(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30  خرداد 1389- شماره 19674

حديث دشت عشق
كفاشيان: نمي توانيم فدراسيون فوتبال را تعطيل كنيم
اخبارجام جهاني 2010
افشارزاده : ديگر سه ميليارد و صد ميليارد فرقي نمي كند !
غيبت سوريان و علي اكبري در مسابقات جايزه بزرگ باكو
تيم الغمدي داور ديدار سوئيس و شيلي شد
دعوت از بازنده ها به اردوي تيم ملي كاراته
اخبار كوتاه از فوتبال
باز هم شاگردان كاپلو متوقف شدند
تساوي آمريكا و تصميم مشكوك داور
اشنايدر مقاومت سامورايي ها را در هم شكست



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «ناصر نوعپرور»
خدايا! تنها سرمايه ام، جانم را تقديم تو مي كنم

شهيد «ناصر نوعپرور» در پايان خرداد 1342 از مادري مهربان و عاشق اهل بيت و پدري پرتلاش و زحمتكش در ورامين شهر شهيدان 15 خرداد 42 به دنيا آمد. از سال 56 وارد ميدان مبارزه با رژيم شاه شد و در جلسات محرمانه و ضدرژيم حضور پيدا كرد و در پخش اعلاميه هاي حضرت امام نقش بسزايي داشت. در نيمه دوم سال 57 چندين بار مورد تعقيب قرار گرفت ولي با جسارتي كه داشت دستگير نشد. بعد از پيروزي انقلاب وارد كميته و بعداً وارد سپاه شد. هرجا جلسات سياسي و روضه خواني اهل بيت بود حضور داشت و در هيئت، مياندار سينه زني بود. او اهل تقوا و راستگويي بود و به نماز اول وقت عشق وافري داشت. در قسمتي از وصيت نامه اش مي نويسد خداوندا! تو مي داني كه در قلبم چه مي گذرد، تو مي داني كه باور نمي كنم شهيد شوم ليكن در صف راهيانت در جستجوي شهادتم كه اين صف امشب براي مبارزه با دشمنانت و درنهايت زيارت تو آماده اند. او آيه 19 توبه را تفسير كرده مي گويد من چيزي ندارم كه آن را ببخشم من تنها سرمايه ام جانم است كه در يد توست و اين جان را تقديم تو مي كنم و بگذار عاشقانه شهيد شوم و عاشقانه پا در ركاب خميني، فرزند حسين(ع) بگذارم.

 



خلاف نكرديم كه به جام جهاني نرفتيم
كفاشيان: نمي توانيم فدراسيون فوتبال را تعطيل كنيم

رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان در بازگشت از آفريقاي جنوبي مدعي شد كه در مدت حضورش در اين كشور به هيچ عنوان افشين قطبي را نديده است.
علي كفاشيان روز گذشته در گفت و گويي بلند با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: در كنگره اي كه هر چهارسال يك بار همزمان با برگزاري مسابقات جام جهاني برگزار مي شود شركت كردم. در اين كنگره از هر كشوري بايد رئيس فدراسيون، دبيركل و شخصي با نظر رئيس فدراسيون حاضر مي شد كه بنده به همراه مهدي محمدنبي و عباس ترابيان در جلسات شركت كرديم وي افزود: در مدت زمان حضورم در آفريقا قطبي را نديدم
با اين حال قرار است قطبي بازيهاي مختلفي را از نزديك ببيند و بنده هم موافق سفر او بودم چرا كه معتقدم خوب است كه سرمربي تيم ملي يك كشور در فضاي آنجا حضور پيدا كرده و بازي هاي مختلف به خصوص بازي حريفان تيم ايران در جام ملت هاي آسيا را ببيند.
رئيس فدراسيون فوتبال در ادامه با اشاره به غيبت تيم ملي فوتبال كشورمان در جام جهاني گفت:
قطعا اگر تيم ايران هم در جام جهاني حاضر بود، مانند دو تيم ژاپن و كره جنوبي، مي توانست مقابل حريفان پرقدرت عملكرد خوبي داشته باشد. سابقه تيم ايران نشان مي دهد كه با تيم هاي قوي تر بهتر بازي كرده است. ما در دوره قبلي هم مقابل تيم مكزيك عملكرد خوبي داشتيم.
كفاشيان در پاسخ به اين پرسش كه آيا رفتن شما و افشين قطبي سرمربي تيم ملي به آفريقاي جنوبي در شرايطي كه تيم ايران نتوانست به جام جهاني راه پيدا كند، نمي توانست كمي تامل برانگيز باشد. گفت: به هر حال تيم ايران تلاش خود را انجام داد ونتوانست به رغم شايستگي هايش به اين رقابت ها راه پيدا كند. ما خلافي كه نكرديم. تيم ملي روسيه هم از تيم هاي قدرتمند اروپاست كه نتوانست به جام جهاني صعود كند. متاسفانه اين فرهنگ در كشور ما وجود دارد و در جاهاي ديگر نيست. نبايد بحث تهمت زدن و متهم كردن افراد مطرح شود. تيم ايران شرايط لازم را داشت اما به جام جهاني نرفت. ما كه نمي توانيم فدراسيون را تعطيل كنيم. ما بايد كار را ادامه دهيم و اگر در اين كنگره حضور پيدا نمي كرديم، مي گفتند كه فدراسيون ايران مسائل فوتبال و قوانين را جدي نمي گيرد. من به وظيفه ام عمل كردم كه به آفريقاي جنوبي رفتم. حضور قطبي را هم در اين رقابت ها لازم مي دانم.
رئيس فدراسيون فوتبال در پايان و درباره شكايت علي دايي از فدراسيون خاطرنشان كرد: درست است كميته انضباطي زيرمجموعه فدراسيون محسوب مي شود اما در قبال صدور راي هاي انضباطي مستقل عمل مي كند. من با مجتبي شريفي رئيس اين كميته صحبتي نداشتم و نمي دانم چه زماني مي خواهد راي را اعلام كند، هر چند هر حكمي صادر شود، ممكن است به شوراي استيناف برود. به هر حال حق اعتراض براي فدراسيون فوتبال و دايي درباره راي صادره وجود دارد.

 



اخبارجام جهاني 2010

خداحافظي بوفون از جام جهاني
پزشكان ايتاليايي بعد از بررسي وضعيت بوفون اعلام كردند سنگربان ايتاليا از ناحيه ديسك كمر دچار آسيب ديدگي جدي شده و بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. به گفته پزشكان بوفون بعد از عمل جراحي حداقل 4 ماه از ميادين به دور خواهد بود.
جشن و پايكوبي الجزايري ها
پس از تساوي الجزاير برابر انگليس، مردم اين كشور به جشن و پايكوبي پرداختند. بنابراعلام شبكه تلويزيوني الجزيره اسپورت، به دنبال كسب نتيجه مساوي تيم هاي ملي الجزاير و انگليس، شهروندان الجزايري مقيم لندن و پاريس با ريختن به خيابان ها به جشن و شادي پرداختند.
احتمال خانه نشيني داور بازي آمريكا
منابع خبري اعلام كردند كومان كولي بالي، داور ديدار تيم هاي آمريكا و اسلوني به احتمال فراوان ديگر شانسي براي قضاوت در جام جهاني 2010 را نخواهد داشت و خانه نشين خواهد شد. كولي بالي كه قضاوت ديدار تيم هاي آمريكا و اسلوني را بر عهده داشت در تصميمي جنجالي گل سوم آمريكا را نپذيرفت.
كاپلو: نمي دانم چه بر سر انگليس آمده است
فابيو كاپلو بعد از تساوي نااميد كننده انگليس مقابل الجزاير در نشست خبري بعد از بازي گفت: اصلا خوب بازي نكرديم. در پاس دادن و كنترل توپ اشتباه هاي زيادي داشتيم و تا توانستيم توپ لو داديم. اين تيمي نبود كه من در تمرين يا در دور انتخابي آماده كرده بودم. سرمربي انگليس در پاسخ به اين سؤال خبرنگاران كه چه بر سر تيم انگليس آمده است گفت: اين براي خود من هم سؤال است. ما در دور انتخابي راحت بازي كرديم. اما اينجا با فشار و استرس بازي مي كنيم و اين يكي از اصلي ترين تفاوت هاي تيم دور انتخابي و تيم حاضر در آفريقاي جنوبي است.
دروازه بان صربستان: دست پودولسكي را خواندم
ولاديمير استويكوويچ كه با مهار ضربه پنالتي لوكاس پودولسكي نقش مهمي در پيروزي يك بر صفر صربستان برابر آلمان داشت، گفت: بسيار بسيار خوشحالم. ما به اين پيروزي نياز داشتيم. خبر نداشتم كه پودولسكي به كدام طرف خواهد زد. تنها شيرجه رفتم. بسيار خوشحالم كه ضربه او را مهار كردم.
ناپديد شدن 4 بازيكن كره شمالي
مسئولان تيم فوتبال كره شمالي ناپديد شدن 4 بازيكن اين تيم را تاييد كردند و به دنبال يافتن آنها هستند. اين در حالي بود كه فيفا اين موضوع را شايعه خواند و يكي از سخنگويان اين سازمان اعلام كرد اطلاعاتي در مورد ناپديد شدن بازيكنان ندارد و گفت كه مسئول رسانه اي كره شمالي تماسي با ما در اين زمينه نداشته است.
خوشحالي انگليسي ها از شكست آلمان
صدها تماشاگر انگليسي كه براي تماشاي مسابقات جام جهاني در آفريقاي جنوبي به سر مي برند روز شنبه در شهر كيپ تاون از شكست آلمان مقابل صربستان خوشحال شده و به جشن و پايكوبي پرداختند.
سرما تمرين اسپانيا را قطع كرد
تمرين تيم ملي اسپانيا روز جمعه در سرماي آزاردهنده ژوهانسبورگ برگزار شد اما كادر فني و سرپرست تيم تنها پس از 10 دقيقه مجبور به قطع تمرين شدند. اين در حالي است كه بازيكناني چون فابرگاس، پيكه و كاسياس به دليل سرماخوردگي از همان ابتدا نيز در تمرين حاضر نشدند.
كلوزه: حق من اخراج نبود
ميروسلاو كلوزه پس از باخت يك بر صفر برابر صربستان اظهار داشت: فكر مي كنم اگر اخراج نمي شدم، مي توانستم به تيم كمك كنم اما داور مرا از زمين اخراج كرد در حالي كه حق من چنين نبود. من در لحظه اي كه برخورد با بازيكن تيم صربستان پيش آمد، تلاش كردم توپ را دفع كنم. تكل از پشت نزدم و كارم خشن نبود، اما داور كه مي توانست تذكر بدهد، مرا با كارت قرمز مواجه كرد.
پوشش تلويزيوني 9 شبكه ژاپني
مصاف ژاپن و هلند از گروه پنجم كه روز گذشته برگزار شد، بينندگان تلويزيوني زيادي داشت. علاوه بر چندين شبكه بين المللي همچون ARD آلمان و اسكاي اسپورت، 9 شبكه خصوصي و دولتي كشور ژاپن به صورت زنده از محل انجام بازي اقدام به گزارش بازي كردند.
حس حسادت در ميان بازيكنان فرانسه
يك روزنامه چاپ فرانسه از اوج گيري حس حسادت در ميان بازيكنان تيم ملي اين كشور خبر داد. روزنامه لوپاريزين در تحليلي كه پس از بازي با تيم فوتبال مكزيك، چاپ كرد، نوشت: حس حسادت روز به روز در بين بازيكنان فزوني مي يابد و مشكلي بر مشكلات عديده تيم افزوده شده است.
زخمي كه يادگاري مي شود
مدافع كاتالونيايي تيم ملي فوتبال اسپانيا بار ديگر در چند روز گذشته به خاطر گل خورده برابر سوئيس از مردم عذرخواهي كرد. پيكه مدافع جوان اما كارآمد تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: زخم صورتم هنوز خوب نشده و از پزشك تيم خواستم آن را زياد جدي نگيرد تا يادگاري باشد از اشتباهي كه كرده ام.

 



باز هم كميته ملي المپيك، باز هم بي پولي
افشارزاده : ديگر سه ميليارد و صد ميليارد فرقي نمي كند !

«100 ميليارد و 200 ميليارد و 300 ميليارد تومان فرقي ندارد. اگر حالا پول ندهد ديگر يك ريال هم به كار نمي آيد، دير است، دير».
اين بخشي از صحبت هاي دبيركل كميته ملي المپيك ايران است.بهرام افشارزاده اظهار كرد: هنوز پول نداده اند. همه نگرانيم اما كاري نمي توانيم بكنيم، ما هر روز اين موضوع را پيگيري مي كنيم، به معاونت برنامه و بودجه مي رويم اما كاري بيش از اين از دستمان برنمي آيد.
وي در پاسخ به اين سؤال كه مقصر اصلي در چرخه باطل ندادن بودجه به كميته كيست گفت: يك جمعي بايد اين موضوع را جمع وجور مي كرد كه نكرد. نمي توانم بگويم چه كسي مقصر است، ايراد از يكي، دو نفر كه نيست.
دبيركل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين سؤال كه شايعاتي مطرح است مبني بر كارشكني سازمان شما چقدر سازمان را مقصر مي دانيد به ايسنا تأكيد كرد: نمي توانم قبول كنم كه سازمان دارد كارشكني مي كند.
وي اظهار كرد: مجلس بايد وارد شود. بيش از اين نمي توان صبر كرد. حيف است، يك ماه ديرتر هرچقدر هم پول بدهند ديگر فايده اي ندارد. اگر به موقع بودجه را نگيريم يك ميليارد و 100 ميليارد و 200 ميليارد فرقي براي ما نخواهد داشت. واقعاً ما خودمان هم مانده ايم و نمي دانم چكار كنيم و به چه كسي مشكلمان را بگوييم.

 



برگزاري مسابقه انتخابي در سه وزن
غيبت سوريان و علي اكبري در مسابقات جايزه بزرگ باكو

تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران براي حضور در مسابقات جايزه بزرگ فيلا مشخص شد.
مرحله نهايي مسابقات جايزه بزرگ فيلا از 25 تير در باكو برگزار مي شود كه تيم كشتي فرنگي ايران بدون حميد سوريان و اميرعلي اكبري به اين رقابت ها مي رود.
سوريان و علي اكبري در مسابقات گرجستان در يك وزن بالاتر قهرمان شدند و مربيان تيم ملي ترجيح دادند اين دو ديگر وزن كم نكنند، اما در سه وزن 66، 74 و 84كيلوگرم مسابقات باكو حكم انتخابي تيم ملي را دارد و كشتي گيراني كه بهترين نتيجه را بگيرند شانس ملي پوش شدنشان زياد خواهد شد. تركيب تيم ملي كشتي فرنگي ايران در مسابقات جايزه بزرگ باكو به ترتيب زير است:
55 كيلوگرم: بدو ن كشتي گير
60 كيلوگرم: اميد نوروزي
66كيلوگرم: سعيد عبدولي و افشين بيابانگرد
74كيلوگرم: مهدي محمدي و حميد ريحاني
84 كيلوگرم: طالب نعمت پور، داود عابدين زاده و داود اخباري
96كيلوگرم: بابك قرباني
120كيلوگرم: محمد قرباني

 



پاداش عملكرد درخشان كامراني فر
تيم الغمدي داور ديدار سوئيس و شيلي شد

فيفا پاداش قضاوت تحسين برانگيز حسن كامراني فر را داد تا تيم داوري الغمدي، كامراني فر و مرزوقي قضاوت ديدار حساس شيلي و سوئيس را برعهده داشته باشد.
پس از آن كه كامراني فر با شاهكارش در ديدار فرانسه و مكزيك تحسين كارشناسان داوري دنيا را برانگيخت، تيم داوري الغمدي متشكل از كامراني فر و مرزوقي براي قضاوت ديدار شيلي و سوئيس كه يكي از حساس ترين ديدارهاي هشتم رقابت هاي جام جهاني است انتخاب شد.

 



دعوت از بازنده ها به اردوي تيم ملي كاراته

رئيس فدراسيون كاراته گفت: دعوت از بازنده هاي انتخابي تيم ملي به اردو با توجه به نياز اوزان مختلف تيم بود.
سيدعباس احمد پناهي اظهار كرد: براي اولين بار مسابقات انتخابي تيم ملي به صورت دوره اي با حضور كادر فدراسيون، كميته فني، مربيان و بهترين داوران آسيايي و جهاني برگزار شد و در نهايت هم بهترين ها دعوت شدند. برخي از ملي پوشان در اين رقابت ها شكست خوردند و به اردو دعوت شدند كه با نظر كادر فني و با توجه به نياز تيم ملي بوده است. درست است كه آنها دعوت شده اند اما يك اولويت بندي داريم و مي دانيم كه بهترين ها چه كساني هستند.
وي افزود: در اوزان سنگين قطعا باز هم ريزش خواهيم داشت اما گفته ايم كه كاراته كاها فعلا در اردو باشند تا آماده شوند. اردوهاي تيم ملي در آزادي ادامه دارد و دور بعدي اردوها در كلاردشت و در بخش بدنسازي خواهد بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احمدزاده سرمربي جديد پيكان
با موافقت مديرعامل باشگاه پيكان، محمد احمدزاده به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال اين باشگاه انتخاب شد.پس از نشست صبح ديروز محمود شيعي با محمد احمدزاده كه در محل باشگاه پيكان برگزار شد، طرفين براي آغاز همكاري به توافق نهايي رسيدند .
توافق 3 استقلالي ديگر
مجتبي جباري، حنيف عمران زاده و دسوزا ديروز (شنبه) با حضور در باشگاه استقلال مذاكرات نهايي براي عقد و تمديد قراردادشان را با مسئولان اين باشگاه انجام دادند.در اين بين جباري و عمران زاده براي تمديد قرارداد و دسوزا براي عقد قرارداد با كادرفني و سرپرست باشگاه استقلال به توافق رسيدند و بزودي قراردادهايشان را در هيئت فوتبال استان تهران به ثبت خواهند رساند.
مربي سال فوتبال بلژيك در استيل آذين
«هوگو بروس» يكي از گزينه هاي اصلي براي هدايت تيم فوتبال استيل آذين در دهمين دوره رقابت هاي فوتبال ليگ برتر طي روزهاي آينده براي انجام مذاكرات نهايي با مسئولان اين باشگاه به ايران سفر مي كند.اين مربي پيشينه هدايت تيم هاي مولنبك، بروخه، موسكرون، اندرلشت و گنك بلژيك، پانسر ايكوس يونان و ترابوزان اسپور تركيه را در كارنامه مربيگري اش دارد.
عماد رضا به مصر رفت
مهاجم عرافي تيم سپاهان كه پس از سال ها حضور در فوتبال ايران شايعاتي مبني بر حضورش در تيم استقلال مطرح شده بود با عقد قراردادي سه ساله به تيم الزمالك مصر پيوست. اين مهاجم عرافي ديروز قراردادش را با اين باشگاه به امضا رسانده است. مبلغ قرارداد اين بازيكن ششصد هزار دلار است.
تقابل تيم فوتبال جوانان با ژاپن
تيم جوانان ايران كه در كمپ تيم هاي ملي اردوي خود را برگزار مي كند، امروز در ورزشگاه اكباتان به مصاف ژاپن مي رود. شاگردان علي دوستي قرار است سوم تير نيز يك بازي ديگر با ژاپن برگزار كند.
اخراج محترمانه فيروز كريمي
مدير روابط عمومي باشگاه داماش گيلان گفت: با نظر مديرعامل باشگاه فيروز كريمي طي يكي دو روز آينده در تمرينات گروهي داماش شركت نخواهد كرد. قرار است اين مربي فعلا در تمرينات شركت نكند تا وضعيت وي توسط مديرعامل باشگاه مورد بررسي قرار گيرد.تيم فوتبال داماش گيلان با شكست در هفته بيست و چهارم رقابت هاي فوتبال ليگ دسته اول باشگاه هاي كشور برابر تيم شيرين فراز كرمانشاه، از صدر جدول فاصله گرفت تا شانس صعود مستقيمش به ليگ برتر كاهش يابد.

 



باز هم شاگردان كاپلو متوقف شدند

تيم ملي فوتبال انگليس دومين ديدار خود در نوزدهمين دوره رقابت هاي جام جهاني را با تساوي پشت سر گذاشت.
در ادامه هشتمين روز از نوزدهمين دوره رقابت هاي فوتبال جام جهاني از ساعت 23 روز جمعه تيم هاي ملي فوتبال انگليس و الجزاير از گروه C اين رقابت ها به مصاف هم رفتند. در اين ديدار كه به قضاوت «روشن ايرماتوف» از ازبكستان و در ورزشگاه «گرين پوينت» شهر كيپ تاون آفريقاي جنوبي برگزار شد، تيم ملي فوتبال انگليس نتوانست از سد الجزاير بگذرد و بازي با تساوي بدون گل پايان يافت تا انگليس در شب تولد كاپلو با استرس بيشتري به دور سوم مرحله گروهي فكر كند.

 



تساوي آمريكا و تصميم مشكوك داور

آمريكا بار ديگر از يك شكست در جام جهاني گريخت.
عصر جمعه در نخستين ديدار گروه سوم رقابت هاي جام جهاني 2010، تيم هاي ملي فوتبال اسلوني و آمريكا در ورزشگاه اليس پارك شهر ژوهانسبورگ به ديدار هم رفتند. اسلوني كه در ديدار نخست خود برابر الجزاير به پيروزي رسيده بود در مسابقه برابر آمريكا هم تا آستانه رسيدن به دومين بردش در جام جهاني پيش رفت، اما نتوانست از برتري 2 بر صفر خود برابر آمريكا دفاع كند و در نهايت به تساوي 2بر2 و تقسيم امتيازهاي بازي بسنده كرد.
همچنين كومان كوليبالي داور اهل مالي در يكي از تصميم هاي مشكوك خود در اين مسابقه گل سوم بازيكنان آمريكا را مردود اعلام كرد.

 



اشنايدر مقاومت سامورايي ها را در هم شكست

هلند در مصاف برندگان روز نخست رقابت هاي گروه پنجم جام جهاني 2010 پيروز از ميدان خارج شد.
تيم هاي ژاپن و هلند در نهمين روز از رقابت هاي جام جهاني 2010 برگزار كننده نخستين ديدار دور دوم بازي هاي گروه E بودند. در اين مسابقه كه عصر ديروز در ورزشگاه موزس مابهيدا شهر دوربان و به قضاوت هكتور بالداسي برگزار شد، نارنجي ها با تك گل دقيقه 53 وزلي اشنايدر به پيروزي رسيدند و پس از آرژانتين، دومين تيم رقابت هاي جام نوزدهم لقب گرفتند كه توانسته است هر دو ديدار نخست خود را با پيروزي پشت سر بگذارد.
اشنايدر در دقيقه 53 با فرصت طلبي خاص خود توانست ريباند مدافعان ژاپن را با شوتي ديدني به تك گل سه امتيازي مسابقه تبديل كند. هلند در روز نخست رقابت هاي اين گروه هم توانسته بود با دو گل دانمارك را شكست دهد. در جدول رقابت هاي گروه E هلند با 6 امتياز صدرنشين است و تا حدود زيادي به حضور در جمع 16 تيم پاياني رقابت ها اميدوار شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14