(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 بهمن 1388- شماره 19569
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار جزايري: جهانيان اجازه اشغال هائيتي را به آمريكا ندهند
احمدي نژاد در ديدار رئيس جمهور موريتاني: رژيم صهيونيستي ريشه مفاسد منطقه است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: تصويب بودجه 89 با لحاظ لايحه برنامه پنجم صورت مي گيرد
توليد 100 تن بذر مادر در مركز تحقيقات برنج كشور
از سوي سازمان دانش آموزي تهران اعلام شد جزئيات برنامه هاي ايام دهه فجر براي دانش آموزان
انتقاد امام جمعه شيراز از شهرداري در صدور مجوز به برج هاي دوقلوي اين شهر
سخنگوي وزارت بازرگاني: ذخيره سازي 13 قلم كالاي اساسي آغاز شد
آيت الله نمازي: برخي خواص موضع گيري همسو با رهبري را عقب نشيني از مواضع خود مي دانند
اعلام برائت اعضاي ستاد انتخاباتي موسوي در ميانه از اغتشاشگران و فتنه گران
اخبار ادبي و هنري
در سالروز حماسه 6 بهمن آمل كاروان 4 هزار نفري مردم مازندران با رهبر انقلاب ديدار مي كنند



سردار جزايري: جهانيان اجازه اشغال هائيتي را به آمريكا ندهند

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح از سازمان هاي بين المللي بويژه NGOهاي حقوق بشري در جهان خواست كه اجازه ندهند كشور و مردم هائيتي قرباني مطامع اشغالگرانه آمريكا شوند.
سرتيپ پاسدار سيد مسعود جزايري در پاسخ به سوالي پيرامون اهداف آمريكايي ها از لشكر كشي و اعزام هزاران تن از نيروهاي نظامي خود به كشور زلزله زده هائيتي گفت: جامعه جهاني از اقدام آمريكايي ها براي اعزام و استقرار هزاران كماندو و نيروي نظامي به بهانه كمك رساني به زلزله زدگان در هائيتي، متعجب و متحير شده است و آن را دروغي بزرگ و فريبي مدرن براي انحراف افكار عمومي از راهبرد پنهان كاخ سفيد در اين زمينه تلقي مي كند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور خاطرنشان كرد: امدادرساني به يك كشور زلزله زده و بهره گيري ضروري از ظرفيت هاي معين نظامي نيازي به لشكركشي و سازماندهي و اعزام يگاني ويژه و كماندويي و نيروهاي موسوم به دسته 82 كه در اشغال پاناما و گواتمالا حضور داشته اند، ندارد.
وي با اشاره وضعيت بسيار سخت و رقت بار مردم زلزله زده هائيتي و نامناسب بودن عمليات امداد و نجات گفت: اخبار و گزارش هاي دريافتي از هائيتي نشان مي دهد آمريكايي ها حتي در ايفاي نقش فريبنده و ظاهري خود به عنوان يك هماهنگ كننده و برقرار كننده امنيت ناتوان بوده و اساسا حتي نسبت به تلاش هاي امداد و نجات ساير كشورها نيز بي توجه هستند بگونه اي كه حضور نظاميان آمريكايي خود مانع از هماهنگي، سرعت، و اثربخشي عمليات كمك رساني و رسيدگي به وضعيت قربانيان و بازماندگان شده است. جزايري در پايان از همه سازمان هاي بين المللي به خصوص NGOهاي حقوق بشري و كمك رسان در اقصي نقاط جهان خواست به كمك مردم هائيتي بشتابند و به خصوص با هوشيار كردن افكار عمومي جهانيان، اجازه ندهند، كشور و مردم هائيتي قرباني مطامع اشغالگرانه و زياده خواهانه آمريكا بشوند.

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس جمهور موريتاني: رژيم صهيونيستي ريشه مفاسد منطقه است

رئيس جمهور كشورمان در ديدار همتاي موريتاني خود گفت: رژيم صهيونيستي ريشه تمام مفاسد منطقه است.
دكتر محمود احمدي نژاد ديروز خطاب به عبدالعزيز رئيس جمهور موريتاني اظهار داشت: اقدامي كه موريتاني در قطع رابطه با رژيم صهيونيستي انجام داد بسيار ارزشمند است و بايد الگوي ساير كشورهاي اسلامي قرار گيرد. صهيونيست ها از اين گونه اقدامات بسيار عصباني هستند زيرا آنها درصدد عادي جلوه دادن روابط خود با دنياي اسلام هستند و زماني كه يك كشور اسلامي رابطه خود را قطع مي كند. اين زنجيره منقطع مي شود.
احمدي نژاد در ادامه بر ضرورت همكاري در سطوح بين المللي تاكيد كرد و اظهار داشت: نظام استعماري، تمام امكانات و اختيارات جهان را در اختيار عده قليلي قرار داده است و ساير ملت ها در محروميت هستند. اين شرايط ناعادلانه بايد تغيير كند زيرا تا زماني كه چنين شرايطي حاكم باشد، آنان اجازه نخواهند داد كه ديگران پيشرفت كنند.
وي با بيان اينكه امروز نظام سلطه در ضعيف ترين موضع تاريخي خود قرار دارد و منحني اقتدارش رو به افول است، تصريح كرد: شرايط كنوني يك فرصت تاريخي است كه بايد كشورهاي مستقل و آزاديخواه دست به دست هم سلطه نظام ظالمانه حاكم بر جهان را برچينند.
رئيس جمهور همچنين از مواضع حمايت آميز موريتاني در مجامع بين المللي از جمهوري اسلامي قدرداني كرد و گفت: دو كشور بايد در تمام مجامع بين المللي يار و ياور همديگر باشند.
محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتاني نيز در اين ديدار با بيان اينكه موريتاني داراي ديدگاه هاي مشتركي با جمهوري اسلامي ايران است، گفت: دو كشور با تحكيم روابط دو جانبه، منطقه اي و بين المللي مي توانند در راه منافع ملت هاي خود، منطقه و به ويژه جهان اسلام با هم همكاري كنند.
وي با بيان اينكه ايران و موريتاني دو كشور ضد ظلم هستند، گفت: سازمان ملل، شوراي امنيت ساير مجامع بين المللي در اختيار كساني است كه رفتار ظالمانه دارند و از اين مجامع عليه كشورهاي محروم استفاده مي كنند، اما اين ظلم حاكم بر جهان امروز ملت ها را بيدار كرده است و در چنين شرايطي جمهوري اسلامي ايران و موريتاني در جهت برچيدن ظلم مي توانند با يكديگر همكاري هاي سازنده داشته باشند.
رئيس جمهور موريتاني گفت: موريتاني كليه مواضع جمهوري اسلامي ايران را مورد تاييد و تقدير قرار مي دهد و همه آنها را مبتني بر عدالت و صلح مي داند. معتقديم حكمت و انديشه بالا صفت برجسته جمهوري اسلامي ايران است.
محمد ولد عبدالعزيز خاطرنشان كرد: موريتاني آمادگي كامل دارد در عرصه منطقه اي، عربي و جهان اسلام با جمهوري اسلامي همكاري داشته باشد و بايد به قدري در اين عرصه ها روابط خود را به يكديگر نزديك كنيم كه ديگران هم به اين مجموعه وارد شوند.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: تصويب بودجه 89 با لحاظ لايحه برنامه پنجم صورت مي گيرد

عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: روح كلي لايحه برنامه پنجم توسعه در تصويب بودجه سال 89 لحاظ خواهد شد
محمد ابوترابي فرد، نماينده مردم قزوين در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در عين حال اظهارداشت: از آنجايي كه دو لايحه مهم و كليدي برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 89 همزمان به مجلس شوراي اسلامي تقديم شد و نيز با توجه به ضرورت بررسي و تنظيم بودجه سال 89 در دو ماه باقي مانده، نظر كلي مجلس براين اساس كه در تصويب بودجه به برخي از احكام قانون برنامه چهارم توسعه نياز است.
وي تصريح كرد: قطعا روح كلي لايحه برنامه پنجم توسعه كه سياست هاي كلي آن توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده و همچنين با توجه به چشم انداز 20 ساله در كشور در بررسي بودجه سال 89 در دستور كار قرار مي گيرد.
ابوترابي فرد، با اشاره به اينكه از آغاز سال 89 بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه در كميسيون هاي تخصصي مجلس قرار خواهد گرفت اذعان داشت: معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي در گام اول بررسي بودجه سال 89 در دوماه باقي مانده لايحه بودجه را شروع مي كند و موادي كه بايستي به كميسيون هاي تخصصي ارجاع شود را تعيين مي كند.
نايب رئيس فراكسيون اصولگرايان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نحوه چگونگي بررسي بودجه 89 افزود: معاونت قوانين مجلس شوراي اسلامي اصل لايحه را به كميسيون برنامه و بودجه ارسال و متعاقب با اين روند، كميسيون هاي تخصصي نسبت به انتخاب نمايندگان خود در كميسيون تلفيق بودجه اقدام مي نمايند.
وي يادآور شد: كميسيون هاي تخصصي با بررسي موارد ارجاع شده و پيشنهاد همكاران در مجلس در مهلت قانوني كه در اختيار دارند گزارش نهايي را براي كميسيون تلفيق ارسال خواهند كرد.
ابوترابي فرد در ادامه خاطرنشان كرد: كميسيون تلفيق با حضور اعضاي كميسيون برنامه و بودجه و نيز اعضاي منتخب كميسيون هاي تخصصي پيشنهادات ارائه شده براي بررسي نهايي بودجه را در دو يا سه شيفت كاري در دستور كار قرار مي دهند.
عضو هيئت رئيسه مجلس همچنين بيان داشت: مصوبه كميسيون تلفيق با حضور كارشناسان ارشد، معاونت حقوقي رياست جمهور و معاونت راهبردي و مسئولين ذيربط بررسي مي شود، و در نهايت گزارش پاياني كميسيون تلفيق براي بررسي و تصويب نهايي به صحن علني مجلس تقديم خواهد شد.

 



توليد 100 تن بذر مادر در مركز تحقيقات برنج كشور

ساري - خبرنگار كيهان:
با تلاش محققان مركز تحقيقات برنج كشور 100 تن بذر مادري اين محصول در آمل توليد شد.
«مرتضي اميني» مدير جهاد كشاورزي آمل با اعلام اين خبر افزود: 15 توليدكننده در آمل براي توليد اين ميزان بذر تلاش كردند.
وي گفت: بذرهاي توليدي پس از مرحله آماده سازي و ضدعفوني در سال آينده در اختيار زارعان قرار مي گيرد.
وي افزود: ارقام تحت كشت تحقيقاتي شامل فجر، شيرودي، هيبريد، ندا و پويا در 30 هكتار از عرصه تحت مراقبت كاشته شد.
«اميني» گفت: بذرهاي توليدي از سوي دولت خريداري و توزيع مي شود.
وي افزود: براي توليد بذر مادري برنج 30 هزار و 840 تن از انواع بذر در اختيار مركز تحقيقات قرارگرفت.
اين مقام مسئول يادآور شد: اصلاح و توليد بذرهاي زراعي با هدف سالم سازي محصول از سياست هاي پايه اي وزارت جهاد كشاورزي محسوب مي شود.

 



از سوي سازمان دانش آموزي تهران اعلام شد جزئيات برنامه هاي ايام دهه فجر براي دانش آموزان

رئيس سازمان دانش آموزي شهر تهران، جزئيات برنامه هاي ايام گراميداشت دهه فجر اين سازمان را اعلام كرد.
وي اضافه كرد: دانش آموزان دختر و پسر شهر تهران به كوه هاي كلكچال، تپه نورالشهدا و كوه هاي شمال تهران صعود خواهند كرد.
حجت الاسلام صفرپور ادامه داد: مسابقات فرهنگي از ديگر فعاليت هاي سازمان دانش آموزي شهر تهران در ايام گراميداشت دهه فجر است همچنين ده ها همايش، جشنواره و جنگ هاي فرهنگي، مذهبي و انقلابي در اين ايام براي دانش آموزان تهراني در نظرگرفته شده است.
وي افزود: دانش آموزان با حضور پرشكوه و پرشور خود در راهپيمايي22 بهمن مشت محكمي بردهان استكبار خواهند زد.
رئيس سازمان دانش آموزي شهر تهران گفت: اين سازمان در مسير راهپيمايي 22 بهمن، غرفه هاي دانش آموزي را راه اندازي خواهد كرد و آثار هنري دانش آموزان را براي عموم مردم به نمايش خواهد گذاشت.
حجت الاسلام صفرپور اضافه كرد: همايش اصلاح الگوي مصرف براي مربيان سازمان دانش آموزي شهر تهران برگزار مي شود و از معلمان برتر اين همايش تجليل خواهد شد.
وي ادامه داد: از ديگر برنامه هاي سازمان دانش آموزي شهر تهران مي توان به ديدار از خانواده هاي معظم شهداي دانش آموز، برگزاري همايش شهداي دانش آموزي شهر تهران، غبار روبي و عطرافشاني مزار شهدا اشاره كرد.
حجت الاسلام صفرپور افزود: رؤساي مناطق 19 گانه سازمان دانش آموزي شهر تهران براي ايام الله دهه فجر برنامه هاي فرهنگي و پرورشي بسياري را تدارك ديده اند.

 



انتقاد امام جمعه شيراز از شهرداري در صدور مجوز به برج هاي دوقلوي اين شهر

شيراز- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز از عملكرد شهرداري شيراز در دادن مجوز ساخت به پروژه هاي تجاري بويژه برج هاي دوقلوي شيراز (مركز تجارت جهاني معروف به پروژه محمدپور) به شدت انتقاد كرد.
آيت الله اسدالله ايماني در جمع روساي اتحاديه ها و نمايندگان مجامع امور صنفي شهرستان شيراز گفت: مسئولان بايد بازيهاي سياسي را كنار گذاشته و به مشكلات مردم رسيدگي كنند. وي اظهار داشت: فقدان برنامه ريزي مشكل اساسي استان فارس و شهر شيراز است و متاسفانه ادارات و دستگاههاي اجرايي استان همفكري و هماهنگي لازم را براي اجراي امور استان ندارند.
وي به عملكرد شهرداري شيراز به شدت انتقاد كرد و گفت: 80درصد اعتبارات شهرداري در مناطق شمال شهر و مرفه نشين هزينه شده و فقط 20درصد اين اعتبارات به جنوب شهر اختصاص يافته است كه بايد با اين گونه تبعيض ها ريشه اي برخورد كرد. وي اظهار داشت: شهرداري شيراز براي دريافت عوارض، به ساخت برج هاي دوقلوي چندين طبقه (پروژه محمدپور) مجوز مي دهد و كاري به حقوق شهروندان و همسايگان اينگونه ساختمان هاي بلند ندارد و شهرداري بايد پاسخگوي مشكلاتي باشد كه اين برج ها ايجاد مي كنند.
وي افزود: ساخت اين همه مركز تجاري در شهر تبعات منفي به دنبال دارد و نبايد خيابان قصردشت شيراز كه شاهرگ ارتباطي شرق به غرب است به پاركينگ تبديل شود. وي گفت: رواج اينگونه مراكز تجاري در مناطق خاصي از شهر مفاسد بسياري را به دنبال دارد و نبايد به بهانه به دست آوردن چند امتياز مالي، حقوق مردم شهر را ناديده گرفت.

 



سخنگوي وزارت بازرگاني: ذخيره سازي 13 قلم كالاي اساسي آغاز شد

مشاور وزير و سخنگوي وزارت بازرگاني از اتخاذ سياستگذاري هاي كنترل كننده و ذخيره سازي كالاهاي اساسي همزمان با اجراي طرح هدفمندكردن يارانه ها در كشور خبر داد.
«سيدعليرضا شجاعي» روز يك شنبه در جمع خبرنگاران در اراك گفت: به منظور پيشگيري از هرگونه نوسان احتمالي قيمت ها، در مرحله اجراي طرح مذكور، ذخيره سازي براي 13 قلم كالاي اساسي نظير گوشت قرمز، گوشت مرغ، شيرخشك، مواد لبني، تخم مرغ، روغن، ماكاروني، عدس، لوبيا و پنير صورت گرفته و قرار است اين امر با استفاده از توان مباشران بخش خصوصي انجام شود.
وي گفت: به منظور تحقق اين ذخيره سازي با همكاري بانك هاي عامل، 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات براي اين امر پيش بيني شده است.
وي گفت: در برآوردهاي انجام شده اقلام هدف ذخيره سازي طرح هدفمندكردن يارانه ها، 35 درصد براي دهك اول جامعه و 19 درصد در سبد مصرف ميانگين ساير دهك ها اثر دارد.
وي گفت: اقلام اساسي اشاره شده در صورت احساس نياز جامعه و افزايش كاذب قيمت ها در حين اجراي طرح هدفمند كردن يارانه از طريق ستادهاي استاني و شهرستاني در بازار توزيع شده و از جهش غيرمنطقي قيمت ها جلوگيري مي شود. وي افزود: محورهاي هفتگانه طرح تحول اقتصادي در وزارت بازرگاني از طريق شكل گيري شوراي طرح تحول، كميسيون هاي زيرمجموعه و پنج دسته حمايتي و برنامه اي شامل ذخيره سازي كالاهاي اساسي، نظارت و بازرسي، حوزه صادرات، آرد و نان و تعرفه ها در دست پيگيري است.
وي، نگاه بازرگاني را در بسته بازرسي و نظارت هدفمند كردن يارانه ها، پيشگيرانه عنوان كرد و گفت: با استفاده از توانمندي بخش خصوصي در زمينه تقويت زيرساخت هاي نظارت طرح هايي وجود دارد و قرار است در صورت تخلف از قيمت هاي منطقي در حين اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها برخورد قاطع با متخلفان صورت پذيرد.
شجاعي افزود: در زمينه اصلاح نظام توزيع كه يكي از زيرمجموعه هاي مهم طرح تحول اقتصادي است، وزارت بازرگاني با ساماندهي نظام پخش كالا، ايجاد سامانه ملت كارت، پايگاه اطلاع رساني بازرگانان، ساماندهي اتحاديه هاي كشوري، ايجاد شبكه هاي زنجيره اي خرده فروشي اصناف و استقرار نظام ايران كد برنامه ريزي كرده است.

 



آيت الله نمازي: برخي خواص موضع گيري همسو با رهبري را عقب نشيني از مواضع خود مي دانند

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم باانتقاد از مواضع دو پهلوي برخي خواص گفت: برخي خواص موضع گيري همسو با رهبري را عقب نشيني از اهداف خود مي دانند.
آيت الله نمازي در گفت وگو با رسا خواستار توجه همه آحاد جامعه به سخنان مقام معظم رهبري شد و گفت: همانگونه كه ايشان تاكيد كردند خواص وظيفه سنگيني را عهده دار هستند و بايد مرز خود را با دشمنان مشخص كرده و حقايق جامعه را به صورت شفاف به مردم انتقال دهند.
اين استاد حوزه علميه قم زياد شدن ابهامات، گمراهي مردم و سرگرداني جامعه را از جمله تبعات منفي موضع گيري دو پهلو دانست و بيان داشت: اگر به دنبال موضع گيري هاي دو پهلوي برخي خواص افرادي دچار ابهام و گمراهي شوند، مسئوليت اين گمراهي بر عهده همان خواصي است كه دوپهلو موضع گرفتند.
وي در تحليل و ارزيابي خود از علت عدم موضع گيري شفاف برخي خواص در جامعه با وجود تاكيدات مقام معظم رهبري تصريح كرد: اين افراد يك سري تدابير و اهداف براي خود ترسيم كرده اند كه اعلام مواضع خود به شكل مورد نظر رهبري را نوعي عقب نشيني از اهداف و عقايد خود مي دانند و از اين رو حاضر نمي شوند مواضع خود را با صراحت اعلام نمايند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه تاكيد كرد: موضع گيري شفاف خواص هم باعث نجات خود آنان شده، هم چهره آنان در افكار عمومي مخدوش نمي شود و دشمنان ملت نيز نخواهند توانست از آنها سوء استفاده كنند.

 



با صدور بيانيه اي صورت گرفت
اعلام برائت اعضاي ستاد انتخاباتي موسوي در ميانه از اغتشاشگران و فتنه گران

تبريز - خبرنگار كيهان:
اعضاي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در ميانه با صدور بيانيه اي، برائت خود از فتنه گران و اغتشاشگران اخير را اعلام كردند.
به گزارش روابط عمومي «سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي»، بعد از فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي در خطاب به احزاب و جريان هاي سياسي مبني بر تفكيك مرز خود با اغتشاشگران و فتنه گران حوادث بعد از انتخابات و روز عاشورا، اعضاي ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي، طي بيانيه اي در ميانه، برائت خود را از فتنه گران، اعلام كردند.
اعضاي اصلي اين ستاد در شهر ميانه، ضمن ابراز انزجار از اقدامات ضداسلامي و انساني فتنه گران در عاشورا و اعلام بيعت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامي اعلام كردند كه انگيزه آنان از حضور در انتخابات عمل به تكاليف الهي و شور بخشيدن به انتخابات بود.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما هرگونه حركت ضد اسلامي و ضد انساني را كه توسط هر شخص و گروهي انجام گرفته، بشدت محكوم كرده و همه را به وحدت و اتحاد ملي و انسجام اسلامي كه سفارش و تاكيد رهبر معظم انقلاب اسلامي توصيه مي كنيم و ضمن تاكيد و حمايت مطلق از فرمايشات ولي امر مسلمين صادقانه و خالصانه چون هشت سال دفاع مقدس آمادگي خود را در قالب يك بسيج صادق براي حمايت از ولايت فقيه و اجراي اوامر نهاد انقلابي سپاه پاسداران و حضور در صحنه ها اعلام مي داريم.

 



اخبار ادبي و هنري

62 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي مي شود
به همت فرهنگسراي رسانه و بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس، 26 عنوان كتاب دفاع مقدس رونمايي مي شود.به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي رسانه، در اين مراسم كه با حضور رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و جمعي از فرماندهان دفاع مقدس، اهالي قلم و اصحاب رسانه برگزار مي شود.
اين مراسم سه شنبه 6 بهمن ساعت 10 صبح در محل فرهنگسراي رسانه واقع در ميدان وليعصر(عج)، ابتداي بلوار كشاورز، جنب پايگاه انتقال خون، پلاك 28 برگزار مي شود، سردار باقرزاده به همراه جمعي از نويسندگان اين كتاب ها به ايراد سخنراني خواهند پرداخت.
برگزاري جايزه ادبي تهران با موضوع ويژه انديشه هاي امام(ره)
جايزه ادبي تهران ويژه بهمن ماه علاوه، بر بخش آزاد، بخش ويژه اي نيز با عنوان انديشه هاي امام خميني(ره) خواهد داشت.
به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومي حوزه هنري استان تهران، شاعران جوان كشور علاوه بر ارسال آثار با موضوع آزاد، مي توانند اشعار خود را با موضوعات انقلاب، امام خميني(ره) و انديشه هاي ايشان به دبيرخانه جايزه ارسال كنند.
فرصت ارسال آثار به دبيرخانه جايزه تهران ويژه بهمن ماه تا 28 ماه جاري است.
شاعران سراسر كشور با داشتن حداكثر 35 سال مي توانند در جايزه ادبي تهران ويژه شعر شركت كنند .
آثار خود را به آدرس: تهران، خيابان شهيد احمد قصير(بخارست)، خيابان دوازدهم، شماره 3 يا به پست الكترونيك حوزه هنري استان تهران infotehranmahir ارسال كنند
آثار دومين جشنواره تجسمي فجر در صبا به نمايش درخواهند آمد
محمود شالويي، مدير دفتر امور تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با ستاد خبري جشنواره تجسمي فجر گفت: با رايزني ها و هماهنگي هايي كه از قبل داشتيم آثار راه يافته به نمايشگاه جشنواره در پنج رشته خوشنويسي، نقاشي، مجسمه سازي، نگارگري و سفال و سراميك در موسسه فرهنگي هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر به نمايش درخواهد آمد.
وي افزود: آثار دو رشته ديگر جشنواره امسال يعني عكاسي و كاريكاتور نيز در سالن هاي نمايش آثار و گالري هاي فرهنگسراي نياوران به روي ديوار خواهد رفت.
شالويي خاطرنشان كرد: تاكنون استقبال خوبي در زمينه ارسال آثار به دومين جشنواره تجسمي فجر شده است و آثار ارزشمندي به دبيرخانه دايمي اين جشنواره ارسال شده است.
رئيس شوراي سياستگذاري دومين جشنواره تجسمي فجر در پايان گفت: اين جشنواره مهمترين رخداد هنري در عرصه هنرهاي تجسمي است و از اين رو داراي دبيرخانه دايمي است تا بلافاصله پس از پايان هر دوره ، ارسال آثار براي دوره بعد آغاز شود بدين ترتيب پس از پايان دوره دوم اين جشنواره در اسفندماه امسال، گرفتن آثار براي دوره سوم جشنواره آغاز مي شود.
بيش از 9 هزار اثر در دبيرخانه جشنواره تجسمي فجر
رسيدن 7942 اثر از 1309 هنرمند به دبيرخانه جشنواره تجسمي فجر حكايت از رشد بالاي 55درصدي مشاركت هنرمندان در اين دوره از جشنواره تجسمي فجر دارد. در دومين دوره از جشنواره تجسمي فجر 1309 هنرمند در 7 رشته نقاشي، خوشنويسي، سفال و سراميك، عكاسي، كاريكاتور، مجسمه سازي و نگارگري شركت كرده اند. اين هنرمندان كه 2127نفر آنها زن و 896 نفر مرد هستند در اين دوره با ارائه 7942 اثر به جشنواره به رشد مشاركت 55درصدي نسبت به دوره قبل دست يافته اند. از ميان كل تعداد شركت كنندگان 8117نفر از شهرستان ها و 1106نفر از تهران در جشنواره شركت كرده اند.
دومين جشنواره تجسمي فجر از 21بهمن تا 21اسفند در تهران و 4مركز استان به طور همزمان برگزار خواهد شد.
مراسم اهداي جايزه شهيد غني پور در اسفند
مراسم اهداي نهمين دوره جشنواره انتخاب كتاب سال شهيد حبيب غني پور دهم اسفندماه برگزار مي شود.
اين مراسم در روز ياد شده از ساعت 03:61در سالن مهر حوزه هنري واقع در خيابان حافظ، نبش سميه اهدا خواهد شد.
دبيرخانه اين جايزه در ارديبهشت ماه سال جاري همزمان با شروع نمايشگاه كتاب تهران به تهيه كتابهاي منتشر شده در سال 7138 اقدام كرد و در نهايت با داوري جواد محقق، ابراهيم زاهدي مطلق و عباس قدير محسني در بخش كودك و نوجوان، و فرخنده حق شنو، علي الله سليمي و محمد مهدوي شجاعي در بخش بزرگسال به معرفي برگزيدگان خواهد پرداخت.

 



در سالروز حماسه 6 بهمن آمل كاروان 4 هزار نفري مردم مازندران با رهبر انقلاب ديدار مي كنند

ساري- خبرنگاركيهان:
مازندراني ها امروز سه شنبه و در سالروز حماسه تاريخي مردم آمل در بهمن سال 60 با رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار مي كنند.
آيت الله نورالله طبرسي نماينده ولي فقيه در مازندران با اعلام اين خبر افزود: حماسه جاودان مردم آمل در دفع توطئه منافقان كوردل در بهمن ماه سال 60 در تقويم ملي كشور به ثبت رسيد.
وي گفت: در سالروز اين حماسه به ياد ماندني 4 هزار نفر از مردم مؤمن و انقلابي مازندران در قالب كاروان ديدار با رهبري به ديدار رهبر فرزانه انقلاب اعزام مي شوند.
طبرسي واقعه ششم بهمن آمل را در زمره حوادث تاثيرگذار نهضت امام خميني عنوان و تصريح كرد: اين حماسه به قدري جريان ساز بود كه در وصيت نامه الهي سياسي بنيانگذار انقلاب اسلامي منعكس شد.
نماينده ولي فقيه در مازندران با اشاره به لحظه شماري آحاد مردم ولايتمدار و انقلابي مازندران براي بيعت مجدد با ولي امر مسلمين جهان گفت: براي اين منظور ستادهاي ويژه اي در سطح شهرهاي مازندران براي ثبت نام راه اندازي شد.
گفتني است با اعلام قطعي شدن اين ديدار تاريخي شور و شعف خاصي در بين آحاد مردم مازندران پديد آمد بگونه اي كه دسته هاي مختلف نام نويسي در مقابل مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج اين استان شكل گرفته بود.
با توجه به محدوديت اعزام و مشكلات ناشي از كمبود فضاي حسينيه محل ديدار رهبر انقلاب مسئولان دست اندركار اعزام كاروان بيعت با رهبري در مازندران از مردم خواسته بودند تا از تشكيل صفوف نام نويسي براي اعزام به تهران خودداري كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14