(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 ارديبهشت 1389- شماره 19647

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مقام معظم رهبري در ديدار رئيس جمهور الجزاير :
سازمان كنفرانس اسلامي در مقابل رژيم صهيونيستي اقدام عملي جدي نشان دهد
طي نامه اي به رئيس قوه قضائيه 175 نماينده مجلس :
محاكمه رسانه هاي انقلابي تنفس مصنوعي به سران فتنه است
ايران يكپارچه در سوگ فاطمه(س) گريست
دفتر تحكيم وحدت از آيت الله نوري همداني به پاس روشنگري در فتنه 88 تقدير كرد
پايان نشست گروه 15 در تهران
پس از تبرئه كاكاوند فرانسه مجبور به آزادي علي وكيلي راد شد
احمدي نژاد در ديدار رئيس جمهور زيمبابوه: موج مخالفت با وضع موجود جهان در حال فراگير شدن است
يازدهمين جشنواره مطبوعات دفاع مقدس برگزار مي شود



مقام معظم رهبري در ديدار رئيس جمهور الجزاير :
سازمان كنفرانس اسلامي در مقابل رژيم صهيونيستي اقدام عملي جدي نشان دهد

حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: اگر كشورهاي اسلامي به مسئوليت خود در قبال فلسطين عمل مي كردند، امروز شاهد اجراي توطئه هاي خطرناك رژيم صهيونيستي بر ضد فلسطين از جمله سياست يهودي سازي نبوديم و سازمان كنفرانس اسلامي بايد تحرك و اقدام عملي جدي در مقابل رژيم صهيونيستي نشان دهد.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر دوشنبه در ديدار آقاي عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير و هيأت همراه، ملت الجزاير را ملتي شجاع، پيشرو و مترقي خواندند و با اشاره به سابقه مبارزه و انقلاب مردم الجزاير بر ضد استعمار، تأكيد كردند: سطح روابط دولت ايران و دولت الجزاير از نظر صميميت، هيچگاه در سطح كنوني نبوده است و جايگاه روابط دو كشور، اكنون شرايطي استثنايي دارد.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارتقاي بيش از پيش سطح همكاريهاي اقتصادي دو كشور، شرايط كنوني جمهوري اسلامي ايران را نسبت به سي سال گذشته بسيار متفاوت دانستند و افزودند: پيشرفتها و دستاوردهاي بزرگ جمهوري اسلامي ايران نتيجه فشارها و تحريم هاي غرب است كه ايران را متوجه استعدادها، تواناييها و نيروهاي داخلي خود كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به پيشرفتهاي علمي ايران تأكيد كردند: همه كشورهاي اسلامي مي توانند به چنين جايگاه و پيشرفتي برسند، به شرط آن كه به نيروهاي دروني خود متكي باشند و همكاري هاي خود را با يكديگر گسترش دهند.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد، تجربيات و توانايي هاي خود را در زمينه هاي مختلف در اختيار كشورهاي اسلامي قرار دهد.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به اوضاع تأسف بار فلسطين و سكوت و بي تفاوتي مجامع بين المللي و كشورهاي اسلامي، خاطرنشان كردند: اگر كشورهاي اسلامي به مسئوليت خود در قبال فلسطين عمل مي كردند، امروز شاهد اجراي توطئه هاي خطرناك رژيم صهيونيستي بر ضد فلسطين از جمله سياست يهودي سازي نبوديم.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: سازمان كنفرانس اسلامي بايد تحرك و اقدام عملي جدي در مقابل رژيم صهيونيستي، نشان دهد.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير ضمن قدرداني از مواضع رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مسائل جهان اسلام تأكيد كرد: چشم اميد جهان اسلام در مسائل مختلف به جمهوري اسلامي است زيرا ايران توانايي و قدرت بالايي دارد.
وي با اشاره به دستاوردها و پيشرفتهاي جمهوري اسلامي ايران با وجود فشارهاي غرب، گفت: واقعيات ايران برخلاف تصويري است كه غرب از ايران ارائه مي كند و پيشرفتهاي ملت ايران موجب سربلندي و خوشحالي امت اسلامي است.
رئيس جمهور الجزاير همچنين بر عزم كشورش براي گسترش روابط اقتصادي با ايران تأكيد كرد.

 



طي نامه اي به رئيس قوه قضائيه 175 نماينده مجلس :
محاكمه رسانه هاي انقلابي تنفس مصنوعي به سران فتنه است

175نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه اي به رئيس قوه قضاييه با اظهار شگفتي از محاكمه مديران رسانه هاي انقلابي از جمله كيهان تاكيد كردند برخورد با رسانه هاي انقلابي باعث تنفس مصنوعي جريان فتنه مي شود.
در اين نامه كه در پايان نشست علني روز يكشنبه مجلس قرائت شد، آمده است: خبر محاكمه آقاي حسين شريعتمداري، مدير مسئول محترم روزنامه كيهان به دليل شكايت يك عنصر مدافع فرقه ضاله بهائيت و همكار صهيونيست ها و سپس محاكمه مدير مسئول روزنامه جوان در روزهاي اخير و قبل از آن در ماههاي گذشته، خبر به دادگاه خواندن مديران روزنامه هاي ايران، وطن امروز و خبرگزاري هاي فارس، ايرنا و برخي از سايت ها و رسانه هاي انقلابي ديگر به دليل شكايت سران فتنه و كودتاگران پس از انتخابات موجب شگفتي بسياري از امضاكنندگان اين نامه شده است.
اكنون در حالي كه بيش از يك ميليون تن از مردم، هزاران تن از استادان حوزه علميه و دانشگاه، جمع كثيري از حقوقدانان و وكلا و بيش از 140تن از نمايندگان ملت، از سال گذشته با ارائه شكوائيه هاي مستند و حقوقي درخواست محاكمه سران فتنه و كودتا را كرده اند و رسيدگي به اين درخواست هاي قانوني بنا به مصالحي و به منظور آگاهي بيشتر مردم از عمق وابستگي و انحراف سران كودتا امروز و فردا مي شود، تسريع در رسيدگي به شكايات سران فتنه و كشاندن حاميان ولايت و مسئولان روزنامه هاي انقلابي به دادگاه جاي تاسف است. به يقين اگر اين افراد و رسانه هاي انقلابي در ايام فتنه و كودتاي بعد از انتخابات به وظيفه انقلابي خود عمل نمي كردند بايد مورد مواخذه و بازخواست قرار مي گرفتند.
در ادامه اين نامه خطاب به آيت الله آملي لاريجاني آمده است: حضرت عالي كه به حمدالله در خط ولايت هستيد و همواره مدافع نيروهاي انقلاب بوده ايد به خوبي آگاهيد كه اين نوع برخوردها باعث تنفس مصنوعي به جريان فتنه خواهد شد. هرچند كه در ادامه مسير اين دادگاهها، حكم به برائت رسانه هاي انقلاب صادر شود. قطعا اين اقدام دستگاه قضا براساس ديدگاه مقدس عدالت باوري نظام جمهوري اسلامي است كه حتي عناصر داخلي همراه و همسو با دشمنان خارجي، به راحتي به ملجأ عدالت مراجعه مي كنند.
ولي آيا مگر اين جماعت اساسا به جمهوري اسلامي اعتقاد دارند كه به راي صادره از دستگاه قضايي آن گردن نهند؟ اگر چنين بود پس چرا به راي 85 درصد از مردم ايران كه با حضور در پاي صندوق هاي راي به قانون اساسي و نظام ولايي راي دادند گردن ننهادند. نشانه اين ادعا اعتراض وقيحانه اين منافقين جديد به حكم اعدام صادره براي 5 تن از محاربان و بمب گذاراني است كه دستانشان به خون مردم بي گناه آلوده بود.
آنها دستگاه قضايي ما را فقط براي زنده نگه داشتن خود مي خواهند و به همين دليل ما بر اين باوريم كه شكايت سران فتنه و كودتاگران مورد حمايت دشمنان انقلاب اسلامي به دليل نياز آنها به تنفس مصنوعي است.
نمايندگان مجلس در ادامه اين نامه همچنين آورده اند: براي همين معتقديم اين شكايت ها اساسا جاي طرح و رسيدگي در دستگاه قضايي جمهوري اسلامي را ندارد و الا بيم آن مي رود كه كودتاگران نوژه هم سر از خاك برآورند و براي شكايت از نيروهاي انقلاب قلم به دست گيرند. بيم آن مي رود كه گروهك هاي ضدانقلاب نيز با وقاحت تمام براي محاكمه قضات و روساي دادگاههايي كه محكوم شان كرده اند به دستگاه قضا روي آورند.
در خاتمه اين نامه خطاب به رئيس دستگاه قضا تاكيد شده كه اعتقاد ما و مردمي كه از اعطاي فرصت به سران فتنه ابرو درهم كشيده اند، بر اين است كه اين اتفاقات با نيت خير در گوشه اي از دستگاه قضا و آن هم به دليل عدم توجه به اين نكات در حال رخ دادن است و به يقين حضرت عالي با درايت و ورود به هنگام خود، ضمن دستور تسريع در محاكمه سران فتنه و رسيدگي به شكايات ملت ايران از آنان از فرارسيدن سالگرد كودتاي ادعاي تقلب، از اين روند غيرمدبرانه نيز جلوگيري خواهيد كرد و رضايت مردم انقلابي و افتخارآفرينان حماسه هاي 22خرداد، 9 دي و 22بهمن را همچون برخي موارد ديگر در كارنامه دستگاه قضا به ثبت خواهيد رساند.
محكوميت
حرفهاي موسوي فتنه گر در كميسيون امنيت مجلس
اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جلسه بعدازظهر يكشنبه خود حرفهاي اخير موسوي فتنه گر در حمايت از تروريست ها را به شدت محكوم كردند.
در موضع گيري كميسيون امنيت ملي با اشاره به بيانيه اخير موسوي در حمايت از 5 تروريست آمده است: واقعا عجيب و جاي تاسف بسيار است كه چگونه فردي كه زماني در سطح ملي مسئوليت داشته است آن قدر تنزل مي كند كه شهادت ده ها انسان بي گناه را در حسينيه شيراز و روستاها و شهرهاي مناطق شمال غربي كشور نمي بينند. گريه مادران، پدران و فرزندان پدر از دست داده را نمي شنود و نمي بيند و احساس نمي كند كه امروز براي تروريست ها و جنايتكاران اشك مي ريزد. اين موضع گيري حمايت صريح از تروريست ها و جنايتكاران است و اميدواريم موسوي از اين كژراهه بازگردد و از ملت بزرگ ايران عذرخواهي كند و از پيشگاه الهي توبه نمايد.

 



ايران يكپارچه در سوگ فاطمه(س) گريست

سرويس فرهنگ و معارف -
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بزرگترين عرض ارادت به ساحت صديقه طاهره(س) و هر يك از معصومين(ع) كاربردي كردن شخصيت هدايتي آنها در عرصه زندگي شخصي و اجتماعي ما است.
به گزارش خبرنگار كيهان، ديروز علاوه بر مساجد و تكايا و دسته هاي عزاداري در جاي جاي تهران، هيئات مذهبي در حركتي نمادين و در اجتماعي با شكوه در ميدان هفتم تير، در سوگ اول شهيد راه ولايت، به عزاداري نشستند و در ماتم شهادت دختر رسول اعظم(ص) بر سر و سينه زدند.
آيت الله سيداحمد علم الهدي، عضو مجلس خبرگان رهبري كه در ميان انبوه عاشقان و دلباختگان فاطمي در تجمع هيئت هاي عاشوراي فاطمي در ميدان هفتم تير سخن مي گفت با اشاره به وجود دو نوع نگرش به وجود مقدس ائمه اطهار(ع) تصريح كرد: دو نگرش ميان ما شيعيان وجود دارد كه يكي از آنها نگرش عاطفي خشك و بدون توجيه و همراه با ترحم امروزي معصومين(ع) است كه با وجود اين نگرش اين گونه فرض مي شود كه ما وظيفه داريم تنها با يك ديد مترحمانه نسبت به مظلوميت آنها نگريسته و تنها به احياي آن مظلوميت توجه داشته باشيم كه اين باعث توسعه نيافتن معارف اهل بيت مي شود.
وي اضافه كرد: نگرش اسطوره اي كه به شخصيت معصومين(ع) نيز باعث مي شود كه ما آنها را جداي از خودمان تصور كنيم و بگوييم كه آنها واقعيت و وظيفه متفاوتي نسبت به ما داشته اند و مثل ما نبوده اند. اين در حالي است كه زندگي آنان سراسر و يكپارچه براي تمامي ما بايد الگو باشد.
علم الهدي افزود: ما نسبت به تعهداتي كه در سيره اهل بيت(ع) اتفاق افتاده است بايد نگرش جرياني و نه نگاهي حادثه اي داشته باشيم.
امام جمعه مشهد اظهار كرد: آنچه كه در روز دوم رحلت پيامبر اكرم(ص) در خانه حضرت زهرا(س) اتفاق افتاد يك حادثه نبود كه ما بتوانيم بگوييم به اين دليل نبايد به آن پرداخت. زيرا پرداختن به اين حادثه باعث ايجاد اختلاف ميان مسلمانان مي شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين مطلب كه در آن زمان دو نوع جريان مردم سالاري وجود داشت كه يكي مردم سالاري سكولار و ديگري مردم سالاري ديني بود اظهار كرد: دقيقا آن جرياني كه در آن زمان بوده است در حال حاضر نيز در جامعه ما حاضر است و برخي از جريان ها، جريان مردم سالاري سكولار و برخي جريان مردم سالاري ديني است.
وي گفت: مردم سالاري غدير اين بود كه خدا مظهر حاكميت خود را به وسيله پيامبر معرفي كرد و مردم براساس مردم سالاري بيعت كرده و آن را پذيرفتند. در مقابل آن مردم سالاري ادعايي سقيفه بود كه در آن گفتند مردم سالاري ديني كه خدا حاكم بر مردم را تعيين كرده و پيامبر آن را معرفي كند مورد قبول نيست و بايد وي بدون دخالت خدا انتخاب شود.
علم الهدي با بيان اين مطلب كه مقاومت زهراي اطهر(س) مقاومت در برابر مردم سالاري نبود بلكه مبارزه با حذف رنگ خدايي ازآن بود اظهار كرد: جريان انقلاب صديقه طاهره در جامعه امروز ما نيز وجود دارد، يعني اگر ايشان امروز بودند جلودار زنان و مردان حزب اللهي در مقابل جريان هاي مردم سالاري سكولار بودند.
وي خطاب به عزاداران حاضر در ميدان هفتم تير گفت: شما مردمي هستيد كه به دنبال صديقه اطهر راه افتاديد و بايد بدانيد كه شما پيروزيد چون حركت شما سبقه زهرايي دارد.
وي گفت: امروز اين گونه نيست كه ما جريان فردگرايي را در مقابل مردم سالاري قرار داده باشيم. امروز اگر كسي تيغه مبارزه و انتقاد خود را رهبري قرار دهد. اين دقيقا همان كودتاي سقيفه است و بايد دانست كه مقابل ولايت موضع گيري كردن دقيقا همان چيزي است كه زهرا(س) با آن جنگيد و ما هم بايد تا همان حدي كه ايشان در اين مبارزه ايستادگي كردند در اين راه بايستيم و مقاومت كنيم.
علم الهدي، با تاكيد بر خط قرمز ولايت تصريح كرد: همانگونه كه حضرت زهرا(س) مقابل تفكر ضد ولايت ايستاد و مبارزه كرد، امروز ما هم وظيفه داريم در اين جهت بايستيم.
امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر امروز رنگ فاطمي در جامعه كمرنگ شود، به پرتگاه سقوط نزديك خواهيم شد.
وي در ادامه سخنان خود به موضوع حجاب و عفاف در جامعه اشاره كرد و گفت: حجاب امري فرهنگي است ولي بي حجابي ناهنجاري و توطئه عناصر ضد نظام است. زيرا اگر حجاب و عفت بانوان در جامعه وجود داشته باشد، جامعه رنگ فاطمي دارد كه در صورت كمرنگ شدن آن دشمن مي تواند انقلاب ما را به سمت پرتگاه ببرد.
وي خطاب به بانوان حاضر در اين مراسم گفت: حجاب شما به مانند سربازي كردن براي فاطمه(س) است و بي حجابي و ظاهر كردن موهايتان مبارزه با زهرا(س) است. وي گفت: مسئله بي حجابي مبارزه با فرهنگ و دخالت در امور خصوصي نيست، بلكه مبارزه و دشمني با انقلاب است و هر دستگاه اجرايي و مديريتي براي اين نظام بايد با آفت انقلاب و جرياني كه رنگ زهرا(س) را مي خواهد از اين جامعه بزدايد مقابله كند.
سرويس شهرستان ها-
همزمان با سالروز شهادت ام ابيها، فاطمه الزهرا«س» همه جاي ايران اسلامي غرق در ماتم و عزا بود.
مردم در شهرهاي مختلف كشور در قالب دسته جات عزاداري با جمع شدن در تكيه ها، مساجد، حسينيه ها و امامزاده ها در سوگ شهادت دخت گرامي نبي مكرم اسلام عزاداري كردند.
به گزارش ايرنا از شهر مقدس مشهد به مناسبت دهه فاطميه و سالروز شهادت حضرت صديقه كبرا فاطمه زهرا«س»، مشهد الرضا از جمله حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) حال و هواي ديگري داشت و مملو از زائران و شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت بود.
حرم مطهر رضوي مملو از زائران و ارادتمندان ائمه معصومين(ع) و صديقه كبري حضرت فاطمه زهرا«س»، بود كه با چشماني اشكبار آمده بودند تا ضمن زيارت حرم مطهر امام رضا(ع) سالروز شهادت مادر بزرگوارشان را به ايشان تسليت بگويند.
به همين مناسبت بيرق هاي سياه بر سر درب مساجد، حسينيه ها و تكايا، حوزه هاي علميه، ادارات، مدارس، كارخانجات، مراكز آموزش عالي و بخصوص صحن و سراها و رواق هاي حرم حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) نصب شده بود.
گزارش خبرگزاري فارس از قم، نيز حاكيست در سالروز شهادت بزرگ بانوي جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا«س»، صافي گلپايگاني و وحيد خراساني 2 تن از مراجع تقليد در اقدامي هماهنگ با پاي پياده در قالب دسته هاي عزاداري براي عرض تسليت شهادت ام ابيها به كريمه اهل بيت، رهسپار حرم حضرت معصومه شدند.
هيئت هاي عزاداري به همراه دسته هاي سينه زن و زنجيرزن از مناطق مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حركت كردند تا اين مصيبت بزرگ را به آن حضرت و امام عصر(عج) تسليت بگويند.
در بيوت مراجع تقليد و دفتر رهبر معظم انقلاب نيز آيين هايي به همين مناسبت طي دو روز گذشته بر پا شد و سخنرانان در خصوص زندگاني حضرت فاطمه زهرا«س»، مطالبي را بيان كردند.
مسجد مقدس جمكران و مقابر امامزادگان نيز ديروز شاهد برگزاري آيين هاي عزاداري و سخنراني با حضور زائران و مجاوران بود و مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برگزاري آيين هاي سوگواري به شيوه سنتي عشق و علاقه خود را به آن حضرت نشان دادند.

 



دفتر تحكيم وحدت از آيت الله نوري همداني به پاس روشنگري در فتنه 88 تقدير كرد

دفتر تحكيم وحدت با اهداي لوح تقديري به پاس روشنگري در فتنه 88 و دفاع از جايگاه ولايت فقيه و مقام معظم رهبري از آيت الله نوري همداني تقدير كرد.
به گزارش فارس، اعضاي هيئت رئيسه دانشگاه هاي شيراز، مسئولان نهادهاي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي اين شهر و همچنين حجت الاسلام شريفي مسئول نهاد مقام معظم رهبري در استان فارس پيش از ظهر ديروز با آيت الله نوري همداني ديدار كردند.
اين ديدار در دانشگاه شيراز و از ساعت 9 برگزار شد.
پس از پايان جلسه مذكور، مهدي اميريان عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت به نمايندگي از اين اتحاديه دانشجويي لوح تقدير دفتر تحكيم وحدت را بعد از قرائت به پاس روشنگري هاي آيت الله نوري همداني در فتنه اخير و دفاع از جايگاه ولايت فقيه و مقام معظم رهبري به اين مرجع تقليد اهدا كرد.

 



پايان نشست گروه 15 در تهران

چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 به ميزباني جمهوري اسلامي ايران به كار خود پايان داد.
صبح ديروز چهاردهمين اجلاس سران گروه 15 آغاز شد. دكتر محمود احمدي نژاد طي سخناني با اشاره به بحران جهاني اقتصاد گفت: «با توجه به ابتناي اقتصاد جهاني بر انديشه هاي سرمايه داري ليبرال و بازار آزاد، اين انديشه در صحنه عمل شكست خورد و بي اعتمادي به نظام موجود اقتصاد بين الملل گسترش يافت. همچنين معلوم گرديد بحران هاي موجود در كانون سرمايه داري غرب چگونه و با چه سرعتي ساير كشورها را تحت تاثير قرار مي دهد اين پديده كم نظير دولت ها را به سمت كاهش وابستگي اقتصادي به نظام حاكم، تلاش براي اصلاح ساختار و تاسيس بناي جديدي از اقتصاد بين الملل متمايل كرده است.»
رئيس جمهور كشورمان با انتقاد از سازوكارهاي سياسي و امنيتي در عرصه بين الملل افزود: «شوراي امنيت سازمان ملل براساس قوانين ارتجاعي بعد از جنگ جهاني دوم عمل مي كند و كارايي و اعتبار خود را نزد ملتها از دست داده است. بعضي از اعضاي دايم آن هنوز در فضاي 65 سال قبل زندگي مي كنند و انتظار دارند ساير دولت ها و ملتها تابع آنان باشند.
حضور آنان در شوراي حكام سازمان بين المللي انرژي اتمي، موجب توقف انجام وظايف حقيقي آن در خلع سلاح، منع اشاعه و كمك به استفاده صلح آميز اعضا از انرژي هسته اي شده است. سايه تهديد سلاح هاي هسته اي بر جهان گسترده شده است و داشتن و ارتقاء سلاح هسته اي و تهديد به استفاده از آن جزء برنامه هاي رسمي و علني بعضي كشورهاست.»
دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر «مشاركت عادلانه همگاني در مديريت جهاني» چند پيشنهاد هم مطرح كرد؛ «با توجه به ظرفيت هاي عظيم فكري، فرهنگي، علمي، اقتصادي و سياسي كشورهاي عضو و ميهمانان ارجمند، كميته اي دائمي مركب از نمايندگان كشورهاي حاضر ماموريت يابد تا چهارچوب هاي نظري تغييرات را تدوين و بر مبناي آن راهبردهاي خود را ارائه دهند تا پس از تصويب سران در دستور كار گروه 15 قرار گيرد. همچنين پيشنهاد مي گردد:
1-با توجه به اينكه شرايط موجود جهاني، همگرايي در مسائل مختلف منطقه اي و بين المللي را بيش ازگذشته ضروري ساخته است، كميته مشورتي با حضور وزراي خارجه تشكيل شود تا با نشست هاي منظم اين امر را پيگيري كنند.
2- با توجه به چالش هاي موجود در اقتصاد جهاني، اتكاء بر منابع و توانمنديهاي عظيم و گسترده موجود در گروه بيش از پيش ضرورت يافته است. از اينرو پيشنهاد مي گردد كميته هاي تخصصي در زمينه هاي صنعتي، كشاورزي، بانكي، انرژي و فن آوري نوين تشكيل گردد تا نحوه تقويت روابط و گسترش تعاملات در اين زمينه ها را بررسي و تصميمات مشترك و مناسبات اتخاذ نمايند. و تاسيس بانك مشترك انجام معاملات و تجارت به صورت مبادله كالا به كالا و يا با سبدي از ارزهاي معتبر و يا ارزهاي بومي كشورهاي متقابل و نظاير آن مي تواند در دستور كار باشد.»
جلسه نوبت صبح گروه 15 با سخنراني رئيس جمهور ايران و واگذاري رياست اين گروه به سريلانكا پايان يافت.

 



پس از تبرئه كاكاوند فرانسه مجبور به آزادي علي وكيلي راد شد

پس از تبرئه كاكاوند، حكم آزادي علي وكيلي راد كه به اتهام واهي قتل شاپور بختيار - آخرين نخست وزير رژيم پهلوي دستگير و زنداني شده بود، در پاريس امضا شد.
به گزارش فارس، حكم آزادي علي وكيلي راد پس از 19 سال حبس در پاريس امضا شد.
علي وكيلي راد 19 سال پيش به اتهام قتل شاپور بختيار - آخرين نخست وزير رژيم پهلوي كه به فرانسه گريخته بود - دستگير و زنداني شد.
شاپور بختيار كه پيش از آن يك بار از سوءقصد جان سالم به در برده بود با وجود تدابير شديد امنيتي دولت فرانسه براي حفاظت از جان وي در مرداد سال 70 در حومه پاريس كشته شد، چندي بعد فردي به نام علي وكيلي راد در سوئيس دستگير و به فرانسه تحويل داده شد.
وكيلي راد در دادگاه فرانسه محكوم به حبس ابد شد اما بعد از گذشت 18 سال اعلام شد كه مي تواند درخواست آزادي كند و با اين درخواست هم موافقت شد.
گفتني است ساركوزي رئيس جمهور فرانسه شايعه مبادله كلوتيد ريس تبعه فرانسوي بازداشت شده در حوادث اخير ايران با وكيلي راد را تكذيب كرده بود.
وكيلي راد و وكلاي وي دست داشتن در قتل بختيار را اتهام واهي دانستند و آن را رد كردند.

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس جمهور زيمبابوه: موج مخالفت با وضع موجود جهان در حال فراگير شدن است

رئيس جمهور گفت: شرايط جهان در حال تغيير است و موج مخالفت با وضع موجود جهان به سرعت بين كشورها و ملت هاي دنيا در حال فراگير شدن است.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر دوشنبه در حاشيه اجلاس گروه 15 در ديدار رابرت موگابه ـ رييس جمهور زيمبابوه ـ با اشاره به ضرورت همكاري كشورهاي عضو گروه 15 گفت: بايد گروه 15 را احياء كرده و از همه ظرفيت هاي آن در جهت منافع ملت هاي خود و اصلاح ساختارهاي اقتصادي جهاني استفاده كرد.
رييس جمهور با بيان اين كه جبهه ضداستعماري و ضدسلطه در حال قوت گرفتن است اظهار كرد: نظام سلطه نمي تواند جلوي اين روند را بگيرد و چاره اي جز همراهي و يا تسليم شدن در برابر مطالبات عمومي ملت ها ندارد.
احمدي نژاد گفت: كشورها و ملت هاي مستقل بايد در كنار هم در برابر زياده خواهي ها، مقاومت و از همديگر حمايت كنند.
رييس جمهور هم چنين با اشاره به اين كه روابط ايران و زيمبابوه در حال گسترش است، خاطرنشان كرد: بايد از همه ظرفيت هاي موجود در دو كشور براي افزايش همكاري هاي دوجانبه در بخش هاي مختلف استفاده كرد.
رابرت موگابه ـ رييس جمهور زيمبابوه ـ نيز در اين ديدار با اشاره به اين كه چهاردهمين اجلاس گروه 15 از سطح بالايي برخوردار بود اظهار كرد: اجلاس تهران، شروعي براي تجديد حيات دوباره گروه 15 بود و بايد تلاش كنيم اين گروه را هر چه بيش تر فعال كنيم.
وي هم چنين با بيان اين كه روابط ايران و زيمبابوه بر خلاف ميل و انتظار قدرت هاي غربي در حال افزايش است گفت: به هر ميزاني كه ديدارها و مناسبات ايران با كشورهاي آفريقايي از جمله زيمبابوه افزايش پيدا مي كند، غرب منزوي تر مي شود.

 



يازدهمين جشنواره مطبوعات دفاع مقدس برگزار مي شود

گروه ادب و هنر-
يازدهمين جشنواره سراسري خبرنگاران و مطبوعات دفاع مقدس ، فردا در حوزه هنري برگزار مي شود.
مجيد زندي رييس مجمع خبرنگاران و نويسندگان مطبوعاتي دفاع مقدس گفت: در اين جشنواره كه با هدف ارتقاي آثار حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد، از نفرات اول تا سوم رشته هاي يادداشت، مقاله، خاطره، خبر، تيتر، داستان كوتاه و نشريات تجليل مي شود.
وي افزود: دبير خانه دائمي و موقت اين جشنواره حدود 14 هزار و 105 اثر حوزه دفاع مقدس را مورد بررسي و ارزيابي اوليه قرار دادند كه در نهايت 200 اثر به مرحله نهايي راه يافتند كه از اين ميان صاحبان حدود 30 اثر تجليل خواهند شد.
زندي در پايان يادآور شد: جشنواره يازدهم در مجموع از لحاظ كيفي نسبت به جشنواره سال هاي گذشته ارتقا خوبي داشته است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14