(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 فروردين 1389- شماره 19622
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس جمهور در ديدار احسان اوغلو:سازمان كنفرانس اسلامي مي تواند پرچمدار خلع سلاح جهاني باشد
حضور جانبازان شيميايي دفاع مقدس در كنفرانس خلع سلاح تهران
مهمان پرست: تهديدات كاخ سفيد تفاوتي با اقدامات تروريست ها ندارد
سلطانيه : تهديدات اخير عليه ايران بيش از هميشه آمريكا را منزوي كرده است
سرلشكر فيروزآبادي اعلام كرد آمادگي 10 ساله ايران براي از بين بردن نيروها و تجهيزات آمريكا در منطقه
در بيانيه هاي نيروهاي مسلح عنوان شد ارتش؛ كانون فرزندان غيور نظام اسلامي
برگزاري سيزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان بسيجي
سفير ايران در لاهه: امضاي پيمان استارت 2 براي خلع سلاح هسته اي نبود
مصباحي مقدم: دولت در تعيين زمان بندي اجراي هدفمندسازي يارانه ها آزاد است
نخست وزير مالزي: قطع صادرات بنزين مالزي به ايران دروغ است



رئيس جمهور در ديدار احسان اوغلو: سازمان كنفرانس اسلامي مي تواند پرچمدار خلع سلاح جهاني باشد

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد كه سازمان كنفرانس اسلامي اين ظرفيت را دارد كه پرچمداري خلع سلاح جهاني را بر عهده بگيرد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در حاشيه كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در ديدار كمال الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي با بيان اينكه كساني كه پرچمدار خلع سلاح مي شوند بايد فاقد اينگونه سلاح ها باشند، اظهار داشت: سازمان كنفرانس اسلامي اين ظرفيت را دارد كه پرچمداري خلع سلاح جهاني را بر عهده بگيرد.
وي همچنين با قدرداني از اقدامات دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در موضوعات مربوط به فلسطين و جهان اسلام خاطر نشان كرد: جهان در آستانه تحولات بزرگي قرار دارد و بايد بر مديريت اين تحولات حضور فعالي داشته باشيم؛ اگر اين حضور كمرنگ باشد عده اي مجدداً نظم جديدي را تدوين و بر جهانيان تحميل خواهند كرد.
رئيس جمهور افزود: سازمان كنفرانس اسلامي مي تواند در مديريت تحولات جهاني نقش فعال و سازنده اي داشته باشد.
احمدي نژاد از مواضع دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در حمايت از حقوق مردم مظلوم فلسطين قدرداني كرد و گفت: فلسفه تشكيل سازمان كنفرانس اسلامي حمايت از مردم فلسطين بوده است و از اين رو ضرورت دارد هر چه فعال تر در اين عرصه اقدام شود تا از تداوم جنايت هاي رژيم صهيونيستي جلوگيري شود.
كمال الدين احسان اوغلو دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي نيز در اين ديدار سخنراني احمدي نژاد در كنفرانس خلع سلاح را بسيار مثبت و سازنده دانست و گفت: اين سخنراني به خوبي رفتار دوگانه برخي قدرت ها را آشكار كرد.
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي افزود: سازمان كنفرانس اسلامي از حقوق جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حمايت مي كند و از ابتدا نيز اعلام كرده ايم كه خواهان استفاده از انرژي هسته اي در راستاي اهداف صلح آميز و مخالف استفاده از آن براي ساخت تسليحات نظامي هستيم.
وي ايجاد خاورميانه اي عاري از سلاح هاي هسته اي را مورد تاكيد قرار داد و افزود: سازمان كنفرانس اسلامي اين موضوع را با جديت در مجامع و سازمان هاي بين المللي دنبال مي كند.

 



حضور جانبازان شيميايي دفاع مقدس در كنفرانس خلع سلاح تهران

تعدادي از جانبازان شيميايي دفاع مقدس در كنفرانس بين المللي خلع سلاح تهران حاضر شدند.
جمعي از جانبازان شيميايي جنگ 8 ساله رژيم بعث عراق عليه ايران، به عنوان نمادهاي جنايات استفاده از سلاح هاي كشتار جمعي بر ضد ايران، در كنفرانس بين المللي خلع سلاح كه روز گذشته با حضور مقامات، كارشناسان و صاحبنظران بيش از 60 كشور جهان در تهران برگزار شد، حضور يافتند.
گفتني است اين جانبازان مربوط به بمباران شيميايي سردشت بودند.

 



مهمان پرست: تهديدات كاخ سفيد تفاوتي با اقدامات تروريست ها ندارد

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تأكيد كرد، تهديدات آمريكا عليه مردم برخي كشورها تفاوتي با اقدامات تروريستي كه عليه مردم بي گناه كشورها صورت مي گيرد ندارد.
رامين مهمانپرست ديروز در حاشيه كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه كه در سالن بين المللي همايش هاي صدا و سيما برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مصارف بسيار انرژي هسته اي براي مقاصد صلح آميز تصريح كرد: استفاده از انرژي هسته اي حق همه كشورها است به خاطر اينكه انرژي هاي فسيلي در حال اتمام است و در محيط زيست وضعيت بدي به وجود آمده بنابراين بايد به فكر استفاده از انرژي جايگزين بود.
به گزارش ايرنا، مهمانپرست با بيان اين كه از هر حركتي كه باعث كاهش يا از بين بردن سلاح هاي هسته اي باشد استقبال مي كنيم، خاطرنشان كرد: براساس بند 6 معاهده ان.پي.تي همه كشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي بايد خلع سلاح شوند و از انرژي هسته اي جهت مقاصد صلح آميز استفاده كنند اما به رغم گذشت 40 سال از اين معاهده نه تنها كشورهاي دارنده براي خلع سلاح اقدامي نكردند بلكه شاهد مسابقه اي براي توليد چند هزار سلاح هسته اي ديگر هستيم.
مهمانپرست درباره بازتاب كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه تهران در جهان، تصريح كرد: ايده تشكيل اين اجلاس به دو سال پيش برمي گردد كه در آن زمان هنوز اوباما رئيس جمهور نشده بود و به رغم تلاش هايي كه صورت مي گيرد تا خلع سلاح محقق نشود اين اجلاس در پي ايجاد امنيت هسته اي و برطرف كردن نگراني هايي براي دسترسي گروه هاي تروريستي به سلاح هاي هسته اي است.
وي افزود: اگر سلاح هاي هسته اي به دست گروه هاي تروريستي بيفتد مردم كشورهاي مختلف را از بين مي برد، تهديدات آمريكا هم عليه مردم برخي از كشورها تفاوتي با اقدامات تروريست ها ندارد.
مهمانپرست ادامه داد: بزرگ ترين تروريست ها كساني هستند كه ملت ها را به استفاده از سلاح هاي هسته اي تهديد مي كنند امروز نگراني دنيا از آمريكا، فرانسه و ديگر كشورهاي اروپايي است.
سخنگوي وزارت امور خارجه در بخش ديگري از اين گفت وگو وظيفه سازمان ملل و سازمان انرژي اتمي را ايجاد تسهيلاتي براي كشورهاي دارنده دانش هسته اي دانست و خاطرنشان كرد: يكي از موضوعات مهم، تأمين سوخت رآكتور تهران است ما درخواست خود را براي تأمين سوخت به آژانس ارايه كرده ايم اما آنها پيش شرط معاوضه را مطرح كردند و پس از آن كه ما پيشنهاد معاوضه را پذيرفتيم اعلام كردند بايد اورانيوم 5/3 درصد را در كشوري ثالث زير نظر آژانس نگهداري كنيد و سپس اورانيوم 20 درصد را دريافت كنيد اما ما اعلام كرديم اگر به آژانس انرژي اتمي اعتماد داريد اورانيوم 5/3 درصد را در ايران نگهداري كنيد تا اورانيوم 20 درصد به دست ما برسد.
مهمانپرست در ادامه درباره اظهاراتي مبني بر اين كه ايران خطري براي منطقه است، تصريح كرد: ما فكر مي كنيم هيچ جاي نگراني وجود ندارد، كشورهاي منطقه مي دانند دانش هسته اي ايران براي فعاليت هاي صلح آميز آن است كه در اين زمينه آمادگي همكاري با كشورهاي منطقه را هم دارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه تأكيد كرد: يكي از دلايل حضور ميهماناني از كشورهاي منطقه در كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه تهران هم همين است.
وي افزود: نگراني اصلي از كشورهاي دارنده سلاح هسته اي است كه همواره تهديد محسوب مي شوند.
وي با اشاره به فشارهايي بر ميهمانان ايران كه در كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه شركت كردند، گفت: به رغم همه فشارهاي سياسي براي شركت مهمانان ما در اجلاس خلع سلاح و عدم اشاعه نمايندگاني از 60 كشور جهان در اجلاس حضور يافته اند كه بين 20 تا 30 كشور آن در سطح وزير و معاون وزير هستند.

 



سلطانيه : تهديدات اخير عليه ايران بيش از هميشه آمريكا را منزوي كرده است

نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي با تاكيد بر اينكه تهديدات اخير آمريكا عليه ايران، بيش از هميشه آمريكا را منزوي كرده است،گفت:همه كشورهايي كه عضو ان پي تي هستند بايد تدابيري بينديشند كه چگونه ان پي تي در آينده موفق تر باشد.
«علي اصغر سلطانيه» در حاشيه كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران افزود: همه كشورهايي كه عضو ان پي تي هستند بايد تدابيري بينديشند كه چگونه ان پي تي در آينده موفق تر باشد.
وي اضافه كرد: برخلاف قطعنامه هاي قبلي شوراي امنيت و همان طور كه رئيس جمهور به صراحت اعلام كرد، به عنوان سياست مشخص جمهوري اسلامي ايران همكاري خود را با آژانس در چارچوب تعهدات بين المللي ادامه خواهيم داد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: جمهوري اسلامي ايران خواستار جهاني عاري از سلاح هاي هسته اي است و كنفرانس تهران همه كشورهاي دنيا را براي مقابله با سلاح هسته اي بسيج مي كند.
سلطانيه افزود: ايران عضو ان پي تي و تمام فعاليت هاي آن نيز زير نظر آژانس است و ما اين را به قضاوت افكار عمومي جهان مي گذاريم.
وي درباره قضاوت افكار عمومي درخصوص تهديد اوباما مبني بر حمله اتمي گفت: اين تهديد بيش از همه آمريكا را در افكار عمومي منزوي كرده است.
سلطانيه افزود: اگر رسانه هاي جهاني را مرور كنيم چون اين تهديد برخلاف صريح منشور سازمان ملل متحد و اساسنامه آژانس است بيش از هميشه، آمريكا را منزوي كرده است.
وي اضافه كرد: اين تهديد نشان داد همان طور كه ما مي گفتيم نمي توان به اظهارات مقامات آمريكا اعتمادكرد زيرا آنها در ظاهر خواستار نابودي سلاح هاي هسته اي هستند اما در عمل نه تنها آن را اجرا نمي كنند كه سلاح هسته اي را در دكترين خود نگه مي دارند و از آن به عنوان اهرم تهديد استفاده مي كنند.
سلطانيه گفت: اين تهديد بيش از همه آمريكا را منزوي كرد و اين كنفرانس نيز بيش از هميشه جمهوري اسلامي ايران را به مردم جهان نزديك كرد.

 



سرلشكر فيروزآبادي اعلام كرد آمادگي 10 ساله ايران براي از بين بردن نيروها و تجهيزات آمريكا در منطقه

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در واكنش به اظهارات اوباما مبني بر حمله نظامي به كشورمان تأكيد كرد: 10 سال است آماده و منتظر انهدام نيروها و تجهيزات آمريكا در منطقه هستيم.
سرلشكر بسيجي سيد حسن فيروزآبادي ديروز در جمع خبرنگاران در حاشيه كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه آن با بيان اينكه مسئله خلع سلاح هسته اي سال ها است كه مطرح است و از وقتي كه ان.پي.تي تصويب شد، مسئله خلع سلاح نيز مطرح شد ولي ابرقدرت ها مسئله خلع سلاح را ملعبه قرار دادند، گفت: ابرقدرت ها با ملعبه قراردادن خلع سلاح هسته اي تا امروز با آن بازي كردند و علاوه بر اينكه خلع سلاحي صورت نگرفت، تعداد سلاح هاي هسته اي دارندگان همچون كشور فرانسه و آمريكا و انگليس افزايش پيدا كرده است.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با تأكيد بر جدي بودن مسئله خلع سلاح هسته اي اظهار داشت: اگر حقوق بشر جدي است پس يك سلاح هسته اي نيز نبايد در دنيا وجود داشته باشد.
سرلشكر فيروزآبادي در پاسخ به سؤالي در خصوص علت همزماني كنفرانس اخير واشنگتن و كنفرانس خلع سلاح در تهران گفت: ما كنفرانس خلع سلاح ها را از مدت ها در جمهوري اسلامي ايران برنامه ريزي كرده بوديم و موضع حق طلبانه ملت ايران است كه امروز ايران در جهان پيشگام مطالبه حق عادلانه ملت هاي جهان است كه اين كنفرانس از اين نوع بود.
وي با اشاره به كنفرانس اخير واشنگتن تأكيد كرد: آنچه در آمريكا اتفاق افتاد اين بود كه آقاي اوباما از سران كشورها به صورت انتخابي دعوت و بحث ها را مطرح كرد كه نتيجه اش اين بود كه بايد سلاح هاي هسته اي را حفظ كنند و در واقع كنفرانس واشنگتن مقابله با npt و خلع سلاح بود.
فيروزآبادي با فريبنده خواندن اظهارات و ادعاهاي اوباما در اجلاس واشنگتن مبني بر عدم استفاده سلاح هاي هسته اي انبار شده در اين كشور عليه ملت ها گفت: اين حرف اوباما كاملا مسخره است چرا كه بايد ديد اگر تصميم استفاده از آن را ندارند پس چرا سلاح توليد كرده و از آن نگهداري مي كنند.
سرلشكر فيروزآبادي درخصوص اظهارات اوباما به تهديد ايران ادامه داد: بهتر بود آقاي اوباما خود را با آن مصاحبه در گرداب تهديد هسته اي غرق و نابود نمي كرد در حالي كه اين اشتباه را كرد؛ چرا كه قاعدتاً نبايد يك رئيس جمهور همچون اوباما اين حرف را مي زد و اين باعث شد كه همه دنيا بگويند تا وقتي تصميم داريد بمب اتم را عليه بشريت استفاده كنيد چه فرقي بين انسان هاي ايران و كره شمالي با ساير انسانهاي كشورها دارد؛ چرا كه يك زماني عليه ژاپن استفاده كرديد و فردا احتمال دارد از بمب اتم عليه كشور ديگري استفاده كنيد.
وي تأكيد كرد: از نظر منطقي ما در ايران اصطلاحي داريم مبني بر اينكه قلدرها وقتي كم مي آورند داد مي زنند بر همين اساس به نظر مي آيد اين داد زدن اوباما و سياست مدارهاي آمريكا در نتيجه كم آوردنشان در برابر بيداري و حركت ملت ها براي حفظ حقوق شان و گسترش عدالت در جهان هست.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پاسخ به سؤالي در خصوص ادعاي برخي در خصوص اخبار بعضي رسانه هاي روسي مبني بر حمله آمريكا به ايران خاطرنشان كرد: اول بايد ديد اين كشورها قادر هستند چنين كاري بكنند يا نه درحالي كه ما 10 سال است آماده شده ايم نيروها و تجهيزات آمريكا را در منطقه منهدم كنيم.
رئيس كل ستاد نيروهاي مسلح با تأكيد بر اينكه آمادگي در ايران آمادگي نظامي كلاسيك نبوده بلكه آمادگي عالمانه و فن آورانه است يادآور شد: ما با تجربه 8 سال دفاع مقدس كه بر همين آمريكا و دستيارانش پيروز شديم تجارب زيادي داريم و همه ملت ما در سازمان نظامي حضور دارند و همه تخصص ها را ياد گرفته و آمادگي دارند.

 



در بيانيه هاي نيروهاي مسلح عنوان شد ارتش؛ كانون فرزندان غيور نظام اسلامي

نيروهاي مسلح كشورمان در بيانيه ها و پيام هاي جداگانه فرا رسيدن 29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي ايران را تبريك گفتند.
بنابراين گزارش ستاد كل نيروهاي مسلح در بيانيه اي به مناسبت 29 فروردين، اشراف اطلاعاتي و آمادگي همه جانبه نيروهاي مسلح به ويژه ارتشيان غيرتمند و دلاور را عامل شكست راهبردها و اهداف نظام سلطه و قدرت هاي شيطاني و فرامنطقه اي عليه ايران اسلامي دانست.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: بيست و نهم فروردين ماه، فرصت بسيار ارزشمند و مناسبي است كه كارنامه درخشان و الهام بخش ارتش جمهوري اسلامي و حماسه آفريني هاي وصف ناپذير ارتشيان غيور و مكتبي در عرصه هاي مختلف سرافرازي و سربلندي ملت ايران، به ويژه در حوزه حراست از استقلال و تماميت ارضي كشور و ظرفيت سازي براي نمايش اقتدار و عظمت نظام و انقلاب اسلامي، در معرض قضاوت و عبرت نسل هاي امروز و فرداي ميهن عزيزمان قرار گيرد.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به توان بازدارندگي و اقتدار دفاعي-نظامي جمهوري اسلامي و برشماري پيشرفت هاي خيره كننده ارتش دلاور در صحنه دستيابي به فن آوري هاي بومي و روزآمدسازي سامانه و تجهيزات مورد نياز و خلق تاكتيك ها و شيوه هاي نو و موفق در انجام ماموريت هاي آفندي و پدافندي در وضعيت هاي متفاوت و متعدد و متناسب با نوع تهديدات آورده است:
آمادگي همه جانبه و توانمندي هاي خارق العاده ارتش و ساير نيروهاي مسلح و هوشياري و هوشمندي آنان در عرصه رويارويي با تهديدات فراروي انقلاب و نظام به گونه اي است كه هر نوع ماجراجويي، تعرض و تجاوز بيگانگان و دشمنان ملت ايران را با پاسخ سريع، سخت، قاطع و ويران كننده مواجه خواهند ساخت.
اين بيانيه در پايان با ترسيم بركات ناشي از اراده و تدبير حكيمانه حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري 29 فروردين ماه، به عنوان روز ارتش جمهوري اسلامي و تجليل از حماسه آفريني هاي ماندگار و تاريخ ساز 48هزار شهيد پاكباخته و هميشه جاويد اين سازمان مكتبي، مردمي و نظامي در هشت سال دفاع مقدس و عرصه هاي دفاع از ايران اسلامي، تاكيد كرده است.
وزارت دفاع و سازمان بسيج مستضعفين هم به طور جداگانه به مناسبت فرا رسيدن 29 فروردين بيانيه صادر كردند.
وزارت دفاع در اين بيانيه 29 فروردين را يادآور خاطرات شيريني دانست كه هيچ گاه از صفحات كتاب عظمت و سربلندي اين آب و خاك پاك شدني نيست.
وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در سالي كه مزين به سال «همت مضاعف و كار مضاعف» است، ضمن گراميداشت همه فداكاري ها و سلحشوري هاي رزمندگان پرتوان ارتش حزب الله، فرا رسيدن بيست و نهم فروردين، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و حماسه آفريني هاي نيروي زميني قهرمان را به حضرت ولي عصر(عج)، فرمانده كل قوا، حضرت آيت الله خامنه اي و اسوه هاي مردانگي، شرف و ايستادگي، تبريك و تهنيت گفته، اقتدار و بالندگي ايران اسلامي و نيروهاي مسلح پرتوان را از درگاه خداوند متعال آرزومند است.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج مستضعفين، در بخشي از بيانيه اين سازمان هم آمده است: 29 فروردين ماه يادآور رشادتهاي شيرمردان عرصه ايثار و دفاع از كيان نظام جمهوري اسلامي ايران است، همان شيرمرداني كه با شنيدن نداي امام امت در يك حركت انقلابي به طاغوت پشت كرده و در كنار مردم و با مردم براي تثبيت نظام اسلامي تلاش و مجاهدت كردند.

 



برگزاري سيزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان بسيجي

سيزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان ممتاز، مبتكر و مخترع بسيجي برگزار شد.
سيزدهمين جشنواره علمي دانش آموزان ممتاز، مبتكر و مخترع بسيجي با حضور و سخنراني حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش و سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين برگزار شد.
سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در اين جشنواره گفت: موفقيت هايي كه امروز به دست يك دانش آموز خلق مي شود را چند سال پيش يك مهندس، پزشك و اديب ايراني قادر به دستيابي آن نبود و ما اين پيشرفت را مرهون خودباوري و اعتماد به نفسي هستيم كه امام (ره) و شهدا به ما داده اند.
وي افزود: امام(ره) به ما آموخت كه خودمان را باور كنيم و شهدا اين را در عمل به ما نشان دادند و فرمانده يك لشكر ما در دفاع مقدس 20 و چند سال داشت در حالي كه فرمانده مقابل او به اندازه سن آن فرمانده، فرماندهي كرد، ولي فرمانده ايراني پيروز مي شد.
نقدي با بيان اينكه بايد پشتكار بيشتري داشته باشيم، گفت: با مراجعه به تاريخ در مي يابيم شكستن مرزهاي دانش در اغلب موارد در سنين جواني دانشمندان رخ داده است و به ندرت اتفاق افتاده كه شخصي در سنين بالا به موفقيت هاي علمي برسد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران هم با بيان اين كه «آمادگي بسيج در حد اعلا است» گفت: تهديدهاي آمريكا صدايي است كه از مرده بلند مي شود.
وي افزود: آمريكا در گذشته قوي تر بود ولي نتوانست در رابطه با تهديدهاي خود كاري انجام دهد، امروز كه بسيج قوي تر شده، آمريكا نيز ضعيف تر شده است.
وي با بيان اين كه «ما همه پيشرفت هاي خود را مديون ايثار و شهادت هستيم» اظهار داشت: قصد داريم متن درس ها را با فرهنگ ايثار و شهادت مأنوس كنيم و در اين راستا در حال انجام كار مشتركي با آموزش و پرورش هستيم و براي اين منظور از دروس آمادگي دفاعي شروع كرده ايم.
حميدرضا حاجي بابايي نيز در حاشيه اين مراسم گفت: طرح «شهاب» در بنياد ملي نخبگان و شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شده كه اين طرح به دنبال شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر است.
وي در ادامه افزود: همچنين طرحي با عنوان «سمپاد» در آموزش و پرورش وجود دارد كه در واقع ستادي است كه در اين وزارتخانه تشكيل شده است و اين ستاد در رابطه با استعدادهاي برتر در سراسر كشور فعاليت مي كنند كه آن ها را شناسايي كرده و مورد حمايت قرار دهد.
حاجي بابايي تصريح كرد: تمام استعدادهاي برتر و كساني كه در المپياد حضور مي يابند، نقش اساسي در پيشرفت كشور دارند.
وي با اشاره به باشگاه دانش پژوهان جوان اظهار داشت: در اين باشگاه از تمامي المپيادها حمايت مي شود.
وي با اشاره به آزمون استعدادهاي درخشان در كشور، عنوان كرد: حدود 60 هزار نفر در مدارس سراسر كشور دانش آموز و استعداد برتر وجود دارد كه مورد توجه قرار گرفته اند.

 



سفير ايران در لاهه: امضاي پيمان استارت 2 براي خلع سلاح هسته اي نبود

سفير ايران در لاهه اعلام كرد كه آنچه بين روسيه و آمريكا در پراگ اتفاق افتاد براي خلع سلاح هسته اي نبود.
«كاظم غريب آبادي» سفير ايران در لاهه در آستانه برگزاري كنفرانس خلع سلاح تهران در گفت وگو با روزنامه دپرس (Depers) گفت: بعد از 40 سال كه از زمان تدوين معاهده ان.پي.تي مي گذرد، هنوز جهان به خلع سلاح هسته اي دست نيافته و ما بر اين باوريم كه كشورهاي داراي سلاح هسته اي بايستي گام هاي عملي براي خلع سلاح هسته اي در جهان بردارند.
وي با متفاوت خواندن كنترل تسليحات با خلع سلاح گفت: آنچه كه بين روسيه و آمريكا در پراگ اتفاق افتاد براي خلع سلاح هسته اي نبود و مكانيسمي براي راستي آزمايي در اين مورد نيز وجود ندارد. كنفرانس واشنگتن نيز براي خلع سلاح نبود. اصولا تصميمات چنين كنفرانسي كه صرفا نمايندگان 47 كشور در آن حضور دارند براي كليه كشورها قابل پذيرش نيست.
سفير ايران در بخش ديگري از اين مصاحبه، ضمن تاكيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران گفت: ما به تجربه دريافته ايم كه برخي از كشورهاي دارنده سلاح هاي هسته اي از جمله رژيم صهيونيستي در حمله به لبنان و غزه شكست خورده و نتوانستند براي جلوگيري از شكست خودكاري انجام دهند. مضافا اينكه جمهوري اسلامي ايران عضو بسياري از معاهدات بين المللي در زمينه سلاح هاي كشتار جمعي است و به تعهدات بين المللي خود پايبند است. اما متاسفانه در دنياي امروز اگر كشوري از هنجارهايي كه توسط برخي كشورها به وجود آمده پيروي نكند، مورد هجمه تبليغاتي قرار مي گيرد و برخي از رسانه ها نيز به دور از اخلاق و حرفه رسانه اي واقعيات را وارونه جلوه مي دهند.

 



مصباحي مقدم: دولت در تعيين زمان بندي اجراي هدفمندسازي يارانه ها آزاد است

رئيس كميسيون ويژه بررسي تحولات اقتصادي دولت در مجلس تصريح كرد كه دولت مي تواند زمان بندي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها را خود تعيين كند.
حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، نماينده مردم تهران و عضو كار گروه مشترك مجلس و دولت كه به منظور رفع تنگناهاي قانون هدفمندسازي يارانه ها تشكيل شده بود در گفت وگو با فارس اظهار داشت: دولت در جلسات كميته قبول كرده كه قانون مصوب مجلس براي هدفمندي يارانه ها ظرفيت اجرايي مورد نظر قوه مجريه را دارد و از انعطاف لازم نيز برخوردار است.
رئيس كميسيون ويژه بررسي تحولات اقتصادي دولت در مجلس افزود: در قانون مصوب مجلس براي هدفمندي يارانه ها اعلام نكرديم كه «دولت مكلف است از اول فروردين ماه اقدام به اجراي قانون و در راستاي آن آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي كند بلكه حتي قيد زماني «اول ارديبهشت» نيز كه مصوبه كميسيون ويژه براي قانون مذكور بود نيز در صحن علني مجلس پس از رأي گيري از سوي نمايندگان حذف شد، از اين رو دولت مي تواند زمان بندي اجرايي اين قانون را خود تعيين كند.
حجت الاسلام مصباحي مقدم در عين حال با تأكيد بر اينكه قوه مجريه حتي مي تواند در تغيير قيمت هر يك از حامل هاي انرژي، هر زماني در سال 89 اقدام كند تصريح كرد: به عنوان مثال دولت مي تواند قيمت يكي از حامل هاي انرژي را در ارديبهشت تغيير دهد و ديگري را در خرداد ماه و قيمت يكي را نيز در تير ماه تغيير دهد و اقدام به آزادسازي قيمت آن كند.
به گفته وي دستگاه اجرايي كشور همچنين مي تواند در راستاي اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها به گونه اي عمل كند كه به جاي پرداخت يارانه به 7 دهك جامعه، به دهك هايي كه خود دولت آنها را بيشتر در اولويت مي داند، به صورت نقدي يارانه پرداخت كند.
رئيس كميسيون ويژه بررسي تحولات اقتصادي دولت در مجلس در ادامه اين گفتگو يادآور شد: اصلاً دولت مي تواند يارانه نقدي پرداخت نكند چرا كه در قانون مصوب مجلس بيان شده «دولت مجاز به پرداخت نقدي است» از اين رو دولت مي تواند راهكارهايي را پيش بيني كند تا با استفاده از آنها، قانون هدفمندسازي يارانه ها به زودي در سال جاري اجرايي شود.
وي افزود: درآمد مالياتي و عوارض ناشي از هدفمندي يارانه ها طبق مصوبه مجلس جزء رقم 20 هزار ميليارد تومان است از اين رو دولت مي تواند در 3 بخش آن را هزينه كند، به عنوان مثال دولت مي تواند 10 واحد سهم خود را به ساير بخش ها تخصيص دهد و همچنين مي تواند ماليات را جايگزين آن 10 درصد كند.
حجت الاسلام مصباحي مقدم در خاتمه تصريح كرد: با راهكارهايي كه توضيح داديم دولت قانع شد كه انشاءاللله به خوبي مي تواند قانون موجود را با آزادسازي 20 هزار ميليارد توماني قيمت ها در سال 89 و بدون هيچ گونه تغييري اجرا كند.

 



نخست وزير مالزي: قطع صادرات بنزين مالزي به ايران دروغ است

سرويس سياسي -
نخست وزير مالزي گزارش هاي منتشر شده درخصوص قطع صادرات بنزين به ايران را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري ملي مالزي (برناما)، «نجيب رزاق» نخست وزير مالزي در اظهاراتي تاكيد كرد: گزارش هاي منتشر شده درخصوص اينكه شركت پتروناس صادرات بنزين به ايران را قطع كرده، دروغ هستند.
وي با اعلام اين خبر ادامه داد: در نيمه ماه مارس، شركت پتروناس در قراردادي به عنوان طرف سوم به ايران بنزين مي فروخت، اما بعد از آن درخواستي درباره خريد بنزين از تهران دريافت نكرده ايم.
نخست وزير مالزي كه در نيويورك و در جمع خبرنگاران سخن مي گفت در ادامه با صراحت گفت: گزارش هايي كه درباره قطع صادرات بنزين از سوي ما به ايران منتشر مي شوند دروغ هستند ما بعد از ماه مارس درخواستي از ايران دريافت نكرده ايم.
وي در ادامه تصريح كرد: روابط ما با ايران كاملا اقتصادي است و مطمئنا اگر درخواست جديدي از ايران دريافت كنيم طرف هاي حاضر در قرارداد بايد آن را انجام بدهند و اين به نظر آنها بستگي دارد.
گفتني است چندي پيش رسانه هاي غربي مدعي شدند كه در پي تهديدهاي آمريكا شركت پتروناس مالزي صادرات بنزين به ايران را متوقف كرده است.
رسانه هايي كه اين گزارش هاي جعلي را منتشر كرده بودند مدعي شدند: نجيب رزاق تصريح كرده است كه مالزي رسما فروش بنزين به ايران را به دليل تحريم هايي كه آمريكا بر ايران تحميل كرده است، قطع كرد.
اواخر اسفند ماه سال گذشته شبكه خبري بي.بي.سي ادعا كرد: يكي از سخنگويان پتروناس شركت دولتي نفت مالزي به رويترز گفت كه اين شركت از ماه مارس (اواسط اسفند 88) به فروش بنزين به ايران پايان داده است.
بي.بي.سي در ادعاي خود نوشت: پتروناس دليل اين اقدام خود را اعلام نكرده است، اما منابع مطلع صنعت نفت در دوبي مي گويند كه اين شركت مايل نيست منافع خود را از روابط تجاري با آمريكا را به خطر اندازد.
در همين رابطه خبرگزاري شينهوا از كوالالامپور گزارش داد: شركت پتروناس مالزي روز شنبه در بيانيه اي اعلام كرد، فروش بنزين به ايران از طريق يك شركت ثالث انجام شده است و مسئله اي كاملا اقتصادي است.
براساس اين گزارش، پتروناس اين بيانيه را در پاسخ به گزارش برخي رسانه ها درباره صادرات بنزين مالزي به ايران منتشر كرد. اين شركت اعلام كرد كه آخرين محموله صادرات بنزين به ايران از اواسط ماه مارس سال جاري ميلادي صورت گرفته است و تصميم به فروش بنزين به ايران تنها با در نظر گرفتن ملاحظات تجاري بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14