(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 20  خرداد 1389- شماره 19666

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : اعتبار شوراي امنيت رو به پايان است
مدير كل سياسي وزارت كشور: تاكنون هيچ يك از احزاب اصلاح طلب درخواست مجوز راهپيمايي نكرده است
آيت الله يزدي : با كسي كه از خط امام خارج شده نبايد تعارف داشت
تشكيل ستاد تنظيم مواد پروتئيني در سازمان بازرگاني استان تهران
با ابلاغ دولت قانون خدمت نيمه وقت بانوان به اجرا درآمد
بزرگداشت آيت الله العظمي گلپايگاني در قم
اعزام كاروان آزادي جامعه پزشكي به غزه
آيت الله مكارم شيرازي: مسلمانان به كمتر از شكستن محاصره غزه رضايت ندهند
با حضور معاون اول رئيس جمهورپروژه هاي مهم راه و ترابري استان قم افتتاح شد
رحيم صفوي: تدابير رهبر معظم انقلاب در مديريت بحران هاي جهان اسلام بي نظير است
اخبار ادبي و هنري



در گفت وگو با شبكه 24 تركيه
احمدي نژاد : اعتبار شوراي امنيت رو به پايان است

رئيس جمهور كشورمان تاكيد كرد اگر شوراي امنيت برخلاف عدالت، قانون و حق تصميم بگيرد به اعتبار خود پايان مي بخشد.
به گزارش خبرگزاري ها، محمود احمدي نژاد در جريان سفر به استانبول براي شركت در اجلاس سيكا در گفت وگو با شبكه 24 تركيه روابط ايران و تركيه را راهبردي دانست و افزود: نقش ايران و تركيه در مناسبات منطقه اي بسيار تأثيرگذار است و اگر اين دو كشور با هم باشند همه مسايل منطقه اي حل خواهد شد و خوشبختانه دو كشور در اين جهت حركت مي كنند و هيچ قدرتي نمي تواند با قدرت ايران و تركيه مقابله كند.
احمدي نژاد درباره بيانيه تهران اظهار داشت: امروز با بيانيه تهران موضوع هسته اي ايران به يك مسئله جهاني تبديل شده است. اين بيانيه آغاز دوران جديدي در مناسبات جهاني به شمار مي رود و به همگان نشان داد كه صرفاً چند دولت نيستند كه براي همه جهان تصميم مي گيرند بلكه دولت ها و ملت هاي ديگري هم هستند كه مي توانند معادلات جهاني را تنظيم و سامان دهند.
وي با تاكيد بر اينكه بيانيه تهران از يك سو، اعتراض به وضع موجود جهاني است و از سوي ديگر پيام آور صلح، دوستي، برادري و احترام مي باشد، خاطرنشان كرد: بيانيه تهران كاملاً موفقيت آميز بود. اين بيانيه آغاز راهي طولاني است كه البته انتهاي آن با پيروزي همراه خواهد بود. تركيه و برزيل نقش بسيار مهمي را در اين مسير ايفا كردند و همچنين اين بيانيه امروز از سوي اكثريت دولت ها و ملت ها مورد استقبال قرار گرفته است.
رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه اگر شوراي امنيت سازمان ملل تصميم جديدي در خصوص تحريم عليه ايران اتخاذ كند، آيا تاثير منفي در پيمودن اين راه طولاني نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: اتفاقاً اين اقدام راه را كوتاه تر خواهد كرد. اگر شوراي امنيت بخواهد برخلاف عدالت، قانون و حق تصميم بگيرد در حقيقت به اعتبار خود پايان مي بخشد.
وي تصريح كرد: اگر تحت فشار و بر مبناي بي عدالتي و زورگويي تصميمي عليه ملت ايران در شوراي امنيت به امضاء برسد. اين تصميم از هيچ اعتباري برخوردار نيست. البته در اين ميان بيش از همه آمريكا و گروه وين ضرر خواهند كرد.
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالي درباره اقدام ضدانساني رژيم صهيونيستي در حمله به كاروان كشتي هاي حامل كمك هاي انسان دوستانه به غزه اظهار داشت: اين حادثه نشان داد كه رژيم صهيونيستي به هيچ اصلي از اصول انساني و حتي به قوانيني كه اربابان او در عرصه هاي بين المللي نوشته اند، پايبندي ندارد. براي همگان آشكار گرديد كه اين رژيم اساساً براي ايجاد درگيري، تنش و تجاوز ايجاد شده است. اقدام رژيم صهيونيستي، حمله عليه كاروان آزادي نبود بلكه حمله عليه آزادي و انسانيت بود. در واقع اين رژيم با اين حمله به پايان خود نزديكتر شد.
همچنين در حاشيه اجلاس سران سيكا، احمدي نژاد با الهام علي اف رئيس جمهور آذربايجان ديدار كرد و هر دو رئيس جمهور بر افزايش سطح همكاري هاي بين دو كشور در زمينه هاي گوناگون تاكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان ديروز پس از سفر خود به استانبول براي شركت در اجلاس سيكا به تاجيكستان رفت تا در اجلاس جهاني آب نيز حضور بيابد.
احمدي نژاد طي سخناني در اجلاس جهاني آب به تشريح عوامل مهم بروز مشكلات مربوط به آب در جهان و ارايه راهكارهايي در اين زمينه پرداخت و تاكيد كرد: عملكرد نظام هاي سرمايه داري عامل مهم مشكلات آب در جهان است.

 



مدير كل سياسي وزارت كشور: تاكنون هيچ يك از احزاب اصلاح طلب درخواست مجوز راهپيمايي نكرده است

عباس زاده تأكيد كرد كه تاكنون نماينده هيچ حزبي به طور حضوري براي درخواست مجوز راهپيمايي به وزارت كشور مراجعه نكرده است.
محمود عباس زاده مشكيني مديركل سياسي وزارت كشور در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه صدور مجوز راهپيمايي اظهار داشت: اولاً طبق اصل 27 قانون اساسي تشكيل اجتماعات و راهپيمايي ها بدون حمل سلاح به شرط آنكه مخل به مباني اسلام نباشد آزاد است و طبق تبصره 2 ماده 6 قانون فعاليت احزاب و جمعيت ها مصوب 1360، مرجع تشخيص اينكه يك راهپيمايي مخل مباني اسلام است يا نه، از اختيارات كميسيون ماده 10 احزاب است كه اعضاي آن نمايندگان سه قوه كشور هستند.
وي در ادامه اين مطلب خاطرنشان كرد: ثانياً براساس ماده 30، 31، 32 تصويب نامه شماره 30530 مورخ 9/4/1361 هيئت وزيران كه با امضاي نخست وزير وقت، ميرحسين موسوي، براي اجرا به وزارت كشور ابلاغ شده است، گروه متقاضي راهپيمايي بايد يك هفته قبل از انجام راهپيمايي كتباً و حضوراً توسط نماينده رسمي و معرفي شده گروه، درخواست خود را به وزارت كشور تسليم كند.
دبير كميسيون ماده 10 قانون فعاليت احزاب به «نماينده رسمي و معرفي شده گروه» و كليد واژه «حضوراً» در قانون اشاره كرد و گفت: براساس ماده 32 همين قانون گروه موظف است در موقع تسليم درخواست خود موارد زير را دقيقاً مشخص كرده و مدارك لازم را ارائه دهد.
عباس زاده مشكيني به مواردي كه در ماده 32، نماينده رسمي گروه موظف است در موقع تسليم درخواست ارائه كند اشاره كرد و افزود: موضوع راهپيمايي يا اجتماع و هدف از برگزاري آن، تاريخ برگزاري و ساعت آغاز و پايان آن، مسير راهپيمايي و ابتدا و انتهاي آن، محل سخنراني و قرائت قطعنامه، مشخصات كامل مسئولين اجرايي و انتظامي مراسم با معرفي نامه كتبي از گروه مربوطه، سخنرانان و موضوع سخنراني، شعارهاي راهپيمايي، يك نسخه از قطعنامه تهيه شده و يك نسخه از طرح و شيوه انتظامات داخلي راهپيمايي بايد در اساس قانون در اسرع وقت به مسئولين ذيربط ارائه شود.
وي ادامه داد: طبق ماده 31 همان قانون نماينده رسمي گروه موظف است تعهدي مبني بر عدم حمل سلاح و عدم اخلال نسبت به مباني اسلام و امنيت به وزارت كشور تسليم كند.
مدير كل سياسي وزارت كشور تصريح كرد: نتيجه مي گيريم نماينده رسمي گروه متقاضي برگزاري راهپيمايي بايد «حضوراً» به وزارت كشور مراجعه و تعهدات و مدارك مصرح در قانون را ارائه كند تا درخواست بصورت شفاف و تكميل شده و براي اخذ نظر كميسيون ماده 10 احزاب در دستور كار قرار گيرد و به نظر بنده اين شيوه قانوني براي حراست از نعمت آزادي و حقوق مردم و تأمين امنيت و رعايت نظم و قانون، ساز و كاري كاملاً منطقي و عقلايي است.
عباس زاده مشكيني در خصوص برخي شايعات در زمينه راهپيمايي در روزهاي آينده، تأكيد كرد: ما هم مثل شما اين روزها در برخي از رسانه ها شايعات و اخباري را پيرامون درخواست مجوز توسط برخي اشخاص و گروهها ديده ايم كه لازم مي دانم در اين زمينه مطالبي را عنوان كنم.
وي ادامه داد: اولاً نماينده رسمي هيچ حزبي حضوراً براي طرح درخواست و ارائه مدارك قانوني به منظور تكميل درخواست براي طرح در كميسيون ماده 10 احزاب به وزارت كشور مراجعه نكرده است ثانياً تنها نشانه اي كه ما يافته ايم اين است چند روز پيش يادداشتي غير رسمي مبني بر درخواست مجوز راهپيمايي به دبيرخانه وزارت كشور ارسال شده است كه عنوان چند حزب از جمله دو حزب توقيف شده ذيل اين يادداشت درج شده كه حتي يكي نيز فاقد امضاء است كه البته تكليف حزب توقيف شده مشخص است.
مدير كل سياسي وزارت كشور تأكيد كرد: كارشناس مربوطه در وزارت كشور تلاش كرده است با مسئولين رسمي گروه هايي كه عنوان آنها در ذيل اين يادداشت آمده است تماس گرفته و خواسته است در صورتي كه مفاد يادداشت، موضع و درخواست رسمي گروه است طبق قانون و به صورت شفاف طرح درخواست كنند و با عرض پوزش بايد عرض كنم «قايم با شك بازي» نكنند. ليكن كسي حاضر به قبول مسئوليت اين يادداشت نشده است.
عباس زاده مشكيني با بيان اينكه بنده نمي دانم از اين رفتار در فرهنگ سياسي و اجتماعي با چه تعبيري ياد كنم، افزود: البته رفتار قاطبه احزاب كشور ما بحمدالله مقوم عنصر عقلانيت و مدنيت و قانون گرايي است. اما متأسفانه تعداد انگشت شماري از احزاب و شبه احزاب با اين گونه رفتارها، در تعميق روحيه بي اعتمادي تاريخي به مقوله تحزب نقش مأثري ايفاد مي كنند كه با اصل «مسئوليت هاي اجتماعي سازمان ها» منافات دارد.

 



آيت الله يزدي : با كسي كه از خط امام خارج شده نبايد تعارف داشت

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد كه بحث هاي مقام معظم رهبري در نمازجمعه اخير تهران، تكليف همه را مشخص كرد.
آيت الله محمد يزدي در آخرين جلسه درس فقه خود كه در جامعه مدرسين حوزه علميه قم برگزار شد، با اشاره به شرايط كنوني كشور و سخنان مقام معظم رهبري در نمازجمعه اين هفته تهران گفت: بحث هايي كه مقام معظم رهبري در نمازجمعه تهران مطرح كردند، تكليف همه را مشخص كرد.
وي تاكيد كرد: اگر از من بپرسند چه قضاوتي درباره نمازجمعه 14 خرداد داريد، مي گويم اين سخنان مقام معظم رهبري تعيين تكليف براي تمام اقشار جامعه بود و كسي نيست كه بگويد نمي داند چه بايد بكند.
يزدي با اشاره به جملات مقام معظم رهبري كه فرمودند، شاخص «امام و خط امام» و اسوه «امام و خط امام» است يادآور شد: در كشور ما شاخصي كه انسان بايد همراه او و در سايه او حركت كند، امام و خط امام است.
وي با بيان اينكه امام و خط امام يك امر كلي است، بر مطالعه وصيتنامه امام خميني(ره) تاكيد كرد و افزود: وصيتنامه امام خميني(ره) يكي از شاخص هاي امام و خط امام است.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: منشور روحانيت كه منشور مفصلي است و امام آن را مرقوم فرمودند نيز دومين شاخص براي امام و خط امام است.
وي تاكيد كرد: در شرايط كنوني هركجا كه بحث مي كنيم بايد به اين نكته توجه كنيم كه اگر كسي در خط امام است، بايد با گفتار امام هماهنگ باشد.
يزدي با بيان اينكه نوشته هاي امام و بحث هاي سياسي و اجتماعي ايشان براي ما يك شاخص است، گفت: كسي كه از خط امام خارج شد كاري به امام، انقلاب، جامعه و حكومت اسلامي ندارد و بنابراين نبايد با او تعارف داشت.
وي با اشاره به تفاوت دو جمله «حفظ نظام از اوجب واجبات است» و يا «حفظ نظام اوجب واجبات است» گفت: حفظ نظام از اوجب واجبات نيست، بلكه اوجب واجبات است، نبايد توجيه كرد و فردي بگويد نظام بايد حفظ شود و «من» هم بايد حفظ شوم و امام نيز فرموده اند كه اين «من» است كه انسان را بيچاره مي كند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اگر هدف اسلام است نبايد كسي اصرار داشته باشد كه كارها به نام او تمام شود.
وي با بيان اينكه بر همه ما واجب است كه در حفظ نظام در حد توان خود كوشا باشيم، تاكيد كرد: شناخت حق با اشخاص امكانپذير نيست، بلكه ابتدا بايد حق را بشناسيم و بعد اهل حق مشخص مي شوند و هركسي كه با حق همراه است از او حمايت مي شود.
يزدي اظهار داشت: حال فعلي اشخاص ملاك احترام، حمايت، همراهي و كمك است و نه حال سابق، بايد نكاتي كه مقام معظم رهبري به آن اشاره كردند را همواره مدنظر قرار داده و به آن عمل كنيم.

 



تشكيل ستاد تنظيم مواد پروتئيني در سازمان بازرگاني استان تهران

رئيس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران از تشكيل ستاد بحران و تنظيم مواد پروتئيني در سازمان بازرگاني استان تهران خبر داد.
فرهاد باقري معين در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: اين ستاد به پيشنهاد استاندار تهران و به همت سازمان بازرگاني استان تهران تشكيل شده تا امور مربوط به ورود دام، توزيع بهتر دام و كنترل قيمت ها را ساماندهي و در صورتي كه مشكلي در ورود دام بود، اين ستاد در سريع ترين زمان ممكن آن را پيگيري كند.
وي گفت: در پي تلاش ها و اقدامات سازمان دامپزشكي كشور براي واكسيناسيون و قرنطينه دام ها، از روز يكشنبه مجوز ورود دام زنده به استان تهران آغاز و قرنطينه برداشته شده است.
باقري معين ادامه داد: در حال حاضر تب برفكي تا 95 درصد از بين رفته و هفته آينده به طور حتم كاهش قيمت گوشت گوسفندي را شاهد خواهيم بود.
رئيس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران در عين حال از نشست اين اتحاديه با مديران تعاوني دام فروشان شهرري خبر داد و گفت: دام فروشان شهرري يك مجتمع 12 هكتاري را خريداري كردند و مقرر شده تا تمام دام هاي ورودي به استان تهران در اين جا مستقر شود.
باقري افزود: در اطراف استان تهران هم اكنون 80 واحد دام فروشي وجود دارد كه متاسفانه مشكلاتي را در توزيع و عرضه دام به وجود آورده اما تشكلي كه ايجاد شده مجوز خود را از سازمان دامپزشكي گرفته و با استقرار دام هاي ورودي در اين مجتمع، عملاً كنترل قيمت و دام به نحو مطلوبي انجام پذيرفته و قيمت گوشت ثبات پيدا مي كند.
او در عين حال از مذاكره با كشورهاي قرقيزستان و ارمنستان براي ورود گوشت به كشور خبر داد و گفت: هم اكنون در حال برنامه ريزي هستيم تا گوشت لاشه دام را از طريق هواپيما و از كشورهاي مذكور به كشور وارد كنيم؛ به اين نحو كه كشتار در آن كشورها و با حضور نماينده دامپزشكي و ذبح اسلامي صورت مي گيرد و پس از طي مراحل بهداشتي با يخچال هاي كانتينردار به استان تهران مي آيد.
رئيس اتحاديه فروشندگان گوشت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه قيمت گوشت گوسفندي به نسبت چند روز گذشته اندكي كاهش يافته است، از ارائه هرگونه قيمتي خودداري و نرخ دقيق تر را به هفته آينده موكول كرد.

 



با ابلاغ دولت قانون خدمت نيمه وقت بانوان به اجرا درآمد

براساس ابلاغ قانوني توسط دولت، نحوه اجراي قانون مربوط به خدمت نيمه وقت بانوان، استفاده از مزاياي قانون مربوط به خدمت نيمه وقت بانوان، شامل همه كارمندان رسمي و غيررسمي و قراردادي و شركتي كه داراي فرزند معلول با درجه معلوليت شديد و خيلي شديد هستند، مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر، قانون اصلاح مواد(1) و (7) قانون نحوه اجراي قانون مربوط به خدمت نيمه وقت بانوان مصوب 1364 كه در جلسه مجلس شوراي اسلامي تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده از سوي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
براساس اين قانون، سنوات خدمت نيمه وقت بانواني كه داراي فرزند معلول هستند به شرط پرداخت كسور بازنشستگي و حق بيمه مربوط به كارفرما و كارمند متقاضي به نسبت تمام حقوق ثابت و فوق العاده شغل و مزاياي مشمول و حقوق بيمه مازاد بر 3 سال از لحاظ حقوق بازنشستگي در حكم خدمت تمام وقت محسوب مي شود.
همچنين نيروهاي قراردادي و شركتي متقاضي استفاده از اين قانون به شرط پرداخت حق بيمه خود و سهم كارفرما مي توانند از اين قانون استفاده كنند.
براساس قانون خدمت نيمه وقت بانوان مصوب 1364، سنوات خدمت نيمه وقت بانوان به شرط پرداخت كسور بازنشستگي و حق بيمه به نسبت تمام حقوق گروه و پايه حقوق ثابت و فوق العاده شغل و يا عناوين مشابه تا سه سال از لحاظ حقوق بازنشستگي در حكم خدمت تمام وقت محسوب مي شود كه اين تبصره در قانون جديد، اصلاح شد و براساس آن محدوديت سه سال در مورد بانوان كارمندي كه فرزند معلول دارند لازم الرعايه نيست.
براساس قانون مربوط به خدمت نيمه وقت بانوان، نيمه وقت خدمتي است كه ساعات كار آن طبق مقررات اين قانون نصف ساعات كار مقرر هفتگي وزارتخانه و موسسات مربوط است.
نحوه و ترتيب انجام خدمت نيمه وقت براساس ساعات كار وزارتخانه و موسسه ذيربط و طبق نظر بالاترين مقام مسئول دستگاه تعيين خواهد شد و در هيچ مورد كمتر از نصف ساعات كار مقرر هفتگي وزارتخانه و موسسه و شركت مربوط نخواهد بود.
قانون خدمت نيمه وقت بانوان با هدف ايجاد تسهيلاتي براي مادران شاغل (به نحوي كه علاوه بر حضور در عرصه اجتماع و تامين معيشت خانواده، بتوانند نسبت به تعليم و تربيت و نگهداري از فرزندان خود اقدام كنند) در تاريخ 10 آذرماه 1362 و قانون نحوه اجراي اين قانون نيز در تاريخ 18 فروردين ماه 1364 به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.
براساس ماده 6 قانون نحوه اجرا، كارمندان پيماني و غيرثابت و رسمي آزمايشي دستگاه هاي اجرايي مشمول مقررات اين قانون نبودند و به موجب تبصره ماده 7 سنوات خدمت نيمه وقت بانوان به شرط پرداخت كسور بازنشستگي و حق بيمه به نسبت تمام حقوق گروه و پايه و يا حقوق ثابت و فوق العاده شغل و يا عناوين مشابه تا سه سال از لحاظ حقوق بازنشستگي در حكم خدمت تمام وقت محسوب مي شود كه در قانون جديد اين موانع جهت برخورداري هرچه بيشتر بانوان شاغل در اين قانون اصلاح شده است.

 



بزرگداشت آيت الله العظمي گلپايگاني در قم

هفدهمين سالگرد ارتحال آيت الله العظمي گلپايگاني شب سه شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در اين مراسم كه سه شنبه شب از سوي بيت مرحوم آيت الله العظمي گلپايگاني از مراجع بزرگ جهان تشيع در مسجد اعظم قم برگزار شده بود، مراجع عظام تقليد آيات عظام وحيد خراساني و صافي گلپايگاني و همچنين حضرات آيات علوي گرگاني، مقتدايي، حسيني بوشهري، اميني و كعبي، استاندار قم، جمعي از طلاب و فضلاي حوزه هاي علميه و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
يكي از اساتيد حوزه علميه قم در اين مراسم با اشاره به ويژگي هاي برجسته عالمان دين و نقش موثر آيت الله العظمي گلپايگاني در حفظ و حراست از مكتب اسلام در طول تاريخ تشيع در سخناني اظهار داشت: علماي بزرگي همچون آيت الله گلپايگاني در افزايش بينش الهي مردم و هدايت فطرت هاي پاك انسان ها نقشي مهم و حياتي ايفا كردند.
حجت الاسلام والمسلمين محمد فاضل خراساني نيز مرحوم آيت الله گلپايگاني را مرجعي مردمي و مخلص دانست و گفت: ايشان عشق و ارادتي بي نظير به خاندان عصمت و طهارت(ع) داشت و همواره در مسير حق و حقيقت گام برمي داشت.
وي خاطرنشان كرد: آيت الله گلپايگاني آگاه به مسائل روز و شرايط زمان بوده و در پيروزي انقلاب اسلامي نيز همواره يار و ياور امام راحل بود.
استاد حوزه علميه قم در پايان تصريح كرد: علما و چهره هاي برجسته حوزوي هم اكنون بهره هاي علمي خود را مديون تدريس ارزشمند مرحوم آيت الله گلپايگاني مي دانند و ايشان از استوانه هاي علمي و اخلاقي حوزه هاي علميه بود.
آيت الله محمدرضا گلپايگاني در سال 1316 هجري قمري در گلپايگان ديده به جهان گشود، وي در كنار پدر دروس علمي را گذراند و پس از خواندن دروس سطح در شهر گلپايگان، براي بهره بردن از كلاس آيت الله حائري به اراك رفت.
وي از محضر اساتيدي همچون حضرات آيات محمدباقر گلپايگاني، محمدرضا اصفهاني نجفي، علامه نائيني، علامه محمدحسين اصفهاني، بروجردي، محقق عراقي و سيدابوالحسن اصفهاني بهره گرفت.
آيت الله گلپايگاني شاگردان بنامي همچون حضرات آيات شهيد مرتضي مطهري، شهيد سيدمحمدعلي قاضي طباطبايي، شهيد دكتر بهشتي، شهيد دكتر محمد مفتح، مكارم شيرازي و لطف الله صافي گلپايگاني را براي جامعه علمي كشور و حوزه هاي علميه تربيت كرد.
اين مرجع تقليد پس از سال ها مجاهدت و تلاش در راه نشر معارف اهل بيت(ع) و تربيت عالمان ديني، سرانجام سال 1372 دعوت حق را لبيك گفت و به ديدار معبود شتافت.

 



سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور خبر داد
اعزام كاروان آزادي جامعه پزشكي به غزه

استقبال بي سابقه اعضاي جامعه پزشكي كشور براي ثبت نام در كاروان آزادي جامعه پزشكي غزه همچنان ادامه دارد.
سازمان بسيج جامعه پزشكي طي اطلاعيه اي آمادگي خود را براي همكاري با سازمان هاي امدادي و درماني دنيا به ويژه فدراسيون هاي بين المللي جمعيت صليب سرخ، هلال احمر، پزشكان بدون مرز براي اعزام اعضاي بسيج جامعه پزشكي به غزه اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بسيج، جامعه پزشكي كشور، تلاش دارد با سازماندهي «كاروان آزادي جامعه پزشكي» متشكل از پزشكان و پيراپزشكان، وظيفه خود را در قبال خدمت رساني درماني و دارويي به مردم غزه انجام مي دهد.

 



آيت الله مكارم شيرازي: مسلمانان به كمتر از شكستن محاصره غزه رضايت ندهند

آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به اثربخش بودن حركت كاروان هاي كمك رساني به غزه تاكيد كرد: در شرايط كنوني مسلمانان جهان نبايد به كمتر از پايان يافتن محاصره غزه رضايت دهند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله ناصر مكارم شيرازي پيش ازظهر ديروز در درس خارج فقه خود كه در مسجد اعظم قم برگزار شد، در سخناني با اشاره به اهميت حفظ آبروي برادران و خواهران ديني تصريح كرد: نبايد اين مسئله مهم به هيچ وجه مورد بي توجهي قرار گيرد.
وي با اشاره به اينكه دين مبين اسلام بر توجه به اين مهم تاكيد زيادي دارد، افزود: در اسلام احترام به آبروي مسلمانان نشانه احترام به خود اوست و برخي افراد آبروي خود را مهم تر از جانشان مي دانند.
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود به برگزاري مراسم ارتحال امام خميني اشاره كرد و افزود: اين مراسم امسال نيز همچون سال هاي گذشته با شكوه برگزار شد.
وي با اشاره به درج برخي مطالب درباره برگزاري اين مراسم در رسانه ها تصريح كرد: ما نبايد بنزين روي آتش بريزيم و به مسائل ديگر دامن بزنيم.
استاد حوزه علميه قم با انتقاد از توهين برخي از افراد در رسانه ها نسبت به يكديگر اظهار داشت: اينگونه سخنان به هيچ وجه در شأن فرد مسلمان نيست و بايد بدانيم كه رسانه هاي غربي نيز از اين مسائل به نفع خود سوءاستفاده مي كنند.
آيت الله مكارم شيرازي با اشاره به تلاش اروپا و آمريكا براي صدور قطعنامه عليه ايران گفت: در اين شرايط نبايد درباره مسائل جزئي اختلاف داشته باشيم.
وي با اشاره به وضعيت غزه و جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه گفت: از سوي ديگر نيز ما شاهد هستيم كه رژيم اشغالگر قدس مردم مسلمان بي گناه را مورد ظلم قرار مي دهند و هر روز نيز به نوعي به حمله تهديد مي كنند كه البته اين تهديدها يك بلوف است.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر حفظ وحدت اظهار داشت: بايد تمام علاقه مندان به نظام و رهبري در يك جبهه واحد قرار گيرند و نبايد بر سر مسائل واهي دعوا باشد.
وي به اعزام كاروان هاي مختلف امدادرساني و آزادسازي به غزه اشاره كرد و افزود: اگر امروز مسئله محاصره غزه حل نشود، آبروي مسلمانان مي رود و در حالي كه مردم از ملل مختلف براي آزادسازي غزه تلاش كرده و حتي جان خود را فدا مي كنند، نبايد اين نهضت در اين مرحله رها شود.
مكارم شيرازي هر كدام از حركت هاي ضد صهيونيستي را ميخي بر تابوت رژيم صهيونيستي توصيف كرد و گفت: در شرايط كنوني شاهد هستيم كه آمريكا و اروپا نيز دست به كار شده و براي اتمام اين قضايا به رژيم صهيونيستي پيشنهاداتي داده اند.
وي اين مسائل را نتيجه اثرگذاري حركت كاروان هاي آزادي عنوان كرد و بيان داشت: مسلمانان جهان به كمتر از شكستن محاصره غزه نبايد راضي شوند.

 



با حضور معاون اول رئيس جمهورپروژه هاي مهم راه و ترابري استان قم افتتاح شد

باند دوم محور قديم قم- تهران و محور پرديسان- ورجان ظهر ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهور در قم افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، باند دوم تعريض و چهارخطه ابتداي محور قديم قم- تهران ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهور و همچنين معاون پارلماني وزارت راه و ترابري در قم افتتاح شد.
اين پروژه با مشخصات تبديل راه اصلي به بزرگراه و به طول 10 كيلومتر و عرض 3/11 حد فاصل پليس راه جاده قديم قم- تهران تا شهرك صنعتي شكوهيه اجرا شده است.
اين پروژه بالغ بر 35هزار ميليون ريال هزينه دربر داشته و اجراي آن سبب تفكيك تردد رفت و برگشت، افزايش ايمني، سهولت تردد و ايجاد امنيت رواني براي رانندگان مي شود.
محور پرديسان- ورجان نيز به طول 15 كيلومتر و با عبور به صورت غيرهمسطح از راه آهن ساوه- محمديه با طول دهانه 6/23 متر احداث شده است.
اعتبار اين پروژه نيز 39 هزار ميليون ريال بوده و اجراي آن سبب كاهش مسافت شهر قم- كهك، تقسيم ترافيك مسير محور قديم قم- كاشان و كاهش مصرف انرژي و زمان سفر مي شود.
همچنين مرحله نخست مجتمع آبرساني كوثر قم پيش از ظهر ديروز با حضور معاون اول رئيس جمهوري افتتاح شد.
وي با حضور در روستاي ورجان از توابع استان قم فاز نخست مجتمع آبرساني كوثر را افتتاح كرد.

 



رحيم صفوي: تدابير رهبر معظم انقلاب در مديريت بحران هاي جهان اسلام بي نظير است

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل قوا تأكيد كرد كه مواضع حكيمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در بيست سال گذشته اهداف شوم آمريكا و رژيم صهيونيستي را درخصوص منطقه خاورميانه و جهان اسلام برملا كرده است.
سرلشكر سيديحيي رحيم صفوي به تشريح ديدگاه خود درباره نقش رهبر انقلاب در معادلات منطقه اي پرداخت و افزود: رهبري ملت هاي اسلامي، يعني تمام مسلمين جهان و پنجاه و هفت كشوري كه عضو سازمان كنفرانس اسلامي هستند، يعني جمعيت مسلمانان جهان كه به بيش از يك و نيم ميليارد نفر مي رسند كاري بسيار دشوار است كه با عنايت خداوند متعال و توجهات حضرت بقيه الله الاعظم(عج) در طول بيست سال گذشته مواضع حكيمانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب در قضاياي حمله آمريكا به عراق و افغانستان و يا مواضع و بيانيه هاي شجاعانه ايشان در دفاع از مردم فلسطين و غزه و دفاع جانانه ايشان از بلاد اسلامي و ملت هاي مسلمان لبنان و عراق و فلسطين به ظهور رسيد و اقتدار رهبري و فرماندهي امت اسلامي را در صحنه بين المللي و در مقابل جبهه ظالمين جهان به رهبري آمريكا و صهيونيست ها نشان داد.
وي با اشاره به فجايع به وجود آمده در غزه و جنگ 22 روزه افزود: تنها رهبري كه در جهان اسلام موضع گيري قاطع داشتند، رهبر معظم انقلاب بودند كه دو مرتبه هم بيانيه دادند و موضع گيري كردند و به دفاع از مسلمين اهل سنت پرداختند. مي گويند كه انقلاب اسلامي طرف دار شيعيان جهان است، در صورتي كه در فلسطين تعداد شيعيان بسيار كم است، البته محب اهل بيت زياد داريم. براي مثال در غزه «مسجد المهدي» وجود دارد و خيلي از آن ها محب اهل بيت هستند، ولي شيعه به معناي شيعه دوازده امامي، بسيار كم وجود دارد و رهبري انقلاب اسلامي، به دفاع از مسلمين در منطقه غزه و به دفاع از سرزمين اسلامي فلسطين پرداختند و اين بزرگترين پشتوانه مردم منطقه غزه بود كه در شكست رژيم صهيونيستي مأثر بود. شايد تنها اميد آن ها در اين مقاومت جانانه به رهبري و ملت و دولت اسلامي ايران بود. صفوي تأكيد كرد: در جنگ سي و سه روزه رژيم صهيونيستي و حمله نظامي كه صهيونيست ها به لبنان كردند، حداقل مي خواستند تا رودخانه ليطاني پيشروي زميني كنند؛ يعني حداقل در طرح هاي نظامي شان قصد پيشروي به سمت بيروت تا رودخانه ليطاني را داشتند. در اين جنگ سي و سه روزه، مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي را مرور كنيد، مواضع ملت ما را در حمايت از مردم لبنان و حزب الله لبنان را در مقابل مواضع دولت لبنان ببينيد. دولت سينيوره با آمريكايي ها و صهيونيست ها، كاملاً هماهنگ بود، در حالي كه روي سرلبناني ها بمب مي ريختند، خانه هاي مردم و پل هاي جاده هاي مواصلاتي را تخريب مي كردند.

 



اخبار ادبي و هنري

صدور بازي رايانه اي مدافعان كربلا
به كشورهاي همسايه
مديرعامل موسسه فرهنگي هنري شهيد آويني از صدور بازي رايانه اي مدافعان كربلا به كشورهاي همسايه خبر داد.
محمد قهرماني گفت: اين بازي يكي از بازي هاي رايانه اي است كه سال گذشته از سوي موسسه شهيد آويني توليد و در جشنواره رسانه هاي ديجيتال به نمايش درآمده و به عنوان يكي از بازي هاي برتر اين جشنواره معرفي شد.
وي افزود: اين بازي رايانه اي در اين جشنواره با استقبال ديگر كشورها روبرو و از همان زمان رايزني هايي براي صادرات آن انجام شد.
مديرعامل موسسه شهيد آويني خاطرنشان كرد: هم اكنون درصدد تكثير و پخش اين بازي رايانه اي در سطح كشور هستيم و اميدواريم اين مهم در يك ماه آينده محقق شود.
قهرماني ادامه داد: اين بازي چندي پيش در نمايشگاه بازي هاي رايانه اي دبي نيز به نمايش درآمد كه با استقبال كشورهاي حاشيه خليج فارس روبرو شد و از همان موقع بحث صادرات آن به كشورهاي همسايه مطرح شد.
مديرعامل موسسه شهيد آويني تصريح كرد: بازي رايانه اي مدافعان كربلا تقابل نيروهاي مسلمان را با نيروهاي اشغالگر كربلا به عرصه ظهور مي رساند.
به گزارش ايرنا، قهرماني اظهار اميدواري كرد اين بازي رايانه اي تاثير بسزايي در ترويج فرهنگ عاشورايي داشته باشد.
كتاب «دا» به كره مي رود
دبير اول فرهنگي سفارت كره جنوبي در جمهوري اسلامي ايران، گفت: كتاب «دا» از جمله آثاري است كه مي تواند محبوبيت زيادي را در سطح جهان داشته باشد و درصدديم اين كتاب را به مردم كره معرفي كنيم.
«كيم گوئن هو» گفت: كتاب هاي ايراني از محبوبيت زيادي ميان مردم كره جنوبي برخوردارند و آثار زيادي درباره ايران، تاريخ، فرهنگ و تمدن ايران در كشور كره منتشر شده اند.
وي كه با خبرگزاري ايلنا گفت وگو مي كرد با بيان اين كه «كتاب مهمترين رسانه براي درك متقابل فرهنگ ميان ملت ها و كشورهاست»، افزود: تعامل فرهنگي ميان كشورها اهميت زيادي دارد و كتاب نقشي اساسي و كليدي را در اين بين ايفا مي كند.
«كيم گوئن هو» ادامه داد: كتاب هايي مثل كتاب «دا» مي توانند از محبوبيت زيادي در بين مردم كشورهاي ديگر برخوردار باشند كه ترجمه و معرفي اين كتاب در كره از جمله برنامه هاي فرهنگي ما به شمار مي آيد.
نشست بررسي تاثير امام خميني(ره)
در خلق آثار هنري
نشست بررسي تاثير امام خميني(ره) در خلق آثار هنري برگزار مي شود.
اين نشست از ساعت 15 روز يكشنبه 23 خردادماه در حوزه هنري آغاز مي شود و جواد محقق، رضا برجي و حجت الاسلام فخرزاده در آن سخنراني مي كنند.
«ملك سليمان»
در جشنواره بين المللي شانگهاي
فيلم سينمايي «ملك سليمان» ساخته شهريار بحراني در سيزدهمين جشنواره بين المللي شانگهاي حضور دارد.
به گزارش مهر، سيزدهمين جشنواره بين المللي شانگهاي از 12 تا 20 ژوئن (22 تا 30خردادماه) در چين برگزار مي شود و فيلم «ملك سليمان» در بخش چشم انداز سينماي بين المللي در دو نوبت به نمايش در مي آيد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14