(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

ماهي قزل آلاي خال قرمز و درد دلهاي صيادان مازندراني
امام جمعه شيراز: براي توسعه حرم شاهچراغ بايد تمام مسئولان تلاش كنند
كوتاه از ورزش شهرستانها
استاندار گلستان: خواص هم تلاش كنند مثل مردم از فتنه ها سربلند بيرون بيايند
از ماه آينده انجام مي شود اجرايي شدن طرح تجميع قبوض درمشهد
هدف گذاري صندوق مهر امام رضا براي ايجاد 2000فرصت شغلي
رئيس سازمان جوانان همدان: برنامه هاي اوقات فراغت با آموزش هاي تخصصي همراه مي شود
استاندار گيلان بر احداث پل جديد بر روي رودخانه مرزي آستاراچاي تأكيد كرد
معاون استاندار مازندران: حضور دستگاههاي فرهنگي در طرح سالم سازي دريا كم رنگ است
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تأكيد كرد تقويت زيرساخت هاي بخش صنعت كشاورزي قزوين
مدير كل منطقه اي انتقال خون استان: ميزان نياز به خون در آذربايجان شرقي بالاست
اعلام آمادگي جانباز خراساني براي اعزام به غزه



ماهي قزل آلاي خال قرمز و درد دلهاي صيادان مازندراني

سالهاست كه مشتري پروپا قرص ماهي قزل آلاي خال قرمز درياچه لار هستيم از سال 1353 كه بليط ورودي آن 70 ريال بود و هرچه ماهي مي گرفتي آزاد بود تا امسال كه ورودي آن 70ريال شده و فقط 5 عدد ماهي مي توانيم صيد كنيم و اگر يك عدد اضافه صيد كنيم جريمه و دادگاهي مي شويم. باز ماهي قزل آلاي خال قرمز است كه ماهي گيران تهراني و مازندراني را به دره لار جذب مي كند.
از ساعت 5 بعدازظهر كاروان ماهيگيران با قلاب به صف در جلوي در ورودي ايستگاه محيط زيست به نوبت اطراق مي كنند، كنار ماشين هاي خود گليم و چادر پهن مي كنند و چاي و شام را با هم مي خورند و از شكار سالهاي گذشته كه حالا ديگر مثل سالهاي گذشته نيست براي هم داستانها مي گويند. آنها افسوس زماني را مي خورند كه در اين درياچه ماهي فراوان بود و از اول خرداد هر سال تا آخر شهريور مي توانستند هر روز براي صيد بيايند و تعداد نامشخصي نيز صيد نمايند. آنها از مبلغ ورودي چيزي نمي گويند چون مي دانند همه چيز و همه كار در سال جديد با قيمت بالاتري نسبت به سال قبل انجام مي پذيرد. از ساعت 6 غروب تا 12 شب بليط فروخته مي شود ولي در ورودي از ساعت 5 صبح باز مي شود و ماراتن اتومبيل راني يا رالي بزرگ سرعت براي اشغال جاي مناسب شروع مي شود اگر دير حركت كني جاهاي خوب گرفته مي شود و بايد در جاي كم عمق و خالي از ماهي، ماهيگيري كني و غروب دست خالي از محوطه شكار خارج شوي امسال با حضور محمدي زاده رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور از روز چهارشنبه 2/4/89 افتتاحيه ماهيگيري شروع شد يعني يك ماه ديرتر از سالهاي گذشته و روز دوشنبه 31/3/89 هم مسابقه ماهيگيري برگزار شده بود كه وقتي مقدار ماهي صيد شده و بزرگي آن توسط شركت كنندگان را ديدم در عجب شدم كه آيا اين همان درياچه لار جايگاه ماهي هاي قزل آلاي خال قرمز است؟ وحشت تمام وجودم را گرفت. درياچه به اين بزرگي يعني ديگر ماهي ندارد؟ پس مسئولين درياچه و كارشناسان آن چه كار مي كنند؟ روز اول صيد كه بايد حداقل هر نفر 5 عدد ماهي مي گرفتند حتي 1 عدد هم نگرفتند چطور در ورودي را به روي ماهيگيران باز مي كنند؟ چطور يك روز عاشقان ماهيگيري با قلاب را كه بهترين تفريح و ورزش آنهاست خراب مي كنند. اگر ماهي در درياچه تمام شده و نمي توانند بچه ماهي پرورش داده و در درياچه بريزيد به مردم بگويند درياچه ماهي ندارد، مثل چند سال قبل كه 4 سال صيد را ممنوع كرديد ماهيگيري را ممنوع كنيد و به فكر چاره ديگري باشيد. اين همه ماهيگير از دور و نزديك مي آيند كه يك روز را به شكار بپردازند آنها از كوه ارباب داوود، كله قندي در سپيدآب پايين مي روند و غروب بايد با دست خالي و ناراحتي اين همه راه را بالا بيايند. چه كسي مسئول پاسخگويي به اين بي عدالتي ها مي باشد؟ مسئولين بيايند فكري به حال اين درياچه بكنند (منظورم از مسئولين از جناب آقاي رئيس كل محيط زيست كشور مي باشد)
اگر درياچه ماهي دارد اين ماهي ها در كجاي درياچه محبوس هستند؟ چرا بعضي از مكان ها ممنوعه است؟! آيا اين ممنوعيت فقط براي ماست يا براي همه ممنوع است؟!
پذيرش اين موضوع براي ما كه در ايران زندگي مي كنيم و رهبرمان همه جاي آنرا براي همه ملت مي دانند نه براي افراد خاص، بسيار سخت و تعجب آور است.
لطفاً به ما جواب بدهيد. آيا اين درياچه ماهي دارد؟آيا بچه ماهي پرورش مي دهيد و در درياچه مي ريزيد؟ آيا ماهي ها را قبل از شروع صيد با ريختن غذا در مكان خاصي صيد مي كنيد؟ مسئولان امر بايد شرايطي فراهم كنند تا ماهيگيران با قلاب، روزخوشي را در هفته داشته باشند.
حالا بايد در مورد دريافت پروانه صيد ماهي در آبهاي استان مازندران بگويم. براي ما بابلي ها پروانه صيد از طرف اداره محيط زيست شهرهاي استان صادر مي شود. ولي در كدام جاي استان در كدام رودخانه در كدام آب بندان ماهي بگيريم. براي ما تعداد ماهي ها را هم قيد مي كنند (ده عدد ماهي براي هر پروانه)
از شرق مازندران تا غرب همه رودخانه ها يا كم آب هستند يا اصلاً آب ندارند. اسكله بابلسر و فريدونكنار اختصاص به بابلسري ها و فريدونكناري ها دارد و از شهرهاي ديگر نمي توانند در آنجا ماهيگيري كنند. شاهزاده رودخانه ملك شخصي بابلسري ها شده هيچ كس را آنجا راه نمي دهند.
آب بندهاي استان يا به اجاره داده شده اند يا فروخته شده اند با داشتن پروانه فقط بايد خواب ماهيگيري را ببينيم و در حسرت سالهاي گذشته روزگار را سپري كنيم.
چند روز پيش براي صيد اردك ماهي به آب بندان زاغمرز در نزديكي ساحل درياي نكا رفتيم. گفتند اينجا را اجاره داده اند و نمي توانيد ماهي بگيريد! به آبندان پلنگان رفتيم. همه جاي آب بندان دام گسترده بودند دو نفر مامور محيط زيست آمدند و از ما تقاضاي پروانه صيد كردند؛ پروانه را به آنها نشان داديم. ولي در آب بنداني كه دام گسترده اند چطور مي توان لانسه كشيد، موضوع را به مأموران گفتيم و از آنها خواستيم تا آن دام ها را جمع كنند. به آنها گفتيم چطور از ما پروانه صيد مي خواهيد ولي از دام گسترها پروانه نمي خواهيد؟ ولي فقط نگاه آن ها را و رفتن آنها را ديدم.
جناب آقاي محمد ي زاده! شايد اين مسائل خيلي كوچك باشد ولي اين مسائل كوچك است كه روزي بزرگ مي شود پس براي ما چاره اي بينديشيد .
بابل-سيدقاسم آذري

 



امام جمعه شيراز: براي توسعه حرم شاهچراغ بايد تمام مسئولان تلاش كنند

شيراز- خبرنگاركيهان:
قطعنامه هاي شوراي امنيت و تحريم ها هيچ خللي در اراده ملت و دولت ما ايجاد نخواهد كرد.
نماينده ولي فقيه در فارس و امام جمعه شيراز با بيان اين مطلب گفت: تحريم هايي كه به عناوين مختلف عليه ما اعمال مي شود به اين علت است كه مي خواهند ما را از علم و دانش و فناوري دور كنند اما اين امر اتفاق نخواهد افتاد.
آيت الله «اسدالله ايماني» به نامگذاري شيراز بنام سومين حرم اهل بيت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب اشاره كرد و اظهار داشت: تمام مديران و مسئولان ملي و استاني موظفند براي توسعه حرم هاي مطهر شيراز تلاش كنند.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب در سفر پرخير و بركت خود به استان فارس و شهر شيراز فرمودند كه شيراز بعد از مشهد و قم سومين حرم اهل بيت(ع) است و اين برجستگي و محوريت بايد در تبليغات عمومي و رسانه اي و هنگام تخصيص اعتبارات گوناگون مورد توجه قرار گيرد تا دلهاي مشتاقان در داخل و خارج كشور بيشتر متوجه قداست و اهميت اين جايگاه مهم شود.
وي گفت: مخاطب سخن ايشان بخصوص بخش دوم فرمايش معظم له هيئت دولت، معاونان رئيس جمهور، استاندار فارس، مديران استان، شهرداري شيراز و شوراي شهر است.
وي به مشكلات حرم مطهر حضرت احمدبن موسي(ع) اشاره كرد و افزود:طرح جامع حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال آماده شدن است و همه مسئولان كشور و استان بايد به آن توجه كنند زيرا اين امامزاده جليل القدر فراموش شده است.
وي در قسمت ديگري از سخنان خود با انتقاد از برخي حق كشي ها كه در بعضي روزنامه ها اتفاق مي افتد گفت: ارزش هاي جامعه نبايد در پوشش آزادي مطبوعات و قلم از بين برود.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

بناب ميزبان رقابتهاي واليبال ساحلي قهرماني كشور
بناب - خبرنگار كيهان:
پنجمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور در بناب برگزار مي شود.
اين رقابت ها تحت عنوان يادواره سرداران شهيد آذربايجان از 22 الي 24 تيرماه به مدت 3 روز با شركت 15 الي 25 تيم و دو تيم از شهرستان بناب برگزار مي شود.
در اين مسابقات به هشت تيم برتر رقابت ها مبلغ 50 ميليون ريال جايزه اهدا مي شود و تيم هاي اول و دوم نيز به مسابقات قهرماني آسيا كه در كشور چين برگزار مي شود اعزام خواهند شد.
برگزاري مسابقات تنيس روي ميز دانش آموزي در گرگان
گرگان - خبرنگار كيهان:
نخستين دوره بازيهاي المپيك دانش آموزي كشور در رشته تنيس روي ميز پسران در سه مقطع تحصيلي به ميزباني استان گلستان برگزار شد. اين مسابقات با حضور 116 ورزشكار از 29 استان از 13 لغايت 20 تيرماه در مقطع راهنمايي برگزار شد و 80 ورزشكار را از 20 استان در مقطع متوسطه و 100 ورزشكار از 25 استان در مقطع ابتدايي به ترتيب از 2 تا 9 مرداد و از 10 تا 17 مردادماه در اين استان برگزارمي شود.
كسب مقام قهرماني تيم فوتبال شهرداري دزفول
دزفول - خبرنگار كيهان:
با پايان يافتن مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي خوزستان، تيم شهرداري دزفول علاوه بر كسب عنوان قهرماني، جواز حضور در ليگ دسته سوم باشگاه هاي ايران را به دست آورد.
در اين مسابقات كه 16 تيم شركت داشت، تيم فوتبال شهرداري دزفول با 60 امتياز قهرمان شد و همچنين تيم هاي ميلاد اين شهر و مقاومت اهواز با 58 و 54 امتياز دوم و سوم شدند.
صعود به قله كيامكي
هشتپرتالش - خبرنگار كيهان:
كوهنوردان عضو هيئت كوهنوردي تالش در يك برنامه 2 روزه به قله 3347 متري كيامكي جلفا صعود كردند. در اين صعود 14 نفر از كوهنوردان تالشي شركت داشتند.
برگزاري مسابقات پاور ليفتينگ قهرماني اصفهان
زرين شهر - خبرنگار كيهان:
ورزشكاران لنجاني در مسابقات پاورليفتينگ قهرماني استان اصفهان به مقام هاي برتر دست يافتند.
دراين دوره از رقابت ها كه به مدت دو روز و با شركت 9 تيم از استان اصفهان در ورزشگاه 17 شهريور برگزار شد در رده سني نوجوانان تيم هاي زرين شهر، نجف آباد و خميني شهر به ترتيب با 66، 58 و 54 امتياز اول تا سوم شدند.
در رده سني جوانان تيم هاي شهرضا، كاشان و مباركه با 63، 62 و 43 امتياز رده هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. همچنين در رده بزرگسالان پس از تيم زرين شهر كه با 66 امتياز اول شد، تيم هاي شهرضا و باشگاه خليج فارس لنجان با 64 و 44 امتياز دوم و سوم شدند.
در مسابقات پيشكسوتان زرين شهر نيز با 73 امتياز اول و باشگاه مروان و امپراطور هر دو از اصفهان به ترتيب با 72 و 24 امتياز دوم و سوم شدند.
افتتاح نخستين گود روباز زورخانه در بردسكن
بردسكن - خبرنگار كيهان:
همزمان با ميلاد امام علي (ع) و با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني ومرشدان و پهلوانان بنام كشوري نخستين گود روباز ورزش هاي زورخانه اي و پهلواني كشور به نام اميرالمومنين (ع) در شهرستان بردسكن افتتاح شد. اين زورخانه به مساحت 500 مترمربع با صرف اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال در سايت فرهنگسراي مهر خاتم الانبياء اين شهر احداث شده است.
اين گود روباز گنجايش يكهزار نفر تماشاچي و 120 نفر ورزشكار را دارد.
مسابقات ورزشي دختران در قاين
¤ دومين دوره جشنواره ورزشهاي همگاني دختران خراسان جنوبي با شركت 24 تيم در دو مقطع ابتدايي و راهنمايي در شهرستان قاين برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات كه در رشته هاي طناب بازي، بازيهاي بومي محلي و هفت سنگ برگزار شد، تيم هاي ورزشي شهرستانهاي بيرجند و قاين به ترتيب حائز رتبه هاي اول و دوم مسابقات شدند و به تيم هاي منتخب هدايايي اهدا شد.
قهرماني فوتباليست هاي نفت مسجد سليمان
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان :
تيم فوتبال بزرگسالان نفت و گاز مسجد سليمان دو هفته مانده به پايان مسابقات ليگ دسته يك خوزستان، قهرماني زودهنگام و صعود به سوپرليگ استان خوزستان را جشن گرفت.
اين تيم توانست در هفته چهاردهم با به ثمر رساندن 8 گل تيم استقلال قلعه تل را بدرقه و بهترين خط حمله و خط دفاعي را از آن خود كند.
رقابت 70 دونده از شهرهاي استان مركزي
اراك - خبرنگار كيهان:
مسابقات دو و ميداني انتخابي استان مركزي در سه رده سني نوجوانان - جوانان وبزرگسالان با شركت 70 دونده از شهرهاي اراك، خمين، شازند، ساوه،زرنديه و خنداب در مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اين شهر برگزار شد.
همچنين يك دوره مسابقه بدمينتون بانوان در اراك برگزار شد. در اين مسابقات فاطمه سجادي، شيما حسيني و فاطمه چنا سي زاده به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
اختصاص اعتبار براي توسعه فضاهاي ورزشي كاشان
كاشان - خبرنگار كيهان:
6 ميليارد و 300 ميليون ريال براي توسعه فضاهاي ورزشي كاشان اختصاص يافت.
ميزان اعتبارات ورزشي كاشان در سال جاري نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش يافته است.
اعتبارات دور اول سفر استاني هيئت دولت به شهرستان كاشان در بخش ورزش تنها 9 ميليارد ريال بود كه در دور دوم و سوم سفر، اين ميزان اعتبار نسبت به دور اول بيش از 10 برابر افزايش داشته است.
برگزاري مسابقه دوچرخه سواري بين بازنشستگان
¤ يك دوره مسابقه دوچرخه سواري بين بازنشستگان كاشان برگزار شد.
اين مسابقه 50 نفر از سالمندان و بازنشستگان مسير 5 كيلومتري ميدان كمال الملك تا ميدان جهاد را ركاب زدند.
در پايان اين رقابت حسين فتاحي به مقام قهرماني رسيد و حميدرضا له هله شيرازي و فضل الله بلوار كاشاني به مقام هاي دوم و سوم دست يافتند.
نياز به اعتبار براي تكميل سالن ورزشي
نايين- خبرنگار كيهان: رئيس تربيت بدني نايين گفت: براي تكميل و تجهيز سالن چند منظوره در روستاي چوپانان نايين به مساحت بيش از 700 مترمربع به 5/3 ميليارد ريال اعتبار نياز است. خداكرم پور مهدي افزود: امسال توانستيم حدود 500 ميليون ريال از محل بودجه نفت وگاز كشور به تكميل واحداث اين سالن اختصاص دهيم.

 



استاندار گلستان: خواص هم تلاش كنند مثل مردم از فتنه ها سربلند بيرون بيايند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
استاندار گلستان گفت: عوام كشور ما در برخورد با فتنه ها سربلند بوده اند، خواص تلاش نمايند تا از اين امتحان سربلند بيرون بيايند.
جواد قناعت ضمن اعلام مطلب فوق در جلسه شوراي اداري شهرستان گنبدكاووس گفت: عوام كشور ما در برخورد با فتنه ها سربلند بوده اند بنابراين خواص بايد دنباله رو عوام باشند تا دشمن را از توطئه هايش مايوس كنيم.وي تابعيت از راه امام و رهبر معظم انقلاب را شاخص و ميزان دانست و گفت: هر كس با هر پيشينه اي بايد تابع ولايت فقيه باشد و اگر چنين نكرد از راه راست خارج شده است.
استاندار گلستان با بيان اينكه امروز ايران به الگويي براي جهانيان تبديل شده است و در عرصه جهاني موضوع ايران در صدر موضوعات قرار گرفته و هيچ جلسه و سميناري تشكيل نمي شود مگر اين كه موضوع جمهوري اسلامي در آن مطرح نشود گفت: افكار عمومي جهانيان به جانب ايران بوده و آنها دل نگران سرنوشت جمهوري اسلامي است.
وي دليل طرفداري ملت ها از جمهوري اسلامي را كنار زدن دو بلوك شرق و غرب ذكر كرد وگفت: مردم ايران تحت آموزه هاي ديني بلوك جديدي را طرح ريزي كرده اند كه اين امر افتخاري براي مردم است.
بنا بر اين گزارش در جلسه شوراي اداري شهرستان گنبدكاووس موضوعاتي از قبيل نوسان برق، تكميل طرح تجميع دامداريهاي گنبد در روستاي «گوزني تپه»، راه و آب روستايي، مشكل كنار گذر و شهرك بهارستان و پرداخت بهاي گندم كشاورزان مطرح در اين خصوص تصميم گيري شد.
«عبداله رستگار» نماينده مردم گنبدكاووس نيز با اشاره به مشكلات خريد گندم، آب شرب روستايي و ورزش شهرستان گنبد از استاندار گلستان خواست در رفع اين مشكلات اقدام شود.
«غلامعلي سوسرايي» فرماندار گنبد نيز با برشمردن برخي امكانات و مزاياي شهرستان گنبد خواستار راه اندازي مرحله اول طرح تجميع دام گوزني تپه شد.
وي همچنين با اشاره به مشكل هجوم ملخ در بهار هر سال به مزارع شمال گنبد نيز از مسئولان امر خواست تدبيري اساسي در اين خصوص بيانديشند تا كشاورزان اين منطقه را از دغدغه هر ساله رها كنند.

 



از ماه آينده انجام مي شود اجرايي شدن طرح تجميع قبوض درمشهد

مشهد - خبرنگاركيهان:
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي از اجرا شدن طرح تجميع قبوض از ماه آينده خبر داد.
رضا عبدالملكي درجلسه اي كه با حضور نمايندگان شركت هاي خدمت رساني آب، برق،گاز و تلفن و همچنين نمايندگان بانك ها برگزار شد با بيان اين مطلب افزود: با توجه به آمادگي زيرساخت ها و فراهم شدن زمينه ها براي پرداخت غيرحضوري قبوض، اين طرح از ابتداي تيرماه در شهرهاي سبزوار، نيشابور، مشهد و تربت حيدريه اجرا خواهد شد.
وي افزود: درجهت تشويق شهروندان، هزار و 500كمك هزينه سفر به عتبات عاليات يا سوريه به ميزان 4ميليون ريال براي افرادي كه قبوض خود را به صورت غيرحضوري پرداخت كنند، براي هر دوره اختصاص يافته است كه طي 5 دوره سال جاري 7هزار و 500 كمك هزينه سفرهاي زيارتي به هم استاني هاي عزيز اهدا مي شود.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي گفت: جوايز در نظرگرفته شده در پايان هر دوره قرعه كشي مي شود و به مشتركان پــرداخت خواهد شد.
وي تصريح كرد: ملاك قرعه كشي درخصوس پرداخت ها شماره حساب پرداخت كننده قبض مي باشد و به همين منظور تاكيد مي شود كه مشتركاني كه حساب ندارند هرچه زودتر نسبت به افتتاح حساب و دريافت عابر بانك اقدام نمايند.

 



مديرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) هرمزگان خبر داد
هدف گذاري صندوق مهر امام رضا براي ايجاد 2000فرصت شغلي

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مديرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) هرمزگان از هدف گذاري اين صندوق در راستاي ايجاد تعداد 2هزار فرصت شغلي در سال جاري در اين استان خبر داد.
مهدي اسدي با اشاره به كارنامه اين صندوق در هرمزگان گفت: در سال گذشته تعداد قابل توجهي تسهيلات در بخش هاي ازدواج، اشتغال و خويش فرمايي به متقاضيان واگذار شده است. همچنين اين صندوق از ابتداي سال جاري تاكنون توانسته است تعداد 300 فرصت شغلي را در استان ايجاد كند. وي افزود: صندوق مهر امام رضا(ع) در راستاي ارائه آمار به دستگاه هاي مربوطه تعداد 250 مورد از اين فرصت ها را به طور مستند به كارگروه مربوطه ارائه داده است.
اسدي گفت: صندوق مهر امام رضا(ع) ايجاد 2هزار فرصت شغلي را براي خود در سال جاري هدف گذاري كرده و اميد دارد علاوه بر آن، تعداد قابل توجهي ديگر شغل نيز ايجاد كند.

 



رئيس سازمان جوانان همدان: برنامه هاي اوقات فراغت با آموزش هاي تخصصي همراه مي شود

همدان -خبرنگاركيهان:
دربرنامه هاي اوقات فراغت سال جاري جايگاه ويژه اي براي آموزش هاي تخصصي درنظر گرفته شده است.
رئيس سازمان جوانان استان همدان درجلسه كميته اوقات فراغت ستاد ساماندهي امور جوانان با اعلام اين خبر، گفت: سازمان جوانان به دنبال مچ گيري و رتبه بندي دستگاه هاي متولي اوقات فراغت نيست.
سيد مهدي حجازي افزود: هدف اصلي سازمان ملي جوانان ايجاد همدلي دربحث اوقات فراغت و كيفي سازي برنامه هاست.
وي با بيان اينكه اوقات فراغت محدود به دوران تابستان نيست، گفت: لازم است برنامه ريزي هاي مناسبي براي غني سازي اوقات فراغت جوانان در طول ايام سال انجام شود.
رئيس سازمان ملي جوانان همدان با اشاره به وجود 600هزار جوان در اين استان گفت: سال گذشته 100هزار نفر زير پوشش برنامه هاي اوقات فراغت قرار گرفتند.
حجازي با تاكيد بر لزوم افزايش فعاليت هاي اوقات فراغت بويژه در دستگاه هايي همچون آموزش و پرورش، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كانون هاي مساجد و ساير مجموعه ها تصريح كرد: در برنامه اوقات فراغت سال جاري جايگاه ويژه اي براي آموزش هاي تخصصي درنظر گرفته شده زيرا آموزش كارآموزي و ورود جوانان به عرصه كار دركنار ساير برنامه هاي فرهنگي و تفريحي از اهميت بسزايي برخوردار است.

 



استاندار گيلان بر احداث پل جديد بر روي رودخانه مرزي آستاراچاي تأكيد كرد

رشت- خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان خواستار ساماندهي هرچه سريعتر رودخانه مرزي آستاراچاي در شهر مرزي آستارا شد.
روح الله قهرماني چابك كه در جلسه ساماندهي رودخانه مرزي آستارا در رشت سخن مي گفت با تأكيد بر ساماندهي رودخانه مرزي آستاراچاي افزود: باتوجه به محدوديت اعتبارات استاني و ملي بودن پروژه هاي امنيت در مرزها، بحث ساماندهي رودخانه مرزي آستاراچاي نبايد پروژه اي مختص به استان تلقي شود و تمامي مسئولان بايد در ساماندهي هرچه سريعتر اين رودخانه تلاش كنند. استاندار گيلان با اعلام اينكه در حال حاضر تمامي مبادلات اقتصادي، تجاري و امور حمل و نقل در آستارا ازطريق پل موجود بر روي رودخانه آستاراچاي صورت مي گيرد كه جوابگوي حجم بالاي عمليات نيست خاطرنشان ساخت: در اين مورد احداث پل جديد بر روي رودخانه مذكور امري مهم و ضروري است.
وي افزود: احداث پل عابر پياده در كنار تنها پل آستارا و نيز پل جديد خودرورو به منظور تسريع در امر صادرات و ترانزيت كالا از سال هاي قبل در دستور كار قرار گرفته است كه بايد براي اجراي سريع آن تلاش كرد.
وي گفت: مرز زميني آستارا تنها راه مواصلاتي و ارتباطي گيلان با جمهوري آذربايجان و كشورهاي مشترك المنافع و اروپا به شمار مي رود و رودخانه مرزي آستاراچاي به طول 30 كيلومتر در مرز مشترك جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان قرار دارد.

 



معاون استاندار مازندران: حضور دستگاههاي فرهنگي در طرح سالم سازي دريا كم رنگ است

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران از بي توجهي متوليان امور فرهنگي به طرح هاي سالم سازي دريا در اين استان انتقاد كرد.
هادي ابراهيمي در جلسه ستاد ساماندهي طرح هاي دريا در مازندران گفت: حضور كم رنگ دستگاههاي فرهنگي در طرح هاي درياي امسال هيچگونه توجيهي ندارد.
وي با تاكيد بر ضرورت جدي گرفتن اقدامات فرهنگي در سواحل افزود: با توجه به هجوم ميليوني گردشگران تابستاني به سواحل مازندران ساماندهي طرح هاي دريا اولويت اول استان است.
ابراهيمي با اشاره به طراحي 9كميته در طرح هاي سالم سازي دريا در مازندران خواستار حضور جدي دستگاه هاي مسئول، به ويژه ناجيان غريق در اين طرح ها شد. وي گفت: وضعيت فرهنگي سواحل نبايد به گونه اي باشد كه احساسات ديني مردم و مسافران جريحه دار شود. معاون استاندار مازندران همچنين بر لزوم ارتقاء كيفي طرح هاي دريا در سواحل تاكيد كرد.

 



رئيس سازمان جهادكشاورزي استان تأكيد كرد تقويت زيرساخت هاي بخش صنعت كشاورزي قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان قزوين توسعه صنعت كشاورزي اين استان را مستلزم تقويت زيرساخت هاي آن در بخش آب و خاك، صنايع و مكانيزاسيون، دام و طيور و آبزيان دانست.
محمدرضا صفري در جمع خبرنگاران افزود: در اين راستا اقدامات مختلفي انجام گرفته اما نيازمند توجه ويژه است چرا كه استان قزوين كمتر از يك درصد خاك كشور را داراست ولي حدود سه و نيم درصد توليد محصولات كشاورزي كشور را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به ويژگي هاي منحصر به فرد دشت قزوين اظهار داشت: استان قزوين داراي بيش از 480 هزار هكتار اراضي كشاورزي است كه بيش از 80درصد خاك اين دشت داراي كلاس يك، دو و سه براي كشت آبي مناسب بوده و بستر خوبي براي توسعه مكانيزاسيون و تكميل زيرساخت آب و خاك در اين دشت است.
صفري خاطرنشان كرد: استان قزوين داراي ظرفيت هاي بسياري در حوزه كشاورزي است و تلاش سازمان جهادكشاورزي هميشه بر اين بوده كه تغيير و اصلاح نگرش در حوزه توانمندي هاي بخش كشاورزي استان ايجاد كند و اميد است بتوانيم با زيرساخت هاي مناسب در استان به جايگاه شايسته اي در كشور برسيم.
وي با تأكيد بر آموزش بهره برداران و ارتقاي سطح دانش بهره برداران اضافه كرد: مشاركت بيشتر مردم در بخش كشاورزي باعث شده تا شاهد اتفاقات متعددي از جمله الگوي كشاورزي مدرن و الگوي كشاورزي پايدار و ارگانيك در سطح كشور معرفي شده و همچنين استان قزوين توانسته در اجراي بسياري از طرح هاي نوين در بخش هاي دام و طيور، زراعت، باغباني و شيلات به عنوان پايلوت كشوري انتخاب شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين در ادامه، ايستگاه انگور تاكستان، ايستگاه گوسفند نژادشال، تحقيقات گياهان دارويي در الموت را از جمله طرح هاي تحقيقاتي مهم و كشوري اين استان در بخش كشاورزي برشمرد و با اشاره به توانمندي هاي بسيار مناسب كشاورزي اين استان افزود: اين قابليتها باعث شده بسياري از طرحهاي الگويي در استان اجرا شود كه اجراي بيمه محصول فندق، آتش سوزي گندم و جو، رديابي هجوم آفت ملخ از طريق سيستم GIS و رديابي مهاجرت آنها و استفاده از سوخت جاذب در كشاورزي از جمله آنها است.

 



مدير كل منطقه اي انتقال خون استان: ميزان نياز به خون در آذربايجان شرقي بالاست

تبريز- خبرنگار كيهان:
باتوجه به وضعيت و شرايط استان آذربايجان شرقي در منطقه شمال غرب كشور، مصرف خون در اين استان، بسيار زياد است.
مدير كل منطقه اي آموزش انتقال خون آذربايجان شرقي، با اعلام مطلب فوق در تبريز افزود: آذربايجان شرقي در بين مجموعه استان هاي شمال غرب كشور، مركزيت خدمات درماني و ارائه آنها را دارد.
محمدرضا خليلي گفت: بيماران زيادي از كشورهاي آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان و ارمنستان، به تبريز مراجعه مي كنند كه موجب رشد مصرف خون در منطقه مي شود، به گفته وي،علاوه بر موارد فوق، تمركز «مراكز تخصصي پزشكي» به همراه استقرار «بزرگترين مركز درماني بيماري هاي سرطاني» و نيز «بزرگ ترين مركز جراحي قلب»، در آذربايجان شرقي، موجب حجم گسترده و وسيعي از مراجعات بيماران و در نتيجه مصرف بالاي خون مي شود.
وي به گسترش فرهنگ اهداي خون در استان آذربايجان شرقي تاكيد كرد.

 



اعلام آمادگي جانباز خراساني براي اعزام به غزه

مشهد - خبرنگار كيهان:
محمدرضا رسولي جهادگر بسيجي و جانباز 50 درصد دوران دفاع مقدس از خراسان رضوي آمادگي خود را براي اعزام به غزه اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنيادشهيد و امور ايثاگران استان خراسان رضوي، محمدرضا رسولي جهادگر بسيجي و جانباز 50 درصد خراساني هدف خود را از اين تصميم امدادرساني، انجام رسالت فرهنگي، ابلاغ پيام صلح و دوستي ملت ايران به مردم غزه برشمرد.
وي گفت: اميدوار هستم اين حركت مقدمه اي براي شروع يك اقدام همگاني د رحمايت از مردم مظلوم غزه شود چرا كه مردم غزه نيازمند بيشترين امدادرساني، تداركات و پشتيباني هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14