(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه اول تير  1389- شماره 19676

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمادگي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) براي مهار لكه نفتي خليج مكزيك
ورود دو بازرس متخلف آژانس انرژي اتمي به ايران ممنوع شد
رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: لعنت خدا بر كساني كه با اسم امام در مقابل امام مي ايستند
فرمانده نيروي زميني ارتش: ارتش ايران مجهز به پيشرفته ترين سلاح هاي نوين نظامي دنيا است
آيت الله كعبي: برخورد با بدحجابي وظيفه قانوني و شرعي دولت است
ركن آبادي: كليه اعضاي كابينه لبنان مخالف رأي مثبت قطعنامه 1929 بودند
شهاب الدين صدر: لايحه برنامه پنجم نبايد در مجلس بازنويسي شود
رئيس انجمن امور بين الملل هلند: ايران به راحتي تحريم هاي اعمال شده را پشت سر مي گذارد
طراحي و توليد موتور 4سيلندر و ژنراتور گازي در تبريز
برگزاري همايش بزرگداشت آيت الله آقانورالدين عراقي در اراك
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان: شهداي ايرباس جهاني شده اند
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: سالانه يكصد ميليون نفر به زيارت امامزاده هاي كشور مي روند
مسئول ايمني سايت نطنز: مركز غني سازي اورانيوم نطنز از ايمن ترين تأسيسات هسته اي است
نماينده مردم پارسيان، بندر لنگه و بستك در مجلس: اختلافات مجلس و دولت قابل حل است
اعتراض خانه مطبوعات به آيين نامه انحصار چاپ آگهي در روزنامه ايران
امام جمعه كاشان: موجي كه عليه بدحجابي به راه افتاده نبايد آرام شود
اجراي 6400 طرح مدرسه سازي در كشور
اخبار ادبي و هنري



سردار قاسمي اعلام كرد
آمادگي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا(ص) براي مهار لكه نفتي خليج مكزيك

در پي ناكامي شركت هاي آمريكايي و انگليسي، فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء (ص) سپاه از آمادگي متخصصان اين قرارگاه براي مهار لكه نفتي خليج مكزيك خبر داد.
به گزارش روابط عمومي سپاه، سرتيپ پاسدار «رستم قاسمي» فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) در اين باره گفت: اين مايه ننگ و شرمندگي است كه آمريكا و انگليس و كساني كه خود را مهد تكنولوژي و ابرقدرت حوزه صنعت و اقتصاد جهاني مي دانند با گذشت دو ماه از تخريب سكوي توليد نفت در منطقه خليج مكزيك قادر به مهار فوران نفت نباشند.
وي خاطرنشان كرد: دستور اوباما به ارتش آمريكا براي دخالت و ورود به صحنه اين حادثه كه ديگر به بحران منطقه اي و بلكه فرامنطقه اي تبديل شده است نشان دهنده چالش فناوري غرب و به بن بست رسيدن متخصصين مغرور كمپاني هاي بزرگ نفتي انگليسي و آمريكايي است.
قاسمي با اشاره به نگراني هاي جهاني از بروز يك فاجعه زيست محيطي در خليج مكزيك و تاثير آن بر زندگي عادي ساكنان ساحل مناطق كارائيب تصريح كرد: ابراز اميدواري دولت مردان آمريكايي و تلاش نافرجام آنان در مهار اين لكه، به رغم بسيج تمامي امكانات و ظرفيت ها و حتي دخالت ارتش، مقامات و مردمان كشورهاي حوزه درياي كارائيب را سخت نگران كرده است و تصور اين كه اين لكه نفتي با ورود به جريان قدرتمند دريا به سواحل باهاماي جامائيكا و كشورهاي ديگر، فاجعه زيست محيطي و انساني را در تاريخ رقم خواهد زد، براي آنها كابوسي وحشتناك است.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبياء(ص) با تاكيد بر احساس مسئوليت دولت و ملت ايران در برابر اين امر انساني و برشماري توانمندي هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي بويژه متخصصين نفتي قرارگاه خاتم الانبيا(ص) اظهار داشت: در صورتي كه آمريكايي ها و انگليسي ها و نيز شركت هاي غربي خود را در مهار لكه نفتي ناتوان مي دانند از ايران درخواست كنند، مي توانيم با بررسي هاي لازم، متخصصين قرارگاه خاتم الانبيا(ص) سپاه را جهت كمك به خ جلوگيري از ادامه اين فاجعه بزرگ و پايان بخشيدن به بحران زيست محيطي و مهار لكه نفتي به منطقه اعزام كنيم.
قاسمي خاطرنشان كرد: تجربه حضور ايراني ها در مهار فوران هاي نفتي در برخي كشورهاي همسايه در خليج فارس مانند كويت از قابليت ها ومهارت هاي آنان خبر مي دهد، در عين حال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي كمك به مهار لكه نفتي آماده است.
وي در پايان با اشاره به قطعنامه اخير شوراي امنيت و اعمال تحريم هايي عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و قرارگاه خاتم الانبيا(ص) تاكيد كرد: دست يابي سپاه به اين قابليت ها و توانمندي ها محصول تحريم هايي است كه در طول سه دهه گذشته عليه نظام و ملت ايران اعمال شده است و اساسا ما همواره زندگي در شرايط تحريم را تجربه كرده ايم و اينك كه جامعه جهاني با يك فاجعه زيست محيطي و تهديد عليه مردمان يكي از مناطق حساس دنيا مواجه شده است سپاه پاسداران به رغم تحريم هاي جديد آماده است به رسالت انساني خود در اين زمينه عمل و توان انحصاري و بومي خود را به خليج مكزيك اعزام كند.

 



صالحي اعلام كرد
ورود دو بازرس متخلف آژانس انرژي اتمي به ايران ممنوع شد

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تاكيد كرد كه دو بازرس آژانس بين المللي انرژي اتمي به علت ارايه گزارش خلاف واقع حق ورود به ايران را ندارند.
دكتر علي اكبر صالحي در خصوص مصوبه مجلس مبني بر اين كه درخواست هاي بازرسي فراتر از مقررات NPT رد خواهد شد، با بيان اين كه ما هيچ وقت اجازه بازرسي فراتر از NPT را نمي داديم، گفت: فقط در يك برهه اي كه پروتكل الحاقي را به صورت داوطلبانه اجرا كرديم، بازرسي هاي فراتر از بازرسي هاي پادماني داشتيم اما بعد از اين كه آن فعاليت متوقف شد بازرسي هاي ما ديگر در چارچوب تعهدات پادماني است.
وي با يادآوري اين كه ما به تعهدات بين المللي خود پايبنديم، افزود: ما چيزي را فراتر نخواهيم رفت و از حقوقمان هم كم نخواهيم گذاشت يعني نه فراتر از حقوقمان چيزي طلب مي كنيم و نه آمادگي داريم كه از حقوقمان بگذريم لذا بازرسي ها دقيقا در چارچوب پادمان انجام مي گيرد.
رئيس سازمان انرژي اتمي كه با راديو گفت وگو سخن مي گفت، اظهار داشت: اگر بازرسي خلاف واقع گزارشي بدهد كه اين اتفاق در همين آخرين جلسه شوراي حكام در وين اتفاق افتاد و در آنجا ما به آژانس بين المللي انرژي هسته اي در خصوص گزارش دو تن از بازرسانشان كه درست نبود، اعتراض كرديم چون گزارش كاملا غيرواقعي بود و طبق توافقنامه پادماني خواستيم كه ديگر اين دو بازرس به ايران نيايند و دو بازرس ديگر را معرفي كنند و ما اين كار را كرديم يعني مي خواهيم به عزيزانمان در مجلس اين اطمينان را بدهم و تمامي ملت ايران كه ما رفتارمان و همكاريمان با آژانس در چارچوب توافقنامه هاي پادماني و دقيقا طبق آن انجام مي گيرد، ما هيچ چيزي را فراتر از آن انجام نمي دهيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين كه در گذشته درخواست هاي فراتر از NPT داشتيم، اظهار داشت: آن زماني كه ما پروتكل الحاقي را به طور داوطلبانه اجرا مي كرديم، آنها اجازه داشتند هر جايي را بازديد كنند، در اين صورت طبق شرايطي سرزده مي توانند بازديد كنند و مسائلي از اين دست، الان هم ما بازديدهاي سرزده داريم اما طبق قاعده اي است كه ما توافق مي كنيم مثلا مي گوييم در ماه دو بار مي توانند بازديد سرزده از مثلا تاسيسات نطنز داشته باشند.
وي گفت: اگر ما با آنها در رويه پادماني به توافق برسيم، در رويه پادماني تمامي شيوه هاي بازرسي كاملا روشن و تدوين مي شود، مثلا چند بازرسي مشخص با زمان مشخص و تاريخ مشخص و چند بازرسي مشخص در طول يك ماه مثلا مي توانند داشته باشند. توافق طرفيني است كه انجام مي دهيم، طبق يك چارچوب و پروتكل كار انجام مي دهيم.
صالحي در پاسخ به اين كه رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد كه برخي از بازرسان آژانس به خلاف مقررات اطلاعات غلط را در اختيار رسانه ها قرار مي دهند، آيا جهت برخورد با اين بازرسان تدابيري در نظر گرفته شده؟ تصريح كرد: بله، همان موردي كه گفتم، اسامي دو تن از بازرسان را هفته پيش به آژانس اعلام كرديم كه اين دو تن ديگر حق ورود به ايران را ندارند با توجه به اين كه هم قبل از اين كه به صورت رسمي به گزارش پرداخته شود، آن را برملا كردند و هم اين كه گزارشي غيرحقيقي دادند يعني هر دو وجه آن و اين سبب شد ما از ورود اين دو تن بازرس به ايران جلوگيري كنيم.
در همين حال، منابع نزديك به آژانس تاكيد كردند كه ايران حق دارد بازرسان ديگري درخواست كند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، منابع نزديك به آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين اعلام كردند: كشورهاي عضو اين نهاد مي توانند بازرسان را رد كنند و از آژانس بخواهند بازرسان ديگري را به آنها معرفي كند.
صالحي همچنين در خصوص ساخت رآكتوري قوي تر از رآكتور تهران گفت: چند ماه است كه روي طراحي رآكتوري مشابه رآكتور تهران كه يك رآكتور ساده اي است كار مي كنيم يعني يك استخر آبي است و در آن صفحه هاي سوخت را مي گذارند و راديو دارو را توليد مي كنيم.
وي افزود: چون كه يك رآكتور ساده اي است، ما فكر كرديم با توجه به نيازي كه به راديو دارو در كشور داريم بهتر است همين رآكتور را بازطراحي مجدد و به هنگام كنيم، خيلي از تجهيزات و وسايل و طراحي ها و قدرت آن را هم بالا ببريم.
صالحي قدرت اين رآكتور را حدود 5 مگاوات خواند و گفت: ما تا 20 مگاوات هم قدرت رآكتور را در نظر گرفتيم كه به صورت رآكتور استخري كه يك استخر آب است و صفحه هاي سوخت را مي سازيم و ان شاءالله در سال آينده همانطور كه اعلام شد اين صفحات سوخت را تحويل رآكتور تهران خواهيم داد.
معاون رئيس جمهور افزود: با توجه به اين كه دانش فني توليد صفحه سوخت را به دست آورديم، بنابراين ساخت رآكتوري مثل رآكتور تهران آسان است و ما اميدواريم طراحي پايه و تفصيلي آن در يك سال و نيم آينده به پايان برسد و در طول 3 سال هم بتوانيم آن را بسازيم.

 



رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب: لعنت خدا بر كساني كه با اسم امام در مقابل امام مي ايستند

رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب با انتقاد از رفتار و مواضع مدعيان خط امام گفت: خدا لعنت كند افرادي را كه با اسم امام در مقابل امام مي ايستند.
به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، رئيس دفتر مقام معظم رهبري در جمع طلاب حوزه علميه اصفهان در مدرسه علميه صدر بازار، مردم سالاري ديني را از ابتكارات امام خميني(ره) دانست و گفت: امام همواره تاكيد داشت كه ما خدمتگزار مردم هستيم و همين راز محبوبيت امام(ره) بود به گونه اي كه پس از 21 سال جمعيت ميليوني 14 خرداد امسال نشان داد كه مردم هنوز عاشق خط امام خميني هستند.
وي افزود: خدا لعنت كند افرادي را كه با اسم امام در مقابل خط اصلي امام مي ايستند و حريم امام را رعايت نمي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني، نعمت حضور رهبر فرزانه انقلاب را نعمتي بزرگ و بي بديل عنوان كرد و بيان داشت: به بركت مديريت ايشان انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلف آن چنان پيشرفتي داشته است كه بايد به آن جهش نام داد.
وي با اشاره به همراهي چندين ساله اش با رهبر انقلاب، تاكيد كرد: مظاهر فريبنده دنيا نتوانسته است در وجود رهبر انقلاب ذره اي تاثير بگذارد.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني در پايان با اشاره به نقش آيت الله مظاهري در اداره حوزه علميه اصفهان اظهار داشت: در ديداري كه با آيت الله مظاهري داشتم، ايشان گفتند آقاي محمدي من و تو هم بايد فداي مقام معظم رهبري شويم.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: ارتش ايران مجهز به پيشرفته ترين سلاح هاي نوين نظامي دنيا است

سرتيپ احمدرضا پوردستان تصريح كرد كه در بحث صنايع دفاعي با استقلال و خودكفايي به پيشرفته ترين سلاح هاي نوين نظامي دنيا مجهز شده ايم.
سرتيپ «احمدرضا پوردستان» روز دوشنبه در مراسم تحليف دانش آموختگان مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري 02 شهيد انشايي ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان دفاع مقدس افزود: حضور جوانان آماده و پرنشاط در پادگان ها سبب دلگرمي و آرامش مردم است.
وي تصريح كرد ملت شريف ايران مطمئن باشند، اگر تهديدي عليه كشور وجود داشته باشد با سربازان ولايت مداري همچون شما در نطفه خفه خواهد شد.
فرمانده نيروي زميني ارتش بيان داشت: به طور مسلم حضور نيروهاي فرا منطقه اي درباره مرزهاي كشورمان با اهداف خاصي همراه بوده كه با وجود رهبري آگاه و خردمند و نيروهاي آماده تحت ولايت ايشان كه هر لحظه از اقتدار و كيان اين كشور دفاع مي كنند، دشمنان را در رسيدن به اهدافشان ناكام كرده است.
وي خاطرنشان كرد: دشمنان تمامي فعاليت ها و توان نظامي و آمادگي رزمي ما را رصد مي كنند و با توجه به آمادگي روزافزون، اطاعت پذيري و پيروي محض نيروهاي مسلح از ولايت فقيه تاكنون در تصميم گيري هاي خود دچار نوعي سردرگمي و حقارت شده اند.
پوردستان ادامه داد: ما در دوران جنگ تحميلي با اندك تجهيزات نظامي اما با نيروي ايمان، اراده و اعتماد به نفس مقابل استكبار ايستادگي كرديم و اينك پس از گذشت ساليان دراز كه همواره در تحريم هستيم، در بحث صنايع دفاعي از قابليت هاي خوبي برخورداريم و با استقلال، خودكفايي و تكيه بر تخصص كارشناسان داخلي به پيشرفته ترين سلاح هاي نوين نظامي دنيا مجهز شده ايم.

 



با انتقاد از مواضع رئيس جمهور
آيت الله كعبي: برخورد با بدحجابي وظيفه قانوني و شرعي دولت است

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اينكه رئيس جمهور بايد مواضع خود را درباره حجاب اصلاح كند خواستار اجرايي شدن قانون حجاب و عفاف شد.
آيت الله عباس كعبي، از اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرگزاري رسا، با ابراز نگراني از رواج بدحجابي در برخي شهرهاي كشور، از بي توجهي دولت به اين مسئله انتقاد كرد و گفت: امروز حوزويان، مراجع و عموم اقشار متدين و ولايتمدار ايران اسلامي بر اين نكته اجماع دارند كه دولت و مسئولان افزون بر صيانت فرهنگي بايد در برابر بدحجابي و رواج ناهنجاري هاي اخلاقي موضعي قاطع داشته باشند.
اين استاد برجسته سطح عالي حوزه علميه قم، اجراي طرح حجاب و عفاف را ضروري دانست و ابراز داشت: هيچ كس نمي تواند براي نيروي انتظامي در برخورد با مظاهر بدحجابي و ناهنجاري هاي اخلاقي و اجتماعي قيد و شرطي بگذارد.
وي برخورد با پديده بدحجابي و ناهنجاري هاي اخلاقي را وظيفه قانوني و شرعي نيروي انتظامي و دولت عنوان كرد و گفت: هم بر اساس امر به معروف و هم براساس اصول متعدد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، دولت بايد به اين امور اهتمام داشته باشد.
آيت الله كعبي تأكيد كرد: ما اين موضوع را تذكر داده و بيان كرده ايم كه خود رئيس جمهور راهكارهاي قانوني حجاب و عفاف را امضا كرده است و ما انتظار داريم اين قانون عملياتي و اجرايي شود.
اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان خواستار موضع گيري دولت در اين ارتباط شد و ابراز داشت: حتماً مسئولان دولت بايد در اين خصوص موضع گيري قاطعي داشته باشند و موضع افرادي كه مي گويند تنها بايد در اين زمينه كار فرهنگي كرد و نبايد كار انضباطي صورت بگيرد، خلاف وظيفه قانوني و شرعي دولت به حساب مي آيد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم، اظهار داشت: ما ضمن دفاع از مواضع اصولي دولت دكتر احمدي نژاد و شخص رئيس جمهور بويژه در مسائل بين المللي، توجه به اقشار محروم جامعه و اهتمام به حل مشكلات مردم و احياي گفتمان امام(ره) و انقلاب اسلامي، انتظار داريم در اين موارد نيز دولت مواضع درستي اتخاذ كند.
آيت الله كعبي بيان داشت: گاهي اوقات حواشي در دولت اتفاق مي افتد كه بر متن غلبه پيدا مي كند، يكي از اين حواشي، اظهارنظر رئيس جمهور و موضع وي در خصوص بدحجابي است كه به عقيده من از ايشان پسنديده نبود.
وي اضافه كرد: موضع گيري رئيس جمهور در رسانه ملي در خصوص حجاب و عفاف، آن هم در شب سالگرد حماسه 22 خرداد و حضور چهل ميليوني مردم در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، خاطر همه نيروهاي طرفدار نظام، رهبري و شخص رئيس جمهور را مكدر كرد و اميدواريم او به نحوي مواضع خود را اصلاح و اين موضوع را جبران كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري، با بيان اينكه امر به معروف وظيفه اي فرهنگي و نهي از منكر يك كار انضباطي است گفت: قانون اساسي شانزده وظيفه را در اين راستا براي دولت مشخص كرده است.
آيت الله كعبي اضافه كرد: وظيفه ايجابي در اين راستا، ايجاد محيط مناسب براي رشد مسايل اخلاقي است و وظيفه سلبي دولت نيز مبارزه با كليه مظاهر فساد و تباهي است، بدحجابي و بي بندوباري و هنجارشكني اخلاقي و اجتماعي نيز از جمله مصاديق بارز فساد و تباهي به شمار مي رود.

 



ركن آبادي: كليه اعضاي كابينه لبنان مخالف رأي مثبت قطعنامه 1929 بودند

سفير جمهوري اسلامي ايران در بيروت گفت كه هيچ يك از اعضاي كابينه لبنان به قطعنامه ضدايراني 1929 رأي موافق نداده اند.
غضنفر ركن آبادي در گفت وگو با «مهر» در تشريح رأي ممتنع لبنان به قطعنامه شوراي امنيت يادآور شد: در كابينه لبنان درباره رأي به قطعنامه رأي گيري به عمل آمد و از مجموع 30 وزير غير از 2 عضوي كه غايب بودند 14 وزير رأي منفي به قطعنامه و 14 وزير رأي ممتنع به قطعنامه داده اند.
وي با تأكيد بر اينكه حتي 14 وزيري كه رأي ممتنع به قطعنامه را پيشنهاد داده اند بر وفاداري و علاقه مندي خود به جمهوري اسلامي ايران تأكيد داشته اند بيان داشت: مجموع 14 نماينده اي كه به قطعنامه رأي ممتنع داده اند مصر بودند كه مخالف اصل قطعنامه بر ضد ايران هستند اما در عين حال شرايط بين المللي و لزوم داشتن وضعيت ميانه با كشورهاي سلطه گر را به عنوان دليل رأي ممتنع عنوان كرده اند.
سفير ايران در لبنان همچنين روابط لبنان با جهان عرب را به عنوان يكي ديگر از عوامل اعلام شده براي رأي ممتنع بيروت به قطعنامه عنوان كرد.
ركن آبادي مخالفت تمام اعضاي كابينه لبنان با قطعنامه ضد ايراني را نشانه روابط مستحكم دو كشور دانست و گفت: اين يك موفقيت براي جمهوري اسلامي ايران و جريانات حامي مقاومت در لبنان است.
وي بار ديگر تأكيد كرد كه كليه اعضاي كابينه لبنان حتي پيشنهاد دهندگان رأي ممتنع نظرشان مخالفت كامل با اعمال تحريم عليه ايران بوده است.

 



شهاب الدين صدر: لايحه برنامه پنجم نبايد در مجلس بازنويسي شود

نائب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد نبايد لايحه برنامه پنجم توسعه در مجلس بازنويسي شود.
شهاب الدين صدر در گفت وگو با ايرنا با يادآوري بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در ديدار با نمايندگان مبني بر اين كه نمايندگان بايد در جهت تكميل و اصلاح لايحه ها بكوشند نه تغيير آن، تصريح كرد: ايشان فرمودند كه نمايندگان مجلس نبايد لوايح دولت مانند برنامه پنجم را دوباره بازنويسي كنند بلكه بايد با دولت تعامل مثبت داشته و تلاش كنند نقطه نظرات خود را در جهت تكميل برنامه جلو ببرند.
صدر با بيان اين كه نمايندگان مجلس در تدوين برنامه پنجم سعي دارند كه تمامي فرمايشات رهبر معظم انقلاب را لحاظ كنند خاطرنشان كرد كميسيون هاي مجلس با توافق كميسيون تلفيق تصميم گرفته اندكه با حفظ ساختار برنامه در جهت اصلاح و تكميل آن بكوشند تا بدين واسطه برنامه اي جامع را ارائه دهند كه در اين راستا توجه به مواد برنامه پنج ساله چهارم مي تواند راهگشا باشد.
وي در ادامه با يادآوري انتقادات نمايندگان نسبت به ناكارآمدي فراكسيون اصولگرايان پس از انتخابات تشديد شد، اظهار داشت: در اساسنامه فراكسيون منافاتي ندارد كه رئيس مجلس و رئيس فراكسيون يكسان باشند و اگر قرار است به دليل اعتراضات نمايندگان اساسنامه اصلاح شود نيازمند طي مسيري بلند در مجمع فراكسيون مجلس است.
صدر سپس با يادآوري اين كه فتنه هاي پس از انتخابات هزينه هاي سنگيني را به نظام تحميل كرد اظهار داشت اين حوادث چهره انقلاب را در داخل و خارج از كشور مخدوش كرد ولي خوشبختانه اين فتنه با درايت رهبر معظم انقلاب و هوشياري ملت خنثي شد.
وي با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه برخي خواص در امتحان حوادث پس از انتخابات مردود شدند تصريح كرد: ملت ايران با درايت و بصيرت متوجه شدند كه اين افراد به دنبال چه اهدافي هستند و اين عبرت بزرگي براي ملت ايران در تاريخ ثبت خواهد شد.
صدر با بيان اين كه حوادث پس از انتخابات تنها يك بحث ساده سياسي نيست تصريح كرد سران فتنه مقابل نظام و انقلاب ايستادند و در مقابل راي اكثريت مردم تمكين نكرده و در راستاي زير سوال بردن انتخابات تلاش بيشماري را انجام دادند.
صدر با تاكيد بر اين كه در مجازات سران فتنه به هيچ عنوان نبايد اغماضي صورت گيرد خاطرنشان كرد حتي اگر اين افراد داراي سوابق انقلابي مطلوبي نيز باشند دليل بر مجازات نكردن آنها نيست. صدر با بيان اين كه برخي اشخاص عالي رتبه در كشور بايد رفتار حضرت امام(ره) با فرزندانش را الگو قرار دهند گفت: يكي از نوه هاي امام(ره) سيدحسين خميني بود كه مردم وي را فردي مقدس مي شناختند اما امام(ره) هنگامي كه ديد اين شخص به منافقين پيوسته دستور اشد مجازات را براي او صادر كرد و به هيچ وجه اجازه نداد كسي در اين برخورد تعلل كند و اين بهترين آموزه انقلابي است.
وي ادامه داد: اگر دستگاه قضايي ملاحظات را كنار گذاشته و با تخلفات فرزندان اشخاص عالي رتبه كشور نيز برخورد كند يكي از اصول انقلاب يعني عدم تبعيض در برخورد با جرائم زودتر در جهان اشاعه پيدا مي كند.
صدر با بيان اين كه ملت نسبت به افرادي كه با انتساب به امام(ره) با سران فتنه تعامل دارند اعتراض جدي دارد اظهار داشت آنچه باعث كدورت خاطر نمايندگان و دلسوزان از سخنان مطهري شد پاراگراف پاياني سخنان وي بود كه مردم را همانند لشگريان عمر سعد دانست كه نگذاشتند امام حسين(ع) سخنراني كند.
وي ادامه داد: اگر مطهري فردي آشنا به معارف ديني نبود و شان امام حسين(ع) را نمي دانست اين سخنان قابل اغماض بود ولي اين تشبيه اساسا قلب افراد دلسوز نظام و مردم را جريحه دار كرد.

 



رئيس انجمن امور بين الملل هلند: ايران به راحتي تحريم هاي اعمال شده را پشت سر مي گذارد

رئيس انجمن امور بين الملل هلند ضمن بي نتيجه خواندن قطعنامه اخير شوراي امنيت تصريح كرد كه ايران به راحتي تحريم هاي اعمال شده را پشت سر مي گذارد.
پرفسور آلفرد پايپرس رئيس انجمن امور بين الملل هلند در مقاله اي درباره برنامه هسته اي كشورمان آورده است كه جامعه بين المللي سالهاست تلاش مي كند از طريق اعمال تحريم ها، ايران را به توقف برنامه آب سنگين و غني سازي اورانيوم و نيروگاههاي هسته اي وادار كند، اگر چه اقتصاد ايران تحت فشارهاي بين المللي قرار گرفته است، اما تا به حال فشارهاي وارد شده بي فايده بوده اند. علاوه بر اين انتظار مي رود قطعنامه اي كه به تازگي از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد تصويب شده اثر مورد انتظار را نداشته باشد، چون ايران مي تواند به راحتي تحريم هاي اعمال شده را پشت سر بگذارد.
وي در اين مقاله با اشاره به اينكه كشورهايي مانند روسيه و چين كه داراي حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل متحد هستند منافع اقتصادي قابل توجهي در ايران دارند، مي افزايد: روسيه ايران را به عنوان يك شريك استراتژيك مي بيند و در بخش انرژي اين كشور سرمايه گذاريهاي كلاني كرده است، روسيه به ايران تكنولوژي ساخت رآكتور بوشهر را تحويل داده است و با تحريم هاي فلج كننده اقتصاد ايران، آنطور كه كلينتون و اسرائيل خواستار آن هستند، مخالفت مي كند و همچنين با حمله نظامي به ايران مخالف است.
رئيس انجمن امور بين الملل هلند در ادامه اين مقاله آورده است كه چين نيز عملكردي مشابه در قبال ايران دارد و ايران را به عنوان بازيگر مهمي در توازن قدرت در خاورميانه و همچنين مخالف مفيد آمريكا مي بيند، ايران دومين صادركننده نفت به چين است. ايران نيز با داشتن ذخاير مالي فراوان در چين، اين كشور برايش حائز اهميت است. همچنين چين در ساخت پالايشگاهها، سدها، كشتي ها، بنادر و فرودگاهها در ايران حضور گسترده اي دارد، پس از اولين تحريم ها در سال 2006 هم تجارت بين دو كشور چين و ايران دوبرابر شد.
پايپرس اضافه مي كند كه كشورهايي مانند آلمان، فرانسه، ايتاليا و اتريش نيز از فشارهاي زياد آمريكا مبني بر قطع روابط اقتصادي بين اين كشورها و ايران راضي نيستند، هلند نيز از اين مسئله خرسند نيست.
رئيس انجمن امور بين الملل هلند همچنين عنوان مي كند كه برنامه هسته اي ايران به عنوان يكي از منافع ملي به شمار مي رود و دخالت خارجي به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
وي در ادامه اين مقاله با بيان اينكه ممنوعيت صادرات بنزين همانطور كه فرانسه مي خواهد باز هم فايده اي نخواهد داشت، اشاره مي كند كه ايران نفت زيادي دارد، گرچه بايستي 40درصد از نياز مصرفي بنزين خود را از خارج از كشور تامين كند، ولي مي تواند در استفاده بنزين صرفه جويي كرده و از اين طريق تحريم ها را بي اثر سازد، پس نتيجه مي گيريم تحريم صادرات بنزين به ايران نيز نتيجه اي نخواهد داشت.
رئيس انجمن امور بين الملل هلند در ادامه تاكيد مي كند كه مي بايست قبول كرد هرگونه تحريمي هرچقدر هم كه اقتصاد ايران را هدف قرار دهد، نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند زيرا برنامه هسته اي ايران تاكنون پيشرفت زيادي داشته است.
پايپرس در پايان اين مقاله عنوان مي كند: تاسف آور است كه علي رغم تمامي تلاشهاي اوباما، كشورهاي تركيه و برزيل با قطعنامه تحريم هاي جديد عليه ايران مخالفت كردند، اين به اين معني است كه اوباما، در مقايسه با بوش، رئيس جمهور سابق آمريكا ناموفق تر بوده است زيرا بوش هميشه توافق تمامي اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد را در ارتباط با تحريم هاي جديد به دست مي آورد.

 



طراحي و توليد موتور 4سيلندر و ژنراتور گازي در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور در تراكتورسازي تبريز موتور چهار سيلندر و ژنراتور قابل كار با گاز شهري طراحي و ساخته شد.
سعيد غفارزاده طراح اين موتور گفت: نمونه هايي از محصول فوق به طور محدود در آمريكا و كره توليد مي شود كه قيمت تمام شده ژنراتور توليدي اين دو كشور بيش از 250 ميليون ريال است ولي محصول مشابه آن در تبريز با 90 ميليون ريال هزينه، قابل توليد انبوه است.
وي افزود: با توجه به استفاده موتور از گاز شهري و عدم استفاده از مخازن براي سوخت گازوئيل كه حجم و مكان بزرگي از نمونه هاي قبلي را دربر مي گرفت، اين محصول داراي كاربرد فراگيري در مراكز مسكوني، تجاري و صنعتي در توليد برق است.
گفتني است قرار است سالانه 500 نوع از اين نوع موتور در تبريز به توليد برسد و امكان صادرات جهاني آن نيز وجود دارد.

 



برگزاري همايش بزرگداشت آيت الله آقانورالدين عراقي در اراك

همايش بزرگداشت آيت الله آقا نورالدين عراقي در اراك برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس آيت الله رضا استادي در اين همايش گفت: خصوصيات اخلاقي كه در امام خميني «ره» درباره دفاع ازاسلام و روحانيت ديده مي شود، در آيت الله آقا نورالدين عراقي نيز به چشم مي خورد.
وي اظهارداشت: از برجسته ترين ويژگي اين استاد گرانقدر حافظه خوب و استعداد بسيار بالاي ايشان بود كه او را در بين همتايان خود بي نظير ساخت.
مدرس حوزه علميه قم افزود: آقانورالدين درمدت هفت سال درحوزه علميه نجف تحت تدريس عالمان بزرگ آن زمان تحصيلات حوزه را فراگرفت و در سن 29سالگي به درجه اجتهاد از آيت الله حبيب الله رشتي نائل آمد.
اين مدرس در ادامه گفت: بين امام خميني و آيت الله نورالدين در نبوغ، تلاش و استعداد و دارا بودن استادان خوب ويژگي هاي يكساني ديده مي شود. نبوغ و تلاش و استعداد و دارا بودن استادان برجسته اين دو بزرگوار ويژگي آنها را دوچندان مي كند.
آيت الله استادي گفت: آقانورالدين علاوه بر اينكه فقه اصول، فلسفه و عرفان را مي دانست، تسلط همه جانبه و كامل نيز برعلوم داشته كه شاهد اين قضيه نيز اين است كه با در دست داشتن تنها دو كتاب معالم و تفسير جلالين، 18جزء از قرآن كريم را به صورت كامل و مبسوط تفسير كرده است.
آيت الله فاضل مالكي يكي از مدرسان حوزه علميه نجف نيز در اين مراسم گفت: آقا نورالدين، شخصيت عالمانه، رباني، مخلصانه و مجاهد بود وعمر مباركشان را درخدمت به بلاد اسلامي در داخل و خارج از كشور گذراندند و به پرورش و تربيت عده اي از علماي اين شهر و بلاد اسلامي پرداختند.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي نيز با بيان اينكه اين شخصيت متعلق به جهان اسلام است، گفت: تاريخ 150 سال گذشته عراق، ايران، تركيه وجهان اسلام و حوزه هاي علميه همگي متعلق به اسلام و بشريت است و آقا نورالدين هم از اين امر مستثني نيست و متعلق به تمام بشريت است.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي بيان داشت:آقا نورالدين توجه خاصي به مسائل سياسي زمان خود داشتند، همان طور كه درجنگ جهاني اول فتواي جهاد دادند و خودشان هم 39 ماه درجبهه جنگ حاضر بودند.

 



مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان: شهداي ايرباس جهاني شده اند

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان گفت: شهداي ايرباس كه از مظلوم ترين شهداي تاريخ بشريت به حساب مي آيند اكنون جهاني شده اند.
عبدالحسين فاضلي در آستانه فرا رسيدن 12 تير سالروز سقوط هواپيماي ايرباس در آب هاي خليج فارس اظهار داشت: اين حادثه، يك فاجعه جهاني است و اين مسئله در بين ملل و اقوام مختلف دنيا در نوع خود بي سابقه است.
وي ادامه داد: هر ساله با فرا رسيدن سالگرد شهداي ايرباس در 12 تيرماه جهانيان يك بار ديگر با مشاهده مدارك و اسناد موجود به مظلوميت هر چه بيشتر انقلاب و شهداي آن پي مي برند.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان با تاكيد بر اينكه شهداي ايرباس در حال جهاني شدن هستند، تصريح كرد: در راستاي بزرگداشت حادثه ايرباس و شهداي آن، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس هرمزگان در حال احداث موزه اي در بندرعباس است. وي افزود: در نظر داريم اين موزه را طوري طراحي و تجهيز كنيم كه جهانيان با مشاهده آن به عمق حادثه و حقانيت ملت ايران پي ببرند. فاضلي برپايي نمايشگاه عكس پرواز 655 و نمايش 175 طرح پيشنهادي سازه يادمان شهداي ايرباس را از جمله برنامه هايي شمرد كه در 12تيرماه امسال برگزار مي شوند.

 



سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور: سالانه يكصد ميليون نفر به زيارت امامزاده هاي كشور مي روند

قزوين- خبرنگار كيهان:
در ايام تعطيلات نوروزي امسال 35 ميليون نفر زائر امامزاده هاي كشور بودند و همه ساله حدود يكصد ميليون نفر از اين مكان هاي مقدس زيارت مي كنند.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در همايش متوليان موقوفات استان قزوين با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبني بر اين كه بقاع متبركه بايد به قطب فرهنگي كشور تبديل شود، خاطرنشان ساخت: جهت گيري فعاليت هاي فرهنگي در بقاع متبركه بايد براي جذب بيشتر جوانان و نوجوانان باشد تا از بروز انحرافات اخلاقي آنها جلوگيري شود.
حجت الاسلام والمسلمين علي محمدي از وقف به عنوان ارزش ياد كرد و گفت: اين براي ما جاي سأال است كه چه شده كه اين ارزش در جامعه اسلامي به يك ضد ارزش تبديل شده است.
وي افزود: متوليان وقف موظف هستند با تلاش وقف را به جايگاه اصلي خودش برگردانند تا اين حكم الهي از بين نرفته و به فراموشي سپرده نشود و آيندگان از آثار آن بهره مند شوند.
محمدي يكي از خدمات مسئولان وقف را احياي موقوفات از بين رفته دانست و افزود: يكي از شعارها و جهت گيري هاي اين سازمان جلب اعتماد عمومي مردم به وقف و مديران وقف است، زيرا بزرگترين سرمايه وقف مردم هستند و بايد بگونه اي عمل كنيم كه گردانندگان وقف علاقمند شوند.
وي با بيان اين مطلب كه متأسفانه مردم به دليل وجود برخي مسايل به متوليان وقف نگاه مثبتي ندارند، گفت: بايد با اصلاح برخي اعمال و رفتار خود و اجراي نيات واقفين كه بر ما واجب شده را بيشتر مورد توجه قرار دهيم تا اين فرهنگ نهادينه شود.
اين مسئول بر تعامل بيشتر متوليان با مرتبطين وقف تأكيد كرد و افزود: اين تعامل باعث مي شود تا دست سوء استفاده كنندگان بسته شود و مال وقف از بين نرود.
وي بر بهره برداري مناسب از موقوفات تأكيد و خاطرنشان كرد: در موقوفات بايد به نيت واقفين عمل شود تا عاملي براي ترغيب و تشويق مردم براي احياي فرهنگ وقف باشد.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه كشور اظهار داشت: وقف احكام پيشرفت و مترقي اسلام بوده و در بعد اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، خدماتي و سياسي نيز بسيار مأثر است.
محمدي بر احياي موقوفات جديد تأكيد كرد و افزود: موقوفات جديد بايد متناسب با نياز زمان و مكان باشد و بر اجراي فعاليت هاي فرهنگي براي احياي وقف و فرهنگ عاشورايي توجه شود.

 



مسئول ايمني سايت نطنز: مركز غني سازي اورانيوم نطنز از ايمن ترين تأسيسات هسته اي است

مسئول ايمني سايت نطنز گفت: اين مركز غني سازي اورانيوم يكي از ايمن ترين تأسيسات هسته اي به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، محمدرضا اميني يكشنبه شب در شوراي اداري كاشان با رد هرگونه شايعه خطر تشعشعات و عوارض سوء اين تأسيسات براي ساكنان منطقه، افزود: اين گونه شبهات صحت ندارد و از سوي افراد ناآگاه و حتي دشمنان دامن زده مي شود.
وي با بيان اينكه جانمايي اين تأسيسات براساس مطالعات دقيق و آينده نگري تمامي مسائل از لحاظ ايمني انجام شده است، تصريح كرد: نكات ايمني در مورد تجهيزات و توليدات آن مطابق با استانداردهاي لازم ديده شده و به طور مستمر مورد بررسي و نظارت قرار مي گيرد.
اميني به وجود فيلترهاي تصفيه هوا در تأسيسات اشاره كرد و گفت: اين تأسيسات هيچ گونه آلودگي ندارد و علاوه بر اينكه در خارج از شهر و روستا واقع شده است، تا شعاع پنج كيلومتري حريم آن نيز حفاظت شده است.
وي اظهار داشت: از سوي ديگر موارد ايمني تأسيسات پيوسته توسط نظام امنيتي هسته اي كشور نظارت مي شود.
وي همچنين افزود: علاوه بر اين به منظور نمونه برداري از محيط، 12 پمپ نمونه برداري نيز در نقاط مختلف سايت و شهرهاي نطنز، بادرود، كاشان و ديگر نقاط اطراف سايت نصب و هر هفته نتايج نمونه برداري براي نظام ايمني هسته اي كشور ارائه مي شود.

 



نماينده مردم پارسيان، بندر لنگه و بستك در مجلس: اختلافات مجلس و دولت قابل حل است

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهرستانهاي پارسيان، بندرلنگه و بستك در مجلس شوراي اسلامي گفت: با تاسي از فرمايشات رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب، اختلافات مجلس و دولت قابل حل است.
احمد جباري با اشاره به اينكه بيشترين تعامل دولت و مجلس در اين دوره است، گفت: مشكلي ميان دولت و مجلس وجود ندارد و آنچه برخي ها از آن به عنوان يك اختلاف عميق ياد مي كنند، اختلاف سليقه اي بيش نيست كه با تعامل عملي ميان دولت و مجلس قابل حل است.
نماينده مردم بندرلنگه، پارسيان و بستك اظهار داشت: خوشبختانه دولت دهم يك دولت انقلابي و خدمتگزار مردم و مجلس هشتم نيز مجلسي انقلابي و پيرو خط رهبري است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اي كاش به جاي نامه نگاري ها يك نشست مشترك ميان دولت و مجلس برگزار مي شد كه طرفين حرف هاي يكديگر را مي شنيدند. جباري تصريح كرد قوانيني كه در مجلس مصوب مي شود و به تأييد شوراي نگهبان مي رسد، قانون بوده و لازم الاجراست.

 



اعتراض خانه مطبوعات به آيين نامه انحصار چاپ آگهي در روزنامه ايران

مديرعامل خانه مطبوعات ايران از اعتراض خانه مطبوعات استان هاي سراسر كشور نسبت به آيين نامه چاپ آگهي ها در روزنامه ايران خبر داد و گفت: اين آيين نامه اقدامي غيرمنطقي است.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدكريم كاظم پور اظهارداشت: يكي از مشكلاتي كه اخيرا شاهد آن هستيم، آيين نامه جديدي است كه متأسفانه در بودجه استان ابلاغ شده كه تمام آگهي ها، رپرتاژها و اطلاع رساني ها از طريق روزنامه رسمي دولت يعني روزنامه ايران صورت گيرد.
وي ادامه داد: خانه مطبوعات ايران در حال تهيه يك اعتراضيه كاملا روشن و واضح به مسئولان امر است زيرا اين كار به هيچ وجه منطقي نيست.
مديرعامل خانه مطبوعات ايران اضافه كرد: ما در اين چند روز گذشته از تمام خانه هاي مطبوعات كشور شكايت رسيده اي را دراين خصوص داشتيم كه همه خواهان حل اين مسئله هستند.
معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين افزود: ما به عنوان يك ارگان ملي وظيفه داشتيم اين اطلاعات را جمع كرده و به مسئولان ارائه دهيم و جلساتي را نيز با مسئولان و مرتبطان اين حوزه داشتيم و بخشي از اعتراض ها را ابلاغ كرديم و درتلاش هستيم كه اين مشكل حل شود.
كاظم پور تصريح كرد: اين موضوع خيلي پيچيده نيست و خيلي عجيب است كه چنين چيزي مصوب شده است و ما احساس مي كنيم كه اشتباهي صورت گرفته زيرا اين كار، كارشناسي شده نيست.
وي تاكيد كرد: درحال حاضر مطبوعات سراسري كه بنيه هاي مالي قدرتمندي را دارند با اجراي اين قانون جديد امكان چاپ را ندارد و از طرفي نيز روزنامه ايران مگر چه قدر توان دارد كه اين آگهي ها را به چاپ برساند و يك سقف و گنجايشي وجود دارد.
مديرعامل خانه مطبوعات ايران بيان داشت: اين كار شدني نيست و اشتباهي است كه صورت گرفته و آسيب اين موضوع بيشتر متوجه رسانه هاي محلي است و قطع و يقين با تمام توان تلاش مي كنيم حق و حقوق قانوني مطبوعات حفظ شود.
وي يادآورشد: مطبوعات اگر قرار باشد حركت كنند و نماينده جريان هاي فكري و افكار عمومي جامعه باشند احتياج به حمايت مالي دارند و حمايت هاي مالي چيزي جز آگهي ها نيست و اگر اين حمايت نيز نباشد دير يا زود بسياري از اين نشريات در استان ها تعطيل مي شود.
كاظم پور خاطرنشان كرد: اميدواريم با اقداماتي كه در حال انجام است اين مشكل هرچه سريع تر رفع شود.

 



امام جمعه كاشان: موجي كه عليه بدحجابي به راه افتاده نبايد آرام شود

نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان گفت: نبايد اجازه داد شتاب و موجي كه عليه پديده شوم بدحجابي به راه افتاده است آرام شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي يك شنبه شب در جمع مسئولان ادارات اين شهرستان بروز بدحجابي در جامعه اسلامي را تاسف آور دانست و افزود: مسئله مبارزه با بدحجابي بسيار مهم است و مي توان اين حركت را به عنوان نهضت حجاب نام برد زيرا مسئله حجاب قبل از آنكه اعتقادي و ديني باشد، بحث سياسي است و يكي از روزنه هاي هجوم استكبار براي خارج كردن جوانان از مدار اسلام همين مسئله بدحجابي است.
نمازي احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر و نيز حجاب را از ضروريات اسلام خواند و تصريح كرد: همه كساني كه به قرآن ايمان دارند به حجاب نيز اعتقاد دارند.
امام جمعه كاشان در ادامه از مسئولان اين شهرستان خواست تا كاشان را به الگويي در زمينه اجراي مسئله حجاب و عفاف در كشور تبديل كنند.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
اجراي 6400 طرح مدرسه سازي در كشور

معاون وزير آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 6 هزار و 400 طرح مدرسه سازي مشاركتي، دولتي و مردمي در كشور در حال اجراست.
به گزارش ايرنا مرتضي رئيسي يكشنبه در حاشيه عيادت از حسنعلي عليپور الگوي خيران مدرسه ساز ايران در اردبيل افزود: اين طرح ها با 7 ميليون مترمربع زيربنا در كشور در حال اجراست كه نقش خيران مدرسه ساز در ساخت و سازها و طرح هاي در حال اجرا بسيار برجسته است.
رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور ادامه داد: 21 درصد از زيربناهاي آموزشي ايران در دولت دكتر محمود احمدي نژاد ساخته شده است.
وي افزود: اين مدارس بيش از 13 ميليون و 200 هزار مترمربع از مجموع فضاهاي آموزشي كشور را تشكيل مي دهد كه با كمك هاي مشترك خيران مدرسه ساز و دولت ساخته شده و در اختيار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
رئيسي گفت: در جشنواره دوازدهم خيران مدرسه ساز كه امسال در بيش از 350 شهر و منطقه آموزش و پرورش كشور برگزار شد به لحاظ حضور پرشوق مسئولان و تشويق آنان ركورد جديدي در زمينه كمك هاي خيران در اين زمينه در ايران به ثبت رسيد و افراد خير ساخت فضاهاي آموزشي و كمك به تجهيز آن ها را به مبلغ 7 هزار و 500 ميليارد ريال در سال جاري تعهد كردند.

 



اخبار ادبي و هنري

ساخت انيميشن «كشتي آزادي غزه»
مديركل صدا و سيماي مركز همدان از ساخت انيميشن كشتي آزادي غزه در صدا و سيماي مركز همدان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين تقي پور گفت: انيميشن كشتي آزادي با موضوع كشتي كمك رسان به مردم غزه به مدت 25دقيقه در واحد پويانمايي اين مركز در دست تهيه و توليد است.
وي افزود: اين انيميشن با زبان كودكان و نوجوانان چهره كريه و زشت رژيم صهيونيستي در حمله به كشتي كمك رسان چند كشور به مردم غزه را به تصوير مي كشد.
به گزارش فارس، مديركل صدا و سيماي مركز همدان همچنين اظهار داشت: در سال جاري 40 ساعت توليد در واحد پويانمايي اين مركز طراحي و برنامه ريزي شده است.
دروغگويي رسانه هاي غربي از ايران
به روايت بازيگر تاجيك
بازيگر تاجيك سريال ايراني «در چشم باد» معتقد است كه سينما و تلويزيون ايران امروز پيام خود را به ملتهاي جهان مي رساند و همزمان از ايران چهره اي انساني و فرهنگي به نمايش مي گذارد كه كاري بس بزرگ است.
«ستاره صفرآوه» در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: امروز برخي رسانه ها و حتي سينماهاي برخي كشورها تلاش مي كنند تا چهره و وجهه ايران را در اذهان و افكار عمومي جهان خدشه دار كنند و به همين دليل تصويري خشن و رعب آور از ايران براي افكار عمومي جهان ترسيم مي كنند كه ايران را تهديدي براي جامعه بشريت جلوه دهند.
بازيگر نقش «ليلي» اضافه كرد: اما كافي است تا هركس يك بار به ايران سفر كند تا به باطل بودن همه اين ادعاها پي ببرد و به اين حقيقت برسد كه ايرانيان مردمي شريف هستند و به دنبال فرهنگ، علم و دانش بوده پيام آنان به جهانيان پيام صلح، سازندگي، برادري و دوستي است.
گفتني است پيش از اين نيز برخي چهره هاي فرهنگي خارجي پس از سفر به ايران اظهار كرده بودند كه تصوير رسانه هاي غربي از ايران دروغ است.
افتتاح كتابفروشي انجمن قلم ايران
كتابفروشي انجمن قلم ايران در محل اين انجمن افتتاح شد.
اين فروشگاه كه در طبقه همكف انجمن قلم قرار دارد، پس از تكميل بخشي از ديوار و قسمت هايي از تاسيسات داخلي، از نخستين ساعات صبح شنبه جاري كار خود را آغاز كرد.
فروشگاه مذكور تحت نظارت مستقيم هيئت مديره و با سرمايه انجمن اداره مي شود، و علاوه بر حدود 100عنوان كتابهاي منتشره توسط انتشاراتي انجمن قلم ايران، با مجموعه اي از صدها عنوان كتابهاي ادبي، هنري و كودكان و نوجوانان برگزيده از ديگر ناشران، پذيراي مراجعان است.
كتابفروشي انجمن قلم ايران در خيابان سيدجمال الدين اسدآبادي واقع است.
انتشار نرم افزار چند رسانه اي شهيد چمران
نرم افزار چند رسانه اي شهيد «مصطفي چمران» به همت نشر الكترونيكي شاهد منتشر شد.
اين نرم افزار مجموعه اي از حدود 400 صفحه متن، 523 تصوير و سند، 1047دقيقه صوت و 235 دقيقه فيلم است. اين نرم افزار را مي توان از فروشگاههاي نشر شاهد تهيه كرد.
نمايشگاه يادواره شهدا و ارزش هاي دفاع مقدس
همزمان با سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران، نمايشگاهي با عنوان «يادواره شهدا و ارزشهاي دفاع مقدس» در موزه نگارستان واقع در مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد، افتتاح شد.
در اين نمايشگاه وسايل شخصي شهيد مصطفي چمران، كتاب، عكس و پوسترهايي در رابطه با امام(ره) و ارزشهاي دفاع مقدس به مدت سه روز به نمايش گذاشته شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14