(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 مرداد 1389- شماره 19699

حديث دشت عشق
كشتي قهرماني جهان- مجارستان جوانان ايران با 3 برنز سوم شدند
اخبار كوتاه از فوتبال
مهماندوست از جام جهاني تكواندو مي گويد مقتدرانه قهرمان شديم
تدارك تيم غم انگيز بود سرمربي تيم جوانان هندبال : از ما انتظاري نداشته باشيد
شرايط خوبي بر تيم ملي حاكم است رضازاده: از افراد دلسوز حمايت مي كنيم
برگزاري مسابقات انتخابي جودو در غياب ميراسماعيلي و سرلك
جابجايي سه ركورد ملي و باشگاهي در ليگ دووميداني
پيراهن طلايي تور دوچرخه سواري چين بر تن عسگري



حديث دشت عشق

از نوشته معلم شهيد «عزت الله لچيناني»
پيروزي از آن لشكر اسلام است
خدايا! تو گواهي كه براي رضاي تو و براي گسترش دين تو به جبهه آمدم، نيرويي ده تا اول در جهاد با نفس پيروز شوم كه همانا جهاد اكبر است و بعد باكفار و منافقين بجنگم، حال چه كشته شوم و چه زنده بمانم و در هر حالت، پيروزي از آن لشكر اسلام است.
معلم شهيد «عزت الله لچيناني»، سال 1337 در فريدونشهر متولد شد و در 4/10/1365 به شهادت رسيد.

 



كشتي قهرماني جهان- مجارستان جوانان ايران با 3 برنز سوم شدند

در پايان رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان كه در شهر بوداپست مجارستان برگزار شد، تيم ايران با كسب سه مدال برنز و با سقوط يك پله اي نسبت به دوره گذشته در جايگاه سوم ايستاد.
در رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان جهان تيم ايران با كسب سه مدال برنز توسط سامان عبدولي، كمال محمد عليزاده و شهاب قوره جيلي در اوزان 55، 74 و 96كيلوگرم و 33 امتياز با سقوط يك پله اي نسبت به دوره گذشته به مقام سوم رسيد.
بر اين اساس نتايج كشتي گيران كشورمان در اين رقابت ها به شرح زير است:
50 كيلوگرم:(15نفر)
در اين وزن الدانيز عزيزلي از آذربايجان و ايسلطان بايزاكوف از قزاقستان اول و دوم شدند و گويا از ژاپن و كاراتاس از تركيه مشتركاً به مقام سوم رسيدند. اطرافچي در اين وزن دوازدهم شد.
55 كيلوگرم:(27نفر)
در اين وزن استفان ماريانيان از روسيه و قاسم محمداف از آذربايجان اول و دوم شدند و اوليور لانگر از آلمان و سامان عبدولي از ايران مشتركاً سوم شدند.
60 كيلوگرم:(27 نفر)
در اين وزن كامان ممدواف از آذربايجان و اسلام ماگموداف از روسيه اول و دوم شدند. لنورتيميروف از اوكراين و الكساندر ميكائليان از ارمنستان صاحب مدال برنز شدند. ذكائي مهر در اين وزن به مقام دوازدهم رسيد.
66 كيلوگرم:(37نفر)
در اين وزن لابازانف از روسيه وو دومينك اتلينگر از كرواسي اول و دوم شدند. چانايف از آذربايجان و كولمن از آمريكا مشتركاً سوم شدند. محسن قاسمي به مقام دهم اين وزن رسيد.
در اين وزن رومن ولاسوف از روسيه و بسيكي سالادزه از ازبكستان اول و دوم شدند و كمال محمد عليزاده ايران و اسوالد سامانين از فنلاند مشتركاً سوم شدند.
84 كيلوگرم:(28نفر)
در اين وزن آرتور الكسانيان از ارمنستان و لي سه يئول از كره جنوبي اول و دوم شدند بلينياك از اوكراين و كاخابريشويلي از گرجستان مشتركاً سوم شدند.
96 كيلوگرم:(27نفر)
در اين وزن اسلام ماگومدوف از روسيه و الين الكسيس كاراكو از روماني اول و دوم شدند و كوشكان افه از آلمان و شهاب قوره جيلي از ايران مشتركاً سوم شدند.
120 كيلوگرم:(26نفر)
در اين وزن داود اوغانسيان از روسيه و ايهورديديك از اوكراين فيناليست شدند. پوپ از آلمان و نيگار از تركيه مشتركاً به مقام سوم رسيدند. پارسا نظري در اين وزن پنجم شد.
در رده بندي تيمي اين رقابت ها روسيه با 64 امتياز قهرمان شد، آذربايجان با 37 امتياز به مقام دوم رسيد، ايران با 33 امتياز سوم شد و تيمهاي ارمنستان و اوكراين با كسب32 امتياز مشتركاً به مقام چهارم رسيدند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي: مطمئن باشيد از حقم نمي گذرم
علي دايي گفت: كفاشيان به هيچ عنوان نمي تواند در مورد شكايت من به فيفا و اينكه در اين قضيه راه به جايي مي برم يا نه، اظهارنظر كند.سرمربي تيم فوتبال پيروزي درخصوص پرونده شكايتش از فدراسيون فوتبال و همچنين سخنان اخير علي كفاشيان در اين مورد اظهار كرد: كفاشيان به هيچ عنوان حق ندارد در مورد تصميمات فيفا اظهار نظر كند. من به فيفا شكايت مي كنم و وقتي در عرض دو ماه به نتيجه رسيدم، كفاشيان متوجه خواهد شد كه آيا من با شكايتم راه به جايي مي برم يا نه.دايي افزود: من هيچ ترس و ابايي از پرونده ام ندارم و مردم هم مي توانند در اين موضوع قضاوت كنند و ببينند كه حق با چه كسي است.دايي اضافه كرد: من خيلي دوست دارم كه در مملكت خودم به حقم برسم و آن را به خارج نبرم اما، اگر راي كميته استيناف هم به گونه اي باشد كه احساس كنم حقي ضايع شده، مجبورم به فيفا شكايت كنم.
سرمربي پيروزي در پاسخ به اين سؤال كه آيا امكان دارد طلب تان را به فدراسيون ببخشيد، خاطرنشان كرد: خير. من كاري با بخشيدن ندارم. دايي خاطرنشان كرد: من ديگر دوست ندارم راجع به اين مسائل حرف بزنم و اين روزها نياز به آرامش دارم و مي خواهم به تيمم فكر كنم. اما كفاشيان اصلاً حق ندارد راجع به اينكه فيفا چه تصميمي مي گيرد اظهار نظر كند. ايشان فقط رئيس فدراسيون است و نمي تواند بگويد كه دايي با شكايت به فيفا به جايي مي رسد يا نه. من دوست نداشتم موضوع به اينجا كشيده شود اما حالا كه كشيده شده به كفاشيان نشان مي دهم كه من به جايي مي رسم يا او.
رئال مايوركا از ليگ اروپا كنار گذاشته شد
يوفا تيم فوتبال رئال مايوركا اسپانيا را به دليل بدهي از رقابت هاي فصل پيش روي ليگ اروپا كنار گذاشت.مسئولان باشگاه رئال مايوركا در ماه مه داوطلبانه از يوفا خواستند كه به حساب مالي اين باشگاه رسيدگي شود و بر اين اساس از آنجا كه اين باشگاه اسپانيايي 60 ميليون يورو بدهكار شناخته شد، قادر نيست در رقابت هاي ليگ اروپا فصل 11-2010 شركت كند. چنانچه اين تصميم عملي شود، و يارئال جايگزين مايوركا در فصل پيش روي رقابت ها خواهد شد.
استراليا خواهان ميزباني جام ملت هاي آسيا مي شود
فدراسيون فوتبال استراليا درخواست رسمي خود براي ميزباني جام ملت هاي آسيا 2015 را طي مراسمي كه در كنفدراسيون فوتبال آسيا انجام خواهد شد، به مسئولان اين كنفدراسيون ارائه مي كند.اين مراسم قرار است روز 7 مرداد 1389 با حضور «فرانك لوي»، رئيس فدراسيون فوتبال استراليا و «بن بكلي»، مدير اجرايي اين فدراسيون برگزار شود و آنها كتاب ميزباني را به محمد بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا تحويل دهند.
تيم ملي ديروز وارد ايران شد
تيم ملي فوتبال كشورمان كه از هفته گذشته اردوي تداركاتي و آماده سازي خود را در اتريش برپا كرده بودند، چهارشنبه شب هفته گذشته در آخرين بازي تداركاتي به مصاف تيم لاتزيو ايتاليا رفتند و با نتيجه يك بر يك به كار خود پايان دادند.در اين ديدار كه در ورزشگاه اختصاصي باشگاه لاتزيو برگزار شد محمدرضا خلعتبري در دقيقه 13 تنها گل كشورمان را وارد دروازه لاتزيو كرد.گل لاتزيو در نيمه دوم به ثمر رسيد.ملي پوشان كشورمان پس از برگزاري اردوي تداركاتي در اتريش ديروز (جمعه) وارد تهران شدند تا خود را براي حضور در دهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر به همراه تيم هايشان آماده كنند.
مظلومي: با كسي تعارف ندارم
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: طالب لو و محمدي بايد حرفه اي فكر و تكليف خود را روشن كنند.پرويز مظلومي در خصوص حاشيه هاي پيرامون دو دروازه بان خود طي چند روز اخير گفت: من در تمرينات استقلال چيزي بين اين دو نديدم اما اگر احساس كنم روابط آنها مي خواهد براي استقلال مشكل ايجاد كند از آنجايي كه منافع تيم را هميشه به هر چيزي ترجيح مي دهم با آنها برخورد خواهم كرد. شايد دو بازيكن در طول فصل با هم حرف نزنند اما بايد كار حرفه اي خود را در پيش بگيرند. آنها وظيفه دارند وقتي درون دروازه قرار مي گيرند فقط به تيم فكر كنند. من اجازه نمي دهم چنين مسائلي در تيمم ريشه بدواند. البته وحيد طالب لو و محمد محمدي هر دو عاقل اند و بايد قدر خود را بدانند. هواداران به اين دو علاقمندند. من با كسي تعارف ندارم. گلر تا زماني كه گل نخورد درون دروازه قرار مي گيرد و سيستم چرخشي را هم پياده نمي كنم. اين ديگر دست مربي است كه از كدام دروازه بان استفاده كند. طالب لو و محمدي بايد حرفه اي فكر كنند.
مورينيو نام بن زما را خط زد
سرمربي پرتغالي رئال مادريد اسپانيا با توجه به مشكلات پيش آمده براي مهاجم فرانسوي، نام وي را خط زد.مورينيو نام بن زما را از آرايش تاكتيكي تيمش خط زد و علت اين امر را مشورت با يكي از وكلاي رئال مادريد عنوان كرده است.جالب اينجا است كه هنوز حكمي براي بن زما و ريبري در دادگاه عالي فرانسه صادر نشده، اما يكي از وكلاي مادريد، از طريق نفوذ خود در پاريس متوجه شد كه محكوميتي حداقل 8 ماهه درانتظار اين دو بازيكن بي اخلاق و مجرم كمين كرده است.

 



مهماندوست از جام جهاني تكواندو مي گويد مقتدرانه قهرمان شديم

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: در مسابقات جام جهاني چين با شكست تمام رقبا در 24 مبارزه انفرادي تنها يك باخت فني داشتيم و با اقتدار عنوان قهرماني را كسب كرديم.
رضا مهماندوست با بيان اين مطلب افزود: تيم هاي برتر دنيا حداقل چهار تكواندوكار طراز اول دارند و اين باعث شده بود تا رقابت هاي جام جهاني در سطح فني بالاتري نسبت به سال گذشته برگزار شود. در اين رقابت ها هر بازي يك فينال بود و هيجان و استرس بالايي بر مسابقات حاكم بود اما خدا را شكر با اقتدار همه رقبا را شكست داده و عنوان قهرماني را به خود اختصاص داديم.
سرمربي تيم ملي تكواندو ادامه داد: بعد از آنكه روز دوم اردن را شكست داديم تمام مربيان و كارشناسان حاضر در سالن ايران را قهرمان اين دوره معرفي كردند و به ما تبريك مي گفتند. ما در اين مسابقات 6 بار به مصاف رقباي خود رفتيم كه تنها يك باخت در بازي پاياني آن هم مقابل اسپانيا داشتيم. هيچ حريفي نتوانست عنوان قهرماني را كه ما براي كسب آن دورخيز كرده بوديم، تهديد كند.
وي در مورد عملكرد نفرات تيم ملي تكواندو در مسابقات جام جهاني گفت: وقتي تيمي با اين آمار و ارقام سكوي قهرماني را تصاحب مي كند بدون شك نفرات و كل بدنه تيم كار خود را به بهترين شكل انجام داده اند. هر كس كه در تركيب قرار مي گرفت با درك موضوع و شرايط حاكم بر مسابقات به خوبي انجام وظيفه مي كرد و من از همه آنها تشكر مي كنم.مهماندوست در مورد بازي فينال و تغيير تركيب اصلي گفت: اسپانيا آمده بود كه قهرمان شود. اسپانيايي ها با شكست كره جنوبي اين موضوع را ثابت كردند اما من هشت بازيكن يكدست و همسطح داشتم و با اطمينان به همه آنها تركيب تيم را تغيير داده و حريف را به اشتباه انداختم. تيم اسپانيا بعد از باخت دوم متوجه شد كه حريف ما نيست و به نايب قهرماني راضي شد.

 



تدارك تيم غم انگيز بود سرمربي تيم جوانان هندبال : از ما انتظاري نداشته باشيد

سرمربي تيم هندبال جوانان ايران تداركات اين تيم براي حضور در پيكارهاي آسيايي را غم انگيز توصيف كرد و گفت: با اين شرايط نبايد از هندباليست هاي ايراني انتظار زيادي داشته باشيم.
نقي ناري با بيان اين مطلب به تشريح وضعيت تيم هندبال جوانان ايران پرداخت و گفت: متاسفانه به دليل فرصت سوزي كه قبل از برپايي اردوهاي تيم هندبال به علت نامشخص بودن سرپرست فدراسيون و كادر اجرايي صورت گرفت، هندباليست هاي جوان كشورمان تداركات مناسبي را براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا پشت سر نگذاشتند.
وي با بيان اينكه تداركات تيم ما به نوعي غم انگيز بود، افزود: نمي خواهم در همين روز اول مسابقات ذهنيت منفي ايجاد كنم اما بايد بپذيريم از تيمي كه تنها 17 جلسه تمرين كرده و از برپايي اردوي خارجي و رويارويي با حريفان مطرح محروم بوده است، نبايد انتظار زيادي داشت.
وي ادامه داد: ما در اين مدت كم، وارث تيمي بوديم كه 35 نفر از اعضاء آن را خودمان انتخاب نكرديم و تنها از بين اين تعداد چهار نفر را به تيم اضافه كرديم.
پيروزي در نخستين گام
تيم هندبال جوانان ايران ديروز نخستين ديدار خود در مسابقه هاي جوانان آسيا را با پيروزي به پايان رساند
افتتاحيه دوازدهمين دوره مسابقه هاي هندبال قهرماني جوانان آسيا بين تيم هاي ايران و امارات برگزار شد كه ملي پوشان ايران با نتيجه 40 بر 27 حريف را شكست دادند. در اين ديدار دو بازيكن اماراتي از ميدان اخراج شدند .
ديدار بعدي ملي پوشان ايران پنجم مرداد ساعت 16 و 30 دقيقه با بحرين خواهد بود.

 



شرايط خوبي بر تيم ملي حاكم است رضازاده: از افراد دلسوز حمايت مي كنيم

سرپرست فدراسيون وزنه برداري كشور گفت: كساني كه در كنار من قرار مي گيرند بايد نيت شان كمك به وزنه برداري باشد.
حسين رضازاده اظهار كرد: با آمدن كوروش باقري به عنوان سرمربي تيم ملي، وضعيت خيلي خوبي را در تيم ملي شاهد هستيم و در خردادماه گذشته در مسابقات جوانان جهان در بلغارستان با درخشش كيانوش رستمي وزنه بردار كرمانشاهي، سه مدال طلا را كسب كرديم و بهادر مولايي نيز توانست مقام سوم را بدست آورد.
رضازاده افزود: از اسفندماه سال 88 اردوهاي تيم ملي تشكيل شده و هم اكنون در تهران به سر مي بريم، هشتم مرداد نيز به اردبيل خواهيم رفت و در آنجا يك اردوي سه هفته اي خواهيم داشت، سپس در تهران براي مسابقات جهاني آنتاليا در شهريورماه و بازي هاي آسيايي گوانگجو در آبان ماه آماده خواهيم شد.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري با ابراز رضايت از سطح برگزاري رقابت هاي ليگ برتر وزنه برداري عنوان كرد: كساني كه مي خواهند سرمايه گذاري كنند و دلشان براي وزنه برداري مي سوزد ما از آنها حمايت مي كنيم.
رضازاده از برگزاري كلاس هاي آموزشي با همكاري ستاد دوپينگ براي مربيان و ورزشكاران خبر داد و گفت: ما با اين شعار آمده ايم كه پاكسازي كنيم و با برگزاري اين كلاس ها داروهايي كه ورزشكاران مجاز به استفاده از آن نيستند به آنان و مربيان معرفي مي شود.

 



برگزاري مسابقات انتخابي جودو در غياب ميراسماعيلي و سرلك

رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو براي حضور در مسابقات قهرماني جهان امروز شنبه در غياب سرلك، ميراسماعيلي و رودكي برگزار خواهد شد.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي جودو با هدف شناخت تركيب اصلي اين تيم براي حضور در مسابقات قهرماني جهان در توكيو ژاپن امروز در سالن شهيد افراسيابي تهران برگزار خواهد شد.
بر همين اساس در وزن 66-كيلوگرم مسعود حاجي آخوندزاده و محسن غفار، در وزن 73- كيلوگرم ذكريا مرادي و علي معلومات، در وزن 81- كيلوگرم حامد ملك محمدي، محمد جمالي و ايرج اميرخاني و در وزن 90- كيلوگرم مسعود جليل وند و داود حقي به رقابت خواهند پرداخت.
آرش ميراسماعيلي كه مدتي بود در تمرينات تيم ملي حضور نداشت در رقابت هاي وزن 66- كيلوگرم مبارزه نخواهد كرد. غيبت وحيد سرلك و تاخير در بازگشت از اروپا نيز رقابت هاي وزن 60- كيلوگرم را تحت شعاع قرار داده است. در دو وزن 100- و 100+ كيلوگرم نيز به دليل تمام نشدن دوران محروميت احسان رجبي و حضور رودكي در مسابقات جام جهاني مغولستان رقابت هاي انتخابي برگزار نخواهد شد.
نفرات برتر اين مسابقات به اردوي تيم ملي براي حضور در رقابت هاي جهاني كه شهريور ماه در توكيو برگزار خواهد شد، دعوت مي شوند.

 



جابجايي سه ركورد ملي و باشگاهي در ليگ دووميداني

دومين مرحله رقابت هاي دووميداني ليگ باشگاه هاي كشور با سه ركوردشكني و ادامه پيشتازي تيم نفت تهران پايان يافت.
دومين مرحله رقابت هاي ليگ دووميداني كشور با حضور 230 ورزشكار در قالب 28 تيم برگزار شد و در پايان تيم نفت تهران با كسب 298 امتياز، صدرنشيني خود را در اين رقابت ها كسب كرد. تيم هاي ذوب آهن (273 امتياز) و فولاد خوزستان (135 امتياز) نيز در مكان هاي بعدي قرار گرفتند.
همچنين در جريان اين رقابت ها سه ركورد (يك ركورد ملي و دو ركورد باشگاهي) جا به جا شد.
روح الله عسگري، قهرمان و ركورددار دوي 110 متر با مانع ايران كه در سال 2005 مدال برنز آسيا را هم كسب كرد، روز گذشته با زمان 13 ثانيه و 68 صدم ثانيه به ميزان ده صدم ثانيه ركورد خودش و ايران را جابه جا كرد.
مهدي روايي ركورددار پرتاب نيزه ايران نيز با ركورد74 متر و 68 سانتي متر، حد نصاب ليگ را بهبود بخشيد.كيوان قنبرزاده نيز در پرش ارتفاع با گذشتن از مانع 2 متر و 19 سانتي متر، حد نصاب جديدي براي رقابت هاي ليگ بر جاي گذاشت. اما در ساير رقابت ها نيز رضا قاسمي در 100 متر، سجاد هاشمي در 400 متر، امين نيك فر در پرتاب وزنه، علي اكبر ربيعي در 200 متر، محمد صميمي در پرتاب ديسك، محمدمحسن رباني در پرش با نيزه عملكرد بسيار مناسبي را از خود نشان دادند.

 



پيراهن طلايي تور دوچرخه سواري چين بر تن عسگري

ششمين مرحله از تور بين المللي دوچرخه سواري «چين هايلك» با برتري مهدي سهرابي و كسب پيراهن طلايي توسط حسين عسگري پيگيري شد.
در پايان ششمين مرحله از تور بين المللي دوچرخه سواري چين هايلك 120 ركابزن از 21 تيم حاضر مسير 4/152 كيلومتري «بردآيلند» به «ژي هايزن» را طي كردند كه در نهايت مهدي سهرابي از تيم پتروشيمي تبريز با زمان 3 ساعت و 7 دقيقه و يك ثانيه به مقام قهرماني رسيد، ركابزني از صربستان دوم شد و حسين عسگري از تيم پتروشيمي با اختلاف 3 ثانيه نسبت به نفر اول در مكان سوم ايستاد.
در اين مرحله حسين عليزاده ششم، آندري ميرزائوف بيست و دوم، حسين جهانبانيان سي و يكم و قادر ميزباني سي و سوم شدند. رحيم اماني و رسول براتي ركابزنان ايراني عضو تيم جايانت تايوان نيز بيست و چهارم و چهل و هفتم شدند.
در پايان مرحله ششم تور بين المللي چين هايلك حسين عسگري از تيم پتروشيمي تبريز توانست با مجموع زمان 19 ساعت و 13 دقيقه و 16 ثانيه پيراهن طلايي اين رقابت ها را بعد از 6 روز از ركابزن كرواسي گرفته و بر تن خود كند. تيم پتروشيمي تبريز نيز همچنان درصدر جدول رده بندي قرار دارد.
تور بين المللي دوچرخه سواري چين هايلك يكي از تورهاي مطرح آسيا در 9 مرحله برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14