(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 فروردين 1389- شماره 19620
 

حديث دشت عشق
آغاز بازي هاي هفته سي ويكم ليگ برتر با ديدار حساس تراكتورسازي- پيروزي
كدام قرمز در تبريز پررنگ تر خواهد بود؟!
اخبار كوتاه از فوتبال
ورزشكاران ايران با رژيم صهيونيستي روبرو نمي شوند سعيدلو: شوراي عالي ورزش راه افتاده است
مروري بر روز نخست هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا شرايط متفاوت سپاهان و مس
خواندني از ورزش ايران
آغاز رقابت هاي بسكتبال اميدهاي ايران
اختلاف كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني بالا گرفت



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «اميد آزاديخواه»
نمونه فداكاري

شهيد «اميد آزاديخواه» سال 1346 د رمحله باغ سپه سالار تهران متولد شد. اميد كم كم بزرگ شد و به مدرسه رفت و پشت همين ميزهايي كه شما نشسته ايد، مي نشست. او تنها پسر خانواده بود. اميد دوران ابتدايي را تمام كرد كه مادرش را ازدست داد. تنها شده بود، مشكلات فراوان و نداشتن محبت مادري مانع درس خواندن اميد شد. اميد مهربان بود و با پدرش كار مي كرد و كم كم بزرگ مي شد. پدر اميد ورزشكار بود و در سال 1339 قهرمان بوكس تهران هم شده بود. اميد در سال 1366 به خدمت سربازي فراخوانده شد و به گروه 44 توپخانه اصفهان رفت. چون تنها پسر بود و پدرش تمام اميدش به تنها پسرش بود با تلاش فراوان او را از اصفهان به تهران آورد و در دانشكده افسري مشغول خدمت شد. او در دوران خدمت سربازي با سربازان و فرماندهان خود مهربان بود. در تاريخ 14/1/67 اميد استراحت داشت و خواست به مرخصي برود. ديد يكي از دوستانش كه زن و بچه دار بود، نگهبان است. با مهرباني و اصرار به جاي دوستش نگهباني ايستاد تا دوستش به مرخصي برود و به زن و بچه اش رسيدگي كند. اميد پست نگهباني را از دوستش تحويل گرفت. عقربه هاي ساعت يك و نيم بعدازظهر را نشان مي داد. اميد سرپست نگهباني با ظاهري مرتب قدم مي زد. جيك جيك گنجشكان در هواي لطيف بهاري نويدبخش لحظه اي بود. ناگهان غرش موشك صدام جنايتكار سكوت را شكست و ساختمان هاي اطراف را ويران كرد، تنها اميد پدر ازدست رفت و اميد به شهادت رسيد.

 



آغاز بازي هاي هفته سي ويكم ليگ برتر با ديدار حساس تراكتورسازي- پيروزي
كدام قرمز در تبريز پررنگ تر خواهد بود؟!

هفته سي ويكم ليگ برتر فوتبال از فردا (جمعه) با برگزاري 6مسابقه آغاز مي شود و نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم دوشنبه رقابت هاي اين هفته خود را برگزار خواهند كرد.
بازيهاي اين هفته در شرايطي با برگزاري6مسابقه آغاز خواهد شد كه جدا از بازي تيم هاي استيل آذين و ابومسلم، تمامي مسابقات به طور همزمان انجام مي شود. قطعا هفته هاي پاياني رقابت هاي اين فصل ليگ حساسيت بالايي نسبت به دوره هاي پيشين خود دارد چرا كه در فاصله چهار هفته مانده به پايان بازي ها هنوز نيمي از تيم ها خطر سقوط به ليگ دسته يك را حس مي كنند. در حساس ترين بازي هاي اين هفته تراكتورسازي در تبريز ميزبان پيروزي خواهد بود و ذوب آهن هم در ورزشگاه آزادي به مصاف استقلال مي رود.
تيم پرحاشيه تراكتورسازي در اين فصل، اين هفته ميزبان حريفي از جنس خودش از حيث داشتن طرفداران پرشور است. پيروزي پس از تهران بيشترين هوادار را در تبريز دارد و هواداران تراكتورسازي هم جدا از تيم شان قرمزهاي پايتخت را بيش از ساير تيم هاي ليگ دوست دارد. تقابل اين دو تيم در تبريز قطعا مهمترين بازي هاي اين هفته است. تراكتورسازي با 42امتياز ششم است و تقريبا نه اميدي به كسب سهميه آسيايي داشته و نه خطر سقوط به ليگ دسته يك را حس مي كند.
پيروزي هم كه با شكست هفته اخير برابر سايپا آخرين اميدهايش براي قهرماني هم كمرنگ شد با 50امتياز و حضور در رتبه سوم قطعا به حفظ جايگاهش و يا حضور در رتبه اي بالاتر فكر مي كند. آنها در نيمه نهايي جام حذفي هم حضور دارند كه قهرماني در آن رقابت ها مي تواند جايگزيني براي عدم تصاحب ليگ امسال باشد. پيروزي با قهرماني احتمالي در جام حذفي يا كسب عنوان سومي در پايان ليگ مي تواند سهميه ليگ قهرمانان را بدست آورد.
تيم استيل آذين با حذف از مسابقات جام حذفي اكنون تنها از طريق مسابقات ليگ به دنبال كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا در فصل آينده است. اگر سپاهان و ذوب آهن را تيم هاي اول و دوم ليگ در پايان مسابقات بدانيم، استيل آذين براي كسب اين سهميه حداقل بايد رتبه سوم را بدست آورد كه اكنون فاصله دو پله اي با آن دارد. استيل آذين در حال حاضر با 48امتياز پنجم است و البته نسبت به استقلال و پرسپوليس تنها يك و دو امتياز اختلاف دارد. از طرفي ابومسلم كه تقريبا سقوطش به ليگ دسته يك قطعي شده و اميد زيادي به بقا در ليگ ندارد، شايد انگيزه چنداني برابر ميزبانش نداشته باشد. البته ابومسلم روي كاغذ هنوز اميدوار است اما جدل در هفته هاي پاياني قطعا براي هيچ تيمي آسان نيست.
ساير بازيهاي روز نخست هفته سي ويكم رقابتهاي ليگ برتر براي تيم هايي كه هنوز در منطقه خطر حضور دارند و سقوط به ليگ دسته اول همچنان آنها را تهديد مي كند از اهميت بالايي برخوردار است. برنامه كامل بازيهاي هفته سي ويكم به اين شرح است:
جمعه 27/1/89
¤استيل آذين- ابومسلم مشهد ساعت30/16- (ورزشگاه اكباتان تهران)
داور: تورج حق وردي
¤پيكان قزوين- شاهين بوشهر ساعت17- (ورزشگاه شهيد رجايي قزوين)
داور: سعيد بخشي زاده
¤ملوان انزلي- استقلال اهواز ساعت17- (ورزشگاه تختي انزلي)
داور: عليرضا فغاني
¤فولاد خوزستان- پاس همدان ساعت17- (ورزشگاه تختي اهواز)
داور: مسعود مرادي
¤مقاومت سپاسي شيراز- صباي قم ساعت17- (ورزشگاه حافظيه شيراز)
داور: البرز حاجي پور
¤تراكتورسازي تبريز- پيروزي تهران ساعت17- (ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
داور: سعيد مظفري زاده
دوشنبه 30/1/89
¤سايپا كرج- مس كرمان ساعت30/17- (ورزشگاه انقلاب كرج)
داور: محمود رفيعي
¤سپاهان اصفهان- راه آهن شهرري ساعت30/17- (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور: محسن تركي
¤استقلال تهران- ذوب آهن اصفهان ساعت30/17- (ورزشگاه آزادي تهران)
¤داور: محسن قهرماني

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود استقلال به مرحله بعدي ليگ قهرمانان آسيا
تيم فوتبال استقلال تهران با برتري مقابل الاهلي عربستان جواز حضور در مرحله بعدي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را كسب كرد. ديدار تيم هاي استقلال و الاهلي عربستان روز گذشته ( چهارشنبه ) از ساعت 30:17 در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از 50 هزار تماشاگر آغاز شد. شاگردان صمد مرفاوي مسابقه را با تسلط بر توپ و ميدان آغاز كردند و توانستند در دقيقه 25 توسط مهدي سيد صالحي به گل برسند. در ادامه اين ديدار بازيكنان الاهلي عربستان براي تغيير نتيجه تلاش كردند و در دقيقه 36 با خطايي كه سياوش اكبرپور انجام داد صاحب ضربه پنالتي شدند كه اين ضربه را ويكتور به گل تبديل كرد. در ادامه بازي فرهاد مجيدي فرصت مناسبي را از دست داد اما در دقيقه 44 اميرحسين صادقي با ضربه سر گل دوم استقلال را به ثمر رساند.در نيمه دوم نيز توپي از خط دروازه ها عبور نكرد تا استقلال با اين پيروزي جمع امتيازات خود را به عدد 11 برساند و راهي مرحله بعدي مسابقات شود.
پنجمين حضور متوالي اينتر در فينال جام حذفي ايتاليا
تيم اينتر ميلان با برتري مقابل فيورنتينا به ديدار نهايي رقابت هاي جام حذفي فوتبال ايتاليا راه پيدا كرد. در اين ديدار كه در ورزشگاه آرتميو فرانكي برگزار شد، اينتر با تك گل دقيقه 57 ساموئل اتوئو مقابل ميزبان خود به برتري رسيد. اين پنجمين فينال متوالي اينتر ظرف شش سال گذشته است. اينتر در ديدار رفت هم با نتيجه يك بر صفر مقابل فيورنتينا به برتري رسيده بود.چهره ديگر فيناليست اين رقابت ها با برگزاري ديدار تيم هاي اودينزه- رم مشخص خواهد شد. رم در ديدار رفت با نتيجه 2 بر صفر مقابل اودينزه به پيروزي رسيده است. لاتزيو سال گذشته به عنوان قهرماني اين رقابت ها رسيده است.
انتقاد بوناچيچ از مديريت فوتبال ايران و توريست بودن بازيكنان مس!
سرمربي تيم فوتبال مس كرمان پس از شكست تيمش برابر الاهلي امارات بار ديگر ضمن انجام حركات غيرورزشي در نشست خبري از مديريت فوتبال ايران و بازيكنان تيمش به شدت انتقاد كرد و گفت: بازيكنان مس در اين ديدار توريست بودند!لوكابوناچيچ در نشست خبري پس از ديدار سه شنبه تيمش برابر الاهلي امارات در جمع خبرنگاران گفت: سطح اين مسابقه در سطح مسابقات آسيا نبود و از اين مسئله كه دو تيم در يك بازي مهم و رسمي عملكردي مانند يك بازي دوستانه داشتند بسيار ناراحت بودم.
سرمربي تيم مس ايران در ادامه صحبت هايش به انتقاد از مشكلات حاكم بر فوتبال ايران پرداخت و افزود: در تيم ما ناگهان يك بازيكن 4 ، 5 روز در تمرينات شركت نمي كند و وقتي من مي خواهم با او برخورد كنم مديران از بالا به من فشار مي آورند. تمام دلايل ناكامي تيم مس به خاطر ضعف بدني و ضعف فني بازيكنان اين تيم است زيرا آنها با آمادگي كامل در مسابقات به ميدان نمي روند. در اين هنگام خبرنگاري ايراني خطاب به لوكا گفت «قدرت فني شما براي همه مشخص است و همه اذعان دارند تيم مس برابر الاهلي بسيار خوب بازي كرد و دليل اين شكست اشتباهات بازيكنان بود نه مسائل فني اما صحيح نيست در اين جا كه نشست خبري پس از مسابقه است عليه مديريت و بازيكنان فوتبال ايران صحبت كنيم.»
لوكا پس از اين صحبت ها حركت زشت هميشگي اش را تكرار و خطاب به مسئول برگزاري نشست گفت: اينها كي هستند كه در اينجا حضور دارند؟ شما برويد در ايران و هرچه دوست داريد عليه من بنويسيد. همچنين در اين بين اين مربي به اماراتي ها هم گفت سطح فوتبال شما هم در همين حد است.
سرمربي تيم فوتبال مس در پايان در مورد دلايل شكست هاي اين تيم در بازي هاي خارج از خانه گفت: من به بازيكناني كه ميدان مي دهم و نفراتي كه تعويضي به ميدان مي فرستم نكاتي را مي گويم اما آنها از آمادگي بدني كاملي برخوردار نيستند و اين گونه در زمين بازي مي كنند كه نمي توانم از آنها راضي باشم. آنها در انجام كوچكترين برنامه هاي تاكتيكي هم ناتوانند و در اين بازي هم بيشتر يك توريست بودند تا فوتباليست.

 



ورزشكاران ايران با رژيم صهيونيستي روبرو نمي شوند سعيدلو: شوراي عالي ورزش راه افتاده است

رئيس سازمان تربيت بدني در خصوص درخواست نمايندگان مجلس مبني بر اينكه نظامنامه اي در رابطه با رقابت ورزشكاران ايران با ورزشكاران رژيم صهيونيستي تدوين شود، گفت: به طور قطع و يقين ورزشكاران ما با رژيم صهيونيستي روبه رو نمي شوند.
علي سعيدلو در خصوص روبرو شدن ورزشكاران ايراني با ورزشكاران رژيم صهيونيستي در رشته هاي ركوردي اظهار كرد: ما چنين مسئله اي نداريم كه اتفاق بيافتد. قطع و يقين چنين چيزي وجود ندارد. ورزش در حال گسترش است. نظامنامه تدوين شده بود ما آن را دقيق تر نوشتيم.
وي ادامه داد: اگر هم چنين چيزي وجود داشته حتما ورزشكار از آن آگاه نبوده و يا توطئه بوده است. چرا كه همه مي دانند ما رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم و هيچ اعتقاد قلبي براي روبرو شدن با ورزشكاران آنها نداريم.
سعيدلو در پاسخ به اين پرسش كه آيا سازمان تربيت بدني قصد ندارد شوراي عالي ورزش را پس از 4سال دوباره راه اندازي كند، تصريح كرد: شوراي عالي ورزش دوباره راه افتاده است. ما مي خواستيم خوراك آماده داشته باشيم.

 



مروري بر روز نخست هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا شرايط متفاوت سپاهان و مس

تيم فوتبال الهلال عربستان با وجود توقف در ديدار خانگي مقابل السد قطر جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا را بدست آورد.
با نتايجي كه در ديدارهاي روز نخست از هفته پنجم مسابقات ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا رقم خورد، تيم هاي الهلال عربستان،سوون سامسونگ بلووينگز و پوهانگ استيلرز كره جنوبي، گامبااوزاكا ژاپن و آدلايد يونايتد استراليا جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي اين رقابت ها را به دست آوردند.درگروه C تيم هاي پاختاكور ازبكستان و سپاهان ايران رده هاي اول و دوم جدول را در اختيار دارند و بالطبع از شانس بيشتري براي صعود به مرحله دوم مسابقات برخوردار هستند. سپاهان در هفته آخر از مرحله گروهي مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بايد برابر العين امارات صف آرايي كند، تيمي كه عصر روز سه شنبه با قبول شكست برابر پاختاكور ازبكستان شانس صعود به مرحله يك هشتم نهايي مسابقات را از دست داد.
مس كرمان با شكست در ديدار برابر الاهلي امارات، فرصت صعود به رده دوم گروه D را از دست داد و در عين حال اين شانس را به تيم اماراتي داد تا اميدوارانه در هفته آخر براي راهيابي به مرحله دوم مسابقات تلاش كند. اين در حاليست كه تيم السد در خانه الهلال به نتيجه تساوي بدون گل دست يافت و جايگاه خود را در رده دوم گروه استحكام بخشيد.
با نتايجي كه در ديدارهاي روز سه شنبه رقم خورد، تيم مس كرمان در هفته ششم و پاياني از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا بايد تيم الهلال را در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان شكست دهد و اميدوار باشد كه تيم السد در ورزشگاه خانگي خود مقابل الاهلي امارات امتياز از دست بدهد.
- نتايج ديدارهاي روز نخست از هفته پنجم مسابقات ليگ قهرمانان آسيا به شرح زير است:
گروه C:
¤ پاختاكور ازبكستان 3- العين امارات 2
¤ سپاهان ايران يك- الشباب عربستان صفر
گل: احمد جمشيديان (8)
جدول رده بندي: 1-پاختاكور ازبكستان 9 امتياز، 2-سپاهان ايران 8امتياز، 3-الشباب عربستان 7 امتياز، 4-العين امارات 4امتياز
گروه D:
¤ الاهلي امارات 2- مس كرمان يك
گل ها: فرزاد حسين خاني (30-گل به خودي) و احمد خليل (84-پنالتي) براي الاهلي- مهدي رجب زاده(76) براي مس كرمان
¤ الهلال عربستان صفر- السد قطر صفر
جدول رده بندي: 1-الهلال عربستان11 امتياز، 2-السد قطر 7امتياز، 3-مس كرمان 6امتياز، 4-الاهلي امارات 4امتياز
گروه G
¤ گامبااوزاكا ژاپن 2- سامسونگ كره جنوبي يك
¤ آرمدفورس سنگاپور 2- هينان چين يك
جدول رده بندي: 1-گامبااوزاكا ژاپن 11امتياز، 2-سوون سامسونگ كره جنوبي 10امتياز، 3-آرمدفورس سنگاپور 4امتياز، 4-هينان چين 2امتياز
گروهH
¤ پوهانگ استيلرز كره جنوبي صفر- آدلايديونايتد استراليا صفر
¤ شاندونگ چين 2- هيروشيما ژاپن 3
جدول رده بندي: 1-آدلايديونايتد استراليا 10امتياز، 2-پوهانگ استيلرز كره جنوبي 10 امتياز، 3-هيروشيما ژاپن6امتياز، 4-شاندونگ ليوننگ چين 3امتياز

 



خواندني از ورزش ايران

¤ كشورهاي مصر، تايلند، اردن و كره جنوبي با ارسال نامه هايي به فدراسيون كشتي از ايران درخواست مربي كردند. مهدي شيرگير رئيس كميته مربيان ضمن اعلام اين خبر گفت: كشور تايلند هم با ارسال نامه اي به فدراسيون كشتي خواستار حضور يك مربي كشتي آزاد و يك مربي كشتي فرنگي براي برگزاري يكدوره كلاس بازآموزي براي مربيان اين كشور شده است كه فدراسيون كشتي پس از بررسي، شرايط را اعلام مي كند و منتظر پاسخ تايلندي ها خواهد ماند.جوان بودن، آشنايي نسبي به زبان انگليسي و آشنايي با علم روز و قهرمان ملي بودن از شرايط اعلام شده فدراسيون هاي كشتي مصر، تايلند، اردن و كره جنوبي براي دريافت مربي از ايران است.
¤ داوود مولايي رئيس هيئت واليبال استان تهران از سمت خود استعفا كرد. رئيس هيئت واليبال استان تهران پس از استعفاي ناگهاني خود گفت: با توجه به اينكه 25 درصد جمعيت كل كشور در استان تهران مستقر است، بودجه و امكاناتي كه از طرف فدراسيون داده شده جوابگوي اين حجم از جمعيت نيست.
¤ براساس تصميم جديد مصطفي كريمي رئيس فدراسيون دووميداني عليرضا رضايي به عنوان دبير جديد فدراسيون دووميداني منصوب شد.

 



آغاز رقابت هاي بسكتبال اميدهاي ايران

رئيس كميته برگزاري مسابقات فدراسيون بسكتبال از آغاز برگزاري مجدد مسابقات قهرماني اميدهاي كشور از ارديبهشت ماه امسال خبر داد.
حسن نوربخش، دراين رابطه اظهار كرد: تيم هاي شركت كننده دراين رقابت ها تا آخر فروردين ماه فرصت دارند مدارك خود را به فدراسيون ارسال كنند. مسابقات با حضور 33 تيم برگزار مي شود. 30 استان كشور به همراه كيش، توابع تهران و كرج در رقابت هاي قهرماني اميدهاي كشور شركت مي كنند.
رئيس كميته برگزاري مسابقات افزود: اين 33 تيم، در 6 گروه تقسيم بندي شده اند و در قالب 3گروه 5تيمي و 3گروه 6تيمي با يكديگر به رقابت خواهند پرداخت.
نوربخش تصريح كرد: چون دراستان ها با مشكلات كمبود خوابگاه مواجه هستيم از استان ها خواسته ايم بين تاريخ 10 تا 25 ارديبهشت، 5روز را براي برگزاري مسابقات تعيين كنند.
رئيس كميته برگزاري مسابقات عنوان كرد: دور مقدماتي مسابقات قهرماني اميدها تا آخر ارديبهشت به پايان مي رسد و دور نهايي براي تعيين تيم هاي برتر از مردادماه آغاز مي شود.

 



اختلاف كميته ملي المپيك و سازمان تربيت بدني بالا گرفت

با حضور ماموران حراست سازمان تربيت بدني در آكادمي و كميته ملي المپيك درگيري بين اين افراد و حراست كميته ملي المپيك بالا گرفت.
به گزارش ايسنا درپي بروز اختلاف بين سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك سه شنبه با كنترل ورود و خروج افراد به آكادمي و كميته ملي المپيك توسط ماموران حراست سازمان تربيت بدني اين اختلاف بالا گرفت.
اين حواشي درحالي به وجود آمد كه مسئولان كميته ملي المپيك به ماموران حراست سازمان تربيت بدني تذكر دادند كه از كميته ملي المپيك بيرون بروند.
درحالي كه مديركل حراست سازمان تربيت بدني عقيده داشت «از گذشته حراست كميته ملي المپيك و آكادمي ملي المپيك زيرنظر حراست مركزي سازمان تربيت بدني است و بنابراين اضافه شدن چند نفر براي كنترل ورود و خروج افراد به كميته ملي المپيك چيز جديدي نيست.»
درگيري هاي لفظي و اختلافات بين مسئولان حراست سازمان و كميته ملي المپيك وجود داشت تا اين كه درحوالي ساعت 9 شب كار به درگيري فيزيكي و ضرب و جرح بين ماموران حراست دو نهاد كشيد.مسئولان حراست سازمان تربيت بدني از صبح ديروز نيز در كميته ملي المپيك و آكادمي ملي حضور يافته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14