(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

با حضور رئيس جمهور طرح سامانه ازدواج تصويب شد
رئيس پليس استان تهران: مواد مخدر تاكتيك دشمن عليه كشور است
احمدي مقدم: معتادان بي بضاعت رايگان درمان مي شوند
رويدادهاي خارجي مي سي سي پي آمريكا هم نفتي شد
آغاز نخستين دوره رقابت هاي المپيك دانش آموزي
رئيس پليس آگاهي استان خبر داد دستگيري 5 سارق مسلح زورگير در يزد
سمينار سرطان كليه در تهران برگزار مي شود
معاون درمان وزارت بهداشت اعلام كرد مخدرهاي روان گردان در صدر مواد مخدر مصرفي كشور
با تلاش متخصصان ايراني شعله هاي آتش در چاه نفت شهر به فاصله 20متري تاج چاه هدايت شد
در كورس اسبدواني گنبدكاووس صورت گرفت توزيع كلاه ورزشي آمريكايي با تبليغات فرانسوي
ضرب و شتم خبرنگار كيهان در دورود به دنبال چاپ يك خبر
صاعقه جان ماهيگير رودسري را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
نام مبارك پيامبر اكرم(ص) بر روي ماه
ترويج مسيحيت صهيونيستي در افغانستان
حبس ابد براي والدين بي رحم



با حضور رئيس جمهور طرح سامانه ازدواج تصويب شد

در نشست شوراي عالي جوانان با حضور رئيس جمهور تشكيل مجمع خيران و فعالان امر ازدواج و نيز تشكيل سامانه ازدواج به تصويب رسيد.
به گزارش رجانيوز، در اين نشست مقرر شد سازمان ملي جوانان و وزارت كشور اساسنامه و آيين نامه پيشنهادي را به شوراي عالي جوانان ارائه دهند.
دكتر محمود احمدي نژاد در جلسه شوراي عالي جوانان گفت: هركس عاشق امام شود هويتش ماندگار خواهد شد و اين همان چيزي است كه امروز در جوانان ايراني شكل گرفته است.
وي حركت و تلاش وزارتخانه ها و سازمان ها را در مسير شناخت امام عصر(عج)، ضرورت امروز جامعه اسلامي دانست و گفت: سازمان ملي جوانان و بسيج بايد در راستاي ارتباط جوانان با امام فعاليت هاي خود را گسترش دهند تا هويت ملي ماندگار شود.
گفتني است در نشست شوراي عالي جوانان آئين نامه جشنواره حضرت علي اكبر(ع) نيز تصويب و مقرر شد هفته جوان همزمان با ميلاد حضرت علي اكبر(ع) همه ساله با رويكرد تقويت ملي جوانان برگزار شود.
براساس تصميم ديگر شوراي عالي جوانان، استانداري ها موظف شدند بودجه لازم به منظور ساماندهي اوقات فراغت جوانان را پيش بيني و با همكاري سازمان ملي جوانان و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري، بودجه پيش بيني شده را تامين كنند.

 



رئيس پليس استان تهران: مواد مخدر تاكتيك دشمن عليه كشور است

امروز مواد مخدر تاكتيك دشمن عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محسوب مي شود.
سرتيپ «عليرضا اكبرشاهي» فرمانده انتظامي استان تهران همزمان با سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر در جمع مقامات لشكري و كشوري اظهار داشت: نيروي انتظامي در راستاي برخورد با اين پديده شوم هرگز اجازه نخواهد داد كه دشمنان به اهداف شوم خود نائل شوند.
وي با تاكيد بر اينكه تعامل دستگاه قضايي و نيروي انتظامي مي تواند دستاوردهاي مهمي را در عرصه مقابله با سوداگران مرگ به ارمغان آورد، گفت: مهم ترين و شاخص ترين مطالبه مردم دستگيري قاچاقچيان مواد مخدر است، بنابراين نيروي انتظامي با اولويت قراردادن اين خواسته، اقدامات قابل توجهي را انجام داده است.
پاكسازي 29هزار نقطه از مواد فروشان
فرمانده انتظامي استان تهران از اجراي بيش از 29هزار طرح پاكسازي نقطه اي موادفروشان در سال گذشته خبر داد.
سردار اكبرشاهي در مراسم روز جهاني «مبارزه با مواد مخدر» با اعلام اين خبر افزود: در سال 88 يك هزار و360 طرح منطقه اي در سطح شهرستان هاي استان تهران اجرا شده است.
وي با بيان اين كه در يك سال اخير 29هزار و433 طرح پاكسازي نقطه اي در سطح استان توسط كلانتري ها اجرا شده است، يادآور شد: در سال گذشته بيش از 19هزار و544 كيلوگرم انواع مواد مخدر كه شامل 60درصد از كليه كشفيات استان تهران مي باشد، در حوزه فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران كشف شد.
فرمانده انتظامي استان تهران ادامه داد: در سال گذشته با انجام كارهاي اطلاعاتي گسترده توانستيم 107باند توزيع مواد مخدر را متلاشي كنيم كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9درصد افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: در اين رابطه 22هزار و50 نفر دستگير شده اند كه نسبت به سال قبل از آن 12درصد افزايش داشته است.
وي با بيان اين كه در يك سال گذشته 18هزار و36فقره پرونده در خصوص جرايم مختلف در حوزه فرماندهي نيروي انتظامي استان تهران تشكيل شده است، تاكيد كرد: حدود يك هزار و705 قاچاقچي و 17هزار و667 نفر توزيع كننده و حدود دو هزارو618 نگهدارنده مواد مخدر در سال 88 دستگير و براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي تحويل داده شدند.
سردار اكبرشاهي خاطرنشان كرد: ماموران انتظامي استان تهران توانستند از آغاز سال جاري بيش از پنج تن و200 كيلوگرم مواد مخدر كشف كنند كه در اين راستا هشت هزار و791 نفر دستگير شدند.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه صحبت هاي خود پيشگيري از گرايش جوانان به مواد مخدر را يك مولفه بسيار مهم عنوان كرد و افزود: اين امر همواره در دستور كار پليس قرار خواهد داشت كه در اين راستا بيش از دو هزار كلاس آموزشي براي پيشگيري از گرايش به انواع مواد مخدر در سطوح مختلف براي 112هزار نفر برگزار شد.
فرمانده انتظامي استان تهران در پايان صحبت هاي خود با اشاره به معضل فروش مواد مخدر در مناطق «حصار» و «حصارك» بيان كرد: بنا به درخواست مكرر مردم اين مسير كاملا مسدود شده است و ارتباط افرادي كه در قالب دستفروش در حاشيه بزرگراه اقدام به خريد و فروش مواد مخدر مي كردند، قطع شده است.

 



احمدي مقدم: معتادان بي بضاعت رايگان درمان مي شوند

دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال با ايجاد مراكز درماني دولتي در سراسر كشور معتادان بي بضاعت تحت پوشش درمان رايگان قرار مي گيرند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه مراسم هفته مبارزه مواد مخدر با اشاره به كاهش هزينه هاي درمان اعتياد در كشور گفت: امسال به دنبال كاهش هزينه هاي درمان هستيم تا گرايش افراد براي مراجعه به مراكز درماني افزايش يابد.
وي ادامه داد: در سال جاري با ايجاد مراكز درماني دولتي درسراسر كشور معتادان بي بضاعت تحت پوشش درمان رايگان قرار مي گيرند.
دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بودجه 80 ميلياردي سال 89 ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اين بودجه نسبت به بودجه 60 ميلياردي ستاد در سال 84، افزايش چنداني نداشته است، اين در حالي است كه اعتياد مهمترين آسيب اجتماعي كشور به شمار مي رود. بر همين اساس بايد بيش از اينها براي حل اين معضل سرمايه گذاري كرد.
وي در مورد پيش سازهاي مواد مخدر صنعتي در ايران گفت: پيش سازها در مواد مخدر صنعتي، جنبه دوگانه دارد كه هم در صنعت و هم در داروسازي استفاده مي شود و با توجه به نحوه كنترل وزارت بهداشت بر اين گونه مواد، دسترسي و انتقال اين پيش سازها از ايران به ساير كشورها وجود ندارد.
به گزارش مهر، احمدي مقدم عنوان كرد: تنها در چند مورد برخي قصد ترانزيت اين پيش سازها را به افغانستان داشتند كه با كنترل مناسب پليس از خروج اين مواد جلوگيري شد.

 



رويدادهاي خارجي مي سي سي پي آمريكا هم نفتي شد

ايالت مي سي سي پي آمريكا، چهارمين ايالتي است كه لكه نفتي خليج مكزيك آن را آلوده كرده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، سخنگوي رسمي فرماندار ايالت مي سي سي پي آمريكا در اين خصوص گفت: حدود 3 كيلومتر از سواحل جنوبي اين ايالت به نفت آلوده شده است.
دن تورنو اعلام كرد: در ايالت مي سي سي پي دو منطقه بيل فونتن بيچ و لك مارس لندينگ بيشترين آسيب را از لكه نفتي خليج مكزيك ديده اند و نفت به سواحل چند جزيره ساحلي نيز رسيده است.براساس اين گزارش، پيش از اين سه ايالت لويزانا، آلاباما و فلوريداي آمريكا كه در حاشيه خليج مكزيك قرار دارند، نيز به لكه نفتي آلوده شده بودند.
گفتني است مقامات محلي هشدار داده اند در روزهاي آينده و با وزش بادهاي توفان هاي حاره اي، نفت بيشتري به سواحل منتقل خواهد شد.

 



آغاز نخستين دوره رقابت هاي المپيك دانش آموزي

با آغاز نخستين دوره رقابت هاي المپيك دانش آموزي كشور 20 هزار دانش آموز دختر و پسر در 14استان كشور با هم به رقابت پرداختند.
به گزارش ستاد خبري نخستين دوره رقابت هاي المپيك دانش آموزي كشور اين دوره از رقابت ها تا 19 مرداد ادامه خواهد يافت.
براساس اين گزارش 20 هزار دانش آموز ورزشكار در دو گروه دختران و پسران در 14 استان كشور شامل آذربايجان شرقي و غربي، ايلام، كرمانشاه، گلستان، قزوين، خراسان رضوي، لرستان، مركزي، مازندران، يزد، همدان و شهرستان هاي استان تهران به رقابت خواهند پرداخت.
در اين رقابت ها دانش آموزان پسر در رشته هاي فوتبال، بسكتبال، فوتسال، واليبال، تكواندو، شنا، ورزش هاي همگاني، دوچرخه سواري، وزنه برداري، جودو، تنيس روي ميز، كاراته، بدمينتون، اسكيت، ژيمناستيك، هندبال، دو و ميداني، كشتي آزاد و فرنگي به رقابت مي پردازند.
همچنين دانش آموزان دختر نيز در رشته هاي فوتبال، بسكتبال، ورزش هاي همگاني، بدمينتون، ژيمناستيك، اسكيت، آمادگي جسماني، هندبال، دووميداني، تنيس روي ميز، كاراته و واليبال با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 



رئيس پليس آگاهي استان خبر داد دستگيري 5 سارق مسلح زورگير در يزد

سرويس شهرستانها -
پنج سارق زورگير كه با تهديد سلاح اقدام به سرقت از اتباع خارجي در استان يزد مي كردند، توسط پليس آگاهي شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي رئيس پليس آگاهي استان يزد با بيان اين خبر گفت: در پي چندين شكايت از پنج سارق كه با تهديد سلاح، تيراندازي و ايجاد رعب و وحشت اقدام به سرقت وجوه نقد و اموال با ارزش اتباع خارجي مي كردند، با توجه به حساسيت موضوع بلافاصله اكيپ زبده اي از كارآگاهان مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي فعاليت خود را آغاز كردند.
سرهنگ زينلي افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد اكثر مالباختگان از اتباع خارجي بودند كه به صورت غيرمجاز وارد كشور شده بودند و همچنين پاي يكي از مالباختگان به دليل مقاومت در برابر سارقان مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.
وي ادامه داد: كارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده موفق به دستگيري پنج نفر در اين باره شدند كه در نهايت متهمان به ارتكاب 2 فقره سرقت مسلحانه اقرار كردند و با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.

 



سمينار سرطان كليه در تهران برگزار مي شود

سمينار يك روزه سرطان كليه از سوي انجمن سرطان ايران 31 تير ماه در هتل پارسيان اوين تهران برگزار مي شود.
دكتر حسين فودازي دبير اين سمينار با اعلام خبر فوق افزود: هدف از برگزاري اين سمينار به روزرساني اطلاعات پزشكان نسبت به تشخيص و درمان سرطان كليه است. بويژه آنكه طي ساليان اخير با شناخت بهتر از فرآيند مولكولي و بيماريزايي اين بدخيمي، روش هاي جديد و موثرتري در درمان مراحل پيشرفته سرطان كليه و به تبع افزايش طول عمر و كيفيت زندگي بيماران مبتلا به آن در دسترسي قرار گرفته است.
به گفته دكتر فودازي در سمينار سرطان كليه، تازه هاي تشخيصي سرطان كليه و نحوه درمان آن از جمله درمان هاي جراحي، شيمي درماني، راديوتراپي و ايمونوتراپي، مورد بررسي و تبادل نظر قرار مي گيرد.
دبير سمينار سرطان كليه يادآور شد: بررسي گستردگي و شيوع سرطان هاي كليه در كشور، نحوه برخورد با بيماران مبتلا به سرطان كليه و آخرين دستاوردهاي علمي در تشخيص، جراحي، راديوتراپي و درمان هاي دارويي (شيمي درماني، ايمونوتراپي،...) در اين سمينار مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.
دكتر فودازي در پايان اضافه كرد: اين سمينار با حضور استادان و متخصصان رشته هاي اورولوژي، راديوتراپي-انكولوژي، پاتولوژي، راديولوژي و هماتولوژي- انكولوژي برپا مي شود.

 



معاون درمان وزارت بهداشت اعلام كرد مخدرهاي روان گردان در صدر مواد مخدر مصرفي كشور

معاون درمان وزارت بهداشت با تأكيد بر اينكه بيشترين ميزان مصرف مواد مخدر در كشور مربوط به مخدرهاي روانگردان است گفت: بايد با همان سرعتي كه اين مواد در حال تغيير هستند براي مبارزه و ريشه كني آن سرمايه گذاري انجام شود.
حسن امامي رضوي ديروز در همايش سالروز جهاني مبارزه با مواد مخدر افزود: با مقدماتي كه در قانون مبارزه با مواد مخدر فراهم شد، فصل جديدي در كشور در عرصه كاهش تقاضاي اعتياد شكل گرفت.
وي ادامه داد: اين قانون موجب شد تا زماني كه معتادان به مراكز درماني مراجعه مي كنند مجرم تلقي نشده و زمينه حمايت از آنان فراهم شود.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: افرادي كه به حوزه حمايت وارد مي شوند تا سالها تحت حمايت باقي مانده و با اين حمايتها به صورت كامل از ابتلا به مواد مخدر پاك مي شوند.
وي عنوان كرد: به دليل احتمال بازگشت مجدد افراد بهبود يافته به مصرف مواد مخدر تلاشهاي گسترده اي جهت انجام حمايتهاي جانبي و اجتماعي انجام شد تا زمينه عدم بازگشت اين افراد به چرخه اعتياد فراهم شود.
امامي رضوي گفت: به اين منظور نهادهاي حمايت كننده در كشور فعال شدند تا تمام زمينه ها براي جلوگيري از بازگشت فرد بهبود يافته به چرخه اعتياد فراهم شود.
وي تصريح كرد: اعتبارات را بايد در حوزه درمان معتادان افزايش دهيم و با تمام توان وارد مبارزه با اين معضل شويم.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: درست است كه با محدوديت منابع در كشور مواجه هستيم ولي هر فردي كه از اين جامعه وارد حوزه اعتياد مي شود و از چرخه توليد و باروري كشور خارج مي شود هزينه اي بيش از اينها دارد.
به گزارش مهر امامي رضوي گفت: امروز مواد مخدر از حالت سنتي به صنعتي تغيير يافته و موارد روانگردان حرف اول را در جامعه مي زند. بر همين اساس بايد با همان سرعتي كه اين مواد در حال تغيير هستند به سرمايه گذاري بپردازيم تا در چرخه مبارزه عقب نمانيم.

 



با تلاش متخصصان ايراني شعله هاي آتش در چاه نفت شهر به فاصله 20متري تاج چاه هدايت شد

كارشناسان حفاري ايران، پس از تلاش هاي زياد براي مهار چاه 24 نفت شهر، موفق به هدايت آتش جنبي به فاصله 20متري تاج چاه شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي شركت ملي حفاري ايران، دبير ستاد مهار و كنترل فوران چاه 24 نفت شهر با اشاره به پيچيدگي و حساسيت كار با توجه به مخاطرات آن گفت: با موفقيت در اين گام اقدام بعدي شكستن سلر چاه براي دستيابي به تجهيزات نصب شده بر روي لوله جداري است.
اردشير غلام پور گفت: با دسترسي به دهانه چاه تجهيزات درون آن كه آسيب كلي ديده خارج شد كه در صورت سالم بودن شيرهاي فورانگير و ديگر تجهيزات مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي نصب دودكش در درون شير فورانگير چاه كه هم اكنون مشتعل است را گام ديگر پيش رو دانست و با اشاره به آغاز عمليات انحرافي به وسيله دستگاه حفاري 112 شركت حفاري شمال براي اتصال به عمق چاه آسيب ديده افزود: همچنين تاكنون 60 درصد تجهيزات دستگاه حفاري 57 فتح شركت ملي حفاري ايران به منطقه منتقل شده و عمليات برپايي اين دستگاه با پيشرفت فيزيكي 25درصد دنبال مي شود.
چاه شماره 24نفت شهر در استان كرمانشاه در غرب كشور بامداد شنبه هشتم خرداد در حين عمليات حفاري به علت نشت نفت و گاز فوران و دچار آتش سوزي شد.
كارشناسان ايراني
در مهار آتش چاههاي نفت از آمريكايي ها جلوترند
رئيس ستاد پدافند غيرعامل كشور گفت: كارشناسان ايراني براي مهار آتش چاه نفت شهر در مقايسه با حادثه مشابه در خليج مكزيك، يك گام از آمريكايي ها جلوترند.
داوود احمدي نژاد در حاشيه بازديد از منطقه مرزي نفت شهر و چاه نفت آتش گرفته اين منطقه در گفت وگو با خبرنگار فارس در قصر شيرين، افزود: با توجه به مقايسه امكانات موجود در كشور با متخصصان آمريكايي براي مهار لكه نفتي مكزيك، كارشناسان ايراني براي مهار آتش سوزي در نفت شهر در مقايسه با حادثه مشابه در خليج مكزيك قطعا يك گام جلوترند.
وي ادامه داد: تمهيدات، امكانات و اعتبارات لازم براي مهار اين حريق صورت گرفته و با توجه به پيچيدگي اين كار و شرايط مختلف، كارشناسان در حال انجام اقدامات لازم براي اين كار هستند.

 



در كورس اسبدواني گنبدكاووس صورت گرفت توزيع كلاه ورزشي آمريكايي با تبليغات فرانسوي

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
تبليغات شركت ريو كالكشن فرانسوي در قالب كلاه ورزشي 2010 در محل اسبدواني گنبدكاووس به صورت گسترده در بين دريافت كنندگان دفترچه معرفي اسب هاي كورس اسبدواني توزيع شد.
اين كلاه از سوي مسئولان باشگاه سواركاري در بين كساني كه دفترچه كورس مسابقات را تهيه كرده بودند توزيع شد.
جالب توجه اين كه در داخل اين كلاه مشخصات كلاه منقش به پرچم آمريكا با عنوان كلاه ورزشي آمريكايي 2010 الصاق شده و بر روي آن نام كمپاني محصولات آرايشي و بهداشتي فرانسوي كه نام اسبي نيز در گنبد است به صورت درشت نوشته شده بود تعجب همگان را برانگيخت.
مردم مي پرسند در حالي كه مي توان از توليدات توليدكنندگان داخلي با آرم هاي ورزشي اسلامي و ايراني خصوصا تصاوير مربوط به سواركاري استفاده كرد، مسئولان باشگاه سواركاري گنبد با چه انگيزه اي كلاه آمريكايي منقش به پرچم آمريكا و با تبليغات يك شركت فرانسوي وارد كرده و به صورت گسترده در بين علاقه مندان به سواركاري توزيع كرده اند؟
مسئولان تربيت بدني و حراست اين اداره كه براي كوچكترين حركت غيرورزشي عكس العمل نشان مي دهند اين بار در مقابل اين حركت فرهنگي خاص، كه در ظاهر نام اسب بر روي كلاه نوشته شده بود ولي در عمل نام يك شركت فرانسوي است ظاهرا غافل مانده اند! اگر تبليغات را موجه بدانيم لطف فرموده و اعلام كنند نماد پرچم آمريكا در داخل كلاه به چه معناست كه اين گونه تبليغ شده است؟

 



ضرب و شتم خبرنگار كيهان در دورود به دنبال چاپ يك خبر

دورود- خبرنگار كيهان:
خبرنگار كيهان در دورود توسط عده اي از افراد اجير شده از سوي رئيس معزول هيئت كشتي اين شهر مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
به دنبال چاپ خبر «برگه هاي آرم دار نماينده مجلس در دست يك متخلف دورودي» عباس مرزبان رئيس معزول هيئت كشتي دورود با اجير كردن عده اي از اراذل، خبرنگار كيهان در اين شهر را در مقابل دادگستري مورد حمله قرار داد و نامبرده را به شدت مصدوم و روانه بيمارستان كرد. به دنبال اين حادثه مرزبان و يك نفر ديگر دستگير شدند. خبرنگار كيهان در اين حادثه از ناحيه پهلو دچار شكستگي شده است.
مرزبان خود را مخاطب خبر خبرنگار كيهان قلمداد كرده است در حالي كه در اين خبر هيچ اشاره اي به شخص خاصي نشده بود.

 



صاعقه جان ماهيگير رودسري را گرفت

رشت- خبرنگار كيهان:
ماهيگير رودسري بر اثر صاعقه جان سپرد.
به گزارش پليس گيلان، اين شهروند رودسري براي صيد ماهي با قلاب به محل رودخانه پل رودبخش كلاچاي رفته بود كه به دليل بي توجهي به نكات ايمني و حفاظتي گرفتار صاعقه شد و جان خود را از دست داد.
وي در زير ترانس برق فشار قوي در حاشيه رودخانه مشغول ماهيگيري بود كه بر اثر اصابت صاعقه به وي جان باخت.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف گازوئيل قاچاق
نايين- خبرنگار كيهان: پليس نايين با توقيف و بازرسي يك دستگاه تريلر كانتينردار كه از اصفهان به سمت استانهاي شرق كشور در حال حركت بود مقدار 25 هزار و 400 ليتر گازوئيل قاچاق كشف كرد. راننده اين خودرو كه در محور اصفهان- نايين تردد مي كرد دستگير شد.
دستگيري سارقان احشام
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: دو عضو يك باند سرقت احشام در شهرستان مراوه تپه دستگير شدند. متهمان به نام هاي جعفر علي- الف و نايب علي-ك احشام سرقتي از روستاهاي مراوه تپه را با استفاده از يك دستگاه وانت بار به شهرهاي مورد نظر انتقال داده و به فروش مي رساندند. سارقان در حال انتقال 2 رأس گاو سرقتي به دام پليس افتادند.
رد رشوه 15 ميليون ريالي
رشت- خبرنگار كيهان: پليس رشت رشوه 15 ميليون ريالي قاچاقچيان مواد مخدر را رد كردند. قاچاقچيان مواد مخدر كه با استفاده از يك دستگاه خودرو پژو در حال حمل مواد مخدر بودند با مشاهده پليس اقدام به فرار كردند اما دستگير شدند و از آنها 25 گرم ماده مخدر شيشه كشف شد. پليس ضمن رد رشوه دو سرنشين خودرو آنها را تحويل مقامات قضايي داد. خودرو مذكور نيز توقيف شد.
انهدام شبكه سرقت منازل
شيراز- خبرنگار كيهان: يك شبكه سرقت منزل در شيراز متلاشي و اعضاي آن دستگير شدند. يك عضو اين شبكه به نام غ-ع در حين سرقت از يك منزل مسكوني توسط صاحبخانه و اهالي محل دستگير شد. همدست ديگر وي به نام ب-پ دستگير و متهمان به 50 فقره سرقت از منازل مسكوني در يك سال گذشته اعتراف كردند.
دستگيري سارقان موتورخانه هاي چاه آب
اصفهان- خبرنگار كيهان: چهار سارق كه به صورت شبانه به موتورخانه هاي آب زمين هاي كشاورزي فلاورجان دستبرد مي زدند، شناسايي و دستگير شدند.اين افراد به دنبال شكايت تعدادي از كشاورزان مبني بر سرقت سيم هاي برق موتورخانه چاه آب زمين هاي كشاورزي خود، دستگير شدند.سردسته اين باند به نام «محسن-ق» تاكنون به 16 فقره سرقت سيم هاي برق كشاورزان به همراه همدستان خود اعتراف كرد.
سارق دريچه هاي فاضلاب در دام پليس
اصفهان- خبرنگار كيهان: فردي كه اقدام به سرقت دريچه هاي فاضلاب شهر اصفهان مي كرد شناسايي و دستگير شد.
اين فرد در پي شكايت اداره آب و فاضلاب شهرستان اصفهان مبني بر مفقود شدن تعدادي از دريچه هاي فاضلاب اين اداره در سطح شهر، به دام پليس افتاد. پليس به يك دستگاه خودروي وانت پيكان كه حامل تعدادي دريچه فاضلاب شهري و مقدار يك تن ضايعات چدن بود، مشكوك شده و آن را متوقف كرد.
راننده خودرو، عنوان داشت كه فردي با مأسسه اتوباري كه در آن مشغول كار هستم تماس گرفته و پس از اينكه به منزل او رفتم اين بار را به من داد تا به يك كارگاه انتقال دهم.
طي بازرسي از منزل مذكور، سارق سابقه دار به نام «غلامحسين-ش» دستگير و در بازرسي از منزل وي 3 دستگاه موتورسيكلت مسروقه نيز كشف شد.
كشف برنج قاچاق
¤ در بازرسي از يك دستگاه تريلر، مقدار 22 تن برنج قاچاق در نطنز كشف شد.اين محموله توسط مأموران پليس راه محور اصفهان به كاشان و از يك دستگاه تريلر به دست آمد.در اين رابطه خودروي مذكور توقيف و راننده آن نيز به اتهام حمل كالاي قاچاق و مدارك جعلي بار خودرو دستگير شد.محموله قاچاق كشف شده تحويل گمرك شد.
كشف سلاح كمري از منزل مسكوني
قائم شهر- خبرنگار كيهان: پليس قائم شهر در بازرسي از منزل مسكوني فردي در اين شهر يك قبضه سلاح كلت كمري به همراه 3 فشنگ مربوطه كشف كرد. همچنين در بازرسي از باربري هاي سطح شهر دو كارتن چاي كشف و در بازرسي از آن 1344 عدد انواع دارو و قرص هاي غيرمجاز قاچاق كشف شد.

 



نام مبارك پيامبر اكرم(ص) بر روي ماه

در واكنش به اسائه ادب غربي ها به پيامبر گرامي اسلام، پايگاه علمي محمد(1) به زودي ماهواره تحقيقاتي علمي خود را به فضا پرتاب مي كند.
به گزارش شبكه خبري الجزيره، دكتر «رضوان الفقير» بنيانگذار انستيتوي علوم فلكي محمد(ص) در قطر با اعلام اين خبر اظهار داشت: براساس اين طرح كه «محمد يك» نام دارد، يك ماهواره تحقيقاتي بسيار مهم، تحقيقات علمي خود را بر روي سطح ماه آغاز خواهد كرد.وي گفت: پايگاه علمي محمد(ص) در واكنش به اسائه ادب غربي ها بر ضد اسلام و پيامبر گرامي در سال 2013 به فضا پرتاب و دو سال بعد نيز ماهواره علمي محمد2 پرتاب خواهد شد.الفقير تصريح كرد: هدف از اجراي اين طرح يك صد ميليون دلاري، سربلند نگاه داشتن نام حضرت محمد(ص) بر روي كره ماه براي آيندگان است.وي خواستار مشاركت دانشمندان كشورهاي اسلامي در اين طرح علمي شد.

 



ترويج مسيحيت صهيونيستي در افغانستان

خبرگزاري نيمه رسمي صداي افغان(آوا) در گزارشي فاش كرد كه ترويج گسترش مسيحيت در افغانستان، چندي است كه افكار عامه مردم و رسانه ها را مغشوش كرده است.
به گزارش خبرگزاري قدس اين خبرگزاري افغاني گزارش داد كه هر چند ترويج مسيحيت در افغانستان از سالها قبل توسط موسسات غربي به طور پنهاني وجود داشته است، اما آنچه كه بحث برانگيزتر شده است، ترويج مسيحيت از طريق يك رسانه رسمي كه مسئولان آن دم از اسلام مي زنند، انجام شده است.آوا به نقل از دكتر عبدالحميد معصومي، كارشناس علوم اسلامي نوشت: دشمنان اسلام و مروجين مسيحيت، با دادن وعده وعيدهايي، از خلأهاي اقتصادي، رواني و تربيتي سوءاستفاده نموده و با ترويج مسيحيت، اهداف خاص خودشان را در افغانستان دنبال كنند.
اين كارشناس علوم اسلامي مي گويد: متاسفانه در دو يا سه دهه اخير، استدلال اساسي و اصولي كه بتواند پايه هاي عقايد افراد را استحكام بخشد در افغانستان صورت نگرفته است و عواملي نظير جنگهاي داخلي، بي نظمي و مناسب نبودن زمينه آموزش و تربيت، باعث شده اصول و مباني ديني تقويت نشود و خلأ ترويج احكام اسلامي به وجود آمده، و برخي ها از فرصت استفاده نموده به سمت مسيحيت تمايل پيدا كنند.معصومي افزود: مدتي است، عده اي از افغانها با فهم اصولي دين دچار مشكل شده اند زيرا آن را به صورت سنتي پذيرفته اند، بنابراين اكنون قصد دارند با پذيرش مسيحيت مدل جديد و امروزي از خود را به نمايش گذارند و البته به باور عده ديگري هر چه كشوري پيشرفته تر باشد پس دين پيشرفته تري دارد.معصومي تصريح كرد: اسلام ديني است كه تمام ابعاد زندگي انسان، نظير صلح، محبت و دوستي را در نظر دارد و تعبد اسلامي نوعي تعبد معقول است كه اگر به صورت درست بيان شود جمع كثيري از مسيحيان بدان گرايش پيدا مي كنند در حالي كه مسيحيت جوابگوي نيازهاي اساسي بشر نيست و با پذيرفته هاي عقلي سالم در تناقض است و دستورات اخلاقي محدودي دارد، بنابراين كمتر انسان عاقلي سراغ داريم كه بر مبناي واقعيت هاي منطقي اين تبليغات را بپذيرد.وي در رابطه با تبليغ و ترويج مسيحيت از طريق رسانه ها اظهار داشت: اين گونه رسانه ها غيرحقيقت محور و وابسته به يهود و صهيونيزم هستند كه با آزادي كامل بيان، قصد دارند ريشه هاي اسلام را از بين ببرند.

 



حبس ابد براي والدين بي رحم

پليس ايالت «كاليفرنيا» در آمريكا از دستگيري و حبس ابد يك زوج به اتهام فروش كودك خردسالشان خبر دادند.
«پاتريك فاسك» 38 ساله و «سامانتا توماسيني» 20 ساله، والدين كودك شش ماهه اي هستند كه توسط پليس منطقه «ساليناس» در ايالت «كاليفرنيا» دستگير شدند.
اين دو نفر قصد داشتند نوزاد خود را به قيمت 25 دلار بفروشند.
اين در حاليست كه رئيس پليس منطقه در گزارشي اعلام كرد كه پدر اين كودك درست پس از آزادي از زندان ايالتي به اتهام شرب خمر و ضرب و شتم مشتريان يك فروشگاه اقدام به اين كار كرده است.
به گزارش رويترز، اين نوزاد شش ماهه توسط خدمات اجتماعي و مشاوران ايالتي به يك مركز نگهداري از كودكان منتقل شد و والدين او هم به اتهام تلاش براي فروش اين كودك بنا به راي دادگاه به حسب ابد محكوم شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14