(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 8 تير 1389- شماره 19681

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد : ايران ديگر در قالب 1+5 مذاكره نمي كند
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس : وحدت با فتنه گران بي معني است
آيت الله آملي لاريجاني در جمع خبرنگاران:
اولويت هاي قوه قضائي تقويت نظارت و استفاده از فناوري هاي نوين است
سفير ايران در بغدادتشريح كرد وجود گروه هاي تروريست علت اصلي تنش مرزي عراق و ايران
هشدار سازمان سنجش به داوطلبان درخصوص برخي «پيامك هاي مغرضانه»
سردار نقدي: ناتو هم اكنون ازتوليد 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان محافظت مي كند
500 هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در طرح 1444 شركت مي كنند
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: غرب نگران پيشرفت جمهوري اسلامي است
مصر: كشتي هاي ايراني مي توانند از كانال سوئز به غزه بروند
واكنش سخنگوي وزارت خارجه ايران به ادعاي اخير رئيس سازمان سيا



اعلام شروط جمهوري اسلامي براي مذاكرات
احمدي نژاد : ايران ديگر در قالب 1+5 مذاكره نمي كند

رئيس جمهور كشورمان شرايط جديد گفت وگوها ميان ايران و غرب را اعلام كردند كه بر اساس آن تهران ديگر در قالب 1+5 مذاكره نخواهد كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان،دكتر محمود احمدي نژاد ديروز در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي درباره شرايط مذاكرات جديد با غرب، گفت : گفت وگوهاي ايران با گروه 1+5 پيرامون مهم ترين مسائل جهان مدت ها ادامه داشت تا به موضوع تبادل هسته اي رسيد. علي رغم اين كه ما توان توليد سوخت 20 درصد را داشتيم، براي اين كه فضاي جهاني را به سمت تعامل و همكاري بيشتر سوق دهيم تبادل را پذيرفتيم. اما در گفت وگوها و مذاكرات، كساني كه بايد طبق قانون، بدون هيچ شرطي سوخت 20 درصد مورد نياز رآكتورهاي تحقيقاتي ـ كه دارو توليد مي كنند ـ را به ما تحويل دهند شرط هايي گذاشتند كه گسترده تر از يك تبادل هسته اي بود.
وي با بيان اين كه « آن ها استقلال ما و حقوق قطعي ملت ايران را هدف قرار داده اند» گفت: طبيعي بود كه اين مذاكرات به نتيجه نرسيد. بعدها آقاي اوباما از رئيس جمهور برزيل و نخست وزير تركيه به طور رسمي درخواست كردند كه وارد شوند و زمينه هاي ادامه گفت وگو را فراهم كنند؛ در حالي كه هم آمريكايي ها و هم متحدان شان به طور مكرر به اين دو شخصيت محترم مي گفتند و اصرار داشتند القاء كنند كه طرف ايراني حاضر به گفت وگو در يك فضاي عادلانه و منطقي نيست. اما آمدند در ايران نشستند و با چيزي مواجه شدند كه كاملا عكس ادعاي آن ها بود. فضاي ايران فضاي منطقي، تعامل و فضاي قانون مدار بود.
وي ادامه داد: بر همان اساس بيانيه تهران تنظيم شد. در واقع بيانيه تهران بر اساس درخواست آقاي اوباما از رئيس جمهور برزيل و نخست وزير تركيه تنظيم شد و بخشي از مذاكرات بود. آن ها كه در مقابل اين حركت منطقي حرفي براي گفتن نداشتند، به رسم گذشته و بر اساس بداخلاقي هاي جاري مستكبران، به جاي استقبال از بيانيه تهران، به سمت قطعنامه حركت كردند و بعد از قطعنامه هم بلافاصله بيانيه دادند كه ما مي خواهيم گفت وگو كنيم. ما هم پاسخ داديم كه گفت وگو مي كنيم.
رئيس جمهور تصريح كرد: البته بحث بيانيه تهران موضوعي جداگانه است و مسير خود را طي خواهد كرد. ما با 1+5 گفت وگو مي كنيم اما شرايط عوض شد. آن ها خواستند يك چماق بلند كنند با اخلاق استكباري كه در مذاكرات به قول خودشان دست بالا را داشته باشند. ما داشتيم مذاكره مي كرديم. بيانيه تهران بخشي از مذاكرات بود و بسيار هم موفق. شما به هم زديد و به تصور اين كه منطق ايران و منطق بيانيه تهران منطق قوي است و شما در برابر آن حرفي نداريد بزنيد، رفتيد پناه برديد به نقطه تبعيض آلود شوراي امنيت كه در آن جا اختيار مطلق داريد. يك قطعنامه صادر كرديد كه به قول خودتان دست بالاتر را داشته باشيد. ما اسم اين را مي گذاريم بي اخلاقي.
وي ادامه داد: چون بي اخلاقي كرديد اولا ما مذاكره را عقب مي اندازيم. مذاكره پايان مردادماه و نيمه ماه مبارك رمضان به بعد است. اين جريمه اي است براي اين كه به نظر مي آيد بايد ادب شوند كه رسم گفت وگو با ملت ها را ياد بگيرند.
وي با بيان اين كه «بايد چند نكته را به وضوح براي ملت ها بيان كنم» اظهار كرد: آن ها مي خواهند با ما گفت وگو كنند. مي بايست نظرشات را درخصوص چند موضوع اعلام كنند. اول اين كه نظرشان را درخصوص بمب اتمي رژيم صهيونيستي اعلام كنند كه موافقند يا مخالف؟ ما مذاكرات را بر مبناي اعلام نظر آن ها تنظيم خواهيم كرد. بالاخره با كساني كه با بمب هاي اتمي رژيم صهيونيستي موافقند و حمايت مي كنند ما يك جور مذاكره مي كنيم ولي با كساني كه با آن مخالفند نوع ديگري مذاكره مي كنيم.
احمدي نژاد ادامه داد: دومين مطلب اين است كه؛ بايد اعلام كنند آيا به مقررات ان.پي.تي مي خواهند بپيوندند يا نه؟ پس از سال ها زحمت نشستي برگزار شد و در نيويورك مقررات ان .پي. تي تكميل و اصلاح شد و به عنوان يك مقررات جهان شمول درآمد. كساني كه مي خواهند با ما گفت وگو كنند بايد به صراحت اعلام كنند آيا از اين مصوبه بين المللي مي خواهند تبعيت كنند يا نمي خواهند؟ كساني كه بخواهند تبعيت كنند با آن ها يك نوع گفت وگو مي كنيم و كساني كه نخواهند گفت وگو كنند جور ديگري گفت وگو مي كنيم. نكته سوم؛ كساني كه مي خواهند گفت وگو كنند مي خواهند دشمني كنند يا اين كه مي خواهند دوستي كنند. كساني كه مي خواهند دوستي كنند ما يك نوع با آن ها مذاكره مي كنيم و كساني كه بخواهند دشمني كنند نوع ديگري گفت وگو مي كنيم. در واقع آن ها بايد به صراحت اعلام نظر كنند.
وي با تاكيد بر اين كه« ما از نيمه ماه مبارك رمضان بعد از اين كه آن ها اعلام نظر كردند آماده ايم گفت وگو كنيم» گفت: تركيب مذاكره كنندگان هم مقداري تغيير مي كند. پنج كشوري كه صاحب امتياز ناعادلانه وتو هستند هيچ كس نمي تواند از آن ها شكايت كند. آن ها خودشان شكايت مي كنند، خودشان حكم صادر مي كنند و خودشان اجرا مي كنند. يك رابطه ظالمانه يكطرفه. چه كسي گفته كه فقط گروه 1+5 بايد گفت وگو كنند. كسان ديگري هم هستند كه بايد در اين مذاكرات حضور داشته باشند. ضمن اين كه آن ها بايد به صراحت اعلام كنند كه در گفت وگو مي خواهند تابع منطق باشند يا اين كه مي خواهند از منطق زور استفاده كنند. تجربه قبلي مي گويد هر باري كه ما با آن ها گفت وگو كرده ايم به محض اين كه در منطق كم آوردند، بلافاصله رفته اند سراغ زورگويي. باز ما با كساني كه بخواهند با منطق زور صحبت كنند يك نوع گفت وگو مي كنيم و با كساني كه بخواهند با منطق و قانون صحبت كنند نوع ديگري گفت وگو مي كنيم.
وي تاكيد كرد: ادامه گفت وگوها مستلزم اين است كه طرف گفت وگو با ما اولا به طور شفاف نظرات خود را راجع به اين سوالات اعلام كند. اين ها مانع از گفت وگو نيست. شكل گفت وگو را تنظيم خواهيم كرد. در ثاني؛ بدانند كه ديگر گفت وگو با گروه 1+5 با ايران نيست. عده ديگري هم در اين گفت وگوها شركت خواهند كرد و گفت وگوها در مورد موضوعات مبتلابه بشري و دغدغه هاي مشترك خواهد بود و اصل كار، دغدغه هاي مشترك است كه در نامه ايران و بسته پيشنهادي ايران به طور آشكار به آن اشاره شده است.
به تهديدات پاسخ هاي پشيمان كننده خواهيم داد
خبرنگار ي از رئيس جمهور در مورد قطعنامه كنگره آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران و بازرسي كشتي هاي ايران در آب هاي بين المللي و نيز واكنش جمهوري اسلامي ايران به اين مساله پرسيد كه احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه نزديك به 30 سال است ايران و آمريكا رابطه گسترده اقتصادي نداشته اند، در حالي كه قبل از انقلاب وضع به گونه اي ديگر بود، ادامه داد: حال سوال اين است كه با اين تحريم چه كسي را تحريم مي كنند؛ شايد آن ها از گسترش ارتباطات اقتصادي ما با ديگران ناراحتند. با اين كار در واقع ديگران را تحريم مي نمايند.
احمدي نژاد با تاكيد بر پاسخ منتشر شده ايران و اين كه ايران هر اقدام مقابله به مثلي را براي خود محفوظ مي داند، اضافه كرد: تجربه نشان داده است كه ما قادريم از حقوق خود دفاع كنيم. ما علاقه نداريم كه كار به اينجا برسد. چرا كه آن ها به شدت پشيمان مي شوند. حال اين اقدام از سوي هر كس و حتي آقاي اوباما باشد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي كشورمان، با يادآوري اين نكته كه روش هاي ديكتاتوري آقاي بوش شكست خورده است، ادامه داد: كساني كه بخواهند با بي صداقتي روش هاي ديكتاتوري را به صورت دموكرات مآبانه و با شعار تغيير ارائه دهند، شكست شان سنگين تر است. ما به آن ها توصيه مي كنيم كه اين كار را نكنند كه در غير اين صورت به سرنوشتي كه گفتيم مبتلا مي شوند.
وي افزود :مطمئن باشيد تحريم در بخش انرژي تاثير مثبت بر اقتصاد ايران دارد اما در گفت وگوها تاثير منفي. تا قبل از اين فكر مي كرديم آن ها با تاريخ دنيا ملت ايران و خاورميانه آشنا نيستند اما الان به اين نتيجه رسيديم كه آن ها جغرافيا هم نمي دانند ايران كشوري با يك ميليون و هفتصد كيلومتر مربع مساحت و 75 ميليون نفر جمعيت است و به لحاظ ذخاير نفت و گاز مقام دوم را در دنيا دارد و در يك هفته مي تواند توليد بنزين خود را 20 ميليون ليتر افزايش دهد و مردمش مي توانند همين امروز تصميم بگيرند تا مصرف بنزين خود را به نصف كاهش دهند. اما مثل اين كه آن ها سرشان را مثل كبك در برف كرده اند ما دوست داريم روابط مان با دنيا به احترام، همكاري و صداقت باشد ما به آن ها مي گوييم كه اشتباه مي كنند اما اگر اشتباه كردند اين طور كه به ما ضرر برسانند آن ها به خودشان آسيب مي رسانند شما مي توانيد با كنار گذاشتن اشتباهات محبوب ملت ها باشيد چرا مي خواهيد مغفول باشيد؛ بنويسيد آنقدر بنويسيد و منتشر كنيد ما هم مي نشينيم و مي خنديم شايد فكر مي كنند كه ايران جزيره اي ميان اقيانوس است با ذره بين بايد آ ن را پيدا كرد و يا چشم ما به دست آنهاست. هر جا تحريم كنيد به سرعت تبديل به فرصت عالي در اقتصاد ايران مي شود اگر قبول نداريد خوب اين كار را انجام دهيد و نتيجه اش را ببينيد.
درباره راي روسيه و چين
به قطعنامه 1929
رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا نياز به بازنگري در مناسبات ايران با كشورهاي روسيه و چين با توجه به راي اخير آن ها در قطعنامه وجود دارد؟ گفت: هر اقدامي آثار خودش را دارد و بي تاثير نيست و آثارش را در نهايت نشان خواهد داد اما همان طور كه قبلا گفته ام، نبايد اسم شان در كنار دشمنان ما درج شود، اما بايد توجه داشته باشيم كه ما كانون اصلي دشمني با خود را دولت آمريكا مي شناسيم و طبيعي است كه آن ها در شوراي امنيت با يكديگر همكاري و بده بستان هايي دارند و يكديگر را تاييد مي كنند اما آن كه عليه ملت ايران حركت و تلاش مي كند دولت آمريكا و انگليس است كه ما اين را فراموش نمي كنيم و همه طراحي هاي مان بر اين اساس انجام خواهد شد.
بشريت در خطر بمب هاي اتمي آمريكا است
احمدي نژاد با بيان اين كه امروز احمقانه ترين كار انباشت سلاح هاي اتمي است، گفت: آن ها مي خواهند با اصرار شريك جرم پيدا كنند، ولي ايران شريك جرم آن ها نخواهد شد. ما ايستاده ايم تا همه آن ها را خلع سلاح كنيم؛ نه اين كه نگران خودمان هستيم، ما نگران ملت هاي اين ها و نگران ملت هايي هستيم كه اين ها در پايگاه هاي نظامي شان اين بمب ها را انباشت كرده اند.
وي گفت: دولتي كه نمي تواند يك چاه نفت را مهار كند، چطور چند هزار بمب اتم را در خاك آمريكا و در خاك كشورهايي مثل بلژيك، آلمان، ايتاليا و ژاپن صيانت كند. الان بخش عظيمي از بشريت در خطر است و اين به خاطر ضعف مديريت آمريكايي ها بر بمب هاي اتمي است.
اسامي مفسدان اقتصادي را بزودي به رئيس قوه قضاييه مي دهم
احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به سؤالي در خصوص اعلام اسامي مفسدان اقتصادي دانه درشت از سوي وي با اعلام اينكه نامه اي در اين زمينه تنظيم كرده ام و به زودي براي رئيس قوه قضائيه آن را ارسال مي كنم، گفت: در اين نامه تعداد از افراد در جايگاه حقيقي و حقوقي كه دست اندازي و سوء استفاده كرده اند معرفي شده و خواستار تسريع در رسيدگي به اقدامات آنان و اعلام نتيجه آن به مردم شده اند.
قوه اي حق دخالت
در قوه ديگر را ندارد
وي همچنين در پاسخ به سوالي درباره ادعاي دخالت دولت در امور قواي مقننه و قضاييه گفت: طبق قانون اساسي قوا مستقل هستند. قوه اي حق دخالت در قوه ديگر را ندارد اما قوه مجريه تنها نهادي است كه چندين نهاد بر آن نظارت دارند؛ مانند ديوان عدالت اداري، سازمان بازرسي كل كشور، ديوان محاسبات، كميسيون اصل 90، كل نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و كل ملت. اما چون كار قوه قضاييه مهم است و ضامن عدالت است از بيرون كسي بر آن نظارت نمي كند و خودش بايد بر خودش نظارت كند. اما رئيس قوه مجريه تنها كسي است كه مي تواند در جايي كه انحرافي از قانون ايجاد شد به آن تذكراتي دهد و بنده هم تذكراتي را داده ام و نامه هايي را فرستاده ام و تلاش مي كنيم كه هيچ اتفاقي خارج از قانون اساسي نيفتد.
آزادي واقعي در ايران است
خبرنگار ي در مورد مشكلات دولت در سه حوزه مبارزه با بي حجابي، لغو حركت كشتي اعزامي به غزه و مصوبه مجلس در مورد دانشگاه آزاد پرسيد كه احمدي نژاد با يادآوري اين نكته كه « ما اين مسائل را مهم نمي دانيم؛ چراكه معمول يك جامعه پوياست» افزود:كمك هاي مردم ايران به غزه طي 31 سال گذشته ادامه داشته و دارد و انتقادات به دولت نيز لازمه جامعه آزاد است و اين گونه اظهارنظرها به معناي اختلاف نيست.
رئيس جمهور در مورد مصوبه مجلس در مورد دانشگاه آزاد با بيان اين كه « اين مقوله مشكل بين دولت و مجلس نيست» ادامه داد: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مرجعي عالي و قانوني است كه همه قوا در آن حضور دارند و اين مساله ارتباطي به دولت ندارد و نهاد قانونگذاري است كه مديريت عرصه فرهنگي كشور را برعهده دارد.
وي افزود: قوه قضاييه تصميم يك قاضي را متوقف كرد و نمايندگان نيز مصوبه شورا را تاييد كردند و لذا در اين مساله كشمكشي وجود ندارد. اين گونه بحث ها در ايران عادي است؛ چراكه ايران جاي پرتلاش و گفت وگوست و آزادي واقعي در ايران است.
هيچكس نبايد
كار غيرقانوني انجام دهد
احمدي نژاد در ادامه در مورد مباحث مربوط به طرح عفاف و حجاب گفت: نظر صريح من همان است كه در گفت وگوي تلويزيوني اعلام كردم و الان هم نظر من همان است و مي گويم كه مباحث فرهنگي كار فرهنگي دارد و گروه هايي كه سازمان يافته اقدامات تخريبي مي كنند درست نيست و بايد كار قانوني انجام شود و هيچكس نبايد كار غيرقانوني انجام دهد.
مشكلي براي توليد
صفحه سوخت نداريم
رئيس جمهور در پاسخ به سئوال خبرنگار كيهان در مورد مراحل توليد سوخت رآكتور تهران با بيان اين كه « هم اكنون سوخت 20 درصد را در اختيار داريم و صفحه سوخت مجازي را نيز ساخته ايم» افزود: هم اكنون در حال آماده سازي مراحل براي ساخت صفحه سوخت هستيم؛ ساخت تجهيزات يك مدت زمان مي برد اما از نظر دانش مشكلي نداريم.
در حالي كه خبرنگار كيهان جزو اولين نفرات براي پرسش از رئيس جمهور ثبت نام كرده بود و طبق اعلام مجري برنامه هيچ قرعه كشي هم درباره اولويت دادن به خبرنگاران براي طرح سؤال ، انجام نشده بود اما برخي افراد در معاونت ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رئيس جمهوري سعي در عدم دادن نوبت به خبرنگار كيهان داشتند كه در نهايت با سه بار تمديد زمان جلسه از سوي رئيس جمهور وي موفق به طرح سؤال خود شد.

 



عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس : وحدت با فتنه گران بي معني است

يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد با فتنه گران نمي توان وحدت كرد.
محمد كريم شهرزاد در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: نبايد اينگونه تصور شود كه با هر فرد و جرياني مي توان وحدت داشت. وحدت پايدار با محوريت ولايت فقيه و اصل قراردادن اولويت ها و رهنمودهاي رهبري شكل مي گيرد. بطور مثال تجاوز به اختيارات شوراي عالي انقلاب فرهنگي اقدامي وحدت آفرين نيست. يا شفاف نبودن مرز نيروها با فتنه گران، استكبار و نظام سلطه به وحدت ختم نمي شود.
شهرزاد شفاف سازي مرزبندي نيروهاي داخلي را از ابزار تحكيم وحدت برشمرد و اظهار كرد: اگر كسي بخواهد بعد از رهنمودهاي رهبري همچنان دوپهلو حركت كند و به تعبير ديگر تكليف خود با اين سخنان را روشن نكند موجب بهم ريختن وحدت جامعه مي شود.
نماينده مردم اصفهان در خانه ملت، تصريح كرد: مقام معظم رهبري شهيد چمران را به عنوان الگوي استاد بسيجي معرفي كردند، لذا بر جامعه دانشگاهي است كه شهيد چمران كه يك دانشمند انقلابي بود را الگوي فكري و رفتاري خود قرار دهد.
از سوي ديگر محمد كوثري نماينده مردم تهران در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: برخي احساس مي كنند كه به دليل جايگاه پدرشان هر طور كه بخواهند مي توانند رفتار نمايند و بايد با آنها برخوردي از موضع بالا داشت. اين درحالي است كه در اين گونه موارد حتي پدران اين افراد به خودشان جرأت بيان اين گونه سخنان را نمي دهند. اما فرزندان آنها تصور مي كنند كه هرچه مي گويند كه جامعه بايد به آنها گوش دهند كه چنين چيزي در انقلاب اسلامي پذيرفته نيست.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در پايان اضافه كرد: اين انقلاب پيروز شد تا اجازه ظهور و بروز استعدادها در سطوح مختلف جامعه را بدهد تا بتواند از استعدادها و توانمندي هاي فكري مردم بهره گيرد نه اينكه كساني به دليل جايگاه علمي، اقتصادي و يا اجتماعي خود و يا پدرانشان بخواهند خود را برتر از جامعه بدانند. چنين رويه اي در انقلاب اسلامي و جامعه اسلامي پذيرفته نيست.

 



آيت الله آملي لاريجاني در جمع خبرنگاران:
اولويت هاي قوه قضائي تقويت نظارت و استفاده از فناوري هاي نوين است

رئيس قوه قضائيه گفت: در حال حاضر اولويت هاي دستگاه قضايي، تكميل و ترميم نيروي انساني، تقويت نظارت و بازرسي و استفاده از فناوري هاي نوين و پيشگيري از وقوع جرم است.
به گزارش فارس، آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضاييه پس از تجديد ميثاق با آرمان هاي حضرت امام خميني(ره) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امام خميني(ره) حق بسيار بزرگي به گردن ملت ايران و ملل مسلمان و غيرمسلمان جهان دارند. آرمان هاي امام (ره) به عنوان معمار انقلاب اسلامي در دنيا قابل دفاع است.
وي افزود: دفاع از عدالت، آرمان هاي اسلامي و ارزش هاي اخلاقي كه از سوي امام خميني(ره) مطرح شد در سراسر جهان قابل طرح و دفاع است.
لاريجاني ادامه داد: همه بايد از بنيان هايي كه امام خميني(ره) در اين كشور بنا نهاده است پاسداري كنيم و قوه قضاييه دين خاصي به ايشان دارد زيرا پس از انقلاب اسلامي قوه قضاييه تجديد بناي خاصي يافت و حضرت امام(ره) در مقاطع مختلف سخنان بسيار حساسي در اين باب فرموده اند.
رئيس قوه قضاييه در ادامه در خصوص وظيفه مردم در قبال حضرت امام(ره) گفت: همه بايد مدافع ارزش هايي باشيم كه امام خميني(ره) آن را بنا نهادند و احترام به ايشان احترام به علم، ارزش هاي اصيل اخلاقي و انقلابي است و اميدواريم همه مردم به اين موضوع توجه كنند.
لاريجاني در جواب خبرنگاري كه پرسيد، ارزيابي شما از عملكرد قوه قضاييه چيست، اظهار داشت: ارزيابي ما به تنهايي كافي نيست ولي به عنوان مسئول قوه قضاييه نگاهم در مجموع مثبت است، افرادي كه در دستگاه قضايي با اين جانب همكاري مي كنند نخبگان اين دستگاه و خارج از دستگاه هستند و تلاش بسياري در پيگيري امور داشته اند.
رئيس قوه قضاييه در پايان تصريح كرد: در نهايت به نظر مي رسد اين جريان روند مثبتي داشته است و اگر با همين روند جلو برويم اميدواريم كه بسياري از مشكلات كه تاكنون آنها را رصد كرده ايم برطرف شود و در حال حاضر اولويت هاي دستگاه قضايي، تكميل و ترميم نيروي انساني، تقويت نظارت و بازرسي و استفاده از فناوري هاي نوين و همچنين پيشگيري از وقوع جرم است.

 



سفير ايران در بغدادتشريح كرد وجود گروه هاي تروريست علت اصلي تنش مرزي عراق و ايران

سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد اعلام كرد كه علت اصلي تنش در مرز بين عراق و ايران وجود گروه هاي تروريستي در آن مناطق و سوء استفاده اين گروه ها از منطقه است.
حسن كاظمي قمي در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه اي «الشرق الاوسط» گفت: بمباران مناطق مرزي ايران و شمال عراق به دليل وجود گروه هاي تروريستي در آن مناطق و در چارچوب توافقنامه امضا شده با بغداد و اربيل صورت مي گيرد.
وي افزود: علت اصلي تنش در مرز بين عراق و ايران وجود گروه هاي تروريستي در آن مناطق و سوء استفاده اين گروه ها از منطقه است كه عليه امنيت مرزها و امنيت شهروندان مقيم اين مناطق فعاليت مي كنند. وي افزود: كنترل مرزها مسئوليت مشترك دو دولت عراق و ايران است و هدف ما از اين اقدامات برقراري امنيت است و در چارچوب توافقنامه امضا شده با دولت مركزي عراق و حكومت منطقه كردستان انجام مي گيرد.

 



هشدار سازمان سنجش به داوطلبان درخصوص برخي «پيامك هاي مغرضانه»

سازمان سنجش آموزش كشور با صدور اطلاعيه اي درخصوص برخي پيامك هاي مغرضانه اي كه به داوطلبان كنكور 89 ارسال مي شود، هشدار داد.
سازمان سنجش آموزش كشور در اطلاعيه خود آورده است: كارت ورود به جلسه شركت در آزمون سراسري سال 1389 داوطلبان از روز شنبه 5/4/89 لغايت روز چهارشنبه 9/4/89 براي مشاهده و پرينت بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg قرار گرفته است و كليه داوطلبان مي بايست با وارد نمودن اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت نام و يا شماره پرونده، كد رهگيري و شماره شناسنامه، يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه نمايند.
اين سازمان همچنين تاكيد كرده است: اخيرا افرادي با ارسال پيامك به تلفن همراه داوطلبان، با هدف ايجاد تشويش و اضطراب، سعي در سوءاستفاده از داوطلبان را دارند، لذا اين سازمان ضمن پيگيري موضوع از طريق دستگاه هاي ذيصلاح، موكدا توصيه مي نمايد با نزديكتر شدن به زمان برگزاري آزمون سراسري سال 98 مراقب ترفندهاي مغرضانه افراد باشند و در صورت لزوم، سازمان را براي پيگيري موضوع مطلع نمايند.
لازم به يادآوري است كه سازمان سنجش آموزش كشور به هيچ وجه از طريق ارسال پيامك اطلاع رساني نمي نمايد.

 



سردار نقدي: ناتو هم اكنون ازتوليد 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان محافظت مي كند

سردار محمدرضا نقدي گفت: ناتو در حال حاضر محافظ توليد 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان است.
به گزارش فارس رئيس سازمان بسيج مستضعفين در همايش روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در سالن همايش هاي بين المللي صدا و سيما اظهار داشت: اگر پديده اعتياد و مواد مخدر يك جريان طبيعي كه در بستر آسيب هاي اجتماعي موجود در كشور رشد طبيعي را داشت، مي توانستيم با اقدامات پيشگيرانه براي ريشه كن كردن آن برنامه ريزي كنيم اما حالا كه اين پديده شوم طراحي شده از خارج كشور است ريشه كن كردن آن به ريشه كن شدن نظام استكباري بستگي دارد.
وي افزود: امروز سأال اين است كه كسي كه صاحب كالايي است، چطور امكان دارد حاضر شود آن را 10 برابر ارزانتر بفروشد. در حالي كه مي تواند همين كالا را در جاي ديگر 10 برابر گرانتر بفروشد و اين موضوع نه تنها با كاهش قيمت همراه است بلكه اين فرد حاضر مي شود به بهانه فروختن ارزان كالاي خود چند صد تن از كالا را از دست بدهد و بسياري از افراد خود را به صورت قاچاقچي از بين رفته ببيند. چه اصراري وجود دارد كه اين مواد به اين صورت در كشور توزيع شود.
نقدي تصريح كرد: اين نشان مي دهد كه توطئه بزرگي طبق فرمايش حضرت امام خميني(ره) پشت قضيه مواد مخدر است و در حال حاضر استكبار جهاني از مواد مخدر به عنوان سلاح بيولوژيكي عليه ملت هاي آزاديخواه استفاده مي كند.
وي خاطرنشان كرد: استكبار جهاني در اين زمينه به هيچ اخلاقي هم پايبند نيستند و آمريكا و رژيم صهيونيستي سردمداران امر توزيع اين مواد هستند و تا آنها ريشه كن نشوند مواد مخدر ريشه كن نمي شود.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين ادامه داد: نظام استكباري مي خواهد سود اصلي مواد مخدر كه بعد از قاچاق اسلحه بزرگترين سود را دارد به بانك هاي متصل به خود سرازير شود و از طرف ديگر فقط و فقط جمعيت هاي مورد نظرشان آلوده شود به طوري كه در حال حاضر در آمريكا بيشتر افرادي كه معتاد هستند سياهپوستان هستند.
وي گفت: ناتو در حال حاضر محافظ توليد 8 هزار تن مواد مخدر در افغانستان است تا از اين طريق بتوانند ملت هاي جهان را به بند بكشاند.
وي در ادامه با اشاره به برنامه هاي سازمان بسيج مستضعفين در خصوص پيشگيري از اعتياد يادآور شد: تربيت 3 هزار و 500 مربي براي توجيه عمومي مردم، استفاده از نماز جمعه براي تبيين آثار شوم آلودگي مواد مخدر از مهمترين فعاليت هاي بسيج است اما در اين زمينه نياز به طرح يكپارچه و متحد براي ادامه كار داريم و سازمان بسيج آمادگي دارد در تبيين طرح جامع پيش قدم باشد.

 



توسط دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور اعلام شد
500 هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در طرح 1444 شركت مي كنند

سرويس فرهنگ و معارف -
حجت الاسلام والمسلمين سليماني در نشست خبري و مطبوعاتي سياست هاي سال جاري و نيز اخبار فعاليت هاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان دبير ستاد عالي كانون هاي فرهنگي مساجد كشور سياست هاي سال جاري ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را چنين اعلام كرد:
- توسعه كمي و كيفي فعاليت هاي قرآني در مساجد
- توسعه كمي و كيفي كانون ها و كتابخانه مساجد
- توسعه كمي و كيفي كانون هاي تخصصي در كشور
- راه اندازي 150 مركز فرهنگي ديجيتالي در كشور
- استانداردسازي كارهاي كانون هاي فرهنگي كشور (منشور نور)
- توسعه گردشگري فرهنگي - ديني (راهيان نور)
- راه اندازي مراكز مشاوره در كانون ها
- حمايت از 100 نشريه تجربي برتر كانون ها
- راه اندازي كتابخانه ها و كانون هاي روستايي و...
وي همچنين در خصوص فعاليت هاي سال جاري ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور نيز اظهار داشت: اهم فعاليت هاي ما عبارتند از:
- اهداي يك ميليارد تومان تجهيزات به كتابخانه هاي مساجد كشور
- ارسال هزاران جلد كتاب به كانون ها
- برگزاري دوره هاي ويژه براي زوج هاي جوان
- فراخوان پژوهش ستاد عالي كانون هاي فرهنگي (عفاف و حجاب)
- برگزاري ششمين جشنواره بزرگ جوانان در هفت رشته و در 27 استان كشور.
- برگزاري 30 محفل انس با قرآن در 30 استان كشور
- برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي هنري
شركت گسترده 500 هزار نفر از اعضاي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد در طرح 1442 تلاوت نور در مساجد كشور.

 



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: غرب نگران پيشرفت جمهوري اسلامي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: غرب نگران پيشرفت جمهوري اسلامي است.
آيت الله هاشمي رفسنجاني در بيان ديدگاه خود به مناسبت هشتم تيرماه، روز مبارزه با سلاح هاي شيميايي و ميكروبي، گفت: سلاح هاي شيميايي و ميكروبي كه اخيرا سلاح هاي اتمي نيز به آن ها اضافه شده و از آن ها به «سلاح هاي كشتار جمعي» تعبير مي شود و كاربرد غيرانساني آنها، باعث شده است كه بشريت با همه نيازهايي كه به استفاده هاي صلح آميز آن ها دارد، صراحتا فرياد مي زند كه اين خطرها را مهار كنيد. وي يادآور شد: نگاهي از سر تامل به تاريخ استفاده از اين نوع سلاح ها، نشان مي دهد كه كاربران آن ها انسان هاي ظالم و آسيب ديدگان آن انسان هاي مظلوم مي باشند. قدرت هاي استكباري و استعماري و اذناب آنان كه سيطره خويش بر ملت ها و تداوم حيات خود را بر پايه ارعاب و تهديد نهاده اند و در اين راه چه وسيله اي بهتر از سلاح هاي شيميايي، ميكروبي و اتمي است كه مي توانند علاوه بر قتل نفس و ويرانگري، تا نسل هاي متمادي انسان هاي مريض و عليل به بار آورد؟! همان كاري كه آمريكا در جنگ جهاني دوم بر سر مردم مظلوم و بي دفاع دو شهر ناكازاكي و هيروشيما آورده است.
وي خاطرنشان كرد: هميشه در كنار انديشه اي افراطي و تفريطي، تفكرات اعتدالي هم وجود دارد تا عده اي- هر چند قليل- در كنار انسان ها، كشورها و قدرت هاي زورگو و زورمدار، با عنوان عقلاي قوم قدم بردارند كه اگر قرار باشد مصداقي براي اين نكته آورده شود، بايد به مخالفان گسترش سلاح هاي شيميايي و اتمي و موافقان برچيده شدن اين نوع سلاح ها از همه جاي جهان اشاره شود. مخالفت با گسترش سلاح هاي كشتار جمعي مانند زشت بودن دروغ و دزدي در همه فرهنگ ها، حتي كم فرهنگ ترين كشورها رسوخ كرده و امروز كشوري نيست كه شعار آن را با شور و حال ندهد، اما از قديم گفته اند كه «به عمل كار برآيد، به سخنراني نيست.» چرا كه همگان مي دانند روحيه انساني، حتي در كمترين حالت انصاف، با قتل و غارت مخالف است.
وي خاطرنشان كرد: القاي «انحراف ايران از مسير صلح آميز فعاليت هاي هسته اي» كه اين روزها ترجيع بند كشورهاي مستكبر و مجامع بين المللي تحت سيطره آن هاست، از وحشت آنها از انقلاب اسلامي نشأت مي گيرد و چون ايران اسلامي پيشرفته و توسعه يافته را برنمي تابند، هرگونه دروغ را براي خود توجيه مي كنند. وگرنه ايران علاوه بر اثبات تفكرات انساني خويش در دفاع مقدس، در طول سال هاي پس از آن نيز، همكاري هاي همه جانبه- حتي فراتر از قانون در امضاي كنوانسيون- در راه اعتمادسازي حركت كرده است.
رئيس مجلس خبرگان اظهار كرد: ما مي گوييم «رطب خورده منع رطب كي كند؟»! كشوري كه آشكارا در گفتار و رفتار چنين است، چگونه مي تواند منادي صلح در مخالفت با گسترش سلاح هاي شيميايي، ميكروبي و اتمي باشد. به هر حال اهميت اين موضوع در نامگذاري يك روز در تقويم ملت ها خود را نشان مي دهد و مي طلبد تا به گونه اي عمل كنيم كه ابتدا داشتن اين نوع سلاح ها را از فرهنگ منافع حياتي اين كشورها حذف كنيم تا پس از آن در جهت جهان عاري از سلاح هاي كشتار جمعي قدم برداريم. تا زماني كه چنين باشد، هر كشوري در جهت حفظ منافع حياتي خويش گام برمي دارد.

 



مصر: كشتي هاي ايراني مي توانند از كانال سوئز به غزه بروند

مصر اعلام كرد كه هرگز مانع از ورود كشتي هاي ايراني حامل كمك به غزه به كانال سوئز نشده و نخواهد شد.
سخنگوي هيئت كانال سوئز در بيانيه اي اعلام كرد: مصر هرگز مانع از ورود كشتي كمك ها به غزه از طريق اين كانال نشده است و نخواهد شد. اين هيئت در اين بيانيه اعلاميه هلال احمر ايران مبني بر اين كه ممانعت مصر از عبور كشتي ها از طريق كانال سوئز، دليل تاخير در اعزام كشتي كمك ها به غزه است، آن را يك ادعا دانست.
به گزارش روزنامه الرياض چاپ عربستان در اين بيانيه آمده است، به موجب توافقنامه قسطنطنيه تنها دولتي كه در حال جنگ با مصر است نمي تواند از اين كانال عبور كند. به موجب همين توافق كشتي هاي ايراني اجازه عبور خواهند داشت.
روابط عمومي جمعيت هلال احمر كشورمان روز گذشته اعلام كرد: ارسال كمك هاي مردمي و بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران به مردم ستمديده غزه به تعويق افتاد. در بخشي از اطلاعيه جمعيت هلال احمر آمده است: «با وجود آمادگي و پهلوگيري كشتي در اسكله شهيد باهنر بندرعباس براي بارگيري محموله كمك هاي بشردوستانه مردم ايران، به دنبال اعمال محدوديت هاي بيش تر از سوي رژيم اشغالگر قدس براي انتقال كمك ها به غزه و ممانعت در صدور مجوز عبور كشتي ايراني از كانال سوئز، اعزام كشتي حامل كمك هاي هلال احمر به تعويق افتاد.»

 



واكنش سخنگوي وزارت خارجه ايران به ادعاي اخير رئيس سازمان سيا

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران در سايه همكاري كامل با آژانس، فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود را ادامه خواهد داد و تحت تاثير اخبار جعلي و فضا سازي هاي منفي قرار نخواهد گرفت.
«رامين مهمانپرست» در گفت و گوي با ايرنا اين مطلب را در واكنش به اظهار نظر اخير «لئون پانتا» مدير سازمان جاسوسي آمريكا موسوم به «سيا» كه در مصاحبه با يكي از رسانه هاي آمريكايي، به منظور ايجاد فضاي منفي عليه ايران، سعي كرد برچسب تسليحاتي به فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران بزند ، مطرح كرد . لئون پانتا مدعي شده بود: ايران از «اورانيم كم غني شده» به مقدار كافي براي توليد دو بمب برخوردار است و تا دو سال آينده مي تواند موفق به ساخت اين بمب ها و سكوي پرتاب آن شود.
مهمانپرست در واكنش به اين ادعا تصريح كرد: اينگونه اظهار نظرها صرفا در چارچوب جنگ رواني براي القاي يك ذهنيت منفي نسبت به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران صورت مي گيرد.
وي افزود: مطرح كنندگان اينگونه اخبار جعلي در نظر دارند تا افكار عمومي جهان را از توجه به عامل اصلي نگراني ملت ها و تهديد كننده امنيت كشورها كه به سلاح هاي هسته اي چند كشور و رژيم خاص مربوط مي شود، منحرف كنند و اين نگراني ها را به شكل جعلي به ساير كشورها نسبت دهند.
سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: مقام هاي آمريكايي به ويژه دستگاه هاي اطلاعاتي اين كشور از همه بهتر مي دانند كه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه نظامي نيست و در جهت اهداف صلح آميز در حال انجام است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14