(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 2 مرداد 1389- شماره 19699

گرد و غبار شديد مردم استان هاي ايلام خوزستان و كرمانشاه را خانه نشين كرد
سردار احمدي مقدم: بودجه نيروي انتظامي براي رسيدن به وضعيت مطلوب كافي نيست
وزير بهداشت :آب تهران براي همه قابل شرب است
زمين لرزه خراسان شمالي را لرزاند
 كاميون هاي هوو عامل 10 درصد تصادفات فوتي و جرحي
افزايش 8 درصدي كشته هاي تصادفات رانندگي
قاليباف در ديدار با صدر اعظم پيشين و شهردار هانوفر آلمان:
آمريكا به دنبال كمرنگ كردن نقش اروپا در خاورميانه است
بر اثر واژگوني تريلر 7 نفر در بجنورد كشته و زخمي شدند
با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي نخستين برداشت مكانيزه برنج در گيلان انجام شد
مهار آتش سوزي در جنگل هاي اشترانكوه
رويدادهاي خارجي
محروميت مسلمانان هند از خدمات دولتي
دستگيري شيطان آمريكايي
هواپيماي رويايي آينده
پليس نمونه تو زرد از آب درآمد
مسكو در محاصره دود و آتش



گرد و غبار شديد مردم استان هاي ايلام خوزستان و كرمانشاه را خانه نشين كرد

گرد و غبار شديد و استقرار هواي آلوده در جو استانهاي كرمانشاه، ايلام و خوزستان مردم اين مناطق را روز پنج شنبه خانه نشين كرد.
به گزارش ايرنا از ايلام پديده گرد و غبار در ايلام روز پنج شنبه به حدي بود كه تردد مردم در خيابان ها و بازار را به طور محسوسي كاهش داد و تمامي مغازه ها، بازار و محله هاي عرضه مايحتاج عمومي به حالت تعطيل درآمد و مردم در خانه هاي خود محبوس شدند.
بر اثر شدت گرد و غبار ديد افقي در بيشتر مناطق استان 620 هزار نفري ايلام كاهش يافت و تردد وسايل نقليه در محورهاي ارتباطي استان به شدت كاهش يافت.
شدت گرد و غبار طوري بود كه به علت عدم ديد كافي پرواز فرودگاه شهداي ايلام روز پنج شنبه لغو شد.
همچنين بنابراين گزارش، بروز پديده گرد و غبار غليط در اهواز كه از چهارشنبه شب آغاز شده بود علاوه بر ايجاد اختلال در فعاليت هاي روزمره مردم، باعث تعطيلي بانك ها و لغو تعدادي از پروازهاي فرودگاه بين المللي اهواز شد.
سرپرست اداره كل هواشناسي استان كرمانشاه نيز در گفت وگو با ايرنا با اشاره به استقرار هواي غبارآلود از روز پنج شنبه در جو اين استان، افزود: وجود اين پديده علاوه بر غبارآلود كردن جو استان، باعث كاهش ديد افقي در اكثر نقاط بخصوص مناطق غربي و مرزي شده و حتي در برخي اوقات اين ديد به كمتر از يك هزار متر نيز كاهش يافت.
محسن قاسمي با بيان اين كه در روزهاي آينده بيشتر شهرهاي غربي استان درگير پديده گرد و غبار خواهند بود، اظهار داشت: اين احتمال وجود دارد كه روز شنبه (دوم مرداد) گرد و غبار در شهرستان هاي قصرشيرين و سرپل ذهاب شدت يافته و ديد افقي اين نواحي را به حدود هزار متر كاهش دهد اما در بقيه نقاط استان غبار متوسطي حاكم خواهد بود و ديد افقي به كمتر از سه هزار متر نخواهد رسيد.
توفان شن زاهدان را فرا گرفت
وزش توفان شن در عصر چهارشنبه در زاهدان باعث كاهش شعاع ديد شد. كارشناس پيش بيني اداره كل هواشناسي سيستان و بلوچستان با اشاره به اين كه توفان شن در زاهدان داراي سرعت 50 كيلومتر در ساعت بود افزود: وزش توفان شن همراه با گرد و غبار شعاع ديد افقي را به 800 متر كاهش داد.
خسروي افزود: توفان شن شهرهاي زاهدان، ميرجاوه، زابل و زهك را فرا گرفته بود.
وي گفت: براساس پيش بيني هاي هواشناسي وزش توفان از روز جمعه در زاهدان فروكش مي كند اما در مناطق شمالي استان سيستان و بلوچستان همچنان ادامه خواهد داشت.

 



سردار احمدي مقدم: بودجه نيروي انتظامي براي رسيدن به وضعيت مطلوب كافي نيست

سردار احمدي مقدم گفت: در حال حاضر پليس مي تواند در تمام مرزهاي كشور اعمال حاكميت كند اما بودجه ها براي رسيدن به وضعيت مطلوب به هيچ وجه كافي نيست.
فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه دومين نشست فصلي فرماندهان مرزباني استان هاي كشور با بيان اين كه خوشبختانه در سطح ملي فكرهاي خوبي درباره تقويت مرزها وجود دارد گفت: اين نظرات در تخصيص اعتبارات عملي نمي شود.
احمدي مقدم اظهار داشت: نيروي انتظامي نمي تواند بيش از اين از منابع داخلي خود براي پشتيباني مرزها تصرف كند چرا كه صرفه جويي در نيروي انساني و منابع ممكن است ما را در تامين امنيت داخلي دچار مشكل كند.
وي گفت: اگر سالانه 200ميليارد تومان تنها در بخش انسداد مرزها فارغ از تقويت و تجهيز مرزها به فرماندهي مرزباني اختصاص داده شود در بحث برقراري امنيت در مرزها به وضعيت قابل قبولي دست مي يابيم.
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه با سهميه بندي بنزين ديگر با قاچاق اين محصول مواجه نيستيم افزود با سهميه بندي گازوئيل نيز ميزان قاچاق آن كاهش يافته است اما در مورد گازوئيل همچنان با قاچاق روبرو هستيم.
وي درباره تردد كاميون هوو و تصادفات اخير با بيان اينكه نيروي انتظامي از مسئوليت خود كوتاهي نمي كند و از حقوق مردم دفاع مي كند گفت: بايد فشارها عملي و منطقي باشد و فشارهايي را به اين شركتهاي خودروسازي وارد كرديم تا علاوه بر استاندارد كردن توليدات خود توليدات قبلي اين شركت را استاندارد كنند.
وي در عين حال گفت: ممنوعيت شماره گذاري هوو به نظام حمل و نقل كشور آسيب مي زند.

 



وزير بهداشت :آب تهران براي همه قابل شرب است

وزير بهداشت گفت: درحال حاضر آب تهران براي تمام گروهها قابل شرب است.
دكتر وحيد دستجردي در حاشيه شصت و چهارمين اجلاس سراسري روساي دانشگاههاي علوم پزشكي كشور اظهارداشت: در برخي از مناطق تهران از جمله منطقه 5و6 آبفا آب نيترات بالاتري دارد كه اين موضوع هم در حال حل شدن است. لذا در اين 2منطقه براي دو گروه سني كودكان شيرخوار و مادران باردار بهتر است از آب بطري استفاده شود.
وي افزود: متاسفانه در چند روز اخير شاهد شيطنت برخي رسانه ها بوديم كه مطرح كردند آب تهران آلودگي ميكروبي دارد در حالي كه به هيچ وجه صحيح نيست. همچنين با تعامل انجام شده با وزارت نيرو قرار است نيترات بالاي آب با رقيق شدن توسط آب هاي با نيترات پايين تر حل شود.
وحيد دستجردي ادامه داد: تيمي از وزارت بهداشت مامور بررسي وضعيت مجدد كل آب تهران است تا ظرف يك هفته آينده گزارش جديدي از وضعيت آب تهران بدهيم.
وي خاطرنشان كرد: گزارش هايي هم در مورد مشكلات برخي آب معدني ها نيز علاوه بر آب لوله كشي رسيده است كه اين گزارش ها پس از بررسي طي چند روز آينده اعلام مي شود. همچنين موضوع توزيع آب معدني ها در منطقه 5 و 6 آبفا بحث تئوري در مجلس شوراي اسلامي بود.
افزايش 6 ميليارد توماني اعتبار بيماري صعب العلاج
وزير بهداشت درباره بيماران صعب العلاج نيز گفت: اين بيماران تحت حمايت دولت هستند سال گذشته مبلغ 60 ميليارد تومان براي حمايت از اين بيماران پرداخت شد و امسال قرار است در پايان سال مبلغ 6ميليارد تومان به اين مبلغ اضافه شود.
دكتر دستجردي با اشاره به اينكه از نيمه دوم سال موضوع هدفمندكردن يارانه ها اجرايي مي شود، ادامه داد: دراين زمينه وزير اقتصاد طي نامه اي از وزارت بهداشت درخواست كرد تاثير هدفمندكردن يارانه ها را در فعاليت خود ارزيابي كنيم كه پس از اين ارزيابي درخواست كرديم وقتي يارانه ها هدفمند شد حتما بخشي از اعتبارات دخيره شده به وزارت بهداشت تعلق گيرد.
وي اضافه كرد: برخي هزينه هاي ما مانند هزينه حامل هاي انرژي، تجهيزات، دارو و غذا شامل حال يارانه ها نمي شود كه ما اين هزينه ها را دسته بندي كرديم و تاثير هدفمندكردن يارانه ها بر هركدام ارزيابي كرديم و آن را در جدول هايي به وزير اقتصاد گزارش داديم.

 



زمين لرزه خراسان شمالي را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 6/4 ريشتر بامداد روز جمعه شهر پيش قلعه واقع در شهرستان مانه و سملقان از توابع خراسان شمالي را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد اين زمين لرزه در ساعت 5 و 26 دقيقه و 42 ثانيه در 50 كيلومتري مركز خراسان شمالي صورت گرفت.
مدير كل دفتر ستاد حوادث غير مترقبه استانداري خراسان شمالي درباره اين زمين لرزه گفت: زمين لرزه 6/4 ريشتري بامداد روز جمعه شهر پيش قلعه خوشبختانه خسارت جاني دربرنداشت.
مسلم راعي ديروز با اشاره به اينكه اين زمين لرزه دومين زلزله بالاي چهار ريشتر خراسان شمالي از ابتداي امسال بود، اظهار داشت: در پي وقوع اين زمين لرزه، اكيپ هايي براي امداد و نجات به مركز اصلي اين زمين لرزه در شهر پيش قلعه اعزام شدند.
وي افزود: بررسي هاي اوليه نشان مي دهد كه اين زمين لرزه، خسارت مالي خاصي در پي نداشته است و تعيين ميزان خسارت از سوي كارشناسان دفتر ستاد حوادث غيرمترقبه استانداري خراسان شمالي در دست بررسي است.

 



رئيس پليس راهنمايي و رانندگي اعلام كرد
 كاميون هاي هوو عامل 10 درصد تصادفات فوتي و جرحي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا بدنبال وقوع حادثه دلخراش برخورد كاميون هوو با اتوبوس مسافربري كه منجر به مرگ تعدادي از سرنشينان اتوبوس شد، اطلاعيه اي به شرح زير صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است: ورود كاميون هاي كشنده هوو ساخت كشور چين از آبان سال 1384 آغاز و تا ارديبهشت سال 1388 حدود 14 هزار دستگاه از آنها بدون تجهيز به سيستم ترمز ضدقفل ABS شماره گذاري شده اند و از اول ارديبهشت سال 1388 نيز 1356 دستگاه با تجهيزات ABS شماره گذاري شده اند.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: حدود يك درصد كل كاميون هاي موجود كشور را كاميون هاي هوو تشكيل داده در حالي كه 10 درصد تصادفات فوتي و جرحي و بالغ بر 11 درصد متوفيان حوادث رانندگي وسايل نقليه باربري سنگين مربوط به كاميون هاي فوق مي باشد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا ادامه مي دهد: اشكالات فني و ساختاري در سيستم ترمز، تعليق و تناژ اين دسته از كاميون ها مسبوق به سابقه مي باشد. با توجه به افزايش طول عمر آنها و استهلاك قطعات و تجهيزات مربوطه و نيز استفاده از يدك هاي غيراستاندارد احتمال هرگونه حوادث ناگوار آتي متصور است. لذا معاونت فني و مهندسي راهور ناجا مكلف گرديد با تشكيل كميسيون فني و دعوت از مسئولين شركت ايران خودرو ديزل نسبت به بررسي جامع وضعيت گذشته و حال اين كاميون ها اقدام و در آينده نزديك تصميم گيري اساسي اتخاذ و با حداقل زمان ممكن در مورد شماره گذاري، تردد و حتي تغيير وضعيت آنها مراتب به اطلاع عموم خواهد رسيد. ضمن اين كه به بازماندگان حوادث اخير ناشي از تصادفات كاميون هاي هوو تسليت عرض نموده و آرزوي صبر و شكيبايي داريم.

 



افزايش 8 درصدي كشته هاي تصادفات رانندگي

طبق آمارهاي سازمان پزشكي قانوني كشور، آمار كشته هاي تصادفات رانندگي در 3 ماه اول امسال بيش از 8درصد رشد داشته است.
طبق اعلام سازمان پزشكي قانوني كشور، در خرداد امسال 2 هزار و 37 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده اند كه يكهزار و 624 نفر از اين كشته شدگان مرد و 413نفر نيز زن هستند. در حالي كه خرداد سال گذشته يكهزار و 915 نفر در تصادفات كشته شده بودند كه افزايش 7 درصدي را نشان مي دهد.
براساس آمار اعلام شده توسط سازمان پزشكي قانوني يك هزار و 198نفر از اين كشته شدگان در جاده ها، 610 نفر در تصادفات درون شهري و 211 نفر نيز در جاده هاي روستايي كشته شده اند.
آمارها بيانگر آن است كه استان تهران با 200 نفر بيشترين كشته شدگان تصادفات را به خود اختصاص داده است و استان كهگيلويه و بويراحمد نيز با 15 نفر كمترين كشته هاي تصادفات را به خود اختصاص داده است.
همچنين خرداد امسال 28 هزار و 484 نفر در تصادفات مجروح شده اند كه 21 هزار و 380نفر آنان مرد و7 هزار و 104نفر نيز زن هستند. اين در حالي است خرداد سال قبل 24 هزار و 219نفر نيز بر اثر تصادفات مجروح شده اند.
آمارهاي ارائه شده حكايت از افزايش كشته هاي رانندگي در 3 ماه اول امسال دارد، طبق آمار سازمان پزشكي قانوني كشور، در 3 ماه اول امسال 5 هزار و 835 نفر در تصادفات رانندگي جان باخته اند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 456كشته بيش از 8 درصد افزايش نشان مي دهد. بر اين اساس در 3 ماه اول سال 88 ، حدود 5 هزار و 379 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده اند.
افزايش 18درصدي مجروحان تصادفات
همچنين براساس اعلام سازمان پزشكي قانوني در 3 ماه اول امسال 82 هزار و 974 نفر بر اثر تصادفات رانندگي مجروح شده اند كه اين ميزان در 3 ماه اول سال قبل 70 هزار و 399 نفر بود. كه از افزايش 12 هزار و 575 نفري مجروحان حوادث رانندگي با حدود 18 درصد افزايش مجروحان تصادفات رانندگي در 3 ماه اول امسال حكايت دارد.
خرداد امسال 28 هزار و 484 نفر در تصادفات رانندگي مجروح شده اند، در حالي كه تعداد مجروحان تصادفات در خرداد سال گذشته 24 هزار و 219 نفر بود كه 4 هزار و 265 نفر افزايش مجروح تصادفات رانندگي را نسبت به سال گذشته نشان مي دهد.
به گزارش فارس، طبق آمارهاي موجود در 3 ماه گذشته در هر روز 63 نفر در تصادفات رانندگي كشته شده اند و در هر ساعت نيز حدود 3 نفر بر اثر تصادف جان باخته اند.

 



قاليباف در ديدار با صدر اعظم پيشين و شهردار هانوفر آلمان:
آمريكا به دنبال كمرنگ كردن نقش اروپا در خاورميانه است

شهردار تهران در ديدار با شهردار هانوفر آلمان گفت: آمريكا به دنبال كمرنگ كردن نقش اروپا در مسائل خاورميانه است اما در صد سال اخير روابط ايران و آلمان نسبت به ساير كشورهاي اروپايي از ثبات و پيوستگي بيشتري برخوردار بوده است.
به گزارش خبرگزاري فارس، محمدباقر قاليباف شهردار تهران كه به دعوت رسمي شهردار هانوفر آلمان و حضور در مراسم دهمين سالگرد تاسيس مركز مغز و اعصاب پروفسور سميعي سفر كرده است با «اشتفان ويلي» شهردار و گرهارد شرودر صدراعظم پيشين آلمان ديدار و گفت وگو كرد.
وي در ديدار با صدر اعظم پيشين و شهردار هانوفر آلمان كه با حضور گسترده خبرنگاران آلماني برگزار شد، با اشاره به تشابه هاي فرهنگي دو كشور گفت: شباهت هاي زيادي ميان مردم دو كشور به ويژه در حوزه فرهنگ كار و تلاش و زمينه هاي تاريخي وجود دارد.
وي تأكيد كرد: در 100 سال اخير روابط ايران و آلمان نسبت به ساير كشورهاي اروپايي با ثبات و داراي پيوستگي بوده و سابقه تاريخي مثبتي در ذهن مردم دو كشور نسبت به هم وجود دارد.
شهردار تهران افزود: با توجه به اين سابقه تاريخي، امروز كه شرايط خاصي در حال شكل گيري است و آمريكا مي خواهد با تحت فشار قرار دادن برخي كشورها اهداف نامشروع خود را پيش ببرد، توقع دو ملت اين است تا سياستمدارانشان با دقت بيشتري نقش تاريخي خود را ايفا كنند.
قاليباف تاكيد كرد: ايران در خاورميانه قدرت اول به شمار مي رود و به نظر مي رسد، آمريكا سعي كرده اروپا را از خاورميانه دور نگهدارد.
وي اظهار داشت: در 20سال گذشته اتحاديه اروپا نقش جدي در خاورميانه نداشته و معمولاً در سايه آمريكا حركت كرده است. من در ديدارهايي كه با سياستمداران اروپايي داشته ام همواره اين موضوع را مطرح كرده ام اما تاكنون پاسخ روشني به اين پرسش نداده اند.
شهردار تهران در اين ديدار همچنين به تشريح فعاليت هاي مديريت شهري در تهران اشاره كرد و دو موضوع ترافيك و زباله را به عنوان مسائل اصلي تهران نام برد و اضافه كرد: در رابطه با موضوع ترافيك توسعه حمل و نقل عمومي و ايجاد شبكه مناسب، سريع و ايمن در دستور كار است.
قاليباف گفت: در تهران روزانه 7500 تن زباله توليد وجمع آوري مي شود كه هدف شهرداري تهران توسعه پايگاه هاي بازيافت و پردازش زباله در مناطق مختلف شهر است تا از حمل چند ده كيلومتري و هزينه هاي ناشي از آن كاسته شود.
در اين ديدار شهردار تهران با اشاره به سفر خود به شهر هانوفر و حضور در مراسم دهمين سالگرد تاسيس مركز مغز و اعصاب پروفسور سميعي، از شخصيت علمي اين متخصص ايراني تمجيد كرد و گفت: با همفكري و مشاركت اين جراح بزرگ مغز و اعصاب جهان به زودي مركزي مشابه با ساختمان «اي ان اي» در تهران با ابعاد بزرگتر ساخته مي شود.
شهردار تهران افزود: اين كلينيك تخصصي 54 هزار متر وسعت دارد كه از نظر ابعاد سه برابر مركز هانوفر بوده و داراي 500 تخت براي بيماران و همچنين هتلي براي اقامت همراهان بيماران خواهد بود.
توسعه روابط با تهران
در دستور كار هانوفر
«اشتفان ويلي» شهردار هانوفر نيز با ابراز خوشحالي از سفر قاليباف به هانوفر بازديد شهردار تهران از شهرداري اين شهر را اتفاقي مهم خواند و خطاب به قاليباف گفت: من براساس تجربياتي كه دارم بسيار علاقمندم به شهر بزرگي چون تهران سفر كنم و از نزديك با وضعيت اين شهر بزرگ و قديمي آشنا شوم.
وي باتأييد صحبت هاي شهردار تهران درباره مسائل جهاني و سياست هاي اتحاديه اروپا گفت: اگر اتحاديه اروپا داراي سياست خارجي واحد بود مي توانست نقش مهمي در مسائل منطقه اي و جهاني داشته باشد اما متأسفانه اين سياست واحد به چشم نمي خورد.
شهردار هانوفر گفت: امروزه اگر چه به نظر مي رسد سياستمدارهاي آلماني از غرب و به صورت مشخص آمريكا پيروي مي كنند اما آنچه من مي بينم اين است كه تنشي ميان ايران و آلمان وجود ندارد.
ويلي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تجربيات هانوفر در زمينه مديريت شهري گفت: از حدود 25سال پيش موضوع آموزش و فرهنگ سازي تفكيك و بازيافت زباله آغاز شد و امروز داراي تكنولوژي ارزشمندي در اين زمينه هستيم و از اين طريق انرژي برق هفت هزار خانواده را تامين مي كنيم.وي آمادگي اين شهر را براي تعامل بيشتر و انتقال تجربيات با تهران در زمينه مسائل مختلف شهري اعلام كرد.
ديدار قاليباف و گرهارد شرودر
شهردار تهران همچنين در ادامه سفر به آلمان با «گرهارد شرودر» صدراعظم پيشين اين كشور ديدار و گفتگو كرد. در اين ديدار صدر اعظم سابق آلمان به وضعيت امروز اين كشور و بحران اقتصادي اروپا اشاره كرد و افزود: در حال حاضر آلمان با توجه به زيرساخت هاي قبلي وضعيت بهتري نسبت به ساير كشورهاي اروپايي دارد و مي توان گفت آلمان امروز تبديل به موتور اقتصادي اروپا شده است.
وي گفت: مشكل اقتصاد آلمان صادرات محور بودن آن است و اين باعث مي شود به بازار جهاني وابسته باشيم و البته تا زماني كه وضع اقتصادي دنيا خوب است ما بهره مي بريم.وي نقش شركت هاي آلماني در احداث مترو تهران را نمونه اي از همكاري هاي مشترك دو كشور در حوزه مسائل شهري برشمرد و توسعه بر روابط دوستانه و مناسبات بين شهرها تأكيد كرد.

 



بر اثر واژگوني تريلر 7 نفر در بجنورد كشته و زخمي شدند

بر اثر واژگوني تريلر بونكر در گردنه اسدلي بجنورد در خراسان شمالي هفت نفر كشته و زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، اين سانحه مرگبار كه ديروز روي داد، تريلر به سبب بريدن گاردن و عدم كنترل خودرو از سوي راننده واژگون شد.
در اين سانحه رانندگي سه نفر در دم كشته و چهار نفر به بيمارستان امام علي(ع) بجنورد اعزام شدند.
2 نفر از كشته شدگان بچه و يك نفر نيز راننده تريلر بونكر است.
براساس اين گزارش، چند دست و پاي قطع شده نيز در محل اين سانحه مرگبار رانندگي وجود داشت.
شدت اين سانحه رانندگي به حدي بود كه چند تير چراغ برق و گاردريل هاي چراغ جاده تخريب شد.
بلافاصله بعد از وقوع اين تصادف تيم هاي امداد و نجات و عوامل آتش نشاني به محل حادثه اعزام شدند.
گردنه هاي اسدلي به طول 15كيلومتر در محور ارتباطي بجنورد به اسفراين قرار دارد.

 



با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي نخستين برداشت مكانيزه برنج در گيلان انجام شد

رشت- خبرنگار كيهان:
نخستين برداشت مكانيزه برنج در استان گيلان در سال زراعي جاري انجام شد.
طي مراسمي با حضور رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان و جمعي از مسئولان محلي روز پنج شنبه گذشته نخستين برداشت مكانيزه برنج در اراضي علي محمد معاف، كشاورز قريه اولم بخش شاندرمن ماسال انجام شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از ماسال، معاون وزير جهاد كشاورزي در اين مراسم گفت: امسال سال خوبي براي كشاورزان و برنج كاران است.رحيم سجادي اظهار داشت: مكانيزه كردن برنج مزاياي زيادي مانند كاهش هزينه توليد و افزايش بهره وري دارد.
وي با اشاره به حمايت دولت از بخش كشاورزي خاطرنشان كرد: دولت در تخصيص اعتبارات تجهيز و نوسازي اراضي هيچ محدوديتي ندارد و توسعه كشاورزي گيلان در صورت آماده بودن بستر، در تهران حمايت مي شود.
سجادي درباره استفاده بهينه از آب كشاورزي در منطقه بيان داشت: سال گذشته حركت هاي خوبي براي مقابله با خشكسالي صورت گرفت كه امسال نيز اين روند ادامه دارد.
وي توسعه آب بندان ها در گيلان به ويژه در ماسال و تالش را از اولويت هاي كار وزارت جهاد كشاورزي عنوان كرد و اظهار داشت: از اعتبارات خشكسالي كه در اختيار داريم براي توسعه آب بندان ها استفاده مي كنيم.
معاون وزير كشاورزي از بانك ها خواست تا در پرداخت تسهيلات كم بهره براي خريد ماشين آلات كشاورزي مساعدت لازم را با كشاورزان داشته باشند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي گيلان نيز در اين مراسم مقدار شاليزارهاي استان را 238 هزار هكتار اعلام كرد و گفت: از اين مقدار، 24 هزار هكتار به صورت مكانيزه كشت شده است.
اردشير روحي با بيان اينكه هيچ محدوديتي براي استفاده از ماشين آلات در توليد محصولات كشاورزي وجود ندارد، تصريح كرد: با اعطاي تسهيلات و خريد ماشين آلات مي خواهيم كشت مكانيزه برنج در گيلان را به 60 هزار هكتار ارتفاء دهيم.

 



مهار آتش سوزي در جنگل هاي اشترانكوه

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
آتش سوزي در منطقه حفاظت شده اشترانكوه با تلاش نيروهاي امدادي مهار شد.
مديركل سازمان محيط زيست لرستان كه در عمليات اطفاء حريق شركت كرده بود، گفت: مساحت منطقه حادثه ديده بر اثر اين آتش سوزي حدود 120هكتار است و اخبار منتشره در بعضي رسانه ها مبني بر آتش در سطح 500 هكتار از مراتع صحت ندارد.
محمدحسين بازگير گفت: آتش سوزي در حد فاصل روستاي دره اسپر و چشمه رنجه در ارتفاع حدود 2400 متري رخ داده است.
وي گفت: بر اثر آتش سوزي به حيات وحش منطقه آسيب وارد نشد اما خسارت جزيي به پوشش جنگلي وارد شده و پوشش گياهي از بين رفته است.
مديركل ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان گفت: آتش سوزي با تلاش نيروهاي امدادي، مردمي، كوهنوردان، هلال احمر، نيروي مقاومت بسيج، حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي پس از 10 ساعت تلاش مهار و خاموش شد.
رضا آريايي افزود: مرتفع بودن منطقه و وزش باد شديد به گسترش آتش سوزي و ايجاد مشكل براي نيروهاي شركت كننده در عمليات و اطفاء حريق دامن زد.
علت آتش سوزي به طور دقيق مشخص نشده است و گروهي در حال بررسي هستند.
حسن احمدي معاون فرماندار دورود در گفت وگو با خبرگزاري فارس وسعت منطقه آتش سوزي را 500 هكتار اعلام كرد و گفت: در اين حادثه 300 هكتار از بهترين زمين ها با پوشش گياهي منحصر به فرد و مرغوب طعمه حريق شد وخسارات فراواني به محيط زيست و منابع طبيعي وارد ساخت.

 



رويدادهاي خارجي

ترين هاي فلسطين در كتاب گينس
قدسنا فهرستي از موارد مربوط به ثبت نام فلسطين در كتاب ثبت ركوردها در گينس را منتشر كرد. به گزارش (قدسنا) برخي از اين موارد در ذيل ليست شده است:
قديمي ترين اسير در جهان، بزرگترين زندان در جهان، بيشترين تعداد زندانيان، تعداد وزرا و نمايندگان دولتي اسير در زندان، كوچكترين دختربچه شهيد، ملتي كه نيمي از آن كشته شده اند، كم سن و سال ترين اسير در جهان، بيشترين تعداد گلوله هاي اصابت شده به جسد يك دختربچه، بيشترين هتك حرمت به اماكن مقدس مذهبي در دنيا، بيشترين دستگيرشدگان دانش آموز و دانشجو، تعداد مدارس و دانشگاههاي تعطيل شده، موسسات آموزشي و فرهنگي مورد هجوم حمله قرار گرفته شده، دانشجويان شهيد بر اثر گلوله هاي اشغالگران، درختان ريشه كن شده، تعداد موانع جاده اي و حمله به منازل، بيشترين ايست و بازرسي براي رانندگان تاكسي، بيشترين زمان تحت نظام آپارتايد، ساخت بزرگترين چفيه، ساخت بزرگترين كيك در جهان و كوچكترين هنرمند سفالگر در جهان.

 



محروميت مسلمانان هند از خدمات دولتي

در هند، نهادي دولتي كه بر حقوق اقليت هاي اين كشور نظارت دارد، مي گويد به طور بي سابقه اي مسلمانان از بانك هاي دولتي شكايت كرده اند.
به گفته مسئول كميته ملي اقليت ها شمار مسلماناني كه در هند تلاش كرده اند حساب بانكي باز كنند اما موفق نشده اند يا اين كه بانك به آنها وام نداده است، در مقايسه با سال گذشته دو برابر شده است.به گفته اين نهاد اين دست از تبعيض ها در ايالت جنوبي آندرا پرادش حيرت آور بوده است. در اين ايالت نود هزار دانشجوي مسلمان نتوانسته اند بورسيه دولتي خود را از بانك بگيرند.در ايالت شرقي آسام و ايالت جنوبي كرالا نيز شمار مسلماناني كه حساب بانكي دارند نصف شده است.
بنا به گزارش هايي كه در سالهاي اخير منتشر شده است، مسلمانان هند حتي از طبقه هاي پايين كاست هاي هندو نيز محرومترند.
بنا به گزارشي كه به سفارش دولت و در سال 2006 منتشر شد حدود 140ميليون جمعيت مسلمان هند در مقايسه با ساير اقليت ها فقيرتر، كم سوادتر و آماربالاتري از بيكاري و مرگ ومير را دارند.
ساختار سياسي در هند تمهيداتي را براي كاست هاي محروم درنظر گرفته است اما اين تمهيدات شامل گروههاي مذهبي نمي شود.

 



دستگيري شيطان آمريكايي

مرد شيطان نما توسط پليس آمريكا دستگير شد.
به گفته پليس «اوكلاهاما» در آمريكا اين مرد 28ساله در حالي كه بر روي سرش دو شاخ داشت و بدن خود را تاتو كرده و بر روي سرش حلقه گوشواره اي آويزان كرده بود، به دليل ايجاد وحشت براي سكنه منطقه «تولسا» دستگير شد.
در گزارش شبكه خبري فاكس نيوز، نيز آمده است كه هويت اين مرد «جسي تورن هيل» بوده و به اتهام ايجاد ترس و وحشت براي مردم به پرداخت 10هزار دلار جريمه نقدي محكوم شد.اين در حالي است كه اين مرد جوان زير شاخ هايي كه بر روي سرش ايجاد كرد، دو لامپ نيز قرار داده و در شب اين لامپ ها را روشن كرده و بيشتر باعث ايجاد وحشت براي مردم مي شود.

 



هواپيماي رويايي آينده

شركت ايرباس در نمايشگاه هوانوردي «فارنبرو» طرحي از هواپيمايي جديد و شفاف به نمايش گذاشته كه ميزان فناوريهاي به كار گرفته شده در آن به حدي است كه خود شركت نيز امكان ساخت آن را تا آينده اي نه چندان نزديك ممكن نمي داند.
ايرباس نمونه هواپيماي 2030 خود را در نمايشگاه بين المللي فارنبرو به نمايش گذاشت كه تركيبي از روياي كابينهاي خود تميز شونده، بدنه بسيار بلند، بالهاي نازك، دم U شكل و طراحي هوشمندانه دماغه كه مي تواند كارايي هواپيما را بهبود ببخشد خواهد بود.
بخشهاي مختلف اين هواپيماي جديد از اين قرارند:
صندلي هاي هوشمند و پاك از فيبرهاي گياهي ساخته شده و متناسب با نياز مسافران تغيير حالت مي دهند، بدنه شفاف كه چشم اندازي 360 درجه به وجود خواهد آورد، استفاده از سلولهاي انرژي زاي حرارتي كه حتي با حرارت بدن انسان نيز بتواند انرژي مورد نياز بخشهايي از هواپيما را توليد كرد، مواد خود تميز شونده كه از ذرات آب براي زدودن غبارها و آلودگي هاي بيماري زا استفاده مي كنند و نمايش هلوگرافيك دكوراسيون مجازي تا مسافران بتوانند كابينهاي خود را به محيط مورد علاقه و مورد نياز خود تبديل كنند.

 



پليس نمونه تو زرد از آب درآمد

صاحب عنوان موفق ترين پليس سال تركيه كلاهبردار از آب درآمد.
به گزارش واحد مركزي خبر در پي متلاشي شدن شبكه كلاهبرداري در شهر بورساي تركيه دو پليس كه يكي از آنان صاحب عنوان موفق ترين و بهترين پليس پارسال از نيروي انتظامي شهر بورسا بود، بازداشت شدند.نيروهاي امنيتي تركيه با كنترل گفتگوهاي تلفني اين دو پليس به صحت اتهامات وارده شده پي بردند.اعضاي اين شبكه با كمك اين دو پليس به جيب بري و كلاهبرداري مي پرداختند.

 



مسكو در محاصره دود و آتش

ادامه گرماي هوا و آتش سوزي در جنگل ها سبب شده است شهر مسكو نخستين بار با پديده شدت آلودگي هوا مواجه شود.
به گفته مقامات وزارت موقعيتهاي اضطراري روسيه، وسعت آتش سوزي در جنگلهاي حوزه مسكو 60 هكتار است كه تاكنون آتش 40 هكتار آن مهار شده است.مسئولان شهري نگرانند ميزان دود و خاكستر اين آتش سوزيها شبيه آتشفشان ايسلند بشود و اختلال در پرواز فرودگاههاي مسكو را در پي داشته باشد.
در كنار دود و آتش و آلودگي هوا رسانه هاي روسيه براي آرام كردن مردم گرما زده از فوايد هندوانه سخن مي گويند.
دماي هوا در مناطق قطبي روسيه هم بطور ميانگين 10 تا 15 درجه سانتيگراد افزايش يافته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14