(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 ارديبهشت 1389- شماره 19627
 

حديث دشت عشق
با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و دو برنز بدست آمد ايران، قهرمان تكواندوي غرب آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
يك تيم دسته اولي فيناليست جام حذفي شد شگفتي ساز قهرمان را حذف كرد
نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا روبن فرشته نجات بايرن
كار داماش به بازي سوم كشيده شد پيكان، كاله و سايپا در مرحله دوم پلي آف ليگ واليبال
آغاز رقابت هاي بين المللي كشتي جام شهدا
مسابقات بسكتبال جوانان غرب آسيا لبنان قهرمان شد، ايران نايب قهرمان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «قاسم ابراهيمي»
خام بودم، پخته شدم، سوختم

شهيد «قاسم ابراهيمي» در نيمه فروردين 1347، در روستاي سنو، در خانواده اي مذهبي و داراي وضعيت اقتصادي متوسط، متولد شد.
تحصيلاتش را تا اخذ مدرك سوم دبيرستان با موفقيت ادامه داد و دوست داشت كه بعد از فارغ التحصيلي به عنوان حسابدار دانشگاه افسري مشغول به كار گردد. اوقات فراغتش را صرف پرداختن به امور كشاورزي و كمك به خانواده مي كرد. به مطالعه كتاب هاي علمي و مذهبي نيز بها مي داد. يكي از همرزمان او درباره اش مي گويد: «قاسم در طول راه جبهه، خيلي ساكت بود و حالت روحاني خاصي داشت كه همين مرا جلب كرده بود.»
قاسم از نوجواني و خصوصاً از زمان رسيدن به سن تكليف، در انجام اعمال و فرائض عبادي اهتمام داشت و بسيار با اخلاص، متواضع و وقت شناس بود.
قبل و بعد از انقلاب با شركت در تظاهرات ضد شاه و فعاليت در بسيج، كم و بيش در صحنه هاي انقلاب، حاضر بود. با شروع جنگ تحميلي، به عنوان بسيجي داوطلب، به جبهه هاي حق پيوست و سرانجام به علت سوختگي بدن و اصابت تركش به سر، به ديدار معبود شتافت و به علت عدم شناسايي پيكرش، او را در گلزار شهداي كوهپايه اصفهان دفن كردند.
بسيجي شهيد «قاسم ابراهيمي» در 7/2/1366 در بانه به شهادت رسيد.

 



با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و دو برنز بدست آمد ايران، قهرمان تكواندوي غرب آسيا

دومين دوره رقابت هاي تكواندو قهرماني غرب آسيا كه در جده عربستان جريان داشت، با قهرماني تيم ملي كشورمان خاتمه يافت.
در اين دوره از مسابقات 9 تيم منطقه غرب آسيا از روز چهارشنبه مبارزات خود را آغاز كردند كه در پايان رقابت 2 روزه آنها تيم ملي ايران با كسب 5 مدال طلا، يك نقره و دو برنز عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. در اين بين تيم هاي اردن و عربستان هم به ترتيب عناوين دوم و سوم را كسب كردند.
در آخرين روز مسابقات تكواندو قهرماني غرب آسيا بهزاد خداداد، سرگروه تيم ملي ايران در وزن دوم به ترتيب حريفاني از بحرين، يمن و اردن را با اقتدار شسكت داد و صاحب نشان طلا شد.
همچنين در وزن چهارم عباس شيخي تكواندوكاراني از اردن، قطر و عربستان را از پيش رو برداشت و به مدال طلا دست يافت.
روح الله طالبي در وزن ششم پس از استراحت دور اول در مرحله نيمه نهايي، حريفي از عربستان را شكست داد اما در ديدار پاياني با نتيجه 4 بر 2 مغلوب تكواندوكار اردني شد و به مدال نقره بسنده كرد.
همچنين افشين ساكت در وزن هشتم پس از استراحت در دور اول در مرحله نيمه نهايي 4 بر يك نتيجه را به تكواندوكار قطري واگذار كرد و به مدال برنز دست يافت.
اما در روز نخست نيز تيم ملي كشورمان موفق به كسب سه طلا و يك برنز شد. تكواندوكاران اوزان فرد در روز نخست اين رقابتها به روي «شي هاپ چانگ» رفتند. احسان نقيب زاده نماينده ايران در وزن اول (54-كيلوگرم) حريفاني از عربستان، قطر و عراق را شكست داد و طلا گرفت. بهزاد ايلخاني در وزن پنجم (74-كيلوگرم) با برتري مقابل تكواندوكاراني از يمن، قطر و عربستان دومين نشان طلا را از آن خود كرد.
سومين مدال طلاي ايران را نيز كوروش رجلي در وزن هفتم از آن خود كرد. وي كه دور اول را استراحت داشت نمايندگان بحرين و اردن را شكست داد و در جاي نخست ايستاد.
ياسين اكبر نتاج نيز در وزن سوم تنها مدال برنز ايران را به خود اختصاص داد. وي در دور اول حريف قطري خود را 12 بر 3 شكست داد ولي در بازي دوم در حالي كه 11 بر 8 از تكواندوكار عربستاني پيش بود 8 اخطاره شد و به نشان برنز قناعت كرد.
ملي پوشان به زيارت خانه خدا رفتند
اعضاي تيم ملي تكواندو ايران بعد از كسب عنوان قهرماني مسابقات غرب آسيا به زيارت خانه خدا مشرف شدند.
اعضاي تيم ملي كشورمان بعد از پايان مراسم اختتاميه اين مسابقات به هتل «السطان» محل اقامت خود بازگشته و پس از استراحتي كوتاه راهي مدينه شدند.
كاروان اعزامي ايران عصر ديروز به قصد زيارت خانه خدا مدينه را به سمت مكه مكرمه ترك كرده و سپس روز يكشنبه به جده بازگشته و ساعت 6 صبح دوشنبه به تهران باز مي گردند.
در پايان رقابتهاي غرب آسيا كميته برگزاري اين مسابقات كوروش رجلي تكواندوكار وزن هفتم تيم ملي ايران را به عنوان ستاره مسابقات انتخاب و معرفي كرد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

شمسايي غايب بزرگ ايران در تاشكند
كميته فوتسال فدراسيون فوتبال اسامي 20 بازيكن را براي حضور در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا اعلام كرد كه در اين فهرست نامي از وحيد شمسايي ديده نمي شود.كميته فوتسال فدراسيون فوتبال اسامي حميدرضا ابراري نيا، سيدعلي كيايي، حسين سلطاني، محمد كشاورز، محمد هاشم زاده، جواد اصغري مقدم، علي اصغر حسن زاده، مجيد رئيسي، مسعود دانشور، محمد طاهري، محمدرضا زحمتكش، مصطفي نظري، ابراهيم مسعودي، فرهاد فخيم، شهرام شريف زاده، احمد اسماعيل پور، مصطفي طيبي، علي رهنما، مجتبي نصيري نيا و عليرضا صميمي را براي حضور در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا اعلام كرد.
از اين جمع 20 نفره در نهايت 14 بازيكن براي حضور در مسابقات فوتسال قهرماني آسيا انتخاب خواهند شد و از روز يكشنبه 2 خردادماه در اين رقابت ها به ميدان خواهند رفت.در فهرستي كه كميته فوتسال فدراسيون فوتبال به AFC اعلام كرده است، نامي از وحيد شمسايي ديده نمي شود. با توجه به اينكه نام وحيد شمسايي در فهرست تيم ملي فوتسال درج نشده است، اين بازيكن عملاً شانسي براي همراهي تيم ملي در مسابقات قهرماني آسيا در تاشكند نخواهد داشت و ملي پوشان فوتسال ايران بايد در غياب او از عنوان قهرماني خود در آسيا دفاع كنند.
عربستاني ها يا توضيح دهند يا عذرخواهي كنند
به دنبال موضع گيري هاي مغرضانه خالد بلطاني مديرباشگاه الشباب عربستان پس از ديدار تيم فوتبال اين باشگاه با سپاهان ايران در هفته پنجم رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا و شكايت باشگاه سپاهان از اظهارات خالد بلطاني به كنفدراسيون فوتبال آسيا، اي اف سي نيز واكنش و موضع خود را به اين اتفاقات نشان داد.
دبيركل كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه اي به دبيركل فدراسيون فوتبال عربستان خواستار اين شده است كه الشبابي ها در مورد موضع گيري هايشان درباره سپاهان يا توضيحات قانع كننده ارائه دهند و يا اينكه رسماً از باشگاه فولاد مباركه سپاهان ايران عذرخواهي كنند.چنانچه باشگاه الشباب پاسخ مناسب و قانع كننده اي را به نامه كنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه ندهد و يا از سپاهان عذرخواهي نكند با جريمه هاي مالي از سوي اي اف سي مواجه مي شود.
شاهرودي در كادر فني تيم استيل آذين
بازيكن پيشين تيم فوتبال پرسپوليس و تيم ملي فوتبال كشورمان به عنوان مربي تيم فوتبال استيل آذين انتخاب شد.
افشين پيرواني كه اواخر هفته گذشته هدايت تيم فوتبال استيل آذين را برعهده گرفت ديروز (جمعه) رضا شاهرودي را به عنوان يكي ديگر از دستياران خود معرفي كرد. قبل از اين نيز احمدرضا عابدزاده به عنوان دستيار اول پيرواني و مربي دروازه بانان تيم فوتبال استيل آذين انتخاب شده بود.
رم حريف اينتر در فينال جام حذفي ايتاليا شد
تيم فوتبال رم با وجود شكست مقابل اودينزه جواز حضور در ديدار نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا را بدست آورد.آخرين ديدار دور برگشت از مرحله نيمه نهايي مسابقات جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا موسوم به كوپا ايتاليا بين دو تيم اودينزه و رم در ورزشگاه فريولي شهر اودينه برگزار شد. تيم رم كه در بازي رفت مقابل اودينزه به برتري 2 بر صفر دست يافته بود در بازي برگشت شكست يك بر صفر را متحمل شد اما در مجموع دو بازي رفت و برگشت به برتري 2 بر يك رسيد و حريف اينتر در ديدار نهايي جام حذفي ايتاليا شد. تك گل تيم اودينزه را در بازي چهارشنبه شب آلكسيس آلخاندرو سانچز در دقيقه 81 به ثمر رساند.بدين ترتيب ديدار فينال رقابت هاي كوپا ايتاليا، روز 15 ارديبهشت 1389 ميان دو تيم اينترميلان و رم برگزار مي شود و دو تيمي كه در رده هاي اول و دوم جدول سري آ قرار دارند، مي بايست براي فتح جام حذفي باشگاه هاي ايتاليا نيز نبردي همه جانبه را برگزار كنند.
ليورپول شكست خورد، هامبورگ در خطر حذف
تيم فوتبال ليورپول در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي ليگ اروپا در زمين آتلتيكو مادريد شكست خورد.در اين ديدار كه با يك دقيقه سكوت به مناسبت مرگ خوان آنتونيو سامارانش، رئيس پيشين كميته بين المللي المپيك، در ورزشگاه «ويسنته كالدرون» شهر مادريد برگزار شد، آتلتيكو با يك گل از سد حريف خود گذشت. ديه گو فورلان در دقيقه 9 اين ديدار تك گل بازي را به ثمر رساند تا نماينده اسپانيا از سال 1986 تا به حال يك بار ديگر بخت صعود در ديدار نهايي رقابت هاي ليگ اروپا را پيدا كند. ديگر ديدار اين مرحله از رقابت ها را تيم هاي هامبورگ آلمان و فولهام انگلستان برگزار كردند. هامبورگ كه ميزان ديدار نهايي رقابت هاي ليگ اروپاست در اين ديدار با نتيجه تساوي بدون گل مقابل حريف خود متوقف شد تا بخت صعودش به ديدارنهايي اين رقابت ها كمرنگ شود.برنامه ديدارهاي برگشت اين مرحله پنج شنبه هفته جاري (نهم ارديبهشت) برگزار خواهد شد. ديدار نهايي اين رقابت ها در تاريخ 22 ارديبهشت در ورزشگاه «نوردبانك آرنا» شهر هامبورگ برگزار خواهد شد.

 



يك تيم دسته اولي فيناليست جام حذفي شد شگفتي ساز قهرمان را حذف كرد

تيم گسترش فولادتبريز با برتري مقابل ذوب آهن اصفهان به ديدار نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور راه يافت، تا شگفتي خود را در اين رقابت ها كامل كند و به عنوان يك تيم دسته اولي به فينال اين رقابتها صعود كند.
تيم هاي فوتبال گسترش فولاد تبريز و ذوب آهن اصفهان از ساعت 16 ديروز(جمعه) برگزاركننده نخستين ديدار از مرحله نيمه نهايي جام حذفي در ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز بودند.
اين ديدار جذاب و تماشايي كه در هواي باراني شهر تبريز برگزار شد در پايان به برتري 2 بر صفر تيم ميزبان و صعود اين تيم به ديدار نهايي بيست و دومين دوره مسابقات فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور انجاميد.
تيم گسترش فولادتبريز كه در نيمه اول با گل دقيقه 16 ناصر كيوان آذر ذوب آهن را پشت سرگذاشته بود در نيمه دوم نيز مقابل حملات پرتعداد تيم ذوب آهن همچون 45 دقيقه اول دوام آورد و با گل دقيقه 89 «سيلاس» به برتري 2 برصفر رسيد. در حاليكه تيم گسترش فولادتبريز خود را براي جشن پيروزي و صعود به ديدار نهايي جام حذفي آماده مي كرد، داور در دقيقه 1+90 به سود تيم ذوب آهن اعلام پنالتي كرد، كه اين ضربه پنالتي را حسن اشجاري به بيرون زد.
بدين ترتيب تيم نوپاي گسترش فولاد تبريز كه در ليگ دسته اول بازي مي كند و در مراحل گذشته تيم هايي چون مس رفسنجان، داماش گيلان و پيكان قزوين را از پيش رو برداشته بود به ديدار نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي راه يافت. تيم ذوب آهن در حالي مقابل گسترش فولاد تبريز تن به شكست داد كه در دقيقه 60 اين بازي كمك داور دوم (سعيد زارع) بنا بر دلايلي نامعلوم از پذيرش گل اين تيم خودداري كرد. ذوب آهن مدافع عنوان قهرماني جام حذفي بود كه در مرحله نيمه نهايي فصل جاري اين مسابقات با جام وداع كرد.
قضاوت ديدار تيم هاي فوتبال گسترش فولاد تبريز و ذوب آهن اصفهان برعهده يدالله جهانبازي بود. او در اين بازي به حميد ديوسالار، ماكان و قربانپور از تيم گسترش فولادتبريز و علي احمدي و محمدرضا خعلتبري از تيم ذوب آهن كارت زرد نشان داد.
نتيجه ديگر ديدار نيمه نهايي جام حذفي كه ديشب بين تيم هاي پيروزي تهران و صباي قم برگزار شد به چاپ روزنامه نرسيد.

 



نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا روبن فرشته نجات بايرن

تيم فوتبال بايرن مونيخ آلمان چهارشنبه شب در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه «آليانز آرنا» ميزبان المپيك ليون فرانسه بود كه اين ديدار در پايان با يك گل به سود بايرن مونيخ به پايان رسيد.
تيم فوتبال بايرن مونيخ كه در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها موفق به حذف تيم قدرتمند منچستر يونايتد شده بود و در رقابت هاي بوندس ليگا هم با هفت گل تيم هانوفر را در هم كوبيده بود در بهترين شرايط به مصاف ليون فرانسه رفت.
تيم فوتبال بايرن مونيخ در حالي كه به شدت بر روي دروازه ليون حمله مي كرد با اخراج فرانك ريبري در دقيقه 37، شرايط دشواري را مقابل تيم سخت كوش ليون تجربه كرد.
تيم فوتبال بايرن مونيخ كه در نيمه اول با تساوي بدون گل مقابل ليون متوقف شده بود و مجبور بود با يك بازيكن كمتر نيمه دوم مسابقه را آغاز كند با يك تغيير پا به نيمه دوم اين رقابت گذاشت.
10 دقيقه از نيمه دوم نگذشته بود كه جرمي تولالان بازيكن ملي پوش ليون نيز با دومين خطاي پياپي از سوي داور با كارت زرد دوم و قرمز جريمه شد (دقيقه 54) تا همه چيز براي دو تيم برابر شود.
در حالي كه دو تيم با 10بازيكن به رقابت حساس خود ادامه مي دادند آرين روبن در دقيقه 69 باز هم با يك شوت دروازه ليون را گشود تا بايرن مونيخ با حفظ اين نتيجه اميدوار به ديدار برگشت برود.

 



كار داماش به بازي سوم كشيده شد پيكان، كاله و سايپا در مرحله دوم پلي آف ليگ واليبال

تيم هاي پيكان و سايپا تهران همراه با كاله آمل با پيروزي در تهران، كرمان و بندر امام به مرحله دوم پلي آف رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كردند.
در چارچوب هفته دوم مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور چهارشنبه در خانه واليبال تيم پيكان در سه گيم متوالي مقابل بانك كشاورزي به برتري دست يافت. مشابه اين نتيجه در كرمان و به سود شاگردان فريد صائبي در تيم سايپا رقم خورد. همچنين در سالن شهرك بعثت بندر امام، تيم كاله آمل پس از آنكه گيم نخست ديدار مقابل پتروشيمي را واگذار كرد موفق شد در ساير گيم ها برتري را از آن خود كند.سه تيم پيكان، سايپا و كاله كه در ديدارهاي خانگي هفته نخست هم صاحب برتري شده بودند با كسب پيروزي دوباره مقابل حريفان خود در ديدارهاي برگزار شده به جمع چهار تيم برتر رقابت هاي واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور صعود كردند.
اين در حالي است كه شكست داماش گيلان در گنبد با توجه به پيروزي اين تيم در ديدار رفت، سرنوشت چهارمين تيم صعودكننده به مرحله دوم پلي اف را به ديدار سوم كشاند. ديدار سوم دو تيم جواهري بازرگاني گنبد و داماش گيلان يكشنبه در رشت برگزار خواهد شد. نتايج به دست آمده در ديدارهاي هفته دوم مرحله پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور به شرح زير است:
¤ بانك كشاورزي صفر- پيكان تهران3
(15بر25)، (21بر 25) و (19بر25)
¤ برق كرمان صفر- سايپا تهران3
(18بر25)، (18بر25) و (22بر25)
¤ جواهري بازرگاني گنبد3- داماش گيلان2
(25بر 22)، (25بر21)، (23بر25)، (17بر25) و (15بر11)
¤ پتروشيمي بندر امام يك- كاله آمل3
(25بر15)، (21بر25)، (18بر25) و (21بر25)
مرحله دوم پلي آف مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاههاي كشور چهارشنبه هفته آينده برگزار خواهد شد. در اين مرحله از بازي ها كه به صورت 2 از 3 برگزار خواهد شد دو تيم كاله و پيكان به مصاف هم مي روند، تيم سايپا نيز مقابل برنده ديدار تيم هاي داماش و گنبد قرار مي گيرد.
همچنين سه ديدار ديگر براي تعيين رده هاي نهم تا پانزدهم جدول رده بندي مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور برگزار شد كه طي آن تيم هاي ارتعاشات صنعتي، سنگ آهن بافق يزد و خراسان رضوي حريفان خود را شكست دادند.
¤ ارتعاشات صنعتي ايران3- دانشگاه آزاد يك
¤ اروميه يك- سنگ آهن بافق يزد3
¤ خراسان رضوي3- گل گهر سيرجان يك

 



آغاز رقابت هاي بين المللي كشتي جام شهدا

رقابت هاي بين المللي كشتي جام شهدا از امروز با حضور چهار تيم خارجي عراق، آذربايجان، تركيه و ارمنستان در اروميه آغاز مي شود.
پس از آمادگي كشورهاي تركيه براي شركت در رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي و ارمنستان در رشته كشتي فرنگي، آذربايجان و عراق نيز براي حضور در اين مسابقات در هر دو رشته آزاد و فرنگي اعلام آمادگي كردند تا تعداد تيم هاي خارجي به چهار تيم افزايش پيدا كند.
اين رقابت ها در سالن 6 هزار نفري الغدير اروميه برگزار مي شود و براي نفرات اول تا سوم اين رقابت ها 3، 2 و يك هزار دلار جايزه نقدي تعلق مي گيرد و به تيم هاي اول تا سوم نيز به ترتيب 5، 3 و 2 هزار دلار جايزه نقدي اهدا مي شود.
مسابقات اوزان 50، 60، 74 و 96 كيلوگرم امروز شنبه و مسابقات اوزان 55، 66، 84 و 120 كيلوگرم روز يكشنبه برگزار خواهد شد.
همچنين فدراسيون كشتي اعلام كرد عليرغم اخبار قبلي مبلغ وروديه 150 دلار تمامي كشتي گيران ايراني را به نماينده فدراسيون جهاني مي پردازد تا پشتوانه هاي كشتي ايران بدون هيچ مشكلي در اين رقابت ها شركت كنند.
ابراهيم چي چي اوغلو تركيه اي داور بي طرف و نماينده فيلا در اين رقابت هاست.

 



مسابقات بسكتبال جوانان غرب آسيا لبنان قهرمان شد، ايران نايب قهرمان

تيم جوانان ايران پس از ميزبان در جايگاه دوم رقابت هاي قهرماني بسكتبال غرب آسيا قرار گرفت.
تيم بسكتبال جوانان ايران در چهارمين روز از رقابت هاي جوانان غرب آسيا برابر عراق به ميدان رفت و موفق شد اين تيم را با نتيجه 67 بر 54 از پيش رو برداشته و به سومين پيروزي خود برسد.
در ساير بازي ها لبنان، ميزبان مسابقات با نتيجه نزديك 75 بر 71 اردن را از پيش رو برداشت و تيم سوريه با همين نتيجه از سد يمن گذشت.
بدين ترتيب لبنان با 4 پيروزي پياپي و پيش از آخرين ديدار خود قهرمان رقابت هاي غرب آسيا شد و تيم ايران به مقام دوم دست يافت.ديدارهاي پاياني كه ديروز انجام مي شد تاثيري بر رده بندي تيم هاي اول و دوم نداشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14