(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6 اسفند 1388- شماره 19591
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سردار وحيدي: راهبرد ايران ، توسعه مناسبات دفاعي با كشورهاي حوزه خليج فارس است
معاون دبيركل حزب الله در ديدار با هيأت ايراني : صلح و سازش با رژيم صهيونيستي فقط يك سراب است
چشم به راه سپيده
مصوبات هيأت دولت براي عمران و توسعه خراسان جنوبي
تشييع پيكر 3 شهيد گمنام دفاع مقدس در كلاردشت
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد صدور كارت پايان خدمت هوشمند از هفته آينده
شادماني مردم شرق كشور از دستگيري تروريست جنايتكار
اخبار ادبي و هنري



سردار وحيدي: راهبرد ايران ، توسعه مناسبات دفاعي با كشورهاي حوزه خليج فارس است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تاكيد كرد كه تحكيم ثبات و امنيت پايدار در خليج فارس از اولويت هاي ديپلماسي دفاعي ايران است.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاع وزارت دفاع، سرتيپ پاسدار «احمد وحيدي» كه به دعوت مقامات عالي رتبه نظامي كشور قطر به اين كشور سفر كرده است، پس از ورود به فرودگاه دوحه از سوي سرلشكر حمدبن علي العطيه رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح قطر مورد استقبال قرار گرفت.
وي در بدو ورود به اين كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سفر اينجانب و هيئت همراه به دعوت برادرانم شيخ تميم بن حمد آل ثاني وليعهد و جانشين فرماندهي كل نيروهاي مسلح و سرلشكر حمدبن علي العطيه رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح قطر صورت گرفته است.
وي با اشاره به روابط خوب ايران و قطر در همه حوزه ها به ويژه حوزه دفاعي افزود: اشتراك نظر، رايزني و همكاري مفيد و سازنده در مسايل مهم منطقه اي نيز موجب شده است روابط ايران و قطر به يك الگوي مناسب در روابط منطقه اي تبديل شود، ايران و قطر همچنين داراي ظرفيت هاي فراواني براي همكاري هستند كه با توجه به اراده رهبران عالي رتبه دو كشور و درك مشترك از تحولات منطقه اي و همچنين پيوندهاي عميقي كه ميان ايران و قطر وجود دارد، بر همين اساس فعال سازي اين ظرفيتها روند مثبت و رو به رشدي را طي مي كند.
وزير دفاع در ادامه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران در طول 31سال گذشته تلاش كرده است با همه همسايگان خود روابطي دوستانه مبتني بر احترام و اعتماد متقابل و حسن همجواري داشته باشد و اين را بعنوان يك راهبرد در عمل نيز به اثبات رسانده است، مبتني بر همين راهبرد، توسعه مناسبات دفاعي با كشورهاي حوزه خليج فارس از برنامه هاي مهم وزارت دفاع جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود چرا كه ثبات، آرامش و امنيت پايدار در منطقه خليج فارس از مهمترين اولويت هاي ديپلماسي فعال جمهوري اسلامي ايران و توسعه و گسترش روابط دفاعي با كشورهاي حاشيه اين آبراه استراتژيك نقش تعيين كننده اي در تحقق اين امر دارد.

 



معاون دبيركل حزب الله در ديدار با هيأت ايراني : صلح و سازش با رژيم صهيونيستي فقط يك سراب است

معاون دبيركل حزب الله صلح با رژيم صهيونيستي را يك سراب دانست و تأكيد كرد: آنچه كه اشغالگران با قدرت آن را غصب كردند، تنها با قدرت قابل پس گرفتن است.
نعيم قاسم عصر سه شنبه در ديدار يك هيئت ايراني به سرپرستي ناصر سوداني نماينده مجلس تاكيد كرد: اسرائيل بدتر از رژيم نازي در آلمان است و سازش و صلح با چنين رژيمي تنها يك سراب است.
وي اسرائيل را صادر كننده تروريسم بين المللي در چتر حمايتي آمريكا و ديگر كشورهاي بزرگ دانست و افزود: اخباري كه درباره اسرائيل شنيده مي شود، صرفاً كشتار، ترور و تجاوز به مقدسات است كه اگر هر دولتي در منطقه يكي از اعمال اسرائيل را انجام مي داد، شوراي امنيت تشكيل نشست داده و كشورهاي بزرگ عليه آن تحريم و مجازات هايي سنگين اعمال مي كرند و يا عليه آن جنگ به راه مي انداختند.
معاون دبيركل حزب الله افزود: نمي توان تماشاچي جنايت هاي اسرائيل بوده و به عدالت جامعه جهاني تكيه كرد.
وي گفت: تنها با مقاومت مي توان حق خود را از اشغالگران پس گرفت. اگر چه راه مقاومت راه دشواري است و دشمنان بر سر راه آن مانع تراشي مي كنند و انواع تهمت ها مانند تروريسم و فتنه گر به آن مي زنند.
اين مقام حزب الله تاكيد كرد: اروپا در برابر سوءاستفاده اسرائيل از گذرنامه هاي اروپايي براي ارتكاب اعمال جنايتكارانه مانند ترور شهيد المبحوح از مسئولان جنبش حماس در دبي در برابر امتحان مهمي قرار دارد و بايد عليه رژيم صهيونيستي مجازات هايي اعمال كنند، زيرا آنچه كه اسرائيل انجام داد امنيت بين المللي را در خطر قرار مي دهد و اين كار خطري عليه همه كشورها از جمله فلسطيني ها، كشورهاي عرب، مسلمان و حتي كشورهاي اروپايي است.
نعيم قاسم گفت: قدرت ما در وحدت ما و اعتماد و تكيه به جوانان خود و امكانات كشورمان است و اين كه نيروهاي مقاومت بايد براي موفقيت و پيروزي همديگر با هم همكاري مي كنند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
شيداي باران
آه اي نفست، عطر مسيحايي باران
در ما بدم از روح تماشايي باران
ديريست كه آواره چشمان تو مانديم
چون خاك در انديشه رويايي باران
هر صبح، چنان پنجره سرشار حضوريم
تا، تابشت اي روح شكيبايي باران
چون آينه اي رو به نگاه تو نشستم
اي خاطر زيباي اهورايي باران
تا رجعت سبزت نزند پلك دوباره
هر ديده كه دل بسته به شيدايي باران
مريم سقلاطوني
پرواز سرخ
بتي كه راز جمالش هنوز سربسته است
به غارت دل سودائيان كمر بسته است
عبير مهر به يلداي طره پيچيده است
ميان لطف به طول كرشمه بربسته است
بر آن بهشت مجسم دلي كه ره برده است
در مشاهده بر منظر دگر بسته است
زهي تموج نوري كه بي غبار صدف
در امتداد زمان نطفه گهر بسته است
بيا كه مردمك چشم عاشقان همه شب
ميان به سلسله اشك، تا سحر بسته است
به پايبوس خيالت نگاه منتظران
ز برگ برگ شقايق پل نظر بسته است
هزار سد ضلالت شكسته ايم و كنون
قوام ما به ظهور تو منتظر بسته است
متاب روي ز شبگير جان بي تابم
كه آه سوخته، ميثاق، با اثر بسته است
به يازده خم مي گرچه دست ما نرسد
بده پياله كه يك خم هنوز سربسته است
زمينه ساز ظهورند شاهدان شهيد
اگرچه ماتمشان داغ بر جگر بسته است
كرامتي كه ز خون شهيد مي جوشد
بسا كه دست دعا را ز پشت سر بسته است
در اين رحيل درخشان سوار همت ما
كمند جاذبه بر يال صد خطر بسته است
درين رسالت خونين بخوان حديث بلوغ
كه چشم و گوش حريفان همسفر بسته است
قسم به اوج، كه پرواز سرخ خواهم كرد
درين ميانه مرا گر چه بال و پربسته است
دل شكسته و طبع خيالبند «فريد»
به اقتداي شرف قامت هنر بسته است
قادر طهماسبي
داغدار كربلا
يوسف زهرا گل باغ بهشت
اي نگاه گرمي جان و سرشت
اي نگاه روشن، اميد من
اي شكوه روشني، خورشيد من
آشناي لحظه هاي بي كسي
اي حضور واژه هاي اطلسي
با توام، اي شوكت ديدار من
مرهمي بر اين دل بيمار من
داغدار كربلا، «عين اليقين»
اي اميد شيعه و مستضعفين
منتظر، اي قائم دين خدا
ذوالفقار راستين مرتضي!
چشم هاي خسته ام را خواب تو
بر كوير سينه ام، سيلاب تو
آه اي هم صحبت ديرين من
اي طلوع پاكي اي شيرين من
مي شود آيا به سويت پر كشيد؟
قطره اي از جام عشقت سركشيد
مريم رنجبر

 



در سومين سفر استاني صورت گرفت
مصوبات هيأت دولت براي عمران و توسعه خراسان جنوبي

در دومين روز از سفر هيئت دولت به استان خراسان جنوبي بخش گاز نيروگاه سيكل تركيبي قائن با حضور رئيس جمهور افتتاح شد.
به گزارش ايرنا از بيرجند سيدعلي بني هاشمي مديرعامل سازمان توسعه برق ايران درباره ويژگي هاي اين نيروگاه گفت: تأمين بخشي از تقاضاي شبكه سراسري برق كشور، كمك به افزايش پايداري برق شبكه، افزايش ظرفيت توليدي برق كشور و منطقه، پاسخ به نيازهاي روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشي از گسترش صنايع و مصارف عمومي و خانگي از جمله اهداف اجرايي اين طرح است.
وي افزود: مجموع ظرفيت اين نيروگاه در قالب چهار واحد گازي 159 مگاواتي، 636 مگاوات برق توليد مي كند. وي با بيان اينكه اين نيروگاه با 97 درصد ساخت داخل به بهره برداري رسيده است، گفت: در آينده نيز با راه اندازي 2 واحد بخش بخار، راندمان اين نيروگاه از 33 درصد زمان حاضر به 50 درصد مي رسد.
طرح بزرگ مركز سي ان.جي شهرستان فردوس در خراسان جنوبي نيز با هزينه يك ميليارد و 230 ميليون تومان با حضور وزير جهاد كشاورزي به بهره برداري رسيد.
همچنين به گزارش فارس طرح آبرساني به شهر مود سربيشه در خراسان جنوبي با حضور وزير بهداشت درمان و آموزش پزشكي افتتاح شد. محمد طاهري مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري خراسان جنوبي در مراسم افتتاح اين طرح گفت: براي اجراي اين پروژه 8 هزار ميليارد ريال هزينه شده است.
همچنين در نشست استاني هيئت دولت در بيرجند 100 مصوبه براي عمران و آباداني خراسان جنوبي به تصويب رسيد.
به گزارش ايرنا در بخش فرهنگ و هنر مبلغ 1000 ميليارد ريال طي پنج سال به صورت هزينه اي و عمراني براي اجراي پروژه ها و امور فرهنگي استان در اختيار شوراي توسعه و برنامه ريزي استان خراسان جنوبي قرار مي گيرد تا حسب مورد با رعايت عدالت، ظرفيتها، نيازها (محروميت ها) و مأموريتهاي هر كدام از دستگاه هاي فرهنگي ذيربط هزينه شود.
در بخش سرمايه گذاري و اشتغال مبلغ 310 ميليارد ريال قرض الحسنه ضروري، وديعه مسكن، درمان و كمك تحصيلي و خوداشتغالي براي طرح هاي واجد شرايط كميته امداد، سازمان بهزيستي و ايثارگران علاوه بر سقف اعتباري سهم استان، اختصاص يافت.
اختصاص مبلغ 500 ميليارد ريال جهت انجام فعاليت هاي هنري هنرمندان، صنايع دستي و اجراي طرح هاي گردشگري، در بخش زيربنايي و نيز تسريع در تكميل و توسعه فرودگاه و راه آهن بيرجند از ديگر مصوبات هيئت دولت بود.
همچنين 300 ميليارد ريال براي بهبود عبور و مرور شهري بيرجند و 240 ميليارد ريال براي اجراي طرح هاي هادي روستايي و تكميل مجتمع هاي اداري استان اختصاص يافت.
در بخش انرژي، صنعت و كشاورزي، تأمين گاز مورد نياز شهرك هاي صنعتي، گازرساني به شهرهاي سربيشه و اسديه، اختصاص 40 ميليارد ريال براي اصلاح شبكه آب شرب شهرهاي استان و 350 ميليارد ريال جهت تكميل طرح هاي فاضلاب و 300 ميليارد ريال جهت ارتقاي ضريب بهره مندي آب روستايي از ديگر مصوبات بود.
صدور مجوز جهت تأسيس دانشكده داروسازي و دندانپزشكي در بيرجند، راه اندازي دانشكده پرستاري مامايي و احداث و تجهيز 10 مركز بهداشتي در سطح استان از ديگر مصوبات هيئت دولت در اين بخش بود.
همچنين به گزارش خبرگزاري فارس مصطفي محمدنجار وزير كشور در جلسه شوراي اداري شهرستان بيرجند گفت: علاوه بر اختصاص 24 ميليارد تومان به حوزه عمران فرمانداري بيرجند، در بخش خشكسالي هم مبلغ 32 ميليارد تومان براي رفع مشكل خشكسالي شهرستان اختصاص يافته است كه 50 درصد اين مبلغ تاكنون به شهرستان بيرجند ابلاغ شده است و مابقي آن نيز در آينده نزديك ابلاغ مي شود و در اين زمينه مشكلي را نداريم.
اظهارات رئيس جمهور
در جمع نخبگان
خراسان جنوبي
رئيس جمهور گفت: مدعيان مبارزه با تروريسم اگر مي خواهند با اين امر مقابله كنند مانند ايران عمل كنند كه يك تروريست را دستگير كرد بدون اين كه خون از دماغ كسي ريخته شود.
به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد ديروز در دومين روز از سفر به استان خراسان جنوبي در ديدار با جمعي از منتخبين و فرهيختگان اين استان، افزود: ايران با يك برنامه ريزي دقيق و قاطع يك تروريست را دستگير كرد و مدعيان تروريسم بايد بدانند كه دستگيري تروريست راه دارد.
وي با بيان اين كه آنها اعلام كردند كه ما مي خواهيم با تروريسم مقابله كنيم اظهار داشت: ما كه مي دانيم اين حرف ها دروغ است.
احمدي نژاد با طرح اين سأال كه چه كسي پايه گذار تروريسم در دنياست خطاب به مدعيان مبارزه با تروريست، گفت: اگر مي خواهيد تروريست دستگير كنيد چگونه براي اين آقا (عبدالمالك ريگي) پاسپورت تهيه كرديد؟
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با طرح اين سأال كه مگر حق قابل مذاكره است؟ تصريح كرد: هر ملتي حق خود را به مذاكره گذاشت بخشي از آن را از دست داد.
وي با يادآوري اين كه اوايل غرب مي گفت كه فعاليت هسته اي را تعطيل كنيد، افزود: اما از زماني كه ملت ايران خودباوري نشان داد التماس مي كنند و مي گويند كه 02 درصد را تعطيل كنيد و سوخت خود را به خارج بفرستيد تا ما معادلش را بدهيم.
احمدي نژاد گفت: نقطه اول را كه مي گفتند تعطيل كنيد با نقطه كنوني بايد مقايسه كرد ببينيد آنها از كجا به كجا رسيده اند، دليلش اين است كه ملت ايران خود را باور كرده است.
رئيس جمهور با بيان اين كه استكبار عصباني است كه ملت ايران خود را باور كرده است، تصريح كرد: آنها طي اين سه، چهار سال پيغام دادند كه غني سازي را كنار بگذاريد ما به شما نيروگاه هسته اي و يا هر چيزي كه بخواهيد خواهيم داد.
احمدي نژاد گفت: آنها مي دانستند كه وقتي قطار ملت ايران راه افتاد ايستگاه اول غني سازي است اما 5 سال ديگر از همه جلو خواهد افتاد.
رئيس جمهور با بيان اين كه بزرگ ترين كار فرهنگي در كشورحفظ و تقويت خودباوري است خاطرنشان كرد: استان خراسان جنوبي از كانون هاي خودباوري به شمار مي رود.
وي با بيان اين كه علاوه بر بودجه معمول رقم خوبي براي حمايت از بخش كشاورزي در نظر گرفته شده است، اضافه كرد: اميدواريم با اقداماتي همچون تأمين آب، پشتيباني از كشاورزان، دامداران، عشاير و توليد كشاورزي و كمك خود كشاورزان از سال آينده شاهد جهش در كشاورزي و مديريت آن باشيم.
وي با اشاره به پيشنهاد منتخبين و فرهيختگان خراسان جنوبي در بخش هاي مختلف گفت: با ايجاد دانشگاه ويژه زنان در اين استان مخالفتي نداشته و همچنين با تشكيل صندوق قرض الحسنه براي مخترعان موافق هستم.
احمدي نژاد با بيان اين كه هماهنگي نهادهاي فرهنگي نكته مهمي است كه بايد در استان انجام شود، گفت: ما در تمام استان هاي كشور دانشگاه هاي خوبي داريم اما چه اشكالي دارد كه جوانان هر استان در دانشگاه هاي استان خود درس بخوانند تا هزينه هاي آنها افزايش نيابد.
رئيس جمهور با بيان اين كه برخي افكار كوتاه اجازه نمي دهند كه اين اصلاح انجام شود، گفت: بايد اين موضوع اصلاح شود و جوانان هر استان بتوانند در دانشگاه هاي استان خود تحصيل كنند.
وي با بيان اين كه براي كمك به استان خراسان جنوبي بودجه اضافه خواهد شد، اظهار داشت: اگر پروژه ها و بودجه ها خوب مديريت نمي شود بايد تلاش كرد تا آن را به خوبي مديريت كنيم.

 



تشييع پيكر 3 شهيد گمنام دفاع مقدس در كلاردشت

پيكر سه شهيد گمنام دفاع مقدس ديروز بر روي دستان مردم ولايت مدار كلاردشت در بوستان شهداي اين شهرستان آرام گرفت.
به گزارش خبرگزاري رسا همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) در ميان جمع كثيري از مردم و اقشار مختلف، مسئولان، خانواده هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران، نيروهاي نظامي و انتظامي پيكر سه شهيد گمنام دفاع مقدس در بوستان شهداي گمنام كلاردشت به خاك سپرده شد.
دو تن از اين شهداي گمنام هشت سال دفاع مقدس 18سال و يكي از آنها نيز 19سال سن داشتند كه در عمليات هاي بيت المقدس، مسلم بن عقيل و عمليات منطقه چزابه به شهادت رسيدند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمصطفي محمدي، امام جمعه كلاردشت، در اين مراسم با بيان اين كه شهدا از جانشان براي عزت و شرف ايران اسلامي گذشتند، گفت: شهدا با خون پاك خودشان موجب استحكام انقلاب اسلامي شدند.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد صدور كارت پايان خدمت هوشمند از هفته آينده

ايلام - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا از صدور كارت هوشمند پايان خدمت سربازي خبر داد.
سرتيپ محمدجواد زاده كمند گفت: صدور كارت هوشمند پايان خدمت سربازي و معافيت به صورت انبوه از شنبه آغاز مي شود.
وي با اشاره به ضريب امنيتي بالاي اين كارت اظهار داشت: امكان جعل كارت هوشمند جديد به هيچ وجه وجود ندارد و امكان ذخيره سازي اطلاعات بيشتر، كيفيت و استحكام كارت با استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي از ديگر امتيازات اين كارت است.
زاده كمند در ارتباط با مشمولاني كه سه برادر آنها خدمت سربازي را گذرانده اند گفت: تاكنون 320 هزار نفر واجد شرايط استفاده از اين معافيت مدارك خود را تحويل داده اند كه تاكنون بيش از 170 هزار نفر از آنها در مرحله صدور كارت قرار گرفته اند.
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره تغيير كارت هاي پايان خدمت سربازي كه قبلاً صادر شده است گفت: بعد از صدور تعداد 320 هزار كارت معافيت سه برادري تغيير كارت هاي قديمي به هوشمند به ترتيب اولويت و بر اساس برنامه زمانبندي شده انجام خواهد شد.
وي افزود: در سال آينده بهينه سازي و افزايش خدمات به مشمولان، كاهش زمان رسيدگي به درخواست مشمولان، توسعه و استانداردسازي در سراسر كشور از برنامه هاي اين سازمان خواهد بود. زاده كمند گفت: دارندگان مدارك تحصيلي ليسانس به بالا از يك تا سه ماه خدمت وظيفه عمومي معاف خواهند شد. بدين ترتيب كساني كه كارشناس، كارشناس ارشد و دكترا هستند 1، 2 و 3 ماه از خدمت آنها كاسته خواهد شد.

 



شادماني مردم شرق كشور از دستگيري تروريست جنايتكار

زاهدان- خبرنگار كيهان:
خبر دستگيري عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جندالله موجي از شادي در مردم سيستان و بلوچستان به ارمغان آورد.
صبح سه شنبه خبر دستگيري عبدالمالك مثل برق و باد دهان به دهان و خانه به خانه گشت و موجب شد تا مردم مأمن و خداجوي استان سيستان و بلوچستان سجده شكر به جاي آورند و دستگيري اين مزدور بيگانه را كه در طول 5 سال گذشته خون بيگناهان زيادي را بر زمين ريخت و خانواده هاي زيادي را داغدار كرد به يكديگر تبريك گفتند.
بسياري از مردم با پخش نقل و شيريني اين اقدام شجاعانه سربازان گمنام امام زمان(عج) را جشن گرفتند. براساس اين گزارش در شب شروع ولايت امام زمان(عج) جمع زيادي از مردم زاهدان سوار بر موتورسيكلت و خودرو و با به صدا درآوردن بوق خودروهايشان در سطح خيابان هاي شهر ظاهر شدند و تعدادي از جوانان شيعه و سني با تجمع در چندين ميدان شهر به پايكوبي و شادي پرداختند كه اين مراسم تا پاسي از نيمه شب ادامه داشت و ترافيك سنگيني در خيابان هاي اصلي و مركزي زاهدان به وجود آمد.

 



اخبار ادبي و هنري

فيلم سينمايي دستگيري ريگي ساخته خواهد شد
موسسه سينمايي سوره وابسته به حوزه هنري موضوع يكي از توليدات سينمايي خود در سال 89 را به جريان دستگيري تروريست جنايتكار «عبدالمالك ريگي» اختصاص خواهد داد.
در پي توافق مديران موسسه سينمايي سوره با معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با توجه به دستگيري ريگي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و پيچيدگي و ابعادمختلف بازداشت اين جنايتكار تروريست، موسسه سوره داستان دستگيري و نقش دستگاه هاي جاسوسي برخي كشورها در حمايت و هدايت وي و آن گروهك تروريستي را در قالب يك فيلم بلند سينمايي به تصوير خواهد كشيد. اين گزارش حاكي است، توافق اوليه در خصوص توليد اين فيلم صورت گرفته و طي روزهاي آتي عوامل آن مشخص و فهرست اسامي آنان به تدريج اعلام خواهد شد.
افشاي فساد گسترده در صنعت فيلمسازي و تئاتر سوئد
اخيرا يكي از مراكز نظرسنجي و تحقيق در كشور سوئد نسبت به وجود فساد گسترده در سينما و تئاتر اين كشور اذعان نموده است.
به گزارش فارس به نقل از راديوي سوئد، حدود يك سوم از زناني كه در حوزه تئاتر و سينماي سوئد فعاليت مي كنند، به طور مستقيم مورد آزار جنسي قرار گرفته و يا در معرض خطر سوء استفاده جنسي قرار دارند. در تحقيقي كه توسط يكي از برنامه هاي راديويي سوئد از هنرپيشه هاي تئاتر و سينما به ميان آمده است، برخي از هنرپيشگان از مناسبات غيراخلاقي موجود در تئاتر و سينماي اين كشور پرده برداشته اند. نتايج اين تحقيق به گونه اي بوده است كه كارشناسان نسبت به آن شوكه شده اند.
تقدير مقام كليساي ارتدوكس روسيه از فرشچيان
سرگي زواناريف، دبير امور كشورهاي خارجي اداره روابط خارجي كليساي ارتدوكس روسيه و هيئت همراه با حضور در مجموعه سعدآباد، از موزه ها و كاخ موزه ها بازديد نمود. اين هيئت مذهبي اعزامي از سوي كليساي ارتدوكس روسيه، پس از بازديد از كاخ ملت و موزه فرشچيان از نزديك با برخي از آثار اين هنرمند ايراني آشنا گرديدند. سرگي زواناريف، ضمن ابراز خرسندي از حضور در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد و بازديد آثار ارزشمند هنري موزه فرشچيان گفت: «به عقيده من آثار استاد فرشچيان نشانگر اين واقعيت است كه اين هنرمند سعي در رسيدن به خدا داشته و معتقدم كه اين آثار رسيدن به خداوند را القا مي كند.»
مترجم غربي با راوي دا ديدار مي كند
پال اسپراكمن؛ استاد دانشگاه راتجرز آمريكا كه تاكنون كتاب هايي از ادبيات دفاع مقدس را به زبان انگليسي ترجمه كرده است براي ديدار و گفت وگو با راوي كتاب «دا» به ايران مي آيد.
اسپراكمن دليل اصلي سفرش به ايران را گفتگوي رو در رو با سيده زهرا حسيني و برطرف شدن برخي ابهاماتش در مسير ترجمه كتاب «دا» عنوان كرده است. همچنين تشريح روند ترجمه اين كتاب از ديگر برنامه هاي وي در اين سفر است. سفر وي كه به دعوت مركز آفرينشهاي ادبي حوزه هنري است. براساس اين خبر، سفر مترجم آمريكايي به ايران در ارديبهشت ماه سال آينده و همزمان با نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خواهد بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14