(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 2 ارديبهشت 1389- شماره 19626
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شيخ خواب زده ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
دفاعيات مدير مسئول كيهان در دادگاه - قسمت سوم
بدشانسي (گفت و شنود)
رئيس جمهور در ديدار وزير خارجه تركيه: همكاري هاي ايران و تركيه نقش موثري در تحولات منطقه دارد
مصلحي: وزارت اطلاعات حكم جلب مهدي هاشمي را در اختيار دارد
تشريف بياوريد صبر مردم بيشتر از شما سر آمده (خبر ويژه)
شرط تازه كمونيست ها بهائيان و سلطنت طلبان براي موسوي و كروبي (خبر ويژه)
ايران آينده روشني دارد نمي دانم چرا بايد با اين كشور دشمني كنيم (خبر ويژه)
ژنرال الكساندر، مامور اختناق بيشتر در حوزه اينترنت آمريكا شد (خبر ويژه)
مجاهدين و مشاركت توقيف شدند صداي خلقي ها درآمد! (خبر ويژه)



شيخ خواب زده ! (يادداشت روز)

كسي كه به خواب رفته را مي توان با نهيب بيدار كرد، اما كسي كه خود را به خواب زده و بيداري را به مصلحت نمي داند، به يقين هشدار نمي پذيرد و پند و اندرز نمي گيرد. بايد چشم «خواب زده»ها را از تظاهر به خواب آلودگي پشيمان كرد.
سخنان بي پايه و اساس شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان وزيرخارجه امارات كه روز سه شنبه حاكميت ايران بر جزاير سه گانه در خليج فارس را به اشغال مناطق عربي توسط رژيم صهيونيستي تشبيه كرده بود! نشان مي دهد كه «شيخ» در بيداري به خواب رفته و با هوشياري ژاژ مي خايد و ياوه مي سرايد.
البته وزير خارجه اين كشور كوچك عربي چندي پيش نيز در يك كنفرانس خبري با استقبال از اعمال تحريم ها عليه ايران- كه دشمنان از آن طرفي نبسته اند- با تصميمات ضد ايراني چند كشور غربي اعلام همراهي كرده بود و دي ماه سال گذشته هم در اظهاراتي چاپلوسانه در ديدار با وزيرخارجه آلمان برنامه صلح آميز كشورمان را غيرشفاف خوانده بود!
دراين باره طرح نكاتي هرچند مختصر قابل اعتناست:
1- اظهارات جاهلانه و گستاخانه وزيرخارجه امارات درباره عدم مالكيت ايران بر جزاير سه گانه ابوموسي، تنب بزرگ و كوچك به قدري سخيف و بدون پشتوانه است كه مقامات اماراتي - و گاه برخي ديگر از كشورهاي عربي- فقط هر چند وقت يكبار آن را مطرح مي كنند و عاجز از بيان هرگونه دليل يا ارائه مدركي، از آن عبور مي نمايند؛ اما بطور مختصر درباره حاكميت قطعي و بلامنازع ايران بايد گفت؛ الف) انبوه اسناد و نقشه هاي معتبر تاريخي دلالت دارد بر اينكه جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و كوچك در مالكيت ايران و جزو لاينفك اين سرزمين پهناور است. از جمله مي توان به نقشه رسمي و البته مشهور و معروف وزارت جنگ بريتانيا به ابعاد 16 متر در سال 1886 در دوران ملكه ويكتوريا اشاره كرد كه توسط وزير مختار وقت انگليس به ناصر الدين شاه هديه داده مي شود.
هرچند قصد انگليسي هاي زيرك يك هديه به شاه ايران بوده است اما در اين نقشه مالكيت ايران بر جزاير سه گانه آنهم با رنگ مشخصي نشان داده شده است.
ب)موقعيت استراتژيك جزاير ابوموسي، تنب بزرگ و كوچك باعث گرديده است همواره اين جزاير ايراني مورد طمع استثمارگران و استعمارگران زياده خواه قرار بگيرد و در دوره هايي به اشغال قدرت هاي چپاولگر درآيد، اما به گواهي تاريخ پس از مدتي از اشغال خارج شده و به جايگاه واقعي خود بازگشته است.
به عنوان نمونه با ورود دولت استعمارگر پرتغال به خليج فارس اين جزاير براي مدتي به اشغال پرتغالي ها درآمد ولي در زمان شاه عباس صفوي جزاير سه گانه بازپس گرفته شد.
همچنين گفتني است؛ در اوايل قرن بيستم (1903م) تا اواسط نيمه دوم آن (1971م) به مدت 68 سال جزيره ابوموسي به اشغال دولت بريتانيا درآمد اما بالاخره در سال 1971 نيروهاي ايراني موفق به بازپس گيري آن شدند و در آنجا استقرار يافتند و پس از آن به گواهي اسناد و شواهد متقن تاريخي و غيرقابل انكار، ايران هيچ گاه مالكيت خود بر جزاير سه گانه را اعراض-اسقاط حق مالكيت- نكرده است.
ج) مقامات اماراتي بر روي يادداشت تفاهم 1971 لندن مانور مي دهند و مدعي هستند براساس اين تفاهم نامه «ابوموسي» به امارات منتقل شده است. اين در حالي است كه در يادداشت تفاهم مزبور نه تنها چنين مسئله اي مطرح نشده است بلكه در آن مقرر مي شود پس از خروج نيروهاي انگليسي از جزيره ابوموسي، جزيره به كشوري سپرده شود كه سابقاً در تصرف آن بوده است و بدين ترتيب «ابوموسي» به متصرف قانوني آن- ايران- برمي گردد و در تمامي دهه هاي اخير در تصرف ايران بوده است كه خود دليلي بر مالكيت ايران است.
د) جالب اينجاست كه اماراتي ها بخاطر فقد پشتوانه منطقي و حقوقي براي ادعاي واهي خود به نامه فرماندار وقت ايراني بندر لنگه در سال 1882 به شيخ حميد القاسمي حاكم رأس الخيمه به اصطلاح استناد مي كنند. در اين نامه فرماندار وقت بندر لنگه خطاب به حاكم رأس الخيمه به تعارف و از باب ادب و به رسم معمول آن روزگار در نگارش نامه، مي نويسد؛ ابوموسي از آن شماست و همينطور بندر لنگه؛ (يعني در خدمت شما هستيم!) و طرفه آنكه شيوخ اماراتي با حذف جمله آخر كه نشان مي دهد جمله قبلي فقط يك تعارف بوده است مي خواهند از اين نامه، سند به اصطلاح حقوقي بسازند و توجيه منطقي بتراشند كه «ابوموسي» براي ماست!
ناگفته پيداست كه اين استدلال بچه گانه ثمره اي براي آنها نداشته و مصداق «بذرافكندن در شوره زار» است.
2- اينكه وزير خارجه امارات در اظهارات سخيف خود رژيم جعلي و كودك كش صهيونيستي را در كنار ايران اسلامي كه به گواه تاريخ در طي سده هاي اخير به هيچ كشوري تعدي و تجاوز نكرده است مي نشاند بيانگر اين نكته قابل تأمل است كه برخي از شيوخ منطقه به طور تاريخي فاقد قوه درك صحيح براي تفكيك دوست از دشمن هستند و تفرقه افكني در جهان اسلام را بايد تنها هنر- يا مأموريت- آنها دانست.
جاي شگفتي است به جاي اينكه وزير خارجه امارات نسبت به اشغالگري هاي رژيم جعلي و نامشروع صهيونيستي واكنش نشان دهد و نسبت به توطئه جديد اين رژيم در اخراج شهروندان فلسطيني از كرانه باختري موضع بگيرد به ادعاي تكراري و واهي در نفي مالكيت قطعي و تاريخي و مستند ايران بر جزاير سه گانه مي پردازد!!
در شرايطي كه مقامات جنايتكار تل آويو با طرح شوم خود درصدد اخراج ساكنان كرانه باختري هستند و در اين راستا تاكنون دهها فلسطيني را از كرانه باختري اخراج كرده اند، اين مقام اماراتي بحث جزاير سه گانه را پيش مي كشد كه بارها ثابت شده است حاكميت ايران بر اين جزاير قطعي و غير قابل خدشه است. توطئه جديد صهيونيست ها در اخراج شهروندان فلسطيني از كرانه باختري كه زندگي دهها هزار نفر از فلسطينيان را تهديد مي كند در حالي است كه اعراب بصورت يكپارچه- و مثلاً در قالب اتحاديه عرب- نسبت به آن واكنش نشان نداده اند و كماكان بر مواضع انفعالي خود ادامه مي دهند و خود را پايبند طرح به اصطلاح صلح عربي مي دانند، طرحي كه در سال 2002 براي اولين بار از سوي عربستان سعودي- برادر بزرگتر امارات- مطرح شد.
3- همين دست اظهارات و به تبع آن مواضع اشتباه اعراب و درك ناصحيح از شرايط موجود باعث شده است تا اعراب روز به روز ضعيف تر شوند. آنچه توازن را در منطقه حفظ كرده و سبب شده تا دشمن اصلي اعراب- رژيم جعلي صهيونيستي- آنها را نبلعد جمهوري اسلامي ايران و حركت مقاومت بوده است كه آن نيز متكي به ايران و با الهام از انقلاب اسلامي پديد آمده و امروز، عرصه را بر رژيم اشغالگر قدس به شدت تنگ كرده است. وگرنه رژيم صهيونيستي با خوي وحشيانه و افزون طلبانه خود بسياري از كشورهاي عربي را بلعيده بود و آقاي شيخ عبدالله بن زايد آل نهيان معلوم نبود امروز كجا بود؟ وزير خارجه امارات يا...
4- اگر موفقيت هاي پياپي و گسترده جمهوري اسلامي طي چند ماه گذشته در حوزه هاي مختلف اطلاعاتي (دستگيري عبدالمالك ريگي از سويي و آزادي حشمت الله عطارزاده ديپلمات ربوده شده ايراني در پاكستان از سوي ديگر)، نظامي (آزمايش انواع و اقسام موشك هاي دوربرد، به آب انداختن ناوشكن جماران، اختراع سامانه دفاع موشكي مشابه اس300 كه در رژه روز ارتش قدرت هاي بيگانه را غافلگير كرد)، ديپلماسي (ناكام گذاشتن آمريكا و همپيمانانش در جلب حمايت كشورها براي اعمال تحريم ها، برگزاري كنفرانس خلع سلاح و عدم اشاعه در تهران)، سياسي (عبور از فتنه پس از انتخابات 88 و اقتدار روزافزون در تصميم گيري هاي منطقه اي و بين المللي) و... باعث شده است تا اعراب و از جمله كشور كوچكي چون امارات- كه دچار مرگ زودرس اقتصادي شده است- با جهل مركب گمان ببرند كه ايران اسلامي خطري براي آنهاست و در راستاي پروژه ايران هراسي و همچنين انحراف افكار عمومي از فجايع و جنايات مشمئزكننده رژيم كودك كش صهيونيستي، اينگونه مواضع و اظهارات را سرلوحه خود قرار دهند؛ بي شك اشتباه را با اشتباه ادامه داده اند چرا كه ايران اسلامي نه تنها هيچ گاه كشورهاي عربي را تهديد نكرده بلكه بارها و به كرات اين اعتقاد خود را اعلام كرده است كه توانمندي هاي تكنولوژيك و ايدئولوژيك ايران متعلق به جهان اسلام است.
بنابراين اظهارات بي مايه و واهي وزير خارجه امارات را تنها بايد در اين چارچوب ارزيابي كرد كه برخي از شيوخ مرتجع منطقه از هوشياري و بيداري مردم خود به هراس افتاده اند و بيم آن دارند كه اين بيداري پرشتاب، اجازه حاكميت اشرافي و قرون وسطايي آنان بر مردم كشورشان را ندهد. آنها به وضوح مي دانند كه اقتدار ايران اسلامي، در حمايت از آرامش مردم منطقه و دفاع از تهاجم صهيونيست ها به كار گرفته مي شود. اما، چرا در مقابل اين واقعيت بارها به اثبات رسيده خود را به خواب زده اند؟ آيا از ايران مقتدر و اسلامي هراس دارند؟ پاسخ اين سؤال، منفي است. آنها هراس دارند، اما نه از اقتدار جمهوري اسلامي ايران، بلكه از نقش بيداركنندگي آن يعني هراس از بيداري ملت هاي خويش و مطالبات به يغما رفته آنان.
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ از قوه قضاييه جاي تعجب است كه شكايت ميليون ها ايراني آزاده و همچنين صدها نفر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از سران فتنه را ناديده گرفته و به شكايت شيرين عبادي معلوم الحال از مدير مسئول روزنامه كيهان جامه عمل پوشانده است.
ميرزايي
¤ از آقاي حسين شريعتمداري به خاطر ارائه استدلالات محكم و دشمن شكن در دادگاه شكايت شيرين عبادي تشكر مي كنم.
يك خواننده كيهان
¤ چند سال پيش خانم شيرين عبادي حامي هم جنس بازان در خارج از كشور در جلسه اي با تعدادي از اعضاي گروهك نهضت آزادي ملاقات و اقدام به دست دادن با آنها مي كند. از همه بدتر در اين مراسم سرود شاهنشاهي نواخته مي شود حال با شكايت چنين خانمي با اين سابقه، دادگاهي تشكيل شده و مدير مسئول كيهان بايد به جرم دفاع از انقلاب و افشاي نيمه پنهان مهره هاي رژيم پهلوي جواب پس بدهد. واقعا روزگار عجيبي شده است.
تجارتي
¤ آقاي هاشمي رفسنجاني براي محاكمه فرزندش مهدي هاشمي به جرم زمينه سازي اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري و فساد اقتصادي شرط گذاشته كه قاضي دادگاه به عدالت رفتار كند. ايشان دانسته يا ندانسته با اين شرط گذاري تمام دادگاههاي برگزار شده 30سال گذشته را زير سؤال برده است.
محمد تقي رحماني
¤ همسرم بازنشسته ايران خودرو است. براي سهام عدالت اقدام كرديم جواب دادند كه سهام عدالت فقط به سرپرست خانواده تعلق مي گيرد در حال حاضر بنده و دخترم از سهام عدالت محروم هستيم. چرا؟
موسوي
¤ شركت ايران خودرو اعلام كرده بود كه براي خريد پژو 405، ده ميليون تومان وام مي دهد. بسياري از مردم هم به خاطر اين وام ثبت نام كردند. اما حالا مي گويند كه فقط 7ميليون وام مي دهند. چرا اين شركت برخلاف تبليغات انجام شده عمل مي كند.
ملازاده
¤ مطرح شدن مسائل سياسي روز توسط روحانيون مساجد، يك نياز است. چرا كه گفتن اين مسائل براي نمازگزاران مساجد به همان اندازه اهميت دارد كه بيان مسائل شرعي و احكام مهم است.
نوراني از قزوين
¤ دولت محترم در شرايطي براي كاهش يافتن 5 ميليون نفر از مردم تهران، قصد ارائه تسهيلات به كارمندان خود را دارد كه اصلا تعداد كارمندان ساكن در تهران و خانواده ايشان، حداكثر به 2 ميليون نفر مي رسد. بنابراين تقاضا مي شود كه تسهيلات مربوطه به بازنشستگان نيز تعلق گيرد تا روند كاهش جمعيت تهران سرعت گيرد.
كاشاني (بازنشسته آموزش و پرورش) از تهران
¤ مسئولين هنرستان... در ناحيه 4 اصفهان با اينكه مدرسه دولتي است ولي در موارد متعدد تحت عناوين مختلف از اولياي دانش آموزان پول مي گيرند. بعنوان مثال براي تكثير يك برگه امتحاني از هر دانش آموز مبلغ 1000تومان پول گرفته اند. اخيرا هم اعلام كرده اند بايد 20هزار تومان به مدرسه كمك كنيم. اميدواريم رسيدگي شود.
استكي
كيهان: نام مدرسه مذكور نزد روزنامه محفوظ است.
¤ از دولت محترم خواهشمند است كه براي تسريع در كاهش جمعيت تهران، تسهيلات درنظر گرفته شده، علاوه بر كارمندان شاغل، كارمندان بازخريد شده را نيز شامل شود.
ضميمه از قرچك
¤ از شبكه راديويي قرآن تقاضا مي شود طرح ارائه معني لغات اساسي قرآن را اجرا كند. چون چندي پيش طرحي مبني بر اعلام معني هزار لغت قرآن كه با يادگيري آنها، معني همه آيات قابل درك مي شود به اين شبكه ارائه شده بود و از اين شبكه خواهشمند است كه اين طرح را به مرحله اجرا برساند.
الهي از كرمان
¤ برخي از برنامه هاي شبكه هاي ماهواره اي غيرمجاز در داخل كشور توليد مي شوند. از مسئولان مربوطه تقاضا مي شود كه اين مشكل را حل نمايند.
يك شهروند
¤ سه سال پيش بنا به قول دولت مبني بر ارائه تسهيلات از تهران به شهرستان بابل آمدم، اما هيچ تسهيلاتي به بنده ارائه نشد. با توجه به تصويب بخشنامه جديد دولت درباره افزايش حقوق كارمنداني كه از تهران به شهرستان ها نقل مكان مي كنند، خواهشمند است وعده داده شده شامل بنده نيز شود.
يك فرهنگي
¤ با توجه به انبوه خودرو و كمبود جاي پارك در تهران، خواهشمند است در هر محله، يك پاركينگ عمومي احداث شود. همچنين دولت اگر قصد كاهش جمعيت تهران را دارد، بايد در شهرستان ها جاذبه ايجاد كند. در شرايطي كه هنوز در برخي از شهرستان ها از جمله آبادان آب سالم آشاميدني نيست، چطور از مردم انتظار انتقال مكان دارند؟
يك هموطن
¤ 11 هزار نفر از شهروندان در رابطه با امر مسكن گرفتار پرونده پروژه نگين غرب هستند كه چندين سال است در قوه قضاييه خاك مي خورد. از سال 79 اين پرونده سنگين شده و هيچگونه احقاق حقي صورت نمي گيرد. بنويسيد بي تفاوتي مسئولان قضايي نسبت به حقوق ضايع شده هزاران نفر از مردم در يك پرونده قابل تحمل نيست. چگونه است كه رسيدگي نمي كنند؟!
روايي
¤ توزيع لامپ هاي كم مصرف يارانه اي موجب شد اكثريت مردم از اين طرح استقبال كنند و در مصرف انرژي برق صرفه جويي جدي بعمل آيد، اما متاسفانه در پايان سال 88 كه سال اصلاح الگوي مصرف نامگذاري شده بود اين طرح متوقف شد و دوباره لامپ هاي رشته اي پرمصرف مورد استفاده قرار گرفت. هم دولت و هم مردم بايد به كمك يكديگر در راستاي منافع ملي حركت كنند. اميدواريم مسئولين وزارت نيرو و وزارت بازرگاني توجه جدي به اين موضوع بسيار مهم داشته باشند و احساس مسئوليت بيشتري بكنند.
دانش
پاسخ شركت برق تهران بزرگ
ضمن تشكر در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي، درباره مطلب مندرج در شماره مورخ 18/01/89 آن رسانه با عنوان «پايه چراغ برق» به آگاهي مي رساند: حسب بازديدهاي بعمل آمده در خصوص روشنايي خيابان عظيم زادگان واقع در خيابان مجاهدين اسلام مشكل خاموشي مرتفع گرديده و روشنايي آن برقرار مي باشد.

 



چشم ها را بايد شست ...
دفاعيات مدير مسئول كيهان در دادگاه - قسمت سوم

شريعتمداري در ادامه دفاعيات خود به بخش هاي ديگري از شكايات شيرين عبادي پرداخت و در حالي كه وكلاي مدافع ايشان آشكارا سعي داشتند با قطع سخنان وي از ارائه اسناد حاكي از وابستگي و وطن فروشي موكل خود جلوگيري كنند، خطاب به آنان گفت؛ همه اسنادي كه ارائه كرده و خواهم كرد برگرفته از سخنراني ها، مصاحبه ها و اظهارات خانم شيرين عبادي، بيانيه هاي كميته صلح نوبل و ساير حمايت كنندگان خارجي ايشان است، اگر نسبت به اين اسناد حرفي داريد، بفرمائيد و در غير اينصورت، اجازه بدهيد حرفم را بزنم. چرا از ارائه اين اسناد به وحشت افتاده ايد؟! مديرمسئول كيهان سپس دنباله دفاعيات خود را از سر گرفته و گفت؛
رياست محترم دادگاه و اعضاي گرامي هيئت منصفه؛
3- خانم شيرين عبادي در بخش ديگري از شكايت خود، به كيهان اعتراض مي كند كه چرا ايشان را به حمايت از بهائيان متهم كرده است و در شكوائيه خويش، خطاب به دادستان محترم مي نويسد «در كيهان مورخ 20/5/87 طي مقاله اي با عنوان «شيعه اما حامي بهائيان» مطلب به گونه اي تنظيم گرديده است كه به خوانندگان القا نمايد من از عقايد ديني بهائيت دفاع مي كنم و حال آن كه اولا؛ طبق اطلاعيه هاي رسمي قوه قضاييه، موكلين من به علت بهايي بودن دستگير نشده اند، بلكه اتهام آنها حسب اعلام، امنيتي بوده است، ثانيا دفاع از موكلين مختلف با هر عقيده اي هرگز به معناي دفاع از عقايد موكلين نمي باشد، بلكه دفاع از حقوق قانوني و انساني آنهاست. ثالثا؛ تنظيم خبر، نادرست و القايي مي باشد تا به زعم خود ثابت كنند من از دين آباء و اجدادي خود دست برداشته ام.»
درباره اين بخش از شكايت خانم شيرين عبادي به استحضار رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه مي رسانم كه؛
الف: حمايت خانم عبادي از بهائيت و بهائيان غيرقابل ترديد است كه در بندهاي بعدي دفاعيه خويش به مستندات آن خواهم پرداخت، اما، مطلب مورد استناد خانم شيرين عبادي يعني خبر ويژه كيهان 20/5/87 با عنوان «شيعه اما حامي بهائيان» موضوع ديگري را دنبال مي كند و اين خبر ويژه برخلاف ادعاي شاكي، به گونه اي تنظيم نشده است كه حمايت خانم شيرين عبادي از بهائيت و بهائيان را اثبات كند، زيرا كيهان اسناد و مدارك آشكار و فراواني در اختيار دارد كه حمايت بي چون و چراي خانم عبادي از بهائيان و بهائيت - تاكيد مي كنم هم بهائيان و هم بهائيت - را اثبات مي كند و بسياري از اين اسناد و شواهد نيز در روزنامه چاپ شده و به آگاهي مردم رسيده است، بنابراين نيازي به اشاره و تلويح و يا استفاده از كنايه و استعاره نداشته است.
و اما، تعجب آور است كه چرا خانم شيرين عبادي و وكلاي مدافع ايشان كه تمامي نسخه هاي كيهان را براي يافتن نمونه هاي قابل شكايت شخم زده و كاويده اند، اخبار و گزارش هاي صريح كيهان درباره حمايت خانم عبادي از بهائيت را نديده اند و تنها به مطلب مورد اشاره در شكوائيه بسنده كرده اند؟!
در خبر ويژه كيهان كه شكايت خانم شيرين عبادي را در پي داشت، آمده بود، «در پي انتشار برخي اخبار درباره بهايي شدن دختر شيرين عبادي، وي خبر بهايي شدن دخترش را كه مقيم كانادا است، تكذيب كرد و به راديو آمريكا گفت: من به شيعه بودن خود و خانواده ام افتخار مي كنم. عبادي همچنين درباره وكالت 7 تن از سران بهايي متهم به جاسوسي كه در بازداشت به سر مي برند مدعي شد من هميشه از متهمان سياسي دفاع مي كنم. من افتخار مي كنم به شيعه بودن اما از بهائيان دفاع مي كنم براي اينكه آنها حق دفاع دارند. اين ادعاي دوگانه در حالي مطرح مي شود كه عقايد انحرافي بهائيت در تقابل كامل با اعتقادات ديني شيعه است و معلوم نيست چگونه مي توان هم شيعه بود و هم از اعضاي فرقه اي ضداسلامي- به بهانه وكالت- دفاع كرد همچنان كه دفاع نامبرده از هر كس كه عليه نظام شيعي و مردمي جمهوري اسلامي اقدام مي كند جاي پرسش دارد.
چند روز پيش مركز بهائيان موسوم به بيت العدل با انتشار گزارشي، از اقدامات عبادي تقدير كرد و «حسن نيت، صداقت و شجاعت»! وي را ستود چرا كه عبادي با برپايي كنفرانسي خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق بهائيان شده بود. گفتني است راديو آمريكا، از روزنامه كيهان به عنوان روزنامه اي كه خبر بهايي شدن دختر شيرين عبادي را نقل كرده است ياد كرد و حال آن كه كيهان به علت ترديد در موثق بودن خبر مزبور از نقل و درج آن خودداري كرده بود.»
همانگونه كه ملاحظه مي فرماييد در خبر مورد اشاره، اظهارات خانم شيرين عبادي درباره شيعه بودن خود، با حفظ امانت درج شده ولي اين اظهارات با تاكيد ايشان بر دفاع از 7 بهايي متهم به جاسوسي و يا هر كس ديگري كه عليه نظام شيعي و مردمي جمهوري اسلامي ايران اقدام كند، متناقض تلقي گرديده و در پايان خبر نيز به نكته اي اشاره شده كه در حرفه مطبوعاتي «ارزش افزوده خبري» نام دارد و براي گويا كردن خبر به كار مي رود. در اين بخش چند سطري، آمده است كه خانم شيرين عبادي قبلا با برپايي يك كنفرانس خبري، خواستار به رسميت شناخته شدن حقوق بهائيان شده بود.
در خبر ويژه كيهان ادعاي راديو آمريكا كه گفته بود كيهان از بهايي شدن دختر خانم شيرين عبادي خبر داده است، نيز تكذيب شده و آمده است «كيهان به علت ترديد در موثق بودن خبر مزبور از نقل و درج آن خودداري كرده بود».
همانگونه كه به استحضار رساندم، خبر ياد شده در پي طرح موضوع ديگري بوده است و در همان حال، براي اثبات حمايت ايشان از بهائيت و بهائيان اسناد و مدارك مستقل و جداگانه ديگري وجود دارد كه به چند نمونه از آنها اشاره مي كنم؛
ب: كميته نروژي اهداكننده جايزه صلح نوبل بعد از اهداي اين جايزه به خانم شيرين عبادي در سال 2003 ميلادي، به روال هميشگي و مرسوم خود، با صدور يك بيانيه رسمي، برخي از دلايل و علل مورد استناد خود را كه منجر به اهداي اين جايزه به خانم شيرين عبادي شده است برمي شمارد.
در بخشي از اين بيانيه رسمي كه متن آن عينا از سايت كميته صلح نوبل با آدرس اينترنتي WWWNOBELSE برداشت و ترجمه شده آمده است؛
«شيرين عبادي نماينده اسلام اصلاح شده است و در راستاي تعبير جديد از قوانين اسلامي بحث و جدل مي كند. تعبيري كه با حقوق حياتي بشر، مثل دموكراسي، برابري در مقابل قانون، آزادي مذهبي و آزادي بيان هماهنگ است. درباره آزادي مذهبي بايد متذكر شد كه شيرين عبادي همچنين پشتيبان حقوق افراد جامعه بهايي است. جامعه اي كه از زمان شكل گيري تاكنون با مشكل مواجه بوده است.»
حمايت خانم شيرين عبادي از بهائيان و بهائيت و نياز اعضاي- اكثرا صهيونيست- كميته صلح نوبل به حمايت از اين حزب صهيونيستي تا آنجاست كه كميته ياد شده در بيانيه خود به واژه كلي «آزادي مذهبي» بسنده نمي كند و در يك پاراگراف مستقل و جمله جداگانه و با بهره گيري از قيد مخصوصا - ESPECIALLY- تاكيد مي ورزد كه حمايت خانم عبادي از آزادي مذهبي، به ويژه شامل حمايت از بهائيان نيز مي شود.
در اين دادگاه علاوه بررياست ومستشاران وبرخي از اعضاي هيئت محترم منصفه، تعداد ديگري از حقوقدانان نيز حضور دارند ومفهوم قيد «بهائيان و بهائيت» بر واژه مطلق «آزادي مذهبي» را كه دربيانيه رسمي كميته صلح نوبل آمده است، مي دانند. اين قيد، به وضوح نشان مي دهد كه منظور اصلي اهدا كنندگان جايزه صلح نوبل از «آزادي مذهبي» اصرار بر «بهائيت» است.
با توجه به اين سند رسمي و انتشار گسترده آن، چگونه خانم شيرين عبادي حمايت خود از حزب صهيونيستي بهائيت را انكار مي كند و كيهان را به خاطر اعلام اين واقعيت تلخ و نفرت انگيز به دادگاه فرا مي خواند؟!
اين سند نشان مي دهد كه در سوابق ارسالي خانم شيرين عبادي براي كميته صلح نوبل-RESUME- بر حمايت ايشان از بهائيت تاكيد شده است و يا در گفت وگوي نهايي اعضاي كميته صلح نوبل با نامبرده حمايت وي از بهائيان يكي از شروط اصلي براي اهداي جايزه صلح نوبل به ايشان بوده است. بنابراين انكار خانم عبادي تعجب آور است.
ج: علاوه بر بيانيه رسمي كميته صلح نوبل كه تاكيد خانم شيرين عبادي بر حمايت از بهائيان را يكي از اصلي ترين دلايل اهداي جايزه صلح نوبل 3200 به ايشان اعلام كرده است، خانم عبادي نيز در بسياري از مصاحبه ها و سخنراني هاي خود به صراحت بر حمايت خويش از بهائيان تاكيد ورزيده و از اين كه حزب صهيونيستي ياد شده در ايران به رسميت شناخته نمي شود، ابراز تاسف كرده است.
به عنوان نمونه- و فقط يك نمونه- بايد به كنفرانس مطبوعاتي ايشان در مادريد اسپانيا اشاره كرد. خانم عبادي كه به دعوت نخست وزير اسپانيا براي شركت و سخنراني در «اجلاس ائتلاف تمدن ها» به اسپانيا سفر كرده بود بعد از ايراد سخناني با عنوان «اسلام، حقوق بشر و مشاركت سياسي زنان» در يك كنفرانس خبري شركت مي كند و در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره حقوق بهائيان در ايران، مي گويد؛ «متاسفانه با وجود تمامي تلاش هايي كه براي استيفاي حقوق بهائيان در ايران صورت گرفته است، هنوز هيچگونه حقي براي آنان درنظر گرفته نشده است.»
در مهرماه سال 6138 خانم عبادي با برپايي يك كنفرانس مطبوعاتي در كانون غيرقانوني «مدافعان حقوق بشر» كه رياست آن را برعهده دارد، بر ضرورت استيفاي حقوق بهائيان در ايران تصريح مي كند كه استقبال «بيت العدل» بهائيان در فلسطين اشغالي را به دنبال داشت. بيت العدل با صدور بيانيه اي «شجاعت» خانم شيرين عبادي را ستود و از ايشان به خاطر تلاش براي به رسميت شناختن بهائيان در ايران قدرداني كرد.
حمايت از بهائيان به فراواني در اظهارات خانم شيرين عبادي به چشم مي خورد كه شرح آن به درازا مي كشد.
د: رياست محترم دادگاه و اعضاي محترم هيئت منصفه
اشاره به اين نكته را براي روشن شدن بيشتر ماجرا ضروري مي دانم كه برخلاف تصور رايج، مثلا آنگونه كه گروه موسوم به انجمن حجتيه مي پندارد، بهائيت يك فرقه نيست، بلكه تمامي اسناد و شواهد و قرائن موجود به وضوح حكايت از آن دارند كه بهائيت يك حزب سياسي صهيونيستي است. حزبي كه صهيونيست هاي دست اندركار در دولت انگليس با همكاري «پرنس دالگوركي» در امپراتوري روسيه تزاري، زمينه تاسيس آن را فراهم آوردند تا آنجا كه قبل از اعلام آن، تعدادي از يهوديان با ترك شهرهاي محل سكونت قبلي خود به نقاط ديگر كشور مهاجرت كرده و با ادعاي مسلماني، براي اعلام موجوديت رسمي اين حزب در قالب و پوشش يك فرقه گوش به زنگ نشسته و بعد از اعلام موجوديت حزب صهيونيستي ياد شده به عنوان مسلماناني كه تحت تاثير به اصطلاح «حقانيت»! فرقه مورد اشاره قرار گرفته اند به اين حزب پيوستند.
نگاهي به برخي از اسناد تاريخي كه تاكنون فاش شده و در دسترس است به وضوح نشان مي دهد اين حزب از آغاز تاكنون در خدمت آژانس بين الملل يهود بوده است و بعد از اشغال فلسطين و تشكيل دولت غاصب اسرائيل، مركزيت اين حزب تحت عنوان «بيت العدل» به شهر «حيفا» در فلسطين اشغالي منتقل شد و از آن هنگام تاكنون تمامي فعاليت هاي اين حزب از مركز «بيت العدل» و تحت نظارت و مديريت مستقيم مقامات رژيم صهيونيستي انجام مي پذيرد. امام راحل ما- رضوان الله تعالي عليه- از اولين كساني بود كه با نگاه تيزبين و ملكوتي خويش به اين واقعيت پي برده و در جاي جاي بيانات پيامبرگونه خود از بهائيت با عنوان يك حزب صهيونيستي ياد فرموده اند.
اسناد موجود نشان مي دهد كه اعضاي اين حزب بي آن كه هويت واقعي خود را فاش كنند و يا اينكه براي همه فاش كنند، پست هاي حساس و تعيين كننده در رژيم طاغوت را برعهده داشته اند و گروههايي مانند انجمن حجتيه، صرفنظر از بدنه آن نقش جريان موازي را در اين ماجرا بازي مي كرده اند.
مطابق اسناد باقي مانده از ساواك، برخي از سران انجمن حجتيه با ساواك در هماهنگي كامل بوده اند و در همان حال اعضاي ساده لوح را با توهم مبارزه عليه بهائيت به دنبال نخود سياه مي فرستاده اند.
لطفا به اسناد ياد شده مراجعه فرمائيد. علاوه بر هويدا، نزديك به 31تن از اعضاي كابينه وي بهايي بوده اند و اين، افزون بر حضور بهائيان در رياست و يا مديريت هاي تعيين كننده برخي از سازمان ها و مراكز حساس نظير صداوسيما و... بوده است.
مطابق اسناد موجود تمامي افراد ياد شده- بدون استثنا- از طريق سازماني موسوم به «شبكه زيتون» كه شاخه موساد در ايران بود با رژيم صهيونيستي در ارتباط بوده اند.
اين توضيح مختصر از آن روي ضرورت دارد كه مي تواند از تاكيد كميته صلح نوبل و اذعان پي درپي خانم شيرين عبادي بر حمايت از حزب صهيونيستي بهائيت پرده بردارد و مفهوم اين همه اصرار و تاكيد را آنگونه كه واقعا هست تعريف كرده و بنماياند، وگرنه حمايت از بهائيان به عنوان يك فرقه نمي تواند در حد و اندازه اي از اهميت باشد كه به يكي از دغدغه هاي اصلي كميته اعطاكننده جايزه صلح نوبل تبديل شده و تعهد مكرر دريافت كننده اين جايزه را در پي داشته باشد!
اصرار كميته صلح نوبل و خانم شيرين عبادي بر حمايت از بهائيت را بايد در اين چارچوب ارزيابي كرد و به قول مرحوم سهراب سپهري؛
چشم ها را بايد شست، جور ديگر بايد ديد.
ادامه دارد

 



بدشانسي (گفت و شنود)

گفت: يكي از سران فتنه به دوستانش گفته است اگر مي دانستم ماجرا چند ماه طول مي كشد و به هيچ جا نمي رسيم همان روزهاي اول خودم را كنار مي كشيدم!
گفتم: همه شتردزدها هم، اول از تخم مرغ دزدي شروع كرده اند!
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: از يارو پرسيدند چي شد كه معتاد شدي؟ گفت؛
با بر و بچه ها قرار گذاشتيم روزهاي تعطيل، تفريحي بكشيم.
ولي از شانس بد، خورديم به تعطيلات نوروز و...

 



رئيس جمهور در ديدار وزير خارجه تركيه: همكاري هاي ايران و تركيه نقش موثري در تحولات منطقه دارد

رئيس جمهور نقش همكاري هاي تهران و آنكارا را در تحولات منطقه اي و بين المللي، موثر و مهم ارزيابي كرد.
محمود احمدي نژاد در ديدار احمد داووداوغلو- وزير خارجه تركيه- با اشاره به اين كه دو كشور از مشتركات تاريخي و فرهنگي فراواني برخوردار هستند، مناسبات دو كشور را رو به گسترش و رضايت بخش دانست و اظهار كرد: ارتقاي سطح همكاري هاي ايران و تركيه به نفع دو ملت و مقوم امنيت و ثبات منطقه است.
رئيس جمهور روابط ايران و تركيه را دوستانه، عميق و پايدار دانست و گفت: تهران و آنكارا با افزايش همكاري ها و رايزني هاي خود مي توانند نقش موثري در تحولات منطقه اي و بين المللي داشته باشند.
وي هم چنين با اشاره به برگزاري كنفرانس خلع سلاح تهران، ضرورت مشاركت ايران و تركيه و كشورهاي مستقل را براي خلع سلاح هسته اي در جهان و منطقه مورد تاكيد قرار داد.
احمد داوود اوغلو نيز در اين ديدار با اشاره به جايگاه ايران در مناسبات منطقه اي و جهاني، گفت: تركيه به افزايش همكاري ها و رايزني هاي خود با ايران اهميت ويژه اي قائل است و اين گونه روابط را در پيشرفت و رفاه دو ملت و ثبات منطقه موثر مي داند.
او هم چنين با تاكيد بر حق جمهوري اسلامي ايران در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي گفت: تركيه همانند ايران خواهان برچيده شدن سلاح اتمي از دنيا و به ويژه منطقه است و كنفرانس اخير تهران مي تواند گام مهمي در اين زمينه باشد.

 



مصلحي: وزارت اطلاعات حكم جلب مهدي هاشمي را در اختيار دارد

وزير اطلاعات از در اختيار داشتن حكم جلب مهدي هاشمي رفسنجاني فرزند رئيس مجلس خبرگان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: هر موقع كه زمان آن برسد اين حكم را به اجرا خواهيم گذاشت.
وي در پاسخ به اين سوال كه وزارت اطلاعات از چه طريقي اين موضوع را پيگيري خواهد كرد؟ گفت: فعلا از هيچ طريقي.
وزير اطلاعات ممنوع الخروج شدن خاتمي را نادرست دانست و در پاسخ به اين سوال كه پس چرا اجازه خروج از كشور را به وي نمي دهند گفت: من اطلاعي ندارم.
دستگيري يك تيم
تروريستي ديگر
وي در مورد تيم تروريستي كه روزهاي اخير در كردستان دستگير شده اند نيز گفت: اينها افرادي بودند در بحث ترور شهيد شيخ الاسلام كه چندي پيش در كردستان به شهادت رسيده است.
مصلحي خاطرنشان كرد: يك گروه از افرادي كه در اين ترور دخالت داشتند يك هفته بعد از اين اتفاق دستگير و شناسايي شدند و اين گروه باقي مانده بودند و با برنامه ريزي خوبي كه صورت گرفت اين گروه - كه از اوايل انقلاب شكل گرفته بود - منهدم شد. وي در پاسخ به اين سوال كه در مورد ترور شهيد علي محمدي به كجا رسيده ايد؟ گفت: بحث ترور شهيد علي محمدي در حال پيگيري است و ما البته به نتايج خوبي رسيده ايم. وزير اطلاعات در پاسخ به اين سوال كه اسم گروه تروريستي كه اخيرا در كردستان شناسايي و منهدم شده اند چيست؟ گفت: صبر كنيد در آينده اعلام مي كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه مقامات قضايي ايتاليا اعلام كردند كه معصومي نژاد خبرنگار واحد مركزي خبر در ايتاليا كه چندي پيش دستگير شده است يك مقام اطلاعاتي ايراني بوده است؟ گفت: دروغ گفته اند، وي خبرنگار است.
نجار: گروه تروريستي دستگير شده سلفي و وهابي هستند
در همين حال مصطفي محمدنجار وزير كشور گروه تروريستي دستگير شده در سنندج مركز استان كردستان را از افراد گروه هاي افراطي وابسته به جريان هاي سلفي و وهابي معرفي كرد و تصريح كرد: از اين گروه علاوه بر اسناد و مدارك وابستگي به گروه هاي مذهبي افراطي، مقدار قابل توجهي مهمات و سلاح نيز كشف شده است.
اين گروه قرار بود دست به يك سري عمليات خرابكارانه در كردستان و خارج از اين استان بزنند.
وي گفت: طي هفت ماه گذشته در استان كردستان 30 تروريست در قالب هفت گروه جداگانه شناسايي و دستگير شده اند كه در ميان آنها تنوع وابستگي به گروه هاي سلفي، وهابي، كومله و پژاك ديده مي شود.
وزير كشور تاكيد كرد: اين گروه ها به طور عمده در خارج از مرزهاي استان كردستان و توسط ايادي استكبار به ويژه نيروهاي آمريكا وصهيونيست حمايت و هدايت مي شوند.
صالحي: ايران با همه اعضاي شوراي امنيت رايزني مي كند
رئيس سازمان انرژي اتمي از رايزني هاي كشورمان با همه اعضاي شوراي امنيت براي تامين سوخت رآكتور تهران خبر داد.
علي اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي روز چهارشنبه، در حاشيه جلسه هيات دولت، درباره مذاكراتي كه وزير امور خارجه از برگزاري آن در چند پايتخت جهان خبر داده بود، گفت: براي تامين سوخت رآكتور تهران نامه اي به آژانس نوشته شده تا هر كشوري را كه قابليت اين مساله را دارد معرفي كند.
وي افزود: با توجه به اين كه اين مساله ممكن است در جلسه شوراي امنيت مطرح شود، قرار است منوچهر متكي - وزير خارجه كشورمان - با تك تك اعضاي شوراي امنيت صحبت و رايزني هايي داشته باشد.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره بحث تبادل سوخت نيز خاطرنشان كرد: اصل تبادل سوخت پذيرفته شده و تنها بحث در اين زمينه داشتن تضمين عيني و كامل است كه اگر قرار است سوختي داده شود بايد معادل آن نيز گرفته شود.
به گفته صالحي تضمين عيني به اين صورت است كه هم زمان تبادل سوخت صورت گيرد و در ايران نيز اين كار انجام شود.
وي ادامه داد: شيوه هاي ديگري هم مي تواند مطرح شود كه متكي پس از رايزني ها جزئيات آن را اعلام خواهد كرد.
صالحي دستاوردهاي اجلاس خلع سلاح تهران را نيز رو شدن رفتار غيرعادلانه و غيرمنصفانه در ارتباط با معاهده منع اشاعه عنوان كرد و گفت: مشخص شد كه بحث خلع سلاح مغفول مانده و بايد به صورت جدي مدنظر قرار گيرد.
صالحي 3 ركن ان. پي.تي شامل خلع سلاح، منع اشاعه و استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را از مواردي دانست كه بايد مورد توجه جهانيان قرار گيرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين پروژه توليد سوخت 20 درصد را نيز داراي روند خوبي توصيف كرد.

 



تشريف بياوريد صبر مردم بيشتر از شما سر آمده (خبر ويژه)

مهدي هاشمي از متهمان اصلي فتنه پس از انتخابات كه 6 ماه است از كشور خارج شده، به رغم دريافت احضاريه حاضر به بازگشت و معرفي خود به دادگاه نيست. اين در حالي است كه وزير اطلاعات هم ديروز اعلام كرد حكم جلب نامبرده در اختيار وزارت اطلاعات است.
مهدي هاشمي از عناصر پشت پرده سايت ضد انقلابي جمهوريت و يكي از عناصر تحريك كننده به تشنج و اغتشاش در پوشش كميته صيانت از آرا، به تازگي در واكنش به انتشار خبر جلب و اعتراضات گسترده افكار عمومي مبني بر تعلل در تعقيب و بازداشت وي، مدعي شد حاضر به رسيدگي به اتهامات در دادگاه صالحه است.
در نامه اي كه از مهدي هاشمي در سايت دي پرس و سپس در اغلب شبكه ها و سايت ها منتشر گرديد آمده است: انتظار بحق اينجانب از دستگاه قضايي اين است كه اجازه ندهد غوغاسالاري ها اعتبار قضاوت را مخدوش كند و نيز به فكر روزي هم باشند كه صبر اينجانب به سرآيد و مطالبي را كه از عقبه اين سناريوسازي ها مي دانم و مايل نيستم برملا شود، برملا گردد(!) اينجانب براي چندمين بار اعلام مي نمايم كه حاضر به رسيدگي به اتهامات در دادگاه صالحه هستم و انتظار دارم به شكايات من از جمله از كساني كه در اين مدت از همه ابزار براي ترور شخصيت من و خانواده ام استفاده كرده اند، رسيدگي شود.
در همين حال رجانيوز گزارش داد: ماجراي احضار مهدي هاشمي به اسفند ماه سال گذشته برمي گردد. او با كميته صيانت از آرا در ارتباط بوده و اتهاماتي در پرونده سايت جمهوريت متوجه وي است. اما سفر طولاني وي به انگلستان حساسيت ها را بيشتر كرد. هنگامي هم كه احضاريه صادر شد مهدي هاشمي در ايران نبود و قوه قضائيه احضاريه را به آدرس منزل و محلي كه قبلاً او كار مي كرد، ارسال و ابلاغ نمود. چندي بعد وكيل مهدي هاشمي در دادسرا حاضر شد و نسبت به احضاريه صادر شده كسب اطلاع كرد. در ايام پاياني سال بود كه گزارشي به قوه قضائيه رسيد و از سفر قريب الوقوع مهدي هاشمي در تعطيلات نوروزي به ايران حكايت داشت. به دنبال اين گزارش مأموريني در فرودگاه تهران و كيش مستقر شدند و رسماً و كتباً به آنها اعلام شد كه در صورتي كه مهدي به ايران وارد شود، بايد به دادسراي تهران معرفي شود. قرار بود مأموران مهدي هاشمي را به دادسراي تهران هدايت كنند. اگرچه در تعطيلات مهدي به ايران نيامد، اما همچنان قوه قضائيه آماده انتقال او به دادسرا است و به محض ورود مهدي هاشمي به كشور وي در اختيار شوراي بازپرسي قرار خواهد گرفت. پيشتر جعفري دولت آبادي در اين خصوص گفته بود «ما اميدواريم كه خود ايشان كه زماني مدعي بودند كه اگر من احضار شوم، در مرجع قضايي حاضر خواهم شد و برائت خود را خواهم گرفت، خودشان را به مرجع قضايي معرفي كند».
به هر حال اكنون كه اين متهم پرونده فتنه ادعا مي كند «اگر صبر اينجانب به سر آيد سناريوسازي ها را برملا مي كنم» و «براي چندين بار اعلام مي نمايم حاضر به رسيدگي به اتهامات در دادگاه صالحه هستم»، ظاهراً نيازي به اينترپل يا اقدامات غافلگير كننده وزارت اطلاعات نباشد و وي با بازگشت داوطلبانه به ايران مي تواند ضمن معرفي خود، هم شائبه فرار - و فراري داده شدن از سوي برخي اطرافيان- از كشور را برطرف كند و هم ناگفته هاي بسياري از سناريوسازي ها را كه افكار عمومي منتظر آن هستند، مانند برخي متهمان ديگر به مردم بازگو كند. به اين اعتبار، صبر مردم بيش از آقاي هاشمي سرآمده است!
برخي خبرهاي غير رسمي از علاقه مهدي هاشمي و برخي اطرافيان براي تعيين قاضي و بازجويان و نحوه بازداشت! حكايت مي كرد كه با مخالفت قاطع و تأكيد بر لزوم معرفي بي قيد و شرط متهم نامبرده به دادگاه روبرو شده است.
گفتني است در حالي كه حسين مرعشي براي اجراي حكم دادگاه، فروردين ماه خود را به زندان معرفي كرد، فائزه هاشمي با وجود تخلفات عديده هنوز تحت تعقيب قضايي قرار نگرفته است.

 



شرط تازه كمونيست ها بهائيان و سلطنت طلبان براي موسوي و كروبي (خبر ويژه)

يك عضو مركزيت گروهك منافقين با وجود اشاره به جدايي تدريجي ميرحسين موسوي از انقلاب و نظام، از او خواست براي آن كه متهم به خدعه نشود گفتار خود در تبيين نزديكي به اپوزيسيون را با عمل بيشتر تأييد كند.
حسين باقرزاده كه در روزگار اصلاحات با برخي نشريات زنجيره اي چاپ داخل همكاري مي كرد، درباره اظهارات موسوي مي نويسد: صرف نظر از ادبيات و زباني كه آقاي موسوي به كار گرفته، به سادگي، مي توان ديد كه او بيش از هر زمان ديگر واقعيت حضور نيروهاي مختلف در جنبش سبز را پذيرفته و تاكيد او به تنوع آرا نشان دهنده آن است كه او به حضور دگرانديشان اذعان دارد. او ديگر از مباني عقيدتي خود درباره اسلام، امام، انقلاب، نظام يا قانون اساسي جمهوري اسلامي كه قبلاً آنها را به جنبش سبز تعميم مي داد سخني به ميان نمي آورد.
وي در سايت «ايران امروز» نوشت: تاكيدات گذشته آقايان موسوي و كروبي بر اسلام و نظام جمهوري اسلامي، قانون اساسي، دنباله روي از خط امام و بازگشت به دهه اول انقلاب، آنان را از نمايندگي بخش بزرگي از جنبش سبز بازداشته است. در عين حال در طول ماه هاي گذشته ما شاهد آن هستيم كه آقاي موسوي به تدريج از تاكيد بر معتقدات شخصي خود و تعميم آن به جنبش سبز كاسته و تنوع عقيدتي و سياسي اين جنبش را به رسميت شناخته است... او سعي دارد اعتماد همه فعالان جنبش سبز را كسب كند ولي اين مقدار كافي نيست و او لازم است براي دور شدن از اتهام خدعه، اين گفتار را با كردار مناسب هم آهنگ كند. شكستن مرز خودي-غيرخودي نه فقط در گفتار بلكه در كردار يكي از اين موارد است. دكتر ملكي]همكار گروهك منافقين[ كه اخيراً پس از بازداشت، از زندان بيرون آمده بود، اشاره كرد كه رهبران جنبش حتي در ديدار با زندانيان و خانواده هاي آنان و قربانيان ديگر به نوعي اين مرز را حفظ كرده اند. از اين گذشته، آيا آقاي موسوي مشاوراني از طيف ناخودي ها (مثلاً لاييك ها) نيز براي خود برگزيده است؟
باقرزاده در ادامه لحن تحقيرآميز و طلبكارانه تاكيد كرد: اگر ايشان مي گويد همه اقشار را در جنبش سبز به رسميت مي شناسد آيا مي توان تصور كرد همين لحن «دوست داشتن» را براي چپ غيرمذهبي، سلطنت طلبان يا بهائيان نيز ياد كند؟ مگر نه اينكه همه اينان در تعبير «همه ملت ايران» و «فرهنگ و اعتقادات رنگارنگ» مي گنجند؟ آقاي موسوي در گفتار بسياري از مرزهاي خودي و ناخودي را شكسته، و پذيرفته كه جنبش سبز بسيار وسيع تر از يك گرايش يا گرايش هاي خاص سياسي، ايدئولوژيك يا مذهبي است. او پذيرفته است كه وجه مشترك اين جنبش الزاماً اسلام، خط امام، نظام يا قانون اساسي جمهوري اسلامي نيست ولي تنها با شناخت و اذعان به اين واقعيت در كردار است كه مي توان اعتماد نيروهاي متنوع فعال در جنبش سبز را به دست آورد.
اظهارات اين منافق ورشكسته يادآور اين آيه نوراني (آيه 120) از سوره بقره است كه «لن ترضي عنك اليهود ولا النصاري حتي تتبع ملتهم. هرگز يهود و نصارا از تو راضي نخواهند شد تا اينكه كاملاً از آيين آنها پيروي كني». موسوي و كروبي و خاتمي و نظاير آنها هرگز توضيح نداده اند كه دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و نظام چرا در آنها طمع كرده و در عين حال با لحن طلبكارانه مواجه شده اما هيچ پاسخي نگرفته اند؟

 



ايران آينده روشني دارد نمي دانم چرا بايد با اين كشور دشمني كنيم (خبر ويژه)

يك سياستمدار و تحليلگر ارشد مصري موضع رژيم اين كشور و برخي دولت هاي مرتجع عربي در دشمني با ايران را به انتقاد گرفت.
محمد حسنين هيكل وزير فرهنگ مصر در دوران جمال عبدالناصر ضمن انتقاد از مصر و كشورهاي عربي مشابه گفت: من نمي دانم چرا با ايران دشمني مي كنيم و نمي توانم درك كنم كه چرا ما نمي خواهيم با تهران رابطه داشته باشيم؟ اصلاً دليلي براي اين رويكرد كشورهاي عربي وجود ندارد و به ياد مي آورم روزي را كه براي نخستين بار سال 1979 با امام خميني در پاريس ملاقات كردم و ايشان به من گفتند: چرا مصر با ما دشمني مي كند؟
وي با بيان اينكه «آينده ايران طلايي است، چرا بايد با آن كشور دشمني كرد»، گفت: ايران كشور بسيار مهمي در منطقه است و درباره مسايل مهم مواضع دقيق و تحسين برانگيزي دارد و محال است تهران در پي دستيابي به سلاح اتمي باشد و تصور نمي كنم امنيت مصر ممكن است با بمب اتمي كه در ايران ساخته شود تهديد شود.
هيكل افزود: ايراني كه ممكن است ده سال ديگر بمب اتم توليد كند چگونه امنيت مصر را تهديد مي كند و چگونه است اسرائيلي كه هم اكنون 150 بمب اتم در اختيار دارد امنيت مصر را تهديد نمي كند؟ اين اديب مصري همچنين خاطر نشان كرد: ما به عنوان شهروندان مصري و عرب نمي دانيم كه هستيم، چه مي خواهيم و به كجا مي رويم؟!
به گزارش قدس به نقل از پايگاه خبري فلسطيني اليوم، حسنين هيكل درباره جنايات رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: براي من بسيار سخت است كه بگويم اسرائيلي ها باعث گرسنگي، آوارگي و محاصره فلسطينيان نشدند اما معتقدم اين خود عرب ها هستند كه مسبب اصلي بدبختي ساكنان غزه به شمار مي روند. اعراب دشمني را كه آشكار در مقابل آنها ايستاده نمي بينند و براي مقابله با آن اقدامي نمي كنند.
وي درباره نظاميان آمريكا مستقر در عراق هم گفت: آنها تا يك دهه ديگر هم از عراق خارج نخواهند شد زيرا كاخ سفيد تازه توانسته به بزرگ ترين منبع نفت جهان تسلط پيدا كند، پس چگونه آن را ترك كند.

 



ژنرال الكساندر، مامور اختناق بيشتر در حوزه اينترنت آمريكا شد (خبر ويژه)

رئيس جمهور آمريكا يك ژنرال نظامي را نامزد «رياست و فرماندهي فضاي سايبري و اينترنتي» اين كشور كرد. اين امر چنان غيرمترقبه بود كه حتي نگراني و اعتراض برخي اعضاي مجلس سنا را موجب شد. برخي اعضاي سنا مي گويند اين انتصاب مي تواند به گسترش نفوذ و سيطره وزارت دفاع (پنتاگون) بر حوزه سايبر در آمريكا منجر شود اما ژنرال كيث الكساندر كه همزمان مدير اداره امنيت ملي آمريكا نيز هست وعده كرد حضور همزمانش در شغل جديد، به معناي نظامي كردن فضاي سايبر در آمريكا نباشد.
به گزارش سي ان. ان ژنرال الكساندر در جلسه مجلس سنا براي بررسي انتصاب وي سعي كرد به اعضاي اين مجلس تضمين دهد كه موضع جديد دولت در مورد حفاظت از فضاي سايبري به اين معنا نخواهد بود كه نيروهاي مسلح در فضاي غيرنظامي كشور دخالت كنند. اعضاي مجلس سنا نگران هستند كه نظارت همزمان بر سيستم دفاع سايبري ارتش آمريكا و از سوي ديگر مديريت حفاظت از تهديدهاي سايبري براي شبكه غيرنظامي كامپيوتري كشور مي تواند در حدود اختيارات ژنرال كيث الكساندر ابهام ايجاد كند.
ژنرال الكساندر هم اكنون مديريت اداره امنيت ملي آمريكا را بر عهده دارد كه نقش مهمي در حفاظت از شبكه ارتباطات كامپيوتري اين كشور ايفا مي كند. اگر اين انتصاب توسط مجلس سنا تاييد شود ژنرال الكساندر دو شغل را همزمان خواهد داشت. وي در مجلس سنا گفت: «اين به معناي نظامي كردن فضاي سايبري نيست. هدف ما حفظ و پاسداري از حرمت و حريم سيستم نظامي كشور است. اگر انتصاب من تاييد شود خواهم كوشيد تا روش هاي حفاظت از خود در اين عرصه مهم را بهبود بخشم.»
تلاش براي تشديد كنترل هاي ميليتاريستي و محدوديت هاي بيشتر امنيتي در حوزه سايبرنتيك و اينترنتي در آمريكا در حالي است كه طي دهه اخير، شنود مكالمات تلفني، ايميل ها و مكاتبات اينترنتي در آن كشور شدت گرفته است و اين همه در حالي است كه آقاي اوباما به تازگي با همكاري كنگره، استثنا كردن نرم افزارهاي فيلترشكن از «تحريم هاي تكنولوژيكي عليه ايران» را به اجرا گذاشت و مقاديري از اين نرم افزارهاي ساخته شده عليه ايران را به جريان هاي اپوزيسيون و ضدانقلاب تحويل داد!
رژيم آمريكا برخورد مقتدرانه و هوشمندانه ايران با تهاجم نرم و سايبرنتيك قدرت هاي استكباري را به سانسور و اختناق و نقض حقوق بشر تفسير مي كند.
انتشار خبر معرفي ژنرال الكساندر از سوي اوباما براي كنترل فضاي سايبر و اينترنت در آمريكا در حالي است كه شبكه جستجوگر گوگل (GOOgle) با انتشار آماري اعلام كرد آمريكا و انگليس پس از برزيل در صدر دولت هاي درخواست كننده سانسور قرار دارند.
براساس آمار منتشره از سوي گوگل دولت هاي برزيل، آمريكا و انگليس بيشترين درخواست را از اين شبكه براي «دريافت اطلاعات كاربران و سانسور محتويات جستجوگر اين شركت» داشته اند. اين آمار نشان مي دهد آمريكا با 3580 و انگليس با 1160 درخواست در صدر دولت هاي درخواست كننده اطلاعات كاربران و سانسور محتويات قرار دارند.

 



مجاهدين و مشاركت توقيف شدند صداي خلقي ها درآمد! (خبر ويژه)

پيوندهاي دو جريان چپ استحاله شده و متمايل به آمريكا عميق تر شده است. به دنبال توقيف پروانه فعاليت سازمان مجاهدين (انقلاب) و حزب مشاركت از سوي كميسيون ماده 10احزاب، گروهك فدائيان خلق با انتشار بيانيه اي اين اقدام قانوني را محكوم و از فعاليت مجاهدين و مشاركت اعلام حمايت كرد.
اين گروهك خارج نشين و برانداز كه عناصري نظير فرخ نگهدار و علي كشتگر در مركزيت آن قرار دارند، در بيانيه اي كه در سايت هاي خارج كشور منتشر كرد، با انتقاد از بازداشت و مجازات جمعي از سران مجاهدين و مشاركت، ايستادگي آنها مقابل نظام را مورد ستايش قرار داد. در بيانيه صادره آمده است: «اقدام كميسيون ماده 10، نشانه تصميم براي مسدود كردن فضاي كشور و سلب امكان فعاليت سياسي از اصلاح طلبان است. اين اقدام حتي در چارچوب قوانين جمهوري اسلامي هم غيرقانوني است. لازم است عليه اقدام كميسيون ماده 10 به اعتراض برخاست و اجازه نداد دادگاه هاي فرمايشي پروانه فعاليت اين دو حزب را لغو كنند. هيئت سياسي- اجرايي سازمان فدائيان خلق توقيف پرونده فعاليت جبهه مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را محكوم مي كند و خواهان ادامه فعاليت آزادانه اين دو جريان سياسي است.»
شايان ذكر است سران اين گروهك سابقا چپ (عناصري نظير كشتگر و نگهدار) هم اكنون در خدمت محافل آمريكايي و انگليسي و رسانه هايي نظير راديو فردا، صداي آمريكا و بي بي سي قرار دارند و با حلقه ماسوني جرس (مهاجراني- كديور- سروش- بهنود و...) همكاري و همفكري مي كنند.
طيفي از عناصر استحاله شده حزب مشاركت و سازمان مجاهدين (انقلاب) هم طي دو دهه اخير نزديكي با جريان هاي چپ نماي سابق (حزب توده، فدائيان خلق و... عناصري نظير بابك اميرخسروي، پيمان و...) را در كنار ائتلاف جريان هاي سوپرراست (نهضت آزادي، جبهه ملي و...) شدت بخشيده اند. اين پيوند در نشرياتي چون سلام، آفتاب، صبح امروز و... مشهود بود.
گفتني است اين جريان ها در فتنه پس از انتخابات كه از سوي آمريكا و انگليس طراحي و مديريت مي شد، ايفاي نقش مي كردند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14