(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 ارديبهشت 1389- شماره 19627
 

اجراي طرح ضربتي جلوگيري از ورود 750 ميليون دلار لوازم بهداشتي قاچاق
آموزش حرفه اي 20 هزار زن سرپرست خانوار در رشته صنايع دستي
رئيس قوه قضائيه: قضات با سلاح علم و تقوا در مسير تحقق عدالت گام بردارند
راه اندازي 50 دفتر الكترونيكي ثبتي در تهران
نصب 5 پل هوايي عابر پياده در شمال تهران
برگزاري مسابقات اذان، نماز و نهج البلاغه دانش آموزان
به علت شرايط ناپايدار جوي مسافران مازندران تا فردا در دريا شنا نكنند
نگهداري از 350 متكدي در مراكز بهزيستي
شناسايي 235 آسانسور غيراستاندارد در ادارات دولتي
مراجعه 32 هزار موتورسيكلت به مراكز تعويض پلاك
براثر طوفان و بارندگي اخير 82 ميليارد تومان خسارت به بخش كشاورزي خوزستان وارد شد
دستگيري زورگير بزرگراه هاي جنوب و جنوب شرق تهران
جريمه رانندگي به علت زدن پوشيه
رانندگي با خودروي اسباب بازي در جاده
كلاهبرداري ثروتمندترين سرمايه دار چيني
آقا خروسه يا خانم مرغه!



اجراي طرح ضربتي جلوگيري از ورود 750 ميليون دلار لوازم بهداشتي قاچاق

مصرف سالانه يك ميليارد دلار لوازم آرايشي و بهداشتي در كشور و ورود غيرقانوني نزديك به 750 ميليون دلار از آن، مسئولان ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را بر آن داشته تا با درنظر گرفتن اولويت براي اين كالاي مصرفي اقدامات پيشگيرانه خود را بصورت ضربتي در دو مرحله اطلاع رساني و عملياتي اجرا كنند.
مرحله نخست مبارزه از 15ارديبهشت ماه و به مدت دو ماه اجرا مي شود و پس از آن گشت هاي ويژه فعاليت خود را آغاز مي كنند.
براساس شيوه نامه مصوب ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، در 31 فروردين ماه گذشته هشت استان تهران، خراسان رضوي، اصفهان، فارس، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و كردستان نقاط هدف اجرا از نظر مصرف و واردات لوازم آرايشي و بهداشتي انتخاب شده اند.
مديركل امور برنامه ريزي اقتصادي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در گفت وگو با ايرنا در خصوص ميزان واردات قاچاق لوازم آرايشي و بهداشتي، اظهار كرد: آمارها به دليل ورود برخي از آنها از طريق كالاي همراه مسافر كه غيرقابل تشخيص هستند، متفاوت است اما اغلب كارشناسان حجم قاچاق را 700 تا 750 ميليون دلار برآورد مي كنند.
«عباس نخعي» با اشاره به حساسيت موضوع لوازم آرايشي و بهداشتي از نظر تاثيرگذاري مستقيم آن بر سلامت و بهداشت مردم، گفت: در اين خصوص بخشي از مسئوليت ها برعهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.
به گفته نخعي، اقدام واحدهاي صنفي بدون پروانه به فروش، تداخل صنفي، پيوستن گروه دستفروش ها و مغازه هاي زيرپله اي به گروه فروشندگان لوازم آرايشي و بهداشتي، مشكلات بسياري را در اين حوزه ايجاد كرده است.
وي درباره شيوه نامه پيشگيري و مبارزه با قاچاق لوازم آرايشي و بهداشتي، گفت: در مرحله نخست اجرا موضوع اطلاع رساني مورد نظر است و پس از دو ماه تمام فعاليت ها عملياتي مي شود.
نخعي ادامه داد: اطلاع رساني عمومي براي عدم استفاده از محصولات لوازم آرايشي بهداشتي قاچاق، تقلبي و فاقد شناسه و هولوگرام است كه به عبارتي توجه عموم را به استفاده از كالاي شناخته شده كه مراكز قانوني توزيع مي كنند، جلب مي كند.
وي در خصوص اخطار كتبي به صنوف نيز يادآور شد: براساس قانون نظام صنفي آنها موظف هستند براي فروش لوازم آرايشي و بهداشتي پروانه كسب دريافت كنند.
مقام مسئول در ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز تاكيد كرد: پس از اطلاع رساني و اخطار كتبي، با واحدهاي فاقد پروانه كسبي كه اقدام به فروش لوازم آرايشي- بهداشتي نمايند مطابق قانون رفتار و محل كسب آنها براساس قانون نظام صنفي تعطيل خواهد شد.
به گفته وي افرادي كه تداخل صنفي دارند يعني با اقلام ديگر لوازم آرايشي- بهداشتي مي فروشند نيز بايد از تداخل صنفي پرهيز كرده و براساس پروانه كسب متعلقه كالا عرضه كنند.
نخعي ادامه داد: همچنين واحدهاي صنفي كه مبادرت به عرضه و فروش لوازم آرايشي- بهداشتي مي كنند بايد به ازاي موجودي محل كسب و يا انبار متعلقه اسناد مربوطه از قبيل برگ سبز گمركي و يا فاكتور رسمي خريد ممهور به مهر عمده فروش را داشته باشد كه از نظر نوع، تعداد و شماره سريال با ميزان كالاي موجود همخواني داشته باشد و مخدوش نيز نبوده تا در صورت لزوم به شعب رسيدگي كننده ارائه كنند.
به گفته وي، كليه لوازم آرايشي- بهداشتي فاقد برچسب اطمينان، بدون فاكتور رسمي خريد و يا برگ سبز گمركي(در مورد بنكداران و عمده فروشان) و واردات غيرمجاز، قاچاق تلقي و اعمال قانون خواهد شد.
مديركل برنامه ريزي اقتصادي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز از راه اندازي گشت هاي ويژه مركب از دستگاه هاي مسئول و ذيربط شامل: وزارت بهداشت و نمايندگان آنها (دانشگاههاي علوم پزشكي در شهرها)، سازمان هاي بازرگاني و شعب ويژه تعزيرات حكومتي در مرحله دوم اجراي طرح خبر داد.
وي گفت: اين نيروها براساس برنامه ريزي و يا بصورت تصادفي به بازار و محل هاي فروش عرضه كالا وارد مي شوند.
نخعي به چالش هاي فراروي مراكز عرضه و فروش لوازم بهداشتي و آرايشي نيز پرداخت و گفت: طولاني بودن فرآيند استاندارد اجباري از جمله مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد زيرا اين نوع كالاهاي مصرفي از نزديك به سلامت جسم مصرف كننده ارتباط دارند.
وي افزود: براي انضباط بخشي به سطح بازار بايد استاندارد اجباري اين محصولات مصرفي در مبادي ورودي توليد داخل و در سطح عرضه لحاظ شود.

 



آموزش حرفه اي 20 هزار زن سرپرست خانوار در رشته صنايع دستي

معاون طرح و برنامه مركز امور زنان رياست جمهوري 20 هزار زن سرپرست خانوار با همكاري سازمان هاي ميراث فرهنگي و بهزيستي تحت آموزش حرفه اي صنايع دستي قرار مي گيرند.
پروين هدايتي در نخستين همايش سراسري زنان صنعتگر و بازرگان با اشاره به برنامه هاي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اظهار داشت: حضور پررنگ زنان در عرصه هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني نشان از پشتكار و همت اين زنان براي حضور در عرصه هاي مختلف اقصادي دارد.
هدايتي به رشد و افزايش تعاوني هاي زنان اشاره كرد و افزود: حمايت از تعاوني هاي زنان و تقويت اين تعاوني ها باعث مي شود زنان كارآفرين و صنعتگر مخصوصاً زنان سرپرست خانوار رشد و پيشرفت بيشتري نسبت به قبل داشته باشند.
وي تصريح كرد: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده در مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با تعاملي كه بين سازما ن هاي ميراث فرهنگي و بهزيستي صورت گرفته است، قرار است 20 هزار زن سرپرست خانوار تحت آموزش هاي تخصصي صنايع دستي و بومي قرار گيرند.
هدايتي افزود: اعتبار خاصي به زنان روستايي و عشايري براي آموزش ابتدايي و تكميلي صنايع دستي و بومي هر استان اختصاص يافته است كه طي برنامه زماني مشخصي اجراي اين طرح تا پايان سال 89 ادامه دارد.
معاون طرح و برنامه مركز امور زنان رياست جمهوري اضافه كرد: هنرجويان پس از گذراندن دوره هاي تكميلي صنايع دستي، به تعاوني هاي زنان براي انجام فعاليت اقتصادي معرفي مي شوند.

 



رئيس قوه قضائيه: قضات با سلاح علم و تقوا در مسير تحقق عدالت گام بردارند

رئيس قوه قضائيه گفت: قضات مانند علما بايد با دو بال تعلم و تقوا در مسير معرفت حق حركت كنند و در دنياي پرتحول امروز با برنامه ريزي هاي صحيح و اتكا به علم و تقوا در مسير تحقق عدالت گام بردارند.
صادق آملي لاريجاني، در مراسم تحليف جمعي از كارآموزان قضايي گفت: «امروز كارآموزان قضايي با انجام تحليف مسيري خاص براي زندگي شان رقم مي زنند و در واقع تحليف آغاز حركت عظيم قضات در مسير خطير قضاوت است.»
رئيس قوه قضائيه در ادامه كار قضاوت را خطير و سنگين ذكر كرد و گفت: «كار قضاوت بسيار خطير است، زيرا قاضي با صدور يك حكم عادلانه به مراتب بالاي كمال مي رسد و بالعكس با صدور حكم ناعادلانه سبب سقوط و انحطاط خود مي شود.»
آيت ا... آملي لاريجاني آيات و روايات قرآني در خصوص قضاوت را نيز متعدد دانست و افزود: «اين تاكيد و ارشادها نشان دهنده جايگاه و شأن قاضي در جامعه اسلامي است كه بايد قضات عزيز، همواره خود را به جايگاهي كه قرآن كريم خواسته است،نزديك كنند كه با توجه به امكان لغزش ها در اين مسير توكل به ذات لايزال الهي ضروري است و در غير اين صورت خود مصداق طاغوت خواهند شد.»
رئيس قوه قضائيه خاطرنشان كرد: «از آنجا كه اصل تصدي قضا و قضاوت عقلاً و نقلاً لازم است از مضمون روايات نبايد برداشت كرد كه از تكفل اين منصب بايد اجتناب و دوري نمود، بلكه افراد مؤمن و متعهد بايد شجاعانه وارد اين عرصه شوند و نبايد خطير بودن امر قضاوت، مانع از به عهده گرفتن اين مسئوليت باشد.»
آيت ا... صادق آملي لاريجاني تصدي قضات به نحو صحيح را واجب كفايي دانست و گفت: «اين تصدي همچون امتثال ساير واجبات، ثواب فراواني دارد.»
رئيس قوه قضائيه با بيان اينكه بر حسب فرمايش امام صادق(ع) رجوع به اهل جور در قضاوت رجوع به طاغوت است، گفت: «بايد گروهي از واجدين شرايط به سمت تصدي اين موضوع بروند زيرا اگر اين امر حق نبود در قرآن و روايات ائمه معصومين بر آن تاكيد نمي شد.»
آيت ا... صادق آملي لاريجاني در پايان اظهار اميدواري كرد كارآموزان قضايي با اتكال به حق تعالي و مراقبت از نفس، تحصيل علم و همت بلند، اين امتحان الهي را با سربلندي پشت سر بگذارند.

 



راه اندازي 50 دفتر الكترونيكي ثبتي در تهران

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: 50 دفتر الكترونيكي ثبتي در تهران راه اندازي مي شود.
ناظمي اردكاني با اشاره به برنامه سازمان ثبت احوال براي ايجاد دفاتر خصوصي خدمات الكترونيك ثبتي، افزود: ساختمان ها و تجهيزات و نرم افزارهاي اين دفاتر خصوصي بايد مورد تأييد سازمان ثبت احوال قرار گيرد و افراد شاغل در اين دفاتر نيز بايد بتوانند مأموريت ها و مقررات مورد نظر را انجام دهند.
وي با تأكيد بر اين كه هماهنگي با دستگاه هاي مرتبط براي فعاليت اين دفاتر خصوصي ثبتي صورت گرفته است، ادامه داد: تاكنون 10 دفتر خدمات ثبت الكترونيكي در استان قم راه اندازي شده است كه عمدتاً فعاليت هاي مرتبط با كارت هوشمند را انجام مي دهند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور با اعلام اين كه در حال حاضر يك دفتر خدمات الكترونيكي ثبتي نيز در تهران راه اندازي شده است، اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال جاري 50 دفتر خصوصي خدمات الكترونيكي ثبتي در تهران راه اندازي شود.
وي به ايسنا گفت: كاركنان بازنشسته سازمان ثبت احوال به دليل تجربه و صلاحيت علمي و فني كه براي راه اندازي اين دفاتر دارند در اولويت قرار مي گيرند.
اردكاني خاطرنشان كرد: تاكنون استقبال خوبي در راستاي راه اندازي اين دفاتر وجود داشته، اما به دليل اين كه اين دفاتر شروع يك جريان بسيار مهم در حمايت از بخش خصوصي است بايد پايه هاي اين اقدام از ابتدا با حساسيت و كيفيت لازم گذاشته شود.

 



نصب 5 پل هوايي عابر پياده در شمال تهران

پنج دستگاه پل هوايي عابر پياده با هزينه اي بالغ بر هفت ميليارد ريال در شمال تهران نصب شد.
حامد ميرزابيگي معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه يك با اعلام اين خبر افزود: حدود 200 متر پل هوايي عابر پياده در بلوار دانشجو، بزرگراه امام علي- گلچين، بزرگراه شهيد چمران- غياثي- بزرگراه ارتش- شهرك ياس بزرگراه بابايي نصب شده است.
وي با اشاره به وجود 41دستگاه پل هوايي و 237 پل همسطح عابر پياده در منطقه اظهار داشت: ترميم و نگهداري پل هاي عابرپياده از ديگر فعاليت هاي معاونت حمل و نقل و ترافيك است كه در سال گذشته 12ميليارد ريال بابت آن هزينه شده است.
به گفته وي، رنگ آميزي 40دستگاه پل هوايي عابر پياده، ترميم، تامين روشنايي و اجراي سه هزار و 81 مترمربع كفپوش بر روي عرشه پلهاي هوايي از اقدامات اجرا شده در سال گذشته بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه يك همچنين از احداث پل هوايي عابر پياده ميدان شهيد اندرزگو- صالحي در آينده نزديك خبر داد.

 



برگزاري مسابقات اذان، نماز و نهج البلاغه دانش آموزان

معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران گفت: مسابقات اذان، نماز و نهج البلاغه دانش آموزان شهرستان هاي استان تهران برگزار شد.
رضا اماني اظهار داشت: در مجموع مسابقات اذان، نماز، احكام، انشاي نماز، قرآن و نهج البلاغه، در دوره راهنمايي بيش از 162 هزار و 500 دانش آموز و در دوره متوسطه بيش از 110 هزار و 800 دانش آموز شركت كرده اند كه در هر رشته يك نفر به مرحله استاني مسابقات راه مي يابد.
معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران تصريح كرد: 2500 دانش آموز پسر برگزيده مناطق در مرحله استاني در اردوگاه شهيد منتظري به رقابت پرداختند كه در هر رشته يك نفر به مرحله كشوري اعزام خواهد شد.
اماني افزود: در بخش دختران نيز از 29 فروردين امسال برگزيدگان منطقه در رشته هاي ياد شده (به جز اذان) به رقابت مي پردازند.
به گزارش فارس، معاون پرورشي و تربيت بدني سازمان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان تهران بيان كرد: مسابقات فرهنگيان نيز در رشته هاي قرآن و نهج البلاغه از نوزدهم ارديبهشت امسال در مرحله استاني برگزار مي شود.

 



به علت شرايط ناپايدار جويمسافران مازندران تا فردا در دريا شنا نكنند

ساري- خبرنگار كيهان:
مديريت بحران مازندران در مورد ناپايداري شرايط جوي، طوفاني شدن دريا و كاهش محسوس دماي اين استان تا روز يكشنبه هشدار داد.
اداره كل مديريت بحران مازندران با صدور اطلاعيه اي به مسافران اين استان تأكيد كرد از اقامت و تردد در بستر و حريم رودخانه ها، مسيل ها و نقاط سيل گير حين بارندگي شديد و رگباري خودداري كنند.
براساس اين اطلاعيه با توجه به باراني بودن هواي مازندران تا پنجم ارديبهشت ماه جاري از رانندگان خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي اين استان خواسته شد تا با رعايت نكات ايمني در اين محورها تردد كنند. همچنين اين اداره كل با تأكيد بر طوفاني بودن درياي خزر در روزهاي ياد شده ممنوعيت هرگونه شنا در سواحل درياي مازندران را اعلام كرد.
در اطلاعيه اداره كل مديريت بحران مازندران بر آماده باش كامل نيروها و دستگاه هاي امدادي و خدماتي اين استان براي ياري رساني به آسيب ديدگان احتمالي حوادث پيش بيني نشده تاكيد شده است

 



نگهداري از 350 متكدي در مراكز بهزيستي

قائم مقام بهزيستي استان تهران از نگهداري بيش از 350 متكدي در مراكز تحت پوشش اين سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: براي ساماندهي و نگهداري متكديان با كمبود جا و مكان مواجه نيستيم.
علي مطوريان در مورد وضعيت نگهداري متكديان افزود: تاكنون همكاري و تعامل خوبي با شهرداري داشته ايم و طي سال گذشته بيش از 355 متكدي را از شهرداري تحويل و در مراكز تحت پوشش خود نگهداري كرده ايم.
به گفته اين مقام مسئول در بهزيستي استان تهران، 290 نفر از اين متكديان در مراكز بهزيستي استان تهران و 70نفر نيز به استان ها و شهرستان هاي محل اقامت خود انتقال داده شده اند.
وي با اشاره به اينكه براي نگهداري متكديان و كارتن خواب ها با كمبود مكان مواجه نيستيم به مهر گفت: مراكز ما براي پذيرش اين افراد مشكلي ندارند و تمامي امكانات و تجهيزات لازم فراهم شده و توانسته ايم به تمامي تعهدات و وظايف خود در قبال جامعه و هدفمان عمل كنيم.
قائم مقام بهزيستي استان تهران تاكيد كرد: آمار نگهداري متكديان نشان دهنده تعامل بهزيستي با شهرداري است و تاكنون مشكلي از سوي شهرداري به ما اعلام نشده است. مددكاران ما به منظور بررسي تشكيل پرونده و غربالگري وضعيت متكديان، كارتن خواب ها و كودكان خياباني روزانه با شهرداري در ارتباط و در محل جمع آوري اين افراد مستقر هستند به همين دليل مشكلي براي همكاري و كمبود جا وجود ندارد.

 



شناسايي 235 آسانسور غيراستاندارد در ادارات دولتي

اداره كل استاندارد استان تهران در فروردين ماه سال جاري براي نخستين بار، طرح بازرسي آسانسورهاي نصب شده در ساختمان هاي دولتي اين استان را انجام داد.
مهدي پورهاشم مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران با اعلام اين خبر افزود: در اين راستا، براساس نتايج بازرسي از 235 آسانسور منصوبه بخش عمده اي از ساختمان هاي دولتي، مشخص گرديد، تقريبا 92 درصد از آن ها غيراستاندارد و فاقد ايمني لازم براي مصرف كننده بوده است.
تعدادي داراي عيوب جزئي و بخشي داراي عيوب عمده بوده اند كه تذكر لازم در جهت اصلاح داده شد.وي افزود: آسانسور مشمول مقررات اجراي استاندارد اجباري است و استاندارد ملي آن براساس استاندارد پيشرفته اتحاديه اروپا به شماره EN81 است.
وي خاطرنشان ساخت: مسئولان با توجه به جنبه ايمني، نسبت به رفع نواقص آسانسورهاي نصب شده در دستگاه هاي مربوطه اقدام نموده و توجه شاياني به اين موضوع داشته باشند، در غير اين صورت بروز اتفاقات ناگوار امكان پذير است.
وي ضمن تشكر از سازمان هايي كه در اجراي طرح همه گونه همكاري نمودند، از عدم همكاري دو شركت وابسته به وزارت نفت اظهار گله نمود.

 



مراجعه 32 هزار موتورسيكلت به مراكز تعويض پلاك

رئيس مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به نبود ازدحام مراجعين در مراكز تعويض پلاك گفت: تاكنون 32 هزار و 225 دستگاه موتورسيكلت به مراكز تعويض پلاك مراجعه كرده اند.
سرهنگ «محمدرضا غلامي» افزود: تعويض پلاك موتورسيكلت ها از 20 دي ماه به صورت آزمايشي در 8 استان و از ابتداي ارديبهشت ماه در سراسر كشور آغاز شد و با توجه به تنظيم جدول فراخوان تمامي مراكز، وضعيت رواني را در ارائه خدمات شاهد هستند.
رئيس مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي با اشاره به افزايش مبلغ دريافت پلاك گفت: براساس قانون بودجه سال 89 و از ابتداي سال جاري لازم است متقاضيان دريافت پلاك در قبال واگذاري هر نوع پلاك خودرو 300 هزار ريال و پلاك موتورسيكلت 100 هزار ريال به حساب خزانه داري كل واريز كنند.

 



براثر طوفان و بارندگي اخير 82 ميليارد تومان خسارت به بخش كشاورزي خوزستان وارد شد

مدير هماهنگي ترويج كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان خوزستان ميزان خسارت بخش كشاورزي استان در هفته گذشته براثر بارندگي و طوفان را 82 ميليارد تومان اعلام كرد.
فرامك عزيز كريمي در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: اين ميزان خسارت در بخش هاي زراعت، باغباني، امور دام و ساختمان هاي كشاورزي و در سطح 135 هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان ايجاد شده است.
وي خاطرنشان كرد: 11 شهر انديمشك، دزفول، دشت آزادگان، رامشير، رامهرمز، شوش، شادگان، شوشتر، هفتكل، هويزه و گتوند بيشترين خسارات ناشي از اين بارندگي ها را متحمل شده اند.

 



دستگيري زورگير بزرگراه هاي جنوب و جنوب شرق تهران

فردي كه با همدستي دوستانش در قبال مسافركشي و به صورت زورگيري از بزرگراه هاي جنوب و جنوب شرق تهران اموال مسافران را سرقت مي كرد، دستگير شد.
سرهنگ كارآگاه «علي اكبر اسدي»، رئيس پاسگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: اوايل دي ماه سال گذشته مردي با مراجعه به شعبه چهارم دادسراي جنايي تهران از سرنشينان يك دستگاه خودروسواري پژو نقره اي كه در اتوبان آزادگان از وي زورگيري كرده بودند، شكايت كرد.
شاكي تاكيد كرد: هنوز مسير زيادي را طي نكرده بوديم كه سرنشينان كناري در صندلي عقب با چاقو و قمه و با تهديد و ضرب و شتم 50 ميليون ريال وجه نقد به همراه يك دسته چك و مدارك هويتي و عابر بانك مرا سرقت كرده و در منطقه خلوتي مرا از خودرو پياده كردند و متواري شدند.
كارآگاهان پايگاه پنجم پليس آگاهي با دريافت مشخصات خودرو و سارقان، در بررسي ها دريافتند مخفيگاه سارقان شهرري بوده و همه آنان داراي سوابق متعدد در رابطه با زورگيري و شرارت و سرقت خودرو هستند.
كارآگاه اسدي گفت: با شناسايي مخفيگاه يكي از متهمان اصلي به نام مهدي مشخص شد كه نامبرده دو روز قبل توسط ماموران پليس پايگاه نهم به اتهام سرقت يك دستگاه خودرو سواري پژو پارس در حوالي جنوب تهران دستگير شده است.
رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي اظهار داشت: با انتقال متهم از پايگاه نهم به پايگاه پنجم، وي ابتدا هر گونه دخالت در زورگيري از مسافران در محدوده هاي بزرگراهي در حاشيه هاي پايتخت را انكار كرد، اما در ادامه تحقيقات، تعدادي از مالباختگان پرونده هاي زورگيري در حال رسيدگي، به پايگاه پنجم دعوت شدند و 10 نفر از مالباختگان «مهدي» را بعنوان يكي از سارقان شناسايي كردند.
وي يادآور شد: از موارد ديگري كه در خصوص گروه زورگيران اتوبان هاي حاشيه اي تهران با مراجعه مالباختگان به پايگاه مشخص شد، اين بود كه «مهدي» و همدستانش با يك دستگاه خودرو پرايد تيره رنگ نيز اقدام به زورگيري از شهروندان در پوشش حمل مسافر كرده اند و احتمال دارد آنها از خودرو هاي ديگري نيز براي اين منظور استفاده كرده باشند.
كارگاه اسدي از همه مالباختگاني كه در چند ماه اخير بعنوان مسافر در اتوبانهاي جنوب و جنوب شرق تهران از آنان زورگيري شده دعوت كرد تا با حضور در پايگاه پنجم واقع در خيابان وحدت اسلامي، نسبت به شناسايي سارق دستگير شده و پيگيري شكايت خود اقدام كرده و يا با شماره تلفن 51055465 تماس بگيرند.

 



جريمه رانندگي به علت زدن پوشيه

راديو اروپا يك روز جمعه اعلام كرد: يك زن فرانسوي كه هنگام رانندگي روبنده زده بود توسط پليس در شهر «نانت» متوقف و 22يورو (29 دلار) جريمه شد.
براساس گزارش رسيده يك مامور پليس اين زن مسلمان را متوقف كرد تا هويت وي را بررسي كند.زن فرانسوي نيز با كنار زدن روبند خود، از دستور پليس تبعيت كرد ولي پليس او را به علت آنچه كاهش قدرت ديد در نتيجه زدن روبند خواند، جريمه كرد. اين زن 31 ساله فرانسوي كه 9 سال است حجاب اسلامي را رعايت مي كند، با تبعيض آميز خواندن اين اقدام پليس، مي گويد، قصد شكايت دارد. اين حادثه در شرايطي روي داده است كه دولت فرانسه در حال تهيه پيش نويس لايحه اي به منظور ممنوعيت پوشش حجاب كامل اسلامي است.

 



رانندگي با خودروي اسباب بازي در جاده

مرد مست انگليسي كه با خودروي اسباب بازي در جاده اي شلوغ در حال رانندگي بود توسط ماموران پليس دستگير شد.
رسانه هاي دولتي «انگلستان» از قول مقامات پليس اين كشور اعلام كردند: «پل هاتون» 40 ساله كه اهل منطقه «اسكس» است، در حالي كه با يك خودروي اسباب بازي شارژي در حال رانندگي در يكي از جاده هاي شلوغ و پررفت و آمد در نزديكي محل زندگي خود بود، توسط گشت پليس متوقف و دستگير شد.
وي پس از دستگيري در حالي كه در حالت مستي بود، به ماموران گفت: براي بازي و سرگرمي و براي دل خودم به اين كار دست زدم. واقعاً براي كودكي دلم تنگ شده است.
براساس گزارش شبكه خبري بي بي سي، اين مرد 40 ساله كه پدر چهار كودك 17، 14، 12 و 11 ساله به نام هاي «سيمون»، «كالوم»، «ليانا» و «جان» است به اتهام رانندگي در حالت مستي و استفاده از خودروي اسباب بازي شارژي توسط دادگاه منطقه «اسكس» به پرداخت جريمه نقدي سه هزار پوندي محكوم شد.

 



كلاهبرداري ثروتمندترين سرمايه دار چيني

دادگاهي در چين ثروتمندترين سرمايه دار اين كشور را به اتهام كلاهبرداري، ارتشا و دستكاري در اوراق بهادار محاكمه مي كند.
به گزارش خبرگزاري شين هوا، مقامات قضايي چين محاكمه يكي از مديران شركت الكترونيكي را كه زماني ثروتمندترين فرد اين كشور بود به اتهام تباني و كلاهبرداري مالي روز پنجشنبه آغاز كردند. شعبه دوم دادگاه پكن پايتخت چين، هانگ گوانگي، مدير سابق وسايل خانگي الكتريكي گومه را به علت معاملات غيرقانوني، ارتشا و كلاهبرداري محاكمه كرد.
براساس گزارشات، بازرسان بازار سهام نوامبر دو هزار و هشت ميلادي پس از اينكه هانگ، به دستكاري بهاي سهام شركت برادرش، هانگ جونكين در سال دو هزار و هفت ميلادي متهم شده بود وي را بازداشت كردند. به گزارش خبرگزاري آلمان به نقل از شين هوا، سرمايه هاي منقول و غيرمنقول هانگ گوانگ چهل ساله كه نام وي درصدر فهرست افراد ثروتمند اين كشور ثبت شده است، شش ميليارد و سيصد ميليون دلار تخمين زده مي شود.

 



آقا خروسه يا خانم مرغه!

خروسي به نام «جياني» در استان توسكاني ايتاليا، در ميان حيرت كارشناسان به مرغ تبديل شد و شروع به تخم گذاري كرد.
به گزارش سايت اكسپرس انگلستان، جياني ابتدا يك خروس اصيل بود و هر روز صاحبانش با بانگ قوقولي قوقوي او از خواب بيدار مي شدند. تا اينكه يك روز روباهي وارد مرغداني مزرعه محل اقامت جياني شد و تمام مرغ هاي او را كشت. چند روز بعد جياني در ميان شگفتي صاحبانشان شروع به تخم گذاشتن كرد و براي درآمدن جوجه ها روي تخم ها نشست و به اين ترتيب زندگي مرغانه جياني شروع شد. با پخش گزارش اين خبر در مطبوعات محلي استان توسكاني ايتاليا، كارشناسان سازمان فائو وابسته به سازمان ملل متحد به مزرعه محل اقامت جياني رفته و از اين خروس سابق آزمايش دي ان اي كرده و اكنون در حال بررسي دي ان اي جياني هستند تا به علت تغيير جنسيت او پي ببرند. يك كارشناس فائو گفته است: شايد جياني داراي يك ژن بقاي ماكيان اوليه باشد. با مرگ تمام مرغ ها جياني براي حفظ نسلش چاره اي نداشت تا تبديل به مرغ شود. شايد با كشف اين راز، يك مسئله مبهم قديمي حل شود و آن اينكه «اول مرغ وجود داشته يا تخم مرغ».پروفسور دوناتو ماتاسينو كه سرپرستي آزمايش ها روي اين خروس را به عهده دارد، مي گويد: اين خروس- مرغ روز سه شنبه با قطار به آزمايشگاه هاي كونسدابي در ناپل فرستاده شده تا تحت يك رشته آزمايش هاي رفتاري و ژنتيكي قرار گيرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14