(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

معاون استانداري : پيشخوان هاي دولت سبب كاهش رجوع مردم به ادارات مي شود
فرماندار : ايجاد هزار فرصت شغلي با راه اندازي كارخانه كروم در حاجي آباد
مديركل منابع طبيعي استان: روستاهاي ساحلي هرمزگان در معرض خطر شن هاي روان قرار دارند
معاون خدمات شهري شهرداري: بندرعباس حداقل به 6 ماشين ساحل روب نياز دارد
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) : بيشترين ظلم ها به تفكر بسيجي پس از دوم خرداد شد
براي ساخت و ساز مسكن زمين هاي ملي در اختيار بنياد مسكن قرار مي گيرند
ايران در كيهان
نخستين كمپ طبيعي كشور درمتين آباد بادرود راه اندازي مي شود
مديركل آموزش و پرورش استان خبر داد برگزاري جشنواره روشهاي نوين تربيتي كشور در همدان
لرستان قطب دوم آبزي پروري دركشور است
اختصاص 250 ميليون ريال براي مجتمع آبگرم سردابه اردبيل
استاندار قم تاكيد كرد لزوم تسريع در تكميل عمليات اجرايي صحن حرم حضرت معصومه(س)
فرماندار: رسانه ها بايد براي جذب سرمايه گذاري ها در شيراز تلاش كنند
راه اندازي بخش جراحي قلب در بيمارستان آيت الله روحاني بابل
معاون سازمان جهاد كشاورزي استان: اراضي كشاورزي گيلان شناسنامه دار مي شوند
فرماندار : كمبود آب آشاميدني مشكل اساسي شهر قدس است



معاون استانداري : پيشخوان هاي دولت سبب كاهش رجوع مردم به ادارات مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه منابع انساني استانداري هرمزگان گفت: هدف از توسعه دفاتر پيشخوان دولت در مناطق مختلف، كاهش مراجعه مردم به ادارات است.
پرويز سالاري در دومين نشست كارگروه پيشخوان دولت با بيان ا ينكه استفاده از خدمات الكترونيك نقش عمده اي در كاهش آسيب ها دارد افزود: راه اندازي دفاتر خدمات الكترونيكي مربوط به دستگاه هاي مختلف در سال هاي اخير علاوه بر كاهش زمان انجام كارها و راحتي هرچه بيشتر مردم، سبب شده با صرف هزينه و امكانات كمتري به نحو مطلوبي نظارت ها را در اين بخش اعمال كنند.
معاون توسعه منابع انساني استانداري هرمزگان با بيان اينكه تجميع خدمات دستگاه هاي مختلف در دفاتر خدماتي در سطح استان اهداف ايجاد پيشخوان هاي دولت را تامين مي كند، گفت: تجميع دفاتر مختلف خدماتي مربوط به دستگاه ها در يك مركز چه در كوتاه مدت و چه در بلندمدت نقش تاثيرگذاري را در ارتقاي رفاه اجتماعي و رضايتمندي مردم دارد.

 



فرماندار : ايجاد هزار فرصت شغلي با راه اندازي كارخانه كروم در حاجي آباد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
فرماندار حاجي آباد گفت: با راه اندازي كارخانه كروم اين شهرستان فرصت اشتغال يك هزار نفر فراهم مي شود.
علي اكبر ارجمندمنش با اشاره به ظرفيت هاي متعدد شهرستان حاجي آباد در مباحث گوناگون اظهار داشت: حاجي آباد از ديرباز با داشتن معادن متعدد مورد توجه مسئولان و برنامه ريزان بوده است و در همين راستا واحدهايي نيز در اين شهرستان تاكنون به امر استخراج معادن اشتغال دارند.
وي با اشاره به وجود معادن نيكل و كروم در اين شهرستان اظهار داشت: با راه اندازي كارخانه كروم شهرستان حاجي آباد مي توانيم علاوه بر ايجاد پويايي و نشاط در منطقه اشتغال هزار نفر را نيز فراهم آوريم. وي با بيان اين كارخانه مراحل پاياني خود را در طرح و مطالعه پشت سر مي گذارد، افزود: فرار سرمايه هاي موجود، عدم سرمايه گذاري و نبود صنايع پايين دستي در كنار ضعف در صنايع بسته بندي از جمله مسائلي است كه در حاجي آباد بايد به آن توجه شود.

 



مديركل منابع طبيعي استان: روستاهاي ساحلي هرمزگان در معرض خطر شن هاي روان قرار دارند

بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مديركل منابع طبيعي هرمزگان گفت: روستاهاي ساحلي هرمزگان همچنان در معرض خطر شن هاي روان قرار دارند.
الياس پرورش در جريان بازديد خبرنگاران از طرح هاي منابع طبيعي در جاسك افزود: براي رفع كامل اين مشكل به 30 ميليارد تومان اعتبار نياز است. وي ادامه داد: 30 ميليون هكتار از اراضي كشور بياباني است و سهم هرمزگان از اين مقدار يك ميليون و 565 هزار هكتار است كه 475 هزار هكتار آن نيز شنزار است.
مديركل منابع طبيعي هرمزگان با بيان اينكه يكي از مشكلات سال گذشته اين اداره كل عدم همكاري وزارت نفت بود اظهار داشت: به دليل نداشتن مالچ و عدم تثبيت شن هاي روان 12 روستا در شهرستان هايي كه در معرض خطر شن هاي روان بودند، جا به جا و 10 روستا نيز زير شن هاي روان دفن شدند كه روستاي جهلو از روستاهايي است كه در حال دفن شدن است.
پرورش با بيان اينكه براي هر هكتار مالچ پاشي 5/1 ميليون تومان هزينه مي شود، تصريح كرد: در صورت عدم همكاري وزارت نفت و ارائه مالچ رايگان اين هزينه پنج برابر مي شود.
وي عنوان كرد: شهرستان سيريك، ميناب، خمير، لنگه و چارك از جمله شهرستان هايي هستند كه در معرض خطر شن هاي روان بوده و تاكنون اين شن ها مشكلات زيادي را براي اراضي زارعي اين شهرستان ها به وجود آورده است.

 



معاون خدمات شهري شهرداري: بندرعباس حداقل به 6 ماشين ساحل روب نياز دارد

بندرعباس - خبرنگاركيهان:
معاون خدمات شهري شهرداري بندرعباس گفت: با توجه به گستردگي سواحل بندرعباس اين شهرستان حداقل به 6 ماشين ساحل روب نياز دارد.
«عبدالحسين دبيده» با بيان اين مطلب افزود: داشتن تنها يك ماشين ساحل روب جوابگوي نظافت كامل سواحل مركز استان نيست.
وي از خريد 10دستگاه ماشين هاي مكانيزه حمل زباله خبرداد و گفت و اظهار داشت: اين ماشين ها با هدف توسعه خدمات شهري در هرمزگان خريداري شده است.
معاون خدمات شهري شهرداري بندرعباس گفت: با خريد اين تعداد ماشين مكانيزه حمل زباله علاوه بر ارائه خدمات بيشتر به شهروندان، نيروي انساني نيز تعديل مي شود.
دبيده اعتبار خريد هريك از اين ماشين ها را 70ميليون تومان عنوان كرد و افزود: اميد است سازمان خدمات شهري شهرداري بندرعباس بتواند در راستاي انجام وظايف خود به بهترين نحو ممكن عمل كند.

 



فرمانده سپاه امام سجاد(ع) : بيشترين ظلم ها به تفكر بسيجي پس از دوم خرداد شد

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: بيشترين هجمه ها و ظلم ها به تفكرات و ايده هاي بسيجيان، مربوط به پس از دوم خرداد 76 تاكنون است.
خليل رستگار در همايش بسيج و رسانه افزود: در اين مقطع فعالان رسانه اي و قلم به دستان بسيجي هستند كه مي توانند نسبت به اصلاح مباحث دروغيني همانند بي منطقي و خشونت اقدام كنند. وي با بيان اينكه بخش اعظمي از اهداف استكباري در جنگ نرم به واسطه هوشياري رهبري ناكام مانده است، اضافه كرد: دشمن به رسانه و قلم به عنوان يكي از ابزار اوليه موفقيت در جنگ نرم نگاه مي كند چرا كه در اين راستا بعضا به طور مقطعي به دستاوردهايي رسيده كه با هوشياري فرزندان انقلابي اين مرز و بوم خنثي شده است.
رستگار تصريح كرد: در اوضاع كنوني از اصحاب رسانه اميد مي رود كه به بهترين نحو بسيج را يك بار ديگر به مردم و جامعه معرفي كند. وي نقش رهبري را در گذر نظام از فتنه ها و دسيسه ها پررنگ و برجسته دانست و اظهار داشت: رسانه ها و فعالان رسانه اي مي توانند با بهره گيري از فرمايشات رهبري راه خود را در تبليغ منافع نظام و به دور از فتنه انگيزي هايي كه مدام از طرف استكبار به جامعه القا مي شود، پيدا كند.

 



براي ساخت و ساز مسكن زمين هاي ملي در اختيار بنياد مسكن قرار مي گيرند

تبريز- خبرنگار كيهان:
براي ساخت و ساز واحدهاي مسكوني زمين هاي ملي در مناطق روستايي در اختيار بنياد مسكن قرار مي گيرد.
به گزارش روابط عمومي بنياد مسكن آذربايجان شرقي مديران بنياد مسكن انقلاب اسلامي و اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان شرقي به همين منظور و با هدف بررسي راهكارهاي اجرايي ماده 4 قانون سازماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن مصوب 25 ارديبهشت ماه سال 87 مجلس و ماده 44 آيين نامه اجرايي آن، در تالار اجتماعات بنياد مسكن آذربايجان شرقي، نشست مشتركي را برگزار كردند.
براساس قانون مزبور، زمين هاي ملي تحت تملك اداره منابع طبيعي مناطق روستايي در جهت تحقق سياست توليد مسكن براي روستائيان و افراد كم درآمد، در اختيار بنياد مسكن قرار مي گيرد.

 



ايران در كيهان

احداث مسكن مهر در دهلران
دهلران-خبرنگار كيهان: فرماندار دهلران گفت: 2 هزار و400 واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر در شهرستان در دست اجرا است. عليزاده افزود: براي مسكن مهر اعتباري بالغ بر 500 ميليارد ريال اختصاص يافته كه تاكنون 100 ميليارد ريال آن هزينه شده است.
تشكيل 92 تعاوني
اهواز-خبرنگار كيهان: مدير كل تعاوني استان خوزستان از تشكيل 92 تعاوني ويژه بانوان تا پايان امسال در خوزستان خبر داد. مسعود اميني گفت: اين تعاوني ها پس از راه اندازي در زمينه توليدات كشاورزي، صنعتي، خدمات مشاوره و درماني، آموزشي، فرهنگي، صنايع دستي، غذايي، فرش دستباف و پوشاك به فعاليت مي پردازند.
وي منظور از اجراي اين طرح را ايجاد زمينه مناسب براي حضور بانوان در بخش هاي توليدي و خدماتي برشمرد و خاطرنشان كرد: با بهره برداري از اين طرح ها 700 نفر از بانوان استان مشغول به كار خواهند شد.
واگذاري زمين
¤ رئيس اداره تعاون شهرستان رامهرمز در استان خوزستان گفت: به 60درصد از متقاضيان مسكن مهر در شهرستان هفتكل زمين واگذار شد.
ناصر نريمي افزود: بعد از عقد قرارداد با پيمانكار در تيرماه سال جاري عمليات اجرايي ساخت واحدهاي مسكن مهر در شهرستان هفتكل آغاز شد.
تخريب محيط زيست
خوانسار-خبرنگار كيهان: عضو كميسيون فضاي سبز شهرستان خوانسار با اشاره به وضعيت موجود و تخريب محيط زيست گفت: در خوانسار درخت گردو را مي برند و تيرآهن به جاي آن كاشته مي شود. كيومرث خامه اي اضافه كرد: افراد سودجو در اين شهرستان با اقدامات فراقانوني و نقض آشكار مصوبه تشخيص مصلحت نظام سعي در دهن كجي به قوانين جمهوري اسلامي ايران را دارند و بعضي از مسئولان شهرستان به جاي اينكه خود حافظ محيط زيست و فضاي سبز خوانسار باشند اقدام به تخريب و سوءاستفاده از قدرت خود مي كنند.
ازدواج مددجويان در فيروزكوه
فيروزكوه-خبرنگار كيهان: جشن ازدواج 100 زوج از مددجويان و معلولان تحت پوشش بهزيستي شهرستان فيروزكوه برگزار شد. در اين مراسم لوازم ضروري زندگي به ارزش 11 ميليارد ريال از سوي سازمان بهزيستي استان تهران به زوج هاي جوان اهدا شد.
كلنگ زني محور
¤ كلنگ طرح تعويض محور فيروزكوه-سمنان با حضور مسئولان محلي به زمين زده شد. طول اين محور، 65 كيلومتر و 26 كيلومتر از آن در حوزه استحفاظي استان تهران قرار دارد، اعتبار پيش بيني شده اين طرح 20 ميليارد تومان از مصوبات دور دوم سفر رئيس جمهوري به شهرستان است.
توليد آسفالت در كاشان
كاشان-خبرنگار كيهان: مديرعامل سازمان عمران و بهسازي شهرداري كاشان از توليد 100 هزار تن آسفالت در كارخانه آسفالت اين شهرستان در سال جاري خبر داد.
محمد خاكسار با اشاره به افزايش 2 برابري توليد اين كارخانه در سال جاري نسبت به سال گذشته، گفت: توليد كارخانه آسفالت اين شهرستان سال گذشته 60 هزار تن بوده است.
بيمه زمين هاي زراعي
رشتخوار-خبرنگار كيهان: 11 هزار هكتار از اراضي زراعي و باغي رشتخوار تحت پوشش خدمات بيمه اي قرار گرفت. محمد رستمي مدير جهاد كشاورزي رشتخوار گفت: سال گذشته بيش از 939 هكتار از اراضي زير كشت باغي و زراعي و 44 هزار راس دام شهرستان بر اثر سرما و سيل و تگرگ خسارت ديد كه كشاورزان و دامداران شهرستان بالغ بر 275 ميليون ريال غرامت دريافت كردند.
برگزاري همايش در بهاباد
بهاباد يزد-خبرنگار كيهان: يازدهمين همايش مديران روابط عمومي فرمانداري هاي استان يزد در شهرستان بهاباد برگزار شد. در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين ملاحسني امام جمعه بهاباد، قائم محمدي مشاور استاندار، قاسمي فرماندار و مسئولان ادارات و ارگان هاي بهاباد حضور داشتند.
افتتاح 14 پروژه
گرگان-خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور فرماندار و جمعي از مديران و توليدكنندگان آق قلا تعداد 14 پروژه جهاد كشاورزي شهرستان آق قلا به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها كه شامل 12 طرح توليدي و 2 طرح عمراني است جمعا بيش از 21 ميليارد ريال براي آنها هزينه شده است.
كاهش اعتبارات بيابان زدايي
بندرعباس-خبرنگار كيهان: در سال گذشته 845 ميليون تومان اعتبار بيابانزدايي به استان هرمزگان اختصاص يافت كه 601 ميليون تومان آن استاني بود. محمود درويش خواه معاون فني اداره كل منابع طبيعي هرمزگان با بيان ا ين مطلب گفت: اين در حاليست كه اعتبارات استاني بخش بيابانزدايي سال جاري به 440 ميليون تومان كاهش يافته است و اين موضوع كاهش اجراي طرحهاي بيابانزدايي را به همراه دارد.
اجراي 141 پروژه كشاورزي
زاهدان-خبرنگار كيهان: در هفته جهاد كشاورزي 141 پروژه در بخش هاي مختلف كشاورزي در استان سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد. رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان با اعلام خبر فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 96 ميليارد و 790 ميليون ريال به اجرا درآمد.
ساخت سالن ورزشي
مانه و سملقان-خبرنگار كيهان: بخشدار مانه و سملقان از احداث سالن ورزشي با اعتبار 2 ميليارد ريال در شهر پيش قلعه خبر داد. شيردل گفت: شهر پيش قلعه هنوز سالن ورزشي زير نظر تربيت بدني ندارد و سالن مذكور نيز با پيشرفت فيزيكي 60درصد در حال اجرا است.

 



نخستين كمپ طبيعي كشور درمتين آباد بادرود راه اندازي مي شود

بادرود-خبرنگاركيهان:
نخستين كمپ گردشگري طبيعي كشور در منطقه نمونه گردشگري متين آباد از توابع بخش بادرود راه اندازي مي شود.
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان با بيان اين مطلب گفت: اين منطقه در حاشيه جنوبي منطقه حفاظت شده كوير مركزي ايران قرار گرفته و از لحاظ زيست محيطي بسيار متاثر از شرايط محيط است.
احمدرضا مولايي افزود: يك شركت توريستي به عنوان سرمايه گذار اين پروژه، فاز اول اين منطقه را با ايجاد كمپ گردشگري متين آباد آغاز كرده است.
وي تصريح كرد: اين پروژه به عنوان نخستين كمپ طبيعي در ايران محسوب مي شود كه به واسطه طراحي معماري و برنامه هاي پيش بيني شده در نوع خود بي نظير است.
مولايي افزود: اين كمپ در 12 كيلومتري شهر بادرود و 24 كيلومتري شمال نطنز قرار گرفته است. ميزان سرمايه گذاري در فاز يك پروژه حدود 13 ميليارد ريال است كه با مشاركت بانك توسعه صادرات انجام شده و پيش بيني مي شود در فاز 2 پروژه با تعريف كاربري هاي متنوع گردشگري طبيعي و ورزشي، مبلغ 32 ميليارد ريال سرمايه گذاري صورت گيرد.
معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي اصفهان گفت: حفظ محيط زيست و منابع موجود در منطقه، ورود گردشگران و ايجاد كسب و كار و اشتغال زايي بيش از 74 نفر، جلوگيري از مهاجرت روستائيان و عدم تخريب روستاهاي تاريخي اطراف و رونق كشاورزي در منطقه، بهبود كيفيت و كميت كشاورزي از مهمترين اثرات ويژه اين منطقه نمونه است.
مولايي خاطر نشان ساخت منطقه گردشگري متين آباد واقع در بخش بادرود در دور دوم سفر رئيس جمهوري به استان اصفهان به عنوان منطقه نمونه گردشگري مصوب شد كه اميدواريم به زودي موافقت تاسيس منطقه صادر و مطالعات طرح جامع منطقه به تصويب برسد.

 



مديركل آموزش و پرورش استان خبر داد برگزاري جشنواره روشهاي نوين تربيتي كشور در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
اولين جشنواره روش هاي نوين تربيتي كشور در همدان برگزار شد.
مدير كل آموزش و پرورش استان همدان با اعلام اين خبر در دهمين جلسه هماهنگي جشنواره كشوري روش هاي نوين تربيتي گفت: 6680 اثر از 30 استان كشور به اين جشنواره رسيده است و استان خراسان رضوي با 1055 اثر، استان همدان با 894 اثر و استان آذربايجان شرقي با 793 اثر ارسالي رتبه اول تا سوم را از نظر ميزان آثار كسب كردند.
عباس حسني محتشم تصريح كرد: از مجموع آثاري كه به دبيرخانه اين جشنواره رسيده است پس از بررسي هاي كارشناسان و هيات داوران تعداد 82 اثر 50درصد امتياز لازم را كسب كرده اند كه به عنوان آثار برتر كشوري انتخاب و از طرف وزارت آموزش و پرورش مورد تجليل و تقدير قرار خواهند گرفت.
مديركل آموزش و پرورش استان همدان گفت: جشنواره كشوري روش هاي نوين تربيتي كه در كانون مهديه همدان برگزار شده است فردا به كار خود پايان مي دهد.
وي افزود: اين اولين جشنواره اي است كه در رابطه با روش هاي نوين تربيتي با هدف استفاده از روش هاي برتر و موثر تربيتي در راستاي آموزش و پرورش دانش آموزان، برپا شده است.

 



لرستان قطب دوم آبزي پروري دركشور است

خرم آباد- خبرنگاركيهان:
معاون وزيرجهاد كشاورزي گفت: لرستان قطب دوم آبزي پروري دركشور است.
رئيس كل شيلات كشور درهمايش تجليل از كشاورزان برگزيده افزود: لرستان درسالهاي اخير رتبه هاي اول تا دوم توليدات شيلات را در كشور به خود اختصاص داده است.
تقوي گفت: لرستان با داشتن جشمه هاي بسيار بايد به مهمترين قطب آبزي پروري دركشور دست يابد و اين امر دور از دسترس نيست.
وي تصريح كرد: در لرستان بيش از 10ظرفيت وجود دارد كه تنها از يك ظرفيت آن استفاده مي شود كه بايد تلاش شود اين ظرفيت ها به فعل برسند.
معاون وزير جهاد كشاورزي افزود: در لرستان سرانه توليد آبزيان 35 درصد است كه اگر در اين بخش تلاش بيشتري شود به راحتي به 50 رتبه بيشتر هم دست خواهيم يافت.
وي افزود: در حال حاضر توليد آبزيان در كشور 600 هزارتن است كه قصد داريم اين رقم را به يك ميليون و بيست و پنج هزار تن برسانيم.

 



اختصاص 250 ميليون ريال براي مجتمع آبگرم سردابه اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
فرماندار اردبيل گفت: با تخصيص 250 ميليون ريال، اعتبار طرح جامع مجتمع تجاري و اقامتي آبگرم سردابه تهيه و ارائه مي شود.
يوسف اكبري در بازديد از آبگرم سردابه افزود: ساماندهي اين منطقه زيبا و خوش آب و هوا در دامنه سبلان فرصتي ارزشمند و موقعيت استثنايي در جذب گردشگر و رونق بخشيدن به صنعت گردشگري در شهرستان اردبيل است.
وي گفت: اتمام عمليات راهسازي و آسفالت مسير داخل روستاي وكيل آباد سردابه و حل و فصل توافقات انجام شده در ارتباط با واگذاري يك هكتار زمين براي استقرار متمركز مغازه داران و غرفه داران در مسير بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي در پايان افزود: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بايد با پشتيباني نهادهاي نظارتي و انتظامي جلوي ساخت و سازهاي بي ضابطه را در طول مسير و حريم منتهي به منطقه سردابه بگيرد.

 



استاندار قم تاكيد كرد لزوم تسريع در تكميل عمليات اجرايي صحن حرم حضرت معصومه(س)

قم- خبرنگاركيهان:
استاندار قم در نشست با رئيس بنياد مسكن كشور بر لزوم تسريع در تكميل باقيمانده عمليات اجرايي صحن غربي حرم مطهر تاكيد كرد.
به گزارش روابط عمومي استانداري قم درجلسه اي با حضور حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم، معاونان استاندار و مهندس تابش رئيس بنياد مسكن كشور، وضعيت پروژه هاي عمراني طرف قرارداد با بنيادمسكن كشور مورد بررسي قرارگرفت.
در اين نشست استاندار قم طي سخناني با اشاره به اجراي برخي از پروژه هاي مهم عمراني استان توسط بنيادمسكن كشوراظهارداشت: بايد اين طرح ها با جديت و تلاش مضاعف و درموعد مقرر به اتمام برسند.
استاندار قم عمليات اجرايي توسعه ضلع غربي حرم مطهر و ساخت صحن جديد جوادالائمه را يكي از طرح هاي مهم ذكر كرد و افزود: بايد باقيمانده كار به سرعت به اتمام برسد.
موسي پور با اشاره به آغاز عمليات بهسازي آرامستان وادي السلام توسط بنياد مسكن تصريح كرد: بايد اقدامات عمراني مربوط به كف سازي، ساخت سردرب و اصلاح نماي بيروني آن در سال جاري انجام شود.
استاندار قم افزود: امسال بايد در تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار استان با مشاركت بنياد مسكن كشور طرح هادي اجرا گردد.
دراين جلسه مهندس تابش رئيس بنياد مسكن كشور گزارشي ازطرح هاي عمراني در دست اجرا و پروژه هاي به اتمام رسيده در استان ارائه داد.

 



فرماندار: رسانه ها بايد براي جذب سرمايه گذاري ها در شيراز تلاش كنند

شيراز- خبرنگار كيهان:
به دنبال استفاده از فضاي رسانه اي براي توسعه هرچه بيشتر شهرستان شيراز هستيم.
فرماندار شيراز با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: شيراز سرزمين فرصت هاست و با توجه به توانايي ها و ظرفيت هايي كه در فارس و شهرستان شيراز وجود دارد مي توان در زمينه هاي مختلف اقدام به جذب سرمايه گذار كرد.
«حسين قاسمي» اظهار داشت: رسانه ها بايد در معرفي شيراز و استعدادهاي آن تلاش كرده و زمينه جذب سرمايه گذاري ها را فراهم سازند.
رسانه ها بايد كمبودها و مشكلات شيراز را منعكس كرده تا در جهت رفع آنها اقدام كنيم. وي مفاسد اقتصادي بخصوص زمين خواري را يك معضل براي شهرستان شيراز دانست و گفت: در مقطعي عده اي صاحب نفوذ توانسته اند بخش قابل توجهي از زمين هاي شهرستان را به شكل غيرقانوني تصرف كنند كه در صورت عدم برخورد با اين افراد اعتماد مردم نسبت به مديران كاهش خواهد يافت.
وي اظهار داشت: به عنوان نماينده عالي دولت در شيراز فرياد مي زنم و اين موارد را مطرح مي كنم تا كساني كه در جريان اين اتفاقات نيستند بيدار شوند و در اين جبهه سخت، رسانه ها بايد به ما كمك كنند.

 



راه اندازي بخش جراحي قلب در بيمارستان آيت الله روحاني بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
به زودي بخش جراحي قلب در بيمارستان آيت الله روحاني بابل راه اندازي مي شود.
رئيس بيمارستان آيت الله روحاني بابل طي گفت وگويي با كيهان اعلام كرد: بيمارستان آيت الله روحاني بابل با 400 تخت فعال بزرگترين بيمارستان شمال كشور است كه در چند بخش به صورت فوق تخصصي فعاليت مي كند.
دكتر احمد باقرپور عنوان كرد: به زودي بخش جراحي قلب در اين مركز شروع به كار مي كند و آنژيوگرافي بيماران قلبي در اين بيمارستان انجام مي شود تا بيماران از سختي رفت و آمد به تهران و يا شهرهاي ديگر رهايي يابند.

 



معاون سازمان جهاد كشاورزي استان: اراضي كشاورزي گيلان شناسنامه دار مي شوند

رشت - خبرنگاركيهان:
معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گيلان، از نشاء برنج در بيش از 99 درصد از اراضي شاليكاري استان در فصل زراعي جاري خبر داد.
ايرج بنيادي گفت: تاكنون در بيش از 65 درصد اراضي كشاورزي استان، كاروجين اول برنج انجام شده است.
وي با اشاره به بيش از 230 هزار هكتار اراضي شاليكاري در گيلان از تصويب و اجراي قانون جلوگيري از خردشدن اراضي كشاورزي خبر داد و افزود: طرح شناسنامه دار كردن اراضي كشاورزي و بهره برداران اين بخش در دستور كار سازمان جهاد كشاورزي گيلان قرار دارد كه به همين دليل 150 تيم اطلاعاتي جهت جمع آوري اطلاعات لازم در اين باره آغاز به كار كرده اند.
معاون سازمان جهاد كشاورزي گيلان در ادامه از تشكيل ستاد راهبردي برنج در اين استان بامسئوليت استاندار خبر داد و با اشاره به بحث خشكسالي گفت: در اين راستا سازمان جهاد كشاورزي گيلان آمادگي لازم را براي مقابله با بروز احتمالي پديده خشكسالي در سطح استان دارد.

 



فرماندار : كمبود آب آشاميدني مشكل اساسي شهر قدس است

شهرقدس- خبرنگار كيهان:
فرماندار شهرقدس گفت: زير ساخت هاي شهر قدس دچار بحران است و براي بازسازي آنها با ايجاد بستر مناسب، شرايط برخورداري از امكانات را فراهم آوريم.
«علي جهان بخش» در نشست اداري شهرقدس كه با حضور استاندار تهران مسئولان ادارات اين شهرستان برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: كمبود آب آشاميدني، مشكل شبكه برق، نبود اماكن فرهنگي مطلوب مشكل ترافيك شهري بويژه در مبادي ورودي شهر قدس از جمله مشكلات اساسي اين شهر هستند. در اين نشست استاندار تهران با اشاره به مشكلات شهرقدس گفت: اداره برق اين شهرستان طي دو ماه آينده بايد با انجام اقدامات زيربنايي، مشكل برق شهرستان را برطرف كند.
وي به مسئولان شهرستان قدس قول مساعد داد تا اعتبار ويژه اي را براي بازسازي شبكه فرسوده آبرساني شهرستان اختصاص دهد.
تمدن با اشاره به اينكه توسعه مخازن زيرزميني آب در كوتاه مدت در دستور كار قرار دارد اظهار داشت: همچنين طرحي بلند مدت براي چند شهرستان تهران از جمله شهرستان قدس در دست انجام است.
وي از مسئولان شهرستان قدس خواست تا با معرفي طرح هاي اولويت دار فرهنگي به استانداري از بودجه فرهنگي استان براي اين بخش استفاده كنند. استاندار تهران با اشاره به ورودي حادثه خيز و پرترافيك شهرستان قدس دستور لازم براي ساخت يك تقاطع غيرهمسطح در كمترين زمان صادر كرد. تمدن گفت: اداره كل راه و ترابري استان تهران، موظف است عمليات ساخت تقاطع غيرهمسطح ورودي شهرستان قدس را در دستور كار قرار دهد.
در اين نشست 20 ميليارد ريال اعتبار اوليه براي ساخت اين تقاطع غيرهمسطح اختصاص يافت. تقاطع ورودي شهرستان قدس كه مطالعات آن از چند سال قبل انجام شده به علت وقوع تصادفات مكرر به يكي از دغدغه هاي اساسي مردم و مسئولان منطقه تبديل شده است اين تقاطع در مسير خط ريلي تهران- تبريز قرار گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14