جمع خبرنگاران درباره مبحث هدفمندشدن يارانه ها تأكيد كرد: تا زماني كه يارانه نقدي به حساب مردم واريز نشود قيمتها آزاد نخواهد شد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: مبلغ يارانه نقدي و زمان اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها هنوز قطعي نيست و مبلغ توسط كارگروه اعلام خواهد شد.
معاون پارلماني رئيس جمهور تأكيد كرد: هرچيزي كه در اين موارد فعلا گفته مي شود احتمالي است و هيچ كدام قطعي نيست.
ميرتاج الديني در ادامه با بيان اينكه آنهايي كه تا به حال فرم اطلاعات خانوار را پر كرده اند به محض اتمام كارهاي مقدماتي يارانه نقدي به حسابشان واريز مي شود تصريح كرد: اگر اعتراضي به رتبه بندي خوشه اي دارند اعتراض خود را مي توانند ارائه كنند تا بعدا اصلاح شود اما در حال حاضر طبق همان خوشه اي كه در آن قرار گرفته اند به آنان يارانه تعلق خواهد گرفت.
وي با تأكيد بر اينكه به همه خوشه ها يارانه نقدي پرداخت خواهد شد خاطرنشان كرد: آنهايي كه فرم اطلاعات خانوار پر نكرده اند در ارديبهشت ماه سال آينده مي توانند اين فرم را پر كنند. معاون پارلماني رئيس جمهور همچنين با تأكيد مجدد بر اينكه يارانه نقدي به خانواده هاي قرار گرفته در خوشه سوم نيز تعلق مي گيرد تصريح كرد: مبلغ در نظر گرفته شده براي پرداخت يارانه هاي نقدي همان مبلغي است كه در بودجه توسط مجلس به تصويب رسيده است.

 



با تلاش وزارت اطلاعات صورت گرفت آزادي گروگان ها از چنگال اشرار مسلح در استان كرمان

با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان كرمان دو شهروند بمي از چنگال اشرار مسلح آزاد شدند.
به گزارش روابط عمومي وزارت اطلاعات، دو شهروند شهرستان بم كه مدت يك ماه در اسارت اشرار مسلح قرار داشتند، با تلاش و پيگيري هاي اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره كل اطلاعات استان كرمان آزاد و ضمن دستگيري چهار شرور گروگانگير، گروگان ها به سلامت آزاد و به آغوش خانواده هايشان بازگردانده شدند.
گفتني است اشرار مسلح قصد داشتند از خانواده اين دو شهروند بمي مبلغ 700 ميليون ريال اخاذي نمايند كه با اقدام نيروهاي اطلاعاتي بدون پرداخت هيچگونه وجهي، گروگان ها به سلامت آزاد گرديدند.

 



علي شيميايي اعدام شد

سخنگوي دولت عراق عصر روز گذشته اعلام كرد: «علي حسن المجيد»معروف به علي شيميايي درعراق اعدام شد.
به گزارش خبرگزاري ها، علي شيميايي، پسرعموي صدام حسين، رهبر معدوم عراق پس از محكوم شدن به چهار بار اعدام، سرانجام روز گذشته اعدام شد. وي پيشترنيز به خاطر دست داشتن در بمباران شيميايي شهر كرد نشين حلبچه و قتل عام هزاران نفر از مردم آن چندين بار به مرگ محكوم شده بود اما بنا به دلايلي انجام حكم به تعويق مي افتاد.
گفتني است، در جريان بمباران شيميايي شهر حلبچه نزديك به پنج هزار نفر از مردم بي گناه به طرز فجيعي جان خود را از دست دادند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14