(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

حزب الله: آمادگي مقاومت توطئه هاي اسرائيل را خنثي كرده است
مذاكرات نظامي فرستادگان پنتاگون با مقامات جمهوري آذربايجان در باكو
مواد سرطان زا در غزه
نظاميان صهيونيست در يورش به شمال غزه مزارع فلسطيني ها را تخريب كردند
بررسي آخرين تحولات منطقه در ديدار خالد مشعل با سيدحسن نصرالله
يك حزب ديگر مصر براي مبارزه با مبارك به جبهه البرادعي پيوست
آغاز رزمايش اعضاي ناتو در آب هاي اوكراين
مخالفت كرزاي با طرح هاي نظامي ژنرال پترائوس در افغانستان
اعلام آمادگي روسيه براي همكاري امنيتي با ناتو
صدور حكم جلب دوباره عمرالبشيرسودان: بي ارزش است
چها رسوي پنج قاره
رئيس سابق مجلس نمايندگان اوباما را فاجعه اي براي آمريكا خواند



حزب الله: آمادگي مقاومت توطئه هاي اسرائيل را خنثي كرده است

حزب الله لبنان، آمادگي مقاومت را عامل خنثي شدن طرح ها و توطئه هاي رژيم صهيونيستي پس از جنگ 33 روزه دانست.
«محمد رعد» رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان با اشاره به تحركات مداوم رژيم صهيونيستي بعد از شكست در جنگ 33 روزه، آمادگي مقاومت را عامل خنثي شدن توطئه هاي اين رژيم عنوان كرد.
وي افزود، تحركات رژيم صهيونيستي در راستاي سياست هاي غرب صورت مي گيرد ولي اين تحركات محكوم به شكست است چرا كه حزب الله پس از جنگ 2006 روز به روز قدرتمندتر شده است.
رعد گفت: اگر اسرائيل قبلا محاسبات كمتري براي رسيدن به خواسته هاي خود انجام مي داد اكنون بايد محاسبات زيادتري را قبل از هرگونه ماجراجويي عليه لبنان انجام دهد.

 



مذاكرات نظامي فرستادگان پنتاگون با مقامات جمهوري آذربايجان در باكو

هيئت نظامي آمريكا با سفر به جمهوري آذربايجان با مقامات بلندپايه نظامي اين كشور ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش خبرگزاري «ترند»، به نقل از سفارت آمريكا در باكو، فرستادگان نظامي پنتاگون به سرپرستي «سلستا اولاندر»، معاون وزير دفاع آمريكا و فرمانده نيروهاي مسلح آمريكا در اروپا روز دوشنبه با مقامات نظامي جمهوري آذربايجان درباره تحكيم مناسبات نظامي مذاكره كردند. براساس اين گزارش، طرفين در مورد همكاري هاي دوجانبه مذاكراتي انجام داده و مقدمات برنامه همكاري دو كشور براي سال آينده را تهيه كردند. اين مذاكرات سالي يك بار در باكو و واشنگتن برگزار مي شود. گفتني است، واشنگتن براي كمك رساني به نيروهاي خود در افغانستان به شدت نيازمند جمهوري آذربايجان است و اهداف انجام اين ديدار را نيز مي توان در همين راستا تحليل كرد.

 



مواد سرطان زا در غزه

نتايج يك تحقيق بين اللمللي نشان داد كه مواد سمي و سرطان زاي ناشي از حمله رژيم صهيونيستي به غزه تا ده ها سال در بدن انسان ها و آب هاي زيرزميني غزه باقي مانده و بيماري هايي نظير سرطان، بيماري هاي كبدي و كليوي و نازايي ايجاد خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري الجزيره، ضررهاي ناشي از حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه در پايان سال 2008 به شهيد و زخمي شدن عده اي از مردم و تخريب منازل آنها و زيرساخت هاي شهري محدود نشده است، بلكه مواد سمي فراواني در بقاياي اجساد شهدا و بدن زخمي ها و خاك اين منطقه وجود دارد كه زندگي مردم را در اين منطقه تهديد مي كند.
اين نتايج براساس پژوهشي است كه پژوهشگران غربي با همكاري پزشكان فلسطيني انجام داده اند و نتايج آن را با آزمايش هاي مشابه در اين زمينه كه در دانشگاه هاي ايتاليا و اروپا انجام شده است، مقايسه كرده اند. «صبحي سكيك» مدير بخش جراحي در مجتمع پزشكي شفا در غزه يكي از افرادي است كه در اين بررسي همكاري كرده است. وي مي گويد كه مواد سمي در بدن شهدا و زخمي هاي اين حمله و همچنين در بدن شهروندان و خاك منطقه كه هدف حمله قرار گرفته است، به وضوح مشاهده مي شود.
در اين آزمايشات كه از بدن 15 شهيد و چندين زخمي گرفته شده است، و در آزمايشگاه هاي اروپايي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته، وجود مواد سمي و سرطان زا ثابت شده است همچنين آزمايش بر روي خاكي كه با اين مواد سرطان زا مسموم شده نيز انجام گرفته و وجود مواد سمي را اثبات مي كند.
اين پزشك فلسطيني افزود 9 ما ه بعد از پايان حمله رژيم صهيوينستي به غزه نمونه برداري از موي 95 نفر كه مورد هدف مستقيم صهيونيست ها در مناطق مختلف غزه قرار نگرفته بودند، نشان داد كه عناصر سمي به ميزان بالا در بدن اين افراد مشاهده شده است.
وي تأكيد كرد كه اين ميزان به نسبت مقداري كه قبل از جنگ وجود داشت، بسيار بيشتر است.
رئيس بخش سوختگي بيمارستان شفا كه او نيز در اين پژوهش حضور دارد، از تأثيرات بسيار خطرناك اين مواد سمي بر بدن انسان مانند ابتلا به بيماري هاي سرطاني و بيماري هاي كبدي و كليه خبر داد و اظهار داشت كه اين سم ها بر ميزان باروري و نازايي در ميان مردان و زنان نيز تأثير مي گذارد.
وي افزود كه يكي از مهم ترين مواد سمي كه در بدن زخمي ها و شهدا يافت شده است، آرسين، اورانيوم، كادميوم، سرب، مس، نيكل و ساير مواد سرطان زا است كه به علت استفاده از سلاح هاي ممنوعه بين المللي به مردم غزه منتقل شده است.

 



نظاميان صهيونيست در يورش به شمال غزه مزارع فلسطيني ها را تخريب كردند

سرويس خارجي-
نظاميان صهيونيست در تازه ترين يورش خود به شمال غزه صدها متر در عمق خاك غزه نفوذ كردند و به گلوله باران خانه هاي فلسطينيان و تخريب مزارع آنان پرداختند.
نيروهاي اشغالگر عصر روز دوشنبه به منطقه بيت لاهيا واقع در شمال نوارغزه يورش بردند.
نظاميان صهيونيست درحالي كه خودروهاي نظامي ارتش آنان را پشتيباني مي كرد با دو بولدوزر اقدام به تخريب مزارع فلسطينيان كردند و به سوي خانه هاي فلسطينيان آتش گشودند.
در اين حملات وحشيانه چندين شهروند فلسطيني زخمي شدند. شاهدان عيني اعلام كردند كه صهيونيست ها به سوي منازل و اموال و دارايي هاي مردم تيراندازي و باغ هاي زيتون و مزارع فلسطيني ها را تخريب كردند.
اين درحالي است كه شخصيت هاي مستقل فلسطيني با تجمع در داخل حرم شريف ابراهيمي در شهر الخليل مخالفت خود را با سياست صهيونيست ها در تخريب و يهودي سازي اماكن اسلامي اعلام كردند و خواستار وحدت ميان فلسطينيان شدند.
در اين تحصن گروهي از شخصيت هاي مستقل دانشگاهي، فرهنگي و نمايندگاني از جامعه مدني و بخش خصوصي فلسطين نيز حضور داشتند.
از سوي ديگر، «احمد عطوان» نماينده جنبش حماس در قدس اظهار داشت، به زودي يك هيئت اروپايي براي اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي براي ممانعت از اخراج نمايندگان حماس از شهر قدس وارد فلسطين اشغالي خواهد شد.
عطوان تصريح كرد، يك هيئت اروپايي با نمايندگان حماس كه به اخراج از قدس تهديد شده اند در محل تحصن آنها ديدار و به آنها تأكيد كردند كه فشارهاي لازم را بر اشغالگران وارد خواهند كرد تا مانع كوچ اجباري آنها از قدس شوند.
گفتني است نمايندگان حماس كه تهديد به اخراج شده اند براي يازدهمين روز متوالي مقابل مقر صليب سرخ جهاني در شهر قدس تحصن كرده اند و به حكم دادگاه رژيم صهيونيستي مبني بر اخراج از قدس اعتراض كردند.
همچنين روزنامه شرق الاوسط نوشت كه وزير خارجه اسپانيا به همراه چند تن از وزيران خارجه اتحاديه اروپا براي اعمال فشار بر رژيم صهيونيستي براي لغو محاصره غزه به سرزمين اشغالي سفر مي كنند.
وزير خارجه اسپانيا در اين سفر كه ظرف چند روز آينده انجام خواهد شد قصد دارد رژيم صهيونيستي را به رفع محاصره و نظارت نيروهاي اتحاديه اروپا بر گذرگاه غزه متقاعد كند.
در همين رابطه رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در جريان سفر رسمي خود به صربستان تأكيد كرد كه كشورش به تلاش هاي خود در زمينه واداشتن رژيم صهيونيستي به معذرت خواهي از آنكارا و پرداخت غرامت به قربانيان ناوگان آزادي و لغو محاصره نوار غزه ادامه مي دهد.
كوتاه نمي آييم
صاحب كشتي ليبيايي امدادرساني به غزه «اميد» با اشاره به اينكه اين كشتي همچنان به راه خود به سوي غزه ادامه خواهد داد تأكيد كرد هرگز از ادامه راه منصرف نخواهيم شد و هرگونه پيشنهاد در مورد حركت به سمت بندر اشدود را نخواهيم پذيرفت.
وي تصريح كرد: با پيشنهاد حركت به سمت بندر اسرائيلي به شدت مخالفت خواهيم كرد و اگر اين تنها گزينه مسئولان اسرائيلي باشد آن وقت حركت به سمت بندر العريش مصر و انتقال زميني كمك ها به غزه را انتخاب خواهيم كرد.
در همين رابطه شبكه تلويزيوني الاقصي گزارش داد، رژيم اشغالگر قدس هنوز نتوانسته جلو كشتي ليبيايي را بگيرد و اين كشتي را از ادامه راه به سوي غزه منصرف كند.
از سوي ديگر، پارلمان عربي در نشست اخير خود تصويب كرد كه با آغاز ماه مبارك رمضان براي رفع نيازهاي مردم نوارغزه كمك هاي انساني را به اين منطقه ارسال خواهد كرد.
ساير رويدادها
¤ كميته تحقيق رژيم صهيونيستي در گزارش داخلي خود در توجيه اقدام وحشيانه ارتش در حمله به كاروان آزادي بدون اينكه كسي را مقصر و عامل اصلي معرفي كند فقط اعلام كرد كه در اين حمله اشتباه صورت گرفته است.
¤ سازمان هاي بين المللي مختلف در هلند اعلام كردند كه كالاهاي صهيونيستي را تحريم مي كنند.
¤ مديركل شبكه آب هاي منطقه ساحلي غزه اعلام كرد كه نوارغزه دچار بحران آب است.
¤ سفير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل وضعيت اين رژيم در اين نهاد بين المللي را بسيار بحراني توصيف كرد.
¤ خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس در ديدار با دبيركل حزب الله لبنان به بررسي آخرين تحولات فلسطين و اوضاع منطقه پرداخت.
¤ به دنبال اداي احترام سفير انگلستان در لبنان به علامه فضل الله به دليل فشار رژيم صهيونيستي احتمال بركناري وي از اين سمت بالا گرفت.

 



بررسي آخرين تحولات منطقه در ديدار خالد مشعل با سيدحسن نصرالله

خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در بيروت با سيدحسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان ديدار و گفت وگو كرد.در اين ديدار طرفين به بحث و بررسي درباره آخرين تحولات سياسي لبنان، فلسطين و منطقه پرداختند.هر دو طرف در اين مذاكرات از شخصيت مرحوم علامه فضل الله تجليل كردند.

 



يك حزب ديگر مصر براي مبارزه با مبارك به جبهه البرادعي پيوست

در چارچوب تحكيم جبهه مبارزه با رژيم ديكتاتوري مبارك، حزب الوفد و جنبش ملي تغيير به رهبري البرادعي به توافق رسيدند.
به نوشته روزنامه «المصري اليوم»، دكتر «بدوي» دبيركل حزب «الوفد» روز دوشنبه در يك كنفرانس مطبوعاتي از تشكيل يك جبهه مخالفان رژيم مبارك خبر داد تا بر اساس آن خواسته هاي سياسي مردم مصر به طور واضح و شفاف به رئيس جمهور 82 ساله ارسال شود.
وي يكي از اساسي ترين خواسته گروه هاي مخالف مصري را، اعطاي ضمانت هاي لازم از سوي دولت حسني مبارك مبني بر برگزاري انتخابات پارلماني و رياست جمهوري به طور شفاف و واضح اعلام كرد و گفت: دولت در اين مورد بايد به طور صريح و شفاف موضعگيري كند.
وي احتمال تحريم انتخابات آينده در مصر از سوي مخالفان دولت را رد كرد و خواستار مشاركت فعال احزاب در آن شد.
از سوي ديگر، دكتر «حسن نافعه» نماينده جنبش ملي تغيير در اين كنفرانس مطبوعاتي از توافق اين جنبش با رهبران حزب الوفد براي تشكيل يك كميته از نيروهاي مختلف سياسي مخالف دولت براي اعطاي ضمانت هاي واقعي براي برگزاري انتخاباتي شفاف در آينده خبر داد.
در اين حال يك روزنامه لبناني اعلام كرد كه رئيس جمهور فرتوت مصر به زودي براي مداواي خود در سفري 10 روزه راهي آلمان مي شود.
به نوشه روزنامه «السفير»، حسني مبارك كه چهارماه پيش در آلمان تحت عمل جراحي كيسه صفرا قرار گرفت، تا پايان هفته بار ديگر به آلمان خواهد رفت و دوره ديگري از درمان خود را در شهر مونيخ در اين كشور آغاز مي كند.
غيبت وي از عرصه سياسي در دوران عمل جراحي و طولاني شدن دوره درمان رئيس جمهور مصر، باعث شد تا جنجال رسانه اي درباره وضعيت سلامتي او افزايش پيدا كند تا جايي كه برخي رسانه ها از احتمال مرگ مبارك خبر دادند.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص نيز اعلام كرد كه وضعيت جسماني مبارك مناسب نيست و وي احتمالا به سرطان مبتلا شده است و در اين سفر تحت آزمايش هاي مختلف پزشكي قرار خواهد گرفت.
به نوشته خبرگزاري فارس، اين سفر درحالي انجام خواهد شد كه وي قرار بود با يك روز تأخير با نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي ديدار كند.

 



آغاز رزمايش اعضاي ناتو در آب هاي اوكراين

رزمايش 11 روزه كشورهاي عضو پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در اوكراين آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، با وجود مخالفت هاي مكرر روسيه، كشورهاي عضو ناتو از روز دوشنبه رزمايش 11 روزه دريايي خود را در آب هاي اوكراين آغاز كردند.
«ويكتور يانكوويچ»، رئيس جمهور اوكراين چندي پيش از حزب متبوعش خواسته بود با برگزاري اين رزمايش با نام «نسيم درياي 2010» مخالفتي نشود.
براساس اين گزارش كشورهاي لهستان و گرجستان نيز با وجود اين كه عضو ناتو نيستند در اين مانور شركت كرده اند.
از سوي ديگر، نماينده دائم روسيه در ناتو اعلام كرد: تجزيه و تحليل هاي انجام شده نشان مي دهد، اوكراين تغييري در سطح همكاري هاي خود با ناتو نداده است.
وي افزود: حجم همكاري هايي كه در زمان رياست جمهوري «ويكتور يوشچنكو» بين اوكراين وجود داشت، در زمان رياست جمهوري «يانكوويچ» هم حفظ شده است.

 



مخالفت كرزاي با طرح هاي نظامي ژنرال پترائوس در افغانستان

با بروز شكاف ميان رئيس جمهور افغانستان و فرمانده جديد نيروهاي اشغالگر در اين كشور، شرايط واشنگتن در افغانستان شديداً متزلزل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، «ديويد پترائوس» طي سه بار ملاقات با «حامد كرزاي» طي دو هفته اخير، نه تنها نتوانست نظرات تاكتيكي و نظامي خود را به كرسي بنشاند، بلكه طرفين عملا مقابل هم قرار گرفتند.
همانطور كه پيش بيني مي شد، پترائوس تجربه عراق را در افغانستان نيز به اجرا درآورد. در چارچوب اين طرح كه از بوميان عليه بوميان استفاده مي شود، فرمانده جديد نيروهاي آمريكايي و ناتو پيشنهاد داد روستائيان افغان براي مقابله با شبه نظاميان، مسلح شوند.
اما كرزاي با قاطعيت عليه اين طرح ايستاد و گفت، مسلح كردن روستائيان، وضعيتي را به وجود مي آورد كه خارج از كنترل دولت بوده و بنابراين، شبه نظاميان ضددولتي جديدي شكل خواهند گرفت. برخي از كارشناسان نيز طرح پترائوس را براي آمريكا در افغانستان، بسيار خطرناك توصيف كردند.
عناصري را كه آمريكا در عراق مسلح كرده بود، «شوراهاي بيداري» نام داشتند، اتحاد جماهير شوروي سابق نيز در دهه 1980، طرح مشابهي را در افغانستان به اجرا گذاشته بود كه البته اين طرح شكست خورد.
كرزاي در واكنش به طرح پترائوس، مي گويد كه دولت و نيروهاي خارجي به زحمت توانسته اند مردم را تا حدودي خلع سلاح كنند و اگر سلاح هاي جديد در اختيار آنها قرار گيرد، تحويل گيرندگان سلاح، يا آنها را مي فروشند و يا در اختيار عناصر طالبان قرار خواهند داد.
بروز اختلاف خط و مشي ميان كرزاي و پترائوس، شرايط را براي آمريكا در افغانستان بسيار پيچيده تر كرده است.
دولت افغانستان قصد مصالحه و مذاكره با رهبران طالبان را در برنامه خود دارد و در همين چارچوب، ديروز 28 شبه نظامي طالبان توسط نيروهاي دولتي افغان آزاد شدند و اين رويداد، در نوع خود، كم نظير است.
«باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا، كه به مردم خود وعده داده بود تا نيروها را تابستان سال آينده از افغانستان خارج كند، اكنون با شرايط بسيار سختي مواجه است و مي توان گفت كه هيچ طرح قابل اجراي درستي ( در راستاي منافع نامشروع آمريكا) در افغانستان ندارد.
در همين حال، «آندرس فوك راسموسن» دبيركل ناتو، طرح اوباما را غيرمستقيم، مورد انتقاد قرار داد و گفت، عقب نشيني از افغانستان غرب را در معرض تروريسم قرار مي دهد.همچنين، طبق آخرين گزارشات از افغانستان، سه نظامي اشغالگر ناتو در جنوب اين كشور به هلاكت رسيدند. يك مقام منطقه «چرخ» در شرق افغانستان نيز توسط عوامل ناشناس صبح ديروز ترور شد.

 



اعلام آمادگي روسيه براي همكاري امنيتي با ناتو

دولت مسكو براي همكاري با سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در عرصه امنيتي اعلام آمادگي كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «ديميتري مدودف» رئيس جمهور روسيه دوشنبه در جمع سفيران مسكو در كشورها و سازمان هاي مختلف بين المللي، درباره همكاري كشورش و همچنين سازمان پيمان امنيت دسته جمعي با ناتو در عرصه امنيتي اعلام آمادگي كرد.
مدودف گفت: «ناتو پس از پايان جنگ سرد دستخوش چندين مرحله دگرگوني بوده و در حال حاضر اين روند جريان دارد. ما خواهان آن هستيم كه سير دگرگوني ناتو در عرصه امنيتي به پايان برسد. مسكو و سازمان پيمان امنيت دسته جمعي براي همكاري با ناتو در شرايط يكسان و برابر آمادگي دارند.»
پيمان امنيت دسته جمعي در سال 1992 و با عضويت 9 كشور روسيه، بلاروس، تاجيكستان، ازبكستان، گرجستان، جمهوري آذربايجان، قرقيزستان، ارمنستان و قزاقستان تشكيل شد. اما چند سال بعد گرجستان و جمهوري آذربايجان از اين پيمان خارج شدند.
روابط روسيه و ناتو به دنبال مناقشه اوستياي جنوبي در تابستان 2008 تيره شد، اما دو طرف از حدود شش ماه پيش همكاري هاي دو جانبه را در زمينه جنگ افغانستان از سر گرفتند.
مدودف در نشست با سفيران روسي گفت: «كشورهاي دوست روسيه كشورهايي هستند كه بتوانند در امر مدرن سازي به اين كشور كمك كنند و آلمان، فرانسه، ايتاليا، ديگر كشورهاي عضو اتحاديه اروپا، آمريكا، چين و هند در رديف اين كشورها قرار دارند.»

 



صدور حكم جلب دوباره عمرالبشيرسودان: بي ارزش است

صدور دومين حكم جلب رئيس جمهور سودان به اتهام نسل كشي از سوي دادگاه بين المللي كيفري لاهه با واكنش هاي مختلفي در داخل و خارج اين كشور مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي «كمال عبيد» وزير اطلاع رساني سودان در واكنش به انتساب اتهام نسل كشي به «عمرالبشير»، ديوان كيفري لاهه را دادگاهي سياسي خواند و اظهار داشت: انتساب چنين اتهامي از سياسي بودن ديوان كيفري بين المللي حكايت مي كند.
وي گفت: ديوان لاهه، همواره چنين اتهاماتي را زماني اعلام مي كند كه سودان با شرايط حساسي چون صلح و «دارفور» و اجراي توافقنامه همه جانبه صلح مواجه است.
اين مقام سوداني اضافه كرد: ما براي رأي دادگاه لاهه ارزشي قايل نيستيم و توسعه كشور تنها مسئله مورد توجه دولت در شرايط فعلي است.
«عبدالمحمود عبدالحليم» سفير سودان در سازمان ملل نيز اين اقدام دادگاه لاهه را به شدت مورد انتقاد قرار داد و صدور حكم جلب مجدد البشير را ناشي از كينه و عقده غرب در مقابل پيشرفت هاي سياسي حزب حاكم سودان دانست.
اين در حالي است كه ديوان بين المللي لاهه روز دوشنبه، عمرحسن البشير رئيس جمهور كنوني سودان را علاوه بر ارتكاب جنايات جنگي به نسل كشي متهم و حكم جلب وي را مجدداً صادر كرد.
اما دولت سودان اعلام كرد: متهم كردن عمرالبشير به نسل كشي در دارفور يك تصميم سياسي است و تصميم دادگاه لاهه، هيچ تأثيري بر عملكرد دولت سودان ندارد و دولت در راستاي اجراي اهداف خود در زمينه توسعه كشور تلاش خواهد كرد.
«ابراهيم غندور» دبير سياسي حزب كنگره ملي سودان به شبكه خبري الجزيره گفت: اتهام نسل كشي با هدف تأثيرگذاري بر مذاكرات ملي سودان در زمينه دارفور است.
از سوي ديگر، «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل متحد، روز سه شنبه نسبت به راي دادگاه لاهه مبني بر اينكه عمرالبشير دست به ارتكاب نسل كشي زده است، ابراز نگراني كرد.
به گزارش «ايسنا»، «فرحان حق»، سخنگوي دبيركل سازمان ملل گفت: بان كي مون شديداً نسبت به اتهاماتي كه عليه البشير، وارد شده، نگران است.
به گفته وي، بان كي مون از دولت سودان خواسته است تا به منظور رويارويي با مشكلات برقراري عدالت و آشتي ملي با دادگاه لاهه همكاري كند.
در همين حال فيليپ كراولي سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از عمر البشير خواست به منظور پاسخگويي به اتهامات وارده، خود را در اختيار دادگاه لاهه قرار دهد!
اين در حالي است كه قضات دادگاه بين المللي لاهه هر چند وقت يك بار و به منظور تخريب شخصيت عمرالبشير در بين مردم و گروه هاي معارض در سودان اتهاماتي را به وي منتسب مي كنند. اما در مقابل، از ابراز نظر در مورد جنايات اسرائيل در خاورميانه سكوت اختيار كرده اند.

 



چها رسوي پنج قا ره

مبارزه با فساد مالي در چين
به مقام هاي چين از سطوح بالا دستور داده شده است فهرستي از اموال و دارايي هاي خود و خانواده شان را در اختيار مسئولان قرار دهند.
اين يكي از مهمترين فعاليت هاي دولت در راستاي مبارزه با فساد مالي به خصوص در بدنه دولت و حزب است.
خطر تسليحات اتمي آمريكا
مدير نشريه مطالعات سياسي ايتاليا اعلام كرد كه آمريكا در حفظ تسليحات اتمي خود دچار ضعف اساسي است و اين خطر جهان را تهديد مي كند.
وي افزود، تل آويو و واشنگتن با بمب هاي اتمي خود تهديدي براي همه جهان هستند.
استفاده از كتاب هاي درسي مستعمل در غزه
دانش آموزان غزه به دليل محاصره اين منطقه توسط رژيم صهيونيستي و نرسيدن ملزومات آموزشي از كتاب هاي درسي كهنه استفاده مي كنند.
لوازم التحرير از جمله اقلامي است كه نام آن در فهرست سياه رژيم صهيونيستي قرار گرفته و از ورود آن به نوار غزه به شدت جلوگيري مي شود.
خريد هواپيماهاي بدون سرنشين
روسيه در نظر دارد تا هواپيماهاي بدون سرنشين از رژيم صهيونيستي خريداري كند. يك منبع آگاه در وزارت دفاع روسيه با اعلام اين خبر گفت، قرارداد خريد اين نوع هواپيماها ميان روسيه و اسرائيل بزودي امضا خواهد شد.

 



رئيس سابق مجلس نمايندگان اوباما را فاجعه اي براي آمريكا خواند

رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا «باراك اوباما» رئيس جمهور كنوني كشورش را «فاجعه اي» خواند كه مي توان او را بدترين رئيس جمهور تاريخ آمريكا دانست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «نيوت گينگريچ» كه طي سال هاي 1995 تا 1999 رياست مجلس نمايندگان آمريكا را به عهده داشت به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «پيش بيني مي كنم در انتخابات رياست جمهوري 2012 يك جمهوري خواه اوباما را شكست دهد.» در همين رابطه خبرگزاري رويتر گزارش داد، نتايج نظرسنجي مشترك «اي بي سي نيوز» و «واشنگتن پست» نشان مي دهد كه 60 درصد مردم آمريكا «هيچ اعتمادي» به اوباما ندارند.
بر پايه اين گزارش، نتايج اين نظرسنجي دقيقا در تضاد با آن چيزي است كه مردم آمريكا 18 ماه پيش و درست در زمان آغاز دوره رياست جمهوري اوباما اعلام كرده بودند. در آن زمان حدود 60 درصد مردم آمريكا اعلام كرده بودند كه به تصميم گيري هاي اوباما اطمينان دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14