(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 تير 1389- شماره 19687

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شهاب الدين صدر: حضور سران فتنه در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد غيرقابل تحمل است
افتتاح بزرگترين واحد ذوب آهن و نورد بخش خصوصي در بناب
وزير دفاع:اسرائيل ناتوان تر از آن است كه ايران را تهديد كند
حكم بازداشت سركرده منافقين صادر شد
مهمان پرست در گفت وگو با العالم: توليد اورانيوم 20 درصد مطابق ان پي تي حق ايران است
احداث بزرگترين باغ زيتون كشور در گنبدكاووس
ديدار خانواده شهرام اميري با معاون وزير خارجه
عضو كميسيون اصل 90 : مجلس بايد به دولت كمك كند
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه: عهدنامه مالك اشتر ثبت جهاني مي شود
رئيس ستاد قرارگاه راهيان نور كشور: كاروان هاي راهيان نور در طول سال به مناطق عملياتي مي روند
معاون وزير نفت: توليد بنزين در برنامه ششم به 200 ميليون ليتر مي رسد
انتقاد امام جمعه تبريز از اجرايي نشدن مصوبات مربوط به قانون عفاف و حجاب
برپايي نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي چاي در رشت
با حضور وزير كشور مسئوليت استانداري كردستان دست به دست شد
برپايي هفتمين نمايشگاه سراسري علوم قرآني در آذربايجان غربي
مديرعامل آبفاي استان: آب بهاي خوزستاني ها با تعرفه مناطق گرمسيري محاسبه مي شود
حضور 15 كشور خارجي در چندين نمايشگاه بين المللي تبريز
با ادغام سه دستگاه سازمان ملي مهارت تشكيل مي شود
اخبار ادبي و هنري



شهاب الدين صدر: حضور سران فتنه در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد غيرقابل تحمل است

نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از حضور يكي از سران فتنه در جلسه هيئت موسس دانشگاه آزاد گفت: وقف اموال عمومي اين دانشگاه خلاف قانون است.
سيدشهاب الدين صدر در ديدار با جامعه وعاظ تهران با تاكيد بر اين كه جريان فتنه براي ايجاد اختلاف و تفرقه در كشور سرمايه گذاري جدي كرده است، افزود: دشمن همواره در پي ايجاد تفرقه و اختلاف بوده است و دشمنان انقلاب و اسلام هميشه از اين حربه استفاده كرده اند و هر زمان با توجه به شرايط و موقعيت، طراحي خاصي كرده اند.
نماينده مردم تهران ادامه داد: همانطور كه مقام معظم رهبري فرموده اند دشمنان براي ايجاد تفرقه در جمع غيرمسلمانان از حقوق بشر و دموكراسي دم مي زنند و در جمع مسلمانان از دين و مذهب صحبت به ميان مي آورند. يعني دشمن تلاش مي كند كه با توجه به فضا و شرايط هر جامعه اي و مخاطبين آن به نحوي به ايجاد اختلاف بپردازد.
دانشگاه آزاد از موضوع دانشگاهي خارج شده است
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، در تشريح وضعيت دانشگاه آزاد اسلامي، افزود: جريان دانشگاه آزاد اسلامي، اساسا از يك موضوع دانشگاهي خارج شده است و خصوصا در سال هاي اخير، اين دانشگاه در فرآيندهاي سياسي - اجتماعي كشور وارد شده است.
وي به تغيير نگرش و عملكرد مسئولان دانشگاه آزاد در چند سال اخير اشاره كرد و گفت: به ويژه در سال گذشته مسيري كه اين دانشگاه طي كرد با اهداف اوليه تشكيل اين دانشگاه كه توسعه كمي و كيفي آموزش عالي بوده است فاصله زيادي داشت و بعضا درمقابل منافع نظام قرار گرفت.
صدر با انتقاد از طرح موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد، عنوان كرد:وقف 250 هزار ميليارد تومان اموال دانشگاه آزاد كه در حقيقت اموال عمومي كشور است و آوردن آن در يك فرآيند ملكي و خانوادگي، اصلا سنخيتي با علت ايجاد و اهداف از پيش ترسيم شده دانشگاه آزاد ندارد.
عده اي به دنبال عدم تمكين در برابر قانون هستند
وي ادامه داد كه عده اي با عدم تمكين در مقابل قانون و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به فرموده حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري لازم الاتباع است، برخلاف مصلحت نظام و كشور حركت كرده و به دنبال مقاصد و منويات خاصي هستند.
صدر افزود: حضور يكي از سران فتنه بصورت خلاف قانون در جلسه اخير هيئت موسس اين دانشگاه غيرقابل تحمل براي نيروهاي انقلابي و دلسوز نظام مي باشد و تنها راه حل اين گونه مسائل تبعيت از قانون و حركت در مسير انقلاب و رهبري است.
صدر با بيان اين كه اتفاقات بعد از انتخابات رياست جمهوري خرداد سال 88براي ملت و مسئولان كشور بسيار عبرت آموز و تاريخي بوده است، تصريح كرد: بدخواهان و دشمنان انقلاب از ماه ها قبل از برگزاري انتخابات برنامه ريزي گسترده براي توطئه و انحراف مسير نظام و كشور انجام داده اند. اگر در انتخابات پيروز مي شدند به بهانه اصلاحات اساسي جهت گيري انقلاب و نظام را تغيير داده و حتي قانون اساسي را عوض مي كردند. براي روز شكست در انتخابات نيز از قبل طراحي فتنه، اغتشاشات و درگيري هاي خياباني را انجام مي دهند. براي اين اهداف شوم خود مخالفين و ضد انقلاب داخل كشور با استكبار جهاني و ابرقدرت هاي سلطه گر بطور هماهنگ عمل مي نمايند.
نايب رئيس مجلس در ادامه اين مطلب تصريح كرد: راه اندازي شبكه BBC فارسي از ماه ها قبل از انتخابات و فعاليت گسترده آن و شبكه VOA آمريكا و بسياري از فضاسازي هاي رسانه اي در همين مسير شكل مي گيرد. طراحي موضوع تقلب در انتخابات از ماه ها قبل از برگزاري انتخابات و بسياري اقدامات ديگر. امروز هم جريان فتنه تلاش مي كند در ميان اقشار مختلف و تاثيرگذار جامعه اختلاف ايجاد كند. ميان نخبگان و اساتيد و كارشناسان متخصص و دولت شكاف ايجاد نمايد. تحريم و فشارهاي خارجي و صدور قطعنامه هاي متعدد شوراي امنيت و اتحاديه اروپا و بعد هم مجلس سناي آمريكا و ... براي به زانو در آوردن ملت قهرمان ماست.
به گفته وي قطعنامه اخير شوراي امنيت علاوه بر آن كه تمامي محورهاي قطعنامه هاي قبلي را در مورد انرژي هسته اي، ممنوعيت فروش سلاح و ادوات جنگي به ايران، بازرسي كشتي هاي ما، تحريم معاملات بانك هاي داخلي و شركت هاي مختلف، فشار بر بانك مركزي و ... را داراست بلكه در هر مورد برخورد شديدتر و دايره محدوديت ها را گسترده تر كرده و حتي براي ممنوعيت فروش بنزين به ايران تلاش مي كنند.
احمدي نژاد
ابتكار خوبي داشت
صدر در پاسخ به سوال يكي از حاضران در مورد شروط تعيين شده توسط رئيس جمهور براي مذاكره تاكيد كرد كه آقاي احمدي نژاد ابتكار خوبي در اين مورد داشته است و قرار دادن مسئولان نظام در جايگاه عزت و اقتدار براي تعيين شرط مذاكره و تعامل قابل تقدير است چون اولا موضع آنان در مورد بمب هاي رژيم صهيونيستي معلوم مي شود، ثانيا قصد آنان دوستي با ماست يا دشمني و ثالثا آيا آنان پيوستن به NPT را قبول دارند يا خير؟ اين ها شرايطي منطقي مي باشد.

 



با حضور رئيس جمهور صورت گرفت
افتتاح بزرگترين واحد ذوب آهن و نورد بخش خصوصي در بناب

بزرگترين واحد ذوب آهن و نورد بخش خصوصي كشور صبح ديروز با حضور رئيس جمهور در شهرستان بناب به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بناب، خط توليد ميلگرد آجدار فولاد صنعت سهند در 11 هكتار زمين و با توليد ميلگرد گرم هشت تا 40 ميلي متر بوده و قادر به توليد سالانه يك ميليون تن ميلگرد است.
اين مجموعه براي 800 نفر اشتغال مستقيم ايجاد كرده و براي آن يك هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار صرف شده است.
همچنين با حضور دكتر محمود احمدي نژاد ذوب شمش فولادي واحد فولاد صنعت شهريار در 9 هكتار زمين و ذوب ريخته گري توليد بخش فولادي به ظرفيت توليد 500 هزار تن در سال نيز به بهره برداري رسيد.
بر اساس اين گزارش، اين مجموعه كه براي احداث آن يك هزار و 500 ميليارد ريال هزينه شده براي 700 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد مي كند. ميزان سرمايه گذاري در اين مجتمع عظيم فولادي جمعا به 7 هزار ميليارد ريال مي رسد كه با راه اندازي اين 2 واحد صنعتي در مجتمع فولاد بناب، ميزان اشتغال زايي به 4 هزار نفر مي رسد.
با افتتاح فولاد صنعت سهند و فولاد صنعت شهريار كه 8 هزار شغل غيرمستقيم ايجاد مي كند، ظرفيت كنوني نورد و ذوب كشور 14 درصد افزايش مي يابد.
اين واحدها كه ديروز با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد از مصوبات دور دوم سفر استاني رئيس جمهور به آذربايجان شرقي بوده است.
به گزارش خبرنگار كيهان در بناب دكتر احمدي نژاد در مراسم افتتاح مجتمع فولاد صنعت شهريار در شهرستان بناب گفت: افق نگاه را بايد فراتر از مرزهاي ايران ببريم، ايران جهاني است و همه ايراني ها بايد افق ديدشان به دورترين نقطه دنيا باشد و اين را مكتب، فرهنگ و دين ما مي گويد.
رئيس جمهور افزود: براي اين كه موفق شويم همه بايد همت كنند، اگر موانع را برداريم مجموعه ها در ظرف مدت كمتري راه اندازي مي شوند و اين به نفع ملت است.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به توانمندي هاي ايران در زمينه كشاورزي، نيروي انساني توانمند و انواع معادن خاطرنشان كرد: در نيروي انساني بالاترين انديشه ها و غيرت ها متعلق به ايران است، ولي اين كشورهاي غربي تاريخ ايران را مي دانند و خودشان را به ناداني مي زنند.
وي با بيان اين كه آنها مي دانند ملت ايران به لحاظ مديريت و فرهنگسازي از چنان ظرفيتي برخوردار است كه اگر خودش را پيدا كند همه عرصه را فتح كرده و جايي براي آنها باقي نمي ماند، تصريح كرد: برخي ها فكر مي كنند هدف از صدور قطعنامه عليه ايران نشانه قدرت اين كشورهاست در حالي كه آنها در حال دفاع از خودشان هستند و آخرين خاكريزهاي دنياي مادي را در برابر گسترش فرهنگ انساني ايران ايجاد مي كنند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد: افق نگاه ما شكستن تحريم نيست. بلكه فتح قله هاي بلند جهاني است كه اين شدني است.
رئيس جمهور اظهار داشت: هيچ پيشرفتي بدون غيرت به دست نمي آيد و غيرت اين است كه انسان نسبت به كاستي ها، قوت ها و ضعف ها حساس باشد و احساس مسئوليت داشته باشد، اگر جايي كمي يا سستي هست دلش بسوزد و از درونش اراده اي شكل گيرد تا كمي آن را برطرف كرده و كاستي را پر كند.
احمدي نژاد ادامه داد: آذربايجان سرزمين جوشش غيرت و غيرتمندان است كه همه وجودشان در خدمت ساختن و پيشرفت است و بايد اميد داشته باشيم، اگر عشق و غيرت باشد، اما اميد به پيروزي هاي بزرگ نباشد انگيزه كافي براي حركت پيدا نمي شود، اصل شعار «ما مي توانيم» از امام و اسلام عزيز ماست.
رئيس جمهور گفت: آذربايجان مي تواند در همه امور كشور اول بشود، مردم آذربايجان در هر نقطه اي قرار گرفته اند منشأ آباداني، همت و غيرت شده اند.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود درباره عرصه بين المللي گفت: ما قبل از اين فكر مي كرديم سياستمداران غربي تاريخ نمي دانند اما در حال حاضر كه اين كارها را مي كنند، فهميديم جغرافيا هم نمي دانند.
رئيس جمهور افزود: ايران يك ميليون و 750 هزار كيلومتر وسعت دارد و حوزه نفوذ فرهنگي ايران در طول تاريخ چند برابر اين كشورهاست و كشورهاي زيادي خودشان را در حوزه فرهنگي و تمدن ايران مي دانند.
احمدي نژاد همچنين اظهار داشت: اين كشورها در دوره اي كه حكومت هاي بي كفايت مقابل شكوفايي ملت ايران را گرفتند و موجب غفلت ايران شدند، بار خود را بستند.
وي ادامه داد: بدانيد امروز اين غفلت تمام شده و ايران بيدار است اين بيداري حركتي در تمام ايران شكل داده نه اين كه مشكل نيست، بلكه عظمت كار انسان در مقابله با مشكلات است.
وزير صنايع و معادن نيز در مراسم افتتاح مجتمع فولاد صنعت شهريار در بناب از احداث شهرك صنعتي نمونه با مشاركت ايران و تركيه در مرز بين دو كشور خبر داد.
علي اكبر محرابيان گفت: در طول پنج سال ظرفيت توليد فولاد نوردي در كشور 2 برابر شده است و اين نشان دهنده ظرفيت بالاي ايران است.
شهرستان بناب در جنوب غربي استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



وزير دفاع:اسرائيل ناتوان تر از آن است كه ايران را تهديد كند

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح هشدار داد: مطمئنا كساني كه به امنيت منطقه و امنيت بين المللي اهميت قايل هستند اقدام به بازرسي از كشتي هاي ايران نمي كنند.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي در گفت وگو با شبكه العالم در واكنش به تهديد برخي كشورها مبني بر بازرسي كشتي هاي ايراني تاكيد كرد: اصولا چنين درخواستي فقط توسط يكي دو كشور در دنيا مطرح شده است و مطمئنا كساني كه به امنيت منطقه و امنيت بين المللي فكر مي كنند و به آن اهميت مي دهند حتما از اين خواسته زياده طلبانه پيروي نكرده و موافق آن نيستند و منطقي هم نيست كه بخواهند براساس خواست يكي دو كشور، كل اوضاع را وارد تنش كنند.
وحيدي تاكيد كرد: چنين كاري كمتر صورت خواهدگرفت يا صورت نخواهد گرفت، و طبيعتا ايران گزينه هاي مخصوص خود را دارد، و از منافع خود در همه جا به شكل مناسب و مقتضي با شرايط، دفاع خواهد كرد.
وحيدي درباره سامانه موشكي اس300 و اينكه آيا ايران پاسخ رسمي روسيه را دريافت كرده است، هم گفت: هنوز رسما به ما چيزي گفته نشده است، و طبيعتا ما قراردادي داريم كه براساس مفاد قرارداد عمل خواهيم كرد.
تهديد اسرائيل براي انحراف افكار عمومي است
وحيدي با اشاره به تهديدهاي نظامي اخير رژيم صهيونيستي عليه ايران هم گفت:
ما هيچ تواني را در رژيم صهيونيستي نمي بينيم كه بخواهد تهديدي را متوجه جمهوري اسلامي كند و اين تهديدها بيشتر براي منحرف كردن افكار عمومي از فشار رواني در جهان است كه امروز عليه خودشان وجود دارد.
وي با بيان اين كه رژيم صهيونيستي اكنون به شدت درگير مشكلات داخلي است، گفت: صهيونيست ها با اين حوادث ننگيني كه اخيرا به وجود آوردند، تحت فشار افكار عمومي نه تنها مسلمانان بلكه جهانيان قرار گرفته اند و تلاش مي كنند با برخي عمليات رواني موضوع را عوض كنند.
لازم به ذكر است اخيرا برخي منابع غربي اخباري مبني بر تجميع تجهيزات نظامي اسراييل در عربستان منتشر كرده اند.

 



از سوي دادگاه جنايي عراق
حكم بازداشت سركرده منافقين صادر شد

دادگاه عالي جنايي عراق حكم دستگيري مسعود رجوي و 37 نفر ديگر از اعضاي گروهك منافقين را صادر كرد.
پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور) به نقل از روزنامه المؤتمر عراق نوشت: دادگاه عالي جنايي عراق حكم دستگيري مسعود رجوي و 37 نفر ديگر از اعضاي فرقه منافقين از جمله مريم رجوي و امير كاظمي يكي از معاونين رجوي را صادر كرد.
اين گزارش اضافه كرد: براساس ماده 12 از قانون دادگاه جنايي عراق، وزارت كشور عراق و اينترپل مامور به دستگيري و انتقال اين افراد به دادگاه خواهند شد.
برپايه اين خبر از آن جايي كه حاكميت دولت عراق در ديالي به رسميت شناخته شده و امنيت كمپ عراق جديد (پادگان اشرف) در خالص، به طور كامل برعهده نيروهاي انتظامي عراق قرار گرفته است، اين نيروها جايگزين نيروهاي آمريكايي شدند كه از زمان سقوط رژيم سابق در سال 2003 تاكنون در داخل اين كمپ مستقر شده بودند.
روز جمعه گذشته مراسمي رسمي با حضور مقامات نيروهاي انتظامي و ارتش عراق و آمريكا در داخل كمپ عراق جديد (اشرف) برگزار گرديد، بنابر قرارداد حفاظتي امضاءشده بين دولت هاي عراق و ايالات متحده آمريكا اين كمپ در راستاي استقرار كامل حاكميت ملي عراق بر سرزمينش به نيروهاي عراقي تحويل داده شد و باقيمانده نيروهاي آمريكايي نيز اين اردوگاه را ترك كردند تا نيروهاي عراقي مسئوليت امنيت اين كمپ را همچون ديگر نقاط سرزمين عراق برعهده بگيرند و در حال حاضر نيروهاي ارتش و نيروهاي انتظامي عراق مسئوليت كامل كمپ اشرف را برعهده گرفتند.
گفتني است در عين حال چندي پيش تجمعي ساختگي به حمايت از گروهك منافقين در پاريس شكل گرفت كه برگزاركنندگان آن با پرداخت مبالغ فراواني اقدام به جمع آوري عده اي در اين شهر نمودند.
در اين تجمع كه جان بولتون نيز در آن حضور داشت، وي ضمن سخنراني اش از مقامات آمريكا خواست تا نام اين گروهك را از ليست گروه هاي تروريستي حذف كنند.

 



مهمان پرست در گفت وگو با العالم: توليد اورانيوم 20 درصد مطابق ان پي تي حق ايران است

سخنگوي وزارت امور خارجه تاكيد كرد: توليد اورانيوم 20 درصد طبق ان پي تي حق ايران است.
رامين مهمان پرست در برنامه «از تهران» شبكه العالم با رد هرگونه تعليق در غني سازي اورانيوم 20 درصد تصريح كرد: ما از همان ابتدا اعلام كرديم كه براي سوخت راكتور تحقيقاتي تهران به 120 كيلوگرم اورانيوم با غناي 20 درصد نياز داريم كه اگر از ابتدا با پيشنهاد ما موافقت مي كردند اين مسئله پيش نمي آمد و مهمان پرست افزود: ما مصمم به تهيه اين مقدار سوخت از طريق خريد، مبادله يا توليد در داخل كشور هستيم ضمن اين كه توليد اورانيوم 20 درصد غني شده در چارچوب قوانين آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاهده ان پي تي است و فعاليتي صلح آميز شناخته مي شود.
وي گفت: دبيركل آژانس معتقد است كه اين اقدام ايران در چارچوب فعاليت صلح آميز است و هيچ كس تاكنون اعلام نكرده كه خارج از چارچوب و قوانين آژانس بوده است بنابراين غني سازي 20 درصد براي سوخت راكتور تحقيقاتي تهران جزو حقوق ماست و ما اين توانايي را داريم.
وي افزود: بحث سوخت هسته اي كاملاً به يك مساله اقتصادي تبديل شده است و برخلاف گذشته كه ابتدا توليد و سپس به دنبال عرضه كالا بودند ما با توجه به دانش هسته اي خود ابتدا به دنبال نيازها هستيم تا متناسب با آن سوخت هسته اي توليد كنيم.
مهمان پرست گفت: بيانيه تهران كه به امضاي سه كشور رسيد رويكرد بسيار مهمي بود و مفاد آن فقط تبادل اورانيوم نبود بلكه اين بيانيه زمينه ساز همكاري با ديگر كشورها بود.
مهمان پرست گفت: يكي از نتايج مقاومت ايران در برابر فشارهاي غرب شكست انحصار هسته اي و بومي سازي اين دانش در ايران و همچنين دفاع از حقوق ملت ها است و هم اكنون كشورهايي كه درصدد استفاده صلح آميز از اين دانش هستند راه براي آنان نيز باز است.
وي افزود: طي سال هاي گذشته اين كشورها حق سخن گفتن درباره موضوعات هسته اي را نداشتند اما اكنون بسياري از كشورهاي منطقه به دنبال تاسيسات هسته اي هستند و اعلام آمادگي مي كنند سوخت هسته اي را نيز خود توليد خواهيم كرد كه در آينده به جاي سوخت فسيلي نقش مهمي ايفا مي كند.
وي در عين حال تصريح كرد: در صورتي كه غرب بخواهد با تحريم و تحت فشار قرار دادن ملت ايران به اهداف خود دست يابد، بزرگترين اشتباه خود را مرتكب شده است.
مهمان پرست تاكيد كرد: اگر غربي ها با ايران به صورت منطقي تعامل كرده و به حقوق ملت ايران احترام بگذارند، بدون شك مردم ايران بهترين تعامل را با آنها خواهند داشت، ولي اگر غربي ها فكر كنند كه مي توانند با تحت فشار قرار دادن ملت ايران و از طريق تحريم ها به اهداف خود خواهند رسيد، بزرگترين اشتباه خود را مرتكب شده اند.
وي افزود: اگر ملت ايران متوجه شوند كه غرب قصد دارد براي رسيدن به اهداف سياسي خود، آنها را تحت فشار قرار دهد، بصورت متحد و منسجم مقابل دشمن خواهند ايستاد.
مهمان پرست گفت: دولت آمريكا توانايي مقابله با مردم ايران را ندارد و طي سالهاي گذشته ثابت شده است كه آنها درباره ملت ايران آگاهي و شناخت ندارند و آنها نمي توانند از طريق ايجاد تفرقه در كشور توطئه هاي خود را عملي كنند.
سخنگوي وزارت امور خارجه افزود: هر چه فشارها عليه مردم ايران بيشتر شود، اتحاد مردم بيشتر مي شود، و غربي ها هنوز به اين آگاهي نرسيده اند كه مردم ايران اهل منطق بوده و تهديد را برنمي تابند.

 



احداث بزرگترين باغ زيتون كشور در گنبدكاووس

مدير جهاد كشاورزي گنبدكاووس گفت: نخستين باغ آبي و بزرگترين باغ زيتون كشور در شهرستان گنبدكاووس احداث شد.
به گزارش خبرگزاري مهر از گرگان، احمد قاضي افزود: بزرگترين باغ زيتون كشور مجهز به سيستم آبياري نوين در اين شهرستان احداث شده است.
وي ادامه داد: فاز دوم اين طرح در دست اجراست و احداث اين طرح در توسعه صنايع تبديلي در منطقه نيز موثر بوده است.
وي سطح باغهاي زيتون منطقه را بيش از 5 هزار هكتار اعلام و اضافه كرد: پيش بيني مي شود امسال بين هزار و500 تا 2 هزار تن زيتون برداشت شود.
قاضي خاطرنشان كرد: كشت زيتون در اراضي كم بازده در جلوگيري از فرسايش خاك موثر است و اين طرح در شهرستان در دست اقدام است.

 



ديدار خانواده شهرام اميري با معاون وزير خارجه

خانواده شهرام اميري شهروند ايراني ربوده شده در عربستان با معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه ديدار و گفت وگو كردند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، همسر، پدر و ساير بستگان شهرام اميري شهروند ايراني كه در خردادماه سال گذشته در عربستان توسط عوامل سازمان سيا ربوده شد، روز يكشنبه با حسن قشقاوي معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت امور خارجه ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدار همسر و پدر شهرام اميري با ابراز تالمات شديد روحي و ابراز نگراني از وضعيت كنوني وي، انجام اقدامات همه جانبه ديپلماتيك و حقوقي براي رهايي و بازگشت شهرام اميري به ميهن اسلامي توسط وزارت امور خارجه را خواستار شدند.
حسن قشقاوي نيز با تشريح اقدامات و تلاش هاي وزارت امور خارجه از جمله مذاكرات به عمل آمده با مقامات سفارت عربستان و سفارت سوئيس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا پيرامون شهرام اميري، بر تداوم اين گونه تلاش ها تا حصول نتيجه نهايي تاكيد كرد.

 



عضو كميسيون اصل 90 : مجلس بايد به دولت كمك كند

نماينده مردم گلپايگان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد تا جايي كه حريم قوه مقننه خدشه دار نشود بايد به دولت كه در ميدان عمل و كار است كمك كنيم.
حجت الاسلام نكونام در گفت وگو با ايسنا با بيان اينكه همه ما (قواي سه گانه) مسئول اجراي منويات مقام معظم رهبري هستيم، يادآور شد: البته مخفي نماند كه دولت به هر صورت با مشكلات جدي روبرو است و ما معتقديم تا جايي كه حريم قوه مقننه خدشه دار نشود بايد به دولت كه در ميدان عمل و كار است كمك كنيم و آن را حمايت كنيم.
وي اضافه كرد: مقام معظم رهبري هم زماني فرمودند كه دولت علم كش در ميدان است پس همه بايد به او كمك كنند تا اين بار سخت به سر منزل مقصود برسد.
عضو هيئت رئيسه كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در ادامه گفت: واقعيت اين است كه شاكله و مجموعه نظام همه در چارچوب حكومت اسلامي كار مي كنند و متعهد به پيشرفت و تكامل هستند و طبيعي است كه اختلاف، دوگانگي و انشقاق مانع از پيشرفت است.
مقام معظم رهبري نيز هميشه با همين ديدگاه و با اعتقاد به اين كه وحدت كلمه، اتحاد و يكدلي عامل پيشرفت و توسعه كشور است، كشور را هدايت كردند.
وي اظهار كرد: به ويژه در وضعيت كشور ما كه در دنيا استثنايي است و در حال ارائه الگوي توسعه تحت لواي دين و اسلام به دنيا هستيم ضرورتا بايد با همان وحدت و اتحاد كار را پيش ببريم.
نكونام افزود: طبيعي است در اين ميان اگر هر يك از سران سه قوه و اعضاي شاغل در قواي سه گانه حركتي انجام دهند كه مانع پيشرفت شوند مقصر خواهند بود. لذا انتظار اين است كه چنين اتفاقاتي در كشور نيفتد البته اختلاف فكر و نظر هستز اما مي توان اين اختلاف فكرها را در نشست هاي خودماني و با مباحث علمي مرتفع كرد و به وحدت نظر در اجرا رسيد كه اميدواريم اين كار انجام شود.
نكونام براي رياست كميسيون اصل 90 مجلس معرفي مي شود
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: حجت الاسلام نكونام اين هفته براي رياست كميسيون اصل 90 مجلس معرفي مي شود.
محمد دهقان نماينده مردم طرقبه و چناران در گفت وگو با فارس از نهايي شدن كانديداتوري حجت الاسلام محمد ابراهيم نكونام براي رياست كميسيون اصل 90 قانون اساسي در اين هيئت خبر داد.
وي با اشاره به جلسه هيئت رئيسه مجلس افزود: در جلسه هيئت رئيسه مجلس موضوع معرفي نفر دوم براي كانديداتوري رياست اين كميسيون، بحث و بررسي مي شود. اما به احتمال زياد اين هيئت تصميم مي گيرد كه نفر دوم را براي رياست كميسيون اصل 90 معرفي نكند.
دهقان در ادامه اظهار داشت: بر اين اساس در جلسه علني روز سه شنبه يا چهارشنبه مجلس، نكونام براي رياست كميسيون اصل 90 معرفي خواهد شد.
براساس آيين نامه داخلي مجلس رئيس كميسيون اصل 90 با پيشنهاد هيئت رئيسه مجلس و از بين اعضاي ثابت كميسيون و با راي مجلس انتخاب مي شود.
گفتني است رئيس قبلي كميسيون اصل 90 مجلس مرحوم حجت الاسلام فاكر نماينده مشهد بود كه سال گذشته دارفاني را وادع گفت.

 



رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه: عهدنامه مالك اشتر ثبت جهاني مي شود

رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه از ثبت جهاني عهدنامه مالك اشتر در آينده اي نزديك خبر داد.
به گزارش فارس آيت الله سيدجمال الدين دين پرور ديروز در قم با اشاره به فعاليت هاي بنياد نهج البلاغه در بخش بين الملل اظهار داشت: ترجمه بخش هايي از نهج البلاغه به زبان هاي مختلف از فعاليت هاي اين بنياد است.
وي ادامه داد: يكي از بخش هاي مهم نهج البلاغه عهدنامه مالك اشتر بوده كه دنياي امروز تشنه و نيازمند مطالب ارزشمند و ناب آن است.
دين پرور يادآور شد: در سال هاي گذشته تلاش بسياري مبني بر ثبت جهاني عهدنامه مالك اشتر شده است و در همين راستا در نظر داريم همايشي با اين عنوان در سطح ملي برگزار كنيم.
وي با بيان اينكه برگزاري اين همايش مي تواند مقدمات ثبت اين عهدنامه را در سازمان ملل فراهم كند، گفت: اين تلاش ها زماني نتيجه بخش مي شود كه اين عهدنامه به صورت طرح يا لايحه مطرح شود و در اين همايش مورد توجه و اهتمام صاحب نظران و مسئولان قرار گيرد.
رئيس بنياد بين المللي نهج البلاغه يادآور شد: در حال حاضر گروهي با حمايت بنياد تشكيل شده و اطلاعات فشرده و حساب شده در ارتباط با اين عهدنامه را جمع آوري مي كنند.

 



رئيس ستاد قرارگاه راهيان نور كشور: كاروان هاي راهيان نور در طول سال به مناطق عملياتي مي روند

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
جبهه ها و مناطق عملياتي غرب و شمال غرب كشور سرزمين مجاهدت هاي خاموش است.
فرمانده قرارگاه راهيان نور كشور در كرمانشاه با بيان اين مطلب گفت: به حول قوه الهي و با تلاش تمام مسئولان كشوري و استاني اعزام كاروان هاي راهيان نور از يك مقطع خاص زماني به تمام طول سال تغيير يافته است.
سرتيپ پاسدار علي فضلي تصريح كرد: براساس پيش بيني هاي به عمل آمده، انتظار مي رود در سال جاري براي مناطق عملياتي غرب، شمال غرب و كردستان بيش از يك ميليون نفر زائر داشته باشيم كه به اين تعداد بايد زوار خودجوش نيز اضافه شوند.پيش از اين فرمانده قرارگاه مركزي راهيان نور كشور در نشست شوراي اداري استان كردستان گفت: شايد كم كاري همه ما در حوزه فرهنگي عامل ايجاد فتنه بعد از انتخابات بود.
به گزارش خبرنگار كيهان سرتيپ علي فضلي افزود: امروز وظيفه مسئولان و نخبگان جامعه است كه در حفظ ارزش هاي انقلاب در ميدان جنگ نرم از هيچ كوششي فروگذاري نكنند.

 



معاون وزير نفت: توليد بنزين در برنامه ششم به 200 ميليون ليتر مي رسد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد بنزين كشور به 110 تا 115 ميليون ليتر و در برنامه ششم توسعه توليد بنزين به 200 ميليون ليتر خواهد رسيد.
معاون وزير نفت كه به همراه اعضاي كميسيون انرژي مجلس به كرمانشاه سفر كرده بود با بيان اين مطلب افزود: اكنون چندين طرح توليد بنزين در پالايشگاه هاي كشور با پيشرفت 60 درصد در حال اجراست كه برخي از اين طرح ها تا پايان امسال و برخي ديگر در سال آينده به بهره برداري مي رسند.
مهندس عليرضا ضيغمي گفت: بيش از 50 درصد تجهيزات در پالايشگاه هايي كه طرح توسعه اي اجرا مي شود ساخت داخل است.
معاون وزير نفت در ادامه به بي تاثير بودن تحريم ها اشاره كرد و گفت: تحريم هاي اعلام شده عليه ايران نه تنها تاثيري در روند توليد رشد و توسعه پالايشگاه هاي ما ندارد، بلكه اين تحريم ها درصد خودكفايي كشور را افزايش مي دهد.
ضيغمي در خاتمه تصريح كرد: در حال حاضر با احتساب 43 ميليون ليتر توليد بنزين فعلي كشور، با اضافه شدن طرح هاي توسعه اي در پالايشگاه هاي اصفهان، شازند، لاوان و آبادان توليد بنزين كشور به 84 ميليون ليتر مي رسد.

 



انتقاد امام جمعه تبريز از اجرايي نشدن مصوبات مربوط به قانون عفاف و حجاب

تبريز- خبرنگاركيهان:
مصوبات عفاف و حجاب متاسفانه اجرا نشده است و اگر در اين زمينه جديت صورت نگيرد لطمات جبران ناپذيري به اجتماع و اخلاق وارد خواهد شد.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق در شوراي فرهنگ عمومي استان افزود: بدحجابي و بي حجابي در جامعه رو به گسترش است و در صورت ادامه اين روند مردم و مسئولان دلسوز ناراضي خواهند شد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري گفت: نظارت ها بايد از توليد و يا واردات پوشاك به صورت دقيق انجام شود و بايستي از توليد و توزيع لباس هاي زننده جلوگيري شود.
امام جمعه تبريز، خواستار مراقبت بيشتر وزارت بازرگاني و ديگر متوليان امر، نسبت به واردات و توليد لباس هاي ناسازگار با جامعه اسلامي شد و اظهار داشت: پوشش اسلامي براي زنان، صيانت از حقوق زن است و عفاف زنان و تقواي مردان، جامعه را سعادتمند و سالم مي كند.

 



برپايي نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي چاي در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي چاي كشور در رشت گشايش يافت.
نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي چاي با حضور علي محرر رئيس سازمان چاي كشور، استاندار و جمعي از مديران استان گيلان در محل دائمي نمايشگاه بين المللي گيلان در رشت آغاز به كار كرد كه به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.
استاندار گيلان و نماينده ويژه رئيس جمهور در امر ساماندهي چاي در اين مراسم گفت: هيات دولت و رئيس جمهوري در رفع مشكلات صنعت چاي تاكنون برنامه ريزي هاي زيادي داشته و اقدامات خوبي به عمل آورده اند و اكنون ما بايد از تمامي ظرفيت ها در اين بخش به نحو مطلوب استفاده كنيم.
وي با تصريح بر اين كه براي فروش چاي توليدي بايد مكاني در مركز استان در رشت ايجاد شود بر راه اندازي نمايشگاه دائمي فروش چاي تاكيد كرد.
روح الله قهرماني چابك همچنين از برگزاري جشنواره و همايش كشوري چاي همزمان با نيمه شعبان در موزه ميراث روستايي استان در رشت خبر داد و گفت: در اين همايش، مستند سازي كاملي از توليد برگ سبز چاي، عمل آوري و بسته بندي چاي خشك و ساير موارد مربوط به اين صنعت صورت گرفته و در اين ارتباط آبدارچي ها در يك كارگاه آموزشي به آموزش نحوه دم كردن و عمل آوري چاي مي پردازند.
اجراي برنامه هاي متنوع فرهنگي هنري و موسيقي سنتي اصيل گيلاني از برنامه هاي جنبي نخستين جشنواره و نمايشگاه ملي چاي كشور در رشت است.

 



با حضور وزير كشور مسئوليت استانداري كردستان دست به دست شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
نظام الهي ما با اقتدار در مقابل استكبار جهاني ايستاده و حق اين ملت فداكار و وفادار را از آنان مي گيرد.
وزير كشور در جلسه شوراي اداري استان كردستان كه به مناسبت مراسم توديع و معارفه استاندار تشكيل شده بود با بيان اين مطلب گفت: اين نظام الهي مرهون همين مردم بزرگوار ايران است كه در اين 30 سال همچنان پرصلابت و با حضور در تمامي صحنه ها ترفندهاي دشمنان و استكبار جهاني را خنثي كرده اند. مصطفي محمد نجار گفت: مردم پاك و مهربان، صميمي و خونگرم منطقه كردستان وفادار به نظام اسلامي و مرزداراني غيور و هوشمند هستند و رئيس جمهور عنايت ويژه اي به اين استان دارند و به ما تكليف كرده اند كه در راستاي پيشبرد كارها و اعتلاي استان كمر همت را ببنديم.
در پايان اين نشست علي رضا شهبازي به عنوان استاندار كردستان جديد معرفي شد و از خدمات اسماعيل نجار استاندار قبلي اين استان تقدير به عمل آمد.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان خبر داد
برپايي هفتمين نمايشگاه سراسري علوم قرآني در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي گفت: هفتمين نمايشگاه سراسري علوم قرآني از 30 تيرماه به مدت هفت روز در اروميه برگزار مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين محمد باقر كريمي افزود: در اين نمايشگاه 150غرفه پيش بيني شده كه 250 ناشر از شهرهاي مختلف كشور آخرين انتشارات خود را در زمينه هاي علوم قرآني در معرض نمايش و فروش قرار خواهند داد.
وي اظهار كرد: طبق تمهيدات انديشيده شده كليه كتب و نرم افزارهاي ارائه شده در اين نمايشگاه با 30 درصد تخفيف عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: در اين نمايشگاه همچنين 40 هزار عنوان كتاب و نرم افزارهاي علوم قرآني در معرض ديد عموم قرار مي گيرد.
كريمي خاطرنشان كرد: برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي و قرآني، اكران فيلم هاي قرآني، تجليل از خادمان قرآني، فراهم كردن زمينه بازي هاي رايانه اي، ايستگاه نقاشي، غرفه قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد از برنامه هاي جنبي اين نمايشگاه خواهد بود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي يادآور شد: همچنين نمايشگاهي از 150 اثر هنرهاي تجسمي حجمي در موضوعات قرآني در معرض ديد عموم قرار خواهد گرفت.

 



مديرعامل آبفاي استان: آب بهاي خوزستاني ها با تعرفه مناطق گرمسيري محاسبه مي شود

مديرعامل آبفاي خوزستان گفت: با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در استان، آب بهاي خوزستاني ها مشمول تعرفه مناطق گرمسيري مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز به نقل از روابط عمومي آبفاي خوزستان، محسن پويا اظهار داشت: با توجه به اينكه خوزستان از نظر جغرافيايي از شرايط مناسب آب وهوايي در بيشتر ايام سال برخوردار نيست، نبايد اين استان در طرح هدفمند كردن يارانه ها همچون ديگر استان هاي كشور محسوب شود.
وي خاطرنشان كرد: بر همين اساس، طي مذاكراتي كه با وزارت نيرو انجام شده، هم اكنون اين وزارتخانه با تلاش در حال ايجاد ساز و كار مناسبي است تا استان هاي گرمسيري كه در ايام گرم سال نياز به مصرف بيشتر آب دارند، در مقايسه با مناطق معتدل آب وهوايي كه مردم آب كمتري مصرف مي كنند، مشمول تعرفه خاص شود تا بدين ترتيب هزينه ها تا حدي تعديل شوند.
رئيس هيئت مديره آبفاي خوزستان تصريح كرد: از آنجا كه قانون هدفمند كردن يارانه ها در كشور از سوي مجلس تصويب و ابلاغ شده، اين شركت خود را براي اجراي دستورالعمل هاي تعيين شده در قالب اين طرح آماده كرده است.
پويا افزود: دستگاه هاي اجرايي در سطح كشور و استان در اجراي صحيح و كامل اين طرح به خوبي تعامل دارند.
وي در پاسخ به نگراني هاي شهروندان خوزستاني نسبت به افزايش قيمت آب بها با توجه به شرايط و بحث هاي مفصل در ارتباط با تعيين نرخ آب در وزارت نيرو تصريح كرد: قيمت آب با توجه به شرايط هر منطقه متفاوت است و شرايط اجتماعي، ميزان آب هاي سطحي، آب هاي زيرزميني، كيفيت آب و شرايط حاكم در هر استان در تعيين قيمت آب دخيل است.

 



حضور 15 كشور خارجي در چندين نمايشگاه بين المللي تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
با حضور 15 كشور خارجي نمايشگاه هاي بين المللي مبلمان منزل و اداري، تجهيزات آشپزخانه و حمام و ماشين آلات و مواد اوليه صنايع چوب در تبريز آغاز به كار كرد.
«ششمين نمايشگاه بين المللي تجهيزات و لوازم آشپزخانه، حمام، سونا و استخر»، «هفتمين نمايشگاه بين المللي مبلمان منزل و اداري، دكوراسيون و معماري داخلي» و «هفتمين نمايشگاه بين المللي ماشين آلات، يراق آلات و مواد اوليه صنايع چوپ» از عصر ديروز شروع شده و تا 18 تير جاري، در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي تبريز، ادامه خواهد داشت.
بيش از 250 واحد توليدي و بازرگاني از استان هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، گيلان، تهران، مازندران، يزد، گلستان، خراسان رضوي، فارس، مركزي، اصفهان، قم و خوزستان و نيز كشورهاي تركيه، آلمان، ايتاليا، اتريش، فرانسه، اسپانيا، اوكراين، بلژيك، ژاپن، كره، مالزي، اندونزي، چين، تايوان و امارات متحده عربي، در نمايشگاه فوق حضور دارند.
25 هزار متر مربع فضا براي برپايي اين نمايشگاه ها در نظر گرفته شده است.

 



با ادغام سه دستگاه سازمان ملي مهارت تشكيل مي شود

دانشگاه جامع علمي- كاربردي، آموزشكده هاي فني و حرفه اي زير نظر وزارت آموزش و پرورش و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با هم ادغام مي شوند.
رضا ميراني معاون اشتغال و كارآفريني اداره كل كار و اموراجتماعي خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: دانشگاه جامع علمي- كاربردي، آموزشكده هاي فني و حرفه اي وزارت آموزش و پرورش با تمام وظايف، اختيارات، امكانات و منابع انساني به ترتيب از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و وزارت آموزش و پرورش جدا و در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور ادغام مي شوند.
وي افزود: بدين ترتيب، سازمان مذكور با تغيير عنوان به سازمان ملي مهارت به وزارت كار و امور اجتماعي وابسته مي ماند.
ميراني تصريح كرد: اين اقدام به منظور يكپارچه سازي مديريت آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي مناسب با نيازهاي شغلي كشور و افزايش مهارت و توانمندي جوانان كشور صورت گرفته است.
وي گفت: سازمان ملي مهارت بنا به پيشنهاد مشترك وزارت كار و امور اجتماعي، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و به منظور يكپارچه سازي مديريت آموزش هاي مهارتي فني و حرفه اي متناسب با نيازهاي شغلي كشور و افزايش مهارت و توانمندي جوانان كشور در جلسه شوراي عالي اداري به تصويب رسيد.

 



اخبار ادبي و هنري

تعويق عادلانه شدن چرخه اكران فيلم هاي سينمايي
در حالي كه معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي قصد داشت با اجراي طرح اصلاح و ساماندهي حوزه اكران و نمايش فيلم هاي سينمايي، فضاي عادلانه اي را در اين حوزه برقرار كند، به دليل فشارها و مخالفت هاي به عمل آمده اجراي اين طرح به تعويق افتاد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سال هاست سينماي ايران از اكران نامتوازن فيلم هاي سينمايي رنج مي برد؛ به طوري كه از سال 76 تاكنون همواره فيلم هاي سخيف و تجاري بي مايه بيشترين فرصت را براي نمايش در سالن هاي سينما در اختيار داشته اند. اين مشكل سبب شد تا مديريت سينمايي اقدام به طراحي طرح ساماندهي اكران فيلم ها نمايد كه به رغم استقبال بخش اعظم هنرمندان، مخالفت برخي نهادهاي سينمايي از جمله شوراي صنفي نمايش خانه سينما منجر به عدم اجراي آن تا زماني ديگر شد.
روز گذشته، جواد شمقدري (معاون سينمايي وزير ارشاد) طي نامه اي خطاب به سيدعليرضا سجادپور(مديركل نظارت و ارزشيابي سينماي حرفه اي) دستور تعويق اين موضوع تا بروز نشانه هاي مبتني بر مشاركت جدي و عزم صادقانه در اين خصوص را صادر كرد. در بخشي از اين نامه آمده است: گويا بعضي به جاي قدرشناسي و پاسداشت اين تلاش ها هيچ ماموريتي به جز متهم كردن و تقابل با مديران جديد سينمايي براي خود نمي شناسند. شاه نشين هايي كه از كنج عافيت و فضاي امن شغلي خود تنها درصدد هستند زخم هاي ناشي از شكست هاي سياسي خود را با مرهمي از جنس نقدهاي آتشين و كوركورانه درمان كنند.
اجراي يك سمفوني در اعتراض به جنايت آمريكا
به مناسبت سالگرد حمله نظامي آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران، سمفوني «پرواز 655» در بندرعباس اجرا شد.
اين اثر هنري توسط انجمن موسيقي هرمزگان و با هدف گرامي داشت ياد و خاطره شهداي اين حادثه و محكوميت اقدام تروريستي آمريكا خلق شد.
در مراسم نواخته شدن اين اثر موسيقايي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان از گروه سمفوني «پرواز 655» تقدير نمود.
پخش مكرر «يوسف پيامبر» از تلويزيون افغانستان
مجموعه «يوسف پيامبر» از محصولات صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران، به دليل استقبال گسترده مردم افغانستان، به طور مكرر از شبكه هاي مختلف اين كشور پخش مي شود.
معاون وزير فرهنگ و اطلاعات افغانستان در ديدار با وزير ارشاد كشورمان با اشاره به علاقه وافر مردم افغانستان به توليدات و محصولات فرهنگي ايران گفت: سريال يوسف پيامبر(ع) به دليل درخواست مردم چندين بار از شبكه هاي تلويزيوني افغانستان پخش شد.
دين محمد مبارز در ديدار با سيدمحمد حسيني گفت: محصولات فرهنگي ايران به دليل سنخيت و همخواني با ارزش هاي مردم افغانستان در اين كشور طرفداران زيادي دارد. معاون وزير فرهنگ و اطلاعات افغانستان همچنين خواستار استفاده از تجربيات جمهوري اسلامي ايران در حوزه هاي مختلف فرهنگي از جمله حفظ و مرمت آثار تاريخي، توليد محصولات فرهنگي و برگزاري دوره هاي آموزشي فرهنگي شد.
حضور فيلمسازان جوان در جشنواره دفاع مقدس فراهم شد
فيلم هاي 313 ثانيه اي در بخش «نگاه نو» جشنواره دفاع مقدس رقابت مي كنند.
اين بخش با هدف فراهم كردن حضور فيلمسازان جوان و كشف استعدادهاي آن ها ايجاد شده است.
مهلت ارسال آثار براي اين بخش پنجم مردادماه آينده مصادف با ولادت حضرت ولي عصر(ع) است. پنج عنوان برتر و يك جايزه ويژه به آثار برتر اين بخش اختصاص مي يابد.گفتني است، يازدهمين جشنواره فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس همزمان با هفته دفاع مقدس در 8 استان كشور و 5 كشور اسلامي برگزار خواهد شد.
جشنواره ماندگاران بازار
جشنواره ماندگاران بازار با هدف معرفي چهره هاي برگزيده بازار برگزار مي شود.مرتضي طلايي رئيس كميسيون فرهنگي-اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين مطلب گفت: چهره هاي برگزيده بازار كه در قالب جشنواره ماندگاران بازار معرفي خواهند شد حاصل فرهنگ ايراني-اسلامي هستند و ما با انتخاب تعدادي از بازاريان اعلام مي كنيم كه آنها به واسطه دين داري، انقلابي بودن، امانتداري و مردم دار بودنشان معرفي شده اند.
گفتني است، جشنواره ماندگاران بازار اواخر تيرماه توسط مديريت فرهنگي-هنري منطقه 12 تهران برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14