(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 فروردين 1389- شماره 19620
 

قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
قانون مبارزه با موادمخدر در انتظار تصويب مجمع تشخيص مصلحت است
رئيس پليس پيشگيري ناجااعلام كرد تجهيز نقاط جرم خيز كشور به 400 دوربين
در محور ازنا به اراك انحراف به چپ پيكان 5 كشته بر جاي گذاشت
راه اندازي ستاد اعزام دانش آموزان به عتبات عاليات
در ماهشهر شرور مسلح به دار مجازات آويخته شد
اعتراض ايثارگران به تاخير در برخورد با شبكه هاي جعلي حمايتي
آتش سوزي دو پژو 405
دستگيري سارق73 موتورسيكلت در چهارمحال و بختياري
مالباختگان، سرشاخه يك شركت هرمي را گروگان گرفتند
اعدام 3 متجاوز به عنف در بابلسر
حوادث كوتاه از كشور
فجايع سلاح هاي شيميايي و هسته اي را به نمايش مي گذارند
با اعتراض مردم انجام شد لغو نمايشگاه سگ هاي تزئيني در قزوين
رژه 54 اتوبوس در مسابقه رالي تهران
صيد فيل ماهي 190كيلوگرمي در كلاچاي
زمين لرزه سي سخت را لرزاند



قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر:
قانون مبارزه با موادمخدر در انتظار تصويب مجمع تشخيص مصلحت است

قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: هنوز قانون مبارزه با مواد مخدر در مجمع تشخيص مصلحت به تصويب نرسيده است.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر طاها طاهري در ديدار با نايب رئيس و برخي از اعضاي كميسيون اجتماعي مجلس در سال جديد گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر عامل بازدارنده جرايم موادمخدر است كه اگر به موقع در اختيار عوامل اجرايي كشور قرار نگيرد، تاثيرات منفي و جدي را در اجتماع به بار خواهد آورد اما هنوز اين قانون در مجمع تشخيص مصلحت نظام به تصويب نرسيده است.
وي ادامه داد: تا قبل از سال 1385 مبارزه با مواد مخدر بر محور مقابله، ضربه و دستگيري بود اما از آن به بعد، استراتژي متوازني با توجه به سياست هاي كلي مقام معظم رهبري اتخاذ شد كه ضمن برخورد و مقابله با عاملان مواد مخدر به كاهش تقاضاي مواد مخدر نيز توجه شود.
طاهري با اشاره به اينكه در سال گذشته، 1000 تن مواد مخدر توسط نيروهاي بخش مقابله در سطح كشور كشف شده است، ادامه داد: متأسفانه قانون مشخصي براي برخورد با حاملان و قاچاقچيان شيشه و آمفتامين ها وجود ندارد، اصلاحيه قانون برخورد با قاچاقچيان، توليدكنندگان و مصرف كنندگان مواد صناعي تهيه و به مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه شده است ولي هنوز اين قانون در مجمع تصويب نشده است، مسئولان توجه كنند كه اين قانون مرتبط با امنيت ملي كشور و عامل بازدارنده است.

 



رئيس پليس پيشگيري ناجااعلام كرد تجهيز نقاط جرم خيز كشور به 400 دوربين

رئيس پليس پيشگيري ناجا از تجهيز نقاط جرم خيز كشور با نصب 400 دوربين خبر داد.
به گزارش خبرگزاريها سردار بهرام نوروزي در رابطه با نصب دوربين در مناطق جرم خيز كشور اظهار داشت: اين دوربين ها در مناطقي كه احتمال وقوع جرم در آن ها وجود دارد مانند بازار و راسته طلافروشي ها و غيره نصب مي شود كه بنا بود 400 دوربين در نقاط جرم خيز كشور نصب شود كه برخي از اين دوربين ها به بهره برداري رسيده است و مابقي هم به زودي به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به اينكه سيستم جامع پلير تاكنون 90درصد عملياتي شده است افزود: تاپايان سال اين سيستم به صورت كامل راه اندازي خواهد شد كه براساس آن هرگونه اتفاق، بازجويي و غيره در كلانتري ها صورت گيرد، به صورت آنلاين در مركز قابل مشاهده خواهد بود.
رئيس پليس پيشگيري ناجا در ادامه با اشاره به آمار عملكرد پليس پيشگيري ناجا در سال گذشته، با بيان اين كه يك چهارم كشفيات مواد مخدر و قاچاق در كشور در حوزه ايست و بازرسي صورت مي گيرد، گفت: در سال 88، 37 ميليون تماس مردمي با مركز فوريت هاي پليسي «110» گرفته شد كه از اين تعداد 14 ميليون تماس مربوط به پاسخگويي به سوالات مردم و 11 ميليون نيز به عمليات پليسي منجر شد.
وي خاطرنشان كرد: همچنين 17 ميليون خدمات قضايي در سراسر كلانتري هاي كشور انجام كه در اين راستا دو ميليون و 400 هزار پرونده تشكيل شد و 10درصد از اين پرونده ها به مركز مشاوره ارجاع داده شده اند، اين در حاليست كه از اين ميزان 298 هزار نفر به مشاوره فرستاده شدند و 155 هزار پرونده هم به سازش كشيده شد.
وي خاطرنشان كرد: طي سال گذشته 47 ميليون خدمت از طريق پليس راه آهن و پليس فرودگاه ها به مردم ارائه شد كه در اين راستا ميزان كشفيات مواد مخدر در فرودگاه هاي كشور افزايش 298درصدي را نشان مي دهد.
رئيس پليس پيشگيري ناجا تصريح كرد: همچنين ميزان كشفيات مواد مخدر از طريق پليس راه آهن نيز 117درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال 87 داشته است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ميزان نارضايتي مردم از كلانتري ها، اظهار داشت: ميزان رضايتمندي مردم از كلانتري ها در ايام تعطيلات نوروز بسيار بالا بود، همچنين پليس توقع دارد كه زمان حضور ماموران در سر صحنه حوادث هشت تا 10 دقيقه باشد، اما با توجه به برخي از خيابان ها به خصوص در تهران اين موضوع عملياتي نيست كه در اين راستا 500 ايستگاه سيار پليس براي تسريع در خدمات رساني به مردم در سراسر كشور پيش بيني شده كه تاكنون 250 ايستگاه راه اندازي شده است.
سردار نوروزي با اشاره به كنترل رفتار پرسنل كلانتري ها با دوربين هاي مدار بسته گفت: تمامي كلانتري ها در تهران، مجهز به دوربين مدار بسته هستند و رفتار پرسنل آنان از سوي سركلانترها و فرماندهي تهران بزرگ قابل مشاهده خواهد بود.
وي درخصوص استانداردسازي رفتار سازماني براي كاركنان پليس گفت: اين طرح در 9 استان اجرا شده و در بقيه استانها نيز به اجرا در خواهد آمد.
سردار نوروزي درباره به كار نگرفتن سربازان در كلانتري ها گفت: در پي جايگزيني نيروهاي كادر به جاي سربازان در كلانتري ها هستيم، اما پاسخگويي به 20 ميليون خدمات پليس در يك سال، بدون استفاده از سربازان امكان پذير نبود.

 



در محور ازنا به اراك انحراف به چپ پيكان 5 كشته بر جاي گذاشت

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
انحراف به چپ پيكان سواري 5 كشته و دو نفر مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس لرستان برخورد يك دستگاه پيكان سواري با كاميون ده چرخ در محور ازنا به اراك منجر به كشته و مجروح شدن 7 نفر شد.
در اين حادثه 5 سرنشين پيكان از جمله راننده آن در دم فوت كرده و دو تن ديگر نيز مجروح شدند.
كارشناس پليس علت حادثه را انحراف به چپ پيكان اعلام كرد.

 



معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش خبر داد
راه اندازي ستاد اعزام دانش آموزان به عتبات عاليات

سرويس اجتماعي:
معاون پرورشي و تربيت بدني آموزش و پرورش از راه اندازي ستاد اعزام دانش آموزان به عتبات عاليات در آينده نزديك خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان علي اصغر يزداني در گردهمايي مديران استاني سازمان دانش آموزي كه در باشگاه فرهنگيان برگزار شد افزود: اعزام حج عمره دختران دانش آموز در حال پيگيري است. وي در ارتباط با سفرهاي دانش آموزي به عتبات عاليات اظهار داشت: اگر مشكل اعزام دانش آموزان به عمره مفرده رفع نشود سفر به عتبات عاليات را براي آنها راه اندازي مي كنيم.
گفتني است داود روستايي قائم مقام سازمان دانش آموزي نيز از تاييد نهايي اعضاي شوراي برنامه ريزي سازمان دانش آموزي توسط وزير آموزش و پرورش خبر داد.

 



در ماهشهر شرور مسلح به دار مجازات آويخته شد

يك سارق و شرور مسلح كه داراي سوابق متعدد شرارت، سرقت منزل، خودرو و موتورسيكلت بود در ماهشهر به دار مجازات آويخته شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، از ماهشهر، دادستان عمومي انقلاب اين شهرستان در حاشيه اجراي حكم مجازات اين سارق مسلح اظهار داشت: فردي كه به دار مجازات آويخته شد عدنان آلبوعلي نام داشت و داراي سوابق متعدد سرقت منزل، خودرو و موتورسيكلت در شهرستان هاي شادگان، بندرامام و رامشير بود.
رضا ابوالحسني ادامه داد: جرمي كه منجر به صدور حكم اعدام براي اين فرد شد اقدام به سرقت مسلحانه بود كه در جاده ترانزيتي بندر امام مرتكب شده بود.
وي تصريح كرد: اين فرد با همدستي سه تن ديگر در جاده ترانزيتي بندر امام با استفاده از سلاح گرم و انواع سلاح سرد اقدام به متوقف كردن كاميون هاي حامل بار مي كرد و پس از بستن دست و پاي راننده، كاميون حامل بار را به سرقت مي برد.
دادستان ماهشهر افزود: اقدامات اعضاي اين باند سبب ايجاد ناامني و رعب و وحشت در محور مذكور شده بود كه با تلاش دستگاه قضايي و نيرو هاي انتظامي و امنيتي متهم اصلي كه به مجازات اعمال خود رسيد در سال 1383 دستگير شد و بار ديگر امنيت لازم در محور ذكر شده برقرار شد.
وي درباره علت تاخير اجراي حكم اعدام وي گفت: حكم مجازات عدنان آلبوعلي از مدت ها پيش قطعي شده بود اما بنا به دلايلي اجرا نمي شد كه با پيگيري هاي رئيس كل دادگستري استان خوزستان، مجوز اجراي اين حكم از رئيس قوه قضائيه اخذ شد.

 



اعتراض ايثارگران به تاخير در برخورد با شبكه هاي جعلي حمايتي

قائم شهر - خبرنگار كيهان:
تعلل و تاخير در شناسايي و برخورد با اقدام غير قانوني شبكه هاي جعلي حمايت از ايثارگران نگراني مردم را به دنبال داشت.
به دنبال غيرقانوني اعلام شدن ارسال فرم هاي ايثارگران نزاجا در رسانه ملي، ادارات پست برخي شهرستان هاي استان مازندران از جمله قائم شهر از صبح ديروز (چهارشنبه) از قبول ارسال اين گونه بسته هاي حاوي فرم ايثارگران به مقصد سازمان امور ايثارگران نزاجا در تهران خودداري كرده اند.
اين فرم ها در آغاز از شهرستان بابل و با مراجعات گسترده مردم به اداره پست اين شهر به سازمان امور ايثارگران نزاجا ارسال مي شد كه بتدريج به شهرهاي همجوار چون آمل، قائم شهر و ساري گسترش يافت.
در اين فرم ها به ايثارگراني كه خدمت سربازي را تا سال 1370 در مناطق جنگي گذرانده اند وعده داده شده بود كه با ارسال پستي فرم مربوطه علاوه بر دريافت 2 ميليون تومان وجه نقد يك فرزند آنها نيز از خدمت سربازي معاف خواهد شد.
چندتن از خانواده هاي ايثارگران در گفتگو با كيهان با ابراز نگراني از اين اقدام غيرقانوني آن را نوعي اهانت به قشر ايثارگران و ايجاد بدبيني افراد جامعه به اين قشر دانستند.

 



آتش سوزي دو پژو 405

نايين - خبرنگار كيهان:
خودرو پژو 405 در نايين پس از سوخت گيري گاز سي ان جي آتش گرفت.
حسن بهشتي فر شهردار نايين با اعلام اين خبر گفت: اين خودرو بعد از سوخت گيري در بيرون از جايگاه بر اثر نشتي گاز در صندوق خودرو آتش گرفت كه 60 درصد وسيله نقليه سوخت . وي افزود: با تلاش ماموران آتش نشاني از سوختن كامل خودرو جلوگيري شد. علت حادثه تحت بررسي است و تلفات جاني نداشت.
به گفته مالك خودرو اين وسيله نقليه چندي پيش گازسوز شده بود و در اثر اين حادثه 20 ميليون ريال خسارت به خودرو وارد شد.
همچنين خودروي پژو 405 ديگري در ماهنشان زنجان دچار حريق شد.به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان زنجان مأموران كلانتري 11 شهرستان ماهنشان از يك مورد آتش سوزي خودرو در روستاي ايلي بلاغ مطلع و به محل اعزام شدند.اين خودرو بنابه دلايل نامعلوم در حياط منزل دچار حريق شد و كاملاً در آتش سوخت.

 



دستگيري سارق73 موتورسيكلت در چهارمحال و بختياري

شهركرد- خبرنگار كيهان:
يك سارق در استان چهارمحال و بختياري به 73 فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كرد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان چهارمحال وبختياري با اعلام مطلب فوق گفت: اين سارق با سوءاستفاده از سهل انگاري مالباختگان كه موتورسيكلت هاي خود را در جلوي درب منازل و يا محل هاي كار رها كرده بودند و يا موتورسيكلت هايي كه دور از چشم مردم در نقاط كور پارك مي شده، با شكستن قفل فرمان آن ها اقدام به سرقت كرده و به لحاظ اينكه مال خرها از قبل مشخص بودند پس از فك پلاك در يكي از روستاهاي استان به قيمت ناچيزي موتورهاي سرقتي را مي فروخت.
سرهنگ پاسدار محمدرضا رمضاني ادامه داد: با همكاري پليس آگاهي، فرماندهي انتظامي شهرستان كيار 3 نفر از مال خرها شناسايي و دستگير شدند و در بازرسي از منزل متهمان مقادير قابل توجهي اقلام مسروقه اوراق شده موتورسيكلت، كشف و ضبط شد.

 



مالباختگان، سرشاخه يك شركت هرمي را گروگان گرفتند

7 نفر از اعضاي يك شركت هرمي براي وصول مطالباتشان سرشاخه خود را گروگان گرفتند.
به گزارش فارس اعضاي يك شركت هرمي كه مدعي بودند پس از گذشت مدتي از آنجايي كه اين شركت به وعده هاي خود عمل نكرد و اسناد و مدارك قابل استنادي از مدير اين شركت در اختيار نداشتيم تصميم گرفتيم تا پس از پيدا كردن سرشاخه اين شركت، مبالغ سرمايه گذاري شده خود را مستقيماً از وي پس بگيريم.
لذا ساعت 24 شب حادثه در بزرگراه شهيد باقري و در مسير بازگشت سرشاخه اين شركت به خانه وي را گروگان گرفتيم.
سرشاخه اين شركت هرمي در بيان ماجرا به پليس گفت: افراد گروگان گير با تهديد و ضرب و شتم مرا مجبور كردند تا با منزلم تماس گرفته و از همسرم درخواست پول كنم و مالكيت خودرو را نيز به آنها انتقال دهم، همچنين مرا مجبور كردند مبلغي نزديك به 15 ميليون توماني كه در يكي از حساب هاي عابربانكم وجود داشت را هم به يكي از كارت هاي اين افراد منتقل كنم.
وي افزود: در داخل كيف شخصي ام هم يك دسته چك با 6 فقره چك و يك فقره چك به ارزش 100 ميليون تومان وجود داشت كه با تهديد مرا مجبور كردند تا هر كدام از 5 فقره چك را هم به مبلغ 60 ميليون تومان امضا كرده و به آنها بدهم.
آدم رباها به همين مقدار راضي نشدند و قرار شد تا با انتقال من به تهران و به منزلم، در زماني كه اعضاي خانواده در منزل حضور ندارند نسبت به انتقال يك سري اسناد و مدارك مالكيت به آنها و همچنين پرداخت پول نقد بيشتر اقدام كنم، براي همين مرا با خود به تهران و به منزلم بردند كه در آنجا، لحظاتي پس از ورود به منزل آدم رباها دستگير شدند.
از آدم رباها پس از دستگيري، 2 قبضه قمه و يك قبضه چاقو به دست آمد كه در بازرسي از يكي از متهمان، 5 فقره از چك هاي متعلق به فرد گروگان نيز در داخل جيب وي كشف شد.
در حالي كه آثار كبودي و ضرب و شتم بر روي بدن و دست و پاي گروگان مشهود بود، گروگان گيران در اظهارات اوليه، كار خود را آدم ربايي ندانستند و عنوان كردند: گروگان در شب حادثه و در اتوبان خودش اين افراد را ديده و با بوق و چراغ اين افراد را متوجه خودش كرده است.
گروگان گيران انگيزه خود را از اين كار بازگرداندن سرمايه عنوان كردند كه در اختيار يك شركت هرمي تحت عنوان خليج قرار داده بودند و گفتند: در سال گذشته مبالغي را در اين شركت سرمايه گذاري كرده بوديم كه در اغلب جلسات شاكي به عنوان يكي از سرشاخه ها براي افزايش زيرمجموعه و عضوگيري براي ما سخنراني كرده و به ما آموزش مي داد.

 



اعدام 3 متجاوز به عنف در بابلسر

ساري- خبرنگار كيهان:
3 مجرم در بابلسر به جرم تجاوز به عنف، آدم ربايي و اعمال منافي عفت در ملأعام به دار مجازات آويخته شدند.
اين متهمان كه 24 ، 25 و 30 سال داشتند در سال گذشته به اتهام تجاوز به عنف، آدم ربايي، اغفال زنان و دختران و اعمال منافي عفت دستگير و محاكمه شده اند.حكم اعدام اين افراد كه از سوي دادگاه كيفري مازندران صادر و توسط ديوانعالي كشور تائيد شد، با حضور دادستان، فرمانده انتظامي و عوامل اجرايي و شمار زيادي از مردم بابلسر در ميدان بسيج اين شهر به مرحله اجرا درآمد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري مادر و دختر قاچاقچي
اروميه- ايرنا: يك مادر و دختر به خاطر حمل و قاچاق مواد مخدر در ايواغلي خوي دستگير شدند.اين مادر و دختر، مواد مخدر از نوع كراك را در كمربند خود جاسازي كرده و به مقصد استانبول تركيه حمل مي كردند كه دستگير شدند.دستگيرشدگان به همكاري يك فرد ديگر در جريان اين قاچاق اعتراف كرده اند.فرد همكار با اين مادر و دختر نيز توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر استان گلستان به دام پليس افتاد. از اين افراد دو كيلو و 500 گرم كراك كشف شد.
معدوم سازي شير غيربهداشتي
بناب- خبرنگار كيهان: مقدار 3500 كيلوگرم شير خام غيربهداشتي و حاوي مواد افزودني غيرمجاز در بناب كشف و معدوم شد. اين مواد لبني غيربهداشتي از مراكز جمع آوري شير در اين شهرستان به دست آمد و با حضور نماينده دادستان معدوم شد.
واژگوني تريلر به دره
اردبيل- خبرگزاري فارس:يك دستگاه تريلر حامل خودروي وانت كه از اروميه به سمت شمال كشور در حركت بود با خروج از جاده واژگون شده و در دره سقوط كرد.در اين حادثه راننده تريلر به شدت مصدوم و به شش دستگاه خودروي وانت اين تريلر خسارت زيادي وارد شد.
كشف سيگار قاچاق
¤ پليس آگاهي اردبيل 57 هزار و 200 نخ انواع سيگار خارجي قاچاق كشف كرد.به دنبال دريافت گزارش مردمي اين ميزان سيگار از يك باب منزل مسكوني در شهرك آزادي اردبيل كشف شد.
دستگيري حفاران غيرمجاز
¤ دو نفر حفار غيرمجاز آثار فرهنگي در مشكين شهر اردبيل دستگير شدند.اين افراد اقدام به حفاري غيرمجاز در محوطه باستاني و ثبت شده كول تپه روستاي گوده گهريز مشكين شهر و سرقت بخشي از آثار اين محوطه كرده بودند. اشياي مسروقه توسط اين سارقان در داخل باغ متعلق به آنها در زير خاك پنهان شده بود.
قاتلان فراري در دام پليس
دو قاتل فراري كه قصد خروج غيرمجاز از كشور را داشتند در شهرستان مرزي پارس آباد دستگير شدند. دستگيرشدگان به اتهام قتل عمد از سوي دادگستري ورامين تحت تعقيب بودند كه از طريق مرز پارس آباد قصد خروج غيرقانوني از كشور را داشتند. از متهمان آلات و ادوات استعمال مواد مخدر كشف شد.
دستگيري شرور سابقه دار
يك شرور سابقه دار در شهرستان آق قلا دستگير شد. نامبرده متهم است با آزار و اذيت كسبه و دستفروشان، اموال آنها را با همدستي متهمان ديگري به سرقت برده است. اين متهم كه مهدي نام دارد با همدستي شرور ديگري مبادرت به سرقت مقرون به آزار افراد مي كرده است. شيوه عمل متهمان بدين گونه بوده كه به وسيله موتورسيكلت و با سر و صورت پوشيده با تهديد چاقو و ايراد جرح مبادرت به انجام بزه مي كردند.
انهدام كارگاه توليد تجهيزات ماهواره
تبريز- خبرگزاري فارس: كارگاه توليد تجهيزات ماهواره اي در تبريز كشف شد.در بازرسي از داخل كارگاه، تعداد يك هزار و 125 عدد ديش بشقاب ماهواره اي، 200 عدد پايه فلزي، يك هزار عدد ميله رابط يك هزار و 456 دستگاه دينام خارجي كولر و 163 دستگاه پمپ با مارك خارجي كشف شد.در اين ارتباط دو نفر به هويت هاي «ح-ر» و «م- الف» دستگير شدند.
اعتياد منجر به مرگ
¤ در يكي از محلات تبريز پدري كه قصد تاديب و جلوگيري از اعتياد پسرش به مواد مخدر را داشت با يك شأ آهني ضربه اي به سر وي وارد آورده و او را به قتل رساند.
متهم در تحقيقات مقدماتي به جرم خود اعتراف و اعلام كرد كه پسرم مدتي بود كه مواد مخدر مصرف مي كرد و با وجود مخالفت شديد خانواده، وي روز به روز بر ميزان مصرف مواد مي افزود تا اين كه روز حادثه من وي را در خانه محبوس كردم تا شايد با اين كار خود بتوانم از شدت اعتياد وي به مواد مخدر جلوگيري كنم اما چون او با عمل من مخالف بود و سعي در فرار از منزل را داشت مجبور شدم با وي درگير شوم كه در اين حين به دليل عصبانيت و عدم توانايي در كنترل رفتار خويش با يك شأ تيز آهني ضربه محكمي به سر وي وارد كردم كه با توجه به شدت ضربه و ضعف جسماني، وي در دم فوت كرد.

 



در قالب برگزاري نمايشگاه مشترك ايران و ژاپن
فجايع سلاح هاي شيميايي و هسته اي را به نمايش مي گذارند

نمايشگاه پيامدهاي كاربرد سلاح هاي شيميايي در ايران و سلاح هاي هسته اي عليه ژاپن همزمان با برگزاري كنفرانس خلع سلاح شيميايي و اشاعه آن با حضور نمايندگان 60 كشور جهان در تهران برگزار مي شود.
معاون پژوهشي و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام اين خبر گفت: در اين نمايشگاه ها كه 28 و 29 فروردين داير خواهد بود، بخشي از پيامدهاي كاربردسلاح كشتار جمعي در قالب پوستر، عكس و فيلم مستند به نمايش گذاشته خواهد شد.
دكتر خامه يار با بيان اينكه بنياد شهيد تاكنون در كشورهاي ويتنام، بلژيك و هلند اقدام به برپايي اينگونه نمايشگاه ها كرده است، افزود: اين نمايشگاه ها مورد استقبال مخاطبان زيادي قرار گرفته است.
گفتني است، چاپ كتاب كاربرد سلاح هاي شيميايي عليه ايران به زبان انگليسي و توزيع آن بين سفارتخانه هاي جمهوري اسلامي ايران در ديگر كشورها، ساخت فيلم ضيافت شوكران، توليد 15 برنامه مستند از كاربرد سلاح هاي شيميايي عليه ايران، توليد برنامه 13 دقيقه اي با زيرنويس انگليسي با محوريت دختربچه سردشتي بنام «چيمن» از ديگر اقدامات انجام شده توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص اطلاع رساني از پيامدهاي كاربردهاي سلاح هاي شيميايي و بيان مظلوميت هاي مصدومان شيميايي عليه ايران است.

 



با اعتراض مردم انجام شد لغو نمايشگاه سگ هاي تزئيني در قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
در پي اعتراضات خانواده شهدا و جمعي از مردم استان قزوين نسبت به برگزاري نمايشگاه سگ هاي تزئيني، از برگزاري اين نمايشگاه جلوگيري شد.
نمايشگاه سگ هاي تزئيني كه قرار بود طي روزهاي آينده در پارك فدك قزوين برپا شود با اعتراضات ائمه جمعه و جماعات استان، خانواده شهدا و مردم استان روبه رو شد و نسبت به ضرورت و توجيه برپايي چنين نمايشگاهي از مقامات مسئول سوال كرده و خواستار توضيح مسئولان شدند.
متولي نمايشگاه مذكور كه توسط بخش خصوصي برگزار مي شود، از فرمانداري قزوين مجوز دريافت كرده بود.
گفتني است در پارك فدك قزوين پيكر مطهر 7 شهيد گمنام آرميده است و همين موضوع علت اصلي اعتراض خانواده شهدا و مردم نسبت به اين اقدام بود.

 



رژه 54 اتوبوس در مسابقه رالي تهران

54 دستگاه اتوبوس شهري كه براي نخستين بار در رالي پنج استان كشور حضور داشتند، ديروز در سطح شهر تهران به صورت نمادين حركت كردند.
به گزارش ايرنا، اين اتوبوس ها از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در سطح بزرگراه ها و خطوط ويژه اتوبوسراني و تندرو رژه رفتند تا موجب اختلال حركت خودروها در معابر و ترافيك نشوند.
حسين بيژني رئيس كميته ستاد برگزاري مسابقات رالي اتوبوس هاي شهر تهران گفت: اين اتوبوس ها به گروه هاي 5 تا 10 تايي تقسيم شدند و در همه مناطق تهران به صورت نمادين حركت كردند.
وي هدف از اين اقدام را ترغيب شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومي به ويژه اتوبوس بيان كرد.
گفتني است در مراسم اختتاميه مسابقه رالي اتوبوس ها كه در هتل المپيك برگزار شد، از اتوبوس هاي منتخب تقدير به عمل آمد.
مسابقه رالي اتوبوس هاي شهري براي نخستين بار در جهان از بيستم تا بيست و پنجم فروردين ماه جاري در پنج استان گيلان، اردبيل، تبريز، زنجان و قزوين برگزار شد.

 



صيد فيل ماهي 190كيلوگرمي در كلاچاي

رئيس اداره شيلات رودسر از صيد يك فيل ماهي 190كيلوگرمي در بخش سواحل بخش كلاچاي اين شهرستان خبر داد.
به گزارش ايرنا «حسين ميرشكار» گفت: اين فيل ماهي به وزن 190كيلوگرم درپره صيادي شهيد رجايي كلاچاي توسط صيادان صيد شد، كه از آن حدود 57 كيلوگرم خاويار استحصال شده است.
وي اظهارداشت: در شهرستان رودسر 17تعاوني پره صيادي وجود دارد.شهرستان رودسر 40كيلومتر نوار ساحلي دارد.

 



زمين لرزه سي سخت را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي 4/4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) بامداد چهارشنبه حوالي «سي سخت» در استان كهكيلويه و بويراحمد در جنوب غرب ايران را لرزاند.
به گزارش ايرنا شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه را در ساعت 2 و 28دقيقه و 4ثانيه بامداد ديروز ثبت كردند.
اين زمين لرزه در مختصات عرض شمالي 73/30 درجه و طول شرقي 40/51 درجه رخ داد. گزارشي از بروز خسارت دريافت نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14