(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 ارديبهشت 1389- شماره 19627
 

امنيت فضاي سايبر در پناه اشراف اطلاعاتي ايران واكاوي عمليات رواني
در فضاي مجازي عليه جمهوري اسلامي ايران -بخش نخست



امنيت فضاي سايبر در پناه اشراف اطلاعاتي ايران واكاوي عمليات رواني
در فضاي مجازي عليه جمهوري اسلامي ايران -بخش نخست

پريسا جلالي
قرار دادن آگهي فروش دختران كم سن و سال ايراني، ثبت و فروش دومين( domain ) به ساشت هاي مستهجن ايراني همچون شهوت سرا و توليد و انتشار اولين كتاب هاي داستاني سكسي به زبان فارسي در اينترنت شامل دو كتاب بالغ بر600 صفحه داستان مستهجن به زبان فارسي در موضوعات مختلفي چون همجنس بازي، روابط نامشروع با محارم و غيره تنها نمونه هايي از اقدامات غيراخلاقي و ضد ديني شبكه هاي تحت حمايت غرب در فضاي مجازي است كه با تلاش شبانه روزي و اشراف اطلاعاتي سربازان گمنام امام زمان(عج) كشف و منهدم شد.
راه اندازي نوع جديدي از جنگ اطلاعاتي موسوم به نبرد سايبري با كليد خوردن پروژه بي ثبات سازي ايران از سال 2006 در دستور كار دولت ايالات متحده آمريكا قرار گرفت.
آغاز اين پروژه كه حاكي از شكست شيطان بزرگ در ابعاد نظامي و ديگر وجوه جنگ نرم بود، در حالي با اختصاص بودجه چهارصد ميليون دلاري كنگره آمريكا و با دستورمستقيم بوش،رييس جمهور وقت دولت آمريكا ابلاغ و عملياتي شد كه عوامل گروهك هاي ضد انقلاب همچون منافقين، سلطنت طلبان، انجمن پادشاهي، فرقه ضاله بهاييت و گروه هاي موسوم به حقوق بشر بازيگر نقش هاي جديدي در فضاي سايبر عليه جمهوري اسلامي ايران شدند.
تشكيل 29 سايت متعلق به شبكه جاسوسي مذكور كه با پوشش دروغين فعالين حقوق بشر فعاليت مي كردند نمونه اي از اين اقدام دولت ايالات متحده آمريكا و برخي دولت هاي متخاصم اروپايي به منظور استفاده از توان سايبري در شبكه مجازي برضد نظام جمهوري اسلامي ايران است كه در پي انهدام شبكه هاي جاسوسي و سازمان يافته جنگ سايبري امريكا، پاسداران حريم ولايت در تكميل نمايش اقتدار خويش تمامي اين سايت ها را رصد و موفق به انهدام آنها شدند.
آشنايي كامل با آسيب هاي تهاجم فرهنگي كه مقام معظم رهبري سال ها پيش بدان اشاره و تاكيد داشتند مستلزم دقت در اهداف غرب در حمايت و هدايت پروژه هايي است كه اخلاق و دين را در جوامع اسلامي نشانه رفته اند.
با اين حال بايد اذعان داشت كه بررسي اجمالي به برخي از اين پروژه ها كه چندي پيش با تلاش شبانه روزي سربازان گمنام امام عصر(عج) در فضاي سايبر كشف و منهدم شدند در اين خصوص لازم و ضروري به نظر مي رسد.
سوء استفاده از فضاي مجازي توسط غرب
رشد قارچ گونه جرائم سازمان يافته بين المللي و سوء استفاده از بستر اينترنت و ساير سامانه هاي ارتباطي در جهت انجام اقدامات تروريستي ، جاسوسي اينترنتي ، پولشويي ، و تخريب نظام فرهنگي و اجتماعي جامعه و هتك حرمت و توهين به مقدسات ديني و ارزشهاي انقلاب اسلامي از دلايل راه اندازي مركز بررسي جرائم سازمان يافته در سال 1386 به منظور شناسايي و برخورد با جرائم مذكور با هماهنگي قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران بوده است.
صادقي معاون فني و سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يكي از افرادي است كه در اين زمينه به گفت و گو با وي پرداختيم.
وي ضمن اشاره به استراتژي امنيت ملي آمريكا طي سال هاي اخير مبني بر تاكيد به استفاده از فضاي اينترنت به عنوان مهمترين ابزار ديپلماسي عمومي به گزارشگر كيهان مي گويد: افزايش بودجه وزارت دادگستري آمريكا در بحث جرايم رايانه اي و اينترنتي به منظور جلوگيري از تهديدات، ديگر اقدامي است كه ايالات متحده آمريكا در اين راستا انجام داد.
وي ادامه مي دهد: همچنين در وزارت امور خارجه اين كشور، يك دفتر كار براي شناسايي فعالان اينترنتي در سطح دنيا به زبان هاي عربي و فارسي فعال شده است.
به گفته وي پروژه هلندي با عنوان تنوع رسانه اي در ايران و تحقيقات مركز مطالعاتي و امنيتي جورج سي مارشال در سال 2007 در خصوص فرهنگ مجازي در ايران، سندي است كه توجه خاص استكبار جهاني به فضاي مجازي عليه كشورمان را اثبات مي كند.
صادقي اعتقاد دارد: فعاليت هاي مطالعاتي كه در اين فضاي فرهنگي مجازي صورت مي گيرد نمونه هايي از اقدامات و پروژه هايي است كه ساماندهي و اجرا شده تا به نتايجي برسند.
صادقي مي گويد:به محض اينكه اوباما وارد كاخ سفيد شد اداره تهديدات اينترنتي راه اندازي كردند. حتي در جريان فتنه پس از انتخابات سال گذشته هم ديديم كه پنتاگون 45 ميليون دلار هزينه كرد تا روند انتشار اخبار مد نظر خود را براي جريان سازي در فضاي مجازي تسهيل كند .
وي مجموع اين اقدامات كه تحت عنوان شبكه هاي مضلين، داركوب، فتنه و پروژه مرصاد و در قالب هاي سياسي - امنيتي، اخلاقي، ديني و غيره فعاليت مي كردند را در پناه يك سيستم برنامه ريزي شده و با هدايت و پشتيباني عوامل خارجي و كمك عوامل معاند يا فريب خورده داخلي عنوان مي كند كه حاصل سياست هاي جديد آمريكايي ها در فضاي مجازي براي مبارزه با تهديدات است كه نمونه آن را مي توان در مسايل فرهنگي، اقتصادي و امنيتي و سياسي ديد كه پروژه گرداب يك نمونه از اين تهاجمات فرهنگي بوده است .
هزينه هاي ميليارد دلاري عليه ايران
به گفته معاون فني و سايبري سپاه، هزينه اي بالغ بر يك ميليارد دلار براي تخريب وجهه اسلام در فضاي مجازي توسط سازمان سيا با موضوعيت انقلاب اسلامي ايران و جريان سازي عليه ايران اسلامي صورت پذيرفته كه اثرات آن را طي اين سالها شاهد بوده ايم.
رشيدي نيا رييس سازمان ملي جوانان استان لرستان هم در گفت و گو با گزارشگر كيهان مهمترين خطر و تهديدي كه نظام جمهوري اسلامي ايران را تهديد مي كند بحث تهاجم فرهنگي غرب با اتكا به رسانه هاي نسل نوين و اينترنت مي داند.
وي ضمن تاكيد بر توجه به تهديدات فرهنگي غرب اظهار مي كند: دولت هاي غربي از نفوذ فرهنگي غني اسلام احساس خطر مي كنند و مي دانند انديشه هاي اسلام در تضاد با بنيان هاي فكري آنان است به همين منظور تلاش مي كنند با نفوذ و رخنه در ميان جوانان و افكار و عقايد آنان آنها را از اعتقادات و باورهاي ديني و ملي جدا كنند.
رييس روابط عمومي استانداري لرستان ادامه مي دهد: غرب درصدد تزلزل انديشه هاي ناب جوانان ايران اسلامي است و تصور مي كنند با مخدوش كردن چهره اسلام و اعتقادات يا رواج محتواي ضد اخلاقي به آرزوي ديرينه خود مي رسند در حالي كه ريشه اعتقادي در ميان جوانان غني و قوي تر از آن است كه با اين ابزارها محو و نابود شود.
وي البته وظيفه دستگاه هاي متولي فرهنگي را در جهت خنثي سازي شبيخون فرهنگي كه مقام معظم رهبري به عنوان ناتوي فرهنگي برشمردند مهم دانسته و معتقد است: در مباحث تئوريك تدوين فرهنگ اصيل اسلامي و اتصال بيشتر جوانان به هويت ناب اسلامي وظيفه اصلي نهادهاي فرهنگ ساز است كه بايد با تلاش و همتي مضاعف در اين راستا گام بردارند.
از تمسخر دين تا فروش دختران ايراني
در فضاي مجازي
پروژه هاي كشف و منهدم شده متصل به سرويس هاي جاسوسي آمريكايي و ديگر كشورهاي اروپايي مصاديق خوبي براي اثبات برنامه هاي هدفمند غرب در جهت استفاده از فضاي اينترنت به منظور تقويت توان نظامي در جنگ يك طرفه نرم و حملات مجازي است .
شبكه گسترده مضلين يكي از پروژه هايي بود كه با افشاي هويت آن پرده از ماهيت پوشالي شيطان بزرگ كنار رفت و چهره غير انساني و دين ستيز اين دولت استكباري هويدا شد.
اعترافات متهمين و بررسي هاي كارشناسي نمايانگر حمايت فني شركت هاي وابسته به سرويس هاي جاسوسي امريكا و پشتيباني از متهمين اين جريانات بوده و هست، بطوريكه همه اين سايت هاي غير انساني و ضد ارزشي در خاك كانادا و امريكا ميزباني و حمايت مي شوند .
محمدي نيا،يكي از مسئولان فني و سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت و گو با گزارشگر كيهان، پروژه مضلين را شامل پنج شبكه با توليد محتواي مستهجن در فضاي سايبر معرفي مي كند و در توضيح بيشتر مي گويد: اين شبكه حتي فراتر از خطوط قرمز اخلاقي و اعتقادي حركت مي كرد و تمام مباني انسانيت، خانواده، فرهنگ و اعتقادات را زيرپا گذاشته بود تا جايي كه اين اقدامات در كشورهاي حاشيه خليج فارس انتقاداتي را برانگيخت .
وي در همين زمينه تاكيد مي كند: دكترين آمريكا بدنبال مخدوش كردن چهره جمهوري اسلامي ايران است، تا جايي كه از افرادي كه در زمينه توزيع انواع عكس، كليپ و بلوتوث هاي مستهجن و غيراخلاقي را فراهم مي آورند پشتيباني و حمايت مي كنند؛ سپس در رسانه هاي خود القا مي كنند كه جامعه ايراني رو به فساد است و مي خواهند بگويند ايرانيان ابتذال گرا هستند و ديگر به دنبال شهادت طلبي و اخلاقيات نيستند .
اعلام آمادگي براي حمايت و پشتيباني فني و مالي از يك مجله الكترونيكي مستهجن ايراني با عنوان دسترسي آزاد مردم ايران به مسائل آموزشي سكسي به زبان فارسي و در دسترس قرار دادن مطالب همجنسگرايانه براي علاقمندان اين مطالب به زبان فارسي، ارائه داستان هاي مستهجن با مضامين ضدديني و ضد انقلابي در يكي از سايت هاي مستهجن، اهانت به امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و مسئولان نظام از طريق قرار دادن تصاوير دستكاري شده و توهين آميز در سايت هاي خود، همچنين قرار دادن كليپ ضدانقلابي داستان انقلاب با محتواي اهانت به امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب در اينترنت از جمله اقدامات اين شبكه نام برده مي شود .
محمدي نيا، قرار دادن آگهي فروش دختران كم سن و سال ايراني، ثبت و فروش دومين (domain) به سايت هاي مستهجن ايراني همچون شهوت سرا و توليد و انتشار اولين كتاب هاي داستان هاي سكسي به زبان فارسي در اينترنت شامل دو كتاب بالغ بر600 صفحه داستان مستهجن به زبان فارسي در موضوعات مختلفي چون همجنس بازي، روابط نامشروع با محارم و غيره را از اقدامات اين شبكه متصل به غرب عنوان مي كند .
جوان مسلمان ايراني؛ هدف به روز شده غرب
با وجود هشداري كه چند سال پيش مقام معظم رهبري در خصوص شبيخون فرهنگي مطرح كردند استراتژي كلي دشمن در خصوص انهدام و انحلال سيستم جمهوري اسلامي با توجه به بافت جمعيتي كشور روز به روز به شيوه اي نوين طراحي و هدايت شد تا اينكه از طريق مراكز مطالعاتي و سيستم هاي جاسوسي به اجماع كلي در خصوص جوانان رسيدند كه شبكه هاي مستهجن و ضد ديني را پايه گذاري كنند.
به همين منظور از سال 82 و 83 با تو جه به اينكه اينترنت تازه كاربران خود را داخل كشور پيدا مي كرد، در فضاي مجازي وبلاگ هاي غيراخلاقي سپس سايت هاي مستهجن فارسي با ظرفيت هاي بالايي راه اندازي كردند.
محمدي نيا يكي از پروژه هاي فعال غيراخلاقي و ضدديني كشف و منهدم شده را شبكه مضلين برمي شمارد و در توضيح روند فعاليت افراد مرتبط با اين شبكه و طريقه فعاليت آنها مي گويد: اين گروه در ابتدا توزيع محتواي تصاوير و فيلم هاي غيراخلاقي خارجي را در دستور عمل قرار داده و پس از مدتي توانست تعداد كاربرانش را تنها در يكي از سايت ها به 114 هزار عضو ثبت نام ( register ) شده افزايش داده، رشد كند و اعضا را با مسئوليت توليد تصوير، كليپ و متون غيراخلاقي فارسي و بومي تعريف نمايد.
به اعتقاد وي اگرچه اين سايت ها در ظاهر غير اخلاقي بودند اما با توجه به پيشينه سياست هاي جديد آمريكا متوجه شديم، القائات ضد ديني اين سايت ها با اهداف ترويج سكولاريسم و ارائه تعريف جديد از اسلام هدف اصلي است كه دنبال مي كنند. با اين مضمون كه اگر جوان ايراني مسلمان است اشكالي ندارد، اما مسلمان مي تواند همجنس گرا هم باشد و با محارمش ارتباط برقرار كند. پيشرفت اين شبكه ها در فضاي اينترنت موجب شد در انگليس انجمن همجنس گرايان مسلمان شكل بگيرد. در واقع قصد دارند تغيير ذائقه در مردم ايجاد كنند و مانع از پيروي جوانان از دين و اعتقادات اسلامي شان شوند. اين سلسله اقدامات از آنجا نشات مي گيرد كه انقلاب اسلامي به سرعت در حال پيمودن راه پيشرفت و دستيابي به قله هاي علم و فن آوري و تكنولوژي بوده و همانند خاري در چشم دشمنان، آنان را آزار مي دهد.
تخصصي شدن فعاليت اين سايت ها در بخش مصاديق ضد اخلاقي زنان و مردان، آزادي فعاليت در پورنوي كودكان كه حتي در كشورهاي اروپايي و آمريكايي جرم محسوب مي شود، حاكي از برنامه ريزي و حمايت خاص امنيتي و دولتي خارجي پشتيبان سران اين شبكه ها است.
به گفته اين مقام مسئول در بخش فني و سايبري سپاه، حمايت مالي سازمان سيا و ايالات متحده آمريكا از طراحان و روساي شبكه هاي مستهجن طي عمليات هاي گسترده مركز بررسي جرايم سازمان يافته سپاه پاسداران كشف و رصد شد.
وي ضمن معرفي سرشاخه اصلي يكي از اعضاي شبكه مضلين و صاحب بزرگترين سايت مستهجن فارسي ايران سكس به نام سعيد.م، مي گويد: اين شخص با عنوان مستعار سياوش حسين خاني در سايتش در طول پنج سال، 50 هزار صفحه متن و بيش از 40 گيگ محتواي ضد ديني و مستهجن ايراني توليد كرده بود كه طي محاسبه انجام شده اگر فردي بخواهد اين صفحات را نگاه كند بايد روزي 10 ساعت به مدت پنج سال زمان صرف كند.
محمدي نيا درباره اقدامات سعيد.م مي گويد: وي 20 مدير كه اغلب در تهران حضور داشتند براي شبكه ايجاد شده ساماندهي كرده بود كه هر يك از اين مديران اعضاي زيادي داشتند و برايشان توليد محتوا مي كردند.
به گفته وي، اين فرد در كانادا زندگي مي كرد و علاوه بر فعاليت در سايت، به تناسب مدرك تحصيلي اش توسط سيستم هاي دفاعي كانادا جذب شد تا در پروژه توليد آلياژهايي كه در سلاح هاي نظامي به كار مي رفتند فعاليت كند. همچنين سعيد.م ،داراي ارتباط نزديكي با فرماندار ايالتي بود و از اين طريق از حمايت دولت كانادا نيز برخوردار بود، به طوري كه همسرش پس از دستگيري وي بلافاصله و مستقيما با يكي از فرمانداران ايالتهاي كانادا قرار ملاقات گذاشت تا ايران را براي آزادي همسرش تحت فشار دولتي قراردهد. جالب است كه بدانيد همسرش در تلاش است تا وي را به عنوان قرباني حقوق بشر معرفي كند! و از طريق سيستم مطبوعاتي كانادا او را تحت يك شانتاژ تبليغاتي مطبوعاتي آزاد كند. در حالي كه اين فرد در زمان دستگيري كاملا به جرايمش اعتراف نموده و اظهار داشت نسبت به جرمش كاملا واقف بوده است.
محمدي نيا با اشاره به حقوق دريافتي اين فرد از طريق محافل جاسوسي غربي اشاره مي كند و مي گويد: پول از طريق سازمان جاسوسي سيا به حركت در مي آيد و از طريق شركت هاي واسط اينترنتي به دست اين اشخاص مي رسيد بدون اينكه ردي از خود باقي بگذارند. البته افراد ديگري هم بودند مانند وحيد وحيد. ا،كه در هند ساكن بود و از طريق چك صادره از بانك هاي امريكايي حقوقش را دريافت مي كرد.
براي فعاليت هاي ضد دين و اخلاق
ارزش قائليم!
وحيد. ا، دانشجوي ايراني ساكن هند و از هواداران سازمان منافقين و مرتبط با انجمن سلطنت طلبان بود كه از 17 سالگي شروع به فعاليت كرد.
برادرش نيز فراري بود و در تركيه سايت ضد ديني داير كرده و به تمسخر ائمه و مقدسات اسلامي مي پرداخت و جريان آزاد اطلاعات همان موضوعي بود كه بهانه اي براي توليد محتوايشان محسوب مي شد.
وي با نام مستعار آريا دانشكار، مدير بزرگترين مجموعه از سايت هاي مستهجن فارسي زبان در اينترنت است كه نقش بسيار مهمي در توليد و ارائه محتواي مستهجن فارسي زبان اعم از فيلم، عكس، داستان و...دارد و هدايت كاربران به سوي محتواي مستهجن ايراني و خارجي ديگر سايت ها و محتواي ضد ديني و ضد انقلابي از ديگر اقدامات اوست.
وي براي افراد فعال در زمينه هاي ضدديني، ضدامنيتي و ضداخلاقي چنين مي نويسد: ما براي كارتان ارزش قائل هستيم و دليل اصلي ساپورت ما همين است. مطمئن باشيد كه از سايت شما هيچ كجا به دليل مسائل امنيتي نام برده نخواهد شد.
به گفته يك مقام مسئول در بخش سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، مجموعه هاي ديگري با همين ماهيت اما با ماموريت هاي مختلف علي رغم رعايت دقيق مسايل امنيتي، توسط مركز بررسي جرايم سازمان يافته سپاه كشف و منهدم شده اند كه پروژه شهيدسازي و ارايه ليست 72 نفره كشته شدگان در اين حوادث و شايعه هتك حرمت و مرگ دروغين دختري به نام سعيده پورآقايي و ايجاد شبكه جمع آوري اطلاعات جاسوسي به ويژه شناسايي دانشمندان هسته اي كشور و غيره در زمره اقدامات اين گروه ها به شمار مي رود.
گزارش

 

(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14