(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 بهمن 1388- شماره 19578
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
همزمان با اربعين حسيني 3 شهيد گمنام در تهران تشييع شدند
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر شركت همه اقشار در راهپيمايي 22بهمن :
«حضور ملت» پاسخ كوبنده به ياوه گويان است
با هشدار نسبت به عواقب تحريم ها چين: مذاكره با ايران بايد ادامه يابد
تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت موسس مكتب نرجس
سفير ايران در روسيه: مسكو به تعهد خود درباره تحويل اس 300 عمل مي كند
معاون سياسي وزير كشور: دشمن مي خواهد نقطه قوت نظام را به ضعف تبديل كند
با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي مرغداري تمام اتوماتيك دزفول به بهره برداري رسيد
در دهه پاياني صفر مشهد الرضا آماده پذيرايي از 3 ميليون زائر است
برگزاري مراسم گراميداشت خلبان شهيد احمد كشوري در ساري
اخبار ادبي و هنري
در اربعين حسيني صورت گرفت
عزاداري مردم زنجان در حضور رهبر معظم انقلاب



همزمان با اربعين حسيني 3 شهيد گمنام در تهران تشييع شدند

سرويس فرهنگ و معارف-
همزمان با اربعين حسيني و ايام الله دهه فجر انقلاب، مردم سوگوار تهران پيكرهاي پاك و مطهر 3 شهيد گمنام و جوان را تشييع و تدفين كردند.
در اين مراسم پيكر پاك اين سه شهيد دفاع مقدس پس از اقامه نماز ميت در مقابل مسجد امام محمد تقي(ع) از ابتداي خيابان پيروزي به سمت شهرك والفجر نيروي زميني سپاه تشييع شد. پيكر اين شهداي گمنام و سرافراز 8 سال دفاع مقدس با همراهي مردم وفادار و سوگوار سيدالشهداء(ع) تشييع و در شهرك والفجر به خاك سپرده شد.
همچنين در جريان اين تشييع باشكوه، پس از اجراي مارش نظامي و ضمن ورود به مسجد، مردم با سردادن شعارهاي «شهيدان زنده اند الله اكبر»، «كجاييد اي شهيدان خدايي / بلاجويان دشت كربلايي» از اين شهيدان استقبال كردند.
شايان ذكر است پيكر پاك اين سه شهيد گمنام در حالي تشييع شد كه اين عبارات روي تابوت آنها به چشم مي خورد: «شهيد 25 ساله از منطقه عملياتي شلمچه در عمليات كربلاي 5»، «شهيد 18 ساله از منطقه عملياتي طلائيه در عمليات خيبر»، «شهيد 19 ساله از منطقه فكه در عمليات والفجر يك».

 



امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر شركت همه اقشار در راهپيمايي 22بهمن :
«حضور ملت» پاسخ كوبنده به ياوه گويان است

سرويس فرهنگ و معارف-
آيت الله امامي كاشاني 22بهمن را نعمتي بزرگ براي ملت ايران دانست و با تاكيد بر وحدت آحاد ملت به عنوان راهي براي شكر نعمت انقلاب، تصريح كرد: در 22 بهمن حضور باكفايت تمام ملت، دستي به سينه همه كساني است كه براي اين كشور ياوه گويي مي كنند.
آيت الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه تهران با اشاره به قرار داشتن در آستانه روز 22 بهمن گفت: 22 بهمن نعمتي براي ملت ايران بود و قرآن مي فرمايد نعمت هاي خداوند را ذكر كنيد و شرح دهيد. وي در تشريح اين مطلب اظهار كرد: يعني هم ديروز، هم امروز و هم فردا را بگوييم تا از گذشته عبرت و براي آينده درس بگيريم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خاطراتي از دوران پيش از انقلاب افزود: در آن زمان بي اعتنايي به علم بود و اصلاً روي ملت ايران حساب نمي كردند ولي امروز ما به سراغ تسخير فضا رفته ايم، كاوشگر مي فرستيم، ماهواره مي فرستيم، اين همه پيشرفت هاي نظامي كرديم و رهبر معظم انقلاب نيز فرموده اند دانشگاه بايد بكوشد كه از نظر علم به سطح اول جهان برسد.
وي با دعاي خير براي شهدا و امام راحل براي رقم زدن چنين افقي براي كشور، يادآور شد: با استعدادي كه ايراني دارد مي توانيم خيلي جلوتر برويم و ميدان باز است.
آيت الله امامي كاشاني درخصوص مسائل اصلي نظام ادامه داد: امام(ره) همواره بر اعتماد به نفس و استقلال تاكيد مي كردند و مقام معظم رهبري هم همواره بر اين مساله تاكيد كرده اند و ملت ايران در انقلاب 22 بهمن، خود را شناخت و فهميد چقدر در دنيا ارزش دارد.
وي با بيان اينكه ما متوقف نخواهيم شد و نبايد هم متوقف بود، تاكيد كرد: بايد براي جوان ها گفت كه چه بوديم و چه شديم. فردا هم همين است كه به اهداف قانون اساسي برسيم. بايد به اقتصاد سالم برسيم و از اين مشكلات نجات پيدا كنيم.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه «انسان بايد مدام در حال تكامل و جلو رفتن باشد» گفت: وظيفه ديگر اين است كه طبق احاديث به مساله انتظار و مهدويت بپردازيم و همچنين بايد با مردم، خوب و مهربان باشيم، البته بحث دشمنان جداست ولي با مردم عادي كه قصد دشمني ندارند بايد مهربان باشيم. وي در توضيح اين سخنان گفت: حضرت علي(ع) در خطبه 192 فرموده اند كه از ملت ها عبرت بگيريد كه همه چيز داشتند ولي بعد، همه نعمت ها از آن ها گرفته شد؛ چرا كه ابتدا وحدت كلمه داشتند ولي بعد تبديل به اختلاف كلمه شد.
وي تاكيد كرد: 22 بهمن نعمت استقلال، آزادي، عزت، به دست گرفتن سرنوشت كشور است كه خدا به ما داده است و بايد اين نعمت را حفظ كنيم. اگر بخواهيم شعارهايي بدهيم و كارهايي بكنيم و زيبايي و عظمت آن را در دنيا آلوده كنيم، به خدا تك تك ما كه اين كار را مي كنيم پيش خدا، شهدا و امام مسئوليم.
وي خاطرنشان كرد: ممكن است برخي بخواهند شعارهايي بدهند ولي من از جوانان تقاضا مي كنم كه اين كساني كه بخواهند در صف شما وارد شوند و شعار بدهند، شما خود را آلوده به آن ها نكنيد و به ميان خودتان راه ندهيد.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه اين انقلاب با اشكالاتي كه دارد به سمت انقلاب امام عصر(عج) حركت مي كند، تصريح كرد: من از اشكالات دفاع نمي كنم و نمي خواهم اينجا از هر چيزي حمايت كنم ولي اين خط به سمت ولي عصر(عج) مي رود و خطي كه بخواهد اين خط را به هم بزند خط انحرافي است.
امامي كاشاني با انتقاد از برخي شعارهاي سر داده شده در راهپيمايي روز نهم دي يادآور شد: بعد از روز عاشورا كه آن مصيبت رخ داد، ملت شريف ما در روز چهارشنبه به خيابان ها آمدند و شعارهايي مطرح شد. من عرض مي كنم كه اين شعارها را ندهيد و بگذاريد در مملكت وحدت باشد. افراد و شخصيت هاي مختلف در راهپيمايي شركت مي كنند و همه را بايد احترام كرد و اين توصيه امام و مقام معظم رهبري است.
وي اظهار كرد: اميدواريم اين نظام با حمايت، درايت و بصيرت تمام مردم با رهبري عالمانه و آگاهانه رهبر معظم انقلاب، به سمت صاحب اصلي آن يعني حضرت ولي عصر(عج) تقديم شود و ان شاءالله در 22 بهمن حضور با كفايت تمام ملت دستي به سينه همه كساني باشد كه براي اين كشور ياوه گويي مي كنند.
بنابراين گزارش، خطيب نمازجمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حكاياتي از صحابه و ياران پيامبر(ص) و ائمه(ع) گفت: بايد در برابر درخواست هايي كه از اهل بيت(ع) داريم با ادب بود، اگر شد كه شد ولي اگر نشد نبايد ذره اي از ادب و تواضع كاسته شود.
وي با تاكيد بر اينكه نيت ها و دل ها بايد پاك شود، تصريح كرد: زيارت رفتن هاي اكثر ما اين طور است كه براي ائمه زياد اشك ريخته ايم ولي اين ها را به درستي نشناخته ايم. زيارت اين نيست كه دور ضريح بدويم، فشار بياورند و زوار را ناراحت كنند. زائر بايد با حضور قلب در برابر انسان كامل حضور داشته باشد. معني ولايت كه بسيار ارزشمند است اينجاست كه نظام جهان در دست ولي خداست و معناي زيارت اين است كه انسان را عوض كند.

 



با هشدار نسبت به عواقب تحريم ها چين: مذاكره با ايران بايد ادامه يابد

سرويس سياسي -
وزير امورخارجه چين با هشدار به عواقب اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران تاكيد كرد كه روند مذاكره با اين كشور بايد ادامه يابد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، «يانگ جيه چي» در جريان سفر به فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: موضع مذاكراتي ايران در حال تحول است و بايد شاهد مذاكرات مستقيم بيشتري با اين كشور باشيم.
وي با هشدار نسبت به تلاش برخي اعضاي گروه 1+5 براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران افزود: گفت وگو درباره تحريم ها در موقعيت كنوني وضعيت را پيچيده تر خواهد كرد و ممكن است مانع پيدا كردن يك راه حل ديپلماتيك شود.
وزيرخارجه چين تصريح كرد: من معتقدم كه ادامه مذاكرات براي حل موضوع مربوط به برنامه هسته اي ايران ضروري است.
وي اين اظهارات را پس از ملاقات با هيلاري كلينتون وزيرخارجه آمريكا بيان كرد. كلينتون نشست هايي را در حاشيه كنفرانس لندن با ديگر همتايان خود برگزار كرده بود تا حمايت آنان را براي تحريم هاي جديد عليه ايران به دست آورد.
«وانگ بائو دانگ» سخنگوي سفارت چين در واشنگتن نيز اعلام كرد: چين حامي تامين امنيت نظام بين المللي منع گسترش و خلع سلاح هسته اي و همچنين حفظ صلح و ثبات در خاورميانه است، اما ما معتقديم كه همچنان امكان حل ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران وجود دارد و ما گفت وگو درباره تحريم ها را در زمان حاضر تاييد نمي كنيم.
دراين بين كاخ سفيد تلاش كرد گزارشات حاكي از افزايش تنش ها بين آمريكا و چين را كم اهميت جلوه دهد و گفت كه دو كشور با يكديگر در زمينه مسايلي كه علايق مشتركي در آن دارند همكاري مي كنند و گاهي اختلاف نظراتي دارند.
«رابرت گيبز» سخنگوي كاخ سفيد در پاسخ به سوالي درباره بي ميلي چين به اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران گفت كه واشنگتن انتظار دارد پكن با اين كشور درباره گام هاي بعدي همكاري كند و به نفع چين نيست كه يك ايران هسته اي وجود داشته باشد.
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در اين باره گزارش داد: مقامات آمريكايي در ابتدا اميدوار بودند كه بتوانند براي تصويب قطعنامه تحريم هاي سازمان ملل طي ماه جاري و يا ماه آينده ميلادي تلاش كنند، اما بيانيه روز پنج شنبه چين نشان داد كه دستيابي به اين هدف ممكن است ماهها به طول انجامد.
اين گزارش افزود: چين به عنوان يكي از اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد از حق وتو برخوردار است بنابراين هرگونه قطعنامه اي از جانب سازمان ملل نسبتا ضعيف خواهد بود.
بنا بر اين گزارش، ديپلمات هاي غربي معتقدند: بدون حمايت چين براي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل، آمريكا نمي تواند به سمت تحريم هاي شديدتر عليه ايران پيش رود.
واشنگتن پست ادامه داد: مقاومت چين در برابر گفت وگوها در خصوص تحريم هاي ايران در شرايطي است كه اخيرا نيز روابط ميان پكن و واشنگتن [به دليل فروش تسليحات از جانب آمريكا به تايوان] تيره شده است. برخي مقامات عاليرتبه آمريكايي در گفت وگوهاي ماه هاي گذشته خود اعلام كرده اند كه به تعامل با چين در خصوص برنامه هسته اي ايران به عنوان يك روند طولاني در متقاعد كردن چين مي نگرند.
خبرگزاري رويترز هم در اين باره اعلام كرد كه مخالفت چين از اين منظر است كه صحبت از تحريم ها مانع ديپلماسي در مورد ايران مي شود.
خبرگزاري چيني شينهوا هم با انتشار تحليلي پيرامون مسئله هسته اي ايران اعلام كرد كه تحريم و فشار، راه حل پرونده هسته اي ايران نيست و افكار عمومي به خوبي مي داند كه همه تدابير شوراي امنيت از جمله صدور سه قطعنامه عليه ايران به شكست انجاميده است.

 



تسليت رهبر انقلاب به مناسبت درگذشت موسس مكتب نرجس

رهبر معظم انقلاب در پيامي درگذشت بانوي فاضله و خدمتگزار، سيده حاجيه خانم طاهائي را تسليت گفتند.
متن پيام حضرت آيت الله خامنه اي به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
درگذشت بانوي فاضله و خدمتگزار، سيده حاجيه خانم طاهائي رحمه الله عليها را به خاندان گرامي و شاگردان ايشان تسليت مي گويم. اين بانوي بزرگوار در مدت نزديك به نيم قرن، خدمات ارزشمندي در تعليم و تربيت بانوان و گسترش معارف اسلامي تقديم داشته و با تاسيس مركز علمي و فرهنگي «مكتب نرجس» كانون باارزشي ايجاد نمود كه اميد است از اين پس نيز به خدمات خود ادامه دهد. علو درجات و حشر با اجداد طاهرين را براي آن بانوي خدمتگزار مسئلت مي نمايم.
سيدعلي خامنه اي
51 بهمن 1388

 



سفير ايران در روسيه: مسكو به تعهد خود درباره تحويل اس 300 عمل مي كند

سفير جمهوري اسلامي ايران در مسكو اعلام كرد كه دليل تاخير در تحويل سيستم هاي پدافند موشكي «اس-300» روسيه به ايران مسائل فني بوده است.
«سيد محمودرضا سجادي»، در گفت وگو با خبرگزاري نووستي گفت: ايران آماده دريافت اين سيستم هاست و در حال حاضر دوستان روس ما قول داده اند كه به تعهدات خويش در اين زمينه عمل خواهند كرد.
وي افزود: در اين ميان يك سري مسائل فني به وجود آمده كه ما اميدواريم به زودي رفع شوند. من مطمئنم كه مساله اصلي براي روسيه بحث اعتبار و حيثيت در اجراي قراردادهاي تسليحاتي با ديگر كشورهاست. اين مسائل حتما رفع خواهند شد.
روسيه و ايران در سال 2005 قرارداد تحويل پنج سيستم پدافند موشكي «اس-300» را امضا كردند كه تاكنون به طرف ايراني تحويل داده نشده است.
پيش از اين «آناتولي ايسايكين»، مديرعامل شركت «روس آبارون اكسپورت» اعلام كرده بود كه مشكلي در خصوص تحويل سيستم هاي پدافند موشكي اس-300 به ايران نمي بيند.
وي همچنين تاكيد كرد كه اين نوع تسليحات دفاعي هستند، نه تهاجمي.
سيستم هاي اس300 ويژه دفاع از موسسات صنعتي، نهادهاي دولتي، پايگاه هاي نظامي و مقرهاي فرماندهي در برابر حملات هوايي و فضايي دشمن هستند.
اين سيستم قادر به نابودسازي اهداف بالستيك بوده و داراي قابليت حمله به اهداف زميني نيز است.
تازه ترين مدل سيستم اس-300 مي تواند هواپيماهاي دشمن را در فاصله 150 كيلومتري و ارتفاع 27 كيلومتري نابود كند. روسيه در گذشته به ايران مجموعه هاي ضدهوايي موشكي «تور-ام1» را با برد 12 و ارتفاع 6 كيلومتر عرضه كرده بود.

 



معاون سياسي وزير كشور: دشمن مي خواهد نقطه قوت نظام را به ضعف تبديل كند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
ضد انقلاب به سركردگي استكبار جهاني در فتنه هاي اخير مي خواست نقطه قوت نظام جمهوري اسلامي را به ضعف تبديل كند.
سيدصولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور در جلسه مراسم توديع و معارفه معاون سياسي امنيتي استانداري كرمانشاه با اعلام مطلب فوق افزود: حوادث سي ام خرداد، دخالت بيگانگان در كودتاها و جنگ هاي منطقه اي و دوران 8 سال دفاع مقدس و همچنين فتنه هاي اخير همه يك آزمايش الهي بود تا اين كه خوب از بد جدا شود و ديديم كه برخي خواص عدالت انقلاب اسلامي را برنتافتند.
وي افزود: حضور 85 درصدي مردم در انتخابات دهم رياست جمهوري سبب شد تا دنيا انگشت حيرت بر دهان گذارد اما متاسفانه آنهايي كه يك بار هم شكست را تجربه كرده بودند و با تغيير در ظاهر و اعتقاداتشان و با بيان اظهارات ضد انقلاب پسند و دشمن پسند پا به عرصه انتخابات نهاده و همانطور كه در انتخابات نهم شكست سختي خورده بودند بار ديگر شكست خوردند.
معاون وزير كشور در ادامه تصريح كرد: منتخب ملت با راي بالاي 60 درصد مردم سكان دولت را در اختيار گرفت تا مشخص شود اكثريت مردم به اسلام، قانون اساسي، راه امام و اجراي كامل عدالت و بريدن دست فاسدان از بيت المال التزام دارند.

 



با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي مرغداري تمام اتوماتيك دزفول به بهره برداري رسيد

طي مراسمي واحد مرغداري تمام اتوماتيك دزفول با حضور «نظام الدين سجادي» معاون امور دام وزير جهاد كشاورزي مورد بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين واحد مرغداري در هر دوره 20هزار قطعه جوجه را توليد مي كند.
«شهرام حاجي مرادي» معاون امور دام جهاد كشاورزي دزفول در اين آيين گفت: سالانه افزون بر 100 هزار قطعه جوجه در اين واحد مرغداري توليد مي شود.
وي افزود: اين مرغداري با اعتباري افزون بر 3 ميليارد و 400 ميليون ريال ساخته شده است كه 2 ميليارد و 700 ميليون ريال آن تسهيلات اعتباري از محل طرح هاي زودبازده توسط بانك كشاورزي و 700 ميليون ريال ديگر توسط مجري طرح تامين شده است.

 



در دهه پاياني صفر مشهد الرضا آماده پذيرايي از 3 ميليون زائر است

مشهد-خبرنگار كيهان:
فرماندار مشهد گفت: كلانشهر مقدس براي پذيرايي از حدود 3 ميليون زائر در دهه پاياني ماه صفر آماده است.
حسن موحديان افزود: در دهه آخر ماه صفر فقط بالغ بر 100 هزار زائر پياده به مشهد و بارگاه منور رضوي مشرف مي شوند.
وي اظهار داشت: در اين راستا به منظور تسهيل خدمات رساني به اين جمعيت، كميته اي با عنوان خدمتگزاران زائران پياده توسط نيكوكاران مشهد و استان تشكيل شده كه قرار است به اين زائران طي اين ايام خدمات رساني كنند.
فرماندار مشهد افزود: نيروهاي پليس هم طي هماهنگي هاي انجام شده در طول محورهاي استان، ايمني اين مسافران و زائران را تامين خواهند كرد.
فرماندار مشهد گفت: برنامه ريزي ها به گونه اي انجام شده كه در بحث اسكان و تامين مواد غذايي مورد نياز اين جمعيت مشكلي جدي نداشته باشيم.
موحديان ادامه داد: در اين راستا تكايا، حسينيه ها، اماكن ورزشي و نيز محل هايي ازسوي شهرداري در پارك ها و نيزمنازل شخصي در حال آماده سازي است تا دركنار هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذيرها براي اسكان اين زائران خدمات رساني كنند.

 



برگزاري مراسم گراميداشت خلبان شهيد احمد كشوري در ساري

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: شهدا تابلوي مجسم آرمان هاي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد شامگاه پنجشنبه در مراسم يادواره شهيد سرلشكر خلبان احمد كشوري و يكصد و 50 شهيد بخش كياكلاي ساري، افزود: شهدا آرمان هاي بلند نظام را عينيت بخشيدند و اهداف كلان نظام را در برابر ديدگانمان ترسيم كردند.
وي اظهار داشت: از بركات خون شهدا اين است كه راه را براي اقتدار نظام جمهوري اسلامي هموار كردند.
ابوترابي فرد ادامه داد: امروز ملت ايران در حالي سي و يكمين سال پيروزي انقلاب اسلامي را جشن مي گيرند كه ايران بعنوان يكي از ده كشور برتر جهان مطرح است.
وي بيان كرد:اگر برگ زرين دفاع مقدس در تاريخ اين نظام نبود، قطعاً جمهوري اسلامي با اين اقتدار در منطقه وجود نداشت و اقتدار امروز كشور حاصل ايثارگري هاي گذشته شهدا است.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: بايد در عين حال، از رهبري نظام حراست كرد و در پرتو بصيرت و رهنمودهاي ايشان راه شهدا را ادامه دهيم.
وي اضافه كرد: در 22بهمن امسال، ملت ايران همچون نهم دي، تجلي ديگري از آگاهي و بصيرت را به نمايش مي گذارند و نشان مي دهند كه به آرمان هاي امام، رهبري و شهدا وفادارند.

 



اخبار ادبي و هنري

برنامه هاي جشنواره شعر فجر در مناطق محروم
برنامه هاي چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر در استان هاي خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان و كرمان اعلام شد.
بنابر اعلام دبيرخانه مركزي اين جشنواره شب شعر استان خراسان جنوبي هجدهم بهمن ماه با حضور مجيدرضا خزايي فر و مجيد فرزين در بيرجند برگزار مي شود. همچنين در تاريخ ياد شده محسن ناصح و ابراهيم شايان در شب شعر سيستان و بلوچستان در شهر زاهدان شركت خواهند كرد. بنابراين گزارش شب هاي شعر استان كرمان هفدهم، هجدهم و نوزدهم بهمن ماه به ترتيب در شهرهاي زرند، سيرجان و كهنوج برپا مي شود. بخش استاني چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر در قالب برپايي همايش و شب شعر در 30 استان كشور برگزار مي شود.
چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر بهمن سال جاري در سراسر كشور در حال برگزاري است.
نمايشگاه كتابهاي انتشارات كيهان در وزارت اقتصاد
نمايشگاه انتشارات كيهان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي، از دوازدهم بهمن ماه با 60 عنوان كتاب در وزارت امور اقتصادي و دارايي، برپا شده است. اين نمايشگاه، تا بيست و يكم بهمن 88 ادامه دارد.
به گزارش ايبنا، آثار تك جلدي انتشارات كيهان مانند؛ «لحظه هاي انقلاب» نوشته محمود گلابدره اي و مجموعه شعر و مقالات «فجر انقلاب» اثر جواد محدثي خراساني در اين نمايشگاه عرضه شده اند. همچنين مجموعه 36 جلدي «نيمه پنهان» با عناويني مانند؛ «اشرف پهلوي در حسرت آرزوهاي برباد رفته»، «روزنامه نگاران جاسوس»، «بهائيان در عصر پهلوي ها»، «انتهاي تاريكي»، «عوامل دربار در محكمه انقلاب»، «حزب خلق مسلمان ايران از ظهور تا سقوط» و «چريك هاي پشيمان: بازخواني گفتمان و سير تطور سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي در 2 دهه گذشته (80-1357)» در نمايشگاه انتشارات كيهان، به چشم مي خورند.
وزارت امور اقتصادي و دارايي، با بيش از 2 هزار نفر پرسنل، تا بيست و يكم بهمن 88 ميزبان نمايشگاه كتابهاي انتشارات كيهان خواهد بود. اين وزارتخانه در ميدان امام خميني(ره) خيابان باب همايون واقع است.
بازديد رايگان از نمايشگاه موزه هنرهاي معاصر تهران
بازديد از نمايشگاه موزه هنرهاي معاصر تهران به مناسبت دومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر تا 12اسفندماه رايگان است. دومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر از روز 12بهمن ماه در موزه هنرهاي معاصر تهران، موسسه فرهنگي- هنري صبا، فرهنگسراي نياوران و همچنين در مراكز چهار استان افتتاح شده و تا روز 12اسفندماه ادامه دارد و به همين منظور بازديد از نمايشگاه موزه هنرهاي معاصر تهران تا زمان پايان اين نمايشگاه رايگان است. بخش ويژه دومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر در موزه هنرهاي معاصر تهران به عكس هاي امام خميني(ره) با عنوان امام آفتاب، منتخبي از آثار عكاسي زنده ياد بهمن جلالي، آثار استادان هنر و گزيده اي از آثار گنجينه موزه هنرهاي معاصر تهران اختصاص دارد. علاقه مندان براي بازديد از بخش ويژه دومين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي فجر مي توانند همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 10صبح تا 6بعدازظهر به موزه هنرهاي معاصر تهران واقع در خيابان كارگر شمالي- جنب پارك لاله مراجعه كنند. همچنين علاقه مندان مي توانند براي بازديد از آثار نقاشي، سفال و سراميك، مجسمه سازي، عكاسي، خوشنويسي و نگارگري (بخش مسابقه) در موسسه فرهنگي- هنري صبا و آثار كاريكاتور (بخش مسابقه) به فرهنگسراي نياوران مراجعه كنند.
رونمايي كتاب دستاوردهاي فرهنگي انقلاب
همزمان با ايام مبارك دهه فجر، مجموعه 10جلدي «اين روزها» با موضوع دستاوردهاي فرهنگي انقلاب اسلامي ايران توسط سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، 17بهمن، ساعت 16 در فرهنگسراي پايداري رونمايي مي شود.
مجلدات مجموعه 10جلدي «اين روزها» با عناوين ايران و جهان، مسجد و نماز، انتظار عاشورايي، كتاب و كتابخواني، حوزه و دانشگاه، جهاد و شهادت، رسانه ها، ساده زيستي، زنان و اجتماع، مدرسه و آموزش به قلم گروهي از نويسندگان و محققان تدوين و تنظيم و به همت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و توسط موسسه فرهنگي سافيا منتشر شده است. اين مجموعه در قالب دو بخش مجزا با عنوان آن روزها و اين روزها، به مقايسه دستاوردهاي فرهنگي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با دوره قبل از انقلاب مي پردازد.
كارگاه هاي سراسري انيميشن در سراسر كشور
كارگاه هاي سراسري انيميشن با حضور هنرمندان نخبه، از سراسر كشور، به همت مركز انيميشن و امور استان هاي حوزه هنري تا 22بهمن برپا است. در اين كارگاه ها كه از 12بهمن برپا شده است، هنرمندان برگزيده از سراسر كشور، به صورت فشرده مباني و لازمه هاي توليد انيميشن را فرا مي گيرند تا در آينده نزديك براي توليد اين نوع محصولات هنري در استان هاي سراسر كشور فعال شوند.

 



در اربعين حسيني صورت گرفت
عزاداري مردم زنجان در حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم اربعين حسيني ديروز همزمان با سراسر كشور در حسينيه امام خميني(ره) نيز با حضور رهبر معظم انقلاب و عزاداري مردم زنجان برگزار شد.
در اين مراسم باشكوه كه مسئولان نظام نيز حضور داشتند، مداحان و عزاداران زنجاني با مرثيه سرايي و نوحه خواني، بر مصائب كاروان اسراي كربلا و حضرت زينب (سلام الله عليها) گريستند.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين واعظي نماينده ولي فقيه و امام جمعه زنجان به عزاداري باشكوه مردم اين استان در هشتم و يازدهم محرم اشاره كرد و گفت: نظام اسلامي اكنون مظهر عزت و عظمت حسيني است و مردم آماده اند تا پاي جان از اين عظمت پاسداري كنند.
وي با اشاره به ورود كاروان اسرا در اربعين به كربلا، افزود: حضرت زينب و كاروان اسراي كربلا، پيام آور ايستادگي و مقاومت در راه حق بودند. پايان بخش اين عزاداري خالصانه، ذكر دعاي حضرت آيت الله خامنه اي بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14