(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هر سخن جايي و هر نكته... (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
اظهارات عجيب رئيس جمهور روسيه درباره برنامه هسته اي ايران
گيج (گفت و شنود)
متكي: اظهارات مدودف خلاف واقع است
هشدار ايران به رئيس جمهور روسيه
فايننشال تايمز: تحريم ها هيچ صدمه اي به اقتصاد ايران نزده است
دو كلمه هم بشنو از نوچه جرج سوروس! (خبر ويژه)
دروغ مي گوييم پس هستيم! (خبر ويژه)
هرچي عموجان اوباما بگه! (خبر ويژه)
برخورد دوگانه بي بي سي در بخش هاي فارسي و انگليسي (خبر ويژه)
نتانياهو: ايران همه جا را گرفته است! (خبر ويژه)
آمريكا: نگران پيچيدگي برنامه موشكي ايران هستيم (خبر ويژه)



هر سخن جايي و هر نكته... (يادداشت روز)

ادعاي دلسوزي نسبت به دين و استوانه هاي ديني از سوي كساني كه در دوره مسئوليت خود باب جسارت به دين و اصول و استوانه هاي آن را گشودند قطعا نمي تواند قابل قبول بوده و «دلسوزانه» تلقي شود كما اينكه ابراز نگراني نسبت به «آينده كشور» از سوي كساني كه در دوره مسئوليت خود منافع و امنيت ملي را قرباني «اعتمادسازي» اين يا آن قدرت سلطه گر خارجي كردند نيز «خيرخواهانه» نمي باشد. البته در عين حال در هر زماني كه عليه دين، اصول و استوانه هاي آن جفايي صورت گيرد و يا مخاطراتي براي حال و يا آينده كشور وجود داشته باشد، بر هر انسان دلسوز و خيرخواهي روا و بلكه واجب است كه واكنش نشان بدهد. در خصوص اين موضوع نكته ها و گفتني هايي وجود دارد:
1- در عرصه اداره كشور، كم و بيش به «رخدادها»يي برمي خوريم كه وقتي آنها را با آموزه هاي ديني يا ملي، مورد سنجش قرار مي دهيم، دچار تشويش خاطر شده و در خود به نوعي احساس وظيفه مي كنيم كه «واكنش» نشان دهيم. اين يك وضعيت كاملا طبيعي است و كسي نمي تواند و نبايد چنين واكنش هايي را نادرست و تحت تاثير اين يا آن جريان سياسي معرفي نمايد. نمونه چنين واكنش هايي را مي توان در «ابراز نارضايتي از اظهارنظر خاص يك مقام مسئول در باب حجاب» يا ابرازنظرهاي متفاوت درباره تعطيلي دو روزه اخير و مسائلي از اين دست ملاحظه كرد.
اما در عين حال وقتي ما مي بينيم يك جريان شناخته شده و شديدا آلوده كه با اشاره بيروني كشور را به آتش كشيد و همه مقدسات ديني را براي نيل به هدف خائنانه زيرپا گذاشت از اين «واكنش هاي طبيعي» حداكثر بهره برداري را نه براي اصلاح كجي ها بلكه براي زير سؤال بردن اساس يك حركت مبتني بر دين گرايي دنبال مي كند و هر روز اين واكنش ها را در رسانه هاي خود برجسته سازي مي نمايد، حتما بايد در نوع واكنش، حجم واكنش، زمان واكنش و محل واكنش تامل نماييم. اين به هيچ وجه به معناي ناديده گرفتن يك كجي از جبهه خودي نيست از قضا معمولا كساني كه كارگرداني اين كجي ها را در دست دارند مربوط به جبهه خودي نيستند. شما مي توانيد نگاهي به مصاديق آن كجي ها بياندازيد تا تصديق كنيد كه جنس اين كجي ها «اصولگرايانه» نيست و از قضا عصر تجديد اصولگرايي از زماني آغاز شد كه نخبگان و توده هاي متدين- جبهه متراكم اصولگرايي- براي اصلاح اين سنخ كجي ها- كه مي رفت اساس دين و انقلاب و نظام را برهم بزند- كمر همت بستند و با پذيرش انواع سختي ها پا به ميدان گذاشتند.
در عهد اصولگرايي، واكنش به كجي ها بايد با نگاه دائم به كساني كه از اساس اعتقادات كج و مخربي درباره دين و كشور دارند، صورت گيرد وگرنه در راه اصلاح يك كجي رخنه يافته در جبهه خودي- كه صدالبته نه قابل قبول است و نه قابل تحمل- به دام كج انديشان و كج طينتان و طراران و در يك كلمه شياطين مي افتيم. همه قبول داريم كه حضرت امام خميني- قدس سره الشريف- و خلف صالح و حكيم او حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- دامت بركاته- در اوج دين محوري بودند و هستند و تاب تحمل يك ذره پلشتي هم نداشتند و ندارند. اما در واكنش به هر پلشتي به پلشتي بزرگتر توجه داشتند. در سال 1350 در قم يك روحاني باسابقه مبارزه با رژيم طاغوت كتاب «شهيد جاويد» را نوشت و در يك ادعاي كاملا نادرست و اتهام گونه و شاذ، امام حسين را بي خبر از سرنوشت شهادت خود و همراهان در حادثه كربلا معرفي كرد. عده اي از علما هم بدون آنكه متن كتاب را ديده باشند به اعتبار قبول داشتن نويسنده به تاييد كتاب پرداخته بودند. خب اين يك منكر و ظلمي بود كه اتفاق افتاد. در همان زمان بزرگاني براي دفاع از حريم ابي عبدالله الحسين ع- دست به قلم بردند و يا در منابر به روشنگري پرداختند و توجهي به اين نكته نداشتند كه يك «دعواي تحقيقي» مي تواند خدمت بزرگي به دستگاه طاغوت كند كه اساسا دين و ائمه را قبول ندارد. در آن زمان حضرت امام خميني-ره- از نجف پيامي خطاب به اين دو دسته از هواداران فرستاده و از آنان خواستند كه از اظهارنظر له يا عليه كتاب ياد شده خودداري شود تا دستگاه طاغوت از آن براي اختلاف افكني و برهم زدن نهضت اصيل روحانيت استفاده نكند. اين در حالي است كه مي توان با قاطعيت- و براساس آثار مكتوب امام- گفت كه ايشان داعيه مرحوم صالحي نجف آبادي-نويسنده كتاب شهيد جاويد- را قبول نداشتند. امروز هم ترديد نداريم كه مسئله اصلي كشور و نظام، گروهي - آشكارا- وابسته به محافل جاسوسي و قدرت هاي استكباري است كه براي به قربانگاه فرستادن نظام ديني به دشمنان اسلام- آمريكا و رژيم صهيونيستي- تعهد سپرده اند. بعد از يك سال اگرچه سران فتنه به مرگ سياسي مبتلا شده اند، هنوز كشور درگير آثار داخلي و خارجي، جنگي است كه اين گروه عليه نظام و ايران به راه انداختند، و روي گرداندن از اين موضوع مهم و عطف توجه به بعضي از پلشتي هاي نفوذ يافته در جبهه خودي كه هيچگاه مورد رضايت نخبگان و توده هاي اصولگرا نيست، حتما با سيره و آموزه هاي حضرت امام و رهبر معظم انقلاب- و در نتيجه با آموزه هاي اصيل و هوشمندانه دين- انطباق ندارد.
2- به نظر مي آيد در اين ميان دو دسته از چهره هاي دلسوز خودي نيازمند تذكري مشفقانه باشند. اين تذكر از هركس- ولو نويسنده اي كوچك- مي تواند شنيدني باشد.
آموزه هاي ديني به ما مي گويد كه تذكر دادن اختصاص به بزرگان ندارد هر چند از آنان مقبولتر است. يك تذكر را بايد به بعضي از عزيزاني داد كه در اطراف خود كساني دارند كه گويا كاري جز «توليد دغدغه» و تحريك حساسيت ندارند واقعاً چه منافعي در حفظ چنين افراد و يا باز گذاشتن دست آنان براي كشور و حتي خود اين عزيزان متصور است؟ تذكر ديگر متوجه بزرگاني است كه گويا فراموش كرده اند كه اگر در شرايط كنوني كه كفر به منزله ملت واحده به انواع فشارها عليه كشور و نظام اسلامي متوسل شده و قطع همه ارتباطات ايران با خارج و فشل كردن نظام در داخل را هدف گرفته است، اگر دولتي غير از دولت كنوني بر سر كار بود براي كشور چه اتفاقي مي افتاد و از مصالح مسلمين و حيثيت كشور، روحانيت و مردم چه چيزي باقي مي ماند آيا مي توان فراموش كرد كه هم اينك بسياري از چهره هاي سياسي جريان مقابل كه براي تصاحب قوه مجريه- و كشور- خيز برداشته بودند، در خدمت آشكار دستگاههاي جاسوسي و سياسي استكبار جهاني هستند؟ فرض كنيد كه اين ها پيروز شده بودند در برابر فشار غرب براي كنار گذاشتن استقلال كشور و دستاوردهاي مردم چه مي كردند آيا غير از اين بود كه همه را به ثمن بخس و حتي بدون ثمن و با خوش رقصي به غرب تحويل مي دادند؟ كه هر جا توانستند تحويل دادند. چرا بايد نامه 127 نفر - يعني نزديك به نيمي- از نمايندگان مجلس ششم كه خواستار تسليم كشور در برابر اشغالگران آمريكايي بودند فراموش شود و چرا بايد نامه ارسالي رسمي از سوي عنصر وزارت خارجه دولت هاي خاتمي و هاشمي در سال 1382 به وزارت خارجه آمريكا كه از آمادگي ايران براي قبول همه شرايط آمريكا خبر مي داد، به طاق نسيان سپرده شود؟ و چرا بايد دعوت ضد انقلابي به آشوب در ميادين و خيابانها و دانشگاهها و بسترسازي براي ريخته شدن خون بيگناهان در حوادث پس از انتخابات سال گذشته فراموش شوند؟ آيا بعضي از اين عزيزان نبايد نيم نگاهي به ريشه القائات برخي از افراد بيندازند تا دريابند اكثر آنان از همان كانون هايي هدايت مي شوند كه در دشمني آنان با نظام و اسلام و يا در ارتباط وثيق و متداوم آنان با كانونهاي شناخته شده دشمني با نظام ترديدي وجود ندارد؟!
3- شكاف ميان جبهه انقلاب، مهمترين نياز غرب كينه توز براي فايق آمدن بر پديده مبارك و پرانرژي، «انقلاب اسلامي» و انديشه «اسلام ناب محمدي (ص)» است. نگاهي به سايت هاي خارجي و داخلي معاند و مخالف نظام اين نياز و وسوسه را بخوبي نشان مي دهد كافي است سري به سايت دويچه وله- آلمان- بي بي سي- انگليس-، فردا- آمريكا- العربيه- عربستان- و شبكه هاي خبري ماهواره اي آنان بزنيد تا ببينيد كه هر اظهارنظر اردوگاه داخلي كه بوي شكاف ميان قوا در ايران بدهد با چه ولعي مورد استفاده قرار مي گيرد. هيچ شكي وجود ندارد كه بسياري از تحركات جديد دشمن- نظير صدور قطعنامه 1929 و تحريم هاي مكمل در كنگره آمريكا و اتحاديه اروپا- غير از آنكه از طينت شرور غرب آب مي خورد در عين حال با استناد به پاره اي از شكاف ها و يا اظهارات غلط اندازي كه شكاف نمايي مي كند صورت مي گيرد. اين قلم در هفته اول تيرماه سال گذشته- دو هفته پس از آغاز آشوب هاي پس از انتخابات- از جابجايي نيروهاي نظامي آمريكا در نزديكي مرزهاي غربي ايران خبر و هشدار داد. بعدها چند سند منتشر شد كه نشان داد واقعاً آمريكايي ها در تيرماه- و با وجود ادعاي تغيير اوباما- براي حمله به ايران وسوسه شده بودند يك سند مربوط به اظهارات كيسينجر بود كه در اواخر تيرماه سال قبل به بي بي سي گفته بود: «نظام سياسي ايران بايد تغيير كند، مهم نيست كه چه كسي برنده انتخابات شده است. در اين راه نظاميان-آمريكايي-، تنها حيوانات ابله بي صدايي هستند كه بعنوان وثيقه اي در سياست خارجي مورد استفاده قرار مي گيرند» بي بي سي پرسيده بود آيا اين سخن به معناي آمادگي آمريكا براي پذيرش كشته شدن تعداد زيادي از نظاميان خود در جنگ با ايران است و كيسينجر گفته بود: «تغيير ايران كار آساني نيست و بدون پذيرش قرباني انجام نمي شود» كنت تيمرمن يك چهره شاخص دستگاه سياسي و امنيتي آمريكا كه قبل از انتخابات چندبار به ايران سفر كرده بود در مقاله اي كه 21 خرداد گذشته يعني يك سال پس از ماجرا در روزنامه نيويورك تايمز به چاپ رسيد با صراحت نوشت: «شكاف پس از انتخابات، به آمريكا كمك كرد وجهه ايران را تخريب كند و زمينه را براي فشارها يا تحريم هاي بيشتر و حتي حمله نظامي فراهم كند!»
البته بايد اين را پذيرفت كه يك مقام بلند يا دون پايه ممكن است در حين اظهارنظر مرتكب اشتباه شود ولي اگر يك فرد در اكثر مواضع و عملكردها رفتاري اختلاف افكنانه دارد و گويا نمي خواهد قوا را در كنار و دلسوز هم ببيند بايد به او هشدار داد كه مراقب اطراف خود باشد و ببيند آيا فردي يا افرادي با چنين ويژگي هايي وجود دارند يا خير. نكته ديگر اين است كه شكاف افكني ميان جبهه انقلاب مي تواند حالت كنشي يا واكنشي داشته باشد. هر چند كسي كه ابتدا به ساكن يا با بهانه گيري به بدگويي از اين قوه يا آن قوه موثر كشور مي پردازد، جرم سنگين تري دارد ولي آنكه به جاي درايت، صبر و رعايت مصالح در واكنش عجله مي كند و «مسئله اي قابل مديريت» را وضعي لجام گسيخته معرفي مي نمايد هم جرم سنگيني مرتكب شده است. اين درست است كه در مواجهه با جبهه مخالف نظام «كلوخ انداز را پاداش سنگ است» و حضرت امير-س- هم فرموده اند: « رد الحجرمن حيث جاء» ولي هر سخن جايي و هر نكته مقامي دارد. ما نمي توانيم دفع فاسد را به افسد كنيم بلكه در صورت لزوم و اضطرار مامور به دفع افسد به فاسديم.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ مي خواستم بگويم ما در مورد بي حجابي و بدحجابي قانون داريم چرا قوه قضائيه اين قانون يعني قانون مجازات اسلامي را به اجراء نمي گذارد؟
3881---0913
¤ به مسئولين بگوييد تا كي بايد شاهد توهين هاي برخي از كشورهاي عربي باشيم و ما فقط نگاهشان كنيم؟
8097---0917
¤ راستي روسا و برخي هيئت امناء دانشگاه آزاد در لندن مركز پيراستعمار انگليس چه مي كنند؟!
1946---0911
¤ از چاپ مصاحبه با سرهنگ جهاني در روزنامه تشكر مي كنم و به عزيزان صدا و سيما پيشنهاد مي كنم كه از دل سوخته هاي ارتشي نيز در برنامه هايشان دعوت كنند تا مردم عادي جامعه هم پي به نقش اين عزيزان در جنگ ببرند.
7387---0919
¤ نظام هماهنگ پرداخت حقوق كاركنان دولت بعد از سالها تبليغات و وعده ها چرا اجرا نمي شود؟
2382---0936
¤ آثار و يادبود انقلاب از ميدان انقلاب اسلامي تهران توسط شهرداري امحاء شد و جاي آن شكل هندسي بي معنا و بي مفهومي نصب گرديد ولي متاسفانه از مسئولين هيچ واكنش و عكس العمل اعتراض آميز نديديم. در حالي كه انتظار ما چيز ديگري بود.
6081---0912
¤ يك نفر نسل سومي هستم از افراد و كساني كه به دليل خيانت به كشور فراري هستند و نام آنها را در روزنامه مي آوريد هيچ شناختي ندارم لطف كنيد قسمتي از روزنامه را به شرح حال زندگي و خيانت آنان همراه با عكس و اسناد و مدارك اختصاص بدهيد.
8751---0911
¤ در تعويض تابلوهاي خيابان آيت الله كاشاني فقط به عبارت كاشاني اكتفا و عنوان آيت الله حذف شده است. تقاضا داريم در اين مورد اطلاع رساني كنيد تا جلوي آن گرفته شود.
1700---0919
¤ از مسئولين وزارت كشور و نيروي انتظامي مي خواهيم طي تصميم جدي خود كارگران افغاني را به كشور افغانستان بازگردانند تا مشكل بي كاري جوانان ايراني حل بشود.
5474---0918
¤ وقتي پيام يكي از همشهري هايم را ديدم خيلي خوشحال شدم، فهميدم كه مي شود مشكلات شهر سربندر كه در حال ويراني است را اعلام كنم تا شايد مسئولي دلسوز متوجه اين ويراني شود و دست به كاري بزند و نگذارد اين ويراني گسترش يابد.
8900---0916
¤ خانمي 70 ساله هستم كه جهت برخوردار شدن از ارث پدري خويش مدت 5 سال است به دادگستري شهرستان بوئين زهرا شكايت كرده و مدام در رفت و آمد هستم. چرا مسئولين مربوطه رسيدگي نمي كنند.
9562---0938
¤ قانون پرداخت هزينه درمان جانبازان و خانواده آنان در شركت مخابرات اجرا نمي شود. درحال حاضر ما كارمندان جانباز اداره مخابرات بندرماهشهر در استان خوزستان با اين مشكل مواجه هستيم. از مقامات مسئول تقاضاي رسيدگي داريم.
2212---0916
¤ بدحجابي در جامعه اسلامي ما عادي و قبح آن شكسته شده است از مسئولين ذيربط بخواهيد اقدام لازم را به عمل آورند.
2206---0913
¤ اخيرا در يكي از فروشگاههاي اردبيل لباس بچگانه اي در معرض فروش قرار گرفت كه پرچم رژيم صهيونيستي غاصب بر روي لباس ها طراحي شده بود. البته اين موضوع با مخالفت مردم و عدم استقبال جمع آوري شد.
2384---0914
¤ متاسفانه شاهد فروش علني انواع مواد مخدر در بوستان 17 شهريور واقع در نازي آباد ميدان بازار دوم هستيم و بدتر اين كه علي رغم تماس با نيروي انتظامي، كسي پاسخگو نيست و در صحنه حاضر نمي شوند.
2096---0919
¤ سازمان تأمين اجتماعي چندي پيش اعلام كرد كه حقوق بازنشستگان و مستمري بگيران تأمين اجتماعي در سال جاري 15 درصد افزايش مي يابد. اين در حالي است كه پس از آن اين افزايش حقوق 20 درصد اعلام و مقرر شد اين مصوبه از ابتداي خرداد ماه اعمال شود. متأسفانه اين تصميمات نه تنها تاكنون اجرايي نشده است بلكه اخيراً وزير رفاه اعلام كرده كه حقوق بازنشستگان تأمين اجتماعي همانند ساير بازنشستگان كشوري تنها 6 درصد اضافه خواهد شد و تاكنون حتي يك ريال اضافه حقوق اين افراد پرداخت نشده است.
داوود غرانوش
¤ با توجه به وفور گندم امسال متاسفانه ماشين هاي سنگين به علت معطلي كرايه سه برابر از كشاورزان مي گيرند از مسئولين درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از كشاورزان بيجار
¤ مدتي است برخي از رانندگان خودروها در خيابان ها و معابر عمومي اقدام به پخش آهنگ هاي تند با صداي بلند مي كنند كه علاوه بر حرمت شكني و قبح زدايي از اعمال خلاف قانون باعث آلودگي صوتي و ايجاد مزاحمت براي ساير شهروندان مي شوند. از مسئولين امر درخواست برخورد قانوني با عوامل متخلف داريم.
2257---0916
¤ از شهروندان شهر زرنق از توابع شهرستان هريس و تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستم در اسفند 88 ازدواج كرده و براي دريافت كمك هزينه جهيزيه به اين نهاد مراجعه نمودم تاكنون جواب قطعي نداده اند و همچنان بلاتكليف مانده ايم. چرا؟
0607---0937
¤ بعد از اين همه شعارهاي مسئولين شهرداري مبني بر رعايت حقوق شهروندي و ضرورت كاستن از آلودگي هوا و آلودگي صوتي انتظار اين بود كه در جايگزيني اتوبوس هاي خط ميدان شهيد كلاهدوز- شهرك والفجر اتوبوس هاي جديد و بهتر به كارگيري شوند ولي برخلاف انتظار اتوبوس هاي جايگزين شده خراب تر از اتوبوس هاي قبلي هستند. جالب توجه اين كه كرايه اين مسير نسبت به گذشته دو برابر شده است.
6263---0935
¤ لطفا در اين ستون درج نماييد شهرداري قرچك ورامين نسبت به نظافت، حمل زباله و نصب سطل زباله در خيابان فرهنگ جنب آموزش و پرورش اقدام نمي كند. با توجه به شدت گرما در چند روز اخير مشكلات اهالي اين محله دوچندان شده است.
8517---0912
¤ شهرداري منطقه 4 كرمان جريمه ديركرد عوارض نوسازي را صددرصد محاسبه مي كند وقتي اعتراض مي شود اعلام مي دارند كه قانون مصوب است؟ آيا اين مطلب صحت دارد؟
يك شهروند
¤ چرا اتوبوسراني فكري به حال وضعيت اسفبار خط 2 تندرو آزادي- خاوران در زمان هاي پيك جمعيتي نمي كند؟
5384---0935
¤ تا كي بايد وسائل برقي ما در اثر نوسان ولتاژ برق بسوزد؟ از وزارت نيرو تقاضا مي شود نسبت به افت ولتاژ برق در كوي فرهنگيان واقع در فرحزاد رسيدگي شود.
يك هموطن
¤ ايستگاه اتوبوس خط جمهوري- بهارستان، نرسيده به ميدان جمهوري اسلامي تبديل به مخروبه شده است. لطفاً رسيدگي شود.
يك شهروند
¤ اخيراً خيابان خراسان را نيز جزء طرح ترافيك شهر اعلام نموده اند حال تكليف كساني كه در اين محدوده زندگي مي كنند چه مي شود؟ شايسته است راهنمايي و رانندگي كارتهاي ويژه اي براي تردد افرادي كه منازلشان در طرح قرار دارد صادر نمايند.
اسفنديار
¤ در برنامه هاي ميزگردي صداوسيما، از دكوراسيون هاي گوناگون و گرانقيمت استفاده مي شود. آيا اين معناي پيروي از سخن مقام معظم رهبري درباره اصلاح الگوي مصرف است؟
يك شهروند از قم
¤ پارك واقع در خيابان نصر شهرك شهيد محلاتي، محلي براي تجمع اراذل و اوباش، خلافكاران و معتادان شده است. لطفا رسيدگي شود.
رضا صلواتي
¤ از مهرماه سال گذشته از شركت بازرگاني...، يك دستگاه بافندگي خريداري كردم. قرار بود كه در صورت تاخير واگذاري دستگاه از سوي آن شركت، ماهيانه 1 ميليون تومان پرداخت شود. اما بنده و 3500 نفر ديگر از مشتري ها، حدود 6 ماه است كه اين كارمزد را دريافت نكرده ايم. لطفا رسيدگي شود.
چارلنگ از اهواز
¤ نيروي انتظامي براي كشف تعداد اندكي انژكتور خودرو، از تمام مالباختگان در يك روز دعوت به عمل مي آورد كه به دليل انبوه جمعيت، اكثريت مدعوين با پاسخ منفي روبه رو مي شوند. پيشنهاد مي شود، به ترتيب اولويت از مدعوين دعوت به عمل آيد.
يك مالباخته
¤ 5 ماه است كه به دليل مسدود شدن مرز مهران، طلب هاي ما از عراق وصول نشده است. لطفا رسيدگي شود.
حجت الله مظفري
¤ استفاده از استخر دانشگاه صنعتي شريف براي دانشجويان اين دانشگاه، 7500 تومان هزينه دارد. با اين هزينه فقط دانشجويان مرفه مي توانند از آن استفاده كنند و عموم دانشجويان امكان بهره بردن از اين استخر را ندارند.
يك دانشجو
¤ از شهرداران مناطق 22 گانه تهران تقاضا مي شود، حداقل سالي يك بار با اعلام قبلي در مساجد محلات حضور يابند تا مردم به طور مستقيم مشكلات خود را با آن ها در ميان بگذارند تا قول هايي كه مي دهند مستند شوند.
يك شهروند تهراني
¤ برخي از شركت هاي خصوصي، روزهاي جمعه نيز از كاركنان خود كار مي كشند و اگر كسي سركارش حاضر نشود، جريمه مي شود. با توجه به اين كه روز جمعه تعطيل است از دولت تقاضا مي شود، قانوني اجرا شود كه همه شركت ها از به كارگيري كاركنانشان در روز جمعه منع شوند.
يك هموطن از كاشان
¤ ما جمعي از كارگران شركت جهاد و توسعه خدمات زيربنايي، 8 ماه است كه حقوق، مزايا و عيدي خود را دريافت نكرده ايم. علت اين مشكل هم اين است كه كارفرماي اين شركت كه راه آهن جمهوري اسلامي ايران است براي پروژه 4 خطه كردن راه آهن تهران -گرمسار براي سال 88 هيچ اعتباري تخصيص نداده است. لطفا رسيدگي شود.
مهابادي
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود كه پخش مستندات افشاگر درباره سران فتنه را ادامه دهد.
يك خواننده كيهان
¤ محلي به نام قزاق محله در استان گلستان، تبديل به مركز توزيع كراك شده است از نيروي انتظامي تقاضاي رسيدگي مي شود.
مجتبي بابايي از گرگان
¤ در برنامه صبح بخير ايران در تاريخ 13 تيرماه، كارشناس مدعو بهترين سن ازدواج براي دختران را 25 سال و بهترين سن براي ازدواج پسرها را بين 25 تا 30 سال عنوان كرد. اين اظهارنظر با انتظار شرع در تضاد است. از صداوسيما خواهشمند است كه در دعوت كارشناسان دقت بيشتري شود.
شفيعي از برازجان
¤ برخي عابربانك ها، كمتر از 50 هزار تومان پول پرداخت نمي كنند. در نتيجه كساني كه كمتر از اين مقدار در حساب خود دارند، نمي توانند از آن پول برداشت كنند. لطفا رسيدگي شود.
سويا معصومي از تهران
¤ جاده بانه-مريوان، با طول 130 كيلومتر و شيب ها، پيچ هاي تند و خطرناك، فاقد علائم راهنمايي و رانندگي است. همچنين حدود 40 كيلومتر از اين جاده هنوز خاكي است. لطفا رسيدگي شود.
ستاره خامسي از بانه
¤ در تيتراژ انيميشن پلنگ صورتي، به كودكان و نوجوانان مصرف سيگار آموزش داده مي شود. خواهشمند است هم در پخش تلويزيوني و هم توزيع در شبكه نمايش خانگي اين بخش از اين كارتون حذف شود.
يك شهروند
¤ سياستمداران روسيه، در سخناني منافقانه اعلام كرده اند كه مخالف تحريم ايران هستند. اين در حالي است كه آن ها در شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران رأي دادند. دليل اين گونه برخوردها اين است كه آن ها به ايران، به عنوان كشوري استراتژيك نياز دارند. به همين دليل مجبور به اتخاذ چنين رفتارهايي هستند.
يك هموطن
¤ وقتي رئيس جمهور جديد آمريكا با شعار تغيير، مجوز ورود به كاخ سفيد گرفت، تظاهر به گشاده دستي براي رابطه با ايران نمود. اما با تصويب قطعنامه تحريم ها عليه كشورمان، معلوم شد كه او، گرگي است در لباس ميش.
محمدرضا جلاليان از دامغان
¤ از مسئولان ورزشي كشورمان تقاضا مي شود، يك دهم از توجه خود به ورزشكاران رشته فوتبال كه طي سال هاي اخير، حاصلي هم نداشته به ساير ورزش ها از جمله واليبال كه افتخارات فراواني را براي ايران مي آفرينند اختصاص دهند.
حسين زاده از تهران
¤ حدود 6 ماه پيش يك دست مبلمان از يافت آباد تهران خريداري كرديم. به دليل وجود مشكل فني، به اتحاديه مربوطه شكايت كرديم و كارشناس آن، تشخيص دادند كه مبلمان بايد عوض شود. اما با گذشت بيش از 5/4 ماه از انتقال اين مسئله به سازمان تعزيرات هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته است. لطفاً رسيدگي شود.
آذريان از كرج
¤ از علاقه مندان روزنامه كيهان هستم كه متاسفانه فقط از طريق اينترنت قادر به مطالعه آن مي باشم. زيرا منزل ما در قصر الدشت شيراز واقع است و براي دسترسي به نزديك ترين باجه روزنامه فروشي، 1000تومان كرايه رفت و برگشت مي شود. خواهشمند است ترتيبي را اتخاذ نمائيد كه خود روزنامه نيز به دستمان برسد.
مرضيه جلالي از شيراز
¤ از اداره مخابرات سلمان فارسي، واقع در منطقه 2 تهران تقاضا مي شود، براي رفع مشكل آنتن دهي تلفن همراه در خيابان ايثارگران شمالي فرحزاد، دكل خود را روي ساختمان جديد الاحداث، روبه روي تعاوني مسكن فرهنگيان، متعلق به خود شركت مخابرات، نصب نمايد.
يك شهروند
¤ 13 تيرماه نامه اي از جانباز شوشتري در روزنامه كيهان چاپ شده است. جاي تأسف است، كساني كه براي دفاع از كشور جان خود را به خطر انداختند، به خصوص پيشكسوتان جنگ و دفاع، براي تأمين نيازهاي خود، بايد دستشان را مقابل ديگران دراز كنند. آيا مسئولان بنياد جانبازان درخواب هستند؟
حسن قمي پور
¤مجموعه فرهنگي ورزشي طلائيه در ابتداي جاده لواسان، به تازگي براي كاركنان سپاه، اختصاصي شده است. با توجه به اين كه فضاي بسيار سالمي بر اين مجموعه حاكم است و جوانان به چنين محيط هايي نياز ضروري دارند، از مديريت سپاه تقاضا مي شود در اين اختصاصي سازي تجديدنظر شود.
لرستاني
¤ ستون هاي تونل توحيد همواره دچار آبريزش هستند كه موجب آلودگي ظاهري خودروها مي شود. همچنين خواهشمند است يك دور برگردان هم در اين تونل ايجاد شود كه در صورت بروز اتفاق ناگواري، بتوان از آن خارج شد.
جمالي
¤ با توجه به اين كه سياست دولت در زمينه حمل و نقل، افزايش خطوط ريلي است و با عنايت به اين كه توليد خودروي سواري در ايران بيش از حد است، لازم است كه شركت هاي خودروسازي، نيمي از خط توليد خود را به ساخت واگن قطار اختصاص دهند.
كاشاني
¤يكي از عوامل ناكامي برخي ازدواج ها، پنهان كردن ابتلاي يكي از طرفين به يك بيماري خاص، قبل از وصلت است. از قوه قضائيه تقاضا مي شود براي رفع اين مشكل تدابيري انديشيده شود.
كاظم زاده
¤ رياست صدا و سيما در ديدار دست اندركاران رسانه ملي با مقام معظم رهبري، بسيار از سريال در چشم باد تعريف و تمجيد كرد. جا دارد در چنين جلساتي به نقاط ضعف سريال ها نيز اشاره شود تا شاهد رشد و تعالي كيفيت اين برنامه ها باشيم.
طلعت موسوي
¤ شركت توتال بارها برخوردي خصمانه با كشورمان داشته است، به خصوص در مورد تحريم ها. از طرفي شركت ايران خودرو به مشتري هاي خودش توصيه مي كند كه روغن هاي اين شركت غربي را مصرف كنيم. پيشنهاد مي شود، روغن هاي توليد داخل جايگزين شود.
زماني
¤ با توجه به اهميت صرفه جو يي در مصرف برق، متاسفانه شاهديم كه دو نهاد نظام، يعني شهرداري تهران و وزارت راه و ترابري به شدت در مصرف برق زياده روي مي كنند. لازم است كه در مورد برق اين دو نهاد فكري شود.
حسين علي پور
¤ سينما بهمن شهرستان سنندج سال هاست كه در دست بازسازي است، اما هنوز بازگشايي نشده است. با توجه به نياز فرهنگي مردم اين شهرستان به سينما، خواهشمند است نسبت به تسريع در بازسازي و بازگشايي آن اقدام شود.
شهين اميداحمدي از سنندج
¤ به رغم اين كه سازمان حج و زيارت اعلام كرده كه خريد و فروش فيش حج غيرقانوني است. اما برخي از دلال ها اقدام به چنين تجارتي مي كنند.
فريبا كاسب از تهران
¤ برخي از مجريان برنامه هاي صدا و سيما، به خصوص در هنگام گفت وگو با اساتيد دانشگاه عبارات و اصطلاحات علمي را اشتباه به زبان مي آورند.
فريده خامسي از تهران
¤ از دولت محترم تقاضا مي شود درباره سود سپرده بانك ها تجديدنظر شود. زيرا برخي از بانك ها اين سود را كاهش داده اند.
سهيلا گزاني
¤ از كارگردان و دست اندركاران توليد مجموعه تلويزيوني «در چشم باد» تشكر مي كنم. زيرا اين سريال هديه زيبايي به رزمندگان و برگ زريني در تاريخ فرهنگ و هنر كشورمان محسوب مي شود.
عالي پور از اهواز
¤ افزايش ماليات توسط وزارت دارايي در شرايطي عملي شده كه با توجه به عزم دولت براي هدفمندسازي يارانه ها، اقتصاد كشورمان نياز به آرامش و ثبات دارد.
يكي از كسبه تهران
¤ ما تعداد 15 خانوار از روستاي دهشاد بالا شهريار انتهاي كوچه منبع آب از لوله كشي گاز محروم مانده ايم و كپسول گاز نيز نمي آورند تكليف ما چيست؟
0315--0919
¤ اين همه در مورد عدم استفاده از ماهواره صحبت مي شود در شهر ديواندره روستاها نمي توانند شبكه هاي ايران را بگيرند حتي با قويترين آنتن و به ناچار سراغ ماهواره مي روند مسئولين فكري بكنند.
0782--0919
¤ كساني كه به رأي مردم ارزشي قائل نيستند لازم نيست براي معيشت مردم نگران باشند.
8570--0913
¤ خواهشمندم از وزارت آموزش و پرورش بخواهيد كه مديران مدارس هر سال رنگ مانتوها را عوض نكنند.
1644--0912
¤ در ترمينال شهرستان گرگان، افرادي خيلي راحت چاقو به كمر تردد مي كنند، جالب اينكه هيچ نهاد انتظامي هم نيست تا برخورد كند! لطفاً رسيدگي كنيد.
8872--0937
¤ كارمند شاغل هستم مدت يكسال از دريافت برگه سهام عدالتمان مي گذرد اما از سود آن خبري نيست.
1069--0912
¤ چرا اين قدر مطالب در مورد افراد بي هويتي چون مهاجراني و فرد بي خاصيت كديور مي نويسيد مگر فكر مي كنيد اينها در بين مردم جايگاه دارند؟! مردم آگاه هستند و جريانات را خوب مي فهمند و به مقتداي خود ايمان دارند. شما با نوشتن افكارشان در روزنامه آنها را بيش از اندازه بزرگ نكنيد.
1289--0911
¤ طبق گفته مسئولين راهنمايي و رانندگي در مدت 10 سال تعداد اتومبيل ها در كشور 4 برابر شده و تعداد اتومبيل ها در تهران چند برابر بيشتر از ظرفيت خيابانها است. افزايش اتومبيل ها باعث افزايش ترافيك، آلودگي هوا، مصرف سوخت و تصادفات مي شود اما باز هم توليد آن رو به افزايش است.
5663--0916
¤ يك سري به سواحل شمال كشور بزنيد تا با چشم خود افتضاح بي حجابي را در برداشتن حجاب به طور كامل همراه با بدنهاي نيمه برهنه و صدالبته بزك كرده را شاهد باشيد!
9792--0913
¤ چند ماه است ميدان ميوه و تره بار مرزداران از سوي شهرداري تعطيل شده و اهالي منطقه را با مشكل مواجه نموده است از مسئولين درخواست رفع اين مشكل را داريم.
9731--0912
¤ بدون هيچ دليل منطقي بازنشستگان دولتي سال 88 از نظام هماهنگ پرداخت محروم شده اند و مسئولين مربوطه مي گويند اعتبار نيست.
0762--0910
¤ آقاي وزير آموزش و پرورش در خبر 30:20 اعلام كردند قبول دارم در حق فرهنگياني كه از مهر 88 شروع به كار كرده اند به خاطر كاهش 130 هزار توماني حقوق ظلم شده ولي فقط قول پيگيري دادند. لطفاً منعكس كنيد. انشاءالله فرجي شود.
9320--0915
¤ در بسياري از روستاهاي محروم شهرستان سوادكوه مازندران هنوز سهام عدالت پرداخت نشده است. مسئولين چه پاسخي دارند.
7781--0911
¤ فرمانده محترم راهنمايي و رانندگي كه از گسترش صدورگواهينامه هوشمند در سراسر كشور خبر مي دهند پاسخ ما را هم كه 6 ماه است گواهينامه خود را مفقود نموده ايم بدهند كه بايد چه اقدامي كنيم، نتيجه داشته باشد 6 ماه دوندگي نموديم ولي كسي پاسخگو نيست.
يك شهروند تهراني
¤ خواهشمند است از چاپ كلمه جلاله الله در روزنامه خودداري نمائيد.
¤ محمدرضا بهري
¤ دليل اين كه آمريكا امروز توطئه عليه نوري المالكي مي كند، تفرقه اي است كه ميان دو فراكسيون شيعه ايجاد شده. اگر از ابتدا با هم ائتلاف مي كردند، امروز شاهد چنين وضعيتي نبوديم. راه چاره سيلي زدن به آمريكا در شرايط فعلي اين است كه گروه هاي شيعه، به مراجع تقليد شيعه، به خصوص آيت الله سيستاني مراجعه كنند و طبق رهنمودهاي آن ها عمل كنند كه در آن صورت، آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند.
اسدي از رشت
 



اظهارات عجيب رئيس جمهور روسيه درباره برنامه هسته اي ايران مدودف بار ديگر آمريكا را خشنود كرد

سرويس سياسي -
رئيس جمهور روسيه براي چندمين بار در ماه هاي اخير با اظهارات ضدايراني خود، خشنودي آمريكا را برانگيخت.
ديميتري مدودف، رئيس جمهور غربگراي روسيه كه برخي كارشناسان عقيده دارند به تازگي تلاش هايي را براي خارج شدن از زير سلطه ويلاديمير پوتين آغاز كرده، گفت: «كاملا مشخص است كه ايران در حال نزديك شدن به دستيابي به قابليتي است كه عملا مي تواند براي توليد تسليحات هسته اي مورد استفاده قرار گيرد». اين ادعاي رئيس جمهور روسيه خلاف تمام يافته هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ايران است.
وي كه غروب روز دوشنبه در جمع سفرا و نمايندگان روسيه سخن مي گفت، از آنها خواست «رويكردهاي ساده انديشانه» در قبال برنامه هسته اي ايران اتخاذ نكنند. مدودف با تاكيد بر اينكه ايران حق توليد توانايي هسته اي غيرنظامي را تحت معاهده منع گسترش تسليحات هسته اي دارد، موضع مسكو را درباره اينكه تحريم هاي سازمان ملل «نتايج مطلوب را به دنبال ندارند» تكرار كرد و در عين حال مدعي شد كه رفتار ايران چندان خوب نيست.
رئيس جمهور روسيه گفت: «ما مرتبا ازتهران مي خواهيم كه صداقت و همكاري لازم را با آژانس بين المللي انرژي اتمي نشان دهد». مدودف تاكيد كرد كه هنوز نسبت به تحريم ها شك و ترديد دارد، اما تاكيد كرد تحريم ها مي تواند ديپلماسي را به پيش ببرد. رئيس جمهور روسيه گفت: «من همواره پيش از اين گفته ام كه تحريم ها اساسا نتايج مطلوب را به دنبال ندارند. نقش آنها فرستادن يك سيگنال است و محركي براي روند مذاكرات هستند». مدودف با بيان اينكه «در حال حاضر به صبر و بردباري و نيز از سرگير ي هرچه زودتر گفت وگوي مفيد با تهران» نياز است افزود: اگر ديپلمات ها اين فرصت را از دست بدهند اين يك شكست جمعي براي كل جامعه بين المللي خواهد بود.
استقبال آمريكا
سخنان بي پايه مدودف درباره برنامه هسته اي ايران تقريبا بلافاصله مورد حمايت آمريكا قرار گرفت. فيليپ كرولي، سخنگوي وزارت امور خارجه ايالات متحده آمريكا در واكنش به ابراز نگراني رئيس جمهور روسيه نسبت به برنامه اتمي ايران به خبرنگاران در واشنگتن گفت: «اين نشانه همكاري و ديدگاه مشتركي است كه ايالات متحده آمريكا و روسيه درباره اين مساله بدان دست يافته اند.» به گفته سخنگوي وزارت خارجه ايالات متحده ادامه فعاليت هاي حساس غني سازي اورانيوم در ايران هر روز كه مي گذرد فاصله ميان «يك برنامه هسته اي غيرنظامي و يك برنامه هسته اي نظامي» را كاهش مي دهد. كرولي با تاكيد بر نگراني ايالات متحده از «ادامه روند كنوني» ودستيابي ايران به قابليت ساخت جنگ افزارهاي هسته اي افزود: «ما هر آنچه بتوانيم براي به تاخير انداختن و جلوگيري از بروز چنين وضعيتي انجام خواهيم داد. همه كشورها بايد هر كاري كه مي توانند، براي متقاعد ساختن ايران به حركت در مسيري ديگر انجام دهند.»
علاوه بر اين به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، يك مقام دولت باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا نيزگفته است: «اين صريح ترين اظهارات مدودف در مورد برنامه هسته اي ايران به شمار مي رود كه تاكنون مطرح شده است و بايد آن را نشانه خوبي از وحدت بين المللي روزافزون در مورد مسئله هسته اي تهران تلقي كرد».
سخنان چوركين
در همين حال ويتالي چوركين نماينده روسيه در سازمان ملل هم در سخناني مشابه با مدودف تحريم ها را مقدمه آغاز مذاكرات دانست.
چوركين كه در حاشيه نشست سفراي روسيه با راشاتودي گفت وگو مي كرد، اظهار داشت: «به نظر من تحريمها احتمالا يكي از تاثيراتي را كه مد نظر بوده داشته است و آن جلب توجه حكومت ايران به ضرورت همكاري كامل با جامعه بين المللي و آژانس بين المللي انرژي اتمي و گروه پنج بعلاوه يك بوده است. گروهي كه تلاش مي كند تا گفتگوهاي ديپلماتيك را با ايران از سر بگيرد. ما فكر مي كنيم كه شانس از سرگيري اين گفتگوها كه مي تواند باعث رضايت جامعه بين المللي از ايران و اطمينان از اينكه برنامه هسته اي ايران كاملا صلح آميز است وجود دارد. بعد از آن ما همه امكانات را براي ايران به منظور گشايش در همه روابطش با جامعه بين المللي براساس آنچه كه سند گروه پنج بعلاوه يك است فراهم مي كنيم». اين ادعاهاي مقام هاي روس در حالي است كه تحريم ها نه فقط كمكي به آغاز مذاكرات با ايران نكرده بلكه اين مذاكرات را تا زمان نامعلومي به تاخير انداخته است. علاوه بر اين مقام هاي ايراني تاكيد دارند در هرگونه گفت وگوي احتمالي ايران هيچ مذاكره اي در مورد برنامه هسته اي خود نخواهد كرد.

 



گيج (گفت و شنود)

گفت: خاتمي گفته است ما در پي اجراي قانون اساسي بوديم!
گفتم: همكاري آشكار با سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و اسرائيل و انگليس، ملاقات هاي پي درپي با جرج سوروس صهيونيست، اهانت به ساحت مقدس حضرت امام حسين(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج)، اهانت به حضرت امام(ره)، آتش زدن مسجد، شعار به نفع آمريكا و اسرائيل و... در كجاي قانون اساسي است؟!
گفت: همين دو روز پيش، زهرا رهنورد معروف به پيرزن اصلاحات در مصاحبه با يك سايت ضدانقلاب اعلام كرد كه سران فتنه در پي تغيير قانون اساسي هستند.
گفتم: چه عرض كنم؟!
گفت: اما خودمونيم ها، اين سران فتنه بدجوري گيج شده اند و راه پس و پيش را گم كرده اند.
گفتم: شخصي را فرستادند توي يك اتاق گرد و گفتند يك گوشه پيدا كن و بنشين و يارو هنوز داره مي چرخه و دنبال «گوشه» ميگرده!

 



متكي: اظهارات مدودف خلاف واقع است

وزير امور خارجه ايران كه در اسپانيا به سر مي برد در كنفرانسي مطبوعاتي با غيرواقعي خواندن اظهارات اخير رئيس جمهوري روسيه درباره برنامه هسته اي ايران تاكيد كرد: ما حق خودمان را مي خواهيم و به كمتر از آن هم رضايت نخواهيم داد.
به گزارش فارس ، منوچهر متكي وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ديروز در محل سفارت ايران در مادريد در كنفرانسي مطبوعاتي با حضور خبرنگاران رسانه هاي اسپانيا و جهان شركت كرد و به سؤالات آنها پاسخ گفت.
متكي در پاسخ به سؤال خبرنگار آسوشيتدپرس درباره حضور شهرام اميري كارشناس ربوده شده ايراني توسط سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا در دفتر حافظ منافع جمهوري اسلامي ايران در آمريكا اظهار اميدواري كرد اميري بتواند بدون هيچ مشكل و مانعي از طرف آمريكايي ها، به آغوش خانواده اش بازگردد.
وزير امور خارجه ايران در پاسخ به سؤال خبرنگار پرس تي وي درباره اين كه چرا حال كه ايران براي مذاكره با غرب اعلام آمادگي كرده است، اين مذاكرات اتفاق نمي افتد، گفت: ما هميشه نگاهمان به مذاكرات مثبت بوده است. اما غربي ها درست آن زمان كه مشغول مذاكره بوديم عليه ايران قطعنامه صادر كرده است.
وي افزود: البته ما با رفتار بعضي كشورهاي غربي آشنا هستيم و مي دانيم آنها گاهي بداخلاقي هايي انجام مي دهند. به همين دليل وقتي كه قطعنامه را تصويب كردند، گفتيم ما تا پايان ماه مبارك رمضان مذاكره نخواهيم كرد و همچنين چارچوب هايي براي مذاكرات آينده اعلام كرديم. از جمله اينكه غير از كشورهاي 1+5، تركيه و برزيل نيز در اين مذاكرات شركت داشته باشند.
متكي در پاسخ به سؤال فارس درباره اينكه آيا در مذاكرات انجام شده به مسئله بيانيه تهران و موضع دولت اسپانيا در اين زمينه اشاره شده است يا خير، گفت: دولت اسپانيا از بيانيه تهران تقدير كرده و از اجرايي شدن آن حمايت كرد. ما نيز اعلام كرديم كه اسپانيا مي تواند در اين زمينه نقش آفريني كند.
وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار فارس درباره نگراني هاي ايران در زمينه حقوق بشر و نقش آن در آمريكا و اروپا و ديگر نقاط جهان و انتقال اين نگراني ها به طرف اسپانيايي گفت: دنياي عجيبي است دارندگان بمب اتم و استفاده كنندگان از آن مخالف سلاح هسته اي شده اند و كساني كه بدترين شكنجه ها به سبك قرون وسطي را در زندان هاي مخفي خود در خاورميانه ، اروپا و نقاط ديگر جهان مرتكب شده اند حامي حقوق بشر هستند.
متكي در ادامه به نامه خود به دبير كل سازمان ملل و ابراز نگراني از زندان هاي مخفي آمريكا در عراق اشاره كرده و تصريح كرد: آمريكايي ها بايد پاسخگو باشند.
رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان در پاسخ به سؤال ديگري درباره موضع روسيه و چين در ماه هاي اخير عليه ايران گفت: روسيه و چين ممكن است در برخي موارد مواضعي داشته باشند كه مورد پذيرش ما نيست.
متكي به ادعاهاي اخير رئيس جمهور روسيه اشاره و تاكيد كرد: اين اظهارات خلاف واقع است.
وي ادامه داد: ما نمي دانيم اهداف پشت سر برخي از اين اظهارات چيست، ما حق خودمان را مي خواهيم و به كمتر از آن هم رضايت نخواهيم داد.

 



هشدار ايران به رئيس جمهور روسيه

بروجردي: مدودف فريب اطلاعات سرويس هاي اطلاعاتي انگليس و آمريكا را نخورد.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس منشأ اظهارات اخير رئيس جمهور روسيه مبني بر نزديك شدن ايران به توانايي ساخت بمب اتمي را سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس دانست و از روسيه خواست فريب اين اطلاعات را نخورد.
علاءالدين بروجردي در گفتگو با مهر، با اشاره به اظهارات اخير رئيس جمهور روسيه مبني بر اينكه ايران به توانايي ساخت سلاح هسته اي نزديك مي شود اظهار داشت: انتظار ما از روسيه آن است كه به عنوان يك قدرت بزرگ فريب اطلاعات سرويس هاي غربي را نخورد وي گفت: دروغ پردازي هاي آمريكا نبايد بر اظهارات مقامات روسي تاثير بگذارد.
بروجردي تاكيد كرد: دربهاي تاسيسات هسته اي ما به روي بازرسان آژانس در چارچوب پادمان همواره باز بوده و هيچ مخفي كاري تاكنون نداشته ايم. ما از مخالفان جدي بمب هسته اي هستيم و از روسيه نيز مي خواهيم به كاروان مخالفان بمب هسته اي بپيوندد و بمب هاي هسته اي خود را امحاء كند. رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان كرد: اين نوع اظهارات نسبت به ايران جديد نيست. اظهاراتي است كه كشورهاي مختلف آن را منتقل مي كنند و منشاء آن اطلاعات غلط سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس است. انتظار ما اين است روسيه فريب اين اظهارات را نخورد.

 



فايننشال تايمز: تحريم ها هيچ صدمه اي به اقتصاد ايران نزده است

روزنامه فايننشال تايمز نوشت: تحريم هاي هسته اي عليه ايران كارساز نيست.
اين روزنامه در تحليلي در پايگاه اينترنتي خود با استفاده از تصاوير و نمودارهاي مختلف به بررسي مسئله هسته اي و تحريم هاي سازمان ملل عليه ايران پرداخت و به اين نتيجه رسيد كه تحريم ها كارساز نخواهند بود.
اين روزنامه نوشت: به دنبال استقبال سرد تهران از تحركات ديپلماتيك دولت اوباما سازمان ملل سرانجام ماه گذشته دور چهارم تحريم ها را عليه ايران وضع كرد كه با اقدامات يكجانبه جديد آمريكا و اتحاديه اروپا تقويت مي شود، اما آيا اين تحريم ها كارساز خواهد بود؟
گزارشگران فايننشال تايمز در تحليلي دو قسمتي نشان مي دهند كه نشانه زيادي از اين كه تحريم ها كه تنها سياست مورد توافق همه قدرت هاي دنيا براي مهار برنامه هسته اي ايران است به هدف برسند ديده نمي شود. در واقع هم برنامه موشكي و هم غني سازي اورانيوم ايران در حال پيشرفت است. در تصوير اول اين روزنامه تحريم هاي سازمان ملل و اقدامات رسمي و غيررسمي آمريكا عليه ايران را تشريح مي كند و در بخش مربوط به نفت ايران مي نويسد در حالي كه تحريم ها ايران را از سرمايه گذاري مورد نياز در بخش نفت و گازش محروم كرده است افزايش قيمت نفت به اين كشور امكان داده است كه خود را در برابر ضربه تحريم ها محافظت كند و دستكم خرج كردن خود را ادامه دهد.
در نموداري در اين رابطه مشخص شده است كه صادرات نفت ايران از 20 ميليارد دلار به تدريج افزايش يافته و در سال 2008 به بيش از 8 ميليارد دلار رسيده است. همچنين ميزان واقعي درآمد ايران از محل فروش نفت و گاز از 2005 تا سپتامبر 2009، 340ميليارد دلار بوده در حالي كه ميزان پيش بيني شده 120 ميليارد دلار بوده است.
در زمينه تجارت نيز اگرچه برخي از بانك ها و گروه هاي نفتي بين المللي از همكاري با ايران سر باز زده اند، اين كشور براي يافتن شريك تجاري متوجه شرق شده است. چين هم اكنون بزرگترين شريك و دوبي عمده ترين بندر صدور كالا به ايران محسوب مي شوند.
در نمودار بعدي سهم مبادلات تجاري ميان ايران و شركايش از سال 2003 تا سال 2009 مشخص و نشان داده شده است كه تجارت ميان ايران و كشورهايي مانند هند، تركيه، امارات، چين، كره و روسيه افزايش يافته در حالي كه تجارت با كشورهايي مانند انگليس، آلمان، هلند، فرانسه، ايتاليا و ژاپن كاهش يافته است.
در بخش ديگري نيز نمودارهايي مرتبط به برد موشك هاي ايران و نقشه اي از تاسيسات هسته اي ترسيم و در آن به توان هسته اي و موشكي كشورمان اذعان شده است.
طبق نمودار در اين روزنامه برد موشك هاي ايران از سال 1985 از حدود 500كيلومتر به بيش از 2000 كيلومتر در سال 2010 رسيده است.

 



دو كلمه هم بشنو از نوچه جرج سوروس! (خبر ويژه)

محمد خاتمي كه خود يكي از متهمان رديف اول فتنه پس از انتخابات است سعي كرد دوستان آشوبگر خود را از اتهام براندازي تبرئه كند.
خاتمي كه به نوشته سايت جرس با جمعي از جوانان و فعالان اصلاح طلب ديدار كرده، گفت: «در اين مدت نيروهاي اصلاح طلب در چارچوب قانون و ضوابط اسلامي خواستار تغيير بودند و مي خواستند و مي خواهند جلوي انحرافات را بگيرند. متأسفانه كساني وجود دارند كه خود را معيار حق و باطل مي دانند و به همين دليل اگر كسي نيز با آنان مخالفت كند تبديل مي شود به فتنه گر در حالي كه ما معتقد هستيم كه قانون و ارزش هاي انقلاب و مصالح كشور و مردم معيار هستند». وي افزود: «يك سال است كه مردم در حال دادن هزينه هستند و حتي در بسياري از جمع ها اگر برگزار شود نمي شود از آرمان هاي انقلاب و امام دفاع كرد! ما مي خواهيم در چارچوب نظام و قانون كار كنيم اما عده اي نمي گذارند و به نظر ما آنها هستند كه از نظام خارج هستند». خاتمي در سخنان خود عمداً در اين باره چيزي نگفته كه طراحي و اجراي پي درپي پروژه هاي مشترك با سرويس هاي اطلاعاتي غربي، اجراي مو به موي نسخه كودتاي مخملي و وارد آوردن هزاران فقره خسارت مختلف مادي به اموال خصوصي و عمومي چگونه «حركتي منطبق بر قانون اساسي» است؟! در واقع اساساً خاتمي نگفته است به كدام قانون اساسي معتقد است؟ قانون اساسي كه همين ديروز پير زن اصلاحات زهرا رهنورد درباره ضرورت تغيير آن داد سخن داد يا قانون اساسي كه ميثاق ملي و برخاسته از آراء ميليوني ملت و تأييد حضرت امام(ره) است؟! خاتمي در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: «همه چيز امنيتي و نظامي شده و صداي مظلومان به جايي نمي رسد. وي افزود: متأسفانه به جايي رسيده ايم كه حتي مجلس نيز نمي تواند جلوي بي قانوني ها را بگيرد و از دولت انتقاد كند». وي ادامه داد: «دين يك شمشير دولبه است و تا جايي كه به دنبال احقاق حقوق مردم و برقراري عدالت و خيرخواه مردم باشد موفق است اما زماني كه از دين ابزاري براي توجيه نا روايي ها و نارسايي ها ساخته شود خطرناك و ناموفق مي شود». وي در بخش ديگري از اظهاراتش به طور تلويحي تأييد كرد كه قطعنامه اخير محصول يك تقسيم كار ميان جريان فتنه و طرف خارجي است و بناست دوستان داخلي آمريكا با ملتهب كردن فضاي داخلي زمينه تأثيرگذاري فشارهاي خارجي را فراهم آورند. خاتمي گفت: «كشور در حال حاضر در معرض تهديد است؛ دشمن توطئه مي كند اما اگر مردم دلخور باشند مطمئن باشيد كه توطئه ها كارگر مي افتد».
گفتني است خاتمي يكي از اصلي ترين نقش آفرينان و طراحان فتنه 88 بود كه تلاش كرد از جنبه هاي مختلف اين حركت براندازانه را پيش ببرد. بنا به اعترافات صريح بازداشت شدگان خاتمي حداقل دو ديدار مفصل با جرج سوروس - سرمايه دار معروف صهيونيست- داشته و در آن با وي همفكري و رايزني كرده است. علاوه بر اين وي در سال هاي اخير با سفرهاي متعدد به كشورهاي عربي ميليون ها دلار از آنها كمك مالي دريافت كرده است. به نظر مي رسد ضرورت دارد خاتمي به جاي راهكار دادن به ديگران و اظهارات روشنفكرانه اندكي هم درباره ابعاد خيانت هاي خود توضيح بدهد.


 



دروغ مي گوييم پس هستيم! (خبر ويژه)

در حالي كه بازار تهران كاملا آرام است و نمايندگان اصناف در حال رايزني با مقام هاي وزارت بازرگاني براي نهايي كردن توافقات خود هستند، رسانه هاي داخلي و خارجي وابسته به جريان فتنه در يك دروغ پردازي آشكار از كشته شدن چند نفر در درگيري هاي بازار تهران خبر مي دهند!
سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- در گزارشي در اين مورد نوشت: «جلسه سازمان ماليات و نماينده وزارت بازرگاني هم در هفته پيش به جايي نرسيد و اعتصاب همچنان ادامه يافت، اما ورود لباس شخصي ها و درگير شدنشان با بازاري ها اعتصابات را وارد فاز جديدي كرد و شنيده شد كه يك نفر از اعضاي شاخص صنف پارچه فروش ها به ضرب چاقو كشته شده و شخصي ديگر بازداشت شده است». روزنامه نيويورك تايمز نيز در گزارشي به قلم ويليام يونگ سعي كرد موضوع دروغين كشته شدن يك نفر در تهران را بزرگ نمايي كند. اين روزنامه نوشت: «دولت ايران به يكباره روزهاي يكشنبه و دوشنبه اين هفته را در پي مناقشه هفته گذشته بين محمود احمدي نژاد و بازار تهران تعطيل اعلام كرد. مغازه داران بازار سنتي تهران سه شنبه گذشته در اعتراض به طرح دولت براي افزايش ماليات ها اعتصاب كردند. وب سايت هاي مخالفان دولت ايران گزارش كردند يكي از بازاريان برجسته در صنعت پارچه در حمله شبه نظاميان طرفدار دولت، نيروهاي بسيج و ماموران پليس در روز چهارشنبه در بازار تهران كشته شد. بنابراين گزارش ها يكي از اعضاي صنف پارچه فروشان نيز در همان روز پس از آن كه درخواست ادامه اعتصاب را در بين مردم مطرح كرد دستگير شد».
اين در حالي است كه نه تنها كسي در بازار تهران كشته نشده بلكه اساسا هيچ تجمعي هم در بازار وجود ندارد. به نظر مي رسد دروغ پردازي هايي از اين دست صرفا به اين دليل انجام مي شود كه جريان فتنه به دليل خوردن كفگير به ته ديگ تصميم گرفته پديده هاي اجتماعي را هم به هر نحو ممكن سياسي و امنيتي جلوه دهد و بهانه اي براي ادامه حيات جلبكي خود در رسانه ها پيدا كند.

 



هرچي عموجان اوباما بگه! (خبر ويژه)

سازمان غيرقانوني مجاهدين انقلاب از اغتشاشات و آشوبگري هاي 18 تير 78 دفاع كرد و تحركاتي مانند آنچه در آن دوران رخ داد را الگوي حركت جنبش دانشجويي دانست!
اين سازمان در بيانيه خود نوشته است: «همانگونه كه ضرب و شتم دانشجويان در 18تير 78 نه تنها روند حركت جنبش دانشجويي را متوقف نكرد، بلكه منجر به رشد و بلوغ بيشتر آن شد، اينك نيز اعمال محدوديتهاي گسترده باعث به روز شدن نوع و روش حضور دانشجويان در جامعه در قالب شبكه هاي اجتماعي ذيل جنبش سبز مردم ايران شده است».
سازمان مجاهدين در اين بيانيه چيزي در اين مورد نگفته است كه سران آن چگونه در مقطعي جريان دانشجويي را تبديل به ميليشياي خود كردند و وقتي استفاده خود را از آن بردند به صراحت گفتند كه جنبش دانشجويي حرف مفت است. علاوه بر اين در اين بيانيه هيچ توضيحي درباره اغتشاشات و حرمت شكني هايي كه به اسم دانشجو و در واقع توسط رابطان رسمي سرويس هاي بيگانه در آن ايام صورت گرفت داده نشده است چرا كه اعضاي سازمان به خوبي مي دانند خود در تمامي آن جرائم شريك هستند.
سازمان مجاهدين در ادامه بيانيه خود سعي كرده است يك استراتژي براي رفتار آينده جريان دانشجويي ارائه كند. بيانيه نويسان سازمان در اين بخش تمركز خود را برتئوري شبكه سازي اجتماعي قرار داده اند كه آخرين و به روز شده ترين توصيه سرويس هاي اطلاعاتي غربي به دوستان داخلي شان است. سازمان نوشته است: «خوابگاهها، دانشكده ها، جمعهاي دانشجويي و حتي محيطهاي خانوادگي عرصه بروز و ظهور شبكه هاي اجتماعي با محوريت دانشجويان كه يكي از موثرترين گروه هاي مرجع اجتماعي است، روز به روز گسترش و تعميق بيشتري مي يابد.»
بيانيه نويسان سازمان باز هم اين سوال منطقي را بي پاسخ گذاشته اند كه نظرشان درباره عوامل اصلي آشوب هاي 18 تير 78 كه هم اكنون به آمريكا و انگليس پناهنده شده اند چيست؟ اگر پناهندگي عوامل آشوب هاي 18تير به آمريكا و انگليس و سفر برخي از آنها به اسرائيل و همكاري آشكار با سرويس هاي اطلاعاتي سيا و موساد را خيانت مي دانند، چرا از آشوب حمايت مي كنند؟! و... گفتني است كه برخي از اين عوامل فراري و به خدمت گرفته از سوي سازمان هاي اطلاعاتي بيگانه، افراد بسيار نزديك و همكار سازمان مجاهدين بوده اند و سازمان به همين علت از توضيح درباره اين خيانت آشكار كه خودش در آن سهيم بوده است طفره مي رود.

 



برخورد دوگانه بي بي سي در بخش هاي فارسي و انگليسي (خبر ويژه)

بي بي سي به قدرت ديپلماسي ايران در ناكام گذاشتن طرح هاي آمريكا اعتراف كرد. بخش انگليسي پايگاه اينترنتي بي بي سي اخيراً در گزارشي درباره ديپلماسي ايران به صراحت اذعان كرده است كه تحريم هاي روزافزون عليه ايران نتوانسته است ديپلماسي فعال و پوياي ايران و روابط خوب اين كشور با بسياري از كشورهاي مختلف جهان را تحت تاثير قرار دهد.
بي بي سي با يادآوري حضور ايران در اجلاس ها و نشست هاي مهم بين المللي از جمله نشست سران گروه دي- هشت كه اخيراً در نيجريه برگزار شد، مي نويسد: «حضور ايران در نشست هاي منطقه اي و بين المللي حاكي از آن است كه اين كشور به رغم تحريم هايي كه هفته به هفته بر شدت آن افزوده مي شود، از روابط خوبي با بسياري از كشورهاي جهان از جمله كشورهاي در حال توسعه برخوردار است و اين كشورها از حق ايران براي دستيابي به فناوري صلح آميز هسته اي حمايت مي كنند».
در اين گزارش آمده است: «روابط خوب ايران با اين كشورها و نيز حمايت آنها از فعاليت هاي هسته اي ايران، به پشتوانه و عامل تاييدكننده خوبي براي فعاليت هاي هسته اي تهران تبديل شده است».
بي بي سي در ادامه اين گزارش مي نويسد: «كشورهاي در حال توسعه و بسياري از ديگر كشورهايي كه ايران روابط خوبي با آنها برقرار كرده است، نگاهي متفاوت از نگاه واشنگتن و برخي دولت هاي اروپايي به ايستادگي ايران در برابر شوراي امنيت سازمان ملل بر سر موضوع غني سازي اورانيوم و فعاليت هاي هسته اي دارند بسياري از كشورها فعاليت هاي صلح آميز هسته اي را حق ايران مي دانند و مقاومت آن در شوراي امنيت سازمان ملل را مبارزه براي دفاع از حق و حقوق اين كشور مي دانند».
بي بي سي مي افزايد: «روابط ايران با كشورهاي مختلف در نقاط دور و نزديك جهان سندي است كه ثابت مي كند با وجود تحريم هاي روزافزون عليه ايران، بسياري از كشورها نگاهي متفاوت از نگاه تحريم كنندگان نسبت به ايران و حتي فعاليت هاي هسته اي آن دارند».
گفتني است اعتراف بي بي سي در سايت انگليسي زبان اين بنگاه خبري آمده است كه مخاطبان غيرايراني دارد و انكار واقعيات ملموس براي آنها امكان پذير نيست و اين در حالي است كه بي بي سي در بخش فارسي زبان خود كه به عمليات رواني عليه ايران اسلامي و حمايت از سران فتنه اختصاص دارد، اينگونه اخبار را سانسور مي كند.

 



نتانياهو: ايران همه جا را گرفته است! (خبر ويژه)

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي با حضور در شوراي روابط خارجي آمريكا، از ايران به عنوان قدرت بزرگ منطقه ياد كرد.
به گزارش سرويس اخبار فدرال در آمريكا، نتانياهو در آغاز سخنراني خود با اشاره به ديدارهايش با سران ايالات متحده؛ روابط آمريكا و رژيم صهيونيستي را خوب دانست و گفت: «ما در واشنگتن روز خوبي داشتيم من به مقام هاي آمريكايي گفتم كه گزارش ها درباره افول روابط دو كشور نسنجيده و نادرست است. دو طرف روابط مستحكم و گسست ناپذيري دارند كه برپايه ارزش هاي مشترك و منافع مشترك بنيان نهاده شده است. سال گذشته بيشتر اختلاف نظرها بر سر چگونگي حركت به سوي صلح بود؛ اما ما بر سر هدف صلح هيچ اختلافي نداريم»!
نتانياهو در توضيح ماهيت صلح از نگاه اسراييل، تلويحاً خواستار موضع برتر رژيم صهيونيستي شد و گفت: «راه حل دو كشور براي دو ملت، خميرمايه صلح است. در اين راه حل، دولت غيرنظامي شده فلسطين دولت يهودي اسراييل را به رسميت مي شناسد».
وي افزود: «سادات رئيس جمهور پيشين مصر؛ زماني كه به اورشليم (بيت المقدس) آمد؛ گفت جنگ بس است خونريزي بس است ما از پرزيدنت محمود عباس انتظار داريم بگويد اختلاف بس است، ادعا بس است، تقاضا بس است»!
بنيامين نتانياهو سپس با بيان اينكه قدرتمندي ايران از زمان سازش اسلو مهمترين دغدغه صهيونيست ها بوده گفت: «از ما مي خواهند كه سرزمين ها را براي رسيدن به صلح تخليه كنيم. ما قبلاً دو بار اين كار را كرده ايم. يكبار در لبنان و جاهايي كه ما تخليه كرديم؛ خيلي زود بوسيله دوستان ايران پر شد. دومين بار در غزه اين اتفاق افتاد ما از غزه خارج شديم و اين منطقه هم در كنترل دوستان ايران قرار گرفت. حالا اگر قرار است براي سومين بار عقب نشيني كنيم؛ بايد اين پرسش را مطرح كنيم كه چگونه بايد جلوي سومين اتفاق مشابه گرفته شود. ضربه اول؛ ضربه دوم؛ ضربه سوم و شما براي هميشه شكست مي خوريد».

 



آمريكا: نگران پيچيدگي برنامه موشكي ايران هستيم (خبر ويژه)

يك مقام ارشد آمريكايي روز سه شنبه اعلام كرد آمريكا نگران اقدامات ايران براي افزايش كيفيت برنامه موشك هاي بالستيك است.
فرانك رز مسئول سياست دفاعي و راستي آزمايي در وزارت امور خارجه آمريكا گفت: «اين كشور نگران افزايش برد و پيچيدگي برنامه بالستيكي ايران است».
رز اين اظهارات را پس از كنفرانس خلع سلاح در سازمان ملل متحد در ژنو بيان كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14