(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
اخراجي هاي 3
پاسخ نمايندگان مجلس به ادعاهاي واهي پاكستان و امارات
باراك: ايران هسته اي خطرناك نيست عقب نشيني آشكار اسرائيل از لفاظي عليه ايران هسته اي
ديدار خانواده دادستان شهيد خوي با رئيس قوه قضائيه
گزارش خبري قرقيزستان بار ديگر فرود اجباري هواپيماي حامل ريگي در ايران را تائيد كرد
سردار نقدي در مراسم معارفه قدياني: بسيج دانشجويي بايد محور جهاد علمي باشد
وزير اسبق اطلاعات: دستگيري ريگي ضربه اي هولناك بر پيكره تروريسم كور ضدملي است
رئيس مركز تحليلي و مطالعاتي سياست قرقيزستان:
بيشكك مركز ترانزيت سازمان هاي تروريستي عليه ايران است
آموزش و پرورش اعلام كرد استخدام 10هزار مشاور تربيتي از سال آينده



اخراجي هاي 3

يكم- اخراجي هاي سفينه نجات انقلاب هر جا مي روند امنيت نداشته، رعيت با غيظ، آنها را دوره كرده از هر مكان خارج مي كنند و خواستار اخراج كامل آنان از صفحه روزگار هستند.
مهندس كذايي بسكه پاي انترنت نشسته و با نام مستعار
Depressed-boy- 2010 داخل در چت روم ها بوده و افسرده شده، هواي شركت در يك جلسه عمومي را داشته كه رعيت، به محض اطلاع در مكان مذكور اجتماع مي نمايند و او بالمآل، ماندن را جايز ندانسته، از درب خلفي فرار كرده. ياد22بهمن مي افتم كه خود را در يك ملحفه پيچاند و متواري شد. وصف شيخنا هم كه گفتني نيست ديدني ست. گرچه اين دو تا آدم مجازند توبه نمايند و خود را از مجازات اخروي برهانند ليكن جزاي دنيوي غيرقابل اغماض بوده، چشم پوشي از آن، نقض قانوني را به همراه دارد كه خودشان سابقاً سينه را براي آن بي محابا چاك مي دادند.
ناطق سابق حزب سابق هم گفته كه خيابان مكان ما نيست. با عنايت به اين جمله بفرماييد مكان ايشان كجاست: الف- آتشكده هاي سيار در روزهاي آشوب خياباني. باء- انگليز. جيم- سلسله جبال افغانستان. دال- مقر ماناس در غرغيزستان؟
هاء- اسفل السافلين واقع در جهنم يك درجه به آخر مانده. (راهنمايي مي كنم: اون ته مال ابليس است و شاگردان ايشان در مراتب بالاتري قرار دارند).
دويم- العربيه كه اين روزها از عمليات برق آسا و حيرت انگيز ماموران خفيه ايراني گرگيجه گرفته و از خالي ماندن آنتن از جنايات ريگي به ماتم نشسته است در خبر مغلوطي مدعي شد وزارت خارجيه امارات گفته است ريگي شرور فقط 2 ساعت در دوبي بوده و از بيخ وارد اين شيخ نشين نشده است. پناه بر خدا. نظر به اين خبر مغشوش مستدعي است به اين مسئله نيز پاسخ مرقوم نماييد كه ريگي پس كجا بوده است: الف- در نعلين هادم الحرمين الشريفين باء- در استخبارات دوبي كه جزء دوبي محسوب نمي شود. جيم- همان جايي كه شهرام جزايري فرار كرد؟ دال- پيش دختر ديك چيني.هاء- دفعات قبلي هم در پاويون مطار دوبي با يك مشت غريبه مذاكره كرده اما وارد دوبي نشده است.
سيم- نتيجه اختلاف نظر در ميان 27 مملكت عضو اتحاديه يوروپا اين بود كه در ختم اجلاسيه وزيران خارجيه اين اتحاديه در بروكسل، كاترين اشتون رئيس ديپلوماسي اين اتحاديه اعلام كرد «در فقدان يك نتيجه گيري و اتفاق نظر، مجازات هاي جديد (عليه ايران) بايد سنجيده و هوشمندانه باشد.» گرچه مشهور است كه «المعني في بطن الشاعر»؛ يعني ما مقصود از اين شعر را به درستي نمي توانيم درك كنيم ليكن حدس مي زنيم كلمات «سنجيده و هوشمندانه» در اين شعر به معناي آن است كه مجازات ها بايد به نحوي باشند كه به طرف خودمان كمانه نكند، اقتصادمان را ورنيندازد، موجب توليد اس سيصد توسط ايران نشود، منافعمان در كل عالم به خطر نيفتد، ماهواره بر ايراني به جاي فرستادن ماهوره به فضا چيز ديگري به زمين ما نيندازد و هيلاري خاتون بابت اين تحريم ها بخشي از خسارت ما را جبران كند.
چهارم- خانم «كار»! رفرميست فراري مدعي شد «من الان پشيمونم كه از كشور خارج شدم». آگاهان مي گويند مخدره مذكوره آرزومند است كه در فتنه اخير هم كمك رسان آشوب بوده اسم او در فهرست خوشنامان مردود ثبت مي شده آنگاه فرار مي كرده. وي گفت: رئيس جمهور سابق گفتند خواستيم براي برائت تو از عدليه دستخط اخذ كنيم نشد شما نياييد به صلاح نيست. شيخنا هم همين را گفت. اون وكيل قلابي مجلس هم همين را گفت.» معلوم نيست رئيس جمهور سابق و شيخ سابق و وكيل سابق با اين همه اشتغال به «كار» چگونه وقت مي كرده اند در هيئت دولت حضور يابند و در مجلس قيام و قعود كنند.
پنجم- بي بي سي اعلان كرد: «پنج تن از فرماندهان سپاه، چند مامور نيروي انتظامي و عده اي از شهروندان غيرنظامي ايران از جمله قربانيان حملات فرقه ريگي بوده اند.» نظر به گرگيجه صادق صبا از پروگرس هاي اخير ايران و توقيف ريگي، صدور چنين اغلاطي كما في السابق از ايشان بعيد نيست. آنچه بعيد است عدم توان شمارش سرانگشتي قربانيان تروريسم معطوف به امپرياليسم و صهيونيسم و وهابيسم توسط بي بي سي است كه فرق «پنج و چند و عده اي» را با خيل شهدا و مجروحين نمي فهمد و براي حلال شدن15ميليون پوند اعطايي دولت انگليز به اين بنگاه دروغ پراكني هر ناجوانمردي اي را مجاز مي شمرد.
ميرزاقلي خان راپورتچي

 



در گفت وگو با كيهان مطرح شد
پاسخ نمايندگان مجلس به ادعاهاي واهي پاكستان و امارات

پس از انجام عمليات پيچيده و شگفت انگيز سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگيري جنايتكار معروف عبدالمالك ريگي، برخي مقامات پاكستاني و اماراتي كوشيدند با طرح ادعاهاي واهي به زعم خود از ارزش اين عمليات پيچيده و بزرگ اندكي بكاهند.
در همين رابطه تعدادي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس كيهان ضمن بي ارزش دانستن ادعاهاي برخي مقامات پاكستاني و اماراتي بر پيچيده و عظيم بودن عمليات بازداشت ريگي تأكيد كرده و آن را نشانه اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران در جهان دانستند.
دستپاچگي حاميان ريگي دليل فضاسازي رسانه اي است
مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در همين رابطه گفت: با توجه به دستگيري غافلگيرانه عبدالمالك ريگي كشورهايي كه به نوعي پشتيبان جدي او بوده اند و مي دانند كه اين روزها با اعترافات ريگي پشت پرده جنايات اين تروريست آشكار مي شود لذا با دستپاچگي تمام، يك فضاي رسانه اي جديدي را اگرچه ديرهنگام ايجاد كرده اند.
كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در مجلس افزود: اينكه مي گويم دير هنگام به اين دليل است كه اينها نمي دانستند ريگي اساساً به اين شكل غافلگيرانه دستگير مي شود لذا طي دو سه روز اول فقط مبهوت بودند و استراتژي مشخصي براي برخورد با اين مسأله نداشتند.
وي تصريح كرد: برخي از كشورها مثل آمريكا و انگليس و سرويس جاسوسي موساد (وابسته به رژيم صهيونيستي) كاملاً پشتيبان ريگي بوده اند و مي دانند كه افشاگري هاي او مي تواند پشت پرده جنايات طرح هاي شوم آنان را در منطقه افشا كند. اين كشورها كه به بهانه مبارزه با تروريزم بيش از 300 هزار سرباز به منطقه گسيل داشته اند و در عين حال از ريگي حمايت كرده اند به خوبي مي دانند كه با اعترافات او ديگر آبرويي برايشان باقي نمي ماند و چنانچه جامعه بين الملل اراده جدي براي مبارزه با تروريسم داشته باشد بايد تكليف خود را با اين قدرت هاي تروريست پرور روشن كند.
جلالي ادعاهاي برخي سران كشورهاي منطقه از جمله پاكستان و امارات را هم يك استراتژي رسانه اي ناكارآمد دانست و تأكيد كرد سرويس هاي اطلاعاتي اين كشورها عليرغم كشتارهاي ريگي هيچ اقدامي نكردند و اين در حالي بود كه جمهوري اسلامي ايران همواره در مذاكرات خود با اين كشورها خواستار تحويل اين تروريست بود.
وي افزود: آنها مي دانند كه در منظر افكار عمومي خود و مردم منطقه و مسلمانان محكومند لذا براي جلوگيري از چنين فضاحتي دست به انكار و يا شراكت در اين پيروزي بزرگ زده اند. اما سأال اين است كه اگر آنان مي دانستند ريگي در كجاست چرا در طول اين سالها او را دستگير نكرده و به ايران تحويل ندادند؟ چرا ايران مجبور شد در يك عمليات آسماني و هوايي آنهم در درون مرزهاي خود ريگي را به چنگ آورد؟ مگر سرويس اطلاعاتي پاكستان نمي توانست در همان كويته او را دستگير كند و تحويل كشورمان دهد و يا سرويس امارات اين اقدام را انجام دهد؟ پس نوع برخورد امروز اين كشورها به هيچ وجه نمي تواند توجيه كننده سهل انگاري پاكستان و امارات (به شكل خوشبينانه) و يا همكاري آنها با سرويس هاي جاسوسي غربي (به شكل بدبينانه) باشد.
چرا پاكستاني ها عطارزاده را آزاد نمي كنند؟
جواد جهانگيرزاده عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز در پاسخ به ادعاهاي پاكستاني ها درباره دستگيري ريگي گفت: پاكستاني ها در طول سالهاي اخير همواره در مذاكرات با مقامات جمهوري اسلامي ايران و درخواست براي مقابله با تروريست ها وعده سرخرمن مي دانند و هيچ واكنشي عملي از جانب آنها ديده نشد.
نماينده مردم اروميه در مجلس افزود: اگر پاكستاني ها واقعاً در ادعاي خود مبني بر همكاري با ايران صادق هستند چرا در مورد ربوده شدن آقاي عطارزاده ديپلمات كشورمان تاكنون اقدام قابل توجهي انجام نداده اند؟
وي تصريح كرد ايران از هر نوع همكاري پاكستان در خصوص امن كردن مرزهاي طرفين استقبال مي كند اما به نظر مي رسد پاكستاني ها نه تنها در حفاظت از مرزهاي خود دچار مشكلات عديده اي هستند و بارها نيز به اين موضوع اعتراف كرده اند بلكه از ايجاد امنيت در داخل كشورشان هم عاجزند كه نمونه عيني اين مساله انفجارهاي بزرگ و متعدد در اين كشور است. عضو كميسيون امنيت ملي مجلس افزود: در شرايط كنوني كسي در همكاري ميان سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و پاكستان ترديدي ندارد و بخشي از ادعاهاي مقامات پاكستاني را متاسفانه بايد در چارچوب همكاري هاي سياسي و اطلاعاتي اسلام آباد و واشنگتن ارزيابي كرد.
جهانگيرزاده با اشاره به برخي اظهارات منتشر نشده ريگي گفت: اين اظهارات حكايت از آن دارد كه وي پس از اتمام يكي از جلسات نافرجامي كه با برخي سران طوايف بلوچ در مرز ايران و پاكستان داشته است متوجه مي شود كه در حلقه محاصره نيروهاي ايران قرار گرفته است. او در آنجا اظهار مي دارد كه چاره اي جز تسليم شدن ندارد اما بلافاصله يادآوري مي كند كه با كمك دوستان از مهلكه خارج شدم. حال سوال اين است كه اين دوستان آيا جز سرويس هاي اطلاعاتي پاكستان و سيا كسان ديگري مي توانند باشند؟
نماينده مردم اروميه سپس ادعاهاي اخير مقامات پاكستان و امارات را صرفاً در راستاي كمرنگ نشان دادن دستاورد بزرگ اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران ارزيابي كرد و افزود: براي دشمنان فرامنطقه اي قابل تحمل نيست. كه ايران در مسير رشد و توسعه به يكباره به چنين دستاورد درخشاني در امر اطلاعاتي دست يابد. لذا بخشي از اين ادعاها ناشي از حقد و كينه اي است كه مجال تحليل را از دشمنان ربوده و بخش ديگري از آن نيز براي تحميق برخي سران كشورهاي منطقه در راستاي پروژه ايران هراسي است.
شكست آمريكا در عمليات حيرت انگيز دستگيري ريگي نمايان شد
عضو ديگر كميسيون امنيت ملي مجلس هم با بي ارزش دانستن ادعاهاي مقامات پاكستان و امارات گفت: عمليات دستگيري ريگي آن قدر پيچيده و حيرت انگيز است كه بزرگي آن هنوز براي جامعه بين الملل درك نشده و حتي در داخل كشور نيز هنوز بسياري از افراد متوجه تمام ابعاد آن نشده اند.
پرويز سروري نماينده مردم تهران افزود:طبيعي است كه دنياي استكبار با ارائه اطلاعات غلط و غيرواقعي مي كوشد تا پيچيدگي اين عمليات عظيم را زير سأال ببرد و آن را به مراوده اطلاعاتي سرويس ها نسبت دهد.
وي هدف از طرح اين ادعاها را كاستن از اقتدار ملي و عظمت جمهوري اسلامي ايران در نظام بين الملل دانست و گفت: اگر واقعا قرار بود سرويس هاي اطلاعاتي با ما همكاري كنند چرا در طي اين سال ها كه ريگي دست به شرارت مي زد آنها هيچ اقدامي نكردند؟ و لذا كاملا مشخص است كه دستگيري ريگي فقط و فقط با توان اطلاعاتي جمهوري اسلامي ايران و بدون كمك هيچ كشوري صورت گرفت.
سروري همچنين عمليات شگفت انگيز بازداشت ريگي را يك شكست بزرگ براي آمريكا دانست و افزود: در شرايطي كه ناوهاي آمريكا در منطقه حضور داشتند و ريگي تا 42 ساعت قبل از دستگيري در پايگاه نظامي آنها بود و از سويي سرويس هاي سيا و موساد تقريبا به طور شبانه روزي او را تحت حمايت داشتند سربازان گمنام امام زمان(عج) توانستند اين شرور را دستگير نمايند.
وي تاكيد كرد آمريكائيها و دنباله هاي آنها در منطقه به خاطر حيرت از همين عمليات عظيم مي خواهند با طرح ادعاهاي توخالي نظير مراوده سرويس ها از اهميت و شأن اين عمليات بكاهند كه البته در اين امر نيز ناكام خواهند بود.

 



باراك: ايران هسته اي خطرناك نيست عقب نشيني آشكار اسرائيل از لفاظي عليه ايران هسته اي

سرويس سياسي -
وزير جنگ رژيم صهيونيستي در يك عقب نشيني آشكار اعلام كرد كه دستيابي ايران به تسليحات هسته اي تهديدي براي اسرائيل محسوب نمي شود.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، «ايهود باراك»، وزير جنگ رژيم صهيونيستي طي سخناني در موسسه سياست هاي خاور نزديك واشنگتن كه يك كانون انديشه طرفدار اسرائيل است در اين باره گفت: فكر نمي كنم ايراني ها در صورتي كه بمب اتمي داشته باشند آن را در همسايگي خود استفاده كنند.
وي افزود: بعيد است ايران مسلح به تسليحات هسته اي به اسرائيل حمله كند.
وزير جنگ رژيم صهيونيستي در ادامه مدعي شد: آنها ]ايرانيان[ به طور كامل مي دانند اين اقدام ممكن است چه تبعاتي در پي داشته باشد. آنها افراطي هستند اما ديوانه نيستند. آنها روند تصميم گيري كاملاً پيچيده اي دارند و واقعيت را درك مي كنند. شبكه الجزيره انگليسي هم در اين باره از تغيير نسبي لحن مقامات رژيم صهيونيستي درباره برنامه هسته اي ايران با وجود تاكيد بر ادعاهاي قبلي تل آويو خبر داد.
براساس اين گزارش، سخنان ايهود باراك با اظهارات گذشته مقامات تل آويو درباره ايران متفاوت است. مقامات اسرائيلي همواره از ايران مجهز به سلاح هسته اي به عنوان تهديدي براي موجوديت خود سخن گفته اند.
الجزيره افزود: البته ايهودباراك يك روز قبل از اين اظهارات، در لحني تهديدآميز گفته بود كه دستيابي ايران به جنگ افزار هسته اي غيرقابل قبول است.
براساس اين گزارش، اظهارات وزير جنگ اسرائيل يك روز پس از سفر احمدي نژاد به سوريه و سخنان وي درباره مرگ و نابودي اسرائيل بيان شد.
ايهود باراك در ادامه مدعي شد: احتمال دارد ايران بخواهد از جنگ افزارهاي هسته اي اش براي مرعوب كردن همسايگانش از قبيل عربستان و حمايت از گروه هايي از قبيل حماس و حزب الله لبنان استفاده كند.
وي با عقب نشيني آشكار از لحن جنگ طلبانه عليه ايران گفت: آنچه واقعاً مورد نياز است تحريم هايي مهم و قابل ملاحظه و تحريم هايي مؤثر در محدوده زماني است.
تحليلگران سياسي معتقدند سفر وزير جنگ رژيم صهيونيستي به آمريكا و ديدار با مقامات ارشد اين كشور با هدف افزايش فشارها براي اعمال دور جديدي از تحريم ها عليه ايران صورت گرفته است.
در همين رابطه، خبرگزاري رويترز با اشاره به سفر دو مقام ارشد اسرائيلي به چين براي متقاعد كردن اين كشور به همراهي تحريم ها عليه ايران از ناتواني صهيونيست ها خبر داد.
براساس اين گزارش «استنلي فيشر» رئيس بانك مركزي اسرائيل و موشه يعلون معاون نخست وزير اين رژيم در حال حاضر در چين به سر مي برند. برخي تحليلگران مي گويند اين مسئولان اسرائيلي تلاش دارند مقامات چيني را متقاعد كنند كه با اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران در چارچوب قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد موافقت كنند. از ميان پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد چين تنها بيشترين مخالفت ها را با تشديد تحريم هاي اين شورا عليه ايران از خود نشان داده است چين روابط گسترده اي در حوزه هاي انرژي، تجارت و ديپلماسي دارد و تمايل زيادي به قطع اين گونه همكاري هاي گسترده ندارد اما روسيه ديگر عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد كه با تشديد تحريم هاي بين المللي عليه تهران مخالفت مي كرد موضع انعطاف پذيرتري از خود نشان داده است.

 



ديدار خانواده دادستان شهيد خوي با رئيس قوه قضائيه

خانواده شهيد حاجي قلي زاده دادستان خوي ديروز با حضور در قوه قضائيه با آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه ديدار و گفتگو كردند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه در اين ديدار ضمن تفقد از همسر و فرزندان آن شهيد، اعلام كرد: انجام اعمال وحشيانه و ضد انساني و ترور شخصيت هاي كوشا، صديق و خدوم در دستگاه قضايي عزم مسئولان، قضات و كاركنان قضايي را در حركت منسجم تر در مسير عدالت قضايي و تحقق آرمان هاي نظام اسلامي جزم خواهد كرد.
رئيس قوه قضاييه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي به ويژه شهداي قوه قضاييه بر تلاش و استمرار دستگاه قضايي در رسيدگي به مشكلات و مسايل مبتلا به جامعه تأكيد كرد و گفت: عزم دستگاه قضايي با از ميان برداشتن نيروهاي خدومي مانند شهيد حاجي قلي زاده از سوي وابستگان به استكبار سست نخواهد شد.
آيت الله لاريجاني ضمن تسليت مجدد به خانواده دادستان خوي براي بازماندگان آن شهيد آرزوي اجر جزيل و صبر جميل نمود و گفت: مطمئناً امثال شهيد قلي زاده در دستگاه قضايي كم نيستند و روح آن شهيد بزرگوار در جوار صالحان و اولياء الهي نظاره گر ادامه يافتن مسير از سوي همسنگران خود در دستگاه قضايي با هدف محقق شدن اهداف عالي قوه قضاييه و نظام اسلامي است.
در اين ديدار رئيس كل دادگستري استان آذربايجان غربي گزارشي از روند رسيدگي به پرونده ترور شهيد حاجي قلي زاده را ارائه نمود.

 



گزارش خبري قرقيزستان بار ديگر فرود اجباري هواپيماي حامل ريگي در ايران را تائيد كرد

سرويس سياسي -
چند روز پس از شيطنت رسانه هاي غربي در تشكيك نحوه دستگيري سركرده گروهك تروريستي ريگي، شركت هواپيمايي قرقيزستان بار ديگر تائيد كرد كه هواپيماي اين شركت كه روز سه شنبه از دوبي عازم بيشكك بوده است توسط جنگنده هاي نيروي هوايي ايران مجبور به فرود اضطراري در يكي از فرودگاه هاي اين كشور شده است.
حجت الاسلام «حيدر مصلحي» وزير اطلاعات به فاصله چند ساعت پس از دستگيري اين تروريست شرور كه با يك عمليات پيچيده و غافلگيرانه ازسوي سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت درجمع خبرنگاران با تشريح برخي ابعاد اين عمليات اعلام كرد كه دستگيري ريگي با همكاري هيچ كشور و يا دستگاه اطلاعاتي خارجي صورت نگرفته است اما برخي رسانه هاي غربي براي كوچك شمردن و كم اهميت جلوه دادن اين عمليات مبهوت كننده برخي ادعاها درباره همكاري سرويس هاي اطلاعاتي غربي با ايران و همچنين نحوه دستگيري ريگي تروريست مطرح كردند.
خبرگزاري روسي نووستي در اين باره گزارش داد: مقامات و رسانه هاي غربي در حالي مدعي همكاري با دستگاه اطلاعاتي ايران براي دستگيري ريگي شده اند كه خبرگزاري رسمي «آكي پرس» قرقيزستان روز چهارشنبه به نقل از منابعي در شركت هواپيمايي اين كشور اعلام كرد كه دو جنگنده متعلق به نيروي هوايي ايران روز سه شنبه به محض مشاهده هواپيماي قرقيزستاني حامل ريگي در آسمان كشور خود براي دستگيري وي هواپيما را مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه بندرعباس كرده است.
براساس اين گزارش، هواپيماي مذكور پس از پياده كردن مسافران مورد تعقيب ايران، بدون هيچ حادثه اي راهي مقصد شده است.
اين در حالي است كه دقيقا يك روز بعد از دستگيري ريگي يك روزنامه معتبر انگليسي نيز عينا اين موضوع را تائيد و حتي شماره و ساعت پرواز و مبدا و مقصد اين هواپيما را هم اعلام كرده بود.
روزنامه انگليسي زبان تلگراف در خبر خود تاكيد كرده بود: فرودگاه بيشكك تائيد كرده كه پرواز شماره «QH454» خطوط هوايي قرقيزستان ساعتي پيش مورخ 23 فوريه كه از دوبي عازم بيشكك بوده است پس از مجبور شدن به فرود در ايران، پس از چند ساعت تاخير به مقصد رسيده است.
البته اين موضوع ادعاي ديروز مقامات اماراتي كه با گذشت چند روز از دستگيري ريگي مدعي شده اند وي در دوبي نبوده است را نيز بي اساس كرده است.

 



سردار نقدي در مراسم معارفه قدياني: بسيج دانشجويي بايد محور جهاد علمي باشد

رئيس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: بسيج دانشجويي به عنوان يك تشكل دانشجويي بايد به طور همه جانبه محور جهاد علمي باشد.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم معارفه رئيس جديد سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور كه ديروز در تالار ابن سيناي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اينكه مجموعه بسيج به دست امام خميني(ره) بنا شده، طبعا شاخه دانشجويي آن را هم امام خميني (ره) به اين شجره طيبه افزودند.
وي افزود: اهميت مضاعف بسيج كه امام خميني (ره) آنرا از ضروري ترين تشكل ها عنوان فرموده و مقام معظم رهبري آنرا يكي از ارزنده ترين يادگاران امام (ره) ناميدند، از جهت تجانس به انقلاب اسلامي است.
نقدي خاطرنشان كرد: اصل انقلاب اسلامي بر محور فرهنگ و معنويت و بر پايه علم و دانش است و بسيج دانشجويي تشكلي است كه منطبق بر اين اصل حركت مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه بسيج دانشجويي تشكل فرهنگي، علمي و پيشتاز در جهات علمي است، تصريح كرد: انقلاب ما انقلابي است كه بر حسب قانون كه چكيده فضيلت هايي است كه در تفكر انقلاب بوده، رهبري آن يك عنصر فرهنگي است و بر حسب استثناء رهبري اين انقلاب عنصري دانشمند و عالم است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تاكيد كرد: با توجه به خصايص بارز مقام معظم رهبري، اكنون پيشرفت هايي كه داريم در عرصه فرهنگي دنيا را فرا گرفته است و در قلب اروپا، آمريكاي لاتين و شرق آسيا پرچم تفكر اسلامي به بركت انقلاب اسلامي ايران برافراشته شده و در حال پيشرفت است.
وي افزود: فرهنگ انقلاب اسلامي ايران به قدري نافذ است كه به راحتي كمترين دشمنان را به زانو در مي آورد همانطور كه اوباما و برخي ديگر از رهبران هم اعتراف خواهند كرد چون در برابر حقيقت ناب قرار خواهند گرفت.
نقدي با اشاره به اينكه از جهت علمي پيشرفت هايي كه انقلاب اسلامي ايران داشته امروز براي دشمنان ما خيره كننده است، خاطرنشان كرد: در اين ايام ديديد كه چه دستاوردهاي علمي را دانشمندان ايراني عرضه كرده و ناو جماران به آب انداخته شد و همچنين آزمايش صددرصد موفق سامانه پدافند هوايي با توليد كاملا بومي را در پي داشتيم و پرتاب موجودات زنده به فضا از ديگر نمادهاي علمي كشور ايران هستند.
وي در خصوص ناوشكن جماران كه چندي پيش توسط دانشمندان ايراني طرح ريزي و به آب انداخته شده است، خاطرنشان كرده است: اين ناو جنگي قرار بود يكسال پيش به آب انداخته شود و كشورهايي كه قرار بود اجزاي آنرا به ما بدهند، بازي درآورده و از اين امر خودداري كرده اما يك صنعتگر مؤمن ايراني پا به ميدان گذاشت و اين اعضاي پيچيده را به راحتي ساخته و در موعد خود تحويل داد.
وي افزود: 5 سال پيش ابتداي برنامه 8 ساله اول كشور رقم زده شد. در حوزه صنعت دفاعي و ساخت سامانه هاي پدافند هوايي، يك سياست تعيين شد و خود ما كه به تبيين اين سياست پرداخته بوديم، دچار ترديد شديم كه آيا اين صنعت پيچيده در ظرف 5 سال به وقوع خواهد پيوست و يا خير اما با تلاش دانشمندان ايراني قبل از پايان برنامه 5 ساله اين امر به وقوع پيوست.
نقدي در خصوص سامانه پدافند هوايي خاطرنشان كرد: پيدا كردن يك هدف مافوق صوت و سه بعدي و كشف و انهدام آن يك صنعت پيچيده را مي طلبد و اكنون با توجه به راه اندازي اين سامانه اكنون در خصوص توليد انبوه آن نيز توسط دانشمندان ايراني مشكلي نداريم و اين پيشرفت ايراني مديون ارزش هاي حاكي بر نظام اسلامي است.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: انتظاري كه از بسيج دانشجويي مي رود اين است كه در راه اعتلاي اين ارزش ها بكوشند.
وي افزود: از بسيج دانشجويي مي خواهيم كه طبق فرمايش مقام معظم رهبري مرزهاي دانش را بشكنند و اين انتظار بيجايي نيست. نقدي خاطرنشان كرد: اگر به متن رجوع كنيم مي بينيم كه شكستن مرزهاي دانش كار جوانان است و دانشمندان بزرگ در دوران جواني به اين اقدامات دست پيدا كردند و بيشترين شكستن مرزهاي دانش در طول تاريخ در ميان دانشمندان طبق آمار موجود ميان سنين 25 تا 30 سالگي روي داده است. لذا انتظار ما از بسيج دانشجويي اين است كه به دنبال تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري باشند.
وي با اشاره به اينكه بسيج دانشجويي تشكلي تك بعدي نيست، اظهار داشت: بسيج دانشجويي نه تنها در حوزه سياسي، فرهنگي و اجتماعي بلكه بايد در تمامي ابعاد فعال باشد و دانشگاه محيط علم است و بسيج دانشجويي در بستر دانشگاه بايد محور خود را مبتني بر جهاد علمي قرار دهد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه روح مبارزه جويي ما كه در جوانان بيش از همه بروز پيدا مي كند بايد در حوزه علم به كار گمارده شود، افزود: از نگاه تهديدمحوري اگر بخواهيم تهديدي را به زانو در بياوريم راه آن پيشبرد علم است.
وي با اشاره به اينكه اكنون ترديد در ميان دانشمندان اقتصادي، ترديد مدت زمان به زمين خوردن اقتصاد آمريكاست، خاطرنشان كرد: امريكا در مقوله فرهنگي اكنون شكست خورده و در حوزه نظامي از پس چند گروهك برنيامده و پا در گل افغانستان و عراق گير افتاده است و در حوزه سياسي اكنون رئيس جمهور سوريه اين كشور را ملعبه دست خود قرار داده است.
نقدي در ادامه افزود: آن چيزي كه در حال حاضر به عنوان پرده در بين آمريكا و كشورهاي غربي مانده كه بوسيله آن زورگويي مي كنند، فن آوري است و اگر بشود اين فن آوري را نيز از دست آنها درآورد همه چيز از دست اين كشورهاي سلطه گر خارج خواهد شد. اين امر دير نيست و همه دولت ها و ملت ها حتي كشورهاي شرق آسيا در پي خارج كردن بحث فن آوري دنيا از دست اين گونه كشورها هستند.
وي با اشاره به اينكه بسيج دانشجويي به عنوان يك تشكل دانشجويي هم بايد همه جانبه محور جهاد علمي باشد، خاطرنشان كرد: اكنون خلاء علمي در مراكز علمي دنيا و كشورمان موجود است و اين مسئله اخلاق و معنويت است كه بايد به آن پرداخت و مسئله اخلاق آسيبي است كه دوشادوش بحث علمي مطرح است تا انشاءالله دانشمندان بتوانند با ملكه تقوا و ايمان به اين امر مهم نيز دست پيدا كنند.

 



وزير اسبق اطلاعات: دستگيري ريگي ضربه اي هولناك بر پيكره تروريسم كور ضدملي است

وزير اسبق اطلاعات معتقد است دستگيري عبدالمالك ريگي ضربه اي هولناك بر پيكره تروريسم كور ضدملي است.
حجت الاسلام علي يونسي در خصوص اهميت دستگيري عبدالمالك ريگي با بيان اينكه دستگيري وي از چند نظر بسيار مهم است گفت: ريگي سردسته شرورترين، خشن ترين و بي رحم ترين گروه ضدامنيت ملي ايران دستگير شده است و شيوه دستگيري آن اقتدار جمهوري اسلامي را به نمايش گذاشته است.
يونسي زمان دستگيري ريگي را بسيار با اهميت توصيف كرد و گفت: در شرايطي كه ملت ايران نيازمند يك خبر مسرت بخش خصوصا بعد از راهپيمايي 22 بهمن بود اين اقدام توانست جامعه ايران را خوشحال كند.
وي كه در دولت خاتمي مسوليت وزارت اطلاعات را برعهده داشت با تبريك اين پيروزي به ملت ايران گفت: شخصا اين پيروزي را به ملت عزيز ايران و به همكاران سابقم دست مريزاد مي گويم. به نظر من همه ملت ايران از اين پيروزي احساس شادماني و غرور كردند مخصوصا صدها خانواده كه به دست اين گروهك عزادار شدند.
يونسي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا دستگيري ريگي بدون همكاري كشورهاي منطقه امكان پذير بود؟ اظهار داشت: يك سرويس امنيتي هميشه ترجيح مي دهد عمليات مورد نظر خود را بدون همكاري ساير كشورها و ساير رقبا انجام دهد اگرچه براي حفظ امنيت ملي و امنيت شهروندان هيچ اشكالي ندارد كه براي دستيابي به يك هدف امنيت ملي همكاري هايي صورت گيرد.
وي ادامه داد: اگر كشور ايران با كشور پاكستان و ديگر كشورهاي همسايه براي مبارزه با اشرار و تروريست ها با هم همكاري نمايند نه تنها خوب و مفيد است بلكه لازم هم است.
يونسي معتقد است همكاري امنيتي چندجانبه يك امر عادي و معمولي است.
وي در همين خصوص خاطرنشان كرد: بر فرض اينكه اين اقدام ملي با كمك برخي از كشورهاي همسايه صورت گرفته باشد هيچ از اهميت آن نمي كاهد بلكه نشان دهنده رشد و بلوغ اطلاعاتي است كه به مرحله تعامل و همكاري امنيتي چندجانبه رسيده است و اين براي تروريست ها بسيار مايوس كننده است زيرا عاقبت كار تروريست اين است كه در چرخه معادلات سياسي كشورهاي منطقه نابود خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا در زمان وزارت اطلاعات شما اين اتفاق رخ نداد و آيا شما با كشورهاي منطقه براي دستگيري عبدالمالك ريگي وارد مذاكره شده بوديد، اظهار داشت: من معتقد نيستم كه ايران با همكاري ساير كشورهاي همسايه اين عمليات را انجام داده است ظاهر اظهارات مقامات امنيتي اين است كه ايران مستقلا اين عمليات را انجام داده است اگر با ساير كشورها هم انجام داده باشد هيچ اشكالي ندارد.
وزير اطلاعات دولت اصلاحات در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا بازتاب هاي دستگيري عبدالمالك ريگي خطرناك نيست و آيا ممكن است عمليات گروهك جندالله تشديد شود؟ گفت: بي ترديد دستگيري عبدالمالك ريگي ضربه هولناك بر پيكره تروريسم كور ضدملي است. اگرچه شايد در كوتاه مدت بقاياي اين گروهك شرور دست به جنايت هايي هم بزند اما در درازمدت اين ضربه براي اين گروهك كارساز و تعيين كننده است و براي منطقه شرق كشور بسيارمبارك است و اكنون اين فرصت به دست آمده كه در منطقه سيستان اقدامات شايسته انجام گيرد.
يونسي در بيان اين اقدامات گفت:بايد عمران و آباداني منطقه و ايجاد فرصت شغلي براي مردم منطقه و نيز فرصت مشاركت سياسي مردم منطقه فراهم شود تا زمينه نفوذ و يارگيري گروهك هاي شرور و تروريستي از بين برود.
وي در پايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا نفوذ گروهك عبدالمالك ريگي زياد بوده است، با رد اين موضوع گفت: ميزان جذب گروهك جندالله بسيار كم بوده است.
يونسي تاكيد كرد: با اينكه مردم منطقه سيستان و بلوچستان بسيار محروم هستند و تفاوت مذهبي و قومي با اكثريت ملت ايران دارند ولي مردم نجيب بلوچ تمايلي به اين گروهك نشان ندادند زيرا مردم بلوچ مانند همه مردم ايران از خشونت، ترور و بي رحمي متنفرند و اين خود رمز و راز شكست هاي گروه هاي خشونت طلب و تروريسم است.علت اصلي شكست سازمان منافقين هم خشونت طلبي و حركت هاي ضد مردمي آن بود.

 



رئيس مركز تحليلي و مطالعاتي سياست قرقيزستان:
بيشكك مركز ترانزيت سازمان هاي تروريستي عليه ايران است

رئيس مركز تحليلي و مطالعاتي دين، حقوق و سياست قرقيزستان بيشكك را ميدان دار ترانزيت سازمان هاي تروريستي عليه ايران دانست.
«قادر ملك اف» در گفت وگو با فارس در بيشكك تأكيد كرد: قرقيزستان مدت هاست از طرف كشورهاي ثالث به عنوان ميدان ترانزيت سازمان هاي تروريستي كه عليه ايران، افغانستان، وادي فرغانه در آسياي مركزي و سين كيانگ چين اقدام مي كنند، تبديل شده است.
وي با اشاره به تحولات اخير مربوط به دستگيري سركرده گروهك تروريستي «جندالله»، گفت: دستگيري يك چهره شناخته شده تروريستي توسط نهادهاي امنيتي ايران در داخل هواپيماي قرقيز نشان داد احتمالاً قرقيزستان مدتهاست از طرف كشورهاي ثالث به ميدان ترانزيت سازمان هاي تروريستي كه در رابطه با ايران، افغانستان، وادي فرغانه در آسياي مركزي و سين كيانگ چين فعاليت مي كنند، تبديل شده است.
دكتر قادر ملك اف افزود: براساس شواهد موجود طي سال هاي اخير و بدنبال حمله نظامي آمريكا و متحدانش به دو كشور افغانستان و عراق، بيشتر گروه هاي افراطي و تجزيه طلب و تروريستي با سازمان هاي جاسوسي و اطلاعاتي كشورهايي ارتباط دارند كه خود را پرچمدار مبارزه جهاني با تروريسم مي دانند.
وي افزود: در حقيقت امروز گروه هاي افراط گراي مختلف از طرف كشورهاي ثالث به عنوان وسيله يا ابزار تحقق منافع سياسي و اقتصادي در آسياي مركزي، خاورميانه و خاورنزديك استفاده مي شوند.
ملك اف در ادامه به برخي ادعاها و شايعات مبني بر حمله نظامي عليه ايران اشاره و تأكيد كرد: اقدام نظامي عليه ايران نه تنها مسلمانان جهان را آشفته خواهد كرد، بلكه مشكلات جدي را براي رژيم هاي حاكم و وابسته در خاورميانه، كشورهاي آسياي مركزي و از جمله براي شخص باراك اوباما در داخل آمريكا فراهم مي كند.
وي تصريح كرد: به خاطر همين محدوديت هاست كه آمريكا و متحدين غربي آن كشور برنامه هاي ديگري را براي تضعيف و تزلزل نظام ايران دنبال مي كنند كه ايجاد شكاف بين اقليت هاي قومي و مذهبي و تعميق و توسعه اختلاف بين گروه هاي سياسي داخل از جمله اين برنامه هاست و در اين راستا و با توجه به تنوع اقليت هاي قومي و مذهبي و كثرت جمعيت جوان ايران، تحقق ايده بلوچستان بزرگ را دنبال مي كنند كه در دورنماي فعاليت هاي تخريبي در بلوچستان تحقق اين هدف را مي ديدند چرا كه بر اين باورند كه در صورت تحقق اين ايده، دولت ايران در معرض خطر تجزيه طلبي قرار خواهد گرفت.
وي تأكيد كرد: به صورت قاطع مي توان گفت بي ثباتي در ايران موجب بي ثباتي در منطقه از جمله قرقيزستان مي شود و در اين رابطه ضروري است دولت هاي منطقه هوشياري خود را در مقابل اين تحركات افزايش دهند.
«واين مدسن» يك روزنامه نگار آمريكايي هم در گفت وگو با شبكه خبري «راشا توري» گفت: كه با توجه به اعترافات عبدالمالك ريگي سركرده اشرار شرق ايران كه بخش هايي از آن از تلويزيون سراسري اين كشور پخش شد، ريگي پيش از آن كه توسط نيروهاي امنيتي اطلاعاتي ايران دستگير شود، در راه قرقيزستان بود تا در پايگاه آمريكايي «ماناس» با «ريچارد هالبروك» نماينده ويژه باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا در امور افغانستان و پاكستان ديدار و گفت وگو كند.
اين تحليلگر مسائل سياسي در ادامه گفت: براساس شواهد موجود و اطلاعات و اظهارات منتشر شده، گروهك تروريستي ريگي با آمريكا ارتباط داشت و اين كشور از سركرده اشرار و گروهك وي، براي مبارزه با دولت جمهوري اسلامي ايران استفاده مي كرد.
در همين حال هفته نامه «فرژ» چاپ دوشنبه هم در تحليل سفر «ريچارد هالبروك» فرستاده ويژه رئيس جمهور آمريكا به آسياي مركزي اين سفر را در راستاي ترغيب دولت هاي منطقه به همكاري با آمريكا دانسته و آن را رفتاري خارج از عرف سياسي برشمرد.
اين هفته نامه با توجه به بازديد چند روز پيش «ريچارد هالبروك» فرستاده ويژه رئيس جمهوري آمريكا در امور افغانستان و پاكستان از تاجيكستان، نوشت: احتمال مي رود كه بحث افزايش تحريم ها و مهار بيشتر ايران يكي از مسائل محوري مذاكرات هالبروك با رئيس جمهوري تاجيكستان بوده باشد.
اين نشريه با اشاره به تلاش هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي جهت تحت تأثير قراردادن كشورهاي همسايه و همكار جمهوري اسلامي تصريح كرد: آنها براي برنامه هاي خود در برابر تهران و بويژه حمله احتمالي نظامي بدنبال متحد مي گردند كه سفر هالبروك به افغانستان، پاكستان و آسياي مركزي و كلينتون به خليج فارس و ژنرال مايكل مولن به مصر و اسرائيل در همين راستا قابل بررسي است.
گفتني است، هالبروك فرستاده ويژه آمريكا به منطقه قرار بود در چند روز گذشته با عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي جندالله در بيشكك ديدار و عليه ايران گفت وگو كند.
ريگي در جريان جابجايي از دوبي به بيشكك توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شد.

 



آموزش و پرورش اعلام كرد استخدام 10هزار مشاور تربيتي از سال آينده

مديركل مشاوره تربيتي وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد: از سال تحصيلي آينده، 15هزار مشاور تربيتي براي فعاليت در مقطع راهنمايي با برگزاري آزمون، به استخدام آموزش و پرورش درمي آيند.
محمدعلي اميري در گفت وگو با ايرنا گفت: با دستور وزير آموزش و پرورش بزودي با برگزاري آزمون و تعيين شاخص هايي كه اعلام خواهد شد، 10 هزار مشاور تربيتي استخدام مي شوند.
وي افزود: هم اكنون، 12هزار و 500 مشاور تحصيلي و تربيتي در دبيرستان هاي سراسر كشور فعاليت دارند.
مديركل مشاوره تربيتي وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا مشاوران مقطع متوسطه فقط به ارايه مشاوره تحصيلي مي پردازند، اظهار داشت: مشاوران فعال در مدارس، در واقع مشاوران تربيتي هستند كه هدايت تحصيلي دانش آموزان را به عهده دارند و علاوه بر مشاوره تحصيلي، به مشاوره تربيتي دانش آموزان نيز مي پردازند.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا مشاوره تربيتي در چارچوب جديد وزارت آموزش و پرورش ديده شده است؟ گفت: در چارچوب جديد، مديركل مشاوره تربيتي و تحصيلي به دو مديركل مشاوره تربيتي و مشاوره تحصيلي تغيير يافت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14