(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 31  تير 1389- شماره 19662

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بمبي كه عمل نمي كند! (يادداشت روز)
استخدام ، ايجاد سازمان و پست هاي جديد در تهران ممنوع شد
وكيل (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
درخواست اتحاديه اروپا از ايران براي تعيين زمان گفت وگوها
هيئت رئيسه شوراي نگهبان ابقا شد
منوشه امير صهيونيست مسلمان شد؟! (خبر ويژه)
اعتراف انگليس به آموزش تروريست هاي طالبان (خبر ويژه)
سايت جرس: چاره اي جز تظاهر به مسلماني نداشتيم (خبر ويژه)
حلقه لندن لو رفت شايد جايي مثل برلين، پاريس يا بروكسل (خبر ويژه)
گاردين: اسرائيل هرگز مانند امروز منزوي نبوده است (خبر ويژه)
همان دشمن خيزبرداشته جمهوري اسلامي را ماجراجو مي خواند (خبر ويژه)



بمبي كه عمل نمي كند! (يادداشت روز)

حضرت آيت الله خامنه اي روز گذشته طي پيامي كه به مناسبت هفتمين روز شهادت جمعي از مردم خداجوي زاهدان در انفجار تروريستي اخير اين شهر صادر نمودند، پشتيبان اصلي اين جنايت را دستگاه هاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس برشمرده و تاكيد كردند؛ يكي از اهداف اصلي دشمنان از اين اقدام تروريستي اختلاف افكني و فتنه انگيزي مذهبي است.
بدون ترديد انفجار مسجد جامع زاهدان ادامه كينه توزي دشمنان با ايران اسلامي است. اين براي نخستين بار نيست كه منطقه زاهدان شاهد عمليات كور تروريستي و شهادت و اسارت تعدادي از هموطنانمان است. انفجار اخير يكي از حلقه هاي زنجيره دشمني استكبار و در راس آن آمريكا با ملت و نظام جمهوري اسلامي است.
پيش از اين نيز بارها سيستان و بلوچستان عزادار بروز فجايع اين چنيني بوده است. دي ماه 84 گروهك ريگي با حمله به پاسگاه مرزي سراوان 9 مرزبان را به گروگان گرفتند. اسفند ماه همان سال حادثه تاسوكي اتفاق افتاد و طي آن 36 نفر از عزيزان اين مرز و بوم به شهادت رسيدند. بهمن ماه 85 اتوبوس حامل فرماندهان سپاه پاسداران در بلوار ثارالله شهر زاهدان مورد سوءقصد تروريستي قرار گرفت و دهها تن از سپاهيان شهيد شدند. خرداد ماه 87 يكبار ديگر پاسگاه مرزي سراوان مورد حمله قرار گرفت و 16 مرزبان به گروگان گرفته شدند. دي ماه همان سال به دنبال يك عمليات انتحاري در سراوان 4 شهيد برجاي ماند. خرداد ماه 88- در آستانه انتخابات رياست جمهوري - انفجار مسجد حضرت علي بن ابي طالب(ع) زاهدان رخ داد كه طي آن 25نمازگزار شهيد و 120نفر مجروح شدند. آخرين اقدام تروريستي از اين دست- پيش از انفجار مسجد جامع زاهدان- مربوط به مهر ماه سال پيش است كه سردار شوشتري به همراه جمعي از مسئولان سپاه و مردم منطقه به شهادت رسيدند.
عبدالمالك ريگي در اعترافات خود تصريح كرده بود كه درخواست مستقيم آمريكا، اسرائيل و برخي از كشورهاي اروپايي بمب گذاري در مناطق ايران- خصوصاً مناطق شيعه و سني نشين- است.
پيش از وي عبدالحميد ريگي نيز در اعترافاتش اسرار اين گروهك تروريستي را برملا ساخته و آمريكا را پشت صحنه تمام جنايات اين گروه معرفي كرده بود. وي كه چندي پيش از اعدام در جمع علماء، روحانيون و سران قبايل و طوايف سيستان و بلوچستان به تشريح و چگونگي انجام عمليات تروريستي گروهك ريگي پرداخته، گفته بود؛ بيشتر اين عمليات ها به خاطر نشان دادن قدرت گروهك در اين استان و خارج از آن به آمريكا بود تا اين كشور امكانات مالي و اطلاعاتي لازم را براي ادامه كار فراهم نمايد.
با اين حال و عليرغم افشاي حمايت مستقيم آمريكا از ترورهاي كور سيستان و بلوچستان، هيلاري كلينتون و جان برينان- معاون رئيس جمهور آمريكا در امور امنيت داخلي و مبارزه با تروريسم- حمله تروريستي به مسجد جامع زاهدان را محكوم كردند. جالب آنكه وزير امور خارجه آمريكا ضمن آنكه سعي دارد با محكوميت ظاهري اين اقدام، دامان كاخ سفيد را مبرا نشان دهد، در عين حال انفجار تروريستي زاهدان را محملي براي توجيه دخالت هاي آمريكا و نهادهاي بين المللي دست نشانده اين كشور در مبارزه با تروريسم قرار داده و مي گويد؛ اين حمله به همراه حملات اخير در اوگاندا، پاكستان، افغانستان، عراق و الجزاير بر لزوم اينكه جامعه بين المللي براي مقابله با سازمان هاي تروريستي كه زندگي شهروندان بي گناه را در سراسر جهان تهديد مي كند متحد شوند، تاكيد مي كند!!
اسناد و شواهد حاكي از آن است كه گروه تروريستي القاعده- كه حجم وسيعي از عمليات هاي تروريستي در جهان و خصوصاً خاورميانه را شامل مي شود- و همينطور شبه نظاميان طالبان و گروه هاي تروريستي چون گروهك ريگي و... همه زاده و پرورده خود آمريكاست. مگر حمله نظامي و اشغالگرانه آمريكا به افغانستان به بهانه سركوب طالبان و القاعده و دستگيري بن لادن تروريست نبود؟! چرا وقتي جاي پاي آمريكاي اشغالگر با همراهي برخي از كشورهاي غربي در اين كشور محكم شد و سالهاست از سود سرشار و ميليارد دلاري ناشي از تجارت مواد مخدر بهره مند مي شوند ، ديگر نامي از «بن لادن» نمي برند و كسي سراغ او را نمي گيرد؟!
چرا وقتي ژنرال آمريكايي و فرمانده آمريكا در افغانستان با يك مصاحبه، اهداف جنگ افغانستان را زير سؤال مي برد، بلادرنگ عزل شده و پترائوس با سوابق آشكاري كه براي مردم منطقه- خصوصاً كشور عراق- دارد به جاي او مي نشيند؟ آيا مي توان پذيرفت بين انفجار مسجد جامع زاهدان و همزماني آن با انتصاب پترائوس در افغانستان ارتباطي نيست؟
يكي از اهداف اصلي دشمن از بمب گذاري در زاهدان، ناامن كردن فضاي كشور است. اين موضوع نشان مي دهد كه آمريكا، رژيم صهيونيستي
و كشورهاي غربي مخالف با ايران اسلامي، در طرح هاي خود براي رويارويي با نظام شكست خورده اند.
هم چنين دشمنان انقلاب اسلامي از ابتداي پيروزي انقلاب، اختلاف افكني ميان شيعه و سني را از راههاي مختلف دنبال كرده اند. بدون ترديد انفجارهاي زاهدان نيز ذيل همين معادله تعريف مي شود. اختلاف افكني و فتنه انگيزي خواسته ايادي استكبار است. اما سابقه 30 سال گذشته نشان مي دهد كه با هوشياري مردم مسلمان ايران و بصيرت و آگاهي از مقاصد شوم دشمنان، هرگونه اختلاف افكني مذهبي در ايران باعث اتحاد بيشتر شيعيان و سني ها شده است. اقوام مختلف سني مذهب در سيستان و بلوچستان بارها مورد هدف عمليات تروريستي قرار گرفته و تعدادي از آنان شهيد و مجروح شده اند. موضع گيري سران طوايف سني عليه تروريست ها و همراهي گسترده مردم سني مذهب دوشادوش برادران شيعه در مراسم تشييع و بزرگداشت شهداي زاهدان، تير خلاصي بر نيت شوم تفرقه افكني دشمن است.
مقام معظم رهبري در پيام اخير خود با اشاره به اينكه اين توطئه خبيث از سوي دستگاه هاي جاسوسي آمريكا، رژيم صهيونيستي و انگليس صورت گرفته و به خيال خام آنان، جمهوري اسلامي درگير فتنه مذهبي و نزاع شيعه و سني شده،مي فرمايند: «اهل تسنن در ايران اسلامي نيز مانند برادران شيعه خود بارها وفاداري خويش را به اين نظام مقدس اسلامي ثابت كرده و مردانه و مؤمنانه در برابر استكبار و عوامل مزدورش به دفاع از جمهوري اسلامي و كشور عزيز، ايران برخاسته اند.» بدون شك بركت خون شهداي اخير زاهدان موجب همدلي بيشتر و وحدت استوارتر ميان ملت ايران خواهد شد.
جنايات تروريست ها به منظور تفرقه افكني مذهبي و تفرق مردم مسلمان منطقه صورت مي گيرد اما همبستگي و وحدت مضاعف شيعه و سني در سيستان و بلوچستان نشان مي دهد كه اين بمب عمل نكرده است.
و نكته آخر اينكه؛ بد نيست همسايه شرقي و دوست ما، پاكستان نيز مراقب باشد كه كشورش تبديل به حياط خلوت اشرار تروريست و معاند ايران اسلامي نشود. مجاورت سرزمين ايران با چهار ايالت پنجاب، سرحد، سند و بلوچستان اين كشور كه از كانونهاي شناخته شده براي گروه هاي تروريستي و منازعات مسلحانه فرقه اي به شمار مي روند، نبايد براي ثبات مناطق مرزي و همجوار كشورمان يك تهديد به حساب آيد. به هر حال دولت پاكستان بايد براي حل اين موضوع و برچيدن لانه هايي كه تروريست هايي چون بازماندگان گروهك ريگي در آن خزيده اند، فكري نمايد. اين خواسته و انتظار به حق مردم ومسئولان جمهوري اسلامي و همچنين لازمه حسن همجواري است.
حميد اميدي

 



مصوبه ديروز هيئت دولت ؛
استخدام ، ايجاد سازمان و پست هاي جديد در تهران ممنوع شد

رئيس جمهور در جلسه ديروز هيئت دولت، دستگاه هاي اجرايي را به جديت هرچه بيشتر براي انجام تصميمات و اقدام براي انتقال كاركنان دولت از تهران و اجراي آيين نامه دوركاري با همكاري معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رياست جمهوري موظف كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، جلسه هيئت وزيران صبح چهارشنبه به رياست محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري تشكيل شد.
در ابتداي اين جلسه، معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گزارشي از آخرين اقدامات و تصميمات كارگروه انتقال كاركنان دولت از تهران به هيئت وزيران ارائه داد.
در اين جلسه مقرر شد تا دستگاه هاي اجرايي، شركت هاي دولتي خود را برابر فهرست مصوب كارگروه انتقال تا پايان مرداد ماه از تهران منتقل كرده و بانك مركزي نيز نسبت به انتقال حساب هاي اين شركت ها اقدام كند.
بر اساس تصميم ديگر دولت، هرگونه استخدام و ايجاد سازمان و پست هاي جديد در تهران ممنوع شد و دستگاه هاي اجرايي موظف به انتقال نيروهاي داوطلب حداكثر تا پايان مرداد ماه شدند.
همچنين دستگاه هاي اجرايي مستقر در تهران موظفند نسبت به اجراي آيين نامه دوركاري با اولويت اقدام و نتيجه را به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رياست جمهوري گزارش كنند.
رئيس جمهور در جلسه ديروز دولت، دستگاه هاي اجرايي را به جديت هرچه بيشتر براي انجام تصميمات و اقدام براي انتقال كاركنان دولت از تهران و همچنين اجراي آيين نامه دوركاري با همكاري معاونت توسعه مديريت و نيروي انساني رئيس جمهور موظف كرد.
نجار: با حاميان عوامل انفجار زاهدان برخورد قاطع مي كنيم
وزير كشور با تاكيد بر اينكه با حاميان عاملان انفجار زاهدان كه اجازه تردد در داخل كشورشان را مي دهند قطعا برخورد مي كنيم، گفت: همسايگان نبايد حياط خلوت عده اي شرور شوند.
مصطفي محمد نجار وزير كشوركه ديروز در حاشيه هيئت دولت با خبرنگاران گفت و گو مي كرد، در خصوص انتقال گروهك منافقين به مرزهاي شمال غرب ايران گفت: در حال بررسي اين امر هستيم؛ منتهي استكبار جهاني و بيگانگان از منافقين به عنوان يك ابزار در هر جايي كه بتوانند عليه منافع مردم عزيز ما استفاده كرده و مي كنند.
وي با بيان اينكه در همه موارد تير استكبار در مقابله با نظام جمهوري اسلامي ايران به سنگ خورده است و اين بار نيز اينگونه خواهد بود، در خصوص آخرين اقدامات براي دستگيري عاملان انفجار زاهدان خاطرنشان كرد: اين موضوع را كاملا پيگيري مي كنيم، البته عوامل را مي شناسيم و پيگير نيز هستيم و به زودي انشاء الله كساني كه اعمال ننگين انجام مي دهند توسط دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي نتيجه كارشان را خواهند ديد.
نجار با تاكيد بر اينكه با حاميان عاملان انفجار زاهدان كه اجازه تردد در داخل كشورشان را مي دهند قطعا برخورد خواهيم كرد، ابراز داشت: نبايد كشورهاي همسايه حياط خلوت يك عده اشراري شوند كه عليه منافع نظام ما اقدام مي كنند؛ چرا كه مرزهاي ايران هميشه براي همسايه ها امن ترين مرزها بوده و انتظار داريم كه همسايگان مرزشان را امن كنند و اجازه ندهند كه از خاك و امكاناتشان براي تجهيز اين اشرار عليه منافع ملت عزيزمان استفاده شود.
وي افزود: تروريست ها كساني هستند كه دست به ترورهاي كور مي زنند و هدفشان ايجاد اختلاف ميان برادران اهل سنت و شيعه و خدشه وارد كردن به اقتدار امنيتي نظام جمهوري اسلامي است در صورتي كه همواره نتيجه عكس گرفته اند و اين بار هم كاملا روشن خواهد بود.
وزير كشور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا پاكستان در امنيت مرزهايش ناتوان است يا اين اراده در آنها وجود ندارد، گفت: ما موضوع را پي گيري مي كنيم تا ببينيم كساني كه اين كارها را انجام مي دهند با چه نيتي اين اقدامات را مرتكب مي شوند.
نجار در پاسخ به اين سؤال كه آيا قرار است نشستي امنيتي بين مسئولان ايران، افغانستان و پاكستان برگزار شود، تصريح كرد: فعلا بنايي بر برگزاري نشست نيست، با توجه يه اينكه اين جلسه عقب افتاده است، ولي اين موضوع زاهدان را پي گيري مي كنيم.
وي در خصوص صحت و سقم خبر ورود قاچاقچيان عراقي به ايران و جاسوسي براي آمريكا گفت: اين خبر نيازمند بررسي است هر چند اخبار در اين زمينه ها بسيار است ولي بايد بررسي شود.
وزير كشور در باره دستگيري 7 تن از اعضاي يك گروهك در اردبيل نيز تاكيد كرد: اين موضوع نيز بايد بررسي شود.

 



وكيل (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يكي از سايت هاي ضدانقلاب كه در جريان فتنه همراه با ساير گروههاي اپوزيسيون از موسوي و كروبي و خاتمي به شدت حمايت مي كرد طي يادداشتي آنها را «بي عرضه» ناميد.
گفت: ننوشته كه چرا؟!
گفتم: نوشته است كه آنها تمامي سرمايه گذاري كشورهاي غربي و حمايت گروههاي اپوزيسيون را بر باد دادند و عرضه هيچ كاري را نداشتند.
گفت: سران فتنه لقمه بزرگتر از دهانشان برداشته بودند، وقتي از آمريكا و متحدانش هيچ غلطي برنمي آيد از اين حيوونكي ها چه انتظاري هست؟!
گفتم: همين سايت با عصبانيت به داريوش همايون وزير صهيونيستي رژيم شاه حمله كرده و نوشته است تعريف و تمجيد او از موسوي و كروبي و خاتمي خنده دار است.
گفت: راست ميگه، سران فتنه، خودشان هم از اين تعريف و تمجيدها تعجب مي كنند.
گفتم: دزدي را محاكمه مي كردند. وكيل مدافعش گفت؛ آقاي قاضي! اين شخص يك آدم شريف و مردم دوست و قانون گراست. دزد كه خودش را مي شناخت از جا بلند شد و با عصبانيت به وكيل مدافع گفت؛ فلان فلان شده، تو از من حق الوكاله گرفته اي و داري از شخص ديگري دفاع مي كني؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ تنها راه مسلمانان در مقابل توطئه هاي ماشين جنگي غرب، حفظ وحدت و به خصوص طرد فتنه گران، خودباختگان و منافقان است.
كاظمي
¤ اقدام تروريستي زاهدان هم بخشي از تلاش هاي مذبوحانه غرب براي جلوگيري از ايران هسته اي است. آن ها مي دانند كه اگر ايران اسلامي، با اين ايدئولوژي مستقل و انقلابي به خودكفايي و پيشرفت مادي نيز برسد، آن ها را به زمين خواهد كوبيد. به همين دليل از هر راهي براي مقابله با كشورمان استفاده مي كنند.
يك هموطن
¤ با توجه به اين كه منشأ اصلي حوادث شرارت بار در استان سيستان و بلوچستان، كشور فرقه گراي پاكستان است، از وزارت امورخارجه تقاضا مي شود، واكنش درخور اعتنايي نشان داده و سفير آن كشور را فراخواند.
يك مدرس دانشگاه
¤ مصوبه مجلس در حفظ و صيانت از دستاوردهاي هسته اي ايران، بهترين و نخستين پاسخ به حادثه تروريستي زاهدان بود. زيرا آن حادثه تروريستي، در اصل بخشي از توطئه هاي غرب براي جلوگيري از پيشرفت و هسته اي شدن ايران است.
يك هموطن
¤ سران فتنه بايد از اين كه آمريكا از آن ها حمايت مي كند احساس خفت و خواري كنند. جاي تعجب است كه چنين آدم هايي با چه آبرويي در ايران مانده اند و كار مي كنند.
عليمرداني
¤ گروه ها و نيروهاي اصولگرا از هم اكنون بايد با الگو قرار دادن فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، اول به فكر وحدت و يكپارچگي باشند و دوم براي پالايش خود بيشتر بكوشند تا در مراحل سياسي بعدي قدرتمند تر از گذشته ظاهر شوند.
عباس آگهي
¤ به عنوان يك هموطن مقيم خارج جنايت خون بار در زاهدان كه به سركردگي آمريكا و به دست صهيونيست ها و وهابي ها اتفاق افتاد را تسليت گفته و اميدوارم سربازان گمنام امام زمان(عج) بار ديگر به آن ها سيلي بزنند.
مهاجري از آلمان
¤ ايستادن برخي از صاحبان سرمايه در مقابل دولت براي عدم پرداخت ماليات ماحصل سياست هاي 16 ساله دولت هاي سازندگي و اصلاحات است كه رشوه خواري و غارتگري را به يك فرهنگ تبديل كردند.
عليخاني
¤ اگرچه آقاي رئيس جمهور در قلب ما قرار دارد، اما تلاش برخي افراد نزديك به ايشان براي بازگرداندن خوانندگان مبتذل خوان به كشور براي ما قابل گذشت نيست.
اكبر قلي زاده از رشت
¤ بهترين راه حل براي جلوگيري از اتفاقات تلخي مانند آنچه در زاهدان رخ داد سپردن امنيت مناطق حساس به نيروي مقاومت بسيج است.
قاسمي از استان اصفهان
¤ اين روزها جاده جاجرود بدليل استفاده بيشتر هموطنان مشتاق براي استفاده از هواي مطلوبتر شهرهاي شمالي شاهد ترافيكهاي سنگين تري شده، اين بار ترافيك زماني بسيار طولاني و آزاردهنده مي شود كه اتومبيلها به نزديكي مقر پليس راه مي رسند. در اين مكان بدليل ساخت و سازهاي غيراصولي مغازه ها در كنار جاده مسير خروجي به شكل يك قيف درآمده كه متاسفانه منجر به تصادفات سنگين و تلفات جاني قابل توجهي شده است. لطفا مسئولان محترم با توجه به نكات بالا و جلوگيري از مصرف بيهوده بنزين كه در اين ترافيك هدر مي رود اقدام عاجل مبذول نمايند.
از طرف جمع كثيري از اهالي
¤ پيشنهاد مي شود در پروازهاي هواپيماها، در آغاز پرواز از طريق بلندگوها آيت الكرسي پخش شود.
اميريان از زرنديه
¤ با توجه به در پيش بودن ماه مبارك رمضان، از وزارت بازرگاني تقاضا مي شود به كنترل قيمت اقلام غذايي، به خصوص خرما و هندوانه تدبيري انديشيده شود.
شكوهي
¤ چرا در شرايطي كه مقدار زيادي جوان تحصيل كرده و بيكار وجود دارد، در ادارات دولتي از نيروهاي بازنشسته استفاده مجدد مي شود؟
يك هموطن از تهران
¤ از صدا و سيما تقاضا مي شود براي حل مشكل بدحجابي برنامه هاي تاثيرگذاري را پخش نمايد.
يك هموطن از خوزستان
¤ در حالي كه سردار رويانيان اعلام كرده بود كه دودي بودن شيشه خودروها تا 40درصد مجاز است، برخي پليس ها به طور سليقه اي در اين مورد برخورد مي كنند. لطفاً رسيدگي شود.
كريمي
¤ مدتي است كه در ميدان شوش تهران،منازل مردم به قيمت نازلي خريداري شده و تبديل به پاساژ بلورفروشي مي شوند.
ابوالحسني
¤ مسير اتوبوس هاي خط سراج- امامت مدتي است به دو خط تقسيم شده است. به طوري كه مسافران اين خط بايد دو اتوبوس سوار شوند. در اين مورد تقاضاي تجديد نظر مي شود.
كاشاني
¤ 18 ماه پيش براي خريد خودروي مينياتور ثبت نام كردم و قرار بود كه ابتداي فصل تابستان تحويل داده شود. اما هنوز هيچ اقدامي نشده است. لطفاً رسيدگي شود.
شعباني
¤ روستاي كمورسيك در شهرستان گرگان مدتي است كه دچار مشكل كمبود آب شرب است.
حسني
¤ پس از گذشت يكسال از ثبت نام براي خريد خودروي مينياتور، در نهايت به بنده يك دستگاه خودروي ريو تحويل داده شد كه آن هم فاقد امكانات و تجهيزات لازم و پر از مشكل فني است. آيا بر رفتارهاي شركت هاي خودروسازي نظارت مي شود؟
خسرو نوروزي
¤ اتوبوس هاي خط شهرك صدف- تجريش چند ماه است بدون هيچ دليلي ديگر تردد نمي كنند. با توجه به نياز مردم آن شهرك به اتوبوس، از شركت واحد تقاضاي برقراري دوباره اين خط مي شود.
عبادي
¤ ما به التفاوت نظام هماهنگ حقوق بازنشسته هاي فرهنگي از سال 86 تاكنون هنوز پرداخت نشده است. لطفاً رسيدگي مي شود.
يك بازنشسته فرهنگي از كامياران
 



به رغم اتخاذ رويكرد تحريم صورت مي گيرد ؛
درخواست اتحاديه اروپا از ايران براي تعيين زمان گفت وگوها

سرويس سياسي-
منابع غربي با اشاره به برگزاري نشست آتي اعضاي اتحاديه اروپا و بررسي موضوع هسته اي ايران در اين نشست، اعلام كردند كه كشورهاي غربي درصدد ارائه درخواستي به تهران براي تعيين زمان گفت وگوها هستند.
خبرگزاري فرانسه در اين باره گزارش داد: طبق پيش نويس بيانيه اي كه در آستانه نشست اتحاديه اروپا در ارتباط با برنامه هسته اي ايران در اختيار ما قرار گرفته است، وزراي اين اتحاديه درنظر دارند تا روز دوشنبه هفته آينده تحريم هاي ديگري را عليه بخش هاي تجاري و خدمات مالي ايران به تصويب درآورد.
براساس اين گزارش، رهبران اتحاديه اروپا ماه گذشته به توافق رسيدند تا تحريم هاي بيشتري را با هدف اعمال فشار به بخش هاي نفت و گاز ايران به تصويب درآورند اما بروكسل با اين وجود از ايران درخواست كرد تا به ميز مذاكرات با كشورهاي 1+5 (پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد شامل آمريكا، انگليس، روسيه، چين، فرانسه بعلاوه آلمان) بازگردد.
در پيش نويس تحريم هاي جديد پيشنهادي اتحاديه اروپا، نام 41 نفر از مقامات ايراني، 57 شركت و ديگر نهادهاي دولتي و همچنين 15 شركت كه گفته مي شود تحت كنترل سپاه انقلاب اسلامي ايران است و 3 شركت كه در حال حاضر تحت كنترل خطوط كشتيراني جمهوري اسلامي ايران است، آورده شده است.
در ادامه اين گزارش، آمده است: متن پيش نويس نشست وزراي اتحاديه اروپا از ايران درخواست كرده است تا فرصت آرام كردن نگراني هاي جامعه بين الملل در ارتباط با برنامه هسته اي ايران را نگيرد و زمان معيني را براي گفت وگو با نمايندگان عالي رتبه اتحاديه اروپا و كشورهاي عضو 1+5 تعيين كند.
در همين رابطه، باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا در كنفرانس مشتركي با «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس در موضعي كه با تلاش اخير كشورش در صدور قطعنامه ضد ايراني 1929 همخواني ندارد، مدعي شد كه واشنگتن به يافتن راه حل ديپلماتيك براي موضوع هسته اي ايران متعهد است.
وي در عين حال مدعي شد: دولت ايران بايد درك كند كه مخالفت تنها فشارها را عليه اين كشور بيشتر مي كند.
تحليلگران سياسي معتقدند كه اين اقدام اتحاديه اروپا در راستاي سياست دوگانه «تحريم و مذاكره» انجام مي گيرد كه به موجب آن با وضع تحريم هايي خارج از چارچوب شوراي امنيت، فشارها بر دولت ايران براي حضور در پشت ميز مذاكرات و به دنبال آن كنار گذاشتن برنامه غني سازي اورانيوم خود افزايش خواهد يافت.
ادعاهاي اتحاديه اروپا و برخي همپيمانان غربي آمريكا، در شرايطي بيان شده است كه جمهوري اسلامي ايران از هيچ گونه تلاشي براي اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود فروگذاري نكرده است.
در آخرين مورد از اين همكاري ها، چندي پيش ايران به همراه تركيه و برزيل بيانيه سه جانبه اي را به امضا درآورد تا براساس آن در قبال دريافت 120كيلوگرم ميله هاي سوختي مورد نياز راكتور تحقيقاتي تهران، 1200كيلوگرم از اورانيوم كم غني شده خود را به خاك تركيه ارسال كند اما با اين وجود تحريم هاي جديدي با تلاش هاي آمريكا و برخي اعضاي اتحاديه اروپا در شوراي امنيت سازمان ملل به تصويب رسيد.
ديدار متكي و اشتون در كابل
وزير امور خارجه كشورمان در ديدار «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نسبت به سياست هاي دوگانه غرب در قبال تروريسم، حقوق بشر و مسائل مختلف بين المللي به شدت انتقاد كرد.
«منوچهر متكي» در اين ديدار كه روز سه شنبه در حاشيه برگزاري اجلاس بين المللي كابل و بنا به درخواست كاترين اشتون انجام شد همچنين به اعترافات ريگي و برخي تروريست ها به ارتباط با برخي كشورهاي خارجي اشاره كرد.
وي در تشريح مسائل منطقه اي با اشاره به اينكه تجربه جديدي در افغانستان در حال شكل گيري است افزود: ضروري است براي حل مشكلات به منطقه و سنت هاي مردم افغانستان توجه كرد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به سياست هاي ناكام بوش در افغانستان و تكرار اين سياست هاي شكست خورده در دوره اوباما تصريح كرد كه هيچ تفاوتي ميان سياست هاي هشت ساله بوش و دوره فعلي اوباما در آمريكا نمي بينم.
متكي همچنين بر مواضع جمهوري اسلامي ايران و تاكيد بر حقوق مشروع ملت ايران در مسئله هسته اي تاكيد كرد.
كاترين اشتون نيز در اين ديدار بر آغاز مجدد مذاكرات هسته اي تاكيد و اظهار داشت كه در اين ارتباط اعلام آمادگي وجود دارد. بدين منظور با جمهوري اسلامي ايران در ارتباط هستيم و براي ايجاد يك راه حل مرضي الطرفين جدي هستيم.

 



هيئت رئيسه شوراي نگهبان ابقا شد

سخنگوي شوراي نگهبان از ابقاي اعضاي هيئت رئيسه فعلي اين شورا براي يك سال ديگر خبر داد.
دكتر عباسعلي كدخدايي در گفت وگو با خبرگزاري ها با بيان اين كه در جلسه ديروز صبح شوراي نگهبان معارفه اعضاي فقها و حقوقدان اين شورا انجام شد و همچنين از انتخاب رهبر معظم انقلاب و رئيس قوه قضائيه و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي تقدير به عمل آمد، گفت: در نخستين جلسه شوراي نگهبان با حضور اعضاي جديد به اتفاق آرا آيت الله جنتي به عنوان دبير، محمدرضا عليزاده به عنوان قائم مقام دبير و بنده نيز به عنوان سخنگو انتخاب شدند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي 24 تيرماه به استناد اصل نودويكم قانون اساسي طي حكمي آيت الله جنتي، حاج شيخ غلامرضا رضواني و حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدمحمدرضا مدرسي يزدي را به عنوان فقهاي شوراي نگهبان منصوب كردند.
محمدرضا عليزاده، حجت الاسلام سليمي و سيامك ره پيك نيز روز يك شنبه 27 تيرماه با راي نمايندگان مجلس به عنوان اعضاي حقوقدان شوراي نگهبان انتخاب شدند.

 



منوشه امير صهيونيست مسلمان شد؟! (خبر ويژه)

سايت صهيونيستي «بالاترين» از صانعي خواست عليه جمهوري اسلامي دستور جهاد بدهد!
اين سايت كه با مديريت منوشه امير و با كمك شماري از عناصر ضدانقلاب فعاليت مي كند، ضمن تعريف و تمجيد از صانعي و فحاشي عليه جمهوري اسلامي، خطاب به صانعي نوشت: چرا دستور جهاد صادر نمي كنيد و چرا حركتي انجام نمي دهيد؟ البته تا امروز نيز همه شاهد شهامت و شجاعت امثال شما و جناب بيات بوده اند.
شايان ذكر است عناصر آشوبگر در فتنه سال گذشته همزمان با فحاشي به اسلام و امام و رهبري و تظاهر به روزه خواري در روز قدس و نيز همزمان با سر دادن شعار به نفع آمريكا و رژيم صهيونيستي، شعار مي دادند «روحاني واقعي، منتظري-صانعي»! راديو فردا نيز از اين طيف به عنوان روحانيوني نوانديش ياد كرد.
توقع صهيونيست ها براي حكم جهاد! در حالي است كه جبهه استكبار و صهيونيسم بين الملل، مجاهدين راستين جبهه مقاومت اسلامي را تروريست و خشونت طلب معرفي مي كنند و از اين بابت بايد به امثال آقاي صانعي تبريك گفت كه ظاهراً توانسته اند صهيونيست ها را مسلمان كنند يا با آنها مفاهمه برقرار نمايند!
منوشه امير يكي از فرتوت ترين نوكران رژيم صهيونيستي به شمار مي رود.

 



اعتراف انگليس به آموزش تروريست هاي طالبان (خبر ويژه)

مديرسابق اطلاعات امنيتي انگليس (MI5) اذعان كرد: 80 تبعه انگليس در سال 2003 براي اعزام به عراق آموزش ديده و از سوي القاعده به كار گرفته شده بودند.
اليزا مانينگهام به الحيات گفت: آمريكا اجازه نداد اين خبر منتشر شود.
وي تصريح كرد: در مجموع عملكرد آمريكا و انگليس موجب شد گروه هاي تروريستي در جهان فعال تر شوند.
شايان ذكر است گروهك هايي نظير القاعده و طالبان توسط سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكا و اسرائيل راه اندازي شده اند. آمريكا و ناتو به بهانه همين گروهك هاي تروريست به منطقه قشون كشي كردند اما از يك سال پيش مذاكراتي در افغانستان - از سوي همين رژيم ها- در جريان است تا طالبان در قدرت سهيم شود!

 



سايت جرس: چاره اي جز تظاهر به مسلماني نداشتيم (خبر ويژه)

همكار اجاره اي و فراري روزنامه هاي زنجيره اي ضمن درج يك تملق بلندبالا براي محسن كديور، از وي در برابر انتقادات يك ضدانقلاب دفاع كرد.
اين ضدانقلاب افراطي كديور و مهاجراني را افرادي فرصت طلب و زراندوز معرفي كرده و خطاب به «ا-ن» نوشته بود «]...[ جان! جمهوري اسلامي كه نباشد براي ما يك كافه باحالي در دربند هست كه آبجوي تگري بنوشيم. نقش نويسنده يك چيز است و سياستمدار از نوع اصلاح طلب يك چيز ديگر. اهل سياست ]مهاجراني و امثال او [ شيريني يك ويلاي لواسان و مهمان فلان كارخانه و حقوق و مزايا زير دندانشان مانده». در پاسخ وي، «ا-ن» طنزنويس فراري كه اكنون براي مهاجراني و كديور مي نويسد، در سايت جرس (وابسته به مهاجراني و كديور) تضمين داد كه با وجود امثال كديور مي توان آبجو خورد!
«ا-ن» با دفاع از هويدا نخست وزير بهايي و فاسد رژيم پهلوي كه علي القاعده با مجوز مهاجراني و كديور صورت گرفته مي نويسد: اي كاش واقعيت به همين سادگي بود كه تو مي گويي تا من هم به قول تو مي توانستم به همان آبجوي شمس كافه دربند و يك جامعه باز دل خوش كنم. اما صدتا مثل كافه دربند بود كه همه را من و تو و گنجي و سازگارا و هويدا و فدايي و مجاهد و نوري علا و نوري زاده بستيم. اما حالا همه آنها سفيل و سرگردان مانده اند كه چه كنند تا برگردند و لابد مي داني يك روز به تركيه يا امارات رفتن براي جرعه اي زندگي نوشيدن يا مويي به آفتاب نشان دادن راحت تر است تا حرف از حق و حقيقت زدن در دربند. برادر من انگار يادمان رفته در اعدام هويداي با عرضه شريف روشنفكر همدست استبداد، همه ما شريك چريك بوديم. مجاهدين و فدائيان و اين خيل عظيم جمهوري خواهان همه شان فرياد مي زدند اعدام بايد گردد.
وي با انتقاد از ضد انقلاب كه از كديور به خاطر داشتن لباس آخوندي دل خوشي ندارد، در توضيح دليل اين مسافر تل آويو مي افزايد: « از نظر من متفكر روحانيون را بايد اعدام كرد» يك تفكر احمقانه ديوانه هايي مثل فتح الله منوچهرافروز فولادوند است. جدا از آنچه من فكر مي كنم، جامعه ايران به روحانيت احترام مي گذارد و هرگز حاضر نيست از اعتقادات ديني و در بسياري از موارد شيعي خود يك ذره پا عقب بگذارد و بخش وسيعي از مردم اتفاقاً با دين و خدا و امام حسين و حضرت علي بسيار حال مي كنند و به نظر من هرگز در هيچ زماني معتقدان به بي خدايي در ايران به ده درصد جامعه ايران هم نمي رسند و نمي رسيدند، حتي در روزگار رضاخان و پس از رفتن او. روحانيت شيعه هرگز از بين رفتني نيست. اين را توجه كنيم كه روحانيت در هيچ حالتي نه مرده است و نه مي ميرد. خوب حالا چه كنيم؟ من با روحاني زندگي كرده ام. اوايل انقلاب 20 نفر از دانشجويان شيراز تصميم گرفتيم آخوند شويم، يكي شان كديور بود. يكي ديگر مجيد محمدي ]همكار فعلي راديو فردا[. من با صدها آخوند خوب و بد زندگي كرده ام. از آخوندي كه متخصص پازوليني است مي شناسم تا آخوندي كه به من پول مي داد و با پولش مي رفتم رمان هاي زولا و ماركز و فوئنتس را مي خريدم، تا روحاني تهيه كننده سينما و تا يوسفي اشكوري. اول روحانيت از بين نمي رود و دوم، خوب و بد دارد. سوم اينكه مردم ايران اعتقادات ديني دارند و از اين اعتقادات تا پاي جانشان دفاع مي كنند. خب اگر مي تواني ثابت كن من غلط مي گويم وگرنه بپذير كه ما مجبوريم از آن تصور تخيلي و توهم ناشي از عدم مواجهه با جامعه حقيقي ايران دست برداريم».
اين توضيحات روشن مي كند كه باند مهاجراني و جرس چرا در كنار زد و بند با سازمان هاي جاسوسي سيا و موساد و اينتليجنس سرويس و همكاري نزديك با جريان هاي سلطنت طلب، لائيك و ضد دين، ماركسيست هاي سابق و بهائيت، چرا تظاهر به دفاع از روحانيت و مرجعيت مي كردند. بنابراين بايد از آقاي «ا-ن» به خاطر روشن كردن ماهيت نفاق حلقه جرس تشكر كرد هرچند كه او كاملاً نوكرانه تلاش داشته به هر قيمت از مهاجراني و كديور دفاع كند همچنان كه در جاي ديگري از كمك مهاجراني براي انتشار رمان هاي مبتذل كساني چون رضا براهني خبر مي دهد و سپس با وقاحت درباره آوازه زد و بندهاي مهاجراني و هم قطارانش كه باعث انزجار ملت ايران شده، مي نويسد: سوگمندم كه بگويم ما مردم ايران مردم خوبي نيستيم. اگر كسي مثل كرباسچي 10 سال براي ما كار بزرگ بكند اما يك بار يك اشتباه كند، به كلي او را حذف مي كنيم. من قدردان هميشه و ابدي دوران طلايي مهاجراني هستم. او مرا زنده كرد. بسياري از كساني كه در خارج زندگي مي كنند در دوران ارشاد خاتمي، كتاب هايشان را در بيرون ايران به زحمت با تيراژ 200 يا حداكثر پانصد نسخه منتشر مي كردند اما در همان زمان مهاجراني كتاب هايشان را با تيراژ بالا در داخل منتشر كردند. نوشته ايد كه مهاجراني از سه چهار ماشين دولتي استفاده مي كرد و در لواسانات ويلا داشت و چند راننده و از چرب و شيرين قدرت بهره مند بود. حرف درستي است ولي نمي دانم چه اشكالي دارد؟ احمدي نژاد نه حقوق كلان مي گيرد نه خانه اي در لواسانات دارد، نه در تورنتو خانه اي خريده اما همين موجود پاكدست كه دزد نيست، 270 ميليارد دلار را به آشغال تبديل كرد. ممكن است پولي هم به فقرا و مردم محروم رسيده باشد]![ اما بخش اعظم آن اتلاف بودجه بود. من ترجيح مي دادم يك دزد حرفه اي با عرضه رئيس جمهور بود. رضاشاه ايران ويرانه را تبديل به يك كشور كرد، يك عالمه هم دزديد اما تمام دزدي او به اندازه يك هزارم خدمات او به كشور نمي شود]!؟[ خدا را شكر كه مهاجراني 4 ماشين و چندكارمند و منشي براي خودش فراهم كرد و بلد بود از ويلا استفاده كند و آدم خوش سليقه اي بود».
فراز آخر اين عبارت البته مربوط به انحطاط اخلاقي آقاي نويسنده و اجحاف در حق خانواده مي شود كه از اين نظر نوعي همذات پنداري با مهاجراني هم هست. گفتني است حتي در محافل ضدانقلاب از «ا-ن» به عنوان فردي كاملاً بي ثبات و «گروگان پول» ياد مي شود. بنابراين اگر روزي با همين قلم از مهاجراني و كديور، ديو ساخت نبايد تعجب كرد.

 



حلقه لندن لو رفت شايد جايي مثل برلين، پاريس يا بروكسل (خبر ويژه)

به دنبال بن بست سران فتنه در داخل كشور و قفل شدن تحركات موثر آنان در داخل كشور، بحث خروج برخي نزديكان اين افراد از كشور و اقامت در خارج براي زنده كردن اين جريان جدي تر شده است. گفته مي شود سفر اخير برادر يكي از سران فتنه به كشور آلمان در همين راستا و براي ارزيابي شرايط بوده است.
نامبرده چندي پيش در پوشش سفر علمي و شركت در يك كنفرانس به آلمان سفر كرد اما برخي اخبار حاكي از حضور وي در آن كشور براي بررسي مقدمات خروج از كشور است. طي يك سال گذشته برخي عناصر كليدي فعال در فتنه 88، از كشور خارج شده و در كشورهايي چون انگليس، آلمان، فرانسه، آمريكا، بلژيك و هلند ساكن شده اند.
تلقي سران فتنه اين است كه شايد بدين ترتيب بتوان از خارج كشور و به واسطه سازماندهي جدي تر سرويس هاي اطلاعاتي بيگانه و آنتن دهي رسانه هاي آنها، مجدداً جريان فتنه را احيا كرد. برخي از واسطه ها حتي پيشنهاد داده اند كه با توجه به بي آبرويي رسانه ها و شبكه هايي چون صداي آمريكا، بي بي سي، راديو فردا، گويانيوز، جرس، روزنت و راديوزمانه، يك رسانه به ظاهر مستقل راه اندازي شود كه در پشت صحنه توسط گردانندگان و همكاران همين شبكه ها مديريت گردد.
هرچند كه قرار بود سايت جرس با حمايت مالي يكي از سران فتنه و مديريت مهاجراني، نقش مشابهي را ايفا كند اما به كارگيري عناصر بدنام و ضددين چون اكبر پونز، سروش و شخص كديور طرف خارجي و شبكه داخلي را به اين تصميم مشترك رسانده كه حلقه لندن و رسانه آن (جرس)، حلقه اي سوخته و لو رفته- در بحبوحه آشوب ها- مي باشد.
آنچه در اين ميان همچنان معضل اصلي فتنه گران مي باشد اين است كه راه اندازي رسانه جديد بدون پيام موثر و «متفاوت» چه خاصيتي مي تواند داشته باشد به ويژه اينكه ساير رسانه ها تمام تلاش خود را و همين روند را طي كرده اند. در همين محافل گفته شده كه همه خاصيت جنبش ]فتنه[ سبز در مواضع دو پهلو و ايجاد ابهام و حيرت و عدم شفافيت بوده است اما اگر قرار باشد كساني ولو از نزديكان سران جريان به خارج بروند و راديكال تر عليه جمهوري اسلامي سخن بگويند، اين نقض غرض است و نمي تواند موثر باشد.
گفته مي شود سرويس هاي جاسوسي آمريكا، انگليس و اسرائيل طراحان اصلي در مديريت فتنه محسوب مي شوند و از كشورهايي نظير فرانسه و آلمان و بلژيك يا اتريش و هلند صرفاً براي پوشش و حفظ آبرو استفاده مي شود.
پيش از اين برخي محافل ضدانقلاب به موسوي و خاتمي و كروبي پيشنهاد داده بودند از كشور خارج شوند اما اين امر با مخالفت ديگري تمام شد كه مي گفتند مگر بقيه گروه هاي اپوزيسيون كه از كشور خارج شده اند چه گلي به سر جبهه ضد انقلاب زده اند كه اينها هم بتوانند بزنند.

 



گاردين: اسرائيل هرگز مانند امروز منزوي نبوده است (خبر ويژه)

روزنامه انگليسي گاردين نوشت: اسرائيل در چند سال گذشته منزوي تر شده است و هم اكنون در بيشترين انزواي دوران تاريخ خود به سر مي برد.
گاردين نوشت: جامعه بين الملل از سياستهاي بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل ناراضي است و روند انزواي اسرائيل در جهان از زمان نخست وزيري نتانياهو در سال 2009 سرعت بيشتري گرفته است.
گاردين همچنين نوشت: اسرائيل در سال 2006 به لبنان حمله كرد و در سال 2008 و 2009 به بهانه توقف حمله هاي موشكي فلسطينيها، به غزه حمله كرد اما بايد پرسيد نتيجه اين حمله ها چه بود؟ در جواب بايد گفت اين حمله ها نتيجه اي جز انزواي بين المللي و نيز تهديد موجوديتي براي اسرائيل دربر نداشته است. در اين مقاله همچنين به استناد نتايج نظرسنجي آمده است كه بيش از 70 درصد از اسرائيلي ها از راه حل تشكيل دو كشور فلسطيني و اسرائيلي حمايت مي كنند. در اين نظرسنجي تأكيد شده است كه اسرائيل از بي اعتباري شديد رنج مي برد.

 



همان دشمن خيزبرداشته جمهوري اسلامي را ماجراجو مي خواند (خبر ويژه)
همان دشمن خيزبرداشته جمهوري اسلامي را ماجراجو مي خواند (خبر ويژه)

«در اطراف ايران، مسائل جدي در حال مطرح شدن است و آنهايي كه از انقلاب ما ضربه خورده بودند براي رسيدن به اهداف شوم خود خيز برداشته اند.»
اين مطلب را آيت الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از اعضاي خانه صنعت و معدن جوانان عنوان كرد و افزود: آنها از جنگ و كودتا و ايجاد موانع براي جمهوري اسلامي به نتيجه اي نرسيدند و اكنون به سراغ تحريم هاي هدفمند رفته اند.
وي همچنين گفت: مقابله با تحريم هاي فعلي، نيازمند عقلانيت و پرهيز از ماجراجويي و تنش است و با يك سياست خارجي فعال و حفظ اتحاد درداخل مي توانيم آثار آن را كاهش دهيم.
با تاييد سخنان آقاي هاشمي مبني بر اينكه «دشمنان ضربه خورده انقلاب براي اهداف شوم خود خيز برداشته اند» و «آنها از جنگ و كودتا و ايجاد موانع براي جمهوري اسلامي به نتيجه اي نرسيده اند»، بايد عنايت داشت همان دشمنان در خيز سال گذشته خود علنا از برخي سران فتنه نظير خاتمي و موسوي و كروبي و نيز از آشوبگران به خاطر مواجهه و مقابله با جمهوري اسلامي ستايش و جانبداري كردند. يا يكي مثل نتانياهو آنها را سرمايه بزرگ اسرائيل خواند و يا شيمون پرز تاكيد كرد كه اپوزيسيون سبز به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگد.
فارغ از هزينه شدن حيثيت آقاي هاشمي- به ويژه از سوي برخي از اطرافيان- در خدمت اين جريان نشان شده دشمن در جريان فتنه سال گذشته، برخي خبرها همچنان از اصرار دشمن و سازمان خارجي و داخلي فتنه بر استفاده از اين ظرفيت! حكايت مي كند و متاسفانه تا به امروز موضع صريح و روشني از سوي آقاي هاشمي عليه اين جريان تحت الحمايه همان دشمنان خيز برداشته، اتخاذ نشده بلكه برخي خبرها بر نقيض اين امر دلالت مي كند.
اما درباره «هدفمندي» تحريم ها نيز بايد متذكر شد كه مقامات و محافل غربي به ويژه آمريكايي پيشاپيش وضع تحريم هاي مذكور اعلام كردند كه اميد چنداني به توقف ايران با اين تحريم ها ندارند الا اينكه معتقدند اقدام به تحريم ايران و فشار بر اين كشور، شايد بتواند موجب تجديد حيات جريان فتنه و آشوب شود بنابراين «هدفمندي» تحريم ها نيز كاملا روشن است. اما درباره «ماجراجويي»، معلوم نيست منظور دقيق گوينده محترم از اين عبارت چيست. اين عبارت كه بارها از سوي سران نشان شده دشمنان در فتنه (امثال موسوي و خاتمي و كروبي) عليه مقاومت جمهوري اسلامي در برابر فشارها عنوان شده، دقيقا عين عبارات مقامات طراز اول آمريكا و اسرائيل و انگليس براي تخطئه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي و سياست خارجي مستقل و اصولي آن است، ضمن اينكه رژيم هاي استكباري هرگز- و از جمله در دولت آقاي هاشمي- حاضر نشده اند فتيله تحريم ها را پايين بكشند هرچند كه از اين سو شعار تنش زدايي سرداده شده و حتي كشور تا مرز تعليق همه فعاليت هاي اتمي در دولت اصلاحات رفته باشد.
با همه اين اوصاف بايد از اظهارات هشدارآميز آقاي هاشمي درباره توجه دادن به خيز برداشتن دشمن استقبال كرد، هشداري كه علي الدوام از سوي فتنه گران مدعي اصلاح طلبي انكار شده و بلكه كساني چون موسوي در واكنش به رويكرد تحريمي مستكبران، آنها را ملت هاي دوست! توصيف كرده اند. و سرانجام اينكه حتما آقاي هاشمي نيز تاييد مي كنند كه بزرگترين ماجراجويي- كه به مرز خيانت هم رسيد- اقدام فتنه گران در راه اندازي آشوب خياباني و آتش افروزي با همدستي گروهك هاي وابسته به آمريكا بود. اين فتنه گران كه روزگاري به جفا و ناجوانمردي، آقاي هاشمي را عاليجناب سرخپوش لقب دادند و ترور شخصيت كردند، ناشناخته نيستند. كساني كه حاضر شدند ملت ايران را به خاطر مطامع حقير خود دشمن شاد كنند و كار را به جايي برسانند كه در 9 دي و 22خرداد از همان ملت خشمگين و بغض كرده، تودهني بخورند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14