(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لس آنجلس تايمز: غرب نگران است چين تحريم ها را ناكام بگذارد
دستگاه قضايي بايد پناهگاه مظلومان باشد
موافقت رهبري با عفو و تخفيف مجازات 708 نفر از محكومان
اسد: رويكرد غرب مقابل ايران نادرست است
خانواده شهداي ترور در تجمع اعتراض آميز: حمايت فرانسه از سازمان تروريستي منافقين شرم آور است
الاقصي: ترور دانشمند ايراني جنايت رئيس موساد بود
كوثري: ايران با هوشمندي تحريم هاي غرب را بي اثر مي كند
اخبار ادبي و هنري
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: تمام هجمه هاي كنوني روي جوانان متمركز شده است
يك مقام بازرگاني تركيه: 90 درصد مشكلات تهران و آنكارا حل شده است
معاون اول قوه قضائيه: رهبري آيت الله خامنه اي به انقلاب عظمت و اقتدار بخشيده است
قائم مقام ستاد مركزي بازسازي عتبات عاليات كشور:
بازسازي، مرمت و توسعه عتبات عاليات فقط با نذورات مردم و خيرين است
مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان: چاي توليدي كشور از سال 91 مشمول استاندارد اجباري مي شود
رئيس سازمان امور عشاير كشور: توجه به عشاير از اولويت هاي توسعه اي دولت است
مديرعامل رجا خبر داد تدوين بسته اي فشرده براي توسعه صنعت حمل ونقل ريلي كشور



لس آنجلس تايمز: غرب نگران است چين تحريم ها را ناكام بگذارد

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي از نگراني غرب بابت بي توجهي چين به تحريم هاي اخير شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران خبر داد.
روزنامه لس آنجلس تايمز در اين باره نوشت: مقامات آمريكايي و اروپايي مسئول تلاش ها براي تشديد تحريم هاي ايران در اين باره اظهار نگراني كرده اند كه چين بي سروصدا در حال قرار گرفتن در وضعيتي است كه تحريم هاي اخير بر ضد تهران را تضعيف مي كند.
آمريكا و اتحاديه اروپا در دو هفته گذشته تحريم هاي تازه اي را تصويب كردند تا تهران را در خصوص توقف برنامه هسته اي خود تحت فشار قرار دهند. اين تحريم ها موجب تقويت تحريم هايي مي شود كه سازمان ملل اين ماه با هدف بازداشتن سرمايه گذاري در ايران بويژه در بخش انرژي اين كشور تصويب كرد.
در عين حال مقامات آمريكايي نگرانند كه چين درباره تحريم ها ترديد دارد و نياز آن به انرژي نيز زياد است در نتيجه در حالي كه كشورهاي ديگر از محدوديت هاي تجاري بر ضد ايران تبعيت مي كنند پكن تجارت و سرمايه گذاري در ايران را افزايش دهد.
لس آنجلس تايمز در بخش ديگري از اين گزارش آورده است: اين نگراني وجود دارد كه تحريم هاي يك جانبه جديد كه دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا و متحدان اروپايي وي تصويب كردند در عمل تاثير عكس داشته باشد و شركت هاي غربي ضرر كنند و چين از اين وضعيت سود ببرد در صورتي كه چنين وضعيتي پيش آيد اين تحريم هاي يكجانبه بر برنامه هسته اي ايران تاثيري نخواهد داشت.
در همين رابطه «استوارت لوي» از مقامات ارشد مسئول تحريم هاي ايران در وزارت خزانه داري آمريكا هفته گذشته به كميته اي از سنا گفت اين چالشي مهم است كه ما با آن مواجه هستيم.
وي افزود: دولت اوباما تلاش مي كند و از چين خواهد خواست رابطه اقتصادي كه در دهه گذشته در حال رشد بوده است را محدود كند.
در عين حال مقامات آمريكايي نگرانند كه احتمال دارد چين از طريق واسطه هاي خود در خليج فارس مخفيانه به ايران بنزين و فرآورده هاي نفتي تصفيه شده بفروشد. مقامات آمريكايي همچنين نگران هستند چين سرمايه گذاري رو به رشد خود رادر بخش نفت و گاز ايران گسترش دهد.
براساس اين گزارش «هوارد برمن» رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا و يكي از طرفداران مهم لايحه تحريم هاي آمريكا كه هفته گذشته تصويب شد در مصاحبه اي گفت: اين كه چين جاي سرمايه گذاري هاي غرب را در خصوص داد و ستد با ايران بگيرد مايه نگراني جدي است.
همچنين مقامات آمريكايي از كشورهاي متحد خود شكايت هايي دريافت كرده اند مبني بر اينكه آنها روابط خود با ايران را كاهش داده اند و شاهدند كه چين هرگونه خلايي را در اين باره پر مي كند.
«مارك هيبز» از بنياد بين المللي صلح كارنگي نيز در اين باره گفت: چين در خصوص همكاري نكردن در خصوص راهكارهايي كه براي اجراي تحريم هاي بين المللي ايجاد شده است سابقه دارد و در خصوص تحريم هاي يكجانبه آمريكا نيز بايد گفت كه اين همكاري احتمالا حتي كمتر نيز خواهد بود.
يك ديپلمات غربي كه خواست معرفي نشود گفت چين در خصوص ايران هيچ تعهدي را براي كاهش روابط نپذيرفته است. حجم تجارت ايران و چين در حال گسترش بوده است و سال گذشته به سي و شش ميليارد و پانصد ميليون دلار رسيد كه اين حجم تجارت از تجارت با اتحاديه اروپا نيز فراتر رفته است.
در برخي موارد آمريكا ممكن است فشار آوردن بر شركت هاي چيني را براي كاهش روابط تجاري با ايران دشوار بداند زيرا بسياري از شركت هاي چيني در آمريكا فعاليت تجاري ندارند و به تهديدات آمريكا مبني بر قطع دسترسي به بازارهاي آمريكا آنطور كه در قانون تحريم هاي واشنگتن اشاره شده است توجه نمي كنند.

 



رهبر انقلاب در جمع رئيس و مسئولان قوه قضائيه تأكيد فرمودند:
دستگاه قضايي بايد پناهگاه مظلومان باشد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضائيه، دستگاه قضايي را يكي از بخشهاي بسيار حساس نظام اسلامي دانستند و با تاكيد بر لزوم حمايت همه دستگاههاي كشور از قوه قضائيه، خاطرنشان كردند: يكي از وظايف مهم قوه قضائيه، خارج نشدن از جاده عدل و انصاف و تاثيرناپذيري از جوسازي هاي سياسي، و حب و بغض ها در قضاوت و صدور احكام است.
در اين ديدار كه در سالروز شهادت آيت الله دكتر بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب اسلامي برگزار شد و جمعي از خانواده هاي اين شهداي گرانقدر نيز حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي شهداي حادثه هفتم تير سال 1360 را انسانهايي خدوم، آزموده و جان بر كف توصيف كردند و افزودند: در راس اين شهدا، شهيد بزرگوار آيت الله بهشتي است كه انساني معتقد، مومن، مخلص، صادق و مصمم در كار بود.
حضرت آيت الله خامنه اي، اعتقاد به گفته و التزام عملي به اعتقاد خود و نهراسيدن از خطر در مسير هدف را از جمله ويژگيهاي شهيد مظلوم آيت الله بهشتي برشمردند و تاكيد كردند: آن شهيد عزيز، انساني منطقي و پايبند به اصول و مباني، و يك اصولگراي حقيقي بود كه بر سر اصول با هيچكس معامله نمي كرد.
ايشان اين ويژگيها را عامل ظهور و بروز شخصيت هاي تاريخ اثر گذار و ماندگار خواندند و افزودند: برخي انسانها فقط سخن مي گويند و عمل نمي كنند، برخي هم ضمن عمل به گفته خود، اما در مقابل حوادث، طوفانها، تمسخرها، طعنه زدنها، و دشمني هاي غيرمنصفانه طاقت نمي آورند و اين عمل را متوقف مي كنند، و برخي هم بعد از اين توقف، عقب گرد نيز مي كنند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص خاطرنشان كردند: آن انساني اثرگذار و ماندگار است كه براساس اعتقاد جازم و خالص، بر سر گفته هايش مي ايستد و بر مبناي تصميم شجاعانه و مومنانه، به عمل خود استمرار مي دهد و اين حركت را با صبري كه مايه محبت خداوند است، پيوند مي زند.
حضرت آيت الله خامنه اي شهادت آيت الله بهشتي و 72 تن از ياران انقلاب را زمينه ساز استحكام منطق جمهوري اسلامي و امام بزرگوار(ره) و تثبيت نظام نوپاي اسلامي دانستند و تاكيد كردند: اگرچه حادثه هفتم تير سال 1360 در آن شرايط دشوار، حادثه اي تكان دهنده بود، اما تاثير عظيم و سازنده اي بر انقلاب اسلامي داشت.
ايشان خاطرنشان كردند: تا زمانيكه فرهنگ شهادت در جامعه از جايگاه و منزلت بالايي برخوردار است، هيچ قدرتي اعم از قدرتهاي استكباري فعلي و حتي قدرتهاي قويتر از آنها نخواهند توانست بر جمهوري اسلامي و ملت ايران فائق بيايند.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود، قوه قضائيه را بخشي بسيار حساس از نظام اسلامي خواندند و با اشاره به زمينه هاي اميدبخش در اين قوه، افزودند: يكي از اين زمينه ها، حضور شخصيتي عالم، فاضل، مجتهد، آگاه، جوان و داراي توانايي هاي بالا در راس قوه قضائيه است كه در مدت كوتاه مسئوليت، آثار حضور ايشان آشكار شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي مسئولان ارشد قوه قضائيه را هم انسانهايي پاك، سالم و خوش سابقه دانستند و خاطرنشان كردند: در سطح قوه قضائيه نيز قضات فاضل، روشن بين، شجاع و درست كردار كم نيستند، كه همه اين موارد از زمينه هاي اميدواري در دستگاه قضايي است.
ايشان افزودند: اين زمينه هاي اميد بايد تبديل به تحركي وسيع و جدي براي عملي شدن انتظارات، و رسيدن قوه قضائيه به جايگاه شايسته خود شود. رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تاكيد مكرر خود در خصوص جايگاه شايسته و مورد انتظار از قوه قضائيه خاطرنشان كردند: قوه قضائيه بايد به جايگاهي برسد كه هر فرد مظلومي احساس كند با رجوع به دستگاه قضايي مي تواند حق را بگيرد و مظلوميت خود را برطرف كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي ايجاد چنين احساسي در ميان آحاد مردم را كاري بسيار دشوار و تدريجي خواندند و افزودند: بايد آنقدر مراجعات دادخواهانه، با نتايج عادلانه و منصفانه همراه شوند كه احساس و اميد گرفتن حق و رفع مظلوميت، در همه مردم بوجود آيد.
ايشان، جذب عناصر مومن، عالم و با انصاف در دستگاه قضايي و نظارت عالي بر كاركردها را از جمله مسائل ضروري برشمردند و خاطرنشان كردند: يكي ديگر از مسائل مهم در قوه قضائيه به روز كردن ساختارها و مجموعه ساختار ديواني دستگاه قضايي است.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: تغيير مستمر ساختارها، به معناي گرفتن ثبات از مجموعه سازماني قوه قضائيه نيست بلكه بايد همواره نگاه نقادانه به مجموعه ساختاري در كنار ثبات و استقرار وجود داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي تجديدنظر در قوانين و مقررات داخل قوه قضائيه و برطرف كردن تعارض قوانين و اصلاح عدم انطباق راي دادگاههاي بدوي با دادگاههاي بعدي را نيز از جمله نيازهاي دستگاه قضايي خواندند و افزودند: يكي از مهمترين مسائل در قوه قضائيه كه از سخت ترين كارها به شمار مي آيد، تاثيرناپذيري از حب و بغض ها و جريان سازيهاي سياسي است.
ايشان در همين خصوص خاطرنشان كردند: يكي از خطرات بزرگ اين است كه جوسازيهاي سياسي جناح هاي مختلف، روزنامه ها و رسانه هاي بيگانه بر مجراي صحيح قضاوت و چرخه رسيدگي به پرونده ها تاثير بگذارد كه در اين زمينه بايد بدون تاثيرپذيري از احساسات، و دوستي ها و دشمني ها، از جاده عدل، به هيچ طرف و سمتي خارج نشد.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: در چنين حالتي مردم در مقابل تصميم و راي قوه قضائيه احساس اقتناع خواهند كرد و از نظر ذهني راضي خواهند بود.
حضرت آيت الله خامنه اي بوجود آمدن زمينه و شرايط مقبوليت داوري قوه قضائيه در جامعه را، يك فرصت بزرگ خواندند و افزودند: همه دستگاهها بايد از قوه قضائيه حمايت كنند تا اين قوه بتواند در اين شرايط دشوار، به وظايف خود به درستي عمل كند كه نتيجه آن نيز كمك به حركت كشور در مسير اهداف والا خواهد بود.
ايشان همچنين با اشاره به ايام ماه مبارك رجب، همه را به بهره گيري از فرصت گرانقدر دعا، توسل و استغفار توصيه كردند.
در ابتداي اين ديدار آيت الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه ضمن ارائه گزارشي از عملكرد 10 ماهه گفت: تهيه و تدوين برنامه پنجم قوه قضائيه، راه اندازي موسسه پژوهشي - آموزشي قضا در حوزه علميه قم به منظور جذب و تربيت نيروي انساني كارآمد، ارتقاي سطح آموزش قضات، اهتمام براي ايجاد زمينه استقلال قاضي، استفاده از فن آوريهاي نوين و تكميل اقدامات قبلي، تهيه آيين نامه جديد نظارت ديوانعالي كشور، و لغو اعمال گسترده ماده 18 آيين نامه اجرايي به منظور جلوگيري از اطاله دادرسي، از جمله اقدامات انجام گرفته در قوه قضائيه است. رئيس قوه قضائيه با اشاره به فتنه بعد از انتخابات سال گذشته و شكست فتنه گران خاطرنشان كرد: قوه قضائيه در مسير مبارزه با اخلال گران در امنيت جامعه و همچنين مفسدان اقتصادي قاطعانه عمل خواهد كرد و در اين مسير كوتاه نخواهد آمد.

 



موافقت رهبري با عفو و تخفيف مجازات 708 نفر از محكومان

همزمان با ايام ولادت با سعادت حضرت اميرمومنان علي عليه السلام حضرت آيت الله خامنه اي با عفو و تخفيف مجازات هفتصد و هشت نفر از محكومان دادگاههاي عمومي و انقلاب و ساير محاكم موافقت كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري ،آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه طي نامه اي به رهبر معظم انقلاب اسلامي پيشنهاد عفو 708 نفر از محكومان را كه در كميسيون مربوط، واجد شرايط لازم تشخيص داده شده اند ارائه كرده بود كه مورد موافقت ايشان قرار گرفت.

 



اسد: رويكرد غرب مقابل ايران نادرست است

رئيس جمهور سوريه با اشاره به امضاي بيانيه سه جانبه تهران درباره مبادله سوخت هسته اي تاكيد كرد كه رويكرد غرب در قبال ايران نادرست است.
به گزارش روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط»، «بشاراسد» كه به ونزوئلا سفر كرده است، روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي مشترك «با «هوگو چاوز» همتاي ونزوئلايي خود بر حق تمامي كشورها براي دستيابي به انرژي صلح آميز هسته اي تاكيد كرد.
وي با اشاره به برنامه هسته اي ايران افزود: مشكل دانش است، آنها ]غرب[ نمي خواهند هيچ كشور در حال رشدي به دانش و شناخت بويژه در زمينه هسته اي كه بالاترين زمينه علمي است، دست يابد. اسد تصريح كرد: موفقيت تركيه، برزيل و ايران در امضاي توافقنامه اخير در خصوص برنامه هسته اي تهران در واقع شكستي براي كشورهاي 1+5 بدليل عدم دستيابي به اين توافق بود همچنانكه اين توافقنامه نشان داد كه ايران تندرو نيست بلكه انعطاف دارد و رويكرد و روشي كه ]غرب[ در قبال ايران در پيش گرفته اند، نادرست است.
وي گفت: صرف نظر از رابطه مستحكم بين سوريه و ايران، آنچه امروز در مورد ايران اجرا مي شود، درباره هر كشور در حال رشدي كه بخواهد به نيروگاه صلح آميز هسته اي برق و غيره دست يابد، اجرا خواهد شد. رئيس جمهور سوريه در ادامه تاكيد كرد: توجه ما به اين مسئله ابتدا از روابط ما با ايران و ]در درجه دوم[ از ديدگاه ما نسبت به آينده اين فناوري و نياز به آن در آينده به عنوان يك كشور در حال رشد نشأت مي گيرد و روزي مي رسد كه ما در برابر الگوي جديدي خارج از آنچه در توافقنامه منع گسترش سلاح هاي كشتار جمعي كه بر حق تمامي كشورها براي دستيابي به اين تكنولوژي تاكيد دارد، قرار خواهيم گرفت و پيش بيني مي شود الگوي جديدي باشد كه در آن كشورها صرف نظر از اين توافقنامه تصميم گيرنده باشند.

 



خانواده شهداي ترور در تجمع اعتراض آميز: حمايت فرانسه از سازمان تروريستي منافقين شرم آور است

همزمان با سالروز جنايت منافقين در هفتم تير، خانواده هاي شهداي ترور و مردم تهران در اعتراض به حمايت دولت ساركوزي از گروهك تروريستي منافقين، صبح ديروز در مقابل سفارت فرانسه در تهران اجتماع كردند.
به گزارش ايسنا تجمع كنندگان در محكوميت حمايت فرانسه از منافقين شعارهاي «شكايت شكايت از اين همه حمايت»، «الله اكبر»، «مرگ بر انگليس»، «مرگ بر منافق»، «فرانسه ننگت باد ننگت باد»، «مرگ بر اسرائيل»، «مرگ بر آمريكا»، «منافق تروريست مرگت باد»، «فرانسه صهيونيست حامي هر تروريست»، «منافق جنايت مي كند فرانسه حمايت مي كند» و «شعار هر ايراني مرگ بر منافق»، سر دادند.
همچنين تجمع كنندگان پلاكاردهايي با مضامين «استفاده ابزاري از تروريسم عامل افزايش ترور است»، «دولت فرانسه بداند گروهك منافقين دشمن ملت ماست» «SHAME ON SARKOZY»، «مهمان نوازي را از امام(ره) را به رخ ما نكشيد ما مي دانيم سرويس اطلاعاتي شما به ساواك پيشنهاد ترور امام را داده بود»، «ننگ بر فرانسه» ، «مرگ بر منافق» و همچنين عكس هايي از شهداي ترور توسط گروهك منافقين را در دست داشتند.
12هزار شهيد
حاصل جنايات منافقين
سخنران اين تجمع در ميان حاضرين گفت: اكنون ايران شاهد 12هزار شهيد توسط گروهك منافقين كوردل است كه مورد حمايت برخي از كشورهاي اروپايي قرار گرفته اند؛ همان گونه كه قبلاً اين گروهك مورد حمايت صدام قرار گرفته و در جنگ ايران و عراق كمك هاي بسياري به رژيم صدام انجام دادند. اكنون نيز اين گروهك مورد حمايت كشورهاي انگليس، فرانسه، ايتاليا و به خصوص آمريكا است.
وي ادامه داد: ما امروز اينجا آمده ايم كه بگوييم كه ما نه ظلم مي كنيم و نه ظلم را قبول داريم.
همچنين محمدجواد هاشمي نژاد، فرزند يكي از شهداي ترور توسط گروهك منافقين گفت: هر جا كه ترور و تروريست اتفاق مي افتد در پشت آن كشورهاي غربي به عنوان حامي قرار دارند. ساليان دراز كشورهاي غربي، چهره هاي خود را در پشت نقاب مخفي كرده بودند، اما انقلاب اسلامي توانست اين تروريست ها را به عقب براند.
فاطمه آليا، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز به عنوان سخنران بعدي اين تجمع گفت:خانواده شهداي عزيز ترور كه از يك سو داغدار عزيزان خود يعني پدران، مادران، فرزندان، خواهران و برادران خود هستند از سوي ديگر قلبي مالامال از تنفر و كينه نسبت به گروهك منافقين و حاميان اين گروهك كه برخي از دولتمردان فرانسوي و كشورهاي ديگر تشكيل مي دهند، دارند.
وي ادامه داد: گروهك منافقين بسياري از دانشمندان، زنان و مردان ما را به شهادت رساندند. بر همين اساس بار ديگر از همتايان خود در پارلمان فرانسه مي خواهيم كه نمايندگان منفعل در برابر گروهك منافقين را دعوت كنند كه دست از حمايت اين گروهك بردارند.
ساركوزي سگ دست آموز آمريكاست
همچنين حسين الله اكرم، فعال سياسي و رزمنده 8 سال دفاع مقدس با اشاره به جنگ ايران و عراق گفت: اگر چه ايران توانست رژيم صدام را به عقب براند اما گروهك منافقين بسيار به رژيم صدام كمك مي كرد آنها حملات تروريستي را انجام مي دادند.
وي با بيان اين كه هيچ كس ترديدي بر تروريست بودن گروهك منافقين ندارد، گفت: در واقع كساني كه از گروهك منافقين حمايت مي كنند عقده حقارت دارند، گفت: زماني بلر سگ دست آموز آمريكا بود و اكنون ساركوزي دنباله روي وي است.
در ادامه اين تجمع، پرچم فرانسه به نشانه اعتراض ملت ايران به همراهي ساركوزي با منافقين به آتش كشيده شد و حاضران شعارهايي در محكوميت رفتار دوگانه غربي ها در برخورد با تروريسم سر دادند.
بيانيه پاياني تجمع
بيانيه پاياني اين اجتماع هم توسط يكي از فرزندان شهداي ترور قرائت شد كه در بخشي از آن آمده است: به راستي چگونه با وجود ادعاي منافقين مبني بر ترور 12 هزار تن از فرزندان اين مرز و بوم، دولت مردان فرانسه اجازه فعاليت و برپايي اجتماعات ضد ايراني اين سازمان تروريستي را در كشورشان مي دهند؟ و آيا اين نقض آشكار قوانين بين المللي نيست؟ چگونه نام سازماني كه، اسناد منتشره در كشورهاي اروپايي و آمريكا بر ماهيت فرقه اي و تروريستي آن صحه مي گذارند، از فهرست سازمان تروريستي اتحاديه اروپا خارج مي شود، و سران جنايتكارش كه در سال 2003 به جرم پولشويي و تروريسم در فرانسه دستگير شدند، امروزه بي هيچ محدوديتي در پارلماني اروپايي به دروغ پراكني مي پردازند.
در ادامه اين بيانيه با اشاره به قطعنامه هاي سازمان ملل در محكوميت تروريست آمده است ما خانواده قربانيان ترور ضمن محكوم نمودن هرگونه حمايت دولت هاي غربي از سازمان مجاهدين (منافقين) كه نشانگر برخورد دوگانه وگزينشي با پديده تروريسم است پيگيري مجدانه اين كشورها براي محاكمه سران فتنه به جرم ترور هزاران انسان بي گناه را خواستاريم.
حضور سران كاخ سفيد
در تجمع منافقين
گفتني است طي روزهاي اخير دولت و سازمان اطلاعاتي فرانسه با نااميدي از كارآمدي فتنه سبز مجدداً به حمايت از گروهك تروريستي منافقين روي آورد. رژيم فرانسه كه تا پيش از اين سعي مي كرد از حمايت علني گروهك منافقين اجتناب كند اين بار به گروهك تروريستي ياد شده اجازه داد تا در سالگرد جنايت هفتم تير ماه 1360 تجمعي با حضور مريم قجر عضدآنلو ابريشمچي رجوي در شهر تاورني در حومه پاريس برگزار كند. گروهك منافقين براي برگزاري اين تجمع به تمام اعضاي خود در كشورهاي اروپايي، آمريكا و استراليا فراخوان داده بود. همچنين جان بولتون از عناصر تندرو و نومحافظه كار دولت بوش به همراه خوزه ماريا ازنار نخست وزير سابق اسپانيا در تجمع منافقين حضور به هم رسانده بودند.
تجمع ياد شده با حمايت پليس و دستگاه امنيتي فرانسه دو روز قبل از سالگرد جنايت تروريستي منافقين در انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي برگزار شد. همچنين در اين تجمع سركردگان منافقين خواستار تحريم هاي بسيار سخت تر بر ضد ملت ايران شدند اما جان بولتون گفت فكر نمي كنم تحريم ها، رژيم ايران را متوقف كند.

 



الاقصي: ترور دانشمند ايراني جنايت رئيس موساد بود

يك شبكه تلويزيوني در گزارشي از جنايات رئيس بركنار شده سازمان موساد، ترور مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي ايران را از سوابق جنايتكارانه دوره رياست وي بر اين سازمان دانست.
براساس گزارش شبكه الاقصي، مهمترين دليلي كه سران رژيم صهيونيستي را بر آن داشت تا با تمديد دوره رياست «مئير داگان» بر سازمان جاسوسي اين رژيم مخالفت كنند، ناكامي و شكست داگان و سرويس تحت نظارت وي در عمليات ترور «محمود المبحوح» يكي از رهبران جنبش حماس است كه چند ماه گذشته در «دبي» صورت گرفت.
الاقصي در گزارشي از جنايات وي مي افزايد: از سوابق داگان در دوره 8 ساله رياست سازمان موساد مي توان به تأسيس سيستم اطلاعاتي «ريمون» به منظور ادامه سياست جنايتكارانه عليه مردم مظلوم فلسطين اشاره كرد و همين امر بوده است كه وي را از سوي «آريل شارون» نخست وزير وقت، نامزد رياست موساد كرد. الاقصي در ادامه تأكيد مي كند كه جنايات و ترورهاي بسياري كه داگان در دوره رياست بر موساد مرتكب شد، موجب شده است تا وي مورد تأييد و تعريف سران رژيم صهيونيستي قرار گيرد.
بنابراين گزارش، از مهمترين ترورهاي زمان رياست وي مي توان به ترور شهيد «عزالدين شيخ خليل» (عضو بلندپايه حماس) در ماه سپتامبر سال 2004 در شهر دمشق و ترور فرمانده حزب الله لبنا ن شهيد «عماد مغنيه» و همچنين ژنرال سوري «محمد سليمان» اشاره كرد. اين شبكه در ادامه مي افزايد: از ديگر ترورهايي كه موجب ارتقاء و محبوبيت داگان در ميان سران رژيم اشغالگر قدس شد، ترور «مسعود علي محمدي» دانشمند هسته اي ايران بوده است كه در زمستان سال گذشته روي داد.
تمامي اين جنايات و ترورها از وي چهره اي قهرمان در ميان سياست مداران صهيونيست ساخته است تا جايي كه روزنامه الاهرام مصر در گزارشي در خصوص ترور «علي محمدي»، از «داگان» به سوپرمن موساد ياد كرد. براين اساس، آخرين تروري كه زمان رياست وي بر موساد انجام شد ترور شهيد «محمود المبحوح» از فرماندهان ارشد حماس بوده است.
تلويزيون الاقصي در پايان تأكيد مي كند كه هر چند داگان در تمامي اين جنايات چهره اي موفق از خود نشان داد، اما ناكامي هاي موساد در ترور المبحوح كه موجب رسوايي سرويس هاي اطلاعاتي صهيونيست شده و ماهيت آنها را بيش از پيش برملا ساخت، مقامات رژيم صهيونيستي را بر آن داشت با تمديد مدت رياست وي مخالفت كنند.

 



كوثري: ايران با هوشمندي تحريم هاي غرب را بي اثر مي كند

عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به قطعنامه جديد تحريم ها عليه كشورمان تصريح كرد كه جمهوري اسلامي ايران با مديريت دقيق توانسته است تمام تحريم ها را بي اثر كند.
«محمد اسماعيل كوثري» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا درباره تحريم هاي جديد كنگره آمريكا عليه ايران اظهار كرد: آمريكا به عنوان يك كشور چه كاره است كه بخواهد تحريمي را عليه كشور ديگري اعمال كند؟ اين كه از امكانات و اموال خود براي شركت هاي خودي اعمال تحريم كند، قابل قبول است، اما اين كه به كشورهاي ديگر تعيين تكليف كرده و دستور دهد قابل پذيرش نيست، و اگر كشوري هم بخواهد اين مصوبه را قبول كند يعني در ذلت و خواري آمريكا است.
وي اضافه كرد: آمريكايي ها تاكنون قطعنامه هاي تحريمي بسياري عليه ايران تصويب كرده اند اما به لطف خدا و با همت بلند رهبري و مردم، هيچ كدام از اين تحريم ها نتوانسته است آن چنان تاثيري در روند كاري مسئولين كشور و مردم بگذارد و اين تحريم ها به گونه اي نبوده اند كه بتوانند ايران را دچار مشكل كنند.
وي گفت: اگرچه ممكن است اين تحريم ها در مراحل اوليه مشكلاتي را براي كشور به وجود آورد، اما با مديريت دقيق و جابه جايي اجناس و كالاهاي تحريم شده، اين قطعنامه ها نتوانسته اند اثر آنچناني بر روند فعاليت هاي كشور بگذارد و نمونه آن، سه قطعنامه چند سال گذشته سازمان ملل بود كه ايران با مديريت توانسته است پشت سر بگذارد. اين نماينده مجلس درباره واكنش ايران در قبال تحريم هاي اعمالي اضافه كرد: ايران بايد با مديريت دقيق و براساس محاسبات، نياز كشور را در رابطه با حوزه هاي تحريم شده فراهم كند تا مثل گذشته با مشكل حادي برخورد نشود و بتوان از عهده تحريم ها برآمد. به خصوص پس از دوران دفاع مقدس ايران توانسته اين توانايي را نشان دهد تا مشكل اساسي ناشي از تحريم هاي اعمالي به وجود نيايد.
وي با بيان اين كه تحريم هاي اعمالي آمريكا يك جانبه است، گفت: تحريم هاي اعمالي از سوي آمريكا نشان دهنده آن است كه كشورهاي ديگر به اين تحريم ها بها نداده و از آن حمايت نمي كنند، به همين دليل تحريم هايي كه در كنگره آمريكا تصويب مي شود- حتي اعمال تحريم عليه ايران در سازمان ملل- تخلف بوده و اين نشان دهنده واقعي نبودن جايگاه سازمان ملل است.

 



اخبار ادبي و هنري

تلاش هنرمندان براي شكستن محاصره غزه
جشنواره بين المللي هنرهاي «ويدئو آرت» در غزه با شعار
«محاصره ... آرزو...هنر» به كار خود پايان داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رسمي فلسطين «وفا»، در جشنواره بين المللي «ويدئو آرت» غزه، 53 اثر انتخابي توسط كميته فني اين جشنواره از ميان 97 اثر ارسالي از كشورهاي فلسطين، كانادا، آلمان، آمريكا، سوئد، فرانسه، برزيل، انگلستان، ژاپن، مصر، مراكش و ديگر كشورهاي اروپايي و عربي به رقابت پرداختند. به گفته هنرمند تجسمي فلسطيني، «باسل المقوسي» اغلب آثار شركت كننده در اين جشنواره به مسئله ديوار نژادپرستانه كرانه باختري رود اردن و محاصره غزه پرداختند. وي همچنين مي گويد: مشاركت اين تعداد از هنرمندان از كشورهاي متعدد جهان در همبستگي با مردم غزه، خود تلاشي براي شكستن محاصره اين منطقه است. همچنين «يسري درويش» رئيس اتحاديه مراكز فرهنگي غزه با اشاره به تلاش اين اتحاديه براي رساندن صداي مردم بي پناه غزه به جهان گفت: تمام آثار حاضر در اين جشنواره كه برگرفته از خلاقيت هنرمندان بود به نوعي همبستگي هنرمندان با مردم محاصره شده غزه را نشان مي داد. وي اين جشنواره را شكسته شدن هنري و معنوي محاصره غزه دانست و افزود: در اين جشنواره ابداعات تجسمي بسياري از كشورهاي عربي و غيرعربي حضور داشتند.
ويدئو آرت گونه اي از هنرهاي تجسمي است كه بر پايه تصاوير متحرك و بعضا حضور موسيقي تنظيم و خلق مي شود. اين جشنواره به همت اتحاديه مراكز فرهنگي غزه از 19 ژوئن (29 خرداد) در غزه برگزار شد.
نمايشگاه عكس هاي حضور رهبر انقلاب در جبهه
نمايشگاه «تجلي حضور» شامل عكس هايي از حضور مقام معظم رهبري در جبهه هاي جنگ تحميلي و ديدارهاي ايشان با جانبازان در حوزه هنري افتتاح شد.
رئيس حوزه هنري پس از ديدار از اين نمايشگاه گفت: اطلاعات مردم از زندگي رهبر معظم انقلاب بسيار كم است و آنان حق دارند بيش از اينها از رهبرشان بدانند. بايد شرايطي فراهم شود و به اين نياز بحق ارادتمندان ايشان در داخل و خارج پاسخ مناسب داده شود.
محسن مومني افزود: اين نمايشگاه مربوط به عكس هاي بهرام محمدي فر از حضور آيت الله خامنه اي در ماه هاي نخستين جنگ در جبهه هاست و ما از زحمات اين هنرمند نهايت تشكر را داريم كه با دليري و پشتكار موفق به ثبت لحظاتي منحصر به فرد از حضور معظم له در روزهاي غربت جبهه هاي جنگ شده اند.
رئيس حوزه هنري در پايان گفت: در زندگي مقام معظم رهبري ريزبيني ها و نكات بسيار عميقي نهفته است كه مي تواند براي همه ما درس باشد.
گفتني است نمايشگاه «تجلي حضور» تا دوازدهم تيرماه در گالري خانه عكاسان حوزه هنري واقع در خيابان حافظ تقاطع سميه برپاست.
شاعر يوناني: شجاعت احمدي نژاد زبانزد جهانيان است
«يانيس ايفنديس» شاعر معروف و مشهور يوناني گفت: احمدي نژاد با اعتقاد عميق و باور ايرانيان؛ پيشرفت هاي هسته اي ايران را رقم زده است و اين شجاعت، قابل تحسين و زبانزد جهانيان است.
اين شاعر نامي يوناني در گفت وگو با ايرنا در آتن گفت: حضور رئيس جمهوري ايران در سازمان ملل، سخنراني و درخواست از مجامع بين المللي براي خلع سلاح اتمي جهان با هدف رسيدن به صلح پايدار، نشان داد كه با اقتدار و حسن نيت در اين مجمع حاضر شد و با صداقت با تمام جهان سخن گفت. اين شاعر يوناني در ادامه با اشاره به معيارهاي دوگانه آمريكا و كشورهاي همپيمانش در برخورد با برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران گفت: واقعا در دنياي عجيبي زندگي مي كنيم، رژيم اسرائيل به قتل عام مردم فلسطين مي پردازد، به كاروان آزادي كمك هاي ارسالي براي مردم غزه حمله مي كند و اين منطقه را كه داراي 5/1 ميليون نفر جمعيت است محاصره و از رسيدن غذا و دارو به زنان و كودكان اين شهر جلوگيري به عمل مي آورد، اما مورد حمايت سلطه گران است ولي جمهوري اسلامي ايران را كه براي پيشرفت صنعت و علم و استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي تلاش مي نمايد تحريم مي كنند.
ايفنديس يكي از شاعران و نظريه پردازان معروف يوناني درباره آثار مولوي، عطار، سعدي و فردوسي است و چاپ و انتشار چندين كتاب شعر انقلابي، اجتماعي و حماسي را در كارنامه خود دارد.

 



رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس: تمام هجمه هاي كنوني روي جوانان متمركز شده است

رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس با بيان اينكه جوانان بايد جايگاه خود را در جنگ نرم پيدا كنند، تصريح كرد: دشمن در دوران دفاع مقدس از جوانان ضربه خورد و به همين دليل تمام هجمه هاي كنوني روي جوانان متمركز شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از آستانه اشرفيه، سرتيپ سيدمحمد باقرزاده يكشنبه شب در مراسم گراميداشت بيست و سومين سالگرد شهادت مهدي خوش سيرت فرمانده تيپ دوم و معاون لشكر قدس گيلان در مزار شهداي اين شهر اظهار داشت: بزرگداشت شهدا سبب پي بردن به عمق راه و سيره آنها مي شود.
وي شهدا را پيروان انبيا دانست و افزود: ياد شهدا بازگشت به فرهنگ قرآني است كه بايد با تدبر و عبرت گيري باشد.
باقرزاده، تدبر در زندگي شهدا و رابطه فرد با پيام شهدا را از مسائلي عنوان كرد كه مي توان به سيره شهدا پي برد و جايگاه خود را در اين باره شناخت.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور از جمله آموزه هاي برگزاري مراسم شهدا را در سرخم نياوردن مقابل دشمنان دانست و تصريح كرد: با برگزاري بزرگداشت شهدا، كار تمام نمي شود.
وي ادامه داد: بزرگداشت شهدا يك مراسم تشريفاتي نيست بلكه يك حقيقت است كه بايد حاصل شود.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور با تاكيد بر اينكه واژه دفاع مقدس يك امر تعارفي نيست، خاطرنشان كرد: در قضيه شهدا اگر بخواهيم رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب را عمل كنيم، در مقابل تهديد و تطميع دشمن سر خم نمي كنيم.
وي با بيان اينكه مقابل دشمن نبايد نرمش نامشروع داشته باشيم، افزود: بين عزت و شعار عزت دادن فرق است.
سرتيپ باقرزاده انتقال پيام شهدا را از نكته هاي اثربخش يادواره شهدا ذكر كرد و اظهار داشت: يادواره شهدا نبايد كم اثر و تكراري شود.
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس كشور بيان حقايق و روشن شدن مسائل براي جوانان و نوجوانان كه دفاع مقدس را نديده اند، از جمله كاركردهاي برگزاري مراسم بزرگداشت شهدا بيان كرد و گفت: براي كساني كه شبهه پديد آمده، در بزرگداشت شهدا بايد شبهه هاي آنها را از بين برد.

 



يك مقام بازرگاني تركيه: 90 درصد مشكلات تهران و آنكارا حل شده است

تبريز- خبرنگار كيهان:
هم اكنون بيش از 90 درصد از مشكلات سابق ايران و تركيه، رفع شده است و دولتمردان هر دو كشور، به طور جدي خواهان گسترش روابطند.
رئيس مجلس اتاق بازرگاني ترابوزان تركيه در جريان ديدار هيئت ترابوزان با علي رضا نوين شهردار تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: اراده كافي براي توسعه مناسبات بين ايران و تركيه ديده مي شود.
علي عثمان اولسوي خواستار بازنگري در مقررات گمركات، گردشگري، بانكداري و حمل و نقل به منظور تسهيل و تسريع در فعاليت سرمايه گذاران شد.
شهردار بندر ترابوزان نيز در اين ديدار گفت: تلاش مي شود تا هفته فرهنگي ترابوزان، با شكوه تمام در تبريز برگزار شود و اين امر به تعميق روابط، كمك مي كند. اورهان فوزي گمرك چي اوغلي افزود: به عنوان شهردار ترابوزان، ظرفيت هاي تبريز را به سرمايه گذاران تركيه، معرفي مي كنم.
شهردار تبريز نيز با اشاره به خواهرخواندگي اين شهر با استانبول، خواستار برپايي سمينار «شهرهاي بزرگ شرق مديترانه» در تبريز شد.

 



معاون اول قوه قضائيه: رهبري آيت الله خامنه اي به انقلاب عظمت و اقتدار بخشيده است

معاون اول قوه قضائيه گفت: آنچه امروز انقلاب اسلامي را عظمت و اقتدار بخشيده است، رهبري مدبرانه و حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي، بصيرت و هوشياري مردم در عرصه هاي مختلف است.
به گزارش فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي يكشنبه شب در مراسم بزرگداشت سالروز حادثه هفتم تيرماه و شهادت آيت الله بهشتي كه در شبستان امام خميني حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه«س» برگزار شد، در سخناني اظهار داشت؛ ياد و خاطره 72 تن از ياران وفادار امام و انقلاب به ويژه شهيد آيت الله بهشتي را كه مظلومانه به دست منافقان كوردل به فيض شهادت نائل آمدند، گرامي مي داريم.
معاون اول قوه قضائيه گفت: آسيب ها و ضرباتي كه منافقان در طول تاريخ بر پيكره اسلام وارد آورده اند، بيشتر از لطماتي است كه جهان اسلام از كفار تحمل كرده است.
وي همچنين ترس و طمع را دو عامل اصلي در پيداش نفاق در جامعه عنوان كرد و افزود: شناخت منافقاني كه نقاب خودي ها را بر چهره كشيده اند، بسيار مشكل است و شناساندن آنها به ديگران بسيار مشكل تر، كه در تاريخ انقلاب اسلامي نيز از اين منافقان بسيار مشاهده كرده ايم.
رئيسي با بيان اينكه پس از پيروزي انقلاب اسلامي منافقان كوردل با ايجاد موج ترور در ميان اقشار مختلف مردم انقلابي به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامي بودند، اظهار داشت: شهيد مظلوم آيت الله بهشتي در برابر بسياري از دروغ ها و شايعاتي كه منافقان عليه او در جامعه پراكنده بودند، با امر ولي فقيه زمان خود سكوت اختيار كرده بود و هيچگاه حاضر نشد كه امام خميني را سپر بلاي خود كند.
وي خاطرنشان كرد: اين شهيد والامقام با جديت و قاطعيت به دنبال اجراي احكام اسلامي و حدود الهي در كشور و در دستگاه قضا بود و هيچگاه ولايتمداري و تبعيت از رهبري را از ياد نمي برد.
معاون اول قوه قضائيه ساختارسازي براي بسط و گسترش نظريه ولايت فقيه در اركان حكومتي را از مهم ترين خدمات ارزنده شهيد آيت الله بهشتي دانست و گفت: بحث ولايت فقيه كه در طول تاريخ تشيع از سوي عالمان دين همواره مطرح بوده است، از سوي امام به عنوان يك نظريه متقن به جهانيان معرفي شد و شهيد بهشتي زمينه ورود اين انديشه بلند به قانون اساسي را فراهم آورد.
وي همچنين تصريح كرد: حيات طيبه و شهادت مظلومانه آيت الله بهشتي ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي را حيات بخشيده بود و خون پاك و مطهر او توانست چهره واقعي نفاق در جامعه را آشكار سازد.
رئيسي در ادامه افزود: آنچه امروز انقلاب اسلامي را عظمت و اقتدار بخشيده است، رهبري مدبرانه و حكيمانه حضرت آيت الله خامنه اي و بصيرت و هوشياري مردم در عرصه هاي مختلف است.
معاون اول قوه قضائيه در پايان خاطرنشان كرد: آحاد مردم و مسئولان امروز وظيفه دارند تا انقلاب اسلامي را كه امتداد راه سرخ سيدالشهدا«ع» و مجاهدت عالمان دين در طول تاريخ است، با ايستادگي بر روي اصول و ارزش ها، ولايت مداري و توجه به معنويات حفظ و حراست كنند.

 



قائم مقام ستاد مركزي بازسازي عتبات عاليات كشور:
بازسازي، مرمت و توسعه عتبات عاليات فقط با نذورات مردم و خيرين است

كرج - خبرنگار كيهان:
بيش از 140 پروژه عمراني، مرمت و بازسازي، خدمات و توسعه توسط ستاد بازسازي عتبات عاليات سراسر كشور در عراق اجرا شده است.
قائم مقام ستاد مركزي بازسازي عتبات عاليات كشور در هفتمين همايش سالانه نمايندگان اين ستاد در كرج گفت: در اجراي پروژه هاي عمراني تاكنون 80 ميليارد تومان هزينه شده است.
مسعود شوشتري افزود: در اين راستا تمامي هزينه ها از نذور مردم و خيرين است و هيچ هزينه و اعتبار دولتي در بازسازي، مرمت و توسعه عتبات عاليات لحاظ نشده است.
وي اظهار داشت: سال گذشته دو پروژه بزرگ شامل مرمت و بازسازي طوق گنبد امام علي«ع» كه در آن 800 قطعه از گنبد كنده و ريخته شده بود كه مورد بازسازي و نوسازي قرار گرفت.
شوشتري از بهره برداري حسينيه حيدر كه توسط استان آذربايجان شرقي انجام شده بود خبر داد و تصريح كرد: طراحي فاز صفر توسعه حرم علي(ع) توسط دانشكده شهيد بهشتي طراحي شده است و به نام صحن فاطمه زهرا(س) احداث خواهد شد.
قائم مقام ستاد بازسازي عتبات عاليات بيان كرد: اين صحن حدود 161 هزار متر مربع زيربنا دارد و براي ساخت آن 700 ميليون تومان اعتبار نياز است كه اميد مي رود با همت مردم و خيرين سراسر كشور كار ساخت آن آغاز و به بهره برداري برسد.
وي شهرستان كرج را يكي از موفق ترين ستادهاي بازسازي در سراسر كشور عنوان كرد و گفت: اين ستاد تاكنون پروژه آبرساني به حرم مطهر حضرت امام علي(ع)، پروژه احداث آشپزخانه و نانوايي، احداث سوله، خريد و نصب دو دستگاه اشتاينگر جهت توليد انواع موزائيك، احداث كانكس هاي ورودي به حرم، اطعام افطاري و سحري در جوار حرم امام علي(ع)، پروژه خريد و ارسال سنگ مرمر با مشاركت در توسعه طرحهاي كاشي كاري را انجام داده است.

 



مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گيلان: چاي توليدي كشور از سال 91 مشمول استاندارد اجباري مي شود

رشت- خبرنگار كيهان:
مهندس يوسفي در پنجمين جلسه شوراي استاندارد استان گيلان در رشت گفت: از سال 91 چاي توليدي استان و كشور با استاندارد بالا در اختيار مصرف كنندگان داخلي و خارجي قرار مي گيرد.
وي همچنين از تجهيز آزمايشگاه هاي بنادر انزلي و آستارا با هدف تسهيل در امر صادرات و كنترل كالاهاي وارداتي خبر داد.
مهندس قهرماني چابك استاندار گيلان هم با اشاره به استانداردسازي كليه واحدهاي توليد بتن و آسفالت سازي در استان از آماده سازي پرداخت تسهيلات لازم براي تحقق اين امر خبر داد و سپس در خصوص استانداردسازي اجباري چاي و مصالح ساختماني و تامين اعتبارات مورد نياز طرح هاي مصوب سفر رياست جمهوري در بخش استاندارد سخن گفت.
بنابراين گزارش برزگري رئيس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران هم در اين جلسه تصريح كرد: سازمان مذكور تنها سازمان در ايران است كه براساس كسب موافقت شوراي عالي استاندارد، استاندارد اجباري را اعلام مي كند.
وي با اشاره به استفاده از مصالح ساختماني استاندارد در كشور گفت: در حال حاضر تعداد واحدهاي توليد مصالح ساختماني در كشور داراي علامت استاندارد از 7 واحد در سال هاي قبل به 457 واحد رسيده است.
برزگري با اعلام خبر استاندارد جديد برنج و چاي در كشور كه در دست تدوين است افزود: در حال حاضر ايران در بين 160 كشور عضو سازمان هاي استاندارد، در رتبه سي و يكم قرار دارد.

 



رئيس سازمان امور عشاير كشور: توجه به عشاير از اولويت هاي توسعه اي دولت است

اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان امور عشاير كشور گفت: توجه به عشاير در دولت هاي نهم و دهم به اندازه اي بوده است كه تنها در برنامه چهارم توسعه 8 هزار و 600 ميليارد ريال به اين قشر از جامعه اختصاص يافته است.
«جهانشاه صديق» در مراسم افتتاحيه نخستين دوره المپياد فرهنگي ورزشي عشاير كشور در سميرم افزود: تا پيش از فعاليت دولت نهم، اعتبارات سالانه عشاير حداكثر 200 ميليارد ريال و براي هر برنامه توسعه در نهايت يك هزار ميليارد ريال بود.
وي اضافه كرد: اعتبار اختصاص يافته و هزينه شده براي عشاير كشور در دولت نهم معادل 9 برابر اعتبار اختصاص يافته در دولت هاي قبلي است.
صديق خواستار ارتقاي ورزش عشاير در كشور شد و گفت: اشاعه ورزش در ميان عشاير سراسر كشور و مناطق عشايري در دستور كار سازمان امور عشاير قرار گرفته است كه در سال جاري شاهد برگزاري نخستين جشنواره آن در سميرم اصفهان هستيم.

 



مديرعامل رجا خبر داد تدوين بسته اي فشرده براي توسعه صنعت حمل ونقل ريلي كشور

يزد - خبرنگار كيهان:
مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي از تدوين بسته اي فشرده، براي توسعه صنعت حمل ونقل ريلي كشور خبر داد.
عبدالعلي صاحب محمدي با اشاره به رشد 36 درصدي ترانزيت كالا از خطوط ريلي كشور گفت: به رغم تلاش هاي صورت گرفته در اين حوزه، هنوز جا براي كار بسيار وجود دارد و بايد مطابق با شأن حمل ونقل ريلي با آن برخورد شود.
بنابراين گزارش، استاندار يزد نيز در حاشيه اين سفر با اشاره به نقش اين استان به عنوان چهارراه راه آهن كشور افزود: در صورت راه اندازي راه آهن يزد به شيراز، 3 راه آهن طولي كشور نيز به هم متصل خواهند شد.
محمدرضا فلاح زاده با بيان اينكه 40 درصد از بارگيري كل كشور مربوط به راه آهن يزد است افزود: براساس آمار در هر 3 دقيقه يك واگن در يزد بارگيري مي شود.
به گفته وي روزانه بيش از چهار هزار مسافر در اين استان از طريق راه آهن جابجا مي شوند كه اين خدمات در حوزه حمل ونقل ريلي در كشور مديون نظام جمهوري اسلامي مي باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14