(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

حديث دشت عشق
مسابقات هندبال قهرماني نوجوانان آسيا نوجوانان كشورمان از صعود به جام جهاني بازماندند
اخبارجام جهاني 2010
اخبار كوتاه از فوتبال
موافقت با حضور تعدادي از ملي پوشان درجام بين المللي عبدالله موحد و امامعلي حبيبي
 
سرانجام پيترز بهانه جو آمد برپايي اردو در خارج شرط همكاري با فدراسيون دوچرخه سواري!
براي شركت در مسابقات جام جهاني تيم ملي تكواندو امروز به چين مي رود
شاطرزاده دار فاني را وداع گفت



حديث دشت عشق

به ياد روحاني شهيد «جلال افشار»
بدان اميد زنده ام كه باشم از سپاه تو
در خلال سال هاي 53 و 54 با ثبت نام در مدرسه علميه حقاني قم كه به مديريت شهيد آيت الله قدوسي (ره) اداره مي شد و از بهترين مدارس قم بود حال و هواي تازه اي يافت. او در ضمن تحصيل به مناطق محروم رفت و آمد داشت و در ساماندهي تظاهرات عليه رژيم غاصب پهلوي نقش فعال بر عهده گرفت. اعلاميه هاي امام، قطعنامه هاي راهپيمايي ها و متن هاي ديگر را با صداي شيوا و جذابي كه داشت قرائت مي كرد؛ چنانكه توسط ساواك دستگير شد.
پس از پيروزي انقلاب اسلامي، شهيد افشار از عناصر اوليه كميته دفاع شهري در اصفهان بود و به طور شبانه روزي خدمت مي كرد. او با تشكيل سپاه پاسداران به عضويت اين نهاد مقدس درآمد و به عنوان معلم اخلاق در مركز آموزش 15 خرداد و غدير مشغول تدريس شد. پس از حوادث كردستان به آن ديار اعزام گشت و در شهرهاي آن ديار فعاليت هاي چشمگيري داشت.
او سرانجام در 24/4/1361 در عمليات رمضان - در حالي كه بانگ اذانش در فضاي منطقه پيچيده بود- به شهادت رسيد.

 



مسابقات هندبال قهرماني نوجوانان آسيا نوجوانان كشورمان از صعود به جام جهاني بازماندند

تيم هندبال نوجوانان ايران در پنجمين ديدار خود در مرحله مقدماتي رقابتهاي قهرماني آسيا مغلوب قطر شد تا ضمن از دست دادن جواز حضور در مسابقات جهاني براي كسب مقام پنجم و ششمي به مصاف تيم امارات برود.
تيم هندبال نوجوانان ايران دوشنبه شب در آخرين روز از رقابتهاي مرحله مقدماتي قهرماني آسيا و انتخابي جام جهاني در ابوظبي امارات به مصاف تيم قطر رفت و با نتيجه 44 بر 28 مغلوب اين تيم شد و از راهيابي به جمع چهار تيم برتر مسابقات بازماند.
شاگردان محسن طاهري در نيمه اول اين بازي با نتيجه 23 بر 16 مغلوب تيم قطر شدند و در نيمه دوم نيز با نتيجه21 بر 12 از حريف خود شكست خوردند.
تيم هندبال نوجوانان ايران در جدول دوم اين گروه امشب براي كسب مقام پنجم و ششم با تيم امارات مسابقه مي دهد. از گروهB دور مقدماتي نيز دو تيم بحرين و عربستان صعود خود را به مرحله نيمه نهايي مسجل كرده اند.
چهارمين دوره مسابقات هندبال قهرماني نوجوانان آسيا و انتخابي جام جهاني با حضور 11تيم در ابوظبي امارات برگزار مي شود كه پس از پايان بازيهاي مرحله مقدماتي چهار تيم كره جنوبي، قطر، عربستان و بحرين ضمن صعود به مرحله نيمه نهايي جواز حضور در مسابقات جهاني را هم بدست آوردند.تيم هندبال نوجوانان كشورمان هم پيش از اين سه بار موفق به حضور در رقابتهاي جهاني شده بود كه اين بار براي نخستين مرتبه در اين رقابتها غيبت دارد.
نكته تأمل برانگيز در اين مسئله كه جاي تأسف دارد اين مسئله بود كه حضور موفق ايران در سومين دوره رقابتهاي جام جهاني با قرار گرفتن در بين 10تيم برتر جهان و رتبه اول آسيا و شگفتي ساز شدن برابر تيم اسپانيا، فدراسيون جهاني هندبال را بر اين داشت تا سهميه نوجوانان آسيا را در رقابتهاي جهاني به چهار تيم افزايش دهد اما اين بار هندباليست هاي نوجوان ايران حتي شانس ايستادن بر روي سكو و حضور در ديدارهاي جهاني را بدست نياوردند!
سرپرست فدراسيون هندبال به دنبال ناكامي تيم نوجوانان در راهيابي به رقابتهاي جهاني گفت: به هيچ عنوان اين شكست ها به منزله ناكامي محسوب نمي شود.
جلال كوزه گري گفت: همه اهالي هندبال مي دانند كه تيم نوجوانان در مدت زمان كمي تشكيل شد و نتوانستيم در اين مدت براي آنها برنامه هاي تداركاتي داخلي و خارجي مناسبي را برنامه ريزي كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه به هيچ عنوان شكست ما در امارات يك ناكامي بزرگ محسوب نمي شود، افزود: نوجوانان ما با حضور در اين رقابتها تجربه خوبي را بدست آوردند و بايد آنها را براي آينده هندبال كشور حفظ كنيم.
سرپرست فدراسيون هندبال ايران با ابراز رضايت از همين عملكرد تيم خاطرنشان كرد: هر چند موفق به صعود به مرحله نيمه نهايي و راهيابي به جام جهاني نشديم اما با همين شرايط بايد از زحمات بازيكنان و كادر فني و مربياني كه سرنوشت اين تيم را در همين مدت و با همين امكانات قبول كردند تشكر كنم.
وي بازيهاي تيم ايران را در گروه اول بسيار سخت قلمداد كرد و گفت: تيم ما در گروهي قرارگرفته بود كه به طور يقين دو تيم قطر و كره در فينال اين مسابقات حاضر مي شوند و ما هم در برابر همين دو تيم شكست خورديم. تنها بازي اي كه براي ما نتيجه آن قابل قبول نبود باخت تيم برابر قطر با اختلاف 16گل بود.
كوزه گري تغييرات در مديريت فدراسيون را در اين نتيجه بي تأثير ندانست و گفت: مطمئنا هر تغيير تأثيرات خوب يا بدي را در آن مجموعه مديريتي مي گذارد و مسئله بلاتكليفي مديريت فدراسيون از اواخر سال گذشته تا خردادماه امسال در كسب اين شكست بي تأثير نبوده است.وي با بيان اينكه ما در تداركات تيم جوانان نيز همين مشكلات را داريم، تأكيد كرد: تيم جوانان هم از بازيهاي تداركاتي خارجي بي نصيب مانده اند. البته شرايط تيم جوانان بهتر است زيرا ما ميزبان بوده و در گروه بندي دور مقدماتي كار راحت تري را پيش رو داريم.

 



اخبارجام جهاني 2010

تمام بازيكنان اسپانيا در منزل رائول
تمامي بازيكنان تيم ملي اسپانيا با جام 2010 آفريقاي جنوبي به منزل رائول گونسالس رفتند. جالب اينجاست كه ويسنته دل بوسكه حاضر به ديدار با رائول گونسالس نشده است؛ اما همه بازيكنان تيم ملي با او ديدار داشتند.
رائول گونسالس همراه همسرش سرگرم بررسي محيط جديد زندگي خود يعني آلمان هستند و قرار است از اين به بعد اين بازيكن را در لباس شالكه 04 ببينيم.
ديدار با رائول به عنوان كاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال اسپانيا به پيشنهاد كاسياس و راموس صورت گرفت.
كاپلو، زنگا و تاسوتي را مي خواهد
سرمربي ناكام تيم ملي فوتبال انگليس در جام جهاني تصميم دارد كادر فني تيمش را تقويت كند. دو روز پس از خاتمه جام جهاني، فابيو كاپلو اظهار داشت: قصد دارم براي تقويت كادر فني، شرايطي براي حضور والتر زنگا و مائورو تاسوتي در تيم انگليس فراهم كنم. براي اين منظور لازم است از اتحاديه فوتبال انگليس درخواست كنم.
اين مربي 64 ساله در آفريقاي جنوبي نتوانست همراه تيمش نتايج مورد انتظار را كسب كند و در مرحله يك هشتم نهايي، 4 بر يك مغلوب تيم آلمان و حذف شد.
هشت پا تهديد به مرگ شد
پل، هشت پاي پيشگو، پس از پايان رقابت هاي جام جهاني 2010 كه با ركورد كامل پيش بيني هاي صحيح اين جانور همراه بود، ديگر به پيشگويي رقابت هاي فوتبال نخواهد پرداخت.
اين هشت پا كه هفت نتيجه تيم ملي آلمان در رقابت هاي جام جهاني 2010 و ديدار نهايي اين رقابت ها كه با برتري اسپانيا و قهرماني اين تيم به پايان رسيد را درست پيش بيني كرد، از اين پس به زندگي عادي خود در «سي لايف آكواريوم» در اوبرهاوزن آلمان خواهد پرداخت.
اين هشت پا از جانب هواداراني كه تيم هايشان شكست خورد تهديد به مرگ شده تا آنجا كه خوزه زاپاترو، نخست وزير اسپانيا، خواسته كه پل به كشورش پناهنده شود. خبر ديگر درخصوص اين هشت پا اينكه يك جانورشناس استراليايي پيش بيني كرد پل تا سال 2012 مي ميرد.
پيراهن بارسا بر تن فابرگاس
دو بازيكن تيم ملي فوتبال اسپانيا در مراسم ضيافت شام پادشاه، پيراهن بارسلونا را به زور بر تن سسك فابرگاس كردند. كارلوس پويول و خرارد پيكه در حالي كه وانمود مي كردند براي سخنراني روي صحنه آمده اند ناگهان پيراهن بارسلونا را بر تن سسك فابرگاس كردند. باشگاه بارسلونا مدت ها است كه تلاش مي كند سسك فابرگاس را به خدمت بگيرد.
خوشحالي رونالدو از قهرماني اسپانيا
مهاجم پرتغالي رئال مادريد گفت: مردم پايتخت خوشحالند و من هم خوشحالم كه اسپانيا قهرمان شده است. كريستيانو رونالدو تصريح كرد: از قهرماني اسپانيا بسيار خوشحالم چرا كه مردم مادريد را بيش از مردم ساير مناطق اين كشور به خيابان ها كشاند و باعث خوشحالي آنها شد. وي افزود: اصليت بيشتر بازيكنان و تاكتيك اصلي تيم ملي اسپانيا، بارسلونايي بود؛ اما به هر حال، مردم مادريد بيش از مردم ساير مناطق اسپانيا خوشحالند. اين قهرماني به نام پايتخت به ثبت رسيد و هواداران رئال نيز از اين قاعده مستثني نيستند.
تمجيد نخست وزير اسپانيا از حركت اينيستا
نخست وزير اسپانيا حركت ارزشمند اينيستا پس از گلزني به هلند را ستود. خوسه لوئيس رودريگس ساپاته رو نخست وزير اسپانيا درمراسم استقبال از بازيكنان تيم ملي فوتبال اسپانيا گفت: وقتي اينيستا گل زد بسيار خوشحال شدم و مثل تمام اسپانيايي ها به خاطر اوج اتحاد ملي در كشورم به خود باليدم اما حركت بعدي او بيشتر مرا خوشحال كرد. او روي پيراهنش نوشته بود: خاركه تو هميشه با ما هستي. دانيل خاركه بازيكن معروف و محبوب تيم اسپانيول بود كه بر اثر حمله قلبي درگذشت.
وقتي همه اسپانيا قرمز رنگ نشد
در مراسم استقبال از قهرمان جام نوزدهم، بازيكنان تيم ملي فوتبال اسپانيا سوار بر اتوبوس قهرماني خيابان هاي مادريد را گشتند اما همه اسپانيا قرمز رنگ نبود. آندلوس، كاتالونيا و گاليسيا اين سه منطقه از كشور چندملتي اسپانيا روز گذشته چندان در قرمزي اين خاك سهيم نبودند. مردم در كاتالونيا همچنان سرگرم تظاهرات خياباني بوده و مدام شعار استقلال و جدايي از اسپانيا را سر مي دهند و فوتبال و جشن قهرماني نيز بهانه خوبي براي ليدرهاي معترض شده است.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي رسما سرمربي گسترش فولاد تبريز شد
فيروز كريمي به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز انتخاب و قرارداد رسمي خود را امضا كرد.
كريمي با حضور در هيات فوتبال استان قرارداد يك ساله اي را با تيم گسترش فولاد منعقد كرد تا در فصل آينده نيز همچنان در رقابت هاي دسته يك باشگاه هاي كشور فعاليت كند.همچنين باشگاه گسترش فولاد تبريز با امضاي قراردادي يكساله و رسمي «محمود خوراكچي» را به عنوان سرمربي تيم فوتسال خود انتخاب كرد.
نفت ، فروشي نيست
سرپرست تيم فوتبال نفت تهران با بيان اينكه صحبت هاي پيرامون واگذاري امتياز تيم نفت تهران در ليگ برتر شايعه هايي بيش نيست، تاكيد كرد: متاسفانه تمام اين حرف ها شايعه است. برخي از مناطق به دليل آنكه تيمي در ليگ برتر ندارند، بعضا مسايلي را مطرح مي كنند كه بايد بگويم مديريت باشگاه نفت تهران و مسئولان مربوط تحت هيچ شرايطي امتياز اين تيم در ليگ برتر را واگذار نكرده و قصد تيم داري دارند.
توقف تيم جوانان برابر اميدهاي دانمارك در بازي نيمه تمام!
تيم فوتبال جوانان كشورمان در نخستين ديدار تداركاتي اش در اردوي آلمان در ديداري نيمه تمام برابر تيم قهرمان اميدهاي دانمارك متوقف شد.تيم فوتبال زير 19 سال ايران كه براي برپايي اردويي 14 روزه راهي آلمان شده است، عصر دوشنبه براي برگزاري نخستين ديدار تداركاتي اش راهي كشور دانمارك شد و در ورزشگاه «اسبيرگ اتلتيك» برابر تيم «اسبيرگ» قهرمان ليگ اميدهاي دانمارك به نتيجه مساوي يك - يك رضايت داد.اين مسابقات تا دقيقه 70 با نتيجه يك - يك در جريان بود كه در اين زمان بازي از سوي داور به دليل مشكلات نور ورزشگاه متوقف شد. شاگردان دوستي در دقيقه 47 به گل دست يافتند اما در دقيقه 53 گل تساوي را دريافت كردند.تيم فوتبال زير 19 سال كشورمان پنجشنبه هفته جاري هم به بوخوم مي رود تا در تورنمنتي چهار جانبه با شركت تيم هاي اميد بوخوم، اميد دورتموند و اميد كايزرسلاترن شركت كند. اين اردو تا سوم مردادماه پيگيري خواهد شد.
عنايتي هم جزو گزينه هاي سپاهان است
سرپرست تيم فوتبال سپاهان اصفهان با بيان اينكه اين تيم قصد به خدمت گرفتن يك مهاجم را دارد، گفت: عنايتي هم يكي از گزينه هاي سپاهان در اين پست است.مجيد بصيرت در مورد آخرين وضعيت همكاري باشگاه سپاهان اصفهان با رضا عنايتي گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست اما قصد داريم يك مهاجم جديد را به خدمت بگيريم كه رضا عنايتي هم مدنظر ماست.
كاسيمرو سرمربي نفت آبادان باقي ماند
سرمربي پرتغالي تيم فوتبال صنعت نفت آبادان در فصل آينده نيز هدايت اين تيم را برعهده خواهد داشت. پس از مذاكرات با آلفردو كاسيمرو، وي قبول كرده كه در فصل جديد نيز هدايت صنعت نفت آبادان را برعهده داشته باشد.

 



موافقت با حضور تعدادي از ملي پوشان درجام بين المللي عبدالله موحد و امامعلي حبيبي
كاوه : پشتوانه سازي را رها نمي كنيم

در پايان اردوي اخير تيم ملي آزاد، اين هفته درمورد حضور اردونشينان كشتي درجام بين المللي عبدالله موحد و امامعلي حبيبي تصميم گيري خواهد شد.
تورنمنت بين المللي موحد وحبيبي روزهاي 8 تا 10 مرداد ماه با شركت چندين تيم خارجي در قائمشهر برگزار مي شود.
همچنين كادر فني تيم ملي نيز با حضور تعدادي از آزادكاران اردونشين دراين رقابت ها موافقت كرده است.
محسن كاوه در اين خصوص گفت: اين حركت بسيارخوبي است كه از سوي هيئت كشتي مازندران صورت گرفته است. ما بايد از اين مسابقه نهايت استفاده را ببريم. شنيده ام كه تيم هاي خوب خارجي نيز در جام موحد و حبيبي شركت مي كنند. بر اين اساس سعي مي كنيم تعداد زيادي از اردونشينان مان را درميدان روي تشك بفرستيم. وي همچنين از انتخاب اين نفرات تا پايان اردوي جاري خبر داد. اين اردو امشب به پايان خواهد رسيد.
كاوه درمورد برنامه هاي تيم ملي كشتي آزاد اظهارداشت: درحال حاضر كشتي گيران حاضر در اردوي تيم ملي كشتي آزاد تمرينات خوبي را زير نظر كادر فني دنبال مي كنند و ما 24تير ماه با تركيبي از كشتي گيران جوان خود درمرحله نهايي رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا به باكو اعزام خواهيم شد.
وي ادامه داد: يكي از اهداف اصلي ازحضور در اين تورنمنت بين المللي اين است كه مانند مسابقات پيشين به كشتي گيران جوان ميدان داده شود و بحث پشتوانه سازي را با جديت دنبال كنيم ضمن اينكه برخي كشتي گيران حاضر در تركيب اين تيم نيز اگر مايل به حضور درميادين بزرگ هستند بايد شايستگي خود را نشان دهند.

 



سرانجام پيترز بهانه جو آمد برپايي اردو در خارج شرط همكاري با فدراسيون دوچرخه سواري!

«پيتر پيترز» مربي دوچرخه سواري اهل هلند در شرايطي بعد از گذشت يك ماه وارد ايران شده است كه شرط ماندن خود در رأس تيم ملي كشورمان را برگزاري اردوهاي خارجي عنوان كرده است.
درحاليكه قرار بود «پيتر پيترز» مربي اهل هلند 15خرداد ماه به طور رسمي براي هدايت تيم ملي دوچرخه سواري وارد ايران شود با تأخير يك ماه و 6روزه وارد كشور شد اما نكته جالب شرط مجدد اين مربي براي حضور در رأس تيم ملي است!زنگي آبادي با تأكيد بر اينكه هيچ مشكلي از لحاظ مسائل مالي براي شروع به كار با اين مربي هلندي نداريم، گفت: «پيترز» روز دوشنبه 21 تيرماه وارد ايران شده و در نشستي با اعضاي كادر فني فدراسيون و تيم ملي برنامه هاي خود را ارائه داد.
وي افزود: وي مشكلي براي حضورش در ايران ندارد و تنها يك شرط را به ما عنوان كرده است. «پيترز» معتقد است كه تيم ملي بايد براي برپايي اردوهاي بلندمدت در اروپا ساكن شود و در مسابقات مختلف و متعدد شركت كند.
سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري ادامه داد: اين مربي تأكيد كرده كه در غير اين صورت ركابزنان در بازيهاي آسيايي نتيجه نخواهند گرفت و در صورتي مربيگري ملي پوشان ايراني را برعهده مي گيرد كه تيم به اردوهاي خارجي اعزام شود.زنگي آبادي تصريح كرد: پيشنهاد «پيترز» برپايي اردوي بلندمدت در اتريش يا هلند و تمرين در پيست هاي چوبي است. در كنار آن هم ركابزنان به راحتي به كشورهاي اطراف بروند تا در مسابقات مختلف شركت كنند.
وي خاطرنشان كرد: اجراي اين شرط براي ما سخت است و هرچند برنامه ما هم حضور در اردوها و مسابقات خارج از كشور بوده است اما بايد در صورت حضور اين مربي هلندي بودجه و امكانات را براي تحقق برنامه هاي وي تهيه كنيم. مطمئناً در اين زمان سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك و فدراسيون بايد اين هزينه را تأمين كنند.

 



براي شركت در مسابقات جام جهاني تيم ملي تكواندو امروز به چين مي رود

تيم ملي تكواندو بزرگسالان ايران براي شركت در پانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني امروز عازم ارومچي چين مي شود.
تيم ملي تكواندو ايران با تركيب ياسين اكبر نتاج، ميثم باقري، كوروش رجلي، عليرضا نصر آزاداني، فرزاد عبدالهي، محمد باقري معتمد، يوسف كرمي و حسين تاجيك به عنوان تكواندوكار، رضا مهماندوست به عنوان سرمربي، بيژن مقانلو و مجيد افلاكي به عنوان مربي به ارومچي مي روند.
سيد محمد پولادگر به عنوان مدير تيم، غلامحسن ذوالقدري به عنوان سرپرست، دكتر احسان اله جابري پزشك نيز تيم را همراهي مي كنند.
در بخش بانوان هم سارا خوش جمال فكري، سيده فاطمه نعمتي، سمانه شش پري،سوسن حاجي پور، پريسا فرشيدي، راحله آسماني، سهيلا سياحي و پريا پورنعمت حضور دارند كه مينو مداح و مريم آذرمهر به عنوان مربي ، الهه عرب عامري به عنوان سرپرست تيم بانوان در كنار تيم حاضر هستند.
مسابقات جام جهاني 25 تيرماه قرعه كشي و رقابت ها 26 تا 29 تيرماه انجام مي شود.
ايران در چهاردهمين دوره اين رقابت ها نايب قهرمان جهان شد.

 



شاطرزاده دار فاني را وداع گفت

علي شاطرزاده كاپيتان و مربي اسبق تيم ملي پس از جدالي 10 روزه با ضايعه مغزي در سن 37 سالگي دار فاني را وداع گفت.
علي شاطرزاده كه هفته گذشته به دليل سكته مغزي در حين تمرين در بيمارستان الزهرا اصفهان بستري شده بود، در شرايطي از حالت كما خارج شد و مجددا به زندگي برگشت كه بسياري از پزشكان آن را يك معجزه تلقي كردند، اما شدت ضايعه مغزي وي به حدي بود كه وي بينايي خود را از دست داد و به دليل مشكلات كليوي ناشي از سكته مغزي به اجبار تحت دياليز قرار گرفت.علي شاطرزاده با 4 عنوان قهرماني آسيا پرافتخارترين كاراته كاي ايران در مسابقات آسيايي بود. وي در مسابقات جهاني 1998 برزيل به مقام نايب قهرماني جهان دست يافت.
سرويس ورزشي كيهان درگذشت شاطرزاده را به خانواده وي و جامعه كاراته تسليت مي گويد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14