(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 4 ارديبهشت 1389- شماره 19627
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پيام رهبر انقلاب به كنفرانس تهران به عنوان سند رسمي سازمان ملل ثبت شد
آيت الله جنتي : تهديد هسته اي سند حقانيت جمهوري اسلامي است
كوچك زاده: مدعيان اصلاح طلبي در حال تحريف سازمان يافته افكار امام (ره) هستند
آيت الله سيداحمد خاتمي: دست بيگانگان در پشت ماجراي بي حجابي هويداست
مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري ها خواستار آزادي معصومي نژاد شدند
نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس: شيرين عبادي بايد از طريق اينترپل به كشور بازگردانده شود
تشكر رئيس جمهور از همراهي مجلس در قانون هدفمندي يارانه ها
جان بولتون: اوباما تسليم ايران هسته اي شده است



پيام رهبر انقلاب به كنفرانس تهران به عنوان سند رسمي سازمان ملل ثبت شد

پيام رهبر معظم انقلاب به كنفرانس خلع سلاح كه هفته گذشته در تهران برگزار شد به عنوان سند رسمي شوراي امنيت و سازمان ملل متحد ثبت شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «محمد خزاعي» نماينده دائم كشورمان در سازمان ملل در نامه اي به رئيس دوره اي شوراي امنيت سازمان ملل و دبير كل و رئيس مجمع عمومي سازمان ملل، با ارائه گزارشي از برگزاري و اهداف كنفرانس خلع سلاح تهران، متن كامل پيام مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران را در اختيار آنان و كليه اعضاي شوراي امنيت و نمايندگي هاي دائم سازمان ملل قرار داد و ثبت آن به عنوان سند رسمي سازمان ملل را خواستار شد.
متن كامل اين پيام روز چهارشنبه به عنوان سند رسمي آن سازمان به ثبت رسيد.
خزاعي در بخشي از اين نامه با برشمردن اهداف كنفرانس تهران، آن را دليل محكمي بر مخالفت جمهوري اسلامي ايران با اشاعه تسليحات كشتار جمعي به ويژه سلاح هسته اي دانسته و توجه جدي جامعه بين المللي به خطرات پايبند نبودن به تعهدات ان.پي.تي و استفاده از سلاح هاي اتمي را خواستار شده است.
وي همچنين با اشاره به تأكيد صريح مقام معظم رهبري بر حرام بودن به كارگيري و ساخت سلاح هسته اي در جمهوري اسلامي ايران، پيام ايشان و تأكيد مجدد معظم له را در اين پيام بر ممنوعيت ساخت و بهره برداري سلاح هاي هسته اي در نظام جمهوري اسلامي ايران نشانه بارز عزم كشورمان به استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي و همكاري در سطح بين المللي براي خلع سلاح هاي كشتار جمعي و هسته اي اعلام كرد.
خزاعي همچنين در نامه ديگري به دبير كل سازمان ملل و رياست مجمع عمومي آن سازمان با ارسال گزارشي از اظهارات رياست جمهوري و مقامات بلندپايه كشورمان در كنفرانس خلع سلاح هسته اي تهران كه حاوي مطالب مهمي در ارتباط با سياست هاي كشورمان در موضوع منع اشاعه و به كارگيري هرگونه سلاح هسته اي و كشتار جمعي است و با اشاره به اهميت اجلاس مذكور، ثبت موارد مذكور و نتايج اعلام شده كنفرانس مذكور توسط وزير امور خارجه كشورمان به عنوان سند سازمان ملل را خواستار شد.
گزارش مذكور نيز كه براي كليه نمايندگي هاي دائم در سازمان ملل نيز ارسال شد، روز پنج شنبه به عنوان سند رسمي آن سازمان به ثبت رسيد.
تشريح مواضع ايران درباره اصلاح ساختار سازمان ملل
نمايندگي كشورمان در سازمان ملل همچنين طي سخناني در جلسه شوراي امنيت، مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص اصلاح ساختار اين سازمان را تشريح كرد.
محمد خزاعي به بررسي جامع و فني بحث اصلاح روش هاي كاري شوراي امنيت پرداخت و ضمن يادآوري عدم تطابق ساختار كنوني شوراي امنيت با شرايط روز، بر ضرورت شفافيت اين نهاد و مشاركت كشورهاي مستقل در تصميم گيري هاي آن تأكيد كرد.
خزاعي با اشاره به ابعاد مختلف سياسي و حقوقي منشور ملل متحد، برخي نواقص در روش كاري شوراي امنيت سازمان ملل را مورد نقد قرارداد و براي مثال مواردي چون دخالت ها و اعمال نفوذ شوراي امنيت و يا اعضاي آن در ديگر نهادها، تلاش براي هنجارسازي حقوقي، پنهان كاري ها، گروه بندي هاي دروني و مشاركت ندادن طرفهاي اصلي درگير در موضوعات مورد بحث را از نقاط ضعف روش كاري شوراي امنيت برشمرد و تأكيد كرد كه بدون حل اين نواقص، اصلاحات انجام شده در كل ساختار فاقد معنا و مفهوم واقعي خود خواهد بود.
نماينده دائم كشورمان ضمن اشاره به ماده 24 منشور ملل متحد، گفت: متأسفانه تصميمات شوراي امنيت در بسياري موارد مبتني بر نظرات جمع محدودي از اعضاي دائم و نه نظرات واقعي اكثريت اعضاي سازمان ملل مي باشد، ضمن آن كه در مواردي نيز شوراي امنيت بدون دليل موجه و مشروع با سوء استفاده از مفاد فصل هفتم منشور، به تهديد و تحريم ديگر اعضاء متوسل مي شود كه همين امر موجب بي اعتباري و خدشه دار شدن وجهه شوراي امنيت شده است.
خزاعي ضمن انتقاد مجدد از اعمال حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل، از آن به عنوان تبعيضي آشكار و نوعي تقسيم بندي كشورهاي جهان به كشورهاي ثروتمند و فقير ياد كرد و بر ضرورت از ميان برداشتن آن تأكيد كرد.
مسأله افزايش اعضاء و اصلاح روش كاري شوراي امنيت تنها يك بار در سال 1963 ميلادي توانست رأي قاطع اعضاي مجمع عمومي را به خود اختصاص دهد كه بر آن اساس تركيب اعضاي شوراي امنيت از 9 عضو به 15 عضو افزايش يافت. با اين كه شمار كشورهاي عضو سازمان ملل از آن سال تاكنون تقريباً دو برابر شده است، اما تعداد اعضاي شوراي امنيت كماكان همان 15 عضو است.
بحث تعداد و تركيب اعضاي دائم شوراي امنيت نيز پيوسته از مباحث اصلي مناقشه برانگيز بوده و حتي برخي كشورهاي متقاضي عضويت دائم در شوراي امنيت را در برابر هم قرار داده است. براي مثال كشورهايي چون برزيل، آلمان، ژاپن و هند در مقابل كشورهاي ديگري چون ايتاليا، اسپانيا، كره جنوبي، آرژانتين و پاكستان قرار گرفته اند كه گروه اول توسط فرانسه، آمريكا و انگليس حمايت مي شوند و گروه دوم از حمايت چين برخوردارند. همين صف بندي ها از موانع اصلي در روند تصميم گيري هاي شوراي امنيت و سازمان ملل است.

 



در خطبه هاي نماز جمعه تهران
 آيت الله جنتي : تهديد هسته اي سند حقانيت جمهوري اسلامي است

سرويس فرهنگ و معارف
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تهديد هاي هسته اي كه عليه ايران صورت گرفته است گفت: اين موضوع جز رسوايي براي آنها نداشته است و البته سندي براي ادعاي حقانيت ما بود كه آنها نه تنها سلاح هسته اي انبار كرده اند بلكه كشورهاي ديگر را تهديد هسته اي مي كنند.
آيت الله احمد جنتي، دبير شوراي نگهبان قانون اساسي در خطبه هاي نماز جمعه تهران به برگزاري اجلاس خلع سلاح در تهران اشاره كرد و آن را نوآوري اي بسيار عالي دانست و گفت: از همه دست اندركاران برگزاري اين اجلاس و بويژه وزارت خارجه تشكر مي كنيم كه كار بسيار سختي را ظرف دو ماه انجام دادند و اجلاس هم بسيار موفق و عالي بود.
دبير شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به اينكه برخلاف خواست دشمنان و تهديدهاي آنها از 60 كشور در پست ها و مقام هاي مختلف در اين اجلاس شركت كردند و پيام ارزنده مقام معظم رهبري در اين اجلاس قرائت شد و همچنين رئيس جمهور و ديگر مسئولين كشور سخنراني كردند، افزود:« 300 خبرنگار از كشورهاي مختلف جهان در اين اجلاس حضور داشتند و البته اين اجلاس تصويب نامه اي نداشت، اما همه قبول كردند كه اجلاس موفقي بوده و بايد ادامه پيدا كند.
آيت الله جنتي با تاكيد بر اينكه اجلاس خلع سلاح جواب دندان شكني بود به كساني كه ايران را متهم به استفاده از سلاح هسته اي مي كردند، اظهار كرد: ما پيشگام خلع سلاح در جهان شديم. در اين كنفرانس شاهد بوديم كه خبرگزاري ها بر خلاف گذشته هيچ كدام محكوم نكردند و برخي نيز تعريف كرده و تعدادي سكوت كردند كه اين نشاندهنده موفقيت ماست.
امام جمعه موقت تهران به نقل از جمله اي در يكي از نشريه هاي استراليايي مبني بر اينكه كنفرانس واشنگتن از منطق قدرت بود و كنفرانس خلع سلاح ايران از قدرت منطق بود، گفت: جمله درستي است و در ايران قدرت منطق حاكم بود و كسي نمي توانست منطق ما را جواب دهد.
وي همچنين به جمله اي از مقام معظم رهبري كه در اسناد سازمان ملل ضبط شد، مبني بر اينكه آمريكا تنها مجرم هسته اي بر روي زمين است اشاره كرد و گفت: اين جمله اي بلند است كه واقعيت غير قابل انكاري را مطرح مي كند و مساله ديگري نيز كه از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد، بحث حرمت شرعي ساخت سلاح هسته اي بود و قرار بر اين شد در اجلاس سال آينده از علما و مراجع ديني كشورهاي مختلف دعوت شود تا اعلام كنند از نظر شرعي ساخت سلاح هسته اي حرام است و بايد از بين برود.
آيت الله جنتي به تهديد هاي هسته اي كه عليه ايران صورت گرفته است نيز اشاره كرد و گفت: اين موضوع جز رسوايي براي آنها نداشته است و البته سندي براي ادعاي حقانيت ما بود كه آنها نه تنها سلاح هسته اي انبار كردند بلكه كشورهاي ديگر را تهديد هسته اي مي كنند.
وي خطاب به دشمنان و آمريكا گفت: از واقعه طبس عبرت بگيريد كه خداوند با طوفان شن آبروي شما را برد، چرا كه آن خدا امروز نيز وجود دارد و از ما حمايت مي كند پس اميدواريم سر عقل بياييد و سر جايتان بنشينيد و ما را تهديد نكنيد.
آيت الله جنتي همچنين ضمن تبريك ميلاد حضرت زينب (س) و روز ارتش به ارتشيان و نيروهاي مسلح، با برشمردن افتخارآفريني هاي نيروهاي ارتش در جنگ تحميلي 8ساله، ايران و نظام اسلامي را مديون اين رشادت ها دانست و گفت: مردم و نظام خدمات شما را فراموش نخواهند كرد.
بنا بر اين گزارش خطيب جمعه در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به برخي صحبت ها در مورد پيش بيني زلزله تهران گفت: اين گونه مسائل هيچ قطعيتي ندارد و هيچ كسي نمي تواند به طور قطع آن را پيش بيني كند، پس آنچه كه گفته مي شود، براساس احتمالات است. همان طور كه خيلي اوقات اين پيش بيني ها شده و بعدها مشخص شده كه اشتباه بوده اند و قطعيتي ندارد.
وي تصريح كرد: در مواردي كه بناست زلزله اي ايجاد شود، كسي كه پيشگويي مي كند بايد اهل دل باشد و با جايي ديگر رابطه داشته باشد كه در همين جا هم قابل پيشگيري است البته پيشگيري معنوي و الهي و نه فيزيكي.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اينكه حتي آنچه در ام الكتاب نوشته شده، قابل محو و اثبات است، تصريح كرد: ممكن است زلزله هم در كتاب نوشته شده باشد و آقايي كه ارتباطي دارد، آن را فهميده باشد، ولي با دعا و توجه به خدا، قابل جلوگيري است و اين كاري است كه در اختيار بندگان مومن خداست كه ديگران اين امكان را ندارند.
وي در همين زمينه اضافه كرد: اين موضوع سابقه دارد چرا كه درباره قوم حضرت يونس نيز قرار بود عذاب بر آن ها نازل شود اما آنها ايمان آوردند و خداوند عذاب را برگرداند. البته بحث هايي كه مبني بر مقاوم سازي و موضوع هايي از اين دست مي شود، تا آفت كار كمتر شود، با اين موضوع منافاتي ندارد، اما بايد به جهاتي پرداخت كه كاملا جلوگيري كند.
جنتي در ادامه با توصيه به اينكه «چرا از گناهان مان توبه نكنيم؟» افزود: چه زلزله بيايد و چه نيايد، مرگ در انتظار ماست. پس چرا براي زلزله قيامت آماده نشويم؟ پس مهم تر اين است كه جلوي هر دو زلزله را بگيريم، بنابراين بايد مرتب دعا كرد و صدقات و خيرات داد چرا كه درروايت است صدقه بلا را رفع مي كند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به رد حق الناس در دنيا و اداي دين و طلب حلاليت از يكديگر، بيان كرد: به خاطر زلزله هم كه شده، بهتر است خود را پاك كنيم و ديگران را حلال كنيم و از خدا بخواهيم كه از ما بگذرد. همچنين اگر امانتي از مردم در دست داريم، با توجه به اينكه مرگ خبر نمي كند، بهتر است آن را بدهيم و وصيت نامه خود را نيز آماده كنيم و اين ها همه مقدمه زلزله باشد.
وي با تاكيد بر اينكه زلزله قطعي نيست و اگر قطعي باشد قابل جلوگيري است، گفت: با توسل، عبادت، خيرات و توبه مي توان جلوي زلزله را گرفت. همچنين گفته مي شود خواندن آيه 41 سوره فاطر براي مصونيت از زلزله موثر است.

 



كوچك زاده: مدعيان اصلاح طلبي در حال تحريف سازمان يافته افكار امام (ره) هستند

نماينده مردم تهران در مجلس از تحريف افكار و گفته هاي امام راحل از سوي مدعيان اصلاح طلبي به صورت سازمان يافته و برنامه ريزي شده خبر داد.
مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ششمين نشست ماهانه جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با بيان اينكه تحريف در الگوها و معيارهاي اين ملت به عنوان ابزاري در جنگ نرم، يكي از اصلي ترين مصاديق خودخواهي بوده كه موجب جناياتي در حق مردم نيز شده است، گفت: تحريف هاي سازمان يافته و برنامه ريزي شده در حال انجام است و بالاتر از همه، خطر تحريف افكار و گفته هاي امام(ره) است.
كوچك زاده با تاكيد بر اينكه نبايد اجازه داد افكار امام خميني(ره) تحريف شود، بيان داشت: من نامه اي را دو هفته پيش از سيدحسين موسوي تبريزي خواندم كه در سايت آفتاب منتشر شد و بعد هم سايت هاي ديگر مثل «كلمه» آن را منتشر كردند و در آن مطلب، 8 دروغ به امام خميني(ره) نسبت داده شد.
عضو شوراي مركزي جمعيت ايثارگران در ادامه با اشاره به اينكه اصلاح طلبان با ايجاد اختلاف در بين اصول گرايان به دنبال احياي مجدد خود هستند، اظهار داشت: واقعيت اين است كه عده اي مي خواهند نان جبهه اصول گرايي را بخورند و مواضع آنها به هيچ عنوان با حضور در اين جبهه سازگار نيست.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا با سران فتنه برخوردي صورت نمي گيرد، گفت: اگر برخوردي صورت نمي گيرد به معني اين نيست كه هيچ وقت صورت نخواهد گرفت؛ مقام معظم رهبري نيز بيان كرده اند كه با سران فتنه در زمان لازم برخورد خواهد شد و آنها بايد پاسخگو باشند و رها نمي شوند.
وي همچنين در خصوص عدم برخورد با آقازاده ها و با سران فتنه كه منجر به زير سوال رفتن قوه قضائيه و عدالت نظام اسلامي مي شود تصريح كرد: قوه قضائيه با افرادي همچون مرعشي، تاج زاده و افراد ديگر برخورد كرده و با ساير سران فتنه نيز برخورد مي كند.
زاكاني: دولت هاي گذشته جرات اجراي هدفمندي يارانه ها را نداشتند
عليرضا زاكاني ديگر نماينده مجلس هم در ششمين نشست جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در خصوص امكان حمله اتمي آمريكا و رژيم صهيونيستي به ايران، اظهار داشت: آمريكا و رژيم صهيونيستي مي خواهند حمله كنند اما نمي توانند، ولي در هر صورت بايد آمادگي دفاع وجود داشته باشد؛ آمريكا 31 سال است كه تلاش مي كند جمهوري اسلامي از بين برود اما خواست خداوند اين بوده كه ما باشيم و روز به روز هم قوي تر شويم.
زاكاني در ادامه در پاسخ به سوالي در خصوص يارانه ها و كم و كيف و اجراي آن توسط دولت، متذكر شد: هدفمند كردن يارانه ها راهي است كه كشور بايد حتما در آن مسير قرار گيرد و همه دولت هاي گذشته نيز علاقه مند بودند كه اين مسير را طي كنند.
وي با تاكيد بر اينكه دولت هاي گذشته جرات قدم نهادن در راه هدفمند كردن يارانه ها و اينكه بخواهند هزينه اي را پرداخت كنند، نداشتند و از اين اصل گذشت كردند، تصريح كرد: در خصوص سهميه بندي بنزين در زمان خاتمي، معصومه ابتكار بيان كرده بود كه ما مي خواستيم اين كار را انجام دهيم اما جرات اين كار را نداشتيم.
عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بر همين اساس به آخرين مصاحبه خاتمي اشاره كرد كه از وي در خصوص آخرين آرزوي وي سوال شد و خاتمي در جواب هدفمند كردن يارانه ها را عنوان كرده بود.
وي در ادامه در خصوص برخورد با فرزندان هاشمي نيز گفت: قبل از عيد گفته شده بود كه مهدي هاشمي وارد كشور مي شود و دستگاه قضايي هم به واسطه اتهاماتي كه نسبت به وي وجود داشت از سال گذشته حكم جلب وي را صادر كرده است.
زاكاني با تاكيد بر اينكه حكم جلب مهدي هاشمي در اختيار وزارت اطلاعات قرار دارد، تصريح كرد: قوه قضائيه هم تمهيدات لازم در خصوص دستگيري و خارج از كشور بودن وي را دنبال مي كند تا به جرائم وي رسيدگي شود.
نبوي: نسبت هاي خانوادگي نبايد مانع رسيدگي به اتهامات باشد
مديرمسئول روزنامه رسالت هم تصريح كرد كه اميدواريم داشتن نسبت خانوادگي با مسئولان مانعي براي رسيدگي به اتهامات نباشد.
سيدمرتضي نبوي، عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين در گفت وگو با فارس با تاكيد بر برابري تمام ملت در مقابل قانون، بيان داشت: آرزوي ما اين است كه شرايطي در كشور به وجود بيايد كه هر شخصي در معرض اتهام است، مانند ساير افراد عادي مورد پيگيري قضايي قرار گيرد.
عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين خاطرنشان كرد: اميدواريم اين نگرش در مردم و مسئولان ايجاد شود كه هيچ تبعيضي در پيگيري هاي قضايي و رسيدگي به اتهامات وجود نداشته باشد.
نبوي با اشاره به تاكيد دين اسلام مبني بر رفتار مساوي قاضي با شاكي و متهم، گفت: اميدواريم داشتن نسبت خانوادگي با مسئولان، مانعي براي رسيدگي به اتهامات نباشد.
مديرمسئول روزنامه رسالت با اشاره به توقيف اخير احزاب مشاركت و مجاهدين اظهار داشت: برخي افراد با افراط و تفريط ها كار را به جايي رساندند كه به مقابله آنها با نظام و مردم منجر شد كه اين امر قابل توجيه نيست.
وي افزود: برخي گروه ها اصل نظام را هدف قرار مي دهند و به دنبال ساختارشكني هستند كه منجر به چنين تصميم گيري هايي از سوي مسئولان نظام مي شود.

 



آيت الله سيداحمد خاتمي: دست بيگانگان در پشت ماجراي بي حجابي هويداست

عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از گسترش بي حجابي در كشور گفت: بدون ترديد دست بيگانگان در پشت ماجراي بي حجابي در حال فعاليت است.
آيت الله سيداحمد خاتمي در مراسم بزرگداشت ياد و خاطره شهداي مسجد منشور اظهار داشت: شهيدان جان خود را فدا كردند تا فرهنگ معنويت در جامعه جان بگيرد و پاسداري از فرهنگ شهادت به آن است كه نگذاريم كه فرهنگ معنويت كمرنگ شده و رنگ ببازد.
امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اين كه بايد پاسدار معنويت باشيم و اجازه ندهيم كساني فرهنگ معنويت را بشكنند، گفت: به صراحت مي گويم، بي حجابي، كشف حجاب و بدحجابي، دهن كجي به معنويت است.
وي ادامه داد:جنگ نرم اينجاست. همه بشنوند اين جنگ نرم كمتر از جنگ نرم سياسي كه دشمن آغاز كرده نيست، دلسوزانه و عاشقانه به نظام، از مسئولان محترم مي خواهم كه مسئله حجاب را كمتر از هدفمند كردن يارانه ها نبينند. البته اميدواريم هدفمند كردن يارانه ها سامانه يافته، شكل بگيرد؛ چرا كه خدمتي است به اين كشور و كاري است كه ساليان سال بايد انجام مي شد و حالا دارد با رعايت همه جوانب انجام مي شود، اما بايد دانست قصه حجاب به نظر ما در عرصه فرهنگي از هدفمند كردن يارانه ها به مراتب مهم تر است.
آيت الله سيداحمد خاتمي اظهار كرد: در برخي نقاط شمال شهر، تفرج گاه ها و كوه ها چه مي گذرد؟ كساني دارند آرام آرام كشف حجاب را تجربه مي كنند تا سيرت رضاخاني را احيا كنند. من به مسئولان امر هشدار مي دهم تا دير نشده است بجنبيد، اين يك تكليف شرعي است.
امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب براي اين بود كه دين بر صحنه جامعه حاكم باشد ولي امروز ما شاهد هستيم كه بدون ترديد دست بيگانگان در جرياني خزنده در پشت ماجراي گسترش بي حجابي در حال فعاليت است. ما بايد بدانيم پيام شهدا و منطق دين اين است كه مسئولان محترم كارهاي اجرايي و فرهنگي را بايد با هم انجام دهند و اين ها منهاي همديگر و قانون جواب نمي دهد.
وي همچنين با اشاره به موضوع زلزله و با بيان اينكه هيچ كس جز معصومين(ع) كه علم غيب دارند نمي توانند بگويند زلزله اي اتفاق خواهد افتاد تصريح كرد: به فرض هم زلزله اي در راه باشد، معصومين(ع) به ما مي گويند اگر بر درگاه خدا رفته و انابه كنيد، زلزله متوقف مي شود.
وي افزود: ما در قرآن كريم آيه اي به عنوان آيه «ضد زلزله» داريم كه روايت آن هم از پيامبراكرم(ص) و هم از امام رضا(ع) نقل شده است و سندش هم سند خوبي است مضمون اين روايات اين است كه اگر كسي در شب يا روز بخواهد بخوابد و آيه 41 از سوره فاطر را بخواند خانه بر سر او خراب نخواهد شد.

 



در نامه اي خطاب به نخست وزير ايتاليا
مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري ها خواستار آزادي معصومي نژاد شدند

مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري ها با امضاي نامه اي خطاب به نخست وزير ايتاليا خواستار آزادي معصومي نژاد خبرنگار ايراني شدند.
مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري ها روز چهارشنبه در سلسه نشست هاي دوره اي خود با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون مطبوعاتي و اطلاع رساني به هم انديشي و رايزني در باب مسائل مختلف رسانه اي كشور پرداختند. در پايان اين نشست مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري ها با امضاي نامه اي خطاب به سيلويو برلوسكني نخست وزير ايتاليا خواستار آزادي معصومي نژاد خبرنگار ايراني شدند.
متن اين نامه كه به امضاي همه مديران مسئول مطبوعات و خبرگزاري هاي كشور رسيده به شرح زير است:
آنگونه كه آگاهيد دستگاه قضايي ايتاليا چندي پيش در اقدامي كاملا مغاير با جريان آزاد اطلاعات، آزادي مطبوعات و رسانه ها، بدون داشتن مدرك و مداركي محكمه پسند و مستندات اقدام به دستگيري خبرنگار صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي معصومي نژاد كرد.
اين اتفاق سبب شد از يك سو ملت ايران كه داراي پيوند ديرينه با ملت فهيم و با فرهنگ ايتالياست شگفت زده شود و از ديگر سو ادعاي آزادي بيان در كشور ايتاليا هدف ترديد جدي دولت و ملت ايران قرار گيرد.
اينك ما اصحاب رسانه هاي جمعي ايران از آن دولت تقاضا داريم به منظور احترام به آزادي بيان و روابط ديرينه دو ملت ايران و ايتاليا هرچه زودتر در مسير آزادي خبرنگار ايراني كه جرم وي تنها و تنها ارائه گزارش هايي مستند و واقعي بوده است اقدام لازم به عمل آورده و با اين حركت دل خانواده رنجيده وي را شاد و ملت ايران را مسرور گردانيد.
مطمئنا اين اقدام انسان دوستانه دولت ايتاليا در روابط دو ملت و دولت موثر خواهد بود.

 



نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس: شيرين عبادي بايد از طريق اينترپل به كشور بازگردانده شود

نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس خواستار روشن شدن هر چه سريع تر تكليف پرونده شيرين عبادي و بازگردانده شدن وي به ايران از طريق اينترپل شد.
محمدكريم عابدي در گفت وگو با فارس با اشاره به فاش شدن اسناد وابستگي شيرين عبادي به محافل صهيونيستي اظهار داشت: شيرين عبادي چند سالي است كه از دمكراسي و آزادي موجود در جمهوري اسلامي حداكثر سوءاستفاده را كرده و اقدامات ناشايستي را در برابر نظام جمهوري اسلامي ايران انجام داده است.
وي به سوابق تحصيلي شيرين عبادي اشاره كرد و افزود: شيرين عبادي قبل از انقلاب، ماما بوده و به دليل اين كه وابسته به خاندان پهلوي بود بايد بعد از انقلاب محاكمه مي شد ولي به دليل رافت اسلامي اين كار صورت نگرفت.
نايب رئيس كميته حقوق بشر مجلس با بيان اين كه گرفتن جايزه نوبل شيرين عبادي به امتيازي براي حضور آسان وي در محافل صهيونيستي تبديل شده است، تصريح كرد: حضور در محافل سياسي صهيونيستي آن هم بدون رعايت كمترين شئونات اسلامي سؤالات زيادي را به ذهن متبادر مي كند.
عابدي به جنايت هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا در منطقه خليج فارس اشاره كرد و گفت: در كشورهاي اروپايي و آمريكايي نقض حقوق بشر بيداد مي كند ولي شيرين عبادي با وجود اين كه خود را مدافع حقوق بشر مي داند، نسبت به اين جنايت ها، از خود واكنشي نشان نمي دهد.
وي با اشاره به نقش نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، همچنين رؤساي قوه قضائيه خواستار رسيدگي و برخورد هر چه سريعتر قوه قضائيه با اين موضوع شد.
عابدي تاكيد كرد: مسئولان قوه قضائيه بايد از طريق اينترپل خواستار بازگرداندن شيرين عبادي به ايران شوند تا عبادي شخصا در دادگاه حاضر و پاسخگو باشد.

 



تشكر رئيس جمهور از همراهي مجلس در قانون هدفمندي يارانه ها

رئيس جمهور از همراهي رئيس و نمايندگان مجلس با دولت درباره هدفمند كردن يارانه ها تشكر كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد روز پنج شنبه پيش از ترك كشور به مقصد زيمبابوه در جمع خبرنگاران با تاكيد بر اين كه از همكاران مجلس مي خواستيم حداقل شرايط را فراهم كنند تا قانون هدفمندكردن يارانه ها اجرايي شود، اظهار كرد: تلاش هايي كه جناب آقاي رئيس و نمايندگان محترم انجام دادند و تفسيرگونه اي كه از مصوبه مجلس شوراي اسلامي ارائه شد، تا حدودي راه را باز مي كند تا با فراغ بال و تبعات كمتر و ان شاءالله بدون تبعات و با همراهي مردم، قانون را اجرا كنيم.
وي بار ديگر با تشكر از همه نمايندگان مجلس گفت: ان شاءالله با همراهي مردم و بدون ايجاد هيچ مشكلي در زندگي آن ها، كار را پيش خواهيم برد.

 



جان بولتون: اوباما تسليم ايران هسته اي شده است

سفير اسبق و افراطي آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد كه باراك اوباما در آستانه تسليم شدن در برابر ايران هسته اي قرار دارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از فاكس نيوز، «جان بولتون» در اين باره گفت: رفتار ضعيف باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در قبال ايران را هيچ گونه نمي توان تفسير كرد. وي افزود: بايد اذعان كرد كه اوباما آماده تسليم شدن در برابر ايران هسته اي شده است.
جان بولتون چندي پيش نيز در گفت وگو با روزنامه واشنگتن تايمز اين پيش بيني را كرده بود.
وي در اين مصاحبه گفته بود: اوباما آدم ساده لوحي است. ما چهارده ماه را با رئيس جمهوري ساده و بي تجربه سپري كرده ايم. نماينده اسبق آمريكا در سازمان ملل در پايان گفت: من فكر مي كنم كه باراك اوباما در انتها مجبور به تعامل با ايران شود.
پاسخ ايران به تهديدات آمريكا
مقامات وزارت دفاع آمريكا در يك عقب نشيني آشكار از مواضع قبلي خود با رد هرگونه تلاش واشنگتن براي حمله به ايران اعلام كرد كه پاسخ تهران به تهديدات ما تنها پيشرفت و ارائه فناوري هاي جديد بوده است. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، «مايكل فلورنوي» معاون وزير دفاع آمريكا در كنفرانس مطبوعاتي در سنگاپور اعلام كرد: حمله نظامي به ايران در دستور كار ما نبوده و اگر هم باشد، گزينه آخر خواهد بود.
براساس اين گزارش، اين اظهارات «فلورنوي» در حالي ارائه مي شود كه «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا چندي پيش در نامه اي محرمانه به كاخ سفيد، حمله به ايران را يكي از گزينه هاي مهار ايران عنوان كرده بود؛ اما مصاحبه مطبوعاتي دو روز پيش «فلورنوي» نشان مي دهد كه آمريكا از مواضع خود عقب نشيني كرده است.
به گفته اين مقام آمريكايي، در حال حاضر تمركز واشنگتن به فشار بر روي اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل براي تحريم ايران است. وي در پايان خاطرنشان كرد، واكنش ايران به اقدامات اخير ما تنها پيشرفت و ارائه فناوري هاي جديد بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14