(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 اسفند 1388- شماره 19593
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ولي امر مسلمين در ديدار رهبران گروه هاي جهادي: آينده آمريكا ، مغلوب قطعي مقاومت فلسطين است
حداد عادل: طرح كاهش رابطه با انگليس در مجلس جدي است
امام جمعه اهل سنت بوكان: پيروي از ولايت فقيه نماد عيني وحدت در جامعه است
با حضور شاعران و فرهيختگان فردا انجام مي شود مراسم بزرگداشت ژوليده نيشابوري در ورامين
امام جمعه موقت اصفهان: ماموريت ريگي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بود
اطلاعيه مشترك استاندار و نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان:
دستگيري ريگي، ماهيت واقعي آمريكا را نشان داد
اخبار ادبي و هنري



ولي امر مسلمين در ديدار رهبران گروه هاي جهادي: آينده آمريكا ، مغلوب قطعي مقاومت فلسطين است

حضرت آيت الله خامنه اي آينده آمريكا را مغلوب قطعي مقاومت فلسطين دانستند و افزودند: بلاشك اقدامات 70-60 ساله اخير دولت هاي آمريكا در حمايت از صهيونيست ها مايه بدنامي اين كشور در تاريخ خواهد بود.
در اولين روز از هفته وحدت و خجسته ايام ميلاد پيامبر خاتم، حضرت محمد مصطفي(ص)، رهبران گروه هاي جهادي و مبارز فلسطيني در افتتاح همايش «همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين»، در ديدار با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي تأكيد كردند: فلسطين و قدس شريف در پرتو «مقاومت و جهاد و استقامت» به آغوش امت اسلام باز خواهد گشت و اسرائيل غاصب، سرنوشتي جز شكست و نابودي نخواهد داشت.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار در سخناني مهم و اميدبخش، با تجليل از مقاومت پولادين ملت فلسطين و مردم استوار غزه تأكيد كردند: فلسطين قطعاً و يقيناً در سايه ادامه استقامت به يادماندني ملت فلسطين، «وحدت گروه هاي مبارز جهادي حول محور مقاومت» و ايمان و توكل به پروردگار، آزاد خواهد شد و حاميان رژيم صهيونيستي نصيبي جز روسياهي و بدنامي تاريخي، نخواهند برد.
ايشان ايستادگي تحسين برانگيز مردم فلسطين و غزه را پديده اي عجيب و شگفت انگيز و عامل اصلي پيشرفت و استحكام موقعيت فلسطيني ها خواندند و با تشكر عميق و تقدير شايسته از ملت فلسطين افزودند: تحمل «مصائب و فشارهاي بي پايان» در غزه و سراسر فلسطين، جز با هدايت و ياري پروردگار امكان پذير نيست و ملت فلسطين، انصافاً شايسته لقب «مقاوم ترين ملت تاريخ» است.
رهبر انقلاب اسلامي حفظ و تقويت روحيه استقامت در ملت فلسطين را مهمترين وظيفه گروه هاي جهادي و مبارز و زمينه ساز استمرار پيروزي هاي فلسطين دانستند و خاطرنشان كردند: دشمن صهيونيست و طرف هاي ديگر با وارد آوردن فشارهاي سنگين و مختلف به مردم غزه و ساحل غربي، در تلاشند آنها را از مقاومت روگردان كنند و به گزينه تسليم سوق دهند اما ملت فلسطين با روحيه مضاعف و اميدواري بيشتر، مطمئن باشد كه حركت عظيم آنان، حتماً به نتيجه خواهد رسيد.حضرت آيت الله خامنه اي، اقتدار روزافزون جبهه مقاومت در مقابل جبهه استكبار و كفر را واقعيتي مشهود و انكارناپذير برشمردند و به رهبران گروه هاي فلسطيني خاطرنشان كردند: استحكام و پيشرفت نمايان جبهه مقاومت، نتيجه «وارد كردن عنصر معنويت به مبارزه» و ايمان و توكل بر خداوند است بنابراين بايد روحيه ديني و ايمان حقيقي را در ملت فلسطين عميق تر كرد و «توكل، اميد، حسن ظن به تحقق وعده هاي پروردگار صادق» را افزايش داد.
ايشان، پيروزي ملت ايران بر رژيم ستمشاهي را نمونه اي از تحقق وعده هاي صدق پروردگار خواندند و افزودند: تشكيل جمهوري اسلامي در كشوري كه رژيم طاغوتي اش، تحت حمايت همه جانبه آمريكا و غرب بود، امري محال به شمار مي آمد اما توكل بر خدا، «مبارزه متكي بر وحدت، ايمان و استقامت» و قاطعيت امام خميني، اين امر محال را ممكن كرد و يقيناً آزادي فلسطين، دشوارتر از پيروزي ملت ايران بر رژيم ستمشاهي نخواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، روشنگري و مقابله با تبليغات دروغ غربي ها درباره مسئله فلسطين را مهم خواندند و با اشاره به رسوايي مفتضحانه آمريكا و ديگر مدعيان دفاع از حقوق بشر در جنگ 22 روزه غزه افزودند: آمريكا و ديگر حاميان صهيونيستها، فجيع ترين و گسترده ترين نقض حقوق بشر در غزه را كاملاً ناديده گرفتند و فقط وقتي ملت هاي جهان با راهپيمايي و تظاهرات به ميدان آمدند، برخي اروپايي ها و سازمان هاي مدعي آزادي و حقوق بشر براي جلوگيري از رسوايي بيشتر، به محكوم كردن لفظي آن جنايات پرداختند.
ايشان، مواضع سازمان ملل را در قبال جنايات صهيونيستها در جنگ 22 روزه غزه، نوعي رسوايي دانستند و افزودند: براساس گزارش گلدستون، سران جاني و مجرم رژيم صهيونيستي بايد محاكمه و مجازات شوند اما چرا هيچ خبري نيست و حمايتها از دولت غاصب و جعلي صهيونيستي، بيشتر هم شده است؟
رهبر انقلاب اسلامي، امتحان بسيار بد اكثر دولت هاي عرب را در جنگ 22 روزه غزه يادآور شدند و افزودند: اين دولت ها موضوع فلسطين را مسئله اي عربي مي خواندند اما آنگاه كه پاي كمك به فلسطيني ها پيش آمد حتي بر اين اساس هم عمل نكردند و برادران عرب فلسطيني خود را در مقابل دشمن و حاميانش تنها گذاشتند و اين عملكرد، در تاريخ ثبت خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامي، شعار تغيير رئيس جمهور جديد آمريكا را حركتي براي ترميم بدنامي و بي آبرويي واشنگتن برشمردند و خاطرنشان كردند: اين تلاش دروغين نيز بي ثمر ماند چرا كه آمريكايي ها در مسئله فلسطين و بسياري مسائل ديگر، به صراحت دروغ مي گويند و ملت ايران سي سال است كه به اين گونه دروغ ها عادت كرده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، مسئله فلسطين را چالشي جدي براي تمدن غرب و مدعيان ليبرال دموكراسي خواندند و افزودند: مقاومت ملت فلسطين ادعاهاي چند صد ساله غرب را درباره آزادي و حقوق بشر، كاملاً زير سأال برده و رسوا كرده و «مسئله فلسطين» امروز به شاخصي براي تشخيص مدافعان واقعي از مدعيان دروغين «آزادي و حقوق بشر» تبديل شده است.
ايشان آينده آمريكا را «مغلوب قطعي مقاومت ملت فلسطين» دانستند و افزودند: بلاشك اقدامات 70-60 ساله اخير دولت هاي آمريكا در حمايت از صهيونيستها، مايه بدنامي اين كشور در تاريخ خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر تشكيل خاورميانه جديد يعني خاورميانه اسلامي، دفاع از ملت فلسطين را وظيفه اي انساني و اسلامي خواندند و افزودند: دولتهاي اسلامي در اين زمينه، وظايف سنگين تري دارند ضمن اينكه ملت ها بيدار شده اند و خواهان حمايت بيشتر از فلسطين هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي، حمايت از فلسطين را براي جمهوري اسلامي و ملت ايران، مسئله اي عقيدتي دانستند و افزودند: مسئله فلسطين، براي ما و مردم ما، يك تاكتيك و حتي استراتژي سياسي نيست بلكه مسئله دل و ايمان است به همين علت، ملت ايران در روز قدس نيز همچون 22 بهمن كه روزي متعلق به سرنوشت خودشان و كشورشان است در سراسر كشور به صحنه مي آيند و احساسات حقيقي خود را در دفاع از مظلومان فلسطين بيان مي كنند.
ايشان، در بخش ديگري از سخنانشان، موقعيت و سرنوشت سازشكاران را نشان دهنده بي اعتباري و بي فايده بودن مذاكره با دشمن صهيونيست دانستند و خاطرنشان كردند: كساني كه راه حقيقي و اصلي نجات قدس و فلسطين، يعني مبارزه و استقامت را ناديده گرفتند مجبور به قبول مسائل تحميلي دشمن شدند و اگر لحظه اي از آن تحميلات، پا را فراترگذاشتند حذف و يا تحقير شدند.
رهبر انقلاب اسلامي، نفي مقاومت و مبارزه را، چه دانسته و چه ندانسته موجب ضربه زدن به ملت فلسطين خواندند و افزودند: اين واقعيات، بايد براي افكار عمومي، مستمراً بازگو شود.
حضرت آيت الله خامنه اي، نصرت خداوند را شامل دنيا و آخرت مأمنان دانستند و افزودند: امكانات اقتصادي- سياسي- نظامي و تبليغاتي ملت ايران از آمريكا كمتر است اما، ما به علت نصرت قابل درك پروردگار از آمريكا قوي تر هستيم و اين نصرت را در پيشرفت روزافزون خود و عقب نشيني آمريكا، كاملاً مشاهده مي كنيم.
رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان تأكيد كردند: ان شاءالله قدس شريف به آغوش مسلمانان باز خواهد گشت و مردم جهان و ملت مقاوم فلسطين، اين روز بزرگ را حتما شاهد خواهند بود.
در ابتداي اين ديدار منوچهر متكي وزير امور خارجه ضمن ارائه گزارشي از اهداف همايش «همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين»، با اشاره به روند صعودي مبارزات مردم فلسطين بر ضد رژيم صهيونيستي گفت: اكنون شرايط به گونه اي شده است كه پشتيبانان رژيم صهيونيستي در حمايت از اين رژيم جعلي دچار ترديدهاي جدي شده و سازمان هاي بين المللي نيز مجبور به بررسي گوشه اي از پرونده چند دهه جنايت هاي صهيونيست ها شده اند.
سپس خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس با قدرداني از برگزاري نشست «همبستگي ملي و اسلامي براي آينده فلسطين» در آغاز هفته وحدت و در ايام ميلاد پر بركت حضرت رسول اكرم(ص)، شرايط كنوني منطقه را نسبت به گذشته، بسيار متفاوت دانست و گفت: امروز به لطف خداوند و با مواضع شجاعانه و ايستادگي جمهوري اسلامي ايران، جبهه مبارزه و مقاومت، قدرتمند و صاحب چند پيروزي بزرگ در برابر رژيم صهيونيستي است كه در گذشته تصور آنها نيز غيرممكن بود.
وي با تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي در مسير نابودي قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: مقاومت تنها راه پيروزي است و همه ما متحد و واحد در يك سنگر قرار داريم و كساني كه به دنبال ايجاد شكاف در جبهه مقاومت هستند راه به جايي نخواهند برد و همانگونه كه چند روز پيش در دمشق از زبان روساي جمهور ايران و سوريه شنيديم، سخن، منطق و هدف جبهه مقاومت يكي است.
وي ضمن قدرداني از مواضع رهبر انقلاب اسلامي در حمايت از قضيه فلسطين و همچنين حمايت هاي مردم و مسئولان جمهوري اسلامي ايران، در خصوص اقدامات رژيم صهيونيستي براي تخريب مسجدالاقصي و ساير اماكن مقدس فلسطين اشغالي هشدار داد.
رمضان عبدالله دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز در سخناني برگزاري چنين نشستي را در شرايط حساس منطقه، بسيار مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: حل قضيه فلسطين تنها از راه اجماع امت اسلامي و اجماع مردم و گروههاي مختلف فلسطين امكان پذير است و اميدواريم نشست تهران زمينه ساز يك اجماع ملي قوي در مورد فلسطين باشد.
وي تاكيد كرد تنها راه حل قضيه فلسطين مقاومت و ايستادگي در مقابل دشمن صهيونيستي است زيرا تجربه سالهاي گذشته نشان داد، راه هاي سياسي نتيجه اي جز پايمال شدن حقوق مردم فلسطين ندارد.
دبيركل جهاد اسلامي فلسطين با قدرداني از حمايت هاي رهبر انقلاب اسلامي، و همچنين مسئولان و مردم ايران از مردم فلسطين، تاكيد كرد: مقاومت حق مردم فلسطين است وما به عنوان رهبران گروههاي فلسطيني كه ادامه دهنده راه بزرگاني همچون عزالدين قسام، احمد ياسين و فتحي شقاقي هستيم، مسيري به غير از مقاومت را بر نخواهيم گزيد.
احمد جبرئيل دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين (فرماندهي كل) يكي ديگر از سخنرانان ديدار امروز بود كه به رنجها و مشقات رسول اكرم(ص) در مقابله با مشركان و دشمنان اشاره كرد و گفت: ما ادامه دهنده راه همان رسول هستيم و مقاومت را به عنوان تنها راه پيروزي در مقابل دشمن صهيونيستي برگزيده ايم و به اين انتخاب نيز افتخار مي كنيم.
وي با اشاره به پيروزي هاي بزرگ مقاومت در لبنان و غزه تاكيد كرد: شرايط كنوني منطقه با شرايط گذشته بسيار متفاوت است و دشمن صهيونيستي كه فكر شكست را هم نمي كرد، اكنون در چند نوبت شكست را لمس كرده است.
دبيركل جبهه خلق براي آزادي فلسطين (فرماندهي كل) خاطرنشان كرد: دشمنان ما در سال هاي گذشته به دنبال پايه گذاري خاورميانه جديد مورد نظر خود بودند اما اكنون جبهه مقاومت، خاورميانه جديدي را پايه گذاري كرده است كه از تهران شروع مي شود و به كل منطقه گسترش پيدا مي كند.
احمد جبرئيل از جمهوري اسلامي ايران و رهبر انقلاب اسلامي به دليل حمايت از مقاومت مردم فلسطين قدرداني كرد.
سرهنگ ابوموسي دبيركل جنبش فتح (انتفاضه) نيز در سخناني به خطر بزرگي كه قدس و اماكن مقدس فلسطين اشغالي را تهديد مي كند، اشاره كرد و گفت: رژيم صهيونيستي با تخريب و اشغال مناطق و زمين هاي اطراف مسجدالاقصي و ساخت واحدهاي مسكوني، عملا قدس را محاصره كرده و در حال يهودي سازي كامل بيت المقدس و نابودي قدس است.
وي پيروزي انقلاب اسلامي را در شكل گيري مقاومت و پيروزي هاي آن در سالهاي اخير بسيار تاثيرگذار دانست و با اشاره به ديدار اخير روساي جمهور ايران و سوريه خاطرنشان كرد: مواضع احمدي نژاد و بشاراسد در دمشق، پاسخي شجاعانه به آمريكا و رژيم صهيونيستي بود و قلوب همه مسلمانان بويژه مردم فلسطين را شاد كرد.
ماهر طاهر مسئول دفتر سياسي جبهه مردمي فلسطين نيز با اشاره به نقش و جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه و تاثير پيروزي انقلاب اسلامي در شكل گيري مقاومت، گفت: همه ما مي دانيم كه فشارهايي كه بر ايران وارد مي شود به دليل موضوع هسته اي و يا موارد ديگر نيست، بلكه فقط به دليل حمايت ايران از موضوع فلسطين و مقاومت است.
وي با قدرداني از مواضع جمهوري اسلامي ايران به ويژه احمدي نژاد گفت: احمد سعدات دبيركل زنداني جبهه مردمي فلسطين براي قدرداني از مواضع رئيس جمهور اسلامي ايران، پيام تشكري را از زندان هاي رژيم صهيونيستي ارسال كرده است.
هيثم سطائي نماينده ويژه رئيس جمهور سوريه در نشست تهران نيز در سخناني ضمن ابلاغ سلام بشاراسد به رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كرد: سوريه باحضور در نشست تهران و در كنار گروه هاي مبارز فلسطيني، اين پيام را اعلام مي كند كه جبهه مقاومت، يكصدا و متحد در يك سنگر و در كنار يكديگر در مقابل دشمن صهيونيستي و پشتيبانان آن ايستاده است.
وي با تاكيد بر اينكه سوريه حمايت از مقاومت را وظيفه خود مي داند، افزود: پيروزي هاي سال هاي اخير مقاومت، شرايط جديدي را در منطقه رقم زده است كه بايد با حفظ اين واقعيت جديد، مستحكم تر از گذشته در مسير مقاومت حركت كرد.

 



حداد عادل: طرح كاهش رابطه با انگليس در مجلس جدي است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد طرح كاهش رابطه با دولت انگليس در مجلس جدي است.
غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي و مشاور رهبر معظم انقلاب در گفت وگو با فارس، در خصوص كاهش يا قطع رابطه كامل ايران با دولت انگليس، گفت: طرح كاهش رابطه با دولت انگليس در مجلس جدي است، مگر اينكه دولت انگليس در خصومت خود با ملت ايران تجديدنظر جدي كند.
وي در پاسخ به اينكه علت نگراني مسئولان انگليسي از كاهش رابطه با ايران چيست؟ افزود: تصور مي كنم آنها بيش از آنكه نگران هر چيزي باشند، نگران تناقض در كارهاي خود نسبت به ما هستند.
حداد عادل تصريح كرد: انگليسي ها از يك سو با رسانه هايشان به ملت ايران توهين مي كنند و از سوي ديگر ادعاي بي طرفي و روابط ديپلماتيك با ايران دارند كه اين نوع رفتارها با هم سازگاري ندارد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از اين گفتگو درباره كاهش رابطه با دولت انگليس در ابعاد فرهنگي، اظهار داشت: يكي از عرصه ها در كاهش رابطه فرهنگي با دولت انگليس، بخش همكاري در مباحث ميراث فرهنگي است كه اين امر قطعا از رويكرد آنان تاثير مي پذيرد.
وي موضوع اعزام دانشجو را يكي ديگر از ابعاد فرهنگي كاهش رابطه با دولت انگليس دانست و خاطرنشان كرد: مسلما اگر دولت انگليس نسبت به اقدامات خصمانه اش عليه جمهوري اسلامي ايران تجديدنظر نكند، اعزام دانشجو به اين كشور يكي ديگر از مواردي است كه تحت تاثير اين امر قرار خواهد گرفت.

 



امام جمعه اهل سنت بوكان: پيروي از ولايت فقيه نماد عيني وحدت در جامعه است

امام جمعه اهل سنت بوكان گفت: پيروي از ولايت فقيه نماد عيني وحدت در جامعه اسلامي است.
به گزارش ايرنا عبدالرحمان خليفه زاده اظهار داشت: پيروي از ولايت فقيه موجب تحكيم وحدت و برادري همه امت اسلامي بوده و تقويت اين وحدت عاملي براي نفوذناپذيري نظام اسلامي است.
وي تاكيد كرد: عمل به مفاهيم عالي قرآن و توجه به دستورات آن از مهم ترين زمينه هاي وحدت در جوامع اسلامي است و حركت مسلمانان با تمسك به قرآن و تبعيت از رهبر معظم انقلاب در مسير اعتلاي هر چه بيشتر اسلام در جهان معاصر خواهد بود.
خليفه زاده وجود برخي اختلافات موجود در دنياي اسلام را نتيجه تلاش هاي سوء استعمارگران قرن هاي نوزده و بيست ميلادي دانست و بر ضرورت حل اين اختلافات در سايه پيروي از ولايت فقيه، مهر و عطوفت اسلامي تاكيد كرد.
وي، تعامل و همفكري بين همه اقوام و مذاهب، گروه ها و احزاب سياسي را نشانه تبعيت از رهبر معظم انقلاب اعلام كرد.
امام جمعه اهل سنت بوكان، پيشرفت هاي متعدد كشور، رشد و بالندگي انقلاب اسلامي را مرهون وحدت همه ايرانيان از اقوام و مذاهب مختلف دانست و بر ضرورت تداوم اين اتحاد ملي و انسجام اسلامي در كشور تأكيد كرد.

 



با حضور شاعران و فرهيختگان فردا انجام مي شود مراسم بزرگداشت ژوليده نيشابوري در ورامين

ورامين - خبرنگار كيهان:
با حضور شاعران، انديشمندان و فرهيختگان مراسم بزرگداشت استاد «ژوليده نيشابوري» فردا در ورامين برگزار مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين با بيان اين مطلب افزود: در اين مراسم حدود 2 هزار نفر از شاعران، نويسندگان، فرهيختگان، علما، مسئولان كشوري و لشكري، خانواده شهدا، ائمه جمعه و ايثارگران حضور خواهند داشت.
حسين قرائي به اشعار ولايي و اهل بيتي «ع» استاد ژوليده اشاره كرد و گفت: اين شاعر بيش از 10 هزار بيت شعر درباره خاندان عصمت و طهارت سروده و از او 40 اثر ارزشمند بجا مانده است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ورامين تصريح كرد: ستادي در اين باره براي جمع آوري آثار استاد ژوليده نيشابوري تشكيل شده است.
مرحوم ژوليده نيشابوري از خرداد 42 تا بهمن 57 جمعا 4 سال در زندان هاي رژيم ستم شاهي بسر برده و شكنجه هاي دژخيمان آن رژيم را تحمل كرده است. همچنين وي از جانبازان دفاع مقدس و پدر دو شهيد بود.
دوبيتي كه مرحوم ژوليده نيشابوري در سال 42 پاي منبر امام خميني (ره) در مدرسه فيضيه خواند و به محض اتمام آن توسط ماموران رژيم پهلوي دستگير شد اين است:
پيام مردم ايران در اين زمان اين است
سكوت در برابر ظالم خلاف آيين است
چو ديد عكس خميني، به خويش گفتا شاه:
كسي كه كاخ مرا زير و رو كند اين است

 



امام جمعه موقت اصفهان: ماموريت ريگي ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بود

اصفهان- خبرنگار كيهان:
امام جمعه موقت اصفهان گفت: با دستگيري ريگي بار ديگر اقتدار، عزت و عظمت جمهوري اسلامي ايران در جهان چند برابر شد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي رهبر افزود: ماموريت اصلي ريگي كه ايجاد اختلاف بين شيعه و سني بود با عنايت الهي و با عنايات امام عصر(عج) ناكام ماند.
وي از سربازان گمنام امام زمان و ماموران امنيتي براي دستگيري شرور شرق كشور تقدير كرد و گفت: كشورهايي كه دم از حقوق بشر مي زنند پشتيبان اين تروريست بودند و به لطف خدا اين شيطان به دام قانون گرفتار شد.
رهبر با تبريك هفته وحدت گفت: همه مسلمانان بايد براي تبيين و تحكيم اين وحدت تلاش كنند.
وي از مسئولان خواست در آستانه عيد نوروز طرح نظارتي بر بازار را افزايش دهند و از تفاوت قيمت ها در بازار كنوني جلوگيري كنند.
عبدالمالك ريگي
واجب القتل است
زابل - خبرنگار كيهان:
يكي ديگر از ائمه جمعه اهل سنت، سركرده گروهك تروريستي ريگي را واجب القتل دانست.
مولوي درواخ در مراسمي كه با حضور خانواده شهداي تاسوكي، اساتيد، كاركنان و دانشجويان در دانشگاه زابل برگزار شد، گفت: هر انساني كه در اين دنيا جنايت كند دچار خشم و قهر الهي خواهد شد و عبدالمالك جنايتكار و امثال وي در مقابل اقتدار نظام اسلامي و خشم الهي بسيار ناچيز و پست هستند.
وي افزود: تروريست هاي مواجب بگير بدانند، اهل سنت بر خلاف گفته هاي عبدالمالك ريگي حركت مي كردند، چراكه نظام و حكومت ما اسلام است و اين آزادي موجود در كشور ما بهترين آزادي در جهان است و افرادي كه به عنوان تروريست و آشوبگر سعي در سلب آزادي مردم دارند بايد شناسايي شوند و افرادي هم مثل عبدالمالك ريگي نيز واجب القتل هستند.
در اين مراسم سرهنگ سجادي جانشين سپاه پاسداران زابل با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي گفت: دستگيري اين تروريست ضربه كاري به سرويس هاي امنيتي غرب و همپيمانان آن در منطقه وارد كرد.
انزجار خويشاوندان عبدالمالك ريگي از اقدامات اين تروريست
خويشاوندان سركرده گروهك ريگي با اعلام انزجار از اقدامات اين شرور از دستگيري عبدالمالك ريگي ابراز خرسندي كردند.
پسردايي عبدالمالك ريگي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: عبدالمالك از وقتي به شرارت پرداخت و گروهك تروريستي تشكيل داد از طايفه و اقوام طرد شد و هيچ جايگاهي بين ما ندارد.
«مشتاق احمد ريگي» افزود: ما از دستگيري عبدالمالك بسيار خوشحاليم و جنايات وحشيانه او را محكوم مي كنيم.
وي تاكيد كرد: برخي از بزرگان طايفه و خويشاوندان بارها تلاش كردند كه عبدالمالك را به دامان نظام بازگردانند اما وي كه تمايل بسياري به ارتباط با آمريكايي ها داشت موافقت نمي كرد.
مشتاق احمد ريگي با اشاره به زندگي عبدالمالك ريگي توضيح داد: عبدالمالك در نوجواني به عنوان دستفروش در چهارراه رسولي كار مي كرد و با توجه به اين كه پدرش سرايدار انبار يكي از شركت ها بود، بيشتر عمر خود را در كودكي و نوجواني در محل سكونت در سرايداري انبار فعاليت داشت.
پسردايي عبدالمالك ريگي گفت: از روزي كه عبدالمالك، گروهك تروريستي تشكيل داد اعضاي فاميل ارتباطشان را با او قطع كردند و هيچ كدام از نزديكان تمايلي به ارتباط با او نداشت.

 



اطلاعيه مشترك استاندار و نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان:
دستگيري ريگي، ماهيت واقعي آمريكا را نشان داد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
استاندار و نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان با انتشار اطلاعيه اي از مردم اين استان خواستند با شركت در آئين هاي سالروز ميلاد پيامبر اسلام (ص) بر وحدت و همدلي بيشتر تاكيد كنند.
آيت الله «عباس علي سليماني» و «علي محمد آزاد» در اطلاعيه خود تاكيد كرده اند:
مردم موحد و مرزدار استان سيستان و بلوچستان، شاهديم كه رژيم هاي استكباري براي سلطه بر كشورهاي مسلمان از هر ترفند و توطئه اي استفاده مي كنند تا با ايجاد تفرقه و تزلزل در صفوف به هم پيوسته امت مسلمان، اهداف استعماري و استكباري و خواسته هاي نامشروع خود را بر مسلمانان جهان تحميل كنند و در اين راه از هيچ حربه و دسيسه اي دريغ نمي كنند. در اين بيانيه آمده است اكنون به خواست خداوند متعال با دستگيري سركرده گروهك تروريستي شرق كشور، ماهيت واقعي آمريكا و ايادي استكباريش نمايان شده است و همه جهانيان چهره ننگين اين جرثومه فساد را شناختند. بر همه امت اسلامي؛ بويژه مردم مرزدار استان سيستان و بلوچستان كه خود از مناديان وحدت و سهامداران عزت و سربلندي ايران اسلامي هستند، لازم است كه بيشتر از گذشته همنوا و همقدم با برادران مسلمان خود فرياد اخوت و همدلي سردهند و با حفظ وحدت و يكپارچگي و همدلي اوج عظمت و صلابت اسلام و مسلمين را در مقابل چشم جهانيان به منصه ظهور برسانند و امسال نيز با شكوهتر از سال هاي گذشته با حضور در آيين هاي هفته وحدت، خجسته سالروز ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) را گرامي بدارند.

 



اخبار ادبي و هنري

شبكه هاي ماهواره اي ايران؛ خطرناك تر از بمب اتم
پايگاه خبري مفكره الاسلام وابسته به علماي افراطي سعودي، مقاله اي را با عنوان «شبكه هاي ماهواره اي شيعي، جنگ جديد ايران» منتشر كرده و در آن نوشته است: «شبكه هاي ماهواره اي ايران خطرناك تر از سلاح هسته اي اين كشور است.»
اين مقاله، از طرفي بيانگر بغض و هراس از شبكه هاي شيعي و به طور خاص شبكه الكوثر صدا و سيماست و از طرف ديگر نشان دهنده موفقيت اين شبكه ها در اهداف تبليغي و رسانه اي خود است.
نويسنده در اين مقاله، شش شبكه شيعي مهم را معرفي مي كند كه در صدر آن ها شبكه الكوثر ايران قرار دارد.
به جز الكوثر، شبكه هاي المنار، اهل البيت(ع)، الانوار 1 و 2، المعارف و هادي تي وي از ديگر شبكه هاي مورد بررسي مقاله مذكور است.
احمد عمرو نويسنده وهابي اين مقاله مي نويسد: شگرد شبكه هاي شيعي اين است كه با برنامه سازي در همه زمينه ها از جمله فيلم و سريال هاي متنوع، سعي در جذب خانواده ها دارند كه اين مسئله را به وضوح مي بينيم و اين همان تأثير آرام، خطرناك و مستقيمي است كه شاهد آن هستيم.
اسامي داوران چهارمين جشنواره شعر فجر
اسامي داوران چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر اعلام شد.
در بخش كلاسيك؛ محمود اكرامي، سعيد يوسف نيا، مصطفي محدثي خراساني، قربان و ليئي، حميدرضا شكارسري و محمدرضا سهرابي نژاد، در بخش شعر كودك و نوجوان؛ ايرج قنبري، بابك نيك طلب و جعفر ابراهيمي و در بخش شعر نو؛ حميدرضا شكارسري، مصطفي علي پور، ضياء الدين ترابي، رضا افضلي و محمدباقر كلاهي هري، به عنوان داوران اين دوره از جشنواره شعر فجر معرفي شدند.
برگزاري جلسه در سينماها؛ با اجازه معاونت سينمايي
برگزاري هرگونه جلسه و همايش در سينماها به اجازه معاونت سينمايي منوط شد.
روابط عمومي معاونت سينمايي وزارت ارشاد با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: در پي برگزاري جلسه اي در يك سينما در تهران كه در خبرها به حضور يكي از خوانندگان در آن جلسه اشاره شده بود به اطلاع مي رساند، برگزاري هرگونه همايش و جلسه در سينماهاي كشور بايد با هماهنگي اداره كل نظارت و ارزشيابي و دفتر مجامع سينمايي باشد و اين جلسه بدون هماهنگي و اخذ مجوزهاي لازم انجام شده است كه با سينماي مورد نظر برخورد لازم انجام خواهد گرفت اما اين نكته خاطرنشان مي شود كه صرف حضور افراد در يك جلسه منوط به تصميم خودشان است.
افتتاح نمايشگاه هاي عكس هاي صنعتي ماهشهر
خانه عكاسان ايران طي مراسمي نمايشگاه «عكس هاي صنعتي ماهشهر» را در نگارخانه شماره يك اين خانه در حوزه هنري افتتاح كرد.
آثار اين نمايشگاه حاصل دو سفر اعضاي خانه عكاسان ايران به مجموعه صنعتي پتروشيمي ماهشهر است، در اين سفرها عكاسان از زواياي مختلف و با ديدي هنري از اين مجموعه عكاسي كردند.
جشنواره شعر گل افشاني به پاي موعود(عج)
جشنواره شعر «گل افشاني به پاي موعود(عج)» ارديبهشت 89 همزمان با سالروز ميلاد فرخنده پيامبر كربلا حضرت زينب كبري(س) و بزرگداشت سعدي برگزار مي شود.اين جشنواره با همكاري حوزه هنري، آموزش و پرورش و معاونت اجتماعي- فرهنگي شهرداري منطقه 2 تهران و دبيرستان غيرانتفاعي پسرانه موعود(عج)، در دو بخش «آزاد» و «موعود(عج)»، روز پنجشنبه دوم ارديبهشت سال آينده، با تقدير از 30 شاعر برتر برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14