(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 29 فروردين 1389- شماره 19622
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تنها مجرم اتمي جهان در جايگاه مدعي نشسته است
بازتاب گسترده اجلاس خلع سلاح تهران در رسانه هاي جهان
اظهارات ميهمانان خارجي در روز اول كنفرانس تهران ايران پيش گام نابودي سلاح هاي كشتار جمعي در دنيا
معاون آموزشي جامعه القرآن كريم خبر داد تدريس مكالمه قرآني براي نخستين بار در كشور
برگزاري همايش كاربردهاي فناوري نانو و توسعه صنعتي در قزوين
رئيس مجمع جهاني شيعه شناسي خبر داد گردآوري 10 هزار كتاب شيعه شناسي
با حضور معاون اول رئيس جمهور كارخانه شيشه فلوت قزوين افتتاح شد
وزيرمسكن و شهرسازي: قيمت زمين و مسكن امسال كاهش مي يابد
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور: پيام رهبر انقلاب با تقويت فرهنگ كار و تلاش نهادينه مي شود
مديرعامل جديد سازمان منطقه آزادكيش: نشست سران جنبش عدم تعهد سال 1391 در كيش برگزار مي شود
محمدعلي رامين: هنرمندان از سوژه هاي نهفته در منابع اسلامي غفلت نكنند
اخبار ادبي و هنري



رهبر انقلاب با اشاره به جنايات هسته اي آمريكا تأكيد فرمودند
تنها مجرم اتمي جهان در جايگاه مدعي نشسته است

مقام معظم رهبري در پيامي خطاب به اجلاس بين المللي خلع سلاح در تهران تأكيد فرمودند كه ما كاربرد سلاح هسته اي و انواع سلاح هاي كشتار جمعي را حرام و تلاش براي مصونيت بخشيدن ابناء بشر از اين بلاي بزرگ را وظيفه همگان مي دانيم.
متن پيام رهبر انقلاب به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
به شما ميهمانان محترم كه در اينجا گرد آمده ايد خوشامد مي گويم.
مايه خرسندي است كه جمهوري اسلامي ايران امروز ميزبان اجلاس بين المللي خلع سلاح است، به اميد آنكه از فرصت فراهم آمده استفاده كرده، نتايج ماندگار و ارزشمندي را كه از گفتگو و مشورت با يكديگر به دست مي آوريد، تقديم جامعه بشري نمائيد.
اتم شناسي و علوم هسته اي يكي از بزرگترين دستاوردهاي بشري است كه مي تواند و بايد در خدمت رفاه ملت هاي جهان و رشد و توسعه همه جوامع انساني باشد. گستره كاربرد علوم هسته اي طيف وسيعي از نيازهاي پزشكي، انرژي و صنعتي را پوشش مي دهد كه هر يك از اهميت شايسته اي برخوردار است. به اين دليل مي توان گفت كه فناوري هسته اي جايگاه برجسته اي در حيات اقتصادي را به خود اختصاص داده است و با گذر زمان و افزايش نيازهاي صنعتي، پزشكي و انرژي به طور فزاينده اي اهميت آن بيشتر خواهد شد و به همين ميزان، تلاش براي دستيابي به انرژي هسته اي و بهره گيري از آن نيز افزايش مي يابد.
ملت هاي خاورميانه كه مانند ديگر ملت هاي جهان تشنه صلح و امنيت و پيشرفت اند حق دارند كه با بهره گيري از اين فناوري جايگاه اقتصادي و موقعيت برتر نسل هاي آتي خود را تضمين كنند. شايد يكي از اهداف غبارآلود كردن فضا در مورد برنامه هاي صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران اين است كه مانع از توجه جدي ملت هاي منطقه به اين حق طبيعي و ارزشمند خود شوند.
طرفه آنكه، تنها مجرم اتمي جهان اينك به دروغ خود را مدعي مبارزه با گسترش سلاح اتمي معرفي مي كند در حالي كه يقيناً هيچ اقدام جدي در اين مسير صورت نداده است و هرگز صورت نخواهد داد. اگر ادعاي مبارزه با گسترش سلاح هسته اي آمريكا دروغ نبود، آيا رژيم صهيونيستي مي توانست ضمن خودداري از پذيرش مقررات بين المللي در اين زمينه به ويژه ان.پي.تي، سرزمين اشغال شده فلسطين را به زرادخانه اي مبدل سازد كه انبوهي از سلاح هاي هسته اي در آن ذخيره شده است؟
نام اتم به همان ميزان كه بيانگر پيشرفت دانش بشري است، متاسفانه يادآور زشت ترين واقعه تاريخ و بزرگترين نسل كشي و سوء استفاده از دستاورد علمي انسان نيز است. هر چند كه كشورهاي متعددي اقدام به توليد و انباشت سلاح هسته اي كرده اند كه في نفسه مي تواند مقدمه ارتكاب جرم تلقي شده و صلح جهاني را شديداً در معرض تهديد قرار داده است، اما فقط يك دولت مرتكب جرم اتمي شده است. تنها دولت ايالات متحده آمريكا است، كه ملت مظلوم ژاپن در هيروشيما و ناكازاكي را در جنگي نابرابر و غير انساني مورد هجوم اتمي قرار داد.
از زماني كه انفجار نخستين جنگ افزارهاي هسته اي توسط دولت ايالات متحده در هيروشيما و ناكازاكي فاجعه اي انساني با ابعاد بي سابقه در تاريخ آفريد و امنيت بشري را با تهديدي عظيم مواجه ساخت، ضرورت نابودي كامل اين سلاح ها مورد اجماع قاطع جامعه جهاني قرار داشته است. استفاده از سلاح هسته اي نه تنها به كشتار و تخريب گسترده منجر شد، بلكه ميان آحاد ملت، نظامي و غير نظامي، كوچك و بزرگ، زن و مرد و كهنسال و خردسال تمايزي قائل نشد و آثار ضد بشري آن مرزهاي سياسي و جغرافيايي را درنورديد، و حتي به نسل هاي بعدي نيز خسارتهاي جبران ناپذير وارد نمود و لذا هرگونه استفاده و حتي تهديد به استفاده از اين سلاح، نقض جدي مسلم ترين قواعد بشردوستانه و مصداق بارز جنايت جنگي قلمداد مي گردد.
به لحاظ نظامي و امنيتي نيز به دنبال دست يابي چند قدرت به اين سلاح ضد بشري، ترديدي باقي نماند كه پيروزي در جنگ هسته اي ناممكن و درگيري در چنين جنگي غير عقلاني و ضد انساني است. ولي برغم اين بديهيات اخلاقي، عقلاني، انساني و حتي نظامي، خواست مأكد و مكرر جامعه جهاني براي نابودي اين سلاح ها توسط گروه انگشت شماري از دولت ها، كه امنيت خيالي خود را بر ناامني همگاني بنا كرده اند، ناديده گرفته شده است.
اصرار اين دولت ها بر نگهداري، افزايش و گسترش توان تخريبي اين سلاح ها، كه هيچ كاربردي جز ارعاب و ترور دسته جمعي و ايجاد امنيت كاذب، مبتني بر بازدارندگي ناشي از نابودي تضمين شده همگاني نداشته و ندارد، استمرار كابوس هسته اي جهان، را به دنبال داشته است. منابع خارج از شمار اقتصادي و انساني در رقابت غير عقلاني هزينه شده اند تا هر يك از ابرقدرت ها توان خيالي پيدا كنند كه بيش از ده هزار بار رقيبان خود و ساير ساكنان كره خاكي منجمله خودشان را نابود كنند. بي دليل نيست كه اين راهبرد، بازدارندگي مبتني بر، نابودي تضمين شده متقابل، يا ديوانگي نام گرفته است.
برخي از دولت هاي هسته اي در سال هاي اخير از نظريه بازدارندگي در مقابل ساير قدرت هاي هسته اي بر مبناي، نابودي تضمين شده متقابل هم، فراتر رفته اند تا جايي كه در راهبرد هسته اي اين دولت ها بر حفظ، انتخاب هسته اي در برابر تهديدات متعارف از سوي ناقضين معاهده عدم اشاعه، تأكيد شده است، در حالي كه بزرگترين ناقضين معاهده عدم اشاعه، قدرت هايي هستند كه، علاوه بر نقض تعهد خود در ماده 6 معاهده براي خلع سلاح هسته اي، حتي در اشاعه عمودي و افقي اين سلاح ها گوي سبقت را از ديگران ربوده و منجمله با كمك به تسليح رژيم صهيونيستي به سلاح هاي هسته اي و حمايت از سياست هاي آن رژيم، در اشاعه واقعي اين سلاح ها نقش مستقيم و مغاير تعهدات خود بر مبناي ماده 1 معاهده ايفا كرده و منطقه خاورميانه و جهان را با تهديدي جدي روبرو كرده اند و در رأس اين دولت ها، رژيم زورگو و متجاوز ايالات متحده آمريكا است.
جا دارد كه كنفرانس بين المللي خلع سلاح، ضمن بررسي خطرهاي توليد و انباشت سلاح هسته اي در جهان، بطور واقع بينانه راهكارهايي را براي مقابله با اين تهديد عليه بشريت ارائه كند تا بتوان گامي جدي در مسير پاسداري از صلح و ثبات جهاني به پيش نهاد.
به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته اي، ديگر انواع سلاح هاي كشتار جمعي، نظير سلاح شيميايي و سلاح ميكروبي نيز تهديدي جدي عليه بشريت تلقي مي شوند.
ملت ايران كه خود قرباني كاربرد سلاح شيميايي است، بيش از ديگر ملت ها خطر توليد و انباشت اين گونه سلاح ها را حس مي كند و آماده است همه امكانات خود را در مسير مقابله با آن قرار دهد.
ما كاربرد اين سلاح ها را حرام، و تلاش براي مصونيت بخشيدن ابناء بشر از اين بلاي بزرگ را وظيفه همگان مي دانيم.
سيدعلي خامنه اي
27/فروردين/1389
1/جمادي الاول/1431
¤¤¤
گسترش سلاح هاي هسته اي بر پايه سياست هاي قدرت هاي مستكبر
رئيس جمهور در سخناني در كنفرانس خلع سلاح تصريح كرد، تهديد به استفاده از سلاح هسته اي فقط آبروي دولتمردان آمريكا را بيش از پيش برد و سياست هاي تجاوزگرانه آنان را برملا كرد.
محمود احمدي نژاد روز شنبه در كنفرانس بين المللي خلع سلاح هسته اي و عدم اشاعه در جمع ميهمانان اين كنفرانس در سخناني گفت: جنگ ها، تجاوز و اشغالگري و بالاتر از آنها سايه تهديد و مهمتر از اينها انباشت سلاح هاي هسته اي و كشتار جمعي و بدتر از همه سياست هاي اعمالي از ناحيه چند دولت توسعه طلب، چشم انداز امنيت در مقياس ملي، منطقه اي و بين المللي را براي همه كشورها و ملت ها مبهم ساخته است و فضاي ذهني امروز جوامع به شدت متاثر از احساس تهديد و ناامني است. شعار خلع سلاح هسته اي محقق نشده است و آژانس انرژي اتمي در انجام وظايف خود موفق نبوده است. زرادخانه هاي هسته اي و شيميايي و بيولوژيك هر روز انباشته تر مي شود و رقابت تسليحاتي گسترش مي يابد.
رئيس جمهور كشورمان علت اين مسايل را در سياست ها و اقدامات چند دولت زياده خواه و مستكبر دانست و افزود: اولين سلاح هاي هسته اي توسط دولت آمريكا ساخته و بكارگيري شدند.
وي استفاده از سلاح هسته اي به عنوان ابزار بازدارندگي را عامل اصلي توسعه رقابت تسليحاتي دانست و گفت: بازدارندگي مستلزم داشتن دست بالا در كيفيت و كميت سلاح است و اين خود به رقابت خانمان برانداز هسته اي دامن زده است.
احمدي نژاد افزود: امروز بيش از 20 هزار كلاهك هسته اي در دنيا وجود دارد كه حدود نيمي از آن در آمريكا انبار شده است كه از اين تعداد حدود 2500 كلاهك، استراتژيك بوده و به سوي اهداف حياتي دنيا نشانه گيري شده است. در طرف رقيب آمريكا نيز بالاجبار و به بهانه بازدارندگي، توسعه سلاح اتمي ادامه دارد.
احمدي نژاد با بيان اينكه، متاسفانه دولت آمريكا هم از سلاح هسته اي استفاده كرده و هم به طور رسمي تهديد به استفاده از آن كرده است اظهار داشت: وقتي دارندگان و تهديدكنندگان و استفاده كنندگان از سلاح اتمي با برخورداري از حق ناعادلانه وتو در بالاترين مرجع مسئول امنيت جهاني حضور دارند، آيا اين به معناي تشويق ديگران به توليد سلاح اتمي براي تامين امنيت ملي شان نيست.
وي با اشاره به استفاده ابزاري و يك جانبه از شوراي امنيت و آژانس انرژي اتمي گفت: شوراي امنيت آشكارا به ابزار اعمال سياست هاي چند دولت زورگو تبديل شده و تاكنون نتوانسته است از حقوق و امنيت ملي كشورها صيانت نمايد. توجيه حمله به عراق و افغانستان، رفتار در جنگ صدام عليه ملت ايران و در موضوع فلسطين مويد اين معنا است.
احمدي نژاد افزود: آژانس انرژي اتمي نيز به جاي خلع سلاح دارندگان سلاح اتمي، به عنوان فلسفه وجودي اش و كمك به اعضاء براي استفاده مناسب و صلح آميز از انرژي هسته اي طبق ماده 4 اساسنامه، متاسفانه به ابزار فشار بر اعضاء فاقد سلاح و جلوگيري از بهره مندي آنان از حقوق هسته اي قانوني تبديل شده است.
رئيس جمهور كشورمان گفت: تاكنون هيچ يك از اعضاء فاقد سلاح هسته اي نتوانسته اند به راحتي و بدون تحمل فشارها و تهديدها از حقوق قانوني خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي برخوردار شوند.
وي افزود: عليرغم صراحت ماده 6 اساسنامه، حتي يك گزارش از نظارت بازرسان آژانس از تاسيسات هسته اي دولت آمريكا و متحدانش منتشر نشده است و هيچ برنامه مصوبي براي خلع سلاح آنها وجود ندارد. در مقابل تحت فشار همان دارندگان سلاح هسته اي و به بهانه هاي گوناگون، دهها قطعنامه عليه اعضاي فاقد سلاح هسته اي صادر شده است.
احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد:
رژيم صهيونيستي بيش از 200 كلاهك اتمي ذخيره كرده، مسبب چندين جنگ گسترده بوده و همواره ملتها و كشورهاي منطقه را تهديد به ترور و حمله نظامي مي كند، از سوي دولت آمريكا و متحدانش به طور مطلق حمايت مي شود و كمك هاي لازم براي توسعه سلاح اتمي نيز دريافت مي كند. ولي همين دولت ها به بهانه احتمال كذب انحراف در فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ديگران و بدون ارائه حتي يك سند معتبر، سنگين ترين فشارها و جنگ رواني را بر اعضا آژانس اعمال مي نمايند.
آنان در توجيه اين سياست دوگانه مي گويند كه رژيم صهيونيستي عضو آژانس نيست. آيا اين به معناي تشويق ديگران به خروج از آژانس و تعليق تعهدات منع گسترش سلاح هاي هسته اي نيست.
وي تصريح كرد: از بزرگ ترين خيانت هاي دارندگان انحصاري سلاح اتمي، يكسان معرفي كردن سلاح اتمي با انرژي اتمي است. اصولا مسير ساخت سلاح با مسير استفاده از انرژي اتمي متفاوت است و آنها اين را به خوبي مي دانند. مي خواهند هم سلاح را و هم انرژي هسته اي را به صورت انحصاري در اختيار داشته باشند و از اين طريق اراده خود را بر جامعه جهاني تحميل نمايند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش خطاب به دولتمردان آمريكايي گفت: دوران اتكا به بمب اتمي گذشته است، تهديد به استفاده از سلاح بخصوص سلاح هسته اي مخصوص كساني است كه فاقد منطق روشن و انديشه انساني هستند.
وي تاكيد كرد: تهديد به استفاده از سلاح هسته اي فقط آبروي دولتمردان آمريكا را بيش از پيش برد و سياست هاي ضد انساني و تجاوزگرانه آنان را برملا كرد.
5 پيشنهاد احمدي نژاد
براي خلع سلاح هسته اي
رئيس جمهور كشورمان در بخش ديگري از سخنانش در كنفرانس خلع سلاح هسته اي 5 پيشنهاد را براي تحقق هدف انساني خلع سلاح هسته اي و جلوگيري از اشاعه ارايه كرد:
1-تشكيل يك گروه مستقل بين المللي براي برنامه ريزي و نظارت در خلع سلاح اتمي و جلوگيري از اشاعه با اعطاي اختيارات كامل از سوي مجمع عمومي.
2-تعليق عضويت دارندگان، استفاده كنندگان و تهديدكنندگان به سلاح هسته اي از آژانس بين المللي انرژي اتمي و شوراي حكام.
3-بازنگري در پيمان منع گسترش سلاح هسته اي.
4-تلاش جمعي براي اصلاح ساختار شوراي امنيت.
5-كارگروهي از حاضرين براي پيگيري مصوبات و پيشنهادات تشكيل گردد.
پيكان مطالبه خلع سلاح
بايد آمريكا باشد
در همين حال، دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز در سخناني در اجلاس بين المللي خلع سلاح تصريح كرد كه پيكان مطالبه خلع سلاح بايد متوجه آمريكا باشد.
دكتر سعيد جليلي ديروز طي سخناني در اين اجلاس گفت:
راه خلع سلاح و عدم اشاعه، تقويت ان.پي.تي و جلوگيري از اعمال نفوذ قدرت ها در آژانس بين المللي انرژي اتمي است.
جليلي بر همين اساس پيشنهاد كرد: جدول زمانبندي مشخص براي انهدام همه تسليحات هسته اي و ساز وكار راستي آزمايي بين المللي بر فعاليت هاي كشورهاي دارنده سلاح هسته اي تدوين شود.
وي ادامه داد: مكانيسم راستي آزمايي نظير آنچه براي اجراي تعهدهاي كشورهاي غيرهسته اي تحت ماده 3 ان.پي تي مقرر شده است، در اين باره ضروري است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با طرح اين پرسش كه «چه كساني ماده 1 و 2 ان.پي.تي براي عدم اشاعه را ناديده گرفتند و سلاح هاي هسته اي را در اختيار رژيم صهيونيستي قرار دادند؟»، افزود: پيشنهاد مي شود براي روشن شدن اين امر كه چه كساني تسليحات هسته اي را اشاعه مي دهند، كميته حقيقت ياب ازسوي آژانس بين المللي انرژي اتمي موضوع را بررسي و نتيجه را به شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل گزارش دهد.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه تحقق خلع سلاح هسته اي مبارزه اي جدي و همه جانبه ازسوي جامعه جهاني را مي طلبد، گفت: پيكان مطالبه خلع سلاح هسته اي بايد متوجه آمريكا و دارندگان اين سلاح ها باشد.
جليلي در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد: خطر سلاح هسته اي تنها در استفاده از آن نيست بلكه بسياري از فجايع در دهه اخير صرفا به پشتوانه سلاح هاي هسته اي بوده است اگرچه از خود اين سلاحها بطور مستقيم در ايجاد اين فجايع استفاده نشده است.
وي افزود: آمريكا بدون داشتن چنين پشتوانه اي هرگز نمي توانست خودسرانه و بدون مبناي قانوني به بهانه هاي واهي به كشورها حمله و آنها را اشغال كند.
وي اظهار داشت: اگر فاجعه هيروشيما و ناكازاكي به واسطه استفاده مستقيم از سلاح هسته اي دهها هزار قرباني داشت، جنايات آمريكا به پشتوانه سلاح هاي هسته اي در همين دهه اخير موجب كشته و مجروح شدن صدها هزار انسان بي گناه در عراق و افغانستان شده است.
ثبت پيام رهبر انقلاب به عنوان سند اجلاس خلع سلاح
همچنين وزير امور خارجه كشورمان ديروز در سخناني در اجلاس خلع سلاح و منع اشاعه، انتظار ايران از شركت كنندگان در اين اجلاس را دستيابي به ساز وكارهاي منطبق با خواست عمومي ملت ها به منظور تحقق آرمان، جهاني عاري از سلاح هاي كشتار جمعي عنوان كرد.
منوچهر متكي پيام مقام معظم رهبري و نيز سخنراني رئيس جمهور در مراسم افتتاحيه را نشان از توجه خاص ايران به اين كنفرانس و موضوعات آن عنوان كرد و با اشاره به ميزان استقبال انجام گرفته از اين كنفرانس، گفت: اين استقبال حاكي از آن است كه جامعه بين الملل براي موضوع خلع سلاح اهميت خاصي قائل است و اين اجلاس روندي براي جلب همكاري و مشاركت بيش تر كشورها براي هم انديشي و هم فكري براي تحقق خلع سلاح جهاني است.
او با اشاره به انتظار جمهوري اسلامي از شركت كنندگان در اين كنفرانس، خاطرنشان كرد: ايران كه خود قرباني تروريسم و سلاح هاي كشتار جمعي است انتظار دارد كه شركت كنندگان براي دستيابي به ساز وكارهاي منطبق با خواست عمومي ملت ها به منظور تحقق آرمان، جهاني عاري از سلاح هاي هسته اي مشاركت فعال داشته باشند.
وزير خارجه كشورمان پس از قرائت پيام مقام معظم رهبري از سوي دكتر علي اكبر ولايتي نيز اظهار داشت: پيام ايشان به عنوان سند اجلاس «خلع سلاح و منع اشاعه» ثبت خواهد شد.

 



بازتاب گسترده اجلاس خلع سلاح تهران در رسانه هاي جهان

سرويس سياسي-
رسانه هاي خارجي با انعكاس اخبار و گزارشات كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در سالن همايش هاي صدا و سيما، برگزاري اين اجلاس را پاسخ قاطع جمهوري اسلامي ايران به نشست اخير واشنگتن ارزيابي كردند.
شبكه خبري الجزيره انگليسي كنفرانس خلع سلاح هسته اي در تهران را نقطه مقابل اجلاس امنيت هسته اي واشنگتن توصيف كرد.
الجزيره با پخش تصاويري زنده از اين نشست اعلام كرد نشست خلع سلاح هسته اي در تهران به عنوان نقطه مقابل اجلاس امنيت هسته اي واشنگتن كه هفته گذشته برگزار شد، ارزيابي شده است.
«ملحم ربا» خبرنگار تلويزيون الجزيره قطر برگزاري كنفرانس بين المللي «خلع سلاح و عدم اشاعه» را نشانه جديت و صداقت جمهوري اسلامي ايران در عدم دستيابي به سلاح اتمي دانست و افزود: با خبر شديم كه قرار است در نشست تهران به ضرورت فعال سازي معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي (ان پي تي) بويژه بندهايي كه به خلع سلاح هاي اتمي و مساعدت كشورهاي خواستار دستيابي به انرژي هسته اي صلح آميز مربوط مي شوند؛ پرداخته شود.
وي با بيان اينكه در نشست تهران از سياست دو بام و يك هواي واشنگتن در برخورد با دو برنامه هسته اي ايران و اسرائيل انتقاد مي شود افزود: معاهده «استارت 2» بويژه بعد از تهديد (اوباما) در امكان استفاده از سلاح هسته اي عليه آنچه خطر ايران و كره شمالي مي نامد؛ از انتقاد بي بهره نخواهد ماند.
وي با اشاره به غضب ملت ايران از تهديدات كاخ سفيد، واكنش تهران در قبال تهديدات اوباما را كوبنده خواند و افزود: 65 كشور مختلف به صورت رسمي و غيررسمي در اين كنفرانس شركت مي كنند.
«محمد نون» خبرنگار اعزامي تلويزيون بي بي سي عربي به كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه تهران، نيز در گفت وگوي تلفني با استوديوي اخبار اين شبكه در لندن با بيان اينكه اين نشست برنامه كاري خود را با حضور تقريبا 60 كشور از جمله 14 وزير خارجه آغاز كرد؛ افزود: علاوه بر حضور روسيه و چين، نمايندگاني از سازمان ملل و آژانس بين المللي انرژي هسته اي در نشست تهران مشاركت كرده اند.
وي با اشاره به عدم حضور آمريكا، انگليس و فرانسه در نشست خلع سلاح و عدم اشاعه تهران گفت: بزرگترين غائبان اين نشست كشورهايي هستند كه بر سر برنامه هسته اي ايران با تهران مشكلي اساسي دارند.
«محمد نون» كه سابقه خبرنگاري براي تلويزيون العربيه در تهران را در كارنامه خود دارد؛ هنگامي كه درباره نشست تهران سخن گفت و آن را پاسخي مستقيم به كنفرانس موسوم به امنيت هسته اي واشنگتن خواند، با سوال نابجاي مجري مشروح اخبار بي بي سي عربي مواجه شد تا صحبتي در اين باره به ميان نيايد.
در همين رابطه شبكه تلويزيوني راشاتودي نيز كنفرانس خلع سلاح هسته اي تهران را اقدام جديد ايران براي بي اثر كردن تهديدها و تحريم هاي احتمالي خواند.

 



اظهارات ميهمانان خارجي در روز اول كنفرانس تهران ايران پيش گام نابودي سلاح هاي كشتار جمعي در دنيا

مقامات شركت كننده در كنفرانس بين المللي خلع سلاح و عدم اشاعه در حاشيه نخستين روز از برگزاري اين كنفرانس ضمن حمايت از فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران، خواستار خلع سلاح هسته اي قدرت هاي جهاني شدند.
اسرائيل بايد ان.پي .تي را
امضا كند
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در اين باره گفت: اين سازمان مي خواهد با مشاركت بين المللي و كمك يكديگر، سلاح هاي كشتار جمعي را از بين ببرد.
احسان اوغلو، تصريح كرد: در اين راستا رژيم صهيونيستي بايد بدون اتلاف وقت معاهده ان.پي.تي را امضا و پادمان هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي را رعايت كند.
وي همچنين با تاكيد بر اينكه سازمان كنفرانس اسلامي از حقوق حقه جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كند، اظهار داشت؛ اين سازمان بر حق تمامي كشورهاي عضو در بهره برداري از انرژي صلح آميز هسته اي بدون تبعيض تاكيد دارد.
دبير كل سازمان كنفرانس اسلامي در بخش ديگري از سخنانش، افزود: يا بايد سلاح هاي كشتار جمعي را از بين ببريم يا اين سلاح ها ما را از بين خواهند برد.
احسان اوغلو گفت: سازمان كنفرانس اسلامي به عنوان دومين مجمع بزرگ جهاني پس ازسازمان ملل بر عدالت و مساوات اعتقاد دارد و از هدف خلع سلاح و نابودي آنها حمايت مي كند.
تاكيد بر قانوني بودن برنامه هسته اي ايران
وزير امور خارجه عمان نيز در حاشيه اين كنفرانس با تاكيد بر اينكه شركت ما در اجلاس حمايت از مسالمت آميز بودن پروژه هسته اي ايران است اظهار كرد: اميدواريم نتايج اين همايش بر اجلاس نيويورك كه در آينده نزديك برگزار مي شود تاثير بگذارد زيرا اين اجلاس گام جديدي براي يافتن مكانيزم هاي جديد براي خلع سلاح جهاني است.
يوسف بن علوي با اشاره به اينكه مخالفان خلع سلاح به دنبال محدود كردن دستيابي كشورهاي مختلف به انرژي صلح آميز هسته اي هستند گفت: همه كشورها بايد به انرژي صلح آميز هسته اي دست يابند و ما بر قانوني بودن و مشروع بودن پروژه هسته اي ايران تاكيد مي كنيم زيرا دستيابي كشورهاي مختلف به انرژي صلح آميز هسته اي گام موثري در زمينه صلح بين المللي براي پيشرفت هاي اقتصادي و اجتماعي است بنابراين ايمان داريم از فعاليت صلح آميز هسته اي هيچ كشوري نبايد جلوگيري شود.
عزم جهاني براي خلع سلاح
«وليد المعلم» وزير خارجه سوريه هم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درخصوص هدف از شركت در اين اجلاس گفت: هدف ما اين است كه عزمي براي خلع سلاح هسته اي به وجود بيايد.
وي با تاكيد بر اينكه تاكيدكننده اصلي در زمينه هسته اي در خاورميانه اسرائيل است، تصريح كرد: اميدواريم روسيه و آمريكا به تعهدي كه چندي پيش درخصوص خلع سلاح هسته اي امضا كرده اند پايبند باشند و به آن عمل كنند.
بايد به تهديدات عليه ايران پايان داده شود
وزير امور خارجه عراق نيز با اشاره به تهديدات هسته اي عليه ايران، گفت: ما خواستار انجام گفت وگوي آرام و ديپلماتيك براي پايان دادن به اين تهديدات هستيم و از ابتكارات بين المللي براي خالي كردن جهان از سلاح هسته اي استقبال مي كنيم. استفاده از زور بر ضد ايران درست نيست و عراق خواستار تكيه بر استفاده از سياست متوازن در بررسي پرونده ايران مي باشد زيرا استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حق اين كشور است.

 



معاون آموزشي جامعه القرآن كريم خبر داد تدريس مكالمه قرآني براي نخستين بار در كشور

معاون آموزشي جامعه القرآن الكريم از تدريس رشته مكالمه قرآني براي نخستين بار در كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين رضا محمدي با اشاره به برنامه هاي جامعه القرآن كريم در سال جديد خاطرنشان كرد: مبحث مكالمه قرآني به عنوان يك رشته در شعب جامعه القرآن كريم تدريس خواهد شد.
وي با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر حركت جامعه به سمت تأمين نيازهاي خود از طريق عمل به قرآن تصريح كرد: تحقق رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب از ديگر اهداف اجراي اين طرح است.
محمدي اظهار داشت: با ورود اين مبحث به درسنامه آموزشي، قرآن آموزان در بخش مكالمه قرآني شيوه سخن گفتن با قرآن و پاسخ دادن به پرسش هاي استاد خود براساس آيات قرآن كريم را فرا مي گيرند.
معاون آموزشي جامعه القرآن الكريم ادامه داد: اين طرح در مأسسه جامعه القرآن كريم از دوره هاي حفظ يك، دو و سه ساله قرآن آغاز مي شود و استاد همانند كلاس هاي زبان انگليسي كه تنها به انگليسي صحبت مي كند بايد با ادبيات قرآني مكالمه كند.
محمدي افزود: هدف از اجراي اين طرح آن است كه قرآن آموزاني تربيت شوند كه بتوانند همانند حضرت فضه(س) كه 02 سال تنها با قرآن و ادبيات قرآني سخن مي گفت، سخن بگويند.
وي عنوان كرد: گروهي از كارشناسان اين مركز، تمامي آيات مورد نياز مربي را تهيه و تدوين كرده و در فاز نخست تمامي قرآن آموزان دوره هاي حفظ يك، دو و سه ساله بخش مكالمه قرآني را فراخواهند گرفت.

 



برگزاري همايش كاربردهاي فناوري نانو و توسعه صنعتي در قزوين

قزوين - خبرنگار كيهان:
نخستين همايش كاربردهاي فناوري نانو و توسعه صنعتي 21 و 22 ارديبهشت ماه سال جاري در دانشگاه بين الملل امام خميني (ره) برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه بين المللي امام اين همايش توسط دانشگاه بين المللي امام خميني، سازمان انرژي اتمي ايران و سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و با حمايت ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در رياست جمهوري و پژوهشگاه صنعت نفت و همكاري ديگر نهادهاي دانشگاهي و صنعتي كشور در دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) برگزار مي شود.
براساس اين گزارش، اين همايش در محورهاي صنعت معدن و فرآوري مواد با پايه معدني، كاربردهاي نانو در حوزه انرژي و صنعت هسته اي، نانو مواد و نانو ساختارها و تجهيزات و ماشين آلات توليد و كنترل نانو سيستمها برگزار مي شود.
اين گزارش مي افزايد: در اين همايش موضوعاتي شامل روشهاي توليدي، كنترل و بهينه سازي مواد نانو ساختار در مقياس صنعتي و نيمه صنعتي، بررسي فني و اقتصادي فرآيندهاي توليد نانو مواد، نانو كاتاليست ها و نانوسيستم ها، شبيه سازي فرآيندهاي صنعتي توليد نانو مواد شامل نانو ذرات، نانو كامپوزيت ها و نانوساختارها و تجهيزات و ماشين آلات توليد و كنترل نانو سيستم ها مورد بررسي قرار مي گيرد.

 



رئيس مجمع جهاني شيعه شناسي خبر داد گردآوري 10 هزار كتاب شيعه شناسي

رئيس مجمع جهاني شيعه شناسي با اشاره به راه اندازي كتابخانه تخصصي شيعه شناسي همزمان با تاسيس مجمع جهاني گفت: اين كتابخانه نخستين كتابخانه تخصصي شيعه شناسي در جهان است كه بيش از 10 هزار جلد كتاب در زمينه شيعه شناسي در آن گردآوري شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين علي انصاري بويراحمدي خاطرنشان كرد: اين كتابخانه امكان استفاده كتاب ها به صورت قفسه باز را فراهم مي كند و تاكنون مورد استقبال خوبي قرار گرفته است.
رئيس مجمع جهاني شيعه شناسي به كمبود كتاب ها در زمينه مباحث شيعي اشاره و تصريح كرد: 17 كتاب در موضوعات مباني اعتقادي تشيع و تاريخ تشيع چاپ و منتشر شده است و 50 جلد ديگر با تامين اعتبارات به چاپ و انتشار مي رسد.
انصاري با اشاره به وجود بانك اطلاعات نرم افزاري گفت: اين بانك مكمل مناسبي براي پايگاه اطلاع رساني و كتابخانه مجمع است و نرم افزارهايي در زمينه امامت و ولايت، شيعه شناسي، پاسخگويي به شبهات و مناسبت ها را در اختيار متقاضيان قرار مي دهد.
وي كتابخانه ديجيتال را از ديگر امكانات مجمع جهاني شيعه شناسي عنوان و تصريح كرد: دو هزار كتاب در اين كتابخانه گردآوري شده و به روز رساني مي شود.
رئيس مجمع جهاني شيعه شناسي بخش مستبصرين مجمع را از بخش هاي فعال ذكر كرد و افزود: اين بخش با ارائه اطلاعات در زمينه شبهات و سؤالات شيعي افراد بسياري را به مذهب تشيع جذب كرده است.
انصاري با اشاره به چاپ و انتشار ماهنامه شيعه شناسي اظهار داشت: اين ماهنامه در تيراژ 20 هزار جلد چاپ و به 140 مركز علوم ديني، عقيدتي، سياسي و دانشگاه هاي كشور ارسال مي شود.
وي در پايان يادآور شد: مجمع جهاني شيعه شناسي حلقه ارتباطي بين موسسات و مراكز شيعه شناسي در جهان برقرار مي كند.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهور كارخانه شيشه فلوت قزوين افتتاح شد

قزوين - خبرنگار كيهان:
با حضور معاون اول رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن كارخانه شيشه فلوت قزوين با سرمايه گذاري بخش خصوصي و اعتباري بالغ بر 130 ميليارد تومان و 120 ميليون دلار در منطقه فارسيجان در 25 كيلومتري شهرستان تاكستان واقع در غرب استان قزوين افتتاح شد.
با احداث اين كارخانه در زميني به مساحت 70 هكتار سالانه 180هزارتن انواع شيشه جام با تكنولوژي فلوت با ضخامت كمتر از 2 تا 19 ميل در كشور توليد مي شود.
اين شركت توليدكننده شيشه خام براي مصارف ساختماني و مواد اوليه براي شيشه خودرو، آينه، سكوريت، دوجداره ولامنت يا طلقي است.
اين شركت با ايجاد 500 فرصت شغلي جديد در منطقه 25 درصد محصولات توليدي اين مجموعه را به خارج از كشور صادر خواهد كرد.
داشتن مجهزترين و پيشرفته ترين خط توليد شيشه در خاورميانه يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد اين شركت است.
گفتني است هم اكنون ارزش شيشه توليدي در كشور در سال در حدود يك ميليارد دلار است و سهم استان قزوين به عنوان دومين توليدكننده شيشه و سيليس در اين صنعت 500 ميليون دلار مي باشد. اين در حالي است كه در حدود 40 درصد اين توليدات شيشه اين استان به صادرات اختصاص دارد.
لازم به ذكر است استان قزوين با دارا بودن يازده معدن فعال در ارتباط با استخراج سيليس حدود 60 درصد سيليس كشور را تامين مي كند.
ذخائر سيليس استان به ميزان 22 ميليون و 843 هزارتن برآورد شده است . اين ماده معدني كه از اجزاء اصلي مواد اوليه محصول شيشه است، يكي از فراوانترين مواد معدني موجود در استان محسوب مي شود.

 



وزيرمسكن و شهرسازي: قيمت زمين و مسكن امسال كاهش مي يابد

وزيرمسكن و شهرسازي سال 89 را سال رونق مسكن مهر در سراسر كشور اعلام كرد و گفت: امسال تعداد قابل توجهي از پروژه هاي مسكن مهر به بهره برداري خواهد رسيد.
علي نيكزاد در بازديد يك روزه از پروژه هاي مسكن مهر در قزوين در جلسه ستاد مسكن اين استان با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر 28 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار براي اجراي طرح هاي مسكن مهر در سطح كشور پرداخت شده است.
نيكزاد افزود: با شرايط كنوني يك ميليون نفر در كشور واجد شرايط دريافت مسكن هستند و براي 900هزار واحد مسكوني زمين تامين شده است.
وي با اشاره به پرداخت تسهيلات براي 630 هزار واحد، اظهار كرد: همچنين عمليات فونداسيون 330 هزار واحد مسكوني اجرا شده است.
وزير مسكن و شهرسازي گفت: با همكاري دولت و مجلس هيچ گونه مشكلي در پرداخت تسهيلات به متقاضيان مسكن مهر وجود ندارد و بانكها بايد در اين زمينه همكاري هاي لازم را داشته باشند.
علي نيكزاد در جلسه ستاد تامين مسكن مهر استان قزوين با بيان اينكه دولت روند اجراي طرح مسكن مهر را به شدت دنبال مي كند خاطر نشان كرد: مشكلات احتمالي بر سر راه مسكن مهر بايد مرتفع شود زيرا اين صنعت امري فرابخشي است كه براي حل مشكلات آن تمامي دستگاهها بايد همت كنند.
وزير مسكن و شهرسازي با اشاره به ايجاد مسكن در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت گفت: زمين مسكوني در اين شهرها بايد هرچه سريع تر تهيه و در اختيار بنياد مسكن انقلاب اسلامي قرار گيرد و منابع مالي آن نيز تامين شود.
نيكزاد در پايان اظهار كرد: با اجرايي شدن طرح هاي دولت و ايجاد رونق در بخش مسكن، شاهد ثبات و حتي كاهش قيمت زمين و مسكن نيز خواهيم بود.

 



رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور: پيام رهبر انقلاب با تقويت فرهنگ كار و تلاش نهادينه مي شود

رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور گفت: اولويت هاي فرهنگي كشور با محوريت پيام رهبر معظم انقلاب برنامه ريزي مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيدرضا تقوي ديروز در گفت وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس در سمنان تصريح كرد: عبادت دانستن كار گامي بسيار بزرگ و موثر در ارتقاي فرهنگ عمومي است و اگر به كار به عنوان يك عبادت نگاه شود، تلاش و كوشش افراد بيشتر و مشكلات در پرتو تلاش رفع مي شود.
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور تصريح كرد: اگر بتوانيم فرهنگ كار و تلاش را در جامعه تقويت كنيم، پيام رهبر معظم انقلاب را نهادينه كرده ايم.
تقوي گفت: كارهاي فرهنگي مانند كارهاي عمراني و اقتصادي زودبازده نيست و اجراي آنها نيازمند مدت زمان طولاني تري است.
دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور افزود: شوراي فرهنگ عمومي در كشور رسالت پاسداري از جريان هاي فرهنگي در حوزه فرهنگ عمومي را دارد و بايد آن را ارتقا دهد.
تقوي گفت: رسالت ديگر اين شورا، هماهنگ كردن دستگاه هاي فرهنگي براي اجراي بهتر فعاليت هاي فرهنگ عمومي است.
وي افزود: شوراي فرهنگ عمومي فعاليت هاي سازمان هاي فرهنگي را با توجه به امكانات و نيازهاي فرهنگي كشور ساماندهي مي كند.
رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور ادامه داد: اين شورا در استان ها مصوبات بسيار خوبي داشته و تاكنون كارهاي خوبي در زمينه فرهنگي در كشور انجام شده است و در آينده نزديك شوراهاي فرهنگ عمومي در همه شهرهاي كشور تشكيل مي شود.
وي در مورد عدم حضور هاشمي رفسنجاني در نماز جمعه تهران اظهار داشت: وي با توجه به اين كه فضاي پس از انتخابات را مناسب ندانست در نماز جمعه تهران شركت ندارد و اين عدم شركت به صلاحديد خود وي است.

 



مديرعامل جديد سازمان منطقه آزادكيش: نشست سران جنبش عدم تعهد سال 1391 در كيش برگزار مي شود

كيش-خبرنگاركيهان:
رئيس هيات مديره و مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش از برگزاري نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در اين جزيره در سال 1391 خبر داد.
«محمدعلي محبي» گفت: منطقه آزاد كيش از قابليت و ظرفيت هاي بالايي براي اهداف بزرگ برخوردار است وي افزود: در هيات دولت تصويب شده كه در دو سال آينده اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد در جزيره كيش برگزار شود. مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت: با برنامه ريزي، شرايط لازم را براي هرچه باشكوه تر برگزار كردن اين رويداد مهم در جزيره كيش فراهم خواهيم ساخت. محبي تصريح كرد: رئيسان جمهور 100 كشور و هيئت هاي همراه در نشست سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد كيش شركت خواهند كرد.
گفتني است مراسم توديع و معارفه مدير عامل سابق و جديد سازمان منطقه آزاد كيش پنجشنبه با حضور بقايي مشاور رئيس جمهور و دبير شوراي عالي مناطق آزاد كشور برگزار شد، در اين مراسم «محمدعلي محبي» به عنوان رئيس هيات مديره و مديرعامل جديد سازمان منطقه آزاد كيش منصوب و از خدمات مهندس اسدالهي مديرعامل سابق اين سازمان تقدير و تشكر شد.

 



محمدعلي رامين: هنرمندان از سوژه هاي نهفته در منابع اسلامي غفلت نكنند

معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هنرمندان از سوژه هاي بكر نهفته در منابع اسلامي غفلت نكنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد محمدعلي رامين افزود: يكي از مشكلات ما در عرصه توليد فيلم اين است كه فيلمسازان ما هنوز جايگاه ايراني اسلامي جامعه را به رسميت نشناخته و با غفلت از سوژه هاي بكري كه هزاران نمونه آن در طول 31 سال گذشته اتفاق افتاده است، به سوژه هاي تكراري و مشابه غربي روي آورده اند.
وي با اشاره به برگزاري سوگواره لحظه هاي عاشورايي ادامه داد: رسانه ها و مطبوعات ما در مورد شخصيت ها نه تنها سازنده نبوده اند بلكه گاه با استفاده از هر شيوه و شگردي در تخريب آنها كوتاهي نكرده اند، بنابراين گويا رسانه هاي ما هنوز لياقت پرداختن به سوژه هاي الهي و تشخيص اسوه هاي انساني كه در عالم علم و معنا سرآمد روزگاران خويش هستند را دريافت نكرده اند.
رامين اظهار داشت: قرآن كريم و منابع روايي ما بزرگ ترين منبع سوژه يابي در فرهنگ بشري هستند و زيباترين نوع قصه پردازي را ارائه داده اند كه تاكنون به جز چند مورد نادر به ندرت يك نويسنده و فيلمساز به سراغ اين سوژه ها رفته است.
وي گفت: قرآن، كتب سيره و سنت هزاران موضوع تازه و سوژه هاي فيلمسازي با قصه هايي براي توليد تئاتر، نمايشنامه و رمان هاي خواندني و جذاب را ارائه مي كند كه بايد از سوي رسانه ها مورد توجه وشناسايي قرار گيرد.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد: آنچه در روز عاشورا و يا حوادث بيشماري كه در پي آن در هر روزگاري تحت تاثير حماسه عاشورا در جوامع مختلف اتفاق مي افتد، حقيقتا سوژه هايي پايان ناپذير براي هنرمندان، نويسندگان، فيلمسازان و اهالي رسانه به شمار مي رود.
وي خاطر نشان كرد: يكي از مشكلات ما اين است كه حوزويان دين را براي خود تعريف مي كنند و دانشگاهيان براي خودشان و كسي نيست كه اسلام را به عنوان دين بشريت به مخاطبان معرفي كند؛ برنامه هاي فرهنگي حوزه در موضوعات ديني نبايد صرفا براي حوزويان طراحي شود بلكه بايد براي جهانيان در نظرگرفته شود.

 



اخبار ادبي و هنري

انصراف شاعر فلسطيني از جشنواره برلين
در اعتراض به صهيونيسم
يك شاعر فلسطيني ساكن اراضي 1948 به دليل دعوت از وي به عنوان يك اسرائيلي از حضور در جشنواره جهاني شعر برلين انصراف داد و گفت: نماينده رژيم صهيونيستي نيستم.
«مروان مخول» شاعر فلسطيني ساكن اراضي اشغالي سال 1948 در پي دعوت جشنواره جهاني شعر از وي به عنوان نماينده اسرائيل از حضور در اين جشنواره اعلام انصراف كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري شعر و ادب عربي اين جشنواره كه قرار است در اوايل سپتامبر آينده در برلين برقرار شود از اين شاعر فلسطيني به عنوان «نماينده شعراي عرب اسرائيل» دعوت كرده بود كه وي ضمن رد اين دعوت گفت: حاضر نيستم با اين عنوان غيردقيق در اين جشنواره حاضر شوم.
«مروان مخول» افزود: پس از رد كردن اين دعوت از دعوت كنندگان خواستم اگر اصراري بر حضور من دارند مرا تحت فهرست شعراي فلسطيني قرار دهند كه اين درخواست من با اين عنوان كه فلسطين كشور مستقلي نيست رد شد.
واكنش مديرعامل بنياد فارابي
به شركت فيلم كيارستمي در كن
مديرعامل بنياد سينمايي فارابي به شركت عباس كيارستمي در جشنواره كن واكنش نشان داد.
سيداحمد ميرعلايي به فارس گفت: اگر فيلم جديد كيارستمي از كارهايي باشد كه ما در كشورمان به آن بباليم، آنگاه مي توانيم بگوييم اين يك كار به تمام معنا ايراني است و آنگاه مي توانيم از اين حضور بين المللي خوشحال باشيم.
نشست صيانت از سينماي دفاع مقدس
در انتقاد از آثار مبتذل
نشست «صيانت از سينماي دفاع مقدس» به دنبال افزايش آثار نازل كيفي و مبتذل در اين ژانر برگزار مي شود.
به دليل ضرورت بازنگري فعاليت هاي سينما و تلويزيون در عرصه دفاع مقدس و افزايش آثار نازل كيفي و مبتذل در اين گونه سينمايي، انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس بنا بر رسالت خطيري كه بر دوش دارد تصميم به برگزاري نشستي با مديران ارشد سينما و تلويزيون دارد تا در اين نشست به بررسي وضعيت موجود توليدات سينما و تلويزيون با موضوع دفاع مقدس بپردازد و از سوي ديگر، اين مسئله را به اطلاع مديران فرهنگي و هنري مي رساند كه مي بايست از اين پس شأن و منزلت انقلاب و دفاع مقدس حفظ شود و مفاهيم خلاف واقع بازتاب داده نشود.
اين نشست در تاريخ 30/1/89 ساعت 30:14 در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس برگزار مي شود.
حمايت مصلي از تبليغات ناشران در نمايشگاه كتاب تهران
ناشران در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از تخفيف تبليغاتي برخوردار مي شوند.
براساس اين گزارش، نهادها، سازمان ها و موسسات دولتي شركت كننده در اين دوره از نمايشگاه كتاب تهران، از 70 درصد تخفيف براي معرفي كتب منتشره خود برخوردار خواهند شد.
همچنين در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، بيش از يك هزار متر فضاي تبليغاتي به صورت رايگان در اختيار نهادها و سازمان هاي دولتي براي معرفي كتاب هايشان قرار مي گيرد.بيست و سومين دوره نمايشگاه بين المللي كتاب تهران از 15 تا 25ارديبهشت در مصلي بزرگ امام خميني(ره) تهران برگزار مي شود.
اختتاميه مسابقات رسانه هاي عاشورايي
در افتتاح خانه فرهنگ ديجيتال
آيين پاياني دومين دوره مسابقات رسانه هاي عاشورايي ويژه توليدات ديجيتال، توسط مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال 30فروردين با حضور وزير ارشاد برگزار مي شود.
اين جشنواره در ايام محرم برگزار شده بود.
همچنين همزمان با اين مراسم، اولين خانه فرهنگ ديجيتال در مسجد جامع اوين گشايش مي يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14