(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 بهمن 1388- شماره 19574
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اولين شناسنامه طرح جديد به نام رهبر معظم انقلاب صادر شد
خواص مرز خود را با فتنه گران و بيگانگان مشخص كنند
سرلشگر فيروزآبادي: سران فتنه به دنبال حفظ حيات سياسي خود هستند
خارج از دستور
عضو ستاد انتخاباتي موسوي :تأخير در به رسميت شناختن دولت اشتباه بزرگي بود
ارتباط مستقيم آشوبگران عاشورا با مقر بهاييان در اسرائيل
سايه سار عترت -1 ارتباط زيارت «خليفه الهي » با زيارت خداوند سبحان
واشنگتن پست: تنها راه آمريكا براي پيروزي در برابر ايران حمايت از سبزهاست
نظرسنجي شبكه الجزيره اغتشاشات اخير ايران ريشه خارجي دارد
هشدار كارشناسان درباره نمايش عمومي فيلم هاي موهن
كشف انبار سلاح و مهمات در مسجد الهادي تهران هادي غفاري بازداشت شد



اولين شناسنامه طرح جديد به نام رهبر معظم انقلاب صادر شد

در آستانه دهه مبارك فجر، طرح صدور شناسنامه جديد براي افراد بالاي پانزده سال، با صدور شناسنامه اي به نام حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، آغاز شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، شناسنامه هاي جديد، كه از ضريب امنيتي بالايي برخوردار است پيش از اين، براي افراد زير 15 سال صادر مي شد و بر اساس پيش بيني وزارت كشور تا 3 سال آينده 70 ميليون قطعه از اين شناسنامه ها براي تمام ايرانيان صادر خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اي عصر ديروز در ديدار وزير كشور، رئيس سازمان ثبت احوال و جمعي از مسئولان آن سازمان، »اتقان اسناد هويتي مردم ايران« را بسيار با اهميت دانستند و ضمن قدرداني از مسئولان اين طرح خاطرنشان كردند: صدور شناسنامه هاي جديد كه از امنيت بالايي برخوردار است، مقطع جديدي را در ثبت اسناد سجلي بوجود آورد كه اميد است با تلاش و همت دست اندركاران، فراگير شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تأثير صحت و اتقان اين اسناد در مسائل گوناگون كشور افزودند: همانطور كه شما عملكرد گذشته ثبت احوال را ارزيابي مي كنيد، اين اقدام ارزشمند شما هم مورد ارزيابي آيندگان قرار خواهد گرفت بنابراين لازم است در ثبت مشخصات و صدور شناسنامه ها، دقت كافي صورت گيرد.
در ابتداي اين ديدار مصطفي محمدنجار وزير كشور با اشاره به توليد شناسنامه جديد با قابليت و امكانات گسترده گفت: بنابر دستور مقام معظم رهبري مبني بر افزايش ضريب امنيتي اسناد هويتي جمهوري اسلامي ايران، توليد شناسنامه جديد در دستور كار سازمان ثبت احوال كشور قرار گرفت تا جعل اين اسناد به راحتي امكان پذير نباشد. وزير كشور به تلاش در جهت تكميل زيرساخت هاي دولت الكترونيك در كشور اشاره كرد و افزود: صدور شناسنامه جديد و كارت هوشمند ملي در راستاي مكانيزه كردن فرايندهاي ارائه خدمات، با سرعت بالا و هزينه كم، در كشور آغاز شده است.
همچنين ناظمي اردكاني رئيس سازمان ثبت احوال، ضمن بيان گزارشي از آمار ثبت احوال در كشور و روند صدور اسناد سجلي گفت سازمان در 570 نقطه نمايندگي ثبت احوال دارد و 65 نهاد و سازمان دولتي براي ارائه خدمات الكترونيكي با اين سازمان مرتبط هستند.

 



بيانيه 218 نماينده مجلس
خواص مرز خود را با فتنه گران و بيگانگان مشخص كنند

218 نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با انتشار بيانيه اي از خواص جامعه خواستند تا با اطاعت از رهبر معظم انقلاب دست از سخنان موهن و دوپهلو بردارند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان در اين بيانيه كه در جلسه علني ديروز خانه ملت قرائت شد، آمده است: فرا رسيدن دهه مباركه فجر و سي و يكمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي را به حضرت بقيه الله الاعظم عجل الله تعالي فرجه الشريف و مقام معظم رهبري و ملت بزرگوار ايران تبريك مي گوييم. دوازدهم بهمن سالروز بازگشت باشكوه امام راحل و عظيم الشأن به ميهن اسلامي يادآور پايان شب سياه ستمشاهي و طلوع صبح درخشان جمهوري اسلامي ايران و يادآور بيرون رفتن ديو و آمدن فرشته عدالت و افتخار و اميد است ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين فرصت فرخنده را براي تجديد عهد با آرمان هاي مقدس انقلاب اسلامي و اداي احترام به روح ملكوتي امام راحل و تجديد بيعت با جانشين شايسته امام رهبر معظم انقلاب اسلامي مغتنم مي شماريم و يكبار ديگر نخستين شعار ملت شجاع و آگاه ايران را در انقلاب اسلامي كه همانا شعار استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي است همدل و همصدا با مردم بر زبان مي آوريم و خداوند بزرگ را به سبب نعمت استقلال و آزادي و حاكميت اراده ملت بر سرنوشت كشور شكر مي گوييم و در كنار توده هاي مردم همانان كه آفرينندگان حماسه هاي بزرگ 51 خرداد 24 و 21 و 22 بهمن 75 و نهم دي ماه 88 هستند با خدايشان پيمان مي بنديم كه همه توش و توان خود را در دفاع و حمايت از انقلاب اسلامي و تحكيم پايه هاي جمهوري اسلامي و پيشروي و سعادت ملت ايران بكار گيريم. در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است: به دشمنان بيگانه و مزدوران آنها اعلام مي كنيم كه توطئه ها و نيرنگ ها و جنگ سخت و نرم شما در برابر ايمان و بصيرت و آگاهي و اراده ملت ايران نقش بر آب خواهد شد. همچنان كه در سي سال گذشته نيز سودي عايد آنان نكرده است.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت و همبستگي قشرهاي مختلف مردم و مسئولان كشور با صراحت اعلام مي كنيم كه اين وحدت تنها در پرتو اطاعت از ولي فقيه و رهبري معظم انقلاب اسلامي ايران حضرت آيت الله العظمي خامنه اي حاصل خواهد شد و كساني كه در ماه هاي اخير با ارتكاب اشتباهات و جرايم آشكار فتنه انگيزي كردند بايد بدانند كه راهي جز تبعيت از قانون و تبري از دشمنان انقلاب اسلامي ندارند. همچنين خواص جامعه نيز بايد با اطاعت از رهبر انقلاب اسلامي دست از سخنان موهن و دوپهلو بردارند و با ملت همراه شوند و مرز خود را با فتنه انگيزان و بيگانگان مشخص كنند.
تسريع در صدور سند مالكيت براي املاك روستايي
در ادامه جلسه ديروز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي طرح دو فوريتي را تصويب كردند كه براساس آن صدور سند مالكيت املاك واقع در روستاهاي بالاي 02خانوار و شهرهاي زير 52هزار نفر جمعيت را طبق ضوابط قانوني تسهيل مي كند.
بر اساس اين مصوبه، بنياد مسكن انقلاب اسلامي در روستاها و وزارت مسكن و شهرسازي در شهرها حسب مورد موظف شد به نمايندگي از طرف اشخاصي كه تصرفات مالكانه دارند براي روستاهاي بالاي 02 خانوار و شهرهاي زير 52 هزار نفر جمعيت، نقشه كلي و تفكيكي زمين هاي موجود را منطبق با وضعيت ثبتي آن تهيه و به اداره ثبت اسناد و املاك محل ارسال كنند.
نمايندگان مقرر كردند نقشه هاي مزبور كه براي املاك مراتع در محدوده روستاها و شهرها تهيه شده، به تاييد ساير مراجع نيازي نداشته باشد و ادارات ثبت اسناد و املاك براساس آن به نحوي كه در مصوبه مجلس تبيين شده است، اقدام كنند.
محدوده شهر و روستا براساس قانون تعاريف محدوده و حريم شهر، روستا و شهرك و نحوه تعيين آنها مصوب 41دي ماه 48 تعيين مي شود.
براساس مصوبه مجلس، در صورتي كه محدوده مورد عمل قبلا تحديد حدود شده باشد، پس از كنترل نقشه و تطبيق آن با محل، با توجه به مدارك متصرفين، صورتجلسه تفكيكي حاوي حدود قطعات و مشخصات متصرفين توسط نماينده نقشه بردار ثبت، تنظيم و به امضاي آنان و نماينده بنياد مسكن يا وزارت مسكن و شهرسازي حسب مورد مي رسد كه براساس آن به نام متصرفين كه داراي املاك دال بر مالكيت مي باشند، سند مالكيت صادر و تسليم شود.
همچنين در صورتي كه متصرف نتواند مدارك دال بر مالكيت ارائه كند يا در مالكيت و تصرف اشخاص اختلاف باشد و نيز در صورتي كه محدوده مورد عمل، تحديد حدود يا درخواست ثبت نشده باشد يا عرصه آن از املاك متعلق به دولت، سازمان ها و موسسات و نهادهاي عمومي يا اوقاف باشد، موضوع در هياتي كارشناسي و قضايي بررسي مي شود.
نمايندگان در ادامه بررسي جزئيات اين طرح، هزينه هاي ثبتي مشمولين قانون فوق را براي اولين مرحله صدور سند تعيين كردند.
بر اين اساس هزينه كارشناسي و حق الزحمه هيات ها، هزينه تهيه نقشه هاي تفكيكي در شهرها و روستاها و ساير هزينه هاي مرتبط كه در قانون تعيين شده است توسط سازمان ثبت اسناد و املاك و بنياد مسكن انقلاب اسلامي از متقاضيان دريافت و افزايش آن در سالهاي آتي متناسب با نرخ رسمي تورم اعلامي بانك مركزي توسط مجريان قابل اعمال است.
همچنين براساس ماده الحاقي به اين طرح، بنياد مسكن موظف مي شود در مواردي كه زمين وقفي است، نسبت به صدور سند اعياني اقدام كند.
احمد توكلي: از توضيحات
وزير اقتصاد قانع شدم
احمد توكلي نماينده مردم تهران اعلام كرد از توضيحات وزير اقتصاد قانع شدم.
وي ديروز به همراه الياس نادران، حسين نجابت و كاتوزيان نمايندگان تهران و سقايي نماينده ني ريز و استهبان در اقدام مشتركي از وزير اقتصاد در خصوص مجوز قانوني تاسيس بانك مشترك ايران و ونزوئلا در فروردين 88 سؤال پرسيدند.
دكتر حسيني وزير اقتصاد در پاسخ به اين سؤال اظهار داشت: يكي از مشكلات كشور مشكل منابع مالي و محدوديت منابع مالي است. كمااينكه در اصل 44 در جهت فاينانس و تامين مالي تاكيد شده لذا اصل اين موضوع (تاسيس بانك مشترك) در جهت قدرت كشور در جهت تامين منابع مالي است. از طرف ديگر يكي از مشكلاتي كه كشورهاي غربي براي ما درست كردند حريم روابط بانكي است. لذا در اين شرايط همكاري با كشور ونزوئلا يكي از راهكارهايي است كه ما مي توانيم بر اين محدوديت ها غلبه كنيم.
پس از توضيحات وزير اقتصاد، احمد توكلي يكي از سؤال كنندگان گفت: من از آقاي دكتر حسيني تشكر مي كنم به دليل اينكه از روز اول كه به كميسيون آمدند در برابر قانون تمكين كردند از اين جهت چون هدف اصلاح روش بود و اصل قضيه را بنده هم قبول دارم كه كار مشترك با كشورهاي دوست براي توسعه از جمله امور مالي بسيار مهم است بنابراين از طرف خودم و وكالتا از طرف آقايان كاتوزيان، نجابت و سقايي اعلام مي كنم با تدابير انديشيده شده و تواضعي كه آقاي دكتر حسيني نشان دادند احتياج به راي گيري نمي بينم و قانع شدم.

 



سرلشگر فيروزآبادي: سران فتنه به دنبال حفظ حيات سياسي خود هستند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به اصرار سران داخلي و خارجي فتنه بر تداوم راهبرد پيچيده توطئه تصريح كرد كه سران داخلي فتنه به دنبال حفظ حيات سياسي خود هستند.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني ستاد كل نيروهاي مسلح، سرلشگر بسيجي دكتر سيدحسن فيروزآبادي بيان داشت: دشمنان خارجي در طول دوره 7 ماهه فتنه درصدد بودند قانون را دور بزنند چرا كه مي دانستند هر سيستم سياسي برپايه تعدادي قانون بنا شده است و عقب راندن نظام از يك موضوع قانوني، به عقب راندن آن از همه قوانين و در نهايت تغيير ماهيت نظام منجر مي شود. آنان ابتدا تلاش كردند قانون هر شهروند يك رأي را منسوخ كنند و آراء و افكار توده هاي عظيم مردم را پيش پاي اين باند و آن باند سياسي فزون خواه قرباني نمايند از اين رو بي وقفه و در رسواترين شكل برطبل ابطال انتخابات كوبيدند اما نظام و رهبري هوشيار آن، حاضر به تضييع حقوق قاطبه ملت كه همانا رأي 85 درصدي بود، نبودند.
فيروزآبادي همچنين اظهار داشت: درعين حال آنچه اين روزها شاهد آن هستيم گوياي آن است كه به رغم مرزبندي آشكار توده هاي اجتماعي با جريان فتنه، سران داخلي و خارجي اين جريان اصرار برتداوم راهبرد پيچيده توطئه اخير دارند. سران داخلي فتنه اگرچه با ملاحظه نفرت اقشار مردم كوشيدند با تغيير گفتمان و عدول از برخي ادعاهاي اوليه، حيات سياسي خود را در داخل حفظ كنند، اما ملاحظات عوامل بيروني فتنه و به ويژه روند مواضع سران قدر ت هاي استكباري و شيطاني آمريكاي جهانخوار و انگليس و صهيونيزم بدنام در حمايت آشكار و علني از جريان كودتاي نرم بيانگر شرايطي متفاوت در عرصه مقابله با نظام اسلامي است. اين امر اگرچه ممكن است با سوء استفاده از نهادها و ابزارهاي بين المللي شرايط متفاوتي را در پيش روي نظام ايجاد كند، اما درنقطه مقابل، افشاي اهداف كانون فتنه در نزد توده هاي مسلمان و تداوم ريزش ها در عوامل ميداني اين جريان، نويدبخش تثبيت هرچه بيشتر نظام اسلامي و ضعف دشمنان انقلاب اسلامي خواهد بود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان تأكيد كرد: شرايط كنوني همه جريان ها و گرايش هاي سياسي داخلي نظام بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص كنند و در اين ميان وظيفه خواص به ويژه خواصي كه تأثيرگذاري بر جامعه دارند، پيش از ديگران است و موضع گيري در لفافه و دو پهلوي آنان مفيد نيست و بايد مواضع خود را در قبال سخنان و اقدامات دشمن شفاف بيان كنند و بيش از اين فرصت ها را در اختيار دشمنان و ضد انقلاب آرم دار كه آنچنان در روز قدس و روز مقدس عاشورا براي ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ظاهر شدند قرار ندهند.

 



خارج از دستور

چرا مهدي و فائزه هاشمي
به دادگاه نمي آيند؟
نماينده مردم تهران از قوه قضائيه خواست به اين سوال پاسخ دهد كه چرا برخي چهره هاي شناخته شده نظير فائزه و مهدي هاشمي كه در حوادث بعد از انتخابات نقش داشته اند هنوز به دادگاه احضار نشده اند.
حجت الاسلام حميد رسايي در جلسه علني ديروز مجلس و در قالب تذكري آئين نامه اي به برگزاري دادگاه هاي تعدادي از آشوب گران در روزهاي اخير اشاره كرد و گفت: اما همچنان افكار عمومي با يك سوال بي پاسخ مواجه است و اينكه دستگاه قضايي چرا برخي چهره هاي شناخته شده در حالي كه هم در حوادث بعداز انتخابات رياست جمهوري و هم فجايع عاشورا حاضر بودند، هنوز به دادگاه احضار نشده اند.
رسايي يادآور شد: همين امروز (يكشنبه) در خروجي خبرگزاري ها فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرده است كه 70 درصد اغتشاشگران روز عاشورا كه تصاوير آنها منتشر شده بود، با همكاري مردم دستگير شده اند.
سوال اين است كه 30 درصد بقيه كه تصاويرشان هم منتشر شده است، چرا دستگير نشده اند؟ چرا يك فرد عادي كه زير پل كالج حضور داشته است، بازداشت و دادگاه وي نيز برگزار شده است اما فائزه هاشمي كه فيلم حضور وي همه جا پخش شد، هنوز احضار نشده است؟
وي با طرح اين سوال كه «چرا قانون اساسي رعايت نمي شود»؛ اظهار داشت: اصل 19 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تصريح مي كند كه قوم، قبيله، رنگ، نژاد، زبان و مانند اينها سبب امتياز نخواهد بود، اصل 20 نيز بر حقوق مساوي در جامعه تاكيد دارد.
رسايي يادآور شد: اخيرا يكي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به دليل انتقاد از آقاي هاشمي احضار شده است اما كساني كه در اين اغتشاشات همه نظام جمهوري اسلامي را زير سوال بردند؛ مصونيت دارند.
وي گفت: چرا كساني كه فهرست اراذل و اوباش را تهيه كرده بودند و 200 ميليون تومان هم به اين افراد پرداختند و در حال حاضر به لندن پناهنده شده اند؛ تاكنون به دادگاه احضار نشده اند، دستگاه قضايي با وجود پناهندگي اين افراد؛ حداقل آنها را احضار كند. از اين دست سوالات در نزد افكار عمومي هنوز مطرح است و در صورت عدم پاسخگويي دستگاه قضايي، از جاي ديگري بروز خواهد يافت.
ابوترابي فرد نائب رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر گفت: مسئولان قوه قضائيه تذكر شما را شنيدند و برابر قانون عمل خواهند كرد.

 



عضو ستاد انتخاباتي موسوي :تأخير در به رسميت شناختن دولت اشتباه بزرگي بود

عضو ستاد انتخاباتي موسوي تاكيد كرد كه يكي از بزرگترين اشتباهات سران سبز تأخير در به رسميت شناختن دولت بود.
به گزارش خبرنامه دانشجويان ايران ،علي اصغر شفيعيان، دبير سياسي خبرگزاري ايسنا در دوران اصلاحات و همچنين از اعضاي رسانه اي ستاد انتخاباتي «ميرحسين موسوي» با نوشتن مطلبي ضمن تأكيد بر اشتباه در تأخير فاحش سبزها در تأئيد رسميت دولت آورده است: از ماه ها پيش به دوستان تاكيد مي كردم كه موسوي و كروبي بايد بعد از تنفيذ رهبري، دولت احمدي نژاد را به رسميت مي شناختند اما اينقدر تعلل كردند كه حالا مجبور شده اند اين كار را بكنند در حالي كه حالا دير شده و از طرفي به دليل بالا رفتن انتظار هواداران، اين كار يك عقب نشيني اشتباه خوانده مي شود و هم حكومت مي گويد ديديد اشتباه كرده بوديد و مجبور به اين كار شديد؟
وي در خصوص به رسميت شناختن دولت از سوي «مهدي كروبي» و «سيد محمد خاتمي» در انتقاد به «ميرحسين موسوي» مي نويسد: متاسفانه هنوز سايت حامي مهندس موسوي «كلمه»، دولت را به رسميت نمي شناسد. هر چند در بيانيه ي هفدهم درباره انتخابات سكوت شده و ميرحسين پاسخگويي دولت در قبال مجلس (البته در حالت كلي) را ضروري خوانده، اما در آن بيانيه و قبل و بعد از آن صراحتا از به رسميت شناختن دولت طفره رفته است. كلمه بعد از بيانيه هفدهم هم وقتي خبري درباره ي دولت مي خواهد منتشر كند، مي نويسد «دولت حاضر»، يعني اينكه دولت را به رسميت نمي شناسد.
شفيعيان همچنين نوشت: «خب، عزيز دل برادر! آقاي ميرحسين! شما كه نتوانستيد از شكل گيري و فعاليت دولت احمدي نژاد جلوگيري كنيد، تا الان هم نتوانسته ايد و نخواهيد توانست، پس چرا بي خود زور مي زنيد؟ از اولش هم اشتباه بود. آقايان! همان زمان كه دولت احمدي نژاد مطابق قواعد همين نظامي كه شما در آن تعريف مي شديد و با آن كاملا آشنا بوديد، شكل گرفت، بايد اعتراضاتتان را دنبال مي كرديد، اما رسميت دولت را هم تاييد مي كرديد. با به رسميت نشناختن دولت، سنگ روي سنگ بند نمي شود.»
شفيعيان كه از دوستان نزديك ابوالفضل فاتح مديرعامل اسبق ايسنا و مسئول تبليغات ستاد موسوي در دوران انتخابات رياست جمهوري دهم بوده است در تحليل ريزش طرفداران موسوي مي نويسد: مي گويند هر جاي ضرر را بگيريد، استفاده است. همين الان هم دير شده، اما ديرتر نشده، دم آقاي خاتمي و كروبي گرم كه جلوي ضرر بيشتر را مي گيرند وگرنه كش دادن اين مساله فايده اي نداشت.

 



ارتباط مستقيم آشوبگران عاشورا با مقر بهاييان در اسرائيل

يكي از متهمان اغتشاشات روز عاشورا، به ارتباط مستقيم خود با مركز فكري بهاييان اعتراف كرد.
اين موضوع در دومين جلسه از دادگاه متهمان آشوب هاي روز عاشورا كه روز شنبه در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار گرديد، فاش شد.
در ادامه رسيدگي به پرونده اين متهمان پرونده متهم رديف سوم رسيدگي شد و بعد از قرائت كيفرخواست توسط نماينده مدعي العموم و اعلام اتهاماتي همچون برخورداري از گرايشات چپ ماركسيستي معروف به چپ كمونيزم، فعاليت تبليغي عليه نظام با حضور در اغتشاشات و مصاحبه با راديوهاي ضد انقلاب در جهت اهداف براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران، به درخواست قاضي صلواتي اين متهم در جايگاه جهت دفاع از خود قرار گرفت.
متهم رديف سوم گفت: من قبول دارم كه در روز عاشورا به ارزش هاي ملت ايران بي احترامي كرده ام و پا را از گليم خود دراز و از خط قرمزهاي نظام عبور كرده ام.
اين متهم بيان داشت:كساني كه بيانيه ها را مي نوشتند و البته كه خوش مي نوشتند و بيانيه آنها ما را سرشوق مي آورد چرا نبايد در دادگاه حاضر و پاسخگو باشند.
وي افزود؛ من به سياست هاي فرهنگي و اقتصادي دولت نقد داشتم اما نمي دانستم كه نمي شود با تجمعات يك دولت قانوني را كنار زد. بايد اعتراف كنم كه همه چيز من آقاي موسوي نبود و من منتقد فضاي جامعه بودم.
دستور از بيت العدل مي گرفتم
در ادامه رسيدگي به پرونده متهمان اغتشاشات روز عاشورا، به پرونده متهم چهارم رسيدگي شد.
فراهاني نماينده مدعي العموم بنا به درخواست قاضي صلواتي كيفرخواست پرونده چهارم را قرائت كرد و فعاليت تبليغي عليه نظام در اغتشاشات،اجتماع و تباني عليه امنيت، حضور در فرقه ضاله بهائيت را از جمله اتهامات اين متهم دانست و از قاضي صلواتي خواست تا در خصوص محاكمه اين متهم اقدام كند.
متهم پرونده چهارم كه به درخواست قاضي صلواتي براي دفاع از خود در جايگاه قرار گرفته بود بعد از معرفي خود گفت: بيت العدل هيئت 9 نفري هستند كه در كشور فلسطين اشغالي مستقر هستند و اين هيئت هرگونه كه دستور بدهند جامعه بهائي بايد آن را اجرا كنند.
وي با بيان اينكه هركس كه بهائي باشد اما بگويد كه از بيت العدل دستور نمي گيرد، دروغ مي گويد افزود: ما به طور جدي در تجمعات و اغتشاشاتي كه به نفع موسوي بود شركت مي كرديم.
اين متهم با بيان اينكه در انتخابات شركت كرده و راي داده است، تصريح كرد: در اغتشاشات 25 خرداد از ميدان انقلاب تا نزديكي هاي ميدان آزادي به همراه يكي از دوستان بهائيم حضور داشتم. اما در اغتشاشات روز عاشورا بايد بگويم كه از طريق شبكه بي بي سي، راديو فردا و صداي آمريكا مطلع شدم كه قرار است در روز عاشورا تجمع برگزار شود و به همين جهت با ماشيني كه راننده آن خودم بودم در ميدان فردوسي حضور داشتم و اقدام به بوق زني مي كردم اما اذعان دارم كه اين از جرم من نمي كاهد.
اين متهم در پاسخ به سوال قاضي صلواتي مبني بر اينكه بيت العدل چگونه به شما اجازه داد تا در اغتشاشات شركت كنيد، گفت: بيت العدل مدعي بود كه در ايران آزادي هاي ديني وجود ندارد. در حالي كه اين ادعاي آنها بيهوده است. من از طريق پست الكترونيكي با بيت العدل ارتباط داشتم و تشكيلات بيت العدل به وسيله ضيافت شكل مي گرفت.
وي با بيان اينكه حرف ديگري براي گفتن ندارد، اظهار داشت: از قاضي محترم مي خواهم در خصوص بنده با رأفت اسلامي حكم دهد.
قاضي صلواتي از وكيل اين متهم خواست تا در خصوص دفاع از موكلش در جايگاه قرار بگيرد.
وكيل متهم پرونده چهارم در دفاع از موكل خود گفت:درست است كه بهائيان ساكن در ايران تابع بيت العدل رژيم صهيونيستي هستند، اما تبعيت از آنها اجباري و بعضا اختياري است. لذا علي رغم اينكه موكل من عاقل و بالغ است مي خواهم بگويم كه عمل وي در تبعيت از بيت العدل غير ارادي بوده است.
ارسال عكس و فيلم به منافقان
در ادامه رسيدگي به پرونده متهمان اغتشاشات روز عاشورا، پرونده متهم پنجم حوادث اين روز رسيدگي شد.
نماينده مدعي العموم متن كيفرخواست اين متهم را در حضور قاضي صلواتي قرائت و تصريح كرد: متهم مذكور به جرم محاربه ضمن ارتباط با گروهگ تروريستي منافقين و ارائه گزارش به آنها در اغتشاشات روز عاشورا حضور داشته است.
نماينده مدعي العموم از قاضي خواست تا مكالمه اين متهم با نماينده منافقين در دادگاه پخش شود كه بعد از موافقت قاضي صلواتي اين فايل صوتي كه حاوي گزارش اغتشاشات از سوي متهم پرونده پنجم به «مهري» سرپل منافقين بود، پخش شد.
متهم پرونده پنجم اغتشاشات روز عاشورا براي دفاع از خود در جايگاه قرار گرفت و اظهار داشت: در اواخر سال 84 جذب سازمان منافقين شدم و از طريق ايميل با آنها ارتباط برقرار كردم.
وي با بيان اينكه منافقين اسم هاي مستعاري چون موسي، رامين و رضا را براي وي انتخاب كرده بودند تا فعاليت تبليغي عليه نظام اسلامي انجام دهد، يادآور شد: در سال 86 توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدم اما مورد رأفت اسلامي قرار گرفتم.
وي با بيان اينكه بعد از 3 ماه محكوميت و 6 ماه انفصال از خدمت از زندان آزاد شدم، اضافه كرد: چون محل كار همسرم در پاكدشت بود به اين محل تغيير مكان داديم. چون در منزل رايانه نداشتم تا به اينترنت ارتباط داشته باشم به كافي نت رفتم و هنگام بازديد از ايميل خودم، مشاهده كردم كه ايميلي از سازمان آمده و نوشته شده بود «اگر فايل خبري داريد آن را ارسال كنيد».
اين متهم ادامه داد: من به آنها توضيح دادم كه توسط وزارت اطلاعات دستگير شده ام و به همين دليل آنها مرا با نام مستعار شهاب صدا كردند و قرار شد با خانمي به اسم مهري كه سرپل منافقين بود ارتباط داشته باشم. اين متهم به اغتشاش در روز عاشورا در خصوص حضورش در اغتشاشات نيز گفت: در رابطه با 13 آبان و 16 آذر در تجمعات شركت كردم و 16 آذر چند عكس تهيه و براي آنها فرستادم.
وي با بيان اينكه 2 روز مانده بود به عاشورا منافقين دو عكس از مسعود و مريم رجوي ارسال كرده و خواستند تا اين عكس ها را در بين مردم پخش كنيم، تصريح كرد: منافقين روز عاشورا را يك پروسه مي دانستند و حتي براي اين روز شعارهاي مختلفي را آماده و براي من ارسال كرده بودند كه برخي از آنها اهانت به مقامات ارشد نظام بود.
وي افزود: در روز عاشورا به همراه دختر كوچكم تا 200 متري پل كالج رفتم و به منافقين زنگ زده و گفتم كه «زير پل كالج هستم گويا انقلابي در حال رخ دادن است مردم همه شعار مي دهند از بالاي پل مردم در حال پرتاب سنگ هستند» و بعد از آن فيلمي از اغتشاشات تهيه و 2 روز بعد با حضور در كافي نت آن را به منافقين ارسال كردم.
اين متهم در خصوص نقش سازمان تروريستي منافقين در حوادث بعد از انتخابات گفت: مدت ها بود كه مسعود رجوي پنهان شده بود اما براي حوادث روز عاشورا در اردوگاه اشرف حاضر و با نيروهايش تشكيل جلسه مي دهد و خطاب به آنها مي گويد اكنون در ايران فضا براي ما باز شده است.
وي افزود: مسعود رجوي گفته بود كه براي ما مهم نيست كه چه كسي اين جريان را براي مقابله با نظام پيش مي برد براي ما اين مهم است كه اين نظام سرنگون شود.
اين متهم به اغتشاشات روز عاشورا تصريح كرد: در خيابان هاي تهران زن هاي بي حجاب همان شعارهايي را مي دادند كه منافقين اعلام كرده بودند اما با اين تفاوت كه منافقين عكس رجوي را در دست داشتند اما اغتشاشگران پرچم سبز.
وي در ادامه گفت: بعد از حوادث روز عاشورا نامه اي از سوي منافقين آمد كه در آن سرپل جديد به نام شيوا معرفي شده بود. در اين نامه نوشته شده بود كه ما به دنبال يك پروسه جديد هستيم در تاكسي ها بنشينيد به جاي اينكه بگوييد ميدان امام خميني(ره) بگوييد ميدان مصدق و از اين صحنه فيلم بگيريد و براي ما بفرستيد.
اين متهم تأكيد كرد: منافقين زماني كه سخنان برخي احزاب و دانشجويان و حتي سخنان امام جمعه محترم تهران را جمع بندي كردند به اين نتيجه رسيدند كه شكاف درون نظام حاصل شده و بايد بر اين موج سوار شويم و آن را هدايت كنيم.
وكيل مدافع متهم پرونده پنجم در دفاع از موكل خود به درخواست قاضي صلواتي در جايگاه قرار گرفت و افزود: موكل من از مقام معظم رهبري درخواست عفو كرده است.
متهم پرونده پنجم در دفاعيات پاياني خود گفت: در اينكه من مرتكب جرم شده ام شكي ندارم و به آن اعتراف مي كنم.
در پايان قاضي صلواتي با اعلام ختم جلسه، گفت: دادگاه پرونده 9 متهم ديگر اغتشاشات روزعاشورا در آينده نزديك برگزار مي شود.
گفتني است؛ گزارش رسيدگي به متهمان حوادث روز عاشورا در جلسه روز شنبه دادگاه انقلاب و اعترافات متهمان پرونده اول و دوم ديروز در روزنامه به چاپ رسيده است.

 



سايه سار عترت -1 ارتباط زيارت «خليفه الهي » با زيارت خداوند سبحان

زيارت اربعين سالار شهيدان (ع) كه از علائم ايمان مؤمن است (1)، در كنار زيارت ذات اقدس له است. زيارت كه همان حضور زائر در ساحت قدس مزور است، براي اوّلين بار نسبت به ذات اقدس له مطرح شد. مرحوم ابن بابويه قمي در كتاب شريف توحيد صدوق، وقتي معناي قد قامت الصّلاه را از امام معصوم (ع) نقل مي كند، آن حضرت مي فرمايد: قد قامت الصّلاه ا ي حان وقت الزّياره (2)؛ يعني زمان زيارت پروردگار فرا رسيده است. نمازگزار با گفتن قد قامت الصّلاه، خود را آماده حضوردر ساحت قدس ربوبي مي كند تا با او سخن بگويد و سخن او را بشنود.
اگر اين بيان را مرحوم صدوق در من لا يحضره الفقيه نقل كرد كه: المصلّي يناج ي ربّه (3)، يعني نمازگزار با خداي خودش نجوا دارد؛ اين همان حضور نمازگزار در پيشگاه قدس ربوبي است. با او سخن مي گويد؛ يّاك نعبد و يّاك نستعين (4) دارد، و خود را در آن محضر مي بيند، و خويش را مظهر لطف او مي يابد، و در چنين شرائطي با او سخن مي گويد. پس نماز كه عمود دين است، حضور نمازگزار در پيشگاه خداست.
آن انسانهائي كه از اسماي الهي برخوردارند و علوم لدنّي را از ذات اقدس له فرا مي گيرند؛ شرفيابي به محضر آنها هم « زيارت » خواهد بود. زيارت وجود مبارك پيغمبر (ص)، و زيارت اهل بيت (عليهم السّلام) در حقيقت زيارت خليفه خداست، و اين زيارت، خليفه آن زيارت است. اگر مزور خليفه الله بود؛ زيارت خليفه الله، خليفه زيارت خداست.
پس ما دو زيارت داريم؛ يك زيارت اصلي كه زياره الله است، و آن در نماز است كه مي گوئيم: قد قامت الصّلوه، بعد اين ستون دين را اقامه مي كنيم. و يك زيارت خليفه اي داريم كه زيارت خلفاي الهي است. آنها كه خليفه الله اند؛ زيارت آنها خليفه زيارت خداست.
احراز ( خلافت الهي ) با عنايت به محيط بودن خداي سبحان
بر جميع اشياء
مطلب بعدي آن است كه ذات أقدس له كه محيط ب كلّ ش يء(5) است، و معكم أينما كنتم (6)هست، و هيچ غيبتي ندارد؛ خلافت از يك ذات محيط بايد تفسير خاص خود را پيدا كند. خليفه در غياب مستخلف عنه حضور دارد، جانشين آنهاست، قائم مقام آنهاست. اگر آن مستخلف عنه،محيط ب كلّ شيء بود، و ظاهر در همه جا بود، و حاضر در همه جا بود، و هو معكم أينما كنتم است؛ خليفه او معناي خاص خود را دارد، خلافت او لطف خاص خويش را دارد. اين يك خليفه اي است كه باز به عنايت مستخلف عنه خلافت دارد؛ نه در غيبت او و غياب او،! گرچه در موارد ديگر خليفه، جانشين مستخلف عنه است، ولي براي ذات أقدس له غيبتي نيست تا ديگري خليفه او باشد !
« خليفه الهي »، آئينه دار جلال و جمال خدا
قهراً اين ( خليفه ) به معني آيينه دار جمال و جلال الهي است. خداي سبحان كه همه جا هست، و با همه چيز حضور دارد، و وال أ ف ي الاشياء ل يس ب مماز ج و مانند آن؛ لطف او آيينه جمال خاصي است. آئينه دارها از آن جهت كه ديگران خدا را نمي بينند، و از او غافلند، و از او غائبند؛ انسانهاي مقدّس و منزّه را خليفه مي پندارند. اينكه ذات أقدس له از انبياء و اولياي الهي به خلفاء ياد كرده است، شايد به زبان توده مردم و ادبيات مردمي باشد. مردم كه از خدا غافلند، سخن خدا را نمي شنوند، جمال الهي را نمي بينند، جمال و كلام خدا را به وسيله انبياء و اولياء مشاهده مي كنند؛ و اينها خيال مي كنند كه انبياء و اولياء خلفاي خداي سبحانند !
در حقيقت ذات أقدس له در آيينه هستي، اين ذوات قدسي خود را نشان داده است، و مردم آن جمال بيكران را در آيينه اين ذوات قدسي مي بينند، كه اينها آيات و آئينه هاي الهي اند. و وجود مبارك اميرالمؤمنين(ع) فرمود كه سراسر خلقت، آئينه هاي خداي سبحان است، و هيچ موجودي از من بهتر،خدا را نشان نمي دهد: ما ل لّه آيأ اكبر م نّي(7)
( هدايت )، هدف اصلي آفرينش مخلوقات
در أربعين سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب زيارتي است كه در آن زيارت،عظمت هدايت مردم مشخص مي شود. انسان در فرهنگ قرآن به عنوان « حيّ متألّه » است، نه حيوان ناطق ! و براي اين مقام، يعني پيدايش حيّ متألّه؛ ذات أقدس له صحنه آسمان و زمين را آفريد و پروراند. يعني كلّ نظام آسمان و زمين را خلق كرد و مزّين كرد، و مسخّر كردبراي انسان. و انسان را هم كه حيّ متألّه دانست، براي آن است كه او حياتش در تألّه او تأمين مي شود.
در پايان سوره مباركه طلاق، هدف خلقت را آگاه شدن انسان به معارف توحيدي دانست: الله الّذ ي خلق سبع سموات و م ن الأرض م ثلهنّ يتنزّل الأمر ب ينهنّ ل تعلموا أنّ الله علي كلّ ش يء قدير و أنّ الله قد احاط ب كلّ ش يء ع لماً (8). هدف خلقت، يعني هدف مخلوق؛ نه هدف خالق. زيرا خدا غنيّ حميد است، هدف انسان آن است كه موحد و متألّه بشود. و اساسي ترين راه براي اين حيات و تألّه، عبادت است كه در بخش پاياني سوره مباركه ذاريات آن آيه معروف مطرح است (9) كه خلقت جن و انس براي عبادت است. از مجموع بخش پاياني سوره ذاريات و آيه پايان سوره مباركه طلاق برمي آيد كه: خلقت انسان براي آن است كه وي عالم و عابد شود؛ بفهمد در جهان كيست، و بفهمد در جهان كه را بايد پرستيد. پس اينقدر هدايت انسان مهم است كه ذات أقدس له كلّ اين نظام را به منظور اين هدايت و هدف آفريد.
هدايت انسانها، هدف قيام سالار شهيدان (ع)
همانطوري كه در حدوث، اين حرمت را ذات أقدس له رعايت كرد، در بقاء هم به شرح ايضاً. يعني محفوظ ماندن هدايت انسان، صيانت از علم توحيدي بشر، حفظ دستاوردهاي انبياء و اولياء آنقدر مهم است كه پاك ترين و كامل ترين و شريف ترين انسانها اگر شهيد اين راه بشوند، جا دارد. حسين بن علي بن أبيطالب (ع) براي حفظ هدف خلقت، يعني تأمين حيات متألّهانه، تأمين يك جامعه زنده و الهي؛ صيانت يك ملّت زنده و موحد به عنوان امر به معروف و نهي از منكر قيام كرد تا جامعه را هدايت كند.
هدفش اين نبود كه كشته بشود، هدفش اين نبود كه مبارزه كند؛ همه اينها امور متوسط است. هدفش احياي دين بود و به اين هدف رسيد؛ هدفش تربيت انسانهاي متألّه بود وبه اين هدف رسيد. اينچنين نبود كه حركت كرد تا كشته بشود ! بلكه حركت كرد تا انسانهاي متألّه و موحد بسازد، چه اينكه ساخت. و اگر الان در روي زمين از اسلام خبري هست، از حيات متألّهانه موحدان عالم خبري هست، و از نشر معارف الهي خبري هست؛ اينهاازرهگذر مائده كربلاي حسين بن علي بن أبيطالب است.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( سايه سار عترت ) قم ـ بهمن 1387
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ر. ك: تهذيب الأحكام / 6 / 52 (2) مستدرك الوسائل / 4 / 69
(3) من لا يحضره الفقيه / 1 / 316 ـ با تلخيص (4) حمد / 5
(5) برداشت از:فصّلت / 54 (6) حديد /آيه 4 (7) بحار الأنوار / 99 / 140
(8) طلاق / 12 (9) اشاره به:ذاريات / 56
خوان حكمت تا پايان ماه صفر هرروز منتشر مي شود

 



واشنگتن پست: تنها راه آمريكا براي پيروزي در برابر ايران حمايت از سبزهاست

يك روزنامه آمريكايي با اشاره راهبردهاي ناموفق رئيس جمهور آمريكا تاكيد كرد، اوباما در صورتي كه مي خواهد در برابر ايران پيروز شود بايد از در حمايت از سبزها وارد شود.
روزنامه آمريكايي «واشنگتن پست» در گزارشي به راهبرد دوسويه ناموفق اوباما در قبال ايران اشاره كرد و نوشت كه «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا سال گذشته متعهد شد كه اگر ايران به پيشنهادهاي سطح بالاي آمريكا مبني بر تعامل و مذاكره با اين كشور پيرامون مسئله هسته اي ايران پاسخ ندهد، حمايت هاي بين المللي را براي اعمال تحريم هاي «فلج كننده» عليه نظام ايران جلب خواهد كرد.
روزنامه واشنگتن پست با اشاره به عدم موفقيت دولت اوباما در كسب حمايت هاي بين المللي براي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران نوشت كه تصويب و اجراي هر اقدام جديد ]عليه ايران[ ماهها به طول خواهد انجاميد و همچنين ايران ]پيشتر[ هيچ گونه اهميتي به سه دوره قطعنامه هاي تحريم شوراي امنيت سازمان ملل متحد نداد.
اين روزنامه آمريكايي در ادامه مي نويسد: بسياري از كارشناسان خارج از دولت اوباما و بسياري از افراد كنگره فكر مي كنند كه اين بازبيني ]راهبرد دوسويه اوباما در قبال ايران[ بايد صورت پذيرد.
واشنگتن پست پيشنهاد راهكار جديدي براي مقابله ايران هسته اي ارائه مي دهد: بهترين روش جلوگيري ايران از دستيابي به قابليت هسته اي در پيروزي حزب مخالف ايران نهفته است و به همين دليل استراتژي دولت اوباما بايد با هدف حمايت از «جنبش سبز» و نه توافق با مقامات دولت ايران باشد.
روزنامه واشنگتن پست درباره حسن نيت اوباما در حمايت از جنبش سبز ايران نوشت كه اوباما براي حفظ اعتبار خود به صراحت از جنبش مخالف ايران حمايت كرد و بسياري از تحريم هاي دولت آمريكا عليه ايران بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي متمركز شد.
بنا به نوشته اين روزنامه، مشكل اين راهبرد اين است كه اين استراتژي، دولت آمريكا را بر سناريويي متمركز مي كند كه كمترين شانس موفقيت ]در مقابل ايران[ را دارد و آن ]سناريو[ تعامل با دولت كنوني ايران است و در عوض اين استراتژي دولت آمريكا را از سناريويي كه شانس بيشتر پيروزي براي دولت اوباما فراهم مي كند، دور نگه مي دارد كه آن سناريو با موفقيت بيشتر پيروزي مخالفان ايران است.
واشنگتن پست در گزارش خود تصريح كرد كه اين راهبرد مي تواند به اين امر منجر شود كه دولت آمريكا گام هايي را در جهت تخريب جنبش سبز بردارد كه برخي از اين گام ها شامل مذاكره دولت آمريكا با دولت ايران مي شود در حاليكه اگر دست به اين اقدام نزند، توازن قدرت مي تواند به دست مخالفان بيافتد. راه دوم ]عدم مذاكره با دولت ايران[ شامل حمايت هاي بيشتر براي پخش برنامه هاي مستقل براي كشور ايران و سرمايه گذاري براي گروههايي است كه مي توانند به مخالفان دولت ايران كمك كنند تا «ديوار آتشين اينترنت ايران» را به دام اندازند.
واشنگتن پست در پايان گزارش خود با اشاره به راهبرد ناموفق اوباما در برابر ايران اينگونه نتيجه گيري كرد كه دولت ايران در ارتباط با دور جديدي از تحريم ها ابراز بي تفاوتي و عدم نگراني كرده است، اما ايران نگراني خود را درباره احتمال اينكه آمريكا از «انقلاب رنگي» حمايت كند، مخفي نمي كند.
همچنين به گزارش پايگاه اينترنتي راديو آمريكا، باراك اوباما در مصاحبه اي عنوان كرد: ايران يكي از پيچيده ترين چالش هاي سياست خارجي آمريكا است.
براساس اين گزارش، او بر اين باور است، ارتباطي كه ايالات متحده با روسيه و چين و نيز متحدان سنتي خود در ناتو برقرار ساخته است، در برخورد كارسازتر با ايران بسيار مفيد خواهد بود.

 



نظرسنجي شبكه الجزيره اغتشاشات اخير ايران ريشه خارجي دارد

نظرسنجي انجام شده توسط شبكه الجزيره نشان داد اغتشاشات اخير ايران ريشه خارجي دارد.
نتايج يك نظرسنجي درباره آشوب هاي اخير در تهران نشان مي دهد حدود 70 درصد از پاسخگويان بر اين باورند كه اين اغتشاشات ريشه اي خارجي دارد. در اين نظرسنجي كه پايگاه اينترنتي شبكه الجزيره آن را انجام داده، از پاسخگويان پرسيده شده است، به نظر شما اغتشاشات اخير در ايران ريشه اي داخلي دارد يا خارجي؟
گفتني است اين نظرسنجي در 18 تا 24 دي ماه 1388 انجام شده است و 5273 نفر در آن شركت كردند.

 



هشدار كارشناسان درباره نمايش عمومي فيلم هاي موهن

گروه ادب و هنر-
كارشناسان فرهنگي متعهد، نسبت به برخي تلاش هاي پيدا و پنهان، براي رفع توقيف و نمايش فيلم هاي موهن هشدار دادند.
به گزارش خبرنگار كيهان، در بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر كه روزهاي مياني خود را پشت سر مي گذارد، تعدادي از فيلم هاي غيراخلاقي و موهن به ارزش هاي جامعه و مباني انقلاب به نمايش درآمد كه واكنش هاي اعتراضي شديدي را نيز در پي داشت.
با اين كه فيلم هاي «زمهرير»، «آتشكار» و «صد سال به اين سال ها» تنها براي داوران، هنرمندان و نمايندگان رسانه هاي جمعي در جشنواره اكران شدند، اما يك كارشناس فرهنگي نسبت به برخي تلاش ها براي رفع توقيف و اكران عمومي اين فيلم ها هشدار داد.
عليرضا سربخش، منتقد سينما به خبرنگار ما گفت: علي رغم تأكيد معاونت سينمايي كه اين فيلم ها، فاقد مجوز هستند و تنها براي جشنواره به نمايش درآمدند، اما در روزهاي گذشته، اعلام شد كه يك موسسه سينمايي، اقدام به انعقاد قرارداد پخش با برخي از فيلم هاي مذكور امضا كرده است! وي افزود: متأسفانه فيلم «زمهرير» شبهاتي را درباره دفاع مقدس و ارزش ها مطرح مي كند كه هيچ پاسخي به آن ها نمي دهد. فيلم آتشكار نيز با نمايش علائم جنسي و شوخي هاي غيراخلاقي، عفت و حجب و حيا را زيرپا گذاشته است. فيلم «صدسال به اين سال ها» هم با تحريف واقعيت ها، اين گونه القا مي كند كه قبل از انقلاب، ايران غرق در شادي و خوشحالي بود و پس از انقلاب، جز ماتم و تلخي، چيزي نصيب كشورمان نمي شود.
«حبيب الله بهمن» نيز با انتقاد شديد از فيلم «زمهرير» بيان داشت: جداي از نمايش، جاي سؤال است كه چرا بايد فضايي براي ساخته شدن اين آثار فراهم شود؟ وي تصريح كرد: اين فيلم، علاوه بر اين كه از نظر ساختاري زير استاندارد است، از نظر محتوايي نيز با بي پروايي و جسارتي وقيحانه، به ارزش هاي دفاع مقدس توهين مي كند.
اين كارگردان با بيان اين كه بايد با چنين فيلم هايي برخورد جدي شود اظهار داشت: براي احترام به شعور مردم، بايد از نمايش عمومي چنين آثاري پرهيز كرد.
مشروح اين گزارش، فردا در صفحه تصوير روز چاپ مي شود.

 



كشف انبار سلاح و مهمات در مسجد الهادي تهران هادي غفاري بازداشت شد

يك انبار سلاح و مهمات در مسجد الهادي تهران وابسته به هادي غفاري كشف شد.
بنابر اطلاعات دريافتي خبرنگار كيهان، پنجشنبه گذشته درپي خبري مبني بر احتكار برخي اقلام و مايحتاج غذايي مثل برنج در مسجد الهادي، تيم بازرسي وزارت بازرگاني به تحقيق و تفحص پرداخت كه مشخص شد برنج كشف شده مربوط به هادي غفاري امام جماعت مسجد مذكور است.
در اين بازرسي همچنين مامورين به يك انبار مشكوك شدند كه در نهايت تعداد 57 قبضه سلاح كمري، 98 قبضه كلاشينكف و مقدار زيادي فشنگ در آنجا كشف شد. همچنين جمعه گذشته به دنبال تكميل تحقيقات و با مجوز مقام قضايي از منزل خادم مسجد الهادي بازرسي به عمل آمد و يك قبضه سلاح يوزي، دو قبضه سلاح كمري، يك قبضه كلاشينكف، يك قبضه ژ3 و يك قبضه قناسه و هفت عدد خشاب كشف شد.
هادي غفاري ديروز در مصاحبه اي كشف اين اقلام در مسجد خود را تاييد ولي اضافه كرد اتاقي كه اين سلاح ها در آن كشف شده در اختيار متولي مسجد بوده و او هم آن را به فردي ناشناس اجاره داده است. غفاري ديروز به جرم نگهداري سلاح غيرمجاز دستگير شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14