(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

رئيس پليس راهور كشور: بازدارندگي و برخورد قاطع ويژگي قانون جديد راهنمايي و رانندگي است
تهران خنك شد
كشف 2 ميليارد ريال كالاي قاچاق در سال جاري
معلولان بالاي 70درصد پلاك ويژه مي گيرند
مسجد خرمشهر در تهران ساخته مي شود
استاندار خبر داد آمادگي گيلان براي تامين برنج دستگاه ها و نهادهاي دولتي كشور
حوادث كوتاه از كشور
در اهواز مديرعامل كلاهبردار با ده ها ميليارد ريال پول مردم متواري شد
100 هكتار از مزارع قزوين در آتش سوخت
اعزام شهروندان تهراني به مناطق عملياتي
زنان محجبه فرانسوي جريمه مي شوند
بزرگ زن كوچك
سيل در عربستان
نام خليج فارس در نشريه دولتي عربستان
مرگ شهردار منطقه سيل زده مكزيك



رئيس پليس راهور كشور: بازدارندگي و برخورد قاطع ويژگي قانون جديد راهنمايي و رانندگي است

رئيس پليس راهور نيروي انتظامي كشور گفت: تشديد بازدارندگي، برخورد قاطع با متخلفان و جامعيت اعمال قانون از ويژگي هاي مهم قانون جديد راهنمايي و رانندگي است.
به گزارش ايرنا، سرتيپ دوم اسكندر مؤمني روز دوشنبه در مشهد افزود: در قانون جديد راهنمايي و رانندگي كه هم اكنون براي بررسي و تصويب نهايي از سوي مجلس به شوراي نگهبان ارسال شده و در آينده نزديك به تصويب رسيده و اجرا مي شود، گواهينامه رانندگان متخلف در مرحله اول و بعد از سه بار تخلف سه ماه، براي بار دوم 6ماه توقيف و براي مرتبه سوم ابطال مي شود.
وي ادامه داد: در اين قانون در يك تصادف رانندگي تنها وسيله نقليه به عنوان مقصر شناخته نمي شود بلكه يكي از مولفه هاي تصادف است و در صورتي كه پايين بودن ضريب ايمني خودرو و نقص محورهاي مواصلاتي هم در بروز تصادف نقش داشته باشند، با ساير سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي ذيربط يعني شركتهاي خودروساز، شهرداري ها و راه و ترابري برخورد مي شود.
رئيس پليس راهور كشور خاطرنشان كرد: حتي در اين قانون جامع راهنمايي و رانندگي براي عابرين پياده هم مسئوليت تعيين شده بدين معني كه آنان بايد براي عبور از معابر عمومي و محورهاي مواصلاتي ضمن عمل به قوانين از پل عابر پياده و گذرگاه هاي مخصوص استفاده كنند.
وي گفت: به دليل فقدان رعايت موازين ايمني لازم در خودروهاي توليدي كشورمان، خودروهايي وجود دارند كه با سرعت 200 كيلومتر و حتي خودروهايي با سرعت 70كيلومتر در ساعت واژگون شده و سرنشينان آنها كشته مي شوند.
مومني افزود: تمامي 20 تخلف حادثه ساز مانند سرعت و سبقت غيرمجاز، استفاده نكردن از كلاه و كمربند ايمني، عامل انساني، انحراف به چپ و غيره تنها توسط پنج درصد رانندگان انجام مي شود و 95درصد رانندگان قوانين راهنمايي و رانندگي را رعايت مي كنند.

 



تهران خنك شد

سازمان هواشناسي كشور از كاهش سه درجه اي دماي هوا خبر داد و اعلام كرد: دماي هواي تهران به 39 درجه سانتي گراد رسيده است.
نقشه ها و الگوهاي موجود نشان مي دهد آسماني صاف همراه با هواي تابستاني تا اواخر هفته جاري بر روي كشور حاكم خواهد بود و از گرماي هوا در نيمه شمالي و بخش هايي از شرق كاسته مي شود.
بنا به اين پيش بيني در روزهاي پاياني هفته نيز در سواحل جنوبي درياي مازندران بارش باران همراه با كاهش دما دور از انتظار نيست و كاهش دما از اواخر فردا به بخش هاي جنوبي ارتفاعات البرز نيز كشيده مي شود.
در حال حاضر دماي هواي تهران 35 درجه سانتي گراد گزارش شده كه روز گذشته در همين ساعت 39 درجه سانتي گراد بوده است.
روز گذشته قم و اهواز با حداكثر دماي 47 درجه سانتي گراد گرمترين و اردبيل و شهركرد با حداقل دماي 12 درجه سانتي گراد خنك ترين مراكز استانهاي كشور بودند.

 



رئيس پليس راه آهن كشور خبر داد
كشف 2 ميليارد ريال كالاي قاچاق در سال جاري

رئيس پليس راه آهن نيروي انتظامي گفت: ميزان كشفيات كالاي قاچاق در سه ماهه گذشته دو ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد كاهش داشته است.
سرهنگ امير رحمت اللهي در جمع خبرنگاران افزود: همچنين در سه ماهه اول امسال، 62 كيلوگرم موادمخدر كشف شد كه در اين رابطه 666 نفر دستگير شدند.وي گفت: 640 نفر از دستگيرشدگان مرد و 24 نفر زن بودند.
رحمت اللهي با اشاره به كشف 152 مورد سرقت در سه ماهه اول سال گفت: 95 مورد سرقت در اين مدت انجام شده است.
وي در تشريح بالا بودن ميزان كشفيات افزود: برخي سارقاني كه دستگير شده اند به سرقت هاي متعددي اعتراف كرده اند كه همين امر موجب افزايش 22 درصدي كشف در مقايسه با مدت مشابه در سال گذشته بوده است.
وي همچنين از دستگيري 25 پسر و 16 دختر فراري در ايستگاه هاي قطار خبر داد و گفت: اين افراد پس از شناسايي تحويل والدين يا بهزيستي شدند.
وي همچنين با اشاره به 19 مورد برخورد قطار با عابران گفت: 9 مورد برخورد نيز با وسايل نقليه بوده است كه ميزان برخورد قطار با افراد و وسايل نقليه 47 درصد كاهش داشته است.
رحمت اللهي غير همسطح كردن تقاطع ريل راه آهن با معابر را از دلايل كاهش اين نوع برخوردها اعلام كرد.
وي با اشاره به فعاليت هاي پليس راه آهن كشور در بحث مبارزه با موادمخدر خاطرنشان كرد: كشفيات پليس راه آهن كشور در يك زمان كوتاه و با ظن قوي ماموران صورت مي گيرد.
وي در اين زمينه افزود: در 18 فروردين ماه سال جاري مسافري از بندرعباس كه با ترفند خاصي در بين راه سوار قطار شده بود، در ايستگاه تهران دستگير و از وي 27 كيلو و 780 گرم ترياك كشف شد.
وي همچنين به كشف 10 كيلو و 630 گرم ترياك از مسافري كرماني كه بطور ماهرانه اي در سه عدد قوطي رب گوجه فرنگي جاسازي شده بود، خبر داد و گفت: با پيگيري ماموران، فرد تحويل گيرنده اين مواد در ورامين نيز دستگير و از وي دو كيلو موادمخدر و يك قبضه كلت كمري كشف شد.
رئيس پليس راه آهن نيروي انتظامي همچنين از سرقت 51 مورد تلفن همراه در ايستگاه هاي راه آهن با استفاده از دوربين هاي مداربسته موجود در ايستگاه راه آهن خبر داد.
وي همچنين به وقوع چند فقره سرقت ادوات راه آهن در يگان هاي لرستان، اراك و جنوب كشور اشاره كرد و گفت: 20 تن آهن آلات كشف شده از سارقان توسط يگان هاي مستقر در اين استان ها كشف شده است.
رحمت اللهي تصريح كرد تلاش ماموران در اين استان ها موجب شد از روند رو به رشد اين گونه جرايم جلوگيري شود.
رئيس پليس راه آهن كشور با اشاره به كشف يك باند سرقت لاستيك در ايستگاه راه آهن آپرين گفت: در زمان دستگيري اين باند، 42 حلقه لاستيك كشف شد اما اين باند در اعترافات خود به سرقت 180 حلقه لاستيك اعتراف كرد.
وي با اشاره به بارانداز و ترانزيتي بودن ايستگاه آپرين تاكيد كرد: به دليل اينكه اين ايستگاه راه آهن، محل ترانزيت اجناس به شمار مي رود هرگونه فك پلمب و سرقت از بسته هاي تجاري نه تنها راه آهن را زير سوال خواهد برد بلكه حيثيت جمهوري اسلامي را نيز تحت الشعاع قرار خواهد داد.
رئيس پليس راه آهن كشور اضافه كرد: همچنين در سه ماهه اول امسال، هشت فقره جعل گذرنامه كشف شد كه در اين ارتباط 16 نفر دستگير شدند.
رحمت اللهي خاطرنشان كرد: در سه ماهه اول سال جاري 19 هزار و 228 مسافر تحت عنوان زائر، گردشگر و كارشناس تحت پوشش پليس راه آهن تردد كردند.
وي همچنين از دستگيري 173 تبعه غيرمجاز خارجي خبر داد و گفت: اين افراد پس از دستگيري به مراجع ذيربط تحويل داده شدند.
رحمت اللهي هفت ايستگاه راه آهن كشور را مجهز به سيستم حفاظتي ايكس ري اعلام كرد و افزود: با پيگيري هاي انجام شده به منظور استفاده از فناوري روز، بودجه لازم در اين ارتباط اختصاص داده شده است و مصمم هستيم تمامي ايستگاه هاي راه آهن كشور را به سيستم هاي كنترلي مجهز كنيم.
وي همچنين در مورد وقوع آتش سوزي در ايستگاه هاي راه آهن و قطار گفت: هيچ مورد تعمدي آتش سوزي در قطار يا ايستگاه راه آهن نداشته ايم و تنها موردي كه وجود دارد، مربوط به مسافري است كه سال گذشته مخفيانه مبادرت به حمل كپسول گاز به داخل واگن كرده بود كه همين مورد موجب آتش سوزي كوپه قطار شده بود.رحمت اللهي همچنين سنگ پراني را يكي از معضلات راه آهن اعلام كرد و گفت: سنگ پراني در مقايسه با سال گذشته 21 مورد كاهش داشته است كه علت آن دريافت غرامت از افراد خاطي بوده است.

 



همزمان با روز جهاني معلولان
 معلولان بالاي 70درصد پلاك ويژه مي گيرند

رئيس مركز شماره گذاري پليس راهنمايي و رانندگي كشور از آغاز واگذاري پلاك ويژه معلولان همزمان با روز جهاني معلولان خبر داد.
سرهنگ محمدرضا غلامي افزود: به دنبال واگذاري پلاك ويژه جانبازان، انجمن معلولان كشور درخواست داده بود پليس راهنمايي و رانندگي پلاك ويژه اي براي معلولان جهت تردد در سطح شهر تهران صادر كند.
به گزارش خبرگزاري ها وي ادامه داد: سازمان بهزيستي درخواست صدور اين پلاك را از طريق وزارت بهداشت و درمان به نيروي انتظامي ارسال كرد كه با موافقت فرماندهي انتظامي سازوكار ايجاد اين پلاك تهيه و تدوين شد.
سرهنگ غلامي گفت: در حال حاضر پليس راهنمايي و رانندگي به دنبال جمع آوري اطلاعات مربوط به معلولان است زيرا اين پلاك تنها به معلولان بالاي 70درصد واگذار خواهد شد.
رئيس مركز شماره گذاري راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت: حدود 2 ميليون و300 هزار خودروي موجود كشور در سن فرسودگي هستند كه خروج اين خودروها از چرخه ترافيك بايد شتاب بيشتري بگيرد.
وي با اشاره به افزايش 21درصدي روند شماره گذاري در كشور گفت: 7/96 درصد از خودروهاي شماره گذاري شده در سه ماهه اول سال، توليد داخل كشور و 3/3درصد نيز خودروهاي وارداتي بوده اند.
غلامي با اشاره به از رده خارج كردن 53 هزار و353 خودروي فرسوده افزود: اين رقم در مقايسه با سال گذشته 49 درصد افزايش داشته است.
وي به ارائه پلاك ويژه جانبازان اشاره كرد و گفت: از ابتداي طرح واگذاري پلاك ويژه جانبازان 850 خودرو پلاك ويژه جانبازي دريافت كردند.
وي با بيان اينكه روند مراجعه موتورسيكلت ها براي تعويض پلاك رضايت بخش نيست، افزود: در صورتي كه موتورسيكلت هايي كه رقم سمت راست پلاك آنها 1 و 2 است تا پايان مردادماه در طرح تعويض پلاك شركت نكنند، پلاك آنها غيرمجاز محسوب و از تردد آنان جلوگيري مي شود.
غلامي موتورسيكلت هايي كه كارت، شناسنامه موتور، اسناد مالكيت و پلاك آنها مفقود شده است را از اين قاعده مستثني اعلام كرد و افزود: اين دسته از افراد مي توانند با مراجعه به مراكز تعويض پلاك بدون نوبت پلاك دريافت كنند.
غلامي در تشريح آمار عملكرد شماره گذاري در مدت زمان سپري شده از سال جاري اظهار داشت: در اين مدت 432 هزار و525 دستگاه نوشماره، 582 هزار و23 دستگاه نقل و انتقال، 24هزار و18دستگاه تعويض پلاك داشته ايم.
وي خاطرنشان كرد در مجموع يك ميليون و91هزار و919 مورد عمليات شماره گذاري در كشور در اين مدت صورت گرفته است.
به گفته غلامي از ابتداي طرح شماره گذاري در كشور تاكنون 18ميليون و500 هزار خودرو و 7 ميليون و896 هزار و295 دستگاه موتورسيكلت در كشور شماره گذاري شده است.
وي در تشريح عملكرد شماره گذاري موتورسيكلت ها از ابتداي سال تاكنون نيز گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 171هزار و91 دستگاه نوشماره، 116 و608 دستگاه تعويض پلاك و دو هزارو919 دستگاه نقل و انتقال صورت گرفته است.

 



مسجد خرمشهر در تهران ساخته مي شود

مسجد خرمشهر به عنوان نماد پيروزي در داخل باغ موزه دفاع مقدس ساخته مي شود.
اكبر تشكري نيا در گفت وگو با فارس ضمن اعلام اين خبر افزود: سازه اين مسجد تا پايان شهريور آماده مي شود.
وي گفت: سازه اين مسجد تا دو ماه ديگر به اتمام مي رسد ولي تجهيز آن مانند كاشي كاري و غيره زمان بر خواهد بود.
مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به جلسات متعددي كه با محمدباقر قاليباف شهردار تهران برگزار كرده است، گفت: تلاش مي كنيم تا شهريور سازه اين پروژه به اتمام برسد.

 



استاندار خبر داد آمادگي گيلان براي تامين برنج دستگاه ها و نهادهاي دولتي كشور

رشت - خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از آمادگي اين استان براي تامين برنج مورد نياز دستگاه ها و نهادهاي دولتي كشور خبر داد.
روح الله قهرماني چابك گفت: اتخاذ تمهيدات لازم در سال گذشته براي تامين برنج مورد نياز دستگاه ها و نهادهاي دولتي كشور منجر به راه اندازي و تجهيز شبكه گسترده اي در اين بخش در استان شد كه اثرات مثبت آن رونق بازار برنج و اقتصاد خانوارهاي برنجكار گيلاني را در پي داشت.
وي با اشاره به نزديك بودن فصل برداشت در استان گيلان گفت: انجام اقدامات لازم براي تقويت و تامين برنج مورد نياز كشور ضروري است و در همين ارتباط گيلان آمادگي تامين برنج موردنياز تمامي دستگاه هاي دولتي كشور به هر ميزان را دارد.
استاندار گيلان با تاكيد بر رفع نياز مصرف كنندگان داخلي و دستگاه هاي دولتي تصريح كرد: گيلان مي تواند برنج موردنياز تمامي نهادها، سازمانها و دستگاه هاي دولتي از جمله سازمان اتكا را تامين كند.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف 6 فروند شناور
بوشهر-خبرنگاركيهان: با توقيف 6 فروند موتور لنج باري در بندر كنگان توسط ماموران درياباني 356 ميليون ريال كالاي قاچاق كشف شد. ماموران مستقر در پست كنترل و مراقبت مرزي دريايي بندر كنگان استان بوشهر در بازديد از شناورهاي وارد شده به اسكله آن بندر موفق به كشف بيش از 30 قلم انواع كالاي قاچاق شدند.
كشف 5 ميليارد كالاي قاچاق
5 ميلياردريال انواع كالاي قاچاق در بندر ريگ قبل از رسيدن به مقصد كشف شد. دريابانان پاسگاه مرزي دريايي بندر ريگ استان بوشهر در حين گشت زني در سطح دريا موفق به توقيف 2 فروند موتور لنج به ناخدايي «حسين و نصرالله» با مقادير قابل توجهي كالاي قاچاق به ارزش 5 ميلياردريال شدند.
كشف سي دي غيرمجاز
كاشان-خبرنگاركيهان: در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي، ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان كاشان بيش از 9 هزار حلقه سي دي غيرمجاز كشف كردند.
انهدام باند موادمخدر
خوانسار-خبرنگاركيهان: با تلاش ماموران فرماندهي انتظامي خوانسار، اعضاي باند شش نفره تهيه و توزيع مواد مخدر دستگير و از آنان سه كيلو كراك كشف شد.با توقيف يك دستگاه خودروي سواري پرايد حامل دو نفر از توزيع كنندگان موادمخدر در بازرسي از آن مقدار يك كيلو و 500 گرم كراك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف شد.با اعترافات متهمان محل تهيه موادمخدر شناسايي شد و با هماهنگي مقام قضايي 5 نفر ديگر از اعضاي اين باند دستگير شدند. همچنين در بازرسي از محل نيز مقدار دو كيلوگرم كراك به دست آمد.
مهار آتش سوزي در سينما
زاهدان- ايرنا: آتش سوزي ساختمان قديمي سينما مهربان زاهدان اين شهر با تلاش آتش نشانان مهار شد. علت حادثه در دست بررسي است. اين حادثه تلفات يا مجروح نداشت. سينما مهربان زاهدان از حدود 10 سال گذشته غيرفعال است.
غرق دو برادر به هنگام شنا
بندرعباس-ايرنا: دو برادر كه براي شنا به دريا رفته بودند روز شنبه در آبهاي ساحلي شهر بندرعباس غرق شده و جان خود را از دست دادند. اين دو بردار به اتفاق پدر خود از شدت گرما در ساحل بندرعباس به دريا رفتند اما به دليل ناآشنا بودن با شنا در دريا غرق شدند.جسد يكي از دو برادر پيدا شد اما از برادر ديگر خبري نيست. دو برادر 14 و 16 ساله بودند.
مرگ بر اثر سقوط به چاه
قزوين- خبرگزاري فارس: بر اثر افكن چاه فاضلاب يك منزل مسكوني در قزوين سه نفر به نام هاي هاجر رضي 45 ساله، ريحانه حسن پور چهار ساله و سميه رضي 27 ساله به داخل چاه سقوط كردند. كه نخستين مصدوم سميه به سرعت از چاه خارج شد. با توجه به محبوس شدن نفر دوم هاجر بين آوار و آب موجود در انتهاي چاه اين فرد نيز از چاه خارج شد. اما متاسفانه ريحانه دختر چهار ساله بر اثر پرتاب از ارتفاع چاه، به زير آوار و آب انتهاي چاه رفته و پس از خارج كردن آب و آوار موجود در چاه جسد اين نونهال از چاه خارج شد.

 



در اهواز مديرعامل كلاهبردار با ده ها ميليارد ريال پول مردم متواري شد

اهواز- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت بازرگاني مفيد با كلاهبرداري ميلياردي از 3 هزار نفر از شهروندان اهوازي به بهانه فروش دستگاه، به شاكيان و طلبكاران خود چك بلامحل تحويل داد و متواري شد.
اين شخص به نام ج- س به بهانه فروش دستگاه توليد ليف و اسكاچ از هر يك از متقاضيان مبلغ 30 ميليون ريال دريافت و به هر خريدار مبلغ 50 ميليون ريال نيز وام با اقساط 10 ماهه پرداخت كرد درحالي كه قيمت واقعي دستگاه يك ميليون و 200 هزار تومان ارزش گذاري شده است.
به گزارش خبرنگار كيهان، عده اي از خريداران اين دستگاه، پس از فسخ قرارداد با مديرعامل شركت به جاي مطالبات خود يك فقره چك دريافت كردند كه پس از مراجعه به بانك براي وصول با حسابي خالي از پول روبه رو شدند.
مديرعامل كلاهبردار خريداران را تهديد كرده است كه در صورت شكايت به دستگاه قضايي تمامي سفته هاي آنها را به اجرا خواهد گذاشت و شركت قادر خواهد بود معادل طلب طلبكاران ليف و اسكاچ به شاكيان تحويل دهد! جمعي از مالباختگان در گفت وگو با خبرنگار كيهان اعلام كردند كه تاكنون هيچ مقام مسئولي پاسخگوي شكايت آنان نبوده و در مراجعه به يكي از نمايندگان مردم اهواز در مجلس وي گفته است كه پيگير اين پرونده نباشيد چرا كه نامبرده مورد حمايت اشخاص خاصي است!
اين افراد ضمن اعتراض به عدم رسيدگي شكايات خود اظهار داشته اند كه صدا و سيماي مركز خوزستان نيز چندي پيش بدون هيچ گونه بررسي، اقدام به پخش مكرر تيزر تبليغاتي اين شركت كرد كه اين امر كمك زيادي به فريب افكار عمومي و جلب اعتماد مردم به كلاهبردار متواري را به دنبال داشت.

 



100 هكتار از مزارع قزوين در آتش سوخت

بيش از 100 هكتار از اراضي اطراف قزوين در آتش سوخت و از بين رفت.
به گزارش مهر در قزوين در اين حادثه كه عصر دوشنبه در اراضي روستاي دستجرد و امامزاده اباذر از توابع استان قزوين رخ داد 100 هكتار از اراضي منطقه شامل مراتع، باغها و زمينهاي كشاورزي دچار آتش سوزي شد و از بين رفت. به گفته اسداللهي معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي استان قزوين طي دو ماه اخير با وقوع 15 فقره آتش سوزي بيش از 150 هكتار از اراضي استان در آتش سوخته است.
اين آتش سوزي با كمك ماموران اداره منابع طبيعي و اهالي محل مهار شده است اما تعداد زيادي از درختان بادام و تاك انگور در اراضي از بين رفته است.
گفته مي شود گرماي هوا و آتش گرفتن بوته ها و علفهاي خشك علت اين حادثه بوده است.

 



اعزام شهروندان تهراني به مناطق عملياتي

جمعي از شهروندان منطقه 22 در قالب كاروان راهيان نورولايت به مناطق عملياتي اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 22، راويان اعزامي در سفري چهار روزه از چهار منطقه عملياتي مرصاد، بيت المقدس، كربلاي 6 و مطلع الفجر كه در غرب كشور انجام شد، بازديد مي كنند.
بنا به اين گزارش، مراسم شب شعر، خاطره گويي، انجام مسابقات فرهنگي- ورزشي و بازديد از موزه جنگ كرمانشاه از جمله برنامه هاي درنظر گرفته شده است. همچنين ديدار از بناهاي تاريخي و مذهبي شهرهاي مهران و قصرشيرين از ديگر برنامه هاست.
گفتني است در حاشيه اين مراسم مهندس مرادي قائم مقام شهردار منطقه از احداث بوستان بزرگ ايثار در محدوده دفن دو شهيد گمنام والامقام برفراز ارتفاعات البرز خبر داد.

 



زنان محجبه فرانسوي جريمه مي شوند

به دنبال صدور قطعنامه غيرالزام آور ممنوعيت حجاب روبنده، پارلمان فرانسه قانون ممنوعيت استفاده از اين حجاب در اماكن عمومي براي زنان مسلمان را تصويب مي كند.
پارلمان فرانسه قانون ممنوعيت استفاده از حجاب روبنده را در اماكن عمومي براي زنان مسلمان تصويب مي كند.
بنابراين گزارش، در صورت مخالفت در برابر اين قانون، افراد مجرم و زناني كه از حجاب روبنده و هر حجاب ديگري كه صورت آنان را بپوشاند استفاده كنند، جريمه نقدي خواهند شد.
به گفته الجزيره، پيش بيني ها حاكي از آن است كه نمايندگان پارلمان اين قانون راعلي رغم مخالفت احزاب سوسياليسم تصويب خواهد كرد.الجزيره در ادامه مي افزايد: كشور فرانسه داراي بيشترين تعداد اقليت مسلمان در اروپا مي باشد كه تعداد آنان به 5 ميليون نفر مي رسد.پارلمان فرانسه پيش از اين با قطعنامه اي غيرالزام آور راه را براي تصويب قانوني در ممنوعيت استفاده زنان از انواع روبندها در اماكن عمومي فرانسه، هموار كرد.براساس گزارش ها، «نيكلا ساركوزي» رئيس جمهوري فرانسه شخصاً خواستار و پيگير ممنوعيت كامل و رسمي استفاده زنان مسلمان از هرگونه پوشش صورت است.

 



بزرگ زن كوچك

يك پير زن آمريكايي از 28 سال پيش تاكنون در اعتراض به سياست هاي امپرياليستي آمريكا، در يك خانه مقوايي در مقابل كاخ سفيد زندگي مي كند.
به گزارش روزنامه كويتي «الراي»، اين بزرگ زن كوچك، از سال 1981 تاكنون بدون هيچ ترس و واهمه اي در مقابل كاخ سفيد ايستاده است و در يك خانه كوچك مقوايي در پارك «لافبيت» در خيابان «پنسلوانيا» در مركز واشنگتن پايتخت سياسي ايالات متحده آمريكا روزگار مي گذراند. اين پير زن آمريكايي كه نام بزرگ زن كوچك را برخود نهاده است، در همسايگي «باراك اوباما» رئيس جمهور آمريكا به گذران روزگار به تماشا ايستاده است.
اما عليرغم تغيير ساكنان كاخ سفيد در طول اين سال ها، اين همسايه مزاحم، با اراده اي مصمم و استوار در عقايد خود براي صلح و دوستي در جهان تلاش مي كند و به راز و نياز و عبادت به درگاه خداوند مشغول است، تا روياي او براي جهاني خالي از سلاح هاي كشتار جمعي به واقعيت بپيوندد. picciotto تاكنون در برابر فشارها، تهديدات و تعرض ها در طول 28 سال گذشته مقاومت كرده است و روزهاي برفي و باراني زيادي را پشت سرگذاشته است تا همچنان زير سقف آسمان، همانند كبوتران در پارك «لافبيت» روزگار بگذراند.
اين پير زن كه سمبل تناقض در بزرگترين رژيم سرمايه داري جهان به شمار مي رود، منبع الهامي براي بسياري از فعالان صلح در اين سال ها شده است.
بزرگ زن كوچك گرچه كلمه «صلح و اميد» را به زبان هاي مختلف زنده جهان بر روي خانه مقوايي خود نوشته است، با اين حال، به كساني كه به او از اقصي نقاط جهان سر مي زند، مي گويد، تسليم يأس و نااميدي نشويد.
اين پير زن آمريكايي همچنان يكي از طرفداران حقوق مردم مظلوم فلسطين است و مي گويد در اين سال ها، در برابر بسياري از مشكلات مقاومت كرده است، اما رؤساي جمهور آمريكا كه يكي از پس از ديگري وارد كاخ سفيد شده اند، حتي حال او را نپرسيده اند و به چشم مزاحم به وي نگاه كرده اند.

 



سيل در عربستان

منابع خبري از كشته و مفقود شدن 10 شهروند عربستاني بر اثر بارش باران و جاري شدن سيل در روزهاي اخير خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه «الرياض»، «عبدالله العرابي» سخنگوي سازمان دفاع مدني عربستان ازكشته شدن هفت نفر و مفقود شدن سه نفر در اثر بارش باران و جاري شدن سيل در مناطق نجران، القنفذه، اليث و جازان و گرفتار شدن 85 نفر در سيلاب در روزهاي اخير خبر داد.اين مقام عربستاني با اشاره به احتمال جاري شدن سيل در اثر بارش هاي سيل آسا در روزهاي آينده، خواستار هشياري شهروندان در كشورش شد.
اين در حالي است كه بارش باران هاي سيل آسا در عربستان تاكنون صدها كشته برجاي گذاشته است و موجب وارد آمدن زيان هاي سنگين مالي شده است.جاري شدن سيل در پايتخت عربستان در سال گذشته كه منجر به كشته شدن ده ها نفر شد باعث تشكيل كميته اي از سوي پادشاه اين كشور و بركناري برخي از مسئولان شد.

 



نام خليج فارس در نشريه دولتي عربستان

يك نشريه دولتي عربستان از نام «خليج فارس» براي چاپ نقشه منطقه خاورميانه استفاده كرد.
به نوشته روزنامه پرتيراژ «القدس العربي» به نقل از پايگاه هاي اينترنتي عربستان، مجله «صحه الشرقيه»، (بهداشت الشرقيه) كه نشريه اي دولتي و وابسته به امور بهداشتي در استان الشرقيه و زير نظر وزارت بهداشت عربستان است به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد رياست متوالي شاهزاده «محمد بن فهد» بر اين استان مهم، اقدام به چاپ نقشه اي به زبان انگليسي از منطقه كرد كه در آن از عبارت (Persian Gulf) خليج فارس استفاده شده است. برپايه اين گزارش چاپ اين نقشه و استفاده از نام صحيح خليج فارس در اين مجله دولتي، خشم مقامات سعودي را برانگيخته است.

 



مرگ شهردار منطقه سيل زده مكزيك

به دنبال سرنگوني يك فروند هواپيماي سبك در منطقه سيل زده شمال مكزيك، شهردار و پنج همكارش قرباني شدند.
شهردار كواهيوييلاي مكزيك و پنج نفر از همكارانش كه براي بررسي وضعيت يك منطقه سيل زده، سوار هواپيما شده بودند براثر سرنگوني هلي كوپتر جان باختند.
به دنبال اين رخداد دلخراش كه در شمال مكزيك، شكل گرفت پيكرهاي سوخته قربانيان جمع آوري و تحويل پزشكي قانوني شد.
هم اكنون تحقيق كارشناسان براي تشخيص علت اصلي سرنگوني مرگبار هواپيما ادامه دارد. گزارش ايسكانيوز مي افزايد، شمار تلفات سيل و توفاني كه شمال و شمال شرق مكزيك را محاصره كرده در شرايطي به 15 نفر رسيده است كه بيش از 40 هزار نفر هم آواره شده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14