(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران چگونه محاسبه مي كند (يادداشت روز)
فتتاح بزرگترين خط توليد ميلگرد خاورميانه در نطنز
راه حل ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيس سازمان سيا: تحريم ها نمي تواند ايران هسته اي را متوقف كند
خطاب به گروه 8 لاريجاني: آرزوي تعطيل كردن فعاليت هاي هسته اي ايران را به گور خواهيد برد
اردوغان: تركيه خواهان حل موضوع هسته اي جمهوري اسلامي در چارچوب بيانيه تهران است
اسرائيل بايد شرط حماس را بپذيرد حتي اگر به معناي شكست باشد (خبر ويژه)
پر از توهم اما... بي يال و دم و اشكم (خبر ويژه)
داريوش همايون: مخالفت اصلاح طلبان با آرمان هاي امام خميني قابل تقدير است (خبر ويژه)
وقتي سازمان CIA در گوانتانامو آموزش حقوق بشر مي دهد (خبر ويژه)
وقتي كرك و پشم آقاي ياغي ريخت (خبر ويژه)
يك كاسه ماست، يك دريا دوغ... اگه مي شد چي مي شد! (خبر ويژه)



ايران چگونه محاسبه مي كند (يادداشت روز)

روند مذاكرات هسته اي درباره برنامه هسته اي ايران در حال چرخش هاي اساسي است و به زودي همه چيز با گذشته متفاوت خواهد شد.
بيشتر از يك سال است كه طرف هاي غربي سعي مي كنند با تغيير دادن ذهنيت و سپس محاسبات طرف ايراني، پيش شرط هاي خود بر مذاكرات را تحميل كنند. قطعنامه 1929 صادر نشد جز به اين دليل كه پس از آن مذاكرات درباره برنامه هسته اي ايران به شكلي كه غرب مي خواهد دچار دگرديسي شود. غربي ها مي دانستند -و مي گفتند- كه پس از صدور قطعنامه دوباره بايد پاي ميز مذاكرات بازگردند؛ تنها چيزي كه وجود داشت اين بود كه تصور مي كردند قطعنامه، ايران را هم به اتاقي كه آنها از پيش صندلي هايش را به دلخواه خود چيده اند خواهد كشاند و مهم تر از آن ايران را وادار خواهد كرد آنگونه كه غرب مي خواهد محاسبه و در نتيجه مذاكره كند. با اين حال، اكنون ايران مصمم است به غرب نشان دهد نه تنها دستگاه محاسباتي خود را تغيير نخواهد داد بلكه خود را آماده كرده عناصر جديدي به آن اضافه كند كه آمريكايي ها فكرش را هم نمي كردند. غافلگيري تازه آغاز شده است.
قبلا نوشته ايم بيشتر از يك سال است كه طرف هاي غربي بويژه آمريكايي ها مي گويند تنها راه متوقف كردن برنامه هسته اي ايران اين است كه اولا ايران وادار به محاسبه مجدد در مورد برنامه هسته اي اش شود و ثانيا وقتي دست به محاسبه مجدد زد اين بار به نتايجي برسد متفاوت از آنچه قبلا مي رسد و احساس كند هزينه پافشاري بربرنامه هسته اي بيشتر از آن شده كه قبلا محاسبه كرده بود. اما از همين حالا پيداست كاركرد اين تحريم ها چيزي نيست كه آمريكايي ها انتظار دارند و به همين دليل است كه آمريكايي ها مدت هاست دنبال يك «مكمل» مي گردند. قطعنامه 1929 و بعد از آن 3 نوع تحريمي كه غربي ها خارج از شوراي امنيت اعمال كردند همه براي محقق كردن اين هدف بود. 1929 قدرت الزام اندكي دارد و به علاوه در تمامي موارد تحريم ها را مشروط به «اشاعه» مي كند. اين شرط دقيقا به اين معناست كه فقط برنامه هسته اي و موشكي ايران و افراد و شركت هاي مرتبط با آن تحريم مي شوند (حتي بازرسي ها هم مشروط به همين شرط است) و قطعنامه بر خلاف همه سر و صداهايي كه آمريكايي ها كردند با «اقتصاد غير نظامي» ايران درگير نمي شود. تحريم هايي كه اتحاديه اروپا اعمال كرد -البته تعبيردقيق تر اين است كه گفته شود درباره كليت تحريم ها توافق شده و اعمال آنها هنوز نهايي نيست- سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز و مشخصا صنعت گاز طبيعي ايران را هدف مي گيرد. در اينجا هم دو مشكل وجود دارد. اول اينكه جامعه اقتصادي اروپا مي داند با موافقت با اين تحريم ها به رقباي خود در نقاط مختلف جهان كه تصميم دارند قطعنامه را اجرا نكنند خدمتي بزرگ مي كند. حتي درون خود اتحاديه اروپا شركت هاي متوسط و كوچك خود را مهيا كرده اند جاي برخي كمپاني هاي بزرگ را كه مجبورند خود را با الزامات سياسي كشورهاي غربي هماهنگ كنند، پر كنند. در واقع قطعنامه در بدترين حالت طرف هاي معامله ايران را تغيير مي دهد و اندكي هزينه ها را بالا مي برد والا هيچ كس حتي رييس سازمان سيا هم عقيده ندارد كه اين قطعنامه ها معامله با ايران را متوقف خواهد كرد. و دوم، مسئله اين است كه حدود يك سال طول خواهد كشيد تا كشورهاي عضو اتحاديه اروپا -كه درون آنها، كشورهايي مانند قبرس، يونان، مالت و سوييس به شدت با تحريم ايران مخالف بوده اند- قوانين داخلي خود را براي اجراي مصوبات اتحاديه تغيير دهند و در اين مدت بدون شك فضاي سياسي و اقتصادي دچار تغيير شكل هاي اساسي خواهد شد.
و نهايتا در مورد تحريم هاي يك جانبه كنگره آمريكا كه تلاش مي كند بخش بنزين در ايران را هدف قرار دهد (باراك اوباما هنوز اين قانون را امضا نكرده است)، نكته بسيار مهم اين است كه تنها ابزار اعمال فشار تعبيه شده درون آن اين است كه شركت ها در صورت عرضه بنزين به ايران بازار آمريكا را از دست خواهند داد. بسيار خوب، سوال اين است: شركت هايي كه اساسا حضوري در بازار آمريكا ندارند، چرا بايد از اين قانون بترسند؟! آقاي استوارت لوي، طراح تحريم هاي يكجانبه عليه ايران در وزارت خزانه داري آمريكا خوب مي داند كه بخش كوچكي از شركت هاي جهان داراي مبادلاتي با آمريكا هستند كه به هيچ وجه نمي خواهند از آنها چشم پوشي كنند و تحريم هاي يكجانبه در بهترين حالت فقط روي همين شركت ها موثر خواهد بود، اما بقيه شركت ها نه فقط از اينكه پاي چند كمپاني خاص از بازار ايران بريده شود ناراحت نمي شوند، بلكه از همين حالا خود را آماده كرده اند تا جاي آنها را پر كنند.
تصور مي كنم اين استدلال ها به خوبي روشن مي كند كه چرا تحريم به تنهايي براي غربي ها يك گزينه نيست و اميدي به نتيجه بخش بودن آن ندارند. مهم اين است كه بينيم از يك نقطه ديد استراتژيك تحريم ها بناست چه تغييري در شرايط بوجود بياورد و اگر اوضاع بدتر شد گزينه هاي غرب چيست؟
وقتي غرب مي گويد مي خواهد محاسبات ايران را تغيير بدهد، تلويحا به اين معناست كه غربي ها خيال مي كنند مي دانند ايران چگونه محاسبه مي كند. اين در حالي است كه مشكل دقيقا همين جاست كه غرب قادر به درك محاسبات ايران نيست. پس احتمالا بي فايده نيست اگر كمي به استراتژيست هاي حقوق بگير، در مخازن فكري واشينگتن و تل آويو كمك فكري كنيم تا شايد بتوانند در اين باره تحليل هاي دقيق تري ارائه كنند.
اولين محاسبه ايران اين است كه برنامه هسته اي يك اصل لاينفك از قدرت ملي آن است و اگر به هر دليل آن را كنار بگذارد ساختار قدرت ملي و منطقه اي آن به سرعت فروخواهد پاشيد. هيچ كس در غرب نمي تواند انكار كند كه برنامه هسته اي اكنون بخشي از غرور ملي ايران است و هيچ ملتي بر سر غرور خود معامله نمي كند. با اين حال وقتي ايران تاكيد مي كند به الزامات خود پاي بند است و دنبال راه حل مي گردد (مثلا وقتي اعلام كرد اگر سوخت راكتور تهران را دريافت كند غني سازي 20 درصد را شروع نمي كند) مشخصا به اين معناست كه ايران بنا ندارد هر طور شده آبروي طرف هاي مذاكراتي خود را ببرد و به شرطي كه فرمولي مرضي الطرفين وجود داشته باشد، از مذاكره و توافق روي گردان نيست چنان كه در مورد پيشنهاد مبادله در بيانيه تهران نشان داد. به اين ترتيب قاعدتا نبايد سخت باشد كه غربي ها در يابند ايران چنين اهرمي را به خاطر هزينه هاي مالي كنار نخواهد گذاشت و هر نوع مذاكره اي هم كه آغاز شود چنانكه ري تيكه ديروز در سايت شوراي روابط خارجي نوشت هدف نهايي خودرا حفظ اين برگ برنده قرار خواهد داد.
محاسبه دوم ايران اين است كه هرگونه فشار خارجي از هر نوع اجماع داخلي را بيشتر خواهد كرد. تصور غربي ها اين بود كه صدور 1929 و بعد اعمال تحريم هاي يك جانبه در چارچوب استراتژي «ضربات پي در پي» انسجام داخلي ايران را به هم خواهد ريخت و مردم و نخبگان را در مقابل نظام قرار خواهد داد. حتي يك نگاه سطحي به محيط داخلي ايران هم ثابت مي كند كه چنين اتفاقي نيفتاده است. حتي جريان اصلاح طلب هم كه تقويت آن اصلي ترين هدف قطعنامه بود، نتوانست ننگ اين موضوع را تاب بياورد و اكنون دائما به دنبال آن است كه به نوعي خود را از اين اتهام تبرئه كند. تحت اين شرايطي خاص شايد عجيب به نظر برسد ولي با اطمينان مي توان گفت 1929 هديه اي از جانب غرب بود كه برخي شكاف هاي ايجاد شده درون اليت سياسي كشور پس از انتخابات را به سرعت پر كرد.
محاسبه بعدي ايران اين است كه هيچ نوع تحريم موثري وجود ندارد، اگر وجود داشته باشد درباره آن اجماعي صورت نخواهد گرفت و اگر تحريمي با اجماع يا بي اجماع تصويب شود اجرا نخواهد شد چرا كه كشورها مدت هاست منافع تجاري خود را به تبليغات سياسي ترجيح مي دهند. 1929 ششمين قطعنامه اي است كه درستي اين محاسبه ايران را تاييد مي كند. ايران سال هاست عقيده دارد اجماع مفهومي است كه بايد آن را در عمل مشاهده و ارزيابي كرد نه روي كاغذ، و در عمل خصوصا پس از بيانيه تهران واضح ترين چيزي كه مي توان ديد قدرتمند شدن روز به روز بلوكي است كه نمي خواهدرفتار خود را بر خرده فرمايشات آمريكا استوار كند.
محاسبه ديگر ايران اين است كه غرب در هر حال پاي ميز مذاكره بازخواهد گشت و چاره اي جز تداوم مذكره با ايران ندارد. هر قدم خصمانهاي كه غرب عليه ايران بر مي دارد تنها به اين نتيجه منجر مي شود كه ايران «كف» هاي مذاكراتي خود را بالاتر ببرد. تا 6 ماه قبل غربي ها بايد در مورد غني سازي 5/3 درصد و تاسيسات نطنز صحبت مي كردند، امروز اما بايد در مورد غني سازي 20 درصد و فردو حرف بزنند. اگر بنا باشد وضعيت به همين شكل ادامه پيدا كند زماني خواهد رسيد كه غني سازي درايران در انتهاي فهرست دغدغه هاي غرب قرار بگيرد! غرب بايد تصميم بگيرد كه بالاخره به دنبال راه حلي درون اتاق مذاكره هست يا نه، اگر نيست نبايد از ايران انتظار داشته باشد كه وارد اين بازي بي مزه شود و اگر هست فشار بيشتر فقط شرايط گفت وگو را دشوارتر مي كند.
محاسبه ديگر ايران اين است كه هرگونه حمله نظامي منتفي است واسراييلي ها در حال فروختن يك برگ سوخته به روسيه، چين، اروپا و غرب آن هم به قيمتي گزاف هستند. ارزيابي ايران به عنوان يك تهديد موجوديتي براي غرب تنها زماني صحيح است كه موجوديت ايران مورد تهديد قرار گرفته باشد و واضح است كه چنين تهديدي اكنون وجود ندارد. ارزيابي ايران به عنوان يك تهديد استراتژيك هم طبعا نمي تواند منجر به يك درگيري نظامي شود چرا كه هرگونه حمله باعث تشديد منفجر كننده اين تهديد خواهد شد نه تخفيف يا توقف آن. اين قاعده اي است كه دستگاه هاي اطلاعاتي غرب از آن بي خبر نيستند و به همين دليل هم هست كه ايران عقيده دارد تهديد به حمله تنها ابزاري براي متقاعد كردن اروپا و روسيه و چين به موافقت با تحريم هاي بيشتر است نه گزينه اي واقعا موجود كه بناست در زماني معين اعمال شود.
و نهايتا محاسبه آخر ايران اين است كه غرب پس از امتحان كردن همه گزينه ها، گزينه ديگري جز پذيرش ايران هسته اي و تلاش براي كنار آمدن با آن ندارد. شرايط داخلي ايران پس از انتخابات غرب را به اين نتيجه رساند كه تحريم يك بار ديگر ارزش امتحان كردن دارد ولي غربي ها در سطح رسمي عمدا مايل به ورود به اين بحث نيستند كه اگر اين گزينه هم جواب نداد -كه نخواهد داد- گزينه بعدي آنها چيست؟ در سطح غير رسمي اما روشن است كه آمريكايي ها به دنبال راهي براي بازدارندگي مي گردند نه مهار و اين در ادبيات استراتژيك يعني تلاش براي كنترل تبعات هسته اي شدن ايران نه جلوگيري از ظهور اصل آن.
غربي ها اكنون مي توانند حساب و كتاب كنند كه كدام محاسبه ايران تغيير كرده يا اساسا قابل تغيير است.
مهدي محمدي

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح بزرگترين خط توليد ميلگرد خاورميانه در نطنز

بادرود- خبرنگار كيهان:
بزرگترين خط توليد ميلگرد كلاف صنعتي خاورميانه با حضور رئيس جمهوري و وزير صنايع و معادن در نطنز به بهره برداري رسيد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از مرحله سوم بزرگترين واحد توليد ميلگرد كلاف صنعتي خاورميانه در نطنز گفت: امروز شاهد پيشرفت هاي بسياري در سطح كشور هستيم و كارخانه توليدات فولادي نطنز توانسته بخش مهمي از نيازهاي فولادي كشور را تأمين كند.
وي با اشاره به اينكه اين كارخانه توسط جمعي از علاقه مندان به كشور ساخته شده است افزود: مردم ايران داراي خلاقيت، همت و ابتكار نامحدود هستند كه اگر اين ظرفيت ها به كار گرفته شوند شاهد پيشرفت هاي بي نظيري خواهيم بود.
رئيس جمهوري در ادامه به ضرورت حضور فعال و پرنشاط بخش مردمي اقتصاد در عرصه هاي مختلف مانند صنعت و توليد تأكيد كرد و گفت: مردم ايران همچون گذشته در بخش هاي مختلف سياسي و فرهنگي حضور بسيار گسترده و تعيين كننده اي دارند و اگر اين نقش در بخش اقتصادي نيز پررنگ و فعال شود، ما شاهد شكوفايي هرچه بيشتر كشور خواهيم بود و اقتصاد ما دچار آسيب نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، طرح توسعه مرحله سوم كارخانجات صنايع فولاد نطنز به همت متخصصان داخلي و با پيشرفته ترين تجهيزات نصب و راه اندازي شده است.
مدير عامل شركت صنايع فولاد نطنز در اين زمينه گفت: 2 هزار و 700 ميليارد ريال براي ايجاد تأسيسات زيربنايي، تجهيزات و خريد ما شين آلات اين طرح كه عمليات احداث آن نيمه دوم سال 85 آغاز شد هزينه شده است. جواد توكلي طرقي آغاز فعاليت ساخت صنايع فولاد نطنز را سال 80 ذكر كرد و افزود: حجم سرمايه گذاري اين كارخانه با در نظر گرفتن سرمايه گذاري زيرساختي و واحدهاي توليدي آن در آينده به 3 هزار و 100 ميليارد ريال خواهد رسيد.
وي ميزان تسهيلات استفاده شده در اين طرح عظيم را 150 ميليارد ريال و از محل بنگاه هاي اقتصادي زودبازده بيان كرد. به گفته وي، اين واحد بزرگ صنعتي در زميني به وسعت يك هزار و 200 هكتار احداث شده است و 70 هزار متر مربع آن شامل سالنهاي توليد و هشت هزار متر مربع آن به ساختمانهاي اداري، رفاهي و كارگاهي اختصاص دارد. توكلي، ميزان اشتغالزايي طرح توسعه اين كارخانه را 700 نفر به طور مستقيم در سه نوبت كاري و 10 هزار نفر بصورت غير مستقيم ذكر كرد.
وي توليدات اين كارخانه را انواع فولاد شامل مفتول و ميلگرد مورد استفاده كارخانجات الكترودسازي، صنايع لاستيك سازي، تكنولوژي ساخت پلهاي طويل، كارگاه هاي مفتول سازي و غيره نام برد و گفت: با راه اندازي اين طرح با توليد سالانه 800 هزار تن تا يك ميليون تن نه تنها 400 هزار تن كسري مفتولهاي ساختماني كشور، بلكه نياز كارخانجات توليد مفتولهاي صنعتي به ظرفيت 500 هزار تن در داخل تأمين مي شود. مدير عامل مجتمع صنايع فولاد نطنز همچنين افزود: با راه اندازي اين طرح علاوه بر 710 ميليون دلار صرفه جويي اقتصادي از واردات پركربن 2-34RS يا SMRY از خارج از كشور جلوگيري و اين محصولات در داخل تأمين مي شود.

 



راه حل ! (گفت و شنود)

گفت: دولت از چند هفته قبل طي بخشنامه اي به تمام شركت ها و مراكز دولتي دستور داده است كه فقط به روزنامه دولتي ايران آگهي بدهند!
گفتم: خب! چه عيبي دارد؟! آگهي شركت هاي خصوصي كه سر جاي خودش هست.
گفت: بعد از اين بخشنامه دولت معلوم شده كه بسياري از شركت ها ظاهر خصوصي دارند ولي واقعا وابسته به دولت هستند و به آنها گفته شده حق ندارند غير از روزنامه دولتي ايران به هيچ روزنامه اي آگهي بدهند!
گفتم: خب! ديگه چي؟!
گفت: تازه اعلام كرده اند قرار است 10درصد از يارانه مطبوعات در سال 89 را هم به روزنامه ايران بدهند!
گفتم: اولا كه دولت، مطابق قانون حق ندارد روزنامه داشته باشد و ثانيا؛ يارانه ها نيز مصوبه مجلس است و دولت نمي تواند آن را به روزنامه خودش اختصاص بدهد.
گفت: به احتمال زياد برخي از اطرافيان آقاي رئيس جمهور قصد دارند با اين اقدامات به جايگاه و محبوبيت ايشان لطمه بزنند.
گفتم: اتفاقا اطرافيان رئيس جمهور در توجيه اين اقدام خود گفته اند برخي از مطبوعات و شركت هاي دولتي در جريان توزيع آگهي ها سوء استفاده هاي شخصي مي كردند و بخشنامه دولت براي مقابله با اين سوءاستفاده ها صادر شده است!
گفت: اين چه راه حلي است؟! مگر براي جلوگيري از سرقت، جلوي مغازه ها ديوار سربي مي كشند؟! بايد با دزدي مقابله كرد نه اين كه صورت مسئله را پاك كرد.
گفتم: چه عرض كنم؟! از شخصي كه خيلي ادعاي جامعه شناسي و روان شناسي مي كرد پرسيدند، اصلي ترين علت طلاق چيست؟ جواب داد؛ ازدواج!!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مشاور سابق نخست وزير رژيم صهيونيستي در گفت وگويي با روزنامه راشاتودي روسيه ، ايران را قدرت مطلق خاورميانه دانسته و راز اين اقتدار را نيز نقش رهبري ذكر كرده است. شايد از حرف اين دشمن بتوان رمز تلاش ساير دشمنان براي ضربه زدن به ولايت فقيه را فهميد.
يك هموطن
¤ اين گفته آقاي رئيس جمهور كه« آمريكايي ها حركت خود را در بازي شطرنج انجام دادند و نوبت حركت ما مي باشد فلذا شرايط مذاكره را به گونه اي تعيين مي كنيم كه غربي ها از حركت خود پشيمان شوند» واقعاً دل هر ايراني را شاد كرد.
نجفي از مشهد
¤ از ميدان انقلاب تهران تماس گرفته ام. هر چه به شكل هندسي كه وسط ميدان درست شده نگاه مي كنم متوجه نمي شوم اين كار نماد چه چيزي است. از شهرداري تهران بخواهيد پيرامون اين اثري كه خلق كرده اند توضيح بدهند و بگويند نسبت به نماد سابق اين ميدان كه يادآور خروش انقلابي مردم ايران عليه طاغوت بود چه مزيتي دارد؟
عليمرداني
¤ بنده از شهرستان ها اطلاع ندارم ولي در تهران وضعيت حجاب از بدپوشش بودن بعضي خانم ها گذشته و شاهد بي پوششي هستيم. از مسئولين امر مي خواهيم به اين وضعيت آزاردهنده پايان بدهند.
1385--0912
¤ حدود 4 ماه است كه بازنشسته شده ام. اما متأسفانه حقوق، مزايا و بيمه بنده مسدود شده است. با توجه به اين كه يك زن سرپرست خانوار و نيازمند به تامين معاش خانواده هستم، لطفاً نسبت به رفع اين مشكل اقدام شود.
خانم مصدق
¤ بيشتر پيام هاي اين ستون مربوط به فتنه بعد از انتخابات و خلاصه سياسي است. يك بار هم از درد پدر كشاورز بنده بنويسيد كه سهام عدالت او چه شد و براي رسيدن به اين حق خود چه بايد بكند؟
2196--0911
¤ وزير سابق آموزش و پرورش براي ساعات حق التدريس ، سقف تعيين كرد در ضمن طبق دستور حق التدريس براي مدير و معاونين مدارس ممنوع شد. از آقاي حاجي بابايي وزير محترم آموزش و پرورش مي خواهيم در اين مورد اصلاحات لازم را به وجود بياورند.
5568--0917
¤ 18 سال است كه پرونده بنده در دادگستري در جريان است و تاكنون 3 قاضي به نفع اينجانب راي داده ولي متاسفانه مختومه اعلام نمي شود. عرض بنده اين است كه چرا مسئولين اين قوه مصاحبه مي كنند و مي گويند طول رسيدگي به پرونده هاي قضايي سه ماهه شده است.
علم
¤ در سال 88 و در دور دوم سفر رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي به دليل مشكل بيكاري ام، طي نامه اي به آقاي احمدي نژاد درخواست وام نمودم كه در ارديبهشت ماه امسال، از سوي بانك رفاه تبريز اعلام شد كه مي توانم وام قرض الحسنه 600 هزار توماني دريافت كنم. اما شعبه خيابان جمهوري اسلامي شرط پرداخت اين وام را يك ضامن كارمند دانست. متاسفانه قادر به يافتن ضامن نيستم. با توجه به نياز شديد بنده، از مسئولان امر تقاضا مي شود كه شرايط پرداخت اين وام تسهيل شود.
محمدرضا عابد از تبريز
¤ از مسئولان سينمايي كشور تقاضا مي شود كه در مورد ترويج بدحجابي در فيلم ها حساسيت بيشتري به خرج دهند. متأسفانه آثار سينمايي كشورمان الگوهاي مناسبي به مردم ارائه نمي دهند.
احمدي از تهران
¤ از نيروي انتظامي استان قم به خاطر توقف خودروهاي بانوان بدحجاب تشكر مي كنم و خواهشمند است كه اين برنامه در ساير استان ها نيز اجرا شود.
شيخياني از شهرستان دشتي
¤ روز جمعه چهارم تير ماه پرواز شماره 333 با 300 نفر مسافر اعم از زن و كودك با 5 ساعت تاخير بجاي ساعت 2 بامداد ساعت 7 صبح از اصفهان به مقصد اهواز انجام شد. لطفاً اين گلايه يك جانباز شيميايي را جهت اطلاع وزير مربوطه چاپ كنيد.
5311--0916
¤ مدتي است كه دادسراي منطقه 7 به سيدخندان داخل كوچه شهيد آريان محمودي كه همه خانه ها مسكوني است منتقل شده و رفت و آمد انبوه مراجعين با سر و صداهايي كه به وجود مي آورند و همچنين مشاهده مجرميني كه دست بند به دست در رفت و آمد هستند چهره زشتي به اين كوچه بخشيده و خلاصه غيرقابل تحمل شده است چرا بايد امور اداري آن هم از نوع دادگستري و قضايي درمناطق مسكوني انجام شود.
قابچي و جمعي از هالي محل
¤ شركت ايران خودرواعلام كرده بود كه وضعيت خودروهاي دوگانه سوز كه هنوز گازسوز نشده اند، تا پايان سال 88 مشخص مي شود. اما با گذشت سه ماه از آن موقع، هنوز اقدامي نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
رضا باقري
¤ از مسئولان تقاضا مي شود نسبت به جمع آوري معتادان از سطح جامعه اقدام شود. زيرا مدتي است كه اين مسئله بسيار پررنگ شده و ظاهر جامعه را زشت كرده است.
موسوي از تهران
¤ برخي خانم ها در ورزش صبحگاهي پارك نياوران با پوشش نامناسب حضور مي يابند. لطفاً رسيدگي شود.
كاشاني از تهران
¤ همسر بنده سال گذشته در مسابقه سريال شمس العماره شبكه دوم سيما، برنده سفر حج عمره شد. اما مسئولان شبكه مذكور از پرداخت اين جايزه خودداري مي كنند.
حسين پور
¤دو ماه است كه اقدام به خريداري يك واحد آپارتمان در شهرك نيروي انتظامي سنندج نموده ام. اما به دليل كمبود دو تير چراغ برق، هنوز فاقد برق است. اداره برق سنندج نيز اين مشكل را ناشي از كمبود بودجه اعلام كرده است. لطفاً رسيدگي شود.
جلال سخوندي از سنندج
¤ تلفن 118 در شهرستان كاشان، از ساعت 23 ديگر پاسخگو نيست. با توجه به اين كه ممكن است مردم نياز به تلفن ضروري داشته باشند خواهشمند است اين تلفن در شبانه روز فعال باشد.
يك هموطن از كاشان
پاسخ سازمان وظيفه عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در ستون «كيهان و خوانندگان» در روزنامه مورخ 25/3/89 در خصوص «تعرفه صدور كارت معافيت» به آگاهي مي رساند ميزان تعرفه دريافتي بابت صدور كارت معافيت هاي پيش بيني شده در قانون خدمت وظيفه عمومي، براساس بند 3 ماده واحده قانون بودجه سال 89 كل كشور مي باشد.
پاسخ اداره كل منطقه اي آموزش انتقال خون استان تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 22/3/89 ستون كيهان و خوانندگان به اطلاع اين شهروند محترم پاكدشتي مي رساند اداره كل انتقال خون استان تهران طبق برنامه هاي مصوب شده تنها در صورت تامين اعتبار، پرسنل و تجهيزات لازم تا پايان امسال در شهرستان پاكدشت اقدام به احداث پايگاه خونگيري مي نمايد. ايشان در حال حاضر جهت اطلاع از آدرس مراكز خونگيري استان تهران مي توانند به سايت wwwtbtcirمراجعه نمايند.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 52/2/98 روزنامه تحت عنوان «خانم هاي بد حجاب با پوشش لباس مردانه در خيابان شريعتي» به اطلاع ميرساند: فرماندهي محترم انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده طرح ارتقاء امنيت اخلاقي و اجتماعي كه جزء ماموريت هاي ذاتي پليس است با توجه به حساسيت و خواسته عموم مردم به صورت جدي در حال اجرا بوده و مامورين در حال رسيدگي، تذكر و ارشاد مي باشند. ليكن مبارزه با بدحجابي راه طولاني فرهنگي و تدابير لازم را مي طلب و ترويج فرهنگ استفاده از حجاب اسلامي با كار فرهنگي در دراز مدت جواب خواهد داد.
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطالب مندرج در مورخه 5/3/98 روزنامه تحت عنوان «رد و بدل موادمخدر در بوستانهاي شهر» به اطلاع ميرساند: فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام نموده با تمام توان موجو د به صورت روزمره با اجراي طرحهاي ضربتي سعي در كنترل اين جرم را دارد ولي براي ريشه كن اين معضل بايد آگاه سازي و اصلاح قوانين و حل مشكل اشتغال و ... از طريق بسيج عموم مردم و ساير ارگانها صورت پذيرد.
¤ در استان آچه اندونزي، دولت پوشيدن لباس تنگ را ممنوع كرده است ولي در تهران هر روز بدتر از ديروز آيا نظارتي بر توليد وجود دارد يا هركسي هر چيزي را آزادانه توليد و روانه بازار مي كند؟
5681---9091
¤ نانوايي واقع در ميدان بهارستان نبش خيابان اكباتان مدتي است كه نوشته به علت نداشتن آرد تعطيل است! چرا باعث بدبيني مردم مي شويم و چه كسي مقصر است؟
5806 ---2091
¤ از زحمات شهردار محترم قرچك در ايجاد فضاي سبز شهرك الحديد تشكر مي كنم.
8516---2091
¤ مدير مدرسه راهنمايي با 517 نفر دانش آموز هستم كه تفاوت حقوقم با همكاري كه سابقه، رتبه شغلي و محل خدمتمان يكي است، در دريافتي حدود 020000 تومان اختلاف داريم. اين با كجاي عدالت سازگاري دارد؟ عاجزانه تقاضاي رسيدگي دارم.
6206---1091
¤ از مسئولين ستاد سوخت تقاضا مي شود نسبت به سهميه بنزين تجديدنظر و پيامدهاي مثبت و منفي آن بويژه در بخش نقليه عمومي ديده شود.
6442---9091
¤ از صدا و سيما به خاطر پخش برنامه هاي يك نكته از هزاران و نقاب، تقدير و تشكر مي شود. اميد است اينگونه برنامه ها تداوم يابند.
9729---6091
¤ باغ ملك آباد مشهد با وسعتي كم نظير بلااستفاده مانده است شايسته است به محلي براي گردشگري و بهره مندي زاير و مجاور تبديل شود.
6892---5091
¤ متاسفانه در منطقه 02 متري افسريه وضعيت حجاب بسيار ناهنجار است از متوليان فرهنگي و ناجا تقاضا مي شود نسبت به برخورد با مروجين بدحجابي تدابيري بيانديشند.
1486---5093
¤ از رياست محترم جمهور انتظار سلب مسئوليت در زمينه حجاب و عفاف نمي رود. وظيفه دولت اسلامي است كه زمينه ساز حكومت اسلامي حضرت حجت باشد.
3687---9091
¤ چه كسي و مسئولي اجازه تاسيس مغازه قليان فروشي را صادر كرده است؟ و امروز وضع جوانان ما را اين ابزار به كجا مي برد؟ شايسته است مسئولين فكر اساسي براي معضل اجتماعي نمايند.
1055---2091
¤ بيشتر وقت نمايندگان تهران در مجلس شوراي اسلامي در جر و بحث هاي سياسي و بهتر بگويم جناحي و حزبي مي گذرد و مشكلات ما تهراني ها در ميان بازي هاي سياسي لاينحل باقي مانده است.
9543--0912
¤ لطفاً در مورد ضرر و زيان هاي ناشي از قليان كشيدن هاي تفريحي كه اخيراً باب شده و در داخل پارك ها و خانواده ها شاهدش هستيم مطلب چاپ كنيد و اطلاع رساني داشته باشيد.
7751--0912
¤ از تمامي فعالان و دست اندركاران پروژه سينمايي طلا و مس بخاطر خلق چنين اثر ارزشي تشكر ويژه دارم.
9009--0935
¤ در خوزستان بعضاً چند خانواده در يك خانه زندگي مي كنند ولي در اين فصل گرما مجبورند جريمه مازاد الگوي مصرف بپردازند. درخواست مي كنيم دولت به داد ما اقشار ضعيف جامعه برسد.
2179--0916
¤ خيلي از كارمندان سه شغله شده اند. بطور قطع اين وضعيت پيامدهاي ناگواري براي خانواده آنان به دنبال دارد. پس چرا حقوق كارمندان را افزايش نمي دهند كه چنين مشكلاتي دامنگير افراد جامعه نشود.
0298--0913
¤ مي خواستم تقاضا بكنم در مورد كاركرد دولت هاي پس از انقلاب بويژه سياست هاي اقتصادي اين دولت ها تحليل جامع و كاملي داشته باشيد.
1691--0914
¤ فروشگاه بنده در طرح ملي سدسازي فيروزكوه قرار گرفته است. اما هيچ مكان جايگزيني براي آن در نظر نگرفته اند. اين مسئله سبب قطع تامين معاش بنده مي شود. لطفاً رسيدگي شود.
يك هموطن از صالح آباد فيروزكوه
¤ سريال در چشم باد يك سريال ارزشي بود به تمامي دست اندركاران اين سريال فاخر خسته نباشيد عرض مي كنم و تبريك مي گويم.
9009--0935
¤ در اتاق هاي شبكه بهداشت شهرستان مينودشت، دستگاه تهويه هوا وجود ندارد و در اين هواي گرم، مشكل ساز شده است. لطفاً رسيدگي شود.
قره حسنلو از مينودشت
¤ شنيده شده كه قرار است سرعت اينترنت در ايران افزايش يابد. اما اين تصميم داراي هيچ توجيه عقلاني، اقتصادي و منطقي نيست. خصوصاً در اين زمان كه بخشي از ناتوي فرهنگي دشمن از مجراي اينترنت در حال انجام است. بهتر است مسئولان اولويت را به حل مشكلات ديگري بدهند.
يك شهروند
¤ سال گذشته يك دستگاه پژو پارس از شركت ايران خودرو خريداري كردم كه درب آن دچار مشكل فني است. اما به رغم يك سال پيگيري هنوز رسيدگي نشده است.
داوود سهرابي
¤ اقدامات اخير در برنامه هسته اي ايران بسيار مثبت بوده و بايد با هوشياري مراقب بازگشت به عقب باشيم. چون آنچه آژانس انرژي هسته اي و كشورهاي 1+5 از ايران مي خواهند، بازي در زمين آن هاست. همچنان كه پيش از اين با وارد كردن ايران به بازي با گروه وين، تنها ما را سرگرم كردند. بنابراين ديگر هيچ گاه نبايد تن به همكاري با چنين كشورهايي داد و به جاي آن بايد با كشورهاي مستقل وارد معامله و تعامل شويم. زيرا آن كشورهاي سلطه گر تنها به محروم كردن كشورها از فعاليت صلح آميز هسته اي راضي مي شوند.
يك هموطن
¤ با وجود گذشت 2 سال از تصميم دولت مبني بر حفظ حريم سواحل درياها، اما هنوز هم برخي نقاط سواحل درياي مازندران در انحصار افراد خاصي است.
فدايي از كرج
¤ مدتي است كه از چاپ سخنراني آقاي شريعتمداري در كيهان خبري نيست. سخنان ايشان خاري است در چشم دشمنان شايسته است بيشتر در كيهان درج شود.
محمدرضا ترابي از كرج
¤ شايسته است روحانيت كه هميشه پيشگام حركت انقلابي بوده اند عملكرد خود را طي 03 سال پيرامون حجاب و عفاف ترسيم و به جامعه ارايه نمايند.
زهره اماني
¤ آقاي زريبافان تأكيد نموده اند كه فرزندان شهيدان بايد در پست هاي مديريتي بكارگيري شوند. با توجه به عملكرد برخي از فرزندان شهدا پس از شهادت پدر كه كاملاً برخلاف مسير پدر شهيدشان گام برداشته اند شايسته است اين گونه بيانات با دقت و ظرافت خاصي بيان و تعقيب شوند.
مفرشي
¤ خوان حكمت را هر روز چاپ كنيد بسيار راهگشاست.
حسيني از چالوس
¤ درخواستم اين است كه به خواسته بازنشسته هاي تأمين اجتماعي مبني بر افزايش حقوق به ميزان 51 درصد توجه نشان بدهيد. هيچ بعيد نيست كه اگر اين اعتراض ها به گوش مسئولين نرسد براي ما بازنشسته هاي تأمين اجتماعي مثل كارمندان فقط 6 درصد افزايش حقوق در نظر بگيرند و بعد هم اجراء بكنند.
بهرامي
¤ تا كي بايد منتظر بود و فعاليت سفارت خانه هاي دولت هاي دشمن با ايران، به خصوص انگليس را ديد؟ حتي حالا هم كه آن دولت ها اقدام به صدور قطعنامه عليه كشورمان كرده اند، باز هم شاهد تداوم روابط دولتمان با آن ها هستيم.
فيروزنيا
¤ در سفرهاي استاني رئيس جمهور به استان كهگيلويه و بويراحمد نامه هاي بسياري از سوي مردم نوشته شده و هيئت دولت نيز دستور رسيدگي به آن نامه ها را داده است. اما مراكز و ادارات مربوطه از عملي كردن آن دستورات و حل مشكلات مردم خودداري مي كنند. لطفاً رسيدگي شود.
افكار از ياسوج
¤ در دور دوم سفر استاني رئيس جمهور به استان آذربايجان شرقي، طي نامه اي، مشكلات اقتصادي خود را به ايشان منتقل نموده و تقاضاي وام كردم. در نهايت نيز ارديبهشت ماه امسال اين تقاضا عملي شد و بانك رفاه تبريز قائل به پرداخت وامي 060 هزار توماني به بنده شد. اما متأسفانه خواهان ضامن شدند كه اين مورد برايم امكان پذير نيست. لطفاً رسيدگي شود.
محمدجابر از تبريز
¤ مدتي است كه كوچه سعدي 4 در شهرستان سربندر دچار مشكل روشنايي است. لطفاً رسيدگي شود.
رحيم پارسي از سربندر
¤ با وجود همراهي برخي كشورهاي اروپايي با آمريكا در صدور قطعنامه عليه ايران، چرا سفارتخانه هاي آن ها همچنان در ايران داير است؟
جوادي از تهران
¤ 1/7/88 در آموزش و پرورش، به عنوان معلم استخدام شدم. همه معلمان سال اولي داراي حكم حقوقي 033 هزار تومان هستند. اما معلماني كه يك سال سابقه كار بيشتر دارند، حقوقشان 046 هزار تومان است. از مسئولين امر تقاضا مي شود كه نسبت به اين تفاوت رسيدگي شود.
اسدي از خوزستان
¤ از رئيس جمهور تقاضا مي شود كه توضيح دهند اگر دولت مسئول بازدارندگي فساد نيست، پس چه ارگاني اين مسئوليت را به عهده دارد.
يك هموطن
¤ از شهرداري تهران تقاضا مي شود كه در مصرف آب صرفه جويي كند. به عنوان مثال، در امور ساختماني و عمراني نبايد از آب آشاميدني استفاده شود و مي توان در اين موارد از آب چاه استفاده نمود.
يك شهروند
¤ مسابقات جام جهاني در حالي برگزار مي شود كه جاي خالي ايران محسوس است. متاسفانه بازيكناني كه بدون غيرت و تعصب بازي مي كردند، عامل اصلي اين خلأ هستند و از همه بدتر اين كه اين افراد، به رغم بازي ضعيف خودشان، هزينه هاي هنگفتي را دريافت مي كنند.
صادقي
¤ از نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي تقاضا مي شود كه به اختلافات جزئي ميان كارخانه هاي توليد چاي و سازمان چاي كشور كه موجب ضرر و زيان فراوان كشاورزان چاي شده، رسيدگي شود.
آب پيكر از لاهيجان
¤ براي پرداخت عوارض خودرو به خدمات الكترونيك مراجعه كردم و با كمال تعجب، دريافت كارمزد براي اين امر را نيز مشاهده كردم. اين در حالي است كه پيش از اين، در اين باره كارمزد دريافت نمي شد.
نظري
¤ ثبت نام آزمون كارداني پيوسته دانش آموزان فني و حرفه اي چه زماني است؟ چرا اطلاع رساني نمي شود؟
7060---5093
¤ مردم در اين قضايا نشان دادند كه با بصيرت و هوشياري به دنبال آرمان هاي امام هستند و دوست ندارند منتسبان به ايشان را در خط مقابل امام ببينند.
5365---5091
¤ تشديد تحريم كالاهاي صهيونيستي و تضاد بين اين خبر و تبليغات در تلويزيون جمهوري اسلامي براي شركت هاي صهيونيستي از جمله قهوه با مارك نستله قابل تامل و ناراحت كننده و در تضاد با آرمان هاي انقلاب اسلامي مي باشد.
1128---1091
¤ بي حجابي گسترده از اهرم ها و ابزارها و نقشه هاي دشمنان سلطه است. مسئولين هوشيار باشند و فكري اساسي براي حل اين معضل بنمايند.
0503---4091
¤ عده زيادي از خانواده ها از بابت شركت نگين غرب به خاك سياه نشسته اند. بازداشت رئيس شركت براي ما خانه نمي شود. از شما مسئولين امر تقاضا مي شود نسبت به اين موضوع رسيدگي نمائيد.
1923---2091
¤ وضعيت آنتن دهي همراه اول حدفاصل مناطق آرياشهر و فاطميه كه از مناطق پرجمعيت شهر اهواز مي باشد بسيار ضعيف است. چرا شركت مخابرات به درخواست هاي مكرر اهالي اين مناطق توجهي نمي نمايد.
4522---6091
¤ از وزير محترم كار تقاضا مي شود به من معلول ليسانس 63 ساله در آستانه ازدواج كاري محول كنيد تا با شروع آن بتوانم سر و ساماني به زندگي خود دهم.
2039---8091
¤ از رياست محترم جمهوري تقاضا مي شود نيم نگاهي نيز به وضعيت اقشار آسيب پذيري چون مستاجرين داشته باشند كه واقعاً قابل تحمل نيست.
6617---2091
¤شهرستان بروجرد با 050هزار جمعيت فقط دو چشم پزشك دارد. لطفاً اين پيام بنده را چاپ كنيد تا مسئولين وزارت بهداشت به فكر چاره باشند.
9940---6093
¤ اگر مسئولين صداو سيما در مورد هزينه هاي گزاف تغيير دكوراسيون برنامه ها به مردم و بينندگان توضيح بدهند به افكارعمومي احترام گذاشته اند.
3362---6091
¤ سران فتنه با شبكه هاي قدرت در ارتباط هستند فلذا بايد مواظب بود كه از كشور خارج نشوند. درگذشته به دليل كوتاهي هايي كه صورت گرفت بعضي از افراد فتنه گر توانستند از كشور فرار كنند.
3412---2091
¤ به منحرفين از صراط مستقيم يعني خط ولايت توصيه مي كنم مطالعه اي در مورد ابولبابه صدراسلام بكنند شايد در هدايتشان موثر واقع شود.
4047---9091
¤ خواهشمند است بيانات مقام معظم رهبري در طول سال هاي مختلف را به مناسبت هاي مختلف چاپ نمائيد تا راهنماي مردم براي پيمودن راه تعالي باشد.
طلعت موسوي
¤ از شوراي محترم شهرتهران تقاضا مي شود نسبت به اقدامات غيرقانوني در حال انجام در شهرك نفت، واقع در ناحيه 6 شهرداري منطقه يك تهران رسيدگي شود. زيرا عده اي از افراد سودجو در اين ناحيه، اقدام به ساخت آلونك هايي در فضاي سبز نموده و كاسب كاري مي كنند.
حسيني
¤ در بلوار فردوس تهران در كنار ميدان تره بار صاحب يك قطعه زمين براي ساخت و ساز علاوه بر پياده رو قسمتي از خيابان يعني محل تردد وسايل نقليه را اشغال و تصرف كرده است. سوال بنده اين است كه چرا شهرداري از اين تخلف بزرگ چشم پوشي كرده و تمام همت خود را در برخورد با سد معابر روي سبزي فروش دوره گرد صاحب يك چرخ كوچك متمركز كرده است.
جاويدان
¤ با توجه به تاكيد دولت بر خروج ارگان هاي دولتي از تهران، جا دارد سازمان بنادر و دريانوردي كشور، واقع در تقاطع بزرگراه هاي همت و مدرس، از تهران خارج شده و به شهرهاي ساحلي كشور منتقل شود.
ابراهيم مهرباني از تهران
¤ از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا مي شود كه فكري به حال تصحيح اوراق امتحانات كنند. زيرا دبيران دروسي همچون رياضيات، فيزيك و... به جاي برگه، يك دفترچه را تصحيح مي كنند. اين در حالي است كه حق الزحمه تصحيح يك دفترچه با يك برگه مساوي است. آيا اين عدالت است؟
يك فرهنگي از خوزستان
¤ از راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي تقاضا مي شود كه مانع فعاليت كاميون هاي حمل و نقل خاك و مصالح در شب ها شوند. زيرا موجب آلودگي صوتي و مزاحمت براي مردم مي شوند.
يوسفي
¤ وضعيت بدحجابي در پارك ها و بوستان هاي اصفهان بسيار زننده و نگران كننده است. از مسئولان مربوطه تقاضاي رسيدگي مي شود.
قاسمي از اصفهان
¤برخي از خيابان هاي جنوب تهران، از جمله خيابان هاي قزوين، اسلامشهر و صياد شب ها فاقد روشنايي و امنيت هستند. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ يكي از مجراهاي اصلي براي پياده شدن اهداف استكبار جهاني، شبكه اينترنت است. مسئولان امنيتي كشورمان امروز بيش از پيش بايد دراين عرصه دقت نمايند تا خدايي نكرده آسيب نبينيم.
كاشاني
¤اين روزها در اتوبوس هاي بي آرتي به طور گسترده اي جيب بري اتفاق مي افتد. يك بار هم جيب بنده را در ايستگاه دكتر قريب زدند. از مسئولان مربوطه تقاضاي رفع اين مسئله مي شود.
تيموري
¤ چرا قطارهاي پرديس صبح مشهد به تهران براي نماز ظهر تا ساعت 16توقف نمي كنند مگر اشكال دارد نماز را اول وقت خواند؟!
8787---7093
¤متأسفانه بيمارستان ميلاد از پذيرش آزمايش نسخه پزشكان خارج از بيمارستان خودداري مي كند. كه جز دردسر و زحمت براي بيمار و هزينه مجدد چيز ديگري عايد افراد نمي شود.
2991---9091
¤ از وزارت بهداشت تقاضا مي شود به فرياد بيماران سكته مغزي شهرستان ميانه وحومه برسند، ماههاست كه دستگاه سي تي اسكن خراب شده و بيماران بايد مسافت 160كيلومتري تبريز به ميانه را طي نمايند.
63063---1091
¤ملت ايران ملتي مستحكم كه 8 سال زير بمباران توپ و تانك و هواپيماي شرق وغرب عالم ايستاد وخم به ابرو نياورد حال با چند قطعه كاغذ قطعنامه مي خواهند ما را به عقب برگردانند.
هيهات...
6106---6093
¤ اگر چنانچه نيروهاي پليس بصورت نامحسوس باغچه هاي فرحزاد را زير نظر داشته باشند متوجه خواهند شد كه دراين منطقه انواع مفاسد اجتماعي در جريان است وعده اي فاسد الاخلاق تا نيمي از شب آزادانه به فساد مشغول هستند.
8242---8093
¤اگر سركوچه هايي كه به نام شهداء مزين است عكسي از حضور آنان در جبهه هاي جنگ در كنار چند خط از وصيت نامه شان با دست خط خود آنها نصب شود تأثيرش به مراتب از تابلوهاي فعلي بيشتر است.
1102---8093
¤براي چندمين مرتبه عرض مي كنم جوي آب درخيابان شهيد اميدوار (جمشيديه) كوي 16 غير استاندارد ساخته شده بطوريكه آب داخل جوي راكد مانده و بوي متعفن آن ساكنين محل را آزار مي دهد. لطفا شهرداري رسيدگي نمايد.
7602---2091
 



رئيس سازمان سيا: تحريم ها نمي تواند ايران هسته اي را متوقف كند

سرويس سياسي-
«لئون پانتا» علي رغم طرح ادعاهايي عليه جمهوري اسلامي، بر ناكارآمدي تحريم ها در متوقف كردن برنامه هسته اي ايران اعتراف كرد.
رئيس سازمان جاسوسي آمريكا كه در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «اي بي سي» شركت كرده بود طي سخناني مدعي شد: ايران مي تواند ظرف مدت دو سال آينده تسليحات هسته اي داشته باشد.
وي ادعا كرد كه كارشناسان هسته اي اعتقاد دارند كه ايران به اندازه كافي اورانيوم با غناي پايين براي ساخت دو سلاح هسته اي را داراست اما به منظور ساخت چنين سلاح هايي بايد غني سازي بيشتري انجام دهد.
رئيس سازمان سيا افزود: ما تخمين مي زنيم كه اگر ايران چنين تصميمي اتخاذ كند، يك سال براي رسيدن به اين مرحله به زمان نياز دارد و احتمالا به يكسال ديگر نيز براي بوجود آوردن نوعي سيستم پرتاب جنگ افزار به منظور عملي كردن طرح خود نياز دارد.
پانتا اظهار داشت: اسرائيل بيش از واشنگتن بر اين اعتقاد است كه ايران از مدتي قبل تصميم به حركت به سمت ساخت سلاح هاي هسته اي گرفته است اما اسرائيل مايل است كه منتظر بماند و ببيند آثار تحريم هاي جديد چه خواهد بود.
وي گفت: فكر مي كنم اسرائيلي ها مايل هستند فضايي در اختيار ما قرار دهند تا ما قادر باشيم براي تغيير رفتار ايران از طريق ديپلماتيك و فرهنگي و سياسي كه نقطه مقابل تغيير دادن رفتار آنها از راه نظامي است تلاش كنيم.
رئيس سازمان جاسوسي آمريكا در بخش ديگري از سخنانش تصريح كرد كه اعمال تحريم هاي اقتصادي عليه ايران، اين كشور را از تلاش براي دست يافتن به قابليت هسته اي باز نخواهد داشت.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا تحريم ها مي توانند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند تاكيد كرد: ايران به تلاش براي دست يافتن به دانش فني هسته اي ادامه خواهد داد.
واكنش مدودوف
به ادعاهاي پانتا
در همين حال، رئيس جمهور روسيه به ادعاهاي رئيس سازمان جاسوسي آمريكا در مورد برنامه هسته اي ايران واكنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، ديميتري مدودوف با اشاره به سخنان لئون پانتا گفت: اين اطلاعات بايد بررسي شود اما چنين اطلاعاتي هميشه نگران كننده بوده است زيرا جامعه بين الملل برنامه هسته اي ايران را شفاف نمي داند.
وي ادامه داد: اگر اين مسئله ثابت شود، وضعيت متشنج تر مي شود.
رئيس جمهور روسيه اظهار كرد: در رابطه با اطلاعات سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريكا در خصوص وجود اورانيوم با درصد بالاي غني سازي شده در ايران به منظور ساخت سلاح هسته اي، بايد بگويم كه اين مسئله نيازمند بررسي مجدد است.
ادعاهاي بي پايه و اساس در مورد برنامه هسته اي ايران در حالي است كه آژانس بين المللي انرژي بارها تاكيد كرده است كه هيچ گونه انحرافي در برنامه هسته اي ايران وجود ندارد.

 



خطاب به گروه 8 لاريجاني: آرزوي تعطيل كردن فعاليت هاي هسته اي ايران را به گور خواهيد برد

رئيس مجلس با اشاره به بيانيه اخير گروه جي 8 گفت: شما اين آرزو را به گور خواهيد برد كه فعاليت هسته اي ايران را تعطيل كنيد، دوره اي كه شما مي توانستيد با زور در ايران شرايط را تغيير دهيد گذشته است.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر روز دوشنبه در كنگره شهداي روحاني استان لرستان طي سخناني با اشاره به اظهارات برخي سياستمداران غربي در مورد كشورمان و اقدامات آنها عليه جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: آنها هدف خود را از اقدام عليه ايران بيان نمي كنند ولي گاهي اوقات در لابه لاي سخنان خود مي گويند كه ما بايد به بنيه اقتصادي ايران لطمه بزنيم، ترديد ندارم كه قدم هاي غرب در فعاليت هاي صلح آميز جمهوري اسلامي ايران تاثيري ندارد اما در واقع هدف آنها تاثير در شرايط اقتصادي ايران است.
رئيس مجلس در ادامه سخنان خود تصريح كرد: قواي سه گانه بايد براي بهبود وضعيت اقتصادي وحدت داشته باشند، دعواهاي خرد فقط براي سرگرم سازي است لذا قوا نبايد گرفتار مسائل كوچك شوند. لاريجاني اضافه كرد: شرايط اقتصادي مردم بايد بهبود بايد البته بهبود يافتن وضعيت اقتصادي نياز به برنامه و قانونمندي دارد. كارهاي روزمره وضعيت اقتصادي مردم را بهبود نمي بخشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيانيه اخير گروه جي 8 تاكيد كرد: در اين بيانيه تاكيد شده كه آنچه در قطعنامه سازمان ملل آمده تماما بايد اجرا شود، اين را كشورهايي كه سياست هايش براي دنبال بحران مالي به وجود آورده تنظيم كردند آنها حتي خواستار تعليق غني سازي 20 درصد ايران شدند.
رئيس مجلس اضافه كرد: گروه جي 8 حتي نسبت به حقوق بشر در ايران هم سخن گفته است؛ خجالت هم نمي كشند آنها يك مردم آدمكشي هستند كه به عروسي مردم در افغانستان رحم نكردند، شما بايد محاكمه شويد چرا كه در ابوغريب و گوانتانامو اين چنين فضاحت به بار آورديد؛ اين آرزو را به گور خواهيد برد كه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران را تعطيل كنيد. لاريجاني در ادامه خطاب به گروه جي 8 تاكيد كرد: دوره اي كه شما مي توانستيد با زور در ايران شرايط را تغيير دهيد، گذشته است. امروز ملت در صيانت از دستاوردهاي ملي ايستاده و بر آن تاكيد دارد.
وي در پايان اظهار داشت: ما پيامي كه از اين دشمني گروه 8 و قطعنامه سازمان ملل مي گيريم اين است كه بايد نكته مد نظر رهبر انقلاب يعني همت مضاعف و كار مضاعف را محقق كنيم. البته بايد از بحث و جدل هاي بي خاصيت هم پرهيز كرده و همه قوا براي محقق كردن آرمان ها و بهبود وضعيت اقتصادي كشور تلاش كنند.

 



اردوغان: تركيه خواهان حل موضوع هسته اي جمهوري اسلامي در چارچوب بيانيه تهران است

نخست وزير تركيه تاكيد كرد آنكارا مخالف برداشته شدن بيانيه سه جانبه تهران از ميز مذاكره است.
به گزارش خبرگزاري آناتولي، رجب طيب اردوغان در پايان اجلاس سران گروه 20 در كانادا در پاسخ به سوالي مبني بر علت راي منفي تركيه به قطعنامه ضد ايراني شوراي امنيت و تفهيم علل اين راي به رئيس جمهور آمريكا گفت: تركيه وقتي گام هايش را برمي داشت، نقطه نظرات خود را و اينكه چه هدفي را دنبال مي كند، به طرف هاي ذيربط تفهيم كرده بود.
وي تصريح كرد: همانطور كه بيشتر تاكيد شد بيانيه تهران تنها سند رسمي موجود در ارتباط با موضوع هسته اي ايران و يك پروتكل مهم است.
نخست وزير تركيه با اشاره به اين كه تركيه و برزيل نمي توانستند موضع متفاوتي را در شوراي امنيت اتخاذ كنند، تصريح كرد: در غير اين صورت اعتبار ما خدشه دار مي شد.
او با بيان اينكه تركيه پس از ماه ها رايزني چنين گامي را برداشت و به نتيجه رسيد، اظهار داشت: فرايند بعدي در اين مسئله ادامه مذاكرات است و بايد در اين مسير به نتيجه رسيد و آنكارا مي خواهد بيانيه تهران همچنان روي ميز مذاكره باقي بماند و اين روند بايد در چارچوب بيانيه تهران ادامه يابد.
نخست وزير تركيه در ادامه گفت: ما در منطقه خود سلاح هسته اي نمي خواهيم و ايران هم در بيانيه 10 ماده اي تهران متعهد شده است كه پاي بند به «ان.پي.تي» باقي بماند و به جز دستيابي به انرژي، حركتي در برنامه هسته اي خود نداشته باشد.
وي تصريح كرد: «تركيه اصولا با لحاظ تعهدات ياد شده در بيانيه، آن را امضا كرد و بر اين باور است كه كمكي به صلح و ثبات جهاني خواهد كرد.»
اردوغان بدون ذكر نام رژيم صهيونيستي تصريح كرد: به رغم اين تلاشها ما مي بينيم كه در جايي ديگر در خاورميانه سلاح هسته اي موجود است اما چرا هيچ بحثي از آن نيست و مطرح نمي شود و اعمال فشاري براي خلع سلاح هسته اي نسبت به آن وجود ندارد. اين نگران كننده و قابل تامل است.
وي افزود: اعضاي دايمي و غيردايمي شوراي امنيت و جامعه بين المللي بايد رويكرد عادلانه اي به مسئله داشته باشند. اگر چنين نشود در آينده شايد در كشورهاي ديگري با شرايط بسيار متفاوتي روبه رو شويم و گفتن اينكه ما سلاح هسته اي نمي خواهيم خوشايند است، ولي بايد آن را در عمل ديد.

 



اسرائيل بايد شرط حماس را بپذيرد حتي اگر به معناي شكست باشد (خبر ويژه)

رئيس اسبق موساد به مقامات رژيم صهيونيستي هشدار داد اگر اكنون به شرايط حماس براي مبادله سرباز اسير اسرائيل تن ندهند در آينده مجبور به پرداخت هزينه هاي سنگين تر خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري قدس به نقل از رسانه هاي رژيم صهيونيستي، داني ياتوم گفته است: تجربيات طولاني مدت من در قبال سازمانهاي فلسطيني به من مي گويد كه دست دست كردن امروز ما در برابر خواسته هاي حماس در نهايت منجر به افزايش بهاي اين قرارداد مبادله در آينده خواهد شد. ما بايد امروز خواسته ها را بپذيريم حتي اگر نوعي شكست براي ما محسوب شود.
رسانه هاي اسرائيلي علاوه بر اظهارات ياتوم، به نظرسنجي اي كه اخيرا در ميان صهيونيست ها انجام شد و طي آن اعلام گرديد كه 72 درصد از افكار عمومي اسرائيل با پرداخت بهاي گزاف جهت مبادله شاليط موافق هستند اشاره مي كنند.
براساس اين گزارش شماري از ژنرالهاي كهنه كار ارتش اسرائيل در اظهاراتي جداگانه از بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم خواستند تا به شروط حماس براي آزادي گلعاد شاليط گردن نهد و با آزادي اسراي درخواستي اين جنبش مقدمات آزادي وي را فراهم نمايد.
يكي از دلايل حمله دو سال پيش رژيم صهيونيستي به نوار غزه، تلاش براي آزادي سرباز به اسارت درآمده اين رژيم بود اما ارتش اسرائيل پس از 22روز جنگ همه جانبه و ناتواني در خواسته هاي خود، مجبور به توقف اين جنگ رسوا شد.

 



پر از توهم اما... بي يال و دم و اشكم (خبر ويژه)

يك ضدانقلاب مقيم پاريس، اپوزيسيون را «بي يال و دم و اشكم»، «از هم پاشيده» و «پر توهم» توصيف كرد.
جمشيد اسدي عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان در گفت وگو با گويانيوز ضمن تخطئه كروبي و موسوي به خاطر اين كه «تمايلي ندارند مسئوليت مبارزه سياسي را بپذيرند و كار اصلي را بر دوش جامعه مدني مي گذارند»، گفت: به گمان آنها كار اصلي آن است كه جامعه مدني فيلم و عكس بگيرند و براي يكديگر بفرستند. بدنه اصلي اپوزيسيون هم به اسم ميانه روي، كار سياسي را كنار گذاشته است. آنها در دل غصه مواضع حاكمان را دارند تا بدين ترتيب هزينه اپوزيسيون كاهش يابد. ريشه اين اپوزيسيون بي يال و دم و اشكم را بايد در تندروي هايي ديد كه منجر به انقلاب 57 شد و اپوزيسيون پشيمان حالا با ديدن نتيجه كار، راهكاري جز تسليم طلبي ندارد. هراس سر تا پاي هواداران ميانه روي و اصلاح طلبي را فرا گرفته است.
وي اضافه كرد: اپوزيسيون سياسي در شرايط مناسبي نيست. نه رهبري دارد، نه استراتژي، نه شهامت كشاندن بازي به زمين خود. اپوزيسيون از هم پاشيده و پر توهم است. و اگر اين مسائل حل نشود، دور خودش خواهد چرخيد.
اسدي با اشاره به برخي اغراق گويي هاي قبلي درباره مواضع سران اپوزيسيون سبز گفت: تحليل هايي از اين دست كه «بيانيه 17 موسوي منازعه را به درون جريان حاكم منتقل كرد و نظربخشي از اصولگرايان معتدل را جلب نمود» از سر شيفتگي است. اين همه خيالبافي، انتقال منازعه به درون حاكميت؟ با چه مدركي؟ اين خوش خيالي ها نگران كننده است. آنها اگر هم اختلافي داشته باشند، حرف تازه اي نيست و به جنبش سبز مربوط نمي شود.

 



داريوش همايون: مخالفت اصلاح طلبان با آرمان هاي امام خميني قابل تقدير است (خبر ويژه)

سانسورچي ارشد و وزير صهيونيست رژيم پهلوي با دفاع از انقلابيون پشيمان تاكيد كرد حالا كه آنها با جمهوري اسلامي درافتاده اند، نبايد به آنها حمله كرد.
به گزارش گويانيوز، داريوش همايون گفت: آنها دوست ما نيستند اما اكنون زمان حمله به آنها كه با پناه گرفتن پشت سر خميني به خامنه اي حمله مي كنند، نيست.
وي در عين حال تأكيد كرد اصلاح طلبان اگر چه در جنبش سبز حضور دارند اما جنبش سبز نبايد در مخالفت با آرمان هاي امام خميني كوتاه بيايد.
گفتني است اين چهره بدنام رژيم پهلوي دوهفته پيش در گفت وگو با دويچه وله تاكيد كرده بود: نقش موسوي و كروبي در جنبش سبز بسيار موثر بوده و نبايد صرفاً روي گذشته آنها تاكيد كرد. من شنيده ام آنها به ويژه كروبي تغيير كرده اند.
داريوش همايون كه داماد سرلشكر زاهدي عامل كودتاي 28 مرداد 32 نيز هست مهر ماه سال گذشته به نشريه ضدانقلابي شهروند گفته بود «انقلاب سال 57 بدترين اتفاق در اين 80 سال عمر من بود.»

 



وقتي سازمان CIA در گوانتانامو آموزش حقوق بشر مي دهد (خبر ويژه)

دولت آمريكا يك تبعه بي گناه يمني را پس از 8 سال بازداشت و شكنجه در زندان گوانتانامو آزاد مي كند.
به گزارش واشنگتن پست، هنري كندي قاضي آمريكايي طي حكمي دستور داد محمد اوديني تبعه يمني به دليل فقدان هرگونه شاهد و مدركي مبني بر ارتباط با گروه القاعده به كشورش بازگردانده شود. اين حكم مجدد در حالي صادر شد كه اوديني 5 سال پيش از همه اتهامات وارده تبرئه شده اما دولت و سازمان جاسوسي آمريكا وي را همچنان در بازداشت نگه داشته بود. اوديني در سال 2002 هنگامي كه 17سال بيشتر نداشت توسط نيروهاي آمريكايي در پاكستان بازداشت و به گوانتانامو منتقل شد.
تعطيلي شكنجه گاه مخوف گوانتانامو يكي از وعده هاي تبليغاتي باراك اوباما بود اما وي پس از رسيدن به قدرت مدعي شد به دلايل امنيتي امكان تعطيلي گوانتانامو فعلا مقدور نيست.
شايان ذكر است سازمان هاي امنيتي آمريكا در مراكزي نظير گوانتانامو، بدترين و تازه ترين شيوه هاي شكنجه زندانيان را به اجرا مي گذارند.

 



وقتي كرك و پشم آقاي ياغي ريخت (خبر ويژه)

صدور بيانيه هاي بي خاصيت از سوي بازيگران فتنه تبديل به معضلي تازه براي آنها شده است. عناصر ضدانقلاب كه روي تندروي هاي اين افراد حساب باز كرده بودند اكنون زبان به انتقاد و هجو گشوده اند. سايت صهيونيستي بالاترين در اين زمينه نوشت: موسوي نشسته در خانه و بيانيه رج مي زند. همين حالا براي 2 نفر حكم اعدام صادر شده است. از الان مي گويم اگر موسوي بعد از اعدام آنها بيانيه بدهد و بگويد چرا چنين شده، بنده به آن بيانيه خواهم]...[ كسي كه ادعاي هدايت مبارزه را دارد بايد اول صف باشد.
يكي ديگر از نويسندگان بالاترين هم، مديريت موسوي و كروبي بر جريان مخالف را نگران كننده توصيف كرد و نوشت: «آقاي موسوي مقاومت كم هزينه راه حل نيست. بارها در بيانيه هاي شما دنبال دستور اساسي هستم اما هر بار نگران تر مي شوم. تا كي تظاهرات بي نتيجه، تا كي بيرون بياييم بدون هيچ پيشرفتي. مبادا روزي افسوس بخوريم. كمي همت لازم است، همت كن(!) نگذار موج سبز را تحريف كنند. نگذار بانگ نه غزه، نه لبنان، تبديل به «هم غزه، هم لبنان» ]اظهارات كديور[ شود. الف- ياغي»!

 



يك كاسه ماست، يك دريا دوغ... اگه مي شد چي مي شد! (خبر ويژه)

قصه يك كاسه ماست و يك دريا دوغ را حتما شنيده ايد. طرف كنار دريا نشسته بود تا با يك كاسه ماست درياي دوغ درست كند و وقتي به او گفتند اين كه نشدني است، جواب داد مي دانم كه نمي شود اما اگر بشود چي مي شود! حالا حكايت مجله آمريكايي فوربس و خيال براندازي در ايران است.
اين مجله آمريكايي اخيرا در تحليلي تاكيد كرد كه تصورش را بكنيد تغيير رژيم در ايران چه تحولاتي را براي ما آمريكايي ها در دنيا به وجود مي آورد. در اين صورت براي انتقال نيرو به افغانستان مشكلي نخواهيم داشت تا منت قرقيزستان و ازبكستان را بكشيم، نيازي هم به منت كشي از روسيه كه براي مهار برنامه هسته اي ايران همكاري نمي كند، نخواهيم داشت. عراق هم ديگر دست شيعيان نخواهد بود، خطر حزب الله در لبنان كه برهم زننده كل خاورميانه است، از بين مي رود، امنيت اسرائيل تامين مي شود و قيمت نفت هم در آن صورت ارزان تر خواهد شد. همچنين اگر ايران متحول شود، قدرت روسيه هم به پايان مي رسد.
معناي ديگر اين سخنان اين است كه در واقعيت امر، ايران خار چشم آمريكا در جاي جاي خاورميانه و سد راه زياده طلبي هاي استكبار در منطقه است. به عبارت ديگر نشريه آمريكايي اذعان مي كند كه با وجود تلفات و هزينه هاي سنگين واشنگتن، اين ايران است كه نفوذ اصلي را در حد فاصل درياي مديترانه و كوه هاي هندوكش دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14