(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 تير 1389- شماره 19687

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
يك نشريه غربي: ايران، با قطعنامه منزوي نخواهد شد
جزئيات 13 مجازات پيشنهادي مجلس براي قضات متخلف
علامه فضل الله : احاطه رهبر انقلاب ايران را در موضع قدرت قرار داده است
موسوي نصب خبر داد تصويب طرح جامع ساماندهي اتباع خارجي در شوراي عالي امنيت ملي
سلطانيه: سياست ايران در تعامل با آژانس همكاري و عدم سازش بر سر حقوق هسته اي است
بررسي طرح تجديد نظر در روابط ايران با آژانس در مجلس
صاحبنظران سياسي: ريشه فتنه 88 را بايد در عملكرد دولت خاتمي جستجو كرد
محمدرضا باهنر بار ديگر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين شد
ديدار خانواده هاي 4 ديپلمات ربوده شده ايراني با متكي
عسگراولادي: رمز وحدت اصولگرايان تعبد نسبت به رهنمودهاي رهبري است
فرمانده بهداري نيروي زميني سپاه:
 11هزار نفر مشمول خدمات بيمارستان صحرايي در سيستان و بلوچستان شدند
از سوي هيات نظارت بر مطبوعات يك نشريه توقيف و به سه نشريه ديگر تذكر داده شد



يك نشريه غربي: ايران، با قطعنامه منزوي نخواهد شد

يك نشريه غربي با اشاره به اهداف صادركنندگان قطعنامه اخير شوراي امنيت عليه ايران اعلام كرد كه اين قطعنامه ها باعث منزوي شدن تهران نخواهد شد.
به گزارش الف، نشريه «مانتلي ريويو» در تحليلي به قلم «فيل ويلايتو و عباس عدالت» نوشت: در حالي كه ايالات متحده آمريكا توانست در هشتم ژوئن (19خردادماه) در شوراي امنيت سازمان ملل حمايت 12كشور از 15كشور عضو اين شورا را براي تصويب دور جديد تحريم ها عليه ايران بدست آورد اما اين تحريم ها به رغم ادعاي واشنگتن از حمايت هاي جهاني برخوردار نيست.
براساس اين گزارش، با وجود اين كه واشنگتن معتقد است تصويب تحريم هاي جديد اين را اثبات مي كند كه نگرشش در قبال ايران از حمايت جهاني برخوردار است، با خودخواهي و تكبر اين حقيقت را كه اخيرا118 كشور عضو جنبش غيرمتعهدها از حق ايران در توسعه برنامه هسته اي براي اهداف صلح آميز حمايت كردند، ناديده گرفته است.
مانتلي ريويو افزود: در حالي اين تحريم هاي جديد عليه ايران تصويب شد كه در تاريخ 13ژوئن اتحاديه پارلماني سازمان كنفرانس اسلامي كه 57 كشور اسلامي عضو آن هستند، به شدت اين تحريم ها را محكوم كردند. حال ايالات متحده آمريكا چطور مي تواند ادعا كند كه اين تحريم ها با اجماع نظرجهاني تصويب شده است؟ اگر ايالات متحده آمريكا انتظاردارد كه دور جديد تحريم ها عليه ايران باعث تشديد اختلافات سياسي درون نظام ايران خواهد شد، بايد گفت كه سخت در اشتباه است چون اين تحريم ها دقيقا نتيجه عكس داده است. اين تحريم ها چهار روز پيش از اولين سالگرد انتخابات رياست جمهوري اخير ايران تصويب شد.
در بخش ديگري از اين تحليل آمده است: فراتر از همه اين مسائل، ايالات متحده آمريكا با حركت در مسير اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران پس از حصول توافق نامه سه جانبه ايران- برزيل- تركيه (كه اكثر كارشناسان از آن به عنوان يك دستاورد تاريخي ياد كرده اند)، آشكارا رياكاري و دورويي خود را در مقابل چشمان جامعه جهاني در قبال برنامه هسته اي ايران نشان داد. در كانون مناقشه بر سر برنامه هسته اي ايران اين موضوع مطرح شد كه آيا برنامه غني سازي اورانيوم ايران در راستاي اهداف صلح آميز بوده يا بنابر ادعاي واشنگتن و هم پيمانانش ايران قصد دارد با غني سازي اورانيوم سلاح هسته اي بسازد؟
مانتلي ريويو در پايان آورده است: قطعنامه اخير عليه ايران خود سراسر دورويي و رياكاري اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل را نشان مي دهد. پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل (آمريكا، روسيه، فرانسه، چين و انگليس) همگي سلاح هسته اي در اختيار دارند و همه آنها بند ششم معاهده ان.پي.تي را كه در آن از كشورهاي هسته اي خواسته شده جدول زماني براي خلع سلاح هسته اي تعيين كنند، نقض كرده اند. در اين قطعنامه اين موضوع عنوان شد كه اين تحريم ها عليه ايران گامي رو به جلو درراستاي ايجاد يك خاورميانه عاري از تسليحات هسته اي است. البته بايد به اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متذكر شد كه تا زماني كه اسرائيل سلاح هسته اي داشته باشد، خاورميانه عاري از سلاح هسته اي رويايي بيش نخواهد بود. طي هفت سال گذشته آژانس بين المللي انرژي اتمي بازرسي هاي گسترده و مختلفي را در مناطق هسته اي ايران انجام داد و مدركي دال بر اينكه ايران قصد ساخت سلاح هسته اي را دارد، كشف نكرد.

 



جزئيات 13 مجازات پيشنهادي مجلس براي قضات متخلف

كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در روند بررسي «طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات »، 13 مجازات را براي تخلفات ارتكابي قضات تعيين كرد كه در صورت تصويب نهايي اين طرح در صحن علني، اجرايي خواهد شد.
به گزارش فارس، يك فوريت «طرح نظارت بر رفتار و عملكرد قضات » در هفدهم شهريورماه سال گذشته در صحن علني مجلس به تصويب نمايندگان رسيده و براي بررسي بيشتر به كميسيون تخصصي خود يعني كميسيون قضايي ارجاع داده شد.
اين طرح كه 48 ماده دارد، داراي 4 فصل، مجازات، تخلفات انتظامي دادگاه عالي و دادسراي انتظامي، آيين دادرسي انتظامي و ساير مقررات است.
كميسيون قضايي هم در روند رسيدگي تاكنون موادي از اين طرح را به تصويب رسانده كه از جمله مواد تصويب شده، مجازات هاي سيزده گانه اي است كه براي تخلفات مذكور در اين طرح در نظر گرفته شده اند.
اين مجازات ها به شرح زير مي باشد.
1- توبيخ كتبي بدون درج در سابقه خدمتي
2- توبيخ كتبي با درج در سابقه خدمتي
3- كسر حقوق ماهانه تا يك سوم، از يك ماه تا شش ماه
4- كسر حقوق ماهانه تا يك سوم، از سه ماه تا يك سال
5- كسر حقوق ماهانه تا يك سوم، از يك سال تا دو سال
6- تنزيل يك پايه قضايي و در مورد قضات نظامي تنزيل يك درجه نظامي يا رتبه كارمندي
7- تنزيل دو پايه قضايي و در مورد قضات نظامي تنزيل دو درجه نظامي يا دو رتبه كارمندي
8- انفصال موقت از يك ماه تا شش ماه
9- انفصال موقت از سه ماه تا يك سال
10- خاتمه دادن به خدمت از طريق بازنشستگي با داشتن حداقل 25 سال سابقه و بازخريدي در مورد سنوات كمتر
11- تنزيل به وضعيت اداري و در مورد قضات نظامي لغو ابلاغ قضايي و اعاده به يگان خدمتي
12- انفصال از خدمت قضايي
13- انفصال دائم از خدمت دولتي
بر اساس اين گزارش، تخلفاتي هم براي اعمال اين مجازات ها در قالب طرح مذكور در نظر گرفته شده كه برخي از اين تخلفات به شرح زير مي باشد.
1- صدور راي غيرمستند يا غيرمستدل
2- رفتار و اعمال خلاف شئون و شرافت قضايي
3- غيبت غيرموجه بيش از 10 روز در يك دوره
4- رعايت نكردن مقررات مربوط به صلاحيت رسيدگي اعم از ذاتي يا محلي
5- تاخير يا تجديد وقت دادرسي بدون وجود جهت قانوني و بدون ذكر آن
6- دستور تعيين وقت دادرسي خارج از ترتيب دفتر اوقات بدون علت موجه
7- پذيرفتن غيرمتعارف هرگونه هديه يا خدمت يا هر امتيازي كه به اعتبار سمت قضايي داده مي شود
8- خارج كردن مستندات و لوايح طرفيت از پرونده
9- عضويت در احزاب و هرگونه تبليغات حزبي
10- گزارش خلاف واقع و مغرضانه
11- اشغال همزمان مشاغل مذكور در اصل 141 قانون اساسي يا كارشناسي، مترجمي رسمي، تصدي دفتر ازدواج، طلاق و اسناد رسمي

 



علامه فضل الله : احاطه رهبر انقلاب ايران را در موضع قدرت قرار داده است

علامه فضل الله كه روز يكشنبه دار فاني را وداع گفت پيش از اين در مصاحبه اي انقلاب اسلامي ايران را «زلزله اي سياسي » دانست و با تمجيد از رهبر معظم انقلاب گفت: احاطه رهبر انقلاب به مسائل، ايران را در موضع قدرت براي مبارزه با استكبار جهاني قرار داده است.
علامه سيد محمد حسين فضل الله چندي پيش در گفت وگو با فارس درباره تاثير انقلاب اسلامي ايران بر منطقه و جنبش هاي مردمي جهان گفت: اين تاثير به گونه اي بود كه آمريكا و متحدانش از گسترش اين انقلاب به شدت در هراس افتادند. طرح تشكيل حكومت اسلامي از سوي امام خميني(ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي و مقابله با مستكبران باعث ايجاد جنبشي اسلامي شد و هراس ابرقدرت ها را از اين حكومت انقلابي بيشتر كرد.
وي تصريح كرد: به همين دليل آنان برنامه ريزي گسترده اي براي محاصره تبليغاتي اين انقلاب آغاز نمودند و سعي كردند اين نكته را به جهان عرب القاء كنند كه انقلاب اسلامي، جنبش فارس زبانان براي تسلط بر جهان عرب است. از سويي ديگر در جهان اسلام نيز سعي كردند اين انقلاب را به عنوان انقلابي شيعي در برابر اهل تسنن قرار دهند.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه، حضرت آيت الله خامنه اي ، رهبر معظم انقلاب اسلامي، را شخصيتي آگاه و روشنفكر دانست كه به دليل موقعيت ملي و مردمي ايشان در زمينه سياسي و فرهنگي داراي تجربه اي فراوان است.
اين مرجع شيعه، اخلاص و احاطه رهبر معظم انقلاب را نسبت به مسايل و بحران هاي پيچيده اي كه استكبار جهاني، به ويژه آمريكا، بر انقلاب تحميل كرده است از ويژگي هاي برجسته ايشان ذكر كرد و افزود: تقابل سياسي ايشان با سياست هاي تجاوزطلبانه آمريكا و رژيم صهيونيستي و حمايت از مقاومت براي آزادسازي فلسطين، لبنان و عراق، ايران را در موضع قدرت براي مبارزه با استكبار جهاني قرار داده است.
فضل الله همچنين درباره تاثير معنوي و روحي انقلاب اسلامي بر مقاومت هاي مردمي در برابر استكبار تصريح كرد: انقلاب اسلامي زمينه را براي جنبش هاي اسلامي و ميهني باز كرد و آنها را در افق حركت به سوي جهان اسلام قرار داد.
اين روحاني عالي قدر تاكيد كرد: حتي برخي جنبش هاي اسلامي كه تسلط صهيونيسم را بر سرزمين هاي اشغالي پس از جنگ سال 1967 ميلادي پذيرفته بودند با پيروزي انقلاب قيام كردند و وجود دولت يهودي را در منطقه به طور كامل نفي كردند.
اين مرجع شيعيان در لبنان افزود: انقلاب اسلامي نقش بزرگي در شكل گيري مقاومت مسلحانه عليه اسرائيل و سياست هاي آمريكا و هم پيمانان آنها در منطقه داشت تا جايي كه نيروهاي مقاومت در لبنان توانستند پيروزي هاي چشمگيري در مبارزه با اشغالگران به دست آورند.
علامه فضل الله تاكيد كرد: ايران همچنان به اصلي اسلامي كه بر اساس آن شكل گرفته در زمينه سياسي پايبند است و به حدي از رشد رسيده كه آمريكا مجبور شده است براي كاهش فشار در عراق و افغانستان از اين كشور درخواست مذاكره نمايد.

 



موسوي نصب خبر داد تصويب طرح جامع ساماندهي اتباع خارجي در شوراي عالي امنيت ملي

مديركل اتباع خارجي استانداري تهران از تصويب طرح جامع ساماندهي اتباع در كشور توسط شوراي عالي امنيت ملي خبر داد.
موسوي نصب در گفت وگو با فارس با بيان اين كه در اين طرح قرار بر اين است حضور قانوني و هدفمند اتباع خارجي را مديريت كنيم، خاطرنشان كرد: اين طرح از مهاجرت غيرقانوني جلوگيري كرده و فرآيند حضور قانوني آنها را تسهيل مي كند چرا كه هزينه هاي حضور غيرقانوني را بالا مي برد و تسهيلات قانوني را براي حضور قانوني ايجاد مي كند.
مديركل اتباع خارجي استانداري تهران به شاخص هاي اين طرح اشاره كرد و گفت: شاخص اول اين طرح ارائه وثيقه است چرا كه كليه اتباع خارجي براي حضور در جمهوري اسلامي ايران از مبادي مرزي وارد كشور شوند بايد در ابتداي مرز وثيقه اي را به عنوان تضمين حضور قانوني و بازگشت به موقع ارائه دهند.
موسوي نصب شاخص دوم را هم طرح كفالت اعلام كرد و افزود: دولت براي كوچك سازي دولت بنا دارد بخشي از اختيارات را به بخش خصوصي واگذار كند كه در خصوص بحث كفالت بنا است كه شركت هاي خصوصي يا افراد حقيقي تشكيل شده و اتباع خارجي را كفالت كنند.
وي از تعيين تكليف اتباع غيرمجاز خبر داد و گفت: فرآيندهاي حضور قانوني را تسهيل مي كنيم به همين دليل با حضور غيرقانوني برخورد كرده و هزينه هاي حضور غيرقانوني را بالا مي بريم و نمي گذاريم اتباع به صورت غيرقانوني وارد كشور شوند.
وي با بيان اين كه
119/ 101 نفر از اتباع خارجي در پايه نهضت سوادآموزي، ابتدايي، راهنمايي، دبيرستان و دانشگاه ها در استان تهران مشغول به تحصيل هستند، افزود: در حوزه ازدواج 1489 پروژه زناشويي زنان ايران با مردان خارجي صادر شده است كه 68 درصد آن مربوط به افغاني، 18 درصد عراقي و 14 درصد بقيه كشورها است.
مديركل اتباع خارجي استانداري تهران با تاكيد بر اين كه بيش از 115 هزار پروانه كار براي اتباع خارجي مجاز صادر شده است، خاطرنشان كرد: 488 هزار فرصت شغلي را اتباع غيرقانوني اشغال كرده اند كه طبق ارزيابي وزارت كار ايجاد هر يك شغل بالغ بر 50 ميليون تومان هزينه داشته است.
وي با اشاره به حضور 30 ساله اتباع خارجي در كشورمان از جمله افغان ها، گفت: اتباع افغاني بيش از 92 درصد اتباع خارجي را در كشور شامل مي شود كه در اين بين حدود 340 هزار اتباع مجاز به اقامت و طبق برخي برآوردها حدود 480 هزار اتباع خارجي غيرمجاز در استان تهران حضور دارند.
مديركل اتباع خارجي استانداري تهران در پاسخ به اين كه آيا بيش از نيم ميليون اتباع غيرمجاز در استان تهران مشكل امنيتي ايجاد نمي كند؟ با بيان اين كه يكي از دغدغه هاي مسئولين كشور مديريت و كنترل اتباع خارجي به خصوص غيرمجاز در كشور است، تصريح كرد: ما با انديشه انقلابي و اعتقادي و فراتر از حقوق بشري مديريت اتباع خارجي را در دستور كار گذاشته ايم و به همين دليل با روحيه اي انساندوستانه از مهاجرين استقبال و پذيرش داشته ايم.

 



سلطانيه: سياست ايران در تعامل با آژانس همكاري و عدم سازش بر سر حقوق هسته اي است

سفير و نماينده جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي هسته اي، گفت: سياست ايران در تعامل با آژانس ، همكاري و عدم سازش بر سر حقوق هسته اي است.
«علي اصغر سلطانيه» ديروز در گفت وگو با ايرنا در اين باره گفت : همانگونه كه بارها اعلام شده تعامل ايران با آژانس مبتني بر اصولي است كه هم عدم سازش و مصالحه برحقوق هسته اي مطابق اساسنامه آژانس و «ان.پي.تي» را شامل مي شود و هم همكاري با آژانس مطابق با تعهدات جمهوري اسلامي نسبت به معاهده«ان.پي.تي» و قرارداد پادمان با آژانس را دربر مي گيرد.
سفير ايران در آژانس گفت: اين سياست كماكان بدون آنكه تابع افراد و مسئولين آژانس، چه مديركل و چه معاونين او باشد ادامه خواهد يافت.
سلطانيه افزود: اگرچه در طول چندسال گذشته اين تعاملات با فراز و نشيب هايي مواجه بوده و بعضا گزارش هاي دو پهلو و گاه نادرست و غيرمتوازن توسط بخش پادمان آژانس باعث چالش هايي در شوراي حكام گرديده است كه در نتيجه آن، ايران نيز با استناد به مدارك از اين گزارش ها انتقاد نموده و اعتراضات خود را در آژانس به ثبت رسانيده ولي كماكان جمهوري اسلامي به عنوان كشوري مسئول به همكاري هاي خود با بخش پادمان آژانس و بازرسان ادامه مي دهد.
به گفته سفير و نماينده دائم ايران در آژانس، در يك جمع بندي از آژانس انتظار مي رود كه با بررسي كاستي ها و اشتباهات گذشته، با ارج نهادن به همكاري هاي صادقانه جمهوري اسلامي ايران و اينكه پس از گذشت سال ها و بازرسي هاي مستمر، آژانس هيچ گونه شواهدي در انحراف مواد و فعاليت هاي هسته اي ايران نيافته است زمان آن رسيده كه فصل جديدي در تعاملات آژانس با ايران گشوده شود. سلطانيه مي افزايد: در اين مسير اعتماد ايران و ديگر كشورهاي عضو بخصوص كشورهاي عضو عدم تعهد به دبيرخانه و مكانيزم هاي بازرسي بيشتر جلب خواهد شد و آژانس بيش از گذشته بايد بر محور اصلي همكاري هاي هسته اي كه دليل اصلي تاسيس و وجود آژانس است تاكيد كند و در گسترش همكاري ها و انتقال تكنولوژي و مواد هسته اي از كشورهاي دارنده به كشورهاي مورد نياز همت گمارد. وي اظهار داشت: بي ترديد تحقق اين اهداف مستلزم تلاش صادقانه و بي طرفانه مدير كل، معاونين وي و بازرسان آژانس مي باشد.

 



نائب رئيس كميسيون امنيت ملي خبر داد
بررسي طرح تجديد نظر در روابط ايران با آژانس در مجلس

نائب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از ادامه رايزني ها براي بررسي طرح تجديد نظر در روابط ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي خبر داد.
اسماعيل كوثري، نماينده مردم تهران در خانه ملت در گفت وگو با ايسنا، در مورد آخرين پيگيري ها براي ارائه طرحي در خصوص بررسي همكاري هاي ايران با آژانس اظهار داشت: فعلاً در حال بررسي هستيم تا اين طرح را نهايي كنيم و هنوز در قالب مكتوب در نيامده است.
وي گفت: معلوم نيست كه اين طرح چه زماني به صحن علني مجلس ارائه شود؛ اما قطعاً كار زيادي را مي طلبد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي همچنين از عدم وجود تصميمي براي محدود شدن بازرسي هاي آژانس از تأسيسات هسته اي كشورمان خبر داد و گفت: دو نفر بازرسي كه قبلاً محدود شدند، تنها به اين دليل بود كه گزارش شان را قبل از ارائه به آژانس، به مراجع و منابع ديگر مي دادند و ما به اين دليل مانع ورود اين دو نفر شديم.
وي تصريح كرد: بنابراين بازرسي ها در چارچوب قانون ادامه دارد و محدوديتي قائل نشده ايم. خاطرنشان مي شود اخيراً سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز از بررسي طرح يك فوريتي صيانت از دستاوردهاي هسته اي كشور در جلسه روز سه شنبه كميسيون متبوعش خبرداده بود كاظم جلالي همچنين اعلام كرد حدود 40 پيشنهاد از سوي نمايندگان مجلس در خصوص طرح فوق ارائه شده است.

 



صاحبنظران سياسي: ريشه فتنه 88 را بايد در عملكرد دولت خاتمي جستجو كرد

سرويس سياسي-
بازخواني عملكرد 8 ساله خاتمي در دولت اصلاحات و نقش وي در وقايع پس از انتخابات سال گذشته، اين باور را تقويت مي كند كه وي ميدان دار فتنه 88 بوده است.
بي ترديد چنين فتنه عميق و گسترده اي كه قريب به 8 ماه عرصه هاي مختلف كشور را فرا گرفته بود، نمي توانست يك شبه پديد آيد و يا فاقد پشتوانه اي تئوريك باشد.
در همين رابطه حجت الاسلام سيدسلمان ذاكر عضو كميسيون قضايي مجلس هم بر اين باور است كه اگر ما اخيراً شاهد آشوب هايي در تهران و برخي شهرها بوديم، اين آشوب ها از تفكرات چندين ساله برخي افراد نشأت گرفته بود به اين معنا كه اين امكان وجود ندارد كه عده اي يك دفعه عليه انقلاب و خون شهدا حركت كرده باشند.
وي در ادامه به فارس گفت: اقدام عليه انقلاب و نظام سابقه اي طولاني دارد كه ريشه آن به دوران اصلاحات بازمي گردد، چرا كه در اين دوران عده اي مردم را با تفكرات غربي آشنا كرده و مكاتب مختلف را در كشور ترويج دادند.
شايد آن روز كه چپ هاي جوان سوپرانقلابي دهه 60 به يك باره تغيير جهت داده و با چرخشي ايدئولوژيك به دامن غرب شتافتند و فردي چون خاتمي را در راس قرار دادند كسي باور نمي كرد كه چنين عاقبتي در انتظار آنها باشد.
امروز اما با توجه به بي حرمتي فتنه گران به حضرت اباعبدالله در روز عاشورا، جاي تعجب ندارد وقتي صحبت هاي خاتمي را در دوره رياست جمهوري اش مرور مي كنيم كه تاكيد كرده بود در تضاد بين آزادي و دين، دين بايد قرباني شود. حسين شاهمرادي دبير تشكيلات اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان هم معتقد است: خاتمي رئيس جمهوري بود كه خواسته يا ناخواسته نسبت به لباس، شعارها، ادعاها و حتي سخنان خود منافقانه عمل كرد.
بي ترديد نقش نيروهاي خارجي و عوامل اطلاعاتي اين كشورها در انحرافات زمينه ساز و همچنين اتفاقات پس از انتخابات را نبايد ناديده گرفت اما به هر حال چنين نفوذ عميقي در ميان سران فتنه در سال 88 از سوي سيا و موساد از كجا آغاز شده بود؟
حجت الاسلام محمد زارع فومني رئيس ائتلاف اصلاح طلبان جوان ايراني اسلامي در پاسخ به همين پرسش به فارس گفت: سازمان جاسوسي سيا و موساد در بدنه جريان اصلاحات نفوذ كردند و خاتمي به عنوان رهبر اين جريان در مقابل اين نفوذ سكوت معناداري داشت.
اين اظهارنظر البته ناخودآگاه ذهن انسان را به سمت سخنراني مفصل جورج سوروس و تشريح ديدارش با خاتمي سوق مي دهد كه هر چند از سوي رئيس دولت اصلاحات تكذيب شد اما گفته هاي سوروس به عنوان سندي در تاريخ همچنان باقي است.
آشوب هاي سال 88 را از سويي در ادامه غائله 18 تير سال 78 مي توان تعريف كرد.
به گفته ميثم ميرزايي تبار مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه تربيت مدرس، دولت اصلاحات با محوريت خاتمي رئيس جمهور وقت آن دوران، جنجال هاي سياسي غائله 18 تير را در كشور راه انداخت و ضرباتي را به نظام وارد كرد.
وي در ادامه به فارس گفت: اصلاح طلبان همچنين سال گذشته نيز سعي داشتند چالش هايي بيش از سال 78 را براي نظام اسلامي ايجاد كنند كه با هوشياري ملت ايران و رهنمودهاي مقام معظم رهبري با شكست مواجه شدند.
ريشه يابي فتنه 88 از منظر فرهنگي نيز به شكل قابل توجهي سر از سياست فرهنگي دولت خاتمي درمي آورد.
در رابطه با اين موضوع محمدمهدي ميرزايي پور مسئول سياسي بسيج دانشجويي دانشگاه اميركبير عنوان كرد: اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 ناشي از تاثيرات فرهنگي دولت اصلاحات بوده و از نظر سياسي مردان اصلاحات و به خصوص خاتمي و كروبي نشان دادند كه هيچ وجهه اي نزد مردم ندارند.
اين فعال دانشجويي تصريح كرد: اصلاح طلبان و در راس آنها شخص خاتمي، سعي داشتند نظام جمهوري اسلامي ايران را به عنوان يك حكومت استبدادي ديني جا بزنند و با اين اقدام بزرگترين خيانت را به انقلاب اسلامي روا داشتند.
شايد به ظاهر در جريان انتخابات رياست جمهوري دهم خاتمي از كانديداتوري در آن انصراف داد و عرصه را به ديگران واگذار كرد، اما با توجه به تاثير سياست هاي دولت 8 ساله اش در عرصه هاي فرهنگي و سياسي و حتي نمونه اي عملي همچون 18 تير، جاي شكي باقي نمي ماند كه صحنه گردان اصلي فتنه 88 كسي جز شخص خاتمي نمي تواند باشد.
بايد افزود حركت در سايه و حضور در حاشيه شاخصه رفتاري خاتمي است كه آن را در عملكرد وي در دوران تصدي رياست جمهوري نيز مي توان مشاهده كرد.
خاتمي در حالي كه در دوران مسئوليتش بارها قانون زير پاگذاشته شد تا آنكه خروج از حاكميت را مطرح كردند نه تنها مخالفت و اعتراض نكرد بلكه گويي مؤيد آن نيز بود. بنابراين وقتي در دوره اصلاحات تفكرات امام را متعلق به موزه هاي تاريخ دانستند و وي كلامي به اعتراض نگشود، نبايد انتظار داشت كه وقتي در دوران فتنه هم عكس امام را پاره كردند اندكي به ملامت برخيزد.

 



محمدرضا باهنر بار ديگر دبيركل جامعه اسلامي مهندسين شد

اولين جلسه شوراي مركزي جديد جامعه اسلامي مهندسين يك شنبه شب در دفتر مركزي اين تشكل برگزار شد.
سبحاني نيا مسئول روابط عمومي جامعه اسلامي مهندسين در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر افزود: در اين جلسه با اكثريت آراء محمدرضا باهنر بار ديگر به عنوان دبيركل جامعه اسلامي مهندسين براي مدت دو سال انتخاب شد. وي گفت: در جلسه هفته آينده اين تشكل نيز با پيشنهاد دبيركل و آراي اعضاي شوراي مركزي، قائم مقام جديد جامعه اسلامي مهندسين انتخاب خواهد شد.
نهمين كنگره جامعه اسلامي مهندسين دو هفته گذشته برگزار شد و در اين كنگره اعضاي جديد شوراي مركزي انتخاب شدند.

 



ديدار خانواده هاي 4 ديپلمات ربوده شده ايراني با متكي

خانواده هاي چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان با حضور در وزارت امورخارجه با منوچهر متكي گفت وگو كردند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، خانواده هاي چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان با حضور در وزارت امور خارجه با منوچهر متكي وزير امورخارجه كشورمان ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدار منوچهر متكي ضمن تاكيد بر ادامه پيگيري ها در خصوص تعيين وضعيت ديپلمات هاي ربوده شده از طريق كشورها و نهادهاي حقوق بشري ابراز اميدواري كرد كه تلاش هاي مستمر انجام شده از سوي دولت جمهوري اسلامي ايران براي روشن شدن سرنوشت اين عزيزان هر چه زودتر به نتيجه رسيده و آنها به آغوش ميهن اسلامي و خانواده هايشان بازگردند.
خانواده هاي ديپلمات هاي ربوده شده نيز در اين ديدار از اهتمام و حساسيتي كه وزارت امورخارجه نسبت به اين مسئله از خود نشان داده است و در 28 سال گذشته بي نظير بوده، تشكر و قدرداني كردند.
در همين رابطه، دبيركل مجمع جهاني اهل بيت نيز با اشاره به انتشار گزارش يكي از رسانه هاي اسرائيل مبني بر در قيد حيات بودن ديپلمات هاي ايراني گفت: با توجه به دلايل موجود به صورت جدي بايد وضعيت ديپلمات هاي ايراني پيگيري شود.
حجت الاسلام محمدحسن اختري در گفت وگو با فارس، با بيان اين مطلب گفت:وضعيت ديپلمات هاي ربوده شده ايراني هنوز به صورت كامل مشخص نشده است و وزارت خارجه مانند گذشته پيگير اين موضوع است.
وي به جلسه خانواده هاي ديپلمات هاي ربوده شده با وزيرخارجه اشاره كرد و گفت: در اين جلسه منوچهر متكي تاكيد كردند كه تا روشن شدن وضعيت ديپلمات هاي ربوده شده ايراني اين قضيه را به صورت جدي پيگيري مي كنند.
حجت الاسلام اختري در ادامه خاطرنشان كرد: مسئله اين عزيزان بايد همواره به عنوان موضوعي روز در دستور كار پيگيري ازسوي مسئولين باشد و از سوي ديگر خانواده هاي آنها نيز بايد پيگير اين مسئله باشند.

 



عسگراولادي: رمز وحدت اصولگرايان تعبد نسبت به رهنمودهاي رهبري است

دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: همه اصولگرايان نسبت به رهنمودهاي رهبري تعبد دارند.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با ايسنا تصريح كرد رمز وحدت اصولگرايان در اطاعت و التزام عملي به فرامين رهبري است.
وي با بيان اينكه اصولگرايان داراي سلايق گوناگون هستند افزود: رقابت در درون اصولگرايان معطوف به اصول نيست بلكه به معطوف به نوع سلايق و تفاوت هاي آنهاست لذا ما ادامه اين روند را فرصت مي دانيم نه تهديد.
عسگراولادي خاطرنشان كرد: سنت گفت وگو بين اضلاع اصولگرايي هنوز حفظ شده است؛ اين گفت وگوها در سطوح مختلف در جريان است و ان شاءالله نتيجه اين گفت وگوها فرآيند اجماع- سازي و رسيدن به همگرايي را رقم مي زند. وي تاكيد كرد: خوشبختانه همه اضلاع اصولگرايان نسبت به رهنمودهاي مقام معظم رهبري تعبد دارند؛ رمز وحدت اصولگرايان هم در اطاعت و التزام عملي به فرامين رهبري است.
دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري هم چنين ديدار آيت الله مهدوي كني و جمعي از اعضاي جامعه روحانيت مبارز با جامعه مدرسين حوزه علميه قم و تشكيل كميته مشترك جهت تبادل نظر پيرامون مهمترين مسايل سياسي كشور را يك گام به جلو براي همگرايي و وحدت اصولگرايان دانست. وي خاطرنشان كرد: اصولگرايان به اين دو نهاد اصيل روحاني احترام مي گذارند و تصميمات آن ها را درباره مسايل سياسي، تصميم صادق و صائب مي دانند. آثار اين نشست در اضلاع اصولگرايي به زودي خود را نشان خواهد داد.

 



فرمانده بهداري نيروي زميني سپاه:
 11هزار نفر مشمول خدمات بيمارستان صحرايي در سيستان و بلوچستان شدند

فرمانده بهداري نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تاكنون117هزار نفر در استان سيستان و بلوچستان از خدمات بيمارستان صحرايي برخوردار شده اند.
سردار سرتيپ احمد اخوان مهدوي در حاشيه افتتاح ششمين بيمارستان صحرايي در سيستان و بلوچستان به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: سپاه پاسداران به منظور اهداف راهبردي در بخش درمان از مهر ماه سال گذشته خدمات مردم ياري را در اين استان شروع كرده است.
وي ادامه داد: اين خدمات تاكنون به صورت بيمارستان صحرايي در پنج منطقه محروم سيستان و بلوچستان ارايه شده است.
او اظهارداشت: تاكنون 184عمل جراحي در بيمارستانهاي صحرايي انجام شده است.
وي گفت: امروز ششمين بيمارستان صحرايي به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه لاديز از توابع بخش ميرجاوه زاهدان افتتاح شد.
او افزود: گروه پزشكي از شهرستان كرمان به منطقه لاديز عزيمت كرد و تمام خدمات بيمارستاني مانند جراحي، اورژانس، راديولوژي و هر نوع خدمات مرتبط به كار درمان بيماران را در قالب اين بيمارستان صحرايي به متقاضيان ارايه مي دهد.
فرمانده بهداري نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: در اين گروه پزشكي از نيروهاي متخصص با مهارتهاي علمي بالاي جامعه پزشكي استفاده شده است.
وي گفت: تجهيزات مورد استفاده در اين بيمارستان صحرايي از استانداردهاي مناسب برخوردار است.
او اظهارداشت: مجموعه سپاه در كل كشور528تخت صحرايي دارد و بيمارستان صحرايي لاديز كه امروز افتتاح شد داراي 24 تخت است.
سردار مهدوي افزود: همه نوع خدمات ارايه شده در اين بيمارستان براي تمام افراد محرومي كه نتوانسته اند هزينه هاي بالاي درماني را در شهرها بپردازند كاملا رايگان است.
وي تاكيد كرد: قرار شده سپاه در سيستان و بلوچستان 12بيمارستان صحرايي ايجاد كند كه تاكنون شش بيمارستان صحرايي راه اندازي شده است.
فرمانده بهداري نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: مدت زمان استقرار بيمارستان صحرايي در لاديز پنج روز است.

 



از سوي هيات نظارت بر مطبوعات يك نشريه توقيف و به سه نشريه ديگر تذكر داده شد

هيات نظارت بر مطبوعات در نشست اخير خود به سه نشريه تذكر داد و يك نشريه محلي را توقيف كرد.
به گزارش دبيرخانه هيأت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز 14 تيرماه اين هيأت گزارش تخلفات نشريات مطرح و به شرح ذيل تصميم گيري شد:
دو هفته نامه «مدينه گفتگو» با گستره توزيع استان مركزي به دليل افترا به مقامات و نهادهاي كشور و پخش شايعات و مطالب خلاف واقع، به استناد بندهاي 8 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات و به علت اصرار بر تخلفات مورد اشاره به استناد تبصره 2 ماده 6 و تبصره ماده 12 قانون مطبوعات، توقيف و مراتب جهت پيگرد قانوني به مرجع قضايي ارسال شد.
براساس اين گزارش به نشريه «نسيم بيداري» به دليل افترا به مقامات كشور و ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه، به استناد بندهاي 4 و 8 ماده 6 قانون مطبوعات تذكر داده و مراتب جهت پيگرد قانوني به مرجع قضايي ارسال شد.
همچنين به نشريات «رزم آور» و «دنياي كاراته » به دليل پرداختن به موضوع عرفان هاي كاذب و انديشه هاي ساختگي برخلاف موازين اسلامي بدون نفي منطقي و كارشناسانه آن ها ، به استناد بند 1 ماده 6 قانون مطبوعات تذكر داده شد.
مديرعامل وقت ايرنا مجرم نيست
هيئت منصفه مطبوعات محمدجعفر بهداد مديرعامل وقت خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران را در خصوص اتهام توهين با اكثريت آراء مجرم ندانست و در مورد اتهام نشر مطالب خلاف واقع نيز به اتفاق آراء مجرم تشخيص نداد.
صبح ديروز جلسه رسيدگي به اتهامات محمدجعفر بهداد مديرعامل وقت خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي مدير خراساني و با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار شد.
پس از ختم جلسه رسيدگي از سوي رئيس شعبه مذكور، اعضاي هيئت منصفه مطبوعات وارد شور شدند و مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران را در خصوص اتهام توهين با اكثريت آراء مجرم ندانسته و در خصوص اتهام نشر مطالب خلاف واقع نيز وي را به اتفاق آراء مجرم تشخيص ندادند.
براساس گزارش ايسنا در نظر هيئت منصفه مطبوعات به محمدجعفر بهداد تذكر داده شد در تنظيم مطالب و تبيين اخبار با لسان احسن رفتار شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14