(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 تير 1389- شماره 19691

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خاطره منتشر نشده آيت الله مجتبي تهراني از دوربيني و بصيرت امام خميني
احمدي نژاد در همايش سراسري فرماندهان سپاه:درخت تنومند سپاه توان مقابله با هرطوفاني را دارد
روح الاميني: اجازه سوءاستفاده ضدانقلاب از ماجراي كهريزك را نمي دهيم
وزير كشور: با اعدام ريگي ، آرامش كامل به شرق كشور بازگشته است
سخنگوي دادگاه عالي عراق: حكم دستگيري اعضاي منافقين با استقلال كامل صادر شده است
تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد محصولات شيلاتي به يك ميليون و 25 هزار تن افزايش مي يابد
خريد آثار برتر جشنواره بين المللي رحمت توسط صدا وسيما
جشنواره گل كاكتوس در كرج برگزار شد
 برگزاري نمايشگاه بين المللي مبلمان و خدمات شهري در اصفهان
با حضور دكتر ولايتي نخستين همايش ملي غدير در اراك برگزار شد
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح: پرونده كهريزك به دادگاه تجديدنظر رفت
افزايش سرانه ورزشي دانشجويان كشور
آغاز ساخت بزرگترين كارخانه توليد كمك فنر خاورميانه در رشت
اخبار ادبي و هنري



خاطره منتشر نشده آيت الله مجتبي تهراني از دوربيني و بصيرت امام خميني

آنها كه شمشير را از رو بسته بودند و پنجاه سال كار كردند نتوانستند مردم ايران شرا بي دين كنند چه رسد به دشمنان امروز كه مي خواهند محتاطانه و دست به عصا، جامعه را به سمت لائيسم بكشانند.
آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني در جلسه دهم از سلسله مباحث «تعاون در قيام امام حسين(ع)» كه در سال 80 ايراد گرديده و هم اكنون مطالب آن منتشر شده اين جمله را پس از بيان خاطره اي ناگفته از امام خميني نقل كرده است كه اصل اين خاطره به شرح زير است.
اين مرجع تقليد اظهار مي دارد: دو سه ماه قبل از آنكه امام به پاريس بروند من رفتم نجف خدمت ايشان؛ هر روز هم آنجا خدمت ايشان بودم- گاهي يك ساعت يا بيشتر- و خصوصا راجع به ايران صحبت مي كرديم. يك روز كه من خدمتشان بودم- دوتايي هم بوديم؛ در اندروني من بودم و ايشان- به تعبير خودمان داشتم مسائل را تحليل مي كردم. اعتصاب ها در ايران شروع شده بود؛ من به ايشان عرض كردم كه اعتصاب ها در ايران شروع شده و خلاصه اگر اين وضع بخواهد ادامه پيدا كند ممكن است خداي نكرده مردم از پا درآيند. اما يكي از اين دو چيز مي تواند پشتوانه نهضت باشد: اول اينكه وضع اقتصادي مردم خوب باشد تا بتوانند دوام بياورند و شش ماه و يك سال ادامه دهند تا ريشه آنها را بكنند؛ ولي شما خودتان مي دانيد كه وضع اقتصادي مردم خوب نيست؛ پس اين را مي گذاريم كنار. دوم اينكه سطح بينش فرهنگي و ايماني مردم به قدري قوي باشد كه هر نوع فشار اقتصادي را تحمل كنند؛ كه اين دومي را هم مي دانيد كه رضاخان و پسرش پنجاه سال، نيم قرن، در ايران عليه اسلام كوبيدند و تلاش كردند كه جامعه را به سوي لائيك ببرند. پس اين را هم مي دانيد كه الان جامعه از لحاظ بي ديني در چه وضعي است؛ شما براي اين مشكل فكري كرده ايد؟ امام(ره) رو كرد به من و گفت فلاني، دومي؛- عين تعبيرش را مي گويم- گفت: «فلاني! رضاخان و پسرش پنجاه سال كوبيدند تا مردم را بي دين كنند ولي نتوانستند.»
حاج آقا مجتبي تهراني سپس مي افزايد: شما ديديد كه هرچه اين مرد گفت، شد. چه بينشي داشت! حالا ممكن است شما بگوييد كه من غلو مي كنم، اما والله در ميان علما، مرد بي نظير تاريخ است. من به دشمنان اسلام و آنهايي كه فكر مي كنند مي توانند اين مردم را بي دين كنند مي خواهم بگويم كه اشتباه مي كنيد. اين مردم بي دين نمي شوند. آنها كه شمشير را از رو بسته بودند و پنجاه سال كار كردند آن هم آن طور، نتوانستند؛ چه رسد به اين دشمن ها كه حالا مي خواهند محتاطانه و دست به عصا جامعه را به سمت لائيك بكشانند. اينها كف روي آب هستند و مي روند. البته شما بايد به تكليف شرعي تان عمل كنيد. تكليف شرعي اين است كه تاييد اين خط و اين حركت ضد اسلام و ضد قرآن حرام است مسلما؛ اما اين را هم بدانيد كه اينها نخواهند توانست به هدفشان برسند. «فاما الزبد فيذهب جفاء». كف روي آب مي رود.
اين مرجع تقليد همچنين با اشاره به اينكه دشمن از طريق نشان دادن در باغ سبز «دنيا» قصد گرفتن«دين» جامعه را دارد در حالي كه همان «دنيا» را هم به شما نخواهد داد، مي گويد: آنچه مي خواهم بگويم را تكليف شرعي ام مي دانم و خدا را شاهد مي گيرم كه فقط براي رضاي خدا مي گويم كه اين جريان ]اشاره به جريان اصلاحات در آن سالها[ و اين حركت كه از ناحيه دشمنان اسلام به سمت جامعه ما آمده است، تاييدش به هر شكل كه باشد چه لفظا، چه كتبا و چه عملا، حرام است مسلما و در حكم محاربه با امام زمان «صلوات الله عليه» است.
وي تاكيد كرد: اين را هم بگويم كه مؤمن كيس و فطن است؛ فريب يك سنخ عقب نشيني هاي مقطعي و تاكتيكي دشمن براي اينكه در درازمدت به اهداف شومشان برسند را نخوريد؛ زرنگ باشيد.
آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني در پايان اظهار داشت: ولي از يك چيز خوشحالم؛ و آن اينكه اينها نتوانستند به اهدافشان برسند. والله، به خدا قسم نتوانستند. اينها فكر مي كردند كه طبقه جوان ما و بخصوص مراكز آموزشي ما را زودتر مي توانند فريب دهند. چون جوانها صافي ضمير هستند و اهل كلك نيستند، اينها گفتند سر جوانها را زودتر مي شود كلاه گذاشت؛ براي همين از اين راه وارد شدند. ولي اعتقاد من اين است كه نتوانستند؛ گرچه مي خواهند به ما تحميل كنند و بباورانند كه توانسته اند، ولي نتوانستند.

 



احمدي نژاد در همايش سراسري فرماندهان سپاه:درخت تنومند سپاه توان مقابله با هرطوفاني را دارد

رئيس جمهور تاكيد كرد هيچ تهديدي قادر به آسيب رساندن به سپاه پاسداران نخواهد بود.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان ديروز در نوزدهمين مجمع سراسري فرماندهان و مسئولين سپاه با بيان اينكه قدرت دفاعي سپاه پاسداران و ارتش، دست هاي مستكبران و زورگويان را از بازو قطع خواهد كرد، اظهار داشت: دنياي استكبار بسيار كوچكتر از اين است كه به ملت ايران آسيب برساند و ملت ايران با اراده خود مستكبران عالم را زيرپاي خود قرار خواهد داد. رئيس جمهور افزود: امروز سطح آگاهي سياسي ملت ايران بسيار بالاتر از سطح انديشه مستكبران عالم است و انقلاب اسلامي در داخل كشور از مرز توطئه هاي دشمنان عبور كرده است.
وي ادامه داد: امروز استكبار از اين عصباني است كه مي بيند در نظام جمهوري اسلامي خواست رهبري و ملت يكي است و بالاترين سطح هماهنگي ملي در ايران جاري و ساري است. رئيس جمهور با اشاره به پيشرفت هاي صنعتي و توليدي در كشور گفت: امروز به فضل الهي و همت نيروهاي انقلابي كشور در مسيري درست و سازنده و بالنده در حال حركت است.
احمدي نژاد با اشاره به رشادت ها و فداكاري ها و تلاش هاي پاسداران سپاه گفت: امروز سپاه سنگر مستحكم صيانت از همه ارزش هاي الهي و دستاوردها و مسير نوراني انبياء الهي و نقطه اطمينان و امنيت خاطر نه تنها ملت ايران بلكه همه يگانه پرستان و آزاديخواهان و عدالت طلبان جهان است. وي سپاه پاسداران را نماد تعالي و شكوفايي انسان و خودباوري يك ملت و ايستادگي در برابر ستمگران و دفاع از مظلومان جهان دانست و گفت: به فضل الهي و با همت بلند سپاهيان و با انديشه والاي آنان بسياري از غيرممكن ها در اين كشور، ممكن و بسياري از سنگرها فتح شد و بسياري از عرصه هاي دور از دسترس ملت ايران در دسترس قرار گرفت.
احمدي نژاد در ادامه افزود: به لطف خدا امروز نظام جمهوري اسلامي مستحكم ترين و پايدارترين نظام سياسي دنياست كه گسترده ترين پشتيباني هاي مردمي كه در دنيا منحصر بفرد است، نقطه اتكاي آن است. رئيس جمهور تاكيد كرد: امروز سپاه پاسداران اين نهال غرس شده توسط امام راحل (ره) و آبياري شده توسط رهبر فرزانه (مدظله العالي) به درخت تنومندي تبديل شده كه توان مقابله با طوفان هاي مختلف را دارد.
وي در ادامه با تاكيد براين كه امروز قدرت ايران اسلامي، يك قدرت فرهنگي است و دشمنان از اين ويژگي انقلاب اسلامي ايران در هراس هستند، تصريح كرد: عصبانيت غرب و استكبار جهاني به خاطر پيشرفت هاي علمي، فرهنگي ايران و سپاه است. رئيس جمهور در پايان خاطرنشان كرد: آن چيزي كه سپاه را شاخص قرار داده اخلاص و كار براي خدا، عشق به آرمان هاي الهي و كار مستمر و نظم و خلاقيت است.
چرخش سپاه
به سمت ارتش كلاسيك
نماينده ولي فقيه در سپاه گفت: امروز سپاه چرخش به سمت يك ارتش كلاسيك را تجربه مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه، در اين همايش به نقاط قوت سپاه در گذشته و حال اشاره و تصريح كرد: سپاه كه از ابتداي شكل گيري هم سويي و تبعيت از ولي فقيه و فرمانده كل قوا را سرلوحه كار خود قرار داده است امروز هم بايد در چشم انداز مطلوب خود به آن توجه ويژه كند. وي افزود: انتصاب پيداكردن به امام حسين (ع) براي سپاه كه از ابتداي تشكيل اين نهاد مقدس خود را منتسب به امام حسين (ع) مي دانسته اند تكليف آور است.
سعيدي با برشماري نقاط قوت سپاه به حضور نسل اول انقلاب در مديريت كلان و كشور اشاره كرد و اظهار داشت: امروز سپاه بايد براي حضور در عرصه جنگ نرم و تقابل با فتنه هاي بزرگ و همچنين عرصه سازندگي كشور و ايجاد انگيزه جدي در مديران عالي در تحول سازماني و تعالي انساني و تربيت و پرورش هزاران نيروي انساني و مديران لايق امروز همچون سه دهه گذشته گام هاي اساسي و زيربنايي بردارد. وي در ادامه آينده سپاه را اميدواركننده دانست و تصريح كرد: اگرچه درگذشته نسل اول سپاه تجربه هاي زيادي بويژه در دفاع مقدس در زمينه مديريتي كسب كرد اما نسل دوم و سوم با كارهاي تئوريك توانسته است آن خلأ را رفع كند و امروز سپاه چرخش به سمت يك ارتش كلاسيك را تجربه مي كند.
سعيدي اصول حاكم بر سازمان و ساختار براي فرار از مفسده را تنها در پرتو انطباق كامل با شرع مقدس دانست و گفت: اين انطباق كامل با شرع تنها در پرتو تعبد ولايي و هم سويي و هم جهت بودن با مواضع ولي فقيه است كه اين تبعيت از اوامر و تدابير از الزامات ولايت مداري است. نماينده ولي فقيه در سپاه در پايان خاطرنشان كرد: براي رسيدن به مطلوبيت سازماني بايد با تعيين اصول، مباني، معيارها و شاخص هاي نظامات و فرهنگ سازماني مطلوب براساس نظام اسلامي گام برداشت.
ولايتمدار بودن
راه عبور از مشكلات
استكبار جهاني است
عضو مجلس خبرگان رهبري نيز در اين مراسم با تاكيد بر اينكه اهل ولايت بودن و با ولايت بودن راه عبور از مشكلات استكبار جهاني است، تصريح كرد: آنچه انسان را محبوب خدا مي كند ولايت است و ولايت نيز نتيجه مردانگي است.
آيت الله حائري شيرازي ضمن طرح يك سري مباحث اخلاقي بر لزوم مبارزه با نفس اماره و حفظ طهارت روح تاكيد كرد و گفت: آنها كه تكبر دروني و استكبار را در خود كشته باشند مي توانند در مقابل استكبار جهاني بايستند. عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: ريشه جهاد بيروني جهاد دروني است و جهاد بيروني شاخه اي است كه تنه و ريشه اش جهاد درون است.
حائري شيرازي در ادامه گفت: محب اهل بيت شدن، تصميم و انتخاب نيست بلكه شأني در انسان است كه اگر جا بيفتد اين محبت برايش امكان پذير مي شود و ميان محبت انسان و رفتار او رابطه مستقيمي وجود دارد. وي با تاكيد بر اينكه اهل ولايت بودن و با ولايت بودن راه عبور از مشكلات استكبار جهاني است، تصريح كرد: آنچه انسان را محبوب خدا مي كند ولايت است و ولايت نيز نتيجه مردانگي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان با اشاره به جريان فتنه اخير، اظهار داشت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در آن جريان آنچنان از خود عبور كرده بود كه بدون نياز نظام به دستگيري سران فتنه، مردم را از سران فتنه عبور داد و البته اين فوق العادگي رهبري و مردم است و نبايد نقش مردم را در آن جريان دست كم گرفت.
تعدادي از انقلابيون
به دليل ويژه خواري
به دام دشمن افتاده اند
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: افراد و انقلابيون زيادي بودند كه بدليل ويژه خواري به دام دشمن افتاده و از مسير انقلاب منحرف شده اند.
به گزارش روابط عمومي سپاه، حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز در ادامه نوزدهمين همايش فرماندهان و مسئولين سپاه اظهار داشت: درطول 30ساله انقلاب كساني بودند كه خدمات شاياني نيز براي انقلاب و كشور داشته اند ولي از اتوبوس انقلاب جا مانده و خود را به بيرون پرت كرده اند.
وي با طرح اين سؤال كه چگونه مي توان انقلابي و حسيني ماند؟ با استناد به احاديث منقول از حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) تاكيد كرد: در طول تاريخ انقلاب هاي زيادي رخ داده اند و افراد زيادي در آن نقش داشته اند ولي آن چيزي كه باعث ماندگاري انقلاب امام حسين (ع) و انقلاب ما شده است حاكم بودن روح الهي و ارزشي برآن بوده است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: افراد و انقلابيون زيادي بودند كه بدليل ويژه خواري به دام دشمن افتاده و از مسير انقلاب منحرف شده اند اما بخاطر اينكه سكاندار و رهبري انقلاب و روح حاكم بر آن الهي و ديني بوده باعث ماندگاري آن شده است. رحيم پور ازغدي در ادامه خاطرنشان كرد: پاسداري از انقلاب بدون شناخت گونه هاي زبان انقلاب امكان ندارد و شناخت آسيب هاي انقلاب شرط اصلي پاسداري از آن است.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان براي انقلابي و حسيني ماندن ايمان از روي تفكر و تدبر، غيرت ديني و انقلابي، خستگي ناپذير و نستوه بودن را ازجمله عوامل برشمرد و ادامه داد: مردمي بودن و خدمت به خلق، پاكيزگي مالي و اقتصادي از ديگر عواملي است كه در انقلابي بودن تاثير دارند.

 



روح الاميني: اجازه سوءاستفاده ضدانقلاب از ماجراي كهريزك را نمي دهيم

پدر محسن روح الاميني از كشته شدگان حوادث كهريزك تاكيد كرد كه خط قرمز ما از روز اول مصاحبه با رسانه هاي بيگانه بوده و اكنون نيز نگران سوءاستفاده ضدانقلاب از ماجراي كهريزك هستيم.
«عبدالحسين روح الاميني» در گفت وگو با نشريه مثلث درباره ماجراي كشته شدن پسرش در بازداشتگاه كهريزك گفت: خط قرمز ما از روز اول، مصاحبه با رسانه هاي بيگانه بود و نگران سوءاستفاده ضدانقلاب بوده و هستيم. چون مطمئن هستم روح پسرم از اين بابت آزرده مي شد و علاوه بر آن موجبات ناخرسندي بسياري از مردم انقلابي را هم فراهم مي آورد.
وي در واكنش به برخي جوسازي رسانه ها و محافل بيگانه پيرامون اين حادثه، خاطرنشان كرد: ملت ايران يك خانواده بزرگ است كه در تلخي ها و شيريني ها مي داند كه چگونه كشور را اداره و مسائل را حل و فصل كند؛ ولو سخت ترين مصائب و مشكلات بر ما وارد شود. لذا هيچ موقع كوچك ترين گرايش و توجهي به خارج از مرزها پيدا نخواهيم كرد. كساني كه دست در دست ضد انقلاب و كشورهاي استعماري دارند، با طرفي هم پيمان شده اند كه صدها سال خون مردم ايران را در شيشه كردند و منابع و ثروت ملي ايرانيان را غارت نموده اند. آن ها دل شان به حال ما نمي سوزد و منافع خودشان را پيگيري مي كنند و بسياري از مشكلات كنوني ما ريشه در برنامه هاي گذشته آن ها براي مردم ما داشته و دارد. زماني سرنوشت همه ما تغيير مي كند كه خودمان را تغيير دهيم و آن گاه اصلاح حقيقي صورت خواهد گرفت. فرزند من فرزند اين آب و خاك بوده و خود ما هم متعلق به اين كشور هستيم و با توجه به گستردگي كار و پيچيدگي مباحث، اين مسئله تاكنون خوب پيگيري شده و منتظريم كاري كه به نيمه رسيده با جديت دنبال شده تا به نتيجه برسد.

 



وزير كشور: با اعدام ريگي ، آرامش كامل به شرق كشور بازگشته است

وزير كشور شرايط امنيتي در شرق كشور را كاملا با ثبات اعلام كرد.
مصطفي محمد نجار وزير كشور صبح سه شنبه در بدو ورود به كرمان در جمع خبرنگاران در فرودگاه اين شهر با اشاره به اعدام عبدالمالك ريگي گفت: با اعدام اين شرور شرق كشور كه بوسيله سازمان هاي جاسوسي برخي كشورهاي غربي و صهيونيست ها حمايت مي شد آرامش كامل به اين منطقه بازگشته است و خوشبختانه هم اكنون امنيت و آرامش كامل در سراسر كشور برپاست.
رئيس شوراي امنيت كشور اظهار ندامت اشرار از اقدامات شان را بهترين نشانه اقتدار امنيتي ايران دانست و افزود: اينكه بسياري از اشرار هم اكنون اظهار ندامت مي كنند و تقاضاي امان نامه از نظام جمهوري اسلامي ايران دارند نشان دهنده اوج اقتدار و امنيت در كشور است.
محمد نجار با اشاره به حضور اشغالگران در منطقه و ايجاد ناامني در اين منطقه گفت: اگرچه هم اكنون در كشورهاي همسايه ما مانند افغانستان و عراق اوج ناامني ها وجود دارد اما در كشور ما به لطف پروردگار و تلاش هاي شبانه روزي نيروهاي اطلاعاتي امنيتي و نظامي و انتظامي از امنيت بسيار خوبي برخوردار هستيم.

 



سخنگوي دادگاه عالي عراق: حكم دستگيري اعضاي منافقين با استقلال كامل صادر شده است

سخنگوي دادگاه عالي عراق فشارهاي سياسي و خارجي نسبت به حكم دستگيري اعضاي گروهك منافقين را رد كرد و گفت: دادگاه تصميم خود را در كمال استقلال صادر كرده و تحت فشار هيچ كشور و يا مقام دولتي نبوده است.
«محمد عبدالصاحب » سخنگوي دادگاه عالي جنايي عراق در گفت وگو با فارس حكم دستگيري «مسعود رجوي » سركرده گروهك تروريستي منافقين و 37 نفر ديگر از اعضاي اين گروهك را »عادلانه» خواند.
وي اظهار داشت: دادگاه عراق بر اساس شواهد و مدارك و همچنين اقدامات آنها در سال هاي گذشته حكم دستگيري اين عناصر را صادر كرده است.
قاضي محمد عبدالصاحب، فشار دولت عراق و كشورهاي خارجي در صدور اين حكم را به شدت رد كرد و گفت: دادگاه تصميم خود را در كمال استقلال صادر كرده و تحت فشار هيچ كشور و يا مقام دولتي نبوده است.
سخنگوي دادگاه عالي عراق تصريح كرد: شواهد، جنايات آنها عليه بشريت را ثابت كرده است.
هفته گذشته دادگاه عالي عراق حكم دستگيري مسعود رجوي و 37 نفر ديگر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين از جمله مريم رجوي و امير كاظمي، يكي از معاونين رجوي را صادر كرد.
بر اساس ماده 12 از قانون دادگاه جنايي عراق، وزارت كشور عراق و اينترپل مامور دستگيري و انتقال اين عناصر به دادگاه خواهند شد.
در همين رابطه روز گذشته معاون وزير كشور عراق به خبرنگار خبرگزاري فارس در عراق گفته بود: عمليات دستگيري متهمان آغاز شده است.
وي افزود: روز گذشته نامه اي از طرف دادگاه عالي جنايي دريافت كرديم كه اسامي 38 عضو ارشد گروهك منافقين را شامل مي شود.
به گفته اين مقام بلند پايه عراقي در اين نامه دادگاه از وزارت كشور درخواست كرده هرچه سريعتر عمليات دستگيري اين عناصر جنايتكار را آغاز كرده و آنها را تحويل مقامات قضايي دهند.

 



تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد محصولات شيلاتي به يك ميليون و 25 هزار تن افزايش مي يابد

رشت- خبرنگار كيهان:
توليد محصولات شيلاتي در كشور تا پايان برنامه پنجم توسعه به يك ميليون و 25 هزار تن افزايش مي يابد.
سرپرست سازمان شيلات ايران در ديدار با استاندار گيلان افزود: در حال حاضر 10 مركز پرورش ماهيان خاوياري براي فعاليت در سطح كشور مجوز فعاليت گرفته اند كه از اين مجموع تاكنون 7 مركز فعال و 3 مركز هم در سال جاري آماده بهره برداري و فعاليت خواهند شد.
سيد امين الله تقوي مطلق با اشاره به اينكه شيلات ايران درصدد افزايش سهميه صادراتي خاويار ايران به ميزان 50 درصد است از وجود زمينه هاي بسيار زياد براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش شيلات از جمله در توليد خوراك آبزيان، پرورش ماهيان گرم آبي و پرورش ماهي قزل آلا و پرورش ميگو خبر داد و تصريح كرد: دولت از سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين بخشها حمايت مي كند.
استاندار گيلان هم با تأكيد بر توسعه كانونهاي ماهيان خاوياري در منطقه از طرح جامع ساماندهي شيلات به عنوان يكي از مهمترين طرحهاي در دست اقدام دولت نام برد و از انتقال سازمان شيلات ايران به استان گيلان خبر داد.

 



مديركل صدا وسيماي تبريز خبر داد
خريد آثار برتر جشنواره بين المللي رحمت توسط صدا وسيما

تبريز - خبرنگار كيهان:
مديركل صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي گفت: صدا و سيما آثار برتر جشنواره بين المللي رحمت را خريداري مي كند.
علي نواداد روز دوشنبه در جلسه هماهنگي مديران اين مركز با مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در تبريز افزود: اين امر با هدف حمايت از آثار برتر و تشويق توليد فيلم هاي قوي صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد: صدا و سيما آماده توليد آثار ديني و مذهبي اين جشنواره نيز هست.
علي داننده مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز از حضور 18 كشور خارجي در جشنواره فوق خبر داد و با عنوان اين كه 550 فيلم به جشنواره ارسال شده و از بين اين آثار 88 فيلم، انتخاب شده است، كيفيت اثرهاي ارسالي را قابل قبول خواند.

 



جشنواره گل كاكتوس در كرج برگزار شد

كرج- خبرنگار كيهان:
دو هزار و 700 گونه گل كاكتوس توليد داخل كشور و جهان در نخستين جشنواره گل كاكتوس در كرج به نمايش گذاشته شده است.
دبير جشنواره گل كاكتوس گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره معرفي كرج و استان البرز به عنوان پايتخت كشاورزي ايران و جاذبه هاي گردشگري و كشاورزي منطقه است.
«عباس فتاحيان» افزود: اين گل ها به همت يك پژوهشگر و هنرمند كرجي جمع آوري شده است. وي اظهار داشت: آموزش، نگهداري انواع گل ها و گياهان، كارآفريني با هزينه كم از جمله آموزش هايي است كه توسط كارشناسان در اين جشنواره به علاقمندان ارايه داده مي شود.
وي تصريح كرد: اين جشنواره تا 31 تيرماه در تالار شهيدان نژاد فلاح كرج داير خواهد بود.

 



از 29 تيرماه به مدت چهار روز برپا مي شود
برگزاري نمايشگاه بين المللي مبلمان و خدمات شهري در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
ششمين نمايشگاه اختصاصي- بين المللي مبلمان شهري و سومين نمايشگاه تخصصي خدمات شهري از 29 تيرماه جاري به مدت 4 روز در اصفهان داير مي شود.
مدير برنامه ريزي و نظارت بر خدمات شهري شهرداري اصفهان با اشاره به اينكه نمايشگاه در سه بخش نمايشگاه مبلمان و خدمات شهري، نشست تخصصي و مسابقه عكاسي برگزار مي شود، گفت: رويكرد اساسي نمايشگاه در سال جاري توجه به فضاي نرم افزاري است.
«سيدامير سامع» گفت: در برگزاري اين نمايشگاه از مراكز تحقيقاتي و دانشگاه ها در زمينه خدمات مربوط به شهر دعوت به همكاري شده است.
وي از برپايي دو نشست علمي تخصصي خبر داد و گفت: نشست تخصصي خدمات شهري 30 تيرماه و مبلمان شهري 31 تيرماه با حضور اساتيد برجسته برگزار مي شود.
مدير برنامه ريزي و نظارت بر خدمات شهري شهرداري اصفهان، هدف از برگزاري چنين نشست هايي را افزايش هم انديشي علمي بازديدكنندگان عنوان كرد و ادامه داد: رويكرد نشست تخصصي خدمات شهري پرداختن به موضوع پسماند و محيط زيست است.
سامع با اشاره به اجراي مسابقه عكاسي با عنوان مبلمان شهري، آرامش و زيبايي و تخصصي بودن نمايشگاه، افزود: نمايش دستاوردهاي ارائه شده شهرداري از ويژگي هاي مهم اين نمايشگاه است.
اين نمايشگاه باحضور ارگان هاي دولتي مرتبط با سازمان شهرداري ها، شركت هاي خصوصي و ساير كلان شهرها از جمله شهرهاي خواهرخوانده داير مي شود.

 



با حضور دكتر ولايتي نخستين همايش ملي غدير در اراك برگزار شد

اراك - خبرنگار كيهان:
نخستين همايش ملي غدير با حضور 14 استان كشور روزهاي 17 و 18 تيرماه جاري در اراك برگزار شد.
دكتر علي اكبر ولايتي در اين همايش گفت: با تدوين دايره المعارف غدير، عظمت امام علي (ع) بيش از پيش روشن خواهد شد و بسياري از محققان و پژوهشگران مي توانند در تحقيقات خود به اين دايره المعارف استناد كنند.
مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل همچنين از چاپ كتاب «نقش شيعه در تمدن و فرهنگ ايران و اسلام» خبر داد و گفت: در اين كتاب به روشني به نقش شيعيان در پيشرفت علوم رياضي، پزشكي، فلسفه، عرفان و ساير علوم و بخش ها در تمدن اسلامي به صورت مستند پرداخته شده است.
امام جمعه اراك نيز در اين همايش گفت:حوزه هاي علميه و دانشگاه ها بايد در اين برهه حساس بيش از پيش در زمينه تبيين غدير تلاش كنند. چون با پرداختن به اين موضوع جايگاه و اهميت ولايت در جامعه نمايان مي شود.
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي افزود: تبيين مسئله غدير مانند فرهنگ مهدويت، انتظار و عاشورا نياز به واكاوي دقيق دارد و در اين زمينه تلاش بنياد بين المللي غدير قابل ستايش و تقدير است.
افتتاح بنياد بين المللي غدير در اراك و خمين و تشكيل سه گروه تخصصي از برنامه هاي ديگر اين همايش بود.

 



رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح: پرونده كهريزك به دادگاه تجديدنظر رفت

رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح گفت: پرونده كهريزك هم اكنون مرحله نهايي تجديدنظر را سپري مي كند و به زودي حكم قطعي در مورد متهمان اجرايي مي شود.
به گزارش فارس حجت الاسلام والمسلمين محمدكاظم بهرامي دوشنبه در حاشيه سفر به اردبيل افزود: حكم اوليه متهمان اين پرونده صادر شده و با توجه به اعتراض متهمان و محكومان پرونده براي تجديدنظر در مرحله رسيدگي نهايي است.
وي گفت: در اين پرونده ها هم محكومان و هم شكات مي توانند اعلام تجديدنظر كنند و ما قرار است بعد از اعلام راي قطعي مراحل اجراي احكام صادره را مطابق با قانون اجرايي كنيم.
بهرامي در ادامه به برنامه هاي پيشگيرانه اين سازمان در وقوع جرايم اشاره كرد و افزود: هر چند به صورت لحظه اي نمي توان در مورد كاهش وقوع جرايم در نيروهاي مسلح سخن به ميان آورد اما ما در سه برنامه پنج ساله و با تدابير انديشيده شده سعي كرديم با راهكارهاي قانوني از وقوع جرم در نيروهاي مسلح پيشگيري كنيم.
وي گفت: بعد از اجراي اين برنامه ها ما امروز مي توانيم ادعا كنيم كه با برنامه هاي پيگيري كه از 12 سال پيش شروع كرديم و هم اكنون نيز در سال سوم برنامه پنج ساله سوم هستيم با كمك فرماندهان و مسئولان نيروهاي مسلح ميزان جرايم را متوقف كرده ايم.
رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح اظهار داشت: حتي به همان ميزاني كه به صورت معمول جرايمي رخ مي داد از تعداد پرونده ها كاسته ايم و در مجموع با كاهش چشمگير وقوع جرايم در نيروهاي مسلح مواجه هستيم.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
 افزايش سرانه ورزشي دانشجويان كشور

معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از افزايش سرانه ورزشي دانشجويان در كشور به بيش از 75 صدم مترمربع خبر داد.
«محمود ملاباشي» عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: متوسط سرانه ورزشي دانشگاه ها كمتر از پنج دهم مترمربع بوده است كه با تلاش هاي صورت گرفته و ايجاد تأسيسات جديد، اين رقم به 75 صدم مترمربع افزايش يافته است.
وي با اشاره به افزايش دانشجويان دختر دانشگاه هاي كشور گفت: همزمان با افزايش اين دانشجويان تخصصي كردن فضاهاي ورزشي براي دانشجويان دختر در دستور كار و برنامه هاي اين وزارتخانه قرار گرفته است.
ملاباشي برگزاري المپيادهاي ورزشي و نيز المپياد ملي دانشجويان را از برنامه هاي اين وزارتخانه براي توسعه فعاليت هاي ورزشي در دانشگاه ها برشمرد و اظهار داشت: المپيادهاي ورزشي ويژه دانشگاه هاي دولتي هر دو سال يك بار و المپيادهاي ملي با حضور دانشجويان در اسفندماه هرسال برگزار مي شود.
معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري عصر دوشنبه ضمن بازديد از تأسيسات و امكانات ورزشي دانشگاه سمنان، اقدامات اين دانشگاه را براي برگزاري المپياد ورزشي دانشجويان دختر كه از پنج شنبه اين هفته آغاز مي شود بررسي كرد.
ملاباشي در اين بازديد سه طرح ورزشي شامل سكوي تماشاچيان و ساختمان تربيت بدني و پيست دو و ميداني را كه با هزينه هشت ميليارد و 450ميليون ريال اجرا شده است افتتاح كرد.

 



آغاز ساخت بزرگترين كارخانه توليد كمك فنر خاورميانه در رشت

رشت- خبرنگار كيهان:
كار ساخت بزرگترين واحد توليد كمك فنر خاورميانه در شهر صنعتي رشت آغاز شد.
براي اجراي اين پروژه كه 42 هزار مترمربع زيربنا دارد بخش خصوصي بالغ بر 300 ميليارد ريال سرمايه گذاري كرده است.
اين كارخانه قادر به توليد سالانه 12 ميليون قطعه انواع كمك فنر خودروهاي سبك و سنگين است كه در مدت كمتر از 2 سال براي يك هزار و يكصد نفر بطور مستقيم و براي يك هزار و 500 نفر بطور غيرمستقيم شغل ايجاد مي كند.
استاندار گيلان در مراسم آغاز ساخت اين پروژه گفت: اگر در برنامه ريزيهاي توسعه استان، اولويت به بخش صنعت داده شود كشاورزي استان نيز شكوفا مي شود.
محمد حسين اصغريان رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان نيز با اشاره به استقبال سرمايه گذاران از پروژه هاي صنعتي استان و ايجاد زيرساختهاي لازم در اين بخش افزود: گيلان هشتمين استان كشور براي تقاضاي سرمايه گذاري است.

 



اخبار ادبي و هنري

تلاش جريان فتنه براي نفوذ بيشتر در عرصه هنري
دور جديدي از فعاليت هاي جريان فتنه در قالب فعاليت هاي فرهنگي-هنري كليد خواهد خورد.
براساس جوان آنلاين، اخيراً و پس از ديدارهاي متعدد ميرحسين موسوي با چهره هاي تاثيرگذار جريان اصلاحات تغيير ادبيات جريان فتنه از ادبيات صرفاً سياسي به ادبيات فرهنگي به شدت مورد توجه قرار گرفته است.
بنابراين گزارش، موسوي در يكي از اين ديدارها با اشاره به سوابق فرهنگي-هنري خودش گفت: «اصولا من خودم و همسرم آدم هاي فرهنگي هستيم. بايد گفتمان جنبش را هم به سمت فرهنگي شدن پيش ببريم. لزومي ندارد كه ما هميشه با ادبيات خشك و خشن سياسي حرف بزنيم. بايد در عرصه هنر و فرهنگ هم حضور فعال داشته باشيم. ما كه در اين عرصه به نسبت ساير عرصه ها مشكل كمتري داريم.»
در همين راستا مقرر شده كه با محوريت زهره كاظمي (زهرا رهنورد) كه در گذشته در امضاي برخي آثارش نام «زينب بروجردي» نيز به چشم مي خورد، اين فعاليتهاي به ظاهر هنري وارد دور جديدي شود. در همين راستا تاكيد شده كه ادبيات جنبش بايد «سر و سامان» بگيرد. در راستاي همين سر و سامان دادن استفاده از ظرفيت «شعر و موسيقي»، «سينما» و ساير كالاهاي فرهنگي هنري در اولويت استفاده قرار گرفته است.
اين گزارش مي افزايد: اخيراً همسر ميرحسين موسوي با كم كردن فعاليت هاي سياسي به سراغ كارهاي هنري رفته است.
استقبال سينماگران كشور از جشنواره فيلم دفاع مقدس
فيلمسازان، فيلمنامه نويسان، عكاسان و طراحان پوستر كشور با حضور گسترده در بخش هاي مختلف يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس استقبال گسترده اي از اين رويداد فرهنگي هنري به عمل آوردند. تاكنون صدها اثر از فيلمسازان، فيلمنامه نويسان، عكاسان، طراحان پوستر و سازندگان آنونس با موضوع و محوريت مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در دبيرخانه جشنواره ثبت شده و روند دريافت و ثبت آثار همچنان، ادامه دارد.
گستردگي بخش ها، رويكرد بين المللي جشنواره، پيش بيني بخش هايي چون سي سال انقلاب و دفاع مقدس، بخش ويژه غزه و وقفه چند ساله در برگزاري جشنواره دفاع مقدس سبب شده تا اين دوره از جشنواره دفاع مقدس باشكوه تر از سال هاي گذشته برگزار شود.
ستاد برگزاري جشنواره با اعلام اينكه زمان ارسال آثار به جشنواره رو به پايان است از سينماگران و فيلمسازان علاقمند دعوت كرد تا آثارشان را در مهلت اعلام شده به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
جشنواره بين المللي فيلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس شامل بخش هاي مختلف از قبيل: مسابقه سينماي ايران، مسابقه سينماي ويديويي، سينماي كوتاه و مستند، بخش نگاه نو (مسابقه فيلم هاي 313 ثانيه اي)، قلم طلايي (مسابقه فيلمنامه نويسي)، بخش تصوير انقلاب، مسابقه مواد تبليغي (عكس، پوستر، آنونس)، بخش هاي جنبي شامل: فانوس خيال، بر بال سيمرغ، پرتو حضور ملي، نشست هاي تخصصي و بزرگداشت ها است.
فيلم هاي جديد حوزه هنري براي احياي سنت هاي ايراني
رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي كشور با اشاره به توليد دو فيلم «يك حبه قند» و «سيب و سلما» توسط اين نهاد در سال جاري اظهار كرد: اين فيلم ها با هدف احياي سنت هاي حسنه ايراني، اخلاق و رعايت حلال و حرام در حال توليد است. محسن مومني شريف در آيين پاياني سمينار فصلي روساي مراكز استاني حوزه هنري در اروميه ارتقاي فعاليت ها و ماموريت هاي حوزه هنري در سطح كشور با توجه به آغاز دهه چهارم انقلاب را از اولويت هاي اصلي اين نهاد برشمرد.
وي خاطر نشان كرد: امسال در كنار تمامي اين فعاليت ها توجه به توليد آثار فاخر و مستند در زمينه هاي مختلف از جمله زندگاني حضرت امام راحل، دستاوردهاي انقلاب اسلامي نيز در دستور كار قرار دارد.
جشنواره ره آورد سرزمين نور برگزار مي شود
هشتمين جشنواره فرهنگي هنري ره آورد سرزمين نور برگزار مي شود.
اين جشنواره با موضوعات جنگ و دفاع مقدس حماسه بزرگ و جاويدان ملت ايران، دفاع مقدس و پيوند با حماسه عاشوراي امام حسين(عليه السلام)، حق مقاومت و پايداري در دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي، بيان ارزش هاي شهادت و ايثار و معرفي شهدا و جانبازان و آزادگان به عنوان يادگاران هشت سال دفاع مقدس، تقويت روحيه مذهبي و ملي براي حفظ انقلاب اسلامي، حفظ انقلاب اسلامي رسالت ملت بزرگ ايران اسلامي و ترسيم معنويت حاكم بر سرزمين هاي نور (مناطق عملياتي هشت سال دفاع مقدس) برگزار مي شود.
جشنواره ره آورد سرزمين نور داراي بخش هاي خاطره نويسي، متن ادبي، داستان كوتاه، شعر، عكس، فيلم و فيلمنامه و وبلاگ است كه مهلت شركت در آن تا پايان شهريورماه است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14