(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 فروردين 1389- شماره 19620
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : تا پايان دولت دهم هيچ كس دغدغه مسكن نخواهد داشت
نامه اعتراض آميز خزاعي به شوراي امنيت: دولت اوباما تبديل به يك باج گير بين المللي شده است
راه پيروزي در جنگ نابرابر با شيطان
فرمانده نيروي دريايي منطقه سوم ارتش اعلام كرد گشت زني هفتمين ناوگروه رزمي در خليج عدن
معاون وزير اقتصاد خبر داد ساخت 15هزار واحد مسكوني توسط سرمايه گذاران خارجي
آيت الله نوري همداني: برخي به دشمن چراغ سبز نشان دادند
فتنه و نسخه عبور از آن در نگاه امام خميني - قسمت پاياني
معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي:سند جديد استراتژي هسته اي آمريكا از افتضاحات تاريخي اين كشور است



احمدي نژاد : تا پايان دولت دهم هيچ كس دغدغه مسكن نخواهد داشت

رئيس جمهور تاكيد كرد مسكن تا پايان دولت دهم از دغدغه هاي مردم خارج مي شود.
دكتر محمود احمدي نژاد در برنامه زنده تلويزيوني بدون حاشيه، با تاكيد بر ضرورت رفع دغدغه مسكن گفت: امسال سالي است كه توليد مسكن در طول يك سال از عدد يك ميليون عبور خواهد كرد.
وي افزود: پيش بيني شده است از امسال به گونه اي بخش مسكن كشور شتاب بگيرد كه تا پايان دولت دهم مسكن از دغدغه هاي مردم خارج شود.
رئيس جمهور دغدغه بخش وسيعي از مردم را موضوع مسكن دانست و گفت: در 3 سال گذشته تجربه خوبي داشتيم و در بخش مسكن روستايي اتفاق بزرگي افتاد كه 600 هزار مسكن تمام شد و 350 هزار مسكن نيز نيمه كاره است.
تاكيد دولت بر بخش اقتصاد
وي با بيان اينكه سياست اصلي دولت در بخش اقتصاد با گسترشي جديد و تاكيداتي در موارد خاص ادامه دارد، كنترل تورم را يكي از برنامه هاي مهم دولت برشمرد و افزود: بعد از بحران جهاني و مسائلي كه در بحث مسكن پيش آمد و فضاي مسكن دچار مشكلات شد، دولت وارد شد و الحمدلله كنترل كرد و مردم نيز همراهي كردند.
رئيس جمهور با تاكيد بر كاهش تورم تا حد ممكن ادامه داد: اگر منحني موجود را تا شهريور ادامه دهيم تورم به 7 درصد مي رسد و تا پايان سال نيز به كمتر از آن خواهد رسيد تا يك بار مردم عدد نزديك به صفر را تجربه كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه نبايد كشاورزي را از اقتصاد جدا كنيم عنوان كرد: ظرفيت هاي خوب و بهترين نيروها را داريم و در بعضي محصولات كشاورزي نيز جزو بهترين ها هستيم و مي توانيم به صادركننده بزرگ محصولات كشاورزي تبديل شويم.
طرح هدفمند كردن يارانه ها
احمدي نژاد در بخشي ديگر از سخنانش خاطرنشان كرد: هر برنامه اقتصادي كه تهيه شده، به دليل اينكه موتور اقتصاد كشور درست كار نمي كند، هدف آن محقق نشده و به بيراهه رفته است و با سرمايه عظيمي كه گذاشته شده نتايج دلخواه حاصل نشده است، بنابراين اين موتور بايد تنظيم شود و درست حركت كند.
وي لزوم اصلاح ساختارهاي اقتصاد را مورد تاكيد قرار داد و گفت: يكي از ساختارها هدفمند كردن يارانه ها است، چرا كه تا زماني كه توزيع يارانه ها به صورت فعلي باشد، ثروت ملي مي سوزد و اختلاف طبقاتي ايجاد مي شود و بهره وري نيز در پايين ترين حد قرار خواهد داشت.
احمدي نژاد ادامه داد: كل طرح تحول اقتصادي را دنبال مي كنيم كه در سال جاري اجرا شود، البته هدفمند كردن يارانه ها كه بخش مهم اين طرح است و 20 سال در قوانين مي آمد اما اجرا نمي شد، دولت مصمم به اجراي آن است، اما در دست انداز افتاد، در حالي كه اين قانون بايد خيلي روان اجرا شود، چرا كه همه مردم درگير مديريت اقتصادي خواهند شد و اين نكته كليدي طرح هدفمند كردن يارانه ها است.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خوشه بندي هاي طرح تحول اقتصادي و نقش مردم در اين قانون چگونه خواهد بود اظهار داشت: مردم نبايد نگران تورم باشند چرا كه عدد تورم نقشي نداشته بلكه قدرت خريد مردم است كه ايفاي نقش مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه قدرت خريد مردم مهم است، اظهار داشت: در اين طرح يك تغيير قيمت وجود دارد كه پيش بيني دولت آن است كه بيش از آن حدي كه قدرت قدري خريد مردم كاهش پيدا كند دولت بيش از آن در جيب مردم قرار خواهد داد و از مردم مي خواهد كه خود آن مقدار را مديريت كنند.
بايد به فكر آتيه فرزندانمان باشيم
احمدي نژاد در خصوص پرداخت يك ميليون تومان به نوزادان متولد 89 خاطرنشان كرد: نكته اصلي در اين كار ساخت آتيه است چرا كه جوانان ما بعد از 20 يا 25 سال، ازدواج، مسكن و شغل مي خواهند در حالي كه چيزي ندارند از همين رو بايد به فكر آتيه فرزندانمان باشيم.
رئيس جمهور يادآور شد: در اين طرح يك حسابي باز مي شود و كساني كه از اول فروردين ماه متولد شده اند به آنها اختصاص مي يابد و نمي شود از اين حساب برداشت كرد مگر در موارد اورژانسي كه آن هم البته شرايط خاص خود را دارد.
وي ادامه داد: خانواده ها نيز بايد ماهيانه به اين حساب پولي را واريز كنند كه بنده حداقل آن را 20 هزار تومان عنوان كردم هرچند خانواده هايي كه تحت پوشش نهادهاي حمايتي هستند را خود دولت پرداخت مي كند.
تنها شانس اوباما ايران است
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال مجري برنامه در خصوص جواب ايران به اوباما گفت: آمريكايي ها مي خواهند بر خاورميانه و به واسطه آن به دنيا مسلط شوند و اين كار با وجود ايران شدني نيست. از همين رو آقاي اوباما را آوردند تا چهره را عوض كنند هرچند وي مي توانست مفيد باشد اما فشار صهيونيست ها و وادادگي آقاي اوباما نگذاشت اين اتفاق بيفتد.
احمدي نژاد افزود: اين كشورها در مقابل ايران دو راه بيشتر ندارند كه يكي بداخلاقي است كه حاصل آن را شاهد هستيم و ديگر اين است كه ايران را بپذيرند و كنار ايران همكاري كنند كه فكر مي كنم اين بهتر است اما از آنجايي كه به قدري گروه هاي قدرت در آمريكا زياد است نمي توانند به يك تصميم درست برسند.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينكه اوباما براي نجات ملت خود چه كاري بايد انجام دهد، اظهار داشت: اوباما يك شانس بيشتر ندارد و آن هم ايران است. آقاي اوباما در فلسطين، عراق و افغانستان نمي تواند كاري بكند و در اقتصاد خود نيز با مشكل روبه رو بوده و توانايي انجام معجزه را ندارد از همين رو تنها جايي كه مي تواند كاري بكند ايران است كه مي تواند بگويد تغيير ايجاد كرده و با ايران شروع به همكاري كرده است.
احمدي نژاد يادآور شد: اين كه خيال كنند مي توانند به ايران آسيبي بزنند دوره اش تمام شده است و كسي توانايي آسيب زدن به ايران را ندارد البته نه اينكه ما دنبال دعوا هستيم، ما دنبال همكاري هستيم الان هم اگر بتوانيم راه حلي پيدا كنيم كه حقوق مان حفظ شود و بتوانيم همكاري كنيم، اين كار را خواهيم كرد.
چرا در برابر جنايات ريگي سكوت كرديد
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص نامه اخيرش به دبيركل سازمان ملل تصريح كرد: اين نامه چند بخش داشت و يكي در مورد جنايات ريگي بود. سازمان ملل و برخي از كشورها به نام تروريست پوست مردم را مي كنند از همين رو بنده در آن نامه به دبيركل سازمان ملل گفتم كه ريگي هم يك تروريست است پس چرا در مقابل جناياتش كه از ماهواره پخش مي شد، سكوت كرده ايد در حالي كه وقتي يك پليس راهنمايي و رانندگي در ايران با فرد متخلف برخورد تندي مي كند هرچند نبايد اينگونه باشد ولي شما قطعنامه صادر مي كنيد.
احمدي نژاد به اعترافات ريگي در حمايت ناتو، آمريكا و صهيونيست ها از وي اشاره و بيان كرد: در نامه به دبيركل سازمان ملل گفتم كه حقوق ملت ايران و قربانيان جنايات ريگي چه مي شود، شما دبيركل سازمان ملل هستيد و در قبال اين گونه مسائل مسئوليت داريد و بايد از حقوق ملت ها دفاع كنيد در حالي كه سكوت كرده ايد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بخش دوم نامه بنده مربوط به مبارزه ريشه اي با تروريسم بود، گفت: آمريكا به بهانه 11 سپتامبر به منطقه ما لشكركشي كرده و اين اتفاق موجب افزايش تروريسم در منطقه شد از همين رو رسما از دبيركل سازمان ملل خواستم با تعيين يك گروه حقيقت ياب مستقل مورد قبول ملت ها عوامل 11 سپتامبر را پيدا كنند و اگر در منطقه ما بود خود ملت ها مي دانند با آنها چه كنند در حالي كه بنده معتقدم آنها در منطقه ما نيستند.

 



نامه اعتراض آميز خزاعي به شوراي امنيت: دولت اوباما تبديل به يك باج گير بين المللي شده است

محمد خزاعي سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل با ارسال نامه اي به شوراي امنيت، تهديدات هسته اي آمريكا عليه كشورمان را باجگيري اتمي دانست.
خزاعي در متن اين نامه كه روز سه شنبه به عنوان سند رسمي شوراي امنيت نيز به ثبت رسيد با اشاره به اينكه دولت ايالات متحده در ششم آوريل 2010ميلادي (17فروردين 89) سند بررسي مواضع هسته اي خود معروف به ان .پي.آر را منتشر كرد نوشت: اين سند اساس راهبرد و سياست هسته اي ايالات متحده را تشكيل مي دهد و حاوي مطالب گوناگون از جمله اشارات و اتهامات بي پايه اي عليه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران است.
نماينده ايران در سازمان ملل در اين نامه تصريح كرد: در چارچوب انتشار سند مواضع هسته اي (ان.پي.آر) برخي مقامات عالي رتبه ايالات متحده از جمله رئيس جمهور و وزراي خارجه و دفاع آن كشور، براساس مفروضاتي كاملاً اشتباه، طي اظهاراتي علني و تلويحي تهديد كرده اند كه عليه جمهوري اسلامي ايران سلاح هسته اي بكار خواهند برد. براي نمونه وزير دفاع ايالات متحده در يك جلسه توجيه رسانه اي در تاريخ 6 آوريل 2010 ميلادي (17فروردين 1389) در محل وزارت دفاع آن كشور ادعا كرده است كه «سند بررسي مواضع هسته اي يك پيام قوي براي ايران دارد... چرا كه خواه در سياست اعلام شده سند يا در عناصر آن، ما به طور اساسي كشورهايي نظير ايران را مجزا مي سازيم... و اساساً هنگامي كه نوبت به كشورهايي از اين دست مي رسد همه گزينه ها روي ميز است.»
وي افزود: «بنابراين، چنانچه در اينجا پيامي براي ايران وجود داشته باشد آن پيام اين است كه در خصوص چگونگي برخورد با شما تمام گزينه ها روي ميز است.»
خزاعي در ادامه تاكيد كرد: با توجه به اين تحولات مايلم توجه جنابعالي را به نكات زير معطوف نمايم:
1- اينگونه اظهارات آتش افروزانه به مثابه باجگيري هسته اي عليه يك كشور غيرهسته اي و عضو معاهده منع اشاعه هسته اي (ان.پي.تي) نقض جدي تعهدات آمريكا طبق حقوق بين الملل به ويژه ماده 2 منشور ملل متحد و نيز قطعنامه 984 (1995) شوراي امنيت مبني بر ممنوعيت توسل به تهديد يا استفاده از زور عليه هر كشوري است.
2- اينگونه اظهارات آشكارا نه تنها بيان قصد و نيت بلكه بخشي از سند رسمي است كه ايالات متحده به عنوان خط مشي آن كشور در استفاده اول از سلاح هاي هسته اي عليه يك كشور غيرهسته اي عضو ان.پي.تي به تشخيص خود، ارائه كرده است و بنابراين يك تهديد واقعي به صلح و امنيت بين المللي است كه در واقع اعتبار ان.پي.تي را خدشه دار مي كند.
اينگونه موضع گيري ها توسط مقامات آمريكائي بار ديگر بيانگر اتكاء دولت آمريكا به رويكرد نظامي به موضوعات مختلف است و بديهي است كه تهديد استفاده از سلاح هاي هسته اي راه حل براي اين موضوعات نيست.
3- جمهوري اسلامي ايران، به عنوان قرباني سلاح هاي تخريب جمعي در سالهاي گذشته، قوياً متعهد به تحقق دنياي عاري از سلاح هاي كشتار جمعي است.
اين تعهد نه در حرف بلكه در عمل از طريق اجراي كامل سه معاهده حقوقي عمده منع سلاح هاي تخريب جمعي يعني ان.پي.تي.، كنوانسيون سلاح هاي بيولوژيكي و كنوانسيون سلاح هاي شيميايي دنبال مي شد.
افزون بر اين، جمهوري اسلامي ايران بالذاته و مستمراً توسعه، ذخيره و استفاده از سلاح هاي هسته اي را براساس مباني مذهبي و قانون اساسي رد كرده است.
فعاليت هاي هسته اي ايران همواره براي اهداف صلح آميز بوده است.
4) بعد از گذشت 40سال از لازم الاجراء شدن معاهده منع تكثير تسليحات هسته اي، و در حاليكه مقامات آمريكايي در ظاهر مدعي تلاش در راه منع تكثير سلاح هاي هسته اي هستند، به خاطر داشته باشيم كه ايالات متحده به عنوان تنها قدرت اتمي كه اقدام به استفاده از سلاح هاي هسته اي عليه شهروندان هيروشيما و ناكازاكي نموده و در آني 200000 نفر را نابود نمود، همچنان در اقدامي نامشروع يك كشور غيراتمي را به عنوان هدف سلاح هاي هسته اي خود تعيين كرده و بر همين اساس برنامه هاي نظامي خود را تنظيم مي كند.
نماينده دايم ايران در سازمان ملل در پايان خاطرنشان كرد: اعضاي سازمان ملل متحد نبايد نسبت به چنين باج خواهي هاي هسته اي در قرن بيست و يكم اغماض نموده يا آن را تحمل كنند بلكه شايسته است اقدامي قاطع براي امحاي كامل كليه سلاح هاي هسته اي، به عنوان تنها تضمين محكم عليه استفاده يا تهديد به استفاده از اين تسليحات، اتخاذ كنند. در اين رابطه، سازمان ملل متحد و نهادهاي ذي ربط آن مسئوليت اساسي دارند كه با تهديد به استفاده از سلاح هاي هسته اي قويا مخالفت نموده و آن را رد كنند.

 



راه پيروزي در جنگ نابرابر با شيطان

مطلبي كه براي همه ما مهم است؛ چه حوزويان، چه دانشگاهيان، چه برادران سپاهي، چه برادران ارتشي و چه سائر اقشار مردم، آن است كه ما با يك دشمن سنگيني روبرو هستيم. دشمن شرق و غرب و زميني و ملكي، اينها خيلي مهم نيستند. آن دشمن اساسي كه نه خوابي دارد، نه غذائي دارد، و مرتب درحال ايذاء ماست؛ نه در خواب ما را رها مي كند، نه در بيداري؛ آن همان « ابليس » است از بيرون و «نفس امّاره » است از درون. اگر اين مشكلات ما حل بشود، ما هيچ محذوري نداريم.
اگر كسي بتواند هوس را رام بكند،دشمن بيرون هيچ مشكلي ندارد. خوبي اين جنگ ها هم اين است كه دشمن بيروني ما، يعني استكبار جهاني و صهيونيست؛ در چنگال شيطانند. اينها واقعاً گرفتارند! هم در چنگ هوس درون، و هم در چنگال دشمن بيرون هستند؛ اينها از دو جهت در بندند. ما اگر در بند نباشيم، به خوبي بر آنها پيروز مي شويم؛ هيچ ترديدي در اين نيست ! اينكه امام راحل (رض) فرمود: نه شرق، نه غرب؛ نه شوروي سابق و نه آمريكا، سرّش همين بود؛ اينها واقعاً در چنگند.
سوگند ابليس به منظور گمراه كردن انسان
كسي دشمن ماست كه سابقه 6 هزار سال زهد و تقوا و عبادت دارد، و همه اين زحمات 6 هزار ساله را هم يك جا آتش زده ! مثل چنين كسي را خدا خلق نكرده. يك موجودي كه محصول 6 هزار سال عبادت و بودن با فرشته ها را در اثر هوس و غضب،يك جا آتش بكشد، يك دشمن قدري است.
او همچنين سوگند ياد كرده كه من اينها را مي گيرم. اين كه مي گويند: دشمن قسم خورده،همين است. قرآن قسم اين شيطان را نقل مي كند. اينكه مي گويند: فلان كس دشمن قسم خورده است، يعني كار شيطاني مي كند؛ و گرنه دشمن كه قسم ياد نمي كند! دشمن قسم خورده ما تنها همين شيطان است كه قسم خورده به عزّت خدا و گفته: به عزّت تو اينها را مي گيرم، ب ع زّت ك لاغو ينّهم أجمعين (1).
آزمون انسان توسط خداي سبحان به وسيله ( شيطان )
اين نكته را در پرانتز بگوئيم كه چرا ما با يك چنين دشمن سنگيني روبروئيم. براي اينكه ما يك سفر ابد داريم، مقامات فراواني هم در پيش ماست، ما را مي خواهند با ملائكه و انبياء و اولياء محشور كنند. سخن از ابديت است؛ سخن از 1 ميليارد سال و 2 ميليارد سال نيست ! يك چنين چيزي مي خواهند به ما بدهند؛ آنوقت اين با 70 ـ 80 سال زحمت خيلي مهم نيست. سرّ اينكه ما با يك چنين دشمني روبرو هستيم، براي اينكه پاداش سنگيني مي خواهند به ما بدهند ! اين پرانتز بسته.
پس كسي درجنگ ماست كه به تعبير نوراني حضرت امير (ع) 6 هزار سال عبادت كرده؛ معلوم نيست اين عبادت 6 هزار سال از سالهاي دنياست كه هر سالي 365 روز است، يا سالهاي آخرت است كه يك روزش 50 هزار سال است ! واوهم به ج د كمر بسته كه ما را فريب بدهد. خداي سبحان هم به ما فرمود:ابليس در خيلي از كارها موفق شد؛ خيلي ها بودند كه در اين لباس ] لباس روحانيّت [ بودند، شما ديديد از زمان انقلاب به بعد، در اوج سمت هاي روحاني هم بودند،اما مشكل جدّي پيدا كردند ! در لباس هاي ديگر هم بودند، همين طور؛ قرآن فرمود: اوخيلي ها را از پا در آورده، مواظب باشيد: لقد اضلّ م نكم ج ب لاً كثيراً ا فلم تكونوا تعق لون (2).
ابليس از هر راهي حمله مي كند، منتها خاكريز اوّل و حمله مقدّم او آنوقتي است كه انسان يك مسئوليتي دارد، يك سلام ـ صلواتي دارد، يك صلّ علي اي برايش مي گويند، يك احترامي مي كنند، يك صلواتي برايش مي فرستند؛ آنوقتي كه به او احترام مي كنند ودارند تعريفش مي كنند، تمجيدش مي كنند؛ آنوقت آدم خودش غافل مي شود ! آنوقتي كه 4 نفر تبريك گفتند، 4 نفر سلام ـ صلوات فرستادند، 4 نفر گفتند: صلّ علي كذا، يار امام كذا؛ آدم غافل مي شود !! وقتي غافل شد؛ هر آن غافل ز يد، غافل خورد تير. يك آدم غافل تير مي خورد !
غفلت از احوال خود و ياد خدا، زمينه هلاكت و نابودي
مي گويند هيچ مرغي در حال ياد خدا تير نمي خورد و هيچ صيادي به او تير نمي زند. هر مرغي هر وقتي تير خورد، آنوقتي بود كه از ياد خدا غافل بود. حالا اين را ما نمي فهميم كه مرغ چه ذكري دارد، معناي ذكر خدا چيست؛ ولي در روايات ما هست كه هيچ مرغي در هيچ وقت تير نمي خورد مگر آنوقتي كه از ياد خدا غافل باشد. ولي اين را كه وجود مبارك حضرت امير دستور داد، اين را خوب مي فهميم. فرمود: اگر يك وقتي س متي به شما دادند، جاه و جلال و شكوه و احترامي، چند نفر تقدير كردند، تلگراف كردند، تشكر كردند؛ شما سرگرم تحويل گرفتن اين مقاميد، اين خاكريز اوّل است، دارند شما رافتح مي كنند. براي اينكه انسان غافل است، مغرور است، تير هم همان وقت مي آيد.
همين كه خداي ناكرده آدم مختصري خودش را باخت، ديگر زير پايش خالي مي شود؛ بعد بخواهد ترميم كند، خيلي سخت است. اين است كه به ما گفتند: هميشه به ياد خودت باش و هميشه و هيچ وقت خدا رافراموش نكن؛ آن دشمن هم همين است.در نامه اي كه وجود مبارك حضرت امير (ع) براي مالك نوشت (3)، فرمود: مالك ! گرچه شيطان هميشه حمله مي كند، ولي او خط آتشش، آنوقتي است كه دارند از تو تعريف مي كنند و آنوقتي است كه به مقام رسيدي.
شما عزيزان در جبهه و جنگ بوديد، بيش از ماها. ايران چون در محاصره اقتصادي بود، وضع مصالح جنگي اش كم بود؛ اين عزيزان سپاهي، ارتشي، بسيجي ونيروي مردمي از جانشان مايه گذاشتند. خط آتش ما خيلي قوي نبود، با فاصله هاي معيّن آتش بود؛ ولي شما مي ديديد كه دشمن خط آتشش مثل چرخ خياطي بود؛ مگر در خياطي، يك جا اينجا سوزن مي زنند، يك جا وسط، يك جا آخر ؟! ما در اثر نداشتن امكانات، خط آتش ما اينجور بود؛ با فاصله هاي معيّن خط آتش داشتيم. امّا آتش آنها مثل خط سوزن چرخ خياطي بود. يعني سر تا سر خاكريزهايشان، سر تا سر خط دفاعي شان آتش بود!
شيطان هم يك چنين حالي دارد، گاهي از راه علم مي گيرد، گاهي از راه عمل مي گيرد، گاهي از راه مقام مي گيرد، گاهي از راه زن مي گيرد، گاهي از راه جهل مي گيرد، گاهي از راه غضب مي گيرد، گاهي از راه شهوت مي گيرد، گاهي از راه بچه ها مي گيرد؛ راههاي فراوان دارد. خط آتش او مثل همين چرخ خياطي است.
عدم رؤيت شيطان، عامل نابرابري جنگ انسان با او
مشكل هم اين است كه ما را مي بيند، ما او را نمي بينيم. در سوره مباركه اعراف فرمود: اين جنگ نا برابر است؛ براي اينكه: نّه يراكم هو و قبيله م ن ح يث لا ترونهم (4). او و باندش شما را مي بيند، شما او را نمي بينيد.او چون جن است، مي بيند؛ ما او را هم نمي بينيم. آنوقت اين جنگ نا برابر را ما چه جور به پيروزي برسانيم ؟ ما فقط مي گوئيم: أعوذ ب الله م ن الشّ يطان الرّجيم، بر شيطان لعنت؛ امّا چه كنيم ؟ از كجا دارد مي آيد ؟ از راه غفلت هم دارد مي آيد.
شيطان در غضب اصلاً دوّمي ندارد. يك وقت ممكن است كسي خود كشي بكند؛او بالأخره يك وجود عادي است و اينها، كاري هم نكرده بود. امّا يك كسي 6 هزار سال با ملائكه باشد و همه عبادتش را يك جا آتش بزند؛ اين معلوم مي شود خيلي غضبناك است و به احدي هم رحم نمي كند. و از طرفي هم ما را مي بيند، ما او را نمي بينيم. و خط آتشش هم مثل چرخ خياطي است؛ جاي آرامي نيست.
قلعه » توحيد »؛ پناهگاه امن انسان در جنگ با شيطان
ازچه راهي ما بر او پيروز بشويم ؟ چون خداي ناكرده اگر در اين جنگ با او پيروز نشويم، بر دشمن بيرون يقيناً پيروز نمي شويم. خداي سبحان به ما دستور داد و فرمود: يك راهي دارد كه او نمي بيند، شما مي بينيد؛ شما به ج د وارد قلعه توحيد الهي بشويد. فرمود: لا له لا الله ح صن ي و من دخل حصن ي ام ن م ن عذاب ي(5) و مانند آن. » ح صن » يعني قلعه،فرمود: من خودم شخصاً دژبان اين دژم. شما بگو خدا؛ وقتي گفتي خدا، آمدي در اين دژ، من نگهت مي دارم. آنگاه تو او را مي بيني، او تو را نمي بيند !
سخنراني آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در جلسه درس اخلاق در ديدار با جمعي از طلاب، دانشجويان و سپاهيان ؛ قم ـ 1384
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ص / 82 (2) يس / 62 (3) اشاره به: نهج البلاغه / نامه 53
(4) اعراف / 27 (5) صحيفه الرّ ضاء (ع) / 40
خوان حكمت روز هاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود

 



فرمانده نيروي دريايي منطقه سوم ارتش اعلام كرد گشت زني هفتمين ناوگروه رزمي در خليج عدن

فرمانده نيروي دريايي منطقه سوم ارتش از گشت زني هفتمين ناو گروه رزمي در خليج عدن خبر داد.
امير دريادار دوم جره در كنارك گفت: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران براي دفاع از ناوگان تجاري، نفتكش هاي ايراني و لنج هاي صيادي حضوري مستمر و قدرتمند در آب هاي بين المللي دارد.
وي افزود: از زمان پيدايش پديده دزدان دريايي سوماليايي، نيروي دريايي ارتش حضوري مستمر در محدوده اي به طول 970كيلومتر از جنوبي ترين بخش درياي عمان تا تنگه باب المندب داشته است.
جره تاكيد كرد: منطقه سوم دريايي ارتش با برگزاري جلسات آموزشي متعدد براي لنج داران و صيادان جنوب استان نقش مهمي در مقابله با دزدان دريايي سوماليايي داشته است.
وي افزود: هم اكنون هفتمين ناوگروه رزمي نيروي دريايي ارتش در حال گشت زني و اسكورت ناوگان تجاري و نفتكش هاي ايراني در خليج عدن است.
وي شناسايي مناطق خطر، چگونگي كمك گرفتن از ناوهاي ايراني مستقر در آب هاي آزاد و استفاده از اصل غافلگيري در صورت ربوده شدن و زنده ماندن در دريا را از آموزش هاي ارائه شده به صيادان عنوان كرد و گفت: نتيجه اين آموزش ها باعث شد تا چند روز قبل يكي از لنج هاي صيادي با اجراي اصل غافلگيري از چنگ دزدان دريايي فرار كند.

 



معاون وزير اقتصاد خبر داد ساخت 15هزار واحد مسكوني توسط سرمايه گذاران خارجي

معاون وزير اقتصاد از ساخت 15هزار واحد مسكوني توسط سرمايه گذاران خارجي در كشور ظرف مدت حداكثر دو سال خبر داد.
بهروز عليشيري در حاشيه يكصد و بيست و هفتمين جلسه هيات سرمايه گذاري خارجي كه در محل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران برگزار شد اين مطلب را اعلام كرد.
وي با اشاره به تصويب سه طرح جديد سرمايه گذاري خارجي در اين نشست، يادآور شد: سرمايه گذاران خارجي در طرح احداث مجتمع مسكوني در شهرهاي جديد هشتگرد و پرند به ارزش 200 ميليون دلار مشاركت مي كنند. عليشيري توليد مسكن به صورت انبوه با قيمت مناسب براي تامين مسكن اقشار كم درآمد جامعه، اشتغال زايي، انتقال تكنولوژي و اجراي اين طرح توسط شركتهاي بين المللي و معتبر ساختماني را از جمله مزاياي اجراي اين طرح دانست و افزود: با ورود سرمايه گذاران خارجي و استفاده از فناوري هاي نوين ساختماني، مي توان وضعيت ساخت مسكن را در كشور ارتقا داد.
رئيس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران يادآور شد: در اين نشست طرحهاي ديگري در زمينه توليد محصولات شيميايي، تمديد مجوز سرمايه گذاري در طرحهاي مصوب قبلي و تغيير نام يكي از شركتهاي سرمايه پذير و انتقال سود بررسي و به تصويب رسيد.

 



آيت الله نوري همداني: برخي به دشمن چراغ سبز نشان دادند

آيت الله نوري همداني به فتنه هاي اخير در كشور اشاره كرد و گفت: برخي به دشمن چراغ سبز نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله حسين نوري همداني سه شنبه شب در ديدار رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور و جمعي از خيران مدرسه ساز با اشاره به فتنه هاي اخيرگفت: در سال گذشته شاهد فتنه ها بوديم و متاسفانه برخي پس از گذشت 30 سال دل دشمن را شاد كردند.
وي ادامه داد: 30 سال تلاش كرده بوديم كه اين اتفاق رخ ندهد اما برخي به دشمن چراغ سبز نشان داده و دشمنان را اميدوار كردند كه البته اين توطئه ها را مردم با حضور پرشور خود در راهپيمايي ها خنثي كردند.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: امروز بايد در برابر تمامي تهاجم هاي دشمن ايستادگي كرده و مرزهاي تهاجم فرهنگي دشمن را شناخت و با آن مقابله كرد.
آيت الله نوري همداني در ادامه به برگزاري كنفرانس امنيت هسته اي توسط آمريكا اشاره كرد و يادآور شد: كساني كه خودشان داراي تسليحات هسته اي بوده مي خواهند كنفرانس امنيت هسته اي برگزار كنند.
وي تاكيد كرد: آمريكا و روسيه به همراه رژيم صهيونيستي داراي سلاح هسته اي بوده و اين كشورها مي خواهند امنيت هسته اي را در جهان حاكم كنند.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به تهديد اوباما خاطرنشان كرد: چگونه مي شود اوباما ايران را به حمله با سلاح هسته اي تهديد كند، آن وقت خود مدعي برگزاري كنفرانس امنيت هسته اي است؟
اين مرجع تقليد گفت: آمريكا يك بار در خصوص حمله به هيروشيما و ناكازاكي با سلاح هسته اي امتحان خود را پس داده و دنيا نيز چهره او را شناخته است.

 



فتنه و نسخه عبور از آن در نگاه امام خميني - قسمت پاياني

نقشه راه براي رهايي
ابراهيم حاجي محمدزاده
«اينهايي كه گمان مي كنند اسلام نگفته است «جنگ جنگ تا پيروزي» اگر مقصودشان اين است كه در قرآن اين عبارت نيست، درست مي گويند و اگر مقصودشان اين است بالاتر از اين با زبان خدا نيست، اشتباه مي كنند. قرآن مي فرمايد: (قاتلوهم حتي لاتكون فتنه) «با آنان جهاد كنيد تا فتنه و فساد از روي زمين برطرف شود» سوره بقره آيه 193
همه بشر را دعوت مي كند به مقاتله براي رفع فتنه، «يعني جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم» يعني، بايد كساني كه تبعيت از قرآن مي كنند، در نظر داشته باشند كه بايد تا جايي كه قدرت دارند ادامه نبردشان بدهند تا اين كه فتنه از عالم برداشته بشود...»(1)
معمار انقلاب حضرت امام(ره) همواره با تأكيد و تعهد بر وراثت و تداوم راه انبيا در انقلاب اسلامي و زمينه سازي حكومت جهاني پابرهنگان و محرومان جهان به پرچمداري قائم آل محمد- عجل الله تعالي فرجه الشريف- تمامي رخدادها و وقايع مهم در انقلاب اسلامي از جمله عبور از فتنه ها را علاوه بر تعميق تجربه سياسي الهي ملت ايران موجب الگوبرداري مستضعفان و محرومان جهان در مبارزه عليه توطئه هاي استكبار جهاني و ايادي آن مي دانند.
«... ما براي حفظ موجوديت اسلام در جهان تنها از خود دفاع كرده ايم و اين ملت مظلوم ايران است كه همواره مورد حمله جهانخواران بوده است و استكبار از همه كمينگاههاي سياسي و نظامي و فرهنگي و اقتصادي خود به ما حمله كرده است. انقلاب اسلامي ما تاكنون كمينگاه شيطان و دام صيادان را به ملتها نشان داده است. جهانخواران و سرمايه داران و وابستگان آنان توقع دارند كه ما شكسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره كنيم و هشدار ندهيم. و حال آنكه اين وظيفه اوليه ما و انقلاب اسلامي ماست كه در سراسر جهان صلا زنيم اي خواب رفتگان! اي غفلت زدگان بيدار شويد و به اطراف خود نگاه كنيد كه در كنار لانه هاي گرگ منزل گرفته ايد برخيزيد كه اينجا جاي خواب نيست و نيز فرياد كشيم سريعاً قيام كنيد كه جهان ايمن از صياد نيست! آمريكا و شوروي در كمين نشسته اند و تا نابودي كاملتان از شما دست برنخواهند داشت.»(2) و با تذكر مشكلات راه و سختي هاي مبارزات انبيا و اوليا به محرومان جهان لازمه الگوپذيري از انقلاب اسلامي راآمادگي براي تحمل دشواريها اعلام مي كنند:
«... مردم ايران و مسلمانان و آزاديخواهان تمامي جهان بايد بدانند كه اگر بخواهند بدون گرايش به چپ و راست و مستقل از هر قدرت و ابرقدرتي روي پاي خود بايستند بايد بهاي گران استقلال و آزادي را بپردازند...»(3)
و در اين صورت تجربه گذار از مشكلات و فتنه هاي گوناگوني كه شيطان بزرگ و صهيونيزم و ايادي آنان بر انقلاب ما تحميل كرده اند را بالاترين هديه به محرومان و پابرهنگان در دنياي كنوبي مي دانند واقعيتي كه پس از امام در ميان ملت هاي دربند از جمله لبنان و فلسطين و عراق و... بارها به بار نشسته است؛
«... ملت ايران تجربه پيروزي بر كفر جهاني را در خراب شدن منازل خود بر سر كودكان در خواب به دست آورد. و با فداكاريها و مجاهدات، انقلاب و كشور خود را بيمه نموده است و ما به تمام جهان تجربه هايمان را صادر مي كنيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتي، به مبارزان راه حق انتقال مي دهيم و مسلماً محصول صدور اين تجربه ها جز شكوفايي پيروزي و استقلال و پياده شدن احكام اسلام براي ملت هاي دربند نيست.
روشنفكران اسلامي همگي با علم و آگاهي بايد راه پرفراز و نشيب دگرگون كردن جهان سرمايه داري و كمونيزم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن بيني و روشنگري راه سيلي زدن بر گونه ابرقدرت ها و قدرتها، خصوصاً آمريكا را بر مردم سيلي خورده كشورهاي مظلوم اسلامي و جهان سوم ترسيم كنند. من با اطمينان مي گويم: اسلام ابرقدرتها را به خاك مذلت مي نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد...»(4)
و با تجليل از ملت ايران در الگو شدن طريق مبارزه با ترفندهاي شيطان بزرگ و صهيونيزم بين الملل و تداوم و تعميق انقلاب در گذار از فتنه هاي گوناگون داخلي و خارجي ميفرمايند:
«... ملت شريف ايران توجه داشته باشند كه كاري كه شما مردان و زنان انجام داده ايد آنقدر گرانبها و پرقيمت است كه اگر صدها بار ايران با خاك يكسان شود و دوباره با فكر و تلاش فرزندان عزيز شما ساخته گردد. نه تنها ضرري نكرده ايد، كه سود زيستن در كنار اولياءالله را برديد و در جهان ابدي شده ايد و دنيا بر شما رشك خواهد برد، خوشا به حالتان.»(5)
اينكه بارها و بارها شنيده ايم كه تمامي آزاديخواهان و پابرهنگان و محرومان جهان رخدادهاي ايران اسلامي را با تمام وجود دنبال مي كنند و نسبت به چهره هاي سياسي گوش به فرمان رهبري اظهار ارادت و تنفر خود را از تمامي كساني كه در فتنه اخير سهم داشته اند ابراز مي د ارند. مديون مواضع سياسي الهي امام و رهبر معظم انقلاب در دفاع از محرومان و تحريص آنان به پيروي از انقلاب اسلامي است و به همين دليل آمريكا و اذنابش همواره از الگو شدن انقلاب اسلامي وحشت داشته اند و علي رغم ميل آنان تمامي فتنه انگيزي هايشان آنان در طول نزديك به نيم قرن از 15 خرداد تا فتنه سال 88 مبدل به كلاس درس و نقشه راه براي رهايي تمامي محرومان و پابرهنگان گرديده است تا تنها راه غلبه بر توطئه هاي مستكبران و ايادي آنان را بياموزند چرا كه از ديدگاه امام راحلمان دنيا آبستن حوادثي است كه به اين تجربه هاي سرنوشت ساز نياز مبرم دارد.
«... دوران بن بست و نااميدي و تنفر در منطقه كفر به سر آمده و گلستان ملت ها رخ نموده است و اميدواريم همه مسلمانان شكوفه هاي آزادي و نسيم عطر بهاري و طراوت گلهاي محبت و عشق و چشمه سار زلال جوشش اراده خويش را نظاره كنند همه بايد از مرداب و باتلاق و سكوت و سكوني كه كارگزاران سياست آمريكا و شوروي بر آن تخم مرگ و اسارت پاشيده اند به درآييم و به سوي دريايي كه زمزم آن جوشيده است روانه شويم...»(6) و «امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است و مسلمانان در يك تشكيلات بزرگ اسلامي رونق و زرق و برق كاخهاي سفيد و سرخ را از بين خواهند برد.
امروز خميني آغوش و سينه خويش را براي تيرهاي بلا و حوادث سخت برابر همه توپها و موشكها دشمنان باز كرده است و همچون همه عاشقان شهادت، براي درك شهادت روزشماري مي كند...»(7) و «ملي گراها تصور نمودند ما هدفمان پياده كردن اهداف بين الملل اسلامي در جهان فقر و گرسنگي است. ما مي گوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم ما بر سر شهر و مملكت با كسي دعوا نداريم ما تصميم داريم پرچم لااله الاالله را بر قلل رفيع كرامت و بزرگواري به اهتزاز درآوريم...»(8)
«خداوندا، تو مي داني كه استكبار و آمريكاي جهانخوار گلهاي باغ رسالت تو را پرپر نموده اند.
به تعبير برادرم حسين شريعتمداري، فتنه سال 1388 علي رغم تمامي رنج ها و خون دلهايي كه امت ما تحمل نمود يكبار ديگر به نسل هاي گذشته و پيشتازان انقلاب تعهد بر رهنمودهاي خميني ديگر را يادآور شد و نسل هاي جوان را در كانون رودررويي با فتنه هايي قرار داد كه مثل دوران ده ساله اول انقلاب بزعم خويش ايمان و عشق به ولايت فقيه و اسلام ناب محمدي(ص) را نشانه رفته بودند و همانگونه كه بر مبناي انديشه الهي سياسي امام(ره) و نقش انقلاب اسلامي در جهان اشاره نموديم يكبار ديگر محرومان و پابرهنگان جهان و همه كساني كه دل در گرو انقلاب اسلامي دارند درس توكل به امدادهاي الهي و پايداري و مقاومت در راه رهنمودهاي رهبران الهي و وارثان انبياء را آزمودند. و در جشن پيروزي ملت ما با امام(ره) دست بر دعا برداشته و مي گويند
«...خداوندا بر ما منت بنه و انقلاب اسلامي ما را مقدمه فرو ريختن كاخهاي ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و بركات و وراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما...»(9)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) صحيفه امام ج19 ص113 صحيفه امام ج20 ص326
(2) صحيفه امام ج21 ص89
(3) صحيفه امام ج20 ص324
(5) و (4) صحيفه امام ج 20 ص325
(6) صحيفه امام ج 21 ص82
(8) و (7) صحيفه امام ج21 ص88
(9) صحيفه امام ج21 ص95

 



معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي:سند جديد استراتژي هسته اي آمريكا از افتضاحات تاريخي اين كشور است

علي باقري تدوين سند جديد آرايش هسته اي آمريكا را از افتضاحات تاريخي اين كشور دانست.
معاون سياست خارجي و امور بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي در نشستي كه روز سه شنبه به منظور تشريح برنامه هاي هسته اي ايران با عنوان بررسي روند هسته اي شدن ايران برگزار شده بود با بيان اين مطلب كه الهام بخشي جمهوري اسلامي ايران در عرصه سياست خارجي موجب طمع ورزي و دشمني بيشتر دشمنان شده است اظهار داشت: به دليل آنكه جمهوري اسلامي ايران با ارائه يك مدل ساده توانست ديدگاه ملت ها را به سوي خود جلب كند برخي كشورهاي سلطه گر آن را برنتابيدند.
به گزارش ايرنا، وي در ادامه اين نشست در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان كه امكان حمله اسرائيل به ايران با پشتوانه آمريكا را مورد سوال قرار داده بود اظهار داشت: حمله اسرائيل به ايران بيش از اينكه يك تهديد عليه ما باشد موضوعي براي مديريت ضعف هاي داخلي رژيم صهيونيستي و فرافكني است.
وي اظهار داشت: آمريكايي ها بعد از آمدن اوباما با طرح 5 ماده اي خود نتوانستند كاري براي فلسطيني ها انجام دهند و جاي تاسف است كه جامعه بين المللي در برابر يك تجاوزگري علني و اوباش گري نظامي صهيونيست ها سكوت مي كند.
باقري خاطرنشان كرد: در بحث دفاعي نيز مسئولين ذيربط پاسخ هاي لازم را ارائه كردند و آمادگي هاي لازم در صورت ديوانگي صهيونيست ها وجود دارد.
باقري همچنين در رابطه با برگزاري كنفرانس خلع سلاح هسته اي تهران پس از كنفرانس امنيت هسته اي واشنگتن گفت: كنفرانس تهران براي امحاء سلاح هاي هسته اي جهان برگزار مي شود. ما در گذشته نيز قطعنامه اي را در مجمع عمومي سازمان ملل به تصويب رسانده بوديم كه در زمان مذكور به جز كشورهاي غربي كه به اتفاق به آن راي منفي دادند ديگر كشورها خواستار اجرايي شدن اين موضوع بودند.
وي گفت: برگزاري اين كنفرانس موقعيت خوبي است كه صداقت ايران را راستي آزمايي كند و اتحادي را ميان كشورهاي هم سو به ما شكل دهد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14