(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

حديث دشت عشق
صداي اعتراض تيم ها شنيده شد اشتباهات فاحش داوري در جام جهاني
اخبارجام جهاني 2010
براي تطابق با شرايط آب و هواي چين تيم ملي تكواندو راهي كيش مي شود
علي آبادي : بودجه بازي هاي آسيايي هفته جاري پرداخت مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز مسابقات ليگ برتر وزنه برداري از 18 تيرماه
صعود مقتدرانه آلمان و آرژانتين
كامراني فر:از اينكه نتوانستم بيشتر قضاوت كنم، عذرخواهي مي كنم



حديث دشت عشق

به ياد معلم شهيد «سيدساعد هاشمي فشاركي»
جهانخواران شرق و غرب
از راه فرهنگ به ما حمله مي كنند

سال چهارم دبيرستان او مصادف با اوج انقلاب بود كه حضور فعال در تظاهرات ضد رژيم داشت. در سال 1357 در رشته مهندسي مكانيك وارد دانشگاه شد. سپس به عنوان مربي امور تربيتي در آموزش و پرورش به خدمت مشغول گرديد. او در دانشگاه با بحث و درس و نشر و زبان و قلم و قدم خط منافقين و ماركسيستها را افشاء و سركوب مي كرد. با انقلاب فرهنگي به حوزه علميه اصفهان رفت و در كوتاهترين مدت استعداد شگرفي در علم منطق به نمايش مي گذارد به طوري كه بعد از مدت كوتاهي به عنوان مدرس درس منطق در حوزه علميه اصفهان مشغول گرديد. سال 1358 در كنار شهيد آيت الله مفتح بزرگترين نقش را در برپايي سمينارهاي اتحاديه طلبه و دانشجو ايفا كرد. چندين بار به جبهه اعزام گرديد تا اينكه دهم مهرماه 1361 به درجه شهادت نائل شد.
قسمتي از وصيت نامه شهيد:
شما نمي توانيد ترديد بكنيد كه جهانخواران غرب و شرق براي بدست آوردن مقاصد شوم خود كه ايجاد استعماري نو در جهان سوم است از بهترين راه كه همان هجوم به فرهنگ و ادب كشورهاي ضعيف است، وارد مي شوند.

 



صداي اعتراض تيم ها شنيده شد اشتباهات فاحش داوري در جام جهاني

سرويس ورزشي-
ضعف داوري در رقابت هاي جام جهاني به اوج خود رسيده تا جايي كه داوران در دو ديدار مرحله يك هشتم نهايي اشتباهات فاحشي را مرتكب شدند.
كم كم اشتباهات داوري تبديل به مهمترين اتفاق جام جهاني مي شود. بعد از آنكه داور ديدار انگليس و آلمان يك گل سالم شاگردان كاپلو را ناديده گرفت، در بازي آرژانتين و مكزيك نيز گل اول آرژانتين آفسايد بود اما داوري بي تفاوت از كنار اين موضوع گذشت تا آرژانتين با يك گل از حريف خود پيش افتد.
تبعات اين اشتباهات فاحش، شنيده شدن اعتراض تيم ها بود. فابيو كاپلو در پايان ديدار آلمان و انگليس كه با حذف تيمش همراه بود اظهار داشت:اشتباهات زيادي را مرتكب شديم و مستحق پيروزي نبوديم اما اگر داور گل لمپارد را مي ديد و آن اشتباه را نمي كرد شايد خيلي چيزها تغيير مي كرد و حتي احتمال پيروزي ما نيز وجود داشت. اشاره كاپلو به شوتي است كه لمپارد زد و داور و كمك داور دوم بازي متوجه عبور آن از خط دروازه نشدند.تيم داوري بازي ديدار آلمان و انگليس از كشور اروگوئه بود كه با اين اشتباه بزرگي كه انجام دادند ديگر بعيد است شانس قضاوت در جام جهاني را داشته باشند.
اما اين پايان كار نبود. در بازي آرژانتين و مكزيك نيز روزتي و همكارانش اشتباه فاحشي را مرتكب شدند. گل نخست آرژانتين در شرايطي به ثمر رسيد كه توز نزديك به يك متر در آفسايد ايستاده بود ولي كمك داور متوجه اين موضوع نشد تا مكزيكي ها به شدت معترض شوند.
خاوير آگيره سرمربي مكزيك در نشست خبري بعد از بازي در جمع خبرنگاران گفت: از اين كه نتوانستيم راهي مرحله بعد شويم ناراحتم. پيش از مسابقه انتظار داشتم بازي دشواري را پيش رو داشته باشيم اما، هرگز گمان نمي كردم اين گونه بازي را واگذار كنيم. اختلاف دو تيم يك گل آفسايد ويك اشتباه بچه گانه بود.
سرمربي مكزيك در ادامه افزود: بازي را بسيار بهتر از حريف آغاز كرديم و در همان دقايق اوليه نيمه نخست مي توانستيم به گل برسيم اما، تصميم نادرست داور درپذيرش گل اول آرژانتين برنامه هاي ما را به هم ريخت. هنوز به خودمان نيامده بوديم كه با اشتباه مهلك در خط دفاع گل دوم را به حريف تقديم كرديم. البته اعتراض مكزيكي ها محدود به آگيره نبود زيرا در پايان ديدار مكزيك و آرژانتين تعدادي از بازيكنان مكزيك نيز به سمت روزتي رفتند تا اعتراض خود را نشان دهند.
اشتباهات داوري در جام جهاني براي تيم ها نگران كننده شده و مسلماً تمام تلاش فيفا در روزهاي آينده، بالا بردن سطح داوري ها است. اگر اين اشتباهات در مراحل بالاتر نيز تكرار شود تا حدود زيادي از ارزش و اعتبار جام نوزدهم كاسته مي شود.

 



اخبارجام جهاني 2010

برنامه بازي هاي امروز (سه شنبه)
¤ پاراگوئه .............................................ژاپن (ساعت 30/18)
¤ اسپانيا ................................................. پرتغال (ساعت 23)
پيشنهاد بارسا به تورس
نماينده باشگاه بارسلونا پيشنهاد 38 ميليون پوندي بارسلونا را به فرناندو تورس تحويل داد.وكيل بارسلونا نامه كتبي الكساندر و روسل را نيز تقديم تورس كرد و از او خواست در مورد همكاري با ليورپول انگليس منطقي رفتار كرده و قدر موقعيت كنوني خود را بداند.
ال نينيو (پسر كوچك)، درخشش قابل توجهي در جام نوزدهم نداشته اما از ديد بارسلونا مي تواند بار ديگر به روزهاي اوج خود بازگردد.
ستايش آلمان از سوي بكن باوئر
فرانتس بكن باوئر سرمربي اسبق تيم ملي آلمان در خصوص بازي تيم ملي كشورش مقابل انگليس اظهار داشت: خيلي ساده و راحت بگويم، تيم ما، تيم برتر ميدان بود كه از همه جوانب بر انگليسي ها برتري داشت. بازيكنان اين تيم توانستند خيلي خوب و منطقي، همه بخش هاي حريف را از هم جدا كنند.
مولر: با انگليس بي حساب شديم
توماس مولر بازيكن تيم ملي آلمان اظهار داشت: خيلي خوشحالم كه اين برد بدست آمد. الان بهتر به سمت هدفي كه داريم، حركت مي كنيم. قبل از بازي نيز گفتم كه نبايد جنجال راه بيندازيم چون بايد مي رفتيم و براي بي حساب شدن با بازي سال 1966 تلاش مي كرديم.
مهار رونالدو و حل تمام مشكلات اسپانيا
ويسنته دل بوسكه سرمربي تيم ملي اسپانيا گفت: اسپانيا براي متوقف شدن در يك هشتم يا يك چهارم نهايي جام جهاني به اينجا نيامده و اگر قرار بود در مراحل حذفي تن به حذف بدهيم اصلا به جام جهاني نمي آمديم. وي افزود: پرتغال يعني كريستيانو رونالدو و چند بازيكن فرمانبردار، با مهار رونالدو همه مشكلات ما حل مي شود. اين تيم را به خوبي مي شناسيم و براي تك تك دقايق بازي با پرتغال برنامه ريزي دقيقي داريم.
غيبت مدافع اسپانيا در ديدار با پرتغال
رائول آلبيول مدافع تيم ملي اسپانيا كه در بازي برابر شيلي آسيب ديده بود و در تمرينات روز بعد از آن بازي نيز به شدت مصدوم شد قادر به همراهي تيمش برابر پرتغال نيست. افسر ارشد خبري اسپانيا ضمن تاييد اين خبر گفت: آلبيول بايد استراحت كند تا در صورت رسيدن اسپانيا به يك چهارم نهايي در خط دفاعي به كمك ما بيايد.
مسي، مارادونا را تمجيد كرد
ليونل مسي با تمجيد از مارادونا گفت:من مسي هستم، نه ديه گو، وقتي در تلويزيون مشاهده مي كنم برخي گل هاي مرا با گل هاي مارادونا شبيه سازي مي كنند ناراحت مي شوم. وي گفت: هيچ بازيكني از آرژانتين نمي تواند مارادوناي دوم باشد. اين يك روياي محال است و هيچ بازيكني از آرژانتين قدرت بهتر بودن نسبت به مارادونا را ندارد. او استاد همه بازيكنان است و مثل يك معلم بدون ادعا فقط به قهرماني آرژانتين فكر مي كند.
فيفا: سهميه قاره ها كم نخواهد شد
دبيركل فيفا اعلام كرد سهميه قاره آفريقا براي جام جهاني 2014 برزيل، تغييري نخواهد كرد.
تيم هاي الجزاير، نيجريه، كامرون، ساحل عاج و آفريقاي جنوبي نتوانستند انتظارها را برآورده كنند و در مرحله گروهي حذف شدند. در اين بين تنها غنا بود كه اميد را در قاره سياه زنده نگه داشت و با شكست آمريكا به جمع هشت تيم برتر جهان راه يافت.
دل بوسكه از كرايف مشاوره گرفت
ويسنته دل بوسكه سرمربي تيم ملي فوتبال اسپانيا يكي از دوستان قديمي و بسيار صميمي يوهان كرايف شب گذشته از طريق تماس تلفني با كرايف صحبت كرد.دل بوسكه در اين مورد به خبرنگاران گفت: كسي كه فوتبال را مي شناسد و ما را از بيرون تماشا مي كند بهترين قاضي در مورد عملكرد ما است و چه كسي بهتر از كرايف كه هم فوتبال ما را مي شناسد و هم فوتبال پرتغال را.
ناراحتي اينيستا از مردم اسپانيا
هافبك بازي ساز تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: براي مردم اسپانيا كه به خاطر مسي آرژانتين را تشويق مي كنند واقعا متاسفم. آندرس اينيستا تصريح كرد: همان كساني كه طرفدار تشكيل تيم ملي كاتالونيا هستند به جاي اسپانيا، آرژانتين را تشويق مي كنند و آبروي ما را مي برند.

 



براي تطابق با شرايط آب و هواي چين تيم ملي تكواندو راهي كيش مي شود

دور جديد تمرينات تكواندو ايران از عصر امروز در جزيره كيش آغاز مي شود تا ملي پوشان كشورمان در شرايطي مشابه با آب و هواي چين خود را آماده مسابقات جام جهاني كنند.
ميثم باقري، ياسين اكبرنتاج، محمدباقري معتمد، عليرضا نصرآزاداني، فرزاد عبداللهي، يوسف كرمي، حسين تاجيك و كوروش رجلي اعضاي تيم ملي را درجام جهاني تشكيل مي دهند.
اين نفرات به همراه اعضاي خانواده خود ساعت 11 صبح امروز به كيش مي روند و پس از 6 روز تمرين درجزيره به تهران بازخواهندگشت.
به دنبال آن تيم ملي تمرينات خود را درتهران ادامه مي دهد و روز 23 تيرماه با پرواز مستقيم به ارومچي چين مي رود.
تيم ملي درجريان اردوهاي خود با همان شرايط جام جهاني چين و قانون سكه مبارزاتي را برگزار كرد تا به طور جزئي با اين قوانين آشنا شود.
پولادگر راهي كره جنوبي شد
رئيس فدراسيون تكواندو ايران به منظور شركت در جلسه اتحاديه آسيا راهي كره جنوبي شد.
داي سون لي رئيس آسيا از نواب رئيس خود خواسته است تا به كره آمده و درباره ميزباني هاي مسابقات سهميه المپيك لندن تصميم گيري كنند.
محمدپولادگر، نايب رئيس آسيا امروز و فردا (چهارشنبه) دراين نشست شركت كرده و روز پنجشنبه با چو، رئيس فدراسيون جهاني براي تعيين برنامه هاي آكادمي جهاني تكواندو درايران جلسه خواهد داشت.
او شنبه آينده به ايران بازمي گردد.

 



سرانجام مشكل مالي فدراسيون ها حل شد
علي آبادي : بودجه بازي هاي آسيايي هفته جاري پرداخت مي شود

رئيس كميته ملي المپيك از مساعدت ويژه معاونت راهبردي رياست جمهوري در تخصيص بودجه ويژه بازي هاي آسيايي 2010 گوانگجو در هفته جاري خبر داد.
محمد علي آبادي در رابطه با آخرين وضعيت بودجه بازي هاي آسيايي 2010 گفت: خوشبختانه با نگاه ويژه رئيس جمهور و پيگيري عزيزي (معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري) بودجه بازي هاي آسيايي طي هفته جاري به حساب واريز مي شود تا بنا بر برنامه ريزي هاي صورت گرفته، بتوانيم اين بودجه را به فدراسيون ها اختصاص دهيم.معاون هماهنگي و نظارت بر دستگاه هاي اجرايي معاون اول رئيس جمهور يادآور شد: طي جلسات متعدد كه با پيگيري معاونت رياست جمهوري و نمايندگان مجلس داشتيم، مسائل جاري و عمده فدراسيون ها يعني منابع مالي، مورد بررسي قرار گرفت و مقرر شد تا اين بودجه- كه در شرايط كنوني مي تواند بسياري از مشكلات فدراسيون ها و اردوهاي آماده سازي را رفع كند- به كاروان اعزامي تزريق شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت خيري به ذوب آهن
هافبك تيم فوتبال سپاهان اصفهان با عقد قراردادي دو ساله به تيم فوتبال ذوب آهن پيوست . شاهين خيري هافبك مياني تيم فوتبال فولاد مباركه سپاهان كه پيش از اين سابقه حضور در تيم فوتبال ذوب آهن را داشت، مجددا به جمع سفيد و سبزپوشان ديار زاينده رود بازگشت.
كلاه كج در مس كرمان
هافبك خوزستاني پيروزي كه براي رقابت هاي ليگ دهم در ليست مازاد علي دايي قرار گرفت فصل آينده براي نارنجي پوشان مس بازي مي كند . به گفته مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي مراحل انتقال كلاه كج تا حدود زيادي طي شده و اگر مشكل خاصي پيش نيايد اين بازيكن بزودي قراردادي با كرماني ها امضا مي كند . اشپيتيم آرفي مهاجم پيروزي كه براي فصل آينده مورد توجه مسئولان تيم قرار نگرفت، پس از اينكه پيشنهاد خاصي براي حضور در ليگ ايران دريافت نكرد، به كشورش باز مي گردد. اين بازيكن تمايل خود را براي بازگشت به كشورش به مسئولان باشگاه اعلام كرده است.
مرادي داور ديدار نماينده كويت و تايلند
داور بين المللي فوتبال كشورمان ديدار مرحله يك هشتم نهايي رقابتهاي جام كنفدراسيونها بين نمايندگان كويت و تايلند را قضاوت خواهد كرد . ديدار برگشت تيم هاي القادسيه كويت و تاي پورت تايلند از مرحله يك هشتم نهايي مسابقات AFC كاپ روز 30 شهريور در كويت برگزارخواهد شد كه قضاوت اين ديدار را مسعود مرادي برعهده خواهد داشت . عليرضا كهوري و مرتضي كريمي كمك داوران اين ديدارخواهند بود ضمن اينكه يدالله جهانبازي داورچهارم اين ديداراست. عبدالرحمن دلاور از بحرين و محمد سلمان از عربستان به ترتيب ناظر داوري و ناظر اين مسابقه هستند.
قرارداد خطيبي با تراكتورسازي
مهاجم فصل گذشته گسترش فولاد با تراكتورسازي تبريز قرارداد امضا كرد. رسول خطيبي روز گذشته با حضور در باشگاه تراكتورسازي با اين تيم قرارداد داخلي يك ساله را امضا كرد. . قرار است امروز محمد نصرتي با اين تيم قرارداد امضا كند.
استقلال با اميدهايش در تورنمنت تهران
تيم استقلال براي حضور در تورنمنت تهران كه از 26 تير برگزار مي شود به دليل شرايط بدني بازيكنان و حضور تعدادي از آنها در اتريش به همراه تيم ملي، با تركيبي از بازيكنان اميد و بزرگسال خود در اين رقابت ها شركت مي كند.
تمديد قرارداد ميثاقيان با شهرداري تبريز
اكبر ميثاقيان با توافق با مسئولان باشگاه شهرداري تبريز قرارداد خود را با اين تيم تمديد كرد . وي صبح روز گذشته با حضور در هيات فوتبال تبريز اين قرارداد را ثبت كرد .

 



آغاز مسابقات ليگ برتر وزنه برداري از 18 تيرماه

فصل جديد ليگ برتر وزنه برداري از 18 تيرماه با برگزاري 2مسابقه آغاز مي شود.
قرعه كشي رقابت هاي فصل جديد ليگ وزنه برداري كه با حضور 8تيم و در دو گروه 4 تيمي برگزار مي شود، برگزار شد و تيم ها به اين ترتيب با يكديگر همگروه شدند:
¤ گروه اول: ملي حفاري اهواز، سيمان سپهر فارس، پيام نور، خراسان رضوي
¤ گروه دوم: مناطق نفت خيز جنوب، صنعت و معدن كرمانشاه، نيروي زميني، همدان
طبق اعلام سازمان ليگ، هفته نخست رقابت هاي ليگ وزنه برداري روز جمعه 18 تيرماه با برگزاري دو ديدار سيمان سپهر فارس- پيام نور و همدان- نيروي زميني آغاز مي شود.

 



صعود مقتدرانه آلمان و آرژانتين

تيم آرژانتين با شكست مكزيك، حريف آلمان در دور يك چهارم نهايي رقابت هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي شد.
مردان ديگو مارادونا همانند چهار سال پيش توانستند مكزيك را در دور يك هشتم نهايي رقابت هاي جام جهاني شكست داده و راهي دور بعد شوند. دراين ديدار كه به قضاوت روبرتو روزتي از ايتاليا در ورزشگاه ساكر سيتي ژوهانسبورگ انجام شد، مردان مارادونا با نتيجه 3 بر يك پيروز از ميدان خارج شدند.
كارلوس توس دوبار در دقايق 26 و 52 و گونسالو هيگوآين در دقيقه 33 براي آرژانتيني ها گلزني كردند و تك گل مكزيك را هم هرناندس در دقيقه 71 به ثمر رساند.
در حالي كه هيگوآين با اين گل تعداد گل هاي زده خود در آفريقاي جنوبي را به عدد چهار رساند و به تنهايي در صدر جدول بهترين گلزنان رقابت ها ايستاد، ليونل مسي هنوز نتوانسته است براي تيمش در چهار ديدار انجام شده، گلزني كند.
ديدار مكزيك- آرژانتين هم از اشتباه داوري بي نصيب نبود. داور ايتاليايي ميدان در نيمه نخست در حالي گل توس را پذيرفت كه در تصاوير تلويزيوني او در موقعيت آفسايد قرار داشت. بازيكنان مكزيك دقايقي پس از اين گل به تصميم داور اعتراض داشتند اما روزتي پس از مشورت با كمك دوم خود تصميمش درباره پذيرفتن گل را تغيير نداد.در ديگر ديدار اين مرحله آلمان توانست انگليس را با نتيجه 4 بر يك شكست داده و به جمع هشت تيم پاياني اين رقابت ها راه پيدا كند.در اين ديدار كه در ورزشگاه مانگوآنگ شهر بلوم فونتين و به قضاوت جرج لاريوندا از اروگوئه برگزار شد، آلمان با گل هاي ميروسلاو كلوزه (20)، لوكاس پودولسكي (32) و توماس مولر (67، 70) به پيروزي رسيد. تك گل انگليس را در اين مسابقه ماتيو آپسون در دقيقه 37 به ثمر رساند.ديدار كلاسيك جام جهاني در آفريقاي جنوبي از اشتباه داوري عاري نبود. در نيمه نخست در حالي كه شوت فرانك لمپارد از خط دروازه عبور كرده بود نه داور و نه كمك دوم او، متوجه اين موضوع نشدند.اين صحنه تكراري از تاريخ در جام هاي جهاني بود. انگليس در فينال جام جهاني 1966 با ضربه اي مشابه كه از سوي داور بلغارستاني گل اعلام شد، تنها قهرماني خود در جام هاي جهاني را جشن گرفت.

 



پايان قضاوت كمك داور ايراني در جام جهاني
كامراني فر:از اينكه نتوانستم بيشتر قضاوت كنم، عذرخواهي مي كنم

حسن كامراني فر، تنها نماينده فوتبال ايران در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي كه به زودي به ايران بازخواهد گشت، به دليل عدم موفقيتش در كسب قضاوت در ادامه مراحل اين جام از مردم و جامعه فوتبال عذرخواهي كرد.
حسن كامراني فر در گفت وگو با سايت كميته داوران خراسان رضوي، تصريح كرد: تيم داوري ما بعد از دو قضاوت در مرحله اول، در مرحله حذفي قضاوت نخواهد داشت و من بعد از پايان مرحله حذفي به ايران بازخواهم گشت و فقط احتمالا يك بازي كمك داور ذخيره هستم.
وي افزود: تمام توانايي خودم را بكار گرفتم تا نماينده خوبي براي داوري كشورم باشم و اينكه در اين راه موفق بودم يا نه را ديگران بايد نظر بدهند. من هيچ گاه خود را برتر از ديگران ندانسته و نمي دانم و فقط بايد بگويم كه انصافا تلاش خود را انجام داده ام و خوشحالم توانستم روحيه اي تازه در جامعه داوري به وجود آورم.
كامراني فر تاكيد كرد: همين جا لازم مي دانم از تمام كساني كه در دوران داوري بنده در اين راه من را كمك كرده اند، از پيشكسوتان داوري تا پايين ترين رده داوران، قدرداني كنم و از اينكه نتوانستم بيشتر از اين قضاوت كنم، از همه عذرخواهي مي كنم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14